Budućnost| Roditeljstvo| Zdravlje

KRIVE SU MAJKE

Jelica Greganović RSS / 16.01.2014. u 19:50

 1003159_582490255162957_238080512_n.jpg

 

»Krive su majke«, bi ukratko bio zaključak medicinskog osoblja Pedijatrijskog odeljenja KBC Zemun, na čelu sa direktorom. Koga je, inače, najviše pogodilo toliko izveštavanje o tretmanu majki i malih pacijenata u njegovoj bolnici. Kaže da »nikada nije bio suočen sa tako senzacionalističkim izveštavanjem«. Verujem da nije, jer da jeste, ranije bi se osoblje ove bolnice dohvatilo metli i krpa, i dovelo u iole civilizovano stanje dečije odeljenje, baš tako kao što je to preko noći uradilo za potrebe pokazivanja novinarima.

Direktor dodaje i da je ovakvo izveštavanje »povredilo etički i moralni kodeks i osećanja svih zaposlenih«. Što se tiče etike i morala, kao i osećanja zaposlenih, to da ih imaju je već vredno senzacije, jer sve dok svetlo dana nisu videle tužne i ponižavajuće slike majki koje spavaju na podu pored svoje bolesne dece, moglo se s pravom sumnjati u postojanje savesti medicinskih radnika koji to gledaju i sa tim nemaju problem.

Naravno, kao što se i moglo očekivati, kriva je majka koja je te fotografije objavila, direktor kaže zato što joj se nije svidelo društvo u sobi. To zaista zvuči logično, jer uobičajena je pojava da se žene koje spavaju mrtvim snom na prljavom podu ili rasturenim stolicama, doje decu gde i kako god mogu žale ne samo na društvo u sobi, nego i na rad sobarica, frizera, pedikira, temperaturu u džakuziju i dezen tapeta. A i dosadno im je, prosto nemaju šta da rade onih par sekundi kada ne gledaju decu koja gore od temperature, boluju a ne mogu da kažu šta ih boli, nose ih na infuziju, strepe nad njima. I čim im je dosadno, one počnu da zvocaju i pujdaju javnost na ubogog direktora. Takoreći kuju zaveru. Doduše, nije najjasnije šta je cilj zavere, da li da sednu na direktorovo mesto ili da nekog nateraju da konačno dovede u red stanje u bolnici, i to tako da se time iskaže makar minimalno poštovanje malih pacijenata i njihovih majki.

Direktor majke podseća i da imaju čast da spavaju na podu legata porodice Karađorđević, što stvarno nije malo zadovoljstvo. Možda bi mogla da se promeni namena bolnice i ista pretvori u hotel, u kome bi se, po visokim cenama, turistima nudio kapric spavanja na raspadnutim i neopranim podovima, uz lavabo-kadu koja služi i kao wc. Posebno kada se uzmu u obzir direktorove reči da pod »linoleumi ispod kojih "živi ceo zološki vrt", "koji povremeno izlazi na površinu". Eto, a bogati turisti bi mogli i u fauni da uživaju, kud se već razmažene majke žale i ne znaju da cene. Verovatno zato i drže vagu za merenje beba na podu, da mogu deca da se razvesele kad izgmiže zoološki vrt.

Zapravo, potemkinovski pokušaj KBC Zemun da prikrije pravo stanje stvari je mnogo više toga otkrio no sakrio. Pre svega to da tamo postoje metle i krpe, i da se i preko noći može iole pospremiti odeljenje, samo kad se hoće. I kad se očekuju novinari. Da ne treba čekati Karađorđeviće da dođu i počiste ono što su poklonili.

Problem je u tome što je to otkrilo da je osoblju više stalo do njih samih, no do pacijenata i njihovih majki. Jer, da je suprotno, ne bi ni bilo prilike da se u javnosti pojave one slike bruke i sramote koje više liče na sirijski izbeglički kamp, nego na dečije odeljenje u bolnici u glavnom gradu Srbije. Inače, direktor ne spori originalnost fotografija. Dodaje da je to zato što je tada bila neviđena gužva u bolnici. Biće da je zato kada-lavabo-wc bio onako štrokav, stolice razvaljene, podovi rastureni...Ali kad se odeljenje isprazni za potrebe slikanja i novinarske posete, i to tako da prosto bode oči pitanje: »Kud li dedoše pacijente?!«, e onda je sve mnogo lepše. Ima čak i roza meda. Jedino što direktor nije objasnio je kako su majke znale da sa sobom treba da ponesu sunđere za spavanje, ćebad, jastuke, čaršave? Biće da imaju iskustva od ranije...

Na slikama«pravog stanja stvari« i dalje pored krevetaca nema stolica za majke. I onaj pokazni rasklopni krevet je suviše nov, suviše netaknut, da bi ikog uspeli da ubede da je ijedna majka na njemu spavala. Kao što na slikama »pravog stanja stvari« su zapravo soba za intenzivnu negu i pedijatrijska služba za izdavanje terapije, a samo jedna slika je iz sobe sa spornog pedijatrijskog odeljenja. Onog koje, očito, može da se počisti samo kad se hoće.

Kaže direktor da je u celoj priči na prvom mestu »briga o mališanima«. A majke? Majke od mališana koje treba da ih čuvaju, umesto da izvlače lutriju dobitka zaraze spavajući na prljavim podovima? Malo je lekara koji ne znaju da se o majci mora brinuti taman kao i o njenom detetu, zato što dete suviše zavisi od majke da bi ona mogla da bude zanemarena. Sem ako direktor ne misli da lično doji bolesnu decu.

Zanimljivo je i da direktor u istom dahu izgovara da »stanje nije alarmantno«, ali i da krov prokišnjava zbog čega je zatvoren sprat za roditelje, u podu živi zoološki vrt, na terasi drže raspadnute stolice koje roditelji i rodbina unose unutra (očito jer nemaju na šta drugo da sednu), da rekonstrukcija ne može da se obavi, čak ni zamene cevi u kupatilima, ni dotrajali podovi...kad bi to bilo u njegovom stanu ili kući, sumnjam da bi tome rekao da nije »idealno«.

Uz to sledi i jadikovka da već 12 godina ne mogu da dobiju dozvole za renoviranje, biće da su i za to krivi Karađorđevići. Iako je ta bolnica u truležnom i katastrofalnom stanju bar tri puta duže vremena. Još od pre devedesetih koje su bile odličan alibi za nemanje i nerad. Ali je zato KBC Zemun prošle godine najavio renoviranje odeljenja ortopedije i računovodstva. Pedijatrija očito može da čeka, deca nisu prioritet. Računovodstvo je ipak računovodstvo.

Posebno je simpatična igra terećenja tuđe savesti koju je zaigrao direktor, kao majke su razmažene, sve to je zato što im se ne sviđa društvo u sobi, »nemaju najbolji krevet«, dočim bolnica prelazi preko tih trivijalnosti i bavi se zdravljem dece. To joj je najpreče. Za razliku od majki. Eto, one umesto da se brinu za decu, džvanjkaju i dižu bunu zbog smeštaja...a ja bih tako volela da direktor pokaže ličnim primerom kako se ceo dan treba baviti bolesnim detetom, a onda uz njega noću spavati na stolici. Jer očito to samo prava majka može, ove ostale su...za sve krive. Uz to, direktor tvrdi, u istom dahu, da majke ne spavaju na podovima, ali i da su fotografije koje to prikazuju - originalne. Dakle, ipak spavaju.

I tu direktor otkriva još jednu stvar, mnogo važniju i problematičniju od spavanja na podu. Otkriva kriterijum vrednosti koji u ovoj bolnici postoji, a zahvaljujući kome je lakše okriviti majke, nego izaći pred javnost i priznati da su stvari daleko od onoga što se i pristojnim može nazvati. Otkriva i ono što sam ja od početka tvrdila, u ovom slučaju nije problem novac. Ima stvari koje novac ne može da kupi. Nema tog džaka para kojim bi se neko napravio Čovekom. Kao što su bušne sve priče o borbi protiv bele kuge od koje Srbija pati, sve dok je najlakše sopstvenu krivicu natovariti na majke.

Jer, pokušajem da se javnosti zamažu oči i sakrije pravo stanje stvari u bolnici, osoblje KBC Zemun je pokazalo do koje mere potcenjuje ne samo svoje pacijente – bolesnu decu, i njihove majke, nego i sve poreske obveznike od čijeg se novca iz budžeta uzima i daje ovoj bolnici da bi uopšte mogla da postoji. Naravno i plate njenim zaposlenima koji prosto ne mogu da se povrate od pritiska javnosti, zaboravljajući da je upravo ta javnost ona koja im plate daje.

Ružičasti zeka možda može da privremeno sakrije okrcanu stolicu na kojoj sedi, ali više od toga ni on siromah ne može. Prosto, ima stvari koje više ne mogu da se sakriju. Društvene mreže su odavno evoluirale u društvene medije. Zato je najbolje da KBC Zemun one metle i četke zadrži u rukama, jer – majke nisu krive.

Edit: Komentar kolege Dr.M prosto moram da dodam: Kadu mogu i da operu, obraz se pere malo teže.

p.s. Uporednu sliku stanja i »pravog stanja« na Pedijatrijskom odeljenju KBC Zemun, napravila je naša blogokoleginica, Mooshema, Tatjana Vehovec. Hvala.

Tagovi



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:26 17.01.2014

Re: +++++

Kadu mogu i da operu, obraz se pere malo teže.


Bravo, doktore!
Dr M Dr M 13:57 17.01.2014

Re: +++++

.potrebno je samo da se najave novinari


Eto ideje!

Pustiš glas da dolazi TV i iz prikrajka gledaš kako sve pršti. Ribaju se kade, peglaju mantili..
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:01 17.01.2014

Re: +++++

Eto ideje!

Pustiš glas da dolazi TV i iz prikrajka gledaš kako sve pršti. Ribaju se kade, peglaju mantili..


Ideja nije loša, ali ima naličje.
Ovi kako čuju za novinare, tako izbace pacijente iz soba i negde ih posakrivaju. Iako direktor kaže da im je prioritet briga o pacijentima.
Ne bi bilo dobro za pacijente da ih svako malo cimaju i sakrivaju po budžacima.

p.s. Probaj da zamisliš te jadne žene sa bolesnom decom, smotanim sunđerima za spavanje, ćebićima, jastucima, kesama...kako moraju sve to da odnesu negde drugde da ne smetaju prilikom slikanja. Mislim da je Igmanski marš izgledao manje jadno.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:27 17.01.2014

Ideja, pa šta bude...

Joooj

Ma sedim ovih zadnjih nekoliko dana i mislim se jel` moguće da baš ništa, ama baš ništa decenijama ne može da se uradi, a da istovremeno problem ne izgleda toliko nerešiv, eto to me strašno nervira. Juče sam skucao baš opširan mail Dušanu Milisavljeviću sa idejom da probamo da pokrenemo stvar i izgleda da smo na putu da smislimo deletvornu i efikasnu akciju koja će, za početak, imati cilj da uslove u kojima se žene porađaju učinimo snošljivim i dostojanstvenim.

Oko detalja ideje i načinu na koji bi smo da radimo pisaću u sledećih dan dva, samo da se razvije osnovni koncept i da imamo gotov mehanizam, a onda da svi zajedno osmislimo kako da taj mehanizam pustimo u pogon, u međuvrenu koga zanima šta kuvamo može od mene da na pp dobije isto ono pismo koje je Dušan dobio.

Očekujem da se makar ovi koji se interesujuju budu kičma projekta, eto to mi je tajna namera hehe.

Jelica Greganović Jelica Greganović 13:29 17.01.2014

Re: Ideja, pa šta bude...

Ma sedim ovih zadnjih nekoliko dana i mislim se jel` moguće da baš ništa, ama baš ništa decenijama ne može da se uradi, a da istovremeno problem ne izgleda toliko nerešiv, eto to me strašno nervira.


Naravno da može da se uradi, to je osoblje pedijatrije i pokazalo ovim pokušajem da zataška stvari - pokazalo je da za početak može da se sve to očisti...
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:45 17.01.2014

Мало смо се занели?

Хвала свима на сликама, али овде се не ради о архтектури (лондонска Евелина) или о маштовитом изгледу СиТи скена у болници која у називу има "Џеј Пи Морган".

Овде се ради о ОДНОСУ НЕЗАИНТЕРЕСОВАНОСТИ И НЕМОЋИ, НЕДОСТАТКУ ПОШТОВАЊА ПРЕМА СЕБИ, ПАЦИЈЕНТУ И ПРЕМА СВОМ РАДНОМ МЕСТУ, ПРЉАВШТИНИ, НЕМАРУ, СЛЕПИЛУ ЗА ОКРУЖЕЊЕ.

То је проблем не само Земунске болнице, већ проблем целог друштва, а најбоље је сажет у слици "насловне" поцепане столице коју изгледа да нико од запослених није успео ни да примети, да не говорим да му је засметала. (Иста ствар као онај покварени сат.)

Та столица је веома моћан симбол свега што не ваља, тапкања у месту, менталитета.

У том смислу део кривице сносе и мајке и очеви и сви они којима та столица није сметала или су се препустили осећању немоћи и недостатку вере да је промена могућа.

P.S. Respect for Krugolina and uros_vozdovac!
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:31 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

У том смислу део кривице сносе и мајке и очеви и сви они којима та столица није сметала или су се препустили осећању немоћи и недостатку вере да је промена могућа.

Naravno da im je smetala, ali oni pre svega brinu o svojoj bolesnoj deci...a upravo majka kojoj je ta stolica smetala ju je i slikala.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:15 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Tacno to: smetala im je, ali nisu nista uradili ni nakon ozdravljenja deteta i izlaska iz bolnice. Jedna majka je slikala i objavila, a 10,000 nije. Zasto? Zbog sopstvene inercije, osecanja nemoci, nezainteresovanosti?

P.S. Broj od 10,000 sam napisala na osnovu podatka da se na odelenju pedijatrije godisnje leci 1,300 dece, znaci 10,000 za sedam godina.
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:16 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Zbog sopstvene inercije, osecanja nemoci, nezainteresovanosti?


...straha? Nije svejedno kad znaš da prvi idući put kada dođeš u tu bolnicu sa detetom, oni mogu da ti vrate žao za sramotu. Jer takvi su. Da nisu takvi ne bi ova bolnica ovako izgledala...
I to oni jako dobro znaju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:30 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

U pravu si, ali svi moramo da se menjamo i da naucimo da se uspravimo i ponasamo kao gradjani i poreski obveznici sa razumnim zahtevima, a ne kao uplaseni misevi.



Jelica Greganović Jelica Greganović 14:34 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

U pravu si, ali svi moramo da se menjamo i da naucimo da se uspravimo i ponasamo kao gradjani i poreski obveznici sa razumnim zahtevima, a ne kao uplaseni misevi.


Jeste, tako je. Ali to je mnogo lakše napisati, nego učiniti kada u rukama imaš jako bolesno dete. A oni su takvi kakvi su. I zbog deteta zavisiš od njih. Jako dobro oni to znaju. Inače im ne bi majke po prljavom patosu spavale.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:54 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

U pravu si, lakse je napisati.

Ipak, obavezni put ne mora da bude konfrontacija i vecita podela na "nas" i "njih". Kao sto medju pacijentima ima lekara i drugog medicinskog osoblja, tako medju "nama" (koji ne radimo na zemunskoj pedijatriji) ima onih koji ne primecuju takve stolice namenjene stranci na sopstvenom radnom mestu. (Ovde je naravno sve dramaticnije jer se radi o decjem odelenju.)

Ono sto hocu da kazem je da nama (svima) treba da bude cilj da se stvari menjaju i da ih moramo ispravljati svugde i na svakom mestu. Ako ih MI (svi) ne ispravimo, nece niko drugi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:59 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Ono sto hocu da kazem je da nama (svima) treba da bude cilj da se stvari menjaju i da ih moramo ispravljati svugde i na svakom mestu. Ako ih MI (svi) ne ispravimo, nece niko drugi.

Potpuno se slažem, zato sam blogove o ovome i napisala.
iqiqiq iqiqiq 22:09 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Moram da se uključim, dete mi je prevremeno rođeno 1998 godine i boravilo je u Kralja Milutina na Klinici za prevremeno rođenu decu. Tu je naravno, kao i uvek, direktorka bila postavljana po partijskoj liniji. Svašta sam videla za tri meseca dok mi je dete tamo ležalo. Ćutala sam, svesna svoje nemoći, a i iz straha za svoje dete, jer sam imala prava da ga samo obiđem jednom dnevno, a ne i da boravim u toj bolnici. Tada su samo majke iz unutrašnjosti imale prava tu da spavaju. Svaki dan su mi pričale priče strave i užasa
Hebiga, meni se tu nakupilo, pa negde pred kraj, puknem i napišem prijavu protiv jedne doktorke tamo, zakažemo sastanak sa direktorkom, skandal! Dolaze potom medicinske sestre da vide ko sam ja. Komentar je bio da nisam pravila izgrede do tada
Pokušala je ta ekipa oko doktorke i direktorke da me skoro napravi ludom i histeričnom porodiljom da bi oprale svoj javašluk i nemar. Godinu dana kasnije, na nekoj kontroli sretnem jednu mamu odatle i ona mi krišom šapne "šta smo morale da pretrpimo u ovoj bolnici"

Epilog po mene je da su mi dete odjednom i naprasno otpustili, a dotle su bile neke kerefeke da treba još ovo ili ono ispitivanje i da ne mogu da daju otpust, osim ako ja ne potpišem da na svoju odgovornost uzimam dete. Skandal.

Jedna neuka mama od 17 godina iz nekog malog mesta je to uradila i ja sam bila zadivljena njenom inteligencijom. Ja, vaspitana da budem poslušna, nisam ni pomislila da preuzmem takav rizik. A trebala sam, da ne gledam javašluk

Nadam se da nije više tako tamo. To nema veze na kraju ni sa novcem, nego sa nedostatkom odgovornosti. Jedna mlada medicinska sestra se drala na neku bebicu, nedonošče iako sam ja bila prisutna, šta li su radili kada nisam bila prisutna.

Cela ova drama je opisana samo da napomenem da se svašta dešava, ali se to ne zna, novinari neće da pišu. Živeo you tube i internet, toga nije bilo tada, ali i ja bih uradila isto što i ova hrabra majka.

Snimajte korupcije, izađite u javnost, borite se za svu našu decu, oni nemaju nikoga osim nas, koji još mrdamo, valjda.
zilikaka zilikaka 22:31 17.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Uh, i ja sam se setila nekih svojih iskustava, iz lokalne bolnice.
Dva puta sam sa detetom tamo dospela, i oba puta sam izašla na sopstveni zahtev, uz komentare kako nisam odgovorna majka i kako ako se detetu pogorša stanje...
Oba puta je glavni razlog bio prljavština. To se nije moglo nazvati nehigijenom. Ne postoji izraz za to opisati.

I oba puta sam im rekla zašto tražim da izađemo. Dobila sam sleganje ramenima, priču kako rade u uslovima koje imaju i sa koliko para...i da nisu to uslovi kao kod kuće, i da sam razmažena....

Uzgred, šteta što u to vreme mobilni nisu mogli da fotografišu. Da podelim sa prijateljima uspomenu na jednu (jedinu) kadu na spratu pedijatrije, koja je imala BUKVALNO naslage prljavštine na sebi, i u kojoj odvod skoro uopšte nije radio. Ta kada je pokrivala desetak soba sa po 3-4 deteta u svakoj.

Decu smo prali tako što uneseš u kadu stolicu sa polomljenim naslonom, pa dete stane na nju, da ne bi ugazilo u tu prljavštinu, a ti se propinješ da ga pereš jednom rukom, a drugom ga držiš da ne padne sa stolice.
Pri tome recimo dete ima temperaturu 39-40 i proliv na po sat-dva.

Sestre su bile toliko korektne da ti donesu stare čaršave (ali oprane) da nakom izlaska iz kade dete stane na njih, a ne na zagađen pod. Da možeš bar da ga obrišeš i obučeš.

Da, i kada je bila klasična, ne tuš, ona od metar osamdeset, čak nije ni uzidana.


..a sve to se moglo rešiti jednom vodoinstalaterskom intervencijom od najviše sat-dva i redovnim pranjem od strane osoblja koje je po ceo dan u posebnoj prostoriji sedelo i veselo se zabavljalo.

principessa_etrusca principessa_etrusca 10:48 18.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Jedna neuka mama od 17 godina iz nekog malog mesta je to uradila i ja sam bila zadivljena njenom inteligencijom. Ja, vaspitana da budem poslušna, nisam ni pomislila da preuzmem takav rizik. A trebala sam, da ne gledam javašluk


Осим што имамо примордијални страх за потомство, ми имамо и способност рационалног размишљања. Ниједна од нас није глупа, несигурна, необразована, неартикулисана и без појмова и критеријума.

Ми смо грађани и порески обвезници. Чега се бојимо и шта нас спречава да у свакој прилици захтевамо тај минимум: чистоћу, културно опхођење и информацију.

Имамо могућност да документујемо сваки детаљ и имамо огромну моћ коју пружа интернет. Ако данас не можемо да се ослободимо и понашамо као одрасле особе, мајке и грађанке одговорне према себи, својој деци и целом друштву, да ли ћемо икада моћи?
iqiqiq iqiqiq 11:25 18.01.2014

Re: Мало смо се занели?

principessa_etrusca


Ne razumeš o čemu pričam
mama od 17 godina, zdrava razuma, videvši koliko je sati, uze svoje dete, na svoj rizik i napusti bolnicu

ja, kao starija i obrazovanija, idem po proceduri, požalim se direktorki koja onda organizuje hajku poslušnica da svedoče protiv mene kao neke histerične majke kojoj sve smeta. Pošto to nije moglo da se izvede, jer medicinske sestre nisu čak ni primetile da postojim, koliko sam bila smerna i skrušena, onda me po hitnom postupku otpuste sa detetom.

Tada, 1998 godine, nije bilo ni zaštitnika pacijenta, ni zaštitnika građana ni bilo kakvih drugih legalnih sredstava.

I tada, kao i sada, većina doktora, medicinskih sestara i drugog bolničkog osoblja ćuti.

Kao i u ovoj bolnici u Zemunu, plaše se direktora, a direktor zabašuri, kao i tada 1998.godine direktorka, sve probleme dok nešto ne "eksplodira" kao masovne zaraze, masovna trovanja pa se i to čak raspline i niko da odgovora i ništa da se promeni.

Ако данас не можемо да се ослободимо и понашамо као одрасле особе, мајке и грађанке одговорне према себи, својој деци и целом друштву, да ли ћемо икада моћи?

I opet sve na majke, pa valjda muževi čuju od svojih žena kako je u bolnici, ako žene spavaju na podovima i ako je nehigijena očigledna, pa što se i muževi ne uključe?

Gde su oni da protestuju ispred bolnice protiv demantija ovog bahatog direktora.

Gde su zaštitnici pacijenata, gde su novopostavljeni zaštitnici RFZO osiguranika, gde su inspekcije Ministarstva zdravlja...
mlekac mlekac 12:54 18.01.2014

Re: Мало смо се занели?

principessa_etrusca

Имамо могућност да документујемо сваки детаљ и имамо огромну моћ коју пружа интернет. Ако данас не можемо да се ослободимо и понашамо као одрасле особе, мајке и грађанке одговорне према себи, својој деци и целом друштву, да ли ћемо икада моћи?

Za one sa losijim pamcenjem, dokumentovanje nebuloznog ponasanja zdravstveno osoblja upravo je ovde, na blogu, odradila Vesna Knezevic Cosic, potpomognuta mojom malenkoscu... Ko se ne seca, evo mu link

Pri cemu smo, necete verovati, kad sam tu pacijentkinju po drugi put otpratila na kontrolu, dobile istu recenicu kao Jelica, onomad, u Zemnuskoj bolnici "Pa sto nam niste rekli da ste novinarka?"

Vise nisam. Sad sam blogerka, gospodo, blogerka, ali, vi razliku ionako ne znate...
iqiqiq iqiqiq 22:14 18.01.2014

Re: Мало смо се занели?

Jelica Greganović
Ono sto hocu da kazem je da nama (svima) treba da bude cilj da se stvari menjaju i da ih moramo ispravljati svugde i na svakom mestu. Ako ih MI (svi) ne ispravimo, nece niko drugi.

Potpuno se slažem, zato sam blogove o ovome i napisala.

Ne samo da si pisala blogove, nego sve sa svojim imenom i slikom, za razliku od nas hrabrih pod pseudonimom.

I sa vremena na vreme i u komentarima optužbe što pišeš o problemima, udaraš na naš ponos, a mi volimo da nam se priča kako je sve sjajno i kako nam je zdravstvo najbolje na svetu.Onaj koji ne peva tu pesmu sa nama, je izdajica roda svoga
Jelica Greganović Jelica Greganović 01:16 19.01.2014

Re: Мало смо се занели?

a mi volimo da nam se priča kako je sve sjajno


Ne "mi", nego oni koji više vole svoju lepu sliku nego svoj posao. "Mi" je samo davanje alibija onima koji ga ne zaslužuju, deljenje odgovornosti sa onima koji nisu "mi", oni imaju imena i prezimena. Na njih im stiže plata. Ali i pitanja o odgovornosti.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:33 17.01.2014

Re: Uhvaćeni

rade, o tem i govorim, nisu ljudi toliko mutavi koliko oni misle da jesu...zato je ovaj njihov pokušaj zapravo još više rekao o njima no i one grozne slike.
rade.radumilo rade.radumilo 14:34 17.01.2014

Re: Uhvaćeni

nisu ljudi toliko mutavi koliko oni misle da jesu


Ako je to tačno, zašto nam se to isto u hiljadu varijacija događa već decenijama?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:35 17.01.2014

Re: Uhvaćeni


Ako je to tačno, zašto nam se to isto u hiljadu varijacija događa već decenijama?


Dobro pitanje, biće da upravo zbog toga što ovo nije pitanje para, nego pitanje poremećenih kriterijuma vrednosti.
zox.zox zox.zox 14:54 17.01.2014

Kameno doba

Gledam i čitam danima o ovom slučaju. Da nije strašno bilo bi smešno. Gospodin Direktor izgleda još živi u kamenom dobu informisanja kad je bilo dovoljno da preCednik Komiteta se pojavi na teveju i kaže da su to gnusni napadi mrskog nam neprijatelja na našu svetlu stvarnost i još svetliju nam budućnost.

Njemu izgleda nije jasno zašto verujemo svojim očima i "histeričnoj" ženi-majci kojoj se ne svišaju cimerke-sapatnice nego njegovoj izjavi iza koje stoji "čin" direktora a verovatno i nadležni komitet koji ga je tu postavio.

Jedna od akcija koja bi mogla da se uvede kao "obavezna" je mame (a i ostali pacijenti) pošaljite nam sliku.
Jelica Greganović Jelica Greganović 15:48 17.01.2014

Re: Kameno doba

Pravo da ti kažem, meni je svejedno u kojoj se crkvi on moli, ja samo želim da vidim da konačno počne da radi svoj posao.
Za početak da svaki dan izađe iz nove zgrade bolnice, u kojoj je njegova kancelarija, i obiđe delove bolnice koji nisu imali tu privilegiju da budu renovirani. Ali da se počiste očito mogu. To je dokazao, iako mu to namera nije bila. Jer tek kada su počistili za potrebe press konferencije se dodatno videlo kako je ranije grozno bilo.
iqiqiq iqiqiq 22:13 17.01.2014

Re: Kameno doba

Gledam i čitam danima o ovom slučaju. Da nije strašno bilo bi smešno. Gospodin Direktor izgleda još živi u kamenom dobu informisanja kad je bilo dovoljno da preCednik Komiteta se pojavi na teveju i kaže da su to gnusni napadi mrskog nam neprijatelja na našu svetlu stvarnost i još svetliju nam budućnost.


Direktor je kreten, umesto da ovu hajku iskoristi da insistira da dobije novac za obnovu klinike, on gleda da ispegla sve da izgleda besprekorno.

Nije mu mesto, ne samo zbog jada i bede na slikama nego i zbog njegove reakcije.
Muka mi je više od tih ljudi što viču da je sve savršeno, kao da smo mi debili, pa ne možemo da ocenimo šta je istina.

Demanti, to je sve što znaju da rade.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:40 17.01.2014

Re: Kameno doba

Jedino što je ovaj put direktor otkrio mnogo više nego što mu je uspelo da sakrije.
iqiqiq iqiqiq 23:03 17.01.2014

Re: Kameno doba

Jelica Greganović
Jedino što je ovaj put direktor otkrio mnogo više nego što mu je uspelo da sakrije.

Ma kada ga, nadam se, otpuste sa ovog radnog mesta, može da se prijavi za posao marketinškog stručnjaka za praškove i deterdžente, ono slika levo "pre" i slika desno "posle"
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:50 18.01.2014

Re: Kameno doba

iqiqiq
Ma kada ga, nadam se, otpuste sa ovog radnog mesta, može da se prijavi za posao marketinškog stručnjaka za praškove i deterdžente, ono slika levo "pre" i slika desno "posle"


Директор који није био "свевидеће око" у болници (као што већ деценијама директори болница нису), ће можда и бити смењен. Могуће је да неки претендент из владајуће странке успешно искористити овај случај, али ваљда је јасно да то, само по себи, неће ништа променити.

Ми би могли да се сматрамо срећнима када би проблем српског здравства били једно оделење и један директор. То нажалост није случај јер је у Србији цео систем (и не само здравство) зрео за добро продрмавање.

Потребна је позитивна акција која би могла да доведе до суштинског побољшања. Смена једног директора би била прилично јадан исход.
iqiqiq iqiqiq 16:04 18.01.2014

Re: Kameno doba

principessa_etrusca
iqiqiq
Ma kada ga, nadam se, otpuste sa ovog radnog mesta, može da se prijavi za posao marketinškog stručnjaka za praškove i deterdžente, ono slika levo "pre" i slika desno "posle"


Директор који није био "свевидеће око" у болници (као што већ деценијама директори болница нису), ће можда и бити смењен. Могуће је да неки претендент из владајуће странке успешно искористити овај случај, али ваљда је јасно да то, само по себи, неће ништа променити.

Ми би могли да се сматрамо срећнима када би проблем српског здравства били једно оделење и један директор. То нажалост није случај јер је у Србији цео систем (и не само здравство) зрео за добро продрмавање.

Потребна је позитивна акција која би могла да доведе до суштинског побољшања. Смена једног директора би била прилично јадан исход.

Svojim ušima sam čula njegovu izjavu da se oni bore za svako dete i da većina majki se ne žali na smeštaj. Da su uslovi takvi kakvi su, njemu je poznato, šta je kao direktor bolnice uradio da se to promeni. Ništa, do trenutka kada su kamere i novinari bili svedoci, a onda je treću smenu tetkica pritisnuo da ribaju.

Problem srpskog zdravstva neće rešiti niti smena ovog direktora niti smena ministarke zdravlja, ali je poželjno da oni koji imaju najviše odgovornosti i nalaze se na najvišem nivou zdravstvenog sistema, budu ti koji će pokrenuti ozbiljne reforme zdravstvenog sistema. Oni to ne rade, pa neka se sklone onima koji to hoće da rade.

Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta, a korupcija je pustila korenje još u tom dobu, dvadesetak, tridesetak godina propadanja i neveštih "ribanja klozeta" u zdravstvenom sistemu, sigurno nisu pomogli.

Zaista je neizostavno potrebno okupiti ekipu ozbiljnih stručnjaka iz svih disciplina, od prava, ekonomije, medicine itd i posvetiti se potpuno novom konceptu zdravstvenog sistema te istovremeno i reformi svih institucija u zdravstvenom sistemu (RFZO, Ministarstvo, Lekarska komora itd). Pa kud pukne da pukne, ostaviti status quo je najgore rešenje. I mi kao majke ćemo naravno biti krive za sve.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:22 18.01.2014

Re: Kameno doba

Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta, a korupcija je pustila korenje još u tom dobu, dvadesetak, tridesetak godina propadanja i neveštih "ribanja klozeta" u zdravstvenom sistemu, sigurno nisu pomogli.


На шта конкретно мислиш и са којим системима поредиш?

kukusigameni kukusigameni 17:16 18.01.2014

Re: Kameno doba

principessa_etrusca
Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta, a korupcija je pustila korenje još u tom dobu, dvadesetak, tridesetak godina propadanja i neveštih "ribanja klozeta" u zdravstvenom sistemu, sigurno nisu pomogli.


На шта конкретно мислиш и са којим системима поредиш?




SFRJ ne postoji. Sistem koji je tada postojao ne može više da postoji.
Druga su vremena. Takav sistem zdravstvene zaštite je prevaziđen.
Itd.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:43 18.01.2014

Re: Kameno doba

SFRJ ne postoji. Sistem koji je tada postojao ne može više da postoji.
Druga su vremena. Takav sistem zdravstvene zaštite je prevaziđen.
Itd.


Моје питање се није тицало постојања или непостојања СФРЈ, других времена итд, већ реченице "Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta".
Замолила сам да се наведе на које се конкретне пропусте тадашњег концепта здравственог осигурања мислило.

Ти кажеш да је такав систем здравствене заштите превазиђен. Сасвим могуће, али ниси рекао са којим другим системима га поредиш. Да ли те системе познајеш као корисник, као радник у систему или као неко ко их планира?
kukusigameni kukusigameni 17:58 18.01.2014

Re: Kameno doba

principessa_etrusca
SFRJ ne postoji. Sistem koji je tada postojao ne može više da postoji.
Druga su vremena. Takav sistem zdravstvene zaštite je prevaziđen.
Itd.


Моје питање се није тицало постојања или непостојања СФРЈ, других времена итд, већ реченице "Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta".
Замолила сам да се наведе на које се конкретне пропусте тадашњег концепта здравственог осигурања мислило.

Ти кажеш да је такав систем здравствене заштите превазиђен. Сасвим могуће, али ниси рекао са којим другим системима га поредиш. Да ли те системе познајеш као корисник, као радник у систему или као неко ко их планира?


Kao to će nas dovesti do boljitka?
Pričati o zdravstvenom osiguranju u društvu koje više ne postoji?
Poredeći ga sa onim sistemima koji nam odgovaraju ili ne odgovaraju, iz tog doba?


principessa_etrusca principessa_etrusca 18:15 18.01.2014

Re: Kameno doba

Зашто да не? Размена идеја и искустава је углавном корисна ствар.

Могао би рецимо да кажеш који модел сматраш непревазиђеним и добрим.

kukusigameni kukusigameni 18:23 18.01.2014

Re: Kameno doba

principessa_etrusca
Зашто да не? Размена идеја и искустава је углавном корисна ствар.

Могао би рецимо да кажеш који модел сматраш непревазиђеним и добрим.


Misliš da to može ovako u komentarima?

Na prevaziđenost sistema zdravstvenog osiguranja u SFRJ ključno utiče prevaziđenost celokupnog društvenog sistema. Nije ga moguće implementirati danas. Zato sam reagovao.
Primer: privatna lekarska praksa nije postojala.
Dr M Dr M 18:40 18.01.2014

Re: Kameno doba

Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta".
Замолила сам да се наведе на које се конкретне пропусте тадашњег концепта здравственог осигурања мислило.


@ principessa

1. Ukidanje privatne lekarske prakse, posle rata. Privatni, dokazani lekari su prinudjeni da odu u državnu službu gde su im šefovi bili lekari stasali u partijskom duhu. Negativna selekcija.

2. Uravnilovka. Svi lekari imaju jednake, ponižavajuće plate ako se ima u vidu odgovornost posla. Do najboljih lekara se teško dolazi. Seme korupcije.

3. Potpuna centralizacija, planiranja i sredstava. Paušalno plaćanje, primer, Dom zdravlja dobija milion za sve usluge u toku godine. U takvom slučaju, najbolje prolazi onaj ko ništa ne radi jer manje troši.


Moglo bi tako i do 100.


Jelica Greganović Jelica Greganović 18:52 18.01.2014

Re: Kameno doba

I mi kao majke ćemo naravno biti krive za sve.

Ima dimenzija u kojoj je i to tačno. I tog direktora, i to osoblje su neke majke rodile
iqiqiq iqiqiq 22:19 18.01.2014

Re: Kameno doba

principessa_etrusca
Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta, a korupcija je pustila korenje još u tom dobu, dvadesetak, tridesetak godina propadanja i neveštih "ribanja klozeta" u zdravstvenom sistemu, sigurno nisu pomogli.


На шта конкретно мислиш и са којим системима поредиш?


Sa zdravstvenim sistemom koji je postavljen u prošlom sistemu koji je propao kao takav, a zdravstveni sistem se kao ona kugla na robijašu vuče sa nama na našim nogama, teglimo ga, bez snage da priznamo da je taj koncept prevaziđen i bio je nefunkcionalan i tada, a sada je nepodnošljiv.

Privatno zdravstvo uvedeno na mala vrata bez fer koncepta, mi plaćamo obavezno zdravstveno osiguranje, a da nigde ne pita niko da li to hoćemo i da nam garantuje šta stvarno dobijamo za te pare koje plaćamo.

Neću da plaćam zdravstveno osiguranje, hoću te pare da čuvam za ne daj Bože kada mi zatreba, a ako mi ne treba, hoću da plaćam taj novac onoj deci za koju se apeluje svaki dan, jer državno zdravstvo je procenilo da se ne isplati da se za njih daju novci iz RFZO kase.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:21 18.01.2014

Re: Kameno doba

Dr M
Moglo bi tako i do 100.


Ја се не залажем за "превазиђени систем", само покушавам да установимо шта му је недостајало и зашто је превазиђен.

Са становишта корисника није битно да ли лекар ради приватно или не (наравно ако је услуга плаћена преко неког осигурања, а не директно), већ је битно да је правовремена и квалитетна.

Што се исхода лечења тиче и квалификације "добар лекар", ту има много мистификације јер су различите и дијагнозе, и пацијенти. Да ли је добар лекар онај који је љубазан, онај који лечи сваки грип, онај који помогне понеком од пацијената са неизлечивом болешћу или онај који уради неки нови тип операције?
iqiqiq iqiqiq 22:24 18.01.2014

Re: Kameno doba

Dr M
Ceo koncept zdravstvenog sistema je još u SFRJ imao mnogo propusta".
Замолила сам да се наведе на које се конкретне пропусте тадашњег концепта здравственог осигурања мислило.


@ principessa

1. Ukidanje privatne lekarske prakse, posle rata. Privatni, dokazani lekari su prinudjeni da odu u državnu službu gde su im šefovi bili lekari stasali u partijskom duhu. Negativna selekcija.

2. Uravnilovka. Svi lekari imaju jednake, ponižavajuće plate ako se ima u vidu odgovornost posla. Do najboljih lekara se teško dolazi. Seme korupcije.

3. Potpuna centralizacija, planiranja i sredstava. Paušalno plaćanje, primer, Dom zdravlja dobija milion za sve usluge u toku godine. U takvom slučaju, najbolje prolazi onaj ko ništa ne radi jer manje troši.


Moglo bi tako i do 100.




Da ne zaboravimo nakaradne zakone koji nameću obavezno članstvo u zdravstvenim komorama zdravstvenim radnicima kao obavezu ako hoće da obavljaju privatnu ili državnu praksu.

To je reketiranje cele zdravstvene struke i nakaradno napravljen zakon u kome se tačno i specificira koja komora ima prava da ubira ovaj reket. A pri tome su zdravstveni radnici najgore plaćene profesije, kao da ste im legalno gurnuli korupciju kao sredstvo.
Dr M Dr M 22:39 18.01.2014

Re: Kameno doba

Ја се не залажем за "превазиђени систем"


Nisam ni mislio.
Да ли је добар лекар онај који је љубазан, онај који лечи сваки грип, онај који помогне понеком од пацијената са неизлечивом болешћу или онај који уради неки нови тип операције?


Sve to, ali, generalno, onaj koji učini više nego što mu je dužnost.

"U medicini nije dovoljno biti majstor, treba postati umetnik. Majstor otklanja kvar, dovodi stvari u red, ako je moguce, umetnik, uz sve to, daje i nadu da je u vecnoj utakmici sa Bogom moguce pobediti ili bar izvuci neresen rezultat."


[url=http://blog.b92.net/text/4808/Injekcije/#komentari][/url]
triolica triolica 15:47 17.01.2014

Krive su majke

Identicno ovome je pre 17 godina u Institutu za majku i dete, majke leze na podovima, a sestre prolaze i komentarisu, doslovce, "pogledaj stoku kako spava na podu". Ne prepricavam, dozivela sam. Stolice pored kreveca preko dana, neke zene jos neoporavljene od porodjaja ne mogu da sede, ali su zato okarakterisane kao "stoka". Sram ih sve bilo!
virgulina virgulina 17:22 17.01.2014

razmazena sam

jad , beda , bezobrazluk
porodih se jednom , bilo je grozno ne zbog bola nego zbog onog tretmana , da sam se otelila veterinar bi bio ljubazniji
jednom bila sa detetom u decijoj bolnici u Novom Sadu , sestre su bile ok ali dezurni vrac tj samanka ili kako god me nije odostojila ni pljuvackom kamoli sa bice ok
i jedva cekam da joj jednom zatreba usluga a zatrebace pa koleginice smo
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:53 17.01.2014

Re: razmazena sam

virgulina,
tako je to kad čovek zaboravi da mu je prvi i glavni posao u životu da bude - čovek.
hajkula1 hajkula1 18:34 17.01.2014

GDE SU DECA?



Naravno da vičem.



Krive su majke.
Kriv je uvek onaj ko ukaže na problem a ne uzrok problema.
Ako se ne pominje, problem ne postoji.

Naopako.

Takođe, gospodin prvi doktor misli da smo debili. Gospođa ministarka - vredi li da je opišem?


Neko pominje izbore. Pitam, koja opcija je bila prihvatljiva? Svi su isti.
Znači, motka pa redom.






Lopovi da vrate ukradeno.

49 41 49 41 02:43 18.01.2014

Druzba je druzba,

sluzba je sluzba.

Znate onaj stari vic iz 70-tih ?!?

Sta se moze skinuti sa golog Dr. ?
(da prostiii bloger Dr. M.)

Samo gola medicinska sestra.

Dok je to tako, bice 'vako.
8c_competizione 8c_competizione 17:35 19.01.2014

bitno je da ...

... posao ide onako je Bogu okuugodno

nema pomoci ovoj drzavi sve dok prva kamenica zapravo ne poleti KA CRKVI!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana