Gost autor

Ti vidiš problem - ja vidim koleginicu sa četvrtog

marco_de.manccini RSS / 18.01.2014. u 11:50

У срцу готамске финансијске четврти налази се блистава и нова 73-спратница Торањ Бронтосаурус. Иако ово архитектонско ремек-дело још увек није потпуно усељено, рад лифтова је оцењен као неодговарајући од стране станара. Неки од њих су у ствари запретили да ће напустити зграду уколико се рад лифотва не побољша, и то хитно.

kaleidoscope-21-elevator-hall.jpg

Ево неких чињеница:

(1) Зграда углавном издаје просторије за канцеларије које су отворене радним данима између 9 ујутру и 5 поподне.
(2) Скоро свако ко долази у зграду је на неки начин повезан са светом финансија.
(3) И станари и саобраћај у лифтовима су прилично равномерно распоређени по спратовима.
(4) Власник је много инвестирао у покушају издавања преосталог канцеларијског простора.
(5) Обесхрабрујуће речи се шире брзином муње у малом и повезаном свету финансијске четврти.

Шта чинити?

Неколико идеја одмах пада на памет:

(1) Убрзати лифтове.
(2) Додати лифтове кроз нове отворе унутар зграде.
(3) Додати лифтове прислоњене уз зграду.
(4) Променити радно време тако да различите канцеларије отварају у различито време и тиме растеретити гужву у шпицевима.
(5) Прераспоредити станаре по спратовима на начин који би смањио саобраћај у лифтовима.
(6) Ограничити број људи који улазе у зграду.
(7) Заменити постојеће лифтове већим лифтовима који се протежу кроз два или три спрата.
(8) Понудити више услуга на сваком спрату (машине за кафу, копир машине и слично), да би се смањио саобраћај међу спратовима.
(9) Прераспоредити лифтове у локалне и експресне, по потреби.

Пратећи наше природне склоности решавача проблема ми смо се одмах упустили у решења. Можда би било мудрије прво поставити неколико питања пре него што понудимо одговоре.

Каква питања?

Чији је проблем? У чему је проблем? Или, у овом моменту, шта је то проблем?

Разгледајмо питање "Чији је проблем?". Ово питање покушава да

(1) одреди ко је клијент - односно, кога треба учинити срећним.
(2) утврди индиције које могу да доведу до одоговарајућих решења.

Решења из наше прве листе, упркос својој разноликости, деле исти угао гледања на ствар - да су корисници лифтова људи који имају проблем. Да пробамо да погледамо ствари из угла господина Диогена Диплодокуса, власника. С њим као клијентом, можемо замислити веома другачију листу, као на пример:

(1) Повећати закупнину, тако да је мањи број станара довољан за отплаћивање кредита за зграду.
(2) Убедити станаре да је Торањ Бронтосаурус дивно и опуштајуће место за рад, управо због таквих лифтова.
(3) Убедити станаре да им је потребно вежбање - које могу упражњавати коришћењем степеница уместо лифтова - постављањем времена и потрошње калорија на прометнијим рутама.
(4) Запалити зграду и подићи новац од осигурања.
(5) Тужити градитеља.
(6) Украсти лифтове од суседне зграде.

Ове две листе, иако не обавезно међусобно искључиве, имају различиту оријентацију. Ова разлика би требало да спута нашу природну склоност ка срљању у решења пре него што питамо

У чему је проблем?

* * *

Овако почиње књига "Are your lights on?" коју су написали Доналд Гаусе и Џералд Вајнберг још почетком осамдесетих. Имао сам, не мало, задовољство да слушам курс о креативном решавању проблема код Доналда, човека са бескрајним знањем и искуством, стекнутим на универзитету и кроз консултантску праксу, и исто толико великим жаром и умешношћу да све то подели и пренесе.

Књига је релативно кратка и садржи неколико прича из праксе уз које је, ту и тамо, углављено нешто мало општег размишљања о проблемима и њиховом решавању. Окосница је кратка и прецизна дефиниција проблема, која каже

Проблем је разлика између ствари какве их желимо и какве нам се чине.

* * *

Решење проблема с лифтовима?

На сваком спрату су у близини лифтова уграђена огромна огедала. Станари су, уместо да нервозно цупкају и седамнаест пута притискају дугмад за позив лифтова, проверавали фризуре, намештали машне, капуте, шавове на чарапама, и кришом загледали колеге/колегинице у одразу, а лифтови су одједном почели долазити, чини се, чак и сувише брзо.
.



Komentari (74)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

marco_de.manccini marco_de.manccini 11:53 18.01.2014

додатак

Још неколико ствари из књиге, неке очигледније и познатије од других.

Непостојећи проблеми су стварни проблеми.

Свако решење је извор следећег проблема.

Најтежи део неких проблема је препознати да постоје.

Ако не можете да нађете бар три ствари у вашем разумевању проблема које су можда погрешне - не разумете проблем.

Проверите ваше дефиниције на странцу, слепој особи, детету, или учините себе странцем, слепом особом, дететом.

Ако је проблем њихов, учините да јесте њихов.

Ако неко може учинити нешто, али проблем није њихов, учините да буде њихов.

Постоје две врсте људи на свету, они који раде и они који грабе заслуге. Будите у првој групи - тамо је много мања конкуренција.

Никада немамо довољно времена да размислимо да ли нам је нешто потребно, али увек имамо довољно времена да зажалимо.

Не тако много људи, у крајњој линији, жели да њихов проблем буде решен.

Риба увек последња примети воду.

myredneckself myredneckself 20:22 19.01.2014

Ti vidiš problem - ja vidim koleginicu sa

četvrtog
Најтежи део неких проблема је препознати да постоје.

Setila sam se Malog princa kada je sreo onog pijanca okruženog praznim flašama. (probaću da prepričam)

Mali princ pita -

-Zašto ti piješ?
-Pijem da zaboravim.
-Šta da zaboraviš?
-Stid.
-Čega se stidiš?
-Stidim se što pijem.

I tako to ide, u nedogled, odrasli su baš čudna, tj. šašava bića, što bi rekla gordanac.


marco_de.manccini marco_de.manccini 00:46 20.01.2014

Re: Ti vidiš problem - ja vidim koleginicu sa

Мени се допада следећа варијанта (није из Малог принца).

- Зашто пијеш?
- Да заборавим.
- А шта да заборавиш?
- Заборавио сам.
pape92 pape92 12:58 20.01.2014

Re: Ti vidiš problem - ja vidim koleginicu sa

Din Martin.
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:39 20.01.2014

Re: Ti vidiš problem - ja vidim koleginicu sa

Din Martin.

нисам знао одакле је. односно,

заборавио сам.
coviax coviax 12:18 18.01.2014

IQ u q

Jer da nije tako,ne bismo imali zgrade na četiri sprata bez lifta,
pa nadograđene na pet u pavijanskom rešavanju najezde,umesto čega
bismo imali predvorja prepuna ogledala i koji će nam tad liftovi...

Teo kasti...Ta nije to za naaaaassssss...
mlekac mlekac 12:36 18.01.2014

Sto rekla moja

pokojna Baka "Sine, ko zna zasto je to dobro..."

I zmu mi se ljuti kad god to kazem, a eto, upravo si rekao, stvar je u nacinu na koji se pristupa problemu.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:54 18.01.2014

Re: Sto rekla moja

Ја још увек не могу да схватим зашто је добро кад ти упадне секира у мед.
zilikaka zilikaka 19:59 18.01.2014

Re: Sto rekla moja

marco_de.manccini
Ја још увек не могу да схватим зашто је добро кад ти упадне секира у мед.


Nije ni meni, ali ako drugačije postaviš stvari, pa kažeš da ako već negde treba da upadne, opet je mnogo bolje tamo neg u govna
arianna arianna 20:48 18.01.2014

Re: Sto rekla moja

marco_de.manccini
Ја још увек не могу да схватим зашто је добро кад ти упадне секира у мед.

zato što možeš da postaneš bogat

Nekada, ne tako davno, kada se odlazilo za ogrev u šumu i drva sekla sekirom, dešavalo se da čovek obori drvo u kome su se prirodno rojile pčele, i u kome su napravile med, pa pored ogrevnog drveta, domaćin odnese ukućanima i med. Tako je i nastala izjava "upala mu sekira u med".
Oni malo spretniji hvatali su i sam roj pčela, što je bilo dovoljno za formiranje novog pčelinjeg društva. Hvatanje prirodnog roja i bavljenje pčelama, smatralo se izuzetnim darom i preduslovom za kućno bogatstvo.
postoji i "Bogat je onaj koji radi sa bubom ili pripitomi bube" odnosi se na pčele i svilene bube, koje su nekad donosile dobru zaradu :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:26 18.01.2014

Re: Sto rekla moja

Da, logično objašnjenje.

Mada, što bi rekao Kolakovski, a šta o svoj toj sreći i bogatstvu misle pčele?
arianna arianna 21:40 18.01.2014

Re: Sto rekla moja

marco_de.manccini
Da, logično objašnjenje.

Mada, što bi rekao Kolakovski, a šta o svoj toj sreći i bogatstvu misle pčele?


morali bi da konsultujemo nekog poznavaoca nemuštog jezika :))



Unfuckable Unfuckable 02:36 19.01.2014

Re: šok ov d pčeling

dešavalo se da čovek obori drvo u kome su se prirodno rojile pčele, i u kome su napravile med, pa pored ogrevnog drveta, domaćin odnese ukućanima i med.


nekako bih se ipak kladio da je u takovom scenariju vredni domaćin imao samo i jedino šansu da ga (kući, verevr) odnese anafilaktički šok
arianna arianna 08:44 19.01.2014

Re: šok ov d pčeling

nekako bih se ipak kladio da je u takovom scenariju vredni domaćin imao samo i jedino šansu da ga (kući, verevr) odnese anafilaktički šok

izgubio bi.. :) raspitaj se kod nekog pčelara kako se hvata roj pčela sa drveta, a ima video i na yt
Unfuckable Unfuckable 19:58 19.01.2014

Re: šok ov d pčeling

ja to vidim otprilike ovako:
raspoloženi domaćin malo cepa drvo =
drvo posledično padne =
pčelicama se posledično malo raspadne gajba =
pčelice doživevši štres glede kuće&ognjišta posledično postanu malo nervozne =
nevolja
arianna arianna 21:12 19.01.2014

Re: šok ov d pčeling

ja to vidim otprilike ovako:
raspoloženi domaćim malo cepa drvo =
drvo posledično padne =
pčelicama se posledično malo raspadne gajba =
pčelice doživevši štres glede kuće&ognjišta posledično postanu malo nervozne =
nevolja


legitimno gledište :)))


video 1
video 2
marco_de.manccini marco_de.manccini 22:06 19.01.2014

Re: šok ov d pčeling

Мени се чини да сте обоје у праву, односно да израз изгледа потиче од налажења пчела у дрвећу, али да процес доношења пчела кући ипак није тако директан "ето, ја пошао по дрва, а донео пчеле", већ се потенцијални пчелар, кад већ утврди да у неком дрвету постоје пчеле, мора припремити за њихово извлачење, мора од куће донети "опрему" уз помоћ које ће пробати да пчеле омами, ухвати, и пренесе. Секира је део опреме, јер се отвор у дрвету мора проширити, а у том процесу би се мало (или много, ако мајстор није вешт) и замрљала медом.

Све у свему, израз ми је сад јаснији.

EDIT. А судећи по другом видеу, израз треба осавременити у "упала му моторна тестера у мед".
nikvet pn nikvet pn 22:42 19.01.2014

Re: šok ov d pčeling


Дрво са медом обориш зими. Безбедно. Пчеле испод 11 С не лете.


Проблем решен.
iqiqiq iqiqiq 22:48 19.01.2014

Re: Sto rekla moja

marco_de.manccini
Ја још увек не могу да схватим зашто је добро кад ти упадне секира у мед.

"Начисто смо да кад чујемо или кажемо да је некоме пала секира у мед то значи да му се десило нешто лепо, и то изненадно. Има и оно да му је кашика пала у исту слатку густу масу, али то није изненадно јер тај део стоног прибора је, по свој прилици, одмах изнад пуне чиније. А кад секира падне у мед то је, по и овде незаобилазном Вуку, „кад исијецају челе из дрвјета, па кад је дупља пуна меда, те сјекира, како се удари њом у дрво, пропадне у мед...” Срећа, радост, а све неочекивано. " LINK
anonimni_autor anonimni_autor 19:42 20.01.2014

Re: Sto rekla moja

marco_de.manccini
Ја још увек не могу да схватим зашто је добро кад ти упадне секира у мед.

Pa ovako...Ako ti se to stvarno dogodilo, znaci da si razbio kosnicu divljih pcela. E, to ces zapamtiti za ceo zivot. To je Marfi.
inco inco 12:53 18.01.2014

Videćeš i ti problem...

... kad muž od koleginice sazna
mlekac mlekac 13:19 18.01.2014

Re: Videćeš i ti problem...

inco
... kad muž od koleginice sazna


A mozda koleginica nema muza? Mozda ima decka? Ili devojku? Ili je solo? Ili, jednostavno, ne zeli da se njen status zna?
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:49 18.01.2014

Re: Videćeš i ti problem...

kad muž od koleginice sazna

Да парафразирам Оскара,
само једна ствар је гора од тога да је неко заинтересован за вашу супругу, а то је да нико није.
zilikaka zilikaka 13:01 18.01.2014

4

Sjajno i vrlo poučno!

Dosta da ti kažem da sam već dva puta pročitala tvoje pisanije, a sigurno ću to uraditi još koji put.

I naravno, obavezno ću potražiti knjigu.

Izgleda da stvarno na svakoj zgradi postoje prozori kroz koje nam nije palo na pamet da zavirimo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:16 18.01.2014

Re: 4

I naravno, obavezno ću potražiti knjigu.

Издање које имам је из 1982. Вероватно није лако наћи је.

Кад сам већ ту, да брзо препричам још један проблем из књижице.

Негде у Швајцарској, одмах после неког тунела, отвара се најлепши поглед у Европи. Скоро свако ко прође кроз тунел одмах скрене на паркинг да ужива у погледу из ресторана. На жалост, понеко заборави да искључи светла, јер се одмах после тунела скреће на паркинг и онда настане проблем кад се врате из ресторана и виде да се акумулатор испразнио. Шта чинити?

Не може се поставити знак на изласку из тунела који каже "Угасите светла", јер се тунел користи и ноћу. Не може се ставити чак ни знак "Уколико је дан, угасите светла", јер се тунел користи и кад је снег или магла. Не може се ставити ни знак "Уколико је дан и видљивост је добра, угасите светла", јер би слова била премала, а знак сувише компликован за брзо читање и процесирање на малом простору између тунела и скретања на паркинга. Решење? Постављен је знак "Are your lights on?", што је управо и наслов књиге.

Овим једноставним знаком се илуструје принцип да ако неки људи имају проблем и мотивацију да га реше, често је довољан само подсетник који ће им помоћи да то сами ураде, а не неко ваше компликовано решење које би проблем решавало уместо њих.
Ако је проблем њихов, учините да јесте њихов.


И још
Немојте мешати ваше решење проблема са дефиницијом проблема.
maksa83 maksa83 19:27 18.01.2014

Re: 4

И још
Немојте мешати ваше решење проблема са дефиницијом проблема.

Da, tzv. "solutioning". To je kad te neko pita da mu rešiš problem u formi rešenja koje je sam smislio ali ne ume da ga sprovede. Pitanje za tu situaciju je: "koji tač-no problem pokušavaš da rešiš?", to ponavljati dok se ne dođe do pravog problema.

Kad neka konstatacija nema smisla optimalno pitanje je: "Šta si tačno čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?".

I sve tako...

Čiča genije. Genije. Sve upakovao za nas gluplje od njega.
fifismack fifismack 23:26 18.01.2014

Re: 4

"Šta si tačno čuo ili video što te je navelo da to pomisliš?".


nlp
NNN NNN 14:20 18.01.2014

marco, volim te

a i tu dvojicu ___alda pride
NNN NNN 14:29 18.01.2014

Re: marco, volim te

nego kad smo već kod liftova (i ogledala!)...
Prisjećam se mnogih stvari, ali pamtim jedan doživljaj:
...jednom dolazio Slavko Vranješ u našu zgradu,
i izašlo i staro i mlado da ga vidi,
a bogami i slika krišom,
onako s leđa, dok čeka lift.
I slikaju tako oni, a jednoj čak i blicne i šljocne mobilni
(jbg. od uzbuđenja zaboravila disključi te efekte),
i tako ... dođe lift,
Slavko se nekako spakova u isti (po dijagonalama)
i ode.
A kada je otišao Slavko
i ostala samo praznina ispred lifta,
tek onda smo svi mi, po prvi put, primetili da
iznad lifta (po)stoji ogledalo!
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:16 18.01.2014

Re: marco, volim te

iznad lifta postoji ogledalo!

Наравно, огледало је тамо да одузме пажњу Славку, да не примети да га сликате.

Предности планске градње.
Kraja Kraja 14:36 18.01.2014

...interesantno...

...koliko je reci potroseno na cinjenice koje to nisu, definisanje "vlasnistva" nad problemom, a ne vidim nigde precizan opis konstatacije

рад лифтова је оцењен као неодговарајући од стране станара


...da li su liftovi bucni, da li su pregrejani, prehladni, prespori ili prebrzi, da li se cesto kvare...
...ponudjeno resenje sa ogledalima me podseca na reakciju proizvodjaca smarta posle neuspesnih crash testova...
...konstrukcija vozila je ojacana, testovi su pokazali da je vozilo otpornije, ali su posledice sudara po putnike i dalje katastrofalne...
...problem resen...???
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:37 18.01.2014

Re: ...interesantno...

Крајо, не очекујеш ваљда да поставим целу главу?. Оно је био само почетак, таман да се схвати да не ваља журити са решењима пре него што се установи
У чему је проблем?

Другим речима, слажете се ти и Доналд.

Иначе, Доналд је волео да дође на час и да нам постави "проблем" и онда нас остави да се утркујемо са одличним решењима за проблеме који не постоје. Било је веома забавно и корисно.

Та прва глава садржи много више перипетија око тог проблема, укључујући и чињеницу да се станари управо жале на дуго чекање на лифт, пре него што се дође до могућег решења које ти се не свиђа. Мада, заборављаш да Доналд није ту да реши светске проблеме, већ само проблем свог клијента, што је у овом случају урађено. Разлика између времена утрошеног на чекање лифта које станари желе и које перцепирају је нестала, жалбе су престале и није се проширио лош глас по финансијској четврти.

Ко има неки други проблем - треба да реши тај проблем.

И ко и тај су веома важни у претходној реченици.
G.Cross G.Cross 14:47 18.01.2014

Resiti uzrok a ne posledicu

Root Cause Analysis of the Washington Monument

There was a problem with erosion of the Washington Monument. The Monuments rate of erosion had increased. The initial cause was do to harsh chemicals used to clean off pigeon droppings. This being an important monument for America a study was conducted to solve this problem.

As the study began the first thing that was discovered was the rate of erosion increased after harsh cleaning chemicals began to be used. The analysts therefore concluded that the cleansers were the problem. The cleansers were being used to combat a problem related to pigeon poop. So, why were pigeons there? Well, it turns out that pigeons like spiders and spiders were now nesting in the Washington Monument? Well, Spiders like gnats and gnats were all over the Washington Monument and only recently. It turns out that gnats come out right at dusk and they are attracted to light. The Monument is bathed in light which were turned on the same time each day not accounting for the seasons. So the solution to the whole problem was to just turn the lights on later (well after dusk). No gnats therefore means no spiders and therefore no pigeons.

Sto bi se reklo, ako hoces da golubovi prestanu da seru, ugasi svetlo.
marco_de.manccini marco_de.manccini 17:44 18.01.2014

Re: Resiti uzrok a ne posledicu

Узрок кажеш?

Кад је компанија која одржава лифтове, после годину дана, дошла на редовну контролу, испоставило се да се, вероватно пар дана по пријему зграде у рад, пацов заглавио негде где су контролне склопке или нешто такво, и онда од глади или страха прегризао пар каблића, што је пребацило све лифтове у неки други режим рада.

Поправка је трајала минут два, да се уклоне остаци пацова убијеног струјом и замене каблићи и склопка.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:04 18.01.2014

Re: Resiti uzrok a ne posledicu

Sto bi se reklo, ako hoces da golubovi prestanu da seru, ugasi svetlo.


trol:

Nije sve u seksu:

u parku vec jedno 50 godina stoje dva spomenika jedan nausprot drugom i posmatraju se - jedan je spomenik narodnom heroju, drugi narodnom heroju u zenskom izdanju. Andjeo se sazali na njih i rece im jednog dana evo ozivecu vas na pola sata i radite ono sto ste oduvek zeleli da uradite zajedno. Srecni spomenici otrce u obliznji zbun. Cuje se odatle neko komesanje i smejanje i onda se oba spomenika vrate na svoja mesta. Andjeo im kaze, pa sta vam je imate jos 15 minuta ajde idite jos jednom. Na to zenski spomenik kaze, moze, ajdemo, al ovaj put ja drzim goluba a ti njemu kenjaj po glavi.

Jukie Jukie 16:02 18.01.2014

Sviđa mi se ovo

Sad mi padaju na pamet neke ideje vezane za prosvetu ali su nedorečene pa ću još da razmišljam

Npr. "majka Žaki" (i drugi, sa grupe Roditelji i nastavnici protiv male mature) kuka kako joj dete, koje sada sprema maturu, mora da uči udžbenike napamet jer ih ne razume, a ima npr. 42 ta udžbenika (ide slika naslaganih udžbenika) pa se jadno muči, kako dete od 14 godina da nauči 42 knjige napamet do maturskog

Ja apsolutno u toj situaciji ne vidim isti problem koji majka Žaki vidi, tako da bih se isto ovako zatrčao da dam rešenja koja nisu rešenje onog problema koji ona vidi, i onda ona kao "poslodavac" ne bi bila zadovoljna
Unfuckable Unfuckable 02:47 19.01.2014

Re: ima i gore (i dole)

reci majki žaki da to nije matura nego mala matura i da je, shodno tome (ma kako se njoj činilo) daleko lakša nego velika - ima odmah da se obraduje.
Tako je i pokojni sloba, uvođenjem malo većeg zla u priču rešavao situacije (pa i vaspostavio nekakvo proslavljanje male mature, mada negde mi je to razumljivo)
- pa što ne bismo i mi, stvar funkcioniše
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:54 19.01.2014

Re: ima i gore (i dole)

Tako je i pokojni sloba, uvođenjem malo većeg zla u priču rešavao situacije

Дакле, да поручимо мајци Жаки да каже детету да избуши гуме директору. Мала матура више неће изгледати као тако велики проблем.
Unfuckable Unfuckable 19:59 19.01.2014

Re: ima i gore (i dole)

ako je neka onako malo slobodnija škola ne vidim razlog zašto ne bi izbušilo direktora
Ivana Knežević Ivana Knežević 16:03 18.01.2014

Свако решење је извор следећег проблема.

Konkretno, to sa unosenjem ogledala na scenu stvara vise od jednog:

Uhvate te da se gledas u ogledalu jer se vrata lifta otvaraju prebrzo (bas tog puta).

Ti njih uhvatis da se gledaju jer se vrata lifta... - vozite se cutke, voznja je preduga, pretesna, nepodnosljiva sa takvim moronima kraj sebe.

Shvatis da ti je u zubima ostalo malo salate od rucka. Pre nekoliko sati.

Pogledas sebe u ogledalu i shvatis da hitno moras do frizera.
Pogledas sebe u ogledalu i shvatis da jos hitnije moras da kupis novo lice.
Pogledas sebe u ogledalu i shvatis da kad vec kupujes novo lice, kupi i ostatak. Ali nov, nikako polovan!
Gledati sebe u ogledalu je najskuplja investicija koju si ikada napravila.
Ogledalo je najveci izvor problema, zala i - koji !*&^%$ genijalac se uopste dosetio da ga smesti kraj lifta!

:)

marco_de.manccini marco_de.manccini 20:01 18.01.2014

Re: Свако решење је извор следећег проблема.

Shvatis da ti je u zubima ostalo malo salate od rucka. Pre nekoliko sati.

Да, али су и понеки проблеми решења. Рецимо схватиш да те нико није гњавио већ неколико сати и да си имала најпродуктивнији дан на послу икада.

Следећег дана понесеш мало спанаћа да углавиш кад стигнеш на посао.
Unfuckable Unfuckable 02:50 19.01.2014

Re: Свако решење је извор следећег проблема.

ili skapiraš da nemaš prijatelja (u tih par sati) jer bi ti prijatelj svakako skrenuo pažnju na salatu u zubima.
A i to je neki kvalitet, mislim, to saznanje.
njanja_de.manccini njanja_de.manccini 18:13 18.01.2014

first woman on the Moon

Dialogue between Houston and first woman on the moon:

- Houston, we have a problem
- What is it?
- It doesn't matter, it's nothing
- What is the problem?
- Nothing!
- State your problem?
- I won't!
- Please, state your problem.
- You know too damn well, what the problem is!
maksa83 maksa83 18:59 18.01.2014

G. W.

Džerald na nebu i ... neko već na zemlji.

Are Your Lights On je optimal an lagani uvod u Džeralda M.

Mislim da 90% stvari koje znam i pogleda na svet i pristupa svetu dugujem njemu. On mi je Zaraturstra, Buda, Ji-Đing - Učitelj.

Uzgred, autor Dilberta Scott Adams i Gerald Weinberg su radili zajedno i delili kancelariju u (mislim) IBM-u. Obojica su od toga što su doživeli napravili vrlo upečatljive karijere, svako na svoj način.

P.S. Imam dva "Pinki je video Tita" momenta u životu. Prvi je koncert Violent Femmes u SKC-u 2004., a drugi je nekoliko razmenjenih mejlova sa Geraldom M. Weinbergom.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:26 18.01.2014

Re: G. W.

Онда већ знаш да предложено решење
(6) Украсти лифтове од суседне зграде.

уопште није тако глупо како изгледа. : )

Џералда не знам, осим из ове књижице, али Доналдова предавања (ту у ствари, уопште није било предавања) су била чаролија.
maksa83 maksa83 19:33 18.01.2014

Re: G. W.

marco_de.manccini
Онда већ знаш да предложено решење
(6) Украсти лифтове од суседне зграде.

уопште није тако глупо како изгледа. : )

Џералда не знам, осим из ове књижице, али Доналдова предавања (ту у ствари, уопште није било предавања) су била чаролија.

Druga njihova zajednička knjiga je - Exploring Requirements - Quality Before Design. Fokusiranija i strukturiranija od "Are Your Lights On" koja ima malo slobodniji narativ. Nezamenjivo za svakog ko treba nešto da pravi.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:40 18.01.2014

Re: G. W.

Да, "Are Your Lights On" је прилично лагано и непретенциозно написана, као за пред спавање.
maksa83 maksa83 20:18 18.01.2014

Re: G. W.

Да, "Are Your Lights On" је прилично лагано и непретенциозно написана, као за пред спавање.

Onda bi ti se svideo i Secrets Of Consulting, ima sličan anegdotski narativ. Zapravo sve njegovo je jako pitko, ako mene pitaš.
blogovatelj blogovatelj 23:41 18.01.2014

Behavioural science

Behavioural science je nauka koja me ne malo puta zadivi, ali me ponekad i izludi.
Izluđuje me činjenica da severnoameričko korporativno okruženje misli da je uz pomoć nje moguće rešiti svaki problem.
Ova me priča podsetila na jednu drugu. U toku Drugog svetskog rata nacisti su pretili drakonskim kaznama ako bi uhvatili nekoga da sluša BBC. Pošto nisu bili u mogućnosti da idu redom od kuće do kuće i proveravaju šta narod sluša, smislili su foru koju su uz pomoć svojih medija plasirali javnosti. Tvrdili su da imaju mašinu kojom su u stanju da dok vozilima prolaze pored kuća detektuju da li se u toj kući slušaju zabranjene radio stanice.
Naravno, ovo je bila čista izmišljotina. Imali su kamionete sa šatro nekim antenama kojima su se vozikali po gradu.
BBC nije ni pokušavao da opovrgne ove nacističke tvrdnje. Oni su jednostavno svojim slušaocima preporučivali da na svoje radio uređaje stave nekakav metalni predmet i time "onemoguće" naciste da detektuju koja se radio stanica sluša po kućama.
Fight fire with fire, što bi naš narod rekao.
NNN NNN 23:49 18.01.2014

Re: Behavioural science

Fight fire with fire

vs.
inco inco 00:12 19.01.2014

Re: Behavioural science

Sve te metode iz WWII su se primenjivale i na sociološko-psihološkom eksperimentu Srbija '90-ih. Recimo RTS je devedesetih govorio da su dobavili 'Švedski TV detektor' koji detektuje ko gleda televiziju a ne plaća pretplatu. Ne sećam se je l' neko iskoristio tu ludost da zaradi koju paru praveći 'anti-detektor'...
mirelarado mirelarado 00:15 19.01.2014

Re: Behavioural science

inco
Sve te metode iz WWII su se primenjivale i na sociološko-psihološkom eksperimentu Srbija '90-ih. Recimo RTS je devedesetih govorio da su dobavili 'Švedski TV detektor' koji detektuje ko gleda televiziju a ne plaća pretplatu. Ne sećam se je l' neko iskoristio tu ludost da zaradi koju paru praveći 'anti-detektor'...


Врхунац тог експеримента било је оно утеривање страха од помрачења Сунца.
razmisljam razmisljam 01:59 19.01.2014

Re: Behavioural science

mirelarado


Врхунац тог експеримента било је оно утеривање страха од помрачења Сунца.


Остаје тужна, поражавајућа чињеница да је тај експеримент са помрачењем у потпуности успео. ( Дан-данас ми није јасно како је то било могуће. )
marco_de.manccini marco_de.manccini 02:12 19.01.2014

Re: Behavioural science

Е, не могу више да преводим, Мирела, твој посао је најтежи. Књига завршава следећим речима.
To be true to yourself, in this business, you must consider moral questions before you get close to a solution, or even a definition, and thereby begin to lose your sensitivity. Such considerations will never waste your time, for problem-resolving cannot be a morally neutral activity - no matter how much it fascinates its practitioners.

Дакле, Доналд и Џералд су свесни да решавачи проблема понекад буду толико очарани проблемом, нарочито ако се удубе, да умеју да занемаре/забораве морални аспект. Сама чињеница да опомињу "решаваче проблема" на овај клизав терен у последњем параграфу казује колико им је ово важније од све вештине решавања проблема.
blogovatelj blogovatelj 06:23 19.01.2014

Re: Behavioural science

Дан-данас ми није јасно како је то било могуће.


U tome i jeste snaga medija.
Averdž Džo uvek misli da je onaj što mu priča sa TV-a neviđeno pametan, u tome je caka.
Moji ortaci živeli u Grčkoj od sredine 1993. do sredine 1994. Kažu da ih je većina stanovništva posmatrala sa divljenjem i strahopoštovanjem, jer su bili priipadnici naroda koji se tih dana cepao sTurcima, kao što znamo.
A kad se neko cepa sTurcima, taj je Grcima oma bogotac, izabrani i svevišnji.
Kažu, na obali je bilo so-so, ali kad zađeš u kontinent, naručiš hamburger u fast fudu, oni čuju da si stranac, pitaju oklen si, ti kažeš, a burger odma džabaka.
Ali...
Zato su Grčke glavne TV stanice tih dana bombardovale infomrmacijama da su Srblji polubogovi, a Makedonci fukara nad fukarama. To je išlo dotle da kad su moji ortaci, koji su muzikanti po profesiji, hteli da sviraju Zajdi, zajdi, nisu smeli ni da pomenu da je to makedonska pesma, nego su je najavljivali kao pesmu iz južne Srbije.
Ne zato što su nacionalisti, nego da ih Grci ne biju.
milisav68 milisav68 11:14 19.01.2014

Re: Behavioural science

razmisljam
mirelarado


Врхунац тог експеримента било је оно утеривање страха од помрачења Сунца.


Остаје тужна, поражавајућа чињеница да је тај експеримент са помрачењем у потпуности успео. ( Дан-данас ми није јасно како је то било могуће. )

Mislim da je bombardovanje imalo veliki uticaj, a švedski detektor je upotrebljavan ranije - krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih.
inco inco 12:13 19.01.2014

Re: Behavioural science

razmisljam
Дан-данас ми није јасно како је то било могуће.


Čekala si '99 da se zapitaš kako je nešto moguće?

Jeste to bio vrhunac kontrole masa - pogotovo uzevši u obzir da je gro onih koji su se bili prepali tog prirodnog fenomena svega 38 godina ranije garavilo staklo i pelo se po krovovima da vidi istu tu stvar, a svega par meseci pre toga orgijalo po mostovima dok su im sasvim realne bombe letele iznad glava - ali mnogo toga je prethodilo toj masovnoj hipno-histeriji sa posledicama spram kojih je sakrivanje u podrume i turanje ćebića na prozore još i benigna stvar. Narod koji je masovno verovao da su srpsku decu bacali lavovima u sarajevskom zoo vrtu i oklopnom vozu kome ne trebaju šine - o Dafinama i Jezdama i da ne govorim - je davno već bio skuvana žaba pa nije nikakvo čudo što je poverovao i u to. Uostalom, pazi zvanično saopštenje Ministarstva za zdravlje:

...
Ministarstvo ističe da će za vreme pomračenja, pored sumraka i sniženja toplote vazduha, kasnije doći do naglog povećanja toplote, vetra koji će duvati neuobičajenim pravcima i promene vlažnosti vazduha.

Sve ove pojave, upozoravaju u Ministarstvu, mogu izazvati ubrzan rad srca, grčeve u želucu, pojačan svrab kože, nagli skok krvnog pritiska, povećanje šećera u krvi i učestalo mokrenje.

...

Građanima se preporučuje da spuste roletne na prozorima ili da se od njih udalje kako se ne bi pogled nesvesno, bez zaštitnih naočara uputio ka Suncu. Ministarstvo poziva sve koji ne moraju, posebno decu i starije osobe, da ne izlaze iz kuće za vreme pomračenja niti da ga na bilo koji način posmatraju. Posebnu odgovornost imaju roditelji, ukućani i zaposleni u predškolskim ustanovama, koje Ministarstvo upozorava da deca moraju biti u zatvorenom i zamračenom prostoru. U firmama zaposleni u prvoj smeni moraju da sačekaju dolazak radnika druge smene.


Ovo saopštenje je potpisala ministarka Leposava Milićević - osoba koja je bila mnogo štetnija ali nažalost mnogo manje ekspozovana od drugog JUL-ovskog štetočine Milovana Bojića - i niko je nikada nije pozvao na odgovornost.

Kako su i mediji žestoko pumpali priču (uključujući i tzv. slobodne medije) meni veće čuđenje izaziva to što su ljudi još uvek slušali i verovali državi nego to što su se pokunjeno pozatvarali da ih ne ubije solarna eklipsa.

Ono što je s druge strane najveća misterija je kako to da su ulice bile prazne u svim gradovima u Srbiji kao da je pala neutronska bomba - ja recimo išao od Mostara do Admirala Geprata uz Kneza Miloša, zato što je vozač 37-ice odbio da ide dalje već parkirao autobus tamo i sakrio se ispod petlje, i koliko se sećam prošao je samo jedan Golf kroz istu za svo to vreme - a da apsolutno niko s kime sam ja pričao nije 'pao' na tu propagandu? Lakše je naći nekog ko će da prizna da je glasao za Zlobu nego ko se 'krio' od pomračenja sunca.

Doduše, ko ono beše ministar informisanja u to vreme? Da nije izvesni Aleksandar Vučić? Pa evo i dan danas mu narod veruje, što je pa čudno što je naseo na medijsku propagandu u ona smutna vremena?
zilikaka zilikaka 13:02 19.01.2014

Re: Behavioural science

Ono što je s druge strane najveća misterija je kako to da su ulice bile prazne u svim gradovima u Srbiji kao da je pala neutronska bomba - ja recimo išao od Mostara do Admirala Geprata uz Kneza Miloša, zato što je vozač 37-ice odbio da ide dalje već parkirao autobus tamo i sakrio se ispod petlje, i koliko se sećam prošao je samo jedan Golf kroz istu za svo to vreme - a da apsolutno niko s kime sam ja pričao nije 'pao' na tu propagandu? Lakše je naći nekog ko će da prizna da je glasao za Zlobu nego ko se 'krio' od pomračenja sunca


Već sam to pominjala, al pamtim taj dan ko da je juče.
Ubismo se od jurnjave po gradu da kupimo lubenicu.
Nigde, al ni-gde ih nije bilo.
razmisljam razmisljam 16:25 19.01.2014

Re: Behavioural science

inco
razmisljam
Дан-данас ми није јасно како је то било могуће.


Čekala si '99 da se zapitaš kako je nešto moguće?


Нисам.
Jukie Jukie 18:02 19.01.2014

Re: Behavioural science

inco

Ono što je s druge strane najveća misterija je kako to da su ulice bile prazne u svim gradovima u Srbiji kao da je pala neutronska bomba - ja recimo išao od Mostara do Admirala Geprata uz Kneza Miloša, zato što je vozač 37-ice odbio da ide dalje već parkirao autobus tamo i sakrio se ispod petlje, i koliko se sećam prošao je samo jedan Golf kroz istu za svo to vreme - a da apsolutno niko s kime sam ja pričao nije 'pao' na tu propagandu? Lakše je naći nekog ko će da prizna da je glasao za Zlobu nego ko se 'krio' od pomračenja sunca.

Ja sam recimo sedeo u trolejbusu na okretnici na Banjici čekajući da vozač izađe iz one kućice. Još sam prvo lepo video da se ništa naročito ne dešava pa mi je bilo dosadno kod kuće pa sam krenuo da se malo vozam do grada, i nisam uspeo.
Sad se više ne sećam da li mi je dosadilo da sedim sam tamo pa sam se posle nekog vremena vratio kući; verovatno. Znam da je bilo baš toplo i sunčano, i sva ulična svetla su bila upaljena.
Neki ljudi koje znam su išli u Suboticu da stvarno vide pomračenje, jedan je nosio svoj rendgenski snimak da kroz njega gleda, pa su računali da će (u vozu? ne znam čime su išli) dobiti studentski popust + omladinski popust + popust na invalide (kad vide snimak) i na kraju će još njemu da plate da se vozi
fantomatsicna fantomatsicna 03:45 19.01.2014

Opremiti

На сваком спрату су у близини лифтова уграђена огромна огедала. Станари су, уместо да нервозно цупкају и седамнаест пута притискају дугмад за позив лифтова, проверавали фризуре, намештали машне, капуте, шавове на чарапама, и кришом загледали колеге/колегинице у одразу, а лифтови су одједном почели долазити, чини се, чак и сувише брзо.

Po tom primeru neke zgrade bi trebalo da ugrade i kuhinju ispred lifta ali obavezno i toalet u blizini:)
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:09 19.01.2014

Re: Opremiti

meni, iskreno, na poslu najviše fali spavaća soba.
zilikaka zilikaka 21:10 19.01.2014

Re: Opremiti

meni, iskreno, na poslu najviše fali spavaća soba.


E, od kad ja pričam da je neophodno bar da svaki zaposleni zaduži po službeno ćebe.
golubica.bg golubica.bg 12:54 20.01.2014

Re: Opremiti

zilikaka
meni, iskreno, na poslu najviše fali spavaća soba.


E, od kad ja pričam da je neophodno bar da svaki zaposleni zaduži po službeno ćebe.


Hm, mi pre dve godine u paketu za Božić dobili ono ćebe što se oblači kao pončo, zna poslodavac znanje
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:14 19.01.2014

.

Kako su zatvorili onaj fitnes centar, kod nas u zgradi;
ljudi su u takvoj depri,da je to neopisivo.Pre namestiš tajming i ideš u lift
,da muvaš cice sa fitnesa

...a sad?Ni koleginice sa trećeg,neće da se igraju sa nama. Provalile su foru,slučajnog susreta u liftu:)




marco_de.manccini marco_de.manccini 16:44 19.01.2014

Re: .

Provalile su foru,slučajnog susreta u liftu:)

Лифтови у великим зградама су тако згодни за те ствари, само фали бар, музику већ пуштају.


blogovatelj blogovatelj 18:14 19.01.2014

Re: .

Лифтови у великим зградама су тако згодни за те ствари, само фали бар, музику већ пуштају.



Deset sati liftovske muzike?!
Divim se individui kojoj je palo na pamet da to okači na Tjub.
Od liftovske muzike jedino je smornija telefonska muzika internet provajdera i vladinih institucija.
Jaril Jaril 18:16 19.01.2014

Хвала ти

за овај блог.
marco_de.manccini marco_de.manccini 19:17 19.01.2014

Re: Хвала ти

Све заслуге иду гостима ауторима, Доналду и Џералду. Ја сам само имао срећу да ми се пут укрсти с једним од њих. И још сам имао срећу да нисам рођен најпаметнији, па сам дозволио себи да нешто мало и научим.
iqiqiq iqiqiq 22:44 19.01.2014

Odlična priča

Pitanje je definisati problem i pronaći niz rešenja od kojih jedno može biti najpovoljnije.

Čuveni Edvard de Buono je imao pričice o tom sistemu drugačijeg razmišljanja, kada su ga pozvali da reši problem u Australiji sa telefonskim govornicama. Kako su impulsi bili jeftini, mnogi su telefonske govornice koristili za maratonske razgovore.

Klasično rešenje je poskupeti impulse, ali to nije bila popularna mera za vlasnika telefonskih govornica. Neobično rešenje je slušalica koja je bila teža od uobičajenih, pa su korisnici posle desetak minuta i više nego rado završavali razgovore.

Često pokušavam da primenim ovaj princip kreativnog rešavanja problema na poseban način, te stoga pohvala tekstu
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:14 20.01.2014

Re: Odlična priča

О, потпуне неочекивано и невезано, синуло ми је да су нам телефони по кући прилично стари и да је време за нове.
NNN NNN 12:11 20.01.2014

Re: Odlična priča

синуло ми је да су нам телефони по кући прилично стари и да је време за нове.
teže
marco_de.manccini marco_de.manccini 15:17 20.01.2014

Re: Odlična priča

teže

та подударност се подразумевала.
iqiqiq iqiqiq 20:50 20.01.2014

Re: Odlična priča

NNN
синуло ми је да су нам телефони по кући прилично стари и да је време за нове.
teže

hehe, dakle to isto primeniti i za mobilne telefone tinejdžera

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana