Putovanja| Život

Weird Shit: KAKO ZAMALO NISAM UMRO

docsumann RSS / 21.12.2013. u 13:08

 paintings-joze_00283642.jpg

 Jože Tisnikar - Moj prijatelj

 

Kažu da možeš umrijeti dok spavaš, ali  ne možeš umrijeti u snu.

Niko još nije sanjao da je umro i od toga ost'o mrtav. A inače,  ljudi sanjaju svakakve gluposti, i ludosti, i čudesa razna.

I to je skroz ok.

Mislim, kakav bi to besmislen san bio - kao stojiš u redu, u pošti, i ništa ... mic po mic, red se pomjera u tišini, i ti sa njim ... i kad najzad stigneš do šaltera, šalter se zatvara – i ti se tu probudiš. Jebo takav san!

Ja ne sanjam tako!

Ja spavam u snu i u snu se budim. U snu ustajem, umivam se, doručkujem i odlazim na posao. Tamo radim u snu, u kojem imam bradu, pušku i vrebam nešto na rubu šume ... dok ne padne noć.

A kad padne noć taj sa bradom i puškom više nisam ja. Ja sam onaj u šumi što ne smije da izađe, jer ga je strah da ga neko, greškom, zamjenivši ga sa nekim drugim, ne upuca u mraku,.

Ne volim kad me zamjene sa ljudima koji su u nevolji. To je već nevolja sama po sebi. Tako da nikakve  zamjene praktično i nema.

Greškom ili ne - ja sam taj koji je u nevolji, taj koga vrebaju, kome rade  o glavi.

Al’ opet sve je lakše kad znaš da je to samo ružan san, i da te u njemu ne mogu ubiti. Taj ispaljen metak nikad neće stići do moje glave ... ostaće zauvijek u vazduhu, zamrznut u onom matrix kadru, u visini mog lica, dvadesetak centimetara udaljen od mjesta smrtonosnog pogotka.

I ja ću ostati zamrznut zajedno sa njim, u tom istom trenutku u snu o nečem sasvim drugom.

A možda smrt izgleda upravo tako.

 



Komentari (75)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 13:24 21.12.2013

taster koji ne radi


angie01 angie01 15:26 21.12.2013

,

docsumann docsumann 15:44 21.12.2013

Re: ,



J.Tisnikar - Sprovod
Hansel Hansel 16:04 21.12.2013

Re: ,

Jao, mnogo ste nešto utulili. Ja bih mogao da posvedočim da se oni s one strane često dobro zezaju, samo imaju malo čudan smisao za humor.
docsumann docsumann 16:08 21.12.2013

Re: ,

Hansel
Jao, mnogo ste nešto utulili. Ja bih mogao da posvedočim da se oni s one strane često dobro zezaju, samo imaju malo čudan smisao za humor.


pa o tome valjda govori i okačeni klip

ok, okrećemo ploču



Hansel Hansel 16:15 21.12.2013

Re: ,

pa o tome valjda govori i okačeni klip

Koji, ovaj u tekstu (skinuo ga, ali još nisam gledao), ili ovaj u prvom komentaru?
docsumann docsumann 16:23 21.12.2013

Re: ,

Hansel
pa o tome valjda govori i okačeni klip

Koji, ovaj u tekstu (skinuo ga, ali još nisam gledao), ili ovaj u prvom komentaru?


u tekstu, u jednom od mnogih NDE svjedočenja na tjubetu. međutim, ovaj je interesantan, jer je vinovnica bila svo vrijeme pod budnom medinciskom pažnjom, prikačena na sve one mjerene uređaje i kako reče sam neurohirurg koji ju je operisao - nije bilo nikakve mjerljive aktivnosti neurona.
dobro sad, sam sadržaj tamnošnjeg iskustva, kako ga je ona doživjela će uvijek biti upitan za nas druge.

mala dopuna istog:

nurudin nurudin 17:01 21.12.2013

Re: ,

Hansel
Jao, mnogo ste nešto utulili. Ja bih mogao da posvedočim da se oni s one strane često dobro zezaju, samo imaju malo čudan smisao za humor.


Хансел, нису утулили,само су се здудали, а блог је иначе бобона. :)

Да не причам да ме је Спровод одушевио.
Хвала домаћину!
riply riply 17:10 21.12.2013

a malo dalje

Hansel Hansel 17:12 21.12.2013

Re: ,

Да не причам да ме је Спровод одушевио.

Tužno, bre, izgleda, pusti ti umEtnost!...
docsumann docsumann 17:12 21.12.2013

Re: ,

Да не причам да ме је Спровод одушевио.
Хвала домаћину!


hvala tebi Nurudine.

a sa Tisnikarom imam posebnu vezu, pošto smo imali njegovu monografiju u kući, poklon nekih poslovnih partnera iz Slovenije mom ocu, dok sam još bio sasvim mali.
ovaj gavran (sa naslovne strane) me tada, kao i danas, uostalom, potpuno opčinjavao.

umjetnik i njegov prijatelj

docsumann docsumann 17:15 21.12.2013

Re: a malo dalje

riply
http://www.youtube.com/watch?v=0QDT58Q6Zxo


možemo, naravno, i o ovome, u ovom ili posebnom blogu.


angie01 angie01 17:27 21.12.2013

Re: ,

J.Tisnikar - Sprovod


koja fantasticna slika- ne bi mi bilo mrsko da je imam na zidu, ( kako ja obicno najkvalifikujem likovna dela koja vidim), bez obzira na tematiku.
Filip2412 Filip2412 08:21 22.12.2013

Re: ,

4krofnica 4krofnica 13:28 22.12.2013

Re: ,

ovaj gavran (sa naslovne strane) me tada, kao i danas, uostalom, potpuno opčinjavao.


opako dobar
(podseti me da nahranim svog pernatog prijatelja koji me zlokobno gleda ako ga duže ne pustim iz kaveza. Hičkokove 'Ptice' pogled:)


da dodam jednu žalopojku uz koju se pleše




docsumann docsumann 19:11 22.12.2013

Re: ,

da dodam jednu žalopojku uz koju se pleše


jedan.kub jedan.kub 22:51 24.12.2013

Re: ,

Jebo takav san!

Ja ne sanjam tako!


Slike nisu loše samo mi se čini da su možda depresivne.
Interesantno, moji snovi pred buđenje su obično stvarni; na primer, ako neko razgovara ispred mog prozora ja sanjam tu osobu a kako volim tišinu budim se i po glasu shvatim zašto sam tu osobu sanjala.
Ili pred buđenje čujem pucnje, ovog puta nisam sigurna da li je bilo stvarno ili samo san.
A iz tvog primera mogla bih shvatiti da i lovac može biti progonjen u snu naravno; u stvarnosti je to malo drugačije.

Najviše volim snove u koloru i uvek odgovaraju stvarnosti.

Od muzike evo nešto novo:



Izvinjavam sa što ne odgovara temi.
Neću više ništa o prijateljima, da ne bi nekome stvorila problem a još više sebi, jer mi se čini da neko ima planove u vezi toga.

PS Samo da dodam da sam imala još prošle godine informaciju o:
http://www.blic.rs/Vesti/Svet/367875/Od-pada-delova-meteorita-povredjeno-1200-osoba-stete-u-deset-rejona-Celjabinska
http://www.blic.rs/Slobodno-vreme/Vesti/368066/Vatrena-kugla-proletela-iznad-Kalifornije
Zbog toga sam napisala neki tekst sarskom, koji je nekima poslužio za podsmeh.


Ah da, ovo o iskustvu, mislim da nije tačno i da spada u običnu američku filmadžijsku spekulaciju. Oni često koriste hipnozu i u drugim ispitivanjima, a poznato je da se hipnozom mnoge stvari hipnotisanoj osobi može sugerisati.
vishnja92 vishnja92 06:44 25.12.2013

Re: ,

Najviše volim snove u koloru

ovo mi je oduvek bila enigma, kako snovi uopste mogu da budu drugaciji a ne u koloru?
tj, naravno da mogu, ali mi je logicno da je takav zanemarljiv deo snova i da ne mogu biti pravilo... a izgleda da jesu. svet u boji je nase prirodno okruzenje dok su c/b tehnike tek jedan mali deo nasih predstava o svetu, zastupljen u relativno kratkom vremenskom periodu, i zasto se i kako onda mozak uopste potrudi da sanja na taj nacin?

ja nikad nisam sanjala crno belo a volela bih da mi se to jednom desi, mada mi deluje malo zastrasujuce
Biljana 77 Biljana 77 17:14 21.12.2013

preporuka za gledanje

Totalno nevezano sa pričom, osim što glavna junakinja umire više puta u toku filma.
Sirota Marija. Imam veliki problem da ovaj film stilski i žanrovski odredim.
docsumann docsumann 18:06 21.12.2013

Re: preporuka za gledanje

Totalno nevezano sa pričom, osim što glavna junakinja umire više puta u toku filma.


totalno nevezano sa filmom

kukusigameni kukusigameni 18:33 21.12.2013

montaža

Problem sa snovima je što u njima ne trepćemo.
Nema tih neophodnih rezova kadrova, tako da radnja vizuelno klizi i pored postojeće fragmentarne strukture.
Hansel Hansel 20:10 21.12.2013

Re: montaža

Problem sa snovima je što u njima ne trepćemo.

(Ovo mi nikada nije palo na pamet.)

Mada, zašto je to problem? Zašto su "rezovi kadrova" neophodni?
kukusigameni kukusigameni 20:14 21.12.2013

Re: montaža

Hansel
Problem sa snovima je što u njima ne trepćemo.

(Ovo mi nikada nije palo na pamet.)

Mada, zašto je to problem? Zašto su "rezovi kadrova" neophodni?


Nisu neophodni. Samo ih nema.
docsumann docsumann 01:42 22.12.2013

Re: montaža

kukusigameni
Hansel
Problem sa snovima je što u njima ne trepćemo.

(Ovo mi nikada nije palo na pamet.)

Mada, zašto je to problem? Zašto su "rezovi kadrova" neophodni?


Nisu neophodni. Samo ih nema.


pa zašto je to, onda, problem
kukusigameni kukusigameni 10:34 22.12.2013

Re: montaža

docsumann
kukusigameni
Hansel
Problem sa snovima je što u njima ne trepćemo.

(Ovo mi nikada nije palo na pamet.)

Mada, zašto je to problem? Zašto su "rezovi kadrova" neophodni?


Nisu neophodni. Samo ih nema.


pa zašto je to, onda, problem

Navika.
docsumann docsumann 17:41 22.12.2013

Re: montaža

kukusigameni
docsumann
kukusigameni
Hansel
Problem sa snovima je što u njima ne trepćemo.

(Ovo mi nikada nije palo na pamet.)

Mada, zašto je to problem? Zašto su "rezovi kadrova" neophodni?


Nisu neophodni. Samo ih nema.


pa zašto je to, onda, problem

Navika.


ok, naviknemo se i na netrepćanje u snovima
drzura drzura 18:52 21.12.2013

u tebi čuči

jedan pravi lovac i mesožder, ali ga ti pri čistoj svijesti i zdravom razumu potiskuješ u snove!
bocvena bocvena 20:10 21.12.2013

Re: u tebi čuči



ili je nešto seksualno:)))

evo kuku sanja u frejmovima, kao svaki režiser. ja sanjam vrlo malo slika i užasno jake emocije. ponekad se namerno probudim, da ih prekinem. posebno kad sanjam strah i ljubomoru. osećanja koja vrlo retko sebi dozvoljavam u budnom stanju.

smrt preskačem i u snu i na javi.
docsumann docsumann 01:36 22.12.2013

Re: u tebi čuči

drzura
jedan pravi lovac i mesožder, ali ga ti pri čistoj svijesti i zdravom razumu potiskuješ u snove!


nemaš pojma koliko si u pravu.

prije neku noć sanjam da jedem krvave bifteke ( koje sam inače obožavao) i kao govorim sebi, ma , to je u redu, to nije ništa, sutra već nastavljaš to svoje ...
misim, borim se, jbt, nije mi lako... rođeni sam krvolok
docsumann docsumann 01:37 22.12.2013

Re: u tebi čuči

smrt preskačem i u snu i na javi.


preskači, šta drugo, ona nas neće




p.s. kako navigavati kroz snove?
riply riply 09:32 22.12.2013

Re: u tebi čuči

Opet se ja usudjujem da tumacim tudji san, sta cu, volim

Posto je, po Jungu, u snu svaki lik ili akt personifikacija nekog naseg aspekta licnosti, ovdje je, rekla bih, prisutna Sjenka-mracni karakterni aspekt, tesko prihvatljiv snevacu. Za susret sa njom treba hrabrosti i mudrosti. U tom susretu sa njom tj. Sjenkom-sopstvenim a neprihvatljivim aspektom, obicno tezimo da je izbjegnemo ili projektujemo na druge. Ako smo u stanju da se zagledamo u nju i podnesemo saznanje odmakli smo na putu samospoznaje. “Tako dosežemo sećanje da smo ljudi a ne nepogrjesivi sveci... Zato i „nema svetla bez senke, ni duševne celovitosti bez nesavršenstva. Da bi se upotpunio, život ne traži savršenstvo već potpunost.”
bocvena bocvena 11:23 22.12.2013

Re: u tebi čuči

život ne traži savršenstvo već potpunost

kako se čovek oseti dobro u svojoj koži kad ovo shvati! jedna od privilegija srednjih godina.

p.s. kako navigavati kroz snove?

pa...nikako. snovi su divan čin kojim nas podsvest tera da ne lažemo, da iživimo ono što potiskujemo... i tako ostanemo normalni.

smrt preskačem ne zato što se plašim nego zato što je dosadno konačna. nije nama ateistima lako. nikakve štake da se nasloniš:)

dobra ti muzika.
docsumann docsumann 12:20 22.12.2013

Re: u tebi čuči

smrt preskačem ne zato što se plašim nego zato što je dosadno konačna. nije nama ateistima lako. nikakve štake da se nasloniš:)


heh, ja na smrt gledam kao na konačnu provjeru nekih svojih hipoteza

meni su interesantni ovi ateisti preobraćeni u hrišćane nakon što su iskusili NDE.
misim, niko od njih nije tamo vidio Isusa ...

docsumann docsumann 12:28 22.12.2013

Re: u tebi čuči

dobra ti muzika.


hvala, takođe.


planirao sam jedan muzički blog, no, eto, završih sa ovom temom.

angie01 angie01 14:59 22.12.2013

Re: u tebi čuči

ja na smrt gledam kao na konačnu provjeru nekih svojih hipoteza


daj neku, da se i mi nadamo:)
bekasa bekasa 22:56 21.12.2013

sanjači iz plemena Senoje

Zanimljiva je priča dr.Patriše Garfild ( Kreativno sanjanje) o malom plemenu iz Malezije čiji članovi svoje snove smatraju realnosću.

Sanjači iz Malezije--link
- Prvo pravilo: „Suprotstavi se svakoj opasnosti koja ti preti u snu, i savladaj je".
- Drugo pravilo: „Prepusti se svakom sanjanom užitku do maksimuma".
- Treće pravilo: „Učini sve da san dobije pozitivan ishod".
docsumann docsumann 08:23 22.12.2013

Re: sanjači iz plemena Senoje

Sanjači iz Malezije-





Uspenski je govorio da mi uvijek sanjamo, čak i kad smo budni, samo što na javi naša svijest zaguši snove, kao što se danju zvijezde ne vide od sunca.
Черевићан Черевићан 23:44 21.12.2013

јаве сан

ја уснове малко сумњам
а усним их посве лако
недорек ме њин одбија
грешим можда штоје тако

тек будном (на јави)
снови су ми прави
docsumann docsumann 08:35 22.12.2013

Re: јаве сан

Черевићан


тек будном (на јави)
снови су ми прави




SAN O PRESPAVANOM ŽIVOTU


često tako
iznenada
budim se u snu

iz sna u san
otvaram već otvorene oči
i u mraku posmatram
mrak kroz mrak

a na vrhu mraka
noć je svanula već prije prvih satelita
i
svemirski mjesec
sad tiho osvjetljava
svoj položaj
na izmaku XX vijeka

odozgo
sve ovo
sigurno liči na jednu veliku video igru
i svi liče na sve
i sve liči na svo
i ko-zna-ko zna ko-zna-šta

ali gdje sam to ja
u ovom mraku
duboko iza sopstvenih očiju
dalekih kao Jamaica

Filip2412 Filip2412 07:45 22.12.2013

,,,

Jože Tisnikar - Moj prijatelj
kandze ostavljaju najjaci utisak na ovoj slici



Черевићан
недорек ме њин одбија
i kod mene isto tako
docsumann docsumann 12:21 22.12.2013

Re: ,,,


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:27 22.12.2013

Nedavno sam u snu dopunio "Praško groblje"

Obično čitam u krevetu, pred spavanje. Čitam dok mi san ne pritisne veđe. Jedva stignem da odložim knjigu, skinem naočare i ugasim noćnu lampu. Ponekad ni to.

Dok sam, nedavno, čitao "Praško groblje", (ovom prilikom rukoljub šaljem i ugodno popodne želim vrloj prevodilici), uhvati me san, ali ja, kao, nastavim da čitam... i tako čitam, pa ponovo zadremam, trgnem se i očima tražim red gde sam stao, a znam da je bila reč o sexu i to ne o bilo kakvom sexu, već žestokom sexu, međutim, tog reda, a ni sexa, nigde nema, okrećem prvo jednu, pa drugu stranicu, prvo unazad, pa unapred, tražim, ali ništa... stani, kažem sam sebi, jasno se sećam da je vremešna, ali dobrodržeća pariska dama, uvukla golobradog mladića u krevet, ovaj se nešto koprcao, ustezao i nećkao, ali šta je tu je...mučio se sa kopčom na brushalteru, silnim podsuknjama i podvezicama dobrodržeće dame, ali mu nikako nije išlo, neiskustvo ili uzplahirenost? ... i tako se mladić mučio, mučio... sve dok se dama nije sama razgolitila, a mladić, sad već nabrekao od želje i uzbuđenja krenuo svom silinom...
Eto, taj sam deo tražio, a bio sam siguran da sam ga u "Praškom groblju" pročitao. Tek kasnije sam shavtio da sam ja to, ustvari, u snu dopunio Eka.

Slično mi se mnogo ranije dešavalo i sa Džojsovim "Uliksom", ali o tome drugi put.
mirelarado mirelarado 23:18 22.12.2013

Re: Nedavno sam u snu dopunio "Praško groblje"

Vojislav Stojković
Obično čitam u krevetu, pred spavanje. Čitam dok mi san ne pritisne veđe. Jedva stignem da odložim knjigu, skinem naočare i ugasim noćnu lampu. Ponekad ni to.

Dok sam, nedavno, čitao "Praško groblje", (ovom prilikom rukoljub šaljem i ugodno popodne želim vrloj prevodilici), uhvati me san, ali ja, kao, nastavim da čitam... i tako čitam, pa ponovo zadremam, trgnem se i očima tražim red gde sam stao, a znam da je bila reč o sexu i to ne o bilo kakvom sexu, već žestokom sexu, međutim, tog reda, a ni sexa, nigde nema, okrećem prvo jednu, pa drugu stranicu, prvo unazad, pa unapred, tražim, ali ništa... stani, kažem sam sebi, jasno se sećam da je vremešna, ali dobrodržeća pariska dama, uvukla golobradog mladića u krevet, ovaj se nešto koprcao, ustezao i nećkao, ali šta je tu je...mučio se sa kopčom na brushalteru, silnim podsuknjama i podvezicama dobrodržeće dame, ali mu nikako nije išlo, neiskustvo ili uzplahirenost? ... i tako se mladić mučio, mučio... sve dok se dama nije sama razgolitila, a mladić, sad već nabrekao od želje i uzbuđenja krenuo svom silinom...
Eto, taj sam deo tražio, a bio sam siguran da sam ga u "Praškom groblju" pročitao. Tek kasnije sam shavtio da sam ja to, ustvari, u snu dopunio Eka.

Slično mi se mnogo ranije dešavalo i sa Džojsovim "Uliksom", ali o tome drugi put.


Ево једног сна из Фукоовог клатна:

Znam gde se ona nalazi, odnosno ne znam tačno mesto, ali znam kako izgleda, jasno se sećam nekakvih stepenica, predvorja, odmorišta. Ne šetam gradom u potrazi za tim mestom, izjeda me briga, potpuno sam paralisan, i dalje mučim samog sebe pitanjem kako sam dopustio, ili zbog čega sam hteo da se naša veza ugasi, zašto nisam došao na poslednji sastanak. Siguran sam da ona očekuje moj poziv. Kad bih samo znao kako se zove, znam dobro ko je, osim što ne mogu da se setim njenih crta lica.
Ponekad u polusnu koji sledi pokušavam da opovrgnem san. Probaj da se setiš, ti znaš sve i sećaš se svega, nemaš neraščišćene račune, sve je jasno kao dan. Ne postoji stvar za koju ti ne znaš gde je. Sigurno ne postoji.
Ali i dalje sumnjaš da si nešto zaboravio, potisnuo negde u dubinu, poput novčanice ili poruke sa dragocenim podatkom koje ćušnemo u džep pantalona ili stare jakne, a tek kasnije shvatimo da je to bila jedina važna stvar, odlučujuća.
Jasno se sećam grada. To je Pariz, leva obala, znam da ću, ako pređem reku, doći do trga koji liči na Place des Vosges... ali čini mi se da nije tako zatvoren, u pozadini se vidi nešto što liči na Madeleine. Kad prođem trg i skrenem iza hrama, stižem do jedne ulice (na čijem uglu se nalazi knjižara antikvarnica), a kada ulica zavije udesno, dolazim do lavirinta uličica i nema sumnje da sam u Barrio Gotico u Barseloni. Mogao bih odatle da izbijem na veoma široku ulicu, punu svetla, a gotovo fotografski se sećam da se, ako se iz te ulice krene nadesno, stiže do ćorsokaka u kojem se nalazi Pozorište.
Ne znam šta se odigrava u tom mestu za uživanje, verovatno neka sumnjiva ali zabavna rabota, možda striptiz. Zbog toga se ne usuđujem da se raspitam, ali znam dovoljno da poželim da se, sav uzbuđen, vratim. Uzalud, sve ulice u blizini Chatam Roada su se izmešale.
Budim se s gorkim ukusom promašenog susreta. Ne uspevam da se pomirim s činjenicom da ne znam šta sam izgubio.
Ponekad se nalazim i u nekoj velikoj kući na selu. Kuća je veoma prostrana, ali ja znam da postoji još jedno krilo, samo ne znam kako da dođem do njega, kao da su svi prolazi do tog dela zazidani. A u tom drugom krilu ima soba i soba, ja sam ih ranije video, nemoguće da sam to sanjao u nekom drugom snu. U njima se nalazi stari nameštaj i izbledele gravire, police na kojima su mala pozorišta od isečenog kartona iz XIX veka, divani sa vezenim pokrivačima i biblioteka sa mnogo knjiga, cela zbirka Ilustrovane revije putovanja i pustolovina na kopnu i moru, po godištima. Nije tačno da su se raskupusale od silnog čitanja i da ih je mama dala sakupljačima stare hartije. Pitam se ko je izmešao stepenice i hodnike jer bih tamo, u mirisu te dragocene stareži, hteo da sagradim svoj mirni kutak.

Zašto ne sanjam maturski ispit kao sav normalan svet?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:06 23.12.2013

Re: Nedavno sam u snu dopunio "Praško groblje"

Već kad smo počeli o snovima uz knjige i iz knjiga, evo još jednog sna iz jedne druge knjige, a o trećoj knjizi:

"Gluvo doba noći. Nebo nad Bostonom je tamno. Teški oblaci dodiruju vrhove nebodera i kao da umesto kiše u sebi nose vrelo olovo topljeno na užarenoj vatri pakla. Purpurne munje seku tamne oblake, ali se udari groma ne čuju. U grobnoj tišini odjekuje zavijanje pasa lutalica od kojih se ledi krv u žilama. To su znaci, jer nešto nepoznato i jezivo preti. Iskonski strah uvlači se u kosti. Ljudi, zanemeli od straha, gledaju u nebo. Iščekuju sudnji dan.

Rut sedi za svojim radnim stolom. Pred njom je knjiga «Dokaz». Čita napetog lica i kao da će svakog trenutka otkriti veliku tajnu. Oblaci nad Bostonom, nebo i čitava vasiona, čekaju samo taj trenutak. A kad on dođe, kad Rut shvati svu istinitost Abrabanelovog dokaza, prosuće se vrelo olovo iz pakla po Bostonu, Americi i čitavoj planeti. Zvezde će početi da se gase, crne rupe će usisati galaksije. Sve što postoji u beskonačnom prostoruvremenu svešće se na jednu tačku bez dimenzija. U tom jednom trenu, sve će postati ništa.

Odjednom čini se da Rut ne čita Abrabanelovu, već jednu drugu knjigu. Ta knjiga se ne zove Dokaz, ima ime po nekom cvetu, taj cvet nije runolist, a nije ni visibaba. Ni Abrabanel nije pisac te knjige, već jedan drugi. I Rut nije u svojoj sobi u Bostonu, već u tajnom delu biblioteke nekog srednjevekovnog manastira, ali ta biblioteka nije u Aleksandriji. Manastir vrvi od muškaraca u crnim odorama i još crnjim kapuljačama. Ti muškarci jesu sveštena lica, ali nisu inkvizicija, nisu ni pripadnici reda Opus Dei. Ipak, Rut je u velikoj opasnosti, a nije toga svesna. Stranice knjige su slepljene, a na uglovima zatrovane. Onog trenutka kad Rut svoj prst ovlaži usnama lice će joj pozeleneti i umreće u najtežim mukama. Ja to znam, ona ne zna.

Sumanuto trčim niz stepenice da je sprečim. Pred hotelom nema mojih kola, nema uopšte kola, samo jedan magarac. Onako iz trka uzjašem magarca, ali tvrdoglavo živinče ni da makne. Odjednom vidim tu je moj stari bjuik - spas i za Rut i za mene. Bjuik neće da upali. Pokušavam po ko zna koji put. Ne vredi, tvrdoglav je kao i magarac. «Zar i ti sine Brute? pitam ga. Bjuik mi psuje na srpskom, a govori na engleskom: «Ko te jebe, to ti je zbog eutanazije. Zar mene na otpad? Sad možeš da popušiš kurac i meni i magarcu.»

Rut prinosi prst usnama.

Ja se budim iz košmarnog sna, sav znojav."
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:13 25.12.2013

Re: Nedavno sam u snu dopunio "Praško groblje"

Obično čitam u krevetu, pred spavanje. čitam dok mi san ne pritisne veđe. Jedva stignem da odložim knjigu, skinem naočare i ugasim noćnu lampu. Ponekad ni to.

mene obično knjiga opali po nosu, što je poslednjih nedelja vrlo bolno, jer čitam knjigu koja ladno može da se zagubi među ciglama.
nego, tu "ciglu" čitam već neko vreme (sloboda, džonatana frensena) - saga koju možeš da ostaviš na pola i da joj se vratiš posle tri meseca - i u mintajmu uzmem gubitnika, tomasa bernharda. kako je prilično teška za čitanje (intenzivno preovlađuju depresivne note, a i radi se o tri muzičara), i nju čitam evo već dva meseca. elem, sve ovo ne bi ni bilo bitno da pre tri dana, čitajući Slobodu, nisam naletela na deo gde ričard, rock-muzičar :), u romanu ne čita tog istog tomasa bernharda. :)

a kad smo kod snova i smrti, moj omiljeni posmrtni stav, koji naravno nije Šopen. :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:03 25.12.2013

Re: Nedavno sam u snu dopunio "Praško groblje"

BebaOdLonchara
sloboda, džonatana frensena

A, el si čitala "Korekcije"?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 15:22 25.12.2013

Re: Nedavno sam u snu dopunio "Praško groblje"

A, el si čitala "Korekcije"?

jok, ti si. čim su izašle kod nas.
stefan.hauzer stefan.hauzer 20:56 22.12.2013

.

uh
da sam ubica,sanjao bih o oduzimanju

...a ubijao bih čisto
precizno
i u poslednjem kvorteru bi u em zoni bio
nemilosrdan

kao endrju lak




docsumann docsumann 00:06 24.12.2013

Re: .

da sam ubica,sanjao bih o oduzimanju



anfieldroad anfieldroad 22:02 22.12.2013

jos jedno tumacenje...



Za Suicide sta reci, osim...PUNK Elvis, genije i citac buducnosti! Muzika uvek najbolja, o domacine!
A san? Meni ne lici na san o smrti. Meni lici na san o zivotu i borbi. Nezeljenoj ili nametnutoj borbi. Ti neces, ali moras. Ti si naoruzani bradonja koji, cim padne noc postaje uplasen par ociju iz gustisa neke sume. Tako da san vise govori o zivotu nego o smrti.
Preko dana si sa njima, (bradonja) nateran da se fajtas za radno mesto,svoje mesto medju drugima i to i radis. Nocu bi ocekivao za sebe mir, slobodu i srecu, ali nisi tako naivan da ne znas da bradonja stoji sa puskom i ceka.
Svakome od nas je potrebno prihvatanje okoline, koliko god ta okolina bila odvratna. Zato u snu ti prihvatas ulogu surovog ubice s puskom. Ali samo donekle, dok je dan i "radno vreme", a znas dobro da si zapravo onaj iz sumarka, sa proplanka. Zivot,tvoj zivot- ko na dlanu. Kako ti se cini ova varijanta ?
docsumann docsumann 06:11 23.12.2013

Re: jos jedno tumacenje...

Kako ti se cini ova varijanta ?


suviše realna!?


p.s. i prošlu noć sam sanjao svašta. generalno, puno sanjam u posljednje vrijeme, i to duže posljednje vrijeme.
neki od tih snova su gotovo proročki, samo ne znam o čemu.
anfieldroad anfieldroad 20:03 24.12.2013

Re: jos jedno tumacenje...



Suvise realna ili suvise nezanimljiva ?! Izvinjavam se citaocima pre svega, a i vama domacine sto u tumacenje nisam dodao neki ezotericni prizvuk....
Enivej, to obicno tako i biva sa snovima. Obicno su stvarno skroz na skroz bukvalni.
Ja sam ocajan sto zapamtim 1 posto snova, a i to u nekim fragmentima..
A vidis, sto se tice prorockih snova ili bilo cega, jako je tesko tumaciti snove sam sebi. Kada bi ih ispricao nekome ko te poznaje, taj bi mozda i provalio sta si to hteo sam sebi da kazes. A nisi uspeo. Osim sto si imao zabavne snove, a i to je nesto...
jedan.kub jedan.kub 23:18 24.12.2013

Re: jos jedno tumacenje...

Ja sam ocajan sto zapamtim 1 posto snova, a i to u nekim fragmentima.


Čovek zapamti od snova samo one pe nego što se probudi, dakle kad je u nekom polusnu i kad se postepeno budi.
A kad sanja noćne more kažu, da je najbolje da promeni položaj u kom spava.
kick68 kick68 01:30 23.12.2013

Ovaj

blog screams Edgar Allan Poe!

All that we see or seem
Is but a dream within a dream.


***

And the raven, never flitting, still is sitting, still is sitting
On the pallid bust of Pallas just above my chamber door;
And his eyes have all the seeming of a demon's that is dreaming,
And the lamp-light o'er him streaming throws his shadow on the floor;
And my soul from out that shadow that lies floating on the floor
Shall be lifted - nevermore!


Svi mi sanjamo javu i nista vise:)
docsumann docsumann 00:03 24.12.2013

Re: Ovaj

Svi mi sanjamo javu i nista vise:)


i bdijemo snove. heh, bdijeti!? kakav čudan glagol
Filip2412 Filip2412 00:06 24.12.2013

Re: Ovaj

san je stvorio javu, tako bar ovde kaze: Java was originally developed by Sun
mirelarado mirelarado 00:33 24.12.2013

Re: Ovaj

docsumann
Svi mi sanjamo javu i nista vise:)


i bdijemo snove. heh, bdijeti!? kakav čudan glagol


Све у свему, живот је сновиђење.
docsumann docsumann 01:05 24.12.2013

Re: Ovaj

mirelarado
docsumann
Svi mi sanjamo javu i nista vise:)


i bdijemo snove. heh, bdijeti!? kakav čudan glagol


Све у свему, живот је сновиђење.



letenje u snovima je, svakako, jedan od najupečatljivijih doživljaja u mom životu, bilo ono stvarno ili ne.
docsumann docsumann 01:08 24.12.2013

Re: Ovaj

san je stvorio javu


a ja mislio boneli


riply riply 11:35 24.12.2013

Re: Ovaj

...dreždimo snove
blogovatelj blogovatelj 16:39 24.12.2013

Re: Ovaj

Све у свему, живот је сновиђење.


Suprotnost snu je nesanica. I nesanice rađaju predivne imaginacije.
Ima u Znakovima pored puta magičan deo o nesanicama.
Preksinoć sam sanjao nekakvu žurku, pijanku.
Ne sećam se ničega iz sna sem da je jedna osoba pila rakiju iz čokanja?!
anfieldroad anfieldroad 20:10 24.12.2013

Re: Ovaj


Da, to sa nesanicom sam provalio. Ozbiljne nesanice ili uopste nespavanje koje traje predugo mogu da izazovu vrlo ozbiljne halucinacije, pa i posledice naravno. Cak mislim da su to koristili nad zarobljenicima u ratne svrhe, al ajd sad, to je vec druga prica koja nema veze sa Andricem....
jedan.kub jedan.kub 23:31 24.12.2013

Re: Ovaj

anfieldroad

Da, to sa nesanicom sam provalio. Ozbiljne nesanice ili uopste nespavanje koje traje predugo mogu da izazovu vrlo ozbiljne halucinacije, pa i posledice naravno. Cak mislim da su to koristili nad zarobljenicima u ratne svrhe, al ajd sad, to je vec druga prica koja nema veze sa Andricem....

Ili nagla buđenja na dva-tri sata izaziva kod čoveka ubrzani puls, tako da on više ne može da se koristi tehnikom meditacije i onda prelazi na upotrebu lekova za usporavanje pulsa.
angie01 15:26 21.12.2013


PS Opet mi ne radi gornji deo tastature sa brojkama.
vishnja92 vishnja92 06:46 25.12.2013

Re: Ovaj


letenje u snovima je, svakako, jedan od najupečatljivijih doživljaja u mom životu



meni je i vise: dokaz da mozemo da letimo ali smo malkice zaboravili :)
docsumann docsumann 11:38 26.12.2013

Re: Ovaj

vishnja92

letenje u snovima je, svakako, jedan od najupečatljivijih doživljaja u mom životu



meni je i vise: dokaz da mozemo da letimo ali smo malkice zaboravili :)



vladimir petrovic vladimir petrovic 10:53 24.12.2013

Podseća na Benov ekspresionizam

Dobro si se setio Tisnikara.

Mene on tera da mislim na Gotfrida Bena (Gottfried Benn), nemačkog književnika/pesnika.

Jedna njegova zbirka pesama zove se: Mrtvačnica i druge pesme /Morgue und andere Gedichte/, u kojima se on bavi fizičkim raspadanjem čovekovog tela, pacovima koji kidaju organe davljenika u reci, krvlju, rakom i smrću.

Jedna pesma mu se zove: Čovek i žena idu kroz baraku za obolele od raka (Mann und Frau gehn durch die Krebsbaracke), itd.



jedan.kub jedan.kub 23:39 24.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

Jedna pesma


Sanjala sam da sam napisala stihove od četiri strofe, dok sam se budila ja sam pesmu zaboravila, ali sam se jako lepo osećala, kao nikad do tada.
Ne bih mogla da je uporedim ni sa jednom koju sam ikad pročitala od Prevera, Bodlera, Jesenjina, Puškina, Rakića, Šantića, Desnke etc....
bocvena bocvena 09:00 25.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

Možda Disova?

MOŽDA SPAVA

Zaboravio sam jutros pesmu jednu ja,
Pesmu jednu u snu što sam svu noć slušao:
Da je čujem uzalud sam danas kušao,
Kao da je pesma bila sreća moja sva.
Zaboravio sam jutros pesmu jednu ja.

U snu svome nisam znao za buđenja moć,
I da zemlji treba sunca, jutra i zore;
Da u danu gube zvezde bele odore;
Bledi mesec da se kreće u umrlu noć.
U snu svome nisam znao za buđenja moć.

Ja sad jedva mogu znati da imadoh san,
I u njemu oči neke, nebo nečije,
Neko lice, ne znam kakvo, mozda dečije,
Staru pesmu, stare zvezde, neki stari dan.
Ja sad jedva mogu znati da imadoh san.

Ne sećam se ničeg više, ni očiju tih:
Kao da je san mi ceo bio od pene,
Il' te oči da su moja duša van mene,
Ni arije, ni sveg drugog, što ja noćas snih;
Ne sećam se ničeg više, ni očiju tih.

Ali slutim, a slutiti još znam.
Ja sad slutim za te oči, da su baš one,
Što me čudno po životu vode i gone:
U snu dođu, da me vide, šta li radim sam.
Ali slutim, a slutiti još jedino znam.

Da me vide dođu oči, i ja vidim tad
I te oči, i tu ljubav, i taj put sreće;
Njene oči, njeno lice, njeno proleće
U snu vidim, ali ne znam, što ne vidim sad.
Da me vide, dođu oči, i ja vidim tad.

Njenu glavu s krunom kose i u kosi cvet,
I njen pogled što me gleda kao iz cveća,
Što me gleda, što mi kaže, da me oseća,
Što mi brižno pruža odmor i nežnosti svet,
Njenu glavu s krunom kose i u kosi cvet.

Ja sad nemam svoju dragu, i njen ne znam glas;
Ne znam mesto na kom živi ili počiva;
Ne znam zašto nju i san mi java pokriva;
Možda spava, i grob tužno neguje joj stas.
Ja sad nemam svoju dragu, i njen ne znam glas.

Možda spava sa očima izvan svakog zla,
Izvan stvari, iluzija, izvan zivota,
I s njom spava, neviđena, njena lepota;
Mozda živi i doći đe posle ovog sna.
Možda spava sa očima izvan svakog zla.

A za Doka - Nirvana

NIRVANA

Noćas su me pohodili mrtvi,
nova groblja i vekovi stari;
prilazili k meni kao žrtvi,
kao boji prolaznosti stvari.

Noćas su me pohodila mora,
sva usahla bez vala i pene,
mrtav vetar duvao je s gora,
trudio se svemir da pokrene.

Noćas me je pohodila sreća
mrtvih duša, i san mrtve ruže,
noćas bila sva mrtva proleća:
i mirisi mrtvi svuda kruže.

Noćas ljubav dolazila k meni,
mrtva ljubav iz sviju vremena,
zaljubljeni, smrću zagrljeni,
pod poljupcem mrtvih uspomena.

I sve što je postojalo ikad,
svoju senku sve što imađaše,
sve što više javiti se nikad,
nikad neće - k meni dođaše.

Tu su bili umrli oblaci,
mrtvo vreme s istorijom dana,
tu su bili poginuli zraci;
svu selenu pritisnu nirvana.

I nirvana imala je tada
pogled koji nema ljudsko oko:
bez oblika, bez sreće, bez jada,
pogled mrtav i prazan duboko.

I taj pogled, k'o kam da je neki,
padao je na mene i snove,
na budućnost, na prostor daleki,
na ideje, i sve misli nove.

Noćas su me pohodili mrtvi,
nova groblja i vekovi stari;
prilazili k meni kao žrtvi,
kao boji prolaznosti stvari.

I da se ne baci, pesma iz 1910.

NAŠI DANI

Razvilo se crno vreme opadanja,
Nabujao šljam i razvrat i poroci,
Podig'o se truli zadah propadanja,
Umrli su svi heroji i proroci.
Razvilo se crno vreme opadanja.

Progledale sve jazbine i kanali,
Na visoko podigli se sutereni,
Svi podmukli, svi prokleti i svi mali
Postali su danas naši suvereni.
Progledale sve jazbine i kanali.

Pokradeni svi hramovi i ćivoti,
Ismejane sve vrline i poštenje,
Poniženi svi grobovi i životi,
Uprljano i opelo i krštenje.
Pokradeni svi hramovi i ćivoti.

Zakovana petvekovna zvona bune,
Pobegao duh jedinstva i bog rata;
Obesismo sve praznike i tribune,
Gojimo se od grehova i od blata.
Zakovana petvekovna zvona bune.

Od pandura stvorili smo velikaše,
Dostojanstva podeliše idioti,
Lopovi nam izrađuju bogataše,
Mračne duše nazvaše se patrioti.
Od pandura stvorili smo velikaše.

Svoju mudrost rastočismo na izbore,
Svoju hrabrost na podvale i obede,
Budućnosti zatrovasmo sve izvore,
A poraze proglasismo za pobede.
Svoju mudrost rastočismo na izbore.

Mesto svetle istorije i grobova,
Vaskrsli smo sve pigmeje i repove;
Od nesrećne braće naše, od robova,
Zatvorismo svoje oči i džepove.
Mesto svetle istorije i grobova

Ostala nam još prašina na hartiji,
K'o jedina uspomena na džinove;
Sad svu slavu pronađosmo u partiji,
Pir poruge dohvatio sve sinove
Ostala nam još prašina na hartiji.

Pod sramotom živi naše pokolenje,
Ne čuju se ni protesti ni jauci;
Pod sramotom živi naše javno mnenje,
Naraštaji, koji sišu k'o pauci.
Pod sramotom živi naše pokolenje.

Pomrčina pritisnula naše dane,
Ne vidi se jadna naša zemlja huda;
Al' kad požar poduhvati na sve strane,
Kuda ćemo od svetlosti i od suda!
Pomrčina pritisnula naše dane.

Završen čas:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:03 25.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

Završen čas:)

:)a neka uvrnuta zika?




bocvena bocvena 10:25 26.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

joj, ja se od jutros drogiram ovim...

docsumann docsumann 11:23 26.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

A za Doka - Nirvana


nekad sam je znao cijelu napamet-naizust, u cugu. čak i danas mogu da je izrecitujem uz malo virenja u čitanku


joj, ja se od jutros drogiram ovim...


i kod vas kiša?
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:03 26.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

:)samo vetar,kiša dlazi kasnije.

uf
juče se baš setio
,koliko sam kao klinac odkidao na veliki prezir i onu njihovu; samo tebe znam
+

ne e ee znaaam
bocvena bocvena 14:42 26.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

samo da ti kažem stef - ko kao mali sluša VP, on u mojim godinama peva ZABLUDA:)

za doka - ponekad msilim da si ti neki generički izmaštan kompjuterski lik. mnogo si bre savršen:)
blogovatelj blogovatelj 07:23 27.12.2013

Re: Podseća na Benov ekspresionizam

joj, ja se od jutros drogiram ovim...


i kod vas kiša?


Kod mene je uglavnom od -5 do -15.
Ja se drogiram ovim.
Toronćanci. Raskivaju kako sviraju.

Filip2412 Filip2412 01:12 27.12.2013

....

aj malo veselo, nova godina ide

https://soundcloud.com/djagent86/dj-agent-86-all-about-money-dj-butchers-maguire-edit-lightspeed


btw, ja nikad nisam sanjao da letim, moram malo da poradim na tome....
a imao sam nekoliko puta (dakle retko ali dobro ih pamtim) izuzetno lucidne snove, samo sad kad procitah onaj koment blogovatelja o nesanici vise nisam siguran da li su u pitanju bile insomnia halucinacije ili snovi, pomalo od oba verovatno. Sta god bilo dozivljaji su 100 puta uverljiviji od svesti stvarnosti u budnom stanju, potpuno obuzima uverljivoscu i to je najjaci utisak koji ostavlja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana