Društvo| Mediji| Politika

Ravna gora

loader RSS / 11.11.2013. u 03:56

„Ravna gora“ počela sinoć... Serije ne pratim, a od filmova... tek... Uopšte uzev, slabo sam instaliran ispred televizora. No, htedoh da vidim kako je ovo urađeno. I, na kraju, odgledah prvu epizodu.

images?q=tbn:ANd9GcSDtMQxctPyUOLBvEQEOY6o4Q0kyjkAp8BvGLRq68j2XOXFMccujw 

Osim utiska da je to vizuelno dosta skromno izdanje (sa polupraznim scenama u eksterijeru), što može da bude objašnjeno lošim materijalnim uslovima u kojima se prave naše „pokretne slike“ - tu je i jedan drugi, apriori utisak, koji se vukao još pre gledanja prve epizode, da je ipak napravljen priličan dobitak već samim tim što je serija ove vrste uopšte snimana. Nakon stotina filmova i serija prikazivanih pola veka, i te kako je značajan pomak kad se, kroz nekakav vizuelni proizvod namenjen masovnom konzumiranju, napusti avnojevska prizma posmatranja i ponudi ravnogorska.  

Stoga, nije po sredi obična večernja serija, tj. serija sa istorijskom tematikom, koja će se u sedmicama što slede, u terminu između kraja drugog dnevnika RTS-a i početka Utiska nedelje, gledati tek tako, da prođe još jedan sat. U zemlji u kojoj je istorija do ovolike mere šizofrenizovana, naročito novija – ovakva serija izaziva pozornost. U najmanju ruku. Neki se boje da se ne poremeti već ustaljeni višedecenijski obrazac, neki se boje da ta ekranizovana priča neće dovoljno prikazati svet u varijanti one druge krajnosti.

Pod utiskom rasprava koje se ovih dana vode o pokušajima revizije istorije, mnogi će povodom serije reći, evo još jednog primera pokušaja revizije istorije. Ako u seriji i bude revizije, onda će to biti revizija ne istorije, već revizija nametnutih zabluda o istoriji.

Imamo i ovo:  http://www.blic.rs/Zabava/Vesti/417998/Komunisti-pozivaju-na-ustanak-Zaustavite-emitovanje-serije-Ravna-Gora   - reagovali su neoskojevci, ultralevičari, naglašene patriote i drugi koji se osećaju kao ideološki bliski rođaci onih koji su u Srbiju, represijom i propagandom, pola veka ugrađivali partizansku mitologiju.  

U prvoj epizodi serije Ravna gora ostavljena je već na samom početku upadljiva poruka – da su nas Britanci i Rusi ugurali u 27.martovsku avanturu i potom ostavili same naspram nemilosrdne nemačke mašine, koja je u tom času već pregazila celu Evropu (osim Britanije, valjda stoga što je ostrvo). U praksi se pokazalo da je 27. mart bio rafal u sopstveni trbuh – jer krenulo je, sa svih strana, nečuveno komadanje države, kao i pogrom srpskog stanovništva, što je u ndh zbog razmera satiranja i bestijalnosti dobilo karakter pakla na zemlji. Ne mogu se ni pobrojati svi užasi. Spaljena biblioteka. Streljanja 100 za jednog. Bratoubilački rat. ... Posledice su strašne. Još strašnije uz fakat da je u prethodnom ratu, samo dve decenije ranije, izginula četvrtina stanovništva. Upravo na tom 27. martu posleratna komunistička vlast izgrađivala je mit o slobodarstvu. Šta je bio puč? Već prva slika prve epizode serije dovodi pod sumnju razumnost tog poteza. 

Ali, ima u seriji ponečeg i za ukus onih što su uzrujani pomenutim tv-projektom. U poslednjoj sceni prve epizode. Međ fabričkim radnicima najhumaniji i najhrabriji je momak koji je spasao pticu: svestan opasnosti protrčava hodnicima fabrike, kroz tresak šestoaprilskih bombi, sve do svog radničkog ormana i uzima odatle nemoćnu ptičicu. U istoj pregradi vidi se brošura s likom Lenjina, koja otkriva mladićevo političko opredeljenje. Da li je to filmskim jezikom baš tako sročeno zato što autori serije veruju da je to najboljii estetski izbor, ili veruju da su pobornici komunističke ideje etički superiorniji polaznici istorijskog toka (naročito u poređenju sa onim u prvoj epizodi naglašenim likom pijanog oficira), ili su time svesno napravili nekakav kompromis sa višedecenijskom ideologijom koja se ovde duboko ukorenila i bilo bi rizično po samu sudbinu serije ne napraviti ovu vrstu relaksacije?  

Videćemo šta nude naredne epizode, ali je svakako važno da pod plaštom „najzad realnog prikaza događanja“ ne bude, u stvari, samo potrošena dugo čekana prilika da se (i) kroz jedan ovakav medijski projekat načini pokušaj drugačijeg, objektivnijeg sagledavanja stvari. Kako god, te stvari se ne mogu jednostavno podeliti na svetlo i tamno. 

 

 



Komentari (366)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cikaron cikaron 21:03 11.11.2013

Re: Ne vredi....

hajkula1
cikaron
.jer bradonje su izgubile rat, napusteni od svih svojih 'saveznika', a na kraju i od sopstvenog kralja. To je cinjenica koju ni jedan TV serijal nece izmeniti, makar ga rezirali Skorsese i Coppola zajedno. A ne ova seljacina od Bajica.


A da li iko pokusava to da sakrije ili promeni?



Partizani su pobedili u građanskom ratu u Srbiji ne zato što su bili obrijaniji, lepši, bolji, jači, nego su im pobedu doneli saveznički avioni, isti oni koji su porazili partizane u Grčkoj.

istina
Dr Mebius Dr Mebius 00:02 12.11.2013

Re: Ne vredi....

A da li iko pokusava to da sakrije ili promeni?


Ma neeee...

Mogao je ovaj Radosh da snimi nesto iz WW1, bar je tu situacija glede srpskog angazmana dosta cistija. I onako ima samo jedan film (Mars na Drinu) koji snimise nekako bas u komunisticko vreme. A tema bi bilo u izobilju:
-kolubarska bitka
-herojska odbrana Beograda
-prelazak preko Albanije
-Proboj Solunskog fronta
itd.

Balkanske ratove da i ne pominjem. Takodje ni jednog filma.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:19 12.11.2013

Re: Ne vredi....

Mogao je ovaj Radosh da snimi nesto iz WW1


Mogao je, ali eto on izabrao baš ovo.
Jel to neki problem?
Da nije možda trebao da pita komitet šta će da snima, ko u Titino vreme?

Koliko li će još vremena trebati da prođe da vam taj komunistički rezon izvetri iz glava.



milisav68 milisav68 00:23 12.11.2013

Re: Ne vredi....

Dr Mebius
On the other hand 'Otpisani' su nedostizno filmsko ostvarenje koje bi ovaj nesrecnik, a i mnogi zajedno sa njim trebalo da gledaju bar 5 puta dnevno, onako cisto umetnockog dozivljaja radi.

-A šta ćemo ako komunisti uđu u Beograd?
-Onda ćemo svi otići u vražju mater!


Četnici su zlotvori, mi branimo narod!

cikaron cikaron 08:44 12.11.2013

Re: Ne vredi....

Dr Mebius
A da li iko pokusava to da sakrije ili promeni?


Ma neeee...

Mogao je ovaj Radosh da snimi nesto iz WW1, bar je tu situacija glede srpskog angazmana dosta cistija. I onako ima samo jedan film (Mars na Drinu) koji snimise nekako bas u komunisticko vreme. A tema bi bilo u izobilju:
-kolubarska bitka
-herojska odbrana Beograda
-prelazak preko Albanije
-Proboj Solunskog fronta
itd.

Balkanske ratove da i ne pominjem. Takodje ni jednog filma.

Nema vexe sa pitanjem....Da li Rados menja ishod?
ovderadiocacka ovderadiocacka 09:11 12.11.2013

Re: Ne vredi....

escherichije_colic
gedza.73
Ovde, vidim, ima učenih i mudrih glava. Seća li se koja iz kog se predmeta učilo kako je Reks skočio i telom zaštitio druga Titu od nemačke bombe?
Istorija ili srpski?


Mi uBosni smo imali posebnu sekciju pod nazivom "Titovim stazama revolucije", na kojoj se učilo šta je mali Joža dohvatio sa kredenca (a) jabuku b) dunju c) svinjsku glavušu, zaokružite tačan odgovor) kako se dovršavaju stihovi pjesme iz NOBa, kako je Reks zaštitio vrhovnog komandanta isl.

Na srpskom smo učili kako je Tito podijelio cigare i konzerve gladnim borcima.


Ja se dobro secam da je u citanci (drugi/treci razred) pisalo da je mali joza ponavljao prvo razred. imao puno obaveza, pa nije stigao da uci. (pa dobro moze svakom da se desi)
ali par godina kasinije toga vise nije bilo u citanci.
loader loader 02:45 13.11.2013

Re: Ne vredi....

Mi uBosni smo imali posebnu sekciju pod nazivom "Titovim stazama revolucije", na kojoj se učilo šta je mali Joža dohvatio sa kredenca (a) jabuku b) dunju c) svinjsku glavušu, zaokružite tačan odgovor) kako se dovršavaju stihovi pjesme iz NOBa, kako je Reks zaštitio vrhovnog komandanta isl.


"The Nju bosnian revolutionari primitivs" - Wikipedia - kako se u bosni na sopstveni način upijalo činjenica o epopeji

jedi-knight jedi-knight 20:16 11.11.2013

...

Čitajući tvoj tekst, razmišljam koliko se samo promena desilo na političkoj mapi Srbije, Balkana, Evrope za samo 70 godina. Ko su pobednici, gubitnici, pravednici, izdajnici, heroji i barabe?
Ko je spreman da prognozira do kakvih će sve promena doći u sledećih 70
escherichije_colic escherichije_colic 21:42 11.11.2013

Re: ...

jedi-knight
Čitajući tvoj tekst, razmišljam koliko se samo promena desilo na političkoj mapi Srbije, Balkana, Evrope za samo 70 godina. Ko su pobednici, gubitnici, pravednici, izdajnici, heroji i barabe?
Ko je spreman da prognozira do kakvih će sve promena doći u sledećih 70


Predviđam da će na ovim prostorima biti uspostavljena globalna država, koju će faktički činiti metropole povezane brzim prugama i autoputevima (obezbeđivaće ih policija globalne države)

Ono što preživi od bivših jugoslovenskih naroda, živeće po planinama, u plemenima, na margini civilizacije i sakrivaće se od predator-dronova. Zemlja će biti užasno zagađena, jer će resursi biti crpljeni bez obzira prema prirodnoj sredini, a verovatno će globalna država u ovom geopolitičkom slepom crevu projektovati i nekoliko deponija. Ostaće eventualno oaze prirode poput primorja, planina i jezera, u kojima će boraviti elita globalne države. Deca i unuci naših današnjih političkih lidera verovatno će zaslužiti privilegiju da budu šefovi recepcija na takvim ekskluzivnim mestima.
hajkula1 hajkula1 22:46 11.11.2013

Re: ...

jedi-knight
Čitajući tvoj tekst, razmišljam koliko se samo promena desilo na političkoj mapi Srbije, Balkana, Evrope za samo 70 godina. Ko su pobednici, gubitnici, pravednici, izdajnici, heroji i barabe?
Ko je spreman da prognozira do kakvih će sve promena doći u sledećih 70




Promene?
Desio se tehnološki razvoj i u skladu s tim promene. Geopolotičke? Ne baš velike. Sve se uglavnom svodi na isto, proboj sa zapada na istok (i eliminacija proboja sa istoka na zapad) a Balkan je na putu. Odnosno, rat je isplativ biznis a ako pratimo rast moći i uvećanje bogatstva (...), neke pojave postaju još jasnije.

loader loader 02:49 13.11.2013

Re: ...

Ko je spreman da prognozira do kakvih će sve promena doći u sledećih 70

Poistrebljivani u ratovima, i do kraja zabagovani u miru,
Srbi će kao etnička skupina ostati samo u tragovima, pod retkim drvetima šljive
Pu, daleko bilo
st.jepan st.jepan 20:59 11.11.2013

Ravna gora

Sumnjivo, jako sumnjivo...
Gora, a ravna!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 11.11.2013

Re: Ravna gora

Sumnjivo, jako sumnjivo...
Gora, a ravna!


A šta bi tek rekao za vrtače a ravne? :)

(nedaleko od Ravne Gore)
2003. arheološko istraživanje bronzanodopskog lokaliteta Robaje – Ravne vrtače, projekta koji su zajednički realizovali Narodni muzej u Beogradu, Zavod za zaštitu spomenika kulture Valjevo, Istraživačka stanica Petnica.


I mali kuriozitet
Upravo u Ravnim Vrtačama su komunisti 1946 (dakle u miru) bez suda i suđenja ubili četnićkog oficira kod koga je poslednju noć proveo Nikola Kalabić.
Kalabić je ubijen 19. januara 1946. a taj oficir (Vojislav Branković) sutradan, 20. januara, na svoju krsnu slavu Jovanjdan.

Kako li će Kalabić biti prikazan u seriji, baš me zanima.
st.jepan st.jepan 21:31 11.11.2013

Re: Ravna gora

Gora, a ravna!

A šta bi tek rekao na vrtače a ravne? :)

Rekao bih - nomen est omen.
nestor92 nestor92 21:05 11.11.2013

Selo gori, a Draza se ceslja

Upravo je to utisak koji imam. A tema uzasno vazna da bi dopustila diletantizam.
hajkula1 hajkula1 21:38 11.11.2013

Re: Selo gori, a Draza se ceslja

nestor92
Upravo je to utisak koji imam. A tema uzasno vazna da bi dopustila diletantizam.



Gasi požar. Ne želi da ljudi uzalud gube glave. Borba da ali besmislene, samoubilačke akcije, ne. I ti si gledao Otpisane? Misliš, stvarno je bilo tako?

Zapitaj se, zašto Tito dolazi iz Zagreba, gde su Nemci dočekani s radošću, gde je osnovana NDH, gde su Srbi i drugo nehrvatsko stanovništvo stavljeni van zakona, dolazi u Srbiju da diže ustanak, umesto da tamo u svojoj domovini uradi sve što je moguće da spreči stradanje ljudi?

Ej, sve vreme u NDH rade fabrike smrti. Kako je to moguće? Gde je borba?


Šta je trebalo? Da se cela Srbija preseli u šume? Pa i tamo treba neko sklonište, hrana, oružje. I onda nemačka avijacija sve poravna. Protivvazdušne odbrane nema. Trebalo je u Srbiji da se narod golim telima ispreči pred tenkove i druge oklopnjake?! Zašto? Šta bi se tada desilo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:48 11.11.2013

Re: Selo gori, a Draza se ceslja

A tema uzasno vazna da bi dopustila diletantizam.


I ja sam imao takav osećaj kada sam čuo za snimanje serije.
Ali...
Neće Radoš Bajič, nadam se, biti jedini koji će obrađivati tu temu. Nadam se da će neko drugi, nekada, bolje obraditi ovo stvarno važnu istorijsku temu.

Meni više smeta što je RTS ušao u taj posao sa Radošem Bajićem, a ne što je Radoš Bajić koristio temu.
Niti mu to treba zabranjivati, ma šta o njemu i njegovom radu neko mislio, niti on tu temu može potrošiti, ona će biti tu i posle ove serije pa ko misli da može bolje široko mu polje.
nestor92 nestor92 10:36 12.11.2013

Re: Selo gori, a Draza se ceslja

Gasi požar. Ne želi da ljudi uzalud gube glave. Borba da ali besmislene, samoubilačke akcije, ne. I ti si gledao Otpisane? Misliš, stvarno je bilo tako?

Zapitaj se, zašto Tito dolazi iz Zagreba, gde su Nemci dočekani s radošću, gde je osnovana NDH, gde su Srbi i drugo nehrvatsko stanovništvo stavljeni van zakona, dolazi u Srbiju da diže ustanak, umesto da tamo u svojoj domovini uradi sve što je moguće da spreči stradanje ljudi?

Ej, sve vreme u NDH rade fabrike smrti. Kako je to moguće? Gde je borba?


Šta je trebalo? Da se cela Srbija preseli u šume? Pa i tamo treba neko sklonište, hrana, oružje. I onda nemačka avijacija sve poravna. Protivvazdušne odbrane nema. Trebalo je u Srbiji da se narod golim telima ispreči pred tenkove i druge oklopnjake?! Zašto? Šta bi se tada desilo?


Nisi shvatio. Pricam o onome kako serija meni izgleda i aludiram na prethodnu Bajićevu seriju. Igra reci ... smanji dozivljaj.

Nemam nameru da se ukljucujem u polemiku jer u porodici imam zrtve na obe strane.

I znam da smo filovani jedno 40 godina polovičnom ili faličnom istorijom.




freehand freehand 21:40 11.11.2013

A jel nam Predsednik

... imao neki komentar?
Ne mogu baš da skapiram jel on još vojvoda ili je zamrzao vojvodstvo?
escherichije_colic escherichije_colic 21:49 11.11.2013

Re: A jel nam Predsednik

freehand
... imao neki komentar?
Ne mogu baš da skapiram jel on još vojvoda ili je zamrzao vojvodstvo?


Nije avanzovao, pošto je od vojvode jedini viši- kralj. Za Vučića nisam siguran, ali za Tomu sam prilično siguran da nije kralj.

Možda je ražalovan u markiza? Ili još gore u erla, vikonta ...?
freehand freehand 21:55 11.11.2013

Re: A jel nam Predsednik

escherichije_colic
freehand
... imao neki komentar?
Ne mogu baš da skapiram jel on još vojvoda ili je zamrzao vojvodstvo?


Nije avanzovao, pošto je od vojvode jedini viši- kralj. Za Vučića nisam siguran, ali za Tomu sam prilično siguran da nije kralj.

Možda je ražalovan u markiza? Ili još gore u erla, vikonta ...?

Grofa?!
Dr Mebius Dr Mebius 23:54 11.11.2013

Re: A jel nam Predsednik

Zaledio ga od straha da mu Prle ne dodje.

freehand freehand 23:59 11.11.2013

Re: A jel nam Predsednik

Zaledio ga od straha da mu Prle ne dodje.

Nači, sad znamo ko je izmislio voterbording.
loader loader 02:54 13.11.2013

Re: A jel nam Predsednik

freehand
A jel nam Predsednik... imao neki komentar?
Ne mogu baš da skapiram jel on još vojvoda ili je zamrzao vojvodstvo?

Bez brige - uprkos neviđenom poštovanju Ustava - spremljen je on, spreman... :
Kokarda mu na onoj drugoj, osojnoj strani bedža !

vlad_aleksh vlad_aleksh 12:12 13.11.2013

Re: A jel nam Predsednik

freehand
... imao neki komentar?
Ne mogu baš da skapiram jel on još vojvoda ili je zamrzao vojvodstvo?


Toma više nije vojvoda. Tu titulu je dobio od Šešelja, a ovaj, pak, od Momčila Đujića. Kada su krajem prošlog veka ušli u koaliciju sa Miloševićem, Đujić im je tu titulu svima oduzeo. Kap koja je prelila čašu bilo je radikalsko NE zakonu koji je trebalo da vrati veronauku u škole. Pošto je izgubio titulu vojvode, Toma je odlučio da upiše fakultet.
drzura drzura 22:35 11.11.2013

plakat za seriju

loader loader 02:55 13.11.2013

Re: plakat za seriju



Momak na kugli deluje agilno
49 41 49 41 23:01 11.11.2013

hajkulica

nikako da se smiri?!?

U pravu si ti, samo od plota ne vidis ceo pejsaz.

Jesi li ti cula - citala, da je Nemacka naslednik rimskog carstva?!?

Dabome da nisi!

Prvi put, drugi put; posle cemo da vidimo, ... ko dozivi.

ne zahebavam te, samo ti ukazujem - prosirujem "vidike".
grmfrm grmfrm 08:14 12.11.2013

Re: hajkulica

nikako da se smiri?!?


A i kako da se smiri kad je bilo tako.

Svedoci zrtava NDH-a bejase brzo ucutkani i skrajnuti.

Srbija jos uvek nije te zrtve na pravi nacin u svoje skute stavila.
hajkula1 hajkula1 10:24 12.11.2013

Re: hajkulica

49 41
nikako da se smiri?!?

U pravu si ti, samo od plota ne vidis ceo pejsaz.

Jesi li ti cula - citala, da je Nemacka naslednik rimskog carstva?!?

Dabome da nisi!

Prvi put, drugi put; posle cemo da vidimo, ... ko dozivi.

ne zahebavam te, samo ti ukazujem - prosirujem "vidike".





Zezaš. Ili si me pomešao s nekim?

Otkud tebi, da nisam??


satinelle satinelle 01:51 12.11.2013

Duh iz boce

Ja nekako uvek gledam pozadinu i detalje, što mi nikako ne ide u prilog...Radoš Bajić, scenarista i reditelj, producent Alekandar Tijanić (Bog da mu dušu prosti), koproducent i izvršni producent Nedeljko Bajić i Jelena Bajić Jočić, direktor fotografije Predrag Jočić... Ljudi, zar postoji razlog za svađu, dok "braća "porodično prave pare, gori su od Krkobabića. Jel' vam se ne čine ova imena i prezimena isuviše poznato iz "kultne" nam i sto puta ponavljane serije+filma "Selo gori, a baba se češlja". I taj lik propali glumac-presently reditelj će sada da nam prodaje istoriju Srba u drugom svetskom ratu? JBT, gde mi živimo?
loader loader 02:57 13.11.2013

Re: Duh iz boce

Uh... to ste u pravu.
Teško da će on da nam ispredaje istoriju ... - jasno je to.
Njega su poslali da podbuni ovde, da čačne temu

satinelle satinelle 21:40 13.11.2013

Re: Duh iz boce

loader
Njega su poslali da podbuni ovde, da čačne temu


A mi ga pošteno platili kroz pretplatu, da sad imamo čime da se bavimo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:49 13.11.2013

Re: Duh iz boce

Jel' vam se ne čine ova imena i prezimena isuviše poznato iz "kultne" nam i sto puta ponavljane serije+filma "Selo gori, a baba se češlja". I taj lik propali glumac-presently reditelj će sada da nam prodaje istoriju Srba u drugom svetskom ratu? JBT, gde mi živimo?


Pogrešna postavka.

Nemaju se za šta optužiti Bajići.
Ljudi rade svoj posao kako misle da treba. I traže načina da namaknu pare kao i mnogi drugi.

Onaj ko im je dao pare je kriv, a ne onaj ko traži.
Ili treba zabraniti Bajićima da se bave filmom?

satinelle satinelle 22:00 13.11.2013

Re: Duh iz boce

Ili treba zabraniti Bajićima da se bave filmom?


Ja to nisam rekla.
Neka oni namaknu pare, tako što će sami da finansiraju svoje ideje, a ne preko nacionalne televizije, našeg "pogleda u svet".
O Bajiću neka progovore oni koje su ostavili "kratke" u nekim drugim poslovima, ja ću se ovde ipak zaustaviti.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 13.11.2013

Re: Duh iz boce

Neka oni namaknu pare, tako što će sami da finansiraju svoje ideje, a ne preko nacionalne televizije, našeg "pogleda u svet".


Nisu oteli, nisu nikog prisilili da im da.
A da pita da mu se daju pare za film seriju, može svako.
Biće da je krivac na drugom mestu.

Ne branim Bajiće nego optužujem, na žalost pokojnog, Tijanića.
not2old2rock not2old2rock 09:46 12.11.2013

Re: A BTW

grmfrm
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=11&dd=12&nav_category=206&nav_id=776356


Tek sad ima da joj skoci rejting kod drugosrbijanaca.
08sale82 08sale82 09:50 12.11.2013

pogled na stvari

Prijatelju, pa tog novog pristupa istoriji smo imali koliko hoćeš poslednjih 20 godina i nije serija prvi pokušaj da se „drugačije sagledaju istorijske okolnosti“. Promena kursa sa jogoslovensko-komunističkog na nacionalno-srpski je bila, sa naše strane, osnova krvoprolića devedesetih, ključ za rešavanje problema „da bi krtenuli dalje“. I dok se svet menjao i otišao dalje mi smo otišli u krvave ratove. Novo sagledavanje stvari donelo nam je da su najveće žrtve Drugog Svetskog rata Srbi, ne Jevreji, a najveći vinovnici Hrvati, ne Namci, te da je došlo vreme ponavljanja istorije pa to moramo da sprečimo. Narodno oslobodilačka borba je potpuno poništena, jer sve što je bilo od komunista, bilo je loše. Da li je to objektivano sagledavanje stvari ? U toj naknadnoj pameti naravno išlo se do kraja: menjanje naziva ulica, rušenje spomenika. Ne znam kako neko može u seriji da vidi POKUŠAJ, sem da nije prespavao poslednjih 20 godina. Revizija je već urađena, serija je samo konačna potvrda.
loader loader 03:03 13.11.2013

Re: pogled na stvari

tog novog pristupa istoriji smo imali koliko hoćeš poslednjih 20 godina i nije serija prvi pokušaj da se „drugačije sagledaju istorijske okolnosti“.

Koje su to ekranizacije sa ovakvim pristupom? Nešto ih se ne sećam. Možda mi je nešto promaklo.

Narodno oslobodilačka borba je potpuno poništena, jer sve što je bilo od komunista, bilo je loše. Da li je to objektivano sagledavanje stvari ?

Prvo bi trebalo utvrditi šta se zaista dešavalo, a ne plakati zbog sumnje u istinitost petodecenijske propagande komunista.

08sale82 08sale82 00:42 14.11.2013

Re: pogled na stvari

loader

Koje su to ekranizacije sa ovakvim pristupom? Nešto ih se ne sećam. Možda mi je nešto promaklo.

mi smo ŽIVELI promenu kursa i novi pristup. Kamo lepe sreće da je serija prvi pokušaj drugačijeg pogleda na stvari, devedesete nam se verovatno ne bi ni desile. Pre dvadeset godina smo proizveli četništvo u ispravnu stvar nasuprot ranijim "pogrešnim". Tada smo valjda ukapirali gde smo grešili i preuzeli četničku ideologiju da "ispravimo" stvari.
Ako si me razumeo, ako nisi šta mogu.
escherichije_colic escherichije_colic 01:39 14.11.2013

Re: pogled na stvari

08sale82
Pre dvadeset godina smo proizveli četništvo u ispravnu stvar nasuprot ranijim "pogrešnim". Tada smo valjda ukapirali gde smo grešili i preuzeli četničku ideologiju da "ispravimo" stvari.
Ako si me razumeo, ako nisi šta mogu.


Ko je "proizveo četništvo u ispravnu ideologiju"- Slobodan Milošević i žena mu pionirka Mira Marković sa cvetom u kosi?! Pa za njega do smrti glasala cela generacija prvoboraca i partizana, ne verujem da bi ga podržavali da je promovisao četništvo?

Uostalom, režim "četnika" Slobodana Miloševića uredno je do 2000. obeležavao 7.jul i čin Žikice Jovanovića Španca. Da li znaš čija "četnička" vlada je donela odluku o ukidanju 7.jula kao državnog praznika?
milisav68 milisav68 08:41 14.11.2013

Re: pogled na stvari

08sale82
Prijatelju, pa tog novog pristupa istoriji smo imali koliko hoćeš poslednjih 20 godina i nije serija prvi pokušaj da se „drugačije sagledaju istorijske okolnosti“. Promena kursa sa jogoslovensko-komunističkog na nacionalno-srpski je bila, sa naše strane, osnova krvoprolića devedesetih, ključ za rešavanje problema „da bi krtenuli dalje“.

Dabre, Milošević je kriv za sve.

Jeste da malo šuplje zvuči, ali je bombastično.Šteta samo što svet ne pokreće nacionalizam - već novac/bogatstvo, i težnja ljudi da ga se domognu, ne birajući sredstva.

Dok je bilo para - bilo je i bratstva&jedinstva, a kad je nestala potreba za Jugoslavijom, onda je "nestalo" para - a zaključak možeš sam da izvedeš.

I ako misliš da je nešto suštinski promenjeno danas u odnosu na pre (sada već 50 godina) - nije, recimo ovo:
Kako bi smanjila narastajuću nezaposlenost i deficit u platnom bilansu, Jugoslavija je počev od 1960-ih godina organizovano slala svoje građane „na privremeni rad“ u razvijene industrijske zemlje Evrope (pretežno u SR Nemačku, ali i u Švedsku, Francusku itd.). Polovinom 1968. godine oko 400 hiljada Jugoslovena je radilo van zemlje – pored nekvalifikovanih i kvalifikovanih radnika, putem ekonomske emigracije odlazili su visokokvalifikovani radnici i stručnjaci, a „odlivanje“ radne snage narednih godina je raslo[4]. Međutim, posle Prve naftne krize (1973-1974) nastupila je recesija na Zapadu (1975), koja se početkom 1980-ih proširila na ceo svet – čemu je i te kako doprinela i Druga naftna kriza (1979-1980), tako da se deo jugoslovenskih radnika vratio iz inostranstva, a preostali su odlučili da tamo ostanu da žive, ako ne trajno ono bar dok se ne penzionišu. Gledano u relativnom odnosu, 1960-ih godina je od deviznih doznaka „pokrivano“ oko 50% deficita Jugoslavije, da bi 1978. godine doznake obezbeđivale „pokrivenost“ deficita od oko 25%


Link

Novo sagledavanje stvari donelo nam je da su najveće žrtve Drugog Svetskog rata Srbi, ne Jevreji, a najveći vinovnici Hrvati, ne Namci, te da je došlo vreme ponavljanja istorije pa to moramo da sprečimo.

Na ovim prostorima - da, a rezultat možeš sam da vidiš iz običnog popisa stanovništva - od 1918. do danas.
Narodno oslobodilačka borba je potpuno poništena

Jer je nije ni bilo - bio je samo građanski rat pod okupacijom - gde je jedna strana pobedila, uz pomoć Crvene Armije i blagoslov ostalih sila pobednica.

Zašto je to bilo tako - to je već šira i posebna tema.
U toj naknadnoj pameti naravno išlo se do kraja: menjanje naziva ulica, rušenje spomenika.

Nije to nikakav kraj - već samo promena forme. suština je ostala ista - partija te tuži, partija ti sudi.
Ne znam kako neko može u seriji da vidi POKUŠAJ, sem da nije prespavao poslednjih 20 godina. Revizija je već urađena, serija je samo konačna potvrda.

A ti si već video celu seriju, pa znaš šta će da bude prikazano?

Ili ti samo "bode oči" naziv serije i autor, i misliš da je to mnogo bolje izgledalo kod Veljka Bulajića.
nowhereman nowhereman 10:49 12.11.2013

Prizma

napusti avnojevska prizma posmatranja i ponudi ravnogorska.


Ne treba nama ni "avnojevska", ni "ravnogorska" prizma. Obe iskrivljuju sliku.

Nama treba jedna ispravna istorijska prizma, koja bi i četnike i partizane poslala tamo gde im i jeste mesto - u istoriju.




loader loader 03:06 13.11.2013

Re: Prizma

nowhereman
napusti avnojevska prizma posmatranja i ponudi ravnogorska.


Ne treba nama ni "avnojevska", ni "ravnogorska" prizma. Obe iskrivljuju sliku.

Nama treba jedna ispravna istorijska prizma, koja bi i četnike i partizane poslala tamo gde im i jeste mesto - u istoriju.

Apsolutno se slažem s tim. Stoga ona poslednja rečenica u postu.

A da bi trebalo napraviti i nešto što stvari pokazuje sa suprotne strane nije stoga što se veruje u potpunu ispravnost te druge strane, već radi postizanja makar neke male kontrateže onoj glomaznoj propagandnoj mašini koja je mlela 5-6 decenija. Bez tog suprotstavljanja dve slike neće biti ni one u krajnjoj liniji željene varijante - zlatne sredine.

vlad_aleksh vlad_aleksh 11:36 12.11.2013

Može biti samo jedan

U okupiranoj kraljevini je postojao samo jedan antifašistički pokret otpora. I to je bila Jugoslovenska vojska u Otadžbini. Sve ostale vojno-političke grupacije su bile zločinačke i okupatorske. Bez obzira da li su bile socijalističkog ili nacionalsocijalističkog tipa.
Pozdravljam vas drevnim pozdravom Grolovih demokrata - SMRT FAŠIZMU, KURAC KOMUNIZMU!!!
drzura drzura 23:12 12.11.2013

1971

loader loader 03:07 13.11.2013

Re: 1971

Tako je mogao i SM, samo da nije petljao s današnjim novoevropljanima. I sa ženom, naravno
escherichije_colic escherichije_colic 01:39 13.11.2013

iz memoara kralja Petra II

U prvim mesecima 1941. godine, svi sastanci istaknutih jugoslovenskih političara sa nemačkim ministrima predstavljani su kao kurtoazne posete. Poseta mog strica Pavla Hitleru, u Berghofu, 7. marta, za koju se, uprkosvelikoj tajnosti posete, saznalo u Beogradu 9. marta, pokazala je svima jasno šta se dešava.Pobunama i demonstracijama rasteretila se prenapeta atmosfera u gradu. U kafanama, na sastancima, naskupovima, jedini predmet razgovora bila je namera vlade da potpiše pakt. Patriotske pesme iz Prvog svetskograta mogle su se čuti na svim javnim mestima, u autobusima, tramvajima, pa čak i u dvorištima crkava.

...

Cvetković je, 23. marta, u pratnji ministra inostranih poslova gospodina Markovića, otišao u Beč da potpiše pakt. Čim se za to saznalo, svugde su počele demonstracije. Velike grupe studenata izvikivale su parole „Boljerat nego pakt!“, „Bolje grob nego rob!“, „Dole izdajnička vlada!“, „Dole Hitler!“. U Kragujevcu, 120 milja odBeograda, demonstracije 150.000 patriota morale su da uguše policija i vojska. Uoči potpisivanja pakta, starivojnici i oficiri održali su veliki skup na kome su jednoglasno odlučili da se tome suprotstave. Univerziteti, patriotske ustanove i mnoge druge organizacije doneli su istu odluku.Sveštenici Pravoslavne crkve i glavni službenici širom zemlje takođe su bili protiv pakta.


Patriotska društva, ratne pesme iz Prvog rata, sveštenici ...

Da je u predvečerje 27.marta 1941. postojao internet, progresivni ljotićevci bi verovatno po komentarima kukali na retrogradne "patriJote" što teraju mak na konac i guraju zemlju u sukob sa Hitlerom
loader loader 03:10 13.11.2013

Re: iz memoara kralja Petra II

Da je u predvečerje 27.marta 1941. postojao internet, progresivni ljotićevci bi verovatno po komentarima kukali na retrogradne "patriJote" što teraju mak na konac i guraju zemlju u sukob sa Hitlerom




E, zato se danas može iskoristiti ova "govorljiva žica", u cilju sprečavanja novih kolektivnih suicidnih poduhvata. Mada, ludo je ovo ovde - bojim se da ni internet ne bi pomogao.
escherichije_colic escherichije_colic 11:38 13.11.2013

Re: iz memoara kralja Petra II

loader
Da je u predvečerje 27.marta 1941. postojao internet, progresivni ljotićevci bi verovatno po komentarima kukali na retrogradne "patriJote" što teraju mak na konac i guraju zemlju u sukob sa Hitlerom




E, zato se danas može iskoristiti ova "govorljiva žica", u cilju sprečavanja novih kolektivnih suicidnih poduhvata. Mada, ludo je ovo ovde - bojim se da ni internet ne bi pomogao.


Ne da ne bi pomogao, nego slutim da bi još gore sranje zakuvao, kad bi krenuli komesari da rešetaju parolama i uzburkavaju krv narodu, pa to ne bi niko živ preteko jbt ...
loader loader 01:33 15.11.2013

Re: iz memoara kralja Petra II

escherichije_colic
loader
Da je u predvečerje 27.marta 1941. postojao internet, progresivni ljotićevci bi verovatno po komentarima kukali na retrogradne "patriJote" što teraju mak na konac i guraju zemlju u sukob sa Hitlerom




E, zato se danas može iskoristiti ova "govorljiva žica", u cilju sprečavanja novih kolektivnih suicidnih poduhvata. Mada, ludo je ovo ovde - bojim se da ni internet ne bi pomogao.


Ne da ne bi pomogao, nego slutim da bi još gore sranje zakuvao, kad bi krenuli komesari da rešetaju parolama i uzburkavaju krv narodu, pa to ne bi niko živ preteko jbt ...

Buntovničko pleme, za strah ne zna. Posle se potajno kaje, prebrojava koliko je živih ostalo....

milisav68 milisav68 08:43 15.11.2013

Re: iz memoara kralja Petra II

loader
Buntovničko pleme, za strah ne zna. Posle se potajno kaje, prebrojava koliko je živih ostalo....

Ma nema to veze sa strahom, već sa stavljanjem u situaciju svršenog čina.

Počevši od prvog ustanka protiv Turaka, do NATO intervencije.

Svakom sukobu je prethodila ponuda koja nije mogla da se odbije, a većinom je uticao geografski položaj, i "kuća na putu" (dolina Morave i Vardara).

Danas toga više nema, a nema ni "seljaka" da hrane sina pa da šalju u vojsku, niti je više nekom stalo da brani tuđu reku zarad "višeg interesa".

Jednostavno, ta "priča" je zaokružena (i završena), a preživeće najprilagodljiviji, koji "gledaju svoja posla".

Tastatura heroji nikom ponikoše, i u crnu zemlju pogledaše.

G r o f G r o f 14:00 13.11.2013

Danas...

Glupo je što sam dozvolio da budem uvučen u ovu besmislenu raspravu jer na svaki zločin jednih pronaći će se zločin drugih i tako u beskraj.
Vremena su bila čupava i Srbi se po običaju nisu snašla u njima. Ništa nema gluplje nego tući se medjusobno dok ti neko drži mač nad glavom.
Komunisti polako idu na deponiju istorije, a četnici koji kao da ništa nisu naučili od majke istorije rovare po toj deponiji nesvesni opasnosti da i sami ostanu na njoj.
Nisam sreo nekog ko simpatiše četnike,a da:
ne mrzi muslimane, Hrvate, Albance, Nemce, EU, LGBT, rome....
ne opravdava srpske zločine koji su se evidentno dogodili.
ne mrzi socijalizam ali bi rado u državne firme koje su još jedine ostale nepromenjene iz toga vremena.
ne živi idealizirane mitove slavne prošlosti.
ne voli i ne razume modernu umetnost.
ne mrzi sve što je novo
ne voli etno.
nema tolerancije prema drugim verama, a svoju koristi za veličanje srpstva a ne Boga.
.......

Naravno da se ne može generalizovati ali iskustvo jednostavno nameće tu matricu...
not2old2rock not2old2rock 14:37 13.11.2013

Re: Danas...

Ti u svoj svojoj zaslepljenosti ne razlikujes ideologiju od primitivizma i mislis da su svi koji ne misle kao ti primitivci. Jbt, al' ti imas visoko misljenje o sebi. Moglo bi se i ovako napisati.

Ne poznajem nikoga ko simpatise komuniste, a da:

ne mrzi sve sto je srpsko

ne opravdava svoje zlocine koji su se evidentno dogodili

ne mrzi kapitalizam, ali udobno zivi u otetoj kuci, a deca i unuci su im se skolovali u Engleskoj ili Americi

ne zivi idealizovane mitove slavne proslosti

ne voli i ne razume bilo kakvu umetnost

nema tolerancije prema bilo kojoj veri osim vere u Tita i partiju, a svoju koristi za ocuvanje otetog

Meni od svega navedenog mozes delimicno da pripises ovo pod 5, nisam ljubitelj modernog slikarstva, free jazz mi ne spada u omiljene zanrove,ne podnosim hip-hop i tehno, ako se to uopste moze podvesti pod muziku, please to meet you.
escherichije_colic escherichije_colic 17:03 13.11.2013

Re: Danas...

Ceniš da npr mlada Biljana Srbljanović nije volela i razumela modernu umetnost?

Biljana Srbljanović je bila studentkinja drame, koja je u ’Pogledima’ pekla zanat dramskog kritičara.”. Bila je neupadljiva i jedna od „pulena” Isidore Bjelice, tada asistentkinje na Fakultetu dramskih umetnosti, koja ju je, piše Samardžić, kao i neke druge svoje studente, hvalila kao „našu – u smislu desničarsku i četničku – avangardnu omladinu”.
vlad_aleksh vlad_aleksh 18:28 13.11.2013

Re: Danas...

G r o f
Glupo je što sam dozvolio da budem uvučen u ovu besmislenu raspravu jer na svaki zločin jednih pronaći će se zločin drugih i tako u beskraj.
Vremena su bila čupava i Srbi se po običaju nisu snašla u njima. Ništa nema gluplje nego tući se medjusobno dok ti neko drži mač nad glavom.
Komunisti polako idu na deponiju istorije, a četnici koji kao da ništa nisu naučili od majke istorije rovare po toj deponiji nesvesni opasnosti da i sami ostanu na njoj.
Nisam sreo nekog ko simpatiše četnike,a da:
ne mrzi muslimane, Hrvate, Albance, Nemce, EU, LGBT, rome....
ne opravdava srpske zločine koji su se evidentno dogodili.
ne mrzi socijalizam ali bi rado u državne firme koje su još jedine ostale nepromenjene iz toga vremena.
ne živi idealizirane mitove slavne prošlosti.
ne voli i ne razume modernu umetnost.
ne mrzi sve što je novo
ne voli etno.
nema tolerancije prema drugim verama, a svoju koristi za veličanje srpstva a ne Boga.
.......

Naravno da se ne može generalizovati ali iskustvo jednostavno nameće tu matricu...


Grofe, Vama treba jedno dobro predavanje iz istorije, a naročito iz istorije političkih doktrina.
Drugi svetski rat na prostorima nekadašnje Jugoslavije nije bio sukob između bradatih četničkih koljača kojima je curila mast od gibanice niz bradu, i koji su jedva čekali da nas nacisti okupiraju da bi poubijali sve napredno i dobro, sa jedne strane i, sa druge strane, uredno obrijanih i okupanih partizana koji su bili na strani apsolutnog dobra i koji su se borili za večiti mir i blagostanje među ljudima.
Između ostalog, to je bio građanski rat između Jugoslovenske vojske u Otadžbini (koja je pod svojim plaštom okupljala širok dijapazon autonomnih gerilskih skupina, poput odreda Momčila Đujića, Koste Pećanca, Pavla Đurišića, itd.) i Sovjetskih komunističkih agenata na čelu sa Titom. Dakle, da uprostimo. To je bio sukob:

1. Kapitalizam vs socijalizam
2. Višepartijski sistem vs jednopartijski sistem
3. Parlamentarna demokratija vs totalitarizam
4. Privatno vlasništvo vs državno (kasnije društveno) vlasništvo
5. Ustavna monarhija vs diktatura Staljinovog poslušnika

Pobedila je, na našu nesreću, ova druga opcija. Pa smo u državi imali jednog vođu, jednu partiju i jednu privrednu firmu. I Trumanova jaja, pride.
Najumniji ljudi su ili proterani, ili marginalizovani, ili ubijeni, ili osuđeni na dugogodišnje robije.
Marginalizovani - Milan Grol, Ivan Đaja, Branislav Petronijević, Milutin Milanković, Justin Popović, Milan Kašanin...
U emigraciji - Miloš Crnjanski, Slobodan Jovanović, Desimir Tošić...
Na robiji - Borislav Pekić, Sima Pandurović, Kosta Kumanudi, Đuro Đurović, Dragić Joksimović...
Likvidirani - stotinak profesora Beogradskog univerziteta, Svetislav Stefanović...

Kakvi su današnji simpatizeri četnika na prostorima ex Jugoslavije to zaista ne znam. Zasigurno ne smemo zaboraviti da su i oni formirani u jednom totalitarnom sistemu. Pa od koga su - dobri su.








vlad_aleksh vlad_aleksh 18:31 13.11.2013

Re: Danas...

escherichije_colic
Ceniš da npr mlada Biljana Srbljanović nije volela i razumela modernu umetnost?

Biljana Srbljanović je bila studentkinja drame, koja je u ’Pogledima’ pekla zanat dramskog kritičara.”. Bila je neupadljiva i jedna od „pulena” Isidore Bjelice, tada asistentkinje na Fakultetu dramskih umetnosti, koja ju je, piše Samardžić, kao i neke druge svoje studente, hvalila kao „našu – u smislu desničarsku i četničku – avangardnu omladinu”.


Ona je dobila i prihvatila nagradu "Dragiša Kašiković". Ko razume - shvatiće.
escherichije_colic escherichije_colic 18:48 13.11.2013

Re: Danas...

vlad_aleksh

Ona je dobila i prihvatila nagradu "Dragiša Kašiković". Ko razume - shvatiće.


Ma na stranu njene mladalačke zablude ili štagod, pretpostavka da studentkinja FDU "ne razume i ne voli modernu umetnost" deluje mi malo verovatno.
omega68 omega68 19:16 13.11.2013

Re: Danas...

Nisam sreo nekog ko simpatiše četnike,a da:
ne mrzi muslimane, Hrvate, Albance, Nemce, EU, LGBT, rome....
ne opravdava srpske zločine koji su se evidentno dogodili.
ne mrzi socijalizam ali bi rado u državne firme koje su još jedine ostale nepromenjene iz toga vremena.
ne živi idealizirane mitove slavne prošlosti.
ne voli i ne razume modernu umetnost.
ne mrzi sve što je novo
ne voli etno.
nema tolerancije prema drugim verama, a svoju koristi za veličanje srpstva a ne Boga.

A sad, ti nenačitani čoveče, pročitaj pesmu Desanke Maksimović pa i nju optuži da je četnikuša

*БАЛКАНАЦ* -
Десанка Максимовић

Не стидим се што сам -
како ви велите -
варварин са Балкана
тла прљавштине и буре.
Чућете сад
и код нас има неке
вама непознате културе.
Ви прво испитујете и сумњате
далеки сте и од рођених синова,
за трпезу своју не посадите
сваког туђина.
Ви можете да пијете
а да сваком не пружите
чаше вина.
А код нас су још обичаји груби
ми пуштамо сваког под своје шлеме
код нас се још и с намерником љуби,
код нас се подвизи због гостољубља чине,
код нас сваки човек има
читаво племе
пријатеља и родбине.
Ви, доиста, имате
неколико милиона Христових кипова
на сваког човека по једнога
имају га друмови и поља, апсане и школе,
а код нас, кад људи верују у Бога
у себи га носе
и тихо му се
скоро у сну, моле.
Ви, истина, за сваки кут живота
имате справа и машина,
све сте срачунали и све знате,
изуми ваши су за дивљење,
а ми још имамо старинске алате,
али све је код нас још здраво
и природно ко глина
и умирање, и рађање и живљење.
Ви имате читаве збирке
правила и наука о слободи
о свему се код вас пише и приповеда
али ми по неписаним законима
слободно живимо
и неког природног држимо се реда
слично огњу, ветру и води.
Код вас је збиља све тачно прописано
како се једе, говори и облачи,
а ми кад говоримо, вичемо
и машемо рукама
и чорбу гласно срчемо
и у рукавицама смо
обућу носимо од свињске коже,
пуно је код нас сељачких навика и ствари
и краљевски преци наши
доиста су били говедари.
Народ нас, збиља, у гневу може да коље
руши и пали,
али ми нисмо они што смислено тлаче
ми не сматрамо да је свет цели наше поље
ми не бисмо поднели
ни урођеник прашумски да због нас плаче.
Душа је наша пространа
иако смо бројем мали.
G r o f G r o f 20:30 13.11.2013

Re: Danas...

G r o f
Glupo je što sam dozvolio da budem uvučen u ovu besmislenu raspravu jer na svaki zločin jednih pronaći će se zločin drugih i tako u beskraj.
Vremena su bila čupava i Srbi se po običaju nisu snašla u njima. Ništa nema gluplje nego tući se medjusobno dok ti neko drži mač nad glavom.
Komunisti polako idu na deponiju istorije, a četnici koji kao da ništa nisu naučili od majke istorije rovare po toj deponiji nesvesni opasnosti da i sami ostanu na njoj.
Nisam sreo nekog ko simpatiše četnike,a da:
ne mrzi muslimane, Hrvate, Albance, Nemce, EU, LGBT, rome....
ne opravdava srpske zločine koji su se evidentno dogodili.
ne mrzi socijalizam ali bi rado u državne firme koje su još jedine ostale nepromenjene iz toga vremena.
ne živi idealizirane mitove slavne prošlosti.
ne voli i ne razume modernu umetnost.
ne mrzi sve što je novo
ne voli etno.
nema tolerancije prema drugim verama, a svoju koristi za veličanje srpstva a ne Boga.
.......

Naravno da se ne može generalizovati ali iskustvo jednostavno nameće tu matricu...



Nešto sam se presabirao.
Imam dva prijatelja za koje bih dao ruku i ako su četnički nastrojeni.
Povlačim rečeno.
Ne znam koji im je kad se ne uklapaju u ovu matricu.
Zapravo....u većini tačaka se uklapaju ali su super.
G r o f G r o f 20:34 13.11.2013

Re: Danas...

Meni od svega navedenog mozes delimicno da pripises ovo pod 5,


...ja ovo pod pet ne opraštam.
G r o f G r o f 20:42 13.11.2013

Re: Danas...

Grofe, Vama treba jedno dobro predavanje iz istorije,


Vlad, tebi treba jedna praksa u vidu pet godina ušešča u ratu da sazri tvoja teoretska potka o sukobima.
not2old2rock not2old2rock 20:48 13.11.2013

Re: Danas...

G r o f
Meni od svega navedenog mozes delimicno da pripises ovo pod 5,


...ja ovo pod pet ne opraštam.


E jebi ga, po cenu da se neokumimo, tehno ne mogu i tacka !
loader loader 08:57 14.11.2013

Re: Danas...

tehno ne mogu i tacka !




Tehno spada u osnovna ljudska prava

vlad_aleksh vlad_aleksh 13:01 14.11.2013

Re: Danas...

G r o f
Grofe, Vama treba jedno dobro predavanje iz istorije,


Vlad, tebi treba jedna praksa u vidu pet godina ušešča u ratu da sazri tvoja teoretska potka o sukobima.


Ja Vama Grofe, a ti meni praksu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana