Ljudska prava

JOŠ NIJE VREME ZA ZAŠTITU UZBUNJIVAČA

Freedom of Information RSS / 27.01.2014. u 12:09

"Još nije vreme!
Još nije vreme!
Još nije vreme!
E, sad je dockan!"

Na "Pesmu o srpskom vremenu" Jove Jovanovića Zmaja me (pre)često podsećaju razne stvari. Ovaj put "priča" o zaštiti uzbunjivača.
Potreba da se zaštite ljudi koji progovore o korupciji, ili nekom drugom ugrožavanju javnog interesa u sopstvenoj sredini a koji, bar kod nas u Srbiji, gotovo po pravilu zbog toga prolaze vrlo loše, je tema koja me već godinama intrigira. Pisao sam i govorio o njoj često, uključujući i ovaj blog. I ličnim nastojanjima da im pomognem . I o nekim, nažalost retkim prilikama u kojima su ta nastojanja davala rezultat svestan toga da uspeh nije bio zasnovan na nekim institucionalnim, na zakonu zasnovanim rešenjima već na izazivanju pritiska javnosti.
A najvažnija glavna stvar je upravo to - ne prepustiti zaštitu uzbunjivača neizvesnoj improvizaciji, učiniti je što je moguće izvesnijom, zajamčiti je zakonom. Zbog toga sam bio veoma zadovoljan što sam proletos bio u prilici da Ministarstvu pravde odnosno Vladi, ponudim Model zakona o uzbunjivanju i zaštiti uzbunjivača .
Model je bio konačni rezultat Projekta koji je Poverenik za informacije realizovao uz podršku Velike Britanije i Holandije, a koji je trajao više meseci. Realizacija Projekta podrazumevala je okrugle stolove i tribine u 10 važnih gradova Srbije, susrete i komunikaciju sa više stotina ljudi - uzbunjivača, novinara, predstavnika pravosuđa, predstavnika civilnog sektora itd. U okviru toga, na različite načine doprinos realizaciji Projekta dalo je preko 50 nevladinih organizacija.
A Model zakona izradila je Radna grupa koju sam formirao od naših istaknutih stručnjaka za pojedine oblasti prava, kojima su bile omogućene i konsultacije sa istaknutim svetskim ekspertima.
Model je dobio i jednoglasnu podršku na koordinacionom sastanku predstavnika antikorupcijskih organa održanom u Agenciji za borbu protiv korupcije 23. aprila 2013. a
izuzetno je visoko ocenjen i od strane brojnih učesnika velike (preko 200 učesnika) Međunarodne konferencije „Zaštita uzbunjivača", održane u Beogradu 23. i 24. maja 2013. (Trebalo bi da o kvalitetu celog Projekta govori i činjenica da je globalna mreža Transparency International zatražila da im ga u celosti stavimo na raspolaganje da bi ga nudili zemljama koje nemaju Zakon o uzbunjivačima, što sam naravno učinio.)
Jedan od istaknutih učesnika pomenute konferencije Bendžamin Bekland (DCAF), je ocenio: „Srbija je u prilici da uskoro dobije jedan od najprogresivnijih Zakona o zaštiti uzbunjivača". Nadao sam se da i Ministarstvo i Vlada misle slično i da će Modelu, bez odlaganja, dati formu predviđenu Poslovnikom Vlade i uputiti ga u proceduru Narodne skupštine radi usvajanja.
Pokazalo se da nisam bio realan. Ministarstvo se odlučilo da radi drugačiju verziju zakona. Radna verzija Nacrta zakona o zaštiti uzbunjivača je od decembra prošle godine vidljiva na sajtu Ministarstva.
Neki novinari već su mi tražili da taj tekst ocenim. Nisam to želeo. Da bih isključio rizik moguće subjektivnosti neću se ni u ovoj prilici upuštati u bilo kakve ocene, samo ću ukazati na neke činjenice koje mogu biti relevantne za poređenje.
Dakle, smatra se da najširi, najkompletniji koncepti zaštite uzbunjivača (najdoslednije sprovedeni u SAD) podrazumevaju nekakva „tri stuba": 1) nagradu za uzbunjivače, 2) što oštriju pretnju onima koji ugrožavaju uzbunjivača, 3) zaštitu uzbunjivača u užem smislu.
Model koji je napravila Radna grupa formirana u okviru „mog" Projekta podrazumevao je sva „tri stuba". Bila je predviđena (ograničena) finansijska nagrada za slučajeve kada bi akcija uzbunjivača doprinela državnim prihodima. Za najteže oblike ugrožavanja uzbunjivača bila je predviđena i najteža odgovornost - krivična. I bila je predviđena, uz sudsku, odnosno pre nje i posebna zaštita koju bi pružao Zaštitnik građana. Ta posebna zaštita je u mnogome popravljala poziciju uzbunjivača u sudskom postupku, jer je kompletan teret dokazivanja prebacivala na njegovog protivnika.
Model Radne grupe Ministarstva pravde ne predviđa nikakvu nagradu. Ne predviđa ni bilo kakvu krivičnu odgovornost za odmazdu prema uzbunjivačima. Zaštitu naravno predviđa, i to samo sudsku. Ali, ostavljajući po strani „poslovičnu" efikasnost naših sudova, s tim u vezi sadrži i jedno iznenađujuće rešenje. Izričito isključuje mogućnost da se tužbom za uzbunjivanje pobija zakonitost pojedinačnih radno pravnih akata poslodavca! Dakle, po osnovu tog zakona uzbunjivač ne bi mogao pobijati rešenje o otkazu, suspenziji, o rasporedu na lošije radno mesto, o manjoj plati itd. A zar upravo stvari koje se izuzimaju iz zaštite po ovom zakonu ne predstavljaju bar 95% problema sa kojima se uzbunjivači susreću? Polazeći od toga pretpostavljam da bi smisao ovakvog koncepta zaštite za mnoge bio vrlo teško razumljiv.
Međutim, vest o vanrednim izborima odnosno raspuštanju Parlamenta, učinila je da čak ni to više nije bitno. Izbori će, znamo biti održani sredinom marta. Računajući na vreme potrebno za utvrđivanje rezultata, eventualne žalbe i tužbe, odnosno eventualna ponavljanja izbora na nekim mestima, teško je verovati da je konstituisanje novog Parlamenta moguće pre početka ili pre sredine aprila. Nakon toga biće potrebno vreme za nove zakone o ministarstvima i Vladi i izbor same Vlade. Tek potom moglo bi se iole ozbiljno razgovarati o zakonodavnoj aktivnosti, čak i povodom teksta neuporedivo višeg stepena artikulacije od ovog koji se nalazi na sajtu Ministarstva pravde. Za utvrđivanje formalnog Nacrta zakona o zaštiti uzbunjivača, potom predloga i konačno za usvajanje zakona trebaće nakon toga još mnogo vremena.
Možda je za nekakvu utehu što za razliku od Zmajeve pesmice s početka teksta za usvajanje zakona o kome govorim ipak važi ono famozno - bolje ikad nego nikad. Za usvajanje zakona uvek će biti potrebe, pa nikad neće biti dockan. Ali će nažalost, za pravdu i mnoge poštene i savesne ljude u mnogim slučajevima sasvim izvesno biti dockan.



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

makemyday makemyday 12:35 27.01.2014

neodgovornost

Zašto ministarstvo još proletos nije otvorilo javnu raspravu o vašem modelu zakona? Nezavisno od odličnih ocena koje je model dobio ako je imalo moglo je izneti primedbe i uticati na tekst. Ovako je samo prokockana godina dana a uradili su neuporedivo lošiji tekst.
A rešenje po kome se zakon ne odnosi na otkaze, suspenzije, umanjenja plata i.. ne zaslužuje komentar, ceo zakon čini besmislenim!
G.Cross G.Cross 13:27 27.01.2014

NOMEN EST OMEN

UZBUNJIVAČA


Zar nismo mogli da nadjemo bolji prevod za "whistleblower".

Barem meni "uzbunjivac" zvuci rogobatno i ima skoro negativan predznak.

Freedom of Information Freedom of Information 13:40 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN


Zar nismo mogli da nadjemo bolji prevod za "whistleblower".

Pa to je stvar ukusa i zapravo nije ni malo jednostavno. Kod nas bi,pogotovo u legislativnom kotekstu, doslovni prevod bio veoma neobičan,a neki skraćeni bi za nekog mogli takođe imati negativan predznak .Ranije je često upotrebljavan i "insajder" ali..

U svakom slučaju,kako god ih zvali, najbitnija je
Potreba da se zaštite ljudi koji progovore o korupciji, ili nekom drugom ugrožavanju javnog interesa u sopstvenoj sredini a koji, bar kod nas u Srbiji, gotovo po pravilu zbog toga prolaze vrlo loše,

G.Cross G.Cross 13:49 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

U svakom slučaju,kako god ih zvali, najbitnija je

Potreba da se zaštite ljudi koji progovore o korupciji, ili nekom drugom ugrožavanju javnog interesa u sopstvenoj sredini a koji, bar kod nas u Srbiji, gotovo po pravilu zbog toga prolaze vrlo loše,


Slazem se potpuno sa gornjim.

Ipak ovi ljudi ne uzbunjuju nego hrabro ukazuju na probleme.
jedan.kub jedan.kub 13:53 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

A zar upravo stvari koje se izuzimaju iz zaštite po ovom zakonu ne predstavljaju bar 95% problema sa kojima se uzbunjivači susreću?



Svi žele da sakriju svoje mutne i nezakonite poslove.
Nisu prestali sa maltretiranjem iz garnizona, naređeno od strane Rodića a ne Vučića.
Znam da imaju nešto u planu i pretnje da će sa promenom vlasti da to sprovedu znam i da Vučić ima želju da se pohvali saznanjima do kojih su službe došle ali nema dozvolu od onih koji se smatraju zaslužnim.
Kako bilo koja državna služba i pojedinci u njoj mogu da raspolažu nečijim zivotom?
Kolumbo kad je otkrio Ameriku nije mogao da je zadrži za sebe.
Ne dugujem nikome ništa ni ovoj državi jer su me njeni predstavnici šikanirali i to još uvek rade. Postala sam taoc kriminalnog vojnog vrha.
Pa neka i bude kasno, bar se niko neće ovajditi.

PS. Neki još uvek nisu pod kontrolom ili su se oteli.
predatortz predatortz 13:54 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN


Slazem se potpuno sa gornjim.

Ipak ovi ljudi ne uzbunjuju nego hrabro ukazuju na probleme.


Neka se onda tako i zove: savesni građanin!
Freedom of Information Freedom of Information 14:05 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN


Neka se onda tako i zove: savesni građanin!

I oni to naravno zaslužuju. Ali problem je to što bi rezervacija termina samo za "uzbunjivače" mogla da implicirala da svi ostali građani to nisu.
predatortz predatortz 14:08 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

Freedom of Information

Neka se onda tako i zove: savesni građanin!

I oni to naravno zaslužuju. Ali problem je to što bi rezervacija termina samo za "uzbunjivače" mogla da implicirala da svi ostali građani to nisu.


Svako ko zna za izvršenje nekog krivičnog dela, a isto ne prijavi, nije savesni građanin. Onaj građanin koji ne zna za narušavanje zakona, nema razloga da se smatra pogođenim što je neko ko je delo prijavio nazvan savesnim građaninom.
G.Cross G.Cross 14:58 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

I oni to naravno zaslužuju. Ali problem je to što bi rezervacija termina samo za "uzbunjivače" mogla da implicirala da svi ostali građani to nisu.


Freedom,
Stvarno mi je zao sto ispada da skrecem temu sa tvog bloga, ali meni je ovo jedna od onih situacija , gde "neko tamo gore" odluci nesto ( u ovom slucaju pogresno ime) i ostali se ubise da to ostvare po svaku cenu, i cude se sto ne ide.
Ne kazem da je ovo uzrok za "jos nije vreme" , ali mo je tesko da zamislim da narod zavoli nekog ko se zove "uzbunjivac"

jedan.kub jedan.kub 15:18 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN


htela sam da dodam:dugo godina šikanirali i to još uvek rade.

jedan.kub jedan.kub 15:21 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

ali mo je tesko da zamislim da narod zavoli nekog ko se zove "uzbunjivac"

Da li može da se nađe neko drugo ispravnije ime, vezano za pravdu, istinu...
Jaril Jaril 15:39 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

Ipak ovi ljudi ne uzbunjuju nego hrabro ukazuju na probleme.

Можда:


Указивач


?

"Закон о указивању и заштити указивача"
Freedom of Information Freedom of Information 17:55 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

Указивач


Da li može da se nađe neko drugo ispravnije ime, vezano za pravdu, istinu...

Ne kazem da je ovo uzrok za "jos nije vreme" , ali mo je tesko da zamislim da narod zavoli nekog ko se zove "uzbunjivac"



Neka se onda tako i zove: savesni građanin!


Zar nismo mogli da nadjemo bolji prevod za "whistleblower".

Ili xxx ili 111? A da se okanemo "srpske" rasprave,da ne trošimo energiju i vreme na nju i podsetmo se da je jedino što je zaista bitno
Potreba da se zaštite ljudi koji progovore o korupciji, ili nekom drugom ugrožavanju javnog interesa u sopstvenoj sredini a koji, bar kod nas u Srbiji, gotovo po pravilu zbog toga prolaze vrlo loše,

G.Cross G.Cross 18:10 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

A da se okanemo "srpske" rasprave


Freedom,

Nema potrebe za vredjanjem.

Srecno tebi u tome sta radis.

Razumevanje da se nista ne moze narediti, pa ni zastita "Uzbunjvaca" ocigledno jos nije ovde.

Donesite 100 zakona, ako drustvena kultura nije spremna da ih prihvati nece ici.

Garantujem da ime "Uzbunjivaci" nece nikada biti deo pozitivne drustvene energije u Srbiji, bez obzira koliko zakona donesemo.

Ime necega je jako vazan deo marketinga tog proizvoda.
Uzbunjivac , kao ime u rangu je "trbuh eliminatora" ili kako se vec zvase.

Eto zbog toga sam dao naslov "Nomen est Omen".

Anyway, sto bi rekli Insajderi, srecno sa naporima, mi trebamo zastitu Whistleblower-a ( i sto je jako vazno , a nije na listi zahteva EU, i svih ostalih postenih ljudi).





Freedom of Information Freedom of Information 18:21 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

Nema potrebe za vredjanjem.

Ponoviću još jednom,mislim da je jedino što je stvarno bitno potreba da se (a savršeno mi je nebitno kako ih zvali)
zaštite ljudi koji progovore o korupciji, ili nekom drugom ugrožavanju javnog interesa u sopstvenoj sredini a koji, bar kod nas u Srbiji, gotovo po pravilu zbog toga prolaze vrlo loše

A savršeno mi je neverovatno da ste u bilo ćemu što sam rekao prepoznali uvredu.Ali..
G.Cross G.Cross 18:49 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

OK I'll shut up

Nema ljutis
Out of Beirut Out of Beirut 23:54 27.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

U svakom slučaju,kako god ih zvali, najbitnija je

Potreba da se zaštite ljudi koji progovore o korupciji, ili nekom drugom ugrožavanju javnog interesa u sopstvenoj sredini a koji, bar kod nas u Srbiji, gotovo po pravilu zbog toga prolaze vrlo loše,

"бар код нас у Србији"

Кад већ промовишете ову врсту реакције, ви свакако знате доста о њој. А чим знате доста о њој, знате да "узбуњивачи" у безмало свакој средини на свету пролазе врло лоше.

А то нас води питању: Је ли овај начин побољшања друштва сврсисходан? Је ли знате да се неко друштво негде (у историји човечанства) опоравило захваљујући томе што су људи трећеразредне друштвене моћи (ја, ви) настојавали да закон обезбеди безбедност грађанима који пријављују „угрожавање јавног интереса"?

Ако је одговор негативан, можете ли нам изложити визију вашег труда по овом питању? Конкретно, 1) како видите друштвене околности ваших настојања, и 2) чему се надате? Јер, историја је пуна покушаја без преседана који су потпуно подбацили, а неки од њих су скупо коштали (рецимо, Културна револуција иначе мудрих Кинеза).

Узгред, радознао сам о "угрожавању или повреди јавног интереса", како стоји у нацрту закона. Шта то тачно значи и да ли је такав опис оправдан? Колико увиђам, особа има добре основе да јавно реагује ако перцепира повреду закона или интерног правилника рада, или експлицитну намеру да се учини повреда; све остало је оговаранција или на нивоу оговаранције. Да ли нешто пропуштам?

P.S.
Земље које су усвојиле свеобухватне законе о заштити "узбуњивача" су: Нови Зеланд, Јужноафричка Република, Гана, Јужна Кореја, Уганда... Ако чујете о друштвено плодотворним апликацијама оваквих закона у овим земљама, пишите, добро је за промоцију.
barese barese 11:04 28.01.2014

Re: NOMEN EST OMEN

А то нас води питању: Је ли овај начин побољшања друштва сврсисходан? Је ли знате да се неко друштво негде (у историји човечанства) опоравило захваљујући томе што су људи трећеразредне друштвене моћи (ја, ви) настојавали да закон обезбеди безбедност грађанима који пријављују „угрожавање јавног интереса"?


Ne znam bas za oporavak citavog drustva, ali jesu bitni i odredjeni delovi sistema, pa recimo i sistem naplata putarina.

Kod nas je na ovaj nacin raskrinkana drumska mafija. Zahvaljujuci jednom radniku koji je snimio prevaru. Posle je Sabic pisao koliko je bilo problema da se on vrati na posao, i tome bi trebalo da pomogne ovaj zakon.

Sto je najgore, izgleda da je prevara sa duplim naplatama putarina trajala decenijama...

Iz Politike:
Nagađa se da je lopovluk na naplatnim rampama trajao decenijama, tako da je nemoguće izračunati za koliko novca je oštećen budžet Republike Srbije. Poznato je da se za to radno mesto plaćalo, a u Vrčinu je, na primer, na mesto na naplatnoj rampi konkurisalo više hiljada ljudi. Posao na naplatnoj rampi bio je "zlatna koka", pa bi radnici brzo kupovali nove automobile i zidali višespratnice.

Ova afera o krađi putarina dobila je vremenom politički karakter. Tako je opozicija optuživala Velimira Ilića, tadašnjeg ministra za kapitalne investicije, a sadašnjeg ministra za infrastrukturu, da je znao za krađe na naplatnim rampama. Ilić je negirao te navode, optužujući bivše režime da su organizovali krađu na naplatnim rampama i da su tako finansirali svoje predizborne kampanje.






P.S.
Земље које су усвојиле свеобухватне законе о заштити "узбуњивача" су: Нови Зеланд, Јужноафричка Република, Гана, Јужна Кореја, Уганда... Ако чујете о друштвено плодотворним апликацијама оваквих закона у овим земљама, пишите, добро је за промоцију.


Da pridodam i Veliku Britaniju
Britain has had a law on the books since 1998 that protects employees in the public and private and also the non-profit sectors. So if you follow the procedure to blow the whistle on wrongdoing, corruption, crime and so forth and it is in the public interest, then you'd be legally protected from being fired, demoted, harassed, or being transferred against your will. That law has been on the books since 1998.


petar_p petar_p 14:50 27.01.2014

tipicna prica

Sta je problem da izuzetno kvalitetno uradjen nacrt zakona udje u proceduru? A pa da, izgleda bas to, mnogima nije u interesu da imaju bilo kakvu kontrolu i mogucnost da ih neko 'uzbuni'. Sta reci?
muaddib92 muaddib92 18:49 27.01.2014

Е да сада ја вама кажем

господо нешто што вам се вероватно неће допасти - пошто сте (надам се) полако привели крају своју подробну академско-теоретску расправу о томе како назвати некога ко упозорава на одређене нерегуларности.

Крајем новембра 2013-те сам, лепо доле пише, унапред упозорио на зло које је у припреми:

[url=http://blog.b92.net/text/23380/AERODROM-BEOGRAD-ILI-AIR-SERBIA%3A-A-Tale-of-Two-Tities/][/url]

Пристојан је ту био одзив и читаност, нисам ни толико очекивао, али није ми то овде тема, већ друго: Оно на шта сам унапред упозорио итекако се у протеклом периоду наставило, закључно са данашњим даном. И иде даље својим, унапред задатим (политичким) током.

Према томе господо, сматрам да сам (у смислу назива око кога усрдно полемишете) са своје стране узбунио (узбуњивач), и као савестан грађанин инсајдерски дунуо у пиштаљку на нешто што у старту смрди до неба.

А тек ће.
muaddib92 muaddib92 19:11 27.01.2014

Samo da pitam

Znači li vam nešto to kada je već preduzeta akcija?

http://blog.b92.net/text/23380/AERODROM-BEOGRAD-ILI-AIR-SERBIA%3A-A-Tale-of-Two-Tities/


.. a sve što je nagovešteno, uveliko se i ostvaruje u protekla 2 meseca.
Pa nazovite to uzbunjivač, zviždač, whatever..
makemyday makemyday 19:58 27.01.2014

Re: Samo da pitam

Ne valja vam označeni link. A ni priča.Možda i nagoveštava nešto interesantno ali sasvim je nejasno ko je njoj uzbunjivač? I da li je iko? Ima raznih priča ali u svakoj od njih uzbunjivača definitivno nema.
laziiprevare laziiprevare 20:50 27.01.2014

Još nije vreme !



"S obzirom na značajan broj potencijalnih tužbi, Sud nalaže da Srbija u roku od godinu dana od stupanja na snagu presude, preduzme mere da obezbedi odgovarajuće naknade u svim sličnim situacijama. Proces treba da nadzire nezavisno telo s adekvatnim ovlašćenjima, tako da se pruže uverljivi odgovori o tome šta se desilo sa svakim nestalim detetom i obezbedi adekvatna naknada.(Strazbur, mart 2013.godine)
djolesamar djolesamar 00:20 28.01.2014

Kako stvarno zaštititi Uzbunjivača

barese barese 11:35 28.01.2014

Re: Kako stvarno zaštititi Uzbunjivača

djolesamar
Članak (http://bit.ly/1f4ggHz) na blogu www.dobarpredak.com


Fond za nagradu uzbunjivaca? Mislim, deluje kao inovativno resenje...

Pa gore rekose da savesni gradjanin ima obavezu da prijavi krivicno delo?
Sad ispade da su savesni gradjani tako retki da treba da ih placamo


dali76 dali76 07:11 28.01.2014

Mogu jer im se moze

Dakle, sasvim je ocigledno da su ljudi koji vode drzavu u konfliktu interesa sa samom drzavom.
Jaka drzava, uredjen system koji svodi korupciju na nekakvu prihvatljivu meru je u suprotnosti sa interesima ljudi koji bi se po prirodi posla trebali brinuti o interesima drzave.
Medjutim, mnogo veca tragedija od ovog paradoksa konflikta interesa drzave i onih koji bi se o interesu drzave trebali brinuti , lezi u cinjenici da se vlast ovako otvoreno i na delu sprda sa gradjanima, sasvim im jasno pokazujuci koliko im je stalo do suzbijanja korupcije,a sa druge strane prica o borbi protiv korupcije. Sve ovo vlast radi bez ikakve bojazni da bi ih ovakvo sprdanje sa zdravim razumom gradjana moglo kostati bilo cega,a kamoli vlasti.
Preostaje samo da se ceka da neka Venecijanska komisija uputi otvoreno pismo/pretnju Beogradu,a da vlast to proglasi jos jednim uslovom tog Brisela koji mnogo trazi i zakera.





i
tetkino tetkino 09:30 28.01.2014

Re: Mogu jer im se moze

Kakav je život u inostranstvu? Šta sve gubimo u našim besmislenim političkim, nacionalnim, religijskim, jezičkim i drugim svađama, dok se negdje drugo živi u pravom smislu te riječi?

Ja ne znam gdje se živi u pravom smislu te riječi, niti znam što to znači. Ali istina je da ova «naša» društva imaju tu sposobnost da vam oduzmu sve, dušu, pamet, da potroše vaš život onako kako drugi potroše paket čipsa. Kada ubijete čovjeka, onda odgovarate za to, kada dvadesetak milijuna ljudi pretvorite u žive mrtvace, onda se zločin ne može dokazati, osobito ako su ljudi izabrali svoje egzekutore tzv. demokratskim putem.

Dubravka Ugrešić hrvatska književnica i prevoditeljka
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:06 28.01.2014

?

Ne predviđa ni bilo kakvu krivičnu odgovornost za odmazdu prema uzbunjivačima.


cybernaut cybernaut 04:16 29.01.2014

Re: ?

Jelica Greganović
Ne predviđa ni bilo kakvu krivičnu odgovornost za odmazdu prema uzbunjivačima.




upravo to! Sezona otvorenog lova na glave uz blagoslov Radne grupe.
Nema nagrade, nema kazne, nema štap i šargarepa, niti se pripadajući mobing može poništiti.


Ima na sajtu Pištaljka.rs izvanredna brošura (PDF) sa svedočanstvima uzbunjivača, potresnim
URL http://pistaljka.rs/public/images/zastita-uzbunjivaca.pdf

Šteta je samo što se ovde ni u najavi ne sprema uzbunjivač / zviždač u vezi sa stvarima koje su, a toliko ih je, označene kao državna tajna, počev od tendera za državne tajne, i to imamo


Svakako se ne bi promenio ni opšti stav da Snoudena treba ubiti, i to što još uvek nije ubijen samo znači da ništa bitno nije ni otkrio #Srbija Dug je put od korporativnog do vojnog uzbunjivača, ništa ovde Manning i Assange ne bi ni stigli da urade, pojeo bi ih mrak.

Ako je za neku utehu, svi iz Pištaljkine brošure su iz javnog sektora, barem trećini je u opisu posla bilo da ukažu na propuste i samo su radili po svojoj savesti, nikakav big deal.

Nema srećan kraj.
jedan.kub jedan.kub 09:47 30.01.2014

Re: ?

Sezona otvorenog lova na glave uz blagoslov Radne grupe.


Za ovo mi je jasno da nisam bezbedna ali ovo maltretiranje je nepodnošljivo, prestala sam i lekove da pijem jer mi ne pomažu.!

Čudno je to što mi nije na pamet palo posle one nameštene saobraćajke da
maltretiranje stiže i iz policijske uprave.

Čudno je to da mnogi blogeri znaju šta mi se dešava ali ćute, što znači da su saučesnici i štite svoje kriminalizovane kolege.

Uređajima se napadaju pojedini delovi tela i unutrašnji organi:jetra, pankreas, bubrezi, srce, glava: dobijete glavobolju i curenje krvi iz nosa.
Da dopunim:elektrošokovi u glavi, peckanje od kojeg ostaju modrice, trnjenje ruku, nogu i tela; simptomi visokog krvnog pritiska.
Nisam samo je maltretirana već i neke osobe koje znam da su se preko sindikata angažovale protiv kriminalizovane državne privatizacije svojih preduzeća i uspele da raskinu ugovore o privatizaciji, ali mene i dalje maltretiraju.

Svako ko pokuša da namesti reda u državnim službama gde je skoncentrisana moć rizikuje da bude meta.

tendera za državne tajne
Uređaji za maltretiranje uzbunjivača!
PS Naravno da nisu prestali sa maltretiranjem, danas 1.02.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana