Društvo

Dijalektika rentijerizma

cult RSS / 15.01.2014. u 11:25

Karl Hajnrih Marks već dugo ne visi po zidovima učionica srpskih škola. Novi sveci danas krase te oronule zidove, ali oni koje smo naizgled odbacili još dugo će živeti u jungovskim arhetipima srpskog bića.

Dobri stari Marks svet je video kao borbu neprestanu između tlačitelja i potlačenih. Tlačiteljem je bivao onaj koji je u svojim rukama držao "sredstva za proizvodnju", a potlačeni je koru hleba morao da zaradi kod svog tlačitelja - u osvit civilizacije kao rob, kasnije kao kmet i, konačno, kao radnik. Podela jasna i jednostavna. Srce lako bira stranu. 

Stvari se, međutim, prilično komplikuju u postpetooktobarskoj Srbiji, i bogami bi se nad savremenom srpskom klasnom podelom itekako zamislili i Karl Hajnrih Marks i drugar mu Fridrih Engels. Ko bi danas bili oni sužnji iz Internacionale Potjeove? Ko čini to bezbrojno roblje, a ko tiranstvo starog sveta kojem će skoro doći kraj?

Brkić u svom sada već čuvenom tekstu "Propast reformi", kao vladajuću klasu srpskog društva  označava "rentijere". Ko su po Brkiću rentijeri?

 "Rentijera, odnosno klijentele ima danas u raznim društvenim grupama i slojevima, a rođeni su davno kao paraziti u socijalizmu, odrastali pod okriljem populizma i školovali se uz državni intervencionizam.

Najreprezentativniji primerak srpskog rentijera/klijenta je onaj deo radničke klase koji je intravenozno konektovan na državu kao poslodavca - u svemu je zaštićen od vremena Josipa Broza i samoupravljanja do današnjih zagovornika očuvanja propalih preduzeća u restrukturiranju". 

Tako je govorio Brkić. A onda je, na sam pomen “radništva” krenula rafalna paljba salonske levice širom mrežja. Ustalo se  u odbranu sužanjstva državnog, pesma pesmu stiže, uz poklič, sve moralan do pravednog korača protiv tiranina Brkića i pošasti imerijalističkog neoliberalizma koji se uvek tu negde zgodno nađe za poneti.

Zašto levica salonska? Zato što priča tako da zvuči lepo, ne sagledavši malo dublje Brkićeve reči jer onda izlazimo iz kategorija crno - belo,  sužanj - tiranin,  bahati gazda - jadni radnik. Moralno škakljiva stvar. Zašto rizikovati.

Otkud, elem, radništvo državnih firmi međ "rentijerima"? Naime, sasvim slučajno. Kolateralna greška. Nuspojava.

U vreme čuvene kohabitacije Koštunica-Tadić, i duge, preduge vladavine ekonomske misli Mlađana Dinkića formiran je savremeni srpski društveni sistem. Vreme je bilo idealno. Privatizacija u punom jeku. Pare stižu sa svih strana, deo se podeli međ političkom elitom, deo ide prijateljskim tajkunima, deo nižim partijskim ešalonima svih koalicionih partnera, a ostatak u penzije i plate. Potrošnja raste, privatni sektor cveta. Dinar nikad jači. Cele brigade partijskih vojnika se smeštaju u sve grane vlasti po dubini, visini i širini. Kad nestane radnih mesta, izmisle se nova –sve do alanfordovske Agencije za pomorske nesreće. Broj takvih agencija, sigurnih kuća partijskih lezilebovića, uskoro je postao trocifren. Jednom rečju - raj. U cilju obezbeđivanja glasova, uzgajanja podaničko-poslušničkog mentaliteta i partijske kontrole, propala državna preduzeća koja bi po svakoj logici davno bila u stečaju, a zaposleni na socijalnoj pomoći dok ne nađu novi posao, bivaju izdržavana od narodnog novca u visini od, saznajemo ovih dana, devetsto miliona evra godišnje.I tako već deset godina. Javna preduzeća, najčešće monopolistička, od prekomernog broja zaposlenih, partijskog isisavanja novca, opšteg arčenja i krađe, bivaju dovedena na ivicu stečaja i takođe dotirana iz budžeta. Stvoren je jedan konglomerat sa neverovanih sedamsto pedeset hiljada zaposlenih koji direktno zavise od budžeta kojim, na samom vrhu piramide, upravljaju stranke. Svaka od stranaka je deo tog sistema. Biti opozicija u datom trenutku ne znači ništa drugo do nemati pristup budžetskom novcu. Kada se, posle izbora, na vlast dođe, sistem se ne menja, iako je njegova neodrživost i pogubnost po budućnost ove zemlje sasvim jasna, već koristi  za ciljeve bogaćenja i stvaranja udobnog života članova stranke,  neprestano unapređuje.i cementira.

Kako je državni konlgomerat rastao, tako je postajao sve skuplji. Kako obezbediti stabilne prihode za udoban život stranačkih armija smeštenih širom sistema? Sve većim porezima privatnom sektoru i pozajmljivanjem novca iz inostranstva. To su jedina dva realna izvora para. Sve drugo je raspodela i presipanje. Istovremeno, zakonima stanje treba zamrznuti dok god je to moguće, odnosno, dok se ceo sistem u nekom trenutku konačno ne uruši. Zakoni se prave po meri partija i konlomerata, ne društva. Zakoni su ta nova Marksova “sredstva za proizvodnju”. Uzmimo za primer postojeći Zakon o radu. Kad se pročita, jasno je da to nije zakon, već biblija parazitizma. Pisan je isključivo u cilju obezbeđivanja doživotnih radnih mesta partijskim armijama po državnim institucijama I preduzećima. Prava radnika su veća nego u vreme dekadencije samoupravne Jugoslavije. Radniku je gotovo nemoguće dati otkaz iz bilo kog razloga, a ako se to ipak uradi, penali koštaju pravo malo bogatstvo. Procedure otpuštanja su takve da ih nije moguće ispoštovati, pa se partijskom ćati – radniku državne uprave, u slučaju otkaza, daje mogućnost da poslodavca zbog proceduralne greške tuži i posle godinu ili dve sigurno dobija 18 plata i pripadajućih poreza uz povratak na radno mesto. Deo zakona koji se odnosi na raskid ugovora o radu od strane radnika ima samo jedan član. Narednih pet se bavi zaštitom radnika od otkaza ugovora o radu od strane poslodavca. Tu su i godišnji odmori od nekoliko nedelja leti u komadu i ostatak zimi pride o čemu se poslodavac ima dogovoriti s radnikom mesecima ranije, pa mogućnost višegodišnjih bolovanja, tu su čak i obaveze poslodavca da plaća sahrane članovima radnikove uže porodice, jedan zaista neverovatan splet besmislica pred kojim bi se i vlada socijalističke Severne Koreje postidela.

Kada je poslodavac država Srbija, sve je lako. Sva zakonski utvrđena prava se plaćaju iz budžeta, dakle, od narodnog novca. Nikakav problem da se na bolovanje ide svaki čas, narod plaća. Platiće narod i zamenu dok je g. državni radnik na tromesečnom bolovanju. Narod će platiti I više od mesec dana godišnjih odmora svakom državnom radniku. Platiće mu i dvadeset plata kao otpremninu ako mu se nekim čudom desi otkaz. Porezi i doprinosi na plate 63%, pa šta, sve to plaća narod, koga briga, mogu da budu i 80, partijski ćata iz upravnog odbora to sigurno ne plaća iz svog džepa koji mu je takođe narod napunio.

Problem sa zakonima je što se odnose na sve. Šta ako niste državni zaposlenik, šta ako nemate pristup budžetskoj sisi, šta ako ste poslodavac ili radnik preduzeća koji živi isključivo od novca koji stekne sopstvenom proizvodnjom I prodajom? Šta ako nemate novca za sva ova prava? Šta raditi ako vam je država, kako bi svojim zaposlenima obezbedila prava i novac, uvela stotinjak poreza, taksi, dažbina, vidljivih I nevidljivih, kako ispoštovati sve ove sulude zakone? Kad porezi privatnom sektoru rastu, plate zaposlenih padaju. Sada su duplo niže od državnih. Kada zapošljavanje postane preskupo, a otpuštanje samo jednog radnika preti da odvede u stečaj malo preduzeće jer ne može da ispoštuje sva ta mala bogatstva zakonom propisanih otpremnina, više nećete zapošljavati. A ako baš morate, nikako “za stalno”, isključivo na određeno vreme. Zapošljavanje ne samo da je zaustavljeno, već je za svega par godina trista hiljada ljudi u privatnom sektoru ostalo bez posla. Ovih preostalih nema dovoljno za dvomesečne godišnje odmore i tromesečna bolovanja plaćena punim platama i još njihove zamene pride.

I tako smo dobili dve klase zaposlenih u Srbiji. Jedna, zaštićena doživotno svim mogućim i nemogućim pravima, i druga koja nema pristup ni novcu ni pravima. Prva zakonima i uredbama živi od para koji radom stvori ova druga. Jednoj novac stiže sigurno svakog prvog u mesecu, drugoj kada ima para za plate. Jedna ima pristupe zdravstvenom sistemu, druga nema overene knjižice jer nije bilo para za poreze i doprinose, morala je prvo da plati poreze prvima. Preduzeća povlašćene klase ne mogu otići u stečaj, ma koliko se arčilo i kralo, druga nestaju preko noći. Čak i banke različito tretiraju pripadnike ovih klasa kad im se obrate za kredit. Jednima potpuna sigurnost, drugima otkaz i propast vise nad glavom svaki božji dan. Jedni dogovaraju u januaru tronedeljna letovanja, drugi zalažu imovinu da bi porodica imala od čega da živi. Prvi na bolovanja čim se zakašlju, drugi se u strahu izvinjavaju kolegama zbog dva tri dana nedolaska na posao usled temperatura od 39 stepeni.

I kada se desi neki incident u sistemu, pa propustom partija na vlast dode neko ko pokuša da privede realnosti zakone, kao što je slučaj sa ovim zakonom o radu, digne se državna kuka i motika. Sindikalne vođe iz službenih audija arlauču o ropstvu, imperijalističkom “neoliberalizmu” (to je ono što je za vakta Miloševića bio “novi svetski poredak” ), partijski tabloidi kreću sa poslovičnim provlačenjem kroz blato svakog ko se drzne da naruši udobnost konglomerata, ceo sistem krene svim silama da brani svoj povlašćeni položaj i život od tuđeg rada.

Zato, drugovi internet salonski levičari, Brkić govori o rentijerima. Dve su klase u Srbiji. Jedna živi na račun druge. A demarkaciona linija nisu “sredstva za proizvodnju”, već pripadnost sistemu koje su partije stvorile u postpetooktobarskoj Srbiji.

Taj sistem nije održiv. On se mora promeniti čim pre, u šta lično ne verujem. Jer je privlačan svakom ko mu ima pristup. Svaka ideja o reformi pada u vodu kad se dođe u poziciju da se od stvorenog sitema živi. On će se jednostavno  sam od sebe urušiti. Jer novca za otimanje neće biti dovoljno, niti će biti narodne srebrine za prodaju, a šeici iz lampe žive samo u bajkama.

 

 



Komentari (456)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

uros_vozdovac uros_vozdovac 11:28 15.01.2014

Ehe, #1

da i ja maznem jedared!

Nije suštinska primedba, nego `nako:

izgleda mi da ta bolovanja nisu problem, jes` da svaki čas skoknu budžetlije na bolovanje, ali majkumu i nije loše, zamisli da ne idu nego da ostanu da rade, i vidi džavola, u svom tom radnom elanu svašta bi im palo na pamet.
Bolje nek idu na bolovanje nego da brljaju i rade baš puno radno vreme.

Manja šteta.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:31 15.01.2014

Konačno dođosmo do vladajuće klase

Ako su Cult i Brkić opisali vladajuću klasu Srbije čiji je glavni cilj ostane na položaju onda se može razmatrati šta će sve ta klasa da uradi da se obogati i postane moćnija i koje koncesije mogu iznuditi drugi građani.

1) Vladajuća klasa će omogućiti drugima da se obogate jer tako osigurava svoj položaj. Potreban joj je i privatni sektor da bi opstali.
2) Otarasiće se onih koji su višak i ne doprinose dovoljno.
3) Sarađivaće sa svima koji hoće da učestvuju u njihovoj vladavini pa i sa Karađorđevićima kada budu spreni za otmeniju dodatnu vrednost.
4) Sarađivaće sa IZ.
5) Dovodiće eksperte po potrebi.
...

I konačno znamo šta nam su svi ratovi i revolucije 20. veka iznedrili.

Sit back, enjoy and think how you can contribute to your national patrimony.
kukusigameni kukusigameni 11:36 15.01.2014

politika

U demokratiji postoji pravilo da ne možeš nametati većini volju manjine. Moraš vući poteze koji će većinu ubediti da je tvoj, do tada manjinski plan, dobar i povoljan za većinu. U protivnom se vraćamo na one sa slika po zidovima.
maksa83 maksa83 11:49 15.01.2014

Re: politika

U demokratiji postoji pravilo da ne možeš nametati većini volju manjine. Moraš vući poteze koji će većinu ubediti da je tvoj, do tada manjinski plan, dobar i povoljan za većinu. U protivnom se vraćamo na one sa slika po zidovima.

Postoji tačka kad volja većine (da bez velikih rizika svira qrcu i slupa život u nečasnoj uzaludnosti) postaje matematički neodrživa - stvar vrlo proste algebre, plus/minus, ušlo/izašlo. Tzv. ledger. Za takvo udobno ustrojstvo sveprisutne sreće i blagostanja potrebno je vrlo mnogo para kojih, pazi sad - vrlo ponestaje.

Uopšte nije veliki problem stvoriti narodu iluziju da je takav život moguć - jednu veću maketu toga već imaš - pok. SFRJ. Kad je taj miraž uravnatnog blagostanja dotiranog zapadnim kreditima (što je zapravo bilo obično finansiranje jedne velike kasarne) naglo i grubo prekinut padom Zida sve se završilo u krvavom kovitlacu.
kukusigameni kukusigameni 11:52 15.01.2014

Re: politika

maksa83
stvoriti narodu iluziju
SFRJ

Demokratskim putOm? Jok.

Ja mislim da Cult i piše o tome. Samo prenebregava političku stranu promena.
I zato sam i napisao prvi post.
antioksidant antioksidant 11:54 15.01.2014

Re: politika

Za takvo udobno ustrojstvo sveprisutne sreće i blagostanja potrebno je vrlo mnogo para kojih, pazi sad - vrlo ponestaje.

država blagostanja košta novaca,nesporno. krajnja levica je sklona da zanemaruje tu sitnicu.
potpuno liberalizovana država košta ljudi. krajnja desnica je sklona da previdi tu sitnicu.
do kompromisa je moguće doći uz što manje trošenje emocija.
poželjno je fokusirati se na interese a ne na prava.
ali, svako bira, naravno :).
little_radojica little_radojica 12:13 15.01.2014

Re: politika

kukusigameni
U demokratiji postoji pravilo da ne možeš nametati većini volju manjine. Moraš vući poteze koji će većinu ubediti da je tvoj, do tada manjinski plan, dobar i povoljan za većinu. U protivnom se vraćamo na one sa slika po zidovima.


Слажем се, али ја бих рекао "добар и повољан за целину". Већина има и неку одговорност према целини, не само права. Мислим, без претензије да имам слику у учионици.
kukusigameni kukusigameni 12:18 15.01.2014

Re: politika

little_radojica


maksa83 maksa83 12:25 15.01.2014

Re: politika

potpuno liberalizovana država košta ljudi.

Pa ovo dok-traje-traje isto košta ljudi, samo platiš na kraju kad se potroši višak od nindžine love, i platiš to burno i brutalno - ovako kako mi sad plaćamo. Za to vreme si takođe plaćao u ljudima tako što se odlivalo manje više sve što nije bilo spremno da opstaje u tom miljeu i na taj način.

Priznajem da je moj najveći problem sa Radulovićem (uz, ponavljam, svest o odsustvu svesti tj. sposobnosti da predvidim tačan ishod njegovih mera, makroekonomija je wierd science pomešan sa velikom globalnom kockom) jeste tzv. guilt by association. Sa jedne strane imaš opskurne likove, profi sindikalne vođe, razne NKPJ Bafi D Vempjr Slejere, tajkune i partijske dronove) i njihov neprijatelj se sa velikom sigurnošću može proglasiti za mog prijatelja. Sa druge strane imaš ovu domaću LIBEK ekipu koja skandira iza njega, a od njih mi je takođe muka pošto imaju isto užasavajuće dog-eats-dog-pa-kom-opanci-kom-obojci viđenje sveta (naravno uz neimpresivna lična dostignuća na tom polju, tj. samo da prostiš kenjaju i čekaju to magično ustrojstvo koje će ih od teoretičara učiniti uspešnim gazdama kadrim stići i uteći i na slobodnom tržištu postojati).

Odn. što kaže pesma - clowns to the left of me, jokers to the right...

antioksidant antioksidant 12:34 15.01.2014

Re: politika

Pa ovo dok-traje-traje isto košta ljudi, samo platiš na kraju kad se potroši višak od nindžine love, i platiš to burno i brutalno - ovako kako mi sad plaćamo.

слажем се. недостатак новца на крају изазива тектонске поремећаје које највише осете они без падобрана (новца)
Sa jedne strane imaš opskurne likove, profi sindikalne vođe, razne NKPJ Bafi D Vempjr Slejere, tajkune i partijske dronove) i njihov neprijatelj se sa velikom sigurnošću može proglasiti za mog prijatelja. Sa druge strane imaš ovu domaću LIBEK ekipu koja skanidra iza njega, a od njih mi je takođe muka pošto imaju isto užasavajuće dog-eats-dog-pa-kom-opanci-kom-obojci viđenje sveta (naravno uz neimpresivna lična dostignuća na tom polju, tj. samo da prostiš kenjaju i čekaju to magično ustrojstvo koje će ih od teoretičara učiniti uspešnim gazdama kadrim stići i uteći i na slobodnom tržištu postojati).

то су две активне стране у свађи али интересних страна има више а неке су врло утишане и анестезиране. а те две стране су заинтересоване само за прерасподелу постојећих позиција. опет марчело - замене а не промене.
али кажем, свако бира сам.
vladaxy vladaxy 12:58 15.01.2014

Re: politika

Pa ovo dok-traje-traje isto košta ljudi, samo platiš na kraju kad se potroši višak od nindžine love, i platiš to burno i brutalno - ovako kako mi sad plaćamo. Za to vreme si takođe plaćao u ljudima tako što se odlivalo manje više sve što nije bilo spremno da opstaje u tom miljeu i na taj način.

Tako je, u ovoj socijalnoj državi svake godine nas je sve manje
darkool darkool 13:00 15.01.2014

Re: politika

U demokratiji postoji pravilo da ne možeš nametati većini volju manjine


kako bi to onda ovo misljenje trebalo primeniti u slucaju "parade ponosa"?

moje misljenje o demokratiji (tom "najboljem" drzavnom uredjenju) najbolje opisuje b. frenklin

"Democracy is two wolves and a lamb voting on what to have for lunch. Liberty is a well-armed lamb contesting the vote!"
apacherosepeacock apacherosepeacock 14:46 15.01.2014

Re: politika

Sa jedne strane imaš opskurne likove, profi sindikalne vođe, razne NKPJ Bafi D Vempjr Slejere, tajkune i partijske dronove) i njihov neprijatelj se sa velikom sigurnošću može proglasiti za mog prijatelja. Sa druge strane imaš ovu domaću LIBEK ekipu koja skanidra iza njega, a od njih mi je takođe muka pošto imaju isto užasavajuće dog-eats-dog-pa-kom-opanci-kom-obojci viđenje sveta (naravno uz neimpresivna lična dostignuća na tom polju, tj. samo da prostiš kenjaju i čekaju to magično ustrojstvo koje će ih od teoretičara učiniti uspešnim gazdama kadrim stići i uteći i na slobodnom tržištu postojati).

Odn. što kaže pesma - clowns to the left of me, jokers to the right...


cult cult 15:06 15.01.2014

Re: politika

Sa jedne strane imaš opskurne likove, profi sindikalne vođe, razne NKPJ Bafi D Vempjr Slejere, tajkune i partijske dronove) i njihov neprijatelj se sa velikom sigurnošću može proglasiti za mog prijatelja. Sa druge strane imaš ovu domaću LIBEK ekipu koja skanidra iza njega, a od njih mi je takođe muka pošto imaju isto užasavajuće dog-eats-dog-pa-kom-opanci-kom-obojci viđenje sveta (naravno uz neimpresivna lična dostignuća na tom polju, tj. samo da prostiš kenjaju i čekaju to magično ustrojstvo koje će ih od teoretičara učiniti uspešnim gazdama kadrim stići i uteći i na slobodnom tržištu postojati).


Moram da priznam da imamo sličan problem.
I kad god mi emocije gurnu racio u beskonačnu petlju, okrenem se iskustvu.
Kako mi je sad u odnosu na pet ili deset godina ranije?
Zašto je to tako?
Šta i koliko smo radili i zarađivali kad je bilo bolje?
Gde je otišla razlika?

Ideologije internet levičara i liberala su gadna stvar jer im u centru uvek stoji dogma, a dogma iskrivi i stvarnost i čoveka.

Meni je mučno od "levičara" koji skaču na pomen "radničke klase".
Alo, drugari, nije to više ta podela.
Ili ako već kroz radništvo - kapitaliste gledate stvari, uočite bar da ih ima po dve različite vrste.
Pa stanite uz slabiju.


charlie charlie 15:10 15.01.2014

Re: politika

cult
Sa jedne strane imaš opskurne likove, profi sindikalne vođe, razne NKPJ Bafi D Vempjr Slejere, tajkune i partijske dronove) i njihov neprijatelj se sa velikom sigurnošću može proglasiti za mog prijatelja. Sa druge strane imaš ovu domaću LIBEK ekipu koja skanidra iza njega, a od njih mi je takođe muka pošto imaju isto užasavajuće dog-eats-dog-pa-kom-opanci-kom-obojci viđenje sveta (naravno uz neimpresivna lična dostignuća na tom polju, tj. samo da prostiš kenjaju i čekaju to magično ustrojstvo koje će ih od teoretičara učiniti uspešnim gazdama kadrim stići i uteći i na slobodnom tržištu postojati).


Moram da priznam da imamo sličan problem.
I kad god mi emocije gurnu racio u beskonačnu petlju, okrenem se iskustvu.
Kako mi je sad u odnosu na pet ili deset godina ranije?
Zašto je to tako?
Šta i koliko smo radili i zarađivali kad je bilo bolje?
Gde je otišla razlika?

Ideologije internet levičara i liberala su gadna stvar jer im u centru uvek stoji dogma, a dogma iskrivi i stvarnost i čoveka.

Meni je mučno od "levičara" koji skaču na pomen "radničke klase".
Alo, drugari, nije to više ta podela.
Ili ako već kroz radništvo - kapitaliste gledate stvari, uočite bar da ih ima po dve različite vrste.
Pa stanite uz slabiju.



Ово ваља !
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:11 15.01.2014

Re: politika

U demokratiji postoji pravilo da ne možeš nametati većini volju manjine


kako bi to onda ovo misljenje trebalo primeniti u slucaju "parade ponosa"?


Demokratiju karakterišu i posebno zaštićene marginalne grupe. O njihovim pravima ne može i ne sme da odlučuje većina. Njihova prava su garantovana.
cult cult 15:22 15.01.2014

Re: politika

kukusigameni
U demokratiji postoji pravilo da ne možeš nametati većini volju manjine. Moraš vući poteze koji će većinu ubediti da je tvoj, do tada manjinski plan, dobar i povoljan za većinu. U protivnom se vraćamo na one sa slika po zidovima.


Postojeći sistem je zatvoren i nije demokratski.
Stoga ne važe ta pravila.
Kako ubediti pripadnika rentijerske klase da za njegove privilegije nema dovoljno novca?
Pripadnik rentijerske klase ne pokušava da razume odakle dolazi njegova plata.
Tako je naučen. Ona sleće na račun prvog u mesecu. Tačka.
Ako se neko drzne da je smanji - staće škole, bolnice, sudovi, nestaće struje, vode.
Oni drže ključne poluge cele države i ne može im niko ništa.

darkool darkool 18:24 15.01.2014

Re: politika

Demokratiju karakterišu i posebno zaštićene marginalne grupe. O njihovim pravima ne može i ne sme da odlučuje većina. Njihova prava su garantovana.


nikako ne mogu da prihvatim objasnjenje da neko zato sto je pripadnik neke grupe (marginalne ili vecinske) ima neko pravo samo zbog toga. da li fasisti kao pripadnici manjinske grupe (ako su u manjini) treba da imaju neka posebna prava, ili belci u juznoafrickoj republici trebaju da imaju posebna prava (videli smo kako to izgleda). za mene svi treba da imaju ista prava i tu da citiram drugog amera

"We hold these Truths to be self-evident, that all Men are created equal, that they are endowed by their Creator with certain unalienable Rights, that among these are Life, Liberty, and the pursuit of Happiness"

sitem koji omogucava ista prava za sve zove se republika (po ustavu taj sistem je u ovoj zemlji) i meni je simpaticno kako gomila drzava koje su republike nazivaju sebe demokratijama.

i jednom za svagda ne moze drzava da bude i republika i demokratija, ali moze da bude republika sa demokratskim izborima, a o razlici izmedju demokratije i republike vec su mnogi pisali.
dr.wagner dr.wagner 18:38 15.01.2014

Re: politika

...dan

maksa83
Uopšte nije veliki problem stvoriti narodu iluziju da je takav život moguć - jednu veću maketu toga već imaš - pok. SFRJ. Kad je taj miraž uravnatnog blagostanja dotiranog zapadnim kreditima (što je zapravo bilo obično finansiranje jedne velike kasarne) naglo i grubo prekinut padom Zida sve se završilo u krvavom kovitlacu.


-Kada pobijedimo , spasiti te mogu jedino rodbinske veze ...

-Kako objasniti jednu čudnu pojavu u SFRJ ... sve su bila državna (bila su
društvena , ali da vas ne ljutim) poduzeća , a svi (većina) ovdje na blogu će
se složiti da je to bilo jedno mračno i oskudno ... gotovo gladno razdoblje ...

-Danas kada je ukinut legalni kolonijalizam , a presušuje i ovaj kapitalno-
tehnološki (Nijemci imaju lijepe stvari , ali mi više nemamo ušteđevine ni nasljedstva)
.... znači , koji to sistem danas daje rezultate ???
-Možda engleski ili američki ... kineski ???

Wagner
G r o f G r o f 20:47 15.01.2014

Re: politika

Uopšte nije veliki problem stvoriti narodu iluziju da je takav život moguć - jednu veću maketu toga već imaš - pok. SFRJ. Kad je taj miraž uravnatnog blagostanja dotiranog zapadnim kreditima (što je zapravo bilo obično finansiranje jedne velike kasarne) naglo i grubo prekinut padom Zida sve se završilo u krvavom kovitlacu.


Socijalistička ekonomija SFRJ nije funkcionisala iz samo jednog razloga - zanemarivala je psihologiju.
Niko me ne može uveriti da samoupravljanje nije bilo zamišljeno kao pošten sistem ali u ljudskom biću je da radi po principu kazne i nagrade.
Igranje na kartu ideala i svesti pokazalo se neodrživo.
Priča o zapadnom finansiranju je smešna, jer krenuti od nule i elektrificirati zemlju, izgraditi tolike fabrike, napraviti tolike kilometre asfaltnog puta, održavati respektnu vojnu mašineriju, i uz sve to solidno živeti. Sa nekoliko milijardi dolara duga, koliko je otpadalo na Srbiju, to je bilo nemoguće bez rada, posebno kad se usporedi sa sadašnjim dugom Srbije od tridesetak milijardi dolara koje nisu uspele ni pokrpiti rupe na putevima.
Sve te milijarde pojeli su paraziti o kojima kult govori.
Rešenje nije u velikoj nauci, već velikim mudima. Država mora postati najomrženi srpski poslodavac od kojega će svi bežati, a ne obrnuto.
Samo, ko ima petlju za tako nešto?
To je sloj koji već generacijama, sa koljena na koljeno prenosi veštinu dizanja magle i demagogije uvežbanu u vreme radne dokolice. Na padaju dok ne potonemo svi.


dr.wagner dr.wagner 21:31 15.01.2014

Re: politika

G r o f
Priča o zapadnom finansiranju je smešna, jer krenuti od nule i elektrificirati zemlju, izgraditi tolike fabrike, napraviti tolike kilometre asfaltnog puta, održavati respektnu vojnu mašineriju, i uz sve to solidno živeti. Sa nekoliko milijardi dolara duga, koliko je otpadalo na Srbiju, to je bilo nemoguće bez rada, posebno kad se usporedi sa sadašnjim dugom Srbije od tridesetak milijardi dolara koje nisu uspele ni pokrpiti rupe na putevima.


-Država mora biti poslodavac i uvijek će to i biti ... za zdravstvo , školstvo ,
expoliciju , vojsku , upravu , sudstvo ... itd ...
-U onom groznom Socijalizmu to je bilo normalno ... i svi su govorili da
je to loše ... "privatni biznis je prava stvar" ... "tu je lova" ...
... ali evo , danas je toliko "dobro" da je postao san zaposliti se u
komunalnom poduzeću

-Povećanje "aparata" nije samo lokalni patent , to je cijena kvazidemokracije
koja puca po šavovima , pa se to stalno "popravlja" novim i novim normiranjem i
ograničavanjem sloboda , za koje su opet potrebni novi nadzori ... koje isto
treba nadzirati ...

-Danas na sud u Amerikama dovedu "izdajnika" (vojničić koji je dao "papire" Asanžu)
u pratnji pet kombija punih expolicije , sa tamnim neprobojnim staklima .... a
sve to košta ....
... prije 30-40 godina , na sud bi ga doveo samo Clint Eastvood

-Koliko sigurnosti (i vojske) treba da se održi sistem koji navodno svi žele

W
kukusigameni kukusigameni 21:34 15.01.2014

Re: politika

cult
Postojeći sistem je zatvoren i nije demokratski.

Ne razumem.
G r o f G r o f 21:49 15.01.2014

Re: politika

za zdravstvo , školstvo ,
expoliciju , vojsku , upravu , sudstvo ... itd ...



Problem je u tome, što, da ti nije toga itd, morao bi kucati do sutra. Bar kad je Srbija u pitanju.
cult cult 22:24 15.01.2014

Re: politika

kukusigameni
cult
Postojeći sistem je zatvoren i nije demokratski.

Ne razumem.


Sve političke stranke su deo sistema. Nijedna mu nije opozicija.
Ne postoji izbor.
Ne možeš glasanjem na izborima da promeniš stvari.
Ne postoji dijalog jer je vladajuća rentijerska klasa previše jaka obzirom da sve poluge moći drži u svojim rukama - sve tri grane vlasti, izvore novca, apsolutna kontrola medija, i u dijaloge sa ostatkom društva nema interesa da ulazi jer bi takav dijalog podrazumevao smanjenje prava i novca vladajućoj rentijerskoj klasi.
Zato sistem nije demokratski.
Zato je zatvoren.
Ne možeš mu ništa.
Samo da sačekaš da se uruši jer je matematički nemoguć.


milisav68 milisav68 23:06 15.01.2014

Re: politika

G r o f

Priča o zapadnom finansiranju je smešna, jer krenuti od nule i elektrificirati zemlju, izgraditi tolike fabrike, napraviti tolike kilometre asfaltnog puta, održavati respektnu vojnu mašineriju, i uz sve to solidno živeti. Sa nekoliko milijardi dolara duga, koliko je otpadalo na Srbiju, to je bilo nemoguće bez rada, posebno kad se usporedi sa sadašnjim dugom Srbije od tridesetak milijardi dolara koje nisu uspele ni pokrpiti rupe na putevima.
Sve te milijarde pojeli su paraziti o kojima kult govori.

Pa nije baš, pojeli smo svi, samo neko više neko manje.

I nije bilo od nule, bilo je tu dosta nepovratne pomoći, prvo Ruske do `48. pa onda Američke, sve tamo do kraja pedesetih.

Onda se pojavio višak radne snage, pa su otvorene granice gde je do kraja šezdesetih, zemlju napustilo skoro pola miliona ljudi i od čijih doznaka se pokrivalo 50% deviznog priliva, i to je spalo na 25% tek krajem sedamdesetih.

Tada su se uveliko štampale pare, pa je godišnja inflacija već bila veća od 30%, da bi `89 otišla na preko 1000% - jednostavno se jela supstanca.

Na sve to si imao zatvoreno tržište, gde si bio primoran da kupuješ relativno skuplju - a lošiju robu.

Padom Berlinskog zida se izgubio interes za Jugoslaviju, i više nije bilo tolerancije na dugove, i povoljne kredite.

Jedino je moglo da prođe bez rata, da neki nisu hteli etnički čiste teritorije.

kukusigameni kukusigameni 23:07 15.01.2014

Re: politika

Sve političke stranke su deo sistema.

Uvek i svuda. Ali zapazi podvučenu reč. Dakle, ima ih više. Pluralizam.
Ne postoji izbor.
Ne možeš glasanjem na izborima da promeniš stvari.

Postoji. Kako je DS izgubio izbore?

Ne postoji dijalog jer je vladajuća rentijerska klasa previše jaka obzirom da sve poluge moći drži u svojim rukama - sve tri grane vlasti, izvore novca, apsolutna kontrola medija, i u dijaloge sa ostatkom društva nema interesa da ulazi jer bi takav dijalog podrazumevao smanjenje prava i novca vladajućoj rentijerskoj klasi.


Dijalog ne postoji zato što ne postoji kultura dijaloga, kako u narodu, tako i u ostalim instancama društva. To se razvija. S obrzirom da smo bili zemlja jednopartijskog društvenog sistema, moraćemo malo da učimo. I učimo. Pitanje je koliko dobro i koliko brzo učimo.


tadejus tadejus 09:36 16.01.2014

Re: politika

dr.wagner

-Danas na sud u Amerikama dovedu "izdajnika" (vojničić koji je dao "papire" Asanžu)
u pratnji pet kombija punih expolicije , sa tamnim neprobojnim staklima .... a
sve to košta ....
... prije 30-40 godina , na sud bi ga doveo samo Clint Eastvood

-Koliko sigurnosti (i vojske) treba da se održi sistem koji navodno svi žele

W


vidim ja da si ti covjek na mjestu
znas sta pricas
ali ovo sa clintom...
pa on ti i vrijedi vise od tih pet blindiranih kombija
sta pet.. deset
nikako ti ta analogija o bezbjednosti ne valja
nikako
cult cult 10:02 16.01.2014

Re: politika

Uvek i svuda. Ali zapazi podvučenu reč. Dakle, ima ih više. Pluralizam.


Pluralizam istog?
Svaka od tih stranka radi isto - uživa plodove pogubnog sistema, utvrđuje ga, pojačava. Svako ko ima tri čiste o ekonomiji u svim srpskim strankama zna da je stvoreni sitem neodrživ na srednji rok. Svi znaju da nije moguće da na račun desetkovane privrede živi 750 000 ljudi. Svi vide da zdrav sektor propada kontinuirano godinama pod teretom budžetlija i poreza i nameta potrebnih za njihovo izdržavanje. Pa? Menja li neko nešto? Je li menjao DS? Ne, naprotiv. Neverovatan broj nameta uveden je u vreme Cvetkovićeve vlade. Pre njih DSS? Ne. Oni su sa G17 tvorci ovog sistema. Prva SNS-SPS-G17 vlada? Ne. Prva izjava je bila "nema optpuštanja budžetlija dok traje kriza". Rekonstruisana SNS vlada bez G17? Radulović je previd, incident. Kad je krenuo da radi to što radi sistem je krenuo u odbranu svim sredstvima - mediji, sindikati, stranke, "opozicija", apsolutno svi ujedinjeni pred opasnošću bilo kakve promene.

Kakav je to pluralizam?
Ima li smisla glasati za bilo koju stranku unutar stvorenog sistema?
Promena vlasti unutar sistema je samo raspodela moći, pristupa novcu i resursima države između stranaka. To se tiče samo budžetlija - koliko će iz nove vladajuće stranke biti zaposleno, ko će sada biti direktor ove ili one agencije ili javnog preduzeća. Suština ostaje nepromenjiva. Država i društvo su istoj opasnosti od raspada ma ko od njih da dodje na vlast. Sa stanovištva društva, promena vlade je samo formalnost.
Out of Beirut Out of Beirut 20:24 17.01.2014

Re: politika

pok. SFRJ. Kad je taj miraž uravnatnog blagostanja dotiranog zapadnim kreditima (što je zapravo bilo obično finansiranje jedne velike kasarne) naglo i grubo prekinut padom Zida sve se završilo u krvavom kovitlacu.

"Paradoksalno, ali u socijalizmu je bilo znatno više konkurencije nego što je ima danas u tranzicionoj Srbiji. Tržište je bilo mnogo veće, u svakoj grani je bilo po nekoliko velikih preduzeća širom Jugoslavije i konkurencija je bila žestoka. Problem je bio u uslužnom sektoru kome je dogmatski socijalizam bio smetnja. U Sloveniji međutim, ni to nije bio problem. Iako je bilo puno ljudi koji su sa malo ili nimalo truda pristojno živeli, bilo je i mnogo onih koji su radili izuzetno vredno i dobro. Ovo govorim kao insajder."

- Nebojša Katić

P. S. Spoljni dug SFRJ je pre 23 godine iznosio 25 milijardi dolara. Ukupan spoljni dug Srbije danas je 25-26 milijardi evra.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:12 17.01.2014

Re: politika

Spoljni dug SFRJ je pre 23 godine iznosio 25 milijardi dolara. Ukupan spoljni dug Srbije danas je 25-26 milijardi evra.


A ako se to izrazi preko cene nafte vidi se da je Jugosalvija bila makar tri četiti puta zaduženija od Srbije, preko cene zlata verovatno nešto slično.
Može se računati i preko cene piva, čarapa, eksera

I mada to nije najbolji način sagledavanja stepena zaduženosti, neuporedivo je bolji i tačniji od ovog apsolutno bezvrednog i besmislenog načina u kom se porede neke dve cifre
maksa83 maksa83 21:18 17.01.2014

Re: politika

P. S. Spoljni dug SFRJ je pre 23 godine iznosio 25 milijardi dolara. Ukupan spoljni dug Srbije danas je 25-26 milijardi evra.

25 milijardi dolara pre 23 godine je 43 milijarde dolara danas - US Inflation Calculator

Time value of money - to su bejziks, što bi rekli.
cult cult 21:51 17.01.2014

Re: politika

maksa83
P. S. Spoljni dug SFRJ je pre 23 godine iznosio 25 milijardi dolara. Ukupan spoljni dug Srbije danas je 25-26 milijardi evra.

25 milijardi dolara pre 23 godine je 43 milijarde dolara danas - US Inflation Calculator

Time value of money - to su bejziks, što bi rekli.


Dug Hrvatske je u prošloj godini smanjen za 300 miliona i sada je 44 milijarde evra.
tadejus tadejus 03:43 18.01.2014

Re: politika

maksa83
[
25 milijardi dolara pre 23 godine je 43 milijarde dolara danas - US Inflation Calculator

Time value of money - to su bejziks, što bi rekli.


maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaakso pa zar bi ti da osporis jednu velicinu kakva je boris malagurski????
a covjek sve lijepo objasnio i sad ti tu neke bejziks
dipr mining se tu trazi, a ne bejziks
vladaxy vladaxy 11:47 15.01.2014

Jel' ovo odgovor libkonzu?

cult cult 15:08 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

Ne. Moram da priznam da još nisam stigao da pročitam njegov tekst.
Trebalo je namicati novce za rentijerske plate od ranog jutra.
Odgovor je na tekstove koje salonska levica širi po mrežju, a koji su tužna kritika Brkićevog remek dela.
blue rider blue rider 16:03 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

Ma ne BS majke ti, uz sav taj rad za proklete rentijere ti si stigao da u 11:30 postujes ovaj prilicno dugacak tetx. Ili si placen za to?

Potpuno je jasno zbog cega se kompletan javni sektor proglasava neradnicima, kriminalcima, spavacima i slicno. Najlakse je tako, sve da strpamo u isti kos, a kada su svi isti onda mozes lepo da radis sta hoces. Svima. Dobro je to i za kampanju, ali kada se ljudi osveste videce da se kampanja ne maze na hleb.

A izrazi salonska levica i slicno nisu nista drugaciji od uzvika koji su se culi tokom oktobarske revolucije i kasnije. Ista je to prica.
cult cult 17:07 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

Potpuno je jasno zbog cega se kompletan javni sektor proglasava neradnicima, kriminalcima, spavacima i slicno.

Nisam siguran da si razumeo.
Niko ne kaže da su svi neradnici.
Deo radi - policija, vojska, zdravstvo, prosveta. Imamo vodu, imamo struju, stvari kako tako funkcionišu.
Problem je u administraciji, agencijama, apsolutno svim javnim preduzećima, problem je u ukupnom broju od 750 000 ljudi sa previsokim platama i ogromnim pravima koje niko ne može da finansira. Oni od kojih žive lipsavaju da bi se takav standard državnih zaposlenih održao na istom nivou sve ove godine.
U pet godina - niko od državnih nije izgubio posao.
U privatnom sektoru pomor.
libkonz libkonz 19:20 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

Ne znam kako si ti ovo protumačio kao odgovor meni. Cultov tekst je, po običaju, jasan i odlično napisan. Prošao sam sve muke privatnog posla i sve ove godine nemam pravo na godišnji ili bolovanje. I svima bi nam sada bilo mnogo lakše da su se reforme radile uporedo sa prilivom para od privatizacija.
Osnovna razlika između mog i Cultovog razmišljanja je u brzini kojom čišćenje od parazita treba da se izvrši. Mislim da bi masovno otpuštanje imalo nesagledive posledice baš po privatni sektor i da bi to urušilo kompletnu ekonomiju. Radulović ide u krajnost, ukida sve subvencije "zato što su ih koristili uglavnom partijski kadrovi". Istina, ali mislim da nam je sada, više nego ikada, potreban upliv države. Pomoć poljoprivredi, turizmu, proizvodnji, uslugama. Zaštititi male privatnike koji su u velikim problemima i korak po korak čistiti društvo od parazita koje je Cult odlično opisao. Ali to mora da bude proces od nekoliko godina! A krenuti od tih sto i kusur agencija.
cult cult 22:26 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

A krenuti od tih sto i kusur agencija.

ne znam da l se sećaš predizbornog obećanja PPV-a da će prvo te agencije počistiti, navodeći primer Nemačke koja ima svega nekoliko.

A zatim prve konferencije za štampu Mladjana Dinkića kao novog ministra u Dačić-Vučićevoj vladi da agencije ostaju jer "dok traje kriza neće biti otpuštanja".

libkonz libkonz 23:06 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

ne znam da l se sećaš predizbornog obećanja PPV-a da će prvo te agencije počistiti, navodeći primer Nemačke koja ima svega nekoliko.

A zatim prve konferencije za štampu Mladjana Dinkića kao novog ministra u Dačić-Vučićevoj vladi da agencije ostaju jer "dok traje kriza neće biti otpuštanja".

Tu su stvari sasvim jasne. Te agencije su pune ljudi iz G17 ili URS-a ili kako će se već zvati na sledećim izborima. A Dinkić Vučiću treba ako odluči da ruši Dačića bez izbora.
Usput, iako svi već uveliko tvrde da su izbori gotova stvar, meni se čini da ih neće biti ove godine. Razlog je sasvim jednostavan: stranke nemaju para za kampanje.
tsunade tsunade 23:41 15.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

Usput, iako svi već uveliko tvrde da su izbori gotova stvar, meni se čini da ih neće biti ove godine. Razlog je sasvim jednostavan: stranke nemaju para za kampanje.


bice izbora.
tadejus tadejus 09:40 16.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

tsunade

bice izbora.


a u mene olovka zasiljena
predatortz predatortz 10:41 16.01.2014

Re: Jel' ovo odgovor libkonzu?

tadejus
tsunade

bice izbora.


a u mene olovka zasiljena


Zašiljena, ili ne, Aca Prepodobni će da pocepa na tim izborima.
Posle njih će na grbaču da nam zasedne najgluplje što je Srbija iznedrila, a Megatrend opismenio.
Onda će Bogu da se moli i onaj koji to nikad radio nije...
vladaxy vladaxy 11:51 15.01.2014

Radoje Domanović - 1905 godina

Veliki srpski književnik i jedan od prvih srpskih satiričara Radoje Domanović odlično je razumeo kako funkcioniše zapošljavanje i "služba".

Koliko je dobro poznavao karakter ljudi sa ovih prostora govori i sledeći tekst objavljen davne 1905. godine. Satiričar piše o tome "Šta bi bilo kad bi beogradska opština uzela tramvaje u svoje ruke?”

Pročitajte kako je on video birokratiju u prestonici početkom 20 veka. Tekst prenosimo u celini.

Evo šta bi bilo:

Odmah bi bio postavljen direktor sviju pruga sa platom od 10.000 dinara, šef odeljenja električnih tramvaja s platom od 8.000, tri sekretara po 4.000, šest pisara sa po 2.000, osam praktikanata sa po 1.000 dinara i četiri momka sa 1.000 dinara. To je u glavnoj upravi.

Sad dolazi Vračarski odeljak: šef, dva sekretara, tri pisara, četiri praktikanta, pa onda Palilulski odeljak, pa Savski, pa Dorćolski itd.

Zatim Glavna blagajna: Blagajnik, dva podblagajnika, tri pisara, četiri praktikanta, pa onda sporedne blagajnice u svakom odeljku.

Dalje: Glavni marveni depo, Vračarski itd. u svima odeljcima, pa onda lekar sa pomoćnicima. Šef prodaje bileta, računoispitač, magacioner, kontrolni odbor sa dijurnama.

Štamparija za štampanje bileta: Upravnik, blagajnik, faktor, računoispitač, pomoćnik i drugo potrebno osoblje.Sad tek dolaze kočijaši, kondukteri, revizori, a već razume se inšpektor sviju pruga sa naročitim zgradama i potrebnim osobljem.

Za svaka kola imali bi smo bar 2 konduktera što se po kolima motaju i tri četiri koji nisu ni došli.

Čim ko ima nekog, evo ga tu.

"Čuješ, molim te, hoću da te molim za jednog mog rođaka. Siroma puki, a dobar je, pa da ga primiš".

"Nemam gde, brate!"

"Pa makar na tramvaju nešto, gledaj, Boga ti, pa ti neću zaboraviti".

"The, najzad, nek dođe sutra, šta da mu radim, daću mu odmah 60 mesečno. Je l' dosta?

"Dosta, samo nek ima koliko toliko."

Ne bi prošlo ni pola godine, a napisana bi bila molba da država dâ subvenciju tramvajima, da bi se ova korisna ustanova mogla održati u prestonici.

Evo, to bi bilo. A kad bi država upravljala, onda treba samo duplo računati broj osoblja.
expolicajac expolicajac 12:18 15.01.2014

Šanse su prošlost

I zato ostaje samo direktna konfrotacija. Koliko će državni aparat biti sposoban da se u narednom periodu suprotstavi erupciji nezadovoljstva osiromašenih i do bede dovedenih građana, veliki je znak pitanja. Sa ovako "partobirokratski" aparatom teško. Nikada se ne sme podcenjivati energija naroda, a posebno energija gladnih stomaka. Ili ulazimo u period totalne anarhije ili strane intervencije. Mali smo i sitni da nam neko dozvoli da se zajebavamo sa njihovim interesima. Neka nam je BOG napomoć.
cult cult 15:13 15.01.2014

Re: Šanse su prošlost

Koliko će državni aparat biti sposoban da se u narednom periodu suprotstavi erupciji nezadovoljstva osiromašenih i do bede dovedenih građana, veliki je znak pitanja


Država razlikuje dve vrste građana.
Jedne je gajila deset godina i dala im sve što ovako siromašno društve može dati.
Drugi su raštrkani, sitni, nepovezani, neorgnaziovani, pa nemaju institucioanlni način komunikacije sa rentijerskom klasom. Laka su meta za organizovanu državno-partijsku pljačku. Zato im se ovo i dešava.

Ne postoji način zbog odnosa snaga da rentijerska klasa čini bilo kakve ustupke ostatku društva. Svaki ustupak bi značio smanjenje udobnosti i stečenih prava.
Jedini način je krah sistema usled nedostatka novca.
A to nije tako daleko.
Doduše, ni blizu.
Može se propadati još bar deset godina ovako.
dr.wagner dr.wagner 18:46 15.01.2014

Re: Šanse su prošlost

...dan

expolicajac
I zato ostaje samo direktna konfrotacija ...


-TAKO JEEEE !!!!

-Ali ovaj put nećemo biti na pogrešnoj strani , kao prije koju godinu ...
... već sa NAŠIMA ...


W
maksa83 maksa83 18:53 15.01.2014

Re: Šanse su prošlost

-Ali ovaj put nećemo biti na pogrešnoj strani , kao prije koju godinu ...

Strikane, empirijski i istorijski, vi uronite sa pogrešne strane, al' izronite na pobedničkoj - koja god bila.
dr.wagner dr.wagner 18:58 15.01.2014

Re: Šanse su prošlost

Pozdrav Max

maksa83

... vi uronite sa pogrešne strane, al' izronite na pobedničkoj ...


-Ovo "vi" misliš na EXmilicajca i mene ... ili samo na mene (i ove "moje" ) ???


W
expolicajac expolicajac 19:24 15.01.2014

Re: Šanse su prošlost

dr.wagner
Pozdrav Max

maksa83

... vi uronite sa pogrešne strane, al' izronite na pobedničkoj ...


-Ovo "vi" misliš na EXmilicajca i mene ... ili samo na mene (i ove "moje" ) ???
W

Ja sam samo analizirao stanje. Analiza je kratka i "jebitačna". Ko će na kojoj strani biti stvar je "sticaja okolnosti".
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:26 15.01.2014

Одличан текст

Заиста, одличан је текст Мише Бркића.

А и твој.

Степене перверзије овог система све је теже сагледати. Илустрације ради, да би било још јасније како цео систем функционише, ево примера рентијерске пословне умешности. Мом познанику, грађевинцу, све дозволе за локације које гради донете су у кафану. Све је регуларно. Таксе плаћене, планови предати, а ствар се најбрже завршава у кафани, где се и размењују добра -- ти мени дозволе, ја теби мито. Даљи пример: мом куму, апсолутно чистих папира за стан који је купио од суда, ни 12 месеци није било довољно да га укњижи. Ја сам му помогао да то завршио за две недеље и 300 €. Мој други један познаник (ја имам живописних познаника напретек), није имао где да паркира у својој улици, у којој је, и иначе, забрањено паркирање, али ту сви непрописно паркирају. Позвао је своје другаре из саобраћајне полиције и чета паука и саобраћајаца је дошла и очистила улицу. Па је онда на миру паркирао. Непрописно, наравно.

Прилично је једноставно: ко су и шта наши узори-вође? Окаснели дипломац-председник Николић, неостварени певач Коферче Дачић, долче вита муфљузи из Демократске странке, интересно удружење грађана који су свој проценат уграђивања ставили у име странке? Кад су нам то узори, онда смо ми још и добро испали.
antioksidant antioksidant 12:30 15.01.2014

Re: Одличан текст

Мом познанику, грађевинцу, све дозволе за локације које гради донете су у кафану.

грчки ресторан код делфина?
tsunade tsunade 13:23 15.01.2014

Re: Одличан текст

Мом познанику, грађевинцу, све дозволе за локације које гради донете су у кафану. Све је регуларно. Таксе плаћене, планови предати, а ствар се најбрже завршава у кафани, где се и размењују добра -- ти мени дозволе, ја теби мито.


ćaskam sa jednim ministrom sns u ovoj vladi i pitam ga u čemu je vaš problem sa radulovićem. on će meni: znaš on nije timski igrač. ja velim: a to je dakle, neće da se s vama tali. razgovor je ubrzo okončan.

e ova priča o poznaniku i kafani, to je taj timski rad. vrlo efikasan u svakom slučaju.
Krugolina Borup Krugolina Borup 13:29 15.01.2014

Re: Одличан текст

ćaskam sa jednim ministrom sns u ovoj vladi i pitam ga u čemu je vaš problem sa radulovićem. on će meni: znaš on nije timski igrač. ja velim: a to je dakle, neće da se s vama tali. razgovor je ubrzo okončan.




Kad god u nekom društvu sprovedem anketu: Podržavate li Radulovića, podela na one za i protiv je sasvim jasna. Zaposleni u državnom sektoru (uvek većina u društvu) ga pljuju na sva usta, a privatnici (šačica) ga podržavaju.
tsunade tsunade 13:39 15.01.2014

Re: Одличан текст

Kad god u nekom društvu sprovedem anketu: Podržavate li Radulovića, podela na one za i protiv je sasvim jasna. Zaposleni u državnom sektoru (uvek većina u društvu) ga pljuju na sva usta, a privatnici (šačica) ga podržavaju.


nikad jasnija podela. i mislim da je to dobra stvar kako god da se završi. a izbora će sad u martu biti i radulović će verovatno da otpadne (ako ne dodje neko naredjenje iz brisela or so u šta ne verujem). i onda rikverc i da se ponovo promuljamo da se ništa ne zna a sve pod firmom konsenzusno ne možemo bolne rezove...
cult cult 15:16 15.01.2014

Re: Одличан текст

Заиста, одличан је текст Мише Бркића.

А и твој.


Zahvaljujem.

Степене перверзије овог система све је теже сагледати. Илустрације ради, да би било још јасније како цео систем функционише, ево примера рентијерске пословне умешности


Objavljeni tekst je skraćena verzija prvobitnog.
Naime, i sam sam pokušao da navedem primere perverzije otimačine od jednih u korist vladajuće klase, ali je tekst postao nečitljive dužine.
Stoga, najavljujem: "Dijalektika rentijerizma - mehanizmi otimanja"

cult cult 15:24 15.01.2014

Re: Одличан текст

Krugolina Borup
ćaskam sa jednim ministrom sns u ovoj vladi i pitam ga u čemu je vaš problem sa radulovićem. on će meni: znaš on nije timski igrač. ja velim: a to je dakle, neće da se s vama tali. razgovor je ubrzo okončan.




Kad god u nekom društvu sprovedem anketu: Podržavate li Radulovića, podela na one za i protiv je sasvim jasna. Zaposleni u državnom sektoru (uvek većina u društvu) ga pljuju na sva usta, a privatnici (šačica) ga podržavaju.


Svuda je tako.
Potpuno medjusobno nerazumevanje.
Rekao je to drug Marks davno da izmedju klasa toga nema.
Kad medjuklasna napetost dostigne vrhunac, kreće revolucija.
S tim što će ovde do revolucije doći u vidu potpunog urušavanja sistema.
Ukoliko neko normalan u najkraćem roku ne promeni nešto.
A takvi nemaju pristup polugama vlasti.
alselone alselone 15:46 15.01.2014

Re: Одличан текст

Naime, i sam sam pokušao da navedem primere perverzije otimačine od jednih u korist vladajuće klase, ali je tekst postao nečitljive dužine.


Ja bih iznimno voleo ovo da vidim. Poseban mi je gust da citam tvoje tekstove kad kvalitetno popizdis.
Krugolina Borup Krugolina Borup 16:43 15.01.2014

Re: Одличан текст

Poseban mi je gust da citam tvoje tekstove kad kvalitetno popizdis.


Što bi rekla moja pokojna baba: ŽIVA istina.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:26 15.01.2014

Дупликат, па рекох да ставим...

... неку узорно интелектуалну илустрацију, у складу с нашом расправом:

bocvena bocvena 00:01 16.01.2014

Re: Дупликат, па рекох да ставим...

predraže, jesu ovo profesorke na seminaru o šahu?

(a privatnici se za to vreme znoje od rada u svojim fabrikama, gde rade barabar sa inžinjerima i programerima na proizvodnji...otkud znam, delova za prvi srpski spejsšatl koji će napokon doneti iz svemira dokaz omegi da su srbi narod najstariji i ujedno dati vetar u jedra posrnuloj privredi! sve sam komentare pročitala i sažela u manje od 5 rečenica. bolja sam od nika:)

dopada mi se kultura dijaloga postignuta na ovom blogu.



niccolo niccolo 00:03 16.01.2014

Re: Дупликат, па рекох да ставим...

bolja sam od nika:)

Svaka čast!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:12 16.01.2014

Re: Дупликат, па рекох да ставим...

predraže, jesu ovo profesorke na seminaru o šahu?

Не, ово су библиотекарке на паузи семинара о јавном наступу у сврху популаризације професије.
tasadebeli tasadebeli 03:32 16.01.2014

Re: Дупликат, па рекох да ставим...

Predrag Brajovic
predraže, jesu ovo profesorke na seminaru o šahu?

Не, ово су библиотекарке на паузи семинара о јавном наступу у сврху популаризације професије.



Био ја данас у библиотеци два пута... Прво да се учланим, па други пут да узмем књигу...

Сутра водим и Кума да га учланим...

Боже, како ли ће тек изгледати Сајам књига у октобру!
bocvena bocvena 08:46 16.01.2014

Re: Дупликат, па рекох да ставим...

pošto je sve više muških bibliotekara (udarila kriza pa daj siguran budžetlijski pos'o, kakav takav), jedva čekam da sučelimo mišljenja o UDK sistemu na ovakvim seminarima:)
niccolo niccolo 09:37 16.01.2014

Re: Дупликат, па рекох да ставим...

pošto je sve više muških bibliotekara

Istina, jedan moj prijatelj je sad bibliotekar. Pre toga je bio jajara, pa mu to propalo...znači prešao s privatnog posla na državni (što je u skladu s temom bloga, tako da ne trolujemo).
tsunade tsunade 12:27 15.01.2014

bravo kulte!

Zato, drugovi internet salonski levičari, Brkić govori o rentijerima. Dve su klase u Srbiji. Jedna živi na račun druge. A demarkaciona linija nisu “sredstva za proizvodnju”, već pripadnost sistemu koje su partije stvorile u postpetooktobarskoj Srbiji.


suština.

mene samo jedna stvar zapanjuje a to je KOLIČINA onih kojima je u interesu da se ništa u tom bolesnom poretku slučajno ne promeni. dakle po vertikali i po horizontali to je tačno celo jedno verovatno većinsko biračko telo koje nema interes da se udubi, shvati i prihvati da živi na tudjoj grbači i da to ne može večno da traje.

što duže bude trajalo rasplet će biti sve dramatičniji dok ne udjemo u spiralu samoregulacije tj uličnog otimanja mobilnih telefona, peškira za plažu na adi ciganliji, kifle od deteta na velikom odmoru i tako. jer ova količina besmisla i beznadja samo tako može da se završi.

ta levičarska i pseudoantiglobalistička zavaravanja, neznanja, obmane i samoobmane koštaju ko svetog petra kajgana. od njih ništa dobro nikad i nigde. a cenu naravno ne plaćaju oni jer oni imaju doktrinu života na tudjoj grbači i to usavršavaju u dokolici do perfekcije.
darkool darkool 13:22 15.01.2014

Re: bravo kulte!

mene samo jedna stvar zapanjuje a to je KOLIČINA onih kojima je u interesu da se ništa u tom bolesnom poretku slučajno ne promeni. dakle po vertikali i po horizontali to je tačno celo jedno verovatno većinsko biračko telo koje nema interes da se udubi, shvati i prihvati da živi na tudjoj grbači i da to ne može večno da traje.


750000 zaposlenih (svi sa pravom glasa) u javnom sektoru (sto u lokalnoj i republickoj administraciji, sto u javnim preduzecima (republickim i lokalnim), pa obrazovanje i zdravstvo, pa onda povlascene privatne firme koje ostvaruju vecinu profita dilujuci sa drzavom), zatim penzioneri koji su na budzetu (njih najmanje krivim jer njih su krali ceo zivot i sta da rade sa 70 i kusur god.) i prostim racunom dodjes da najmanje 4-5 (od 6.5 miliona) glasaca (ne ljudi jer za vlast oni to i nisu) kojima egzistencija direktno zavisi od ovakvog sistema.
tsunade tsunade 13:32 15.01.2014

Re: bravo kulte!

njih najmanje krivim jer njih su krali ceo zivot i sta da rade sa 70 i kusur god.


slažem se.

pa ni ovi u zdravstvu nisu toliki problem ako bi se izvršila trijaža koliko je tu besmislene administracije a koliko lekara i sestara.

ovih prvih 750 hiljada. e tu se i oni sami šokiraju kad čuju u vestima koliko ih ima.
audrey92 audrey92 13:49 15.01.2014

Re: bravo kulte!

mene samo jedna stvar zapanjuje a to je KOLIČINA onih kojima je u interesu da se ništa u tom bolesnom poretku slučajno ne promeni. dakle po vertikali i po horizontali to je tačno celo jedno verovatno većinsko biračko telo koje nema interes da se udubi, shvati i prihvati da živi na tudjoj grbači i da to ne može večno da traje.


Mene uz to zapanjuje, a ovo vam se može učiniti dokoličarskim teoretisanjem, koliko su ljudi u Srbiji spremni da trpe socijalnu nepravdu. Znači, postojanje te dve klase ljudi koje žive sasvim različitim životima a bez neke svoje zasluge, i da se ta nepravda tako prirodno prihvata. Da se prihvati saznanje da će naša zemlja verovatno jednom proprasti od toga, čisto patriotski ili čak nacionalistički - opet je podređeno tome da se sopstveni sin, bratanac ili neko drugi besmisleno zaposli kod države. I prihvatanje očigledne nepravde da je najbolja drugarica tog sina ili bratanca bedni radnik kod privatnika i da ne dobija platu i ne sme da zatrudni, iako su isto studirali i družili se. Kako, zašto je to ljudima ok? Ipak mi nemamo tradicionalno klasno društvo kao u Indiji, gde se rođenje u nekoj klasi tumači božjom voljom, pa se niko ne buni. A ovo sad ispadoše dve klase, i svi ćute i gledaju svoja posla.
omega68 omega68 13:54 15.01.2014

Re: bravo kulte!

Ipak mi nemamo tradicionalno klasno društvo kao u Indiji, gde se rođenje u nekoj klasi tumači božjom voljom,

Имамо
прочитај душанов Законик.
( али, коме ја причам ...? )
audrey92 audrey92 14:47 15.01.2014

Re: bravo kulte!

Pa to ti govorim: u Dušanovo vreme je bar bilo eksplicitno da postoje razne klase, kmetovi i vladari, pa je čak vrlo iskreno napisan i Zakonik o pravima i dužnostima svake klase. Danas je po zakonu svaki čovek u Srbiji jednak, ima ista prava (u ljudska prava spada i pravo na rad), a u stvarnosti je klasno društvo. U teoriji imamo sindikate koji se bore za prava radnika, a u praksi imamo dve klase radnika, dve klase ljudi. Pa nek napišu nov ustav po Dušanovom modelu: državom radniku je dozvoljeno to i to, privatnom radniku to i to...
cult cult 15:27 15.01.2014

Re: bravo kulte!

Znači, postojanje te dve klase ljudi koje žive sasvim različitim životima a bez neke svoje zasluge, i da se ta nepravda tako prirodno prihvata

Ne prihvata se.
Svako ko nije u vladajućoj klasi itekako oseti sve ovo.
Nego je sistem napravljen tako da ništa ne možeš da učiniš.
Zato društveni sistemi i traju vekovima.
Medjutim, ovaj je toliko iracionalan, da može samo deceniju-dve.
Nema para za sve ovo.
cassiopeia cassiopeia 15:45 15.01.2014

Re: bravo kulte!

što duže bude trajalo rasplet će biti sve dramatičniji dok ne udjemo u spiralu samoregulacije tj uličnog otimanja mobilnih telefona, peškira za plažu na adi ciganliji, kifle od deteta na velikom odmoru i tako. jer ova količina besmisla i beznadja samo tako može da se završi.


Juče posmatram lica u raspadnutom tramvaju. I baš sam to pomislila, da nas čeka otimačina.
blogovatelj blogovatelj 16:39 15.01.2014

Re: bravo kulte!

mene samo jedna stvar zapanjuje a to je KOLIČINA onih kojima je u interesu da se ništa u tom bolesnom poretku slučajno ne promeni


Leto 2006.
Prvi put iz Kanade odlazimo za Srbiju. U dve faze. Supruga odlazi sa decom, ostaje svoje tri nedelje godišnjeg odmora i vraća se bez dece, koju ostavlja babama i dedama.
Par nedelja po njenom povratku ja odlazim, ostajem svoj godišnji odmor i vraćam se sa decom.
Kad se vratila u Kanadu, pitam je šta ima u Srbiji. Kaže - ništa. Svi nezaposleni, niko od tih nezaposlenih niti traži posao niti mu pada na pamet da počne da ga traži. I svi sede po ceo dan i piju kafu. Kaže da joj je najteže bilo da sedi sa njima po ceo dan i pije kafe.
Ali zato kaže da se posle nedelju dana sasvim lepo navikla i to sedenje joj nije predstavljalo nikakav problem, čak je i uživala.
Stapanje sa okolinom, jedan od bitnih načina evolucionog opstanka.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:22 15.01.2014

Re: bravo kulte!

Kad se vratila u Kanadu, pitam je šta ima u Srbiji.
Kaže - ništa. Svi nezaposleni, niko od tih nezaposlenih niti traži posao niti mu pada na pamet da počne da ga traži.
I svi sede po ceo dan i piju kafu.


1. ništa
2. svi
3. niko


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:49 15.01.2014

Re: bravo kulte!

Zaista, bravo.

Cult-ov tekst je jedan od najboljih uvida u našu ekonomsku i društvenu stvarnost ikada objavljen na blogu b92, zaslužuje sve pohvale.
blogovatelj blogovatelj 18:07 17.01.2014

Re: bravo kulte!

1. ništa
2. svi
3. niko


Da, moja supruga se baš tako izražava. Da ne kažem - generalizuje.
zack2jack zack2jack 12:28 15.01.2014

...

A demarkaciona linija nisu “sredstva za proizvodnju”, već pripadnost sistemu koje su partije stvorile u postpetooktobarskoj Srbiji.

Taj sistem nije održiv. On se mora promeniti čim pre, u šta lično ne verujem. Jer je privlačan svakom ko mu ima pristup. Svaka ideja o reformi pada u vodu kad se dođe u poziciju da se od stvorenog sitema živi. On će se jednostavno sam od sebe urušiti. Jer novca za otimanje neće biti dovoljno, niti će biti narodne srebrine za prodaju, a šeici iz lampe žive samo u bajkama.


..ko ima pristup.. Je onaj ko ima vlast! Sto je I danas slucaj. Pa tako Radulovic moze da prica o reformama.. Dokle god ne remeti partijska zaposljavanja SNSa I SPSa. Dinastije Krkobabic. I razne druge prikljucene elemente. A takvih je svakim danom sve vise.

Ne kaze narod za dzabe: Ne moze macka da cuva ribicu u akvarijumu.

cult cult 15:31 15.01.2014

Re: ...

zack2jack
A demarkaciona linija nisu “sredstva za proizvodnju”, već pripadnost sistemu koje su partije stvorile u postpetooktobarskoj Srbiji.

Taj sistem nije održiv. On se mora promeniti čim pre, u šta lično ne verujem. Jer je privlačan svakom ko mu ima pristup. Svaka ideja o reformi pada u vodu kad se dođe u poziciju da se od stvorenog sitema živi. On će se jednostavno sam od sebe urušiti. Jer novca za otimanje neće biti dovoljno, niti će biti narodne srebrine za prodaju, a šeici iz lampe žive samo u bajkama.


..ko ima pristup.. Je onaj ko ima vlast! Sto je I danas slucaj. Pa tako Radulovic moze da prica o reformama.. Dokle god ne remeti partijska zaposljavanja SNSa I SPSa. Dinastije Krkobabic. I razne druge prikljucene elemente. A takvih je svakim danom sve vise.

Ne kaze narod za dzabe: Ne moze macka da cuva ribicu u akvarijumu.



Žilavost ovog sistema je u tome što je vladajuća klasa otvorena za nove članove.
Učlanjenjem u stranku, uz obaveznu promenu ličnog mentaliteta - pristajanje na dupeuvlačenje, obožavanje vodje itsl - kandiduješ se za posao u državnoj službi. I dolce vita kreće.
Zato se preduzetnički duh i predvidjanje u Srbiji svelo na izbor stranke koja će najduže biti na vlasti i u koju se treba učlaniti.
Ko je lud da radi kod "gazde" ili da krene u svoj posao (a da nije partijski "privrednik" )
gedza.73 gedza.73 18:49 15.01.2014

Re: ...

Učlanjenjem u stranku, uz obaveznu promenu ličnog mentaliteta - pristajanje na dupeuvlačenje, obožavanje vodje itsl - kandiduješ se za posao u državnoj službi. I dolce vita kreće.

A nasledno pravo radnog mesta?
TataĆata Prvi i SinĆata Drugi?

Posebno me iritiraju štrajkovi i traženje veće plate.
-Miki, ne sviđa ti se radno mesto? Mala plata? Loši uslovi rada?

Ti, sine, znanje pod ruku i nađi bolje mesto gde te više cene.

Neodgovornost i neznanje zaposlenih u javnim službama koje, obavezno i u velikom broju, ide pod ruku sa sujetom i nadobudnošću.

Dok se voze kolima u provaliju, sve pevajući i podvriskujući, ne slušaju one budale koje pokušavaju da ukoče kola i da održe paoke da se ne raspadnu.

Kad ulete u blato i kaljugu, polome srčanicu od tereta, počinje kuknjava.

Kasno, drugovi i drugarice.

Ne traži se plata samo za iće i piće već da se čuva ono od čega se živi, održava, popravlja, obnavlja.








zack2jack zack2jack 23:14 15.01.2014

Re: ...

cult
Žilavost ovog sistema je u tome što je vladajuća klasa otvorena za nove članove.Učlanjenjem u stranku, uz obaveznu promenu ličnog mentaliteta - pristajanje na dupeuvlačenje, obožavanje vodje itsl - kandiduješ se za posao u državnoj službi. I dolce vita kreće.


..ja bih rekao da je zilavost ovog sistema pre svega u nespremnosti politickih partija a pre svega njihovih lidera, da promene prvo svoju svest. Te tako licnim primerom utru put za pocetak promene svesti onih oko sebe. Da bi na kraju pokrenuli promenu svesti npr naroda..

Ali ne. Red je u nas nekako obrnuto. Pa ono sto bi trebalo da je prvo, ispada poslednje?
tasadebeli tasadebeli 12:34 15.01.2014

Салонска гарнитура - Леа, Теа, Ива, Уна,..

Tako je govorio Brkić. A onda je, na sam pomen “radništva” krenula rafalna paljba salonske levice širom mrežja. Ustalo se u odbranu sužanjstva državnog, pesma pesmu stiže, uz poklič, sve moralan do pravednog korača protiv tiranina Brkića i pošasti imerijalističkog neoliberalizma koji se uvek tu negde zgodno nađe za poneti.
Zašto levica salonska? Zato što priča tako da zvuči lepo, ne sagledavši malo dublje Brkićeve reči jer onda izlazimo iz kategorija crno - belo, sužanj - tiranin, bahati gazda - jadni radnik. Moralno škakljiva stvar. Zašto rizikovati.
Otkud, elem, radništvo državnih firmi međ "rentijerima"? Naime, sasvim slučajno. Kolateralna greška. Nuspojava.




Ма пусти, та салонска левица је и Краљевину Србију довела до пропасти!

Они још увек баратају терминима "радници, сељаци и поштена интелигенција".

За салонску левицу мало салонског џеза:



П.С. - А мени нико није крив што се на тој рентијерској лествици налазим на самом дну, па не могу никако да одем на боловање ни са температуром јербо када ми одбију од плате онај део за боловање, не могу онда да платим своје обавезе истим тим мојим буџетским рентијерским "сапатницима" за које се из буџета издваја 4-5 пута више него за здравство или за школство. (За просвету и здравство по 200 милиона еврића, за локалне самоуправе 900 милиона, за државне фирме преко милијарду итд, итд.)

Ко ме хебе кад волим, а нисам ничији "војник"... Помирио сам се ја одавно с тим...

Него мене мучи друга ствар ту... Зашто се гос'н Миша Бркић није оглашавао и раније по том питању? Мислим, ипак је "5. октобар" био пре више од тринаест година... Биће да је и он нечији "војник"...
tsunade tsunade 14:31 15.01.2014

Re: Салонска гарнитура - Леа, Теа, Ива, Уна,..

Него мене мучи друга ствар ту... Зашто се гос'н Миша Бркић није оглашавао и раније по том питању? Мислим, ипак је "5. октобар" био пре више од тринаест година... Биће да је и он нечији "војник"...


oglašavao se jedno milion puta
cult cult 15:34 15.01.2014

Re: Салонска гарнитура - Леа, Теа, Ива, Уна,..

А мени нико није крив што се на тој рентијерској лествици налазим на самом дну, па не могу никако да одем на боловање ни са температуром јербо када ми одбију од плате онај део за боловање, не могу онда да платим своје обавезе истим тим мојим буџетским рентијерским "сапатницима" за које се из буџета издваја 4-5 пута више него за здравство или за школство. (За просвету и здравство по 200 милиона еврића, за локалне самоуправе 900 милиона, за државне фирме преко милијарду итд, итд.)


Znam, znam, i medju vama ima slojeva raznih. Žao mi je što se tebi desilo rentijersko dno.
Gledaj to sa pozitivnije strane: platu tačno prvog u mesecu potlačena klasa može samo da sanja. Ako ima sreće da ima posao. Kog strašnog "srpskog gazde".

A Brkić je pisao i pričao o tim stvarima onoliko.
Nego, ko će to da sluša.
Označiš nekog kao "neoliberala" i ćaozdrao.
tasadebeli tasadebeli 01:03 16.01.2014

Re: Салонска гарнитура - Леа, Теа, Ива, Уна,..

tsunade

oglašavao se jedno milion puta


cult

A Brkić je pisao i pričao o tim stvarima onoliko.
Nego, ko će to da sluša.


Е, онда се извињавам гос'н Бркићу. Признајем да нисам пратио "фабулу радње" баш најпажљивије...

Žao mi je što se tebi desilo rentijersko dno.
Gledaj to sa pozitivnije strane: platu tačno prvog u mesecu potlačena klasa može samo da sanja. Ako ima sreće da ima posao. Kog strašnog "srpskog gazde".



Не треба да ти буде жао јер мени није жао. Волим ја тај пос'о и не могу себе ни да замислим у улози неког сиротог малог хрчка, или "од седам до три", што би рекао Момо Капор. (Капор је демоде јербо се времена мењају, либерално смо напредовали, па је сад од 9 до 5.)

Кажем ти, помирио сам се ја одавно с тим да никада у школи нећу ни имати неку велику плату. И знам да никад и нигде просвета и није плаћена онолико колико би требало пошто обликује будућност и ствари које тек долазе. Али то је тако, као што рекох, увек и свугде на овој планети јербо то спада у оне издатке које би радо свака власт укинула али мора да их ипак има због социјалног мира, па се онда увек с тешком муком растаје од тог динара који треба издвојити за образовање. (Причамо о паблик скулс, односно централизованом државном школском систему финансираном из буџета државе или, евентуално, као што је то било у СФРЈ када је привреда функционисала, из буџета локалне самоуправе.)

И наравно да то видим баш са те позитивне стране коју си поменуо. Многи ми се смеју када им кажем да је мени ова садашња просветарска плата од око 450 еврића највећа коју сам икада примао као наставник по основним и средњим школама, али то је истина. У школама сам од 1992. а пре тога сам неколико година радио на уговор за неке стране фирме истраживање тржишта и маркетинг за 2-3 пута веће паре од оних које је моја драга примала у школи у та сретна времена, ал' онда поч'о рат, јебо их рат, па сам морао да раскинем те уговоре. Ипак, никада нисам зажалио због тога и доласка у школу иначе бих престао да наставникујем још деведесетих када ми је професорска платица била 10-50 марака.

(Јесте трол, али је интересантно поређење: Моја љубљена је 1987/88/89/90. добијала плату у школи од око тисућу марака што ће рећи, номинално само малкице више но што добија сада плату (1 евро = 2 марке). Али реална вредност пара је опала, (понајвише преласком на евро), па за исте плате к'о ономад у СФРЈ ми данас у Србији не можемо да купимо ни педесети део онога што смо онда могли да купимо. Шта ћеш, нису више паре скупе, ал' је зато оскудација, хебига!)

Хоћу, у ствари, да ти кажем да мени као просветном раднику плата од те 1992. константно расте и на финансијском плану ја стално видим будућност светлу и лепу јербо сам као наставник почео са платом такорећи од нуле.

(Ствари се у овој земљи за мене и нису баш тако много промениле у последње три деценије... Једино сам ја старији за три деценије.)

Шалу на страну, знам врло добро о чему причаш када помињеш плату "сваког првог у месецу". И колико њих би се мењало са мном. Често разговарам о томе са родитељима (деца су нам ту још и најмањи проблеми о којима причамо) из те потлачене класе, како је ти називаш, који свакодневно једва напабирче неки динарчић за своју децу. Мучни и тешки су то разговори...

Хебига, мала је бара ова Србија колико има крокодила...
milisav68 milisav68 01:23 16.01.2014

Re: Салонска гарнитура - Леа, Теа, Ива, Уна,..

tasadebeli
(Јесте трол, али је интересантно поређење: Моја љубљена је 1987/88/89/90. добијала плату у школи од око тисућу марака што ће рећи, номинално само малкице више но што добија сада плату (1 евро = 2 марке). Али реална вредност пара је опала, (понајвише преласком на евро), па за исте плате к'о ономад у СФРЈ ми данас у Србији не можемо да купимо ни педесети део онога што смо онда могли да купимо. Шта ћеш, нису више паре скупе, ал' је зато оскудација, хебига!)

A ti se odrekni mobilnog, računara, interneta, kablovske.....traži godišnju inflaciju 1000% pa uzmi kredit....i tako.....

tasadebeli tasadebeli 02:30 16.01.2014

Re: Салонска гарнитура - Леа, Теа, Ива, Уна,..

milisav68
A ti se odrekni mobilnog, računara, interneta, kablovske.....traži godišnju inflaciju 1000% pa uzmi kredit....i tako...




Помишљао сам ја и на то, Милисаве... Само ме предухитрише, па касним...Видиш да је и Божа Ђелић већ, опет, збрисао из земље (и Демократске странке) к'о ономад у доба Анте Марковића када је као млади и перспективни кадар хватао белешке Џефри Саксу, а затим довршавао школовање захваљујући јединој британској државној стипендији.

Узгред, човече, из тог ДС-а почели пацови да беже, а то ме баш забринуло. Какве сам ја натуре, навијам за лузере још од Косовске битке, па ћу од следећих избора почети да навијам за ДС к'о што вазда навијам за ОФК Београд када игра против Звезде или Партизана.
omega68 omega68 12:56 15.01.2014

A moglo je prostije

i kraće:
Pre svega, kadrovi poput Đelića, koji su učestvovali u tranzicionom polomu zemlje i srozavanju naše privrede na afrički nivo, odgovorni su i za pad DS-a sa vlasti i pad rejtinga ove stranke. No, on i nije originalni kadar DS, već im je dodeljen od međunarodnih finansijskih institucija koje su posle 5. oktobra preuzele finansije i privredu ratovima i sankcijama namučene Srbije. Da li je njegovo delovanje uspešno ili ne, zavisi sa koje strane posmatramo. Sa pozicije Srbije i njenog nacionalnog interesa, takva politika se pokazala pogubnom. No, sa druge strane je Boža, od milošte zvani Derikoža, ostvario zadatak koji mu je dodeljen kada je poslan ovde – besomučna privatizacija koja se nužno pretvorila i u pljačku i u deindustrijalizaciju, prepuštanje domaće privrede na milost i nemilost stranim bankarima, rigidan kurs dinara koji je stimulisao uvoz i destimulisao izvoz i u vezi sa tim pogubna liberalizacija uvoza čime je dokusuren onaj vitalniji deo privrede.

To što Boža u ovom momentu napušta DS i Srbiju znači da ovu stranku, koja kontinuirano propada kao brod koji tone „prvo napuštaju pacovi“. Odlazak Bože očigledno znači i da DS nema perspektivu i da gotovo sigurno neće imati značajniju ulogu u bliskoj budućnosti u političkom životu Srbije. Još konkretnije, to znači da u novoj vladi posle prevremenih parlamentarnih izbora gotovo sigurno neće biti mesta za DS, a to znači ni za Đelića kao ministra. Odlazak Bože je siguran znak da DS tone i dalje, te da ne vredi gubiti vreme sa gubitnikom Đilasom. Oko odgovornosti za propadanje DS postoje dve škole mišljenja – po jednoj, to je posledica lošeg vođstva od strane Đilasa, a po drugoj su to dugogodišnja korupcija u kojoj je DS bio evropski šampion i kao posledica toga ekonomsko propadanje privrede i društva. Bilo kako bilo, verovatno je istina negde između, no to Božu, koji je napustio Titanik i prešao na novu jahtu na kojoj će da krcka tranzicionu ušteđevinu, ne zanima previše.

Srbija je ojađena i umorna od takvih „torbara“ koji u njoj nisu videli svoju zemlju koju treba da čuvaju i razvijaju, već samo zadatak koji treba da obave. To su ekonomski komesari koji nemaju milosti ni prema onima koji su pripadnici istog naroda jer nemaju etničku i državnu pripadnost; oni su deo jedne globalističke hijerarhije moći i lojalni su samo njoj i svom interesu.

ili

„Najopasnije živo biće je biznismen koji traži plen“, veli baron Holbah, francuski filozof veka prosvećenosti, enciklopedista. „Strast za bogaćenjem kod tog bića zauzela je glavno mesto u ljudskoj duši, gušeći svaku pravdu. Čitavi narodi postaju žrtva pohlepnih biznismena koji ih obmanjuju nadom u bogatstvo, čije plodove ubiraju samo za sebe. Države ostaju bez stanovnika, porezi se gomilaju, narodi, i sami zatrovani pohlepom za bogatstvom, padaju u bedu da bi zadovoljili pohlepu jedne male grupe.“


ili još:


Koncept koji je primenjen i u Srbiji, a koji se kao loš pokazao u svim zemljama koje su ga primenile, čini čoveka usamljenim i uplašenim. To vidimo: ljudi ili nemaju posao, ili ne primaju platu za posao koji rade, ili imaju veoma mala primanja, ili se plaše da će ostati bez posla. Bezbrižnih i onih koji veruju u boljitak, onih koji se osećaju socijalno sigurnim, praktično nema. Takvo stanje traži nadu u nečemu što bi bilo nesumnjivo i rađa bes koji se mora iskaliti.

Ako bi se stvari trezveno sagledale, onda bi većini bilo jasno da put ka EU isključuje nadu u bolji život. Ekonomski model koji se primenjuje pod dirigentskom palicom EU i SAD nužno je doveo i dovodi Srbiju do kolapsa. Otuda je nadu moguće vezivati za pridruživanje EU samo i isključivo ukoliko se za sve nedaće okrivi neko drugi, a EU uzdigne iznad domašaja svake dnevne, bolne i opipljive muke građana.

Istovremeno se mržnja usmerava na tajkune sa jasnim ciljem da se bes istutnji kako se ne bi okrenuo protiv stvarnih kolonizatora. I, dok opsena traje, Srbija se odriče Kosova i Metohije, dalje ubrzano zadužuje i sve više pogoršava stanje u prosveti i zdravstvu, brižljivo vodeći računa samo o interesima stranih banaka i stranom kapitalu u celini.


A koji Brkić?
je l ovaj?


Ako jeste, onda mi je sve kristalno jasno šta pokušavaš da kažeš
princi princi 16:00 15.01.2014

Re: A moglo je prostije

Autorska za omegu!
charlie charlie 12:59 15.01.2014

На жалост - радиће пајсер !

Уз сву тугу због тога - могу само да констатујем да ће морати да ради, не срп и чекић, него - пајсер !
Уз дужни респект Калтовом рационалном приказу, чињеница да се (упорно) свих 750 хиљада људи из јавног сектора проглашава паразитима, ја такав став не делим - најмање због просвете која ради најсложеније послове правећи, како год знају и умеју, те раднике (када би само икако могли без њих, без тих радника који само сметају и за које морају да се плаћају неки доприноси - а хоће чак и плате, приде), те здравства које те исте раднике "оправља и одржава" - те две професије су најпроизводније професије и сви "послодавци" су њима дужни, а не обратно. (Да успут поменем и ватрогасце, полицајце, војнике, ...).
Због ђубради која дезинтегрише цео систем, мали људи ће се латити прибора којим, на жалост, најбоље знају да артикулишу своје интересе - што је исправно приметио еxПолицајац - и тада треба бити опрезан.
Зашто код нас све мора да иде тако како иде, то је питање за себе (а није нити тако мистериозно) - у принципу је једноставно --- од драгога им Друга Тите, позиције на свим нивоима су заузимали људи обрнуто сразмерно компетенцијама које поседују.
И на жалост - ни до данашњег дана се не види процес који ће такав статус почети да мења.
Остале фрагментарне мере (овај закон, онај закон, немогућност прехране породица, немогућност, са друге стране куповине и четвртог џипа, итд...) су споредни друштвени таскови.
filip.maric filip.maric 13:27 15.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

charlie
најмање због просвете која ради најсложеније послове правећи, како год знају и умеју ... те две професије су најпроизводније професије и сви "послодавци" су њима дужни, а не обратно.

Da li je to ona prosveta u kojoj 92% ucenika nakon 9 godina skolovanja nije steklo pojam sta je prosecna brzina? Na osnovu postignutih rezultata, ja takvu prosvetu smatram krajnje neproduktivnom i nesposobnom. Krivicu pripisujem pre svega nastavnicima (losi planovi i programi ne mogu biti krivi jer je zadatak prosvetnih radnika da se kao struka izbore da planovi i programi budu dobri, a, koliko primecujem, jedino oko cega se oni organizuju je da traze vece plate).
charlie charlie 14:19 15.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

filip.maric
charlie
најмање због просвете која ради најсложеније послове правећи, како год знају и умеју ... те две професије су најпроизводније професије и сви "послодавци" су њима дужни, а не обратно.

Da li je to ona prosveta u kojoj 92% ucenika nakon 9 godina skolovanja nije steklo pojam sta je prosecna brzina? Na osnovu postignutih rezultata, ja takvu prosvetu smatram krajnje neproduktivnom i nesposobnom. Krivicu pripisujem pre svega nastavnicima (losi planovi i programi ne mogu biti krivi jer je zadatak prosvetnih radnika da se kao struka izbore da planovi i programi budu dobri, a, koliko primecujem, jedino oko cega se oni organizuju je da traze vece plate).

Ма јасно је теби, видим, све !
Уклапаш се у то да су баш ти из просвете безобразни када не желе да, тврдим, најпроизводнији посао, раде без плате. чак су толико безобразни да траже и повећање ! Паразити једни !
ПС. Док год у било којој држави не буду коректно плаћени учитељи и чувари - та држава ће бити слична нашој. Додуше, не замереам ти, није ово лако за схватање, а камоли за прихватање. Успут, нисам нити близу, по занимању, просвете, сем што искокоришћавам, преко образовања своје деце, услуге тих просветних паразита - како их оцењујеш ти и теби слични.
ППС. У каквим условима раде наши просветари, чудо је да ученици знају шта је сама брзина, а камоли просечна.
omega68 omega68 14:24 15.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

раде без плате. чак су толико безобразни да траже и повећање ! Паразити једни !

Учили Цигани магаре да не једе и да уштеде на њему.
''Таман га научисмо - оно црче ''
filip.maric filip.maric 15:02 15.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

charlie
тврдим, најпроизводнији посао, раде без плате

Po svim objektivnim kriterijuma kvalitet proizvoda koji naša prosveta pruža veoma je diskutabilan (sami prosvetari kritikuju jedni druge i, na primer, ovi iz srednje pričaju kako učenike u osnovnoj školi nastavnici nisu ništa naučili, a na fakultetu pričaju da deca iz srednje škole donose užasno malo znanja). Što se plata tiče, veoma jednostavno se može sračunati cena radnog sata prosečnog prosvetara - ima bar 11 punih nedelja raspusta, dnevno u proseku 3 sata (4 časa) nastave, što uz administraciju i pripreme izađe na najviše 5-6 sati rada dnevno (a i to sam dosta uvećao), za nekih 45000 dinara mesečno - ja ne bih rekao da je to "bez plate".
charlie charlie 15:27 15.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

filip.maric
charlie
тврдим, најпроизводнији посао, раде без плате

Po svim objektivnim kriterijuma kvalitet proizvoda koji naša prosveta pruža veoma je diskutabilan (sami prosvetari kritikuju jedni druge i, na primer, ovi iz srednje pričaju kako učenike u osnovnoj školi nastavnici nisu ništa naučili, a na fakultetu pričaju da deca iz srednje škole donose užasno malo znanja). Što se plata tiče, veoma jednostavno se može sračunati cena radnog sata prosečnog prosvetara - ima bar 11 punih nedelja raspusta, dnevno u proseku 3 sata (4 časa) nastave, što uz administraciju i pripreme izađe na najviše 5-6 sati rada dnevno (a i to sam dosta uvećao), za nekih 45000 dinara mesečno - ja ne bih rekao da je to "bez plate".

Било би коректно, с' обзиром на актуелну ситуацију, да је барем 2 пута више. Успут, погрешно рачунаш те радне сате. Радни сат просветара требаш да помножиш барем са скал-фактором 2. Поред тога, чак и када су на "распусту", они морају да раде разне ствари везане за наставу - мислиш, како знам ово !? Па знам из искуства блиских пријатеља, просветних радника који нису паразити. Дакле, када схватите да најзначајнији, те најкомплекснији посао у некој држави - прављење радника, треба да буде одговарајуће и плаћен, тада ћемо као друштво достићи иницијалне премисе да кренемо напред - дакле, прихватањем чињенице да учитељ, исцелитељ и чувар буду адекватно вредновани ће значити да смо се вратили "здравом разуму", односно логици - а онда ће ствари ићи (на боље) "саме од себе".
ПС. Успут - то ће бити и почетак решаваља онога што је Калт иницирао у почетном посту. До тада - мрка капа.
filip.maric filip.maric 15:48 15.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

charlie
Било би коректно, с' обзиром на актуелну ситуацију, да је барем 2 пута више.


Bilo bi korektno da je i 3 puta više, ali ostaje pitanje ko će to da plati. Da bi se nekome dalo, nekome mora da se uzme. Imaš li predlog kome?

charlie
Поред тога, чак и када су на "распусту", они морају да раде разне ствари везане за наставу - мислиш, како знам ово !? Па знам из искуства блиских пријатеља, просветних радника који нису паразити.


Veoma duboko sam povezan sa raznim oblicima prosvete i raznim prosvetarima i tvrdim da je računica koju sam naveo precenjena (tj. da prosečan prosvetar radi manje sati od onoga što sam naveo). Ne kažem da izuzeci ne postoje, ali verujte mi, tipični nastavnici rade i mnogo manje od ovoga što sam grubo procenio. Ono što je još bitnije nije koliko rade već kako rade, a to je, sudeći po rezultatima, veoma loše.

charlie

дакле, прихватањем чињенице да учитељ, исцелитељ и чувар буду адекватно вредновани


Vrednovanje uključuje dve stvari. Jedno je da dobri budu nagrađeni za dobar rad, ali i da loši budu kažnjeni za loš rad. Ako pročitate kolektivan ugovor za prosvetu, videćete da je sistem bodovanja tako napravljen da je jedino bitno da ste dovoljno dugo u prosveti i dalje ne morate apsolutno ništa da radite da biste zadržali svoje radno mesto (npr. godina radnog staža u školi donosi 1.25 poena, dvoje dece koje izdržavaš 3 poena, a neka nagrada učenika na republičkom takmičenju 3 ili 5 poena, što znači da onaj ko ima 15 godina radnog staža i nikakav uspeh tokom karijere ima apsolutno zagarantovan posao, za razliku od nekog mladog i vrednog koji još uz to ima malu decu i kome se smeši da postane tehnološki višak).

Oko jednoga smo saglasni - prosveta je jako važna. Ovako kako je trenutno ustrojena, ne valja, ali po mom mišljenju glavni problem nije u novcu, nego u loše postavljenom sistemu i uglavnom lošem kadru (uz veliki broj časnih izuzetaka). Samo povećanje plate neće ništa popraviti. Dok učiteljica ne krene da uči decu da se orijentacija vrši uz pomoć GPS uređaja, a ne uz pomoć mahovine i godova na panju i dok iz ne izvede da se stvarno orijentišu oko škole već samo traži od njih da izdeklamuju šta im je prethodni čas ispričala, dotle ćemo biti društvo kakvo trenutno jesmo ("bauljamo po šumama i orijentišemo se uz pomoć mahovine".
tasadebeli tasadebeli 01:43 16.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

filip.maric

nije u novcu, nego u loše postavljenom sistemu i uglavnom lošem kadru (uz veliki broj časnih izuzetaka).


Извини што се мешам у твоју и Чарлијеву расправу, али ако је велики број, онда више нису изузеци... Ма колико часни били...

Иначе, пошто сам преко 20 година у том систему о којем ти и Чарли пишете, могу да вам обојици потврдим да сте обојица у праву. И за радне сате, и за плату, и за оне који раде тај свој посао како треба и за оне који не раде тај свој посао како треба, и за оне који добијају смешно малу плату за то што раде и за оне којима не би требало дати ни цвоњка јер не раде ништа...

Али зар није таква ситуација и у свим другим сегментима српског друштва на почетку 21. века?

Укратко, не може школа бити боља од друштва у којем функционише. Као што не могу ни политичари бити бољи од заједнице која их је бирала. Повратна спрега у правом значењу те речи.

EDIT: Тек сад видех наслов испод којег су ови коментари!

Може све, само полако... Промениће се ово сада, мрвицу по мрвицу, свакога дана помало... Образовање је ионако процес који је почео још док су нам преци били у пећинама, траје и данас, а каква је то работа, морам вам кас'ти да се никада и не завршава и не заокружује...

Ал' само без пајсера, молићу лепо!

Немојте да вас заведу ови слаткоречиви салонски левичари који свакога дана хипнотишу Перу и замишљају при томе да су Лењин на барикадама... (Или беше у поштанском вагону који је у јеку Првог светског рата преко немачке територије и кроз зараћене стране на фронту без проблема из Швицарске стигао у царску Русију? Заборавио сам то градиво... Омега, у помоћ!)

То вам кажем јербо сам још одавно, на факултету, научио да је прелазни стадијум (тј. транзиција) од социјализма ка комунизму алкохолизам.
tasadebeli tasadebeli 03:13 16.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

omega68
раде без плате. чак су толико безобразни да траже и повећање ! Паразити једни !

Учили Цигани магаре да не једе и да уштеде на њему.
''Таман га научисмо - оно црче ''



Ц,ц, ц,... Омега!

Не каже се Цигани него Роми!

Тако је барем мени то рекла једна госпоџа из неке владине агенције, исте онакве на какве се овде жале приватници да им ждеру паре, која нам је у школи држала семинар под називом "Школа без насиља".

После се, у разговору уз кафицу на паузи, испоставило да гопоџа није прошла ни поред једног Рома ни на километар, али је зато узела паре за семинар...

Е, па драги моји Роми (Mој другар би ми на ово рекао: "Немој да ме зајебаваш!" ), ви због таких као што је та госпоџа још увек немате ни ромски буквар, а паре се издвајају и за тo.

Дакле, Омега друже мој, да видимо дал' си научио лекцију. 'Ајмо, заједно ћемо: "Научили Роми магаре да не једе и да уштеде на њему..."
filip.maric filip.maric 10:38 16.01.2014

Re: На жалост - радиће пајсер !

tasadebeli

Извини што се мешам у твоју и Чарлијеву расправу,


Ma nema problema

tasadebeli

Али зар није таква ситуација и у свим другим сегментима српског друштва на почетку 21. века?

Укратко, не може школа бити боља од друштва у којем функционише. Као што не могу ни политичари бити бољи од заједнице која их је бирала. Повратна спрега у правом значењу те речи.


Potpuno sam saglasan! Ja sam odreagovao na tvrdnju da su prosveta i zdravstvo bolji od ostatka sistema (pa time zaslužuju "veći deo kolača" ), što iz moje perspektive nije tačno (o zdravstvu ne znam puno, ali sa prosvetom sam na razne načine povezan pa vidim kako sistem iznutra izgleda).

Evo sada slučajno nabasah na jadanje jedne profesorke kako učenici neće da uče za znanje već ih samo zanima ocena. To je verovatno potpuno tačno, ali ja vidim da isto tako i nastavnike zanima samo plata. Jako bih voleo da nastavnici dižu jasnije glas protiv nekih besmislica po planovima i programima, da traže ukidanje neke besmislene administracije i slično, ali jedino što čujem od njih (tj. njihovih sindikata) je da hoće veće plate. Na žalost, većini ni ne odgovara da se bilo šta suštinski promeni u načinu nastave jer bi onda i oni morali da se menjaju (da uče nove stvari, a ne da pričaju istu priču 40 godina, "ko Švaba tra-la-la" ). Na prosveti je velika odgovornost, efekti se vide sa velikom zadrškom i loš sistem sada imaće efekat bar u narednih 10 do 20 godina. Zato prosvetu treba popravljati pod hitno, da bi se efekti videli tek na srednji rok. Davanje više para svim nastavnicima neće uticati da oni rade bolje (a, ustalom, tih para i nema). Jedino što može da pomogne je preraspodela i podsticaji vrednim i inventivnim, ali sa kolekvinim ugovorom kakav sam opisao, jasno je da je to debela iluzija. Inertna masa matorih i bezidejnih ljudi, sebe je sasvim dobro zaštitila

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana