B92 Blog    Članovi    Srđan Fuchs    žrtva u američkoj ambasadi

Srđan Fuchs
21:33
PET
22
FEB

žrtva u američkoj ambasadi

Srbin, poreklom sa Kosova.

nastanjen u novom sadu. mladić neki, student sa pmf-a.

 

student otišao da zapali malo ambasadu. "zdravo, mama i tata, idem ja da zapalim malo koju ambasadu u Begišu..."

 

tragično. propast.





Komentari (230)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

Jeremija  21:37 22.02.2008
Preporuka: 5

jeste

#Link  Replika: 35
tragično, ali ovaj tvoj citat nije na mestu. čovek je mrtav. i to mlad čovek.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Queeria  21:52 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

A o pokojniku sve najlepše?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  22:01 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Taj decko je punoletna osoba koja je svesno izlozila sebe riziku, da je sedeo kuci nista ne bi bilo.
Ili da je barem izbegavao upadanje u ambasade i paljenje istih.

Ko ce te spasiti ako sam ne umes.

e sad, da je Srbija drzava pa da odgovorni iz policije odgovaraju...






   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  22:57 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

tragično, ali ovaj tvoj citat nije na mestu. čovek je mrtav. i to mlad čovek.

*novo 


A o pokojniku sve najlepše?


"zdravo, mama i tata, idem ja da zapalim malo koju ambasadu u Begišu..."


pa znas sta, ovaj citat, koji zapravo nije citat, mnogo podseca na sekvencu filma Srdjana Dragojevica "Mi nismo andjeli" u kojoj otac glavne glumice upada u deciju sobu i kaze:"Deco, ide tata malo da ratuje". Uvek sam mislila da je to najcinicniji stejtment srpskog filma u odnosu na ratove koje je Srbija u tom trenutku vodila.
1. Bojim se da je ovaj "citat" na ovom blogu takodje veoma cinican i da se distancira u odnosu na problem s kojim se sada suocavamo.
2. Komentar tipa "Tragicno, mlad covek" je empatican i sentimentalan, jer se ne bavi npr. razlozima: otkud taj mladi covek tamo? vec ga abolira jer je mlad i jer je umro.

Hocu da kazem obe strategije su neproduktivne i promasene.
1. Cinizam je zeznut, jer na kraju sami zavrsimo kao predmet sopstvenog cinizma.
2. Sentimentalnost i empatija nas blokira da mislimo.

Postavlja se pitanje koja strategija ima sanse?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vishnja  23:08 22.02.2008
Preporuka: 5

Re: jeste

Postavlja se pitanje koja strategija ima sanse?

konceptualna, vrlo verovatno.
kakvo pitanje takav odgovor
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  23:21 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

vishnja
Postavlja se pitanje koja strategija ima sanse?
konceptualna, vrlo verovatno.
kakvo pitanje takav odgovor



Jel' to nesto pogrdno TO "konceptualno"?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  23:45 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Milica Tomić
tragično, ali ovaj tvoj citat nije na mestu. čovek je mrtav. i to mlad čovek.

*novo 


A o pokojniku sve najlepše?


"zdravo, mama i tata, idem ja da zapalim malo koju ambasadu u Begišu..."


pa znas sta, ovaj citat, koji zapravo nije citat, mnogo podseca na sekvencu filma Srdjana Dragojevica "Mi nismo andjeli" u kojoj otac glavne glumice upada u deciju sobu i kaze:"Deco, ide tata malo da ratuje". Uvek sam mislila da je to najcinicniji stejtment srpskog filma u odnosu na ratove koje je Srbija u tom trenutku vodila.
1. Bojim se da je ovaj "citat" na ovom blogu takodje veoma cinican i da se distancira u odnosu na problem s kojim se sada suocavamo.
2. Komentar tipa "Tragicno, mlad covek" je empatican i sentimentalan, jer se ne bavi npr. razlozima: otkud taj mladi covek tamo? vec ga abolira jer je mlad i jer je umro.

Hocu da kazem obe strategije su neproduktivne i promasene.
1. Cinizam je zeznut, jer na kraju sami zavrsimo kao predmet sopstvenog cinizma.
2. Sentimentalnost i empatija nas blokira da mislimo.

Postavlja se pitanje koja strategija ima sanse?


Ne odobravajući postupke pokojnika, možemo saosećati sa njegovim njabližima. Nije reč o psihološkim startegijama - reč je o čovečnosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MuadDib  23:54 22.02.2008
Preporuka: 6

Re: jeste

јесте цинизам рећи цару да је го, али сте му рекли истину па макар завршили као предмет сопственог цинизма.
А дечко се веоома занео, да се не лажемо!
Само да се разумемо око једног, да не испадне да се спрдам са нечијом несрећом: одласком Космета сам изгубио завичај, али исто тако имам сина који није ишао да мења заставе по амбасадама него на посао, и кћери које нису синоћ ишле у муфте шопинг. Да јесу, могао бих вероватно само да бирам да ли ми је лакше у Саву (ближа је) или Дунав (дубљи, вировит).
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  23:59 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

MuadDib
јесте цинизам рећи цару да је го, али сте му рекли истину па макар завршили као предмет сопственог цинизма.
А дечко се веоома занео, да се не лажемо!
Само да се разумемо око једног, да не испадне да се спрдам са нечијом несрећом: одласком Космета сам изгубио завичај, али исто тако имам сина који није ишао да мења заставе по амбасадама него на посао, и кћери које нису синоћ ишле у муфте шопинг. Да јесу, могао бих вероватно само да бирам да ли ми је лакше у Саву (ближа је) или Дунав (дубљи, вировит).

Reći caru da je go, to je hrabrost, nije cinizam.
Kao roditelj siguran sam da saosećate sa roditeljima pok. mladića.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Kolos sa rodoslovom  00:12 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste


Kolos sa rodoslovom

Jeremijatragično, ali ovaj tvoj citat nije na mestu. čovek je mrtav. i to mlad čovek.SF, mozda se nisi lepo izrazio, ali komentar ti je grdan. Sram te bilo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MuadDib  00:19 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Цинизам јесте храброст, Диоген је храбро рекао Александру да му се склони са сунца.
А да саосећам са родитељима, па написах - бирао бих реку пошто бих се на њиховом месту осетио веома одговорним за то што се десило детету. Туга, без даљег коментара.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
umberto  00:26 23.02.2008
Preporuka: 2

Re: jeste

Sentimentalnost i empatija nas blokira da mislimo.

Milice, mozete li nam reci par reci o tome kako je to kada se coveku blokira mozak. kada ga nesto sprecava da misli.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  00:31 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Цинизам јесте храброст, Диоген је храбро рекао Александру да му се склони са сунца.


Cinizam? Hrabrost? Diogen rekao Aleksandru?
fantasticna i vesela istorija filozofije!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  00:37 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Sentimentalnost i empatija nas blokira da mislimo.
Milice, mozete li nam reci par reci o tome kako je to kada se coveku blokira mozak. kada ga nesto sprecava da misli.


vas na primer sad blokira bezobrazluk.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  00:50 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Nije reč o psihološkim startegijama - reč je o čovečnosti.


Ko govori o psiholoskim strategijama. Radi se o tome da sazaljenje ili cinizam i optuzivanje nisu jedine moguce pozicije u odnosu na to sto se dogodilo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:00 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Kolos sa rodoslovom


SF, mozda se nisi lepo izrazio, ali komentar ti je grdan. Sram te bilo.


nije grdan, možda je grub. nije čak ni ciničan. jeste grub. ali jesam grub prema glupim potezima koji umeju da imaju previsoku cenu. ovaj dečko je uludo izgubio život, naneo štetu svojoj zemlji, a pritom je sledio svoje principe. da mi je bio i rođeni brat, isto bih grub bio prema njemu. gavrilo princip naš mladi. aleksandra mitrović je pitala dole da li je i njegova porodica bila na mitingu. da, jeste bila.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  02:03 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

možda je grub. nije čak ni ciničan. jeste grub. ali jesam grub prema glupim potezima koji umeju da imaju previsoku cenu. ovaj dečko je uludo izgubio život, naneo štetu svojoj zemlji, a pritom je sledio svoje principe. da mi je bio i rođeni brat, isto bih grub bio prema njemu.


Srdjane, OK je biti grub, to bi mi se i dopalo, ali vi zaista niste samo grubi.
Medjutim po meni je vaznije dovesti u vezu les sa onima koji su odgovorni za bezbednost u ovoj zemlji: one koji su neposredno mogli da sprece mladica da udje u ambasadu - policiju, kao i one koji izdaju naredjenja policiji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
krunoslava  02:47 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

#Link Replika: 19tragično, ali ovaj tvoj citat nije na mestu. čovek je mrtav. i to mlad čovek.
*novo

da, tragicno je kada je mlad covek - mrtav, ali ovo je smrt mladica-studenta ne retarda, koji je u tu smrt

valjda krenuo sam ? ili ga neko "gurnuo u smrt" ?da li dobrovoljno gledao Smrt u oci i znao na kom je iskusenju?

... i sta to znaci - mrtav i mlad ? znaci nema vise elaboracija, pitanja, podpitanja, razmisljanja, predpostavki, i

naravno ono najvaznijie - cinjenica i istine !?

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  04:06 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Milica Tomić
Srdjane, OK je biti grub, to bi mi se i dopalo, ali vi zaista niste samo grubi. Medjutim po meni je vaznije dovesti u vezu les sa onima koji su odgovorni za bezbednost u ovoj zemlji: one koji su neposredno mogli da sprece mladica da udje u ambasadu - policiju, kao i one koji izdaju naredjenja policiji.


Milice, pošto ste vi ovde najumereniji kritičar, da porazgovaramo - ako ste na vezi.

taman je fino, gluho noćno doba. refleksivno...

šta sam još? ciničan nisam, premda prihvatam da izgleda da jesam. posledica šuma na liniji, biće...

naravno da postoji lančana odgovornost, odnosno, barem teorijski postoji. pošto se ipak radi o srbiji, sumnjam da će taj vid odgovornosti ikada biti utvrđen u potpunosti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
WX  04:36 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Milica Tomić
Srdjane, OK je biti grub, to bi mi se i dopalo, ali vi zaista niste samo grubi. Medjutim po meni je vaznije dovesti u vezu les sa onima koji su odgovorni za bezbednost u ovoj zemlji: one koji su neposredno mogli da sprece mladica da udje u ambasadu - policiju, kao i one koji izdaju naredjenja policiji.


Da li mi pricamo o razumnim ljudskim bicima ili...?!? Ako cemo tako, na 8 miliona gradjana treba da dodje isto toliko staratelja, koji ce biti odgovorni za svaki gest svojih sticenika. Tacno, policija jeste trebala da spreci huligane da udju u ambasadu, ali to nema nikakve veze sa ovom temom. Tragicno? Da, naravno. Neodgovorno? Glupo? Nepromisljeno? Suludo? Da, naravno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  09:27 23.02.2008
Preporuka: 4

Re: jeste

Kao roditelj siguran sam da saosećate sa roditeljima pok. mladića.

Svaki gubitak djeteta je neprocjenjiv gubitak i u tom gubitku nije vazno za roditelja da li je dijete mirno sjedilo u obliznjem kaficu ili je bilo na demonstracijama jer njihovog djeteta vise nema. No taj mladic je prije svega zrtva jedne sulude politike koja ga je nagnala da upada u americku ambasadu i iracionalni gnijev za koji mu je receno kako su krivi upravo u toj ambasadi iskali na pokucstvu ambasade "ne zalici pritom da da i svoj vlastiti zivot" kako je nekad isla zakletva. On je zrtva dvadesetogodisnjeg zagadjivanja drustva ksenofobijom i sovinizmom koje je moralo na kraju dovesti do ovakvog ishoda.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mariška  09:31 23.02.2008
Preporuka: 1

Kostunica/Macbeth


"She should have died hereafter;
There would have been a time for such a word.
To-morrow, and to-morrow, and to-morrow,
Creeps in this petty pace from day to day
To the last syllable of recorded time,
And all our yesterdays have lighted fools
The way to dusty death. Out, out, brief candle!
Life's but a walking shadow, a poor player
That struts and frets his hour upon the stage
And then is heard no more: it is a tale
Told by an idiot, full of sound and fury,
Signifying nothing."

toliko njih zabole za sve...mozda padne moleban
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  10:05 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Milica Tomić
Nije reč o psihološkim startegijama - reč je o čovečnosti.


Ko govori o psiholoskim strategijama. Radi se o tome da sazaljenje ili cinizam i optuzivanje nisu jedine moguce pozicije u odnosu na to sto se dogodilo.


Empatija je sposobnost uživljavanja u tuđa osećanja. Na vest o tragičnoj smrti mladića, moja prva refleksija nije bila tipa: "Bio je budala", već "Jadni njegovi roditelji". Mislim da je to prihvatljiva reakcija. Slažem se da su moguće različite pozicije u odnosu na događaj, koja je tvoja?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jeremija  10:09 23.02.2008
Preporuka: 0

jeste

Jeremija
MuadDib
- бирао бих реку пошто бих се на њиховом месту осетио веома одговорним за то што се десило детету. Туга, без даљег коментара.

To više liči na osudu pokojnikovih roditelja, a manje na saosećanje.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  11:00 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Srđan Fuchs
Milice, pošto ste vi ovde najumereniji kritičar, da porazgovaramo - ako ste na vezi.


Srdjane,

ovaj kratki komentar-tekst ti je najgore sto si napisao na blogu (a ja procitao). Posebno je bio juce dok je jos stajalo ono "kakav smo mi narod" ... posto se ovakvi mladi ljudi sa slicnim ponasanjem mogu sresti i na svim antiglobalistickim demonstracijama na zapadu. Imajuci u vidu da je sa Kosova moze covek cak i da razume njegov bes prema americkoj politici prema Kosovu. Cisto sa ljudske strane. Sto ne opravdava nacin ispoljavanja tog besa. Niti opravdava (NE)reagovanje srpskih vlasti preksinoc ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  12:38 23.02.2008
Preporuka: 2

Re: jeste

Milice, pošto ste vi ovde najumereniji kritičar, da porazgovaramo - ako ste na vezi.

taman je fino, gluho noćno doba. refleksivno...

(jos jedna fuj rec za ismejavanje?)

nista od nocne reflexije, izgleda da je prekasno stigla vasa ponuda:)
ali evo jutrom stize sitna knjiga


šta sam još? ciničan nisam, premda prihvatam da izgleda da jesam. posledica šuma na liniji, biće...


mene iritiraju obe pozicije i distanciranje, kao i sazaljenje

naravno da postoji lančana odgovornost, odnosno, barem teorijski postoji. pošto se ipak radi o srbiji, sumnjam da će taj vid odgovornosti ikada biti utvrđen u potpunosti.

taj nesretni mladic je u godinama kada je pravno odgovoran za sebe, tu nema dvojbe. policija i vlast nisu odgovorni za njegove postupke, ali jesu za bezbednost.
Ispostavilo se da smo na izlozbi "Odstupanje" pre samo nekoliko dana, imali odlican primer i mogli smo da vidimo sta nam sledi kada - policija zabranjuje posetiocima i umetnicima da udju na izlozbu, a sedi skrstenih ruku i gleda kako "posetilac izlozbe" spontano cepa rad, zatvara izlozbu, - jednako kao sada, policija stoji sa strane i fingira obezbedjenje, i sa uzdignuta tri prsta, pusta siledzije da cepaju zastave, ulaze u ambasade, teritorije tudjih drzava, kao i da unistavaju sopstveni grad. Moj zakljucak je da policija i vlast u ovoj zemlji zajedno sa nasilnicima, vec danima jos od izlozbe cepa, pali, unistava sve sto je “tudje” i preti svojim gradjanima "misevima", svima koji nisu istomisljenici. Sta je vlast ove drzave uradila u oba slucaja: samo je osudila ponasanje onih koji su cepali i pljuvali radove, kao i onih koji su preksinoc divljali, krali, terorisali, palili... i naravno pustili da jedan mladic, tek punoletan, sa bakljom u ruci, udje na tudju drzavnu teritoriju, i gle cuda - pogine.
Dok su na Cetinju gradjani nase tadasnje drzave, kao i u Beogradu pre neki dan unistavali izlozbe i radove, demolirali vituelne ambasade, takodje radove, malo njih je to ozbiljno shvatalo, vecina komentara je bila da nasilnike izaziva predmet unistavanja, i da je kriv sam umetnik i da nije vreme prikazivanja. Danas ih izazivaju prave ambasade i banke i firme.... Nama se samo cini da smo jos uvek u neku ruku "zasticeni", jer je predmet nasilja jos na nivou reprezentacije, jos uvek daleko od nas, jednako kao sto su to bili kosovski albanci, hrvati, bosnjaci. Kusturica je preksinoc prozvao na primer i nas, a i vas Srdjane, sve one MISEVE koji se nisu pojavili na mitingu "Kosovo je Srbija". Od preksinoc su neprijatelji naroda i MISEVI. A, nasilnici i siledzije su egzekutori i saradnici vlastii. Kako se preksinoc videlo, nasilnici i siledzije, saradnici vlasti su vecinom tinejdzeri i adolescenti.
Tesko je kazete utvrditi lanac odgovornosti... Da li smo mi odgovorni za to ako nasa deca, ucenici, male komsije, ili se pak moje dete, tek tinejdzer nadje na ulici i pali Mac Donalds, ne zato sto je to njegovo ubedjenje, vec zato sto nema pojma sta radi...? Pa naravno da sam i ja jednako kao i ova drzava odgovorna za to. Naravno da jesam, narocito ako zaista kao MIŠ sedim i kao nemi svedok gledam.
I zato me vas kratki tekst, koji tumacim kao distanciranje od ovih dogadjaja, kao i distanciranje od odgovornosti , koju mislim da svi u neku ruku snosimo, jer smo gradjani ove drzave, a nista ozbiljno ne preduzimamo, jako podseca na onu scenu iz kult filma vaseg imenjaka S. Dragojvica, "Deco, ide tata malo da ratuje", koji je setimo se snimio 1992 godine. Ja sam pomislila da ste je parafrazirali.
Mene nezvanicni opis dogadjaja Aleksandra Stosca, da je ovaj nesrteni mladic, nasilnik i provalnik: "Usao je da zapali prostoriju, vrata su se zatvorila a iznutra ne mogu da se otvore, vec samo spolja. Decko je potpalio prostoriju, a nije znao da time i sebi oduzima zivot. Kad je shvatio bilo je kasno.", na simbolickom nivou jako podseca da situaciju u kojoj se nasla Srbija. U tom smislu nismo mi svi tako daleko od tog uglejenisanog tela. Dakle, ne vidim da je vreme za distanciranje.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Milica Tomić  13:11 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Slažem se da su moguće različite pozicije u odnosu na događaj, koja je tvoja?



Odgovorila sam i tebi i Srdjanu u jednom komentaru.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  14:31 23.02.2008
Preporuka: 2

Re: jeste

Kolos sa rodoslovom

Kolos sa rodoslovom

Jeremijatragično, ali ovaj tvoj citat nije na mestu. čovek je mrtav. i to mlad čovek.SF, mozda se nisi lepo izrazio, ali komentar ti je grdan. Sram te bilo.

Evo sada citam sve vesti i nadjem u Blicu , u rubrici " komentari citalaca " a vezano za ovaj dogadjaj ime i prezime tog mladica i detalje o njegovoj porodici. Uz ogradu da su to ljudi kao mi , dakle , citaoci , pa te navode treba proveriti , prepricacu jer necu da citiram nikoga , koga interesuje neka sam ode da procita.

Tog mladica svi hvale da je bio za primer , ne zato sto je pokojni nego zato sto je to zaista i bio . Od njega se nije mogla cuti ruzna rec niti se neprimereno ponasao.

Brine me i to sto sam opet na drugom mestu procitala da su na mladicu pronadjene povrede koje nisu nastale od gusenja i spaljivanja tela vec su nanete ( creva sa leve strane su bila van trbuha ) sto moze da ukaze i na to da on jije stradao slucajno i od pozara koji je sam izazvao kao sto se ovde vec kao sigurnio tvrdi. Zasto ne sacekate da se istraga obavi do kraja pa da onda raspredamo?

Inace o sudbini te porodice rekao je i malo vise jedan komentator koji je njima komsija. Naime razlozi za napustanje Kosova bilo je zversko ubistvo prababe stradalog mladica. Ona ( navodno ) nije htela da napusti svoj stan u Pristini i po svaku cenu je htela da ga sacuva svojoj deci i unucima. Zabarikadirala se i nije nikome otvarala. ubice su se dosetile i presvukle se u bele mantile predstavljajuci se kao doktori i ona im je otvorila. sutradan je sin ( deda ovog maldica) nasao zaklanu u kadi. Ta slika ga je toliko progonila da je izvrsio samoubistvo skocivsi pod voz.

Ako je i deo ove tragedije istinit , a lako se moze saznati samo dignite dupeta ispred kompjutera , onda se svi mi mozemo staviti , bar na trenutak , u njegovu kozu. Ne mozemo? Toliko smo se ozverili?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  16:13 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Nije trebalo da ostave babu samu, bolje da su prodali stan i sacuvali babu i sebe. baba je mogla da ostavi deci pare od stana, a ne stan u sred neprijateljske Pristine. Nije se razmisljalo.
Steta za tog mladica......tuzno.....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Fergal Sarki  17:01 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Jeremija
MuadDib
јесте цинизам рећи цару да је го, али сте му рекли истину па макар завршили као предмет сопственог цинизма.
А дечко се веоома занео, да се не лажемо!
Само да се разумемо око једног, да не испадне да се спрдам са нечијом несрећом: одласком Космета сам изгубио завичај, али исто тако имам сина који није ишао да мења заставе по амбасадама него на посао, и кћери које нису синоћ ишле у муфте шопинг. Да јесу, могао бих вероватно само да бирам да ли ми је лакше у Саву (ближа је) или Дунав (дубљи, вировит).

Reći caru da je go, to je hrabrost, nije cinizam.
Kao roditelj siguran sam da saosećate sa roditeljima pok. mladića.


Ja ne saosecam. Molim Vas, kako da patim za gubitkom zivota nekoga ko javno izrazava stav da bi mene hladnokrvno ubio ako proceni da moja nacionalnost ili patriotizam nije na mestu.
Ja saosecam i pogadja me kada nevini ljudi stradaju, na primer ljudi kojima je izgoreo stan pored ambasade koje niko nigde ne pominje, ili sa porodicom koja je mucki pobijena u Zarkovu pre par meseci, ili sa ljudima nastradalim u saobracaju od posledica bahatih vozaca i tatinih sinova kao i zalutalih metaka istih tih ljudi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  17:15 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Taska Dana
Nije trebalo da ostave babu samu, bolje da su prodali stan i sacuvali babu i sebe. baba je mogla da ostavi deci pare od stana, a ne stan u sred neprijateljske Pristine. Nije se razmisljalo.
Steta za tog mladica......tuzno.....

Tada se jos nije znalo da ce se zbog imovine gubiti glava , to se desilo pre nego sto su dosli u izbeglistvo a izbegli su kada je ovaj decak imao 10 godina , sada je imao 21 kada je nastradao , znaci pre 11 godina su izbegli a sve to se desilo pre toga. Zato pretpostavljam da niko nije verovao da se moze izgubiti glava zbog stana ali to je kasnije bilo svima jasno pa su sve ostavljali i bezali. sada je kasno da se o tome misli , samo verujem da ce istraga da pokaze kako se to desilo jer ima kamera ima snimaka ima autopsije a ima i uhapsenih i to dosta pa neko ce progovoriti ili ce se na snimcima videti. Nadam se zbog njegovih roditelja da ne ostane ljaga na njegovom imenu , jer za sada imamo samo ovu pricu - palio je - zasluzio je . Ne slazem se sa tim i cekam zvanicne rezultate istrage.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  17:28 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Kako se nije znalo, znalo se....tada je Milosevic poslao parvojske da haracei kolju...pa se haraciloklalo na sve strane....
Tako je rezim stitio nase ljude......dok je u bekgraundu trgovao sa Albancima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  17:34 23.02.2008
Preporuka: 2

Re: jeste

Medjutim po meni je vaznije dovesti u vezu les sa onima koji su odgovorni za bezbednost u ovoj zemlji: one koji su neposredno mogli da sprece mladica da udje u ambasadu - policiju, kao i one koji izdaju naredjenja policiji.

Ovo me podseca na zenu koja je kupivsi mikrotalasnu stavila macku da se osusi. epilog dogadjaja je taj da je dobila presudu u svoju korist jer je firma bila duzna da napise, podrobnije objasni sta je to mikrotalasna.-tj. da cak iako ne dostize opasnu temperaturu ,cemu sluzi a cemu ne.
Poenta je da narod ima pravo da bude glup, ali DRZAVA nema pravo da mu to omogucava i da ne pokusava da ga spreci u tome u situacijama u kojima i ona ucestvuje.
Ovo je odgovornost Vlade. Svejedno mi je da li je to zelja politicka dss, ili saucesnistvo u mlakosti ds. Iako nisu podjednako to zeleli, obe stranke su mi odgovorne.
S druge strane, bez obzira na mladicevu punoletnost i znanje u sta je usao, cinjenica da je sa Kosova i da ima vise prava od nas na uzavrele strasti ipak kod mene, bez obzira na vandalski cin, izaziva empatije. Meni ga je zao. Strasno zao.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  17:44 23.02.2008
Preporuka: 1

Re: jeste

Ima ljudi koji su sa Kosova otisli jos 83, 85, 86 i koji su videli tada da drzava nije odgovorna prema ljudima, pa su uzeli stvar u svoje ruke, bar su se pobrinuli za svoju decu. Prelazak iz jednog grada u drugi ne mora da bude nimalo traumatican ako se odrade odgovorne radnje i roditeljske duznosti.

Veoma smo zapusten narod....tuga....zapustena su nam deca i izlozena velikim opasnostima.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  20:31 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Milica Tomić
(jos jedna fuj rec za ismejavanje?)

nista od nocne reflexije, izgleda da je prekasno stigla vasa ponuda :)
ali evo jutrom stize sitna knjiga...

mene iritiraju obe pozicije i distanciranje, kao i sazaljenje
naravno da postoji lančana odgovornost, odnosno, barem teorijski postoji. pošto se ipak radi o srbiji, sumnjam da će taj vid odgovornosti ikada biti utvrđen u potpunosti.taj nesretni mladic je u godinama kada je pravno odgovoran za sebe, tu nema dvojbe. policija i vlast nisu odgovorni za njegove postupke, ali jesu za bezbednost. Ispostavilo se da smo na izlozbi "Odstupanje" pre samo nekoliko dana, imali odlican primer i mogli smo da vidimo sta nam sledi kada - policija zabranjuje posetiocima i umetnicima da udju na izlozbu, a sedi skrstenih ruku i gleda kako "posetilac izlozbe" spontano cepa rad, zatvara izlozbu, - jednako kao sada, policija stoji sa strane i fingira obezbedjenje, i sa uzdignuta tri prsta, pusta siledzije da cepaju zastave, ulaze u ambasade, teritorije tudjih drzava, kao i da unistavaju sopstveni grad. Moj zakljucak je da policija i vlast u ovoj zemlji zajedno sa nasilnicima, vec danima jos od izlozbe cepa, pali, unistava sve sto je “tudje” i preti svojim gradjanima "misevima", svima koji nisu istomisljenici. Sta je vlast ove drzave uradila u oba slucaja: samo je osudila ponasanje onih koji su cepali i pljuvali radove, kao i onih koji su preksinoc divljali, krali, terorisali, palili... i naravno pustili da jedan mladic, tek punoletan, sa bakljom u ruci, udje na tudju drzavnu teritoriju, i gle cuda - pogine.Dok su na Cetinju gradjani nase tadasnje drzave, kao i u Beogradu pre neki dan unistavali izlozbe i radove, demolirali vituelne ambasade, takodje radove, malo njih je to ozbiljno shvatalo, vecina komentara je bila da nasilnike izaziva predmet unistavanja, i da je kriv sam umetnik i da nije vreme prikazivanja. Danas ih izazivaju prave ambasade i banke i firme.... Nama se samo cini da smo jos uvek u neku ruku "zasticeni", jer je predmet nasilja jos na nivou reprezentacije, jos uvek daleko od nas, jednako kao sto su to bili kosovski albanci, hrvati, bosnjaci. Kusturica je preksinoc prozvao na primer i nas, a i vas Srdjane, sve one MISEVE koji se nisu pojavili na mitingu "Kosovo je Srbija". Od preksinoc su neprijatelji naroda i MISEVI. A, nasilnici i siledzije su egzekutori i saradnici vlastii. Kako se preksinoc videlo, nasilnici i siledzije, saradnici vlasti su vecinom tinejdzeri i adolescenti. Tesko je kazete utvrditi lanac odgovornosti... Da li smo mi odgovorni za to ako nasa deca, ucenici, male komsije, ili se pak moje dete, tek tinejdzer nadje na ulici i pali Mac Donalds, ne zato sto je to njegovo ubedjenje, vec zato sto nema pojma sta radi...? Pa naravno da sam i ja jednako kao i ova drzava odgovorna za to. Naravno da jesam, narocito ako zaista kao MIŠ sedim i kao nemi svedok gledam.

I zato me vas kratki tekst, koji tumacim kao distanciranje od ovih dogadjaja, kao i distanciranje od odgovornosti , koju mislim da svi u neku ruku snosimo, jer smo gradjani ove drzave, a nista ozbiljno ne preduzimamo, jako podseca na onu scenu iz kult filma vaseg imenjaka S. Dragojevica, "Deco, ide tata malo da ratuje", koji je setimo se snimio 1992 godine. Ja sam pomislila da ste je parafrazirali. Mene nezvanicni opis dogadjaja Aleksandra Stosca, da je ovaj nesrteni mladic, nasilnik i provalnik: "Usao je da zapali prostoriju, vrata su se zatvorila a iznutra ne mogu da se otvore, vec samo spolja. Decko je potpalio prostoriju, a nije znao da time i sebi oduzima zivot. Kad je shvatio bilo je kasno.", na simbolickom nivou jako podseca da situaciju u kojoj se nasla Srbija. U tom smislu nismo mi svi tako daleko od tog uglejenisanog tela. Dakle, ne vidim da je vreme za distanciranje.


hvala na sadržajnom odgovoru.

nema nikakvog ismejavanja, ozbiljan sam sa vama. nema ni potrebe da osećate provokaciju od moje strane jer je jednostavno nema. žao mi je što su vaše izložbe tako grubo prihvaćene. pogledao sam juče vaš CV dok sam iščekivao da se javite (nisam primetio da je 4, 5 sati i sasvim gluvo noćno doba), i nešto od vaših radova što je dostupno na internetu. činjenica da se bavite umetnošću u meni budi još veću pozornost i poštovanje prema vašim stavovima. umetnik ste. u prvom trenutku sam pomislio da ste diplomata, pa sam bio kudikamo rezervisaniji prema vašim stavovima. uzev u obzir da niste, vaša kritika stiče za mene apsolutnu vrednosnu težinu.

o predmetu...

distanciranje jeste, ali ne od nekog oblika kolektivne odgovornosti za ono što se dešava u društvu, već od jako nepromišljenih poteza. sinoć sam komentarisao sa suprugom da li to što ogromni deo pripadnika i službenika MUP-a ujedno predstavlja i osnovicu elektorata radikalnog desnog dela društvene pozornice jeste vredno našeg, građanskog, distanciranja i prezira ili moramo pokazivati empatiju čak i prema tom delu društva; ona je smatrala da ti mali ljudi, ili Miševi kako nas nazivaju naši lideri, nisu vredni toga, da predmet našeg gneva, reakcije, whatever, moraju biti lideri. nisam se složio sa tim. i ti mali ljudi su podjednako bitni, jer se taj veliki, ružni sistem totalitarnosti i otrovne populističke demagogerije ne bi imao našta osloniti, i ne bi mogao da opstane tek kao puki čardak ni na nebu ni na zemlji, a way up in the air - kada ne bi bilo tih malih ljudi da ga podupiru. distanciranje i od takvih ljudi je distanciranje od celog sistema u svoj njegovoj masivnoj tmastoj konstrukciji.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  20:37 23.02.2008
Preporuka: 0

Re: jeste

Virtuelni Vasilije

Srdjane,ovaj kratki komentar-tekst ti je najgore sto si napisao na blogu (a ja procitao). Posebno je bio juce dok je jos stajalo ono "kakav smo mi narod" ... posto se ovakvi mladi ljudi sa slicnim ponasanjem mogu sresti i na svim antiglobalistickim demonstracijama na zapadu. Imajuci u vidu da je sa Kosova moze covek cak i da razume njegov bes prema americkoj politici prema Kosovu. Cisto sa ljudske strane. Sto ne opravdava nacin ispoljavanja tog besa. Niti opravdava (NE)reagovanje srpskih vlasti preksinoc ...


sa ljudske strane ste u pravu, a i verovatno ste u pravu i da je ovo nešto najružnije što sam postavio, Basile,
međutim postoji još nešto u mojoj reakciji, i na to ću vas podsetiti jednom prilikom kada demokratija u srbiji bude poražena.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
AlexDunja  21:42 22.02.2008
Preporuka: 0

.

#Link  Replika: 0
joj.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Solomon  21:44 22.02.2008
Preporuka: 4

Bilans!

#Link  Replika: 33
UZAS....
I to simbolicni uzas... Pogibija mladog Srbina sa Kosova najbolje ukazuje ko ce prvi da nastrada zbog Stihije koju izazivaju desnicari u Srbiji.... Sami sebe ubijamo.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  21:50 22.02.2008
Preporuka: 2

Re: Bilans!

Zbog tih neodgovornih organizatora mitinga je stradao ovaj decko, stradace jos mnogi u susednim nam drzavama jer se jos nisu smirile strasti a ovi ih podgrevaju sve zesce....
Zlikovci! Pozvali decu da im drze stranu i zabole ih sto su ih stavili u zivu vatru.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  21:56 22.02.2008
Preporuka: 2

Re: Bilans!

Zaista , ono " mama , tata idem ja ..." nije ti na mestu . Brisi to ! To je necije dete i bas mislis da se tako pozdravio sa mamom i tatom? A ko ti i kaze da je on zapalio ambasadu? Mozda ga je neko u guzvi gurnuo pa je pao i nije na vreme izasao? Tamo je bila gomila pa gomila je nekada opasna i za one u gomili.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  22:02 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: Bilans!

Mislim da Kostunica, Kusturica i Velja Ilic treba da organizuju moleban za dusu ovog decaka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
NoSurrender  22:08 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: Bilans!

Mozda ga je neko u guzvi gurnuo pa je pao i nije na vreme izasao? Tamo je bila gomila pa gomila je nekada opasna i za one u gomili.

Ma kakvi, sigurno ga je neko na silu uneo u ambasadu i tamo zapalio.
Zalosno je kad strada bilo ko, pogotovo mlad covek, ali nije isto kad neko pogine nesrecnim slucajem,ni kriv ni duzan, ili kad namerno igra ruski rulet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:12 22.02.2008
Preporuka: 2

Re: Bilans!

ima stvarno duboke simbolike u svemu ovome...

možda ovaj mladić postane deo novog mita o (izgubljenom) kosovu, umesto srednjevekovnog apstrahovanog lazara.

"te godine, šest stoleća unatrag, izgubili smo duhovno jezgro svoje zemlje, nakon višedecenijske entropije i kolektivnog propadanja. prokuljali smo u nemoćnom gnevu i krenuli da rušimo, palimo i lomimo po svojoj prestonici. tako, tog tragičnog dana, jedina žrtva našeg nemoćnog besa, bio je mladić koji je izgoreo živ u ambasadama koje smo palili. mladić, jedina žrtva procesa entropije i našeg samouništenja, bio je rodom sa kosova..."

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  22:16 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

Da li su objavili njegovo ime, odakle ti vest?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:18 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

Taska Dana
Da li su objavili njegovo ime, odakle ti vest?


neslužbeno, iz NS novinarsko-uredničkih krugova.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  22:29 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

Taska Dana
Mislim da Kostunica, Kusturica i Velja Ilic treba da organizuju moleban za dusu ovog decaka.

DA!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mariopan  22:35 22.02.2008
Preporuka: 4

Re: Bilans!

Srđan Fuchs
ima stvarno duboke simbolike u svemu ovome...

možda ovaj mladić postane deo novog mita o (izgubljenom) kosovu, umesto srednjevekovnog apstrahovanog lazara.

"te godine, šest stoleća unatrag, izgubili smo duhovno jezgro svoje zemlje, nakon višedecenijske entropije i kolektivnog propadanja. prokuljali smo u nemoćnom gnevu i krenuli da rušimo, palimo i lomimo po svojoj prestonici. tako, tog tragičnog dana, jedina žrtva našeg nemoćnog besa, bio je mladić koji je izgoreo živ u ambasadama koje smo palili. mladić, jedina žrtva procesa entropije i našeg samouništenja, bio je rodom sa kosova..."


A onda mu se narugao Srdjan Fuks.

Mlad je , proterali su ga i nesrecno je morao da iscupa svoje korene , osecao je bes i nepravdu , imao je oko sebe svoje " drugare " koji su samo potpirival;i njegove boli i nalivali se alkoholom , pogresio je , platio glavom hajde da mu se rugamo poshumno?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
schneetzla  22:41 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

Srđan Fuchs
ima stvarno duboke simbolike u svemu ovome...možda ovaj mladić postane deo novog mita o (izgubljenom) kosovu, umesto srednjevekovnog apstrahovanog lazara."te godine, šest stoleća unatrag, izgubili smo duhovno jezgro svoje zemlje, nakon višedecenijske entropije i kolektivnog propadanja. prokuljali smo u nemoćnom gnevu i krenuli da rušimo, palimo i lomimo po svojoj prestonici. tako, tog tragičnog dana, jedina žrtva našeg nemoćnog besa, bio je mladić koji je izgoreo živ u ambasadama koje smo palili. mladić, jedina žrtva procesa entropije i našeg samouništenja, bio je rodom sa kosova..."


Ne ide ti rec entropija uz sve to, nije dovoljno arhaicna. Znas ono: nije Uskrs, neg' je Vaskrs...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Yngwie  22:42 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: Bilans!

au au au mariopan
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  22:45 22.02.2008
Preporuka: 1

Re: Bilans!

Mariopan,

pokušajte da smirite malo svoja osećanja i čitajte hladne glave.

ne rugam se, ja žalim.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Nebojša Milenković  22:51 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

Mislim da Kostunica, Kusturica i Velja Ilic treba da organizuju moleban za dusu ovog decaka

a posle bi mogli, recimo, "malo" i da se bičuju!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Taska Dana  22:54 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

I da na kolenima dodju do groblja u Novom Sadu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
G r o f i c a  23:05 22.02.2008
Preporuka: 0

Re: Bilans!

možda ovaj mladić postane deo novog mita o (izgubljenom) kosovu, umesto srednjevekovnog apstrahovanog lazara.

Upravo sam to htela da napisem. Slucaj je za istoricare koji ce pisati i ovu nasu istoriju. Kada sam na skupu SRS-a u Sava Centru svojevremeno primetila jednog univerzitetskog profesora i istoricara (preko televizijskog izvestavanja naravno) shvatila sam ko nam pise istoriju i ko nas uci (nakaradnoj) istoriji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
MuadDib  23:13 22.02.2008