Budućnost| Društvo| In memoriam| Ljudska prava| Region

Komšiji crkla krava!

Jaril RSS / 02.12.2013. u 01:10


ili

Kako su Hrvati potpisali kolektivno samoubistvo

 

[Твој став је живот другог]

"Tamo gde svi misle slično,
niko ne misli mnogo."

Volter Lipman

Šta su im njihova deca kriva?

Budućnost jedne države zavisi od kvaliteta ideja koje kruže njenom kulturom. Društvo koje ume da iznedri ideju kako da optimalno reši određenu situaciju u kojoj se našlo (npr. ekonomsku krizu 2008.), jeste efikasno društvo. Da bi moglo da rešava izazove, društvo treba da ume da neguje proizvodnju novih ideja. Danas su najuspešnija ona društva koja umeju da proizvedu najviše novih ideja.

Referendum u Hrvatskoj je pokazao nizak nivo mišljenja koji trenutno preovlađuje u Hrvatskoj. Prvo što pada u oči je nesposobnost Ustavnog suda Hrvatske da prepozna diskriminaciju: ako je jedan oblik ponašanja dozvoljen jednog grupi građana, a isti taj oblik ponašanja je zabranjen drugoj grupi građana - to je diskriminacija. Ustavni sud je temelj države. Ako je temelj loš...

Niko se nije naučen rodio, te i nije loše ne znati. Loše je ne želeti znati.

Hrvatski referendum je pokazao mržnju Hrvata prema svojoj zemlji. Prema svojoj deci. Njegov rezultat je otkrio zlu volju da se zarad trenutnog samozadovoljavajućeg - Pobedio sam! - uništi čitavo društvo i njegova budućnost. Da se zaustavi protok ideja i da se društvo onesposobi da rešava, inače sve veće, izazove savremenog sveta.

Zašto je referendum zaustavio proizvodnju ideja?

Zombi - Hrvati

Osećaj doprinosa zajednici je najjači motivator koji postoji. Uostalom, zloupotreba tog osećaja je i dovela do toga da Hrvatska bude naterana da potpiše svoju ropsku presudu.

Današnji svet je visoko kompetitivan. Ona društva koja više unapređuju protok najsvežijih i proizvodnju novih ideja, u toj trci imaju veću prednost. Za proizvodnju ideja je neophodna kreativnost, a kada je kreativan proces u pitanju, veća plata rezultira smanjenom kreativnošću, a doprinos zajednici kreativnost povećava.

Svaki diskriminisan čovek, koji mnogo radi, ima svesnu ili nesvesnu nadu da će svojim radom uspeti da zaradi status jednakog. Ustav je najviši državni dokument, i to što je diskriminacija ušla u hrvatski temelj ubija svaku, i svesnu i nesvesnu, nadu u Hrvata da će se sopstvenim radom i trudom zaslužiti svoje mesto u društvu. Pošto je referendum poslao poruku da opšti doprinos društvu nije potreban i ubio osećaj doprinosa zajednici u Hrvatskoj, kakvo je ponašanje preostalo Hrvatima? Maksimalno iskorišćavanje društvenih mogućnosti za ostvarivanje lične, samo lične i ničega osim lične koristi. Zvuči kao već postojeća slika današnjeg hrvatskog društva? U Hrvatskoj već cveta diskriminacija. Referendumom je zacementirana.

Dobro, to je manjina ljudi ubijene motivacije, a šta je sa preostalom većinom? Svi su manjina. Da li po boji očiju, po boji kože, po boji kose, izborom posla, izborom seksualnog partnera, izborom hobija, omiljenim tipom automobila, omiljenom epohom operskih predstava... Svi su manjina po - bar nekoliko pitanja.

Vera u nekakvu idealnu sliku većine - jedan model u koji će se svi uklopiti, jeste neostvariva. Ali i da se poveruje u bajke, kakav će rezultat dati uklapanje u jedan model? To što je neki čovek manjina po nekoliko tačaka, razlikuje ga od drugog čoveka koji je manjina po nekim drugim tačkama. Obezbeđuje mu autentičnost. Kakve će ideje iznedriti ljudi koji su se odrekli bilo kakve svoje različitosti, bilo kakve svoje autentičnosti? Iste. Neautentične. Neupotrebljive. Beskorisne. Šta više, kada u okruženju jednog čoveka počnu da se ponavljaju iste ideje, mozak počinje da gasi proces razmišljanja jer mu je to signal da je razumeo svoje okruženje i da u njemu sada ume da se snađe.

Šta to beše mozak?

I pitanje za Hrvatsku. A gde su joj ljudi koji treba da znaju i da je upozore na ovo što piše u ovom tekstu? I kakve se to ideje motaju po glavama tih ljudi i kakvom su to motivacijom vođeni kada nisu uspeli da upozore Hrvatsku za šta glasa?

Svako ko je bar malo zagrebao po neuropsihologiji zna da se mozak, i proces mišljenja, formira životnim iskustvom u određenom okruženju. Takođe zna i da se neuronske mreže za obradu različitih informacija preklapaju. To znači da je postojanje manjina prednost za društvo, jer će kognitivne sposobnosti utrenirane u manjinskom okruženju biti iskorišćene za obradu informacija iz većinskog okruženja. Ovo je pojednostavljen opis mehanizma proizvodnje novih ideja koja je posledica života u manjinskom okruženju. Što većem broju manjinskih zajednica da čovek pripada, to je veća šansa da će on proizvesti autentične ideje.

I podsećanja radi, da bi se motivisao na proizvodnju ideja, čovekov rad treba da bude prihvaćen kao doprinos zajednici.

Svoju decu u belo roblje

Oni Hrvati koji se teše da nisu manjina po izboru seksualnog partnera, neka se zapitaju ponovo. Kada društvo pošalje poruku da se doprinos manjine odbacuje, ona šalje poruku da će se doprinos svake manjine odbaciti. Tako funkcioniše ljudska psiha. Sistemska diskriminacija rađa samožive ljude i među onim grupacijama koje, trenutno, nisu diskriminisane. Kada diskriminacija uđe u najviši državni akt, u srž države, to je poruka da diskriminacija diktira sve ostale sfere društva. Potrebno je da prođe nekih 30ak godina, da se smeni jedna generacija i Hrvatskom će dominirati samoživi građani, Ustavom programirani da čerupaju svoju državu, bez milosti i bez obzira. Kada bude dovoljno onemoćala, naprednije države će već smisliti politički mehanizam da Hrvatska postane, u svakom pogledu, zavisna od njih i da postane ropska zemlja.

Jedna država manje

I da, s obzirom da je moja prva velika zaljubljenost bila u jednog poluhrvata, a moja najlepša veza bila sa jednim Hrvatom, i s obzirom da sam sa Hrvatima, po pravilu, imao odličnu komunikaciju, razumevanje, pa i dobar seks, duša me boli zbog ovoga što je Hrvatska uradila sebi. Šta da se radi. Jedna država manje.



Komentari (230)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:14 02.12.2013

Не цела држава мање

Истра је гласала НЕ дискриминацији:



ЧЛАНАК

Jaril Jaril 01:20 02.12.2013

Re: Не цела држава мање

Može li Istra da ima svoj ustav?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:27 02.12.2013

Re: Не цела држава мање

Jaril
Može li Istra da ima svoj ustav?

Не бој се, узећемо се тамо ;-)
Кришом!
Jaril Jaril 01:34 02.12.2013

Re: Не цела држава мање


Не бој се, узећемо се тамо ;-)
Кришом!

Konačno! Proposal!
Tolike godine truda su se isplatile.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:22 02.12.2013

Re: Не цела држава мање

Jaril
Može li Istra da ima svoj ustav?


može, kada i Voša, daklena nikada - što nas ne sprečava da idemo u Pulu i vinograde...
loader loader 01:17 02.12.2013

Svojta u crnom

Kako su Hrvati potpisali kolektivno samoubistvo

Ne brinite za njih, katolička crkva ne dozvoljava samoubojstvo


Jaril Jaril 01:20 02.12.2013

Re: Svojta u crnom

A podstrekavanje na isto?
loader loader 01:24 02.12.2013

Re: Svojta u crnom

Podstrekavanje? Ma, kakvi... To u toj nji'ovoj varijanti bude kao pad na strunjaču
loader loader 01:21 02.12.2013

Država van države

duša me boli zbog ovoga što je Hrvatska uradila sebi. Šta da se radi. Jedna država manje.

Dont vori Ako stvarno zapadnu u državotvornu nevolju, opet će se priviti pod naše krilo, u neku drugu-treću-četvrtu zajedničku državu, pa, kad se oporave, odvaliće nam krilo i opet otići da budu samostalni
Jaril Jaril 01:27 02.12.2013

Re: Država van države

Misliš,

služiće se starim idejama?
loader loader 01:48 02.12.2013

Re: Država van države

Naravno, pošto znaju da kod nas velikodržavotvornih emotivaca to ponovo prolazi, ladno

st.jepan st.jepan 02:08 02.12.2013

A

šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?
freehand freehand 02:12 02.12.2013

Re: A

st.jepan
šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

Oko 85% protiv. Ako je u pitanju Hrvatska.
nurudin nurudin 02:46 02.12.2013

Re: A

Све док се кокетира са усташтвом, десницом, фашизмом, национализмом, квазипатриотизмом, квазиобитељским вредностима -- док су хулигани и спорташи ,,јачи" од државе, исто ће бити и у Хрвата и у нас (нису јачи, наравно -- видели смо на примеру наше некадашње државе која се у монтираном процесу обрачунала са Аписом да се може само ако се хоће).

И, Јарил, нисам сагласан да је овде у питању задовољство због једног За или против, реч је о дубоком несмислу за цивилизацијске вредности, и о релативизацији појма људско право.

Исто тако ће проћи и референдум о ћирилици. У времену свеопште релативизације, људски живот постаје обезвређен.

П. С. Овде, такође, није реч ни о браку (ја рецимо не бих ни изашао на референдум јер имам став о браку као сувишној институцији), реч је о могућности да некоме ускратиш право, јер си нецивилизован, бедан, јадан, уплашен, сав деструктиван -- и сем речи не не умеш да изговориш ништа друго. Негација, свеопшта негација јер за ништа нису потребни аргументи.
grmfrm grmfrm 07:43 02.12.2013

Re: A

šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?


A provokacija. Vi ste se nesto uvredili?

Tsk tsk molim Vas vi ste imali referendum. Pucanstvo je glasalo kako je glasalo.
O nasim rezultatima cemo kada ga i mi budemo pravili. Do tada insinuacije ostaju samo to.
st.jepan st.jepan 12:29 02.12.2013

Re: A

A provokacija. Vi ste se nesto uvredili?

Jaril Jaril 13:57 02.12.2013

Re: A

st.jepan
šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

Verovatno isto, ako je sudeći po glasovima Hrvata iz Srbije koji su glasali slično kao i većina. Međutim, čovek je dobar ili loš prema sebi, bez obzira da li će neki drugi čovek biti dobar ili loš prema sebi.
nurudin
да је овде у питању задовољство због једног За или против, реч је о дубоком несмислу за цивилизацијске вредности, и о релативизацији појма људско право.

Dobar deo motivacije da se uopšte izađe i ovako glasa leži u činjenici da određeni deo naroda oseća da slabo može da utiče na političare i upravljanje državom. I onda se pojavilo pitanje u kome su se oni osetili sposobnim da se nešto pitaju. Bez razmatranja destrukcije koju njihov odgovor ima za njih same.
Jukie Jukie 14:01 02.12.2013

Re: A

st.jepan
šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

Rekao bih 95 odsto "za" ( "za" je "protiv istopolnih brakova" )
freehand freehand 14:04 02.12.2013

Re: A

Jukie
st.jepan
šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

Rekao bih 95 odsto "za" ( "za" je "protiv istopolnih brakova" )

Pa sad... Narodna volja i mišljenje mekani je plasterin kojim se vešte ruke mogu igrati i od njega stvarati najčudnije i najneočekivanije figure.
Jukie Jukie 14:17 02.12.2013

Re: A

st.jepanšta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

JukieRekao bih 95 odsto "za" ( "za" je "protiv istopolnih brakova" )

freehand
Pa sad... Narodna volja i mišljenje mekani je plasterin kojim se vešte ruke mogu igrati i od njega stvarati najčudnije i najneočekivanije figure.

Ne znam baš, čini mi se da se 80 odsto starijih tinejdžera u Srbiji samoidentifikovalo da se ne bi družili sa raznim manjinama, da ne žele da im budu blizu itd. Protiv (tj. "za istopolne brakove" ) bi glasali liberali iz kruga dvojke, bloga B92 i sličnih fizičkih i internetskih enklava (jer su protiv svake diskriminacije), LGBT osobe, mali procenat rođaka lgbt osoba koji ih podržava, oni koji imaju lgbt prijatelje u inostranstvu pa su videli da to nije ništa strašno, oni koji su dobroćudni pa su im se prijatelji.odranije autovali kao lgbt i nije im smetalo, i neki zafrkanti koji namerno glasaju protiv bilo čega.

Ne vidim baš penzionere kako idu u redovima i na to glasanje, tako da cenim da bi izlaznost bila skewed prema mlađim ljudima, a hejteri bi se lepo organizovali i grupno izašli (nešto mnogo niču nacionalističke teretane po mojoj opštini u poslednje vreme)
freehand freehand 14:20 02.12.2013

Re: A

Jukie
st.jepanšta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

JukieRekao bih 95 odsto "za" ( "za" je "protiv istopolnih brakova" )

freehand
Pa sad... Narodna volja i mišljenje mekani je plasterin kojim se vešte ruke mogu igrati i od njega stvarati najčudnije i najneočekivanije figure.

Ne znam baš, čini mi se da se 80 odsto starijih tinejdžera u Srbiji samoidentifikovalo da se ne bi družili sa raznim manjinama, da ne žele da im budu blizu itd. Protiv (tj. "za istopolne brakove" ) bi glasali liberali iz kruga dvojke, bloga B92 i sličnih fizičkih i internetskih enklava (jer su protiv svake diskriminacije), LGBT osobe, mali procenat rođaka lgbt osoba koji ih podržava, oni koji imaju lgbt prijatelje u inostranstvu pa su videli da to nije ništa strašno, oni koji su dobroćudni pa su im se prijatelji.odranije autovali kao lgbt i nije im smetalo, i neki zafrkanti koji namerno glasaju protiv bilo čega.

Ne vidim baš penzionere kako idu u redovima i na to glasanje, tako da cenim da bi izlaznost bila skewed prema mlađim ljudima, a hejteri bi se lepo organizovali i grupno izašli (nešto mnogo niču nacionalističke teretane po mojoj opštini u poslednje vreme)

A koga si pre pet godina video da podržava dogovore sa Kosovom na tragu njegove nezavisnosti?
grmfrm grmfrm 14:30 02.12.2013

Re: A

Protiv (tj. "za istopolne brakove" ) bi glasali liberali iz kruga dvojke, bloga B92 i sličnih fizičkih i internetskih enklava


Molim, molim, oces da kazes da van kruga dvojke nema ljudi koji razmisljaju normalno?
Jaril Jaril 14:36 02.12.2013

Re: A

A koga si pre pet godina video da podržava dogovore sa Kosovom na tragu njegove nezavisnosti?

На трагу твог питања, ја верујем да култура може променити своје ставове за три године, ако се мотивише да то уради.
freehand freehand 18:23 02.12.2013

Re: A

Jaril
A koga si pre pet godina video da podržava dogovore sa Kosovom na tragu njegove nezavisnosti?

На трагу твог питања, ја верујем да култура може променити своје ставове за три године, ако се мотивише да то уради.

Tako je. Ja čak mogu da zamislim brak Vučića i Vulina, kao motivacioni faktor za glasače, ako bi oni sami bili dovoljno motivisano.
I već vidim Nebojšu Stefanovića u naručju Milovana Drecuna, o istom trošku!
inco inco 19:21 04.12.2013

Re: A

st.jepan
šta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?


Srbija nema potrebe da se bruka ovakvim referendumom - ona je već to utkala u svoj nokturalni oktroisani Ustav pa sad možete samo da se hvalite da ste konačno sustigli Srbiju u ludosti.
st.jepan st.jepan 00:26 05.12.2013

Re: A

inco

st.jepanšta misliš, kako bi na to isto referendumsko pitanje odgovorila Srbija?

Srbija nema potrebe da se bruka ovakvim referendumom - ona je već to utkala u svoj nokturalni oktroisani Ustav pa sad možete samo da se hvalite da ste konačno sustigli Srbiju u ludosti.

Hipotetički, Inco, hipotetički...
princi princi 02:29 02.12.2013

Sjajan tekst!

Krećemo se lagano ka svetskom društvu u kome će države i gradovi morati da se bore za i potrude da privuku talentovane i kreativne pojedince, u kome se ništa ne može uzimati zdravo za gotovo. A talentovani i kreativni pojedinci ne vole da žive u homofobnim, ksenofobnim i zatucanim sredinama. Tužan dan za biti Hrvat.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:58 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
Tužan dan za biti Hrvat.

Ваљда ће га преживати. (Да нећеш телеграм саучешћа да им пошаљеш?) И ми смо некако оне силне наше.

Ево ОВДЕ чланак који показује како gay frinedly окружење подиже вредност некретнина у крају и обратно, нетолеранција доводи до пада вредност некретнина. Овим гласањем сасвим је извесно да је Хрватска изгубила барем 3-4 милијарде евра у тржишној вредности некретнина. Хм... да је питање на референдуму било: "Да ли желите да свако до вас грађана Хрватске данас остане без хиљаду евра?" -- или, још боље, да је речено: "Ако изгласамо хомофобни устав, сутра свако од вас нек оде да уплати 1.000 евра на тај и тај рачун, да надокнадимо штету коју смо претрпили као друштво." -- можда би резултат био другачији? Ово су неке степенице мишљења. Она прва, која износи податак из истраживања, не би била довољно ефикасна. Ни она друга, која упозорава на последицу, такође. За балканска друштва тек би она трећа, која каже -- "'Ајд', мрш сутра у пошту да уплатиш 1.000 евра ако гласаш за дискриминацију!" -- можда билa довољно ефикасна. Можда, јер је и у њој један напорни мисаони процес: да се пројектује и перципира сутрашњица.
princi princi 11:14 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

За балканска друштва тек би она трећа, која каже -- "'Ајд', мрш сутра у пошту да уплатиш 1.000 евра ако гласаш за дискриминацију!" -- можда било довољно ефикасна

Da, ništa efikasnije od ljubavi i tolerancije na silu, :).
maksa83 maksa83 11:25 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Da, ništa efikasnije od ljubavi i tolerancije na silu, :).

Znam da je to nepopularno stanovište, ali moj omiljeni quote na temu sile je: "ako ti ne radi posao, znači da je ne koristiš dovoljno". ; )
freehand freehand 11:32 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
За балканска друштва тек би она трећа, која каже -- "'Ајд', мрш сутра у пошту да уплатиш 1.000 евра ако гласаш за дискриминацију!" -- можда било довољно ефикасна

Da, ništa efikasnije od ljubavi i tolerancije na silu, :).



Ja bih pričekao malo.
Budu li ih Ameri i Germancite dovoljno pričvrljili - gledaćemo mi Džoa i Tompsona kako zagrljeni u spotu promovišu istopolni brak. Samo polako.
Bar sa tim hoću-neću znamo kako funkcioniše.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:57 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
За балканска друштва тек би она трећа, која каже -- "'Ајд', мрш сутра у пошту да уплатиш 1.000 евра ако гласаш за дискриминацију!" -- можда било довољно ефикасна

Da, ništa efikasnije od ljubavi i tolerancije na silu, :).

Их, ти би да ширимо љубав?!
(Да нећеш да ми преотмеш Јарила???)
Не треба да их воле.
Треба само да их толеришу.
:)


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:58 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

maksa83
Da, ništa efikasnije od ljubavi i tolerancije na silu, :).

Znam da je to nepopularno stanovište, ali moj omiljeni quote na temu sile je: "ako ti ne radi posao, znači da je ne koristiš dovoljno". ; )

Да, мислим да је то оно што нас је 1999. снашло :)
princi princi 12:38 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Stvar sa tolerantnošću i poštovanjem prava na drugojačijost je u tome da oni nisu selektivni. Ne mogu se poštovati prava homoseksualaca, a mrzeti Srbi, Šiptari, Hrvati, Jevreji, komunisti ili libertarijanci. Drugim rečima, veza između cena nekretnina i odnosa prema pederima koju Brajkela gore nakači nije kauzalna nego korelativna (opet ta korelacija!). Ljudi, pogotovu oni kreativni, i hetero i homo vole i biraju da žive u tolerantnim i prijateljskim sredinama, a te sredine, baš zato što su tolerantne prema svima, tolerantne su i prema homoseksualcima. Trećim rečima, ne izglasava se tolerantnost na referendumu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:41 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Trećim rečima, ne izglasava se tolerantnost na referendumu.

Не, али се на њему учи :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:49 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
Stvar sa tolerantnošću i poštovanjem prava na drugojačijost je u tome da oni nisu selektivni. Ne mogu se poštovati prava homoseksualaca, a mrzeti Srbi, Šiptari, Hrvati, Jevreji, komunisti ili libertarijanci.



Goran Vučković Goran Vučković 12:55 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Не, али се на њему учи :)

Tolerancija prema referendumima...
princi princi 13:47 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Budu li ih Ameri i Germancite dovoljno pričvrljili - gledaćemo mi Džoa i Tompsona kako zagrljeni u spotu promovišu istopolni brak. Samo polako.
Bar sa tim hoću-neću znamo kako funkcioniše.

Čekaj, free, to pričvrljivanje je u ovom slučaju dobro? Loše? Podržavaš? Ne?
freehand freehand 13:48 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
Budu li ih Ameri i Germancite dovoljno pričvrljili - gledaćemo mi Džoa i Tompsona kako zagrljeni u spotu promovišu istopolni brak. Samo polako.
Bar sa tim hoću-neću znamo kako funkcioniše.

Čekaj, free, to pričvrljivanje je u ovom slučaju dobro? Loše? Podržavaš? Ne?

Što je to bitno?
princi princi 14:28 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Što je to bitno?

Pa što je bilo šta od gore napisanog bitno? Pitam samo... nemoj odmah da se brecaš, :).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:36 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
Što je to bitno?

Pa što je bilo šta od gore napisanog bitno? Pitam samo... nemoj odmah da se brecaš, :).

Еххх...
Та толеранција.
То нам фали.
freehand freehand 14:39 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
Što je to bitno?

Pa što je bilo šta od gore napisanog bitno? Pitam samo... nemoj odmah da se brecaš, :).

Ne brecam se, pitam, pošto mi liči na trik pitanje.
No generalno sam protiv mešanja u tuđe unutrašnje stvari. Sad, pitanje je - ne znam - kakvo i koliko pravo EU ima da utiče na zemlje članice.
Ako me, dakle pitaš da li podržavam pritiske van institucija - ne. Ako me pitaš da li podržavam pravo na istopolne brakove - da.
Predrag Brajovic
princi
Što je to bitno?

Pa što je bilo šta od gore napisanog bitno? Pitam samo... nemoj odmah da se brecaš, :).

Еххх...
Та толеранција.
Ти нам фали.

Da, da... Ti nam fali.
Jaril Jaril 14:42 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

princi
Sjajan tekst!

Hvala za pohvalu teksta.
ka svetskom društvu u kome će države i gradovi morati da se bore za i potrude da privuku talentovane i kreativne pojedince

Ovo smo već viđali kroz istoriju. Na mnogim pojedinačnim primerima (Nikole Tesle, recimo ), i na prrimeru prihvatanja veće količine kreativnih ljudi posle drugog svetskog rata od strane SAD. Kanada je srpsku kompozitorku proglasila sopstvenim nacionalnim blagom. Kreativni rad svakog pojedinca se presipa na druge pojedince i, na kraju, i na čitavo društvo. Zato treba čuvati svakog ko želi da svojom kreativnošću doprinese tom društvu.
princi princi 14:49 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

No generalno sam protiv mešanja u tuđe unutrašnje stvari. Sad, pitanje je - ne znam - kakvo i koliko pravo EU ima da utiče na zemlje članice.
Ako me, dakle pitaš da li podržavam pritiske van institucija - ne. Ako me pitaš da li podržavam pravo na istopolne brakove - da.

Ali zar slučaj ovog referenduma ne pokazuje besmislenost koncepta neograničenog suvereniteta? I individualne slobode su ograničene pravima Druge/Drugog, a postoje i neke kategorije koje bi morale da budu iznad mišljenja većine. To tvoje liči malo na utilirijanizam najgoreg tipa. Mada, u neku ruku, ovaj referendum i nije nekakav izraz suvereniteta, nego mob rule.
princi princi 17:24 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Ovo smo već viđali kroz istoriju. Na mnogim pojedinačnim primerima (Nikole Tesle, recimo ), i na prrimeru prihvatanja veće količine kreativnih ljudi posle drugog svetskog rata od strane SAD.

Da, iako ne znam baš koliko su SAD 40-tih i 50-tih godina dobar primer tolerantnog društva (bilo da je u pitanju odnos prema Crncima, Azijatima, komunistima, homoseksualcima, Jevrejima ili ženama), mislim da se u osnovi razumemo.
blogovatelj blogovatelj 17:36 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Ваљда ће га преживати


Poprilicno nisko misljenje imas o komsijama
freehand freehand 17:47 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

Ali zar slučaj ovog referenduma ne pokazuje besmislenost koncepta neograničenog suvereniteta?

Eh sad, slušaj - smislenost ograničenog suvereniteta gledali smo u Mađarskoj, Čehoslovačkoj, a bogami i u iranu, Čileu ili Panami. Pripisivana Brežnjevu nije bila odvratna ni Kenediju ili Niksonu.
Ja bih se u tom smislu držao Povelje UN i bitnih dokumenata koja je usvojila ta organizacija, i druge organizacije koja su kao obavezujuća prihvatile zemlje-članice.
Što se, pak, ovoga što je baš teško za izgovor a kamoli za kucanje tiče (kopi/pejst bi bio od pomoći)- ne vidim gde si to našao u mom komentaru? I to najgoreg tipa?
Ako je reč o utilitarizmu - mislim da je to upravo suprotno od onoga što su glasači u Hrvatskoj imali na umu a ni blizu onoga što sam ja imao na umu.
jer oni su se upravo rukovodili nečim što misle da su visoke moralne norme, domaćinske i hrišćanske, suprotne hedonističkim skrnavljenjima tradicionalnih vrednosti, a ja opet normama vladavine prava i demokratijom, u unutrašnjim i međunarodnim pitanjima i odnosima.
Jaril Jaril 19:33 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

(Да нећеш да ми преотмеш Јарила???)

Fajt. Over me?!?

sadmogudmrem
Jaril Jaril 19:37 02.12.2013

Re: Sjajan tekst!

iako ne znam baš koliko su SAD 40-tih i 50-tih godina dobar primer tolerantnog društva

SAD su i danas osrednji primer tolerantnog društva. Ali su, još tad, osetili vrednost ideja i važnost gajenja stimulativnog okruženja za njihov razvoj.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 04:21 02.12.2013

top

e baš lepo da je bar naša Topcat glasala kako treba.
Napred Istra!

nego Jarile, kako u Srbiji? kad će referendum tamo?
Goran Vučković Goran Vučković 11:20 02.12.2013

Re: top

e baš lepo da je bar naša Topcat glasala kako treba.

Ovo je kvarno :))))
vishnja92 vishnja92 11:43 02.12.2013

Re: top

mene bas razveselilo
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 15:37 02.12.2013

Re: top

Ovo je kvarno :))))


pa vidim po tvom osmehu
Jaril Jaril 16:52 02.12.2013

Re: top

nego Jarile, kako u Srbiji?

Ti bi insajderske informacije?
Napred Istra!

Napred! Jednom sam imao priliku da letujem u Istri za dž. i to, skoro mesec dana. Uz sav provod koji more donosi. Sve organizovano, ja kupio bus kartu. Tri dana pred polazak primetim da mi je - istekao pasoš.

na moj umetnički um
Bili Piton Bili Piton 14:59 03.12.2013

Re: top

Goran Vučković
e baš lepo da je bar naša Topcat glasala kako treba.

Ovo je kvarno :))))


Upiš! (tek danas se šunjam ovim blogom)

Super tekst, Jarile
docsumann docsumann 06:17 02.12.2013

za obitelj spremni


bocvena bocvena 09:36 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

docsumann



jaril i dok - imate ozbiljan talenat da u naslovu uhvatite suštinu!

je l' ima neko ko se iznenadio ovakvim rezultatima referenduma? neko ko bi se istovetnim rezultatima iznenadio u srbiji, bosni, makedoniji...ma nisam sigurna ni za sloveniju:)
kukusigameni kukusigameni 10:17 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

bocvena
docsumann



jaril i dok - imate ozbiljan talenat da u naslovu uhvatite suštinu!

je l' ima neko ko se iznenadio ovakvim rezultatima referenduma? neko ko bi se istovetnim rezultatima iznenadio u srbiji, bosni, makedoniji...ma nisam sigurna ni za sloveniju:)

Ne diskriminiši CG.
bocvena bocvena 10:27 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

joj, nisam se setila, grešna mi duša!
medjutim92 medjutim92 10:55 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

kukusigameni
Ne diskriminiši CG.


U CG je ovo pitanje usko vezano za incest, tamo j*%& oca..
niccolo niccolo 11:49 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

neko ko bi se istovetnim rezultatima iznenadio u srbiji

U Srbiji nema razloga za referendum jer u Ustavu već piše da je brak samo između muškinja i ženskinja

U tom smislu smo bolji od Hrvata, mi možemo naš polazni stav samo da popravimo, a oni su ga juče pogoršali...

Edit: smajli je naravno stavljen da bi bio u skladu s naslovom
bocvena bocvena 12:46 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

ma možemo i da svima zabranimo brak!
predatortz predatortz 12:49 02.12.2013

Re: za obitelj spremni

bocvena
ma možemo i da svima zabranimo brak!


Brak je poslednje utočište za hulje.
Ili to beše patriotizam?
livia68 livia68 10:26 02.12.2013

SAD MI JE LAKŠE

Kada društvo pošalje poruku da se doprinos manjine odbacuje, ona šalje poruku da će se doprinos svake manjine odbaciti


Upravo tako. Dugo sam se pitala što to, suštinski, nije u redu npr. sa Srbima.
Pa s ćirilicom.
A stvar je u obrascu (ne)razmišljanja.
Sad se pitam što je slijedeće.
Popis prijedloga:
- razvedeni
- samci
- vanbračna djeca
- pušači
- ljevaci (prirodno je da se piše desnom rukom!!!)
- umjetnici
- ateisti
- pripadnici druge vjere
- predebeli
- premršavi
- slabovidni
- djeca iz "mješovitih" brakova
- oni koji se "miješaju" s drugom rasom .....

Kako god to glupavo izgledalo, to je zaista isti obrazac.
Samo ne mogu shavtiti - zašto????


.
bladerunner92 bladerunner92 12:12 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE


livia68
Dugo sam se pitala što to, suštinski, nije u redu npr. sa Srbima.


i ja isto.Evo vec neko vreme me zbunjuje kako npr Srbija sa tako genijalnim, prepametnim (da ne zaboravimo i prelepim) ljudima nije iznedrila jednog Steve Wozniaka, Steve Jobsa , jednog Gates-a ili Marka Zuckerberga.Ne znam da li kreativni i talentovani pojedinci uopste mogu da se razviju u ovakvom drustvu , da li je samo do mame i tate (tj gena) ili i do sredine i para.Ali onda kad razmislim nekako dodjem do zakljucka da je samo do sredine tj okruzenja tj ljudi , obrni okreni...
nema veze sa temom
a mozda i ima
mesan mesan 14:02 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

bladerunner92

livia68
Dugo sam se pitala što to, suštinski, nije u redu npr. sa Srbima.


i ja isto.Evo vec neko vreme me zbunjuje kako npr Srbija sa tako genijalnim, prepametnim (da ne zaboravimo i prelepim) ljudima nije iznedrila jednog Steve Wozniaka, Steve Jobsa , jednog Gates-a ili Marka Zuckerberga.Ne znam da li kreativni i talentovani pojedinci uopste mogu da se razviju u ovakvom drustvu , da li je samo do mame i tate (tj gena) ili i do sredine i para.Ali onda kad razmislim nekako dodjem do zakljucka da je samo do sredine tj okruzenja tj ljudi , obrni okreni...
nema veze sa temom
a mozda i ima


Ovaj istoričar sa Harvarda ima analizu pitanja zašto je Zapad postao moćan, a Istok nije. Srbija je možda mali igrač za takvu analizu, ali i zapadne države su počele kao male (npr. Holandija), pa je interesantno pitanje zašto Zapad ima Gates-a a Kina nema (odgovor nije da su Kinezi "gluplji" :)

TED predavanje
maksa83 maksa83 14:05 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Ovaj istoričar sa Harvarda

Mnogo bolje zvuči "istoričar sa Harvarda", nego "Nial Ferguson". Ovo prvo zvuči ozbiljno.
freehand freehand 14:07 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

.. a Kina nema (odgovor nije da su Kinezi "gluplji" ..:)

Ako definišeš "Gates" - možda bi tvoj stav mogao da se problematizuje.
mesan mesan 14:08 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

maksa83
Ovaj istoričar sa Harvarda

Mnogo bolje zvuči "istoričar sa Harvarda", nego "Nial Ferguson". Ovo prvo zvuči ozbiljno.


maksa83 ili trol iz Srbije?
mesan mesan 14:12 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

freehand
.. a Kina nema (odgovor nije da su Kinezi "gluplji" ..:)

Ako definišeš "Gates" - možda bi tvoj stav mogao da se problematizuje.


Tu nije bilo mog stava, čovek je istoričar i ima neku analizu, koja je zanimljiva za diskusiju.

A Gates-a je pomenula bladerunner92, može tu da označava bilo šta od "multimilijarderska kompanija nastala iz garaže", preko "pedesetostruko veće zarade radnika u USA nego u Kini", do bilo koje mere prosperiteta i tehnoloških inovacija koja vam se sviđa...
Goran Vučković Goran Vučković 14:13 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

maksa83 ili trol iz Srbije?

Ma nisi u toku - neki dan je bio topli zec na tadejus kad je pomenula Fergusona i tu priču (ja okačih taj TED tom prilikom)

Doduše možda je tadejus htela malo da zeza nas ljubitelje Nasima Taleba, izborom nekog ko mu je na nivou po arogantnosti
mesan mesan 14:18 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Goran Vučković
maksa83 ili trol iz Srbije?

Ma nisi u toku - neki dan je bio topli zec na tadejus kad je pomenula Fergusona i tu priču (ja okačih taj TED tom prilikom)

Doduše možda je tadejus htela malo da zeza nas ljubitelje Nasima Taleba, izborom nekog ko mu je na nivou po arogantnosti


Aa, moje izvinjenje, i hvala na razjašnjenju :)

Jeste arogantan, i može neko da ga diskredituje ako ga ne voli (dovoljno je kontroverzan), ali analiza je analiza (ova je i zanimljiva) i postoji nezavisno od čoveka koji je izgovori :)
maksa83 maksa83 14:36 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

mesan
maksa83
Ovaj istoričar sa Harvarda

Mnogo bolje zvuči "istoričar sa Harvarda", nego "Nial Ferguson". Ovo prvo zvuči ozbiljno.


maksa83 ili trol iz Srbije?

Mama me zove "zlato".
mesan mesan 14:54 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

maksa83
mesan
maksa83
Ovaj istoričar sa Harvarda

Mnogo bolje zvuči "istoričar sa Harvarda", nego "Nial Ferguson". Ovo prvo zvuči ozbiljno.


maksa83 ili trol iz Srbije?

Mama me zove "zlato".


Bila bi gre'ota da tebi ne bude sve i uvek oprošteno, barem na ovom blogu :)

A na kom blogu ste se tadejus, Goran i ti nadglasavali preko ledja kontroverznih pisaca, jel neki skoriji? Sećam se (bar) jednog sa Talebom, ali na kom je i Ferga zalutao?
Goran Vučković Goran Vučković 15:03 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

A na kom blogu ste se tadejus, Goran i ti nadglasavali preko ledja kontroverznih pisaca, jel neki skoriji? Sećam se (bar) jednog sa Talebom, ali na kom je i Ferga zalutao?

Nešto kao za inat ne mogu to da nađem... skoro je bilo, prošle nedelje ili tako nešto.
maksa83 maksa83 15:11 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

A na kom blogu ste se tadejus, Goran i ti nadglasavali preko ledja kontroverznih pisaca, jel neki skoriji? Sećam se (bar) jednog sa Talebom, ali na kom je i Ferga zalutao?

Ja sad ne uspevam da nađem (kao da pretraga ne radi?), al' bio skoro, u poslednjih nedelju dana.
Jaril Jaril 15:21 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

vučko
Nešto kao za inat ne mogu to da nađem... skoro je bilo, prošle nedelje ili tako nešto.

maksimir
Ja sad ne uspevam da nađem (kao da pretraga ne radi?), al' bio skoro, u poslednjih nedelju dana.


Ste vi neki jednojajčani?
Goran Vučković Goran Vučković 15:23 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Ste vi neki jednojajčani?

maksa83 maksa83 15:29 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Jaril
vučko
Nešto kao za inat ne mogu to da nađem... skoro je bilo, prošle nedelje ili tako nešto.

maksimir
Ja sad ne uspevam da nađem (kao da pretraga ne radi?), al' bio skoro, u poslednjih nedelju dana.


Ste vi neki jednojajčani?

Q: Mujo, je l' muško il' žensko?
A: Blizanci!
Q: Dvojajćani ili jednojajćani?
A: Jedno je dvojajćani a drugo je cur'ca!
bladerunner92 bladerunner92 15:49 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

mesan


Pa nne znam , meni svih ovih 6 killer apps zavise od jednog koji je on iskljucio a to ja natioanl character koji se formira u okruzenje slobode ili neslobode i koji formira okruzenje slobode ili neslobode .I konkurenciju i naucnu revoluciju i pravo svojine i stimulaciju za rad i uslove za potrosacko drustvo moraju da stvore tj izvedu pojedinci tj ideje a podrze institucije i zakoni koje su opet izgradili ti isti pojedinci.Ko sto rekoh obrni okreni ljudi


Winston Churchill once defined civilization in a lecture he gave in the fateful year of 1938. And I think these words really nail it: "It means a society based upon the opinion of civilians. It means that violence, the rule of warriors and despotic chiefs, the conditions of camps and warfare, of riot and tyranny, give place to parliaments where laws are made, and independent courts of justice in which over long periods those laws are maintained. That is civilization -- and in its soil grow continually freedom, comfort and culture,"
docsumann docsumann 17:01 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

maksa83
Jaril
vučko
Nešto kao za inat ne mogu to da nađem... skoro je bilo, prošle nedelje ili tako nešto.

maksimir
Ja sad ne uspevam da nađem (kao da pretraga ne radi?), al' bio skoro, u poslednjih nedelju dana.


Ste vi neki jednojajčani?

Q: Mujo, je l' muško il' žensko?
A: Blizanci!
Q: Dvojajćani ili jednojajćani?
A: Jedno je dvojajćani a drugo je cur'ca!


dobio Mujo blizance i dao obojici ime Haso. poslije nekoliko godina pitali ga rođaci zašto je sinovima dao isto ime.
- pa kad dođem kući i kažem - Haso, izvadi mi pivo, tamo me dva čekaju.
mesan mesan 17:07 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Goran Vučković
A na kom blogu ste se tadejus, Goran i ti nadglasavali preko ledja kontroverznih pisaca, jel neki skoriji? Sećam se (bar) jednog sa Talebom, ali na kom je i Ferga zalutao?

Nešto kao za inat ne mogu to da nađem... skoro je bilo, prošle nedelje ili tako nešto.

maksa83

Ja sad ne uspevam da nađem (kao da pretraga ne radi?), al' bio skoro, u poslednjih nedelju dana.


Nije problem, ko izgubi argument ima pravo da obriše blog :)
mesan mesan 17:28 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

bladerunner92
mesan


Pa nne znam , meni svih ovih 6 killer apps zavise od jednog koji je on iskljucio a to ja natioanl character koji se formira u okruzenje slobode ili neslobode i koji formira okruzenje slobode ili neslobode .I konkurenciju i naucnu revoluciju i pravo svojine i stimulaciju za rad i uslove za potrosacko drustvo moraju da stvore tj izvedu pojedinci tj ideje a podrze institucije i zakoni koje su opet izgradili ti isti pojedinci.Ko sto rekoh obrni okreni ljudi


OK, ali u originalnom postu si spominjala gene i pare. Pare su posledica a ne uzrok, dok su geni suviše udaljeni od akcije --- npr., ako je neko pleme genetski tesano da bude ratobornije, ne znači da ne može da ima killer apps-ove podjednako funkcionalne kao bilo koje drugo pleme. Zar nisu recimo i Kelti i Germani spadali u ratoborne divljake ranog srednjeg veka, a eto ih osvojili celu planetu, pokrenuli industrijsku revoluciju, čak razvili i svoj sistem prava?

Ono što zoveš "national character" je vrlo teško definisati u ovom kontekstu, naročito na Balkanu, pa ne bih pominjao naciju. Ali recimo evo da postoji neka kultura koju su doneli Sloveni na Balkan, a koja je, recimo, najodgovornija što se killer apps nisu prirodno zapatili ovde. To je najdalje što bih ja išao po pitanju definisanja "nacionalnog karaktera". U tom slučaju, knjige kažu da su slovenska plemena bila anarhična, bez jasnog vođe i hijerarhije, grupa komuna. Zato su te grupe bile slabe i neodređene u odnosu prema moćnim komšijama, ali istovremeno manje podložne političkoj manipulaciji od strane tih komšija. E sad taj neki duh možda danas provejava na Balkanu, ali teško da se može poistovetiti sa (isključivo) Srbima (šta god oni bili, s obzirom da genetski gledano Mađari danas ispadaju maltene veći Sloveni od Srba :) ) Možda Srbija danas najbolje oslikava tu kulturu, ili ta kultura najbolje provejava kod Srba kad je vreme nestabilnosti?

Samo da mi se ovo ne uzme za zlo, jednom kad sam potegao ovu istorijsku karakterizaciju Balkana, gdja Jelica Greganović mi je skočila za vrat kao agitatoru za vizantijsko porobljavanje i mučenje plemenitih Slovena
Goran Vučković Goran Vučković 18:00 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Eh da, narodni karakter. Pisao Ha Džun Čang o lenčugama Japancima i ološu od Nemaca - već sam kačio beskonačno puta ovde, ali evo opet - Bad Samaritans.
tadejus tadejus 18:05 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

mesan

A na kom blogu ste se tadejus, Goran i ti nadglasavali preko ledja kontroverznih pisaca, jel neki skoriji? Sećam se (bar) jednog sa Talebom, ali na kom je i Ferga zalutao?


e kad ja moram da kacim link za blog na kom sam ispala smjesna u drustvu
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:15 02.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

tadejus
e kad ja moram da kacim link za blog na kom sam ispala smjesna u drustvu

Није ти лоше ово хињено признање греха и грешака. Као да си се раскритиковала :)
tadejus tadejus 08:27 03.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

Predrag Brajovic

Није ти лоше ово хињено признање греха и грешака. Као да си се раскритиковала :)


eto mislila sam poslije u cetri oka sve da ti priznam al kad me ovako javno prozivas...
priznajem i javno da mi je promakla nialova podrska tipartijancima i krljanje sa krugmanom
skorijeg je datuma a i krugman njega nigdje nije spomenuo (ili mi je i to promaklo)
i sad sta
ako je autor dobre ideje ili knjige budala (sto zakljucih da jeste iz nacina na koji se svadja sa krugmanom) da li to znaci da mu je i ideja i knjiga glupost?
i korak dalje
ako je autor naprasno postao budala (cjenim da on jeste i to momentom ulaska u krizu srednjih godina) da li i rektroaktivno treba ideje da mu se proglase za gluposti?

nek oprosti blogodomacin digresiju
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:55 03.12.2013

Re: SAD MI JE LAKŠE

tadejus
eto mislila sam poslije u cetri oka sve da ti priznam...

Пријају ове изјаве наклоности, само да знаш. Но, да се не лажемо, навикао сам ;-)

Неважно.
Да се вратимо на тему: ево једне едукативне и обитељске песме за сву децу, и хрватску и српску:



Jelica Greganović Jelica Greganović 12:12 02.12.2013

Već samo raspisivanje

refernduma na kojoj se većini daje pravo da odlučuje o pravima manjine je u svakoj demokratiji, koja bi se tim imenom zvala, problematično.
To je uprizorila i Slovenija dva puta, jednom kada se na referendumu odlučivalo o Izbrisanima, i drugi put kada se glasalo da li da se neudatim ženama dozvoli veštačka oplodnja...

Edit: Protiv refernduma je glasao i Čakovec.

http://www.mnovine.hr/novo/index.php?option=com_content&view=article&id=23978%3Au-akovcu-protiv-glasalo-ak-5895-posto-izalih-glasaa&catid=314%3Aaktualno&Itemid=457
Jaril Jaril 15:14 02.12.2013

Re: Već samo raspisivanje

i drugi put kada se glasalo da li da se neudatim ženama dozvoli veštačka oplodnja...

Da li je nekome palo na pamet ili javno rekao da ta neudata žena može da rodi dete sa potencijalom da pronađe lek za rak, npr.?
Goran Vučković Goran Vučković 15:16 02.12.2013

Re: Već samo raspisivanje

Da li je nekome palo na pamet ili javno rekao da ta neudata žena može da rodi dete sa potencijalom da pronađe lek za rak, npr.?

Ko ne veruje nek pogleda u knjigu na koju se zaklinje
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:08 02.12.2013

Re: Već samo raspisivanje

Da li je nekome palo na pamet ili javno rekao da ta neudata žena može da rodi dete sa potencijalom da pronađe lek za rak, npr.?


Naravno da nije, ali je bogu hvala, makar i uzaludno, na naslovnoj strani tada još uvek iole Mladine osvanula Bogorodica sa Isuščićem u naručju.
riply riply 07:55 03.12.2013

Re: Već samo raspisivanje

e dragi Jarile, ali to bi udarilo u temelje patrijarhata, samim tim i civilizacije kakve poznajemo i detronizovalo pater familiasa kao nosioca svih zasluga i vrijednosti
uros_vozdovac uros_vozdovac 13:43 02.12.2013

nije crkla krava

sakrila se, mimikrija jedna, ma čudo.
Jaril Jaril 15:19 02.12.2013

Re: nije crkla krava

Spremila se da put putuje?
blogovatelj blogovatelj 17:50 02.12.2013

Re: nije crkla krava

Spremila se da put putuje?


Hladno joj, greje se.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:50 02.12.2013

blago njima

Kako su Hrvati potpisali kolektivno samoubistvo

to je keva. kad bi se to nama desilo, posle pomora bi došlo jedno milion kineza, i za 10 godina bi napravili od Srbije - raj na zemlji!
ps. ovo nije troll, to ti je kao da praviš reklamu za viski, a uhvatiš se za slogan.

Jaril Jaril 19:56 02.12.2013

Re: blago njima

ovo nije troll,

No troll taken.
taube taube 15:52 02.12.2013

m

bravo za tekst, deo tvojih reci prenela sam na svoj najnoviji blog

ako imas vremena dodji mi upomoc, hilfe bitte
taube taube 16:02 02.12.2013

hrvatska dva koraka unazad od demokratije

Demokratija ?

Uvek u procesu stvaranja i uvek vredna borbe, ali ne da se gube životi već da ugrađujemo svoje živote za nju.

Nije dovoljno doneti demokratske zakone i čekati demokratiju da samo pokuca na vrata. Da li je ipak Sokrat bio u pravu tvrdeći da je demokratija samo mit u koga samo želimo verovati jer ne mogu svi koji glasaju biti visokosvesni? Možda kao dovršen posao i jeste mit, ali mit kome možemo biti bliži i od koga možemo biti dalji. Velika je razlika

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana