Budućnost| Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Nauka| Sex

Malo tomorrow...

myredneckself RSS / 12.12.2013. u 00:08

 ...so it doesn't go.

Nedavno je B. stigao kući s osmehom na licu i prolećem u koracima. Kaže, sreo je K. (poznatog novosadskog arhitektu u penziji, još radi! vitalnog osamdesetogodišnjaka, koji je novosadska atrakcija, jer još uvek zna da zavesla na rolerima kroz grad), pa su bili na degustaciji u novootvorenoj vinariji.

"Zamisli neumornog čoveka! Pita me hoću li da se učlanim u njegov novi klub," priča mi B.

Pa, nadalje...

"Kakav sad opet klub osnivaš?", pita ga.

" Klub Osamdesetogodišnjaka, i svih drugih koji su odlučili da žive najmanje do 120," smejao se  K.

"Ok, upiši me,  govorim stalno da ću  do 110, (istina! primedba moja), a ovo je još 10 godina plus, eeheej..."

Ovakve crtice iznedrene uz šankove  novosadskih aj-malo-da-dangubimo-i-kerimo-se-usput-i-zajedno mesta,  su baš prpošne, i odišu umećem življenja. Treba ponekad opravdati i pokazati praktično la vita è dolce krilaticu ( grrrr...ok, to ja škrgućem zubima)

To,  i neki članci o dugovečnosti, Metuzalemstyle, pa i večnom životu  koje sam čitala po netu,  povod su za temu  mog današnjeg posta.

 Trka za pronalaskom ključa dugovečnosti je naučnike čak dovela na mesto koje je izgleda sve značajnije pri određivanju tempa starenja svakog pojedinca: do materice. Istraživači sa Ajnštajn koledža  se pitaju: da li se naš model starenja i ‘časovnik’ može podesiti u vrlo ranom preriodu - možda čak i pre našeg rođenja? Drugi su opet  identifikovali gen koji su nazvali “fontana mladosti”. Stručnjaci već odavno pokušavaju odgonetnuti zagonetku zašto se mlade životinje oporavljaju od ozleda brže od odraslih. Gen naziva Lin28a je vrlo aktivan kod nerođene dece, ali se s godinama njegova aktivnost smanjuje. Prilikom  testiranja na miševima primećeno je da se zaceljivanje rana ubrzalo nakon povećanja proizvodnje ovog gena. Takođe je pomoglo pri oporavku tkiva u uhu nakon povrede. Lin28a je postigao sve ove efekte povećanjem proizvodnje nekoliko metaboličkih enzima i povećanjem metaboličkih procesa koji su obično aktivniji kod embriona.

Naučnici sa Medicinskog fakulteta univerziteta Harvard se nadaju da buđenja ovog gena u  telu odrasle osobe može ubrzati zaceljivanje rana nakon operacije. Istovremeno, istraživač George Daley izjavio je da će biti moguće proizvesti lek koji bi imao isti učinak kao i ovaj gen.

Kako kaže gospodin Daley, iako ovo zvuči kao naučna fantastika, Lin28a bi mogao biti deo koktela za lečenje koji odraslima daje mogućnost vrhunskog oporavka  tkiva kao što je slučaj kod dece i mladih životinja.

O ovome su nedavno pisali na sajtu roditeljstvo.com.

Drugi sajtovi prenose članke o produženju ljudskog veka koji pokreću mnogo važnih društvenih pitanja -  životna sredina, (ne)zaposlenost mladih, nove poglede na brak, da li bi ljudi i dalje želeli da imaju decu, generacijski odnosi, međuljudski odnosi i intimne veze, i mnoga druga etička pitanja. "Ako bismo zauvek živeli, ako bismo bili besmrtni, ne bi bilo neophodno voleti neko biće  za sebe, samo zbog njegovih specifičnosti. Mogao bih da ih volim sve skupa." (isti izvor)nauka-i-hriscanstvo.jpg

A ja sam razmišljala, i došla do zaključka da ma koliko uživala koristeći ih, i volela sve nove tehnologije, napredak nauke, i sl. ne bih volela da se s mojim životom desi takvo šta - da živim do besvesti, zahvaljujući raznim eliksirima. Ko zna kako će to sve možda jednog dana biti, i kuda će otići, ali, za sada hvala lepo, ne...

Trebalo bi prvo da preživim ovu fazu o kojoj piše Kurt Vonegat, vidovnjak i prorok, ali, uživljena u atmosferu iz priče, ne, to je nemoguće.

Sredinom pedesetih godina prošlog veka Kurt Vonegat je objavio jednu kratku priču  iz zbirke  Welcome to the monkey house, i naslovio je Tomorrow and tomorrow and tomorrow, inspirisan, kao i V. Fokner, istom scenom iz Šekspirovog Magbeta (skraćujem, neka se vide samo ključni izvori inspiracije Vonegatu i Fokneru) :

To-morrow, and to-morrow, and to-morrow,

Creeps in this petty pace from day to day,

To the last syllable of recorded time...

 

...And then is heard no more. It is a tale

Told by an idiot, full of sound and fury,

Signifying nothing.  51a7lSHw1LL._SY344_PJlook-inside-v2,TopRight,1,0_SH20_BO1,204,203,200_.jpg

Vonegatova priča smeštena je u 2158.g. nakon pronalaska eliksira dugovečnosti, anti-gerasone-a, pravljenog od jeftinih komponenti, lako dostupnog svima. On zaustavlja proces starenja, a  ljudi ne mogu umreti dokle god ga uzimaju. Kao rezultat toga, Amerika pati od teške prenaseljenosti, nestašice hrane i resursa. Osim bogatih ljudi, sav ostali svet, dakle većina, opstaje u životu jedući neke prerađevine od morske trave i piljevine.

Familija Švarc, i glavni u njoj, tiranin i vođa, starina od 172 godine, Gramps od milja, sa još 22, tri, četiri... bliska srodnika, unuka, praunuka, sinova, snaha...živi u trosobnom stanu u Njujorku, tamo gde je nekad bio južni Konektikat, i maltretira i tiraniše sve živo u toj dušegupki od stana. On jede najbolju hranu, ima spavaću sobu, svi trčkaju da ga služe, a on momentalno razbaštini svakoga ko ga iznervira i ako je nezadovoljan njegovim ponašanjem. 

Njegov unuk Lui ima ženu Emerald. A ona ima plan - postepenim razblaživanjem anti-gerasona, ubiće dedicu. Ha!

O tome šta se desilo dalje, neću više. Priča je izvanredna, i kratka, pa ko voli i ima vremena...

Videćete kako bi bilo onima koji imaju pred sobom večnost, ali žive u prenatrpanom svetu, bez hrane, privatnosti, kakvu televiziju gledaju, nemajući ništa drugo da rade. Oni imaju samo anti-gerason, odnosno samo sutra, i sutra, i opet sutra...do nove doze. Ponekad čeznu za prošlošću i dive joj se.

Prošlost  je jedino što nam ostaje kada imamo više vremena nego što nam treba, posebno ako ga nemamo  da se pokajemo zbog odluka koje smo doneli.

Takoda, meni to sa dugovečnošću ili večitošću...ne.

So it doesn't go, KV, valjda znaš da znam šta si hteo da kažeš.

 



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

loader loader 00:10 12.12.2013

Prvi :)






myredneckself myredneckself 00:15 12.12.2013

Re: Prvi :)

loader






Nemojte mi reći da ste pročitali šta sam napisala Mr. loader.
Ali, prvo posle ću potražiti za vas nešto od onog što se podrazumeva, znate ono...
loader loader 00:22 12.12.2013

Re: Prvi :)

Secnuli ste me na početku drugog pasusa ....
Da odčitam do kraja, pa se čujemo blogotelegrafom :




loader loader 00:48 12.12.2013

Re: Prvi :)

Mis Mrncsf, evo, pročitah...
I, u tekstu videh da ste napisali:
ne bih volela da se s mojim životom desi takvo šta - da živim do besvesti, zahvaljujući raznim eliksirima


Najkraće rečeno, slažem se.

U budućim vremenima,
tehnika življenja će se gibati, u skladu s tehnološkim napretkom i u skladu sa uslovima života koji vladaju unaokolo, na planeti i dalje.

Ali, 60, 80, 120, 220, 450 godina - suštinski je svejedno. Nekadašnji čovek je živeo znatno kraće nego današnji, međutim one glavne dileme ostale su, ostale su na nivou univerzalnosti.

Ako se stvari promatraju parcijalno, i takve se usvajaju kao model životarenja - onda je to usvojena smrtnost. Da li će ta smrtnost trajati 100 ili 300 godina svejedno je. Cilj je ne obitavati u smrtnosti, već tražiti spajanje sa životom. Trivijalizacija života kroz hedonizam i individualizam pokazuje se samo kao model za jedan privremeni užitak, i, u suštini, čekanje smrti, o kojoj se misao uglavnom odgađa, jer je em neugodna, em se za nju skoro da i nema rešenja. Dakle, odgovori leže negde drugde, ne u hedonizmu, ne u privremenom produžetku trajanja jednog te istog biološkog vergla. Beznadna je čak i nada u odgovor u vezi s tim koji bi možda mogle dati zvezde, jer ni one nisu večne

Dakle, valja ipak pogledati šta ispod naziva eliksira za produžetak života piše onim beskrajno sitnim slovima :)


myredneckself myredneckself 01:12 12.12.2013

Re: Prvi :)

loader
Beznadna je čak i nada u odgovor koje bi možda mogle dati zvezde, jer ni one nisu večne

Na sve ovo Aubrey de Grey kaže: "Sada, kada nam se otvara mogućnost da starenje i umiranje ne moraju biti naša neizbežna sudbina, ovaj način razmišljanja "postaje deo problema." (da iskoristim i citiram ga, kad već visi tamo na kraju posta, ničim izazvan, ni na nebu ni na zemlji)

Kada izađete iz tog ‘transa’ i pogledate starenje u hladnom svetlu realnosti, kaže de Grej, shvatite da ona niti je dobra niti neophodna. "To je bolest", tvrdi on. Lečenje ove bolesti, kao i eliminacija oboljenja specifičnih za stare, poštedela bi nas mnogih patnji i donela nam mnogo više sreće," predviđa on.

loader loader 01:24 12.12.2013

Re: Prvi :)


Još samo kad bi ofirao šta bi značilo to sreća ...


houp houp 12:42 12.12.2013

Re: Prvi :)

u skladu sa uslovima života koji vladaju unaokolo



myredneckself myredneckself 13:10 12.12.2013

Re: Prvi :)

houp
u skladu sa uslovima života koji vladaju unaokolo





Talkin' to me?
houp houp 13:58 12.12.2013

Re: Prvi :)


Talkin' to me?




Jelica Greganović Jelica Greganović 16:46 12.12.2013

Re: Prvi :)

Kada izađete iz tog ‘transa’ i pogledate starenje u hladnom svetlu realnosti, kaže de Grej, shvatite da ona niti je dobra niti neophodna. "To je bolest", tvrdi on. Lečenje ove bolesti, kao i eliminacija oboljenja specifičnih za stare, poštedela bi nas mnogih patnji i donela nam mnogo više sreće," predviđa on.


Jes, al starost je relativna pojava, danas babe od 70 godina ripaju naokolo lascivno obučene dok ih ganjaju paparaci, a kod Šolohova, u Tihom Donu, iz kuhinje izlazi njena starica majka od 40 godina
myredneckself myredneckself 20:57 12.12.2013

Re: Prvi :)

Jelica Greganović
Kada izađete iz tog ‘transa’ i pogledate starenje u hladnom svetlu realnosti, kaže de Grej, shvatite da ona niti je dobra niti neophodna. "To je bolest", tvrdi on. Lečenje ove bolesti, kao i eliminacija oboljenja specifičnih za stare, poštedela bi nas mnogih patnji i donela nam mnogo više sreće," predviđa on.


Jes, al starost je relativna pojava, danas babe od 70 godina ripaju naokolo lascivno obučene dok ih ganjaju paparaci, a kod Šolohova, u Tihom Donu, iz kuhinje izlazi njena starica majka od 40 godina

Imaš pravo, kako vreme protiče, meni sve relativnija.
A sećam se kad sam, koliko onomad, mojoj mami jednom kad me je pitala o nekoj ženi, rekla - ma starija žena, ima blizu 5o.
freehand freehand 00:21 12.12.2013

Ja bih u tom smislu pratio

... Artura Rubinštajna koga su u jednom intervjuu, kako kaže urbana legenda, kad je imao oko devedeset godina - pitali - koliko još planira da živi i kakvu bi smrt voleo.
"Voleo bih da umrem sa 120, otprilike, od ruke nekog mladog, ljubomornog muža."
myredneckself myredneckself 00:32 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

freehand
"Voleo bih da umrem sa 120, otprilike, od ruke nekog mladog, ljubomornog muža."


A vidi Umberta Eka, koji je ove godine napunio 80.
Svaki put kada se zadiše dok ide uz stepenice, on kaže: “Eh, prijatelju, nemamo više 70”!
PS
free, da li mi možeš pomoći? Kako da sklonim ovaj kopi-pejst iz posta koji sam škartirala još dok sam pisala post.
U editoru ga nemam, pregledala, otkud on sada ovde?
Ili će morati da interveniše neka božanska sila. Da krenem da čitam očenaš, u sebi?
freehand freehand 00:37 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

Ili će morati da interveniše neka božanska sila. Da krenem da čitam očenaš, u sebi?

Kreni ti ka ispovedaonici, pa se tamo obrati. Mislim d aje to neki bag u softveru, još neko se žalio ovih dana.
myredneckself myredneckself 00:59 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

freehand
Ili će morati da interveniše neka božanska sila. Da krenem da čitam očenaš, u sebi?

Kreni ti ka ispovedaonici, pa se tamo obrati. Mislim d aje to neki bag u softveru, još neko se žalio ovih dana.


Krenula sam, sad čekam da vidim da li neko tajnu zna. Baš je ovako ružno.
Hansel Hansel 18:24 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

Неко (Макса?) је сличном пригодом (незгодом) саветовао брисање кеша... хм, да, сетио сам се, било код Размишљалице пре 3-4 месеца (и то је ваљда било неко гостовање, можда неке зиликаке), можда упутство још тамо стоји (мислим да је била нека зачкољица, није било довољно само обрисати кеш).

P.S. А ако то не нађеш, можеш да се излогујеш, па онда улогујеш преко другог браузера и средиш текст. Претпостављам да би радило.
myredneckself myredneckself 18:52 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

Hansel
Неко (Макса?) је сличном пригодом (незгодом) саветовао брисање кеша... хм, да, сетио сам се, било код Размишљалице пре 3-4 месеца (и то је ваљда било неко гостовање, можда неке зиликаке), можда упутство још тамо стоји (мислим да је била нека зачкољица, није било довољно само обрисати кеш).

P.S. А ако то не нађеш, можеш да се излогујеш, па онда улогујеш преко другог браузера и средиш текст. Претпостављам да би радило.

Hvala Hansel, evo sada sam prihajala k domu, ima da ga sredim, nekako...
myredneckself myredneckself 21:16 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

P.S. А ако то не нађеш, можеш да се излогујеш, па онда улогујеш преко другог браузера и средиш текст. Претпостављам да би радило.

Jeee...hvala ti mnogo Hansel.
Čišćenje i veliko spremanje, je uspelo preko gugl hroma.
Hansel Hansel 22:47 12.12.2013

Re: Ja bih u tom smislu pratio

Драго ми је, нема на чему!

mlekac mlekac 01:26 12.12.2013

Nedavno

Sto ce reci pre par meseci, upoznam se sa nekim vrlo aktivnim 70+ godisnjacima. I, mogu ti reci, kad ih uporedim sa nekim od mojih vrsnjaka, cini mi se da ce ovi stariji da ih nadzive ihihi!

Stanje duha, ako me razumes. Jednostavno, ljudi su prihvatili cinjenicu da stare, ali odbijaju da zbog toga klonu.

Mislim da je u tome cela caka.
myredneckself myredneckself 01:48 12.12.2013

Re: Nedavno

mlekac
Stanje duha, ako me razumes. Jednostavno, ljudi su prihvatili cinjenicu da stare, ali odbijaju da zbog toga klonu.

Mislim da je u tome cela caka.

Pa, to je ok i lepo, mlekac.
Šta misliš o tome da se zamrzneš za nekoliko godina kad pronađu eliksire mladosti i večnosti i tako do, recimo, 200-te, 300-te?

mlekac mlekac 02:04 12.12.2013

Re: Nedavno

myredneckself
mlekac
Stanje duha, ako me razumes. Jednostavno, ljudi su prihvatili cinjenicu da stare, ali odbijaju da zbog toga klonu.

Mislim da je u tome cela caka.

Pa, to je ok i lepo, mlekac.
Šta misliš o tome da se zamrzneš za nekoliko godina kad pronađu eliksire mladosti i večnosti i tako do, recimo, 200-te, 300-te?


Neka fala. Ja sam tu na moju pokojnu mamu - kolko traje nek traje, samo da na kraju bude brzo!
zovitemegrunf zovitemegrunf 13:13 13.12.2013

Re: Nedavno

mlekac
Sto ce reci pre par meseci, upoznam se sa nekim vrlo aktivnim 70+ godisnjacima. I, mogu ti reci, kad ih uporedim sa nekim od mojih vrsnjaka, cini mi se da ce ovi stariji da ih nadzive ihihi!

Stanje duha, ako me razumes. Jednostavno, ljudi su prihvatili cinjenicu da stare, ali odbijaju da zbog toga klonu.

Mislim da je u tome cela caka.


Naleteo na izreku pre par dana, u potpuno drugom kontekstu, a original glasi:

"Age is strictly a case of mind over matter. If you don’t mind, it doesn’t matter!" Jack Benny

marco_de.manccini marco_de.manccini 01:48 12.12.2013

а колико јуче ...

оду научници у неко закавкаско село где људи дуго живе да проуче о чему се ради, па чим су угледали неког старијег човека одмах га питају
- добар дан, деда, колико је теби година,
а он каже
- јој, не знам дедино, сто дванаест, можда сто тринаест, нисам сигуран, чекај сад ћу да питам,
па се окрене према кући и подвикне,
- татааа, питају неки људи колико ми је година.
myredneckself myredneckself 01:50 12.12.2013

Re: а колико јуче ...

marco_de.manccini
оду научници у неко закавкаско село где људи дуго живе да проуче о чему се ради, па чим су угледали неког старијег човека одмах га питају
- добар дан, деда, колико је теби година,
а он каже
- јој, не знам дедино, сто дванаест, можда сто тринаест, нисам сигуран, чекај сад ћу да питам,
па се окрене према кући и подвикне,
- татааа, питају неки људи колико ми је година.


Kefir, marco, kefir...šta su nam ono pričali oko toga?!
cassiopeia cassiopeia 13:36 13.12.2013

Re: а колико јуче ...

Kefir, marco, kefir...šta su nam ono pričali oko toga?!


Da ja onda doziram kefir koji pijem dva meseca k'o blesava?

A zrnca su lepaaaa, mazim ih i pazim

Vidi Mrns




p.s. da ne bude zabune nije moja slika al' zrnca su pljunuta moja
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:16 12.12.2013

Maratonke trče počasni krug

Milica Kralj prirprema novu verziju "Maratonaca", ali ovoga puta počasni krug ne trče maratonci, već maratonke: Aksentija, Milunka, Lakica, Bilja Piton...
Drama je smeštena u XXI vek u kome je dominantan radikalni matrijarhat i totaalna emancipacija. Žene su konačno pobedile i postale jači pol, muškaraca gotovo i nema, a ono malo što je preostalo pegla, kuva, pere i služi ženama.

Čini se logičnijim, statistika to potvrđuje, da je Pantelinka a ne Pantelija onoliko poživeo i umro u cvetu svoje starosti u 150-toj godini.

Hteo sam da kažem, da ako ljudski život postane večan, kao u citiranoj Vonegatovoj priči, siguran sam da će dominirati žene. Jebiga gospodo muškarci, takav je trend, i genetski i socijalni.
bocvena bocvena 08:39 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

valjda će to, vojislave, biti za moga života:)

šalim se. mislim da je epska dugovečnost medveđa usluga sopstvenoj deci.

mada, ima kod amosa oza lik njegovog dede, koji je novi život započeo u 70-oj, kad mu je napokon umrla žena tiranka. i sledećih 20 bio neka vrsta seniorskog žigoloa. zaljubljivao se i odljubljivao isto kao u dvadesetim. i umro srećan i zadovoljan, nadživevši dvoje dece.

odličan blog, mrns!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:23 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

bocvena
mada, ima kod amosa oza lik njegovog dede, koji je novi život započeo u 70-oj, kad mu je napokon umrla žena tiranka. i sledećih 20 bio neka vrsta seniorskog žigoloa. zaljubljivao se i odljubljivao isto kao u dvadesetim. i umro srećan i zadovoljan, nadživevši dvoje dece.


Da, reč je o Aleksandru Klaustneru, ali zaboravljaš da se taj oženio dok je bio klinac, u sedamnaestoj godini, i to za mnogo stariju ženu, uzgred i blisku rođaku. To je ona g-đa koja je svog verenika Aleksandra vukući za uši dovela pred rabina, a kada su se doselili iz Evrope u Jerusalim, uzvuknula: "Levant je pun bakterija!" i od tada robovala preteranoj higijeni. (Amos Oz, Priča o ljubavi i tami, Laguna, 2013)
bocvena bocvena 09:36 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

baš taj. ako se životni vek produžio do devedesetih, ima tu vremena za bar tri nova početka (ne mislim samo na brak:).

najbolji primer je mendela.
myredneckself myredneckself 11:30 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

bocvena
mislim da je epska dugovečnost medveđa usluga sopstvenoj deci.

Bo, pada mi na pamet Sartr, i pakao, to su drugi.

Život u zajednici je pakao, ludnica. To znamo, a vidi se i u priči kakav zajednički život živi nekoliko generacija u bliskoj budućnosti. To se ne menja. Eliksir dugovečnosti, napredna tehnologija, dostupni su svima podjednako, ono što je prednost jednome, prepreka je drugome.
Ne bih volela da budem u bilo čemu prepreka mom sinu.
A tek da neko poželi moju smrt, i savlada prepreku...
Mala digresija u jednom od pravaca -
B. i ja smo sinu već dali ono što mu je potrebno i za sada dovoljno za njegov početak. On je vredan i radan, može to samo da unapredi.
Ostalo što mu sleduje, posle našeg randevua sa onim što je neizbežno, neće nigde da pobegne.

Edit:
Čestitam ti tvoje mesto na naslovnoj, odavno zasluženo. Ne postižem puno stvari poslednjih dana, izvini ali nikad nije kasno.

myredneckself myredneckself 11:36 12.12.2013

Vojislave,


Vojislav
Hteo sam da kažem, da ako ljudski život postane večan, kao u citiranoj Vonegatovoj priči, siguran sam da će dominirati žene. Jebiga gospodo muškarci, takav je trend, i genetski i socijalni.

bocvena
valjda će to, vojislave, biti za moga života:)

bocvena je moja drugarica.
freehand freehand 11:39 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

Bo, pada mi na pamet Sartr, i pakao, to su drugi.

A meni Markes i njegova Ursula Iguaran, koja ostaje da u kuči lebdi kao nevidljiva senka, koju potomci u svojoj obuzetosti sobom i halapljivom gutanju života tek katkad primete...
bocvena bocvena 12:23 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug


A meni Saramago - Smrt i njeni hirovi
myredneckself myredneckself 12:42 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

freehand
Bo, pada mi na pamet Sartr, i pakao, to su drugi.

A meni Markes i njegova Ursula Iguaran, koja ostaje da u kuči lebdi kao nevidljiva senka, koju potomci u svojoj obuzetosti sobom i halapljivom gutanju života tek katkad primete...

Ursule su te koje obezbeđuju miris bosiljka u kući, i odgajaju decu najbolje što umeju.
anfieldroad anfieldroad 22:15 12.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug



A skoro na nekom od Diskaveri kanala, jedan od avanturista-istrazivaca zabasao u neko seoce u Africi. Tamo ga docekao Poglavica, mudri izborani glavesina . Pita poglavica istrazivaca " Jesi li ti ozenjen, mladicu ?" "Nisam, poglavico" odgovara istrazivac. "Nemas ni dece ?" " Nemam, poglavico" "A koliko mladicu imas godina", pita starac. "34", odgovara istrazivac, ocekujuci neki mudri savet. Poglavica mu na to pokazuje copor zena i dece i kaze" Blago tebi, sine moj! Vidi ovo- ja imam 14-oro dece, 5 zena, a samo mi je 29 godina !!"
Dr M Dr M 09:09 12.12.2013

Malo sutra!



reanimator reanimator 09:32 12.12.2013

...

O tome šta se desilo dalje, neću više. Priča je izvanredna, i kratka, pa ko voli i ima vremena...

Da se sredi ovaj link!
Još jedan dokaz da sam jedini koji čita tekstove, a ne ko ovi što jure jubilarne komentare i dolaze da troluju
myredneckself myredneckself 10:12 12.12.2013

Re: ...

reanimator
O tome šta se desilo dalje, neću više. Priča je izvanredna, i kratka, pa ko voli i ima vremena...

Da se sredi ovaj link!
Još jedan dokaz da sam jedini koji čita tekstove, a ne ko ovi što jure jubilarne komentare i dolaze da troluju

Re, ne misliš valjda da sam sumnjala u tvoju savesnost?!
Sredila sam link do nove adrese, ali sam morala da skratim naslov posta. Nema ništa džabe, kad sam ja u pitanju. Btw, jel imaš neke veze s onim majstor Miletom? Da pospremi čovek ovaj haos na mom postu?

marco_de.manccini marco_de.manccini 15:05 12.12.2013

Re: ...

Sredila sam link do nove adrese, ali sam morala da skratim naslov posta.

миле је то нариктао тако да кад год едитујеш нешто у тексту (рецимо, поправиш линк), све у наслову после апострофа, уколико имаш апостроф, се брише. можеш и да задржиш стари наслов, само мораш да сама поново допишеш све после апострофа сваки пут кад едитујеш текст.
myredneckself myredneckself 18:56 12.12.2013

Re: ...

marco_de.manccini
Sredila sam link do nove adrese, ali sam morala da skratim naslov posta.

миле је то нариктао тако да кад год едитујеш нешто у тексту (рецимо, поправиш линк), све у наслову после апострофа, уколико имаш апостроф, се брише. можеш и да задржиш стари наслов, само мораш да сама поново допишеш све после апострофа сваки пут кад едитујеш текст.

Aha, hvala marco. A ja ga skratila, i drugi deo prenela u tekst. Sada mi je bezveze da opet menjam naslov, neka ga...znači apostrof, ko mi kriv kad se igram s Vonegatom.
cassiopeia cassiopeia 09:55 12.12.2013

Život ili smrt

Što volim kad mi putovanje na posao prođe u čitanju dobrog štiva.
A koliko se tek sad pitanja roji u glavi...šta bi ja izabrala?

Kažu da svako od nas ispiše scenario svog života pa i načina na koji će taj život završiti. Ja sam na pitanje kako vidim svoju starost uvek govorila da ću biti čila, vedra bakica koja neće živeti u prošlosti da bi žalila što je nešto prošlo već da bi se sa radošću sećala da je bila, videla, probala i nije propustila.
E sad mi ostaje da živim :)

Moja prabaka je dugo živela, deda i baka sa mamine strane evo gaze 89. Sad iz ove perspektive 100 mi se čini skroz ok :)

Priča o smrti i smrtnosti je osetljiva tema. Često je ljudi zaobilaze, jednostavno ne vole o tome da pričaju. A što bolje prihvatiš koncept smrti i sagledaš strah od nje onda i životu pristupaš kao nečem dragocenom što ne treba protraćiti. Živiš :)

La Rošfuko kaže Ni suncu ni smrti se ne moze gledati pravo u lice (Ni soleil ni la mort ne se peuvent regarder en face)

a Irvin Jalom odgovara Ne bih nikome preporucio da gleda u sunce, ali gledanje u smrt je sasvim druga stvar
4krofnica 4krofnica 11:00 12.12.2013

Re: Život ili smrt

Moja prabaka je dugo živela, deda i baka sa mamine strane evo gaze 89. Sad iz ove perspektive 100 mi se čini skroz ok :)


moj deda je doživeo 94 :)
tih i povučen tip. toliko da dugo nismo znali priču iz zarobljeništva u Austriji, za vreme II sv. rata, da je tamo ostavio ljubav i ćerku koju je naknadno dobio (bila je trudna kad se rat završio, on u Liku nije mogao da je vodi).
moja mama je posle skoro 50 godina saznala da nije jedinica i da ima sestru. ćale i ona su krenuli kolima da je traže, samo sa slikom kuće, bez znanja jezika (ćale govori francuski, sumnjam da mu je pomoglo), i otprilike na karti gde je deda mogao da bude tada. našli. :)

ps. tajna dugovečnosti: moj otac je svima dao zadatak da mu tražimo Ten San kremu:) koje retko gde ima, jer je deda samo nju koristio. Nemam dokaza da nije na dobrom tragu:))

cassiopeia cassiopeia 11:18 12.12.2013

Re: Život ili smrt


moj deda je doživeo 94 :)



Sećam se te priče. Život piše romane :)


tajna dugovečnosti: moj otac je svima dao zadatak da mu tražimo Ten San kremu:) koje retko gde ima, jer je deda samo nju koristio. Nemam dokaza da nije na dobrom tragu:))


Jao, Ten San. Pa to je omiljena krema mog oca, miriše na nju celi život. I sad je kupi kad je nađe. Moj ti je otac kolekcionar najrazličitih krema i kremica. On je od svih nas, dok smo zajedno živeli, najduže ostajao u kupatilu. Krema za ovo, krema za ono...I dan danas kad odem dobijem savet šta mi je koristiti :) Evo sad raubujem neku mast. Vadi iz mrtvih
myredneckself myredneckself 12:26 12.12.2013

Re: Život ili smrt

4krofnica
ps. tajna dugovečnosti: moj otac je svima dao zadatak da mu tražimo Ten San kremu:) koje retko gde ima, jer je deda samo nju koristio. Nemam dokaza da nije na dobrom tragu:))

Krem Ten San bolji je od Solee.
Drago mi je da je tvoja mama našla svoju sestru, a tebi tetku. Tetke su čudo.
myredneckself myredneckself 12:51 12.12.2013

Re: Život ili smrt

cass
Priča o smrti i smrtnosti je osetljiva tema. Često je ljudi zaobilaze, jednostavno ne vole o tome da pričaju.

Zato što je izvesna, u nju smo sasvim sigurni, hehh...ne volimo da pričamo o svojoj konačnosti. Mnogi vole da se igraju bogova.
blogovatelj blogovatelj 23:49 12.12.2013

Re: Život ili smrt

tajna dugovečnosti: moj otac je svima dao zadatak da mu tražimo Ten San kremu:) koje retko gde ima, jer je deda samo nju koristio


Poznavao sam jednu baku koja je svaki dan jela cveklu a meso svaki drugi dan. I poživela je devedesetšest godina.
AlexDunja AlexDunja 11:30 12.12.2013

3d printing

ne samo eliksiri,

kad ti se neki deo pokvari, očas odštampaš
rezervni:)
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 12:25 12.12.2013

Besmrtnost

Znači, ja bih mogla da obilazim planetu do beskraja i natrag? Hm. ne, ne dopada mi se ta ideja. Ima neke magične lepote u tome što je sve neponovljivo jer, slažem se sa gore editovanim, računamo na smrtnost. Još na početku mog putovanja (koje je u međuvremenu postalo moj Put, dakleM, moj način života), shvatila sam ovo, kao uostalom i mnogi pre mene:

"Za samo mesec dana, gotovo smo izgubili osećaj da radimo nešto posebno. Kretanje, kampovanje, briga o najosnovnijim potrebama kao što su ishrana i smeštaj u prirodi postali su naša uobičajena svakodnevica. Nasuprot te egzistencijalne svedenosti, nalazila se ispunjenost svakog našeg dana novim utiscima, saznanjima, iskustvima. Često smo u jednom danu doživljavali više nego što staje u pojedine živote. Zbog tog inteziteta, naše vreme se ubrzalo i činilo nam se da smo veoma davno napustili kuće i da se od tada krećemo kroz večnost. Kao da smo osvojili besmrtnost, sve bolje shvatajući da se ona ne potiže trajanjem u vremenu, već koncentracijom života u svakom trenutku."

Ubr, super tema za razmišljanje i priču
myredneckself myredneckself 12:55 12.12.2013

Re: 3d printing

Alex
kad ti se neki deo pokvari, očas odštampaš
rezervni:)

Ja bih da mi se odštampa jedan ceo DDL, pa da treniram svađu i takmičenje s tobom.
myredneckself myredneckself 13:14 12.12.2013

Re: Besmrtnost

Snežana Radojicic
Ima neke magične lepote u tome što je sve neponovljivo...Ubr, super tema za razmišljanje i priču

Drago mi je Snežana, dobrodošla

AlexDunja AlexDunja 13:22 12.12.2013

Re: 3d printing

Ja bih da mi se odštampa jedan ceo DDL, pa da treniram svađu i takmičenje s tobom.


ma vidi kako lako i brzo ide to štampanje,
uradićemo svakoj po jednog
myredneckself myredneckself 13:26 12.12.2013

Re: 3d printing

AlexDunja
Ja bih da mi se odštampa jedan ceo DDL, pa da treniram svađu i takmičenje s tobom.


ma vidi kako lako i brzo ide to štampanje,
uradićemo svakoj po jednog


Dil
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:46 12.12.2013

.

:)

Kad već pričamo o vitalnim dekicama
,rođeni brat moga dede,niko ne zna tačno koliko ima godina. Pošto je u zavisnosti od potreba napravio pet-šest izvoda iz matične knjige,tada se moglo.I kad je došao red na ovu kompjuterizaciju
,kako je u osamdesetim morao da vadi potvrdu za produženje vozačke,
ispalo da je stariji od mog dede samo tri meseca. Elem,to je početak priče ...prava je naime sledeća;
bio je veran muž,ali kako mu je žena umrla pre trideset godina
shvatio je da ne može da živi sam. Tako je krenuo da traži,novu idealnu ženu - iskren da budem,nije je našao
...ali sam zato ga video na Štrandu
,par puta,
sa tako prelepim cicama,da sam zanemeo. Sve su različitih godina,mislim, u početku su to bile starije žene,posle su došle mlađe ...a sad? Sad već ne bira.
(mislim godine)

Oduvek je bio mladolik,ali on ,jebote, izgleda kao da je sin moga dede,a ne stariji brat. Deda u šali kaže; Garant sisa krv,onim ženama koje dolaze kod njega?

Baš ću ga ovih dana posetiti,da vidim kako mu ide. U svakom slučaju,volim njegovu priču.




myredneckself myredneckself 19:52 12.12.2013

Re: .

stefan
Baš ću ga ovih dana posetiti,da vidim kako mu ide.

Uhh, što imam jednu tetku, maminu sestru od strica nesrećnu u ljubavi...
mogli smo se oroditi, stef, dedica bi stalno pevao, i smejao se.
Baš je onako prava, ali skrasila se i ona u neko doba, pre desetak godina.
Colin_bgd Colin_bgd 14:19 12.12.2013

Mama, I just killed a man...

Kad god pomislim na ono posle (smrti) samo uzmem da se setim kako sam se osecao u periodu pre (rodjenja), i shvatim da ni pre, ni posle, ni za vreme, nije u stvari nikakav problem...
myredneckself myredneckself 19:24 12.12.2013

Re: Mama, I just killed a man...

Colin_bgd
Kad god pomislim na ono posle (smrti) samo uzmem da se setim kako sam se osecao u periodu pre (rodjenja), i shvatim da ni pre, ni posle, ni za vreme, nije u stvari nikakav problem...

Heej koline, lepo je da si svratio.

Ok, onda samo, carry on, carry on, as if nothing really matters...
Colin_bgd Colin_bgd 08:51 13.12.2013

Re: Mama, I just killed a man...

myredneckself
Colin_bgd
Kad god pomislim na ono posle (smrti) samo uzmem da se setim kako sam se osecao u periodu pre (rodjenja), i shvatim da ni pre, ni posle, ni za vreme, nije u stvari nikakav problem...

Heej koline, lepo je da si svratio.

Ok, onda samo, carry on, carry on, as if nothing really matters...

Ih svratio, sto ne bi'...

Ali, nisi me razumela nisam uopste tako mislio, bas zato sto jeste sve tako meaningless u sustini, treba sto vise biti dobar i pazljiv prema drugim ljudima, i prema sebi... Nijedan drugi razlog zaista ne postoji, zato evo i tebi jedan...
myredneckself myredneckself 14:15 13.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

anfieldroad


A skoro na nekom od Diskaveri kanala, jedan od avanturista-istrazivaca zabasao u neko seoce u Africi. Tamo ga docekao Poglavica, mudri izborani glavesina . Pita poglavica istrazivaca " Jesi li ti ozenjen, mladicu ?" "Nisam, poglavico" odgovara istrazivac. "Nemas ni dece ?" " Nemam, poglavico" "A koliko mladicu imas godina", pita starac. "34", odgovara istrazivac, ocekujuci neki mudri savet. Poglavica mu na to pokazuje copor zena i dece i kaze" Blago tebi, sine moj! Vidi ovo- ja imam 14-oro dece, 5 zena, a samo mi je 29 godina !!"


Kakva demonstracija muške moći!
anfieldroad, dobrodošao
myredneckself myredneckself 14:21 13.12.2013

Re: Mama, I just killed a man...

colin_bgd
treba sto vise biti dobar...

Sve ok.
Dobrota pobeđuje i najtvrđe srce, (rekao je neko od Latina) i mislim da će ona jednom spasiti svet.
anfieldroad anfieldroad 02:15 14.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

anfieldroad, dobrodošao


Helou, Myredneck! Hvala na tako slatkoj dobrodoslici !!!
A inace, stvarno obozavam televiziju, narocito programe tog tipa. Ova prica sa Diskaverija je istinita, mozda sam samo malo masio u brojevima. Poglavica izgleda kao da ima bar 50 god., tako da je tesko reci da je demonstrirao "musku moc"! Pre bih rekao da su ga zene i deca u tolikom broju POJELI ZA DORUCAK
anfieldroad anfieldroad 02:18 14.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug



A sad, sta bi..? Zasto mi je komentar otisao u 2 primerka, nemam ideju !!?
Nema veze, barem sam se dvostruko zahvalio za cvetnu dobrodoslicu....
myredneckself myredneckself 11:09 14.12.2013

Re: Maratonke trče počasni krug

anfieldroad
Zasto mi je komentar otisao u 2 primerka, nemam ideju !!?


2xje2x, anfieldroad,
ova makina očigledno divlja, i buni se zbog nečega.
Zbog nekih sila mraka, jedva sam pospremila krš po kući dok sam objavljivala post, kad su gosti već počeli da dolaze.

Za dupliranje komentara se ne sekiraj. Delić moći nalazi se u dugmiću "obriši" kojim komanduje domaćin/ca. On još radi.
docsumann docsumann 16:29 12.12.2013

ima i


ona Borhesova priča o gradu besmrtnih i liku koji se zaputio da ga nađe. usput je naišao na neko totalno apatično pleme, čiji su stanovnici izgledali ko da su im baterije na samom kraju. nisu ništa pričali, samo su ležinjali i pšonekad se vukli ko prebijene kučke. bezuspješno pokušavajući da od njih izvuče koju informaciju o gradu besmrtnih, lik je najzad ukapirao, da su to zapravo ti besmrtnici, koje su vjekovi življenja potpuno otupili, učinivši im sam život smrtno dosadnim ...
freehand freehand 16:51 12.12.2013

Re: ima i

docsumann

ona Borhesova priča o gradu besmrtnih i liku koji se zaputio da ga nađe. usput je naišao na neko totalno apatično pleme, čiji su stanovnici izgledali ko da su im baterije na samom kraju. nisu ništa pričali, samo su ležinjali i pšonekad se vukli ko prebijene kučke. bezuspješno pokušavajući da od njih izvuče koju informaciju o gradu besmrtnih, lik je najzad ukapirao, da su to zapravo ti besmrtnici, koje su vjekovi življenja potpuno otupili, učinivši im sam život smrtno dosadnim ...

Jes, otud ona čuvena borhesovska: Bogu dušu - Bog je neće...
myredneckself myredneckself 20:32 12.12.2013

Re: ima i

docsumann
da su to zapravo ti besmrtnici, koje su vjekovi življenja potpuno otupili, učinivši im sam život smrtno dosadnim ...

Eh, kad nema redovnog životnog ciklusa i radosti i tuge trenutaka u tom ciklusu.
Ovi iz Tomorrow... mogu sami da odaberu vreme svog kraja, ali to je očigledno teško učiniti. Zato su tu gde jesu.
A ono što pomera napred je svest o smrti, tom neizbežnom kraju.
docsumann docsumann 22:43 12.12.2013

Re: ima i

Eh, kad nema redovnog životnog ciklusa i radosti i tuge trenutaka u tom ciklusu.


ok, Borhes u ovoj priči daje samo jedan pogled na besmrtnost. i slično kao u Zenonovoj aporiji o Ahili u zecu tu nedostaje dinamički momenat.

s druge strane, danas se ideja o besmrtnosti vezuje za transhumanistički koncept. u skoroj budućnosti i uz pomoć naučno-tehnoloskih intervencija na sopstvenoj supstanci čovjeku će biti omogućen znatno duži životni vijek, no to će biti propraćeno i znatnim poboljšanjem njegovih psihofizičkih sposobnosti.
praktično možemo govoriti o nastanku neke nove biološke vrste. pred kojom će se otvoriti potpuno novi horizonti mogućnosti. za njih kosmička avantura tek počinje. straight to enternity.

dakle, nema mjesta dosadi u kosmosu
myredneckself myredneckself 02:40 13.12.2013

Re: ima i

docsumann
u skoroj budućnosti i uz pomoć naučno-tehnoloskih intervencija na sopstvenoj supstanci čovjeku će biti omogućen znatno duži životni vijek, no to će biti propraćeno i znatnim poboljšanjem njegovih psihofizičkih sposobnosti.

A hoće li to još uvek biti ljudi?
docsumann docsumann 06:13 13.12.2013

Re: ima i

myredneckself
docsumann
u skoroj budućnosti i uz pomoć naučno-tehnoloskih intervencija na sopstvenoj supstanci čovjeku će biti omogućen znatno duži životni vijek, no to će biti propraćeno i znatnim poboljšanjem njegovih psihofizičkih sposobnosti.

A hoće li to još uvek biti ljudi?


u prvih par koraka, da. zatim će uslijediti neka meDJuvrsta, a poslije ko zna.

možda će neki odbiti da se apgrejduju, i ostaće po strani glavnog evolutivnog toka, no budućnost definitivno pripada onim drugima, tj. prvima .

da l' treba žaliti za nama, tj. ljudima?

ako bude bilo sreće i zdravlja junačkog, naravno da ne. ovo naše vrijeme će (u to slučaju) biti zapamceno kao još jedno mračno, varvarsko doba.
myredneckself myredneckself 10:36 13.12.2013

Re: ima i

docsumann
ovo naše vrijeme će (u to slučaju) biti zapamceno kao još jedno mračno, varvarsko doba.

Slažem se, ukoliko dalji napredak nauke i tehnologije u budućnosti donese stvarno promene, vrlo popravljajući odnose među ljudima, uopšte.

U Vonegatovoj priči, i anti-gerasonestyle-u života, život je ustvari prava katastrofa (mislim da smo poranili u odnosu na Vonegatovo predviđanje, i da već dobrano živimo taj njegov tomorrow..) nauka i tehnologije su napredovale, ali je suštinski život skoro nesvrsishodan, i svodi se na ono zamajavanje dok jednom ne smrkne, drugom ne svane.
To je baš varvarizam, bojim se da nije čovek je čoveku vuk večna stvar, ha?!
A nije da se ne bismo mogli popraviti, better late than never.

Edit:
Skoro da sam zaboravila da ti javim.
Ako te put nanese u NS, pravim pitu zeljanicu od morske trave (doduše sušene, s minimumom aditiva, dobila preko veze od nekih tvojih) i drvene prpe. B. cepao i pilio drva, pa da se ne baci...

Nije neki menu, ali je provod zagarantovan, kao u stara dobra vremena.
docsumann docsumann 14:53 13.12.2013

Re: ima i

Skoro da sam zaboravila da ti javim.
Ako te put nanese u NS, pravim pitu zeljanicu od morske trave (doduše sušene, s minimumom aditiva, dobila preko veze od nekih tvojih) i drvene prpe. B. cepao i pilio drva, pa da se ne baci...

Nije neki menu, ali je provod zagarantovan, kao u stara dobra vremena.


hvala na pozivu, još samo da budem nanesen
myredneckself myredneckself 11:32 14.12.2013

Re: ima i

docsumann
u prvih par koraka, da. zatim će uslijediti neka meDJuvrsta, a poslije ko zna.

možda će neki odbiti da se apgrejduju, i ostaće po strani glavnog evolutivnog toka,

I živeti pod zemljom, u nekim katakombama, kao oni Rusi što su prebegli u potrazi za boljim životom u Rim za vreme Olimpijade 1960. u Zabava može da počne od Nikola Amanitija?
sonja.m sonja.m 19:55 12.12.2013

dragi

Dok ne stigne taj eliksir dugovecnosti i mladosti u nase prodavnice ja cu da se molim ovako:
" Dragi cetvrtku dovedi me srecno i bezbedno do petka, pa dragi petku razveseli me i dovedi me do vikenda , pa dragi vikendu daj mi da se dokotrljam sve spavajuci ceo ponedeljak do svetog utorka itditditd... Amin
kick68 kick68 23:39 12.12.2013

Ehhhh...

myredneckself myredneckself 02:26 13.12.2013

Re: Ehhhh...

kick68


Ehh...kick
kad je ta besmrtnost tu, u igri je i borba za moć.
I u ovoj Vonegatovoj priči (njegov satirični smisao za humor at his best) se bori za vlast i uzurpira presto malog domaćinstva.
To gledamo kroz celu istoriju, izgleda da nam je urođeno.

Queen su ovde odlični.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana