Životni stil

Caribic Srbija

Predrag Brajovic RSS / 12.11.2013. u 22:50

     У Србији већ је недељама време чудесно за ово доба године. Царују сунце и високе температуре, а момци и девојке, жене и зрели мушкарци шетају се у мајицама кратких рукава и уским сукњама (само жене!). Ипак, чак и кад се понешто одбије на мој мрзовољан карактер, стиче се утисак да свуда влада тешка и мучна депресија једног осиротелог и смушеног друштва. Посла је све мање, пара такође, а и сам Београд као да више није онај запамћени вибрантни град. Ипак, слика се узбудљиво мења ноћу, нарочито на обалама Саве, у крају око Карађорђеве улице, који тада постаје београдски Сохо или Менхетн.
     Не пише се по новинама, али се зна: један велики пословни систем кућне хемије и с њим повезане фирме блокирани су од стране банака које покушавају да од њега наплате, како сам чуо, 200 милиона евра. Цео банкарски сектор се због овог унервозио и дрхти. Надаље, чак и једна од најмоћнијих фирми на свету у области безалкохолних напитака бележи пад промета у овој години за око 13%. И стопа незапослености незадрживо расте а буџетски дефицит је страшан, а још увек се не види како се може изаћи из зачараног круга нових задуживања, која воде у банкрот државе. Грађани су осиромашили, тако да се бележи чак и пад промета у малопродаји -- то је тамо где се купују сланина, јаја, тоалет папир, шљиве и моцарела -- за неких десетак посто у односу на почетак године. Углавном, мало има разлога за оптимизам. Ипак, има ли кога коме добро иде?
    Нисам на њих обраћао пажњу док нису почели да се шире: Caribic pizza! То је новосадски ланац пица-на-парче-с-ногу локала. Има их од Теразија до НБГДа и Булевара. Прате једноставну, вредну, поштену и ефикасну пословну филозофију: нуде потрошачима оно што они могу да плате а помало и желе. Један оброк у Caribic локалима кошта од 120 до 250 динара, што је заиста јефтино. Публика је разноврсна. На сличним основама послују и некакве СУР МАРЕ, с пљескавицама и ћевапима. И таквих локала има све више, то је надолазећи и успешни бизнис. Један од ретких.
     Пре два дана изненадио ме је и призор из Студентског парка у Београду: око 11 сати увече око 400-500 младих у узрасту од 17-20 година мувала се по њему испијајући пиво из оних великих пластичних боца од две литре, тзв. "бомби". Помислио сам да им ту ипак није место у толиком броју: цео парк је брујао од њихових гласова.
     Када би Србија била брод, неко би за њу могао да каже како лагано тоне? Ипак, пошто Србија није приморска земља па je тако далеко од мора и правих бродова, можда би тачније било рећи да пропадамо? Но, чак и та скривена метафора (пропадати је превасходно глагол кретања, с вишег на нижи положај) има своју мањкавост: како можеш (про)падати дубље од дна?
     Мада, Србија је необична земља: свуда у свету данаса је уторак, а код нас недеља?!
   И за крај, ипак једино што сам хтео јесте да пустим музику: има 18 година, страшно је талентован, и из Лондона је. Порука њему: Џејкобе, избегавај брзу храну!



Komentari (213)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 22:52 12.11.2013

1

Не пише се по новинама, али се зна: један велики пословни систем кућне хемије и с њим повезане фирме блокирани су од стране банака које покушавају да од њега наплате, како сам чуо, 200 милиона евра.

I Perčevićev Interkomerc piči ka provaliji…A plus kažu da je u petak Fond za razvoj napravio masakr puštajući neke silne menice…biče zanimljivo
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:58 12.11.2013

Re: 1

Када је пре месец-два објављено да смо као држава у озбиљном проблему и кризи (нешто ново?), у целој Србији опала је потрошња. Нема потрошње -- нема пореских прихода.

Одговорност за јавну реч је велика.
niccolo niccolo 23:00 12.11.2013

Re: 1

Ko je objavio? Mislim, ko je rekao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 12.11.2013

Re: 1

Ko je objavio? Mislim, ko je rekao?


Zar nije Vučić?
blogovatelj blogovatelj 03:46 13.11.2013

Re: 1

Када је пре месец-два објављено да смо као држава у озбиљном проблему и кризи (нешто ново?), у целој Србији опала је потрошња. Нема потрошње -- нема пореских прихода.

Одговорност за јавну реч је велика.


U Srbiji sam vec par nedelja. Najveci deo tog vremena proveo sam u Kragujevcu.
Nikada manje ljudi uvece i nocu u gradu. Sledstveno tome, nikada manje potrosnje nisam video za svog zivota u Kragujevcu. Glavna ulica, nekadasnja Marsala Tita, nikada od kada pamtim nije bila prazna u ponoc, nebitno koji je datum i dan u pitanju. Sada je od nedelje do srede nocu kao ukleta. Najezim se kad je vidim.
Za Miloseviceva vakta bilo je veceg beznadja, ali je bilo i finansijske transfuzije koja se manifestovala stampanjem novca.
Vreme tranzicije u Srbiji je proslo. Sledi vam surovi kapitalizam, a docekujete ga totalno svorc. Dolaze dani kada ce se jesti ono sto se ulovi. Ko ostane bez ulova, imace problem sa pukim evolucionim opstankom.
Sve ovo sto dozivljavam proteklih petnaestak dana tera me da postanem veci drugosrbijanac od ekstrema koje vidjamo po blogu minulih godina. Kad Srki Pajic procita ovo, dici ce mi spomenik za zivota
A sam sebe nerviram sto postajem deo druge Srbije. Ali jebi ga, tako je kako je...
Ne bih vam bio u kozi...
Da... Za jedanaest i po godina zivota u Kanadi nije mi se desilo da kada dodjem u Srbiju dozivim da su cene u srpskim samoposlugama nize od cena u kanadskim. Sada jesu. Poroci u Srbiji su poskupeli, elementarni zivot je pojeftinio. Ali nije vam lakse zbog toga.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:26 13.11.2013

Re: 1

blogovatelj
Sve ovo sto dozivljavam proteklih petnaestak dana tera me da postanem veci drugosrbijanac od ekstrema koje vidjamo po blogu minulih godina. Kad Srki Pajic procita ovo, dici ce mi spomenik za zivota.

Срки, како је кренуло, има да отвори СЗГР (Самосталну Занатску Грађевинску Радњу) за дизање тих споменика, немали је број оних који су кренули твојим преобраћеничким другосрбијанским стопама.
tyson tyson 07:31 13.11.2013

Re: 1

Glavna ulica, nekadasnja Marsala Tita, nikada od kada pamtim nije bila prazna u ponoc, nebitno koji je datum i dan u pitanju. Sada je od nedelje do srede nocu kao ukleta. Najezim se kad je vidim.

Haha, pa tako bi valjda i trebalo da bude. OK, razumem da to može da bude signal da ljudi nemaju para, ali po svetu se radnim danima ne sedi po kafanama do duboko u noć jer se sutra radi, valjda se odmoriti i naspavati. To što Kragujevčani ne vise napolju uveče radnim danima može i da znači da najzad veći deo njih ima posao i da su se uozbiljili

Za Miloseviceva vakta bilo je veceg beznadja, ali je bilo i finansijske transfuzije koja se manifestovala stampanjem novca.

Te pare su bile bezvredne; trošile su se zalihe ušteđevine iz vremena pre devedesetih, i naravno tih para odavno više nema.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:54 13.11.2013

Re: 1

tyson
Haha, pa tako bi valjda i trebalo da bude. OK, razumem da to može da bude signal da ljudi nemaju para, ali po svetu se radnim danima ne sedi po kafanama do duboko u noć jer se sutra radi, valjda se odmoriti i naspavati. To što Kragujevčani ne vise napolju uveče radnim danima može i da znači da najzad veći deo njih ima posao i da su se uozbiljili.

Тај "кафански" живот помало је и ствар културног обрасца а и градских целина.
srdjan.pajic srdjan.pajic 08:30 13.11.2013

Re: 1

blogi
U Srbiji sam vec par nedelja. Najveci deo tog vremena proveo sam u Kragujevcu.


Jel još uvek otvorena slastičarna "Kod Ćemala"? A "Zoki"? (valjda se tako zvala poslastičarnica, ili samo gazda, nisam siguran). Koliko je Srbija majušna zemlja, može da se vidi i po tome što možeš da svratiš na sladoled kod Ćemala u Kragujevcu, bez obzira na to u kom si regionu pećinario.

A i Caribic budi neke uspomene, iz vremena kad je ta picerija postojala samo u Novom Sadu. Pa smo umeli da se spakujemo u Trabanta, i da čak iz Beograda u Novi Sad potegnemo, uz bar dve manje popravke na vozilu, samo da bismo se ožderali u Karibiku. Inače, priznajem da nikad nisam mogao da im pojedem celu picu, bez obzira na trening i taktiku.
jednatanja jednatanja 08:53 13.11.2013

Re: 1

Ja sam u Srbiji već skoro 5 meseci i ako je tako u Bgd i Kragujevcu gde se vrti više para, zamislite kako je u gradu od 30-tak hiljada stanovnika negde u srcu Panonske nizije. Nekada sa industrijom od preko 20 fabrika, sada 3. Zaposleni u mom gradu su uglavnom po osiguranjima, bankama, školama, policijama i zdravstvenim ustanovama. Gladni ostati nećemo, žetva je bogata bila i biće. Dečijeg osmeha ima, mada nešto malo trudnica srećem. Ima i pozitive u mlađim ljudima, onim tek venčanim, u penzionerima koji su se stabilizovali na frekvencijama malih penzija. Ima ljudi koji tako rade svoj posao da mu ne bi nijedan u BRD-u bio ravan. Ljudi u mom gradu ne primećuju ono što ja primećujem dolazeći iz najnaseljenije pokrajine sa najlošijim vremenom u Deutschlandu: sunce, reku i odsustvo izduvnih gasova. Utisnute bore od raznih briga u lica dok pognuto koračaju ili voze svoje stare biciklove u cik-cak po putu. Drugi, sa istim borama su našminkani sa belim čizmicama koje kazuju "tu sam, još uvek postojim i volim". Ima školskih priredba, komunalaca koji skupljaju lišće, crkvenih horova, fantastičnih dečijih rođendana, vaspitačica koje se osmehuju svaki put kada decu dovedem, učiteljica koje se uz ogromno strpljenje trude da nauče decu orijentaciji u prirodi ili rimskim brojevima. Srbija jeste brod koji tone, ali još uvek ima vremena i pre svega nade za njeno spasenje. Srbiju u ovom trenutku ne spašavaju političari već upravo ovi ljudi koji su uprkos platama nedostojnih jednog čoveka, Evropljanina u 21.veku stvorili atmosferu u kojoj se novi naraštaj oseća bezbedno i srećno. A političarima bih poručila da svu svoju energiju usmere na to da budu što manja prepreka ljudima koji žele da otvore nova radna mesta, bilo da su stranci ili naši. Da prepoznaju inovaciju i entuzijazam u ljudima. Da budu smerničari, šaptači iz pozadine i koreografi, a ne glavni glumci pod reflektorima.

predatortz predatortz 09:25 13.11.2013

Re: 1

tyson

Haha, pa tako bi valjda i trebalo da bude. OK, razumem da to može da bude signal da ljudi nemaju para, ali po svetu se radnim danima ne sedi po kafanama do duboko u noć jer se sutra radi, valjda se odmoriti i naspavati. To što Kragujevčani ne vise napolju uveče radnim danima može i da znači da najzad veći deo njih ima posao i da su se uozbiljili


Slažem se. Kafane radnim danima treba da budu prazne. Pune kafane u radno vreme govore nam da je društvo bolesno, da u njemu vlada nerad i javašluk.

Predrag Brajovic

Тај "кафански" живот помало је и ствар културног обрасца а и градских целина.


Taj kulturni obrazac treba menjati.
cassiopeia cassiopeia 10:00 13.11.2013

Re: 1

predatortz

Slažem se. Kafane radnim danima treba da budu prazne. Pune kafane u radno vreme govore nam da je društvo bolesno, da u njemu vlada nerad i javašluk.


predatortz

Taj kulturni obrazac treba menjati.


Neko ti hakovao nalog

p.s. onda ništa od kafe
predatortz predatortz 10:02 13.11.2013

Re: 1

cassiopeia
predatortz

Slažem se. Kafane radnim danima treba da budu prazne. Pune kafane u radno vreme govore nam da je društvo bolesno, da u njemu vlada nerad i javašluk.


predatortz

Taj kulturni obrazac treba menjati.


Neko ti hakovao nalog

p.s. onda ništa od kafe


Popiti kaficu sa poslovnim partnerom i dreždati u kafani nije isto. Uzgred, retko sebi mogu da priuštim kafu u radno vreme. Da blogujem mogu, jer uz to mogu da obavljam još neki posao.
cassiopeia cassiopeia 10:15 13.11.2013

Re: 1

predatortz

Popiti kaficu sa poslovnim partnerom i dreždati u kafani nije isto.


hajkula1 hajkula1 11:09 13.11.2013

Re: 1

Predrag Brajovic
Када је пре месец-два објављено да смо као држава у озбиљном проблему и кризи (нешто ново?), у целој Србији опала је потрошња. Нема потрошње -- нема пореских прихода.

Одговорност за јавну реч је велика.




I molim lepo;

kada sam pre par godina pisala o zaduživanju firmi podizanjem nenormalnih kredita, blogokolege liberali, popljuvali su me (i kod Saše Radulovića na blogu).

Argument je bio, njihova firma i imaju pravo da rade šta hoće.



Sada je Vučić prepoznao problem ili mu je neko rekao, nebitno. Evo šta kaže:


On je rekao da su "najveći biznismeni" imali sistem da odu kod banaka i uzimaju kredit za kreditom, bez pravog pokrića.

"Na primer, jedan od njih kaže - treba mi sto hiljada tona žita, dajem ti menicu kao garanciju moje firme, a onda će moj kolega, koji je takođe veoma upsesan, da avalira tu menicu i to što smo uzeli i garantovali, to nama ne ulazi u bilanse preduzeća, jer banke to ne mogu da provere. Banke će novim kreditima da finansiraju sve garancije koje plaćamo, i tako ćemo da urušimo sva preduzeća i bankarski sektor, urušićemo sve" - opisao je Vučić način na koji su dvojica tajkuna, kako je naveo, oštetili državu.


http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2013&mm=11&dd=12&nav_category=11&nav_id=776813








Posebna priča je o antidatiranim ugovorima... Pozajmice jedni drugima. Puštanje blokada (računa).



...........................
Lopovi da vrate ukradeno.
zovitemegrunf zovitemegrunf 11:23 13.11.2013

Re: 1

srdjan.pajic

A i Caribic budi neke uspomene, iz vremena kad je ta picerija postojala samo u Novom Sadu. Pa smo umeli da se spakujemo u Trabanta, i da čak iz Beograda u Novi Sad potegnemo, uz bar dve manje popravke na vozilu, samo da bismo se ožderali u Karibiku. Inače, priznajem da nikad nisam mogao da im pojedem celu picu, bez obzira na trening i taktiku.


Zalazio i ja. Bilo je: Tanjir ovoliiiiki, a pica preliva
Goran Vučković Goran Vučković 11:25 13.11.2013

Re: 1

Zalazio i ja. Bilo je: Tanjir ovoliiiiki, a pica preliva

I pečurke ispod šunke, takoreći kalcona samo što sa jedne strane bude šunka umesto hleba
niccolo niccolo 12:12 13.11.2013

Re: 1

jer banke to ne mogu da provere

Jao, jadni bankari, prave su francuske sobarice...
barese barese 12:50 13.11.2013

Re: 1

Goran Vučković
Zalazio i ja. Bilo je: Tanjir ovoliiiiki, a pica preliva

I pečurke ispod šunke, takoreći kalcona samo što sa jedne strane bude šunka umesto hleba


To se zadovoljavate velicinom i ostalim prilozima kad nema onog osnovnog za picu: pravog testa za picu (a ne hleba) i prave mocarele (bele, u surutci, ne laznog kackavalja)




Salim se, ima sad prave pice i u Beogradu, u Pozarevackoj, ali nije Karipska
maksa83 maksa83 12:57 13.11.2013

Re: 1

Salim se, ima sad prave pice i u Beogradu, u Pozarevackoj, ali nije Karipska

Ona pored Black Piter paba, na ćošku sa onom polu-slepom ulicom, iznad Depoa?

To je samo za poneti, ne mo'š se sedne. I jesi sigurna da je na drva? Nije dosta da goji, mora brate i da je kancerogeno.
Goran Vučković Goran Vučković 13:19 13.11.2013

Re: 1

To se zadovoljavate velicinom i ostalim prilozima kad nema onog osnovnog za picu: pravog testa za picu (a ne hleba) i prave mocarele (bele, u surutci, ne laznog kackavalja)

To se ja tako izražavam

Dobra je pica bila (ukusna) iako možda ne po italijanskim standardima debljine testa itd. Odmah pored Karibika tu na futoškoj pijaci je bio i jedan meksički restoran, nije bila loša klopa - a mislim da su to držala dva brata ili tako neki rođaci.
grmfrm grmfrm 13:29 13.11.2013

Re: 1

To je samo za poneti, ne mo'š se sedne. I jesi sigurna da je na drva? Nije dosta da goji, mora brate i da je kancerogeno.


Kako sad ako je na drva odma kancer?
Tsk nista lepse od leba tako ispecenog.

Ako cemo vec o picerijama furuna nije losa a jeste na drva je.
barese barese 14:41 13.11.2013

Re: 1

I jesi sigurna da je na drva? Nije dosta da goji, mora brate i da je kancerogeno.


Naravno, one elektricne se ovde racunaju samo kao tov za glupe turiste

mariopan mariopan 21:36 13.11.2013

Re: 1

Predrag Brajovic
Када је пре месец-два објављено да смо као држава у озбиљном проблему и кризи (нешто ново?), у целој Србији опала је потрошња. Нема потрошње -- нема пореских прихода.

Одговорност за јавну реч је велика.

Мислиш да је народ чуо ту јавно изговорену реч па зато не троши?

Нема се, зато се не троши.
nowhereman nowhereman 00:31 14.11.2013

Re: 1

jednatanja
Drugi, sa istim borama su našminkani sa belim čizmicama koje kazuju "tu sam, još uvek postojim i volim". Ima školskih priredba, komunalaca koji skupljaju lišće, crkvenih horova, fantastičnih dečijih rođendana, vaspitačica koje se osmehuju svaki put kada decu dovedem, učiteljica koje se uz ogromno strpljenje trude da nauče decu orijentaciji u prirodi ili rimskim brojevima.


Upravo to je put spasenja: pronaći smisao u "golom postojanju".



Evropljanina u 21.veku


Uvek se pitam: šta je to tako veličanstveno, neobično i nikada viđeno u 21. veku!?



Goran Vučković Goran Vučković 00:42 14.11.2013

Re: 1

Uvek se pitam: šta je to tako veličanstveno, neobično i nikada viđeno u 21. veku!?

Što po džepovima nosimo sprave preko kojih možemo da pristupimo svom znanju sveta - a koristimo ih da se nadgornjavamo sa osobama koje ni ne poznajemo...
maksa83 maksa83 00:48 14.11.2013

Re: 1

Što po džepovima nosimo sprave preko kojih možemo da pristupimo svom znanju sveta - a koristimo ih da se nadgornjavamo sa osobama koje ni ne poznajemo...


To u boljem slučaju. U gorem gađamo zle svinje ljutim pticama.
blogovatelj blogovatelj 11:49 14.11.2013

Re: 1

Jel još uvek otvorena slastičarna "Kod Ćemala"?


Od kad znam za sebe Cemal radi. Radi i sada. I sladoled je uvek savrsen.
Interesantna je prica koju sam nekoc cuo o firmi.
Kazu da je Cemal, osnivac poslasticarnice, svojevremeno kragujevacke komuniste, kada naprave sranje u gradu, prebacivao u svoju poslasticarnicu u Pragu. Budu tamo neko vreme dok se situacija ne smiri, pa se vrate u Jugoslaviju. Malo vide sveta, rade kod njega na crno, a i van domasaja su prvojugoslovenske policije bili.
Prica dalje kaze da je to razlog sto mu 1945. nisu oduzeli radnju.

A "Zoki"?


Ovo nemam pojma ko je i sta je.
blogovatelj blogovatelj 11:52 14.11.2013

Re: 1

Haha, pa tako bi valjda i trebalo da bude.


Sa moralnog i zdravstvenog aspekta, u pravu si.
Cinjenica je da sa ekonomske tacke gledista konobari i vlasnici 4 noci nedeljno ne rade i ne primaju platu.
blogovatelj blogovatelj 11:54 14.11.2013

Re: 1

Jao, jadni bankari, prave su francuske sobarice...


Sta god se u ljudskom drustvu desi, bankari, advokati i osiguravajuca drustva uvek najebu.
shkval shkval 14:34 14.11.2013

Re: 1

blogovatelj
Jao, jadni bankari, prave su francuske sobarice...


Sta god se u ljudskom drustvu desi, bankari, advokati i osiguravajuca drustva uvek najebu.


мислим да овде има једно "на" вишка... болдовано избацити
vishnja92 vishnja92 23:00 12.11.2013

?

Пре два дана изненадио ме је и призор из Студентског парка у Београду: око 11 сати увече око 400-500 младих у узрасту од 17-20 година мувала се по њему испијајући пиво из оних великих пластични боца од две литре, тзв. "бомби". Помислио сам да им ту ипак није место у толиком броју: цео парк је брујао од њихових гласова.

zasto im tu nije mesto u tolikom broju?
niccolo niccolo 23:01 12.11.2013

Re: ?

Pa sta će studenti u studentskom parku...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:11 12.11.2013

Re: ?

vishnja92
zasto im tu nije mesto u tolikom broju?

Па било је, рецимо, већ захладнело?

Не сећам се да сам у Загребу тако нешто видео. Или у Бечу, рецимо. Београд -- који је један од најузбудљивијих европских градова за ноћни провод -- има, крај Саве, цео низ клубова с приступачним, малим ценама и намењених млађој публици. Ја сам помислио да су ти клинци овде делом и стога што им је и то мало превише.

Можда грешим?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:24 12.11.2013

Re: ?

Можда грешим?


Ako to nije redovna pojava, onda su se možda nekim povodom okupili.
A čak i da je redovna u poslednje vreme, sa tom mladeži se nikad ne zna, prosto iz nekih svemirskih razloga neko mesto, prostor, postane strašno in...
vishnja92 vishnja92 23:28 12.11.2013

Re: ?

ako pitas da li im je skupo - da, jeste im skupo.
ako pitas da li bi prodali druzenje za sedenje u "klubovima namenjenim mladjoj publici" - naravno da ne bi.

1994. smo mi svi (ok, mozda ti nisi) provodili sate ispred dragstora, i na tim mestima se odvijao zivot grada. prosto ne kapiram sta je tvoje pitanje.

Beograd je
један од најузбудљивијих европских градова за ноћни провод

za kojekakve jj, ali ne i za normalne klince.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:29 13.11.2013

Re: ?

Не сећам се да сам у Загребу тако нешто видео. Или у Бечу, рецимо.


Pa tamo postoji zakon ovde je divljaštvo.

Београд -- који је један од најузбудљивијих европских градова за ноћни провод


Očigledno ovde dođeš samo da prođeš?

Beograd je najcrnja rupa u Evropi, u kojoj ogromna većina njegovih građana trpi torturu par hiljada koji posećuju diskoteke na otvorenom, klubove na vodi i ostale proizvođače neverovatne buke, pa kad krene sezona, građani (osim malog broja onih koji nisu u "dometu" mogu da spavaju samo u podrumima i zemunicama.

Ta idiotska floskula o "noćnom prvodu" u suštini znači - grad bez zakona i propisa, u kojem možeš da radiš šta ti se prohte. No, kada pogledaš da većinu tih klubova koji prave neverovatnu količinu buke, drže narko dileri a obezbeđuju žandarmi i specijalci na "dopunskom radu", onda je sve malo jasnije.

Ја сам помислио да су ти клинци овде делом и стога што им је и то мало превише.


Svi parkovi Beograda su čim padne noć prepuni pijanih i naduvanih. Studentski park nije posebna priča (iako je jedna od gorih po buci).
Goran Vučković Goran Vučković 01:54 13.11.2013

Re: ?

Svi parkovi Beograda su čim padne noć prepuni pijanih i naduvanih. Studentski park nije posebna priča (iako je jedna od gorih po buci).

Prosto čovek ne može da zamisli da neki od tih pijanih taj večernji provod po parkovima zovu "život". Ili da je to nekome najviša tačka u danu.
tyson tyson 07:34 13.11.2013

Re: ?

Beograd je najcrnja rupa u Evropi, u kojoj ogromna većina njegovih građana trpi torturu par hiljada koji posećuju diskoteke na otvorenom, klubove na vodi i ostale proizvođače neverovatne buke, pa kad krene sezona, građani (osim malog broja onih koji nisu u "dometu" mogu da spavaju samo u podrumima i zemunicama.

Omatorio si


tyson tyson 07:34 13.11.2013

Re: ?

Prosto čovek ne može da zamisli da neki od tih pijanih taj večernji provod po parkovima zovu "život". Ili da je to nekome najviša tačka u danu.

I ti si omatorio


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:44 13.11.2013

Re: ?

Dont Fear The Reaper
Očigledno ovde dođeš samo da prođeš?

Па, није баш тако... (Да оставим по страни тон свог коментара.) Имао сам понешто прилика да путујем по Европи и видим неке од њених већих градова. У Лисабону, Милану, Лондону, Бечу, Берлину постоје читави квартови којима ноћни живот јесте најважнији садржај. ("Пензионерски" Беч у два ујутро бректи од ноћних догађања.) У том погледу, рецимо, Загреб, Сарајево и Љубљана јесу паланке у поређењу с Београдом. То је чињеница коју ће признати и посетиоци из Тито-братских градова.
alselone alselone 08:08 13.11.2013

Re: ?

I ja mislim da je Predrag ovde "ostario pa zaboravio" . Ko nije pio ispred domova na livadi taj nije ziv'o ko student. S proleca svi izadju napolje, tu se sire cebad po travi, iznose gitare, donose gajbe, uvek neko nesto slavi, feromone seces nozem... Neuporedivo u odnosu na kafice i diskoteke.

Studentska otmenost pijenja piva u lezecem polozaju na hladnoj zemlji dok ti kamenje probada bubrege. Al' ti lepo jer tu je ekipa i tu je negde i ona.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 08:13 13.11.2013

Re: ?

Не сећам се да сам у Загребу тако нешто видео. Или у Бечу, рецимо.


Ima tog u raznim istocnoevropskim gradovima pa i u gradovima ex-DDR. Pre par godina dok sam bio u Lajpcigu mladi ljudi su se redovno skupljali po parkovima uz pivo/vino i gitaru.
tadejus tadejus 08:17 13.11.2013

Re: ?

Predrag Brajovic

Па било је, рецимо, већ захладнело?Не сећам се да сам у Загребу тако нешто видео. Или у Бечу, рецимо. Београд -- који је један од најузбудљивијих европских градова за ноћни провод -- има, крај Саве, цео низ клубова с приступачним, малим ценама и намењених млађој публици. Ја сам помислио да су ти клинци овде делом и стога што им је и то мало превише. Можда грешим?


brajovicu ti ko da si bio mlad prije stopedeset godina
studentima je svuda u svijetu najbolja fora da piju pivo na travi parka
bar svuda u svijetu gdje ima smisla biti student

a Zagreb...
e jesi nasao poredjenje
njima je poenta zivota da se uparadjeni prosetaju cvjetnim trgom subotom ujutro, taj malogradjanski duh ni studentski dani ne mogu ubiti
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:18 13.11.2013

Re: ?

alselone
I ja mislim da je Predrag ovde "ostario pa zaboravio".

Наравно да јесам.
Ипак, не могу да се сетим ниједног града у коме сав видео овако масован призор тог типа.
alselone alselone 08:19 13.11.2013

Re: ?

Ипак, не могу да се сетим ниједног града у коме сав видео овако масован призор тог типа.


Onda ponosno reci da smo lideri u toj oblasti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:23 13.11.2013

Re: ?

tadejus
Брајовићу, ti ko da si bio mlad prije stopedeset godina... А Zagreb? Е, jesi nasao poredjenje

И јесам давно био млад. Ја сам се родио стармал. До 24 године, и до краја школовања, нисам се ниједном насмејао или нашалио. Алкохол сам пробао тек на венчању. Таква ми сорта.

Не разумем зашто не треба да се поредимо са Загребом? А с Њујорком, можда?
maksa83 maksa83 08:28 13.11.2013

Re: ?

iznose gitare

Krivo je Moreeee

tadejus tadejus 08:28 13.11.2013

Re: ?

Predrag Brajovic

Не разумем зашто не треба да се поредимо са Загребом? А с Њујорком, можда?


zato sto je malogradjanska sredina bez premca
mozemo se recimo porediti s Pragom, ja sto se pitam mogu da nam budu I uzor
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:29 13.11.2013

Re: ?

alselone
Onda ponosno reci da smo lideri u toj oblasti.

Јесмо!
Шампиони само, или при само врху, и у следећим:
-- проценат популације на ФБу;
-- број сати колико гледамо телевизију;
-- незапосленост;
-- низина просечне плата;
-- старост становништва;
-- итд.
Colin_bgd Colin_bgd 08:58 13.11.2013

Re: ?

1994. smo mi svi (ok, mozda ti nisi) provodili sate ispred dragstora

neki i 1984...
predatortz predatortz 09:28 13.11.2013

Re: ?

Ta idiotska floskula o "noćnom prvodu" u suštini znači - grad bez zakona i propisa, u kojem možeš da radiš šta ti se prohte. No, kada pogledaš da većinu tih klubova koji prave neverovatnu količinu buke, drže narko dileri a obezbeđuju žandarmi i specijalci na "dopunskom radu", onda je sve malo jasnije.


Nadovezaću se:

Jebem ti grad koji se hvališe 'klubovima' iz kojih krešte Ceca i Karleuša, jeftinim pićem i još jeftinijim ženama!
reanimator reanimator 09:32 13.11.2013

Re: ?

Jebem ti grad koji se hvališe 'klubovima' iz kojih krešte Ceca i Karleuša, jeftinim pićem i još jeftinijim ženama

Jebem ti grad koji pretenduje da bude city break destinacija, a u kom turiste dočekaju ćirilične table, latinične mape grada i karte gradskog saobraćaja koje ne može da protumači ni lokalno stanovništvo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:37 13.11.2013

Re: ?

predatortz
Jebem ti grad koji se hvališe 'klubovima' iz kojih krešte Ceca i Karleuša, jeftinim pićem i još jeftinijim ženama!

:)
Џез Чекаоница, џез Башта, фенси шменси џез Игуана, блуз Vox, ретро Младост Лудост низ локала у Карађорђевој, концепт дизајн клуб Mixer, рокендрол Fest... Просто, понуда је ипак шира.
predatortz predatortz 09:40 13.11.2013

Re: ?

Predrag Brajovic
predatortz
Jebem ti grad koji se hvališe 'klubovima' iz kojih krešte Ceca i Karleuša, jeftinim pićem i još jeftinijim ženama!

:)
Џез Чекаоница, џез Степениште, фенси шменси џез Игуана, блуз Vox, ретро Младост Лудост низ локала у Карађорђевој, концепт дизајн клуб Mixer, рокендрол Fest... Просто, понуда је ипак шира.


Znam. Ali, to nećeš naći u zvaničnoj ponudi koju ovaj grad nudi. Svaka budala koja se dohvati mikrofona sa namerom da 'promoviše' ovaj grad, reći će:

Imamo buran noćni život, prelepe žene, splavove i jeftino piće...

Čega se pametan stidi, budala se ponosi
- rekla bi moja baba.
Goran Vučković Goran Vučković 09:57 13.11.2013

Re: ?

I ti si omatorio

Ne samo sam se setio nekih tako nalivanja u parku sa polovine 80-tih
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:39 13.11.2013

Re: ?

Prosto čovek ne može da zamisli da neki od tih pijanih taj večernji provod po parkovima zovu "život". Ili da je to nekome najviša tačka u danu.


Trebalo bi da vidiš kako izgleda širi centar Ljubljane petkom i subotom, kada su ulice rezervisane isključivo za mortus pijanu mladež koja, ali bukvalno, riče i povraća gde god stigne. To im je najviša tačka zabave u sedmici.
predatortz predatortz 10:42 13.11.2013

Re: ?


Trebalo bi da vidiš kako izgleda širi centar Ljubljane petkom i subotom, kada su ulice rezervisane isključivo za mortus pijanu mladež koja, ali bukvalno, riče i povraća gde god stigne. To im je najviša tačka zabave u sedmici.



Sve go Fužinac...
Goran Vučković Goran Vučković 10:46 13.11.2013

Re: ?


Trebalo bi da vidiš kako izgleda širi centar Ljubljane petkom i subotom, kada su ulice rezervisane isključivo za mortus pijanu mladež koja, ali bukvalno, riče i povraća gde god stigne. To im je najviša tačka zabave u sedmici.

Ali decu kad se vole
Baš je briga da li ih ko vidi

Kiza car Kiza car 10:47 13.11.2013

Re: ?


Re: ?

alselone
I ja mislim da je Predrag ovde "ostario pa zaboravio".


Наравно да јесам.
Ипак, не могу да се сетим ниједног града у коме сав видео овако масован призор тог типа.

Split, plaža bačvice, uveče prepuno mladeži, vino, pivo, gandža... Možda ne baš tim redom
maksa83 maksa83 10:48 13.11.2013

Re: ?

Trebalo bi da vidiš kako izgleda širi centar Ljubljane petkom i subotom, kada su ulice rezervisane isključivo za mortus pijanu mladež koja, ali bukvalno, riče i povraća gde god stigne. To im je najviša tačka zabave u sedmici.


"Bravo ćerko...
'ajd sad, jedan korak...
'ajd još jedan korak...
i još jedan...
ma braaavooooo...
ženooooo, donesi kameru!
ćerka nam se vratila iz diskoteke!"

Mislim da sva kuknjava na besrprizornu srpsku pijanu omladinu pada u vodu kad jednom vidiš Engleze na nekom grčkom ostrvu. Doduše, te navike ponesu od kuće - Welcome to Binge Britain.
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:56 13.11.2013

Re: ?

Split, plaža bačvice, uveče prepuno mladeži, vino, pivo, gandža


Ma, kakav Split, treba da vidiš Zrče na Pagu...
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:57 13.11.2013

Re: ?

Ali decu kad se vole

Ma, kad bi se oni voleli, to bi super bilo, nego tu nema razgovora o bilo kakvoj ljubavi, sem prema alkoholu.
A tek to što je Ljubljana postala meka alkoholičarskog turizma, to obaška...provalili Irci i ostali severnjaci da je u Sloveniji dramatično jeftiniji alkohol nego kod njih. Organizovane grupe mlađahnih turista se mortusiraju vikendima u Ljubljani, obaška što iz reke ne mogu gradske službe da ih se navade, kako presegnu crtu imanja svesti, tako ripaju u reku koja kroz centar grada teče.
Goran Vučković Goran Vučković 11:01 13.11.2013

Re: ?

Ma, kad bi se oni voleli, to bi super bilo, nego tu nema razgovora o bilo kakvoj ljubavi, sem prema alkoholu.

Alkohol je samo za opuštanje, a klinci još nemaju tehniku da znaju kad je dosta... Prevera si prepoznala, nadam se.
predatortz predatortz 11:04 13.11.2013

Re: ?

Prosto čovek ne može da zamisli da neki od tih pijanih taj večernji provod po parkovima zovu "život". Ili da je to nekome najviša tačka u danu.



Alkohol ubija... znamo, o znamo,
Znamo da alkohol škodi,
No rakije, rakije, rakije amo,
Jer utjehe nema u vodi.
Colin_bgd Colin_bgd 11:09 13.11.2013

Re: ?

Mislim da sva kuknjava na besrprizornu srpsku pijanu omladinu pada u vodu kad jednom vidiš Engleze na nekom grčkom ostrvu. Doduše, te navike ponesu od kuće - Welcome to Binge Britain.

Nema nista lepse nego doner kebab i chips na putu kuci, posle night out u Albionu... Samo treba uvek izabrati radnju koja ostavlja dovoljno dugacak put do kuce da se kebab i pojede, a potom i povrati na ulicu, a ne na tepih u sopstvenoj dnevnoj sobi...
maksa83 maksa83 11:16 13.11.2013

Re: ?

Nema nista lepse nego doner kebab i chips na putu kuci, posle night out u Albionu...

Uah! Doner kebab umesto fišenčipsa... sic transit gloria mundi.

Zato Imperija i propada, zanemaruje osnovne tradicionalne vrednosti.
Colin_bgd Colin_bgd 11:19 13.11.2013

Re: ?

maksa83
Nema nista lepse nego doner kebab i chips na putu kuci, posle night out u Albionu...

Uah! Doner kebab umesto fišenčipsa... sic transit gloria mundi.

Zato Imperija i propada, zanemaruje osnovne tradicionalne vrednosti.

Fish and chips je za proper dinner, pre izlaska...
reanimator reanimator 11:41 13.11.2013

Re: ?

Fish and chips je za proper dinner, pre izlaska...

I onda se takvi ljubakaju i smuvavaju?
To može da se toleriše samo nekome ko ti je baš blizak..sad kapiram zašto žene sestre od tetke :)
Colin_bgd Colin_bgd 11:55 13.11.2013

Re: ?

I onda se takvi ljubakaju i smuvavaju?

Posle par springbokova... who cares...

Sad kapiram zašto žene sestre od tetke :)

To samo u East Anglia...
Sepulturero Sepulturero 11:58 13.11.2013

Re: ?

Predrag Brajovic
alselone
I ja mislim da je Predrag ovde "ostario pa zaboravio".

Наравно да јесам.
Ипак, не могу да се сетим ниједног града у коме сав видео овако масован призор тог типа.


Видео сам нешто слично пре неколико година у Торину - парк у центру града препун наркомана. Срећом, још нисмо пали тако ниско...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:20 13.11.2013

Re: ?

Sepulturero
Видео сам нешто слично пре неколико година у Торину - парк у центру града препун наркомана. Срећом, још нисмо пали тако ниско...

О томе говорим, управо.
О висини стандарда...

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 16:45 13.11.2013

Re: ?

Beograd je

један од најузбудљивијих европских градова за ноћни провод


za kojekakve jj, ali ne i za normalne klince.


Kad smo vec kod Beograda, da iskoristim priliku da prekopiram par neobjavljenih stihova koje je napisao veliki Vojo Sindolic. Kontam da autor bloga nece imati nista protiv

Beograde,
grade kioska i napuštenih pasa
koji svjedoče
o duhovnosti tvojih stanovnika –

grade uništene prepoznatljivosti
bombardirao si samog sebe
plastikom i aluminijem kafića,

turbo-smogom i urinom haustora
mnogo prije no što su te
bombardirali.

Beograde, prijestolnico
nebeskog naroda
koji prekapa po kontejnerima.
maksa83 maksa83 16:49 13.11.2013

Re: ?

Beograde,

Ja se prosto razgalim i istopim kad neko na ijekavici (kojoj god) piša po Beogradu.

Al' onako sine-iz-koje-s-ti-nesretne-pičke-materine razgalim...
predatortz predatortz 17:04 13.11.2013

Re: ?

maksa83
Beograde,

Ja se prosto razgalim i istopim kad neko na ijekavici (kojoj god) piša po Beogradu.

Al' onako sine-iz-koje-s-ti-nesretne-pičke-materine razgalim...


Nemoj tako Makso...

Prođi ulicama Zagreba, pa i Banjaluke. Činjenica je da je Beograd n puta veći, ali tamo ima više grada.

Ovo teška srca priznajem. Bio sam jedan od onih koji su bili spremni da se potuku sa svima koji su Beograd nazivali prljavim ili ciganskim...
A onda me vetrovi doneše u Beograd. Posle toliko godina, smatram ga svojim gradom. Ne mislim da sam ga oplemenio bilo čim, ali ga ni nagrdio nisam.
maksa83 maksa83 17:14 13.11.2013

Re: ?

Prođi ulicama Zagreba, pa i Banjaluke. Činjenica je da je Beograd n puta veći, ali tamo ima više grada.

Uz ogradu da nisam bio u BL nikad (al' znam neke vrlo kul ljude i žene odande), rekao bih da je to teško dokazivo.

Doduše dozvoljavam da meni senka Beograda kakav je bio zamračuje sliku onoga što jeste sada.

Ne bih da se ovo shvati kao beogradski superelitizam (zapravo ko je malo 'odo po svetu (a da to nije ex. SFRJ) zna kakva je ovo zapravo palankica u svetskim razmerama), samo sam alergičan na exYU šorače po Beogradu sa bezbedne udaljenosti. (Elis ima ekstra popust na stil. Slab sam i padam na to. ; )

predatortz predatortz 17:19 13.11.2013

Re: ?

Doduše dozvoljavam da meni senka Beograda kakav je bio zamračuje sliku onoga što jeste sada.


Jbga, istorija mog druženja sa Beogradom kreće od sredine sedamdesetih, kada sam kao klinac često dolazio kod rodbine u Nišku ulicu na Vračaru. Ni onda nije bio bog zna kako čist, ako ćemo pošteno...

Nije mi namera da pljujem po gradu u kom živim, kao što verujem da nije bila ni tvoja da vređaš ljude koji govore ijekavsku varijantu srpskog jezika.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:20 13.11.2013

Re: ?

нојес аус дер нахбаршафт
Kontam da autor bloga nece imati nista protiv...

Ма, нећу, наравно. Зашто бих ја имао било шта против твојих и Шиндолићевих испољавања? Да простиш, то би било ка да се ја стидим што је неко други прднуо у друштву.

Узгред буди речено, као професионалац из области литературе, ова песма, и то од неког ко се издаје за "дубровачког битника" (ма шта то значило), прилично танко звучи.
maksa83 maksa83 17:24 13.11.2013

Re: ?

Nije mi namera da pljujem po gradu u kom živim, kao što verujem da nije bila ni tvoja da vređaš ljude koji govore ijekavsku varijantu srpskog jezika.

Moja namera jeste bila da vređam ljude koji na bilo kojoj varijanti ijekavskog sa visine pišaju po ovom gradu, pogotovo ako ulože dodatni napor da to zapakuju u umetničku formu.

Dozvoljavam da je moja reakcija emotivna, al' takav sam i ja - emotivan.

predatortz predatortz 17:27 13.11.2013

Re: ?


Moja namera jeste bila da vređam ljude koji na bilo kojoj varijanti ijekavskog sa visine pišaju po ovom gradu, pogotovo ako ulože dodatni napor da to zapakuju u umetničku formu.


Zašto samo ijekavskog? Po Beogradu se češće piša na čistoj ekavici.
predatortz predatortz 17:28 13.11.2013

Re: ?


Moja namera jeste bila da vređam ljude koji na bilo kojoj varijanti ijekavskog sa visine pišaju po ovom gradu, pogotovo ako ulože dodatni napor da to zapakuju u umetničku formu.


Zašto samo ijekavskog? Po Beogradu se češće piša na čistoj ekavici.
maksa83 maksa83 17:29 13.11.2013

Re: ?

Zašto samo ijekavskog? Po Beogradu se češće piša na čistoj ekavici.

Htedoh to da dodam, al' me mrzelo. Osim što sam emotivan, povremeno sam i lenj.
predatortz predatortz 17:31 13.11.2013

Re: ?

maksa83
Zašto samo ijekavskog? Po Beogradu se češće piša na čistoj ekavici.

Htedoh to da dodam, al' me mrzelo. Osim što sam emotivan, povremeno sam i lenj.


Ok. Bar ja kapiram lokal-patriotizam.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:08 13.11.2013

Re: ?

Не сећам се да сам у Загребу тако нешто видео. Или у Бечу,

pa evo, baš pre neki dan, jedno 200-300 studentarije (i onih koji se tako osećaju) u jednom od malih centralnih parkića u Beču, postavili su eksperimentalni kontejner gde se mixuje razna muzika...iako je zahladnelo. Većina ljudi je bila napolju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:17 13.11.2013

Re: ?

BebaOdLonchara
eksperimentalni kontejner

:)))))))
Бебо, ови наши уместо експерименталног контејнера вуку пивске дволитарке, ваљда као удараљаке?

Није овде код мене реч о аутошовинизму, у тексту. Једноставно, видим да ми је дете мусаво. О томе је реч, и не бих да се лажемо. Немојте да -- ваљда у одбрану Србије преда мном? -- поредимо неупоредиве ствари. Нема потребе. Ја ионако у животу каткад настојим да обришем то дете.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 18:23 13.11.2013

Re: ?

misliš da ovi u Beču nisu cirkali?
maksa83 maksa83 18:30 13.11.2013

Re: ?

BebaOdLonchara
misliš da ovi u Beču nisu cirkali?

Ja u Beču video i masovnu tuču omladine ispred diskoteke prekoputa Švedenplaca, a bogami nejednom i pijanu omladinu kako se klati i povraća u Bermudadreiecku (kraj u samom centru gde su nakrcani kafići i klubovi).
Milan Novković Milan Novković 18:31 13.11.2013

Re: ?

прилично танко звучи

Meni je Beograd jedina metropola u tom delu sveta i ok mi je da mu drugi pomalo zavide

Mislim, i ja vam pomalo zavidim, meni je Beograd jako drag.

Jeste tužno što je narod opljačkan i zapušten od strane države kada je životni standard u pitanju ali i tako meni i ljudi koji ne mogu da priušte previše materijalno tu jako često imaju mnogo više duha nego ljudi po mnogim drugim gradovima koji se mogu nazvati čak bogatim.

Ja sam video skoro sve veće gradove iz tog regiona, iako mnoge jako davno, ali oni uopšte ne mogu da se porede sa Beogradom. Ne samo Banja Luka, npr, koju sam relativno skoro video, lepa mi je i jako draga, nego ni Zagreb ni ostali veći gradovi.

Dobro, ima tu i dosta pitanja ukusa, ja ne volim pusta mesta koja su odvojena za ljude, plaže, ulice, kafane, gradove - preterana urednost ume da mi bude pomalo sterilna i prosto smatram da se radi o fizičkom zakonu kada su neki vidovi "prljavštine" u pitanju - nema života nabijenog energijom, vrevom i veseljem s jedne strane i besprekorne urednosti sa druge, potpuno su nekompatibilni, malo toga "raste" u sterilnim uslovima.

Razumem i ljude koji vole drugačije - kada mi ovde dođe poslovni partner iz Osloa, npr, pa ne može čudom da se načudi kako je petkom posle posla dozvoljeno da svi sa pivom izađu na ulicu ispred puba i zakrče "saobraćaj", ne može se proći od njih, ja razumem kako je njemu lepše hladno bogatstvo Norveške, njemu nije hladno, njemu su red, rad i disciplina topli.

Onda razumem kada paniči da da podatke o kreditnoj kartici preko telefona i Interneta, tako se kradu podaci i on je zapanjen da mu to i kako ponekad traže ovde, ali iz moje perspektive on se toliko "imunizovao" protiv rizika da je sebi uvezao obe noge - perfekcija te vrste ne postoji, urednost uopšte nije perfekcija.

Postoji samo jedno perfektno kontraceptivno sredstvo
maksa83 maksa83 18:34 13.11.2013

Re: ?

predatortz
maksa83
Zašto samo ijekavskog? Po Beogradu se češće piša na čistoj ekavici.

Htedoh to da dodam, al' me mrzelo. Osim što sam emotivan, povremeno sam i lenj.


Ok. Bar ja kapiram lokal-patriotizam.

Ustvari sad kad zatvorim oči i pogledam unutra, zapravo sam se iznervirao zato što je - u pravu.

... donekle. Rekao bih da je beogradska autodestrukcija nekih 80% samoindukovana, otpr. koliko je i "srpska nesreća" samoindukovana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:34 13.11.2013

Re: ?

BebaOdLonchara
misliš da ovi u Beču nisu cirkali?

Ма јесу, и то нагињали дволитарку, у круг, не сумњам, и стално се ту окупљају јер немају где другде да иду. Све је у реду: ти и остали више волите Србију од мене.
AlexDunja AlexDunja 18:37 13.11.2013

Re: ?

Немојте да -- ваљда у одбрану Србије преда мном? --

iskreno ja sa se veoma iznenadila komentarima,
kao da si prvi put na blogu

i na temu: delim tvoju zbunjenost, meni su te slike gomile dece po parkovima
nadrealne, i ne znam šta o tome da mislim...

moji su stariji, dosta su zauzeti, izlaze na poneku svirku,
i redovno u t pab nedeljom na irsko veče, ponesu cipele i skaču...

rekli su mi par puta da su posle nekih dosadnih svirki
završili po parkovima sa društvom radi dodatnog razgovora,
ali pivo je bilo u konzervama.

mislim da je jednom bio studentski, jednom taš...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:49 13.11.2013

Re: ?

Milan Novković
Jeste tužno što je narod opljačkan i zapušten od strane države kada je životni standard u pitanju ali i tako meni i ljudi koji ne mogu da priušte previše materijalno tu jako često imaju mnogo više duha nego ljudi po mnogim drugim gradovima koji se mogu nazvati čak bogatim.

Ово никада успео да до краја себи растумачим: да ли су социјалне везе овде јаче, дубље и квалитетније, рецимо, него у Белгији, како би на даљину могао да се погура твој коментар? Просто -- не знам. Моја млада пријатељица из Брисела тврди да је тако. А како би се ово премерило, ја то и не знам.
maksa83 maksa83 19:00 13.11.2013

Re: ?

Све је у реду: ти и остали више волите Србију од мене.

E, ja bi' isek'o sad. Jako je prosto. To je, kao i većina drugih stvari - pitanje para. Isisaj iz nekog mesta kintu i posmatraj kako se urušava i propada, srazmerno tome koliko si para isisao. To tako radi svuda - Gary/Indiana, Bor/Srbija, Detroit/Michigan, Titov Veles/Makedonija ... pa i Beograd, ako tako hoćeš. To ne znači nužno da da bi grad bio živ svi (ili bar većina) moraju da se kupaju u kinti, naprotiv, ali ta (marksova) nadgradnja zahteva da da postoji širok i jak srednji sloj sa rešenim egzistencijalnim problemima + da nešto malo pretekne, a taj srednji sloj je ovde ubijen devedesetih i nikad se nije pribrao. Odumire širom planete, negde brže, negde sporije, negde uz veću a negde uz manju pompu i buku.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:15 13.11.2013

Re: ?

Узгред буди речено, као професионалац из области литературе, ова песма, и то од неког ко се издаје за "дубровачког битника" (ма шта то значило), прилично танко звучи.

A meni, kao poznavaocu najtežeg treša, zvuči kao Ekrem Jevrić u pokušaju.
Goran Vučković Goran Vučković 19:17 13.11.2013

Re: ?

A meni, kao poznavaocu najtežeg treša, zvuči kao Ekrem Jevrić u pokušaju.

Ako za trenutak zanemarimo zlobu i zluradost zbog bombardovanja...
Milan Novković Milan Novković 19:17 13.11.2013

Re: ?

А како би се ово премерило, ја то и не знам.

Teško je u ovome uraditi neki baseline, snapshot pa da bi se lako poredilo, ali "principal components" koje kanališu "duh" života u nekoj srediti verovatno postoje. Ovako sad, na brzaka, ja mogu da se igram sa:

- Slobode - pravno socijalne recimo, i u njima je ugrađeno nasleđe velikim delom.

- Bogatstvo - novčano, geografko, političko, kakvo hoćeš

- Klima

- Elita i elitne vrednosti

Ako uzemo ove četiri komponente, a oni se poprilično i prožimaju, sredina može da se opiše "formulom" koja ima ove četiri promenljive. Al dobro, tako rade principal components, neko drugi sa istim pravom može da izabere neke druge, nije ovo neka metodologija ali je interesantna.

Vidi dva poprilično različita primera:

- I. Berlin nagađa da su Nemci kakvi jesu možda zato što su izrodili Kanta i prostorno-vremensku mu epsilon okolinu iz introvertnosti, pieteta i klime na koje je onomad donekle uticalo kanalisanje okupacijom od strane francuza.

- Za veselo, opušteno, ne previše kreativno i nezahtevno društvo francuskih polinežana kada su pamet i rad u pitanju je dobar razlog sredina - klima i hrana su idealni, odeća i smeštaj ok ko voli, ko ne voli nema veze. A oni su potomci fizički i mentalno najboljih iz jugoistočne Azije koji su onomad morali takvi da budu da bi uspeli da prevale mnoge hiljade kilometara preko mora u potrazi za boljim životom.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:21 13.11.2013

Re: ?

Ako za trenutak zanemarimo zlobu i zluradost zbog bombardovanja...

To da, Ekrem je barem iskreno zabrinut za dobrobit Njujorka.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:51 13.11.2013

Re: ?

Ja u Beču video i masovnu tuču

ja videla i navijače kako idu u kolini i urlaju. :)))
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:53 13.11.2013

Re: ?

Све је у реду: ти и остали више волите Србију од мене.

brajoviću, opusti se. niko ne voli srbiju više od crnogoraca.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana