Umetnost| Život

Dejvid Boui, Hrvati & Muslimanka

vladimir petrovic RSS / 16.12.2013. u 19:08

Dejvid Boui (Bowie), slavni britanski rok muzičar, pevač, kompozitor i glumac, ima mnogo obožavalaca širom sveta. S pravom.

Bouia, koji ima 66. godina, mnogi  se posebno sećaju po albumu „Uspon i pad Zigija Stardasta i pauka sa Marsa" (The Rise and The Fall of Ziggy Stardust and The Spiders From Mars).

Ovih dana njegovo ime se pominje u vezi sa jednom umetničkom slikom (ulje na platnu, 153x213cm), sa tematikom iz poslednjeg rata u Bosni i Hercegovini. Kontraverzni naziv slike je Hrvat i Muslimanka, i prikazuje kako jedan hrvatski vojnik siluje ženu u toaletu, dok joj drugi vojnik nabija glavu u klozetsku šolju.

Sliku je delo škotskog slikara Pitera Hausona (Howson). Kaže se da je  on bio upućen od strane britanskog Imperijalnog ratnog muzeja (Imperial War Museum) -  u Bosnu i Hercegovinu, kao „službeni slikar u ratnim strahotama pogođenim oblastima".

U BiH je napravio više slika, ali sliku sa nazivom Hrvat i Muslimanka naručilac, Imperijalni ratni muzej, nije hteo prihvatiti/otkupiti, navodno zato što se slikar „nije držao fundamentalnih pravila muzeja - umetnik mora svojim očima svedočiti događajima da bi ih mogao preneti na platno". Slikar je priznao da nije prisustvovao silovanju, već je sliku napravio prema glasinama koje su na terenu kružile.

„Skandal" oko te slike (zbog odbijanja naručioca da je prihvati) doveo je do toga da  „uskoči" Dejvid Boui, te baš tu sliku, Hrvat i Muslimanka, kupi za dvadesetak tisuća evra. Bilo je to 1994. godine.

A baš ovih dana  Boui najavljuje da će pomenutu sliku po prvi put obelodaniti, odnosno staviti na uvid svetskoj javnosti. Međutim, slika se već pojavila na Netu:

20131215-223116_bowie.jpg

A controversial painting owned by British rock star David Bowie, depicting a Muslim woman being raped by two Croatian men, will be exhibited for the public for the first time in nearly 20 years (The Sunday Times)

Prilikom kupovine slike Boui se sprijateljio sa slikarom Hausonom, pa je potom slikar napravio više crteža samog Bouija, koji su prošle sedmice bili na prodaji:

Kaže se i da je slikar Hauson pravio crteže i slike i drugih umetnika (pominju se Madona, Džeger, Bob Geldof i drugi).

Inače, Boui važi za „ umetnika koji rado čita knjige", pa je pre nekog vremena na Netu objavljena lista 100 knjiga po njegovom izboru (David Bowie's 100 favourite books).  Poznavaoci pevača tvrde da ne treba shvatiti da je Boui sedeo i čitao svaku od navedenih knjiga od korice do korice, već da je on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".  

Među knjigama se nalaze Homer, Flober, Bulgakov, Fokner, Orvel i mnogi drugi. Evo prvih deset knjiga:

Interviews with Francis Bacon - David Sylvester - early 80s

Billy Liar - Keith Waterhouse - early 60s

Room at the Top - John Braine - early 60s

On Having No Head - Douglass Harding - mid-60s

Kafka Was The Rage - Anatole Broyard - 1995

A Clockwork Orange - Anthony Burgess - mid-60's

City of Night - John Rechy - mid 60's

The Brief Wondrous Life of Oscar Wao - Junot Diaz - 2007

Madame Bovary - Gustave Flaubert - 1980's

Iliad - Homer - late-70's

Da se vratim Hausonovoj/Bouijevoj slici Hrvat i Muslimanka.

Slika je morbidna sama po sebi, mada bi se moglo reći da je pravljena na način kako su od vajkada pravile slike iz ratnih područja. Ako se htelo reći da je u ratnim sukobima u bivšoj Jugoslaviji bilo i silovanja žena, onda se mirne duše može reći da ratnih silovanja ima skoro u svakom ratnom sukubu, uključujući verovatno i u mnogim ratovima koje su Britanci (kojima slikar Hauson pripada) vodili.

Činjenica da se ovih dana govori o jednoj takvoj slici pokazuje i to da, kako reče jedan naš bivši političar, prisustvujemo sve većoj "tabloidizaciji svetskih medija". Neko bi rekao i teroru preobilja informacija, zahvaljujući najnovijim informatičkim dostignućima.  

Atačmenti



Komentari (112)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

stefan.hauzer stefan.hauzer 19:19 16.12.2013

1.

:)

džaba
,sve ovo,

za mene je i dalje bouvi ;



vladimir petrovic vladimir petrovic 20:07 16.12.2013

Re: 1.

stefan.hauzer
... za mene je i dalje bouvi ;

Da, uobičajenije je Bouvi nego Boui.

Međutim, u Transkripcionom rečniku engleskih ličnih imena, od Tvrtka Prćića, stoji:

Bowie je Boui, ne Bovi i Bouvi.

a ja sam prilično knjiški tip, pa verujem knjigama.

Videh i da ga na Vikipediji tako transkribuju (Boui)

tadejus tadejus 20:52 16.12.2013

Re: 1.

vladimir petrovic
stefan.hauzer... za mene je i dalje bouvi ;Da, uobičajeniji je Bouvi nego Boui.Međutim, u Transkripcionom rečniku engleskih ličnih imena, od Tvrtka Prćića, stoji:Bowie je Boui, ne Bovi i Bouvi.a ja sam prilično knjiški tip, pa verujem knjigama. Videh i da ga na Vikipediji tako transkribuju


ako ces pravo on je sebe nazivao boi (onako kako bi se izgovaralo ime Joey)
a bowie knife (po kom je osmislio pseudonim) moze da se izgovara i kao boi i kao boui
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:38 16.12.2013

Re: 1.

tadejus
... ako ces pravo on je sebe nazivao boi (onako kako bi se izgovaralo ime Joey)
a bowie knife (po kom je osmislio pseudonim) moze da se izgovara i kao boi i kao boui


Kao što rekoh gore S. Hauzeru, uobičajenije je Bouvi nego Boui, mada je ovo drugo pravilnije.
Poneki put mora se uvažavati ono što je uobičajeno. Recimo mi kažemi Prisli
a treba Presli, zar ne?
tadejus tadejus 21:41 16.12.2013

Re: 1.

vladimir petrovic
Kao što rekoh gore S. Hauzeru, uobičajenije je Bouvi nego Boui, mada je ovo drugo pravilnije.Poneki put mora se uvažavati ono što je uobičajeno. Recimo mi kažemi Prislia treba Presli, zar ne?


kako moze biti pravilnije od onoga kako se on covjek predstavljao?
hint: nije se predstvljao kao bouvi ali ni kao boui, pa ako vec neces da napises to uobicajeno bouvi onda napisi bui... to boui nema smisla
bubamarac bubamarac 22:39 16.12.2013

Re: 1.

vladimir petrovic
stefan.hauzer
... za mene je i dalje bouvi ;

Da, uobičajeniji je Bouvi nego Boui.
Međutim, u Transkripcionom rečniku engleskih ličnih imena, od Tvrtka Prćića, stoji:

Bowie je Boui, ne Bovi i Bouvi.

a ja sam prilično knjiški tip, pa verujem knjigama.

Videh i da ga na Vikipediji tako transkribuju


Vjerujes nekom ko se zove Tvrtko Prćić?
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:54 16.12.2013

Nomen est omen

bubamarac
... Vjerujes nekom ko se zove Tvrtko Prćić?

A šta fali Tvrtku Prćiću?
Da li je problem u imenu i prezimenu (TVRTKO PRĆIĆ) ili u njegovoj ličnosti?
AlexDunja AlexDunja 19:23 16.12.2013

izvini, vp

o čemu je tekst?
tabloidizaraš tabloide, ili šta?
tj. čemu?
docsumann docsumann 19:44 16.12.2013

Re: izvini, vp

AlexDunja
o čemu je tekst?
tabloidizaraš tabloide, ili šta?
tj. čemu?


o morbidnom u umjetnosti, možda?



Zdzislaw Beksinski
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:10 16.12.2013

Re: izvini, vp

docsumann
... o morbidnom u umjetnosti, možda?


I ja kažem: možda!
AlexDunja AlexDunja 20:21 16.12.2013

Re: izvini, vp

I ja kažem: možda!

meni ovaj umetnik ne izgleda dostojan bloga,
bar iz navedenih crteža i slike.

morbidno mi samo izgleda vladimirova potreba
da iskoristi ime najčešće pominjano na internetu,
( bouvijevo je to bilo kad sam proveravala) za svoju
nejasnu promociju.
ili bi trebalo da ne volimo hrvate jer su silovali muslimanke?
niccolo niccolo 20:26 16.12.2013

Re: izvini, vp

Pih...kao da nama treba razlog da ne volimo hrvate...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:28 16.12.2013

Re: izvini, vp

meni ovaj umetnik ne izgleda dostojan bloga,
bar iz navedenih crteža i slike.


Koje kriterije si koristila?

morbidno mi samo izgleda vladimirova potreba
da iskoristi ime najčešće pominjano na internetu,
( bouvijevo je to bilo kad sam proveravala) za svoju
nejasnu promociju.
ili bi trebalo da ne volimo hrvate jer su silovali muslimanke


Ovo ne zaslužuje komentar.
AlexDunja AlexDunja 20:33 16.12.2013

Re: izvini, vp

Ovo ne zaslužuje komentar.

koji si ti ipak napisao, he, he...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:43 16.12.2013

Re: izvini, vp

koji si ti ipak napisao, he, he...

U pravu si, i ne davanje komentara je komentar, u neku ruku kao što i nemanje stava je - stav.

Think pink!

---------------------------
Edit:
Kao što sam na kraju teksta pomenuo, silovanja u toku ratova su bila predmet poznatih slikara.
Da pomenem mnogo poznatu sliku Silovanje Sabinjanki


o čemu su pisane knjige i snimani filmovi


A i u novije vreme je to ponekad tematika u umetnosti, kao što pokaza Docsumann.
bladerunner92 bladerunner92 20:45 16.12.2013

Kako o cemu

je text?
pa o tehnikama disanja.

Neko bi rekao i teroru preobilja informacija, zahvaljujući najnovijim informatičkim dostignućima


eh kako se samo slazem. Previse nepotrebnih informacija dobijam i previse nepotrebnih slika mi se imprintuju...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:51 16.12.2013

Re: izvini, vp

Izvini i od mene, ali dobila sam molbu da te upitam da li si i ovo čitao u francuskom muzičkom magazinu "Rolling Stones"?
Ja bih samo podsetila da se glasnici ne ubijaju.
Fala na pažnji.
dr.wagner dr.wagner 20:57 16.12.2013

Re: izvini, vp

... večer

niccolo
Pih...kao da nama treba razlog da ne volimo hrvate...


-Ali netko može zaboraviti i prestati "ne voliti" ... ( Alchajmer i to ) ...
... red je podsjetiti


Wagner
docsumann docsumann 21:02 16.12.2013

Re: izvini, vp

dr.wagner
... večer

niccolo
Pih...kao da nama treba razlog da ne volimo hrvate...


-Ali netko može zaboraviti i prestati "ne voliti" ... ( Alchajmer i to ) ...
... red je podsjetiti

Wagner


ma, naša mržnja je platonska
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:03 16.12.2013

Re: izvini, vp

Ali netko može zaboraviti i prestati "ne voliti"

Auuu, ja sam onda načisto izlapela...udala sam se za Hrvata...i decu mu rodila...c, c, c...
dr.wagner dr.wagner 21:11 16.12.2013

Re: izvini, vp

Pozdrav svima

docsumann

ma, naša mržnja je platonska


-I naša ... i naša

... koliko smo to puta u prošlosti demonstrirali



W
docsumann docsumann 21:11 16.12.2013

Re: izvini, vp

A i u novije vreme je to ponekad tematika u umetnosti, kao što pokaza Docsumann.


nisam siguran da je to tema one slike Beksinskog. prije bih rekao da se radi o klasičnom zagrljaju erosa i tanatosa.
njegov opus je inače pun slične tematike.

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:16 16.12.2013

Re: izvini, vp

niccolo
Pih...kao da nama treba razlog da ne volimo hrvate...


-Ali netko može zaboraviti i prestati "ne voliti" ... ( Alchajmer i to ) ...
... red je podsjetiti


Wagner

Auuu, ja sam onda načisto izlapela...udala sam se za Hrvata...i decu mu rodila...c, c, c...


Ma, molim vas, ostavimo te kvalifikacije voleti i ne voleti.
To mi nije padalo na pamet kada sam pisao ovaj blog.
docsumann docsumann 21:22 16.12.2013

Re: izvini, vp

Ma, molim vas, ostavimo te kvalifikacije voleti i ne voleti.
To mi nije padalo na pamet kada sam pisao ovaj blog.


eh, pižone, pa ne možemo se mi ne-držati onoga što tebi nije padalo na pamet kad si pisao ovaj blog.
blog je dinamična forma, takoreći dijalektički sistem na granici stabilnosti. čista teorija haosa.
dr.wagner dr.wagner 21:23 16.12.2013

Re: izvini, vp

Pozdrav gospodine P

vladimir petrovic
Ma, molim vas, ostavimo te kvalifikacije voleti i ne voleti.
To mi nije padalo na pamet kada sam pisao ovaj blog.


-To se mi malo šalimo ... još nisu došli oni koji to ozbiljno misle ...
... sad će oni

W
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:29 16.12.2013

Re: izvini, vp

Zdzislaw Beksinski


Dobar.
I ova Bouvijeva.

o morbidnom u umjetnosti, možda?


niccolo niccolo 21:36 16.12.2013

Re: izvini, vp

docsumann
Ma, molim vas, ostavimo te kvalifikacije voleti i ne voleti.
To mi nije padalo na pamet kada sam pisao ovaj blog.


eh, pižone, pa ne možemo se mi ne-držati onoga što tebi nije padalo na pamet kad si pisao ovaj blog.
blog je dinamična forma, takoreći dijalektički sistem na granici stabilnosti. čista teorija haosa.

Mudro zbori Docs...
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:56 16.12.2013

Re: izvini, vp

Jelica Greganović
... Izvini i od mene, ali dobila sam molbu da te upitam da li si i ovo čitao u francuskom muzičkom magazinu "Rolling Stones"?
Ja bih samo podsetila da se glasnici ne ubijaju.
Fala na pažnji.


Ne, našao sam u The Sunday Times (pomenuo sam to u tekstu)
docsumann docsumann 21:59 16.12.2013

Re: izvini, vp

dr.wagner
Pozdrav gospodine P

vladimir petrovic
Ma, molim vas, ostavimo te kvalifikacije voleti i ne voleti.
To mi nije padalo na pamet kada sam pisao ovaj blog.


-To se mi malo šalimo ... još nisu došli oni koji to ozbiljno misle ...
... sad će oni

W


ko ajkule kad namirišu menstruaciju
dr.wagner dr.wagner 22:09 16.12.2013

Re: izvini, vp

docsumann

ko ajkule kad namirišu menstruaciju


-Je li se srpski kaže "ajkula" ili "hajkula" ...???


W
docsumann docsumann 22:11 16.12.2013

Re: izvini, vp

dr.wagner
docsumann

ko ajkule kad namirišu menstruaciju


-Je li se srpski kaže "ajkula" ili "hajkula" ...???

W


eto ko prvi počinje!
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:14 16.12.2013

Re: izvini, vp

dr.wagner
docsumann

ko ajkule kad namirišu menstruaciju


-Je li se srpski kaže "ajkula" ili "hajkula" ...???

W


eto ko prvi počinje!

Šalio se dr W.
dr.wagner dr.wagner 22:21 16.12.2013

Re: izvini, vp

vladimir petrovic



docsumann




-Lako bih se ja u nju zaljubio ... (uostalom , znate mene)
.... ali , kada bih bar jednom skužio o čemu piše


W
blogovatelj blogovatelj 22:42 16.12.2013

Re: izvini, vp

ili bi trebalo da ne volimo hrvate jer su silovali muslimanke?


Pa onda ajde da ih volimo.
niccolo niccolo 22:46 16.12.2013

Re: izvini, vp

blogovatelj
ili bi trebalo da ne volimo hrvate jer su silovali muslimanke?


Pa onda ajde da ih volimo.

Nisam ubeđen za hrvate. Ali je pojedine hrvatice sasvim legitimno voleti
AlexDunja AlexDunja 22:48 16.12.2013

Re: izvini, vp

Ali je pojedine hrvatice sasvim legitimno voleti

ja ti predlažem:

blanku:)
niccolo niccolo 22:50 16.12.2013

Re: izvini, vp

Vidiš kako se razumemo
Jaril Jaril 23:06 16.12.2013

Re: izvini, vp

Nisam ubeđen za hrvate. Ali je pojedine hrvatice sasvim legitimno voleti

Зато смо ту, да се надопуњујемо у убеђењима.



EDIT: Вид' га овде како је спокојан.

hajkula1 hajkula1 10:08 17.12.2013

Re: izvini, vp

dr.wagner
vladimir petrovic



docsumann




-Lako bih se ja u nju zaljubio ... (uostalom , znate mene)
.... ali , kada bih bar jednom skužio o čemu piše


W



Kome to nedostajem

dr.wagner dr.wagner 13:40 17.12.2013

Re: izvini, vp

... jutro

hajkula1

Kome to nedostajem




W
nim_opet nim_opet 18:21 17.12.2013

Re: izvini, vp

meni ovaj umetnik ne izgleda dostojan bloga,
bar iz navedenih crteža i slike.


Dok svi ostali spomenuti na blogovima sirom ovog i ostalih sajtova jesu dostojni? Po cijem izboru?
AlexDunja AlexDunja 18:55 17.12.2013

Re: izvini, vp

Po cijem izboru?

u mom komentaru po mom:)
to sam jasno rekla. dakle, meni ne izgleda,
vladimiru izgleda. ovde razgovaramo, iznosimo različita mišljenja.
tome razgovor služi:)
niccolo niccolo 19:44 17.12.2013

Re: izvini, vp

Зато смо ту, да се надопуњујемо у убеђењима

I see your point...
hajkula1 hajkula1 20:15 17.12.2013

Re: izvini, vp

dr.wagner
... večer

niccolo
Pih...kao da nama treba razlog da ne volimo hrvate...


-Ali netko može zaboraviti i prestati "ne voliti" ... ( Alchajmer i to ) ...
... red je podsjetiti


Wagner




650.000 (najmanje) podsetnika.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:00 16.12.2013

?

Poznavaoci pevača tvrde da ne treba shvatiti da je Boui sedeo i čitao svaku od navedenih knjiga od korice do korice, već da je on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".


Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:24 16.12.2013

Re: ?

Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?

Dobra opaska.
Ali znam da ima ljudi koji ne čitaju baš "od korice do korice" (još se time i hvale).

Izgleda da svako čita knjige na svoj način.

Bilo kako bilo, meni je zanimljivo da je Boui dao spisak stotinu svojih najomiljenijih knjiga. Neki drugi se s tim ne bi bavili, he, he, he...

Jelica Greganović Jelica Greganović 21:01 16.12.2013

Re: ?

Izgleda da svako čita knjige na svoj način.

Nešto mi se javlja da postoji samo jedan način čitanja knjiga - čitanje.
dr.wagner dr.wagner 21:01 16.12.2013

Re: ?

... večer

Jelica Greganović
Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?


-Parafraziram ... Čitanje književnih kritika , uštedi puno vremena ...

W
larisa_bg larisa_bg 21:15 16.12.2013

Re: ?

Poznavaoci pevača tvrde da ne treba shvatiti da je Boui sedeo i čitao svaku od navedenih knjiga od korice do korice, već da je on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".  



stvarno, ko bi blesav uopšte i pomislio da će čovek u svom životu da pročita STO knjiga, ej sto... pa toliko niko nikad nije pročitao, pa ni BOUI
tadejus tadejus 21:16 16.12.2013

Re: ?

Auuu, ja sam onda načisto izlapela


Jelica Greganović
Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?


ne samo da si izlapela nego te brate i vrijeme načisto satralo...
čuj čitat knjige
pih
pa to ti sve ima na guglu ako već nema u vijestima, blogu, tviteru, il već tako nečem...
ko još danas knjige čita...
Out of Beirut Out of Beirut 21:20 16.12.2013

Re: ?

on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".

Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?

Нагађам да је одговор у речи коју сам болдовао.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:28 16.12.2013

Re: ?

Larisa_bg
... čovek u svom životu da pročita STO knjiga


Ma na Netu su se potrudili, svakako dobronamerno, da daju listu 1001 knjige koje treba čovek da pročita pre nego što umre.
("1001 Books You Must Read Before You Die".

Nema labavo.

Čitanje, čitanje i ponovo čitanje... he, he, he...

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:34 16.12.2013

Re: ?

dr.wagner
... Parafraziram ... Čitanje književnih kritika , uštedi puno vremena ...

Postoji još jedna reduciranija forma "čitanja knjiga" - kada se pročita osvrt koji je obično štampan na omotu knjige (iz recenzije).
apacherosepeacock apacherosepeacock 21:35 16.12.2013

Re: ?

tadejus


ko još danas knjige čita...


Ajd ko cita, nego koja ih dalabu pise?

vladimir petrovic vladimir petrovic 22:06 16.12.2013

Re: ?

Tadejus
... čuj čitat knjige
pih
pa to ti sve ima na guglu ako već nema u vijestima, blogu, tviteru, il već tako nečem...
ko još danas knjige čita...


Hm.
Ovo je, reklo bi se, na liniji onih koji tvrde da Internet ubija knjige, etc.
Međutim, podsećam da se u poslednje vreme primetno povećava (umesto da se smanjuje) broj objavljenih knjiga. Kažu da je to zbog toga što je danas umnogome lakše da se štampa knjiga (skoro svako to danas može da radi na svom kompjuteru, he, he, he... ).

Ne, knjige još ne umiru.

S druge strane, tu je i Kindle.
Amazon se hvali da se K. prodaje ko alva.


8c_competizione 8c_competizione 22:31 16.12.2013

Re: ?

Čitanje ... kritika , uštedi puno vremena



grmfrm grmfrm 07:41 17.12.2013

Re: ?

-Parafraziram ... Čitanje književnih kritika , uštedi puno vremena ...

W


Da i ne. I kriticar ima neki svoj senzibilitet prema kome se i odnosi sa knjigom.
mariopan mariopan 09:51 17.12.2013

Re: ?

Jelica Greganović
Poznavaoci pevača tvrde da ne treba shvatiti da je Boui sedeo i čitao svaku od navedenih knjiga od korice do korice, već da je on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".


Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?

Паа ваљда има послугу у кући па се мало распита о чем се ту ради, ако собар није обрисао прашину јер вукља неку књижурину свуда са собом и кришом чита у остави за метле?
Онда мора да је добра књига?
bookbinder bookbinder 01:43 18.12.2013

Re: ?

Kako znaš šta je ideja knjige ako je ne pročitaš "od korice do korice"?


Ljudi, nemojte biti na kraj srca Jedno je ideja, celokupno delo je nesto sasvim drugo. Ideje su bitne samo onda ako mogu izaci iz samog dela, ako se o njima moze diskutovati, ako iste ne ostaju "zarobljene u konkretnom delu", vec se prenose, izmedju ostalog kroz druga dela, koja su upravo nastala inspirisana tim idejama.

Poznavaoci pevača tvrde da ne treba shvatiti da je Boui sedeo i čitao svaku od navedenih knjiga od korice do korice, već da je on bio više zainteresovan „za ideje iz tih knjiga koje bi poslužile kao inspiracija za njegove umetničke reinkarnacije".


Evo primera. U knjizi Fizika i metafizika Vernera Hajzenberga, pisac u jednom poglavlju prica o susretu fizicara takozvane Kopenhagenske skole kvantne mehanike (Bor, Hajzenberg, Pauli, itd.) sa par neokantovskih filozofa. Diskusija je o odnosu kantovskih ideja apriori forma saznanja (prostora i vremena, pre svega) i kvantnomehanickih postavki koje su u koliziji sa ovim vidjnjem. Sad, u ono vreme (dvadesete godine proslog veka), obrazovani ljudi su bili obrazovaniji nego danas, tako da je moguce da je neko od fizicara iz diskusije zaista i citao "celog Kanta" Ali definitivno nisu svi. No ipak su svi znali sta su osnovne ideje Kantove filozofije saznanja, i itekako formirali svioje stavove u fizici (i metafizici) koji su doveli do znacajnih novih i ideja, i rezultata u fizici.

Slicno je sa filozofskim idejama i stavovoma glede apsolutizma i relacionizma. Njutn (los filozof) je bio "apsolutista", i pobedio u polemici sa Lajbnicom, "relacionistom" ('bem li ga da li su ovo pravi termini, ma sigurno nisu, ali da li ove reci uopste postoje u srpskom, ne bih znao...). Tako su do dana danasnjeg skoro sve eksperimentom potvrdjene i prihvacene fizicke teorije formulisane u apsolutnom prostoru i vremenu. Ali je ideja relacinizma (prvenstveno filozofska, odatle dolazi) prezivela medju fizicarima, pa je preko Maha dosla do Ajnstajna koji je i stvorio do sada jedinu prihvcenu relacionisticku fizicku teoriju: opstu relativnost.

Ono sto je bitno je da su dve esencijalno filozofske ideje usle u fiziku, ozbiljno shvacene od fizicara, koji definitivno u velikoj meri nisu citali filozofska dela "od korica do korica", i koje su (ideje) presudno uticale na samu fiziku.

Za kraj, pricao sam sa dosta ljudi koji se trude da formulisu takozvanu Loop Quantum Gravity, kandidata za kvantnu teoriju gravitacije. Svi odreda su u "toj prici" jer je u pitanju (za razliku od teorije struna) manifestno relacionisticka teorija, i itekako su upoznati sa ovim, i slicnim filozofskim idejama.
vladimir petrovic vladimir petrovic 10:59 18.12.2013

Re: ?

Bookbinder



Hvala na ovom komentaru. Osvežio si mi jutro.

P. S. Naknadno uviđam da tvoj nik (Bookbinder) nije slučajan.
-------------


Edit:

Da iskoristim ovu priliku za jednu pesmu:

ПЕСМА ТРЕЋА,
од Милорада Павића

Али ја сам онај коме други пљуну у длан кад ради
И у тањир кад једе
Онај што није угрејао столицу
Гутач ножева и помрчине
С лудог камена на луди камен скачем
А нога ми нози добро не мисли
Ручам с грошем под језиком
А сузама и знојем солим хлеб
У једном џепу расте ми жито у другом трава
Кише ми падају у чинију а снег у кревет
Ја сам онај што се виљушком чешља
Онај што сади ножеве и гоји зубе
Јер ми кашике не расту док једем
Дали ми вина у звону
Ако пијем не звони ако звони не пијем.
livia68 livia68 20:13 16.12.2013

sraćka

Ma, fora je u tome što se, eto, pojavljuje Hrvat kao silovatelj Muslimanke. Do sada su za to bili dežuirni isključivo Srbi i to po službenoj dužnosti.
Ili su se zeknuli, ili se radi o rezervnoj varijanti.
Svaki silovatelj je ... dobro došao, ma koje vjere bio. Mislim, radi statistike.<_<
nowhereman nowhereman 20:53 16.12.2013

!?

kompozitor


Komponovao - šta, na primer?


Kontraverzni naziv slike je Hrvat i Muslimanka


Nije li naziv donekle čudnovat?

Naime, šta nama govori da su stvorenja na slici - upravo Hrvat i Muslimanka? (Uzgred, ja vidim još jednu, treću priliku na slici, ali - šta je njegova nacionalnost?) Zar naziv ne bi mogao, sasvim prikladno, biti i "Musliman i Hrvatica" ili "Hrvat i Hrvatica" ili "Srbin i Hrvatica" ili "Rus i Čečenka", "Engleski časnik siluje ženu Roba Roja"... itd. itd. u svim mogućim zamislim kombinacijama.

Naime, nema nikakvih posebnih etničkih obeležja (šahovnica, zelena beretka i tome slično), na prikazanoj slici, koja ukazuju da se upravo radi o pripadnicima narečenih nacionalnih skupina.

Dapače, meni izgleda da se naslikani prizor odigrava u nekom javnom toaletu, u podzemlju britanske prestonice. (Na to ukazuje, između ostalog, uljano platno u pozadini!)

Evo prvih deset knjiga:

Interviews with Francis Bacon - David Sylvester - early 80s
Billy Liar - Keith Waterhouse - early 60s
Room at the Top - John Braine - early 60s
On Having No Head - Douglass Harding - mid-60s
Kafka Was The Rage - Anatole Broyard - 1995


Mora da su ovo sve sjajna dela i još sjajniji pisci.

To što nikada za njih nisam čuo - nije nikakav kriterijum, razume se.



vladimir petrovic vladimir petrovic 21:09 16.12.2013

Re: !?

Komponovao - šta, na primer?


The Next Day
nowhereman nowhereman 21:24 16.12.2013

Re: !?

The Next Day


Vladimire, izvini, ali ovo je pop-pesma, a pop-pesma ne spada u kategoriju "kompozicija".

Uostalom, ni sveznajuća Wikipedia ne smatra Bovija kompozitorom, već kaže samo ovo:

an English musician, singer-songwriter, producer, actor and arranger.


Dakle, Bovi je, u najboljem slučaju - aranžer.


mirelarado mirelarado 21:41 16.12.2013

Re: !?

Dakle, Bovi je, u najboljem slučaju - aranžer.


Али је доубар, сјајан чак!
AlexDunja AlexDunja 21:44 16.12.2013

Re: !?

Али је доубар, сјајан чак!

i štobisereklo autor:)
dakle, i kompozitor...rock i pop muzike. dakako
ali one one koja se naslanja bluz, džez i evropsku
umetničku muziku.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:53 16.12.2013

Re: !?

nowhereman
... Vladimire, izvini, ali ovo je pop-pesma, a pop-pesma ne spada u kategoriju "kompozicija".

Uostalom, ni sveznajuća Wikipedia ne smatra Bovija kompozitorom, već kaže samo ovo:


an English musician, singer-songwriter, producer, actor and arranger.


Dakle, Bovi je, u najboljem slučaju - aranžer.


Ma ja tebe razumem (ili bar pokušavam), ali shvatanje kompozitorstva je, izgleda, dosta široko.

Ti pominješ englesku Viki, ali hrvatska Viki kaže:

... britanski je rock glazbenik, skladatelj, glumac, producent, aranžer i glazbeni tehničar.

A i srpski Viki kaže:
Боуи је веома познат британски рок музичар, певач, композитор и глумац...

Ne znam ko je od koga prepisivao, ali tako obe kažu.

Drugo, ako se klikne na The Next Day tamo piše da je, pored svega drugog, autor i - composer.

u najboljem slučaju - aranžer


Kada ja čujem za nekoga da je aranžer, ja odmah pomislim na - ikebanu, odnosno na aranžera cveća.

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:29 16.12.2013

Re: !?

Vladimire, izvini, ali ovo je pop-pesma, a pop-pesma ne spada u kategoriju "kompozicija".

stvarno?
dakle, pop-pesma je najčešće pisana (dakle, komponovana) u formi pesme sa refrenom. ako je pesma sa refrenom jedna od mnogobrojnih muzičkih formi (abitan je istorijski razvoj forme u ovom momentu), onda je i pop-pesma komponovana, pogotovo ako je kao takvu čujemo prvi put, dakle, originalna je. muzička (melodijsko-harmonsko-ritmičko-formalna) ideja, razvijana u okviru odabrane forme, dakle, komponovana, jeste kompozicija. to što se termin kompozicija (sa velikim K ) koristi za neke druge muzičke forme (simfonija, sonata, rondo, menuet...) a ne sa pesmu sa refrenom, je samo odraz nepoznavanja drugih formi, i skraćenog naziva pesma za formu pesme sa refrenom.

aranžiranje je takođe vid komponovanja, jer se od:
1. komponovane melodije i akorada komponuju deonice aranžmana koje sviraju članovi pop/rock sastava
2. muzike komponovane za klavirom (i klavirski zapisane) komponuju (aranžiraju, orkestriraju...) deonice koje će svirati određeni instrumenti ansambla (kao vrste vokalno-instrumentalnog sastava, ne određenog ansambla npr. Gudači Sv. Đorđa) za koji je muzika ustvari komponovana.

nowhereman nowhereman 23:26 16.12.2013

Re: !?

dakle, pop-pesma je najčešće pisana (dakle, komponovana) u formi pesme sa refrenom.


Da, tako je. To sam upravo i imao na umu kada sam rekao da pop-pesma ne spada u kategoriju "kompozicija".

Ali, inače, u pravu ste, široko gledano, može se smatrati da je i stvaranje pop-pesme nalik komponovanju.

Sve je, dakle, u širini (odn. uskoći) gledanja.



(Ovo je instant-anti-depresiv, između ostalog!)

onda je i pop-pesma komponovana, pogotovo ako je kao takvu čujemo prvi put, dakle, originalna je.


A ako je ne čujemo prvi put, onda nije.

Originalnost ne proističe automatski iz nekih formalno-stilskih obeležja, prostije rečeno.





BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:38 17.12.2013

Re: !?

nalik komponovanju.

šta ovo znači uopšte? šta je po tebi komponovanje, i šta bi, s tim u vezi, po tebi bilo nalik komponovanju??
(hint: komponovanje je stvaranje (pisanje) muzike. nije to uvek tako sexy i romantično kako se u filmovima često prikazuje. čak ne moraš da imaš talenta za komponovanje, ali da ipak komponuješ, btw. ima toliko primera za to oko nas.)


A ako je ne čujemo prvi put, onda nije.

Originalnost ne proističe automatski iz nekih formalno-stilskih obeležja, prostije rečeno.



prvi put - nismo je čuli ranije da je neko drugi napisao. orginialnost ne podrazumeva uvek originalne (i genijalne) ideje. originalan ovde i sada podrazumeva da nije kopija nekog drugog muzičkog dela. ta originalna može biti i težak bulšit, da se razumemo. o tome šta je original a šta plagijat znaju u društvima za zaštitu autorskih prava.

i nema šire ili uže gledano. još jednom - komponovanje je stvaranje (pisanje) muzike (dobre ili loše).

da pop-pesma ne spada u kategoriju "kompozicija"

izvini, postoje muzičke forme u različitim žanrovima muzike, ali "kategorija kompozicije", ne postoji.

ps. meni je komponovanje posao, time se bavim u životu. vrlo dobro znam šta to znači, ali nisam sigurna da ti znaš o čemu pričaš.
Jaril Jaril 04:55 17.12.2013

Re: !?

čak ne moraš da imaš talenta za komponovanje, ali da ipak komponuješ

Шта ме прозиваш.
Colin_bgd Colin_bgd 09:13 17.12.2013

Re: !?

izvini, ali ovo je pop-pesma, a pop-pesma ne spada u kategoriju "kompozicija".

Recenica koju sam milion puta cuo od ljudi koji o muzici znaju sve, ali o umetnosti nista...
G r o f G r o f 09:21 17.12.2013

Re: !?

nowhereman
kompozitor


Komponovao - šta, na primer?


Kontraverzni naziv slike je Hrvat i Muslimanka


Nije li naziv donekle čudnovat?

Naime, šta nama govori da su stvorenja na slici - upravo Hrvat i Muslimanka? (Uzgred, ja vidim još jednu, treću priliku na slici, ali - šta je njegova nacionalnost?) Zar naziv ne bi mogao, sasvim prikladno, biti i "Musliman i Hrvatica" ili "Hrvat i Hrvatica" ili "Srbin i Hrvatica" ili "Rus i Čečenka", "Engleski časnik siluje ženu Roba Roja"... itd. itd. u svim mogućim zamislim kombinacijama.

Naime, nema nikakvih posebnih etničkih obeležja (šahovnica, zelena beretka i tome slično), na prikazanoj slici, koja ukazuju da se upravo radi o pripadnicima narečenih nacionalnih skupina.

Dapače, meni izgleda da se naslikani prizor odigrava u nekom javnom toaletu, u podzemlju britanske prestonice. (Na to ukazuje, između ostalog, uljano platno u pozadini!)

Evo prvih deset knjiga:

Interviews with Francis Bacon - David Sylvester - early 80s
Billy Liar - Keith Waterhouse - early 60s
Room at the Top - John Braine - early 60s
On Having No Head - Douglass Harding - mid-60s
Kafka Was The Rage - Anatole Broyard - 1995


Mora da su ovo sve sjajna dela i još sjajniji pisci.

To što nikada za njih nisam čuo - nije nikakav kriterijum, razume se.





Naslov je sastavni deo dela i odredjuje ga umetnik, kad ti nešto stvoriš daj mašti na volju.
A kad napišeš muziku za pop pesmu smatraćemo da si okopavao baštu, a ne komponovao.
nowhereman nowhereman 21:36 16.12.2013

Bovi Čorba

Podsetio bih i da je srpski pesnik, kantautor i stihoklepac, roker Bora Čorba Đorđević jedan svoj uradak posvetio Zigiju Stardastu alias Dejvidu Boviju.

Kaže Bora ovako:

U rekama žive ribe
Na drveću ptice





Pisao je i pevao Bora i o seksu među nacijama:




Umetnost, dostojna Bovija (ili makar Dilana)!





satinelle satinelle 21:52 16.12.2013

Prosvetljenima

Slikar je priznao da nije prisustvovao silovanju, već je sliku napravio prema glasinama koje su na terenu kružile

Neki pročitali silne knjige, ali nikako da uhvate momenat iz teksta koji govori o činjeničnom stanju na terenu. Čemu toliko strasti, čovek "načuo" i napravio svoju viziju na platnu. Nećemo valjda zbog toga da aktiviramo NVO?! Mislim, ne bi me čudilo?!
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:08 16.12.2013

Re: Prosvetljenima

Nećemo valjda zbog toga da aktiviramo NVO?! Mislim, ne bi me čudilo?!


Dabre, nije pitao nadlezne NVO narikace za dozvolu sta sme da (na)slika.
satinelle satinelle 22:46 16.12.2013

Re: Prosvetljenima

apacherosepeacock
Nećemo valjda zbog toga da aktiviramo NVO?! Misli

m, ne bi me čudilo?!Dabre, nije pitao nadlezne NVO narikace za dozvolu sta sme da (na)slika.


E, vidi, meni je muka da vidim dokone koji se preganjaju oko imena. Saznalo se o čemu se radi, ko želi da ospori vrednost, može na pet hiljada načina to da učini, ali to nema veze sa temom. Sad je On bitan, kako god se zvao, zato što poseduje "dotičnu" nedodirljivu sliku užasa, inispirisanu slikom autora koji je prenosio sa terena! Nema ga u knjigama, zato razumem one koji čitaju! Ništa im se ne poklapa!
G r o f G r o f 22:09 16.12.2013

Peter je šokantan...

deluje kao strip crtač...




najgenijalnija slika...

princi princi 22:40 16.12.2013

Možda, ipak

Baui? :)

Bez ljutnje, bezveze tekst, bezveze tema. Baui o Hrvatima, Muslimanima, Srbima i inima zna, otprilike, koliko i mi o plemenima Au i Gnau sa Papua Nove Gvineje.
docsumann docsumann 22:51 16.12.2013

Re: Možda, ipak

princi
Baui? :)

Bez ljutnje, bezveze tekst, bezveze tema. Baui o Hrvatima, Muslimanima, Srbima i inima zna, otprilike, koliko i mi o plemenima Au i Gnau sa Papua Nove Gvineje.


misiš kao dva Auina siluju Gnaunku
G r o f G r o f 22:55 16.12.2013

Re: Možda, ipak

princi
Baui? :)

Bez ljutnje, bezveze tekst, bezveze tema. Baui o Hrvatima, Muslimanima, Srbima i inima zna, otprilike, koliko i mi o plemenima Au i Gnau sa Papua Nove Gvineje.


kakve veze ima likovni ukus sa Hrvatima, Muslimanima, Srbima, Auancima i Gnaucima...
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:30 16.12.2013

Re: Možda, ipak

Princi
... Boui o Hrvatima, Muslimanima, Srbima i inima zna, otprilike, koliko i mi o plemenima Au i Gnau sa Papua Nove Gvineje


Nije ovde bitno da li i koliko on zna o narodima sa ovih prostora i strahotama koje su se dogodile prilikom poslednjih ratnih turbulencija. Bar meni to nije bilo bitno.

Mene je više zanimalo šta je Bouia ponukalo da kupi baš takvu sliku?

Da li je verovao u njene umetničke kvalitete, odnosno u veliko slikarsko umeće Pitera Hausona?

Da li je sliku kupio da bi je, posle nekog vremena, prodao za veće novce?
(On je sliku držao potajno desetak godina, pa je sada doneo odluku da se sa njom oglasi). Zašto baš sada?

Tu mislim i na neke ljude koji vole umetničke slike ali bi se teško odlučili da jedno silovanje, kao što je ovo koje je prikazao Hauson, drže u spavaćoj/dnevnoj sobi, odnosno u svakodnevnom porodičnom okruženju.

Pritom, meni ovom prilikom nije važno što su pomenuti - Hrvati, kao silovatelji.
Ovo kažem zato što je bilo i Srba silovatelja.

Usput, Dejvid Boui je jedna zanimljiva ličnost na svetskoj razini. U pitanju je svakako inteligentan čovek, on nije neko koga je vetar slučajno izbacio na scenu u VB, zemlji razvijene estradne umetnosti. Ne održava se on tako dugo na sceni - bez valjanih razloga.
S tim u vezi, ja sam, malo u šali malo u zbilji, naveo i spisak knjiga koje on čita (kaže da su mu to najomiljenije). Sa takvim spiskovima mnogi drugi svetski umetnici - ne izlaze, so far...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:00 17.12.2013

Re: Možda, ipak

Zašto baš sada?

a možda je malo ostao bez stalnih prihoda, kao i većina skoro penzionisanih muzičara koji se ponovo sastaju i drže koncerte, u pokušaju da naprave dobar dil sa koncertnim agencijama umesto izdavačkim kućama? a i ima novi album, možda kao dodatna reklama? iskreno, mislim da je situacija silovatelja obrnuta ili drugačija, da siluju srpkinju ili hrvaticu, ako je bouvi bio zainteresovan (iz ko zna kog razloga) da je kupi, on bi je kupio.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:04 17.12.2013

Re: Možda, ipak

Tu mislim i na neke ljude koji vole umetničke slike ali bi se teško odlučili da jedno silovanje, kao što je ovo koje je prikazao Hauson, drže u spavaćoj/dnevnoj sobi, odnosno u svakodnevnom porodičnom okruženju.

eh...pa ja svakodnevno čitam po novinama kako se ta silovanja i naslje dešavaju u porodičnom okruženju. mislim, postoji kategorija filmova za odrasle koji prikazuju silovanja (nameštena, ali i nenameštena, ako dobro platiš). možda se loži da siluje ženu, jbt. možda se ona loži da je on siluje, aman! pusti ljude da vole da kače po svojoj spavaćoj sobi ono što se njima sviđa. ne razumem ko je tebe tu i čime ugrozio??
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:20 17.12.2013

Re: Možda, ipak

a možda je malo ostao bez stalnih prihoda, kao i većina skoro penzionisanih muzičara koji se ponovo sastaju i drže koncerte, u pokušaju da naprave dobar dil sa koncertnim agencijama umesto izdavačkim kućama? a i ima novi album, možda kao dodatna reklama?



loša pretpostavka,BoL:)
Pošto je Bouvi ranije odbio da se pojavljuje na OI za ozbiljnu kintu ...a trebao je uz Pola Mekartnija da bude prva zvezda ceremonije.
Rekao bih da je jednostavno dao oduška sebi kao autoru,sa ovim poslednjim albumom.
+
za sad uopšte ne planira tour,a kako sam čitao jedan članak sa Blek Frensisom
...on je tu rekao,
da ukoliko DB bude pravio turneju,Piksiz će mu biti prateći bend
(ako mene pitaš)

dao bih svoje dupe,da vidim to.



(dok je bio u penziji:)
larisa_bg larisa_bg 15:55 17.12.2013

Re: Možda, ipak

stefan.hauzer
dao bih svoje dupe,da vidim to.


nemoj posle nama da se žališ, sam si tražio
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:57 17.12.2013

Re: Možda, ipak

loša pretpostavka,BoL:)

možda, samo sam nagađala u fazoun "svi imaju svoje razloge da rade nešto što će možda zbunili druge, i dokle god ih ne ugrožavaju, nek si gledaju svoja posla.
vladimir petrovic vladimir petrovic 16:43 17.12.2013

Re: Možda, ipak

... loša pretpostavka,BoL:)

BoL
... možda, samo sam nagađala u fazoun "svi imaju svoje razloge da rade nešto što će možda zbunili druge, i dokle god ih ne ugrožavaju, nek si gledaju svoja posla


Da. Dobar ti je odgovor.

A opet, narod širom planete voli da naklapa o poznatima.
Nije više važno ko je u pravu, a ko nije, važno da se priča.

Ti pomenu gore da je DB možda u fin. stisci, pa hoće da se ratosilja te slike za koju je platio dvadesetak hiljada evra (procene se kreću od 18 do 21).
Možda.
Zapravo, ne odbijam ni mogućnost, kad bolje razmislim, da je možda (do sada) lično uživao da gleda tu sliku. Ima takvih ljudi i među onima koji nisu 'personaliteti'.

Neki i drkaju i svršavaju pred takvim slikama (nadam se da ovde ne navraćaju mlađi maloletnici).

Ja lično (verujem da će se Docsumann s tim složiti) smatram da nije važno šta jedna slika predstavlja, već kako predstavlja.

DB jeste svakako zanimljiv lik, bio penzioner ili ne (Dilan je seniorniji, he, he, he... ) i nije nevažno ono što on radi. Uostalom, on je sam izašao u javnost i najavio da će podsetiti svet na tu sliku koju poseduje.

Nisam se složio sa onima koji misle da on (DB) i ne zna ko su Hrvati, Srbi, Muslimani i ini, da su za njega to španska sela.
Nisu.

(Kao što ni za Boba Dilana nisu španska sela one izjave koje je dao na liniji svog dugogodišnjeg rada na zaštiti ljudskih prava, o čemu sam govorio u prethodnom blogu).
Ništa nije slučajno.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:20 17.12.2013

Re: Možda, ipak

sam si tražio




nekad
,čovek,
nema pojma u šta se upustio
(ipak)

ako je čovek pet;



tsunade tsunade 22:51 16.12.2013

neverovatno

bar meni je neverovatno to što ovakve vesti ovde privlače puno pažnje. istovremeno u budžetu ukalkulisani deficit i kako ćemo uopšte da živimo iduće godine, to kao kao da nikog živog ne tangira.
Jaril Jaril 23:08 16.12.2013

Re: neverovatno

tsunade
bar meni je neverovatno to što ovakve vesti ovde privlače puno pažnje. istovremeno u budžetu ukalkulisani deficit i kako ćemo uopšte da živimo iduće godine, to kao kao da nikog živog ne tangira.

Квариигро.
mirelarado mirelarado 23:17 16.12.2013

Re: neverovatno

kako ćemo uopšte da živimo iduće godine


Вероватно уопште и није предвиђено да ћемо да живимо, па што онда да се тангирамо.
vladimir petrovic vladimir petrovic 23:38 16.12.2013

Re: neverovatno

tsunade
... bar meni je neverovatno to što ovakve vesti ovde privlače puno pažnje. istovremeno u budžetu ukalkulisani deficit i kako ćemo uopšte da živimo iduće godine, to kao kao da nikog živog ne tangira.


Dobro, opaska je u redu, u smislu pragmatičnosti.
Međutim, neko od blogera je nedavno imao jedan odgovor (ne mogu da tražim) na to, parafraziram, da bilo šta čovek uredi, uvek se neko nađe da kaže a zašto nije drukčije uradio, da ima prečih stvari na nacionalnom nivou i slično.

Neka ovo bude nekakav odmor od preozbiljnih ekonomskih i političkih tema u Srbiji.
mikele9 mikele9 01:18 17.12.2013

Re: neverovatno

Вероватно уопште и није предвиђено да ћемо да живимо, па што онда да се тангирамо.

tadejus tadejus 08:14 17.12.2013

Re: neverovatno

tsunade
bar meni je neverovatno to što ovakve vesti ovde privlače puno pažnje. istovremeno u budžetu ukalkulisani deficit i kako ćemo uopšte da živimo iduće godine, to kao kao da nikog živog ne tangira.


pa napisi sestro tekst pa da se svadzamo ko ljudi
jutros cuh na maticnom vam radiu da se osniva agencija za privremeno zaposljavanje..
dakle nama vise ni jesus pomoci ne moze
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:50 17.12.2013

Re: neverovatno

tsunade
bar meni je neverovatno to što ovakve vesti ovde privlače puno pažnje. istovremeno u budžetu ukalkulisani deficit i kako ćemo uopšte da živimo iduće godine, to kao kao da nikog živog ne tangira.


Pa ne živimo baš svi od budžeta čak ni u Srbiji, ima nas koji živimo od svog rada.
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:13 17.12.2013

Re: neverovatno

Mirelarado
... Вероватно уопште и није предвиђено да ћемо да живимо, па што онда да се тангирамо.

Ovo je malo prejako.
Ja sam spreman da verujem da onaj koji se, recimo, u svojim govorima poziva na Vebera, svakako je u duši filantrop, odnosno osoba koja voli ljude i brine se da im bude bolje.

A ljudi treba da budu strpljivi, doći će to bolje, he, he, he...
looping looping 06:24 17.12.2013

1

„Skandal" oko te slike (zbog odbijanja naručioca da je prihvati) doveo je do toga da „uskoči" Dejvid Boui, te baš tu sliku, Hrvat i Muslimanka, kupi za dvadesetak tisuća evra. Bilo je to 1994. godine.

Baš me zanima gde je stavio tu sliku: na tavan, u dečiju sobu, u kuhinju, dnevnu sobu? I da li se na sliku zgražava ili ga slika pali? Mislim, ko će ga znati sa tim umetnicima kad se doziraju.
G.Cross G.Cross 07:18 17.12.2013

Vrh morbidnosti

Prvo: Englezi poslali "oficijelnog" slikara da slika rat u Bosni ?!?
Drugo: Nisu mu platili sliku jer nije prisustvovao silovanju ?!?

Tabloidizacija celih nekada velikih kultura.


vladimir petrovic vladimir petrovic 09:00 17.12.2013

Re: Vrh morbidnosti

G.Cross
... Prvo: Englezi poslali "oficijelnog" slikara da slika rat u Bosni ?!?

Ovo je i mene čudilo sve vreme, dok sam pisao blog.
Drugo: Nisu mu platili sliku jer nije prisustvovao silovanju ?!?

A ovo je, valjda, primer britanskog cinizma.
Kao da svi slikari moraju slikati samo ono što su svojim očima videli.

Slali su slikara a od njega tražili/očekivali da se ponaša kao što je uobičajeno za fotografa.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana