Društvo| Istorija| Mediji| Politika| Umetnost

DILETANTIZAM "trade mark Radoš Bajić"

Filip Mladenović RSS / 12.11.2013. u 02:03

Kralj Petar II Karađorđević
Kralj Petar II Karađorđević
Prva epizoda pompezno najavljivane TV serije "Ravna gora" pokazala se kao jedan diletantski pokušaj bavljenja početkom II svetskog rata na teritoriji Kraljevine Jugoslavije.

U dramaturškom (i faktografskom) smislu najveći gaf prve epizode je zanemarivanje događaja od 27. marta 1941, što je poražavajuće kako za nas, potomke antifašističkih demonstranata sa beogradskih trgova i ulica, tako i za čitavu srpsku naciju, koja je II svetski rat okončala ne na strani poraženih, već među pobednicima, u društvu antihitlerovske koalicije.

Opšta mesta, dugi, dosadni kadrovi, scenaristički klišei i bezočno zanemarivanje istorijskih činjenica neprijatna su iznenađenja, pogotovo ako se zna da je ceo TV projekat finansiran iz kase Javnog medijskog servisa Srbije.

Na TOP listi falsifikata istorije u prvoj epizodi TV serije "Ravna gora" izdvajam scene u kojima je glavni akter mladi kralj Petar II Karađorđević.
Način na koji je prikazan tada 17. godišnji kralj ne samo da ne odgovara istorijskoj istini, već je i otužan, post festum pokušaj osvete "a la Radoš Bajić" kralju Petru II za ono što je učinio 12. septembra 1944, naredbom da se pripadnici vojske u otadžbini stave pod komandu J. B. Tita. Tom naredbom definitivno je potvrđeno ono što su saveznici znali još 1943, o kolaboracionističkom, a ne oslobodilačkom karakteru ravnogorskog pokreta.

Uostalom, dovoljno je uporediti ono što se videlo u prvoj epizodi "Ravne gore" o kralju Petru II sa njegovim memoarima pod nazivom "Moj život". Ili sa dnevnikom njegovog ađutanta, pukovnika Miodraga K. Rakića, koji ga je neprestano pratio od 28. marta 1941. pa sve do 1944. godine.

Evo kako u svom dnevniku Miodrag K. Rakić opisuje 6. april 1941:

"...U 3.30 časova uzbuna, javljeno da se pojavilo 100 neprijateljskih aviona prema Senti - zapisao je Rakić.
- NJ. V. Kralj sa dežurnim ađutantom i ordonans oficirom sišao je u sklonište gde je ostao do 5 časova, kad je javljeno da je uzbuna prestala. U 6.55 utrčao je u sobu dežurnog ađutanta civilni žandarm i izvestio o velikoj grupi neprijateljskih aviona. Kralj je odmah probuđen, a za to vreme već su padale bombe na dvorac Dedinje. Za vreme silaska NJ. V. kralja u sklonište pale su tri bombe pored samog belog Dvora"
Kralj uprkos žestokom bombardovanju ne može da izdrži sve vreme u skloništu i povremeno izlazi. Bombe su prestale da padaju tačno u 12.30, a kralj u pratnji Rakića, maršala i ministra dvora i „oružanog oficira" kreća blindiranim automobilom za Mali Zvornik pravcem Ripanj - Lajkovac - Valjevo - Banja Koviljača - Mali Zvornik.
Za vreme puta NJ. V.Kralj šofirao je do Lajkovca i od Banje Koviljače do Malog Zvornika, gde je s pratnjom odseo u žandarmerijskoj stanici."

Ironija sudbine: Pomenuti zaboravljeni dnevnik, vojnički šturo zapisan u običnoj svesci, otkrio je u dvorskom arhivu istoričar prof. dr Momčilo Pavlović, direktor Instituta za savremenu istoriju, inače jedan od stručnih konsultanata TV serije "Ravna gora"!!!

 

 

 

Atačmenti



Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

not2old2rock not2old2rock 04:31 16.11.2013

Re: Hm

Pa Jelice, koliko znam nije on zbog toga pobegao Rusima i nešeč valjda reći da u SSSR-u nije bilo diplomatskih magacina i u svim IEZ sve do njihovog sloma.Biće da je on ipak više cenio one koji su zadržali te magacine do 1990.godine, a onda kritikovao što su bili u Jugoslaviji dok je bila staljinistička, i isto kao i ostali se snabdevao u tim magacinima i stanovao u nečijoj vili, a onda kao kritikuje.
To mu dože nešto slično kao kada sada neki koji je bio žestoki šešeljevac pa prešao u naprednjake i žestoko pljuje po Šešelju, pa ima ih čak i koji su i godinu i više ostali verni Šešelju i žestoko kleli i napadali SNS pa im se posle dve godine priključili i trenutno primirili.
Imaš takvih primera i međusobnih optužbi i između nekih visokih funkcionera DS pa kada su se razišli drvlje i kamenje jedni na druge.


Verovatno za ovo postoji strucni naziv, ali u nedostatku strucnog, narodski bi bio "k'o pile u kucine"
hajkula1 hajkula1 11:48 18.11.2013

Re: Hm

Milan Karagaća
Milunka Savić je srpska a ne jugoslovenska junakinja


podrešpaši što su presedeli rat u Beogradu i sa smeškom nazivali okupatorima Guten Tag.




Nije otišla u šumu u partizane, znači i ona podrepaš?


eyepop eyepop 15:55 12.11.2013

награда од 100.000 рајхсмарака

У јулу 1943. године Немачка је објавила награду за хватање Драже Михајловића, живог или мртвог. Награда је била истог износа као и она за Ј.Б.Тита. Мислим да то довољно говори о колаборационизму ДМ. Овај новински исечак могуће је иначе пронаћи и на Интернету. Комунизам, Тито и југословенство дефинитивно нису још умрли међу Србима ни после 33 године. Брзо ћемо ми под ону шљиву...
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:16 12.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

eyepop
У јулу 1943. године Немачка је објавила награду за хватање Драже Михајловића, живог или мртвог. Награда је била истог износа као и она за Ј.Б.Тита. Мислим да то довољно говори о колаборационизму ДМ. Овај новински исечак могуће је иначе пронаћи и на Интернету. Комунизам, Тито и југословенство дефинитивно нису још умрли међу Србима ни после 33 године. Брзо ћемо ми под ону шљиву...


Tokom juna 1943. Vinston Čerčil u depeši upućenoj Staljinu piše da će ubuduće podršku saveznika imati samo partizanske snage u Jugoslaviji.
Ovo je i formalno potvrđeno krajem 1943. na Teheranskoj konferenciji, tokom sastanka Ruzvelta, Čerčila i Staljina.
I najzad, u septembru 1944. usledila je ona čuvena naredba kralja Petra II Karađorđevića o stavljanju pripadnika vojske u otaždbini pod komandu J.B. Tita.
Ovo nema veze niti sa komunizmom, niti sa Titom niti sa jugoslovenstvom, već sa istorijskim činjenicama. Možete ih sve pronaći u par poteza na internetu.
not2old2rock not2old2rock 19:24 12.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Filip Mladenović
eyepop
У јулу 1943. године Немачка је објавила награду за хватање Драже Михајловића, живог или мртвог. Награда је била истог износа као и она за Ј.Б.Тита. Мислим да то довољно говори о колаборационизму ДМ. Овај новински исечак могуће је иначе пронаћи и на Интернету. Комунизам, Тито и југословенство дефинитивно нису још умрли међу Србима ни после 33 године. Брзо ћемо ми под ону шљиву...


Tokom juna 1943. Vinston Čerčil u depeši upućenoj Staljinu piše da će ubuduće podršku saveznika imati samo partizanske snage u Jugoslaviji.
Ovo je i formalno potvrđeno krajem 1943. na Teheranskoj konferenciji, tokom sastanka Ruzvelta, Čerčila i Staljina.
I najzad, u septembru 1944. usledila je ona čuvena naredba kralja Petra II Karađorđevića o stavljanju pripadnika vojske u otaždbini pod komandu J.B. Tita.
Ovo nema veze niti sa komunizmom, niti sa Titom niti sa jugoslovenstvom, već sa istorijskim činjenicama. Možete ih sve pronaći u par poteza na internetu.


Pa sta ? Kakve to ima veze sa onim sto si citirao ?


Filip Mladenović Filip Mladenović 22:26 12.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Da li ste uopšte pročitali tekst na ovoj nemačkoj "ponudi" vrednoj 100 000 rajhsmaraka?

"... Kao engleski plaćenik, ovaj smešni hvalisavac nije ništa drugo radio već utirao put boljševizmu..."
not2old2rock not2old2rock 23:04 12.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Filip Mladenović
Da li ste uopšte pročitali tekst na ovoj nemačkoj "ponudi" vrednoj 100 000 rajhsmaraka?

"... Kao engleski plaćenik, ovaj smešni hvalisavac nije ništa drugo radio već utirao put boljševizmu..."



Naravno da sam procitao, radi se o ratnoj propagandi, a za tebe nagradno pitanje, ima li ikakve logike da u junu 43' u zemlji koju je okupirao pre vise od dve godine okupator vodi propagandu protiv svog saradnika i jos raspisuje poternicu za njim ? Mucni glavom Filipe.
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:25 12.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Do tog juna 1943. četničke trojke su, na žalost, već dovoljno pokazale na pripadnicima vlastitog naroda za koga se i za šta se bore.
A potom ih istorija definitivno smestila na stranu kolaboracionista, tj. poraženih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:49 12.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

A potom ih istorija definitivno smestila na stranu kolaboracionista, tj. poraženih.


A istorija je ono što Filip kaže da je istorija.
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:15 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

hoochie coochie man
A potom ih istorija definitivno smestila na stranu kolaboracionista, tj. poraženih.A istorija je ono što Filip kaže da je istorija.


Istorija je učiteljica života.
Za neke je, međutim, mučiteljica života.
Zato od muke falsifikuju istoriju, relativizuju činjenice i revidiraju istinu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 00:22 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Filip Mladenović
Do tog juna 1943. četničke trojke su, na žalost, već dovoljno pokazale na pripadnicima vlastitog naroda za koga se i za šta se bore.
A potom ih istorija definitivno smestila na stranu kolaboracionista, tj. poraženih.

Ako ih neko poznaje to je Mirko Tepavac.
Evo šta o tim patriotama i junacima kaže
Mirko Tepavaco četnicima
docsumann docsumann 00:32 13.11.2013

krucijalna razlika


bolje grob nego rob = sloboda ili smrt
not2old2rock not2old2rock 00:58 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Milan Karagaća

Evo šta o tim patriotama i junacima kaže




Mirko Tepavac

za nas je bilo već krajne vreme da više doprinosimo napadnutom Sovjetskom Savezu, prvoj zemlji socijalizma.


Eto sta kaze "objektivni" predratni komunista Tepavac, opste poznatu cinjenicu da ih je bolela ona stvar za odbranu sopstvene zemlje, nego brinuli komunci za prvu zemlju socijalizma. Alal vera...
tyson tyson 08:18 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Ako ih neko poznaje to je Mirko Tepavac.

Objektivan izvor, nema šta.


tyson tyson 12:20 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Istorija je učiteljica života.
Za neke je, međutim, mučiteljica života.
Zato od muke falsifikuju istoriju, relativizuju činjenice i revidiraju istinu.

Jeli majketi, umeš li ti da odgovoriš na vrlo jednostavno pitanje:

Ako je JVuO bio kolaboracionistički pokret kako tvrdiš, otkud nemačka poternica za njegovim komandantom u 1943. godini?

Podpitanje: ako su već bili takvi kolaboracionisti, zašto žive po šumama? Zašto im okupator hapsi, strelja i šalje u logore pripadnike i pristalice? Zašto okupator preduzima vojne akcije protiv njih? Ako ne predstavlja preveliki napor, pokušaj da pronađeš na primer koja je bila prva akcija novoformirane 7. SS divizije "Princ Eugen", i kada se dogodila.

To što ti misliš da je istorija, ne mora nužno zaista da bude ono što se dogodilo.


vlad_aleksh vlad_aleksh 12:30 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

tyson
Istorija je učiteljica života.
Za neke je, međutim, mučiteljica života.
Zato od muke falsifikuju istoriju, relativizuju činjenice i revidiraju istinu.


Podpitanje: ako su već bili takvi kolaboracionisti, zašto žive po šumama?




Zato što svi kvislinzi žive u šumi - Pavelić, Nedić, Kvisling...

P.S. Sad baš zapazih tu koincidenciju da je Kvisling bio kvisling.
tyson tyson 13:07 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

P.S. Sad baš zapazih tu koincidenciju da je Kvisling bio kvisling.

Zamisli kakav je tek taj izdajnik bio, kad mu je i ime izdajničko


vlad_aleksh vlad_aleksh 13:37 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Milan Karagaća
Filip Mladenović
Do tog juna 1943. četničke trojke su, na žalost, već dovoljno pokazale na pripadnicima vlastitog naroda za koga se i za šta se bore.
A potom ih istorija definitivno smestila na stranu kolaboracionista, tj. poraženih.

Ako ih neko poznaje to je Mirko Tepavac.
Evo šta o tim patriotama i junacima kaže
Mirko Tepavaco četnicima


Da li Vas interesuje šta Slobodan Jovanović misli o komunistima i Titu?
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:20 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Ako već ne čitate prepisku Ruzvelta, Čerčila i Staljina tokom 1942. i 1943, ako ne znate za zaključke Teheranske konferencije krajem 1943, ako niste proučili sve detalje o delovanju ravnogorskog pokreta tokom II svetskog rata sa potpisom naših najpoznatijih istoričara, onda pogledajte izvore na internetu.

Četnici su bili neka vrsta balkanskih talibana, kako izgledom, tako i patološkom, nastranom strašću za klanjem, i to pred svedocima - članovima najbliže familije zaklane ili zaklanog.

Kakve su to formacije, u vojnom i istorijskom smislu, koje svoje "ratne potencijale" kamom iživljavaju na devojčicama i dečacima, ženama, ljudima vlastite nacije ili muslimanske!?
not2old2rock not2old2rock 15:10 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Četnici su bili neka vrsta balkanskih talibana, kako izgledom, tako i patološkom, nastranom strašću za klanjem


Gori si od Karagace, potpisujem.
Filip Mladenović Filip Mladenović 16:59 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

not2old2rock
Četnici su bili neka vrsta balkanskih talibana, kako izgledom, tako i patološkom, nastranom strašću za klanjem


Gori si od Karagace, potpisujem.


Ukoliko činjenice (o četničkim klanjima žena, devojčica i dečaka tokom II svetskog rata) ne odgovaraju Vašim predrasudama, utoliko gore po - činjenice!
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 18:35 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

ako ne znate za zaključke Teheranske konferencije krajem 1943


Paz datum - Teheranska konferencija pocinje 28. novembra 1943. Kakva koincidencija :))
not2old2rock not2old2rock 20:00 13.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Ukoliko činjenice ne odgovaraju Vašim predrasudama


Filipe, ako nisi znao, u ratu se ljudi medjusobno ubijaju, a kako je ovo primitivna sredina ubijaju se na najrazlicitije nacine od kojih su mnogi normalnom coveku nezamislivi. Sustina je u tome sto ti pojedinacna ne(dela) seoskih jajara i kokosara, raznoraznih kabadahija i mentalnih bolesnika, a takvih je bilo na svim stranama i kakvih i dan danas svakodnevno imamo po crnim hronikama, pripisujes jedinoj regularnoj vojsci jedne drzave (svoje !) od sopstvenog naroda pravis grotesku tim lupetanjem o strascu za klanjem, obaska sto zlocine visestruko preuvelicavas, dok s druge strane tvrdis da su "ovi drugi" bili nevinasca.

Evo ti jedan primer, sigurno znas za spomenik narodnom heroju Stevanu Filipovicu u Valjevu. Znas li kako je zasluzio orden i spomenik ? Tako sto je 41' u selu Divci drug Stjepan, a ne Stevan, drzao glavu vezanog predsednika seoske opstine, dok su mu njegovi drugovi, sabraca na sirenju humanizma i renesanse, Josip Majer i Istvan Borota testerisali vrat.
Colin_bgd Colin_bgd 00:56 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

not2old2rock
Ukoliko činjenice ne odgovaraju Vašim predrasudama


Filipe, ako nisi znao, u ratu se ljudi medjusobno ubijaju, a kako je ovo primitivna sredina ubijaju se na najrazlicitije nacine od kojih su mnogi normalnom coveku nezamislivi. Sustina je u tome sto ti pojedinacna ne(dela) seoskih jajara i kokosara, raznoraznih kabadahija i mentalnih bolesnika, a takvih je bilo na svim stranama i kakvih i dan danas svakodnevno imamo po crnim hronikama, pripisujes jedinoj regularnoj vojsci jedne drzave (svoje !) od sopstvenog naroda pravis grotesku tim lupetanjem o strascu za klanjem, obaska sto zlocine visestruko preuvelicavas, dok s druge strane tvrdis da su "ovi drugi" bili nevinasca.

Evo ti jedan primer, sigurno znas za spomenik narodnom heroju Stevanu Filipovicu u Valjevu. Znas li kako je zasluzio orden i spomenik ? Tako sto je 41' u selu Divci drug Stjepan, a ne Stevan, drzao glavu vezanog predsednika seoske opstine, dok su mu njegovi drugovi, sabraca na sirenju humanizma i renesanse, Josip Majer i Istvan Borota testerisali vrat.

Samo mali predlog... Da si ceo ovaj tvoj (citiran od strane mene) post stavio u jedan pasus, ne bi se bas tako lako primetilo da u pasusu broj 2 direktno i frontalno oponiras samom sebi iz pasusa broj 1...
not2old2rock not2old2rock 10:06 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

direktno i frontalno oponiras samom sebi


Mali predlog i za tebe, uzmi recnik i proveri znacenje reci oponirati.
Colin_bgd Colin_bgd 11:54 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

uzmi recnik

Zavisi koji recnik...

Ali svejedno, ocigledno je da sad vidis i sam gde gresis, uprkos mojim jezickim (a verovatno i sirim) nedostacima...
not2old2rock not2old2rock 12:06 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Verovatno sam mislio na kineski, posto tim jezikom pokusavamo da komuniciramo. Ne znam za tvoje sire nedostatke i ne bih se njima bavio, ali izgoreh od zelje da saznam na sta si onom besmislicom ciljao.
Colin_bgd Colin_bgd 12:45 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

ali izgoreh od zelje da saznam na sta si onom besmislicom ciljao.

Ja naplacujem skupe pare da objasnim ljudima sta im se u stvari mota po glavi. Na blogu to ponekad radim besplatno, ali samo onima koji zasluze...

U svakom slucaju sve vec lepo pise, samo citaj svoje pasuse pazljivije...
not2old2rock not2old2rock 12:53 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака


Ok, ajde ovako, prvo dobro procitaj to sto hoces da komentarises, a kad nesto pises potrudi se da bude smisleno da posle ne crvenis.

P.S. Dobronameran savet, potrudi se da ti sto ti usluge skupo placaju ne vide ovo sto pises.
Colin_bgd Colin_bgd 13:01 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

potrudi se da ti sto ti usluge skupo placaju ne vide ovo sto pises.

O, kako gresis... Pa ja primere odavde direktno koristim u terapeutske svrhe...
not2old2rock not2old2rock 13:21 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Colin_bgd

O, kako gresis...


Moram da ti priznam da mi umisljeni tipovi pomalo idu na onu stvar. Reci k'o covek sta si hteo, pa da ti objasnim gde gresis ili mi se skini.
tyson tyson 13:53 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Evo ti jedan primer, sigurno znas za spomenik narodnom heroju Stevanu Filipovicu u Valjevu. Znas li kako je zasluzio orden i spomenik ? Tako sto je 41' u selu Divci drug Stjepan, a ne Stevan, drzao glavu vezanog predsednika seoske opstine, dok su mu njegovi drugovi, sabraca na sirenju humanizma i renesanse, Josip Majer i Istvan Borota testerisali vrat.

Malo ljudi danas zna za zlodela te jedinice po Srbiji 1941. godine. U jednom trenutku pokrenuta je inicijativa da i Majer i Borota budu proglašeni za narodne heroje, ali se neko sa 2 grama mozga prizvao pameti i inicijativu 'odložio za neka druga vremena'.

Svirepa, gotovo ritualna ubistva i pljačkanje koje su komunisti temeljno vršili po Crnoj Gori i Hercegovini 1941-42. godine spadaju u najcrnju istoriju tog kraja. Očigledne psihopate poput Save Kovačevića, Petra Drapšina, Pavla Kovačevića gospodarili su ljudskim životima po sopstvenom nahođenju ne prezajući od ubistava žena, devojaka, dece u ime partije, i na svojim rukama nose krv stotina, hiljada svirepo ubijenih i opljačkanih.

Najgore od svega je što takvi i dan-danas imaju poklonike, kojima se ustupa prostor u masovnim medjima za promociju svojih osvedočeno zločinačkih ideja i plasiranje svojih laži. Prepoznaće se sami.




predatortz predatortz 14:10 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака


Svirepa, gotovo ritualna ubistva i pljačkanje koje su komunisti temeljno vršili po Crnoj Gori i Hercegovini 1941-42. godine spadaju u najcrnju istoriju tog kraja. Očigledne psihopate poput Save Kovačevića, Petra Drapšina, Pavla Kovačevića gospodarili su ljudskim životima po sopstvenom nahođenju ne prezajući od ubistava žena, devojaka, dece u ime partije, i na svojim rukama nose krv stotina, hiljada svirepo ubijenih i opljačkanih.


Ovima treba pridodati i Mira Poparu, koji je do rata živeo kod strica u hotelu 'Srpska kruna', jao a la carte u hotelskom restoranu, studirao i bio salonski komunista. U ratu se preobratio u zver i u crno zavio narod u okolini Bileće. Tužno je što jedna ulica u Beogradu dan danas nosi njegovo ime.
Filip Mladenović Filip Mladenović 18:00 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Stjepan Filipović je rođen 27. juna 1919, kao treće od petoro dece Antona i Ivke Filipović, stanovnika neretvanskog gradića Opuzena. Stjepanov otac, nekadašnji radnik i iseljenik u Kaliforniji, odlučio je da zbog oskudnih primanja preseli porodicu u Slavoniju. Porodica je napustila Opuzen 1930. i pronašla utočište u Županji. Međutim, kada je nakon dve godine poplava uništila imanje Filipovića, porodica je odlučila da se preseli u Kragujevac, gde je radio Šimun, najstariji sin Filipovićevih, kao industrijski radnik. Šimun Filipović je streljan u Kragujevcu 20. oktobra 1941, u vreme poznate nemačke odmazde nad stanovništvom ovog grada. Prema rečima Stjepanove i Šimunove sestre Jelice, Šimun je kao Hrvat verovatno mogao da izbegne kolektivnu nacističku odmazdu, međutim on je odbio da naglasi svoje etničko poreklo, podelivši sudbinu svojih sugrađana. Ipak, bilo bi neočekivano da su fašisti poštedeli život bratu dvojice partizanskih boraca. Drugi Šimunov i Stjepanov brat, Nikola, borac Kragujevačkog partizanskog odreda od 1941, poginuo je maja 1943. na Zelengori kao borac Prve proleterske brigade.

Stjepan je u Kragujevcu izučio bravarski zanat, ali je takođe savladao osnove električarskog, stolarskog i knjigovezačkog zanata. Kao mladić pristupio je revolucionarnom radničkom pokretu. Poslodavci ga nisu trpeli, jer je bio organizovani radnik i komunista, tako da je često bio prinuđen da traga za novim poslom. Tokom 1940. nekoliko meseci je boravio u kragujevačkom zatvoru zbog pripadnosti ilegalnoj KPJ, da bi potom bio proteran u rodni Opuzen. Iste godine je tajno i bez dozvole policije napustio Opuzen, kako bi posetio sestru koja je živela u internatu pri ženskom samostanu u Sarajevu. Starija braća su odlučila da zbog siromaštva, nakon smrti roditelja, pošalju sestru u katolički internat kako bi završila srednju školu. Međutim, Stjepan se kao ateista protivio ovakvom ishodu, tako da je prilikom posete sestri došao u sukob sa upravom samostana, zbog čega je Jelica izbačena iz internata.

Stjepan potom odlazi u Valjevo, mesto koje je imalo razvijen komunistički pokret, gde ilegalno boravi do izbijanja ustanka. Kada je zapretila opasnost da ga uhapsi kvislinška žandarmerija, Stjepan početkom jula 1941. odlazi u Kolubarsku četu Valjevskog partizanskog odreda. Za samo mesec dana boravka u četi, usled iskazane hrabrosti u borbama, Stjepan je postao desetar, vodnik i zamenik komandira čete. Naročitu hrabrost je iskazao 15. avgusta 1941. prilikom partizanskog napada na železničku stanicu u Lajkovcu, kada je likvidirao nekoliko nemačkih vojnika i kvislinških žandarma. Krajem septembra 1941. prelazi u Mačvanski partizanski odred, gde je vršio dužnost komesara odreda. Nakon povlačenja glavnine partizanskih snaga iz zapadne Srbije u Bosnu, dolazi do reorganizacije partizanskih snaga koje su ostale u planinskom području zapadne Srbije. Filipović je imenovan za komandanta Tamnavsko-kolubarskog bataljona Valjevskog NOP odreda. Zarobljen je 24. decembra 1941. od strane tzv. legalizovanih četnika vojvode Damnjana Tešmanovića, koji je pripadao formaciji četnika Koste Pećanca. Međutim, iako je ova četnička formacija povremeno bila suprotstavljena četnicima pod komandom Ravne Gore, ove dve četničke grupacije delile su zajedničku ideologiju i mržnju prema komunistima. Nakon mučenja u četničkom zatvoru u Loznici, Filipovića su četnici sproveli u Šabac, gde je zatvoren sa ostalim zarobljenim partizanima, u podrumu žandarmerijske stanice. Zarobljeni partizani u šabačkom zatvoru bili su mučeni i isleđivani od strane žandarma i ljotićevaca, odnosno od strane pripadnika Srpske državne straže i Srpskog dobrovoljačkog korpusa, da bi potom bili prebačeni u logor koji se nalazio na prostoru nekadašnje kasarne u šabačkom naselju Senjak, koji je bio pod kontrolom Nemaca i ljotićevaca.

Filipović je ubrzo ustupljen nemačkom Gestapou. Zatvorenik je premešten u Beograd, u zatvor Gestapoa u nekadašnjem Ratničkom domu. I pored činjenice da je bio izložen stravičnoj torturi („pooštreno saslušanje“, kako stoji u Filipovićevom dosijeu koji je načinio Gestapo), u istrazi je ostao nepokolebljivo hrabar i čvrst, što je navelo SS potpukovnika Ludviga Tajhmana da u Filipovićevom dosijeu zabeleži karakteristiku: „nemoguć slučaj“. Nakon neuspelog isleđivanja, Filipović je premešten u Valjevo, početkom maja 1942. Još ranije, uoči javnog vešanja dvojice partizana u Valjevu 27. marta 1942, bilo je predviđeno da tom prilikom bude obešen i Filipović. Međutim, on je bio isuviše izmučen i slab za javnu egzekuciju, stoga je određeno da bude likvidiran nakon što ponovo bude u stanju da hoda.

Presudom nemačkog vojnog suda Filipović je osuđen na smrt vešanjem. Presuda je izvršena 22. maja 1942. na pijačnom trgu u Valjevu. Izvršenje presude obavili su predstavnici kvislinških vlasti: pripadnici Srpske državne straže i legalizovanih četničkih odreda, formacija pod kontrolom kvislinške vlade Milana Nedića. Vešanje su izvršila dvojica četnika koja su se dobrovoljno prijavila. Reč je, dakle, o primeru neposredne kolaboracije srpskih rojalističkih, antikomunističkih snaga sa okupatorom: pripadnici Srpske državne straže preuzeli su pripadnika pokreta otpora od strane nemačkog Gestapoa, da bi dželatski posao obavili pripadnici legalizovanih četnika (ova formacija je jednim delom bila sastavljena od bivših pripadnika pokreta pod komandom Draže Mihailovića, da bi njeni pripadnici nakon raspuštanja legalizovanih četnika značajnim delom prešli pod Mihailovićevu komandu).
not2old2rock not2old2rock 20:16 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Stjepan Filipović je rođen 27. juna 1919, kao treće od petoro dece...


PA STA ? TESTERIO JE ZIVOG COVEKA i ti to pokusavas da odbranis pisuci kako mu je sestra bila u samostanu i kako ga poslodavci nisu voleli ? Sta je s tobom ?
apostata apostata 20:56 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

not2old2rock

PA STA ? TESTERIO JE ZIVOG COVEKA i ti to pokusavas da odbranis pisuci kako mu je sestra bila u samostanu i kako ga poslodavci nisu voleli ? Sta je s tobom ?

Niko nije istesterisan ... i svega ti nemoj se više javno sramotiti sa tim korištenjem Nedićevske propagande.
Predsjednik opštine Divci Velisav Petrović je streljan.
Filip Mladenović Filip Mladenović 21:06 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

not2old2rock
Stjepan Filipović je rođen 27. juna 1919, kao treće od petoro dece...


PA STA ? TESTERIO JE ZIVOG COVEKA i ti to pokusavas da odbranis pisuci kako mu je sestra bila u samostanu i kako ga poslodavci nisu voleli ? Sta je s tobom ?



Šta je sa Vama? Citirate lažno, propagandno pisanje kvislinške štampe iz 1941. godine, "Novog vremena" i "Obnove". Kakav citat, takva i argumentacija!
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:25 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

PA STA ? TESTERIO JE ZIVOG COVEKA i


Nije.
Nije on u tome učestvovao.
To klanje testerama se izgleda ne može nikako potvrditi nekim dokumentom ali psotoje ljudi koji o tome svedoče.
Ono što je zajedničko za Borotu i Majera i Stevana Filipoviča je to da je on obešen na istom mestu na kom su se dešavala ta klanja, na tadašnjoj pijaci, a sada je na tom mestu dom kulture.
Što je najgore, komunisti su po Boroti i Majeru nazvali ulice u Valjevu.
apostata apostata 21:51 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

hoochie coochie man
PA STA ? TESTERIO JE ZIVOG COVEKA i


Nije.
Nije on u tome učestvovao.
To klanje testerama se izgleda ne može nikako potvrditi nekim dokumentom ali psotoje ljudi koji o tome svedoče.
Ono što je zajedničko za Borotu i Majera i Stevana Filipoviča je to da je on obešen na istom mestu na kom su se dešavala ta klanja, na tadašnjoj pijaci, a sada je na tom mestu dom kulture.
Što je najgore, komunisti su po Boroti i Majeru nazvali ulice u Valjevu.

Izvini, ali ko su ti ljudi?

U izvoru te nebuloze, a izvor nosi naziv Krvava lista komunističkih zločina u Srbiji; Beograd; 1942, otprilike piše kako svjedok LJ.R. tvrdi da je gledao svojim očima kako su Stevan Borota i Josif Majer te­st­er­isali noge Velisavu Petroviću pred vel­ikim brojem okupljenih ljudi u Di­vc­ima.

Osim LJ.R. niko o tome ne svjedoći (a bio je navodno prisutan veliki broj ljudi), o tome čak ne govori ni Petrovićeva porodica.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:54 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Овај новински исечак могуће је иначе пронаћи и на Интернету.


Što je na internetu je i manje čudno od toga što je u slovenačkim udžbenicima istorije za osnovnu školu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:55 14.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Izvini, ali ko su ti ljudi?


Ako baš hoćeš detalje meni su to pričali moja baba i moja tetka, majka i sestra moga oca, između ostalih.

Nije to nepoznato u Valjevskom kraju.



not2old2rock not2old2rock 09:49 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

apostata

Niko nije istesterisan ... i svega ti nemoj se više javno sramotiti sa tim korištenjem Nedićevske propagande.
Predsjednik opštine Divci Velisav Petrović je streljan.


A ti si bio prisutan kad sa takvom sigurnoscu to tvrdis ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:19 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Zato što svi kvislinzi žive u šumi - Pavelić, Nedić, Kvisling...

Neki žive u Ikei
tyson tyson 15:37 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Predsjednik opštine Divci Velisav Petrović je streljan.

A, onda OK.


apostata apostata 20:04 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

not2old2rock
apostata

Niko nije istesterisan ... i svega ti nemoj se više javno sramotiti sa tim korištenjem Nedićevske propagande.
Predsjednik opštine Divci Velisav Petrović je streljan.


A ti si bio prisutan kad sa takvom sigurnoscu to tvrdis ?

Nisam bio prisutan ni kada je Šarlota Korde ubila Maru nožem dok je ležao u kadi.

U Glasniku valjevskog Istorijskog ar­hiva je ove godine objavljena studija od Radivoja Davidovića pod naslovom Бо­ро­та и Ма­јер – Мит и ствар­ност ... pa eto ako jednom budeš imao vremena (u pauzi između čitanja nedićevsko-ljotićevske periodike i Krakovljevih nebuloza) ... nije pod "moranje", ali bilo bi dobro.




p.s. I onda tasadebeli mirne duše kaže
А дотле? Дотле свако треба да има право да тумачи оно што се Србима догађало у Другом светском рату и нико не би смео то право било коме да оспорава... То, ваљда, тако функционише и у слободном и, надасве, демократском свету Запада... Можда...


Strašno!

apostata apostata 20:16 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

tyson
Predsjednik opštine Divci Velisav Petrović je streljan.

A, onda OK.

A ti bi znači kada bi mogao birati izabrao da te istesterišu?

Velisav je streljan zato što je odao Švabama da se jedan broj boraca Tamnavske partizanske čete nalazi u selu Klanica.
Posljedica njegove dojave je bila pogibija nekoliko partizana i sreljanje njihovih jataka.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:31 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Posljedica njegove dojave je bila pogibija nekoliko partizana i sreljanje njihovih jataka.


Kojih jataka i gde su streljani?

Mislim kad već govoriš o detaljima hajd i o tome.

Za Borotu i Majera, rekoh već da je ta priča u Divcima sumnjiva, a pošto je slična priča postojala i u mojoj porodici, a jedan član, ona pominjana tetka, je i na izvesan način bila uključena u ta dešavanja, a informisana je bila svakako, ja tim pričama verujem, ti kako hočeš.

A ti bi znači kada bi mogao birati izabrao da te istesterišu?


Dakle metak je humaniji način oduzimanja života. Ok, da se složomo.

Pošto o valjevskom kraju govorimo,jedan četnički komandat iz valjevskog kraja je Andru Savčića spasio kame pa mu dodelio smrt metkom. Nije on pucao naravno, samo je potčinjenima naredio da streljaju.
Da li ga to čini humanim?
Ako da, zašto su ga partizani ubili bez suda i suđenja, i to posle rata?
apostata apostata 20:42 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

@hoochie coochie man

Je l' mora da ti dam link od Davidovićeg rada ili ćeš sam da ga potražiš?


Evo samo zato što si ti u pitanju:

Немци су стрељали следећа лица: Славка, Анђелка и Петра
Глишића, Илију и Милију Терзића и Драгомира Ристића. Поред тога, запа-
лили су неколико кућа и два вајата у којима су боравили партизани.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:50 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Ne bi bilo loše da taj link okačiš, stvarno.

Nego, šta je sa komunističkim ubijanjima humanih, pošto komuniste aboliraš činjenicom da su ubijali humano?

Da li je trebalo pobiti te koji su streljali Petrovića obzirom da su oni ubijali i one koji su takođe humano ubijali, streljanjem.
apostata apostata 21:00 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

hoochie coochie man
Ne bi bilo loše da taj link okačiš, stvarno.

Nego, šta je sa komunističkim ubijanjima humanih, pošto komuniste aboliraš činjenicom da su ubijali humano?

Da li je trebalo pobiti te koji su streljali Petrovića obzirom da su oni ubijali i one koji su takođe humano ubijali, streljanjem.


Evo link:

http://istorijskiarhiv.rs/sites/default/files/PODACI/materijali/GLASNIK%2046/Borota%20i%20Majer%20-%20Radivoje%20Davidovic.pdf

(izvini što nije direktni, ali meni ova blogovska alatka ne fercera)

A za ovo ostalo ne znam šta da ti kažem.
Ja ništa i nikoga nisam abolirao, ja sam samo reagovao na ono o testerisanju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

izvini što nije direktni, ali meni ova blogovska alatka ne fercera


Ma ok, lako ćemo, hvala

A oko ubijanja ovako ili onako, zar ne primećuješ pristrasnost, i kod sebe, da za stranu koju podržavamo teško prevaljujemo reči osude osim neke vrlo načelne.

Ti npr kažeš, nije pretesterian ubijen je, i to bi trebalo da stavi tačku na razgovor.
Na drugoj strani imamo sličnu situaciju i ti ne uspevaš da osudiš one koji su ubili čoveka iako je komunistu, dakle svog neprijatelja, spasio klanja.

odoh da pogledam link
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:21 15.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака


Čitam malo ovaj tekti i...
Ma bre ovaj čovek laže
vidi

На путевима од Београда,
Шапца, Лознице и Ужица који воде ка Ваљеву били су порушени мосто-
ви. Путеви су били прекопани, подигнуте препреке и постављене мине

To nema veze sa životom.

Postoji most na Gracu, Valjevu - Užice koji nikada nije rušen.
Nikada nije postojala blokada Valjeva. Možda su oni neku svoju akciju tako zvali, ali stvarna blokada nikada nije postojala.

Ima još nekoliko nelogičnosti i to na samom početku ali da sad ne detaljišem, ovo je dovoljno.
No, naravno, pročitaću sve pa da vidim
not2old2rock not2old2rock 04:44 16.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

apostata

Niko nije istesterisan

U Glasniku valjevskog Istorijskog ar­hiva je ove godine objavljena studija od Radivoja Davidovića pod naslovom Бо­ро­та и Ма­јер – Мит и ствар­ност ... pa eto ako jednom budeš imao vremena (u pauzi između čitanja nedićevsko-ljotićevske periodike i Krakovljevih nebuloza) ... nije pod "moranje", ali bilo bi dobro.


Kako da ti kazem, probao da citam i dobio proliv (malo mi se sere od komunisticke propagande), imas li nesto ozbiljnije ?
tyson tyson 16:20 16.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

http://istorijskiarhiv.rs/sites/default/files/PODACI/materijali/GLASNIK%2046/Borota%20i%20Majer%20-%20Radivoje%20Davidovic.pdf

Link


tyson tyson 16:22 16.11.2013

Re: награда од 100.000 рајхсмарака

Četnici su bili neka vrsta balkanskih talibana, kako izgledom, tako i patološkom, nastranom strašću za klanjem, i to pred svedocima - članovima najbliže familije zaklane ili zaklanog.

I ti nekog nazivaš diletantom?


Dragan Jakovljević. Dragan Jakovljević. 16:02 12.11.2013

Krojači

Mislio sam da smo dno doživeli dopustivši da nam Radoš Bajić formira nacionalni kulturološki obrazac svojom prethodnom serijom, a sada vidim da je dno dublje nego što sam verovato. Usladio mu se krojački zanat, pa krenuo da prekraja i istoriju. Strahujem pri pomisli da se neće zaustaviti ni na tome...
docsumann docsumann 00:39 13.11.2013

Re: Krojači

Mislio sam da smo dno doživeli dopustivši da nam Radoš Bajić formira nacionalni kulturološki obrazac svojom prethodnom serijom, a sada vidim da je dno dublje nego što sam verovato.


nacionalni kulturološki obrazac? kakva je sad pa to kategorija? čemu služi? kako se konzumira?

i da l' na njega, šta god da je, stvarno može bitnije da utiče jedna TV serija?

misim, jebo taj obrazac kojeg će svaki film, svaka knjiga, pozorišna drama, tv serija, da šalta levo-desno ko da je limeni pijetao na krovu.
freehand freehand 00:56 13.11.2013

Re: Krojači

docsumann
Mislio sam da smo dno doživeli dopustivši da nam Radoš Bajić formira nacionalni kulturološki obrazac svojom prethodnom serijom, a sada vidim da je dno dublje nego što sam verovato.


nacionalni kulturološki obrazac? kakva je sad pa to kategorija? čemu služi? kako se konzumira?

i da l' na njega, šta god da je, stvarno može bitnije da utiče jedna TV serija?

misim, jebo taj obrazac kojeg će svaki film, svaka knjiga, pozorišna drama, tv serija, da šalta levo-desno ko da je limeni pijetao na krovu.

Ma ne razumeš ti taj fras i dramaturške zahteve. Mora to tako, da odjekne među drugovima.
docsumann docsumann 16:08 12.11.2013

nešto veselije, življe, brže ...


;
tyson tyson 07:46 13.11.2013

Zanos

Način na koji je prikazan tada 17. godišnji kralj ne samo da ne odgovara istorijskoj istini,

Ne znam da li si primetio, u pitanju je igrana serija, a ne dokumentarni film.


već je i otužan, post festum pokušaj osvete "a la Radoš Bajić" kralju Petru II za ono što je učinio 12. septembra 1944, naredbom da se pripadnici vojske u otadžbini stave pod komandu J. B. Tita. Tom naredbom definitivno je potvrđeno ono što su saveznici znali još 1943, o kolaboracionističkom, a ne oslobodilačkom karakteru ravnogorskog pokreta.

A ovu optužbu na račun Bajića zasnivaš na čemu tačno...?


Filip Mladenović Filip Mladenović 11:01 13.11.2013

Re: Zanos

U više datih intervjua tokom snimanja ove TV serije, a i uoči premijere, Radoš Bajić je naglašavao njenu zasnovanost na istorijskim faktima. Čak se pominjao i Institut za istoriju, koji je verifikovao svaku stranicu scenarija "Ravne gore".

Način na koji je prikazan mladi kralj Petar II u prvoj epizodi ove TV serije ne samo da je falsifikat, nego, kako što sam i napisao u blogu, otkriva odjeke onoga što četnička Srbija nikada nije oprostila Karađorđevićima, a to je spomenuta septembarska naredba 1944. godine.

Detinjstvo sam proveo u jednom selu kraj Topole, odakle je moja pokojna majka. To selo, kao i sva okolna, zbog podele na partizane i četnike, pretrpela su tokom II svetskog rata velike gubitke. Četnici nisu imali respekta ni prema ženama i devojčicama, jer je zakon kame bio neumoljiv. Partizani su koncem rata takođe bili brutalni, streljajući bez suda i presude.

Kada je stigla naredba kralja Petra II septembra 1944, mnogi četnici su se osećali prevareno, ostavljeno, demoralisano, a svog suverena, u koga su se kleli od početka II svetskog rata, proglasili su izdajnikom i engleskim slugom.
Eto, primećujem u prvoj epizodi nešto od tog eha, analizirajući način na koji je kralj Petar II prikazan, o čemu sam detaljno pisao u blogu.
not2old2rock not2old2rock 12:19 13.11.2013

Re: Zanos

Eto, primećujem u prvoj epizodi nešto od tog eha


Nesto od tog eha ? Ovde nista nisi primetio i nista ti nije zasmetalo ?

krkar
NJVK je bio...


Filipe, Filipe ...
Filip Mladenović Filip Mladenović 14:11 13.11.2013

Re: Zanos

Šta reći pred silinom "argumentacije" o NJKV i o Britancima, nego citirati četničkog vojvodu Tomislava Nikolića, sada predsednika Srbije (kao i u svim državama pobednicama, u Srbiji su tačno u 11 časova 11. 11. 2013. počele manifestacije kojima je obeležen Dan primirja u Prvom svetskom ratu), koji posle polaganja venca na grob Neznanog junaka na Avali, u knjizi utisaka zapisa sledeće:

"Mnogi duguju Srbiji, Srbija duguje vama, bez vas ovo bi bila tuđa zemlja, govorio bi se tuđi jezik, pevale bi se tuđe pesme. U ime zahvalne Srbije koja poštuje i pamti."


Na to sam već reagovao, pogledajte gore.

Evo ključnog dela: Šta reći pred silinom "argumentacije" o NJKV i o Britancima, nego citirati četničkog vojvodu Tomislava Nikolića, sada predsednika Srbije (kao i u svim državama pobednicama, u Srbiji su tačno u 11 časova 11. 11. 2013. počele manifestacije kojima je obeležen Dan primirja u Prvom svetskom ratu), koji posle polaganja venca na grob Neznanog junaka na Avali, u knjizi utisaka zapisa sledeće:

"Mnogi duguju Srbiji, Srbija duguje vama, bez vas ovo bi bila tuđa zemlja, govorio bi se tuđi jezik, pevale bi se tuđe pesme. U ime zahvalne Srbije koja poštuje i pamti."
milisav68 milisav68 14:48 14.11.2013

Re: Zanos

Filip Mladenović
Detinjstvo sam proveo u jednom selu kraj Topole, odakle je moja pokojna majka. To selo, kao i sva okolna, zbog podele na partizane i četnike, pretrpela su tokom II svetskog rata velike gubitke. Četnici nisu imali respekta ni prema ženama i devojčicama, jer je zakon kame bio neumoljiv. Partizani su koncem rata takođe bili brutalni, streljajući bez suda i presude.

Koje selo je u pitanju?
Filip Mladenović Filip Mladenović 20:19 14.11.2013

Re: Zanos

Selo Plaskovac, sa okolnim selima Vinča i Masloševo.
drzura drzura 22:26 13.11.2013

i dalje mislim

da je šteta što je bio samo jedan goli otok! da su bila bar 4 ... ehhh
freehand freehand 22:55 13.11.2013

Re: i dalje mislim

drzura
da je šteta što je bio samo jedan goli otok! da su bila bar 4 ... ehhh

Bilo bi, da nisu iskorišteni za Brijune.
docsumann docsumann 14:57 14.11.2013

kafana kod četnika i partizana


radi non-stop ... i "ubija" od posla
anfieldroad anfieldroad 14:42 16.11.2013

serija...


Kad smo vec kod serije... Da li me secanje vara ili je bombardovanje pocelo 6. aprila u 6h, na Uskrs ? A u seriji na taj dan dakle NEDELJA- USKRS, gomile radnika ulaze u fabriku, dolaze Srbi na Uskrs u 6 ujutro na sljaku...Pa to nema ni na filmu !

Primetili ?
milisav68 milisav68 15:54 16.11.2013

Re: serija...

anfieldroad

Kad smo vec kod serije... Da li me secanje vara ili je bombardovanje pocelo 6. aprila u 6h, na Uskrs ? A u seriji na taj dan dakle NEDELJA- USKRS, gomile radnika ulaze u fabriku, dolaze Srbi na Uskrs u 6 ujutro na sljaku...Pa to nema ni na filmu !

Primetili ?

Nije bio Uskrs, pomešao si (i ne samo ti) sa "savezničkim" bombardovanjem `44.
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 16:43 16.11.2013

Re: serija...

anfieldroad

Kad smo vec kod serije... Da li me secanje vara ili je bombardovanje pocelo 6. aprila u 6h, na Uskrs ? A u seriji na taj dan dakle NEDELJA- USKRS, gomile radnika ulaze u fabriku, dolaze Srbi na Uskrs u 6 ujutro na sljaku...Pa to nema ni na filmu !

Primetili ?


bila nedelja, evo kalendara: LINK

anfieldroad anfieldroad 23:58 16.11.2013

Re: serija...

Nije bio Uskrs, pomešao si (i ne samo ti) sa "savezničkim" bombardovanjem `44.



Saveznickim je pod znacima navoda jer su nam saveznici zapravo bili Nemacka, Japan, Italija....Kao sto se nedeljom ide u fabriku ?
milisav68 milisav68 01:03 17.11.2013

Re: serija...

anfieldroad
Saveznickim je pod znacima navoda jer su nam saveznici zapravo bili Nemacka, Japan, Italija....Kao sto se nedeljom ide u fabriku ?

Jebo saveznike koji te bombarduju na tvoj praznik.

Koga su hteli da iznenade?

I ne razumem šta je problem što se radi nedeljom, pa postoje fabrike koje to rade, jer posao mora da se završi, i to se u normalnim državama plaća prekovremeno.

Jedino je problematično to radno vreme (da se radi od šest), ali kapiram da je Bajić hteo naku scenu sa više ljudi, koja nagoveštava nesreću, kao i postajanje komunističkog pokreta koji je regrutovan iz redova radnika.

No to je njegova kreacija, a ja baš nisam oduševljen njegovim radom, niti što se baš on uhvatio za to, ali to je već druga tema.
anfieldroad anfieldroad 05:24 17.11.2013

Re: serija...


Ja budala mislio da je to tema! Blog se zove "Diletantizam...Rados Bajic". Dao sam primer za to, a vi oma u napad! To je neka vrsta trola, rekao bih. Da se uplicem u temu gradjanskog rata 41-45 nisam imao nameru. Ali ispada na kraju da Nemci ovde nisu ni bili, da se niko nije protiv njih ni borio, vec smo to radili uglavnom medjusobno. Zato i nemamo saveznike, nego samo "saveznike", izgleda.
milisav68 milisav68 11:24 17.11.2013

Re: serija...

anfieldroad

Ja budala mislio da je to tema! Blog se zove "Diletantizam...Rados Bajic". Dao sam primer za to, a vi oma u napad!

Koji mi?

Dao si loš primer, pominješ Usrks, rad fabrike nedeljom, a ja sam ti samo rekao da nije bio Uskrs, i da nije nenormalno da neka fabrika radi nedeljom.
Ali ispada na kraju da Nemci ovde nisu ni bili, da se niko nije protiv njih ni borio, vec smo to radili uglavnom medjusobno. Zato i nemamo saveznike, nego samo "saveznike", izgleda.

Vidi ovako, serija "Otpisani" je skoro totalna fikcija, sem par događaja koji su se stvarno dogodili (spašavanje Koče Popovića iz bolnice i razminiranje mosta), jer je za vreme okupacije u Beogradu pogunulo ukupno tri Nemca, a Prle i Tihi ih pobiše onoliko.

Ako već hoćeš nepristrasno da kritikuješ seriju "Ravna Gora", onda nemoj to da radiš dvostrukim aršinima.

Danas su nam mnogo više dostupni podaci o događajima iz tog vremena (a i sme javno da se kaže), pa možemo da ispravimo sliku (raspravljamo o tome argumentovano) koja nam je pola veka nametana o "dobrim i lošim momcima", a u stvari, na ovim prostorima jeste bio građanski rat pod okupacijom.

Jedni su želeli vlast, a drugi su je branili, dok je okupatoru to leglo k`o budali šamar.

Milan Karagaća Milan Karagaća 11:44 17.11.2013

Re: serija...

(spašavanje Koče Popovića iz bolnice i razminiranje mosta),

valjda Aleksandra Rankovića.
Vidim da barataš činjenicama.
jer je za vreme okupacije u Beogradu pogunulo ukupno tri Nemca,

koliko je od te trojice likvidirao "antifašistički pokret Ravna gora".I kolikoo je uopšte Nemaca taj najveći gerilski i antifašistički pokret zarobio, a iz humanih razloga i nije likvidirao zarobljene Nemce već ih pustio nakon rata da se vrate u svoju domovinu.
Jedni su želeli vlast, a drugi su je branili,

a koju su vlast to oni branili, okupacionu.
milisav68 milisav68 14:07 17.11.2013

Re: serija...

Milan Karagaća
valjda Aleksandra Rankovića.

Jeste greška - priznajem, poenta je bila na stvarnom događaju, a ne o ličnosti.
koliko je od te trojice likvidirao "antifašistički pokret Ravna gora".

U ovom slučaju je nebitno, jer sam pričao o seriji "Otpisani" (jeste činjenica da je malo Nemaca stradalo u Beogradu tokom okupacije), a paralela je sa serijom "Ravna Gora".

I ne moraš odmah da skačeš, razmisli prvo o čemu pričam.

Serije su jedno, a dokumentarni filmovi drugo.Ja lično nisam video (za sada, posle prve epizode), drastična odstupanja između serije i stvarnih događaja.
a koju su vlast to oni branili, okupacionu.

Pa nekima je i predratna monarhija bila okupaciona.

Nepobitna činjenica je da su u startu uglavnom Srbi pružili kakav-takav otpor nemačkoj okupaciji, dok su u Zagrebu i Ljubljani nemačke trupe dočekivane cvećem i ovacijama, kao oslobodioci.

Jel` treba opet da "kačim" snimke, jel` treba opet da pitam šta su radili ljudi u Slavoniji, dok se ginulo na Sremskom frontu.

Daješ sebi za pravo da kritikuješ ravnogorski pokret kako ništa nije radio, a nijednom rečju nećeš da se osvrneš na isto takvo ponašanje ljudi iz Slavonije.Zašto oni nisu napali Nemce sa leđa, i tako ubrzali probijanje fronta.
tyson tyson 14:08 17.11.2013

Re: serija...

a koju su vlast to oni branili, okupacionu.

Valjda onu zbog koje su borbu protiv pokreta koji ju je branio komunisti koliko 1941. godine zvanično proglasili svojim prioritetom. Toliko im je bilo stalo do okupatora.


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana