Društvo| Sport| Zabava| Život

KADA BI...

jedi-knight RSS / 29.12.2013. u 17:23

Kako bi izgledala fudbalska reprezentacija SFRJ i kakve bi rezultate imala?
 
Možda bi niko brzopleto pomislio da bi harali planetom? Ja sam uveren da se ništa značajno ne bi desilo, osim što bi imali jaču ligu i jače klubove. I ništa više. 
 
144692683052c0132ec446c747670861_orig.JPG 
 
 
 
 Na SP 1982. u Španiji, reprezentacija SFRJ je, kao i uvek, došla sa ambicijama da osvoji prvenstvo, po mogućstvu da u finalu igra sa Brazilom, jer ni jedno drugo finale ne dolazi u obzir.
Kvalifikacije smo prošli rutinski, sa jednim porazom od Italije u gostima i jednim remijem, takođe protiv Italije. Dansku, Grčku i Luksemburg smo pobedili po dva puta uz gol razliku 21-4. Miljanić je imao na raspolaganju veliki broj igrača, što iz domaće lige, što iz inostranstva i reputaciju trenera Real Madrida sa osvojenom duplom krunom. Takođe je iza sebe imao iskustvo svetskog prvenstva u Nemačkoj, na kome smo bili osmi. Sve je izgledalo savršeno. Na svakoj poziciji smo imali po bar dva vrhunska igrača, a neki od njih su igrali u tada velikim evropskim klubovima ( Dragan Pantelić, Safet Sušić, Edhem Šljivo, Ivica Šurijak, Vahid Halilhodžić ). Vladimir Petrović Pižon je bio pred vratima Arsenala, a Zlatko Vujović, Nenad Stojković, Miloš Šestić i Velimir Zajec u životnoj formi.
Na pripreme smo krenuli skoro dva meseca pre početka takmičenja, Miljanić je napravio ambiciozan plan, sakupio stručni tim među kojima je bilo i profesora univerziteta, pozvao sve što je što je moglo da pomogne. Bilo je tu i psihologa, nutricionista, biomehaničara, jer "Čiča" je bio vizionar. Malo koji trener u svetu je shvatao značaj timskog rada u svakom segmentu. Prvi koji je radio video analizu protivnika bio je Miljan, prvi kondicioni trener u istoriji španskog fudbala je bio Miljanov saradnik u Real Madridu, Srećko Radišić. Ali biti prvi u svetu, nikako ne znači biti prvi i u svom selu. Bar je tako kod nas.
Imali smo sve preduslove za visok plasman: vrhunske igrače, vrhunskog trenera, dovoljno vremena za mirne pripreme, energiju pobednika. Bar je tako izgledalo na prvi pogled. Već na pripremama su se pojavila dva klana: "domaći" i "stranci". "Domaći" su se okupili oko netrpeljivosti i zavisti prema "strancima", a stranci oko kompleksa više vrednosti. Dozvoljavali su sebi i to da kasne na treninge, da beže iz hotela, a neki su se čak javno opijali se sa tadašnjim estradnim zvezdama ( ekipa u Novom Sadu, a oni u diskoteci u Splitu itd. ) ... Jugoslavija im je bila mala, a bili su mali bogovi. Sve je bilo važnije i preče od reprezentacije, pobede, ekipe. "Domaći" su se skriveno radovali očaju i besu selektora kada bi do njega dolazile priče o bahatosti i neprofesionalnosti igrača. Još nismo ni otišli na prvenstvo, a Miljan je već bio osuđen. Problem je, naravno, bio u njemu.
 
Stariji se verovatno sećaju kako smo se proveli na svetskom prvenstvu u Španiji 1982. Kola su se, pored Miljana, slomila na danskom sudiji Sorensenu. Imali smo, kao i uvek, dobar izgovor. 
 
(  U sledećih tridesetak godina... )
 
... mnogi vrhunski igrači su, kada bi iz svojih velikih evropskih klubova dolazili na okupljanja reprezentacije, pričali kako svi planovi, ambicije, i želje, prestanu da postoje čim avion dotakne surčinsku pistu. Možda je ipak problem u aerodromu.
 

 


Komentari (85)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 17:26 29.12.2013

1.

jedi-knight jedi-knight 18:26 29.12.2013

Re: 1.


Za prvog

michiganac michiganac 13:24 30.12.2013

od himne do rekvijema..


..ovde gore vec su dobrano zvucali kao rastimovan orkestar.



a oduvijek sam cijenio da je sve bilo do losih dirigenata, fudbalsko-nogometnih (i inih) generalisimusa oko travnjaka, etc..

RiP FSJ.

Za kraj i vrlo sjecanje jos jednom pod konac:

AlexDunja AlexDunja 17:42 29.12.2013

sve se sećam:)

tada sam i ja pratila fudbal.

navijala za nemačku, sram me bilo
blogovatelj blogovatelj 17:46 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

navijala za nemačku, sram me bilo


Nismo igrali sa Nemačkom. Igrali smo sa Španijom, Kolumbijom i Hondurasom.

PS.
Nisam ukapirao jer nije bilo Tjub klipa kad sam komentarisao.
Znači, navijala si za Nemačku zbog "nemačka medicina je najbolja na svetu" sindroma.
AlexDunja AlexDunja 17:46 29.12.2013

Re: sve se sećam:)


Nismo igrali sa Nemačkom. Igrali smo sa Španijom, Kolumbijom i Hondurasom.


ma bre, navijala sam da nemačka osvoji sp,
sviđalo mi se kako su igrali
jedi-knight jedi-knight 17:53 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

navijala za nemačku, sram me bilo


SR ili DR?

Ako se sećaš. tada je treće mesto osvojila Poljska.
I kasnije, mnoge "male" reprezentacije su dolazile do same završnice. Polufinala su igrali i Belgija, Bugarska, Turska, Južna Koreja, Hrvatska...

Španija recimo nikad, do Južne Afrike i Barsine generacije.

jedi-knight jedi-knight 17:55 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

Igrali smo sa Španijom, Kolumbijom i Hondurasom.


Severnom Irskom, Španijom i Hondurasom. Tim redom. Severna Irska je bila prva u grupi, pobedivši Španiju u poslednjem kolu grupne faze.
AlexDunja AlexDunja 18:07 29.12.2013

Re: sve se sećam:)


Ako se sećaš. tada je treće mesto osvojila Poljska.

da, da. pamtim poljake... ma baš sam gledala sve utakmice,
sad ne mogu sebi da se načudim, ne mogu da izdržim ni 10 minuta fudbala,
dosadan mi, paradoksalno, jer se sada igra mnogo intenzivnije:)

moj otac je mnogo voleo fudbal, i sećam se da smo oboje
bili skeptični prema našoj reprezentaciji, baš iz razloga koje si naveo,
on je uvek osim za naše navijao za brazil,
i najčešće sam i ja, ali ova generacija zapadnih nemaca,
i ona holandija sa van bastenom su bili moji difolt favoriti.

posle više nisam ni gledala.
AlexDunja AlexDunja 18:17 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

a ovo mi je ubedljivo najdraži fudbalski trenutak:)
već sam ga kačila po blogu, ali sećam se totalnog raspamećenja:))

milisav68 milisav68 21:23 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

jedi-knight
Ako se sećaš. tada je treće mesto osvojila Poljska.

Zbigniew Boniek
libkonz libkonz 21:38 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

Zbigniew Boniek

Dugo je on bio jedini poljski fudbaler za kog sam čuo.
sad znam za još jednog
jedi-knight jedi-knight 21:41 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

libkonz
Zbigniew Boniek

Dugo je on bio jedini poljski fudbaler za kog sam čuo.
sad znam za još jednog


Znas jos bar dva: Podolski i Klose
libkonz libkonz 22:26 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

Znas jos bar dva: Podolski i Klose

kako da ne znam Miroslava!
Setio sam se još jednog Poljaka, sramota da se, kao navijač Liverpula, nisam odmah setio. Jirži Dudek.
Kakvo je to finale 2005. bilo.
jedi-knight jedi-knight 23:04 29.12.2013

Re: sve se sećam:)

kako da ne znam Miroslava!
Setio sam se još jednog Poljaka, sramota da se, kao navijač Liverpula, nisam odmah setio. Jirži Dudek.
Kakvo je to finale 2005. bilo.


Neponovljivo.
Kasnije sam saznao da je onaj Dudekov "ples" u stvari bila ideja Džejmija Karagera, štopera Liverpula, a da je na poluvremenu, na 3-0 za Milan, Benitez potišteno rekao Javi Alonsu: Hay que salir ( Moramo da izađemo ). Ni sami nisu verovali, mada su se kasnije raspredale priče o ne znam kakvim motivacionim govorima. Samo Hay que salir, u proIazu, šapatom, na španskom, tako da drugi ne razumeju.
Onda su se desili oni momenti koji samo u sportu mogu da se dožive i zbog kojih je valjda sport i toliko važan u životima običnih ljudi.


stefan.hauzer stefan.hauzer 02:43 30.12.2013

Re: sve se sećam:)

Onda su se desili oni momenti

a ime mu je Vladimir Šmicer:)
reanimator reanimator 09:23 30.12.2013

Re: sve se sećam:)

a ime mu je Vladimir Šmicer:)

Ključni momenat utakmice, Stivijev tehnički i estetski savršen šut glavom. Kao da je ceo život centarfor i to onaj stari, tradicionalni.
Ako nešto želim u fudbalu, to je da Stivi uzme Premijer ligu.
omega68 omega68 17:54 29.12.2013

Кад бих

се ја мало мање сећао, био срећнији
"Čiča" je bio vizionar

Тај демагог је сахранио наш фудбал.
Ставити Пижона и Сушића заједно да се отимају ко ће да поједе лоптуа, при том нису Шпанци, је дијагноза.
dva klana: "domaći" i "stranci". "Domaći" su se okupili oko netrpeljivosti i zavisti prema "strancima", a stranci oko kompleksa više vrednosti.

А оно око Адидас и Пума копачки?
А коцкање?
Једино је Гудељ играо како треба.
Златко који пада на сваки поглед према њему ( то је ваљда био део тактике Великог Стратега ), Шурјак који је требао да трчи на 100м са препонама и залутао у спорт где се очекује мало технике,састављање тима по националном кључу,држање на клупи најјачег тандема после Џајић-Лазаревић: Пашић-Халолхоџић...по томе памтим то првенство и нашу немоћ.
jedi-knight jedi-knight 18:03 29.12.2013

Re: Кад бих

Тај демагог је сахранио наш фудбал.


Ipak je za svoje vreme bio vizionar. Kasnije je bio klasičan diktator.


А оно око Адидас и Пума копачки?
А коцкање?


Nisam baš hteo o svemu

по томе памтим то првенство и нашу немоћ.


Nemoć da se, pre svega, okupimo oko jedne ideje zanemarujući sve lične sujete. To je prvi preduslov kljičan za uspeh jednog tima: u sportu, politici, životu...
omega68 omega68 18:18 29.12.2013

Re: Кад бих

Тачно.Али ми нисмо Данци који без великих звезда освоје ЕП.Или Грци исто то.
Ми имамо вишак ''памети'', не уклапамо се у шаблоне, користимо виц као израз у спорту а не 100 пута поновљену комбинацију.А то је данашњи спорт - упорност, понављање, упорноср, физикалије, упорност.
Наш човек ( ту рачунам цео Хелм или Балкан ) ће од штапа и канапа да направи васионски брод, да измисли струју, да матрматички докаже теорију релативитета, да направи математички модел све-мира ( још један скривени србизам ), да од крнтије створи лимузину...али неће да трчи без лопте или да подметне ногу због оног поред њега који има бољи уговор и да се повинује тренеру.
Осим кад се једном у сто година саставе Дивац и Ђорђевић и та позитивна енергија надвлада све оно негативно.

jedi-knight jedi-knight 18:22 29.12.2013

Re: Кад бих

Наш човек ( ту рачунам цео Хелм или Балкан ) ће од штапа и канапа да направи васионски брод, да измисли струју, да матрматички докаже теорију релативитета, да направи математички модел све-мира ( још један скривени србизам ), да од крнтије створи лимузину...али неће да трчи без лопте или да подметне ногу због оног поред њега који има бољи уговор и да се повинује тренеру.


Naš čovek treba pre svega da razume nove okvire u kojima funkcioniše današnji svet ( fudbal ), da nađe svoje mesto i tek onda da "prodaje pamet". Ako krene od poslednjeg, bojim se da će uvek biti na početku
little_radojica little_radojica 20:11 29.12.2013

Re: Кад бих

Nemoć da se, pre svega, okupimo oko jedne ideje zanemarujući sve lične sujete. To je prvi preduslov kljičan za uspeh jednog tima: u sportu, politici, životu...



Како је ово феноменално речено. Јел смем да цитирам на сваком блогу где оставим коментар? Ја задњих годину дана играм око ове формулације, али још ми није успело да то овако концизно срочим, а да се нико не пронађе прозван.
hajkula1 hajkula1 22:11 29.12.2013

Re: Кад бих

omega68

Осим кад се једном у сто година саставе Дивац и Ђорђевић и та позитивна енергија надвлада све оно негативно.




A Kića i Praja? Pamtiš bravuroze Slavnića i Kićanovića? Ali, to je košarka. Sasvim druga priča.
jedi-knight jedi-knight 22:23 29.12.2013

Re: Кад бих

hajkula1
omega68

Осим кад се једном у сто година саставе Дивац и Ђорђевић и та позитивна енергија надвлада све оно негативно.




A Kića i Praja? Pamtiš bravuroze Slavnića i Kićanovića? Ali, to je košarka. Sasvim druga priča.


Koja je u promenjenim okolnostima pokazala kao ista.
Kosarku je nosila energija nekolicine "pravih ljudi na pravom mestu" i nije bila toliko atraktivna ( ni finansijski ni po popularnosti ) da udju divlji. Sa druge strane, kosarka je urbani sport, te su i psiholoski profili igraca bili drugaciji
Danas je situacija potpuno drugacija
antioksidant antioksidant 00:21 30.12.2013

Re: Кад бих

samo reci koja je ideja u pitanju i ne nudi coveka (izaslanika) umesto nje
alselone alselone 13:27 30.12.2013

Re: Кад бих

све-мира ( још један скривени србизам ),


Pa naravno da je srbizam kad je srpska rec - svemir. Ne znam ni za jedan drugi jezik da se svemir slicno kaze.
docsumann docsumann 23:01 30.12.2013

Re: Кад бих

alselone
све-мира ( још један скривени србизам ),


Pa naravno da je srbizam kad je srpska rec - svemir. Ne znam ni za jedan drugi jezik da se svemir slicno kaze.


hmm, pa na engleskom - space, odnosno spa-ce, od spa centar, što nam ukazuje na to da je svemir, prevashodno, mjesto za relaksaciju i uživanje, a ne za rmbačenje, stres i nervozu.
što nas opet nedvosmisleno upućuje na crnogorsko porijeklo engleza.
jedi-knight jedi-knight 23:23 30.12.2013

Re: Кад бих

hmm, pa na engleskom - space, odnosno spa-ce, od spa centar, što nam ukazuje na to da je svemir, prevashodno, mjesto za relaksaciju i uživanje, a ne za rmbačenje, stres i nervozu.
što nas opet nedvosmisleno upućuje na crnogorsko porijeklo engleza.


Pomislio sam da ćeš da izvučeš zaključak o crnogorskom poreklu svemira
docsumann docsumann 23:28 30.12.2013

Re: Кад бих

Pomislio sam da ćeš da izvučeš zaključak o crnogorskom poreklu svemira


naravno, pa to je bar jasno ko dno! ustvari, preciznije - na crnogorsko porijeklo engleskog svemira
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:05 31.12.2013

Re: Кад бих

kosarka je urbani sport, te su i psiholoski profili igraca bili drugaciji
Danas je situacija potpuno drugacija

Da, nažalost.

Ne znam da li su igrači danas drugačiji, ili su ih treneri ukalupili u šeme i varijante pa onima sa mozgom i stavom više nema mesta
blogovatelj blogovatelj 03:47 31.12.2013

Re: Кад бих

hmm, pa na engleskom - space, odnosno spa-ce, od spa centar


Kosmos!
Ko smo? S-rbi!
Sve vezano za svemir je srpsko, još od Tesle naovamo.
meehan meehan 18:10 31.12.2013

Re: Кад бих

Deretic bi ovo povezao i predstavio kao jasan i ne dvosmislen dokaz da su englezi ustvari nist drugo do srbi....
omega68 omega68 14:13 03.01.2014

Re: Кад бих

meehan
Deretic bi ovo povezao i predstavio kao jasan i ne dvosmislen dokaz da su englezi ustvari nist drugo do srbi....

Jok i nisu...

Плиније каже да се на ушћу реке Родане налазио град Хераклеја у пределу који се зове Sardonum.Хераклеја је грчки превод имена Сербонија, што у осталом сведочи и име предела око тогаграда. Пелутие помиње неко скитско име Оetosyrus, које се код Хезихија налази као Goetosyrus и значи Goet Syrbon astre,за Сунце (108).То значи да су Срби називали Сунце, као звезду, Гет Сербон. Ово је веома важан податак,који у две речи разјашњава широки сплет историјских чињеница. Буке каже за фрушког краља Карла Великог да је извршио напад на Панонију 791. године и вели да је он сишао низ Дунав и вратио се преко Sabbarie, која се на латинском зове Bajoaria (146.V.ст .243).
Аварски владар, каган, држао је усвојој власти Sabariam et Carnutum.
Притиснут од Срба, он прима хришћанство и добија име Теодор,805. године. Да би заштитио Теодора, Карло Велики шаље војску 806. године да заустави напад војводе Леха (146.V.ст.57).To нам све доказује да је старо име Баварске- Сарбарија. Баварска је припадала главном племену старе Германије које помињу, као што смо видели, као Сурбе.А затим на другом месту каже да је 885. године издата нека диплома са којом се признају градови:Orchedas, Saugneymas, Trociacum и други - цркви Sorberiacum (146.IX). Ова црква се налазила у Роданији ( Фрушка или данас Француска прим. омега68 ). На анти аријевском Црквеном сабору у Роданији 499. године, под покровитељством Гундебалда краља Бургунда, учествовали су епископи из следећих места: Арла, Виене, Марсеја,Лиона, Валанса, и Стефан из Сарбиниака,
Stephano ad Sarbiniacum, где се тада налазио краљ (146.IV.ст.99).
Где је било то владичанско седиште и повремено краљево боравиште - Сарбиниак?Једино што за сада можемо рећи јесте да је то био један град у Бургундији.

У Британији је било више градова са именом насталим од српског имена, као: дваСорбиодунума, од којих је један данас Old Sarum, a други Witts Serberiam je
данас Salisbury.
Њима можемо још придодати и градове са именима као што су Вента, Виндобела, Виндоланда, Виндомара и Виновиа.
Кимере или Кимбре убрајају у Гале који су освојили Рим 387. г. п.н.е. Келти се помињу у средњој и северној Роданији, али не и у јужној, то јест на приморју. Диодор то овако приказује: ''Келти су они изнад Марсеја, до подножја Алпа и са ове стране Пиринеја, а изнад њих на северу, до океана идо Скитије, су Гали'' (110.V.181).
Затим, на истом месту, Диодор додаје: На северу до Скитије (то је Немачка, наша примедба) и Британци Ирске били су још људождери.

У ово поглавље укључујемо и једно српско искрцавање на Британска острва. Један од Енејевих праунука и унук Асканов, такозвани Брут Тројанац, стигао је са великом флотом са Пелага до Албиона и ту се искрцао 1103. г. п.н.е.

Према Ваделу, по Бруту су Британци и Британија добили своје име. Брут је са својом дружином дошао на реку Темзу и ту подигао град под именом Нова Троја, који се касније помиње као Три-Новентум. Вођа Британаца у рату са Римљанима у време Јулија, по имену Луд, подигао је нове бедеме око града Нове Троје и дао јој име Кар-Луд, па је потом овај град називан Луд - Дун ( дун је бедем прим.омега68 ) и на крају Лондон(99.ст.156). Милтон је рекао за Лондон: ''О city, founded by Dardanian hands''.
''О граде, основан рукама Дардана."
Бошар каже да становнике Британских острва Јевреји и Арапи зову ''Сирвали'', а Римљани ''Силури'', каснији ''Сорлинги'' (2.II.I.XXXIX). Сирвали су Сирбали, то јест Срби. Вадел каже за Пикте да су они Wans or Vans (99.ст.204).
То значи да су Венети, односно Срби.
За име реке Темзе Ваделкаже да се она у римском времену звала Тамесис, што је исто име као највеће реке у Епиру Thyamis (99.ст.174). Оно што Вадел није запазио јесте, да у Србији постоје реке Тамиш и Тамнава. Имена потичу од српског божанства вода. Тамир и Тамира су били божанства океана, мора и река. Њихова имена се налазе и као Тамар и Тамара, као Тамуз и Тамиза.

Тамир је првенствено бог великих мора,океана, док је Тамира оставила своје име великом броју река.
Венерабилис Беда каже да је Албион имао пет познатих народа и то су:

Енглези, Британци,Шкоти, Пикти и Латини. Раније су ту били само Британци који су дошли из Роданије. Пикти су родом из Скитије (6).

Као што видиш не прича Деретић.Причају странци
То што ти не знаш није велика брука.
То што шириш подсмех је будалаштина.
jedi-knight jedi-knight 18:12 03.01.2014

Re: Кад бих

Re: Кад бих
meehan
Deretic bi ovo povezao i predstavio kao jasan i ne dvosmislen dokaz da su englezi ustvari nist drugo do srbi....

Jok i nisu...


Ozbiljnija tema nego sto izgleda
Ovo je isto od stranaca, a govori o plemenima koji su nastanjivali Portugaliju pre dolaska Rimljana
( bacam trolove po sopstvenom blogu )


omega68 omega68 21:03 03.01.2014

Re: Кад бих

MA kakvi, Srbi su bili divljaci iz močvara koji su pod vodom disali na cevčicu od trske.
Izvinjavam se domaćinu ali kad smo već u kancelariji još samo nešto:

Svedočenje istoričara o životu LUŽIČKIH SRBA u današnjoj ŠPANIJI I PORTUGALIJI,
u periodu DRUGOG VEKA PRE NOVE ERE

Diodor Sicilijanski je pisao da su medju svim Srbima najhrabriji Lužičani,
iz tadašnje španske pokrajine Luzitanije
, a koji danas žive u Španiji i Portugaliji, asimilovani i romanizovani od strane Rimljana, i pretvoreni u današnje Špance i Portugalce.



Strabon kaže ( za ove španske i portugalske Srbe ) ovako:

„Oni su veliki majstori da prave zasede i da pronalaze sakrivene neprijatelje;
oni su laki, hitri, hrabri, obrtni, strogi, prave pića od Zuta( žita)-pa se opijaju“.

Tacit veli: „ danju i noću piti, kod njih nije sramota“…

Kod Plinija se nalazi napisano da su u Španiji i Portugaliji, posebno Španskoj Galiciji i LUŽICIJI, ili Ando-LUZIJI živeli SRBI, (Antskoj Lužici – Anti su starosrpsko pleme, a Lužičko pleme, napisano je, još uvek postoji u Nemačkoj).

Po Strabonu, Floru i Plutarhu saveznici Srba protiv Rimljana bili su TURIĆI ili ĐURIĆI, a ne Teutoni kao što deo nemačkih istoričara tvrdi..
Citat je : Exertum bellum cum Srbis (Cimbris) et Turici ( et Tvgurici)…


Po Milojeviću, ovi Srbi u Španiji i Portugaliji su verovatno srpske kolone koje su prešle iz severne Afrike, kao treća grana seoba Srba iz Indije na zapadnu teritoriju..Kada su Rimljani pokorili Kartagenu (Kartaginu) u Africi, i skoro svu Španiju i Portugaliju, ali jedno pleme Lužičkih Srba (po Strabonu), koje se odlikovalo hrabrošću i junaštvom- nije se htelo pokoriti. To pleme, deo Lužičkih Srba, živelo je u Galicskim planinama (Gali), i na rekama Tajnoj (današnja Tajo) i Minici, i po pribrežju Atlantskog okeana..

Ovi Srbi Lužički, po Strabonu,napadnuti su 152.godine pre nove ere od Rimljana sa ogromnom vojskom ( kad su već pokorena španska plemena i natovaren im jaram) i Lužički Sirbi se „izgledaše pokorenim“, ali već iduće, 151.godine pre nove ere taj narod „udari na Rimljane i sve što nadje pregazi i potre, a rimski namesnik Servi Sulpici Galjba izgubi 30 000 vojnika i jedva sam umakne i iznese glavu“..Dalje Milojević navodi da je naredne godine, 150.pre nove ere, pokorio isti rimski vojvoda „nepripravne španske Srbe“ udarivši sa „dve strane“. Mnogo njih se sakrilo u gudurama španskim, ali je lukavi Galjba pregovarao sa njima i nagovorio ih da izadju iz skrovišta u gudurama, pa ih, kao jaganjce, odveo do ravnice i sve isekao na prevaru..

Jedan od preživelih (u tom sečenju na prevaru) prezimenom VIRIĆ okupi slobodne Srbe i formira vojsku te napadnu Rimljane..Pune 4 godine vodile su se borbe (iza Galicije do Katalonije i Gvadalkvira) i Srbi su pobili nekoliko stotina hiljada rimske vojske..Strah se rasprostro po rimskoj državi i senat je neprestano slao legione za legionima u Španiju protiv Srba..

Godine 145.pre nove ere, Rimljani postave za namesnika u Španiji Kaja Lelia ( sa nadimkom Premudri zbog hitrog uma), a za glavnog vojvodu Kvinta Fabija Maksima Emiliana..Njih dvojica dodju u Španiju sa 9 legiona, ili sa 8O.OOO vojnika. Lelija je uspeo da iz rimskog dela Španije proteraju Virićevu vojsku u Špansku Srbiju, a Fabi ništa ne učini ( samo jednu pobedu 144.godine, posle godinu dana bitaka)…

Godine 143, pre nove ere, Lužički Srbi osvoje celo špansko poluostrvo do grada Navare ( Novare), a Rimljani odna pošalju dvesta hiljada (200 000 !!) vojnika pod najboljim vodjama Kvintom Cecilijom Metelom Makedonskim..Pola ove vojske (sto hiljada) napadne sa severa, a druga polovina (opet sto hiljada pod Kvintom Pompeom) udari na samu Lužičku Srbiju i Galiciju u Španiji,—ali i posle nekoliko bitaka, ne pokore Srbe.

.Kvint Pompej je bio tako razbijen da je odmah pisao senatu da se šalje nova vojska, i 142.godine pre nove ere senat pošalje novu vojsku i Kvinta Fabija Maksima Serviliana- koji pobedi Srbe u jednoj bici. Srpski vodja Virić, uzvrati napad, i satera Rimsku vojsku u provalije, iz kojih nisu mogli izaći, ako se ne smilostivi Virić . Iako ih je mogao satrti jednim mahom, on zaključi mir (na svoju, i Srba nesreću) po kome se Rimljani zakunu da neće udarati na Srpske zemlje, a Srbi da neće udarati na Rimske zemlje.Rimski senat potvrdi ovaj mir 141. godine..

No, brat Kvinta Serviliana, po imenu Cepian, nagovori senat da odustanu od mira..Srpski vodja Virić, ne nadajući se nepoštenju, raspustio je svoju vojsku. Novodošla vojska Cepianova ipak pretrpi poraz od Srba…

Cepian zatim potkupi i nagovori tri prijatelja Virićeva da ga izdaju,
i oni ga ubiju na spavanju 140.godine. ( zvuči poznato ? )
Tako su Rimljani tek 140.g. pokorili Lužičke Srbe u Španiji.

Severni srpski kraj u Galiciji (Gali) produži žestoku borbu sa Rimljanima, uprkos višegodišnjoj opsadi glavnog grada Zore..Rimljani ih moljaše za mir, i Srbi u Galiciji im učine..no Rimljani pogaze i taj ugovor i sa novom silom napadnu na Srbe, ali taj račun ispadne rđav za Rimljane. Dve godine su ih svakom terenu pobedjivali Srbi..Tek 133.godine pre nove ere, Rimljani pobede Srbe.
Rimski istoričar je zapisao. „Pokoreni Srbi Lužički u Španiji su dobili ime najhrabrijih na svetu , borili se sami protiv najbolje svetske vojske desetinu godina..i ništa nisu ostavili kao dokaz svoje pobede..“
Boraveći nedavno u Barceloni i okolini imao sam prilike da u srcu ponosne i divne španske pokrajine Catalunya(Katalonija) prisustvujem nacionalnoj igri koja se zove SARDANA ( sardanas ). Ona se igra pred zalazak sunca, (igra je lokalno stanovništvo), uglavnom na otvorenom prostoru.
Sardana je ponos Katalonaca, ona je u nešto novija vremena simbol otpora diktatoru Franku, igra kojom su oni pokazivali nacionalno jedinstvo, patriotizam i želju za nezavisnošcu od Španije ( kao i danas ), jer sebe smatraju autohtonim ne-Špancima.

Igra je karakteristična po tome što je pun krug, što se igra u krug ( kolo ), u jednom je pravcu – napred, krug se nikada ne prekida ( osim kada novi igrač ulazi u kolo ), ruke su spojene, glave su ponosno podignute. S vremena na vreme igrači podižu ruke uvis i kreću blago prema sredini kruga približavajući se jedno drugom, pa natrag u pun krug.

Sve to što sam video neodoljivo me je, po skoro svim elementima igre, potsetilo na NAŠE narodno kolo. Od boljih poznavalaca igre sam na licu mesta, saznao da je sve to , u svojoj osnovi, posvećeno Suncu. Jedino na šta nisam dobio odgovor je naziv same igre – SARDANA .Kažu da je naziv ove tradicionalne katalonske igre dosta star i da mu pravo značenje ne znaju.

U španskom jeziku ,a prema „Španjolsko-hrvatskosrpskom rečniku“ prof.dr. Vojmir Vinja,dr.Radomir Musanic, školska knjiga ,Zagreb,1971.god. str.917 :
- sardo,sarda , sardinski, Sardinac, Sard, sardski jezik,
- sardon , mali hrast
- sardonia , sardonski smeh
- sardonica , dragi kamen sardoniks

Počeh da tragam za Sard, Sardis, Sardinia…

To me je još malo privlačlo prema teorijama (anti)zavere da su Srbi bili svuda ( osim na Mesecu ) pa rekoh da pogledam malo stare karte :

Desilo mi se da naletim na ovu kartu koja prikazuje godinu 200. ( pre Hrista ) i raspored Keltskih plemena na prostorima današnje Španije. Sa zapadne strane lako sam našao Srbokelte u Lužici ( Lusitania ), pa i druge Keltosrbe, pogotovu na prostoru Katalonije pod nazivom ILIRGETI…
meehan meehan 13:00 04.01.2014

Re: Кад бих

sory JEDI....samo ovo i odosmo u p.p.
Као што видиш не прича Деретић.Причају странци
То што ти не знаш није велика брука.
То што шириш подсмех је будалаштина.


o.k. ne prica Deretic on prenosi/pripoveda/zakljucuje nesto na osnovu inostranih zapisa/tvrdnji/izvora koji mu sluze kao premise...
zasto ja spomenuh Deretica!? sve je pocelo od DOCSUMANNovog genijalnog povezivanja SPACE (eng) sa spa centrom, a slicno radi Deretic, igra se recima, samo sto je velika razlika kad se zezas/salis sa terminima i pojmovimai i kad ih koristis kao Deretic, ponekad se uzasavam njegovim povezivanje pojma SRBIN/SRPSKO sa svim i svacim...samo cekam kad ce nam i on ili neko kao on, "prilepiti nekog Brejvika"...
ima toga dosta sto ne znam, ali nisam budala...
omega68 omega68 14:54 04.01.2014

Re: Кад бих

ponekad se uzasavam njegovim povezivanje pojma SRBIN/SRPSKO sa svim i svacim

Не би да знаш о чему причаш
Ево ти за почетак нађи на YT предавање Славише К. Миљковића, али ако хоћеш даље да дискутујеш на ту тему, са било ким, треба да одгледаш ЦЕО клип.
pa onda, pitaš samog sebe : da li je sve to samo san i slučajnost, pa onda redom...

ima toga dosta sto ne znam, ali nisam budala...

Ja nisam to ni rekao.Možda si ti veoma dobronameran čovek ali čak i takvi mogu da upadnu u zamku koju sam ja nazvao budalaštinom.Ne tebe.
Samim tim što si svestan da dosta toga ne znaš si pokazao da nisi tvrdoglavo ušančen u ''istine SANU''.Samo tvoje obaziranje na moj post govori da si radoznao i željan da se neke stvari razjasne.Bilo je ovde i gorih ''toplih zečeva'' koji su me šibali.Ni njima nisam govorio da su budale, već da robuju samo svojim ''školskim istinama''.Mom sinu, od grozdobera ( septembra ), istoriju predaje čovek koji im je rekao da neće baš SVE da uče iz knjiga nego će on da ih uči šta je tačno a šta ne.
Znaš i sam da su naše vlasti na berlinskom kongresu prihvatile da se revidira naša istorija.
Znaš i sam da čak i naša Crkva nema interesovanja za našu predhrišćansku istoriju.
Zašto bi se obrazovani i radoznali ljudi držali samo tih ''istina''.
I Grci i Rimljani su hteli da istoriju P(B)elasta, Pelazga zatru jer im nije odgovarala.
Ni hrišćanstvu nije odgovarala.Svi su dotadašnju istoriju hteli da revidiraju i zatamne.Amerikanci danas rade to isto, na naše oči.
Šta je tu čudno? Ništa.Sve je uvek isto.Mi možda nemamo koristi da to uporno dokazujemo.
Neki ljudi misle da je to korisno.To je ljudsko pravo.Sve dok to pravo ne ugrožava nekog drugog.
Ako ja Engleze ugrožavam time što tražim poreklo njihovog imena, onda se izvinjavam i Englezima i tebi.
not2old2rock not2old2rock 17:55 29.12.2013

Sta bi bilo kad bi bilo


Nadam se da ne zameras sto sirim temu, ali kao neko ko preferira kosarku, vise me je kopkalo sta bi bilo da je ona reprezentacija, koja je, kao vrlo mlada, na Evropskom u Zagrebu 89' od sale sve drala sa 30 razlike, sa tri godine dragocenog iskustva, igrala protiv NBA zvezda u Barseloni ???
Onako, gledali smo deo te reprezentacije u finalu.
jedi-knight jedi-knight 18:08 29.12.2013

Re: Sta bi bilo kad bi bilo

Nadam se da ne zameras sto sirim temu, ali kao nekoga ko preferira kosarku, vise me je kopkalo sta bi bilo da je ona reprezentacija, koja je, kao vrlo mlada, na Evropskom u Zagrebu 89' od sale sve drala sa 30 razlike, sa tri godine dragocenog iskustva, igrala protiv NBA zvezda u Barseloni ???
Onako, gledali smo deo te reprezentacije u finalu.


I sam sam imao ideju da provučem kroz blog svetle primere iz ostalih sportova.
Bili smo i kasnije svetski i evropski prvaci i sa manje zvučnim imenima, a košarkaška reprezentacija je bila primer pojedinačnih pobednika i timskog duha. Dominirali smo zahvaljujući tome; na tom duhu su rasle i vaspitavale se generacije košarkaša i košarkaških trenera. Nešto slično kao Barselona u fudbalu danas.
Onog trenutka kada smo to izgubili, krenuli smo u sunovrat.
milisav68 milisav68 08:02 30.12.2013

Re: Sta bi bilo kad bi bilo

jedi-knight

I sam sam imao ideju da provučem kroz blog svetle primere iz ostalih sportova.
Bili smo i kasnije svetski i evropski prvaci i sa manje zvučnim imenima, a košarkaška reprezentacija je bila primer pojedinačnih pobednika i timskog duha. Dominirali smo zahvaljujući tome; na tom duhu su rasle i vaspitavale se generacije košarkaša i košarkaških trenera. Nešto slično kao Barselona u fudbalu danas.
Onog trenutka kada smo to izgubili, krenuli smo u sunovrat.

Nije samo to u pitanju.
Ranije je bilo mnogo lakše raditi u reprezentaciji. Igrači su kroz nacionalni tim postajali asovi. Nije bilo plej-ofa, Evrolige i 80 mečeva u sezoni. Bilo je mnogo više vremena za rad u reprezentaciji u kojoj se vrlo kvalitetno i mukotrpno radilo. Sećam se da je Dražen Petrović govorio da su ga pripreme na Rogli držale cele sezone. Ustvari, držala ga je atmosfera s priprema. Danas, neki igrači će do kraja leta igrati i fajnal-for Evrolige, plej-of domaćeg prvenstva, predolimpijski i olimpijski turnir i odmah posle toga početi pripreme za novu sezonu. Ostaje im malo prostora da se osveže. U ono vreme odaziv reprezentaciji je za svakoga bio pitanje časti, a ja i dalje tako gledam na to. Neki će reći, banalno: igrači su danas puni para... Veliki problem je to što imamo ogroman odliv igrača u uzrastu kada bi oni trebalo najviše da napreduju, ali i za to postoji lek.

E, a šta bi bilo, kad bi bilo...
Na poslednja dva evropska prvenstva, u Zagrebu 1989. i Rimu 1991, „plavi” su prosečno pobeđivali sa 22 poena razlike. Poslednji put, protiv Italijana, igrao je tim: Toni Kukoč, Dino Rađa, Žarko Paspalj, Predrag Danilović, Vlade Divac, Zoran Savić, Aleksandar Đorđević, Velimir Perasović, Arijan Komazec, Zoran Sretenović, Zoran Savić (Jurija Zdovca su uoči polufinala opozvale slovenačke vlasti, pošto je zemlja već bila počela da se cepa). Narednog leta, u Barseloni, do olimpijskog zlata prošetao se sastav koji važi za najbolji u istoriji košarke – Čarls Barkli, Leri Bird, Klajd Dreksler, Patrik Juing, Irvin „Medžik” Džonson, Majkl Džordan, Kristijan Lejtner, Karl Meloun, Kris Malin, Skoti Pipen, Dejvid Robinson, Džon Stokton. Oni su u osam mečeva prosečno pobeđivali sa 43,8 poena, a najbolje su prošli Hrvati, u finalu (117:85).


Ivković - Razbili bismo „tim snova” iz 1992

not2old2rock not2old2rock 09:37 30.12.2013

Re: Sta bi bilo kad bi bilo

Ivković - Razbili bismo „tim snova” iz 1992



Mi njihove igrače ne bismo fotografisali s klupe, kao što su to činile neke reprezentacije za vreme meča, već bismo izašli na teren da ih pobedimo.


To je stav !
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:20 29.12.2013

.

uh
,mislim,
da je nas upropastila prevelika kreativnost te '82
(što je bedak)

jer sad imamo hroničan nedostatak iste:)




Milutin Milošević Milutin Milošević 20:11 29.12.2013

Re: .

mislim,
da je nas upropastila prevelika kreativnost te '82

To se zove "apolo sindrom"
Milutin Milošević Milutin Milošević 20:10 29.12.2013

Reprezentacija SRFJ

Ja sam ubeđen da bi do sada imali barem jednu titulu (evropsku ili možda svetsku) - i to ona reprezentacija kojoj je bila osnova mlada iz 1987.

Sa druge strane, ako bi još bili zajedno, značilo bi da smo pametniji od 6,5 banana državica koje danas imamo pa bi možda drugi vetrovi vladali = možda bi onda i fuZbaleri bili pametniji, a mufljuzi tipa Tole i Mamić ćutali u svojim malim tvrtkama.
freehand freehand 20:24 29.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Ja sam ubeđen da bi do sada imali barem jednu titulu (evropsku ili možda svetsku) - i to ona reprezentacija kojoj je bila osnova mlada iz 1987.

Da nije bilo Osima i da Piksi kao najbolji fudbaler na svetu u tom momentu nije morao da igra vodonošu Sušiću, da Pančev i Šuker i Bokšić čekaju da se umori Vujović, da gledamo Baždarevića koji u svojoj karijeri nije ukupno dodao više od dve lopte unapred, da na klupi sedi Jarni, Prosinečki... Mi bismo igrali finale SP, u najmanju ruku.

P.S. - mrzi me da sad guglam za tačne timove koji su počinjali i igrali utakmice, pa se izvinjavam ako sam neko ime dodao ili oduzeo. Ali bih se tim guglanjem samo dodatno iznervirao, pa sam rešio da to batalim.
jedi-knight jedi-knight 20:31 29.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Ja sam ubeđen da bi do sada imali barem jednu titulu (evropsku ili možda svetsku) - i to ona reprezentacija kojoj je bila osnova mlada iz 1987.


Veoma optimistički, budući da nemamo ni jednu titulu, osim te iz Čilea i to u vremenima kada je fudbal još uvek bio samo igra. Sa evropskih prvenstava dva srebra i to iz šezdesetih godina, jedno olimpijsko zlato iz 1960. i nekoliko srebra pre toga i bronza sa OI u Los Anđelesu. To je sve što se tiče uspeha reprezentacije Jugoslavije u fudbalu.
Ali potpuno se slažem da potencijal za trofeje imamo.

jedi-knight jedi-knight 20:42 29.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Da nije bilo Osima i da Piksi kao najbolji fudbaler na svetu u tom momentu nije morao da igra vodonošu Sušiću, da Pančev i Šuker i Bokšić čekaju da se umori Vujović, da gledamo Baždarevića koji u svojoj karijeri nije ukupno dodao više od dve lopte unapred, da na klupi sedi Jarni, Prosinečki... Mi bismo igrali finale SP, u najmanju ruku.


Po mom mišljenju, najsvetliji trenutak u istoriji jugoslovenskog reprezentativnog fudbala je pobeda nad Španijom u osmini finala i ona dva Piksijeva gola.
freehand freehand 21:02 29.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

jedi-knight
Da nije bilo Osima i da Piksi kao najbolji fudbaler na svetu u tom momentu nije morao da igra vodonošu Sušiću, da Pančev i Šuker i Bokšić čekaju da se umori Vujović, da gledamo Baždarevića koji u svojoj karijeri nije ukupno dodao više od dve lopte unapred, da na klupi sedi Jarni, Prosinečki... Mi bismo igrali finale SP, u najmanju ruku.


Po mom mišljenju, najsvetliji trenutak u istoriji jugoslovenskog reprezentativnog fudbala je pobeda nad Španijom u osmini finala i ona dva Piksijeva gola.


A bogami i igra sa Argentinom na istom tom prvenstvu, uprkos dileji koja Šabanadžovća drži na Maradoni i posle žutog kartona...
Inače malopre u nabrajanju zaboravih Savićevića, koga je takođe držao na vruće-hladno...
Švabo veliki strateg - my ass!
libkonz libkonz 21:29 29.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Da nije bilo Osima

Da, bili smo jaki te 1990. A verovatno bismo se borili za titulu i na naredna dva svetska prvenstva. Vanserijski su to igrači bili. Hrvati su 1998. bili treći, a komotno smo mogli to biti i mi.
domazetovic.andrej domazetovic.andrej 16:43 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Jaoooo kada se samo setim naseg centarfora Zlatka Vujovica, miljenika Svabe... Primi loptu na penalu, zaustavi je na korner zastavisi, pa gleda kome da centrira... Nema sta, klasican spic igrac...
jedi-knight jedi-knight 17:10 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Primi loptu na penalu, zaustavi je na korner zastavisi, pa gleda kome da centrira


Na primer ovaj put



Ako pazljivo pogledate prvi deo snimka šansu Bugara, videćete jednu neverovatnu situaciju. Kontra napad i situaciju "3 na golmana" koju, neshvatljivom sebičnošću, promašuju ( da podsetim i njih je pobeda vodila na evropsko prvenstvo ). U nastavku akcije, lopta dolazi na bok, sledi centaršut i i dalje je situacija "3 na golmana" koju opet spašava Simovič i sledi naš gol u nastavku akcije. U prvoj situaciji imamo našeg igrača sa brojem 3 ( Ješić ), koji nakon promašenog šuta Bugara, iz nepoznatih razloga napušta šesnaesterac iako je tu još uvek tri igrača Bugarske. Umesto njega, našao se tu igrač sa brojem 2 ( Luka Peruzović ) koji ne čuva nikog. Još jedno podsećanje: Na toj utakmici smo vodili 2-0 i u poslednjih desetak minuta Bugari su izjednačili ( 78. i 85. min )i imali još nekoliko neverovatnih šansi.
Na kraju je ostalo samo:" Ljudi, je li to moguće!"

freehand freehand 17:30 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Na primer ovaj put

Ne, nego na primer onaj put kad je protiv Engleske promašio dva puta prazan gol, od toga jednom i bez golmana.
Inače se nadavao golova Luksemburgu i San Marinu, da budemo pravdni.
jedi-knight jedi-knight 17:39 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Ne, nego na primer onaj put kad je protiv Engleske promašio dva puta prazan gol, od toga jednom i bez golmana.
Inače se nadavao golova Luksemburgu i San Marinu, da budemo pravdni.


Teško je biti pravedan kada je Zlatko u pitanju.
Na rang listi najiritirajućih igrača bivše SFRJ, u ozbiljnoj konkurenciji, zauzeo bi visoku poziciju, ako ne i trofej.
freehand freehand 17:43 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

jedi-knight
Ne, nego na primer onaj put kad je protiv Engleske promašio dva puta prazan gol, od toga jednom i bez golmana.
Inače se nadavao golova Luksemburgu i San Marinu, da budemo pravdni.


Teško je biti pravedan kada je Zlatko u pitanju.
Na rang listi najiritirajućih igrača bivše SFRJ, u ozbiljnoj konkurenciji, zauzeo bi visoku poziciju, ako ne i trofej.

Ma ne, nismo se razumeli. Ja o njemu kao ličnosti nemam baš nikakvo mišljenje, zaista. Samo i jedino po učinku na terenu - mada sam laik - nema šanse da bi on zauzimao mesto Tuceu, ni vokriju, ni Šukeru, ni Bokšiću, ni Pančevu. Ni na krilu ni u špicu. I kome je sve u svojoj dugoj karijeri zauzimao mesto, da ne guglam sada.
jedi-knight jedi-knight 17:56 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Ma ne, nismo se razumeli. Ja o njemu kao ličnosti nemam baš nikakvo mišljenje, zaista. Samo i jedino po učinku na terenu


Jesmo. I ja sam isključivo mislio na učinak na terenu.
I sam znaš da je prilikom sastavljanja reprezentacije bio presudan ključ, obično na štetu igrača iz "malih" sredina.
Hajduk je često prednjačio po broju pozivanih igrača

stefan.hauzer stefan.hauzer 18:11 30.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

obično na štetu igrača iz "malih" sredina.

pa retko koji tim
, može da se pohvali; kako mu je klupa bila jača od prvog tima:)
reanimator reanimator 11:22 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Jaoooo kada se samo setim naseg centarfora Zlatka Vujovica, miljenika Svabe... Primi loptu na penalu, zaustavi je na korner zastavisi, pa gleda kome da centrira

I na kraju karijere svi pamtimo takav centaršut da se Radanović proslavi i takav centaršut da Piksi (via Katanec) pošalje Martina Vaskeza u korner.
jedi-knight jedi-knight 11:36 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

I na kraju karijere svi pamtimo takav centaršut da se Radanović proslavi i takav centaršut da Piksi (via Katanec) pošalje Martina Vaskeza u korner.


Da, via Katanec ... i mnooogo je bezobrazno to što je uradio Vaskezu. Još mu je zeleno dupe od proklizavanja.

trol: Nego, da li znate da je Piksi igrao jedan omladinski turnir u Italiji u dresu Partizana. Postoji i fotografija koja nekim čudom još nije izašla u javnost

reanimator reanimator 11:46 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

trol: Nego, da li znate da je Piksi igrao jedan omladinski turnir u Italiji u dresu Partizana. Postoji i fotografija koja nekim čudom još nije izašla u javnost

Fotošop!
(odbijam da poverujem, jedva sam preživeo Milka)
jedi-knight jedi-knight 12:03 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Fotošop!
(odbijam da poverujem, jedva sam preživeo Milka)


Ma kakvi. Ako ti se ikad ukaže prilika, pitaj Bobana Krčmarevića koji je jedan od saigrača svedoka
freehand freehand 13:33 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

jedi-knight
Fotošop!
(odbijam da poverujem, jedva sam preživeo Milka)


Ma kakvi. Ako ti se ikad ukaže prilika, pitaj Bobana Krčmarevića koji je jedan od saigrača svedoka

Ne tvrdim ja bez veze da je Piksi najboilji igrač u istoriji našeg fudbala, a bogami visoko je i u svetskom.
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:37 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

I na kraju karijere svi pamtimo takav centaršut

jedan je Katalinski!

Pazi,nemam pojma ko ovde centrira. Oblak pravi lažnjak i onda neki kudravi uleće i centrira savršenu loptu,na dva metra i Katalinski uspeva da promaši
(ali)

druga šansa i ona čuvena;ne vidimo od ljudi koji su ispred nas:)
milisav68 milisav68 13:40 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

stefan.hauzer
druga šansa i ona čuvena;ne vidimo od ljudi koji su ispred nas:)

I....Oblak u nebo....preko tri satelita u cijeli svjet!
blogovatelj blogovatelj 22:23 31.12.2013

Re: Reprezentacija SRFJ

Ne tvrdim ja bez veze da je Piksi najboilji igrač u istoriji našeg fudbala, a bogami visoko je i u svetskom


Jok brate. Jugović i niko drugi.
little_radojica little_radojica 20:28 29.12.2013

Омиљена тема

Од свих ШББКББ ово ми је омиљена тема. Знам да спортски тим није само сабирање звезда, али просто човек не може а да се не запита како би изгледали ватерполо, рукомет, одбојка и кошарка да је СФРЈ још на сцени. Како би прошао Dream Team у Барселони, деведесете у фудбалу и да ли би уопште постојао ватерполо. Без обзира што би нам можда фалило те мета-кохезије да задамо завршни ударац ипак мислим да бисмо увек били ту негде при врху, спремни да се боримо за медаље, а не да испадамо у првим рундама или да се домогнемо сваког трећег мундијала. Ех, пусте жеље...
jedi-knight jedi-knight 20:37 29.12.2013

Re: Омиљена тема

Без обзира што би нам можда фалило те мета-кохезије да задамо завршни ударац ипак мислим да бисмо увек били ту негде при врху, спремни да се боримо за медаље, а не да испадамо у првим рундама или да се домогнемо сваког трећег мундијала. Ех, пусте жеље...


Realnost je da samo u fudbalu nikad ništa nismo osvojili na reprezentativnom nivou, osim zlata na OI u Rimu 1960. Učestvovali smo, kao po nekom pravilu, na svakom drugom SP i to je sve. Da se razumemo: Žao mi je. Mislim da možemo mnogo više. Ali uvek se ispreči taj prokleti mentalitet koji se u najboljem svetlu pokazuje tamo gde smo sami, a u najgorem tamo gde smo svi zajedno.
little_radojica little_radojica 20:52 29.12.2013

Re: Омиљена тема

jedi-knight
Без обзира што би нам можда фалило те мета-кохезије да задамо завршни ударац ипак мислим да бисмо увек били ту негде при врху, спремни да се боримо за медаље, а не да испадамо у првим рундама или да се домогнемо сваког трећег мундијала. Ех, пусте жеље...


Realnost je da samo u fudbalu nikad ništa nismo osvojili na reprezentativnom nivou, osim zlata na OI u Rimu 1960. Učestvovali smo, kao po nekom pravilu, na svakom drugom SP i to je sve. Da se razumemo: Žao mi je. Mislim da možemo mnogo više. Ali uvek se ispreči taj prokleti mentalitet koji se u najboljem svetlu pokazuje tamo gde smo sami, a u najgorem tamo gde smo svi zajedno.


Искрено, не мислим да бисмо после 2000-те били неки фактор у фудбалу (али вероватно би били редовни, понекад други круг, па и то доста), али једна генерација која је стасавала почетком 90-тих која се поштено испромашивала и на пенале испала од Аргентине, а била на заласку 98. кад је Хрватска била трећа на свету, а ми били крупан залогај и моћним Холанђанима, би свој зенит имала баш ту негде од 92-96. Још и они несрећни Данци морали да победе као замене.
Можда сам ја емотивно везан за њих јер сам тад највише и пратио фудбал, а можда сад више и не пратим јер нема њих, бем ли га, тек, њих ми жао... Што нису могли да изађу на терен, па макар се и потукли тамо међу собом, само да знам да су имали прилику коју су заслужили...
larisa_bg larisa_bg 15:41 30.12.2013

o no, sports again

ništa se ne razumem u fudbal al' mogu da ispečem kokice recimo

jedi-knight jedi-knight 15:52 30.12.2013

Re: o no, sports again

ništa se ne razumem u fudbal al' mogu da ispečem kokice recimo


Moram da te upozorim da su oficijelna hrana fudbalskih fanova:



larisa_bg larisa_bg 16:01 30.12.2013

Re: o no, sports again

mislim da semenke uopšte nisu higijenske, a i osećam da ćete da pljuckate po podu i ko će to posle da čisti!
insistiram na kokicama

anfieldroad anfieldroad 16:12 31.12.2013

namestaljka


Treba reci da su tada'82. Spanija i Irska odigrale jedini moguci rezultat koji je u teoriji vodio dalje i jedne i druge. Opet, cinjenica je da je Miljan, kao i Osim kasnije zakucavao neke ljude u tim, a druge nelogicno drzao sa strane. Na primer, najbolji igrac te sezone (82) je bio Mlinaric koji nije ni pozvan, a Sestic je sedeo na klupi. Surjak je MORAO da igra, o Zlatku necu ni da pricam.
Sto se tice generacije "Cileanaca" ipak bi bilo posteno reci da su to uglavnom bili Hrvati. To i jeste onaj tim koji je uzeo bronzu u Francuskoj.
Sta bi sadasnji tim uradio, kada bi igrala cela bivsa YU ? Verovatno bi se potukli pre pocetka priprema.
jedi-knight jedi-knight 16:33 31.12.2013

Re: namestaljka




Sta bi sadasnji tim uradio, kada bi igrala cela bivsa YU ? Verovatno bi se potukli pre pocetka priprema.


Ili napili i zaboravili zašto su se uopšte okupili
anfieldroad anfieldroad 16:46 31.12.2013

Re: namestaljka



Ali sto se tice sastava, osim sto bih pokusao da uguram Misimovica umesto Jovetica, slazem se da je to uglavnom to. Mandzukic kao alternacija Dzeku, problem sa Ivanovicem levo(ali on moze gde god hoce),problem sa Vidicevim povredama...mesto za Olica, Kolarova i Rakitica... ali neko mora i na klupu, zar ne? Ah, pardon, vidim da je Rakitic u timu. Pa eto, onda je to to.Pletikosa kao rezervni golman i Dzo Simunic kao motivator.
jedi-knight jedi-knight 16:57 31.12.2013

Re: namestaljka

problem sa Ivanovicem levo


Nije problem. Ne može! On je meni pre Vidića na istoj poziciji. Levo Kolarov

anfieldroad anfieldroad 18:25 31.12.2013

Re: namestaljka

jedi-knight
problem sa Ivanovicem levo


Nije problem. Ne može! On je meni pre Vidića na istoj poziciji. Levo Kolarov



Upravo sam i rekao da je problem jer u sastavu koji ste preneli gore, u textu Bane je na mestu levog beka. Neka on bude umesto Vidica,a Kolarov levo. Tako bi se sve lepo slozilo, mada je Ivanovic ipak najjaci na mestu desnog beka. Dakle Srna desno, Kolarov levo, a Bane i Subotic u sredini. Tako bi moglo.
jedi-knight jedi-knight 18:39 31.12.2013

Re: namestaljka

Upravo sam i rekao da je problem jer u sastavu koji ste preneli gore, u textu Bane je na mestu levog beka. Neka on bude umesto Vidica,a Kolarov levo. Tako bi se sve lepo slozilo, mada je Ivanovic ipak najjaci na mestu desnog beka. Dakle Srna desno, Kolarov levo, a Bane i Subotic u sredini. Tako bi moglo.


Verovao ili ne, fotka je sa sajta B92. U stvari prvo se pojavila na tviter profilu @globalfootball, pa su je ovde preneli.
Bane Ivanović je igrao često desnog beka zbog nedostatka istog, a previše kvalitetnih štopera ( govorim o reprezentaciji ). Po konstituciji i karakteristikama koje ima, mesto centralnog defanzinog igrača ( i to desnog ) je najbolje za njega, ali verovatno će različiti treneri, različito vrednovati njegove karakteristike. Kod Murinja igra na obe pozicije podjednako: često jedno poluvreme centralnog, drugo bočnog desnog.
anfieldroad anfieldroad 19:12 31.12.2013

Re: namestaljka


Slazemo se zapravo u svemu, ali ja sam komentarisao sve vreme tim sa slike!
Sinisa je na primer ocekivao da mu Bane igra i beka i krilo i centarhalfa i jos da daje golove u isto vreme i to je rezultiralo njegovim ocajnim igrama u selekciji. Posle 60.minuta nije mogao da hoda,a kamoli da igra. Posle je na press konf. Sinisa cak i krivio Baneta zbog slabog zalaganja. Slicno vazi i za Kolarova, koji je valjda kod Sinise trebalo da bude i bek i Stiven Dzerard i Gerd Miler ! Citava igra se zasnivala na 2 beka! A druga je stvar sto kad oni odu napred, nazad duva kosava! Lako je u Celsiju otici napred kad je tu Luiz ili u Sitiju sa npr.Zabaletom. Ovako, ocekivati od njih da u isto vreme budu i napred i nazad moze, ali u kvantnoj reprezentaciji.
Nas problem je sto osim golmana, nemamo ni napadace, a ni srednji red nije neki. Besmislena prica o podmladjivanju vec ionako mlade reprezentacije je samo pokrice za prodaju igraca. Zato su nam mladi igraci sve bezobrazniji i treba brojati utakmice u kojima ne dobiju bar zuti karton. Sa njima se radi tek toliko da mogu da jednog dana zaigraju u Drugoj Turskoj Ligi. Sve u svemu, fudbal je na zalost ogromne vecine potpuno propao. A mi bi dali sve odbojkaske, vaterpolo i rukometne uspehe i trofeje za jedan jedini fudbalski!!!
jedi-knight jedi-knight 19:35 31.12.2013

Re: namestaljka

A mi bi dali sve odbojkaske, vaterpolo i rukometne uspehe i trofeje za jedan jedini fudbalski!!!




Fudbal je intelektualno najzahtevniji od svih igara.
To sam pokušavao da obrazložim u nekom od ranijih blogova.
Ukratko: 1.najveći je prostor koji treba pokriti
2.pored fiksiranih linija, postoje i pokretne - ofsajd linije, koje skraćuju prostor za igu,
ali i ostavljaju veliku nebranjenu površinu, koju je moguće iskoristiti individualno ili
timski.
3. igra se ne prekida, nema tajm auta, nema čestih izmena, a trener je predaleko da bi
na bilo koji način mogao da utiče na igru i igrače
4. konkurencija je najjača, baš zbog medijske atraktivnosti i novca, te je i najteže
uspeti

Realnost je i da često uspevaju i mentalno blago retardirane osobe, pre svega zahvaljujući talentu, veštini ili fizičkim predispozicijama, ali sve ređe.
Trener je ključna figura svake ekipe i od njega sve zavisi: hoće li stvoriti tim od pojedinaca i hoće li uspeti da ih nauči da izgledaju i funkcionišu kao tim na terenu; da prepoznaju karakteristične situacije, da reaguju na njih brže od protivnika i da to ponavljaju tokom čitave utakmice.
I da pobede.
Prosto

meehan meehan 22:56 31.12.2013

Re: namestaljka

jedi-knight
problem sa Ivanovicem levo


Nije problem. Ne može! On je meni pre Vidića na istoj poziciji. Levo Kolarov

Srbija, zemlja od 10 000 000 selektora...evo i moj doprinos!!!
Handanovic,
Srna,Ivanovic,Subotic,Kolarov,
Matic,Modric,
Rakitic
( Bambi Tosic), Jovetic(Misimovic), Vucinic(D.Tadic),
Dzeko (Mandzukic)
Inace selektorski posao je drugaciji od trenerskog posla u klubu....svakodnevni rad je u klubu, i mnogi treneri kazu da im je u klubu lakse da pokazu svoj kvalitet, da doprinesu kvalitetu tima! U reprezentaciji se radi po par dana sa ekipom na terenu, vise je u pitanju skauting, razgovori...u reprezentaciji treba prvo proceniti sta je ono najbolje sto se ima(kostur tima), pa oko tog kostura formirati grupu igraca koja takticki i fizicki sposobna da isprati one najbolje, po onoj narodnoj ''ko kosi a ko vodu nosi'' a da pritom bude timski duh na visokom nivou.slicno je i u klubu. Po meni reprezentacija nije mesto gde se prica o podmladjivanju, jednostavno igraju najbolji, okuplja se 22-25 najboljih, dok klub mora i to da planira i na godine igraca da se obraca paznja.
Selektor treba da ima kvalitet da prepozna igraca koji ce da bude dobar ''pomagac'', za one najbolje je lako, to svi vidimo koji su! Da bude psiholog( da ne kazem manipulator) i takticar! U tih nekoliko okupljanja tokom godine, 7-8 puta po 7-8 dana, fizicki se samo moze ''osveziti'' igrac, i u tih 50ak radi se na, ako smem tako da napisem ''SVETOM TROJSTVU'' TAKTIKA, TIMSKI DUH, SAMOPOUZDANJE! a za fizicku pripremu, ostaje ono sto su uradili po klubovima!
meehan meehan 23:48 31.12.2013

Re: namestaljka

Fudbal je intelektualno najzahtevniji od svih igara.

Ima nekih istrazivanja po kojima su vrhunski sportisti(po USA standardima, olimpijci) vecinom nadprosecno inteligentni...primeceno je da je visoka korelacija izmedju IQ i sportskog postignuca....sve ovo sto je navedeno o zahtevnosti fudbala govori o potrebi da se inteligencija, pored brzine, mora uzeti u obzir u selekciji buducih fudbalera(i sportista uopste)...
Realnost je i da često uspevaju i mentalno blago retardirane osobe

Sve redje uspevaju ispodprosecno inteligentni( i blago retardirani), mada i dalje ima mnogo onih koji svojim postupcima na terenu i van terena stvarno izazivaju sumnju... Salu na stranu, zanimljiv podatak i 100% tacan, u fudbalu cesce uspevaju fizicki retardanti nego akceleranti! samo da objasnim pojmove....retardanti su odeca koja imaju usporen i zakasneli razvoj, a akceleranti su oni sa ubrzanim ranijim razvojem!
p.s. Jedan moj prijatelj(iedan od'selektora''), kad sam mu ja pricao ovo sto sad pisem kaze meni..." pa dobar je onda nas fudbal...dobro i guramo... ovi nasi treneri bi Azara,Volkota,Kazorlu....sve bi ih rasterali posle 2 treninga....Inijestu i Mesija nebi pustili ni jedan trening da odrade...ko zna koliko ih je tako oterano" Ja sam cuo pricu da su 2-3 trenera Partizana, i jos neki skauti/treneri omladinskog pogona gledali Bambija Tosica, procenili da je "solidan,brz, ali nije bas za partizan" i onda dodje M.Djukic pogleda ga, i dovede....dalje znate....
jedi-knight jedi-knight 01:04 01.01.2014

Re: namestaljka

Ja sam cuo pricu da su 2-3 trenera Partizana, i jos neki skauti/treneri omladinskog pogona gledali Bambija Tosica, procenili da je "solidan,brz, ali nije bas za partizan" i onda dodje M.Djukic pogleda ga, i dovede....dalje znate....


Još 2003. je Vermez hteo da ga dovede, ali nije sve bas lako kao sto izgleda. Za njega su uvek imali neke kombinacije za preko i tek kad su se sve potrošile, došao je i Partizan na red.


Jedan moj prijatelj, kad sam mu ja pricao ovo sto sad pisem kaze meni..." pa dobar je onda nas fudbal...dobro i guramo... ovi nasi treneri bi Azara,Volkota,Kazorlu....sve bi ih rasterali posle 2 treninga....Inijestu i Mesija nebi pustili ni jedan trening da odrade...ko zna koliko ih je tako oterano"


Lako je donositi zaključke bez poznavanja činjenica. Ne branim naše trenere, niti naš fudbal, samo kažem da uopšte nismo toliko loši kako sami sebe doživljavamo. Naši klubavi opstaju u nenormalnim uslovima. Pa lopte nemaju. Treneri rade, ni sami ne znaju kako i žive ni sami ne znaju od čega. Plate nemaju, za benzin nemaju.
Ako već poredimo, hajde da poredimo kakve ulove: terene, svlacionice, rekvizite, stručne timove ( da ne pominjem stadione ), imaju prosečni engleski, španski ili nemački DRUGOLIGAŠI. Jedini klub kod nas koji može da se poredi sa njima je Partizan i na listi svih evropskih klubova po broju vrhunskih igrača koji su potekli iz njihovih škola, nalazi se na DRUGOM mestu!!! ( pokušaću da nađem link )



meehan meehan 04:49 01.01.2014

Re: namestaljka

Vermez i cini mi se Reber su pratili Bambija, i navodno su odustajali(verujem, bez imalo sumnje da si ti upucen da Vermez nije odustao!). Tako je bilo njemu(Bambiju) receno iz kluba(Vucurevic) ....verovatno da ga smire, da ostane u Banatu jos malo, jer bi i on radije u Partizanu cekao ponudu iz inostranstva!
Lako je donositi zaključke bez poznavanja činjenica.

moja greska u pisanju posta.to je trebala biti mala digresija o 10 000 000 selektora.vise kao zanimljivost!trebao sam skrenuti paznnju i da je prijatelj, klasican navijac/selektor/mi smo najjaci/ma su.ci nemaju pojma... prica je bila letos, u avgustu,opusteno uz rostilj, nas 3 difovca/trenera iz 3 sporta o tome kako se selektiraju klinci u rukometu fudbalu i kosarci, a slusa on, covek van sporta(navijac bez ikakvod sportsog staza i obrazovanja), i to je bio njegov zakljucak, u afektu pod utiskom ispadanja Zvezde i Partizana od Ludogoreca i Cernomoreca....Sad je malo promenio pricu kad su ovi isprasili i PSV i Dinamo
Inace mi je poznato sa kakvim se problemima susrecu treneri, osecam na svojoj kozi
Ovo za Partizan sam vec cuo, i jesu ozbijniji od svih, u ostalom i cifre koje su placane za njihove igrace su dobar pokazatelj kako rade u omladinskoj! Mozda bi Vojvodina mogla da im parira, imaju uslove,terene,odlican prostor za rad sa klincima, dobru bazu u Ns i okolini,samo kad bi prestali da razmisljaju o pravljenju rezultata u mladjim kategorijama!?
meehan meehan 17:47 01.01.2014

Re: namestaljka

Realnost je i da često uspevaju i mentalno blago retardirane osobe,

Niklas Bentdner!?
larisa_bg larisa_bg 16:44 31.12.2013

SF

a je l' možete da zamislite da će jednom ZAISTA opet igrati YU reprezentacija?
jedi-knight jedi-knight 16:51 31.12.2013

Re: SF

SF
a je l' možete da zamislite da će jednom ZAISTA opet igrati YU reprezentacija?


Možda na nekom splavu

edit: reprezentativni fudbal je već dugo kamen u cipeli UEFA. Dobar primer je konstantno podrivanje Olimpijskih igara i oko toga je već dugo ratno stanje na relaciji UEFA - FIFA, gde FIFA opstaje samo zahvaljujući svetskim prvenstvima i to svake četvrte godine, ostala takmičenja su beznačajna naspram, pre svega, Lige šampiona, Lige UEFA, Evropskog prvenstva itd.
Velika reprezentativna takmičenja su obične pijace gde se obrću nenormalne količine novca. To je jedina svrha njihovog postojanja.
Mogu da zamislim kakav bi cirkus bio oko poziva za reprezentaciju SFRJ, ako već znamo šta se sve dešava sa Srbijom, Hrvatskom, Bosnom... pojedinačno



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana