Društvo| Roditeljstvo| Zdravlje

Recite g. Ognjanoviću ko vas je ucenjivao

Nune Popović RSS / 07.11.2013. u 11:42

1394384_611446065579504_965644676_n.jpg

RECITE! Svi znamo da vam je neizrecivo teško i verujemo da nema tog novca koji može nadoknaditi izgubljeno dete. Zato RECITE g. Ognjanoviću ko su ti kriminalci i ucenjivači zbog kojih ste pristali na sve u borbi da spasete život svog bolesnog deteta, kao što bi uradio i svako od nas da je bio u vašoj situaciji. RECITE, jer da vas ti i takvi nisu ucenjivali i primoravali na svakakve gadosti, možda bi mala Tijana danas bila živa.

RECITE, da bi možda druga deca mogla na vreme da dobiju neophodna sredstva za lečenje i da se već jednom pronađe rešenje da drugi roditelji bolesne dece ne moraju da prose i pristaju na sve kako bi sakupili novac za lečenje svog bolesnog deteta.

Najiskrenije vam se izvinjavam i saosećam sa vama u vašoj boli i muci, ali smatram da je bila moja dužnost da vam ovo kažem, nakon što sam pročitao tekst na ovom linku: http://www.pressonline.rs/info/drustvo/290808/tijanin-tata-kada-bih-rekao-sve-sto-znam-pala-bi-vlada.html

 



Komentari (114)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 11:48 07.11.2013

Samo jedan potpis?

Recite nam koje je to govno u ljudskom obliku odbilo da da taj potpis ?
Ako se bojite za život, tražite zaštitu i mi ćemo se organizovati i braniti vas!
ivana23 ivana23 12:37 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

predatortz
Recite nam koje je to govno u ljudskom obliku odbilo da da taj potpis ?


U RFZO kažu da u slučaju male Tijane nije podnet zahtev RFZO za njeno lečenje u inostranstvu i da iz RFZO proceduralno nije odbijen zahtev ove porodice.

LINK

Ukoliko su ipak podneli zahtev neka ga daju na uvid javnosti.
Nune Popović Nune Popović 14:06 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Tehnički način obaveštavanja nije bitan. Svejedno je da li je Tviter, e-mail, sms, tel, fax. Bitno je da li je informacija, zahtev, sugestija, kritika stigla do onoga kome je namenjena. Ako neko neće da preduzme ništa zato što nije "proceduralno" obavešten papirom na kome je zaveden delovodni broj, sigurno neće uraditi ništa ni ako je obavešten na bilo koji način. Postoji milon načina za izgovor, ali to ne menja suštinu stvari.

BTW, kada nekog obavestiš na bilo koji način o kome postoji trag kao materijalni dokaz, to je dokaz da je taj/to/ono bilo obavešteno. Ostalo su gluposti i ostaci nekih vremena i pravila koja odavno ne važe bilo gde u svetu, a bilo bi krajnje vreme da i u Srbiji počnu tako da se shvataju komunikacije, a posebno kod onih koji sebe smatraju "naprednim", "pismenim" i "obrazovanim".

Ne mogu da verujem da ovo uopšte treba pisati, ali ok. Obrazlagaću koliko god je potrebno.

EDIT: Nadam se da Ognjanovići imaju trag i dokaz da su obavestili RFZO, a RFZO je mogao da reaguje i na osnovu medijskih napisa, kojih je o slučaju male Tijane bilo onoliko. Gade mi se te surove birokrate i njihovi odgovori koji svedoče o brutalnosti sistema u kome živimo.
iqiqiq iqiqiq 15:13 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

ivana23
predatortz
Recite nam koje je to govno u ljudskom obliku odbilo da da taj potpis ?


U RFZO kažu da u slučaju male Tijane nije podnet zahtev RFZO za njeno lečenje u inostranstvu i da iz RFZO proceduralno nije odbijen zahtev ove porodice.

LINK

Ukoliko su ipak podneli zahtev neka ga daju na uvid javnosti.

Da li je ovo dovoljno glasno podnet zahtev


Nema novca za lečenje

Ivana, izvini što se nadovezujem na tvoje, ali samo hoću da podvučem onaj izgovor "RFZO-u se niko nije obratio" ali zato smo svi čuli apele i davali novac. Gde sede ti ljudi iz RFZO, na Marsu, jel treba preko mikrofona ovo dete da traži novac
Nune Popović Nune Popović 15:27 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Da li je ovo dovoljno glasno podnet zahtev


I više nego dovoljno! Pošaljite im link tog komentara i tražite potvrdu o prijemu, smatraćemo da su obavešteni. Ipak, savetovao bih i da im se obratite "proceduralno", stoka je to.
mariopan mariopan 17:15 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

predatortz
Recite nam koje je to govno u ljudskom obliku odbilo da da taj potpis ?
Ako se bojite za život, tražite zaštitu i mi ćemo se organizovati i braniti vas!

Тако је.

jkt2010 jkt2010 21:59 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

gluposti i ostaci nekih vremena i pravila koja odavno ne važe bilo gde u svetu, a bilo bi krajnje vreme da i u Srbiji počnu tako da se shvataju komunikacije, a posebno kod onih koji sebe smatraju "naprednim", "pismenim" i "obrazovanim".

Ne znam ni za jedno osiguranje koje samoinicijativno juri klijente da im plati odstetu. Nigde na svetu.

Takodje ne znam ni za jedno osiguranje, igde na svetu, koje je voljno da plati lecenje ako je to lecenje izuzteno skupo, a ima 1% sanse na uspeh. Na zalost, postoje situacije gde je prognoza terminalna i to u kratkom roku, i to je prosto tako.

Razumem roditelje koji se i za taj 1% sanse hvataju, ali razumem i osiguranje koje nece tu slamku da plati - jer to prosto nije racionalno. Kad bi tako radili, mi bi umirali i od kijavice jer para ni za to ne bi bilo.

I ako razumem roditelje, ne razumem tabloide koji ovakve slucajeve komercijalizuju. A jos manje vas blogere koji se na tabloidna izivljavanja 'primate'.

posebno kod onih koji sebe smatraju "naprednim", "pismenim" i "obrazovanim".


Za kraj: mislim da je roditeljima koji se suocavaju sa ovakvom situacijom pomoc zaista potrebna, ali ta pomoc je ponajmanje finansijske prirode.
Nune Popović Nune Popović 22:31 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Ne znam ni za jedno osiguranje koje samoinicijativno juri klijente da im plati odstetu. Nigde na svetu.


Da, RFZO je, naravno, kao i uvek, što mi svi odlično znamo, učinio sve da ne uradi ništa, dok su građani te zemlje i te države, oni koji i finansiraju i plaćaju RFZO - sakupljali novac preko SMS-ova, Interneta, TV i radijskih emisija, preko štampanih medija.

Postavlja se samo jedno pitanje: kako je moguće da zaposleni i nadležni u RFZO nisu, i još uvek ne vide tako očigledne i brojnje slučajeve samoinicijativnih kampanja za spas obolele dece? Kako im ne pada na pamet da se priključe, da se bar oglase?

Pritom je pokrenuta i javna građansko-blogerska inicijativa za sistemsko rešavanje finansiranje lečenja bolesne dece, na koju RFZO nije reagovao.

Jedino pitanje za RFZO koje imam je: ko je ukrao 15 milijardi evra iz budžeta Srbije za zdravstvo od 2000. do danas?
jkt2010 jkt2010 23:48 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Jedino pitanje za RFZO koje imam je: ko je ukrao 15 milijardi evra iz budžeta Srbije za zdravstvo od 2000. do danas?

A da su slali pare ljudima po slobodnom sudijskom uverenju, i to na osnovu informacija dobijenih
preko SMS-ova, Interneta, TV i radijskih emisija, preko štampanih medija.

...onda valjda gornje pitanje ne bi postavljao?
Jer:
to je dokaz da je taj/to/ono bilo obavešteno. Ostalo su gluposti i ostaci nekih vremena i pravila koja odavno ne važe bilo gde u svetu, a bilo bi krajnje vreme da i u Srbiji počnu tako da se shvataju komunikacije, a posebno kod onih koji sebe smatraju "naprednim", "pismenim" i "obrazovanim".


Jedino pitanje koje ja za tebe imam je: da li stvarno verujes da ovim tvojim blogovima nesto pomazes?
Nune Popović Nune Popović 23:56 07.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Jedino pitanje koje ja za tebe imam je: da li stvarno verujes da ovim tvojim blogovima nesto pomazes?


Videćemo. Ne zavisi samo od mene.
jkt2010 jkt2010 01:43 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Nune Popović
Jedino pitanje koje ja za tebe imam je: da li stvarno verujes da ovim tvojim blogovima nesto pomazes?


Videćemo. Ne zavisi samo od mene.

Da... Tvoje je da izneses platformu koja ce da privuce kriticnu masu gradjana potrebnu da tvoje ideje zazive..?

A ideje su zaiste ... avangardne:
-- Iz prethodnog bloga: El.energija je u 21.veku ljudsko pravo te zato ljudi ne treba da je placaju. Tj trebali bi, ali ako ne placaju niko ne sme da im je uskrati...

A zasto stati tu? Zasto je hrana manje pravo? Ili bosovo odelo? Ili BMW cabrio?

-- Iz ovog bloga: Za 10 evra mesecno zdravstvenog osiguranja, Srbi u 21.veku su stekli ljudsko pravo da dobiju puno osiguranje, ukljucujuci i Medevac do Hjustona radi transplantacije srca. Pa makar tamo dospeli na 2000. mesto na listi cekanja; i makar nemali ni teoretske sanse da transplantaciju dozive...
-- I ne samo to, nego je osiguranje duzno da im te pare (200-300 soma dolara* ) uplati na racun na osnovu SMS zahteva, twita, FB statusa, malog oglasa u Kuriru...

Sta reci osim: hvala Bogu na ovome:

Ne zavisi samo od mene.



---
edit: vidim u novinama, nije 200-300 soma nego 900 i kusur...
Nune Popović Nune Popović 02:22 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Da... Tvoje je da izneses platformu koja ce da privuce kriticnu masu gradjana potrebnu da tvoje ideje zazive..?


Platforma za kritičnu masu je ono što radi sistem, bahati i arogantni političari, tajkuni i bansteri.

ali ako ne placaju niko ne sme da im je uskrate...


Vidiš, o toj platformi govorim. Uporno pokušavanje da ljude napravite budalama, da im napunite uši i da ih zaslepite, kao da ne umeju da čuju i da ne vide svojim očima. Kao da ne znaju gde žive i kako žive. Svi znaju da se zalažem da struju ne plaća onaj ko nema da plati, jer nema prihode, jer nema od čega da plati, jer su oni koje ti štitiš - pokrali, oteli ko zna koliko milijardi evra od 1990 do 2000, a zatim druga garnitura od 2000 do danas još 60 milijardi evra. Progone se bedni i obespravljeni ljudi, a lopovi su slobodni. U limuzinama, vilama, brodovima, na državnim funkcijama. I to je postalo nepodnošljivo.

Zamisli, mi ovde pričamo o jednom tragičnom slučaju, borimo se da se pronađe sistemsko rešenje za lečenje bolesne dece u inostranstvu, a ti se baviš trolovanjem, i to loše, umesto da govoriš o tome šta će sistem da uradi povodom izjave državnog sekretara u ministarstvu zdravlja, da je iz budžeta za zdravstvo ukradeno 15 milijardi evra. Vi hoćete da naplaćujete struju od jadnih, bednih i poniženih građana, koji nemaju od čega da plate, a lopove štite kako bi - šta postigli? Dokle više!? Da li sledeći talas vaše otimačine predviđa da struja može da se plati bubregom ili okom?



Ko je pokrao narod?

27.05.2013

Srbija: 15 milijardi evra iz zdravstva završilo u privatnim džepovima!


U proteklih deset godina nijedna institucija, nijedno javno preduzeće nije bilo kontrolisano da li troši novac na adekvatan način - izjavio državni sekretar Ministarstva zdravlja Miloš Jeftović

Državni sekretar Ministarstva zdravlja Miloš Jeftović izjavio je danas u Pirotu da je uvođenje centralizacije javnih nabavki neophodno kako bi se stalo na put zloupotrebama i da je zbog nepostojanje tog sistema u proteklih deceniju nijedno javno preduzeće nije adekvatno kontrolisano kako troši novac.

- U proteklih deset godina nijedna institucija, nijedno javno preduzeće nije bilo kontrolisano da li troši novac na adekvatan način. Podaci Evropske unije i Svjetske banke samo za zdravstveni sistem govore da je 15 milijarde evra samo kroz zdravstveni sistem prohujalo u nečije privatne džepove. Neodgovorni ljudi u zdravstvenom, ali i svim drugim sistemima su na neki način te pare prokockali – rekao je Jeftović.

LINK:
http://www.kodex.me/vijesti/crna-hronika/cafe/erotika/vijesti/region/srbija-15-milijardi-evra-iz-zdravstva-zavrsilo-u-privatnim-dzepovima
alselone alselone 12:49 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

BTW, kada nekog obavestiš na bilo koji način o kome postoji trag kao materijalni dokaz, to je dokaz da je taj/to/ono bilo obavešteno.


Tvitujes mi nesto i to je dokaz da sam obavesten?
Hansel Hansel 13:16 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Tvitujes mi nesto i to je dokaz da sam obavesten?

Ovo je zanimljiva tema, samo da je notiramo, neka i velika i nedržavna preduzeća u Srbiji smatraju da su vas obavestila o nečemu ako su to objavila na sajtu (ko nam kriv ako ne skeniranmo njihov sajt na dnevnoj bazi. Kraj trola, izvinjavam se. Mada, možda i nije trol -- kada može država tako, što ne bismo i mi prema državi?!
Nune Popović Nune Popović 13:18 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Zatvaramo trol. Hvala.
alselone alselone 14:13 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

Zatvaramo trol. Hvala.


Ovo uopste nije trol. Napisao si nesto besmisleno, ja sam reagovao na to, ne na nesto nepostojece (sto bi i bio trol).
Nune Popović Nune Popović 14:29 08.11.2013

Re: Samo jedan potpis?

alselone
Napisao si nesto besmisleno


O tome smo već pričali ovde: http://blog.b92.net/text/23242/Zastitnik-ljudskih-prava-i-moji-skriveni-motivi/#k1496211 (pročitaj taj i komentare ispod, pa onda zaključi da li je besmisleno).

Re: Samo jedan potpis?

Nune, ovo nije trol.
Ovo je ozbiljno pitanje finansiranja postupaka u lecenju koji Nisu cost efficient. To je bolna tema, narocito kad su u pitanju deca sa terminalnim dijagnozama.
Emotivni Naboj koji uz ove slucajeve IDE nije dovoljan da opravda uzimanje novca koji treba da finansira lecenje raka, infarkta I mnogo cescih bolesti za koje postoje efikasne terapije. To je neprijatna realnost kojom se bavi zdravstvena ekonomija.

Svugde u svetu, Cak I u mnogo bogatijim zemljama slucajevi kao sto je Tijanin se finansiraju iz dobrovolnjih priloga raznih drustava za retke bolesti.

Re: Samo jedan potpis?

... Ovde se po krece pitanje zakona I raspolaganja sredstava sakupljenih na ovaj nacin I to je problem. Hocu da kazem, ako je neko iz RFZO ucenjivao roditelje to je krivicno delo. Ako je neko odbio finansiranje, to, ma koliko nepopularno moze biti finansijski opravdano. I naravno, pitanje raspolaganja preostalim sredstavima.
ivana23 ivana23 11:55 07.11.2013

***

BEOGRAD –Privatni računi preko kojih se prikuplja novac građana za nečije lečenje u inostranstvu morali bi da budu dostupni javnosti, ocenio je danas poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić i dodao da bi ta obaveza, koja je sada samo moralna, trebalo da se pretvori u zakonsku.

„Gde god se prikuplja novac građana, bez obzira na to po kom osnovu, principi moraju da budu transparentnost i odgovornost”, rekao je Šabić



Šabić:Računi sa sredstvima građana moraju biti javni - ceo tekst
mariopan mariopan 20:25 07.11.2013

Re: ***

ivana23
BEOGRAD –Privatni računi preko kojih se prikuplja novac građana za nečije lečenje u inostranstvu morali bi da budu dostupni javnosti, ocenio je danas poverenik za informacije od javnog značaja Rodoljub Šabić i dodao da bi ta obaveza, koja je sada samo moralna, trebalo da se pretvori u zakonsku.

„Gde god se prikuplja novac građana, bez obzira na to po kom osnovu, principi moraju da budu transparentnost i odgovornost”, rekao je Šabić



Šabić:Računi sa sredstvima građana moraju biti javni - ceo tekst

Слажем се да треба да буду јавни и ако могу да додам, требало би да се користе искључиво за намену за коју су отворени.

Ако се деси трагедија као што је овде случај, тај рачун не би смео бити наследство сродника, већ би се морао преусмеравати за лечење друге деце којима је помоћ хитно потребна.

Неморално је задржати за себе или породицу било шта од тих средстава јер нису у ту сврху ни донирана.

Па ја рекох а сад нека ме поједу бауци

Дакле, тата би морао да проговори већ из тих разлога да скине сумњу коју о његовом поштењу надувава жута штампа.
Ја не бих ћутала.
Hansel Hansel 11:44 08.11.2013

Re: ***

Šabić:Računi sa sredstvima građana moraju biti javni

Ja bih dodao -- morala bi da postoji i neka efikasna i kompetentna komisija koja bi davala saglasnost da se takvi računi (za pomoć) otvore i da svi koji uplaćuju znaju da uplaćuju na takav račun, a primaoci da budu zakonom obavezani na isključivo namensko trošenje sredstava. Isto važi i za SMS kampanje, da se zna koliko uzimaju operatori od tih poruka i koliko su prebacili onima kojima je novac namenjen i da postoji sajt na kome bi se moglo proveriti da li je SMS donacija "proknjižena" (spisak brojeva telefona, s možda nekom sakrivenom cifrom). Samo potpunom transparentnošću možemo da sačuvamo solidarnost koja je ionako u opasnosti.

P.S. Isto da važi za sve fondove koji prikupljaju donacije u bilo koje svrhe.
reanimator reanimator 12:19 07.11.2013

...

Kada bismo mi ispričali kroz šta smo prošli boreći se za Tijanu, cela Vlada bi pala. Ne znam kome se sve nismo obraćali za pomoć. U nekim trenutcima je bio neophodan samo jedan potpis da bi naša ćerka otišla na lečenje. Zar nas sada optužuju zato što smo se borili za svoje dete? Zašto neko ne optuži državu koja je nije poslala na lečenje? Koliko je još takve dece

Time je praktično, porodica Ognjanović odbacila sve navode da je uzela novac sa računa koji je bio otvoren na ime njihove ćerke. Sa Nebojšom i Tijaninom majkom Jelenom razgovarala je ekipa Naših novina više od dva sata

Sine, ovaj na finskom, ovi na kineskom..
grmfrm grmfrm 12:34 07.11.2013

Tesko

Nune tesko ce on reci bilo sta a i sam znas i zasto.


Nune Popović Nune Popović 15:12 07.11.2013

Re: Tesko

Nune tesko ce on reci bilo sta a i sam znas i zasto.


Zaista ne znam zašto čovek, koji je izgubio najviše što je imao, ne bi progovorio o svim ucenama na koje je morao da pristaje (kao što bi i svako drugi uradio) kako bi spaso svoje bolesno dete. Ne verujem da od toga postoji veći strah, briga i neizvesnost koji neko može da preživi. Možda je za Tijanu bilo kasno zato što je toliko dugo i na taj ucenjivački način njenim roditeljima trebalo vremena da pronađu neophodna sredstva za njeno lečenje. Ako bi g. Ognjenović progovorio, možda bi druga deca mogla na vreme da dobiju neophodna sredstva za lečenje i da se već jednom pronađe rešenje da drugi roditelji bolesne dece ne moraju da prose i pristaju na sve kako bi sakupili novac za lečenje svog bolesnog deteta.

O glavnom, moralnom razlogu, zbog kojeg bi g. Ognjanović trebalo da progovori, citiraću, još jednom, Jelicu:
Ružno i tužno je sve ovo...i što roditelji moraju da prose naokolo, i što sada kad su izgubili dete moraju da pričaju o parama...i što država ne radi svoj posao, i tu je Ognjanović u pravu, država je ta koja je trebalo i njegovo, i drugu decu da pošalje na lečenje. Tačno je da nema zakona koji bi ga obavezao da ikome polaže račune šta je bilo sa novcem, ali nije tačno da nema moralnu obavezu da to kaže, jer upravo moral je taj novac skupio, moral ljudi koji su davali novac da spasu život njegovog deteta. Ne razumem ni ovo sa ostavinskom raspravom, imovina maloletnog deteta je na raspolaganju roditeljima ili staraocima, jer da je račun zaista pripadao samo Tijani, to znači da bi svaku transakciju ona morala prvo da odobri i potpiše. A što se padanja vlade tiče, ni to baš ne razumem, možda je i bolje...


Naravno, porodici Ognjanović mora se prethodno omogućiti potpuna bezbednost, i fizička i zakonska.
grmfrm grmfrm 15:55 07.11.2013

Re: Tesko


Zaista ne znam zašto čovek, koji je izgubio najviše što je imao, ne bi progovorio o svim ucenama na koje je morao da pristaje (kao što bi i svako drugi uradio) kako bi spaso svoje bolesno dete. Ne verujem da od toga postoji veći strah, briga i neizvesnost koji neko može da preživi. Možda je za Tijanu bilo kasno zato što je toliko dugo i na taj ucenjivački način njenim roditeljima trebalo vremena da pronađu neophodna sredstva za njeno lečenje. Ako bi g. Ognjenović progovorio, možda bi druga deca mogla na vreme da dobiju neophodna sredstva za lečenje i da se već jednom pronađe rešenje da drugi roditelji bolesne dece ne moraju da prose i pristaju na sve kako bi sakupili novac za lečenje svog bolesnog deteta.


Pa Nune zavisi od toga ko ga je ucenjivao. Ne razumi me pogresno i ja bi voleo da znam kome ni zivot deteta nije svetinja.

E sad sto bi neko nekog u staru ucenjivao za skupljanje para za svoje dete je vrlo delikatna tema i zasluzuje odgovor.

Dakle pazljivo bez ostrascenosti i hladne glave treba pristupiti celoj stvari.
Nune Popović Nune Popović 15:57 07.11.2013

Re: Tesko

Dakle pazljivo bez ostrascenosti i hladne glave treba pristupiti celoj stvari.


Hvala na sugestiji, ali zato sam ovo i napisao:

Naravno, porodici Ognjanović mora se prethodno omogućiti potpuna bezbednost, i fizička i zakonska.
grmfrm grmfrm 16:02 07.11.2013

Re: Tesko

Naravno, porodici Ognjanović mora se prethodno omogućiti potpuna bezbednost, i fizička i zakonska.


Ja mislim da je porodica Ognjenovic dovoljno pametna da zna da je ova drzava ne moze zastiti.

Jedno ko ih moze zastiti smo mi koji smo dali novac za malu Tijanu.
Nune Popović Nune Popović 19:35 07.11.2013

Re: Tesko

grmfrm
Naravno, porodici Ognjanović mora se prethodno omogućiti potpuna bezbednost, i fizička i zakonska.


Ja mislim da je porodica Ognjenovic dovoljno pametna da zna da je ova drzava ne moze zastiti.

Jedno ko ih moze zastiti smo mi koji smo dali novac za malu Tijanu.



I ja mislim da će postupiti najpamentije. Mehanizam zaštite za porodicu Ognjenović sigurno postoji, nije njihov slučaj ni prvi ni poslednji takve vrste, snimljen je domaći film na tu temu sa Nebojšom Glogovcem u glavnoj ulozi (pomozite mi da se setim kako se zove - prim.). Možda zaštitu treba tražiti i van ove korumpirane zemlje. Bitno je da li Ognjanovići hoće da progovore, jer ako hoće moraće prethodno da nađu mehanizam zaštite.
appendix appendix 19:47 07.11.2013

Re: Tesko

snimljen je domaći film na tu temu sa Nebojšom Glogovce u glavnoj ulozi (pomozite mi da se setim kako se zove - prim.).

Klopka

jkt2010 jkt2010 22:15 07.11.2013

Re: Tesko

Možda je za Tijanu bilo kasno zato što je toliko dugo i na taj ucenjivački način njenim roditeljima trebalo vremena da pronađu neophodna sredstva za njeno lečenje.

A mozda od pocetka i nije bilo sanse...suprotno ocigledno veoma rasirenom uverenje ovde na blogu da novac moze da kupi sve - e pa ne moze.

Jedini koji znaju pravo stanje stvari (njeni lekari) su i jedini koji su zakonski obavezani da o tome cute.

Ja bih, kad bi bilo do mene, samo omogucio ovim roditeljima da prebole svoje dete na miru. U tome im ne pomazu ni tabloidi a ni vi blogeri ovakvim pisanijima...
angie01 angie01 22:33 07.11.2013

meni je tesko

da komentarisem ovako nesto, zbog tuznog kraja- nedaj boze nikom.

..samo par stvari

Jedini koji znaju pravo stanje stvari (njeni lekari) su i jedini koji su zakonski obavezani da o tome cute.


a onoliko su davali izjave za Jovanku Broz, za Igora Starovica-danima po novinama kako je covek imao epilepticni napad-, za Jovanku, da ne ponavaljam,
... mislim, ne mogu da zamislim da je neko bez razloga uputio apel za pokusaj da spase svoje dete.

to, sta je i kako sa parama-treba sacekati, malo je sve neukusnu- prvo valjda utvrdis cinjenice, pa onda objavis,

..ako zbog istine treba da padne vlada- pa nek padne, ne vidim ni jedan razlog zbog koga bi se ona cuvala.


...sta god pisalo u zakonu- na ljudskost, humanost i dobrocinsvo treba jednako uzvratiti!
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:42 07.11.2013

Ružno i tužno

je sve ovo...i što roditelji moraju da prose naokolo, i što sada kad su izgubili dete moraju da pričaju o parama...i što država ne radi svoj posao, i tu je Ognjanović u pravu, država je ta koja je trebalo i njegovo, i drugu decu da pošalje na lečenje. Tačno je da nema zakona koji bi ga obavezao da ikome polaže račune šta je bilo sa novcem, ali nije tačno da nema moralnu obavezu da to kaže, jer upravo moral je taj novac skupio, moral ljudi koji su davali novac da spasu život njegovog deteta. Ne razumem ni ovo sa ostavinskom raspravom, imovina maloletnog deteta je na raspolaganju roditeljima ili staraocima, jer da je račun zaista pripadao samo Tijani, to znači da bi svaku transakciju ona morala prvo da odobri i potpiše. A što se padanja vlade tiče, ni to baš ne razumem, možda je i bolje...
Slična afera je i u Hrvatskoj...

http://www.24sata.hr/news/norini-roditelji-zele-istinu-gdje-je-nestao-novac-s-racuna-338722
Nune Popović Nune Popović 12:51 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

Hvala ti Jelice, nadam se da će g. Ognjanović ovo da pročita što si napisala i da razume na pravi i najdobronamerniji način:

Tačno je da nema zakona koji bi ga obavezao da ikome polaže račune šta je bilo sa novcem, ali nije tačno da nema moralnu obavezu da to kaže, jer upravo moral je taj novac skupio, moral ljudi koji su davali novac da spasu život njegovog deteta. Ne razumem ni ovo sa ostavinskom raspravom, imovina maloletnog deteta je na raspolaganju roditeljima ili staraocima, jer da je račun zaista pripadao samo Tijani, to znači da bi svaku transakciju ona morala prvo da odobri i potpiše.



grmfrm grmfrm 15:04 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

Da znaci sporno je sta sa parama koje su bile namenjene Tijani koje, na zalost, nisu iskoriscene.

Elem prosto, posto je novac skupljen iz solidarnosti prema tom detetu, roditelji male Tijane bi isto tako solidatno trebalo da daju sledecem detetu ili deci kojima je pomoc potrebna.

Svidja mi se ideja o nekoj vrsti fonda gde bi svaki gradjanin imao uvid u stanje na racunu.

Jer sramota bi bila vrhunska da se taj novac iskoristi za bilo sta drugo, ako je ikome vise i stalo da se ne sramoti.

Svaki drugi epilog ce samo ukopati svaku sledecu akciju solidarnosti.
wilma68 wilma68 15:08 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

Pravo u centar, Nune!

Re: Ružno i tužno

evo, mogu npr da osnuju fond tjana ognjanovic koji ce se baviti sakupljnjem pomoci za decu kojoj je potrebno lecenje u inostranstvu.

ja nalazim da je bizarno da su na budzetu operacije transplantacije jetre, promene pola etc, a da se ne mogu pokriti troskovi lecenja za decu kao sto je tijana. to bi trebalo priupitati ministra zdravlja
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:33 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

evo, mogu npr da osnuju fond tjana ognjanovic koji ce se baviti sakupljnjem pomoci za decu kojoj je potrebno lecenje u inostranstvu.

Potpuno se slažem.
zilikaka zilikaka 19:14 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

Tačno je da nema zakona koji bi ga obavezao da ikome polaže račune šta je bilo sa novcem, ali nije tačno da nema moralnu obavezu da to kaže, jer upravo moral je taj novac skupio, moral ljudi koji su davali novac da spasu život njegovog deteta.


Tim pre što će svaka neotklonjenja sumnja napraviti ogromnu štetu.
Ljudi će se daleko manje odazivati da pomognu.

Ako su iole ljudi, morali bi da shvate da imaju moralnu odgovornost prema drugoj bolesnoj deci.
zilikaka zilikaka 19:16 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

da je bizarno da su na budzetu operacije transplantacije jetre, promene pola etc



Za promenu pola mi je naravno jasno, ali ne shvatam zašto u istu grupu stavljaš i transplantaciju jetre. Može par reči?
Nune Popović Nune Popović 19:29 07.11.2013

Re: Ružno i tužno

Može par reči?


Nemojte o tome ovde molim vas, to nije tema ovog bloga. Hvala na razumevanju.
kukusigameni kukusigameni 13:00 07.11.2013

trol



Jelica Greganović Jelica Greganović 13:07 07.11.2013

Re: trol

Ne, nije trol, jer u gornjem tekstu stoji i pitanje zašto niko nije optuživao državu što je nije poslala na lečenje, nju i još toliko dece...Ja sam pisala blogove o tome, ovdašnja Inicijativa je upravo traženje od države da nađe sistemsko rešenje i optuživanje iste što ga još nema.
kukusigameni kukusigameni 13:19 07.11.2013

Re: trol

Jelica Greganović
Ne, nije trol, jer u gornjem tekstu stoji i pitanje zašto niko nije optuživao državu što je nije poslala na lečenje, nju i još toliko dece...Ja sam pisala blogove o tome, ovdašnja Inicijativa je upravo traženje od države da nađe sistemsko rešenje i optuživanje iste što ga još nema.

I da omogući da se alternativnim načinom prikupljena sredstva, sliju na račun namenjen teško oboleloj deci i njihovim porodicama. Da prevedem: da se ne izgube u moru budžetskih sredstava.
A kao posledica da se ti načini prikupljanja sredstava rasterete poreza i dobiti države.
Nune Popović Nune Popović 13:59 07.11.2013

Re: trol

Kakav crni trol, svi želimo da se konačno napravi sistemsko rešenje za lečenje bolesne dece u inostranstvu. To i jeste cilj ovog bloga i molbe g. Ognjeviću da progovori. Hvala!
iqiqiq iqiqiq 14:57 07.11.2013

Re: trol

Ne, nije trol, jer u gornjem tekstu stoji i pitanje zašto niko nije optuživao državu što je nije poslala na lečenje, nju i još toliko dece

sada moram da dodam još oštrije: čijim novcem se puni RFZO i zašto nikada nismo imali ovakvu hajku da saznamo kako je RFZO potrošio pare.

Bez špekulacija šta se stvarno desilo, čak i da je bila zloupotreba, ovo je žestoka lekcija, a nije prva, bila je povika i sa Rebračom, pa hajde da "država" konačno napravi Pravilnik u kome će jasno objasniti roditeljima šta treba da rade: da prikupljaju račune, i to koje račune, da li je potrebna revizija konačnog izveštaja itd.

Bez neke preterane želje da branim bilo koga, ali moram da pitam, da li su Tijanini roditelji morali da budu finansijski stručnjaci da bi mogli da raspolažu novcem koji su dobili.

Bilo je i svetlih primera, mame koja je preko FB objavila da je novac prikupljen i obustavila dalje prikupljanje i zahvalila se svima, ima roditelja koji su ostatak novca dali drugom detetu itd, ali ni to nismo proveravali, niti treba da proveravamo.

Ovo je glavobolja države, da su joj deca toliko ugrožena da su apeli svakodnevni i da se RFZO "pravda" da im se Tijanini roditelji nisu obratili!!!
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:41 07.11.2013

Re: trol

I da omogući da se alternativnim načinom prikupljena sredstva, sliju na račun namenjen teško oboleloj deci i njihovim porodicama. Da prevedem: da se ne izgube u moru budžetskih sredstava.

Mislim da se to postiže određivanjem namene tog novca,svako nenamensko trošenje namenskog novca se kažnjava sa, ako se ne varam, do 10 godina zatvora.
b92fmember b92fmember 15:14 07.11.2013

lešinari

Meni se čini da ovde "novinari" kao lešinari opet vide samo priliku da podignu tiraž i naprave senzacionalnu naslovnu stranu.

Tijanin račun je u postupku gašenja, a pitanje preostalog novca rešava sud u okviru ostavinske rasprave. Tek kada se ona završi mi možemo zvanično da postanemo vlasnici tog novca i odlučimo šta ćemo sa njim", rekao je Nebojša Ognjanović.


meni je sve jasno ovde, ako dobiju taj novac, zakonski je njihov i mogu da rade sa njim šta hoće, da ga spale ili potroše ili poklone... i ne moraju o tome da se pravdaju tabloidima.


Jelica Greganović Jelica Greganović 15:45 07.11.2013

Re: lešinari


meni je sve jasno ovde, ako dobiju taj novac, zakonski je njihov i mogu da rade sa njim šta hoće, da ga spale ili potroše ili poklone... i ne moraju o tome da se pravdaju tabloidima.

Na žalost ovde nije sve jasno. Oni imaju dostup do računa, uvek su ga imali. Njihovo dete nije bilo punoletno.
Novac je zakonski njihov, to sporno nije.
Pitanje je morala.
Mogu da ga spale.
Ni to sporno nije.
Ali još uvek ima teško bolesne dece kojoj život zavisi od svake pare. Na koju se treba smilovati, kao što su se oni koji su im dali novac smilovali na njihovo dete.
Ne moraju da se pravdaju tabloidima, jedino što im tabloidnost tabloida nije smetala kada je baš taj tabloid pokrenuo akciju za skupljanje novca za Tijanu.
Što ja mogu da razumem, nema bordela u kom ne bih na kolenima molila za život deteta.
Ali onda dođe đavo po svoje.
I onda mnogo toga postaje sporno.
grmfrm grmfrm 15:48 07.11.2013

Re: lešinari

Ne moraju da se pravdaju tabloidima, jedino što im tabloidnost tih tabloida nije smetala kada je baš taj tabloid pokrenuo akciju za skupljanje novca za Tijanu.


Pravo u centar Jelice kao i uvek.
Nune Popović Nune Popović 15:55 07.11.2013

Re: lešinari

Na žalost ovde nije sve jasno. Oni imaju dostup do računa, uvek su ga imali. Njihovo dete nije bilo punoletno.
Novac je zakonski njihov, to sporno nije.
Pitanje je morala.
Mogu da ga spale.
Ni to sporno nije.
Ali još uvek ima teško bolesne dece kojoj život zavisi od svake pare. Na koju se treba smilovati, kao što su se oni koji su im dali novac smilovali na njihovo dete.
Ne moraju da se pravdaju tabloidima, jedino što im tabloidnost tabloida nije smetala kada je baš taj tabloid pokrenuo akciju za skupljanje novca za Tijanu.
Što ja mogu da razumem, nema bordela u kom ne bih na kolenima molila za život deteta.
Ali onda dođe đavo po svoje.
I onda mnogo toga postaje sporno.



blue rider blue rider 15:21 07.11.2013

Ne mora sve da kaze

Neka kaze za pocetak javnosti, koja je njegovu cerku i podrzala, koliko je novca prikupljeno a koliko potroseno. Nista vise, nista manje, pa sta je tu sporno? Kao neko ko je pomogao akciju smatram da imam pravo da znam i to nema veze sa potpisima i drzavom. A nakon ostavinske rasprave mozemo razgovarati o svemu, zakonu, moralu, daljim akcijama.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:48 07.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

A nakon ostavinske rasprave

Ljudi, nema ostavinske rasprave za detetom od osam godina.
To ne postoji.
Sva njena imovina je automatski njihova, maloletno dete nema poslovnu sposobnost.
cassiopeia cassiopeia 16:26 07.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

Ljudi, nema ostavinske rasprave za detetom od osam godina.
To ne postoji.
Sva njena imovina je automatski njihova, maloletno dete nema poslovnu sposobnost.


Možda postoji neka pravna začkoljica. Volela bih da neki pravnik prokomentariše.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:41 07.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

Možda postoji neka pravna začkoljica. Volela bih da neki pravnik prokomentariše.


Ukucala u googla "ostavinska, dete, osam godina", a on izbacio:

"- Ako je račun otvoren na ime devojčice od osam godina, ostavinska rasprava nije potrebna jer su nosioci svih prava i obaveza maloletnog deteta njegovi roditelji - objasnio je Dragoljub Đorđević, predsednik Advokatske komore Srbije."

http://www.kurir-info.rs/alarmantno-andeli-se-prekida-lecenje-porodica-ostala-bez-novca-clanak-1070659
caricamajka caricamajka 18:56 07.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

Jelice za ostavinsku raspravu ostavilac ne mora imati poslovnu sposobnost, u našem pravu je dovoljna pravna sposobnost, što znači da i maloletna lica i lica lišena poslovne sposobnosti nakon smrti postaju ostavioci u slučaju da poseduju neku imovinu.
Jeste, roditelji su staratelji maloletnog deteta do njegovog punoletstva i raspolažu njegovom imovinom dok je maloletno dete živo ali kada maloletno dete umre njegova imovina se rasporedjuje u ostavinskoj raspravi, tj. oni tim novcem mogu raspolagati tek posle ostavinske rasprave kada imovina ostavioca predje na naslednike, u ovom slučaju na oca i majku ukoliko oni ne odluče da se cela imovina prepiše samo na jednog.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:19 07.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

caricemajko, evo vidi, da ponovim:

"- Ako je račun otvoren na ime devojčice od osam godina, ostavinska rasprava nije potrebna jer su nosioci svih prava i obaveza maloletnog deteta njegovi roditelji - objasnio je Dragoljub Đorđević, predsednik Advokatske komore Srbije."
iqiqiq iqiqiq 15:13 08.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

"Prema Krivičnom zakoniku Srbije, ako je novac namenjen za dobrotvorne svrhe korišćen u neke druge, to se tretira kao prevara, ali samo ako nadležni organi to i dokažu. Ukoliko je prisvojena korist manja od 450.000 dinara, kazne su novčane ili od pola godine do pet godina zatvora. Do milion i po dinara kazna je do osam godina zatvora, a preko milion i po - do 10.

Nema podataka koliko ljudi je gonjeno zbog „dobrotvornih prevara“, ali lane su podnete 2.544 krivične pijave za različite prevare, a osuđeno je 583 ljudi."

link Novosti
wilma68 wilma68 23:23 08.11.2013

Re: Ne mora sve da kaze

"Gordana Mihajlović, advokat i nekadašnja predsednica Drugog opštinskog suda u Beogradu, kaže za „Blic” da, pravno gledano, postoje dve dimenzije ovog slučaja.

- To nije nedefinisana pomoć, kao kada se, na primer, nešto daje Crvenom krstu, već je novac uplaćen s ciljem da se pomogne određenoj osobi. Strogo formalno gledano, može da se tumači da je devojčici novac dat kao poklon i da ono što je preostalo predstavlja njenu zaostavštinu koja će u ostavinskom postupku pripasti njenim roditeljima. Jer, pare nije dao socijalni fond, već razni ljudi, organizacije i ustanove. Da je formiran fond, sredstva bi ostala u njemu - objašnjava Mihajlović.

Pored toga, kaže Mihajlović, devojčica nije ostavila testament u kom bi bilo navedeno kako da se potroše pare u slučaju njene smrti.

- Ali, prikupljena pomoć može da se tumači i kao donacija za lečenje devojčice data s namerom da se ono što se ne potroši vrati donatorima. To znači da bi svi koji su učestvovali u ovoj akciji trebalo da dobiju određeni procenat od uplaćenog iznosa. Ako roditelji ne bi hteli da vrate taj novac, svako od donatora bi morao da ih tuži da bi povratio deo uplaćenih sredstava - kaže Mihajlović."
Filip Mladenović Filip Mladenović 15:44 07.11.2013

Ako može tzv. tranzicioni fond...

U predlogu budžeta Republike Srbije za 2014. godinu predviđena je i stavka "Tranzicioni fond". Sredstva u tom Fondu namenjena su za isplatu minimalaca i uplatu doprinosa za zdravstevno osiguranje radnika (kao i članova njihovih porodica), koji zbog tzv. restruktuiranja ostanu bez posla.

Na isti način bi se mogao formirati i Fond za lečenje teško bolesne dece.
Nune Popović Nune Popović 20:37 07.11.2013

Re: Ako može tzv. tranzicioni fond...

Šta god hoće i kako god hoće samo da funkcioniše.

Antikorupcijska liga Balkan - Srbija, u svojoj Deklaraciji je objavila i podsetila javnost da je od 2000. godine do danas iz budžeta za zdravstvo ukradeno 15 milijardi evra:

"Dok roditelji bolesne dece mole za novac kako bi ih odveli na lečenje u inostranstvo, a ljudi umiru posle rutinskih operacija zbog neodgovarajućeg materijala i opreme, nabavljenih na burazerskim tenderima - objavljeni su izveštaji da je od 2000. godine iz budžeta za zdravstvo ukradeno 15 milijardi evra."

Link na celu Deklaraciju Antikorupcijske lige Balkan - Srbija
hajkula1 hajkula1 23:16 07.11.2013

Re: Ako može tzv. tranzicioni fond...

Nune Popović

"Dok roditelji bolesne dece mole za novac kako bi ih odveli na lečenje u inostranstvo, a ljudi umiru posle rutinskih operacija zbog neodgovarajućeg materijala i opreme, nabavljenih na burazerskim tenderima - objavljeni su izveštaji da je [b]od 2000. godine iz budžeta za zdravstvo ukradeno 15 milijardi evra[/b]."

Link na celu Deklaraciju Antikorupcijske lige Balkan - Srbija




Samo kad se setim nabavke stolica za čekaonicu za Dom Zdravlja Zvezdara i druge nabavke za druge zdravstvene ustanove.

Kad je Karapđorđević prso... Ambasador Japana...



Previše je patnje u ovoj državi a neki su toliko beskrupulozni da je nepojmljivo.



Zato kažem


Lopovi da vrate ukradeno. Milom ili silom (zakona). I mi smo tu.
tetris tetris 00:05 08.11.2013

Re: Ako može tzv. tranzicioni fond...

Nune Popović
...
Antikorupcijska liga Balkan - Srbija, u svojoj Deklaraciji je objavila i podsetila javnost da je od 2000. godine do danas iz budžeta za zdravstvo ukradeno 15 milijardi evra:


Ovo je prilično diskutabilno. Budžet RFZO je u prošloj godini bio manji 2 milijarde eura (od čega polovina ode na plate zaposlenih). 2000e je sigurno bio manji, a po ovima ispada da je svake godine od 2000e do danas ukradeno više od milijarde eura.
Nune Popović Nune Popović 02:32 08.11.2013

Re: Ako može tzv. tranzicioni fond...

tetris
:Ovo je prilično diskutabilno.


Proveri na ovom linku koliko je diskutabilno:

Podaci Evropske unije i Svjetske banke samo za zdravstveni sistem govore da je 15 milijarde evra samo kroz zdravstveni sistem prohujalo u nečije privatne džepove.

Link:
http://www.kodex.me/vijesti/crna-hronika/cafe/erotika/vijesti/region/srbija-15-milijardi-evra-iz-zdravstva-zavrsilo-u-privatnim-dzepovima
biljana biljana 19:12 07.11.2013

buduce donacije

A moglo je sve da bude drugacije, mogli su svom detetu produziti vek u beskonacno, tako sto bi osnovali fondaciju sa njenim imenom koja bi se bavila decom, lecenjem...

Tuzno je sto se ovakve stvari desavaju i sto se sa toliko negativnih konotacija obara kredibilitet nekih buducih akcija.

Bilo bi divno da ne treba vise na ovaj nacin da se sakuplja novac, ali na zalost u ovom trenutku to izgleda nerealno, tako da ce svima koji to u buduce budu cinili to biti znatno teze zbog svega ovoga.

Kao majka deteta sa smetnjama u razvoju koje se svake godine suocava sa po jednom operacijom u inostranstvu i za koje su potrebna ogromna sredstva, na zalost, znam, kako izgleda moliti za novac preko medija...

Mi smo to cinili za grupu dece i potpuno namenski, ali su i sredstva bila mnogo manja nego u slucaju male Tijane, plasim se da nam sledece godine predstoji tezi posao i da ce citava stvar biti jos mucnija, ukoliko je to uopste moguce...
Nune Popović Nune Popović 19:30 07.11.2013

Re: buduce donacije

moglo je sve


Veliko je pitanje da li su mogli i da li će moći i smoći snage da progovore. Treba imati razumevanja.
zilikaka zilikaka 19:32 07.11.2013

Re: buduce donacije

Veliko je pitanje da li su mogli i da li će moći i smoći snage da progovore. Treba imati razumevanja.


Ja ne mogu da imam razumevanja upravo zbog ovog

Kao majka deteta sa smetnjama u razvoju koje se svake godine suocava sa po jednom operacijom u inostranstvu i za koje su potrebna ogromna sredstva, na zalost, znam, kako izgleda moliti za novac preko medija...

Mi smo to cinili za grupu dece i potpuno namenski, ali su i sredstva bila mnogo manja nego u slucaju male Tijane, plasim se da nam sledece godine predstoji tezi posao i da ce citava stvar biti jos mucnija, ukoliko je to uopste moguce...
Nune Popović Nune Popović 19:42 07.11.2013

Re: buduce donacije

Možda ti ne možeš, kao ni drugi, ne sumnjam u razloge, ali treba biti zaista hladne glave i ne optuživati, već poći od sebe i (šta bih, ili) šta bi ti uradio za spas svoga deteta: da li bi, na primer, pristao da opereš novac ako ćeš zauzvrat da dobiješ neku sumu koja će ići za lečenje tvog bolesnog deteta. Da li bi, opet samo na primer, primio donaciju od 100 hiljada evra, od kojih ćeš 90 hiljada da "vratiš donatoru" (u prevodu: opereš novac), ako od te radnje ti dobijaš 10 hiljada ili bilo koji iznos koji ti znači kako bi pokušao da spasiš svoje dete? Ja verujem da bi svaki čovek pristao i na takve i na ko zna koje sve "usluge" i "donacije".

Drugo, polazim od načela nevinosti, ne mogu Ognjanovići unapred da se za bilo šta proglase krivim. Svedoci smo koliko su se dugo borili za svoje dete i kroz šta su sve prolazili, javno.

Zato imam razumevanje i ne prenagljujem sa zaključcima.
Sepulturero Sepulturero 19:56 07.11.2013

Re: buduce donacije

Nune Popović
Možda ti ne možeš, kao ni drugi, ne sumnjam u razloge, ali treba biti zaista hladne glave i ne optuživati, već poći od sebe i (šta bih, ili) šta bi ti uradio za spas svoga deteta: da li bi, na primer, pristao da opereš novac ako ćeš zauzvrat da dobiješ neku sumu koja će ići za lečenje tvog bolesnog deteta. Da li bi, opet samo na primer, primio donaciju od 100 hiljada evra, od kojih ćeš 90 hiljada da "vratiš donatoru" (u prevodu: opereš novac), ako od te radnje ti dobijaš 10 hiljada ili bilo koji iznos koji ti znači kako bi pokušao da spasiš svoje dete? Ja verujem da bi svaki čovek pristao i na takve i na ko zna koje sve "usluge" i "donacije".

Drugo, polazim od načela nevinosti, ne mogu Ognjanovići unapred da se za bilo šta proglase krivim. Svedoci smo koliko su se dugo borili za svoje dete i kroz šta su sve prolazili, javno.

Zato imam razumevanje i ne prenagljujem sa zaključcima.


Наравно, али зашто оклевају са објављивњем података о томе колико је уплаћено и на шта је потрошено. Могуће је, надам се, да је све у реду али штета је већ направљена.
Nune Popović Nune Popović 20:24 07.11.2013

Re: buduce donacije

Наравно, али зашто оклевају са објављивњем података о томе колико је уплаћено и на шта је потрошено. Могуће је, надам се, да је све у реду али штета је већ направљена.


Mozda zbog sopstvene bezbednosti, jesi mislio o tome? Da ponovim na tu temu nešto što nisi pročitao u jednom od komentara iznad:

Mehanizam zaštite za porodicu Ognjenović sigurno postoji, nije njihov slučaj ni prvi ni poslednji takve vrste, snimljen je domaći film na tu temu sa Nebojšom Glogovcem u glavnoj ulozi (Klopka). Možda zaštitu treba tražiti i van ove korumpirane zemlje. Bitno je da li Ognjanovići hoće da progovore, jer ako hoće moraće prethodno da nađu mehanizam zaštite.
sugar59 sugar59 23:21 09.11.2013

Re: buduce donacije

Nune Popović


Zato imam razumevanje i ne prenagljujem sa zaključcima.


Sve to jeste tako, ali oni drže u rukama moć da neki drugi roditelji ne moraju da prođu kroz šta su oni prolazili ili bar da im olakšaju. Zar su već zaboravili kako im je bilo? Da li su prestali da čitaju novine gde drugi vape za pomoć?

Još jedna poznata ličnost koja je učestvovala u prikupljanju novca za Tijanu je i glumac Sergej Trifunović, koji je prethodnih dana takođe apelovao na porodicu da objavi koliko je novca ostalo. Inače, kako Kurir saznaje, glumac je u trenutku kada je već dovoljno novca sakupljeno za Tijanino lečenje tražio od njenog oca Nebojše da 50.000 evra da za lečenje drugog bolesnog deteta. Međutim, to je Ognjanović izričito odbio.
- Prvo mu je rekao da to ne može da učini, a pošto je Sergej bio uporan jer se radilo o hitnom slučaju, Nebojša je prestao da mu se javlja i odgovara mu na poruke - priča dobro obavešteni izvor Kurira.


Šta reći ako je ovo istina?
grmfrm grmfrm 07:43 10.11.2013

Re: buduce donacije

Šta reći ako je ovo istina?


Sada bi neko pomislio suckers sto ste i dali pare!
Svi koji su dali pare su to dali zbog deteta ne zbog njenjih roditelja o cijoj visini moralnog integriteta cemo biti svedoci u narednim danima.
Jer ako su oni imali toliko obraza da traze javno za svoje dete, bez obzira na zakone i pravna tumacenja, imaju ne obavezu vec naprosto obraz da isto tako postupe za drugog. Ako se ispostavi da ili nemaju obraza ili da je tu neko umesao prste debelo to ce ostaviti senku na svaku sledecu akciju spasavanja dece ciji roditelji ni ne zele da urade sta su Ognjenovici uradili.
Ovde se neko opako sa vatrom igra da li sami Ognjenovici ili sa jos nekim ostaje pitanje koje trazi epilog.

A Sergej je car bio i ostao sta god ko mislio o njemu.
Ako je istina da je izricito odbio onda tu stvari smdruckaju na vise nacina.
sugar59 sugar59 18:39 10.11.2013

Re: buduce donacije


grmfrm
Šta reći ako je ovo istina?


Sada bi neko pomislio suckers sto ste i dali pare!
Svi koji su dali pare su to dali zbog deteta ne zbog njenjih roditelja o cijoj visini moralnog integriteta cemo biti svedoci u narednim danima.
Jer ako su oni imali toliko obraza da traze javno za svoje dete, bez obzira na zakone i pravna tumacenja, imaju ne obavezu vec naprosto obraz da isto tako postupe za drugog. Ako se ispostavi da ili nemaju obraza ili da je tu neko umesao prste debelo to ce ostaviti senku na svaku sledecu akciju spasavanja dece ciji roditelji ni ne zele da urade sta su Ognjenovici uradili.
Ovde se neko opako sa vatrom igra da li sami Ognjenovici ili sa jos nekim ostaje pitanje koje trazi epilog.

A Sergej je car bio i ostao sta god ko mislio o njemu.
Ako je istina da je izricito odbio onda tu stvari smdruckaju na vise nacina.


U istom tekstu piše da je Sergej tražio da se na sajt stavi brojač para, ali je otac odbio.

Dani prolaze dok oni misle i vode neke nepostojeće parnice, pogotovo deci kojoj je potrebna hitna novčana pomoć.

Bez da sudim ikom, šta god da je u pitanju meni se njihova reakcija ne dopada.
b92fmember b92fmember 17:36 11.11.2013

Re: buduce donacije

Jer ako su oni imali toliko obraza da traze javno za svoje dete,


STVARNO!!!

ODAKLE LI IM SAMO OBRAZ DA TRAŽE ZA TAKO NEŠTO


Sepulturero Sepulturero 19:53 07.11.2013

Коментар на исту тему из Политике

Zbog ovakvih situacija sam prestao da dajem donacije bilo kome. Jednostavno, nepohodno je obezbediti nacin da se neiskoriscena sredstva usmere na druge bolesnike. Neka svako uplacuje kome hoce, ali kad sredstva vise nemaju tu namena neka se proporcionalno usmere na ostale bolesnike. Ako je istina da ostatak para nisu preusmerili novac na slicne slucajeve, onda stvarno ne znam cemu se u zivotu mogu nadati i kome se uopste pomagalo? Ja bih se osecao kao da sam prodao vlastito dete. Druga stvar, koliko uopste ima smisla uplacivati toliki novac za prakticno umiruce bolesnike ili u slucaju tako teskih bolesti jer sansa za neki normalan kvalitetan zivot na duzi period ne postoji. Koliko god nehumano delovalo, mnogo prakticnije bi bilo uplatiti onima kojima se zaista moze pomoci na kvalitetan nacin. Bacanje miliona na smrt na odredjeno vreme nije humanost.

Нема шта ни да се дода ни одузме.
appendix appendix 20:00 07.11.2013

Re: Коментар на исту тему из Политике

Zbog ovakvih situacija sam prestao da dajem donacije bilo kome. Jednostavno, nepohodno je obezbediti nacin da se neiskoriscena sredstva usmere na druge bolesnike.

Još jedan sjajan tekst na ovu temu..
palilula92 palilula92 20:21 07.11.2013

Re: Коментар на исту тему из Политике

Koliko god nehumano delovalo, mnogo prakticnije bi bilo uplatiti onima kojima se zaista moze pomoci na kvalitetan nacin.

sve je to ok dok nije tvoje dete u pitanju, onda radis sta god mozes
satinelle satinelle 20:14 07.11.2013

Ispitati celu pricu

...ali zaista mislim da se unapred prave neke pretpostavke, a da covek ništa od toga nije rekao. Ja njegove reci shvatam kao opis pakla kroz koji su prošli i prepreke na koje su naišli (zdravstvo, država, protokoli...) u pokušaju da pomognu svom detetu. Oni ne mogu da pobegnu od sebe, niti od stvarnosti. Niti mislim da normalan čovek može da živi sa činjenicom da je par miliona ljudi dalo svoj doprinos da spasi njegovo dete, a da on nakon toga zapali sa parama, sa rečima da nema nikakvih moralnih odgovornosti. To prosto ne pije vodu i želim da verujem da ništa od ovoga što se piše nije istina.
kleinemutter kleinemutter 20:27 07.11.2013

umrla deca

Ove godine su umrli Milos, Luka, Strahinja,Zoja .

Miloša sam poznavala. Ležao je mesec dva u istoj sobi u bolnici sa mojim detetom.


Blogeri su pre nekoliko meseci pomogli roditeljima bolesne dece ( koja danas više nisu živa) da nateraju rfzo da daje deci enteralnu hranu koja je njima lek a roditelju preskupa.

Odobrili su za 4 dijagnoze.

Mnogo dece je van spiska tih dijagnoza.

Poznajem majku cije dete ima 13 godina i 13 kilograma.

Za ovih 13 godina nije dobilo dijagnozu.

Žena se je svima redom obraćala.

Kad dovodi dete u Tirsovu mora da nosi aparat za aspiraciju , jer se dete guši i mnogo puta usput da stane i taj isti aparat priključi na akumulator kola da asspirira dete. Onda u Tiršovoj čeka na red nekada i satima.

Gde je taj sistem da olakša muke tom detetu i njegovim roditeljima?

Lično zaista imam problem da živim sa saznanjem da jedno dete u Srbiji ima 13 godina i 13 kilograma i da nikoga sem njegovih roditelja nije briga.

Nijedna televizija nije napravila reportažu i pritisla sistem da barem detetu da enteralnu hranu.
ivana23 ivana23 00:06 08.11.2013

***

- Prikupljeni humanitarni prilozi nisu nasledstvo, a obećani troškovnik na sajtu nikada nije video svetlo dana. – Tužilaštvo utvrđuje da li je u pitanju prevara ili prinuda

Više javno tužilaštvo u Beogradu naložilo je policiji da ispita šta se dogodilo sa novcem koji je prikupljen za presađivanje srca osmogodišnjoj Tijani Ognjanović, koja je preminula 15. jula u dečjoj bolnici u Hjustonu.

Tužilaštvo je formiralo predmet i dalo policiji nalog da prikupi sve potrebne informacije. Istraga treba da utvrdi koliko je ukupno novca uplaćeno na Tijanin račun, koliko je sa tog računa prebačeno bolnici u Hjustonu, koliko je novca ostalo i da li je ostatak isplaćen sa računa, kao i da li postoje i drugi prilivi novca koji su građani uplaćivali za pomoć Tijani.



Tijanini roditelji pod istragom
Nune Popović Nune Popović 00:44 08.11.2013

Re: ***

Hvala za info. Žao mi je što se sve ovo događa, jako, kao i mnogima. Nadam se da će bar imati obzira prema porodici Ognjanović i verujem u njihovu nevinost sve dok se ne dokaže suprotno.
011-495 011-495 01:13 08.11.2013

Ne znam sta da kazem

a da ne ispadne nakrivo. Boli me dusa za detetom ali mislim da je reakcija roditelja krajnje neadekvatna i nadam se da se moze spisati na neuracunljivost zbog tragedije kroz koju su prolazili. Bolje da nista ne kazu nego ovo sto citamo "pala bi vlada"?? Zato sto im je neki clan vlade ili politicar nesto "obecao" da ih otkaci? "nemamo moralnu ni zakonsku obavezu", zakonsku sigurno nemate ali moralnu sigurno imate i to pred hiljadama ljudi koji su izdvojili nesto (nekima je to bilo mnogo) za dete koje ne poznaju ali su se poistovetili sa njim i sada se pitaju da li preostali novac moze nekom drugom da pomogne. "ostavinska rasprava"? advokati su jasno dali odgovor na to, ostavinska ne postoji za dete tog uzrasta. Cak i da postoji, sta ih sprecava da kazu.
Ako su toliko kivni na nekog/neke u vladi pa valjda bi vikali na sav glas ko im je to uradio, sta god da je (ne)uradjeno a ne koristili postapalice koje slusamo decenijama od nasih politicara "neke grupe, neki ljudi...mi znamo koje ali necemo reci" i sl.
Sve ove tragedije i akcije imaju jednu zajednicku crtu (iz licnog iskustva visestrukog donora) - posle skupljanja novca niko vise ne pise kako se zavrsilo lecenje ili bilo koju drugu informaciju da da.
Iz sveg srca sam za osnivanje fonda (ali prvo regulativa, da ne vijamo rukovodioce fonda po malim ostrvima).
Nune Popović Nune Popović 01:44 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

Hvala na javljanju i mišljenju, slažem se.
st.jepan st.jepan 02:23 08.11.2013

Ne znam sta da kazem

Znaš.
I rekao si.
satinelle satinelle 02:42 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

---
Nune Popović Nune Popović 02:46 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

Zamolio bih da ovde prekinemo trol, ova tema ne zaslužuje da bude trolovana. Predlog je iznet i podržavam. Vlast mora da bude uvek otvorena za kritiku. Hvala.
st.jepan st.jepan 02:51 08.11.2013

...

...
Nune Popović Nune Popović 03:02 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

Stjepane, zamolio sam u komentaru iznad. Bez trola.
satinelle satinelle 03:02 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

Izvinjavam se autoru bloga koji je zamolio da se ne troluje. Stjepan se izbrisao, pa da nastavim tradiciju.
grmfrm grmfrm 07:39 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

a da ne ispadne nakrivo. Boli me dusa za detetom ali mislim da je reakcija roditelja krajnje neadekvatna i nadam se da se moze spisati na neuracunljivost zbog tragedije kroz koju su prolazili. Bolje da nista ne kazu nego ovo sto citamo "pala bi vlada"?? Zato sto im je neki clan vlade ili politicar nesto "obecao" da ih otkaci? "nemamo moralnu ni zakonsku obavezu", zakonsku sigurno nemate ali moralnu sigurno imate i to pred hiljadama ljudi koji su izdvojili nesto (nekima je to bilo mnogo) za dete koje ne poznaju ali su se poistovetili sa njim i sada se pitaju da li preostali novac moze nekom drugom da pomogne. "ostavinska rasprava"? advokati su jasno dali odgovor na to, ostavinska ne postoji za dete tog uzrasta. Cak i da postoji, sta ih sprecava da kazu.
Ako su toliko kivni na nekog/neke u vladi pa valjda bi vikali na sav glas ko im je to uradio, sta god da je (ne)uradjeno a ne koristili postapalice koje slusamo decenijama od nasih politicara "neke grupe, neki ljudi...mi znamo koje ali necemo reci" i sl.
Sve ove tragedije i akcije imaju jednu zajednicku crtu (iz licnog iskustva visestrukog donora) - posle skupljanja novca niko vise ne pise kako se zavrsilo lecenje ili bilo koju drugu informaciju da da.
Iz sveg srca sam za osnivanje fonda (ali prvo regulativa, da ne vijamo rukovodioce fonda po malim ostrvima).


Pa lepo si rekao. Nista ruzno tako je.
I ja verujem da su roditelji pod ogromnim stresom a sada i pritiskom javnosti da:
1) Se vidi sta ce biti sa novcem koji smo mi zajedno dali
2) Ko je ucenjivac ili ucenjivaci iz vlade
Svi smo ovde na njihovoj strani, ali samo da ne bude opet kao kakav reality show.
Evo i premijer je jutros izjavio da ce da se istrazi ceo slucaj. Sada samo da vidimo sta ce bidne kada se dodje do imena.
Nadam se da neko iz vlade cita ovaj blog i da ce ta sredstva da iskoriste za lecenje druge dece sto pre kojima je pomoc hitno potrebna.
Nune Popović Nune Popović 11:07 08.11.2013

Re: Ne znam sta da kazem

Sve OK, nije bilo razloga da brišete šta ste napisali. Poslao sam Raduloviću javno privatnu poruku i objavio je na društvenim mrežama, jer je isključio komentare na svom blogu. I tu je ovaj trol završen.

maloprase maloprase 08:47 08.11.2013

I sta vise cekaju?

Duboko me je uznemirila cela ova prica. Prvo sam bila skepticna, pljuvala Kurir koji je prvi objavio vest da nesto ne stima, ali kako vreme odmice sve vise prelazim na drugu stranu. Toliko odsustvo empatije je porazavajuce. Vreme curi, nekoj deci je svaki dan znacajan, a pare stoje na racunu, oni se ne oglasavaju...Pa gde ce im dusa?Koliko roditelja vapi, moli za svoju decu, toliko njih ceka na hitnu operaciju a nemaju sredstava, a pare stoje... Zaista mi ovakvo ponasanje nema opravdanja. Bas zbog te tragedije koja im se desila trebaju da nesto preduzmu, odnosno vec su sto puta trebali nesto da urade, zato sto znaju kroz sta ti jadni ljudi prolaze.
mariopan mariopan 09:00 08.11.2013

блиц

Данашњи Блиц пише да Тијанини дитељи нису ни динара подигли и потрошили са тог рачуна и да имају оверене рачуне за лечење свог детета - дакле хајка на те људе је била без доказа?

Монструозно како су били нападнути преко штампе, ако се покаже као тачно?

Ја бих тај Курир тужила до последње парице за ово што су им приредили, поготово у тренутку када их треба оставити на миру да жале за својим дететом.

Немам речи како је то страшно.
maloprase maloprase 09:20 08.11.2013

Re: блиц

A zasto taj novac jos uvek nisu preusmerili za lecenje nekog drugog deteta?Sta se tu ceka vise?Ako su cisti kao suza zasto se nisu oglasavali, dostavili racune, rekli sta sa preostalim novcem planiraju da urade?
mariopan mariopan 09:28 08.11.2013

Re: блиц

maloprase
A zasto taj novac jos uvek nisu preusmerili za lecenje nekog drugog deteta?Sta se tu ceka vise?Ako su cisti kao suza zasto se nisu oglasavali, dostavili racune, rekli sta sa preostalim novcem planiraju da urade?

Можда се још нису освестили и постигли да и на то мисле?

И ја постављам иста питања као ти, види мало горе, само имам и мало разумевања за целу ситуацију и бол који су доживели. Верујем да ће одговори брзо бити свима доступни.

Не могу да примим у мозак други сценарио који нуди жута штампа. За то чекам жестоке доказе, не оно рекла казала, и док то не видим верујем овим људима.
b92fmember b92fmember 13:50 08.11.2013

Re: блиц

mariopan
Данашњи Блиц пише да Тијанини дитељи нису ни динара подигли и потрошили са тог рачуна и да имају оверене рачуне за лечење свог детета - дакле хајка на те људе је била без доказа?

Монструозно како су били нападнути преко штампе, ако се покаже као тачно?

Ја бих тај Курир тужила до последње парице за ово што су им приредили, поготово у тренутку када их треба оставити на миру да жале за својим дететом.

Немам речи како је то страшно.


rekoh ja da su novinari postali najgori lesinari, zive od tudje nesrece.
b92fmember b92fmember 13:52 08.11.2013

Re: блиц


maloprase
A zasto taj novac jos uvek nisu preusmerili za lecenje nekog drugog deteta?Sta se tu ceka vise?Ako su cisti kao suza zasto se nisu oglasavali, dostavili racune, rekli sta sa preostalim novcem planiraju da urade?


pa da ih neko tuzi za prevaru ili ne namenski trosenje il sta ti ja znam vec.

Nama niko ne brani da i dalje dajemo koliko mozemo u humanitarne svrhe, ne mozemo da peremo savest tako sto cemo reci "dali smo za Tijanu pa nek uzmu taj novac".

I kad bi se taj novac dao za lecenje nekom detetu opet bi nedostajalo novca za lecenje nekog treceg ili cetvrtog...

grmfrm grmfrm 14:11 08.11.2013

Re: блиц

pa da ih neko tuzi za prevaru ili ne namenski trosenje il sta ti ja znam vec.

Nama niko ne brani da i dalje dajemo koliko mozemo u humanitarne svrhe, ne mozemo da peremo savest tako sto cemo reci "dali smo za Tijanu pa nek uzmu taj novac".

I kad bi se taj novac dao za lecenje nekom detetu opet bi nedostajalo novca za lecenje nekog treceg ili cetvrtog...


Evo dumam celo jutro sta se valjalo iza brda.

Nisu tu cista posla i izgleda da nije bilo drugog izbora.
maloprase maloprase 17:37 08.11.2013

Re: блиц

Ko da ih tuzi?I to je gore od toga da mozda umre neko dete kojem zivot visi o koncu, ciji roditelji nisu uspeli da uz pomoc drzave i svih novina, pa i tog budjavog kurira, naprave akciju koja ce imati takav odjek kao ova?
Ne mogu da pronadjem opravdanje, jednostavno ne mogu
Da su izasli cisto i otvoreno, sigurna sam da ih niko ne bi tuzio zato sto su potrosili deo novca na necije lecenje, za skupe lekove koje roditelji ne mogu da priuste, za recimo iznajmljivanje stana za porodice iz unutrasnjosti koje nemaju gde da prenoce kada dolaze u Beograd na terapiju. Spisak je beskonacan

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana