Gost autor

Sanja, draga...

cult RSS / 28.11.2013. u 22:10

O niskosti Kurira i sličnih tabloidarija saznajem samo preko društvenih mreža. Jednostavno, već dugo mi se gadi da takve tvari držim u rukama. A kad na mrežju naletim na nešto njihovo, prva misao mi je: "gle, još jedno dno". Tema koju je Kurir pokrenuo, a o kojoj nisam mogao da kažem nijednu jedinu reč jer me jednostavno taj užas kao ljudsko biće prevazilazi, bila je progon roditelja umrle devojčice Tijane Ognjanović. Neću ni sada reći ništa. Tekst koji je napisao novinar Dušan Mašić je sve što se o tome može reći.

 

 

Sanja, draga,

Nemoj da ovo pismo shvataš suviše lično, jer si ti samo posledica tragedije koja je zadesila novinarstvo u Srbiji. Uzroci su mnogo dublji i plašim se da ih ne bi razumela. Želeo sam da ti pišem već posle tvog prvog „teksta" o porodici Ognjanović i parama koje su ostale na njihovom računu posle Tijanine smrti. Međutim, to bi se verovatno svelo na lične uvrede, slične onima koje su čitaoci tvojih „novina" u svojim komentarima upućivali na adresu porodice koja je izgubila dete pre samo nešto više od četiri meseca. Zato sam rešio da još malo pratim tvoj „istraživački" rad, a da u isto vreme pokušam da saznam kako bi medij poput Bi-Bi-Si-ja propratio tu priču. Na taj način, možda ćete ti i tvoje „kolege" naučiti nešto.

Da odmah budem jasan. Ja sa ponosom ističem da sam po zanimanju novinar ( i to iz Srbije) iako se već desetak godina bavim menadžmentom u medijima, a poslednjih 6 brinem o aktivnostima i razvoju Bi-Bi-Si -ja najpre u Evropi, a sada na Bliskom Istoku i Zapadnoj Aziji. O mom novinarskom radu možeš da se raspitaš kod (malo)starijih kolega iz drugih redakcija (jer ih u tvojoj nema), mada je većina njih odavno izgubila profesionalnu bitku zahvaljujući „novinarima" poput tebe. Ali, nisi ti kriva. Oni su.

Takođe, imao sam tu nesreću da proživim ono što proživljava i porodica Ognjanović. Od smrti moje jednogodišnje ćerke prošlo je već 10 godina i vreme tu dokazuje svoju relativnost. Kada se iz čistog mira zaplačeš u sred Pakistana, ili u hotelu u Muskatu (Oman) shvatiš da neke stvari nikada nećeš preboleti ma gde bio i samo je pitanje kako i koliko dugo ćeš živeti sa njima. Svako od „Ognjanovića" se nosi sa tim na svoj način. Ono što želim da kažem je da nije samo Tijana žrtva u ovoj tragediji. Ona je stavila veliku tačku na svoj mali život, ali njena porodica, rodbina i prijatelji će celog života nositi taj ožiljak na svojim srcima. Da li se razumemo? Nije baš toliko komplikovano.

Da se sad vratim na tvoju „priču". Pitanje šta se desilo sa parama koje su prikupili građani Srbije i regiona u nadi da će pomoći Tijani je sasvim legitimno. U javnom interesu je da se to sazna i tu nema nikakvih dilema. Ja sam u proteklih nekoliko nedelja razgovarao sa par najuglednijih i najuticajnijih Bi-Bi-Si urednika na tu temu, sve u želji da ti napišem šta bi Bi-Bi-Si uradio u tvom slučaju, a ne šta ja mislim da bi uradio. Primećuješ razliku? Novinar traži relevantne i kompetentne sagovornike da bi pronašao odgovore na pitanja koja zanimaju njegovu publiku.

Pošli smo od pretpostavke da si dobila informaciju iz banke da su pare podignute i da sad treba videti šta raditi sa tim. Zadatak novinara je da, kada dobije informaciju, istu proveri, a ne samo da je prenese. To znaju čak i oni koji ne rade u Bi-Bi-Si-ju. Ovdašnji urednici su mi rekli da bi uradili 3 stvari: 1) pronašli drugi izvor 2) tražili dokaz za te tvrdnje i 3) uverili se da u dolaženju do tog dokaza nije prekršen ni jedan zakon koji bi eventualno mogao čitavu priču da obori na sudu. U slučaju da bilo koja od ove tri stvari nije urađena informacija o povlačenju para sa računa ne bi mogla da bude objavljena.

Šta bi onda bio sledeći korak? Da li bi Bi-Bi-Si kontaktirao roditelje koji su ostali bez deteta? Lagao bih kada bih rekao da me pozitivan odgovor na ovo pitanje nije iznenadio. Javni interes nema kalendar. Naravno, sačekali bi da prođe sahrana, dali malo vremena porodici da tuguje, ali procena je da je četiri meseca sasvim dovoljan period. Pogotovo u uslovima ako bi se pokazala tačnom tvrdnja da je novac povučen. Pokušali bi da izbegnu direktan kontakt sa roditeljima. Zvali bi njihove rođake, advokate, ljude koji su bili oko njih tokom kampanje prikupljanja novca....ali, ako bi bili sigurni da je novac podignut, potpuno je izvesno da bi kontaktirali i roditelje direktno.

Sve ovo se radi pre nego što je i jedno slovo objavljeno ili izgovoreno. Pokušali bi potom da pronađu neku organizaciju koja se bavi sličnim problemima (lečenjem dece u inostranstvu), razgovarali bi sa roditeljima koji imaju sličan problem (bolesno dete), ali ne sa ciljem da se od Ognjanovića uzmu pare, već da bi se pronašlo sistemsko rešenje koje ne bi bilo bazirano na medisjkim kampanjama i SMS porukama.

Ukoliko bi na kraju odlučili da objave ovu priču, sve to bi prvo moralo da prođe kroz ruke advokata, a saglasnost bi se tražila od samog uređivačkog vrha.

I ovde se slažu da je u pitanju veoma komplikovan slučaj koji sa sobom nosi mnogo moralnih, etičkih, legalnih i profesionalnih dilema. Ali, novinari i služe za to da se sa svime time izbore i da u interesu javnosti prezentiraju činjenice. Ma kakve i ma koliko bolne one bile.

Sanja, draga,.... šta si od svega ovoga ti uradila? Prateći tvoj slučaj video sam među komentarima na FB da se čak i tvoj muž gadi smeća od „novina" u kojima „radiš". Istina, kaže da si u pravu i da tu „ima nečega", ali ja to ne mogu da tumačim drugačije osim podrške nekome sa kim živiš.

Ono što si ti uradila, čak i da su ti namere bile najbolje, je sledeće: 1) Stavila si porodicu Ognjanović na stub srama i izložila ih najgrubljim pretnjama i uvredama, 2) Povredilila si sve koji su želeli da zadrže Tijanu u najboljoj mogućoj uspomeni i 3) Prekinula si i obesmislila svaku buduću akciju prikupljanja novca za neko bolesno dete.

I sve to na osnovu, kako sada stvari stoje, potpuno POGREŠNE informacije.

Žao mi je što UNS i NUNS (čiji sam jedan od osnivača) nisu našli za shodno da povodom ovog slučaja organizuju razgovor sa urednicima medija i povedu raspravu o svim etičkim, moralnim i profesionalnim aspektima ove priče. Međutim, kako su „novinari" u tim „medijima" poput tvog, novinari baš koliko su i „glumci" u porno filmovima- glumci, onda profesionalna udruženja (ma koliko loša bila) nemaju sa kim da razgovaraju. Ja ipak radije kažem da su „Kurir" i ostali- novine, baš koliko su Dafiment i Jugoskandik bili banke. Tako su se zvali, a radili su jedan sasvim drugi posao koji se pre ili kasnije svede na kriminal. Takvo je i ovo tvoje „novinarstvo".

Sanja.....tvoje će ime ostati u potpisu možda najnemoralnije i najprljavije kampanje koja je vođena u tvojim „novinama". To su, izgleda, u nekom trenutku shvatili i tvoji „urednici", pa su krenuli da sve to potpisuju sa „Redekcija „Kurira"". U nadi da će svako od vas moći da mirno spava, (ne)svesni gluposti koju ste napravili. Ili, možda i dalje tvrdite da „ima tu nečega"?

Nadam da znaš još nešto da radiš u životu, jer ti novinar nikada nećeš biti. Možda bi i mogla, ali sada je već suviše kasno za to.

Ali, pre nego što, pre ili kasnije, odeš iz tog smeća od „novina", probaj da preko cele naslovne strane objaviš samo dve reči: OGNjANOVIĆI- IZVINITE. Velikim slovima, što većim.

Možda ti oproste, ali te sigurno neće zaboraviti. Ni oni, ni ja, čije si ožiljke na srcu svojim pisanjem otvorila. Nikome ne treba želeti da ga nešto zadesi da bi mogao to da razume. Ne želim ni tebi.

Možda nećeš biti novinar, ali ćeš sa „OGNjANOVIĆI- IZVINITE" pokazati da u tebi ima bar nešto malo ljudskog.

U nadi da ću i to dočekati...

Srdačno

Dušan



Komentari (148)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Goran Vučković Goran Vučković 22:15 28.11.2013

U ovoj igri pobeđuje....

... onaj ko ima više para za advokate.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:25 28.11.2013

Re: U ovoj igri pobeđuje....

Goran Vučković
... onaj ko ima više para za advokate.


Не у Србији.

Овде то јако слабо функционише, и досуђене пресуде -- ако и кад се досуде -- не могу да угрозе пословање или профите новина. Такође, Курир и Информер, ти новински сенкрупи, немају друго упориште читаности. Све више их прате и остали, што одражава примтивизацију јавног мњења и менталног стања Србије. Како ми рече један другар из Блица, и они су добили "наређење" да иду ка већој таблоидизацији.

Када једно друштво пропада материјално и морално, свуда се то даље преноси.
libkonz libkonz 22:16 28.11.2013

Koliko će tekst ostati?

Pošto je nestao sa sajta B92, ne verujem ni da će na blogu dugo ostati.
Inače, Mašiću svaka čast za tekst.
Goran Vučković Goran Vučković 22:18 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Ovaj blog je kao ono kad se baza bloga resetovala pa se onda nađemo u kafani na kraju vasione
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:23 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

libkonz
Pošto je nestao sa sajta B92, ne verujem ni da će na blogu dugo ostati.

A zašt bi nestao? U samom tekstu ne vidim razloge za tako nešto.
libkonz libkonz 22:24 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

A zašt bi nestao? U samom tekstu ne vidim razloge za tako nešto.

nestao je i sa B92 i sa monda.
predatortz predatortz 22:25 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Pošto je nestao sa sajta B92, ne verujem ni da će na blogu dugo ostati.


Bio bi to tužan i ružan potez. Nadam se da grešiš.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:25 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

libkonz

nestao je i sa B92 i sa monda.

Zna li se zbog čega.
iqiqiq iqiqiq 22:25 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

možda je BBC napravio problem, jer moraju da budu neutralni?
JJ Beba JJ Beba 22:25 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

libkonz
A zašt bi nestao? U samom tekstu ne vidim razloge za tako nešto.

nestao je i sa B92 i sa monda.

nestao je sa SVIH portala, samo ga je BUKA prenela
maksa83 maksa83 22:28 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Vojislav Stojković
Zna li se zbog čega.

Odavde odlukom menadžmenta, a sa Monda odlukom vlasnika (Telekom Srbija, vesela gusarska udružba).
Goran Vučković Goran Vučković 22:29 28.11.2013

Re: U ovoj igri pobeđuje....


Овде то јако слабо функционише, и досуђене пресуде -- ако и кад се досуде -- не могу да угрозе пословање или профите новина. Такође, Курир и Информер, ти новински сенкрупи, немају друго упориште читаности. Све више их прате и остали, што одражава примтивизацију јавног мњења и менталног стања Србије. Како ми рече један другар из Блица, и они су добили "наређење" да иду ка већој таблоидизацији.

Kako onda objašnjavaš ovo nenadano masovno skidanje otvorenog pisma?
libkonz libkonz 22:30 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Zna li se zbog čega.

neko očigledno nije želeo da mu slika izađe na naslovnoj strani Kurira.
cult cult 22:30 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Dušan Mašić je večeras objavio da je tekst skinut sa B92 po nalogu menadžmenta, kao i sa portala Mondo na zahtev Telekoma, vlasnika portala.

Što se moje malenkosti tiče, ako ovaj tekst obrišu sa naslovne strane Bloga B92, neka ne zaborave i mene sa liste autora Bloga B92.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:30 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

maksa83

Odavde odlukom menadžmenta, a sa Monda odlukom vlasnika (Telekom Srbija, vesela gusarska udružba).

Ima li ta Sanja nekakve veze sa prvim potpredsednikom? Ako ne. o čemu se tu onda radi?
iqiqiq iqiqiq 22:38 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

možda pravno gledano Kurir može da tuži druge medije, ne bi me to čudilo, kakvi su nam zakoni
margos margos 22:42 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Opstao je na naslovi.net

libkonz libkonz 22:43 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

možda pravno gledano Kurir može da tuži druge medije, ne bi me to čudilo, kakvi su nam zakoni

Može svako svakog da tuži, ali ne bi dobili sud.
JJ Beba JJ Beba 22:49 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

margos
Opstao je na naslovi.net


evo i ovde ima Pismo o Tijani: Dirljiva lekcija iz novinarstva
Goran Vučković Goran Vučković 22:51 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

evo i ovde ima Pismo o Tijani: Dirljiva lekcija iz novinarstva

Red je da podrže jednog od svojih osnivača...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 22:54 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Pa jes', ne sme se dozvoliti da neko zasluženo postrada od medija zbog novinarske svinjarije jer će onda svi morati da paze šta objavljuju.
Goran Vučković Goran Vučković 22:56 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Pa jes', ne sme se dozvoliti da neko zasluženo postrada od medija zbog novinarske svinjarije jer će onda svi morati da paze šta objavljuju.

Odoše troškovi proizvodnje u nebo... etičko novinarstvo je skup zanat...
JJ Beba JJ Beba 22:58 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Goran Vučković
evo i ovde ima Pismo o Tijani: Dirljiva lekcija iz novinarstva

Red je da podrže jednog od svojih osnivača...

da, dušan je osnivač i bivši urednik B 92!!!

kapitalizam, to li je?
Goran Vučković Goran Vučković 23:01 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

kapitalizam, to li je?

Svakako - poznata oblast - samo što čini mi se da su Qrirci potcenili vreme u kome žive - čini mi se da će od ovog teksta, što reče pesma, crveno šuma da olista.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:03 28.11.2013

Re: U ovoj igri pobeđuje....

Goran Vučković

Овде то јако слабо функционише, и досуђене пресуде -- ако и кад се досуде -- не могу да угрозе пословање или профите новина. Такође, Курир и Информер, ти новински сенкрупи, немају друго упориште читаности. Све више их прате и остали, што одражава примтивизацију јавног мњења и менталног стања Србије. Како ми рече један другар из Блица, и они су добили "наређење" да иду ка већој таблоидизацији.

Kako onda objašnjavaš ovo nenadano masovno skidanje otvorenog pisma?

Стадох, у чуду, да је неко скинуо један начелно безазлени и на суду лако одбрањиви текст Душана Машића. Због суда? Ја кажем да није због суда, пресуде су мале. Ако сам у праву, онда због чега? Размисли... Размисли још мало... И? Шта је једини логичан одговор?

Да, то: Кур-ир ће кренути да гази по свима који задрже текст, тога се плаше ови наши новинарски могули. Мање је познато, али је Кур-ир оно што је за време ДСа био у једном трену БЛИЦ: све и свја. Иза Кур-ира је и Вучић и Дачић и лево и десно крило, не Звезде или Партизана, него ДБа, полиције, санитараца и свих осталих. Такође, они су, изгледа, постали новчано најјачи, како ми кажу, и купили су неке медијске групације и добијају неке државне послове итсл. Кога они провуку кроз блато, тај се више ни HCl-ом не може опрати. Цела фарма-Србија изјутра једе те њихове сплачине, а увече брише дупе њима. Мислим -- новинама. Због тога су се склонили сви из тог ринга. Сутра, претпостављам, на насловној страни Кур-ира биће Душан Машић, с насловом типа: Новинар БиБиСија продао Србију за шаку фунти итсл.
JJ Beba JJ Beba 23:07 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

da, Dušan Mašić je autor knjige o B92 - "TALASANJE SRBIJE".
maksa83 maksa83 23:10 28.11.2013

Re: U ovoj igri pobeđuje....

Да, то: Кур-ир ће кренути да гази по свима који задрже текст, тога се плаше ови наши новинарски могули.

Da, to je i meni palo na pamet. Kurir je ... stvar ... odvezana od bilo kakvih skrupula, i od njega se verovatno čuvaju kao što bi na ulici prešao na drugu stranu kad vidiš da ka tebi ide ludak van kontrole.

Svejedno, tamo rade neki ljudi koji imaju imena i prezimena. To radi - neko, i dok god je to depersonalizovana stvar - "novina", biće nedodirljiva. Vreme je dakle za "draga Sanja", "dragi Marko", "dragi Pero", "dragi Lazo...".
iqiqiq iqiqiq 23:10 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

da, Dušan Mašić je autor knjige o B92 - "TALASANJE SRBIJE".

ha sada će da objave "Mrtvo more" od Domanovića
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:16 28.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Odoše troškovi proizvodnje u nebo... etičko novinarstvo je skup zanat...

A i da ne spominjemo koliko je Sanja Draga saobraćaja stvorila, pa svi su se mediji omrsili od te furtutme.
tyson tyson 00:11 29.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

A zašt bi nestao? U samom tekstu ne vidim razloge za tako nešto.

Zašto bi nestao sa B92? Ma, onako...








A i ti si naivan kao francuska sobarica...



blogovatelj blogovatelj 03:22 29.11.2013

Re: U ovoj igri pobeđuje....

Ако сам у праву, онда због чега? Размисли... Размисли још мало... И? Шта је једини логичан одговор?


Znači, jebena situacija?
alselone alselone 08:07 29.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

Što se moje malenkosti tiče, ako ovaj tekst obrišu sa naslovne strane Bloga B92, neka ne zaborave i mene sa liste autora Bloga B92.



Iskuliraj. Oni ce to svakako uraditi a ti ces samo dobiti to da ces se samozapaliti i otici sa mesta koje volis. Mnogi su tako u pravednickom gnevu otisli pa im bi zao posle.
milisav68 milisav68 10:33 29.11.2013

Re: Koliko će tekst ostati?

alselone
Što se moje malenkosti tiče, ako ovaj tekst obrišu sa naslovne strane Bloga B92, neka ne zaborave i mene sa liste autora Bloga B92.



Iskuliraj. Oni ce to svakako uraditi a ti ces samo dobiti to da ces se samozapaliti i otici sa mesta koje volis. Mnogi su tako u pravednickom gnevu otisli pa im bi zao posle.

Ma da, to je poželjna kombinacija, a razlog vrlo prost - ovaj blog (B92) je veoma čitan (i ima određen uticaj na društvo), a slabo "zarađuje".

A što se tiče cenzure medija i qrčevirske bahatosti, to su neki repovi prošlosti, koji ne kapiraju kakvu moć ima recimo "Facebook".
AlexDunja AlexDunja 22:22 28.11.2013

ja dragoj sanji

želim miran san.
iqiqiq iqiqiq 22:24 28.11.2013

UNS i NUNS

Žao mi je što UNS i NUNS (čiji sam jedan od osnivača) nisu našli za shodno da povodom ovog slučaja organizuju razgovor sa urednicima medija i povedu raspravu o svim etičkim, moralnim i profesionalnim aspektima ove priče


I meni je žao predlog bez podrške
JJ Beba JJ Beba 22:24 28.11.2013

bravo dušane

ovaj tekst Dušana Mašića je najbolji teskt 2013. god u svim medijima

konačno da neko javno kaže nešto što mnogi od nas misle i što smo branili na ovdašnim blogovima na tu temu.

neka sram bude sve koji su zabranili i skinuli tekst sa svojih portala
a pogotovo neka sram bude dotičnu Sanju
libkonz libkonz 22:28 28.11.2013

Re: bravo dušane

konačno da neko javno kaže nešto što mnogi od nas misle i što smo branili na ovdašnim blogovima na tu temu.

neka sram bude sve koji su zabranili i skinuli tekst sa svojih portala
a pogotovo neka sram bude dotičnu Sanju

4krofnica 4krofnica 22:55 28.11.2013

Re: bravo dušane

neka sram bude sve koji su zabranili i skinuli tekst sa svojih portala



ma, skloniti kukavno uredništvo. ovo je zona sumraka.

gledam celo veče kako ljudi kače ovo pismo po profilima, sve izgleda kao hvatanje za poslednji tračak zdravog razuma i, kako me neko od prijatelja na fb podseti, tačno se uklapa u one grafite iz medijskog sivila devedesetih:

'nemamo novine-imamo zidove'



ta vrsta (su)mraka.

JJ Beba JJ Beba 23:05 28.11.2013

Re: bravo dušane

'nemamo novine-imamo zidove'

i to će da sruše ako treba

btw u bivšem životu kad sam radila u jednoj velikoj novinskoj kući, kao ratni raspored sam imala rad na geštetneru :) da u ratanim uslovi štamapm novine u podrumu. izgleda da ću još malo stečeno znanje iz gerilske organizacije noviske prakse moći da upotrebim danas
iqiqiq iqiqiq 23:06 28.11.2013

Re: bravo dušane

zgleda da ću još malo stečeno znanje iz gerilske organizacije noviske prakse moći da upotrebim danas

ne moraš, dok ima bloga B92, kao odbrane demokratije
tyson tyson 23:45 28.11.2013

Re: bravo dušane

ne moraš, dok ima bloga B92, kao odbrane demokratije


Ti si nov(a) ovde...?


iqiqiq iqiqiq 12:53 29.11.2013

Re: bravo dušane

tyson
ne moraš, dok ima bloga B92, kao odbrane demokratije


Ti si nov(a) ovde...?


aha, pripravnik, da odem po burek
predatortz predatortz 22:39 28.11.2013

Draga Sanja

Draga Sanja je svojim 'istraživačkim novinarstvom' nanela bol jednoj porodici, o čijoj nesreći nemam snage ni da razmišljam. No, tu nije kraj njenoj destruktivnosti. Šteta koju je nanela svim budućim humanitarnim akcijama ovog tipa je nemerljiva.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:41 28.11.2013

Re: Draga Sanja

Oće nestaće sa interneta, aha...
Kad bi se naša elita pitala nestalo bi, ali net ne funkcioniše tako.

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:46 28.11.2013

Re: Draga Sanja

predatortz
Draga Sanja je svojim 'istraživačkim novinarstvom' nanela bol jednoj porodici, o čijoj nesreći nemam snage ni da razmišljam. No, tu nije kraj njenoj destruktivnosti. Šteta koju je nanela svim budućim humanitarnim akcijama ovog tipa je nemerljiva.


Sa jedne strane nije Sanja draga to radila na svoju ruku, po svojoj prilici, pa nije bas ni sasvim fer da ona bude jedini krivac za propast buducih humanitarnih akcija. Sa druge strane, dok god ljudi ne pocnu da se licno pozivaju na odgovornost i dok god se kriju iza "redakcija", "timova" i slicno, necemo se maknuti iz ove kaljuge.
Ne znam sta nam je ciniti.
iqiqiq iqiqiq 22:48 28.11.2013

Re: Draga Sanja

Ne znam sta nam je ciniti.

tražiti od NUNSa i UNSa da objave ovo pismo i da spasavaju svoju profesiju jer su, koliko razumem, registrovani kao strukovna udruženja koja se brinu i za čast i ugled svoje profesije...
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:52 28.11.2013

Re: Draga Sanja

iqiqiq
Ne znam sta nam je ciniti.

tražiti od NUNSa i UNSa da objave ovo pismo i da spasavaju svoju profesiju jer su, koliko razumem, registrovani kao strukovna udruženja koja se brinu i za čast i ugled svoje profesije...


E pa to sutra, u radno vreme, samo cenzori, vidiš, rade i van radnog vremena.
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:10 28.11.2013

Re: Draga Sanja

Oće nestaće sa interneta, aha...
Kad bi se naša elita pitala nestalo bi, ali net ne funkcioniše tako.


Kreteni! Ovako su tekstu dali odlican publicitet. Koliko ljudi uredjuje srpske medije, troje, dvoje, jedna osoba? Ako ih je vise onda imaju savrsenu kordinaciju. Mašićev glas se cuo pod Milosevicem a danas ne moze.
JJ Beba JJ Beba 23:15 28.11.2013

Re: Draga Sanja

Oće nestaće sa interneta, aha...

gasi internet, shut down, shut down, shut down kad kažem
iqiqiq iqiqiq 23:15 28.11.2013

Re: Draga Sanja

Kreteni! Ovako su tekstu dali odlican publicitet.

Tako smo nekada čitali zabranjene knjige 70tih, 80tih, po jedan primerak je kružio u zatvorenim krugovima

ali danas ima internet i nema vraćanja unazad...čudesno sredstvo 21.veka
cult cult 01:05 29.11.2013

Re: Draga Sanja

Draga Sanja je svojim 'istraživačkim novinarstvom' nanela bol jednoj porodici, o čijoj nesreći nemam snage ni da razmišljam.


Jednog jutra, na putu ka poslu, preko nečijeg ramena ugledam naslov: "Pljunuo bih Ognjanovićima u lice". Reči oca drugog bolesnog deteta koji je pratio Kurirovu tj Sanjinu kampanju.
Ceo dan sam bio...bahhhhh

Ljudi, nema dna.
Tačno nema.
JJ Beba JJ Beba 01:52 29.11.2013

Re: Draga Sanja

Mašićev glas se cuo pod Milosevicem a danas ne moze.

to i ja govorim i to u ovoj kući čiji je jedan od osnivača
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:12 29.11.2013

Re: Draga Sanja

cult
"Pljunuo bih Ognjanovićima u lice".

Ljudi, nema dna.
Tačno nema.

Да, то је то...
И онда ова Дачић-фарма Србије оштри пљувачку, храни се тог дана њом, до следећег броја. Ипак, неки пут није то до новинара. Него -- до уредника.

Читао сам јуче-прекјуче један текст у Кур-иру, извештај са гостовања министра Радуловића у Крушевцу, када је "испрозивао" руководство тамошњег "14 октобра" (бемлига, тако неки). Сам текст је био коректно написан, али -- поднаслови и наслови направили су покољ: сваки пут су били "набријани" и истргнути из правог контекста до самих граница ума. Наслов је био нешто типа, Министар Радуловић наложио да се не исплате плате гладним радницима, а онда из текста видиш да се тупави директор жали како мора, по Радуловићевом налогу, да уради и плати још једну профи-одиторску контролу предузећа (јер нискочелац фалсификује стварност, а камоли податке о пословању фирме), те стога, као, неће имати пара да исплати плате.

Као неко ко је мало радио у новинама, само да нагласим да су све ово текстови од 200 евра или летовање у Грчкој, ван сезоне, наравно. За те паре написаће и да је Калт најпаметнији Србин, још од Тесле, осим ако им ја не понудим 250, да напишу то за мене. (Будале не знају да је Freehand најпаметнији. Он даје 300.)
blogovatelj blogovatelj 03:29 29.11.2013

Re: Draga Sanja

Будале не знају да је Freehand најпаметнији. Он даје 300.


Klanjam se.
Hansel Hansel 11:16 29.11.2013

Re: Draga Sanja

iqiqiq
Ne znam sta nam je ciniti.

tražiti od NUNSa i UNSa da objave ovo pismo i da spasavaju svoju profesiju jer su, koliko razumem, registrovani kao strukovna udruženja koja se brinu i za čast i ugled svoje profesije...

Pa, kažu da se ne mešaju u uređivačke politike... Ne znam samo kakav zakon napraviti da ne otvori mogućnost svakojake cenzure, a da natera i ovakve "medije" na poštovanje elementarnih etičkih načela. Na primer, pada mi na pamet, da svaki tekst mora da ima dokumentaciju kojom se dokazuje da su koraci koje Mašić pominje (naravno, neki ne mogu doslovce biti prepisani) učinjeni, te da se propiše rok u kome se čeka odgovor onoga o kome se piše, "druge strane" itd. (jer nije retkost da se ignorišu pozivi, mejlovi, faksovi, poruke sekretaricama...). Ali, da ne širim dalje, to je ipak utopija.
freehand freehand 22:43 28.11.2013

Džaba sam pisao

... blog sa (skoro) istim sadržajem. Odnosno o Mašićevom tekstu koji se pojavljuje i nestaje.
E sad još da vidimo hoće li se pojaviti i "dajparedajparedajpare" detektivi-amateri da opravdaju ovaj veniš.
Mislim, uverenja su to.

Edit: i da ponovim:

Dijani Tadić, Sanji Ilić i drugim zvezdama kurirskog murdarluka potpisanim pod tekstovima čije sam naslove citirao i njihovim šefovima svakako je svejedno. U tom se bazdu odlično osećaju.
JJ Beba JJ Beba 22:53 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Džaba sam pisao

onolko smo se "ubeđivali" sa kolegama koji su baš navalali da saznaju gde su pare, ebaleihpare
freehand freehand 22:55 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

JJ Beba
Džaba sam pisao

onolko smo se "ubeđivali" sa kolegama koji su baš navalali da saznaju gde su pare, ebaleihpare

Ma ne to.
Sad sam pisao novi tekst, taman da ga spakujem i vidim da je Cult objavio na istu temu. Al svejedno, suština je tu.
libkonz libkonz 22:57 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Sad sam pisao novi tekst, taman da ga spakujem i vidim da je Cult objavio na istu temu.

nisi jedini i dobro je da je Cult bio brži od mene.
iqiqiq iqiqiq 23:03 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Ali i Stošić blog link

i još jedan LINK
JJ Beba JJ Beba 23:08 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

libkonz
Sad sam pisao novi tekst, taman da ga spakujem i vidim da je Cult objavio na istu temu.

nisi jedini i dobro je da je Cult bio brži od mene.

zato što smo se motali po twitteru :)
libkonz libkonz 23:12 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

zato što smo se motali po twitteru :)

tamo sam malo direktniji.
freehand freehand 23:19 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

iqiqiq
Ali i Stošić blog link

To je do jj kad nepismeni Stošić koji banuje ko metlom piše protestno pismo o slobodi javne reči i potpisuje se kao novinar i dipl tripl...
iqiqiq iqiqiq 23:40 28.11.2013

Re: Džaba sam pisao

freehand
iqiqiq
Ali i Stošić blog link

To je do jj kad nepismeni Stošić koji banuje ko metlom piše protestno pismo o slobodi javne reči i potpisuje se kao novinar i dipl tripl...


"Što više volimo svoje prijatelje, to im manje laskamo." ŽAN BATIST MOLIJER

???
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:05 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Edit: i da ponovim:


:)

E sad još da vidimo hoće li se pojaviti i "dajparedajparedajpare" detektivi-amateri da opravdaju ovaj veniš.
Mislim, uverenja su to.


Pa da im se......
:)
freehand freehand 00:13 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Pa da im se......
:)


Jok more.
Nego mani tog Mašića. Daj da mi vidimo - đesu te pare?!
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:19 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Nego mani tog Mašića. Daj da mi vidimo - đesu te pare?!


Napiši blog o tome pa da pričamo.

Ovo je blog o Mašićevom pismu, o Sanji, o cenzuri...

A ti bi da bude o, al sam pametan, a?

ne ide :)
freehand freehand 00:20 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Napiši blog o tome pa da pričamo.

Ovo je blog o Mašićevom pismu, o Sanji, o cenzuri...


iqiqiq iqiqiq 00:23 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Ovo je blog o Mašićevom pismu, o Sanji, o cenzuri...

"Poruke nema. ... Niko ne šalje nikakvu poruku. Nema poruke. "Dobar je svaki čovek koji je svoj
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:29 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao


Ma znam ja Fri da bi ti najradije o tvom slavnom blogu.
Verujem da misliš da je ovo definitivna potvrda da si bio upravu, al izašto bi bila?

Mislim, lepo je sročeno to pismo, verovatno je i što se novinarskog zanata tiče u pravu, ali baš o ne volim komentare tipa Dušane, hvala! a ni stav, vidite sad kako sam ja pametan.

Ako ćemo o parama, to je već neka druga priča od ove o novinarskom zanatu.
freehand freehand 00:37 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

Ma znam ja Fri da bi ti najradije o tvom slavnom blogu.
Verujem da misliš da je ovo definitivna potvrda da si bio upravu, al izašto bi bila?

Mislim, lepo je sročeno to pismo, verovatno je i što se novinarskog zanata tiče u pravu, ali baš o ne volim komentare tipa Dušane, hvala, a ni stav, vidite sad kako sam ja pametan.

Ne, apsolutno se ne radi ni o čemu od onoga što si nabrojao. Samo o temi.

Ako ćemo o parama, to je već neka druga priča od ove o novinarskom zanatu.

NEĆEMO!
Bar ja nećemo. Ne verujem ni da Kalt hoće. Ni Beba. Ni neki drugi ljudi.
TO je suština.
Sem ako TI ili neko ko hoće - ne otvorite blog.
Jel kapiraš sad?
blogovatelj blogovatelj 03:32 29.11.2013

Re: Džaba sam pisao

To je do jj kad nepismeni Stošić koji banuje ko metlom piše protestno pismo o slobodi javne reči i potpisuje se kao novinar i dipl tripl...


A Nebojša Milenković štiti sirijske azilante.
Sa čim li će Obren Markov sutra dizađe pred javnos, to me zanima?
Goran Vučković Goran Vučković 22:58 28.11.2013

Koliko vidim na tviteru...

... kreće "reprint" po privatnim blogovima
JJ Beba JJ Beba 23:10 28.11.2013

Re: Koliko vidim na tviteru...

Goran Vučković
... kreće "reprint" po privatnim blogovima

kažem ja gerila fajt
Jaril Jaril 23:17 28.11.2013

Re: Koliko vidim na tviteru...

Склањање текста и дизање прашине ће испасти добра ствар. Јер му је порасла популарност и присутност.
JJ Beba JJ Beba 23:21 28.11.2013

free press

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 23:25 28.11.2013

Re: free press

Nekad

JJ Beba JJ Beba 23:31 28.11.2013

Sigurni internet - centar u Srbiji

Fond B92


About the Serbian Safer Internet Centre

Foundation Fund B92 is implementing the “Click Safely” Safer Internet Centre Serbia Project since 2013 in cooperation with the RS Ministry of Foreign and Internal Trade and Telecommunications and RS Ministry of Interior with the financial support from the European Commission General Directorate for Communication Networks, Contents and Technologies CONNECT. This Project is a continuation and it builds up on the “Click Safely” Campaign that was realized in 2009 by the Republic of Serbia Digital Agenda Directorate that used to be a part of the then RS Ministry for Telecommunications and Information Society.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:33 28.11.2013

Re: Sigurni internet - centar u Srbiji

JJ Beba
Fond B92


About the Serbian Safer Internet Centre

Foundation Fund B92 is implementing the “Click Safely” Safer Internet Centre Serbia Project since 2013 in cooperation with the RS Ministry of Foreign and Internal Trade and Telecommunications and RS Ministry of Interior with the financial support from the European Commission General Directorate for Communication Networks, Contents and Technologies CONNECT. This Project is a continuation and it builds up on the “Click Safely” Campaign that was realized in 2009 by the Republic of Serbia Digital Agenda Directorate that used to be a part of the then RS Ministry for Telecommunications and Information Society.


To je dobar projekat, među nama, od svih do sada na tu temu jedini obećava.
JJ Beba JJ Beba 23:40 28.11.2013

Re: Sigurni internet - centar u Srbiji

To je dobar projekat, među nama, od svih do sada na tu temu jedini obećava.


ironic
8c_competizione 8c_competizione 23:34 28.11.2013

mislim da ....

Novinar traži relevantne i kompetentne sagovornike da bi pronašao odgovore na pitanja koja zanimaju njegovu publiku


... u podvucenom "grmu" lezi zec

svaka cast za tekst, sramota za B92

ali ko sto neko rece ovde ili na drugom blogu sa istom temom: B92 je odavno vec drzavni medij, tako da sta cudi?
freehand freehand 23:37 28.11.2013

Mašić



Jbt, nikad ovaj tekst ne bi ovako odjeknuo!
Tako bi i oni nesrećni azilanti morali balvanima što su ih balvanima blokirali da budu zahvalni što su postlai toliko "vidljivi"...
libkonz libkonz 00:08 29.11.2013

Re: Mašić

Dodatna sramota: na postojeći link gde je bio Mašićev tekst:
http://www.b92.net/info/moj_ugao/index.php?yyyy=2013&nav_category=166&nav_id=782848
postavljen je tekst o Janukoviču. Jadno da jadnije ne može biti.
JJ Beba JJ Beba 00:10 29.11.2013

Re: Mašić

http://www.b92.net/info/moj_ugao/index.php?yyyy=2013&nav_category=166&nav_id=782848


moj ugao
libkonz libkonz 00:14 29.11.2013

Re: Mašić

ovo stvarno postaje tragikomično. Sa tvitera:
slavisa lekic ‏@micin_taja

Verana bas krenulo: uklonjen i text o naprednjackoj katarzi!!!
edit: nije istinita informacija.
iqiqiq iqiqiq 00:16 29.11.2013

Re: Mašić


Verana bas krenulo: uklonjen i text o naprednjackoj katarzi!!!

da nije virus ili hakerski napad?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 00:43 29.11.2013

Re: Mašić

libkonz
Dodatna sramota: na postojeći link gde je bio Mašićev tekst:
http://www.b92.net/info/moj_ugao/index.php?yyyy=2013&nav_category=166&nav_id=782848
postavljen je tekst o Janukoviču. Jadno da jadnije ne može biti.



Ah, pa oni su to slucajno.
JJ Beba JJ Beba 23:48 28.11.2013

slobodan internet

JJ Beba JJ Beba 23:51 28.11.2013

twitter

Brankica Stankovic ‏@brankica_st
Sramota za ceo B92 ukljucujuci i nas koji tamo radimo sto je dozvoljeno da se jednostavno skloni tekst Dusana Masica!
angie01 angie01 23:57 28.11.2013

Re: twitter

Dusane, hvala!
lazniazilant lazniazilant 23:59 28.11.2013

.

NOVA POLITIKA SUPRUZNICKOG PARA

AIM, Beograd ,18.07.94.

SK Pokret za Jugoslaviju krenuo je u ofanzivu: posecuju ga inostrane delegacije , vrsi kadrovske popravke sistema, i uziva u apsolutnoj medijskoj podrsci Politike, Ekspres Politike, Vecernjih novosti, TV Politike, Duge, RTS...

Za to vreme bogalji rata hodaju ulicama, sitni lopovi sa ratista postaju nove srpske gazde, partijski ideolog dr Mirjana Markovic belezi u svoj dnevnik impresije o cvecu, godisnjim dobima, oblacima i cvrcku u rodnoj pozarevackoj kuci. I jednom od retkih "pozeljnih " stranaca koji posecuju Beograd, u basti restorana sa mnogo zelenila i lepim akvarelima uklanja svaku pomisao o boljsevizmu u Srbiji.
Jaril Jaril 00:22 29.11.2013

Човече

Која фрка.
stefan.hauzer stefan.hauzer 01:00 29.11.2013

Re: Човече

"oh yoshimi
,they don't believe me


...but you won't let those robots eat me";


(čuo sam da je jednom ovaj lp spasio blog
pa da pokušam opet:)
freehand freehand 01:03 29.11.2013

Re: Човече

(čuo sam da je jednom ovaj lp spasio blog
pa da pokušam opet:)

a sudeći po frci, ovaj je obrisao tekst

Jaril Jaril 01:55 29.11.2013

Re: Човече

(čuo sam da je jednom ovaj lp spasio blog
pa da pokušam opet:)

e стивен, стивен,
ти би музиком да спашаваш свет.
stefan.hauzer stefan.hauzer 02:05 29.11.2013

Re: Човече

u filmu tima bartona; mars napada
uspelo je

(a da!)
život nije film:)


Jaril Jaril 02:08 29.11.2013

Re: Човече

mars napada


Милитантно!

milisav68 milisav68 00:46 29.11.2013

Pravda za Sanju!

Sanja nema pišu!
not2old2rock not2old2rock 02:02 29.11.2013

Kako da prodje bez ?

blogovatelj blogovatelj 03:40 29.11.2013

Da čujemo

U maniru pravog istraživačkog novinara, zanimalo me šta kaže druga strana. Tj Qrir.

Nema pomena o pismu, a u vr' sovre totalno ludilo, obratite pažnju na tri glavna naslova.
3. OVAKO JE UHVAĆEN: Ovo je vojni policajac koji je silovao devet žena u Beogradu!
2. AZDEJKOVIĆ: Marija Šerifović nije lezbijka, sve nas je lagala!

I na čelu, potpuni hit, Dinkić i Qrir na istoj strani.

1.

EKSKLUZIVNO INTERVJU ŽIVOTA: LIDER URS OTVORENO O ISPITIVANJU U POLICIJI, POLITIČKIM PROTIVNICIMA...
Mlađan Dinkić: Policija da ispita kako su se Dačić i Nikolić obogatili!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana