Društvo

Dijalektika rentijerizma

cult RSS / 15.01.2014. u 11:25

Karl Hajnrih Marks već dugo ne visi po zidovima učionica srpskih škola. Novi sveci danas krase te oronule zidove, ali oni koje smo naizgled odbacili još dugo će živeti u jungovskim arhetipima srpskog bića.

Dobri stari Marks svet je video kao borbu neprestanu između tlačitelja i potlačenih. Tlačiteljem je bivao onaj koji je u svojim rukama držao "sredstva za proizvodnju", a potlačeni je koru hleba morao da zaradi kod svog tlačitelja - u osvit civilizacije kao rob, kasnije kao kmet i, konačno, kao radnik. Podela jasna i jednostavna. Srce lako bira stranu. 

Stvari se, međutim, prilično komplikuju u postpetooktobarskoj Srbiji, i bogami bi se nad savremenom srpskom klasnom podelom itekako zamislili i Karl Hajnrih Marks i drugar mu Fridrih Engels. Ko bi danas bili oni sužnji iz Internacionale Potjeove? Ko čini to bezbrojno roblje, a ko tiranstvo starog sveta kojem će skoro doći kraj?

Brkić u svom sada već čuvenom tekstu "Propast reformi", kao vladajuću klasu srpskog društva  označava "rentijere". Ko su po Brkiću rentijeri?

 "Rentijera, odnosno klijentele ima danas u raznim društvenim grupama i slojevima, a rođeni su davno kao paraziti u socijalizmu, odrastali pod okriljem populizma i školovali se uz državni intervencionizam.

Najreprezentativniji primerak srpskog rentijera/klijenta je onaj deo radničke klase koji je intravenozno konektovan na državu kao poslodavca - u svemu je zaštićen od vremena Josipa Broza i samoupravljanja do današnjih zagovornika očuvanja propalih preduzeća u restrukturiranju". 

Tako je govorio Brkić. A onda je, na sam pomen “radništva” krenula rafalna paljba salonske levice širom mrežja. Ustalo se  u odbranu sužanjstva državnog, pesma pesmu stiže, uz poklič, sve moralan do pravednog korača protiv tiranina Brkića i pošasti imerijalističkog neoliberalizma koji se uvek tu negde zgodno nađe za poneti.

Zašto levica salonska? Zato što priča tako da zvuči lepo, ne sagledavši malo dublje Brkićeve reči jer onda izlazimo iz kategorija crno - belo,  sužanj - tiranin,  bahati gazda - jadni radnik. Moralno škakljiva stvar. Zašto rizikovati.

Otkud, elem, radništvo državnih firmi međ "rentijerima"? Naime, sasvim slučajno. Kolateralna greška. Nuspojava.

U vreme čuvene kohabitacije Koštunica-Tadić, i duge, preduge vladavine ekonomske misli Mlađana Dinkića formiran je savremeni srpski društveni sistem. Vreme je bilo idealno. Privatizacija u punom jeku. Pare stižu sa svih strana, deo se podeli međ političkom elitom, deo ide prijateljskim tajkunima, deo nižim partijskim ešalonima svih koalicionih partnera, a ostatak u penzije i plate. Potrošnja raste, privatni sektor cveta. Dinar nikad jači. Cele brigade partijskih vojnika se smeštaju u sve grane vlasti po dubini, visini i širini. Kad nestane radnih mesta, izmisle se nova –sve do alanfordovske Agencije za pomorske nesreće. Broj takvih agencija, sigurnih kuća partijskih lezilebovića, uskoro je postao trocifren. Jednom rečju - raj. U cilju obezbeđivanja glasova, uzgajanja podaničko-poslušničkog mentaliteta i partijske kontrole, propala državna preduzeća koja bi po svakoj logici davno bila u stečaju, a zaposleni na socijalnoj pomoći dok ne nađu novi posao, bivaju izdržavana od narodnog novca u visini od, saznajemo ovih dana, devetsto miliona evra godišnje.I tako već deset godina. Javna preduzeća, najčešće monopolistička, od prekomernog broja zaposlenih, partijskog isisavanja novca, opšteg arčenja i krađe, bivaju dovedena na ivicu stečaja i takođe dotirana iz budžeta. Stvoren je jedan konglomerat sa neverovanih sedamsto pedeset hiljada zaposlenih koji direktno zavise od budžeta kojim, na samom vrhu piramide, upravljaju stranke. Svaka od stranaka je deo tog sistema. Biti opozicija u datom trenutku ne znači ništa drugo do nemati pristup budžetskom novcu. Kada se, posle izbora, na vlast dođe, sistem se ne menja, iako je njegova neodrživost i pogubnost po budućnost ove zemlje sasvim jasna, već koristi  za ciljeve bogaćenja i stvaranja udobnog života članova stranke,  neprestano unapređuje.i cementira.

Kako je državni konlgomerat rastao, tako je postajao sve skuplji. Kako obezbediti stabilne prihode za udoban život stranačkih armija smeštenih širom sistema? Sve većim porezima privatnom sektoru i pozajmljivanjem novca iz inostranstva. To su jedina dva realna izvora para. Sve drugo je raspodela i presipanje. Istovremeno, zakonima stanje treba zamrznuti dok god je to moguće, odnosno, dok se ceo sistem u nekom trenutku konačno ne uruši. Zakoni se prave po meri partija i konlomerata, ne društva. Zakoni su ta nova Marksova “sredstva za proizvodnju”. Uzmimo za primer postojeći Zakon o radu. Kad se pročita, jasno je da to nije zakon, već biblija parazitizma. Pisan je isključivo u cilju obezbeđivanja doživotnih radnih mesta partijskim armijama po državnim institucijama I preduzećima. Prava radnika su veća nego u vreme dekadencije samoupravne Jugoslavije. Radniku je gotovo nemoguće dati otkaz iz bilo kog razloga, a ako se to ipak uradi, penali koštaju pravo malo bogatstvo. Procedure otpuštanja su takve da ih nije moguće ispoštovati, pa se partijskom ćati – radniku državne uprave, u slučaju otkaza, daje mogućnost da poslodavca zbog proceduralne greške tuži i posle godinu ili dve sigurno dobija 18 plata i pripadajućih poreza uz povratak na radno mesto. Deo zakona koji se odnosi na raskid ugovora o radu od strane radnika ima samo jedan član. Narednih pet se bavi zaštitom radnika od otkaza ugovora o radu od strane poslodavca. Tu su i godišnji odmori od nekoliko nedelja leti u komadu i ostatak zimi pride o čemu se poslodavac ima dogovoriti s radnikom mesecima ranije, pa mogućnost višegodišnjih bolovanja, tu su čak i obaveze poslodavca da plaća sahrane članovima radnikove uže porodice, jedan zaista neverovatan splet besmislica pred kojim bi se i vlada socijalističke Severne Koreje postidela.

Kada je poslodavac država Srbija, sve je lako. Sva zakonski utvrđena prava se plaćaju iz budžeta, dakle, od narodnog novca. Nikakav problem da se na bolovanje ide svaki čas, narod plaća. Platiće narod i zamenu dok je g. državni radnik na tromesečnom bolovanju. Narod će platiti I više od mesec dana godišnjih odmora svakom državnom radniku. Platiće mu i dvadeset plata kao otpremninu ako mu se nekim čudom desi otkaz. Porezi i doprinosi na plate 63%, pa šta, sve to plaća narod, koga briga, mogu da budu i 80, partijski ćata iz upravnog odbora to sigurno ne plaća iz svog džepa koji mu je takođe narod napunio.

Problem sa zakonima je što se odnose na sve. Šta ako niste državni zaposlenik, šta ako nemate pristup budžetskoj sisi, šta ako ste poslodavac ili radnik preduzeća koji živi isključivo od novca koji stekne sopstvenom proizvodnjom I prodajom? Šta ako nemate novca za sva ova prava? Šta raditi ako vam je država, kako bi svojim zaposlenima obezbedila prava i novac, uvela stotinjak poreza, taksi, dažbina, vidljivih I nevidljivih, kako ispoštovati sve ove sulude zakone? Kad porezi privatnom sektoru rastu, plate zaposlenih padaju. Sada su duplo niže od državnih. Kada zapošljavanje postane preskupo, a otpuštanje samo jednog radnika preti da odvede u stečaj malo preduzeće jer ne može da ispoštuje sva ta mala bogatstva zakonom propisanih otpremnina, više nećete zapošljavati. A ako baš morate, nikako “za stalno”, isključivo na određeno vreme. Zapošljavanje ne samo da je zaustavljeno, već je za svega par godina trista hiljada ljudi u privatnom sektoru ostalo bez posla. Ovih preostalih nema dovoljno za dvomesečne godišnje odmore i tromesečna bolovanja plaćena punim platama i još njihove zamene pride.

I tako smo dobili dve klase zaposlenih u Srbiji. Jedna, zaštićena doživotno svim mogućim i nemogućim pravima, i druga koja nema pristup ni novcu ni pravima. Prva zakonima i uredbama živi od para koji radom stvori ova druga. Jednoj novac stiže sigurno svakog prvog u mesecu, drugoj kada ima para za plate. Jedna ima pristupe zdravstvenom sistemu, druga nema overene knjižice jer nije bilo para za poreze i doprinose, morala je prvo da plati poreze prvima. Preduzeća povlašćene klase ne mogu otići u stečaj, ma koliko se arčilo i kralo, druga nestaju preko noći. Čak i banke različito tretiraju pripadnike ovih klasa kad im se obrate za kredit. Jednima potpuna sigurnost, drugima otkaz i propast vise nad glavom svaki božji dan. Jedni dogovaraju u januaru tronedeljna letovanja, drugi zalažu imovinu da bi porodica imala od čega da živi. Prvi na bolovanja čim se zakašlju, drugi se u strahu izvinjavaju kolegama zbog dva tri dana nedolaska na posao usled temperatura od 39 stepeni.

I kada se desi neki incident u sistemu, pa propustom partija na vlast dode neko ko pokuša da privede realnosti zakone, kao što je slučaj sa ovim zakonom o radu, digne se državna kuka i motika. Sindikalne vođe iz službenih audija arlauču o ropstvu, imperijalističkom “neoliberalizmu” (to je ono što je za vakta Miloševića bio “novi svetski poredak” ), partijski tabloidi kreću sa poslovičnim provlačenjem kroz blato svakog ko se drzne da naruši udobnost konglomerata, ceo sistem krene svim silama da brani svoj povlašćeni položaj i život od tuđeg rada.

Zato, drugovi internet salonski levičari, Brkić govori o rentijerima. Dve su klase u Srbiji. Jedna živi na račun druge. A demarkaciona linija nisu “sredstva za proizvodnju”, već pripadnost sistemu koje su partije stvorile u postpetooktobarskoj Srbiji.

Taj sistem nije održiv. On se mora promeniti čim pre, u šta lično ne verujem. Jer je privlačan svakom ko mu ima pristup. Svaka ideja o reformi pada u vodu kad se dođe u poziciju da se od stvorenog sitema živi. On će se jednostavno  sam od sebe urušiti. Jer novca za otimanje neće biti dovoljno, niti će biti narodne srebrine za prodaju, a šeici iz lampe žive samo u bajkama.

 

 



Komentari (456)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tadejus tadejus 15:10 16.01.2014

Re: Lopovi

maksa83

Sad bih si dozvolio da maštam - u idealnom kosmosu državne službenike višeg reda (znači, rukovodioce bilo koje vrste) bi se plaćalo - prema učinku tj. ostvarenoj efikasnosti onoga čime rukovode. Plata cele Vlade da bude vezana za npr. GDP, ili njegov rast ili pad, poslaničke takođe, sa sve bonusima za merljivo povećan učinak. Krajnji zbir tih učinaka je - dobrobit društva. Ljudi koji odlučuju moraju da (što b' reko Taleb, ćao Matlab) imaju svoju "kožu u igri". To, naravno, zahteva konstantno pametno celishodno merenje na raznim nivoima i skalama. Dodatno - tvrdim da SVE može da se izmeri. Sve, bez izuzetka.


vid maksu sto bi djelio pravdu
ne mogu da se zakunem ali mislim da sam prije nekih 5,6 godina procitala kako su se poslanici u recimo nigeriji (ili nekoj vecoj africkoj naftoniji) dosjetili da si dijele bonuse spram rasta bdp-a
vodili se ovom tvojom logikom
zaradili ljudi
pa se sveo racun da su si isplacivali neke plate reda velicine 200 hiljada dolara godisnje... mijenjali mercedese na ne znam koliko mjeseci...
pish zivi
varljiva nauka ta statistika
psl_srbija psl_srbija 15:12 16.01.2014

Re: Lopovi

A da se ja pitam prvo bih im ove vanredne izbore što najavljuju stavio o trošku partija, a ne da svi mi plaćamo njihove rotacije bez ikakvih promena na bolje i da još čekamo pola godine da oni razdele svoja ministarstva klanovima. Ako ćeš izbore o trošku države, evo redovne plaćamo, ako ćeš vanredne, pare iz svog džepa.
Goran Vučković Goran Vučković 15:17 16.01.2014

Re: Lopovi


A da se ja pitam prvo bih im ove vanredne izbore što najavljuju stavio o trošku partija, a ne da svi mi plaćamo njihove rotacije bez ikakvih promena na bolje i da još čekamo pola godine da oni razdele svoja ministarstva klanovima. Ako ćeš izbore o trošku države, evo redovne plaćamo, ako ćeš vanredne, pare iz svog džepa.

Svi smo mi pomalo libertarijanci...
maksa83 maksa83 15:20 16.01.2014

Re: Lopovi

varljiva nauka ta statistika

Kažem - pametno i celishodno merenje.
Inače ćeš imati istu stvar kao i sa investment bankama - menadžment koji sam sebi isplaćuje vtrtoglave bonuse 2 dana pred bankrot firme. Opet moram da citiram Taleba koji kaže negde: "kad vidite negde da je neki visoki menadžer dobio ogroman bonus, nemojte da mislite da je to zato što je nešto mnogo pametno uradio - to je prosto topao ljudski gest čoveka - prema samom sebi" ; ).

Pošteno, pametno i celishodno merenje sa integritetom. No nijedan establišment neće učiniti taj hladan i neljudski gest - prema samom sebi. Zato cela stvar i jeste zatvorena u <fantaziranje> tag.
tadejus tadejus 15:32 16.01.2014

Re: Lopovi

maksa83

Pošteno, pametno i celishodno merenje sa integritetom.


e sad pametno, cjelishodno... pa sa integritetom..
ne kazem da se nista u domenu drzavne uprave ne da izmjeriti i adekvatno nagraditi..
ali bdp... to je zaista fantaziranje, pogotvo sto je izborni ciklus 4 godine a efekti reformi nerjetko vidljivi tek nakon 2 ili 3
ne ide to
na nekom mikro nivou.. pa sto da ne
podsticati konkurenciju izmedju bolnica, skola.. postavljati ciljeve i pratiti relaizaciju u opstoj upravi... sto da ne
moze tako
bice napretka i samim rastom bdp-a po glavi stanovnika
kad sluzbenik prestane da misli samo o praznom stomaku mozda nesto uradi i za opste dobro
ali ovo sa bdp-om je bas promasaj
i taj sto je sebi bonus isplacivao dan pred bankrot.. pa i on je to radio na osnovu rasta zarade (kad niko nije rekao da mora da opravda i odrzivost te zarade)
maksa83 maksa83 15:40 16.01.2014

Re: Lopovi

i taj sto je sebi bonus isplacivao dan pred bankrot.. pa i on je to radio na osnovu rasta zarade (kad niko nije rekao da mora da opravda i odrzivost te zarade)

Nije, taj je isplatio 2 dana pred bankrot "zato što je bio tako u mogućnosti", a strmoglav je bio neizbežan i svima jasan. Guglati Lehman Brothers bonus 2008, i to nije jedini slučaj.

ali ovo sa bdp-om je bas promasaj

Ma dobro, zaboravi BDP kao visokofrekventnu stimulaciju, štagod - nek' to bude funkcija sumarne efikasnosti njegovog ministarstva, ili njihova zajednička. Može bonus na kraju mandata kao neka funkcija rasta BDP-a. Kako god, samo da je "skin in the game", bato. (Seko).
freehand freehand 17:57 16.01.2014

Re: Lopovi

U ovoj i ovakvoj realnosti takav će, sva je prilika, da izostane. Odn. sistem je takav da mahom privlači mufljuze (što je normalno pošto su ga mufljuzi sklapali za sebe). No dobro...

Pa dobro, šta ćemo onda? Mislim, šta kaže Taleb?
Svi smo rođeni grešni, a u napoj zbilji lopov nije samo onaj koji "Lopovi!" viče najglasnije. Svi su lopovi sem Ja. Eventualno MI, dok se ne raziđemo.
Ko god se pobuni - taj je saučesnik.
Ima jedna sjajna epizoda u "Kiklopu" Ranka Marinkovića. Sa srećnim krajem, jer nesrećnog a smotanog Melkiora od besne rulje koja bi ga rastrgla pod dirigenstskom palicom jedinog pravog kradljivca a zbog nepostojećeg lopova i nepostojeće krađe - spašava samo jedan čovek.
Dovoljno hrabar da se suprotstavi i veruje svojim očima.
Pajz sad: biciklista.

P.S.
Melkior ostane sam pred hrpom razočaranih gledalaca kao krivac koji sada valja da odgovara za to razočaranje. I doista, gledali su u njega kao da ih je pozvao na neku predstavu gdje se nisu dovoljno zabavili i sad ga pitaju za objašnjenje.
On se stao i ponašati kao da je zaista nešto skrivio toj nezadovoljnoj rulji...
- Ja samo pitam, tko hrani tu fakinažu? - ponovi svoje pitanje radoznali
građanin s pločicom ZATVORENO. Sada je to pitanje iznio naglas pred sve
prisutne, oni su mu bezuvjetno dužni dati neki odgovor.
- Ha, tko? - slegne intrigantski jedan kome je sve jasno. - Jasno, zna se tko!
Zar niste opazili kako oni to rade? Kao da mu je meksikanski general intimus, pa
"bicikletimus", "bicikletimus", hokus-pokus, tu pravi cirkus, majmun jedan, a
ovaj mu tu na vagi sekundira, ovog slijepog čovjeka vuče za nos... A sve je to
dogovoreno, gospodo, i sad pogledajte što vam fali po džepovima. Bogme, meni ništa; bio sam ja u Meksiku, poznajem ja njihove metode.
Kao marionete povezane jednom niti koju je povukao iskusni Meksikanac, svi
prisutni napraviše iste brze i uplašene kretnje. Nastane nervozno opipavanje po
prsima, po bokovima, po bedrima, po svim mjestima gdje se nalaze džepovi. Jedan
je čak pogledao da li mu je još i vjenčani prsten na ruci...
Tada se odjednom začu uzvik "jao!", a to je znak krajnjeg očajanja. Sve ruke
odjednom stanu i sve se oči upiljiše u očajnika. On je kao smušen stajao
prekriženih ruku na prsima pritiskajući prazne džepove; kolutao je očima po
prisutnima tražeći od njih pomoć.
Melkior pogleda okradenog nesretnika: svi su, dakako, mogli opaziti njegovo
zaprepaštenje kad je u okradenom prepoznao Cvikera! Njegova nedužna misao da se
odavle neopažen izvuče (nije želio prisustvovati hvatanju džepara) pokazala se
sada vrlo naivnom. Ubrzo mu se objasnilo da je, na Meksikančevu sugestiju, ovdje
prešutno proglašen lopovom baš on! Lopovom ili lopovskim ortakom. Pod optužbom
tih strašnih pogleda što su od njega tražili priznanje, Melkior se sasvim
nerazumno zagleda u Cvikera u napregnutom očekivanju... čega? Dokaza svoje
nevinosti?
Što je očekivao od Cvikera ni sam nije znao. Valjda se ipak nadao da ga se
Cviker još nije sjetio... ono od neki dan... Samotres... A Cviker mu upravlja
suzan i tragičan pogled, pun molbe i mučeničkog praštanja (što nije ostalo
nezapaženo). Zatim, odvrativsi pogled neodređeno i smeteno nekud ustranu,
izgovori suznim glasom te se jedva čulo (ali čulo se)... jer on nikoga tu ne
optužuje, nego mu se srce očinsko cijepa nadvoje:
- Htio sam cipelice kupiti djetetu... Tata, kupi, veli, jedan broj veće, ja
rastem. Siromašno dijete, i na to misli. A sad, eto, jesen dolazi, kiša...
Dijete će mi brzo ići u školu.
Čitao je nitkov Dostojevskoga, pomisli na brzinu Melkior.
- A jesu li vam mnogo? - upita netko ganuto.
- Lisnicu s tisuću i dvjesto dinara. I sve dokumente. - Onda doda nakon dobro
odmjerene pauze, iz dna duše vapije, obraća se cijelom čovječanstvu -
Legitimaciju makar da mi vrati! Sada su ozbiljna vremena.
Bilo je ganutljivo. Jednoj ženi suze udarile na oči. Gle, jadnik, dijete mu
boso, a on legitimaciju samo traži! Sjeti se netko da bi trebalo pozvati
stražara... No Cvikeru se nije osobito svidio taj prijedlog: on se živo
usprotivi, čak do vrlo sumnjive granice; - Ne, ne, molim vas! Ljudi smo, treba
razumjeti...
- Čujte vi! - javi se odjednom biciklist uhvativši srdito Cvikera za lakat. -
Komu vi to lažete? Niste vi imali nikakve lisnice, otud stvar počinje. Sad je
došao, kad je ovaj iz Meksika upitao što nam fali po džepovima.
- Bože, ja? - prevrnuo Cviker očima, slika sveca-mučenika što poziva Boga za
svjedoka. - A otpočetka sam ovdje! Evo neka kaže ovaj tu gospodin, jesam li
stajao iza njega? Jeste li mi vi ugazili na nogu i rekli kao čovjek "pardon"?
Još se i trag od cipele poznaje, evo, gledajte.
Meksikanac je bio gospodin što mu je stao na nogu. On to i potvrdi glavom.
- Vidi ga, "trag se poznaje"! Dat ću ja tebi trag po gubici, lopove! Sad je
došao, i još me odmah pita: a je li bio stražar, molim vas? Kao da ja tebe ne
znam pijanduro! Zapio bi ti cipelice i božijega djeteta! Kako se samo sjetio,
bitanga!
- Čujete li, ljudi? - zaječi ojađeni Cviker. - Okradu te tako bezdušno, onda te
još i pijanicom proglase!
- Jasno, to su njihove metode - reče Meksikanac mrko, nečim strašno razočaran
na ovome svijetu. - Reci istinu, reći će ti da si pijan; laži, pitat će te što
želiš popiti. Pi! - otpljune žestoko i stane se probijati iz kruga oko vage: -
Pustite me da izađem, jer ću ja još ovdje komu zube sasuti... - a uz te riječi
Melkiora omjeri još jednom.
Njemu noge klecnuše. Meksikančeva je prijetnja naišla na odobravanje, a
Cvikerova nečuvena lopovština našla je otkrilje u čuvara svetosti privatnoga
vlasništva. Melkior zaključi da bi bilo vrijeme da umakne iz kruga ovih
poštenjacina, makar uz cijenu da poviču za njim: drž te lopova. On siđe s vage i
pokuša da se probije kroz (nazovimo ga tako) "Meksikančev prolaz", no odmah
nasta opće gunđanje... i zatvaranje prolaza. Oni su htjeli da se lopov uglavi
(ako usto bude i tučnjave, još bolje).
To ohrabri Cvikera. Biciklist mu nije uspio narušiti ugled... On drsko istupi
pred Melkiora:
- Hej, kamo, mladiću? A novac? Netko mora biti odgovoran!
- Idite vi samo - pokroviteljski marine Melkioru glavom biciklist. Onda lijevoj
ruci prepusti bicikl, a desnom se podboči, pred Cvikerom: - Evo, odgovoran sam
ja!
- Pa kako... " odgovoran sam ja?" - zamuca Cviker, napušta ga hrabrost. - Ja
samo molim, zar ne, da se potraži moj novac, bez uvrede... Ljudi smo, je li
tako? Ne treba se odmah... Ali poštenja mora biti!
Tada Melkior učini gestu sasvim glupe velikodušnosti: izvadi lisnicu u kojoj je
bilo naslagano nekoliko stotinjarki i jednu od njih pruži Cvikeru.
- Evo. Neka vam i drugi nešto dadu, a mene pustite na miru. Cviker požudno pruži
ruku za novcem, no biciklist mu je odbije ne birajući kod toga baš najblaži
način.
- Zašto? Kad gospodin hoće dati? - čudi se Cviker. - Vidite, kakvi ste vi... -
reče s blagim prijekorom i ponovo pokuša dohvatiti novčanicu.
Taj je način rasrdio biciklista i on ga klepne po ispruženoj ruci, a odmah i
potkrijepi taj postupak stisnutom šakom koju mu namijesti ispod nosa.
- No, pomiriši - reče mu darežljivo kao da mu nudi naranču, a onaj odvrati glavu
s grimasom dosade i gađenja.
- Gadi ti se, a? A tuđi novci, što? fino mirišu?
- Što tuđi?... Meni su ukrali... - Ali to je već zvučilo na uzmak. I doista,
Cviker se poče povlačiti ledimice braneći se nekim nejasnim mumljanjem nalik na
psovke. Našavši se izvan kruga, uzdahne iz dna duše "ah, teško poštenom
čovjeku!" i ode onim već poznatim poslovnim korakom.
I publika se stala razilaziti, razočarana.
- Sve su to fakini, kažem ja vama: jedan kao i drugi. Sad neka čovjek zna jesu
li mu ukrali ili nisu?
To je govorio građanin što je gladio uho, nezadovoljan što stvar nije
razjašnjena.
- Zar bi čovjek govorio da nisu?
- Ah, nemojte, danas jedino lopovi i viču: drž te tata.
Na mjestu ostadoše Melkior i biciklist.
maksa83 maksa83 18:18 16.01.2014

Re: Lopovi

Pajz sad: biciklista.

Pa ništa, 'nači Panić. Opet.
tsunade tsunade 23:42 16.01.2014

Re: Lopovi

Svi smo mi pomalo libertarijanci...


G r o f G r o f 19:19 16.01.2014

prazno nadmudrivanje...

ja razmišljam ovako...
većina branioca postojećeg stanja polazi od pretpostavke da je ono održivo i da je samo pitanje nekog janka, marka ili radulovića da li će ono trajati ili ne.
ljudi, blogeri, narodna maso, podjite od pretpostavke da ovo jednostavno ne može trajati.
zemlja u koju se sve uvozi i to uglavnom za devize pristigle po osnovu kredita mora se zapitati šta će se dogoditi kad kredita nestane i plus je počnu saletati da vrati podignute.
odakle će nam stići paradajz, luk, meso, televizori, jaja...a bogami i gaće.
naštampane dinare niko neće hteti a euri..cvrc.
zato, pre nego se to desi, treba naterati ljude da sami proizvode paradajz, luk, meso televizore, jaja...a bogami i gaće.
kako, prosto ko pasulj ( predlažem da pasulj, kad smo već kod njega, proizvodi sedam hiljada zaposlenih u RTSu. ne trebaju lekari njih ćemo zadržati gde jesu).
daklem, najveći potencijal radno sposobnih je medju džabalebarošima na državnim jaslama (bili su sposobni da se tu uvuku, znači uvek se dočekaju na noge). treba ih samo gurnuti na ulicu i kad ti počnu da grebu ima da za tren uposle i sebe i ove koji su trenutno bez posla. biće paradjza, luka, mesa ( da dalje ne nabrajam)...a bogami i ponešto za izvoz.
Još ostaje samo da se dinar oslabi da bi bili konkurentni.
Državi neće trebati toliko para pa će samoinicijativno smanjiti poreze da bi je voleli, mazili i zvali Srle.
Idila jedna.
U principu, to je to..
a u suprotnom, neka ispriča neko drugi, ne volim horore.

antioksidant antioksidant 19:36 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

većina branioca postojećeg stanja

ko brani postojece stanje?
G r o f G r o f 19:54 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

antioksidant
većina branioca postojećeg stanja

ko brani postojece stanje?


svi koji bi da gledaju kapitalizam iz nedodirljive VIP lože.
nema bato loža u kapitalzmu. istrči na teren i bori se.
cult cult 21:31 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

antioksidant
većina branioca postojećeg stanja

ko brani postojece stanje?


Priznaj da se šališ.
cult cult 21:32 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

daklem, najveći potencijal radno sposobnih je medju džabalebarošima na državnim jaslama (bili su sposobni da se tu uvuku, znači uvek se dočekaju na noge). treba ih samo gurnuti na ulicu i kad ti počnu da grebu ima da za tren uposle i sebe i ove koji su trenutno bez posla. biće paradjza, luka, mesa ( da dalje ne nabrajam)...a bogami i ponešto za izvoz.


Deluje surovo, ali do ovoga će doći pre ili kasnije.
antioksidant antioksidant 21:41 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

ko je "priznaj da se salis"?
cult cult 21:44 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

antioksidant
ko je "priznaj da se salis"?

ti.
"ko brani postojeće stanje?"
jedno par miliona Srbalja.
antioksidant antioksidant 22:07 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

ja?
pitao sam te ko je "priznaj da se salis" jer je to bio tvoj odgovor na pitanje - ko brani postojece stanje?
tih imaginarnih par miliona srba (bez drugih naroda) nisam primetio ovde pa zato i pitam - ko ovde brani postojece stanje?
ako ti neko napise da ti je predlog za resavanje glup, nesprovodiv ili skup, to ne znaci da "brani postojece stanje"
tsunade tsunade 22:18 16.01.2014

Re: prazno nadmudrivanje...

predlažem da pasulj, kad smo već kod njega, proizvodi sedam hiljada zaposlenih u RTSu.


freehand freehand 21:01 16.01.2014

Nova Vlada

Predsednik, prvi potpredsednik i ministarstva sile: Aleksandar vučić:
Sve ostalo: Sašar Radulović.
I Bog da nas vidi.

P.S. evo, rešio čovek da posle ministarstva rada i ministarstva finansija ukine i PIO fond.

DANAS SAZNAJE - inistarstvo privrede pripremilo plan sveobuhvatne poreske i penzione reforme Svim budućim penzionerima samo 200 evra mesečnoAutor: A. MiloševićBeograd - Svi stariji od 65 godina u Srbiji imaće istu penziju i ona će biti reda veličine 20.000 dinara, ako prođe predlog sveobuhvatne poreske i penzione reforme koji priprema Ministarstvo privrede, saznaje Danas.

LINK
Goran Vučković Goran Vučković 21:19 16.01.2014

Re: Nova Vlada

Ovo je otprilike kao državna penzija ovde u Britaniji (state pension) ili "narodna penzija" u Danskoj (folkepension) - daješ proporcionalno prihodima, a dobijaš isto (preko toga naravno možeš da uplaćuješ u privatne penzijske fondove, ako hoćeš da imaš više para kad se penzionišeš). Ako se sećam Sašine priče, na to bi se progresivno došlo posle 10-20 godina (osim ako nije promenio mišljenje).

Jedan protiv svih... računam zaslužio bar neku medaljicu za hrabrost
cult cult 21:30 16.01.2014

Re: Nova Vlada

na to bi se progresivno došlo posle 10-20 godina (osim ako nije promenio mišljenje).


Mislim da je jednom pričao o tome objašnjavajući kanadski sistem. Svakom gradjaninu posle 65 godine sleduje penzija koja je minimum za život. Ko hoće više od toga, uplaćuje od plate u penzione fondove.

Lajk za mesto gde freehand završava citat : )
Ovaj bitniji deo je u nastavku teksta.
freehand freehand 21:38 16.01.2014

Re: Nova Vlada

Lajk za mesto gde freehand završava citat : )
Ovaj bitniji deo je u nastavku teksta.

E nek si lajkovao.
Nije namerno prekinuto, ja obično citat stavim samo kao uvod, a tu je link svakako.
Sad neku reč o nadležnostima ministarstava.

tsunade tsunade 22:13 16.01.2014

Re: Nova Vlada

Mislim da je jednom pričao o tome objašnjavajući kanadski sistem. Svakom gradjaninu posle 65 godine sleduje penzija koja je minimum za život. Ko hoće više od toga, uplaćuje od plate u penzione fondove.


mislim da je tako i na novom zelandu. ima puno država sa tim sistemom al ovde to izgovoriti je jeres nezapamćena. pri čemu bi 70 odsto penzionera dupe dali za 200 evra.
cult cult 22:19 16.01.2014

Re: Nova Vlada

tsunade
Mislim da je jednom pričao o tome objašnjavajući kanadski sistem. Svakom gradjaninu posle 65 godine sleduje penzija koja je minimum za život. Ko hoće više od toga, uplaćuje od plate u penzione fondove.


mislim da je tako i na novom zelandu. ima puno država sa tim sistemom al ovde to izgovoriti je jeres nezapamćena. pri čemu bi 70 odsto penzionera dupe dali za 200 evra.


Eno na tviteru skaču kroz prozor od besa..
Ima i jedno samospaljivanje.
freehand freehand 22:31 16.01.2014

Re: Nova Vlada

cult
tsunade
Mislim da je jednom pričao o tome objašnjavajući kanadski sistem. Svakom gradjaninu posle 65 godine sleduje penzija koja je minimum za život. Ko hoće više od toga, uplaćuje od plate u penzione fondove.


mislim da je tako i na novom zelandu. ima puno država sa tim sistemom al ovde to izgovoriti je jeres nezapamćena. pri čemu bi 70 odsto penzionera dupe dali za 200 evra.


Eno na tviteru skaču kroz prozor od besa..
Ima i jedno samospaljivanje.

A ko ovde i za šta dupe daje?
tsunade tsunade 22:36 16.01.2014

Re: Nova Vlada

Eno na tviteru skaču kroz prozor od besa..
Ima i jedno samospaljivanje.


ma danima gledam samoupravljače kako skaču, pište i vrište jer radulović im opasno drma kavez svaki dan po ceo dan.
antioksidant antioksidant 22:47 16.01.2014

Re: Nova Vlada

kako je proslo u becu?
petronijevic001 petronijevic001 22:52 16.01.2014

Re:

Када се једном обрачунамо са тим лезилебовићима, џабалебарошима и паразитима из јавног сектора и када лимитирамо пензије на мизерних 20 000 динара, ко ће куповати робе и услуге фамозног "реалног" сектора(који нешто наводно производи)?

Да би се одржала привредна активност на садашњем нивоу нужно је да постоји бар садашњи ниво тражње, а то ће тешко одржати и са досадашњим мерама умереног стезања каиша, а у случају неког драстичнијег резања јавног сектора може се очекивати и драстичнији пад тражње.




cult cult 23:00 16.01.2014

Re: Re:




и када лимитирамо пензије на мизерних 20 000 динара,


Prosečna penzija u Srbiji 2014. godine iznosi 23571,00 rsd ili 204 eur.
Pozzz
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:04 16.01.2014

Re: Re:

Када се једном обрачунамо са тим лезилебовићима, џабалебарошима и паразитима из јавног сектора и када лимитирамо пензије на мизерних 20 000 динара, ко ће куповати робе и услуге фамозног "реалног" сектора(који нешто наводно производи)?

Да би се одржала привредна активност на садашњем нивоу нужно је да постоји бар садашњи ниво тражње


Odkale uzeti pare da se ta tražnja plati, bog vas 'ebo?
Milsim ljudi znate li vi da saberete dva i dva?

Obezbediti tražnju tako što ćete uzeti od onih koji proizvode nešto što se može prodati i za to uzeti pare, te pare od njih uzetii dati ih drugima da ovi plaćaju "učitelje plivanja" i tako ćemo obezbediti tražnju.
Drugi način namicanja para za tražnju je zaduživanje zemlje.

Trećeg nema.

I koji način predlažete?

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:06 16.01.2014

Re: Re:

Prosečna penzija u Srbiji 2014. godine iznosi 23571,00 rsd ili 204 eur.


Onih koji primaju taj iznos ili manji od toga je sigurno sedamdeset posto penzionera.
I sad je velika frka ako se neke penzije skinu na prosek.
G r o f G r o f 23:11 16.01.2014

Re: Re:

Када се једном обрачунамо са тим лезилебовићима, џабалебарошима и паразитима из јавног сектора и када лимитирамо пензије на мизерних 20 000 динара, ко ће куповати робе и услуге фамозног "реалног" сектора(који нешто наводно производи)?


Navodno će se javiti dobrovoljci koji će uzimati pare iz budžeta i nemilosrdno trošiti.
arcins arcins 23:34 16.01.2014

Re: Re:

hoochie coochie man
Када се једном обрачунамо са тим лезилебовићима, џабалебарошима и паразитима из јавног сектора и када лимитирамо пензије на мизерних 20 000 динара, ко ће куповати робе и услуге фамозног "реалног" сектора(који нешто наводно производи)?

Да би се одржала привредна активност на садашњем нивоу нужно је да постоји бар садашњи ниво тражње


Odkale uzeti pare da se ta tražnja plati, bog vas 'ebo?
Milsim ljudi znate li vi da saberete dva i dva?

Obezbediti tražmju tako što čete uzeti od onih koji proizvode nešto što se može prodati i za to uzeti pare, te pare od njih uzetii dati ih drugima da ovi plaćaju "učitelje plivanja" i tako ćemo obezbediti tražnju.
Drugi način namicanja para za tražnju je zaduživanje zemlje.

Trećeg nema.

I koji način predlažete?




Kako nema?
Zamisli da je Ministar, umesto rezova u javnom sektoru, predlozio ritualno samoubistvo svih penzionera u Srbiji. Pa umesto sadasnjih 1.700.000 (recimo) nema nijednog, pa onda nema problema sa penzionim fondom. Pa se onda malo razigra, pa prebaci 700.000 zaposlenih (moze i privatni i javni sektor) u penziju a na njihovo mesto ubaci nezaposlene, pa usput resi i nezaposlenost u drzavi. Sve ovo bi rezultiralo smanjenjem rahoda za penzije za 60%, eliminacijom neaposlenosti i povecanjem privredne aktivnosti (potraznje roba i usluga u vezi sa sahranom).......jel' se jos uvek misli da Radulovic predlaze nesto drasticno?
milisav68 milisav68 23:50 16.01.2014

Re: Re:

hoochie coochie man

Onih koji primaju taj iznos ili manji od toga je sigurno sedamdeset posto penzionera.
I sad je velika frka ako se neke penzije skinu na prosek.

Naravno.
Na osnovu ovih podataka može se zaključiti da je u Srbiji još krajem 2010. godine, ili početkom 2011. godine broj isplaćenih penzija premašio broj isplaćenih zarada.

Duža vremenska serija o kretanju broja penzionera i prosečnim penzijama, a koja bi uključivala i profesionalna vojna lica, ne postoji, tako da ćemo se ovim podacima uporedivo baviti tek od 2013. godine.

Kada se pomnože broj penzionera i prosečne penzije dolazimo do fonda isplaćenih penzija koji je u februaru izneo 37,7 milijardi dinara. Deleći ovu svotu sa brojem penzionera dolazimo do prosečne penzije svih kategorija od 22.335 dinara.

U strukturi svih penzionera starosne penzije prima 57,2% korisnika (966 hiljada), invalidske 20,8% (350 hiljada) i porodične 22% (371 hiljada).

Prosečna zarada u februaru iznela je 40.003 dinara. Prosečna penzija za sve korisnike bila je 55,8% prosečne neto zarade. Međutim, kada pogledamo strukturu penzionera odstupanja su relativno velika: starosna vojna penzija je 21,8 iznad prosečne plate, a porodična poljoprivredna 87% manja. Prosečna starosna za zaposlene (27.149 dinara) bila je na 67,9% vrednosti prosečne zarade.

Penzije iznad prosečne zarade u februaru je primilio 131.953 penzionera iz zaposlenih, 21.412 vojnih, 5.898 samostalnih i 58 poljoprivrednih.

Po posebnim propisima u kategoriji zaposlenih penzije je u februaru primilo 134.005 lica. Tako imamo:

Prema posebnim saveznim propisima:

Učesnike NOR-a pre 9.9.1943 – 12.718 lica (prosečna penzija 28.582 dinara)

Nosioce spomenica iz 1941. godine – 1.314 (45.659RSD)

Savezno MIP – 213 (44.366RSD)

Savezno MUP – 1.301 (40.512RSD)

Administrativne penzije – 1.054 (31.180RSD)

Prema posebnim republičkim propisima:

Učesnici NOR-a posle 9.9.1943 – 44.652 (22.100RSD)

Borci na odgovornim dužnicima – 499 (30.792RSD)

Republičko MUP – 22.867 (41.650RSD)

Izuzetne penzije – 225 (32.839RSD)

Akademici – 28 (57.901RSD)

Rudari – 2.243 (23.681RSD)

Prof.vojna lica 46.890 (42.206RSD).

Učesnika NOR-a, boraca ima i kod samostalnih delatnosti (1.716 lica), a i među poljoprivrednicima (5.013 lica). Interesantno je da je najveća razlika između učesnika NOR-a do i nakon 1943. godine kod poljoprivrednih penzionera: 271 je bio u NOR-u pre 9.9.1943. a čak 4.739 nakon tog datuma, dok je kod zaposlenih odnos 12.718 prema 44.652 lica.

Interesantno je da je ukupan broj korisnika penzija iz učešća u NOR-u, zaslužnih boraca u februaru bio 65.906 lica i primili su penzije u iznosu od 1.451,7 miliona dinara. Interesantno je, jer ako pođemo od pretpostavke da se u NOR išlo sa 20 godina, a rat je završen sa prosečnih 24 godine, prosečna starost učesnika NOR-a trebalo bi da danas bude 91 godina. Stoga bi bilo dobro da se uporedi ovaj broj boraca sa popisanim brojem osoba starijih od 90 godina prema popisu stanovništva iz prošle godine, a kako bi se utvrdilo da li su i bebe i deca ratovali pre 67 godina.


link
inco inco 23:50 16.01.2014

Re: Re:

hoochie coochie man
Odkale uzeti pare da se ta tražnja plati, bog vas 'ebo?
Milsim ljudi znate li vi da saberete dva i dva?


Ali, HCM, ne razumeš. Reč je o vođenju logikom da se nezarađeni novci najlakše troše - il' kao što ide jedan od retkih pametnih citata iz Lepa sela lepo gore: "Da je pošteno zarađena (kuća) ne bi ih tako lako palili jedni drugima". Onaj ko zaradi novac zna njegovu pravu vrednost pa neće olako da ga troši. To za posledicu ima smanjenje potrošnje, a onda dalje po principu spojenih sudova manje se novca vraća u privredu i na kraju privreda crkne.

Zato su altruisti iz javnog sektora smislili kako da nam pomognu - uzeće lepo naše novce i podeliti među sobom a onda se žrtvovati trošenjem istog da kupe od nas proizvode i usluge i tako spasu privredu od propadanja - dobro sad, kupiće oni malo više od stranaca jerbo im mi nismo dovoljno kvalitetni, a i malo Grčka/Turska/Italija/Španija jer nisu oni krivi što mi nemamo more, al' vala zaslužili su oni kad se tako nesebično žrtvuju. Žrtva je to, ej! Da njih nema mi ne bismo znali kako da novac trošimo i sve bi stalo. Zato treba da im se klanjamo, kao što pred šalterima i činimo, jer da nema njih - kao što lepo kolega petronijevic001 primećuje gore - ode mas' u propast! A mi, nezahvalnici, još zapeli da ih zovemo parazitima...
cult cult 23:54 16.01.2014

Re: Re:

hoochie coochie man
Prosečna penzija u Srbiji 2014. godine iznosi 23571,00 rsd ili 204 eur.


Onih koji primaju taj iznos ili manji od toga je sigurno sedamdeset posto penzionera.
I sad je velika frka ako se neke penzije skinu na prosek.


Ma, samo da se ništa ne menja.
Dobro je sigurno i toplo u državnom krdu.
Šta bre oće ove gazde i njihovi radnici.
Da su pametniji, ne bi ni radili tamo.
Znaš kad bi ja radio za dvesta evra.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:05 17.01.2014

Re: Re:

zeće lepo naše novce i podeliti među sobom a onda se žrtvovati trošenjem istog da kupe od nas proizvode i usluge i tako spasu privredu od propadanja. Žrtva je to, ej!


Suze su mi sad potekle.

Oni se žrtvuju a ja, u neznanju ako mi je to ikakvo opravdanje, takve ljude parazitima zovem.
freehand freehand 00:05 17.01.2014

Re: Re:

Šta bre oće ove gazde i njihovi radnici.

Pazi, nisam do sad video ni čuo da su radnici neku prozborili, ni na blogu ni inače. Nema ih ni u sindikatima ni u komorama. Sem ovog psl srbija. A on se baš nije slagao sa vama. Da, i ljudi koji za pristojne novce rade stručne poslove za strane firme.
Čak sam siguran da bi ti njihovi radnici, kad bi smeli, tražili potpuno suprotno od gazda.
Ali ne sporim da ti to dobro zvuči, jako. Još da je istina.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:08 17.01.2014

Re: Re:

Šta bre oće ove gazde i njihovi radnici.


A sve se kao za radnike brinu.
I dok se brinu posla i radnika sve manje i manje, od njihove silne brige.
Pustite bre ljude neka se međusobno dogovaraju ko će kod koga i za koliko para da radi.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 17.01.2014

Re: Re:

Čak sam siguran da bi ti njihovi radnici, kad bi smeli, tražili potpuno suprotno od gazda.


Nemoj biti siguran Fri.
tsunade tsunade 00:12 17.01.2014

Re: Re:

Prosečna penzija u Srbiji 2014. godine iznosi 23571,00 rsd ili 204 eur.


više od 146.000 živi sa manje od 13.000 dinara
inco inco 00:32 17.01.2014

Re: Re:

tsunade
više od 146.000 živi sa manje od 13.000 dinara


Njima da se peMzije dignu na 200 jura! Ali druge peMzije da se ne diraju. Pare će nam doneti šeik.

Ili ćemo da drmnemo još malo od poslodavaca, neće oni tu da nam se vozu u džipovima i time pokazuju da imaju veća i skuplja vozila od sinoda SPC i politikanata koji se požrtvovano brinu za našu vrlu radničku klasu
petronijevic001 petronijevic001 02:21 17.01.2014

Re: Re:

Zato su altruisti iz javnog sektora smislili kako da nam pomognu - uzeće lepo naše novce i podeliti među sobom a onda se žrtvovati trošenjem istog da kupe od nas proizvode i usluge i tako spasu privredu od propadanja - dobro sad, kupiće oni malo više od stranaca jerbo im mi nismo dovoljno kvalitetni, a i malo Grčka/Turska/Italija/Španija jer nisu oni krivi što mi nemamo more, al' vala zaslužili su oni kad se tako nesebično žrtvuju. Žrtva je to, ej! Da njih nema mi ne bismo znali kako da novac trošimo i sve bi stalo. Zato treba da im se klanjamo, kao što pred šalterima i činimo, jer da nema njih - kao što lepo kolega petronijevic001 primećuje gore - ode mas' u propast! A mi, nezahvalnici, još zapeli da ih zovemo parazitima...


То је стварно глупо, постоји неки јавни сектор који само троши, а не производи никаква добра.То су измислили само да би загорчавали живот и пљачкали.

Могли би лепо да се вратимо на модел из 19 века, да укинемо државно школство и здравство, да укинемо било какав Закон о раду(довољан је Закон о облигационим односима), пензије(иначе је свако дужан да издржава своје родитеље), јавна предузећа.Довољно је да задржимо нешто полиције и војске, и 10 000 чиновника. Све би било уравнотежено, држава би била "ноћни чувар", како је записано у књигама.

Проблем је што овај модел нико не жели, када се помену паразити и зле буџетлије онда се одмах каже да се не мисли на лекаре и мед.сестре, наставнике,учитеље, професоре, они су нам потребни и њих никако не дирати а у здравству и школству ради бар 250 000 људи.Пензионери су поштено зарадили своје пензије и то никако не дирати, а потребни су нам и струја, вода, полиција, војска па не дирати ЕПС, комунална предузећа, МУП, ВС итд.

На крају избор мора да се сузи на класичне чиновнике, а то је свега 28 000 људи, и ту се нека уштеда може мерити са 1000-2000 запослених, што је кап у мору.




vrabac_u_steni vrabac_u_steni 04:40 17.01.2014

Re: Re:

freehand
Šta bre oće ove gazde i njihovi radnici.

Pazi, nisam do sad video ni čuo da su radnici neku prozborili, ni na blogu ni inače. Nema ih ni u sindikatima ni u komorama. Sem ovog psl srbija. A on se baš nije slagao sa vama. Da, i ljudi koji za pristojne novce rade stručne poslove za strane firme.
Čak sam siguran da bi ti njihovi radnici, kad bi smeli, tražili potpuno suprotno od gazda.
Ali ne sporim da ti to dobro zvuči, jako. Još da je istina.


Evo ja.
Ja sam podržao Kaltov post sa nekoliko komentara.
alselone alselone 08:47 17.01.2014

Re: Re:

Onih koji primaju taj iznos ili manji od toga je sigurno sedamdeset posto penzionera.


Moja baka prima oko 13 hiljada. Dovoljno za racune i pola hleba dnevno. Ona bi se preporodila kad bi dobila 200 evra.
psl_srbija psl_srbija 09:32 17.01.2014

Re: Nova Vlada

ma danima gledam samoupravljače kako skaču, pište i vrište jer radulović im opasno drma kavez svaki dan po ceo dan.


Po tebi između "samoupravljača", da čitam komunista ili socijalista valjda, i neoliberala nema ništa izgleda? Ali to je samo po tebi, a po meni postoji nešto što se zove socijaldemokratija, a ona ne uzima od siromašnih da bi dala bogatima! To što ti ne razlikuješ socijaldemokratu od socijaliste ili komuniste je tvoj problem i tvoja politička nepismenost.

A da vidimo kome to Radulović drma kavez, ljudima koji rade u javnim preduzećima, inženjerima, radnicima, ljudima koji kao i mi u privatnim preduzećima rade svoj posao. To su ljudi iz EPS-a iz Telekoma, iz instituta kakvi su "Pupin", "Tesla" i mnogi drugi. A ko je kriv za loše stanje u javnom sektoru - političari i direktori postavljeni od strane tih političara! Ko će da odgovara - običan narod! Ko je Radulović - stečajni upranik koji zatvara fabrike i tera narod na ulicu jer su takvi kao on, političari i direktori vezani za njih, upropastili ta ista preduzeća i napljačkali se. Ko će to da plati, običan narod. A šta uz to još ide - robovlasnički zakon o radu! A šta još i preko toga ide - smanjenje nameta poslodavcu na račun radnika i građana! Da li je nekome nešto nejasno?
psl_srbija psl_srbija 09:38 17.01.2014

Re: Re:

Да би се одржала привредна активност на садашњем нивоу нужно је да постоји бар садашњи ниво тражње


A tražnju ćeš da povećaš tako što ćeš ceo srednji sloj da oteraš u siromaštvo, jel da? A uostalom još jedan važan razlog zbog kog se u Srbiji smanjuje tražnja je i taj što smo za 10 godina izgubili 300.000 stanovnika, a to niko ne spominje. Mi se gasimo biološki, ne samo privredno! A novi zakon o radu će srozati i natalitet, jer neće neko ko radi večito na određeno i to na prijavljen minimalac isto razmišljati o proširenju porodice kao neko ko ima stalno zaposlenje i sve na belo. Ali vama se diže kosa na glavi čim se pomenu socijalne teme, a bez njih je svako društvo samo obična kapitalistička džungla gde jači jede slabijeg i na kraju nema šta da jede kad pojede sve slabije. Nama treba socijaldemokratija (koja prihvata kapitalistički sistem, da ne bude zabune kod nepismenih), a ne neoliberalizam!
Goran Vučković Goran Vučković 10:13 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Ko će da odgovara - običan narod! Ko je Radulović - stečajni upranik koji zatvara fabrike i tera narod na ulicu jer su takvi kao on, političari i direktori vezani za njih, upropastili ta ista preduzeća i napljačkali se.

Da, on zatvara fabrike čiji su proizvod poslednjih 20 godina bili pre svega gubici. Tojest pokušava da ih pretvori u nešto što ne proizvodi gubitke.

Ne, preduzeća nisu upropastili političari kao on. Preduzeća su upropastili stariji pajtosi Ivice Dačića i Aleksandra Vučića, dok je izvesni inženjer elektrotehnike Radulović pravio firme po US i Kanadi.

Da si čitao Sašine blogove video bi da je on u stvari socijaldemokrata, samo što on ne misli da pare rastu na drveću. E sad, nisam siguran koliko mu je makroekonomija, sa svojim neočiglednim akcijama i reakcijama, bliska (evo ovde imamo eksperta - ili šta je već ženski rod od reči ekspert - ekspertkinja?) - ali čini mi se da mu za sada manje oponiraju makroekonomisti, a više, što reče Brkić, a na njega se nadoveza Cult - rentijeri.

U jednoj od tih fabrika inače radi i moja sestra, a radio je i moj otac. Ako te zanima kada i kako je ta fabrika propala, imaš o tome ovde.

Sestra mi reče da će ići u Beograd na neke demonstracije protiv Radulovića uskoro. Padaju mi na pamet reči jedne pesme: "sad grmi razum u svom gnevu"...

freehand freehand 10:38 17.01.2014

Re: Re:

vrabac_u_steni
freehand
Šta bre oće ove gazde i njihovi radnici.

Pazi, nisam do sad video ni čuo da su radnici neku prozborili, ni na blogu ni inače. Nema ih ni u sindikatima ni u komorama. Sem ovog psl srbija. A on se baš nije slagao sa vama. Da, i ljudi koji za pristojne novce rade stručne poslove za strane firme.
Čak sam siguran da bi ti njihovi radnici, kad bi smeli, tražili potpuno suprotno od gazda.
Ali ne sporim da ti to dobro zvuči, jako. Još da je istina.


Evo ja.
Ja sam podržao Kaltov post sa nekoliko komentara.

Da, i ljudi koji za pristojne novce rade stručne poslove za strane firme.

Programeri i softveraši. Uglavnom ljudi koji ne zavise od tržišta Srbije.
I naravno - govorio sam generalno.
Goran Vučković Goran Vučković 10:48 17.01.2014

Re: Re:

Programeri i softveraši. Uglavnom ljudi koji ne zavise od tržišta Srbije.

To se nekad zvalo "izvoznici", čini mi se. I grupa je bila mnogo, mnogo veća.
tadejus tadejus 11:00 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Goran Vučković
E sad, nisam siguran koliko mu je makroekonomija, sa svojim neočiglednim akcijama i reakcijama, bliska


ali čini mi se da mu za sada manje oponiraju makroekonomisti, a više, što reče Brkić, a na njega se nadoveza Cult - rentijeri.


meni se cini da mu nije bliska makroekonomija uopste, a sto je gore jos su mu manje bliske javne finansije
on bi u sustini morao raditi kao dio tima ali cini se da on to ne umije

ja ga nacelno podrzavam, osvjezenje je u moru ljudi koje boli uvo da rade svoj posao po tim ministarstvima.. ali mislim da je opasan nacin na koji radi (sam, bez tima, preko koljena)...
no dobro svkako nije najveci od nasih problema, mozda bolje i da se radi i pogresno ali da se radi nesto, pa cemo popravljati, nego da gledamo pogubni status quo dovijeka


e sad kritike makroekonomista sto se tice..
pogana je to sorta
nece niko nista javno da kaze, sto bi
svi su clanovi u po pet komisija ovih i onih, sto da to ugrozavaju
ne diraj me, ne diram te...
kazem sta imam na nekom vec skupu, izdam kvartalni pregled... napisem strucni osvrt... posteno
da prozivam... necu..
kad ne prigovaraju jorgovanki onda znas koliko je situacija mrka kapa
radulovic tu na red doci nece nikada
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 11:03 17.01.2014

Re: Re:

freehand

Da, i ljudi koji za pristojne novce rade stručne poslove za strane firme.

Programeri i softveraši. Uglavnom ljudi koji ne zavise od tržišta Srbije.
I naravno - govorio sam generalno.


Firma je u potpunosti domaća i radi uglavnom za domaće tržište. Ono što ne ulazi u to "uglavnom" je inostranstvo koje do pre 25 godina nije bilo inostranstvo.
Pokrivamo magacine i proizvodnju (gde je još ima).
Veruj da smo vrlo osetljivi na stanje u domaćoj privredi.

A izvini ako nisam ukapirao generalizaciju. Meni je ovo delovalo dosta bukvalno:


Pazi, nisam do sad video ni čuo da su radnici neku prozborili, ni na blogu ni inače.

maksa83 maksa83 11:25 17.01.2014

Re: Re:

Programeri i softveraši.

Da, da... softver, ludilo, džipovi, kerneli, starlete, klabing, segmentation faultovi, Ibica, memory leakovi, glamur, Kopakabana...

Oh wait...
cult cult 11:27 17.01.2014

Re: Nova Vlada

svi su clanovi u po pet komisija ovih i onih, sto da to ugrozavaju
ne diraj me, ne diram te...
kazem sta imam na nekom vec skupu, izdam kvartalni pregled... napisem strucni osvrt... posteno
da prozivam... necu..
kad ne prigovaraju jorgovanki onda znas koliko je situacija mrka kapa


Do srži smo korumpirani.
Neverovatno šta od ljudi napravi sistem.
I još kao postoji "sloboda izbora". Kakva perverzija.

Iskreno želim postpetooktobarskom sistemu što skoriji krah.
Mi jednostavno uvek i sve moramo na teži način.
alselone alselone 11:28 17.01.2014

Re: Re:

Da, da... softver, ludilo, džipovi, kerneli, starlete, klabing, segmetation faultovi, Ibica, memory leakovi, glamur, Kopakabana...


Izgibo!

freehand freehand 11:31 17.01.2014

Re: Re:

maksa83
Programeri i softveraši.

Da, da... softver, ludilo, džipovi, kerneli, Ibica, segmetation faultovi, Ibica, memory leakovi, Kopakabana...

Oh wait...

Oh wait:
malo izvrtanja, malo dodavanja...
Hiljadu evriča je za prosek u Srbiji i džip i Kopakabana.
A ljudi iz branše koje znam prave sa lakoćom 1.500-2.000. Od kuće.
No nije smisao konstatacije bila stigmatizacija, već upravo to što rekoh - konstatacija.
Daj Bože da vas ima 10x ili 50x više.
Samo što rasterećenost od dnevnih problema ne znači obaveznu i veću objektivnost.
Nekad upravo suprotno.
psl_srbija psl_srbija 11:43 17.01.2014

Re: Nova Vlada

video bi da je on u stvari socijaldemokrata


Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha socijaldemokrata, ha, ha, ha, ha!
Čist neoliberal po zakonima koje donosi! Šta je pisao po blogovima me ne zanima, možda se promenio pod političkim pritiskom.

Znaš šta bi uradio socijaldemokrata? Uveo bi veći porez na luskuz i luksuznije nekretnine, uveo bi stroge primene zakona, da ne drže radnike neprijavljeno, da iskoreni sivu zonu, da spreči zloupotrebe od strane poslodavaca, da direktori preduzeća odgovaraju svojom imovinom za gubitke i dugove. Uveo bi veći i to progresivni porez na dobit preduzeća. Uveo bi jasne zakone koje ne tumači ko kako stigne, nego isto za sve. Hapsio bi sve koji pokušavaju da zakinu PDV, druge poreze, doprinose i ostala davanja. Ukinuo bi subvencije privatnim preduzećima da ne narušava tržišnu ekonomiju. Ne bi prodavao javna preduzeća već bi uveo racionalizaciju poslovanja i kontrolu pljačkanja. Uveo bi porez na imovinu i PDV crkvama i verskim zajednicama, da ne glume bogove. Uveo bi poreze na izdavanje stanova, poreze i to ne paušalne privatnim lekarima, advokatima koji zarađuju basnoslovno. Jednom rečju uzimao bi od onih koji imaju, a ne povećavao posebnu stopu PDV-a jer to najviše pogađa najsiromašnije. Da vidiš kako bi se punila kasa!
cult cult 11:51 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Znaš šta bi uradio socijaldemokrata? Uveo bi veći porez na luskuz i luksuznije nekretnine, uveo bi stroge primene zakona, da ne drže radnike neprijavljeno, da iskoreni sivu zonu, da spreči zloupotrebe od strane poslodavaca, da direktori preduzeća odgovaraju svojom imovinom za gubitke i dugove. Uveo bi veći i to progresivni porez na dobit preduzeća. Uveo bi jasne zakone koje ne tumači ko kako stigne, nego isto za sve. Hapsio bi sve koji pokušavaju da zakinu PDV, druge poreze, doprinose i ostala davanja. Ukinuo bi subvencije privatnim preduzećima da ne narušava tržišnu ekonomiju. Ne bi prodavao javna preduzeća već bi uveo racionalizaciju poslovanja i kontrolu pljačkanja. Uveo bi porez na imovinu i PDV crkvama i verskim zajednicama, da ne glume bogove. Uveo bi poreze na izdavanje stanova, poreze i to ne paušalne privatnim lekarima, advokatima koji zarađuju basnoslovno. Da vidiš kako bi se punila kasa!


a da ipak pročitaš te njegove blogove?
maksa83 maksa83 11:54 17.01.2014

Re: Re:

Daj Bože da vas ima 10x ili 50x više.

Pa ima nas, dosta više. Samo to u poslednjih 10+ godina o'šlo u Palo Alto, MinKen, Fran'furt, London ... zato što je nekome ovde bilo važnije da spakuje ortacima Luku Beograd, C-Market, Fidelinku, pare iz Agrobanke, prekopavanje Tašmajdana i Bulevara i prateće đakonije nego da otvori i produva osnovni tok likvidnosti XXI veka - mogućnost da prodaješ stvari (omanjoj, al' takva je kakva je) -Planeti. Ne mora to da bude softver, mogu da budu farmerke, čarape, lepe saksije štampane na 3D printeru, usluge prevođenja, održavanje sajtova. Farmerke nisu slučajno u ovoj rečenici, postoji zanimljiv case study sa tužnim krajem o tipu koji je ovde do pre neku godinu imao proizvodnju i prodaju farmerki (neki dizajnirani hipsteraj sa džepovima za gedžete) pa je iselio odavde, i može da se pročita njegova priča o tome zašto je iselio - vinjeta privrednog miljea koji su ovde stvorili Mladža i Deda Mraz onog Ljubinog malog.

Pričam sa tipom (našim) koji je u Poljskoj (koja treba da nam bude uzor vitalne države koja se uspešno iskopala u post-komunizmu) poslednjih 20+ godina imao razne biznise - restoran u biznis centru, uvoz Dr Martensa i Diesela, pa računam da zna ponešto, i on kaže da u Poljskoj - šta god radiš - ako nemaš Intenet prodaju - n-e p-o-s-t-o-j-i-š. Naši napori u tom smeru su bili veseli tviteraši Jasna Matić - Dulić - Radujko - Dinkić. Jebalo im se živo, daj da se tvituje i slika i kupuju ćevapi za tweetupove gde ćemo glumiti prijatelje napretka, a onda Rasim slavodobitno najavi da sad možemo da trošimo pare preko PayPala. Jako je dobro ne gledati ih više.

psl_srbija psl_srbija 11:55 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Hoću da pročitam, daj link.
freehand freehand 12:09 17.01.2014

Re: Re:

maksa83
Daj Bože da vas ima 10x ili 50x više.

Pa ima nas, dosta više. Samo to u poslednjih 10+ godina o'šlo u Palo Alto, MinKen, Fran'furt, London ... zato što je nekome ovde bilo važnije da spakuje ortacima Luku Beograd, C-Market, pare iz Agrobanke, prekopavanje Tašmajdana i Bulevara i prateće đakonije nego da otvori i produva osnovni tok likvidnosti XXI veka - mogućnost da prodaješ stvari (omanjoj, al' takva je kakva je) -Planeti. Ne mora to da bude softver, mogu da budu farmerke, čarape, lepe saksije štampane na 3D printeru, usluge prevođenja, održavanje sajtova. Farmerke nisu slučajno u ovoj rečenici, postoji zanimljiv case study sa tužnim krajem o tipu koji je ovde do pre neku godinu imao proizvodnju i prodaju farmerki (neki dizajnirani hipsteraj sa džepovima za gedžete) pa je iselio odavde, i može da se pročita njegova priča o tome zašto je iselio - vinjeta privrednog miljea koji su ovde stvorili Mladža i Deda Mraz onog Ljubinog malog.

Pričam sa tipom (našim) koji je u Poljskoj (koja treba da nam bude uzor vitalne države koja se uspešno iskopala u post-komunizmu) poslednjih 20+ godina imao razne biznise - restoran u biznis centru, uvoz Dr Martensa i Diesela, i kaže da u Poljskoj - šta god radiš - ako nemaš Intenet prodaju - n-e p-o-s-t-o-j-i-š. Naši napori u tom smeru su bili veseli tviteraši Jasna Matić - Dulić - Radujko - Dinkić. Jebalo im se živo, daj da se tvituje i slika i kupuju ćevapi za tweetupove gde ćemo glumiti prijatelje napretka, a onda Rasim slavodobitno najavi da sad možemo da trošimo pare preko PayPala. Jako je dobro ne gledati ih više.


Fokus na suštinu je 2/3 rešenja.
Fil od poluistina i široko rasprostranjenih i visokoprijemčivih etiketa čine da to rešenje izgleda kao 101%.
antioksidant antioksidant 12:26 17.01.2014

Re: Nova Vlada

ali čini mi se da mu za sada manje oponiraju makroekonomisti, a više, što reče Brkić, a na njega se nadoveza Cult - rentijeri.

netacno (bar u prvom delu iskaza)
maksa83 maksa83 12:30 17.01.2014

Re: Re:

Fokus na suštinu je 2/3 rešenja.
Fil od poluistina i široko rasprostranjenih i visokoprijemčivih etiketa čine da to rešenje izgleda kao 101%.

Mda. "Nije to tako bilo, al' me mrzi sad da vam pričam šta se ustvari desilo" je kudikamo ubedljivije.

Uvek pomaže da pogledaš oko sebe, i što kaže neznani proizvoljni Englez - "dokaz pudinga je u - jedenju". A jedenja vi'š - nema.
freehand freehand 12:37 17.01.2014

Re: Re:

Mda. "Nije to tako bilo, al' me mrzi sad da vam pričam šta se ustvari desilo" je kudikamo ubedljivije.

Mda. Fokus je na kako je bilo, u stvari kako mi mislimo i tvrdimo da je bilo. To je vazda naša tema.

Nego, čiji si ti mali?


crossover crossover 12:38 17.01.2014

Re: Re:

maksa83
Programeri i softveraši.

Da, da... softver, ludilo, džipovi, kerneli, starlete, klabing, segmentation faultovi, Ibica, memory leakovi, glamur, Kopakabana...

Oh wait...


Тај феномен са тим софтверашима је јако лепо описао уметник (Серђо Блажић) у песми "Чедна градска лица". Значи, човек скроз антиципирао дигиталну еру и рађање једне нове друштвене елите:

Комплексаши, софтвераши,
што сањате, што вас плаши?
Усред своје мрачне моћи
ви живите у самоћи.

Док јурите за ловом
Чедна градска лица
Покрај вас ће умријети
последња јата птица.

Болујете од висина
и великих запремина.
Двјесто рата
сто квадрата, на три спрата.


А? ’Ел није? :)
maksa83 maksa83 12:40 17.01.2014

Re: Re:

Док јурите за ловом
Чедна градска лица
Покрај вас ће умријети
последња јата птица.

Ja bi ovo malo drukše urimov'o.
freehand freehand 12:41 17.01.2014

Re: Re:

crossover
maksa83
Programeri i softveraši.

Da, da... softver, ludilo, džipovi, kerneli, starlete, klabing, segmentation faultovi, Ibica, memory leakovi, glamur, Kopakabana...

Oh wait...


Тај феномен са тим софтверашима је јако лепо описао уметник (Серђо Блажић) у песми "Чедна градска лица". Значи, човек скроз антиципирао дигиталну еру и рађање једне нове друштвене елите:

Комплексаши, софтвераши,
што сањате, што вас плаши?
Усред своје мрачне моћи
ви живите у самоћи.

Док јурите за ловом
Чедна градска лица
Покрај вас ће умријети
последња јата птица.

Болујете од висина
и великих запремина.
Двјесто рата
сто квадрата, на три спрата.


А? ’Ел није? :)


Ne to, Kruško....

crossover crossover 12:42 17.01.2014

Re: Re:

maksa83
Док јурите за ловом
Чедна градска лица
Покрај вас ће умријети
последња јата птица.

Ja bi ovo malo drukše urimov'o.


Па добро сад, морао је мало другачије да упакује, не би прошло цензуру.
maksa83 maksa83 12:47 17.01.2014

Re: Re:

Mda. Fokus je na kako je bilo, u stvari kako mi mislimo i tvrdimo da je bilo. To je vazda naša tema.

Pa daj rasvetli to već jednom.

Nego, čiji si ti mali?

Što, moram da budem nečiji da bi tebi bilo lakše da lepiš etikete? Pa sori, moraćeš da se dovijaš.

Citiraću jednog ex Microsoft high ranking programera-menadžera-blogera koji je u jednom trenutku oko 2000-te nestao i posle nekoliko godina izronio da se bavi muzikom i open sourceom a koji je svaki blog završavao sa "never join. never belong. think for yourself. peace." Mene se taj njegov potpis dojmio koliko i to što je pisao, a pametno je pisao (skroz nebitno za normalan svet).

P.S. Naterao si me da pogledam šta se desilo sa njim i iskopam ga posle 15 godina - Victor Stone talking about Open Source movement.
cult cult 12:53 17.01.2014

Re: Re:

"never join. never belong. think for yourself. peace.

kontrapunkt ideološkom zarobljenom umu.
Goran Vučković Goran Vučković 13:19 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Hoću da pročitam, daj link.

Evo recimo ovaj o penzijama.
psl_srbija psl_srbija 14:02 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Ovo nema veze sa socijaldemokratijom što bi valjda trebalo da mi pokaže. Zašto? Prvo isplata svima jednako i svi plaćaju jednako nije princip SD, već bogatiji treba da daju za penzije siromašnijima. Danas to plaćaju zaposleni preko doprinosa (veća plata veči doprinosi), a on predlaže da se to podeli na sve građane preko poreza. Znači i siromašni preko PDV-a i ostalih poreza plaćaju sebi za penziju. Drugo same penzije i treba da služe kao nagrada za rad, ovde je princip samo ako ste građanin koliko vidim, znači imaćemo brdo ljudi bez dana staža koji će primati penzije, besmisleno. Uključujući i građane u inostranstvu koji su na privremenom radu i mlate pare. Znači siromašni ljudi u Srbiji preko PDV-a i poreza na imovinu plaćaju penzije neradnicima i onima koji čak možda i ne žive ovde. A ukinuo bi 2. stub, odnosno jedini koji onima koji su nešto radili donosi veću penziju. Ako ne možemo da plaćamo penzije onima koji su radili uz enorman broj nezaposlenih mi pokušavajući da plaćamo penzije svima ili ćemo dobiti neodrživ sistem ili će te penzije kad se podele na broj penzionera biti smešno male. Bolje ostaviti postojeći sistem, a umesto penzija (koje se ostvaruju radom i samo radom) bi siromašni imali socijalna primanja u starosti.
cult cult 14:06 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Znači siromašni ljudi u Srbiji preko PDV-a i poreza na imovinu plaćaju penzije neradnicima i onima koji čak možda i ne žive ovde.

tsunade tsunade 14:06 17.01.2014

Re: Re:

Stoga bi bilo dobro da se uporedi ovaj broj boraca sa popisanim brojem osoba starijih od 90 godina prema popisu stanovništva iz prošle godine, a kako bi se utvrdilo da li su i bebe i deca ratovali pre 67 godina.


imam divnog komšiju, major u penziji, stariji čovek od nekih 75 godina, udovac, divna, načitana, poetična, suptilna osoba. dodje kod mene na kafu nekad, ponekad me pozove. ma mnogo ga volim. pre par meseci mi saopštava da se oženio. ja mu od srca čestitam, poželim mu srećan brak, pitam kad ću da upoznam "mladu". on veli: "ma komšinice, nije to ozbiljan brak, nego što da mi penzija propadne. ona (mlada) ima sina koji ne radi a i ona je žena u punoj snazi a nema od čeg da živi, pa reko bar da učinim dobro delo, da neko nasledi moju penziju pošto sam stan već prepisao na sina. ja ne znadoh šta da kažem.

al možda je to odgovor na ovo pitanje. postoji i pravo nasledjivanja penzija od supružnika, koliko ja znam.
Goran Vučković Goran Vučković 14:12 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Znaš šta bi uradio socijaldemokrata? Uveo bi veći porez na luskuz i luksuznije nekretnine, uveo bi stroge primene zakona, da ne drže radnike neprijavljeno, da iskoreni sivu zonu, da spreči zloupotrebe od strane poslodavaca, da direktori preduzeća odgovaraju svojom imovinom za gubitke i dugove. Uveo bi veći i to progresivni porez na dobit preduzeća. Uveo bi jasne zakone koje ne tumači ko kako stigne, nego isto za sve. Hapsio bi sve koji pokušavaju da zakinu PDV, druge poreze, doprinose i ostala davanja. Ukinuo bi subvencije privatnim preduzećima da ne narušava tržišnu ekonomiju. Ne bi prodavao javna preduzeća već bi uveo racionalizaciju poslovanja i kontrolu pljačkanja. Uveo bi porez na imovinu i PDV crkvama i verskim zajednicama, da ne glume bogove. Uveo bi poreze na izdavanje stanova, poreze i to ne paušalne privatnim lekarima, advokatima koji zarađuju basnoslovno. Jednom rečju uzimao bi od onih koji imaju, a ne povećavao posebnu stopu PDV-a jer to najviše pogađa najsiromašnije. Da vidiš kako bi se punila kasa!

Ne mogu tačku po tačku da ti odgovaram na ovo, ali mogu da ti kažem da ćeš se iznenaditi ako budeš detaljnije pročitao šta je Saša ovde pisao poslednjih 8 godina. Evo ti samo par za primer:

Nemojte povećavati PDV
O porezu na imovinu
Perpetuum subvencije
Goran Vučković Goran Vučković 14:18 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Ovo nema veze sa socijaldemokratijom što bi valjda trebalo da mi pokaže. Zašto? Prvo isplata svima jednako i svi plaćaju jednako nije princip SD, već bogatiji treba da daju za penzije siromašnijima. Danas to plaćaju zaposleni preko doprinosa (veća plata veči doprinosi), a on predlaže da se to podeli na sve građane preko poreza. Znači i siromašni preko PDV-a i ostalih poreza plaćaju sebi za penziju. Drugo same penzije i treba da služe kao nagrada za rad, ovde je princip samo ako ste građanin koliko vidim, znači imaćemo brdo ljudi bez dana staža koji će primati penzije, besmisleno. Uključujući i građane u inostranstvu koji su na privremenom radu i mlate pare. Znači siromašni ljudi u Srbiji preko PDV-a i poreza na imovinu plaćaju penzije neradnicima i onima koji čak možda i ne žive ovde. A ukinuo bi 2. stub, odnosno jedini koji onima koji su nešto radili donosi veću penziju. Ako ne možemo da plaćamo penzije onima koji su radili uz enorman broj nezaposlenih mi pokušavajući da plaćamo penzije svima ili ćemo dobiti neodrživ sistem ili će te penzije kad se podele na broj penzionera biti smešno male. Bolje ostaviti postojeći sistem, a umesto penzija (koje se ostvaruju radom i samo radom) bi siromašni imali socijalna primanja u starosti.

A da pročitaš opet, kad budeš imao više strpljenja i koncentracije?

On predlaže prvi i treći stub - ovo što je pomenuto ovih dana je postepeni prelaz na prvi stub, tako da svi mogu sebi da obezbede kroz vreme treći. Inače u većini socijaldemokratskih zemalja se daje za tu baznu penziju proporcionalno primanjima a dobija fiksno - ja sam gore dao dva primera za zemlje u kojima sam bio (Britanija i Danska - u kojoj je iz opšteg poreza, koji je progresivan). Saša se takođe zalaže za progresivno oporezivanja zarada - još jedna socijaldemokratska tekovina.

Ti to naravno možeš da ignorišeš i vrtiš istu priču - ali pogledaj malo bolje, pa ćeš videti da Saša gura klasični socijaldemokratski koncept što se tiče socijalne zaštite - ali pokušava da skloni mehanizme "zaštite" radnika koji u suštini štete umesto da štite te "zaštićene" grupe.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:33 17.01.2014

Re: Re:



freehand
A ljudi iz branše koje znam prave sa lakoćom 1.500-2.000. Od kuće.


To je verovatno onaj deo elite (po velepoštovanom Brajoviću) koji nekim pukim slučajem nije otišao napolje, mi ostali, odnosno odron i škart moramo ipak da se zadovoljimo sa manje (ili bar do te cifre da dođemo sa "teškoćom" ) i ne možemo baš sve od kuće.
Recimo ja sam juče izašao iz kuće u 08.30 i ponovo ušao u 23.50 i prešao nekih 200km (ne, ne može sve onlajn pa ni iz kancelarije, ako su ti neke mašine i sprave deo sistema moraš biti prisutan bar kada se stvari puštaju u rad)

No dobro, primanja za srpske uslove jesu natprosećna. Međutim, ne znam zašto misliš da ne znam(o) kako se živi u Srbiji?
U onome što se nazviva "širi krug" prijatelja imam od fizičkih šljakera i kasirka u Maksiju do hirurga i profana na faksu. Ljude koji rade u državnom i ljude koji rade u privatnom sektoru. Ljude koji rade za gazde i ljude koji su gazde (neki isključivo samima sebi).


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:38 17.01.2014

Re: Re:

.
svarog svarog 14:50 17.01.2014

Re: Nova Vlada

@psl

vaš doprinos ovoj raspravi je nemerljiv
psl_srbija psl_srbija 15:28 17.01.2014

Re: Nova Vlada

A da pročitaš opet,


Fali mi malo podataka, prvo nisam znao da se za penziju daje proporcionalno zaradi, jer to nigde nisam pročitao kod Saše, ali ako je tako mislio, evo verujem ti. Drugo kažeš da se daje iz opšteg poreza, čiji pojam ne razumem, ja sam Sašu shvatio da bi se plaćalo iz svih poreza, a to znači PDV, porez na imovinu i sve ostalo. Dobro bogatiji uplaćuju više, reciom da nisam lepo razmotrio. Ali generalno penzije za one koji nisu radili su mi nekao sporne, nisam za to. Možda je neko buržoazija, ima 10 stanova i izdaje ih i ne plaća ni dinar državi, nikad nije radio, i sada on treba da ima istu penziju kao neko ko je sve vreme uplaćivao u taj fond od svoje plate, recimo 40 godina. Nije to po meni OK. Nego lepo koliko si zarađivao (čitaj uplaćivao) tolika i penzija, a oni što su ispod linije siromaštva u starosti, neka lepo dobijaju socijalnu pomoć. Ali ne oni koji imaju nekretnine po 2 miliona evra a nisu radili i nemaju penziju. Izvini molim te, prodaj pa se hrani. Ne znam u koju politiku spadaju ovi moji stavovi, ali tako mislim.
maksa83 maksa83 15:32 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Ali ne oni koji imaju nekretnine po 2 miliona evra a nisu radili i nemaju penziju. Izvini molim te, prodaj pa se hrani. Ne znam u koju politiku spadaju ovi moji stavovi, ali tako mislim.

Upravo si citirao Radulovića koji je to maltene istim rečima, sa sve nekretninama, napisao u nekoliko blogova.
psl_srbija psl_srbija 15:34 17.01.2014

Re: Nova Vlada

vaš doprinos ovoj raspravi je nemerljiv


Svarog, ne loži me (bez persiranja, ali bez umanjenja poštovanja prema sagovorniku), ne znam ni da li se zezaš ili si ozbiljan nego hajde iznesi svoje stavove. Svaka konstruktivna rasprava je dobrodošla. Ja menjam svoje stavove kad mi neko dokaže da grešim i mislim da to treba biti odlika svih ljudi. Nisam sklon dogmama, streotipima i sličnim pomračenjima razuma, ako me argumentovano poklopiš da nisam u pravu, još sam ti i zahvalan
psl_srbija psl_srbija 15:38 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Upravo si citirao Radulovića

Nemam ja Maksa problema s tim. Ja imam svoje stavove i ne ocenjujem ljude, već njihove stavove, ja ne kritikujem Radulovića lično, nego zakon o radu, što mislim da ne valja u njemu. Možda su me i natrovali da on (zakon) nosi gore stvari nego što stoji u članovima tog zakona. Tu ste da me ubedite u suprotno ili da potvrdite što mislim. Juče sam bio malo grublji i bezveze mi je zbog toga, ali mislim da jednoumlje nikad nije na korist, podržavam svaku konsruktivnu raspravu bez vređanja i sa argumentima.
svarog svarog 16:13 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Ne ložim, zaista, mada mislim da ostrašćen pišeš komentare. I mogao bi da pročitaš taj nacrt zakona o radu. I da dodam ne slažem se u većini stvari sa tobom. Međutim slažem se da su i kritičari javnog sektora ostrašćeni i nesmotreni kada trpaju sve u isti koš. Nije 750.000 ljudi višak, već mnogo mnogo manji deo. Problem je što taj manji deo strahovito narušava ukupnu produktivnost. Moji su lekari pa znam dosta primera kada samo nekoliko bezobraznih, preko veze zaposlenih, bahatih i lenjih neće ništa da radi, ne dolazi na posao i niko im ništa neće i ne može. Onda se i ostali smore vremenom i otaljavaju. Zato mora biti omogućeno da se takvi isteraju, naravno tu neće pomoći Zakon o radu ako je direktor stričev kum.

Za javna preduzeća koja nisu prirodni monopoli ne vidim nijedan razlog da budu u državnom vlasništvu.

Nemoj da se ljutiš, ali tvoja priča o neoliberalizmu nema veze ni sa čim.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:20 17.01.2014

Re: Re:

To je verovatno onaj deo elite (po velepoštovanom Brajoviću) koji nekim pukim slučajem nije otišao napolje, mi ostali, odnosno odron i škart moramo ipak da se zadovoljimo sa manje

Ово су ПРОСЕЧНЕ ПЛАТЕ у Европи. Цене у Европи нису значајно веће него код нас. Неки пут и супротно.



Vrabac_u_steni, искрено бих волео да чујем шта је то што те боли у оном мом коментару како смо трајно оштећени одласком квалитетних суграђана у бели свет? Мислиш да мој увид није тачан, мислиш да то не утиче на квалитет људи који су остали? Мислиш да је увредљиво? Ја не видим проблем у томе -- из моје школске професије два најтaлентованија момка, Дејан Матић и Александар Стевић, отишли су на неке јејлове, кембриџе, минстере, стокхолме, ко зна где су сад. Један се са византологије пребацио на психолингвистику или већ шта, други, сигурнији сам за њега, изучава сад енглески роман.

Да те подсетим: и ја сам тај који је остао.

Шта ти смета, где ја, по теби, грешим?
Goran Vučković Goran Vučković 16:25 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Drugo kažeš da se daje iz opšteg poreza, čiji pojam ne razumem, ja sam Sašu shvatio da bi se plaćalo iz svih poreza, a to znači PDV, porez na imovinu i sve ostalo.

Tu grešku u razmišljanju sam ja isto napravio tamo negde 2006. ili 2007. pa me Goca Čomić zezala

Prihodna strana budžeta je prihodna strana - ne crta se za šta tačno ide PDV a za šta porez na dobit korporacija. Druga stvar je kad imaš zasebno izdvajanje, ovo što se u Srbiji zove "doprinos za penzijsko osiguranje" a ovde u Britaniji "National Insurance". Meni je prošle godine od bruto plate skinuto oko 5.7% za National Insurance.

U Britaniji trenutno oni koji su uplaćivali puni broj godina (bez obzira na sumu mesečne uplate) dobijaju maksimalni iznos od £110.15 nedeljno - to je nešto tipa £450 mesečno. Ja neću imati toliko, zato što neću imati potreban broj godina radnog staža u Britaniji kad se penzionišem 2032. godine (ako doživim). Ali ja baš i ne planiram da mi državna penzija bude glavni izvor prihoda, nego uplaćujem u penzijski fond i preko firme (gde sam dao trajni nalog da preko onih 3% koje mi firma uplati preko plate (to nije zakonska obaveza, nego je firma to nudila kao deo "paketa" ) dodam još otprilike duplo toliko iz plate, kad se uračuna vraćeni porez) a i zasebno, u takozvani SIPP (self-invested pension plan) - ovde su, recimo, završili mnogi bonusi.

Tu je negde i naša priča - državna penzija nije mehanizam kojim ćeš sebi obezbediti ugodnu starost - to je socijalna kategorija koja služi da stari ljudi ne umiru od gladi zato što su pravili pogrešne odluke u mladosti - kao onaj lik iz priče "The Lotus eater" od Somerseta Moma.

U suštini država se povlači iz garantovanja uspešnosti penzionih investicija i svodi na osnovni "safety net", a efikasnost i uspešnost ostalog se prebacuje na građane i penzione i investicione fondove - što je način da se stvori balans preuzimanja rizika - tj. da se ne desi, kao sada u Srbiji, da generacija koja je više mislila o "vjekovnim ognjištima" nego o svojoj penziji, svoj problem sada zove "stečenim pravima" i prebacuje na generaciju koja je zatekla devastiranu privredu i uništene institucije - ili da se grebe od onih koji se još nisu ni rodili, kroz državne kredite za tekuću potrošnju.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:24 17.01.2014

Re: Nova Vlada

Ko je Radulović - stečajni upranik koji zatvara fabrike i tera narod na ulicu


Ti blage veze nemaš.
Ajd nauči nešto jbg

Nije Radulović, niti bilo koji stečajni upravnik, taj koji tera narod na ulicu, nego onaj ko je otvorio firmu, radio, dospeo u probleme i više ne može da radi.
(A u probleme je možda dospeo jer .mu je država uzimala previše)

Ovako to ide.
Ti nrp hočeš da pokreneš neki privatni biznis i padne ti na pamet da otvoriš agenciju za vođenje stečajnih postupaka.

Zadovoljiš sve uslove koje država traži, registruješ firmu, okaćiš tablu iznad vrata, sedneš i čekaš kad će ko ući da traži tvoju uslugu.

A da li će ući kod tebe ili kod nekog drugog, odlučuje onaj čije u pare u igri, dakle onaj ili oni kojima propala firma koja je dospela do stečaja duguje pare a ne može da vrati, ili sudija. Presudnu reč pri izboru upravnika imaju poverioci.

Da li će te i sledeči put angažovati zavisi od toga koliko si bio uspešan u prethodnom.

To je ono, kako se ono zvaše, aha, konkurencija, tržište,svoj rad, svoje pare svoj rizik, i te trivijalnosti.
Nema zagarantovane plate, ako nešto zaradiš imaćeš, a ako ne nečeš imati.
Ako pogrešiš sve tvoje ide na doboš.

Dakle za nekoga ko otvori privatnu firmu i tako zarađuje ti kažeš da tera radnike na ulicu, a da nije njega ti radnici ti bi bili na poslu i primali plate.
Veze nemaš ali dobro je dok privatne pogrebne firme ne optužiš za umiranje ljudi. Jer ih one sahranjuju, nesporno.

blogovatelj blogovatelj 18:33 17.01.2014

Re: Re:

Navodno će se javiti dobrovoljci koji će uzimati pare iz budžeta i nemilosrdno trošiti.


Kako se vremena menjaju... Kako Grof šta napiše, ja se složim sa njim. I uredno mu uknjižim lajk.
blogovatelj blogovatelj 18:38 17.01.2014

Re: Re:

A tražnju ćeš da povećaš tako što ćeš ceo srednji sloj da oteraš u siromaštvo, jel da?


A srednji sloj je trenutno prebogat, jel da?
blogovatelj blogovatelj 18:42 17.01.2014

Re: Nova Vlada

šta je već ženski rod od reči ekspert - ekspertkinja?


Ekspertiza...
blogovatelj blogovatelj 18:54 17.01.2014

Re: Re:

Kopakabana...


Nikad na kraju rečenice ne izgovori reč Kopak...
blogovatelj blogovatelj 18:55 17.01.2014

Re: Re:

Комплексаши, софтвераши,


Ispravka.
Kompleksaši, titulaši.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:47 17.01.2014

Re: Re:

Predrag Brajovic


Мислим да је твој увид тачан.
Видиш и ја сам имам доста пријатеља који су отишли (углавном природне науке:матиш, физика, молекуларна биолигија...) међу њима и неких веома блиских.
Врло често са човеком којег знам "од кад знам за себе" и којем сам венчани кум и крстио му оба детета разговарам о томе и када он почне, углавном с правом, да пизди на стање у Србији и пита се како то да се и даље ништа не мења ја му управо кажем исто то: "Како човече, с ким? Већина онога што вреди, укључујући и тебе је отишло, оно што је остало је одрон".
(прим. одрон је неки наш интерни сленг, у првобитном значењу означавао је рибе које остану на крају на журкама када све добре већ буду покупљене. пример: "Сине, шта је ово? Све добро покупише нама остаде само овај одрон" ).
Да се разумемо, не кажем ја то њему (ни било коме другом) као неку оптужбу, нит сам ја остао због неког великог родољубља нит је он отишао зато што мрзи Србију, чак смо пре пар месеци уз смех констатовали да је за некога деведесетих било логичније да се клади ће ситуација бити обрнута, односно да ћу ја пре отићи. Но живот је једна у вражју матер комплексна појава, зар не?
Дакле да, ти си у праву, тај одлазак интелигентних, способних и образованих младих људи је велики ударац за овај народ, сматрам да је у неку руку и већи од оног у периоду 1914-1918. Наиме, углавном се пренебрегава чињеница да не само да су отишли да се углавном не врате, већ и да се њихова деца вероватно никада неће вратити, тако да су са собом однели и свој "генетски потенцијал". Са друге стране, у оно време су људи раније правили да децу па и они који су погинули су углавном за собом оставили потомство, по оном документарцу Времена у најави, просечан српски војник је тада имао око 25 година и троје деце (рецимо мој прадеда јесте погинуо на Колубари али је за собом оставио два сина), тако да она прича о тадашњем страховитом генетском губитку популарна у неким круговима не стоји. У реду, тада су људи имали и више деце па би неко ко је имао двоје-троје да није погинуо имао можда петоро-шесторо, али је ипак за собом нешто оставио. Овај садашњи губитак је скоро па стопроцентан. Моја мала кумица већ сада течније прича немачки него српски.

Па у чему је онда проблем?

Прво оно што се односи кокнретно на тебе. Имам утисак да веома често умеш то да спомињеш у раѕним модалитетима. Рецимо да сам ја заиста хендикепиран и немам ногу. Рецимо, да сам је и изгубио искључиво својом кривицом, на пример заспао сам пијан на пруѕи и воз ми ју је отфикарио. И рецимо да ми после неког времена дође из дупета у главу и одлучим да се упркос свему пријавим за трку на 10 000 метара на олимпијади за хендикепиране, са протезом. И кренем ја тако да тренирам а ти ми све време стојиш изнад главе и трућаш:
"Ма дај, кој ти је, ти си као неки тркач а немаш ногу ех да само знаш како трче они са две ноге..."
или
"Ма не иде ти то лоше, да имаш обе ноге можда би и показао неке добре резултате...само знаш, ти си сам крив за то што те је снашло, у ствари ти си једна пијана будала која је заспала на прузи, а пијана будала једном-пијана будала заувек"
Разумеш о чему ти причам?
Е сад уместо мене у главној улози, стави онако апстрактно у њу Србију у целини. Сад, ти можеш речи да многима у Србији није дошло из дупета у главу и вероватно ћеш бити у праву, међутим, ето има ту и неких људи који се нешто на свакодневном нивоу труде, такви какви су, један без ока, други без руке, тречи парализован, четврти благо ретардиран...
Али такмиче се па макар на тој олимпијади за хендикепиране, а надају се да ће можда тим својим залагањем дати пример својој деци која ће се можда такмичити на правој олимпијади.
Као и већина на брѕину створених метафора ни ова не објашњава баш најбоље оно што хоћу да кажем, али надам се да је главна нит јасна.

Друго се односи на ту нашу емиграцију тамо, тачније на одређен тип емиграната који, чврсто сам убеђен није вечина, али није ни процентуално занемарљив. За то је потребна једна мала дигресија на почетку.
<digresija>
У лето 1990. као тек свршени средњошколац и будући војник ЈНА (за неких месец дана) имао сам прилику да седим у неком четничком клубу у Лондону и слушам "часне старине" припаднике блаженопочивше ЈВуО.
Оно што ме је пренеразило и оставило без текста су следеће две ствари:
1. Они су људи и даље живели негде у 1943-44 и за њих је Србија била то, без икакве свести да је прошло скоро 50 година од тада.
2. Сви ми који смо живели доле смо били комунисти, потенцијални удбаши, или бар пизде које трпе тај комунистички јарам а они су наравно били Прави. Прави у сваком смислу.
</digresija>
Елем, код емиграције (тј. одређеног типа наглашавам) моје генерације и поред свег инетрнета, телефона, повремених посета отаџбини (које им за разлику од ових нису забрањене) фрапантно откривам сличне симптоме.

Многи моји вршњаци који су отишли, и даље мисле да је у Коларчевој и даље полицијски кордон (метафора, јасно је), па чак и они који су отишли неколико година након тих дешавања са кордоном, па чак и непосредно након 5. октобра.

Неки од њих (такви су ипак мањина), прилично изломљени неким својим одлукама или животним преокретима за које можда и нису сами криви али ето заломило им се, а живот није бајка како у Србији тако ни у Холандији или Канади, умеју да заступају ставове сличним оним из ставке два из дигресије. Колико год да звучи малициозно, али јебеш ти и твоју каријеру и способност и професионални успех, када на концу свега све за шта можеш да се ухватиш је реченица "Али ја сам отишао, а ви неспособни говнари останите да се давите у вашем смраду". А ти га гледаш, видиш да се негде унутра потпуно распада, негде би га можда и загрлио само да ти није јасно да би он тек то схватио као увреду а можда те и завалио песницом у афекту. (да се разумемо, не распада се тај због тога што је отишао, можда би се и распадао и да је остао па би му тада била крива нпр. "масонска завера против васколиког српства" за разлику од тренутно актуелних "неспособних српских примитиваца" ).

Но, да закључимо. Тачно је, ово друштво је изгубило много са одливом образованог и ако не увек баш способног оно бар амбициозног дела становништва. Међутим, како је то ових дана модерно да се каже, мораш играти са картам које су подељене. Ето остали смо ми таквки какви смо, па нек смо и одрон. Било би лепше да су ту уместо нас неки бољи, али као што рекох, живот није бајка. Мораћемо дакле ми овакви књакави какви смо нешто да напаравимо ако не због себе а оно због своје деце. Лично, волео бих да ми деца пропутују света али да живе у Србији, једној нормалној и здравој Србији. Било какво кукање за отишлима је бескорисно. Они су отишли и тачка. Ако неко од њих пожели да се врати, више је него добродошао. Ако жели да помогне из далека, опет је добродошао и дугујемо му велику захвалност, он нама не дугује ништа (ово последње без икакве ироније).
Али, кога нема без њега се може.
И мора.

Ето, одвојио сам неко време да ти одговорим да не буде да сам неки дркаџија (мада руку на срце, умем нажалост да будем што је знало доста да ме кошта током живота)
Надам се да сам био колико толико јасан у образлагању својих ставова.

P.S.
Ово су ПРОСЕЧНЕ ПЛАТЕ у Европи. Цене у Европи нису значајно веће него код нас. Неки пут и супротно.


Не знам шта да ти кажем поводом овога сем да су ми ти подаци познати. Односно, није ми јасно шта си показивањем те мапе хтео да кажеш?
freehand freehand 21:30 17.01.2014

Re: Re:

Pa daj rasvetli to već jednom.

Džaba, probao sam.
Što, moram da budem nečiji da bi tebi bilo lakše da lepiš etikete? Pa sori, moraćeš da se dovijaš.


Sori, ali nisam ja taj od nas dvojice koji lepi etikete. I nisam ja taj koji se fokusira na detalj ko je čiji mali. Pa rekoh - možda je to nešto zaista bitno, te ako na tome insistiraš da vidimo i u ogledalu.
maksa83 maksa83 21:32 17.01.2014

Re: Re:

Sori, ali nisam ja taj od nas dvojice koji lepi etikete. I nisam ja taj koji se fokusira na detalj ko je čiji mali. Pa rekoh - možda je to nešto zaista bitno, te ako na tome insistiraš da vidimo i u ogledalu.

A, to tebe peče - Ljubin mali. Pa što ne kažeš odmah. Doduše mogao sam da pretpostavim.

Dosta ti je da znaš da mi tata nije ostavio ni firmu, a ni stranku.
freehand freehand 21:49 17.01.2014

Re: Re:

maksa83
Sori, ali nisam ja taj od nas dvojice koji lepi etikete. I nisam ja taj koji se fokusira na detalj ko je čiji mali. Pa rekoh - možda je to nešto zaista bitno, te ako na tome insistiraš da vidimo i u ogledalu.

A, to tebe peče - Ljubin mali. Pa što ne kažeš odmah. Doduše mogao sam da pretpostavim.

Dosta ti je da znaš da mi tata nije ostavio ni firmu, a ni stranku.

Opet nisi ništa shvatio, i opet je pitanje pomerenog fokusa. No bitno je da znaš ko lepi etikete.
Ali ne peče mene ništa.
Samo mislim da bi bilo sasvim ok i da ti je tata ostavio firmu. Privatnu. No ja to ne bih pomenuo nikad, naročito kao diskvalifikaciju i način ruganja. Ako se ti time ne bi hvalio.
Nego, pošto je ista stranka verovatno je i isti tatko prvo ostavio Mićunu pa Đinđiću?
maksa83 maksa83 21:56 17.01.2014

Re: Re:

Opet nisi ništa shvatio, i opet je pitanje pomerenog fokusa. No bitno je da znaš ko lepi etikete.
Ali ne peče mene ništa.

Ne, zato si daobog iskulirao "ljubin Mali" i nisi tome posvetio pola kilobajta teksta.
Nego, pošto je ista stranka verovatno je i isti tatko prvo ostavio Mićunu pa Đinđiću?

Nije, al' se našlo neko mesto za malog za kog nisi čuo dok Đinđića nije odnelo.
freehand freehand 22:02 17.01.2014

Re: Re:

Nije, al' se našlo neko mesto za malog za kog nisi čuo dok Đinđića nije odnelo.

Ovo se zove projekcija.
Mada, realno, što bi čovek morao da zna baš sve ministre da bi o politici raspravljao sa autoritetom.
Ne, zato si daobog iskulirao "ljubin Mali" i nisi tome posvetio pola kilobajta teksta.

Ma ne, to je samo a propos etiketa. I argumenata.
blogovatelj blogovatelj 23:41 17.01.2014

Re: Re:

Nije, al' se našlo neko mesto za malog za kog nisi čuo dok Đinđića nije odnelo.



Ovde moram da dodam nešto.
Petog oktobra u jutarnjim satima sam slušao izjavu jednog čoveka na Slobodnoj Evropi ili tako negde.
Pričao je, tako grdno pričao o Miloševiću, da sam ga momentalno zavoleo, iako sam mu tada prvi put čuo glas.
Sećam se da sam pomislio "ovaj će biti ili večeras mrtav, ili će sutra postati ministar"
Zapamtio sam mu i ime.
Zvao se Boris Tadić.
Postao je nešto kasnije ministar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:45 17.01.2014

Re: Re:

VUS
Али такмиче се па макар на тој олимпијади за хендикепиране,

Е, то је оно за шта нисам сигуран да ти разумеш: ти и ја смо у истом тиму, мада мислиш да није тако.

Поздрав, и хвала на лепом разјашњењу.

P.S.
Мапа је тамо само из разлога што ја волим статистику, која ми помаже да боље видим свет. Штавише, знам да сам многима досадио својим инистирањем на чињенично проверљивим увидима и тачним подацима. Или, како то каже генерација мога сина: смарам.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana