Istorija| Kultura| Na današnji dan| Nostalgija

Srećan vam 29.novembar i 70-ti rođendan Republike

Milan Karagaća RSS / 29.11.2013. u 12:56

„I da je bila stoput gora nego što je bila –Jugoslavija bi opet bila stoput bolja od svega što je nakon nje nastalo.“

Svima koji poštuju svoju istoriju i ponose se antifašističkom borbom protiv nacista i fašista svih vrsta, čestitam Dan republike.

16630143935297987717bca695603418_orig.jpg1467411_10152097371679391_828114456_n.jpg


Nažalost,  praznik koji su nasiljem nad zdravim razumom i sopstvenom istorijom ukinule sve državice nastale razbijanjem SFRJ, iako se sve i dalje zovu republikama. Umesto da se ponose onim što je ponosa vredno, preovlađuje veličanje onoga čega se pametni stide.

Što reče Đ.Balašević "Kasno je da se paniči, dali smo šansu da se ludilo ozvaniči",ali , nadam  se, da dolazi vreme otrežnjenja i shvatanja da ekstremizam i mržnja ne donose sreću ni nacijama ni građanima ni državama ni pojedincima.



Komentari (187)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 06:28 30.11.2013

Re: OBLJETNICA

Vrijeme je pokazalo da se dostojna zamjena nije pojavila.


Kako nije. Srbija se pojavila. I lepsa i bolja i normalnija od onog cuda gde su svi glumili nobles, svi svileni bili... Samo niko nije smeo da kaze sta misli...
livia68 livia68 11:26 30.11.2013

Re: OBLJETNICA

Kako nije. Srbija se pojavila. I lepsa i bolja i normalnija od onog cuda gde su svi glumili nobles, svi svileni bili...


Srbija se nije "pojavila", Srbija je postojala i prije Jugoslavije ...

Samo niko nije smeo da kaze sta misli...


Za neke bi bilje bilo da su ostali šutjeti zauvijek. Toliko su nas oplemenili svojim mislima.

Očito je da je sama ideja o zajedničkoj državi zabluda. Vrijeme je pokazalo i to.
Nevjerojatno je samo da istu žvaku sada prodaju u BIH.
expolicajac expolicajac 13:53 29.11.2013

Sećanje

Kad ostarite,život se svodi samo na uspomene. Moja mladost je bila lepršava i puna nade. Onda su došli ratovi, koje nisam hteo, ali sam ih božijom voljom preživeo. To sećanje na lepršavu mladost u SFRJ je ono što mi starost čini lakšom i lepšom.
predatortz predatortz 13:57 29.11.2013

Re: Sećanje

expolicajac
Kad ostarite,život se svodi samo na uspomene. Moja mladost je bila lepršava i puna nade. Onda su došli ratovi, koje nisam hteo, ali sam ih božijom voljom preživeo. To sećanje na lepršavu mladost u SFRJ je ono što mi starost čini lakšom i lepšom.


Ajde, bre, ne kukaj k'o baba! Kakva starost?! Starost je kad prestaneš da misliš o snašama!
Goran Vučković Goran Vučković 14:00 29.11.2013

Re: Sećanje

Ajde, bre, ne kukaj k'o baba! Kakva starost?! Starost je kad prestaneš da misliš o snašama!

A šta je onda smrt?
predatortz predatortz 14:09 29.11.2013

Re: Sećanje

Goran Vučković
Ajde, bre, ne kukaj k'o baba! Kakva starost?! Starost je kad prestaneš da misliš o snašama!

A šta je onda smrt?


Kad snaše prestanu da misle o tebi.
dr.wagner dr.wagner 14:45 29.11.2013

Re: Sećanje

SMRT FAŠIZMU

expolicajac
Kad ostarite,život se svodi samo na uspomene.


-Mladost ovo , mladost ono ... a sada koliko kužim svi ste ovdje za KRALJA

-Kralja Tomislava ... takvog smo i mi imali davno (samo je naš bio ljepši) ,
... ali to kod nas više nije u modi ...

W
mariopan mariopan 18:38 29.11.2013

Re: Sećanje

Goran Vučković
Ajde, bre, ne kukaj k'o baba! Kakva starost?! Starost je kad prestaneš da misliš o snašama!

A šta je onda smrt?

Кад престанеш да се играш.
nowhereman nowhereman 14:02 29.11.2013

Himna

Ubeđivao sam jednog druga, koji je mislio da reči idu ovako:

Hej, Sloveni, JOŠ STE živi...

da greši i da ide:

JOŠTE živi
duh vaših dedova!

tj. da himna (tj. svečana pesma) koristi arhaizme - "jošte", u značenju "još", i još neke.

Međutim, kako vreme ide, meni povremeno pada na pamet, da je ovaj moj drug (ko to zna?) imao pravo, tj. da je bolja ova varijanta: "još ste živi", dok ima nas, tj. dok smo živi, dok ima živih, tj. preživelih!







dr.wagner dr.wagner 14:05 29.11.2013

Sad je bolje

... dan

-Čestitao bih Dan SFRJ svima koji imaju dobro pamćenje ili poznaju prošlost !!!

-No ne treba žaliti , sada je puno bolje ... ... (nekima)


Wagner


P.S.
-Nemojte više govoriti kako su je (SFRJ) drugi "dezintegrirali" , jer Krkar mi
je otvorio oči sa nekim snimkama iz 91-e
freehand freehand 14:13 29.11.2013

Re: Sad je bolje

-Čestitao bih Dan SFRJ svima koji imaju dobro pamćenje ili poznaju prošlost !!!

Aha. Doktori Vagner i Alchajmer. Što te ovaj drugi više leči to je sve lepše bilo.
jinks jinks 14:25 29.11.2013

Re: Sad je bolje

dr.wagner dr.wagner 14:35 29.11.2013

Re: Sad je bolje

Pozdrav drugovi

jinks
Mislite na ove snimke:


-Ne na te snimke ... to je sada reinterpretacija povijesti (historije) ...
kao i što ova "rakcija" Free tvrdi da sam sklerozan ...

... znamo mi koje snimke , one SMB snimke


W
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:14 29.11.2013

Re: Sad je bolje

Nemojte više govoriti kako su je (SFRJ) drugi "dezintegrirali" , jer Krkar mi
je otvorio oči sa nekim snimkama iz 91-e


A šta ti je to Krkar pokazao?
Sličicu gde nekoliko ljudi maše tenkovima.

Pa to je bila uobičajena pojava u državi za kojom žališ, i oni mahaći su najverovatnije tvoji i Kragaćini istomišljenici, ili su možda rodbina tenkista, među kojima je bilo makar polovina onih koji bi najradije pobegli iz tih tenkova.

Na tim tenkoviam i na kapama tenkista, su bile nacrtane petokrake, dokore.
Tada su oni išli da se bore protiv onih koji rasturju Jugopsalviju, takvim borcima je mahano, a ne vojsci koja je išla da ubija Hrvate.

Neko ko ima obraza ne bi trebalo da zaboravi da je taj rat bio rat kad su Srbi najviše dezertirali u istoriji, a ta istorija nije od juče kao istorija pojedinih.

Bilo je ratova u kojima je Srbija učestvovala gde je odziv bio i preko sto posto, a iz ovog se masovno bezalo.
Neko sa obrazom ne bi trebao ni da, kad o Srbima i Srbiji govori, zaboravi činjenicu da je Srbija najmultietnilkija država bila i ostala.
Možda bi bio red da pre nego što se baci kamenom na nekoliko mahača, pogleda kako kod njega stoje stvari.
Da li su i kome su sve njegovi mahali, i da li su se na mahanju zaustavili ili je možda neko zauvek proteran.
Ne bi trebalo ni da zaboravi ni činjenicu šta se dešava danas u zemlji mahača a šta kod onih koji mahanje zameraju.

To za one koji imaju obraza.
dr.wagner dr.wagner 10:16 30.11.2013

Re: Sad je bolje

Dobro jutro HCM

hoochie coochie man

A šta ti je to Krkar pokazao?
Sličicu gde nekoliko ljudi maše tenkovima.

Pa to je bila uobičajena pojava u državi za kojom žališ, i oni mahaći su najverovatnije tvoji i Kragaćini istomišljenici, ili su možda rodbina tenkista, među kojima je bilo makar polovina onih koji bi najradije pobegli iz tih tenkova.


-Dobro , sigurno je bilo i onih sa plemenitim namjerama ... ali dio ovih na
snimku a i još nekim snimkama , nisu išli braniti SFRJ (iako bi se ona možda
nastavila tako zvati)
-Išli su oni malo sat vratiti unazad ...

-A kasnije i Vi znate što se dogodilo ... teritorij koji su "sačuvali" nije baš
krasilo "bratstvo & jedinstvo" , već su "ovi drugi" dobili najlon vrećicu u ruke
i idemo ... pravac Zagreb , bez poziva (nade) za povratak ...

-Možda se tada i moglo glumiti da je to sve rezultat nesretnih okolnosti , kao
i što su ovi "moji" glumatali nakon Oluje , ali danas je sasvim deplasirano
braniti te dosta slične šovinističke planove ...

-I na kraju , nismo gospodin(drug) Karagaća i ja , tada bili istomišljenici ,
... ja sam "progledao" tek pred kraj 91-e


W
docsumann docsumann 12:40 30.11.2013

Re: Sad je bolje

Sličicu gde nekoliko ljudi maše tenkovima


a ja bio ubjeđen da je samo Hulk u stanju to da uradi
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 30.11.2013

Re: Sad je bolje

A kasnije i Vi znate što se dogodilo ..


Znam, naravno
Znamo to sad svi, ali da li su znali da će to da se dogodi, pošto se to kasnije desilo, i tome mahali oni koji ti "otvoriše oči"?


Možda se tada i moglo glumiti da je to sve rezultat nesretnih okolnosti , kao
i što su ovi "moji" glumatali nakon Oluje ,


Postoji sitna razlika, tvoji su mahali nakon što se dogodilo (i ne prestaju da mašu na žalost doktore) a moji pre nego što se dogodilo.
Ili su moji vidoviti ili to ipak nije isto.
ja sam "progledao" tek pred kraj 91-e


Valjda će i on nekad
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:09 29.11.2013

Bandiera rosa

Moje Jugoslavije vise nema. U toj republici koja se ovde pominje u kontekstu praznika,ziveli su i izrodi koji su se klali medjusobno. Hvala lepo. Moja Jugoslavija je izgleda postojala u mojoj glavi, kao sto je postojao i neki moj Beograd sa kojim imam tako malo veze u ovom trenutku. Zadnje istrebljivanje jedno drugih razbilo je iluziju o velikoj republici, zvezdi na sredini zastave itd. Sve je bila obicna farsa, a fasizam je, na zalost svih onih koji su se protiv njega borili, ziv i zdrav i nedodirnut.
livia68 livia68 14:49 29.11.2013

Re: Bandiera rosa

Ima ih dosta koji tako misle.
Sklona sam ipak vjerovati da je ovaj prostor u stvari jedna velika vjetrometina. Ponekad se sve složi, ponekad nastane kaos.
Ništa ne traje dovoljno dugo da bi djeca imala što naslijediti. Svaka generacija gradi kuću ispočetka.
Balkan u stvari i znači zemlja krvi i meda. Krvi smo se nauživali.
Nikad ništa nismo naučili.
U tom smislu znakovite su bile riječi himne "Hej Slaveni, još ste živi"...
Živi smo. Manje-više.
freehand freehand 16:42 29.11.2013

Re: Bandiera rosa

U tom smislu znakovite su bile riječi himne "Hej Slaveni, još ste živi"...
Živi smo. Manje-više.

Jošte, draga. Jošte.
Baš volim velike poštovaoce i nostalgičare koji ni himnu ne znaju...
oskar-z-wild oskar-z-wild 16:52 29.11.2013

Re: Bandiera rosa



Nedostaje ti disciplina iz starih dobrih dana?

livia68 livia68 09:30 30.11.2013

Re: Bandiera rosa





Jošte, draga. Jošte.
Baš volim velike poštovaoce i nostalgičare koji ni himnu ne znaju...



Ups! .... pazi stvarno.
Slab sam ti ja i poštovaoc i nostalgičar, očigledno.

Uvijek sam vjerovala da to pjevači gutaju slova, pa "još ste" izgovaraju kao "jošte".
Kad ono ... ne lezi vraže.
I tako sam skinula mrak sa očiju.
Tko zna koliko je takvih ili sličnih masovnih zabluda bilo, zato je i završilo tako kako je završilo.
Sad je kasno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:48 30.11.2013

Re: Bandiera rosa

freehand
U tom smislu znakovite su bile riječi himne "Hej Slaveni, još ste živi"...
Živi smo. Manje-više.

Jošte, draga. Jošte.
Baš volim velike poštovaoce i nostalgičare koji ni himnu ne znaju...

Da, JOŠTE u smislu još
"Hej Slaveni, jošte živi
Riječ (duh) naših djedova
Dok za narod srce bije
Njihovih sinova"
i.......
U svim varijantama i na svim slavenskim jezicima
freehand freehand 11:06 30.11.2013

Re: Bandiera rosa

I tako sam skinula mrak sa očiju.

Bolje ikad.

livia68 livia68 11:33 30.11.2013

Re: Bandiera rosa

Bolje ikad.


Dockan, gdje da se sad podičim tim znanjem. I sa "još ste" i sa "jošte" isto mi se piše. A sve sam manje sigurna i da smo Slaveni. Tko zna tko nam je to podvalio i kome smo pjevali u svojoj naivnosti i neukosti.
freehand freehand 11:36 30.11.2013

Re: Bandiera rosa

livia68
Bolje ikad.


Dockan, gdje da se sad podičim tim znanjem. I sa "još ste" i sa "jošte" isto mi se piše. A sve sam manje sigurna i da smo Slaveni. Tko zna tko nam je to podvalio i kome smo pjevali u svojoj naivnosti i neukosti.

Eh sad... Uvek je dobro da kad citiraš nešto što smatraš svojom himnom to bude ispravno, Naročito po smislu. Jer koliko god sitno izgledala ova greškica menja smisao rečenice.
A i daje na ozbiljnosti.
livia68 livia68 11:41 30.11.2013

Re: Bandiera rosa

Eh sad... Uvek je dobro da kad citiraš nešto što smatraš svojom himnom to bude ispravno, Naročito po smislu. Jer koliko god sitno izgledala ova greškica menja smisao rečenice.
Daje na ozbiljnosti.


Naravno da ste u pravu. Tu se više nema što reći.

mirelarado mirelarado 09:01 01.12.2013

Re: Bandiera rosa

Jer koliko god sitno izgledala ova greškica menja smisao rečenice.


Ја само да похвалим грешчицу у наслову овог низа. Сматрам, наиме, да би нам нека ружичаста застава много више добра донела од црвене.
livia68 livia68 14:13 29.11.2013

ZA ONE KOJI NISU ZABORAVILI

freehand freehand 14:19 29.11.2013

Sloboda narodu!

A saće i 22. decembar, da slavimo Dan JNA.



livia68 livia68 14:57 29.11.2013

Re: Sloboda narodu!

Ovo polako prerasta u žešči hippy pokret.
anfieldroad anfieldroad 14:31 29.11.2013

taj mracni predmet nostalgije..


Besmislena nostalgicna prica o zemlji koju je barem pola sopstvenog stanovnistva smatralo za privremeno resenje, nametnuto, kao nesto sto mora da prodje, sto pre to bolje. Sentimentalnost je suvisna. Ideja,koja je krajem 19. i pocetkom 20. veka bila dobra i moderna, izandjala je vremenom. Rezimi koji su njom vladali nisu bili ni demokratski ni moderni, bili su i jedan i drugi, na ivici diktature. Cesto iza te ivice.
Nacin na koji je nestala sa mape sveta najbolje govori o toj drzavi. Nista nije slucajno, a najmanje krvoprolice i debakl koji se dogodio. Dogodio se, koliko god jugonostalgicari pokusavali da ga zaborave, a bio je rezultat nacina vladavine nad stanovnistvom.
Ne zelim ni u ludilu da kazem da je sada dobro. Posle kataklizme koju uporno necemo da priznamo, pa ne mozemo ni da je prevazidjemo, potrebno je mnooogo vremena da se stvari srede. Uostalom, kako je Jugoslavija izgledala 20 godina posle WW 2 ? 1965. godine ? Sjajno ? Da, ali samo u romantizovanim licnim uspomenama iz mladosti.
Krajnje je vreme da se oslobodimo mitova i da izgradimo drzavu na koju cemo biti ponosni i u kojoj ce nasa deca zaleti da ostanu, da zive i prave svoju decu. Ovde ! A ne vise da beze iz nje kao gastarbajteri ili azilanti. Krajnje vreme !!!
expolicajac expolicajac 14:38 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Krajnje je vreme da se oslobodimo mitova i da izgradimo drzavu na koju cemo biti ponosni i u kojoj ce nasa deca zaleti da ostanu, da zive i prave svoju decu. Ovde ! A ne vise da beze iz nje kao gastarbajteri ili azilanti. Krajnje vreme !!!

Ja sam mislio da je to Jugoslavija. Eto malo sam se zajebucnuo. A vidim da i ti nisi daleko da se malo zajebucneš.
gospodjica gospodjica 15:19 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

expolicajac
Krajnje je vreme da se oslobodimo mitova i da izgradimo drzavu na koju cemo biti ponosni i u kojoj ce nasa deca zaleti da ostanu, da zive i prave svoju decu. Ovde ! A ne vise da beze iz nje kao gastarbajteri ili azilanti. Krajnje vreme !!!Ja sam mislio da je to Jugoslavija. Eto malo sam se zajebucnuo. A vidim da i ti nisi daleko da se malo zajebucneš.


Baš tako, ex!

Nego, prvo da zahvalim Milanu. Samo za njega
Krv se mnoga za te prolila
borba te je naša rodila
radnička te ruka stvorila
živi srećna u slobodi
ljubav naša nek' te vodi
Jugoslavijo, Jugoslavijo.


@anfieldroad
Nemci su čekali četrdeset i kusur godina da bi ujedinili Zapadnu i Istočnu Nemačku, nakon poraza u ratu koji ih je tu zemlju ostavio u ruševinama i punom leševa. Da li su i oni trebali da batale ideju o ujednjenju kao mit? Jugoslovenstvo je PLEMENITA ideja o zajedničkom životu i prosperitetu naroda Balkana, a ne mit. Na raznim idiotskim mitovima se grade post-YU države. Licemeri koji su jugoslovenstvo iskorišćavali kao plašt za neke druge ciljeve, osim kao za cilj sam po sebi, bili su isti ti koji su se jugoslovenstva prvo oslobodili da bi preuzeli "pravi, po mogućtstvu veliki "surogat" svog kolektivnog identiteta - u obliku kakav danas cveta. I zato je opservacija
"i da je bila stoput gora nego što je bila –Jugoslavija bi opet bila stoput bolja od svega što je nakon nje nastalo.“
potpuno tačna. Aksiom.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:20 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

livia68 livia68 15:22 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Uostalom, kako je Jugoslavija izgledala 20 godina posle WW 2 ? 1965. godine ? Sjajno ? Da, ali samo u romantizovanim licnim uspomenama iz mladosti.


Pa i sada je negdje dvadesetak godina od rata...
Ima jedna bitna razlika: tada su ljudi svake godine živjeli mrvicu bolje nego li prethodne. I postojala je nekakva nada.

Sada ljudi svaku godinu preživljavaju teže nego prethodnu. I malo tko se nada boljem.
To je neko opće raspoloženje: sivo, sumorno, depresivno, čangrizavo.
Kao da je već unaprijed svaki pokušaj osuđen na propast.
Zamor materijala.

Colin_bgd Colin_bgd 15:32 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Posle kataklizme koju uporno necemo da priznamo...

Priznali smo mi (i prihvatili) da su bile i dve kataklizme, ali ne zelimo ni u ludilu da pokusamo da eventualno, mozda, pogledamo koji su njeni stvarni uzroci... Tek bi to dovelo do kataklizme...
freehand freehand 16:03 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Nemci su čekali četrdeset i kusur godina da bi ujedinili Zapadnu i Istočnu Nemačku, nakon poraza u ratu koji ih je tu zemlju ostavio u ruševinama i punom leševa. Da li su i oni trebali da batale ideju o ujednjenju kao mit?

Ko o čemu - ovaj o Kosovu... Dokle, bre?
petronijevic001 petronijevic001 16:50 29.11.2013

Re:

Не могу да разумем југоносталгичаре.Они представљају СФРЈ као неку изузетно квалитетну државу, коју су неки зликовци растурили.

"Зликовци" су само применили Устав СФРЈ који је предвиђао сецесију као вид самоопоредељења, значи да је распад СФРЈ био пројектован највишим правним актима СФРЈ и личном вољом неумрлог Броза.



Milan Karagaća Milan Karagaća 17:26 29.11.2013

Re:

"Зликовци" су само применили Устав СФРЈ који је предвиђао сецесију као вид самоопоредељења, значи да је распад СФРЈ био пројектован највишим правним актима СФРЈ и личном вољом неумрлог Броза.

Netačno.
Ako govoriš o samoopredelenju onda ne može biti govora o ratu već dogovoru.A oni nisu hteli da se dogovaraju već da ratuju jer su bili nedorasli istorijskom i svakom drugom trenutku, totalno nezrele ličnosti koje su umislile da su direktni naslednici izglorifikovanih srednjovekovnik tiranina.
Evo šta o tome kaže Borisav Jović i jednom intervjuu:
"Jović: Ako se to odnosi na razgovor posle sednice Predsedništva o Kosovu, a to je bilo prošireno Predsedništvo gde sa predsednicima republika i autonomnih pokrajina ni oko čega nije mogla da se postigne saglasnost, onda to je bio jedan prosto nevezan i nesistematizovan razgovor gde su neki procenjivali da se rat ne može izbeći, a neki su smatrali da, ipak, mora da se izbegne. To je razgovor kome ne treba pridavati takav značaj. To nije sastanak na kome je doneta odluka o ratu, već trenutno razmišljanje.

RSE: Da li se sećate ko je izgovorio tu rečenicu?

Jović: Meni se čini da je Milošević rekao da se rat neće izbeći, a da sam ja rekao da ga moramo izbeći po svaku cenu, da smo dovoljno krvarili i da to više nećemo da radimo. A Kadijević je rekao da ako već rata mora da bude, onda će ga biti onako kako ga mi vodimo, a ne onako kako nam ga nameću, da mi ne bismo bili žrtva. Otprilike, bilo je tako. Međutim, tome se previše daje značaj. To je procena par ljudi u određenom trenutku, a ne nekakva odluka."
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:32 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Krv se mnoga za te prolila


I prreviše, za moj ukus

Previše se o krvi pevalo u toj Jugoslaviji da bi tu bila čista posla.
Stih, petokraka sva u krvi nosio je Tito prvi, prilično jasno govori kako petokraka pravi državu, kako njome vlada i kako se ta država na kraju raspada, u krvi.
Krvava je to država bila.

A i kako bi kad je nastala protiv volje onih koji su u njoj živeli.

I tu i onu prethodnu Jugoslaviju su pravili po meri onih koji će njom vladati, a ne po meri onih koji će u njoj živeti.
A što je čudno, i jedni i drugi su govorili da je to odluka naroda.

Tita i njegovi u nekoj bosanskoj vukojebini mirne duše u tim svojim odlukama pišu da je Jugoslavija proizvod volje (između ostalih i) srpskog naroda.
A iz Srbije proterani jer nikakvu podršku nisu imali.

Kad i kako su proverili tu volju na koju se pozivaju?

Da se narod pitao, i srpski i hrvatski, a volje ta dva naroda su bile odlučujuće za Jugoslaviju, nikada ne bi nastala ni prva ni druga Jugoslavija.

Vama koji slavite neka je sa srećom, ali znajte da slavite nešto što je nametuto narodu kao teret.
Ako sebe smatrate pozvanim da narodu namećete svoje želje silom, i da još to slavite, srećno vam bilo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:39 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Kad i kako su proverili tu volju na koju se pozivaju?

Da li bi bio ljubazan, pošto sve znaš, pa da mi kažeš koliko je boraca iz redova raznih četničkih, nedićevskih i ljotičevskih formacija prešlo na stranu partizana. I kako objašnjavaš tako masovan prelazak tih što nisu podržavali partizane upravo u partizane.Akjo ćeš o mobilizaciji odmah da te podsetim da je i Draža nakon što ga je kralj razrešio i odrekao ga se objavio mobilizaciju pa nešto nije tako omasovljen njegov pokret.
Iako to nećeš nikada priznati ipak se i srpski i hrvatski narod pitao na izborima na kojima nije bila samo lista Narodnog fronta, pa je masovno glasao za tu listu. Šta ćeš narod uvek glasa za pobednika, a u ovom slučaju i za one koji nigde nisu narodu zlo nanosili , niti su klali, ni palili, ni imali logore niti su ubijali civile.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:55 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

kako objašnjavaš tako masovan prelazak tih što nisu podržavali partizane upravo u partizane


Opet?
Pa objasnio sam ti to već jednom.
Pragmatizam, zapamti, nije teško.

Nego nije se moje pitanje na to odnoslio.

Pitanje glasi:
Pošto se u odluci tog avnoja navodi da je to što su oni odlučili volja naroda, pitam, kako su ustanovili da se njihova i narodna volja poklapaju?
freehand freehand 23:26 29.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

I kako objašnjavaš tako masovan prelazak tih što nisu podržavali partizane upravo u partizane.

Meni je malo teže da razumem kako ti što jesu podržavali partizane glasaju za četničkog vojvodu?
kick68 kick68 00:25 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Da li bi bio ljubazan, pošto sve znaš, pa da mi kažeš koliko je boraca iz redova raznih četničkih, nedićevskih i ljotičevskih formacija prešlo na stranu partizana.

Pitanje nije meni upuceno, istina, broj ne znam, ali desio se takav slucaj u blizoj famijliji, uza Srbija je u pitanju. Ili u partizane ili da zavrsi na Zelengori. Kao i vecina onih koji su tamo stradali, relative je bio jako mlad, mobilisan, nije imao nikakav cin i nije cinio zlocine protiv covecnosti.

Sve teklo med&mleko, a nije baš bilo tako - eto o tome.

Bilo je problema koji su gurani pod tepih, i onda je đubre podiglo tepih, i sva prljavština je izašla na videlo.

@milisav68

Milan Karagaća Milan Karagaća 01:20 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Pragmatizam, zapamti, nije teško.

Pa time negiraš da su ih naterali, negiraš značaj ćoravih kutija koje su bile skoro prazne.
Pošto se u odluci tog avnoja navodi da je to što su oni odlučili volja naroda, pitam, kako su ustanovili da se njihova i narodna volja poklapaju?

tako što su tamo bili predstavnici naroda.Po kom kriterijumu jednima priznaješ da su predstavnici volje naroda a drugima ne.
Kako misliš, da je trebalo raspisati izbore u Nedićevoj Srbiji i Pavelićevoj Hrvatskoj i po čemu misliš da su njihovi režimi prava volja srpskog, odnosno hrvatskog naroda.
Ili , što napisa prof.Goran Marković:"Možda bi zato trebalo da uputimo izvinjenje protivnicima AVNOJ-a što u vrijeme pete ofanzive partizani nisu organizovali parlamentarne izbore, kako bi vijećnici AVNOJ-a bili izabrani „demokratski“. Neka mi bude dozvoljeno, partizani su se bavili pametnijim i ozbiljnijim stvarima, kao što je oslobađanje zemlje, tako da nisu mogli raspisivati parlamentarne izbore u nekoliko neprijateljskih obruča. "
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:36 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Pa time negiraš da su ih naterali, negiraš značaj ćoravih kutija koje su bile skoro prazne.


Majstore, a da se dogovoriš ti prvo sam sa sobom o čemu pričaš, o broju partizanske vojske i kako to da je njihov broj naglo porastao, ili o ćoravim kutijama.
Važi?
Ajd kad to središ pričaćemo o čemu god hoćeš.

tako što su tamo bili predstavnici naroda

A predsatvnici su bili tako što su sami sebe nazvali predstavnicima.
Ajd ja i ti da se dogovorimo da budemo predstavnici naroda, baš je super biti predstavnik, a kad su mogli oni možemo i mi, što da ne?


o kom kriterijumu jednima priznaješ da su predstavnici volje naroda a drugima ne.

Kome to priznajem?

Kako misliš

Mislim da vojska ne treba da otima vlast od naroda, nikakva pa ni komunistička, da sama sebe ne proglašava predstavnicima, da se vojska po završetku rata demobiliše, da vrati oružje, a da stranke izađu na izbore i da narod izabere vlast.
Nije ti to palo na pamet?
Baš me čudi.
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:31 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Mislim da vojska ne treba da otima vlast od naroda, nikakva pa ni komunistička, da sama sebe ne proglašava predstavnicima, da se vojska po završetku rata demobiliše, da vrati oružje, a da stranke izađu na izbore i da narod izabere vlast.
Nije ti to palo na pamet?

Izgleda tebi malo šta pada na pamet što već nisi sebi ufiksovao i ponavljaš to bez obzira da li je tema ekologija, istorija, ekonomija ili bilo šta. Dobro, svi znamo da ne voliš ni partizane ni antifašiste, ni Jugoslaviju u bilo kojoj formi i to nema potrebe stalno da nam ponavljaš.
Znači, partizani tj. partizanska vojska nije otela vlast od naroda već je rušila vlast koju su uspostavili okupatori i njihovi kvislinzi, a uspostavljala upravo narodnooslobodilačke odbore kao vlast naroda.Šta je trebalo da prizna Nedeićevu vlast po opštinama u Srbiju koju čak ni izbeglička vlada nije priznavala.Ako ti nije poznato vlast u celoj Jugoslaviji se raspala na svim nivoima i vojska kapitulirala, zemlja rasparčana i o kakvoj ti vlasti govoriš.
A da li ti je palo na pamet kako je npr. formirana vlast za vreme 1. i 2. srpskog ustanka pa nisu valjda integrisali tursku vlast na terenu ili pitali dahije koga će da stave u prvu vladu Karađorđevu ili Miloševu.
A kome misliš da su partizani trebalo da vrate oružje i da se samoraspuste, koja je to vlast koja je imala kredibilitet i nije bila kompromitovana na prostoru cele Jugoslavije.
Ajd ja i ti da se dogovorimo da budemo predstavnici naroda, baš je super biti predstavnik, a kad su mogli oni možemo i mi, što da ne?

Pa kada bi imali iza sebe 500 hiljada boraca kao partizani 1943.godine i toliki ugled kod naroda i te kako bi mogli.A predstavnici su bili naravno borci i delegati koji su došli iz krajeva odakle su mogli doči. Ne verujem da bi Nedić poslao Dragog Jovanovića i onog Velmara ili Pavelić tamo neke svoje i da su ih zvali.
Majstore, a da se dogovoriš ti prvo sam sa sobom o čemu pričaš, o broju partizanske vojske i kako to da je njihov broj naglo porastao, ili o ćoravim kutijama.
Važi?

Nemoj da se praviš da ne čuješ kad ti ne odgovara pitanje ili ti odgovor ne ide u prilog.
Dakle, ajmo po redu, prvo jedno pa drugo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:05 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Znači, partizani tj. partizanska vojska nije otela vlast od naroda već je rušila vlast koju su uspostavili okupatori i njihovi kvislinzi, a uspostavljala upravo narodnooslobodilačke odbore kao vlast naroda.Š


Kao vlast komunista a ne naroda.
O tome ti i pričam, oni sami sebe postave na vlast a onda kažu, e ovo je vlast naroda.
Milane jebote, vlast naroda postavlja narod, i to isključivo na izborima, ZAPAMTI!!!
Svako ko bez izbora dođe na vlast je uzurpator,nema izuzetaka.

A i ti odbori, to je stvarno bila vlast u pm.
Gde su vladali osim malo u Uzicu a onda najureni?

Šta je trebalo da prizna Nedeićevu vlast po opštinama u Srbiju koju čak ni izbeglička vlada nije priznavala.A

Nije bre trebala da priznaje ništa, trebala je da ratuje protuiv Nemaca a ne da vodi politiku.
Vojska RATUJE Karagaća, ne uređuje politički sistem u zemlji, možeš li ti to konačno da shvatiš?

Dogovorite se već jednom da li su partizani vojska ili politička organizacija, ako su vojska onda nema šta da traže u politici, ako su politička organizacija onda su svi partizani komunisti.

Kažeš
Pa kada bi imali iza sebe 500 hiljada boraca kao partizani 1943.godine i toliki ugled kod naroda i te kako bi mogli.

Ugled kod naroda nisu imali, ili makar ničim to ne mogu da dokažu, a što se tiče sile to si dobro pomenuo.
Upravo si vrlo slikovito objasnio komunistički mentalitet, ako imaš oružje otimaš vlast, to je u redu.

A da li ti je palo na pamet kako je npr. formirana vlast za vreme 1. i 2. srpskog ustanka


Pravljena država.
Država Srbija tada ne postoji, nacionalna svest se budi i jača, kreće se sa pravljenjem svoje države.
Komunisti su u postojećoj državi rušili legalnu vlast, legalnu međunarodno priznatu vladu, kralja, da bi oni vladali.

Jbt kad i to moram da ti objašnjavam!!!

A kome misliš da su partizani trebalo da vrate oružje i da se samoraspuste,


To zavisi od toga jesu li vojksa, politička organoizacija demokratskog opredeljenja ili su konunisti.
Ako su vojska onda se vojska demobiliše, oružje vraća u kasarne i ljudi idu kući.
Ako su politička organizacija ide na izbore, ako su konunisti rade ono što su uradili, uzurpiraju vlast, šire strah među narodom, otimaju ljudima kuće i imanja, progone neistoimšljenike, sve osim sebe proglašavaju neprijateljima i izdajnicima i zabranjuju im rad, vrše prinudne otkupe....ma znaš i sam šta su radili ti toji

Dakle, ajmo po redu, prvo jedno pa drugo.


Dakle prvu stvar, otkud nagli porast broja partizana si konalno ukapirao, prgmatizam.

Ćorave kutije...
E sad bi morao da ti održim kratak kurs slobodnih izbora da ukapiraš
Nemam živaca, zato samo katko

Izbori su ili slobodni ili su farsa.
Samo rezultati slobodnih izbora predstavlajju volju građana.

Izbori u vremenu u kom uveliko traje hajka i ubijanje protivnika jedne strane, dakle monarhista, demokrata, zagovornika višestranačja, kojima jedna strana naoružana krstari po narodu, nalaže koga se mora glasati a ko se usprotivi pojede ga mrak, u kojima se na biračkim mestima nalaze opet naoružani pripadnnici samo jedne liste, a predstavnika druge uglavnom i nema, a i kad ih ima bivaju šikanirani od protivničke, naoružane, strane, na kojima se tačno zna ko kako glasa, gde tajnosti nema, nisu slobodni izbori nego farsa.
Rezultati farse od izbora ne odražavaju volju naroda kakvi god da su.

ONAJ KO SE POZIVA NA REZULATTE FARSE OD IZBORA NEMA BLAGE VEZE SA DEMOKRATIJOM
( a ako se još i zalaže za demoktratiju, kao što se ti zalažeš, urnebes postaje kompletan)

anfieldroad anfieldroad 22:59 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

expolicajac
Krajnje je vreme da se oslobodimo mitova i da izgradimo drzavu na koju cemo biti ponosni i u kojoj ce nasa deca zaleti da ostanu, da zive i prave svoju decu. Ovde ! A ne vise da beze iz nje kao gastarbajteri ili azilanti. Krajnje vreme !!!

Ja sam mislio da je to Jugoslavija. Eto malo sam se zajebucnuo. A vidim da i ti nisi daleko da se malo zajebucneš.



Ne razumem.
Izneo sam dovoljno razloga protiv postojanja Jugoslavije, koliko god pre 120 godina ta ideja izgledala dobro. Jugoslavija je bila nedemokratska drzava koja je lose vodjena, a lazno blagostanje gradila na koriscenju trenutnih interesa drugih, odnosno "velikih sila". Ni na koji nacin nije bilo moguce odrzati je u zivotu, osim sirovom silom, bas na onaj nacin koji je koristio Milosevic.
Na kraju sam izneo svoju sopstvenu nadu da Nezavisna Srbija treba i moze da se uozbilji, da zaboravi na iluzije iz prethodnog perioda. U ovom trenutku svom sinu zelim samo da pobegne odavde, sto sam takodje jasno rekao. Ako ste zbog svega ovoga stekli utisak da sam blizu toga da se "zajebucnem", ponavljam ono sa pocetka - NE RAZUMEM !!
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:45 30.11.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Dakle prvu stvar, otkud nagli porast broja partizana si konalno ukapirao, prgmatizam.

e pa ti pragmatičari su i masovno glasali za novu komunističku vlast, a to što je tebi krivo tvoj problem.
Ako su vojska onda se vojska demobiliše, oružje vraća u kasarne i ljudi idu kući.

pa što bi ti rekao , stvarno nemam živaca da ti odgovaram na gluposti koje postavljaš.Pa vojska i jeste demobilisana, održani izbori konstituisanew skupštine i organivlasti od mesne zajednice do federacije. To što se tebi ne sviđa šta ti ja mogu.Da li ti ako se već pozivaš na legitimnost izbegličke vlade i kralja, da li znaš da je kralj imenovao zajedničku vladu na osnovu sporazuma izbegličke vlade i Nacionalnog komiteta oslobođenja Jugoslavije
"Kralj Petar II je pozvao četnike da stupe u Narodnooslobodilačku vojsku, a one koji to odbiju osudio kao izdajnike koji "zloupotrebljavaju ime kralja i autoritet krune" radi pravdanja saradnje sa neprijateljem.

29. avgusta 1944. godine kralj Petar je doneo ukaz O. Br. 881 kojim se general Dragoljub Mihailović razrešava dužnusti načelnika Štaba Vrhovne komande u okupiranoj Jugoslaviji i stavlja na raspolaganje ministru vojske, mornarice i vazduhoplovstva.[12]
12. septembra 1944. jugoslovenski kralj Petar II Karađorđević je javno pozvao sve borce da pristupe Narodnooslobodilačkoj vojsci Jugoslavije, a one koji to odbiju osudio kao izdajnike koji "zloupotrebljavaju ime kralja i autoritet krune" radi pravdanja saradnje sa neprijateljem:

U ovom sudbonosnim i za Jugoslaviju velikim danima, kada pobedonosne armije Sovjetskog Saveza stoje na našoj granici s jedne strane, a američke i britanske s druge strane, kada je dan naše slobode u punom svanuću, pozivam sve Srbe, Hrvate i Slovence da se ujedinite i pristupite Narodnooslobodilačkoj vojsci pod maršalom Titom. (...) tom našom narodnom vojskom, koja je jednodušno priznata, podržavana i pomagana od naših velikih saveznika, Velike Britanije, Sovjetskog Saveza i Sjedinjenih Država Amerike.

Svi oni, koji se oslanjaju na neprijatelja protiv interesa svog vlastitog naroda i njegove budućnosti, i koji se ne bi odazvali ovom pozivu, neće uspeti da se oslobode izdajničkog žiga, ni pred narodom ni pred istorijom. Ovom mojom porukom vama, odlučno osuđujem zloupotrebu imena kralja i autoriteta krune, kojom se pokušavalo opravdati saradnja sa neprijateljem i izazvati razdor među borbenim narodom u najtežim časovima njegove istorije, koristeći time samo neprijatelju."
Nije valjda da ne veruješ svome kralju.
A evo govora kralja Petra II povodom oslobođenja Beograda, što neki njegovi navodni obožavaoci idiotski nazivaju okupacijom, dakle
"Tom prigodom, preko Radio Londona, kralj Petar Drugi je održao govor i između ostalog rekao:
**Pozdravljajući oslobođeni Beograd, ja pozdravljam sve vas, dragi moji Srbi, Hrvati i Slovenci ispunjen najdubljom zahvalnošću prema junačkoj narodnooslobodilačkoj vojsci i maršalu Titu, prema bratskoj i savezničkoj Crvenoj Armiji i njenom velikom maršalu Staljinu i odajem poštu svima herojima i žrtvama za našu zajedničku slobodu.**
Završio je svoj govor uzvicima: **Živela Narodnooslobodilačka vojska i junačka Crvena Armija! Živeli Srbi, Hrvati i Slovenci! Živela slobodna i srodna Jugoslavija!**
Da li **zvanične ustanove svakog istinski demokratskog sistema** treba da ukinu ovaj govor kralja Petra Drugog? Svakako, jer bez njega, videćemo, stvari bi išle lakše.
Šta je prethodilo ovom oduševljenom govoru kralja Petra Drugog? Odgovor: NJegovo Naređenje, emitovano preko Radio Londona, 12. septembra 1944. godine:
"Moji Srbi, Hrvati i Slovenci,
U ovim sudbonosnim i za Jugoslaviju velikim danima, kada pobedničke armije Sovjetskog Saveza stoje na našim granicama s jedne strane, a Britanske i Amerikanske armije s druge strane, u danima kada se u punoj jutarnjoj zori pokazuje dan naše slobode, pozivam sve Srbe, Hrvate i Slovence da se ujedine i priđu Narodnooslobodilačkoj vojsci Maršala Tita.
Sa mojim punim znanjem i odobrenjem je Kraljevska Vlada dr Ivana Šubašića sklopila važan i koristan soprazum sa tom našom naoružanom vojskom, koja je priznata i pozdravljena i od naših velikih saveznika: Velike Britanije, Sovjetskog Saveza i Sjedinjenih Država."
I prestani više da smaraš glupostima o tvom poznavanju demokratije, izbora, društvenih tokova, i svega o čemu uporno pišeš.
Tvoja jedina konstanta je patološka mržnja prema komunistima u koje svrstavaš sve koji su bili na strani partizanskog pokreta.
Nemam ništa protiv , uživaj, ali ne smaraj.


hoochie coochie man hoochie coochie man 00:16 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Nije valjda da ne veruješ svome kralju.


E više sa tim pozivom.....

Tebi nije važno što je taj poziv upučen preko radija?
Misliš da je uobičajeno da kralj sa svojim ministrom komunicira tako da ga ceo svet sluša?
Ne misiliš da je silom prilika bio primoran na taj propagndni potez?
Ne znaš šta se dešavalo i šta je o tom pozivu sam kralj rekao nakon njega?

Niti ti je šta važno niti šta znaš osim da je kralj nešto rekao.

E moj istoričaru....

Ajd malo o ovom pozivu, dakle zvaničnom, na sastanku užeg rukovodstva, ne propagandnom nego suštinskom, na zasedanju AVNOJA

Potrebno je zato stvoriti toliko mnogo beskućnika, da ovi beskućnici budu većina u državi.

Stoga mi moramo da palimo. Pripucaćemo pa ćemo se povući. Nemci nas neće naći, ali će iz osvete da pale sela. Onda će nam seljaci, koji tamo ostanu bez krova, sami doći i mi ćemo imati narod uza se pa ćemo na taj način postati gospodari situacije. Oni koji nemaju ni kuće ni zemlje ni stoke, brzo će se i sami priključiti nama, jer ćemo im obećati veliku pljačku.

Teže će biti sa onima koji imaju neki posed. Njih ćemo povezati uza se predavanjima, pozorišnim predstavama i drugom propagandom... Tako ćemo postepeno proći kroz sve pokrajine. Seljak koji poseduje kuću, zemlju i stoku, radnik koji prima platu i ima hleba, za nas ništa ne vredi. Mi od njih moramo načiniti beskućnike, proletere... Samo nesrećnici postaju komunisti, zato mi moramo nesreću stvoriti, mase u očajanje baciti, mi smo smrtni neprijatelji svakog blagostanja, reda i mira...

Milan Karagaća Milan Karagaća 01:05 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Misliš da je uobičajeno da kralj sa svojim ministrom komunicira tako da ga ceo svet sluša?

Da, nije uobičajeno trebalo je da bude sa svojom vojskom kao njegovi deda i otac.
A to javno obraćanje je imalo samo jedan cilj, a to je da pokuša da spere ljagu i sramotu sa sebe za ono što mu je ministar i njegova vojska u otadžbini radila.
Potrebno je zato stvoriti toliko mnogo beskućnika, da ovi beskućnici budu većina u državi.

Prekini sa tom nedićevskom i ljotićevskom propagandom.
Pa nećeš valjda meni to pričati jer potičem iz kraja gde su sva srpska sela opljačkana i popaljena, često i sa preko 100 žena, staraca i dece u kućama,pa nisu to radili partizani tj. tada još ustanici i nepodeljeni na partizane i monarhiste.
Sramota.
freehand freehand 01:08 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..



Ajd malo o ovom pozivu, dakle zvaničnom, na sastanku užeg rukovodstva, ne propagandnom nego suštinskom, na zasedanju AVNOJA

Potrebno je zato stvoriti toliko mnogo beskućnika, da ovi beskućnici budu većina u državi.

Stoga mi moramo da palimo. Pripucaćemo pa ćemo se povući. Nemci nas neće naći, ali će iz osvete da pale sela. Onda će nam seljaci, koji tamo ostanu bez krova, sami doći i mi ćemo imati narod uza se pa ćemo na taj način postati gospodari situacije. Oni koji nemaju ni kuće ni zemlje ni stoke, brzo će se i sami priključiti nama, jer ćemo im obećati veliku pljačku.

Teže će biti sa onima koji imaju neki posed. Njih ćemo povezati uza se predavanjima, pozorišnim predstavama i drugom propagandom... Tako ćemo postepeno proći kroz sve pokrajine. Seljak koji poseduje kuću, zemlju i stoku, radnik koji prima platu i ima hleba, za nas ništa ne vredi. Mi od njih moramo načiniti beskućnike, proletere... Samo nesrećnici postaju komunisti, zato mi moramo nesreću stvoriti, mase u očajanje baciti, mi smo smrtni neprijatelji svakog blagostanja, reda i mira...


E stvarno, odakle ti ovaj "citat", života ti? Na kom zasedanju avnoja, koje je to "uže" rukovodstvo?
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:17 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

A to javno obraćanje je imalo samo jedan cilj, a to je da pokuša da spere ljagu i sramotu sa sebe za ono što mu je ministar i njegova vojska u otadžbini radila.


Pa da vojsku koja je bila na njegovoj strani potčini onoj koja mu je zabranila povratak u zemlju?
Nije tebi do logike, vidim ja

Prekini sa tom nedićevskom i ljotićevskom propagandom.

Šta ti je bre, pa to je Moša Pijade rekao na prvom zasedanju avnoja, kakvi te nedićevci spopali?

A vidi ovo

Kod nekih drugova postoji
bojazan od represalija (ne u rukovodstvu), od uništavanja sela
i ljudi itd. Baš taj strah najviše koči odlučnije pristupanje
mobilizaciji hrv. sela. A ja držim da će baš represalije prebaciti hrv. selo na stranu srp. sela. U ratu se ne smijemo plašiti
uništavanja čitavih sela. Teror će bezuslovno dovesti do oružane
akcije.


hoochie coochie man hoochie coochie man 01:19 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

E stvarno, odakle ti ovaj "citat", života ti? Na kom zasedanju avnoja, koje je to "uže" rukovodstvo?


piše dole u odgovoru Kargači

ima ovde

edit
ne radi link izgleda

http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/komunisticka-strategija-osvajanja-vlasti.html?alphabet=l
freehand freehand 01:30 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

hoochie coochie man
E stvarno, odakle ti ovaj "citat", života ti? Na kom zasedanju avnoja, koje je to "uže" rukovodstvo?


piše dole u odgovoru Kargači

ima ovde

edit
ne radi link izgleda

http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/komunisticka-strategija-osvajanja-vlasti.html?alphabet=l

Ne radi ti ni ovo.
A i da radi... Meni da prostiš izgleda ko zapis sa daske iz zida klozeta Koste Pećanca
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:34 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Ne radi ti ni ovo.
A i da radi... Meni da prostiš izgleda ko zapis sa daske iz zida klozeta Koste Pećanca


To kako tebi izgleda je najmanje bitno, zar ne?

a ne radi stvarno
Ne znam kako da to sredim, kucaj Nova Srpska Politička Misao pa traži
hoochie coochie man hoochie coochie man 01:39 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

da dodam link i za ovo drugo, valjda će raditi

[url=http://www.znaci.net/zb/4_2_2.pdf]ZBORNIK
DOKUMENATA I PODATAKA
O NARODNOOSLOBODILAČKOM RATU
jUGOSLOVENSKIH NARODA [/url]

ps.
Kako ti ovo izgleda, razlikuje li se drastično od onog?


neće ni ovde link, što neće pojma nemam
milisav68 milisav68 10:14 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

freehand
Meni da prostiš izgleda ko zapis sa daske iz zida klozeta Koste Pećanca

Ima to u knjizi Aleksandra Bajta - Bermanov dosije (možda ne baš tim rečima), i navodi izvore odakle je to preneo (sve zvanična dokumenta i zbornici).
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:04 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

a ne radi stvarno
Ne znam kako da to sredim, kucaj Nova Srpska Politička Misao pa traži

Radi EVO da pomognem , mada ovu nedićevsku propagandu kao što rekoh ne uzimam za ozbiljno, osim kao primer širenja mržnje i nekulture.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:05 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

Meni da prostiš izgleda ko zapis sa daske iz zida klozeta Koste Pećanca

upravo tako.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:53 01.12.2013

Re: taj mracni predmet nostalgije..

mada ovu nedićevsku propagandu kao što rekoh ne uzimam za ozbiljno, osim kao primer širenja mržnje i nekulture.


Hvala za pomoć (stvarno ne znam šta je sa linkovima, nekad radi nekad ne)

A uzimaš li za ozbiljno ono sa drugog linka (tu nisi hteo da pomogneš. baš me zanima zašto :))
Ono kad Kardelj priča Titu da se sela moraju paliti da bi se izazvali Nemsci na teror, a onda će seljaci pohrliti u partizane?

U čemu je razlika između toga što prića Kardelj i onoga što priča Pijade?
Pijade je bio samo malo precizniji, detaljniji, logićno, priča na kongresu.

Suština je identična, i uopšte nije nepoznata stvar da je to bila partizanska taktika.
Ne znam zašto ste se ti i fri iznenadili.
alselone alselone 17:31 29.11.2013

Dan republike



(ukro za FB)
milisav68 milisav68 18:29 29.11.2013

Re: Dan republike



Da ne kvarimo slavu domaćinu.
petronijevic001 petronijevic001 19:13 29.11.2013

Re: Dan republike

Milan Karagaća

Netačno.
Ako govoriš o samoopredelenju onda ne može biti govora o ratu već dogovoru.A oni nisu hteli da se dogovaraju već da ratuju jer su bili nedorasli istorijskom i svakom drugom trenutku, totalno nezrele ličnosti koje su umislile da su direktni naslednici izglorifikovanih srednjovekovnik tiranina.

СФРЈ је у своје темеље уградила сецесију република као логичан развој догађаја.То је јасно ако се погледа еволуција Устава из 1946,1953(уставни закон), 1963 и 1974 године, републике су добијале све већа права и на крају су се осамосталиле а СФРЈ је престала да постоји.То је пројектован развој те заједнице, којој њени уставотворци(међу којима је најважнији Броз) једноставно нису наменили да дуго траје.Нису је растурили неки зликовци и антикомунисти, него је дошло време да та заједница престане да постоји, што су јој и наменили њени креатори.

Устав СФРЈ је имао такву природу, да би се са таквим највишим правним актом, распала и свака друга држава.Пре или касније, у свакој држави на власт дођу политичари који су незрели и неспособни, али се државе не распадају због тога.Због тога се распадају само државе које имају труле темеље, а темељи СФРЈ су били Устав из 1974 године, самоуправљање, титоизам, једнопартијска диктатура.

Ја просто не видим да је иједан од ових темеља СФРЈ примењив данас.Једино можемо применити Устав из 1974 године као модел пројектованог распада Србије.

hajkula1 hajkula1 20:08 29.11.2013

Re: Dan republike

petronijevic001

Ја просто не видим да је иједан од ових темеља СФРЈ примењив данас.Једино можемо применити Устав из 1974 године као модел пројектованог распада Србије.



Na youtube, ruski dokumentarci, (ima ih sa prevodom) objašnjavaju dosta toga, pa i čuveno Titovo NE, u vreme Informbiroa. Iznenadila sam se, ne jednom informacijom. Svekar mi nije više živ da ga podrobnije ispitam a ne znam drugu osobu od poverenja.


Jedino što moram da pomenem, što se tiče života na kredit u toj Jugoslaviji, pa uporedim sa sadašnjuom zaduženošću i standardom, ne mogu da se ne zapitam.





Lopovi da vrate ukradeno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:30 29.11.2013

Re: Dan republike

Устав СФРЈ је имао такву природу, да би се са таквим највишим правним актом, распала и свака друга држава.

Država se nije raspala primenjujući ustav već odsustvom političke volje i nedoraslošću tadašnjih republičkih paša da se dogovore oko preuređenja države upravo kako je ustav i dozvoljavao a da se ne raspadne već da bude manje-više labilna federacija ili čak i konfederacija.
Prvo, grešiš u oceni ustava pa sam sklon da poverujem da ni jedan nisi ni pročitao več pričaš mnogo puta ponavljane floskule.
Ni u jednom ustavu ne piše da će se država raspasti niti je to ustavno dozvoljeno.Uostalom, i po nemačkom ustavu savezne države imaju čak i svoja predstavništva u Berlinu pa se ne raspadaju, čak se Bavarska naziva "Slobodna država Bavarska", pa zašto se ne raspada Velika Britanija, ona i nema pisani ustav.Nego prijatelju slabo si ti upućen u tu problematiku, a informacije radi ustav nije pisao Broz već eminentni profesori ustavnog prava kao što je Jovan Đorđević.
freehand freehand 22:45 29.11.2013

Re: Dan republike

Država se nije raspala primenjujući ustav već odsustvom političke volje i nedoraslošću tadašnjih republičkih paša da se dogovore oko preuređenja države upravo kako je ustav i dozvoljavao a da se ne raspadne već da bude manje-više labilna federacija ili čak i konfederacija.

Ti stvarno veruješ da bi se Franjo Tuđman a bogami i Slovenci i Albanci zasutavili na konfederaciji? Misliš da su Albanci republjik tražili zbog većih prava ili kao ključ za tu bravu koja pušta napolje u pogodnom momentu?
Što se samog Ustva tiče - ja sam ga čitao. I učio iz knjige Jovana Đorđevića, a slušao i Radomira Lukića, i Voju Stanovčića, i Acu Firu, a i rasprave o tome da li je pravo na samoopredeljenje več konzumirano, ili ga je još moguće upotrebiti.
Tako da - mani se ti Nemačke. Drž se Bilandžića.
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:23 30.11.2013

Re: Dan republike

Ti stvarno veruješ da bi se Franjo Tuđman a bogami i Slovenci i Albanci zasutavili na konfederaciji?

Pa kako ono bi na onoj konferenciji o Jugoslaviji u Hagu kada svi uključujući i Momira prihvatiše da se Jugoslavija očuva kao preuređena država, a samo SM ne prihvati a posle natera i Momu.
Ću reći, moglo se dogovoriti da se htelo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 01:25 30.11.2013

Re: Dan republike

I učio iz knjige Jovana Đorđevića, a slušao i Radomira Lukića, i Voju Stanovčića, i Acu Firu,

Vidi, ja i ispite kod njih polagao, a kod Bilanžića nisam.
freehand freehand 01:35 30.11.2013

Re: Dan republike

Milan Karagaća
Ti stvarno veruješ da bi se Franjo Tuđman a bogami i Slovenci i Albanci zasutavili na konfederaciji?

Pa kako ono bi na onoj konferenciji o Jugoslaviji u Hagu kada svi uključujući i Momira prihvatiše da se Jugoslavija očuva kao preuređena država, a samo SM ne prihvati a posle natera i Momu.
Ću reći, moglo se dogovoriti da se htelo.

Jel znaš ti koliko su puta i šta sve prihvatali razni među njima? A da ništa nisu održali? I konkretno, da se ne šetamo - misliš li ti da bi Franjo Tuđman sa Hrvatskom zaista ostao u bilo kakvoj državnoj tvorevini koja nije nezavisna država Hrvatska?
freehand freehand 01:37 30.11.2013

Re: Dan republike

Milan Karagaća
I učio iz knjige Jovana Đorđevića, a slušao i Radomira Lukića, i Voju Stanovčića, i Acu Firu,

Vidi, ja i ispite kod njih polagao, a kod Bilanžića nisam.

Ja kod dvojice. A Bilandžić je istoričar. Nije loše pročitati njegove poslednje radove. Zanimljivo.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:00 30.11.2013

Re: Dan republike

misliš li ti da bi Franjo Tuđman sa Hrvatskom zaista ostao u bilo kakvoj državnoj tvorevini koja nije nezavisna država Hrvatska?

Nemaš pojma kako bi on ostao i plus dao autonomiju onome što se kasnije kolokvijalno zvalo RSK, ali bio je neko ko mu je stalno išao na ruku pružao alibi da od takve zajedničke države nema ništa. Zar stvarno misliš da pdluke te konferencije u Hagu ne bi bile provedene i pod pritiskom SAD i EZ.
Ono sa čime se Franjo mogao suočiti je da bi morao da se obračuna sa ogromnim brojem ustaša koje je primio iz inostranstva i postavio ih na visoke položaje, e njih bi morao vojno i policijski da neutrališe i protera nazad u tri lepe.
Srpsko trčanje pred rudu je kroz istoriju bilo kobno za srpski narod, jer na kraju ni kriv ni dužan ispade kriv samo zato što je njegova elita pogrešno i van vremena i prostora radila.
I da li si mogao i poverovati da će posle svega onoga u Vukovaru, -lupanja tabli, prosveda protiv ćirilice,donošenja neke vladine uredbe o posebnom pijetetu, pa onog fašističkog karnevala u Vukovaru sa desetine hiljada zapenušanih i napaljenih, i onog skandala na stadionu, da se odjednom vrate ćirilične table, da se ukine uredba o pijetetu i da tzv. branitelji čak traže da i vlada pomogne da sa Srbima nađu zajednički jezik.
freehand freehand 21:39 30.11.2013

Re: Dan republike

Nemaš pojma kako bi on ostao i plus dao autonomiju onome što se kasnije kolokvijalno zvalo RSK, ali bio je neko ko mu je stalno išao na ruku pružao alibi da od takve zajedničke države nema ništa. Zar stvarno misliš da pdluke te konferencije u Hagu ne bi bile provedene i pod pritiskom SAD i EZ.
Ono sa čime se Franjo mogao suočiti je da bi morao da se obračuna sa ogromnim brojem ustaša koje je primio iz inostranstva i postavio ih na visoke položaje, e njih bi morao vojno i policijski da neutrališe i protera nazad u tri lepe.

Milane drzže... Kako da ti ovo kažem a da to ne zvuči grubo? kakva bre EZ, kakva Amerika? Nemačka je zajedno sa Austrijom rešila šta će i kako će biti sa budućom bivšom Jugoslavijom. Ende. Konfederacija - ok. aNa godinu dana. Ili dve. Kao bajagi. Samo, isključivo i jedino nezavisna država sa svojim Vrhovnikom. Kosovo možda koju godinu kasnije, ali sa istim rezultatom.
I da li si mogao i poverovati da će posle svega onoga u Vukovaru, -lupanja tabli, prosveda protiv ćirilice,donošenja neke vladine uredbe o posebnom pijetetu, pa onog fašističkog karnevala u Vukovaru sa desetine hiljada zapenušanih i napaljenih, i onog skandala na stadionu, da se odjednom vrate ćirilične table, da se ukine uredba o pijetetu i da tzv. branitelji čak traže da i vlada pomogne da sa Srbima nađu zajednički jezik.

Budi ljubazan pa mi citiraj, ako znaš, koja su to rešenja koja branitelji predlažu i oko kojih se treba naći zajednički jezik? Ona koja već postoje u zakonu ili neka nova, koja manje štipaju domoljubne oči i bodu u domoljubna srca?
Ja bih od toga pošao pri zaključivanju. Kako će naći zajednički jezik - hrvatski, i zajedničko pismo - latinicu. I sve super. Europski, demokratski, i oko čega uopšte frka i tko je i zakaj postavljao te usrane table sa čirilicom samo da nas svadi?
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:11 30.11.2013

Re: Dan republike

Budi ljubazan pa mi citiraj, ako znaš, koja su to rešenja koja branitelji predlažu i oko kojih se treba naći zajednički jezik? Ona koja već postoje u zakonu ili neka nova, koja manje štipaju domoljubne oči i bodu u domoljubna srca?

Nisi me rayumeo ni shfatio pojentu.Znači, ti isti koji su urlali, lupali, nisu hteli da razgovaraju sa Milanovićem, sada odjednom promenili ploču pa bi kao da se dogovore.
A onda, vlada ukida uredbu o iznimnom pijetetu, neće biti referenduma o ćirilici.
To ti kažem, kada se pritisne onda može.
I da ti kažem, biže u Vukovaru i u Hrvatskoj ćirilice, ali će biti i dalje ekstremista koji će skrnaviti natpise, no se nadam da će vlada biti energična pa takve budaletine zatvarati.
Nemačka je zajedno sa Austrijom rešila šta će i kako će biti sa budućom bivšom Jugoslavijom.

Ništa Nemačka i Austrija nisu rešile , sva rešenja su se izdešavala u zemlji , a one onda pokazale naklonost prema nekima.Pa i Rusija je među prvima priznala neovisnu Hrvatsku.
Konfederacija - ok. aNa godinu dana. Ili dve. Kao bajagi. Samo, isključivo i jedino nezavisna država sa svojim Vrhovnikom. Kosovo možda koju godinu kasnije, ali sa istim rezultatom.

Pa vidi, da je bilo pameti pa dobiti i te dve godine, mada niko nije oročavao na dve, ko zna šta sve može da se u dve godine desi, ako ništa neki unutrašnji problemi i tenzije bi morale da opadnu.
Sve je bilo bolje no odmah srljati u rat i svako crtati nove granice, jebeš granice kad za njih izginu ljudi onda ničemu i ne služe.
satinelle satinelle 20:27 29.11.2013

Srećan vam dan protiv fašizma i nacizma

Svima koji poštuju svoju istoriju i ponose se antifašističkom borbom protiv nacista i fašista svih vrsta, čestitam Dan republike.

Hvala! Poštujem sve koji su se borili protiv svih vrsta fašista i nacista (kako stranih, tako i domaćih), ali nažalost, i sada se neki bore...neki protiv ćirilice, ima ih i danas koji su "za dom spremni", poneki bi da linčuju azilante u Obrenovcu...itd. Napekli smo se vala prasića na kojekakvim poselima! Mislim da je dosta, a samo zato što je Jugoslavija najgora tvorevina ikad nastala na ovim prostorima i da je ispričala svoj deo istorije. Borbu protiv fašizma i nacizma ne treba osporavati pojedinim delovima bivše nam zemlje, i pojedinim ličnostima koje zaslužuju da budu spomenute i da im se imena pamte. Jugoslavija je prošlost, kojoj ne treba iznova i iznova da se vraćamo. Srbija da gleda svoja posla, a da se istorije samo rado seća!
G r o f G r o f 22:14 29.11.2013

Re: Srećan vam dan protiv fašizma i nacizma

satinelle
Svima koji poštuju svoju istoriju i ponose se antifašističkom borbom protiv nacista i fašista svih vrsta, čestitam Dan republike.

Hvala! Poštujem sve koji su se borili protiv svih vrsta fašista i nacista (kako stranih, tako i domaćih), ali nažalost, i sada se neki bore...neki protiv ćirilice, ima ih i danas koji su "za dom spremni", poneki bi da linčuju azilante u Obrenovcu...itd. Napekli smo se vala prasića na kojekakvim poselima! Mislim da je dosta, a samo zato što je Jugoslavija najgora tvorevina ikad nastala na ovim prostorima i da je ispričala svoj deo istorije. Borbu protiv fašizma i nacizma ne treba osporavati pojedinim delovima bivše nam zemlje, i pojedinim ličnostima koje zaslužuju da budu spomenute i da im se imena pamte. Jugoslavija je prošlost, kojoj ne treba iznova i iznova da se vraćamo. Srbija da gleda svoja posla, a da se istorije samo rado seća!


Ništa ne nastaje i ne raspada se bez nekog istoriskog razloga i interesa.
Ne bih ulazio u razloge nastajanja i nestajanja ali kako stvari stoje kapitalizam nas čvrsto steže u zagraljaj.
... a kapital mrzi granice.
Ne bih se čudio da za 30 godina postanemo opet neka zajednička tvorevina.
Samo da vladavinu ovih što kliču "za dom spremni" i "za kralja i otadžbinu" zameni vladavina onih koji zgrću pare.
... kapital mrzi romantiku, samo koketira sa njom kad postoji mogućnost da je iskoristi.

svjetlana10 svjetlana10 21:38 29.11.2013

mama, republika, ljubav

Jutros mi moja najbolja drugarica poslala sljedeci SMS:

"Ovdje pada snijeg, pijem kafu, htjedoh ti poslati SMS, danas je Dan republike, srecan praznik. Ljubim te M"

Odgovorih joj:
"I tebi, najdraza. Ja samo taj praznik imam u sjecanju, ostale niti znam, niti mi sta znace. Ljubim te S"

Prije par godina rekoh joj da su mi tri najljepse rijeci: mama, republika, ljubav.
satinelle satinelle 21:50 29.11.2013

Re: mama, republika, ljubav

svjetlana10
Jutros mi moja najbolja drugarica poslala sljedeci SMS:"Ovdje pada snijeg, pijem kafu, htjedoh ti poslati SMS, danas je Dan republike, srecan praznik. Ljubim te M"Odgovorih joj:"I tebi, najdraza. Ja samo taj praznik imam u sjecanju, ostale niti znam, niti mi sta znace. Ljubim te S"Prije par godina rekoh joj da su mi tri najljepse rijeci: mama, republika, ljubav.


Srbija da gleda svoja posla, a da se istorije samo rado seća!
G r o f G r o f 22:18 29.11.2013

Re: mama, republika, ljubav

satinelle
svjetlana10
Jutros mi moja najbolja drugarica poslala sljedeci SMS:"Ovdje pada snijeg, pijem kafu, htjedoh ti poslati SMS, danas je Dan republike, srecan praznik. Ljubim te M"Odgovorih joj:"I tebi, najdraza. Ja samo taj praznik imam u sjecanju, ostale niti znam, niti mi sta znace. Ljubim te S"Prije par godina rekoh joj da su mi tri najljepse rijeci: mama, republika, ljubav.


Srbija da gleda svoja posla, a da se istorije samo rado seća!


Da, samo ne odredjujemo ja i ti koja su srpska posla nego oni koji u džepu imaju neko milionče ili milijardicu eura.
blogovatelj blogovatelj 23:27 29.11.2013

Re: mama, republika, ljubav

"I tebi, najdraza. Ja samo taj praznik imam u sjecanju, ostale niti znam, niti mi sta znace. Ljubim te S"

Prije par godina rekoh joj da su mi tri najljepse rijeci: mama, republika, ljubav.


Meni suza, ona muška, najteža, kanu na ove reči...
petronijevic001 petronijevic001 04:28 30.11.2013

Re:

Milan Karagaća

da se ne raspadne već da bude manje-više labilna federacija ili čak i konfederacija.

СФРЈ је била толико лабава, да ономе коме није одговарала таква заједница, таквом није могао одговарати било какав облик Југославије, звали га конфедерација или федерација.
СФРЈ 1974-1991 године и није била држава у правом смислу речи, него конфедерација независних држава, са појединим елементима државности(заједничка војска ЈНА, динар итд.).
Суштински ова држава се распала још 1974 године , а на окупу их је држала једнопартијска диктатура.Исто као што је Пољску, ЧССР, Мађарску заједно држала комунистичка диктатура, а иначе су то биле независне државе.

Milan Karagaća

Prvo, grešiš u oceni ustava pa sam sklon da poverujem da ni jedan nisi ni pročitao več pričaš mnogo puta ponavljane floskule.

Устав СФРЈ из 1974 године сам прочитао, а иначе је овај правни акт познат као једно ругло од устава, чак и у конкуренцији устава других реалсоцијалистичких држава.

Milan Karagaća

Uostalom, i po nemačkom ustavu savezne države imaju čak i svoja predstavništva u Berlinu pa se ne raspadaju, čak se Bavarska naziva "Slobodna država Bavarska", pa zašto se ne raspada Velika Britanija, ona i nema pisani ustav.

СР Немачка има федерално уређење, али је то једина сличност са СФРЈ.Све остало је потпуно различито, почев од организације савезних органа па до расподеле надлежности.

Milan Karagaća

... informacije radi ustav nije pisao Broz već eminentni profesori ustavnog prava kao što je Jovan Đorđević.

Смешно је ово тврдити.Зар би један Броз дозволио да му неки професор уставног права одређује надлежности Федерације и република, положај покрајина, друштвени, политички и економски систем.О томе увек одлучује онај ко врши уставотворну власт.У СФРЈ је то била Савезна скупштина формално, а фактички Јосип Броз.Професор Ђорђевић и њему слични су могли само да одраде техничку редакцију унапред припремљених решења, да то изгледа као правна норма, али суштину је одредио Броз и његов уски круг сарадника.

Тешко је замислити ситуацију да је неко смео да јавно искаже противљење оваквом уставу, још мање да неки посланик гласа против, или да неки професор својом редакцијом измени суштину Брозових решења.За то се ишло на робију.
gedza.73 gedza.73 09:26 30.11.2013

Ideja

Što ne pokrenete neku inicijativu o novom AVNOJ-u?

Odete u Sloveniju i počnete sa lobiranjem o Jugoslaviji, pa u Hrvatsku, BIH...

Kad vas tamo lepo prime, saslušaju, razumeju i slože se sa vašom idejom o novoj zajednici koja će se zvati SFRJ II dođite i u Srbiju.

Ja sam uveren da će svi iz bivših republika jedne divne zemlje koja je bila najbolje uređena, vrlo prosperitetna, sa divnim plažama, velikim slobodama biti oduševljeni i da će vas dočekati raširenih ruku.
blogovatelj blogovatelj 16:29 30.11.2013

Re: Ideja

a sam uveren da će svi iz bivših republika jedne divne zemlje koja je bila najbolje uređena, vrlo prosperitetna, sa divnim plažama, velikim slobodama


I rudnim bogatstvima.
bensendin bensendin 23:44 30.11.2013

dan zimnice

dan pripreme mesa. po tome ga svi pamte. toliko o praznovanju u sfrj.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:50 02.12.2013

Obznana

Karagaća, šta mislite o Obznani?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana