Budućnost| Društvo| Ekonomija| Politika| Život

OBRAZLOŽENA OSTAVKA

tsunade RSS / 28.01.2014. u 13:33

Sasa-Radulovic.jpg 

 

 Ovo je tekst ostavke Saše Radulovića na funkciju ministra privrede Srbije.

Nadam se da mi Saša neće zameriti što sam ga ovde objavila jer mislim da je sad pravi trenutak da se o svemu navedenom u ovom tekstu raspravlja i da ljudi kažu šta misle.

 

 

ПРЕДСЕДНИКУ ВЛАДЕ

РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

 
 

На основу члана 133. став 1. Устава Републике Србије и члана 23. став 1. Закона о Влади подносим оставку на место Министра привреде у Влади Републике Србије.

 

О Б Р А З Л О Ж Е Њ Е 

Правни основ

Одредбом члана 133. став 1. Устава Републике Србије и члана 23. став 1. Закона о Влади регулисано је да министар може поднети оставку председнику Владе, коју председник Владе прослеђује председнику Скупштине.

Разлози оставке

У поступку реконструкције Владе, именован сам 02. септембра 2013. године за министра привреде. Економски део експозеа председника Владе који сам писао са министром финансија, и који је представљао и основ за економску политику Владе, садржи план неопходних и више деценија одгађаних реформи које су подељене у пет кључних тачака. Оне треба да омогуће  привредни раст, запошљавање и раст животног стандарда грађана:

1.     Регулаторна реформа - стварање повољнијег привредног амбијента – измене Закона о стечају, Закона о приватизацији, Закона о раду и Закона о планирању и изградњи

2.     Смањење намета на рад – као кључна мера подстицања привреде и главна претпоставка за борбу против сиве економије, запошљавања на црно и црног тржишта

3.     Завршетак деценијског реструктурирања 153 предузећа у реструктурирању које по студији Светске банке коштају државу преко 750 милиона долара годишње

4.     Увођење реда у јавни сектор, посебно јавна предузећа, корпоративно управљање, смањење државног учешћа у привреди, ослањање на приватни сектор, здрава држава

5.     Сређивање банкарског сектора који је оптерећен последицама катастрофално спроведене приватизације, неодговорношћу нових власника-менаџера, као и самих банака, што је све довело до високог нивоа НПЛ-а и високих каматних стопа кредита за привреду

Ниједна од ових реформи није спроведена. Највише се одмакло у припреми закона о стечају и приватизацији, изради личних карата предузећа и припреми финансијског реструктурирања за преостала 153 предузећа. На крају је и ова реформа заустављена.

Пакет мера економске стабилизације је потпуно промашен. У његовој изради није учествовала ни Влада као колективно тело, ни Министарство привреде. На њему је радило Министарство финансија и кабинет Првог потпредседника. Министар привреде из протеста није био присутан на јавној седници Владе на којој је представљан овај пакет јавности.

Донети буџет за 2014. годину је неодржив, у деловима неозбиљан и ни приближан ономе што је Србији потребно. Да поменем само једну ствар: без икаквог писаног документа, само на основу усмених информација из треће руке, очекујемо 3 милијарде евра од УАЕ.

Смањење намета на рад и увођење прогресивног опорезивања као кључна мера подстицања привреде и сузбијање сиве економије је напуштено без озбиљне расправе не само као део буџета за 2014. годину већ и у 2015. и 2016. години. Политика повећања пореза и смањења потрошње без смањења намета на рад је економски неодржива. На самом почетку мандата ове Владе 2012. године, донет је пакет за фискалну консолидацију који је повећао порезе и смањио потрошњу. Као резултат имамо повећање дуга за 4 милијарде евра, повећање дефицита, смањење пореских прихода и пад економске активности. Након реконструкције, покушавамо исто очекујући другачији резултат. 

Партијско запошљавање и наметање страначких личности без озбира на стручност је очигледно званична политика Владе и по мишљењу Министра привреде неприхватљив део коалиционог споразума. Одбијање прихватања овакве политике је довело Министарство привреде у озбиљан конфликт са кабинетом Првог потпредседника. Готово три месеца је трајала борба са кабинетом око постављења директора агенција у надлежности овог министарства. Уместо подршке министру и реформама, подршка је дата постојећим директорима агенција који су на све могуће начине подривале политику Министарства привреде. Због овога нисам месец дана долазио на Владу као једини метод притиска који сам имао у том тренутку да откочим реформе. Ту битку смо добили тек крајем новембра месеца.

Претходни министар финансија и привреде је остао део Владе и активан део кабинета Првог потпредседника Владе. Борба за заустављање пропалих пројеката субвенционисања, јавашлука и криминала у СИЕПА, АЛСУ, Фонду за развој и Агенцији за приватизацију, штетних приватизација Вршачких винограда и Прве петолетке је трајала од самог почетка до данашњег дана. Људи из кабинета Првог потпредседника су директно учествовали у фијаску око Вршачких винограда и то и са стране продавца, државе, и са стране купца преко повезаних родбинских веза и њихових фирми. Директно из кабинета и без знања Министарства привреде су ишли налози директорки Фонда за развој да скида блокаде за поједине тајкунске фирме.

Непоштовање институција система, Министарства привреде и агенција у његовој надлежности, је очигледно део економске стратегије разних кабинета и политичких странака. Пуно поверење у арапска, кинеска, руска, белоруска и друга чуда, нетранспарентне уговоре, субвенције, и све остале пропале политике претходног министра су изгледа једина политика на коју се заиста и искрено рачуна.

Надлежности овог министарства покушали су и даље покушавају да обављају представници кабинета Првог потпредседника без икакве процедуре, без јавности и без економске анализе да ли су ти послови корисни или штетни за Републику Србију. Сви желе да буду део некаквог дила који ће се направити. Сви ови ванинституционални пројекти су успешно заустављени од стране Министарства привреде, али је потрошена велика енергија уз велики губитак времена. Примери су сви „арапски послови“, посао са Etihadom,Ал Дахра, послови везани за Фијат, послови обећавања и додељивања субвенција, стварања заједничког предузећа са Горењем.

Штетан тајни уговор Републике Србије, ЈАТ-а и Etihadа, а посебно његова ванституционална имплементација је најбољи пример оваквог деловања. Кабинет Првог потпредседника је месецима спречавао Министарство привреде да добије личну карту ЈАТ-а, процену вредности имовине и спречи спровођење финансијског реструктурирања. Поруке које су добијали неодговорни директори о томе како политика Министарства привреде не ужива подршку Владе директно су се одразиле на ниво њихове сарадње. Пошто је Министарство привреде одбијало да Влади предлаже штетне уговоре по Републику Србију, ту улогу предлагача је супротно Закону о министарствима, преузео кабинет Првог потпредседника. Када је Министарство привреде давало негативно мишљење на закључке Владе којим се одобравају ти послови, рецимо уношење ЈАТ Кетеринга у ЈАТ, таква мишљења нису долазила на дневни ред а закључци су се усвајали.

Посебно је отежан рад Министарства привреде када је предложило укидање фискалних субвенција у буџету 2014. године. При томе су се више узбунили представници власти, кабинети и политичке странке него страни инвеститори. Усвојен је буџет у коме нема више субвенција и по коме је предвиђено укидање СИЕПА, а са друге стране је настављено слање порука како јавности тако и неким страним инвеститорима директно, како треба наставити субвенције и како ће оне у ствари бити настављене.

Влада за сво ово време није никада радила као тим. Дневни ред за седнице Владе познат је пет минута пред саму седницу Владе. На Влади се ништа не дискутује. Осетан је страх чланова Владе. И други чланови Владе имају сличне проблеме, али се не усуђују да о њима јавно говоре.

Медијски линч којем сам изложен преко таблоидних медија је прешао све границе. Од прича како сам шпијун, лажних прича о возачима, лажи о томе колико сам новца зарадио, до последњег провлачења лажних вести о мојој деци на насловној страни таблоида. Медијски линч је део медијског мрака који сеје страх. Самоцензура је на невероватном нивоу. Од гушења вести до менталног разгибавања, ово је значајан део блата у коме пропадамо.

Данашњи наручени протест синдиката предузећа у реструктурирању против доношења закона о приватизацији и стечају и јучерашњи штрајкови, али и све досадашње синдикалне активности, попут демонстративног напуштања радне групе и бојкотовања јавне расправе поводом израде Нацрта закона о раду, директно су инструисани од стране политичких партија, у циљу заустављања започетих реформи, које желе да задрже пропалу економску политику вођену последњих десет година, да задрже и партијске и синдикалне привилегије у јавном сектору, а све на штету грађана Србије. У томе их подржавају и неодговорна руководства предузећа у овом сектору.

Противљење реформама од стране кабинета Првог потпредседника Владе је најозбиљније почело почетком децембра када је Министарство привреде, након спроведене јавне расправе, упутило предлоге Закона о приватизацији и измена Закона о стечају Влади Србије на усвајање. Ово одустајање од реформи је јасно указивало да се планирају избори. Крајем децембра, очигледно под притиском међународних институција закони су прошли Владу и послати у скупштину, али Влада током јануара, и поред више писаних ургенција Министарства привреде који су указивали на катастрофалне последице неусвајања закона пре избора, није заказала ванредну седницу скупштине на којој би се расправљало о законима. Тиме су практично и закочене реформе.

Најава коначног одустајања од реформи и изласка на изборе био је ничим изазван неформални састанак одржан у понедељак 20. јануара 2014. године, у облику „колегијума Социјално економског савета“, који не познаје нити Закон о Социјално економском савету, нити Пословник о раду овог тела. Фарсом са тим нарученим састанком и нарученим протестима сидиката, жели се створити привид широког противљења реформама.

Истог дана када је одржан поменути састанак, Министарство рада било је спремно да текст Нацрта закона о раду, после свих пристиглих предлога и сугестија након завршетка јавне расправе, упути министарствима на мишљење. У току су били и преговори са осталим синдикатима око усаглашавања ставова и назирала се и очекивала сагласност свих страна до краја ове недеље. Сви ови напори су без икаквог повода, најаве и образложења обесмишљени у понедељак. Све се ово десило без било каквих консултација са Министарством привреде.

На том састанку је, у сенци отпора Нацрту закона о раду, најављено и повлачење предлога закона о приватизацији и стечају и два пратећа закона, који су у скупштинској процедури и које је Влада једногласно усвојила 30. децембра 2013. године. Очигледно ја да нам као друштву није доста Вршачких винограда, неодговорних директора и неодговорних државних службеника који не раде у интересу друштва.

Више је него јасно да усиљени синдикални протести мале групе синдикалних и партијских активиста не могу бити разлог за неусвајање закона, већ само изговор и параван за прикривање недостатка политичке воље и жеља за одржавање блата у коме као друштво пропадамо.

У досадашњем току рада, председник Владе није био препрека реформским активностима. Са друге стране, није био ни подршка. Премијер, који делује као да је такође под великим притиском свакодневних напада преко жуте штампе, до сада није показивао велики интерес, нити се бавио економским активностима Владе. Главни кочничар свих реформи је био и остао кабинет Првог потпредседника.

Одустајањем од усвајања закона о приватизацији, стечају и још два пратећа закона, владајућа коалиција је показала велику неодговорност. Да су уместо опструкције закони били усвојени у децембру месецу, Агенција за приватизацију би у складу са плановима у јануару поднела план финансијског реструктурирања за 10 предузећа и не само испунила обавезе према Светској банци за кредит од 250 милиона $, већ би и те прве фирме могле да успешно заврше финансијско реструктурирање у фебруару, добију обртна средства од Фонда за развој и почну нормално да функционишу на здравим тржишним основама. Ни да се закони усвоје у јануару није било касно. Уместо тога, ове урушене друштвене фирме су осуђене на даље пропадање, а запослени остављени у даљој неизвесности. Трошак за буџет је велики.

Ови закони заједно са буџетом су предвидели и исплату свих заосталих зарада на нивоу минималца и повезивање радног стажа за све раднике, као и конверзију потраживања радника изнад минималца у власништво над компанијама у реструктурирању. Финансијско реструктурирање је и коначно решење питања здравствених књижица за све запослене. Без ових закона не може ни да се спроводи буџет у делу Гарантног фонда и стварањаVenture Capital индустрије за иноваторе.

Сматрам да ово није одговорно понашање. Усвајање ових закона и постављање предузећа у реструктурирању на здраве ноге је разлог због кога сам пристао да будем део ове владе, да као члан тима прихватим одлуку Владе о лошим мерама фискалне консолидације, подизању пореза, недостатку чак и планова реформи пореске политике, пореске управе, пензионог система, здравства, образовања, система социјалне заштите, толеришем све опструкције и неодговорност јавних предузећа. Тог разлога више нема. Овим је обесмишљен мој сваки даљи останак у оваквој Влади.

За Србију постоје два пута – један је пропала економска политика субвенционисања, корупције, партијског запошљавања, самовоље појединаца, пљачкашке приватизације, паразита који живе на леђима друштва и други, много тежи, пут одговорности, напорног рада, домаћинског понашања, пристојности, институција система. Доста је било.

 
 

У Београду, 24.01.2014. год.

                                                                                                    Министар привреде

                                                                                                    Саша Радуловић




Komentari (589)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G r o f G r o f 20:49 28.01.2014

ne svidja mi se ovolika empatija...

skloni smo da je imamo prema nekome ko je mrtav, pa makar i politički.
i ako je suviše krut da bi uspeo kao političar, voleo bih da osnuje stranku i predje cenzus.
alselone alselone 20:51 28.01.2014

Vratila mi se vera u covecanstvo,

u univerzalno dobro. Dobro se dobrim vraca.

Prvo je Tadic pomogao Vucicu da napravi stranku i sad Vucic pomaze Tadicu da ovaj napravi stranku.

Ovo ce biti mozda najzanimljiviji izbori od onih 2000.

Lionsgate Lionsgate 21:18 28.01.2014

Okasnelo kajanje...

Nije mi jasno da neko misli da je Radulovic iskren sa ovim pismom, covek koji je prevarant ceo zivot, pocevsi od izmisljene karijere u Kanadi i USA, preko karijere stecajnog upravnika i dela pjackskog sistema u Srbiji pa do Vucicevog ministra... alo, ljudi, jel neko ozbiljan u Srbiji ne zna ko je Vucic i sta su mu politicke namere? Radulovic je kao naivna francuska sobarica poverovao da ce mu Vucic dati da mu razjebe biracko telo!?!? Radulovic je prevejani prevarant koji je osetio da je njegovo vreme isteklo i ovim pismom gradi svoju neku buducu politicku ( direktorsku) poziciju.
G r o f G r o f 21:37 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Lionsgate
Nije mi jasno da neko misli da je Radulovic iskren sa ovim pismom, covek koji je prevarant ceo zivot, pocevsi od izmisljene karijere u Kanadi i USA, preko karijere stecajnog upravnika i dela pjackskog sistema u Srbiji pa do Vucicevog ministra... alo, ljudi, jel neko ozbiljan u Srbiji ne zna ko je Vucic i sta su mu politicke namere? Radulovic je kao naivna francuska sobarica poverovao da ce mu Vucic dati da mu razjebe biracko telo!?!? Radulovic je prevejani prevarant koji je osetio da je njegovo vreme isteklo i ovim pismom gradi svoju neku buducu politicku ( direktorsku) poziciju.

zanimljivo...
imaš nešto opipljivije u vezi ovoga "prevejani prevarant" ili da ti verujemo na reč.
u ovoj priči kalkulator je vučić.
on zna da ga radulovićeva priča čeka ali pre toga hoće da ojača poziciju.
...a ako ga ne čeka džaba smo krečili.


tsunade tsunade 21:46 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

on zna da ga radulovićeva priča čeka ali pre toga hoće da ojača poziciju.


sa dinkićem. video je vučić da je sve sem dinkića propao posao. nista bez dinkica. on je vuciceva veza i sa mmf i sa arapima i sa svetskom bankom i sa jos nekoliko jakih finansijskih lobija.

a i realno, u sns-u je kadrovska krvna slika takva da niko mozga nema i trebalo bi im tri života da ovladaju tehnikama kojima je dinkić savršeno ovladao, tehnikama muljanja drzavnim sredstvima.
zemljanin zemljanin 21:57 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Lionsgate

Ovo je lično ... za takve tvrdnje bi morao da ponudiš neki relevantan dokaz ili dodatne informacije ... prvi sam koji nije podržavao niti podržavam njegov lik i delo, ali osporavanje ne može biti vređanje ...
maksa83 maksa83 22:06 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Nije mi jasno da neko misli da je Radulovic iskren sa ovim pismom, covek koji je prevarant ceo zivot, pocevsi od izmisljene karijere u Kanadi i USA


freehand freehand 22:37 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Radulovic je prevejani prevarant koji je osetio da je njegovo vreme isteklo i ovim pismom gradi svoju neku buducu politicku ( direktorsku) poziciju.

Kad kažeš prevarant - na šta tačno misliš?
Jer to nije politička kvalifikacija.
To je ozbiljna optužba koja, bez relevantnih dokaza, svašta govori o onome ko je izriče.
Kao čuveno "lopov" koje ne traži dokaz a važi za svakog ko se rulji ne dopadne.
Ja o Raduloviću ne mislim mnogo dobrog - ako uopšte išta - ni kao ekonomskom ekspertu (što i nije) ni kao ministru.
Rekoh da mu iz sve snage čestitam kao vislbloueru.
Ali za ovakvu ljaganje još nisam video nikakav opisni argument, kamoli dokaz.

Edit: pardon, ne videh komentare na drugoj strani, otud ponavljanje.
Ali Grof, ali Grof...
Ne veruje na reč?!?!

inco inco 23:16 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

E, Makso, Makso, pa zna se da CNN radi protivu srpskoga roda. Saša je bre zajednički projekat CNN-a, IMF-a, MI6, CIA... da uništi srpskog radnika i pretvori ga u roba. Na tome se radilo dugih 12 godina, al' sreća da smo u pravom trenutku izabrali Vučića da to spreči...
929292 929292 23:52 28.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Postoji i teorija da se glasanjem za Radulovića, indirektno daju glasovi SNS-u, tj. da Radulović pravi "alternativu" koja neće preći cenzus i time povećati broj mandata najjačoj stranci.

http://www.nspm.rs/komentar-dana/zasto-sns-botovi-forsiraju-radulovica.html
inco inco 00:12 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

E ako Nova Srpska Fašistička Misao to kaže, onda mora da je tačno... Kako da vam kažem, trabunjanja Selje Šljivića imaju veću intelektualnu dubinu i dodir sa realnošću nego tekstovi na tom circlejerk portalu.
freehand freehand 00:17 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

inco
E ako Nova Srpska Fašistička Misao to kaže, onda mora da je tačno... Kako da vam kažem, trabunjanja Selje Šljivića imaju veću intelektualnu dubinu i dodir sa realnošću nego tekstovi na tom circlejerk portalu.

Zato što očepe Nikolića? Ili zato što ne klanjaju Vučiću? Ili zato što se ne slažu sa Dačićem?
929292 929292 00:17 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...


E ako Nova Srpska Fašistička Misao to kaže, onda mora da je tačno... Kako da vam kažem, trabunjanja Selje Šljivića imaju veću intelektualnu dubinu i dodir sa realnošću nego tekstovi na tom circlejerk portalu



besmisleni ad hominem.

nezavisno od toga ko je i gde to napisao, vrlo je moguć takav ishod.
freehand freehand 00:34 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

929292
Postoji i teorija da se glasanjem za Radulovića, indirektno daju glasovi SNS-u, tj. da Radulović pravi "alternativu" koja neće preći cenzus i time povećati broj mandata najjačoj stranci.

http://www.nspm.rs/komentar-dana/zasto-sns-botovi-forsiraju-radulovica.html

Bogami, nije ovo neinteresantno razmišljanje.
Za one koji ne otvaraju linkove:
Елем, оно што се да запазити у последњих неколико дана на интернет порталима је следеће: На свим вестима о сада већ бившем министру Саши Радуловићу, на први поглед, нема СНС ботова. Или су се сакрили? Апсолутно је нелогично да СНС не интересује министар кога су они поставили и који је изашао из владе без аминовања и мишљења ППВ-а.

То наводи на размишљање. Следећи коментари су уочљиви:
...
Оваквих и сличних коментара има на свим вестима где се помиње Радуловић и углавном доминирају по бројности. По стилу и одсуству креативности нема двојбе да су сви потекли из СНС-ботовске школе.

Следе питања: Зашто СНС даје подршку својом коментаторском армијом (која по незваничним информацијама броји око 500 чланова свакодневно активних коментатора) министру који је практично напустио министарство пре расписивања избора?

Зар се не плаше да ће им Радуловић преотети гласаче?

Пре неколико дана је био чак и мањи сукоб на релацији Вучић-Радуловић по Вучићевом враћању закона на разматрање.

Зашто дакле СНС даје тиху подршку Радуловићу?
...
Изгледи да оде у ДС или ЛДП су минимални, дакле извеснија му је опција прелазак у неку мању већ постојећу или оснивање сопствене странке.

Можда је Радуловић генијални реформатор са све подршком Либека, но немогуће је за месец и по дана осмислити и спровести кампању без значајне страначке инфраструктуре и потом прећи изборни цензус. Да не говоримо о потребној количини новаца за предизборну кампању. Реално, рекло би се, Радуловић има веома мале шансе да уђе у парламент.

Ту долазимо до разлога напрасног ишчезавања СНС-ботова. Где су нестали СНС-ботови?

Они су ту и раде свој посао, помажу Радуловићу да придобије пре свега резигниране гласаче ДС-а и/или ЛДП-а, а по могућству и друге.
...
Како Радуловић највероватније неће прећи цензус, ти гласови ће практично постати бачени, заправо због Донтовог система прећи ће у џак оне странке која има највише гласова.

Јасно је да је СНС одлучио да потпуно загосподари Србијом. Ништа се не препушта случају. Иако Радуловић није послужио сврси као министар, послужиће као одличан мамац за гласове других поличких партија.

Вучић је довео Радуловића у ситуацију да ради само у корист СНС-а. Честитке за одличан план по коме ће напредњаци добијати гласове иако се не заокружује њихов редни број.

Или што би рекао Вебер, кога Вучић помиње као свој узор у интервјуу датом Фракфуртер алгемајне цајтунгу: Моћ пружа могућност да се контролише понашање људи, чак и против њихове воље.

Goran Vučković Goran Vučković 00:39 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Bogami, nije ovo neinteresantno razmišljanje.

Nije uopšte - šta kaže Vesna Pešić?
freehand freehand 00:41 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Goran Vučković
Bogami, nije ovo neinteresantno razmišljanje.

Nije uopšte - šta kaže Vesna Pešić?

Ne znam danas. Verovatno suprotno od juče. Ali znam šta je rekla prekjuče.
a_jovicic a_jovicic 00:47 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

929292
Postoji i teorija da se glasanjem za Radulovića, indirektno daju glasovi SNS-u, tj. da Radulović pravi "alternativu" koja neće preći cenzus i time povećati broj mandata najjačoj stranci.

Ali zašto bi se patili sa tih par procenata apstinenata ili "antiprotivnih" žvrljača kad bi bez njega ti isti svakako doprineli njihovim procentima? Ovako samo rizikuju, da onom silnom procentu koji je onomad neizlaskom oborio Tadića, nešto "kvrcne" u glavi pa posle da bude belaja.
a_jovicic a_jovicic 02:39 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

Следе питања: Зашто СНС даје подршку својом коментаторском армијом (која по незваничним информацијама броји око 500 чланова свакодневно активних коментатора) министру који је практично напустио министарство пре расписивања избора?

Зар се не плаше да ће им Радуловић преотети гласаче?

Ja baš i ne vidim da botovi miruju ... Komentari ... Samo "siroti" ne mogu da postignu ... A i do juče nisu imali instrukcije od "Vodje" (koga je čak i Olja zatekla pitanjem što se nije sastao sa svojim ministrom u ostavci pa je on krenuo da se gica propitivanjem što ona nije pročitala zakon). Pre bih rek'o da se on u subotu/nedelju bavio DS-om a njegovi poltroni uvlačenjem "presvetlom Vodji" pa im se Saša provukao ispod radara ... medjutim od juče je već druga priča (samo definitivno ne stižu da se samo-lajkuju nego jedva postignu da pišu nove baljezgarije ... a i copy/paste im ne pomaže pošto nemaju spremljene templejte za pljuvanje nego samo za veličanje Nj.V. P.P.V-a)
tadejus tadejus 10:05 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

freehand
Goran Vučković
Bogami, nije ovo neinteresantno razmišljanje.

Nije uopšte - šta kaže Vesna Pešić?

Ne znam danas. Verovatno suprotno od juče. Ali znam šta je rekla prekjuče.


a pa onda ti je lako, to od prekjuce.. to je rekla i danas
a miran si i za sutra
to ti je naime ono sto je rekla juce
freehand freehand 10:09 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

a pa onda ti je lako

Lako je meni sa njom i inače. Ne obraćam pažnju na trabunjanje.
charlie charlie 20:28 29.01.2014

Re: Okasnelo kajanje...

inco
E ako Nova Srpska Fašistička Misao to kaže, onda mora da je tačno... Kako da vam kažem, trabunjanja Selje Šljivića imaju veću intelektualnu dubinu i dodir sa realnošću nego tekstovi na tom circlejerk portalu.

Претпостављам да мислиш на једини озбиљни медиј - Нову Српску Политичку Мисао.
peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 22:01 28.01.2014

Moram prozboriti, uprkos svemu

Bivši ministar, tj. bloger, bio mi je OK pojava na prvi pogled, dok nije počeo prilikom svake dublje analize i ne slaganja da banuje ljude. Ako nećeš da neko komentariše tvoje poglede, ne objavljuj ih.
E onda je postao ministar. Osim EPPa tipa iskakanja iz frižidera, jedva da je i povukao i jedan konkretan potez, osim meni lično najgroznijeg, proglašavanja Vide Uzelac za stručnjaka nad stručnjacima.

Ja lično imam problem sa stručnjacima tipa "treba ti najnoviji kombajn sa hiljadu priključaka" u koje, po svemu sudeći, spada i ministar bivši. Po meni, stručnjak je onaj koji uspe da obavi posao kombajna i sa motikom, da ne kažem, uspe da reši problem ili počne da ga rešava u okviru zadatih parametara, pa stvori uslove za kupovinu kombajna. Nekako ne mogu da se otmem utisku da ne samo ovaj ministar, već niko od političara ne pravi cost-benefit analizu ili ako to rade, rade jako loše.

Ne mogu da komentarišem zakon o privatizaciji i stečaju, ali zakon o radu je bar 50% katastrofalan i to pre svega, po radnike u privatnom sektoru. Ni jednom rečju ne menja situaciju glede neisplaćivanja plata i ostalog.

Btw, kako negde reče u svom obrazloženju, zakoni su doneti pod pritiskom međunarodnih organizacija. Tako da je pitanje koliko je Radulović zaista bio iskren u svojoj nameri da ovoj državi bude bolje. Nekako čisto sumnjam.

Što se tiče sledećih izbora, moj listić će svakako biti vrlo inspirativan.
hajkula1 hajkula1 09:42 29.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

Ni jednom rečju ne menja situaciju glede neisplaćivanja plata i ostalog.



To treba da rešava pravosuđe. (Znamo u kakvom je stanju.)
peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 10:04 29.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

Slažem se, ali ...

Da bi pravosuđe, i uopšte, bilo kakva uprava bila efikasnija, mora da ima jasno definisane propise. Situacija sa radnim pravom ti je sledeća:

1. Pojedinačan ugovor sa poslodavcem
2. Kolektivni ugovori (pojedinačni, granski, opšti)
3. Poseban zakon za oblast (npr. državni organi, poreska uprava)
4. Zakon o radu
5. Drugi zakoni (PIO itd.)
6. Ustav
(možda još nešto postoji izmedju tačke 5 i 6, ali...)

Propisi od 1-3 mogu da daju viša prava od ZOR, a za sve što nije pokriveno u njima važi ZOR

Nadalje, pošto su zakoni loše napisani, slede ti podzakonska akta,uredbe vlade, zaključci vlade, pa ondak mišljenja nadležnih organa. Sve u svemu, sasvim lepa papazjanija.

Ukoliko bi se Zakonom o radu kao krovnim zakonom za radne odnose jasno definisala obaveza plaćanja, blokade itd. samim tim bi se i sistem mogao učiniti efikasnijim. Ovako, dok iskopaš šta važi i da li je nešto izuzetak prođe voz. Ako i dobiješ presudu, izvršni mehanizam je katastrofa.
mina13 mina13 11:21 29.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

Po meni, stručnjak je onaj koji uspe da obavi posao kombajna i sa motikom, da ne kažem, uspe da reši problem ili počne da ga rešava u okviru zadatih parametara, pa stvori uslove za kupovinu kombajna.

Ma da, a po meni je strucnjak onaj koji uspe da kravljom balegom obavi posao koji obavljaju antibiotici ....
A ne bi bilo lose i procitati zakone i zakonske predloge pre komentarisanja. Takodje ne bi bilo lose da svi dusebrizni za dobrobit radnika u privatnom sektoru pocnu da zaposljavaju po jednog, i postuju sve odredbe pozitivnih propisa iz ove oblasti... ili da registruju svoje radnje i preduzeca, samo na kratko, na godinu recimo.... kako bi drugacije sagledavali stvari kad se nadju u situaciji da placaju ono sto ne dobijaju, a drzava ih pridavi pa ne pusta... prihoda ni od kuda, a rashode moras da platis. Ako ne platis, kazna. Ako neki propis ne ispostujes, kazna. Ako nemas da platis, neki premudri iz drzavnih institucija ti posprdno kaze da ne treba da radis ako ne mozes da zaradis....pa Ti sad pozajmljuj novac, podizi kredite, uskracuj svojoj porodici i sebi sve, ali ne da bi prosirio ili unapredio posao, nego na bi poplacao nerazumne namete, pa rizikuj i moli Boga da posao krene, da sve to vratis, da stanes na noge, itd i tsl. Resenje nase situacije, kada o polozaju zaposlenih govorimo je prosto da prostije ne moze biti - ako inspekcija zatekne neprijavljenog radnika, kazni njega, uz zabrau zasnivanja radnog odnosa na neko vreme. Evidenciju o ovome moze da vodi Zavod za trziste rada, oni i tako nista ne rade. Takodje, prebaciti sa poslodavca na zaposlenog obavezu uplacivanja poreza i doprinosa vezanih za zarade. Sve sto poslodavac ima da uradi jeste da bruto iznos zarade prebaci na racun ili isplati na ruke zaposlenom, a onda obaveza dalje prelazi na zaposlenog. Bas me zanima koliko bi zaposlenih korektno ova sredstva rasporedilo. To su male promene, ali bi bile izuzetno efikasne, jer bi se, ako nista drugo, razbila fama o pokvarenim privatnicima i ugnjetenim radnicima.
Poslodavaca ima svakakvih, bas kao sto ljudi ima svakakvih, ali privatnik je ulozio sve svoje, kljucna rec je svoje, u posao i njegovo je pravo da time upravlja kako smatra za shodno. To ne znaci da ima pravo da bilo koga maltretira, to su stvari koje su u kapitalistickim drustvima vrlo rigorozno sankcionisane, ali to znaci da ima pravo da svojim sredstvima racionalno upravlja. A evo jos jedne crtice iz zivota gazda - zena koja je vlasnik radnje (u ovom slucaju govorim o sebi) ima pravo da nadoknadu za trudnicko i porodiljsko odsustvo ostvari samo ukoliko u tom periodu zatvori radnju. O svim implikacijamo koje ovo povlaci bi moglo mnogo da se pise, ali hajde da ostavim masti citaoca da to sebi docara. Prema tome, nemojte pricati o stvarima o kojima ne znate mnogo, u najmanju ruku je neuljudno.
tsunade tsunade 11:27 29.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

Resenje nase situacije, kada o polozaju zaposlenih govorimo je prosto da prostije ne moze biti - ako inspekcija zatekne neprijavljenog radnika, kazni njega, uz zabrau zasnivanja radnog odnosa na neko vreme.


u ovom samoupravnom socrealizmu to je nemoguće.

ja inače isto mislim da je najbolje uplaćivati bruto zarade pa nek svako uplaćuje za sebe penziono, zdravstveno, takse, poreze i sve drugo.

peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 11:47 29.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

Potpuno se slažem, u ovom sistemu nadrljaju uvek oni koji hoće fer da igraju. Ako se dobro sećam, u prvom naletu privatnog preduzetništva sredinom '90 tih, postojale su olakšice tipa oslobadjanja od poreza na godinu, dve itd, zapošljavanja i slično, pa ih je Dinkić negde 2003 ukinuo. Ispade da je Zloba bio pre svog vremena:)

Inače što se zakona tiče, pročitala sam onaj o radu u svim verzijama, te svakako mogu o tome da komentarišem. Javni sektor će biti zaštićen kolektivnim ugovorom (primer PTT), dok je privatni sektor taj koji je na udaru. Zašto bi ti, kao privatnik, plaćao nešto na šta te ne obavezuje zakon?

To ne znaci da ima pravo da bilo koga maltretira, to su stvari koje su u kapitalistickim drustvima vrlo rigorozno sankcionisane, ali to znaci da ima pravo da svojim sredstvima racionalno upravlja


Mislim da ovo sve govori. U predlogu zakona nisu ni pomenute sankcije.

Resenje nase situacije, kada o polozaju zaposlenih govorimo je prosto da prostije ne moze biti - ako inspekcija zatekne neprijavljenog radnika, kazni njega, uz zabrau zasnivanja radnog odnosa na neko vreme. Evidenciju o ovome moze da vodi Zavod za trziste rada, oni i tako nista ne rade. Takodje, prebaciti sa poslodavca na zaposlenog obavezu uplacivanja poreza i doprinosa vezanih za zarade.


U krajnjoj liniji, i asocijacije poslodavaca i privrednika, kao i PKS, mogu da objavljuju crne liste onih koji ne isplaćuju plate, ne poštuju ugovore o radu i slično, kao što je to normalno u razvijenom svetu.
hajkula1 hajkula1 10:26 30.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

tsunade
Resenje nase situacije, kada o polozaju zaposlenih govorimo je prosto da prostije ne moze biti - ako inspekcija zatekne neprijavljenog radnika, kazni njega, uz zabrau zasnivanja radnog odnosa na neko vreme.


u ovom samoupravnom socrealizmu to je nemoguće.

ja inače isto mislim da je najbolje uplaćivati bruto zarade pa nek svako uplaćuje za sebe penziono, zdravstveno, takse, poreze i sve drugo.




Radnik ne može samog sebe da zasposli, prijavi (kod mine13, na primer, pošto je ona vlasnik firme). Znači, lako bi dala Ugovor o osnivanju i sva ostala dokumenta radniku kom želiš da ga zaposliš, da nosa po institucijama? Pa firma koja je nešto veća, gde zaposleni dolaze i odlaze iz firme, svaki put dati sva dokumenta pa nek se prijavljuje/ odjavljuje?


Poslodavaca ima svakakvih, bas kao sto ljudi ima svakakvih, ali privatnik je ulozio sve svoje, kljucna rec je svoje, u posao i njegovo je pravo da time upravlja kako smatra za shodno.



M-da, bata Kole (po evro) i ostali, otkupili firme (sirotani, uložili sve svoje) i većinu namerno upropastili. Lopov žuri da se ukradenog predmeta , dokaza, svedoka, što pre reši. Podizali kredite za koje su kupovali razne, luksuzne nekretnine, vozne parkove, avione, jahte... Zaposleni vraćaju rate za kredite, ali tu su i troškovi poslovanja. Dok se sve podmiruje, za plate ne preostane... Onda kasni plata jedan mesec, pa drugi, pa kao nešto dobiju, pa kasni opet... za zdravstveno i penziono se ne uplaćuje... Država iz budžeta pomaže... ali to je nedovoljno... Na kraju se ni rate za kredit ne uplaćuju. I onda su neke banke propale a država i tu pokriva... Jadni vlasnici firmi.
Sa podizvođačima su potpisivali ugovore sa nenormalnim cenama (nerealnim, mnogo većim) jer su tim ugovorima dokazivali na primer bankama da će firma raditi i imati profit pa su i na osnovu tih ugovora dobijali kredite.
Naravno, nekim podizvođačima je plaćen neki deo od ugovorenog. U zavisnosti, da li je podizvođač povezano lice i na koji način je povezan.


Da li da pominjem kako su mučenici kupili propale firme a prećutkuje se da je samo nekretnina kojom firma raspolaže mnogostuko (stotinama, hiljadama puta) vrednija od cene otkupa?


Inače, ovde smo svi osetljivi na porodilje, trudnice, bebe. Jutros su na TV baš pričali o toj nebulozi skupljanja i raznošenja papira.

Što se vlasnika radnji tiče, zaista šareniš.

Nego, da li tvoji zaposleni često idu u WC?
milisav68 milisav68 10:46 30.01.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

hajkula1
Radnik ne može samog sebe da zasposli, prijavi (kod mine13, na primer, pošto je ona vlasnik firme). Znači, lako bi dala Ugovor o osnivanju i sva ostala dokumenta radniku kom želiš da ga zaposliš, da nosa po institucijama? Pa firma koja je nešto veća, gde zaposleni dolaze i odlaze iz firme, svaki put dati sva dokumenta pa nek se prijavljuje/ odjavljuje?

Ma šta će radniku dokument o osnivanju firme.

Radnik dobije bruto platu na račun, napiše nalog banci da mu skida za doprinose (ako hoće), i to je to.

Porez sam prijavi na kraju godine.

Ovako svaki poslodavac popunjava sedam uplatnica po radniku, da bi u državnoj upravi mogli da igraju pasijans na poslu.

Njihov posao (poreska uprava) treba da bude lov na neplatiše i utajivače poreza - unakrsnom proverom.
M-da, bata Kole (po evro) i ostali, otkupili firme (sirotani, uložili sve svoje) i većinu namerno upropastili.

A ko im to omogućio, država (partije) ili oni sami?
mina13 mina13 23:57 01.02.2014

Re: Moram prozboriti, uprkos svemu

Pa Hajkula ja kod tebe vidim nepoznavanje nacina na koji stvari funkcionisu, ali da, moguce je da radnik sve te papire dobije od poslodavca i sam ode i prijavi se, ne mora to da radi ni poslodavac ni knjigovodja - moje radnice, vise volim da kazem koleginice su to sve radile same. Odgovorila sam na Tvoje pitanje, iako ono nema veze sa mojim komentarom - pisala sam o tome da poslodavac uplati BRUTO zaradu zaposlenom, a onda ZAPOSLENI to rasporedjuje, naravno na nacine koje bi trebalo predvideti. Osim toga primecujem da Ti u isti kos trpas Kostice i sitne preduzetnike kao sto sam ja i uopste ne pravis razliku izmedju onih koji su bili dobro etablirani i iskoristili i zloupotrebili sve sto se moglo i nas ostalih, kojih je neuporedivo vise. Nista ja nisam kupila za jedan evro, niti dobila od drzave. Naprotiv, ulozila sam svoj novac, novac svoje porodice, sve svoje vreme, rad, energiju, zivce....mogu do sutra sta sam ulozila. A posto si vec maliciozan u direktnom obracanju meni, da Ti kazem, ja posle 11 godina rada vise nemam mogucnosti da imam zaposlene, a imala sam ih sve u svemu pet. Dve su radile po osam godina, jedna dve i po, od kojih je dve provela na bolovanjima i odsustvima povodom trudnoce) jedna godinu dana, kada je zamenila zaposlenu koja je nasla posao u struci, a jedna je uskakala na po mesec - dva oko nove godine. Sve su bile prijavljenje i placene i zvanicno koliko su bile placene realno. Radno vreme im je bilo tri dana nedeljno po deset sati, svakog drugog dana, a kada bi im, svake druge nedelje subota bila radna, pet sati. Tako da su radile u proseku 27.5 sati nedeljno, sa cetiri slobodna dana, svake druge nedelje tri dana (subota, nedelja, ponedeljek) povezano. U zavisnosti od obima posla, plata im je varirala od dvadeset do trideset hiljada plus topli obrok, regres i prevoz, u vreme kad je evro bio 80 dinara, a minimalac 16 000, pa ti izvoli racunaj. Mogle su da idu u WC, za bolovanje im nikad nisam trazila doznake (osim za trudnicko i porodiljsko), isle su na odmore tri nedelje godisnje i imale slobodne dane za slave, verske praznike... nikad nije jedna menjala drugu, uvek sam ja uskakala. I da, sve su mi bile drugarice iz detinjstva i jos to jesu, a na zalost, osim poslednje dve kojima sam morala da dam otkaz jer jednostavno vise nije bilo posla, ostale su otisle na druga radna mesta onda kada je to njima odgovaralo. I ove dve koleginice kojima sam morala da dam otkaz su to znale od januara, ja sam prolongirala, kidala se, nadala se da ce posao da krene... prestale su da rade 30.04.2011.godine i od tada pa do sada radim sama. Tebi stvarno ne moram da polazem racune, ali pun mi je kofer vas dusebriznih o pravima zaposlenih, koji verovatno u zivotu nista samostalno radili niste niti ste bili u prilici da znate kako je to kad nesto dospeva za placanje, bilo sta, a posla nema, pa pozajmljuj, pa moli, pa se posipaj pepelom, pa kidaj svojima i sebi od usta. I Hajkulo, nemam auto, na odmoru sam posledni put bila 2009, tri dana na Djerdapu, nemam decu jer sam cekala da se situiram i diplomirni sam pravnik, i napustila sam posao u struci posle pet godina, u drzavnoj ustanovi, jer sam htela da budem samostalna i verovala da mogu da uspem. Bilo je to 2002. godine. Sada, 2014. ja nemam pojma odakle cu da platim struju. Ovoj drzavi sam kroz sve to vreme uplatila preko sto hiljada evra, kroz razne namete, a od toga je necu imati nikada nista, ali ce zato zaposleni po raznim ministarastvima za istrazivanje rude i gubljenje vremena imati miran sanak. E toga mi je stvarno dosta. Zato ubuduce kada pozelis da mi se obratis na taj nacin, raznisli dobro sta Ti uopste o meni znas
libkonz libkonz 22:51 28.01.2014

Meni je i dalje sumnjiv

Cela njegova biografija mi je mnogo kontradiktorna. Ako sam dobro razumeo, čovek je početkom devedesetih otišao u inostranstvo gde je sa velikim uspehom radio u struci. Odjednom se prebacuje na ekonomiju negde 2001, 2002, iako je bio direktor nekoliko firmi kao elektrotehničar. 2005 se vraća u Srbiju, gde odmah završava kurs (ili kako se to već zove) za stečajnog upravnika. Radi čak 14 privatizacija i to ozbiljnih firmi. Prozivaju ga iz Vršačke pivare, Robnih kuća Beograd, Delta legala... Prozivaju da je Karićev čovek. Pominju se neke astronomske cifre, a onda danom kada postaje ministar prijavljuje da nema nikakvu imovinu?!
Na osnovu pročitanog na blogu vidim da je više puta "uhvaćen" u neznanju. Meni nikako nisu jasne njegove ideje o ukidanju svih subvencija, naročito onih poljoprivrednih.
Nije mi jasna ni argumentacija da ga je Vučić zvao samo zato što je mislio da će biti poslušan, a onda su od prvog dana ušli u konflikt.
Nisam stručnjak, ali mnogo toga mi ovde škripi. Ali, pošto vidim da su ovde uzavrele strasti, povlačim se iz priče o Raduloviću. Ovaj komentar je tu samo da mogu da vas zajebavam kada se potvrdi da sam bio u pravu
cult cult 22:53 28.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Delta legala


Čoveče, kad bi znao samo koga si za referencu uzeo, au.
freehand freehand 22:54 28.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Ovaj komentar je tu samo da mogu da vas zajebavam kada se potvrdi da sam bio u pravu

Ćuti, bre.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:10 28.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Meni nikako nisu jasne njegove ideje o ukidanju svih subvencija, naročito onih poljoprivrednih.


To mogu ja da ti pojasnim.
Oko tih subvencija sam se sa Radulovićem, na nekom njegovom blogu, razišao.
Ja sam, za razliku od njega, tvrdio da sve subvencije poljoprivredi treba odmah ukinuti.
On je ostavljao nešto otvorenim za subvencionisanje, a čini mi se da tu oblast,
politike prema poljiprivredi, nije najbolje razradio, ili razumeo.
libkonz libkonz 23:14 28.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Ja sam, za razliku od njega, tvrdio da sve subvencije poljoprivredi treba odmah ukinuti.

In 2010, the EU spent €57 billion on agricultural development, of which €39 billion was spent on direct subsidies. Agricultural and fisheries subsidies form over 40% of the EU budget
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:38 28.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Agricultural and fisheries subsidies form over 40% of the EU budget


Da, i?
Od koga oni uzimaju te pare?
Od svoje privrede.
Imamo li mi privredu jaku kao oni što je imaju?
Nemamo.

Možemo li mi da dajemo onoliko koliko daje Evropa da bismo tako eliminisali tu njihovu prednost na tržištu?
Ja mislim da ne jer nemamo toliko para.

Ako ne možemo, ako i pored naprezanja, a naprežemo ne neku imaginarnu državu, nego one čije pare uzimamo da bismo ih dali seljacima, dakle privredu, ako pored svega toga ne uspevamo da zaštitimo seljake, čemu naprezanje i opterećivanje privrede?

Šta nam ostaje onda?
Da proizvodimo i pomažemo (ne davanjem para već na druge načine, a tih drugih načina ima, i o tome možemo) ono gde i bez subvencija možemo biti konkurentni.
A i tih mogućnosti imamo.

Ostaje nam i to da seljaci shvate da će bez subvencija morati da prihvate da će imati manju zaradu, ali u siromašnoj državi zarada mora biti manja da bi bilo normalno.
I da shvate na čemu mogu a na čemu ne mogu ostvariti zaradu,
Da to na čemu ne mogu ne proizvode, iako je to u tradiciji porodice.

Ne rešava problem seljaka par stotina evra godišnje po hektaru, to ga samo drži u zabludi i sprečava ga da razmišlja na drugačiji način.

Problem seljaka je nedostatak platežnih kupaca za njegovu robu, a ne nekolko stotina evra.
Ko su platežni kupci za sljačku robu?
Radnici sa dobrom i redovnom platom.
Može li se seljak nadati da će nekad imati takve kupce ako se uzimaju pare od onih koji treba da zapošljavaju radnike?
Ne može.
Tako se seljacima zatvaraju perspektive.

Na drugoj strani, poljoprivreda ima suficit u izvozu, dakle uspešna je.
Privreda deficit i to ogroman, manje uspešna.
Treba li od manje usšešnih još uzimati i davati uspešnijima?


Na trećoj strani su ogromne zloupotrebe i mahinacije tim subvencijama, to je još jedno polje razloga zbog koga ih treba ukinuti.


Ima još dosta toga, za tri bloga, a ovo ti na brzinu kuckam, a baš mi se o tome piše


ps
Da ne ponavljam da sam ja seljak i da samo od toga živim, dakle ovo sve tvrdim iz veoma sebičnih razloga, želim sebi i svojoj profesiji dobro.
cult cult 23:46 28.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Na trećoj strani su ogromne zloupotrebe i mahinacije tim subvencijama, to je još jedno polje razloga zbog koga ih treba ukinuti.


primetimo slučaj ministra Dragina iz Cvetkovićeve vlade i subvencije za djubrivo.

To kad srpski političar odlučuje kome da daje tudje novce, to je na tako mnogo nivoa pogrešno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:07 29.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

cult
Na trećoj strani su ogromne zloupotrebe i mahinacije tim subvencijama, to je još jedno polje razloga zbog koga ih treba ukinuti.


primetimo slučaj ministra Dragina iz Cvetkovićeve vlade i subvencije za djubrivo.

To kad srpski političar odlučuje kome da daje tudje novce, to je na tako mnogo nivoa pogrešno.


To je ono što se videlo. tu je još i štelovanje uslova da veliku lovu dobiju vlastima bliski ljudi.

A na nižem nivou su tek jadi
Fiktivni razvodi brakova da bi se uzelo više love, prijavljivanje za subvencije parcela na kojima nikad niko nije ušao niti može od šiblja koje tu raste decenijama, prijavljivanje nekomercijalnih gazdinstava (uslov da se dobije neka jednokratna pomoć od nekoliko stotina evra, do prošle godine) na ime roditelja, a onda roditelji deci kao izdaju imanje u zakup, pa ovi dobijaju subvencije na to imanje..
Ma opšti haos
inco inco 00:29 29.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Zbog svega toga, a i mnogo toga nepomenutog, zalažem se da se u krivični zakonik unese da svako ko izusti reč 'subvencija' a nalazi se na bilo kojoj odlučujućoj poziciji u državi - automatski dobije godinu dana Padinjaka. Nevezano za to da li je poljoprivredna, stambena, za zapošljavanje ili šta već - subvencija da ne potpada pod slobodan govor. Otprilike k'o što u Nemačkoj možeš da fasuješ ćuzu ako navučeš nazi traku na rukav.

Ako hoćeš da stimulišeš određene grane privrede, manjinske grupe ili šta već - to se radi kroz poresku politiku, pa uvedeš lepo poreske olakšice za ovo i za ono. A ne ovako, sakupiš pare od svih građana, onda propustiš pare kroz birokratsku mašinu da svako štrbne svoj deo i da se svako ugradi koliko je planirao, a onda tako okrnjene pare pokloniš nekom po svom izboru. Ako ti je politika da takvom nekome pomogneš, a ti mu omogući da mora državi da daje manje para jer onda pare ne ulaze u birokratiju i ne stvaraju se dodatni troškovi. Ovako imaš da Žika da državi 100€, onda mu država pokloni 100€ subvenciju, a državu je cirkulacija tih sto evara koštalo dodatnih 50€ jer treba silnu birokratiju isplatiti - 50€ koje je maznula od nekog drugog ili koje je uzajmila po debeloj kamati.

Al' ne lezi vraže, takav sistem pretpostavlja da ti zaista želiš da pomogneš onome ko radi i stvara time što ćeš ga manje globiti pa da tako može da dobije više iz svoje investicije ili da mu ostane nešto za dalje investiranje - a takvih je, nažalost malo - jer onome ko ništa ne privređuje poreske olakšice ne znače ništa - oslobođenje od 50% poreza na ništa je i dalje ništa. Ovako lepo podeliš tuđe pare pa ti radio - ne radio, svira ti radio.

A zabole me to što i drugi subvencionišu - ako Francuzi smatraju da je pametno da iz svojih poreza dotiraju meni mogućnost da kupim vino po bagatela ceni, samo napred braćo Francuzi - vaše pare, moje zadovoljstvo. Možete i odmah direktno da mi date novce, da ne prolaze kroz tol'ko ruku, ne bi ih odbio - al' ne očekujte od mene da radim to isto jer nisam blesav.
alselone alselone 08:08 29.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

na osnovu pročitanog na blogu vidim da je više puta "uhvaćen" u neznanju.


Zamislimo da se bilo koji politicar danasnje garniture pojavi na blogu i krene da prica bilo sta konkretno (u ovo ne ubrajam definisanje dijaloga). Bio bi rascerecen u roku od 10 komentara. Slobodno uracunati i "eksperte".



angie01 angie01 13:10 29.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

peronije_the_mrkvic
http://www.blic.rs/Vesti/Politika/438403/Mirovic-novi-ministar-privrede


ima sve potrebne raference,

Mirović je 14 godina bio na mestu predsednika novosadskog odbora Srpske radikalne stranke. U Srpsku naprednu stranku prešao je u jesen 2008. godine. Za potpredsednika stranke izabran je u septembru 2012
peronije_the_mrkvic peronije_the_mrkvic 13:16 29.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

A još je i dobro upućen u muljana jer eto slučajno je bio na mestu direktora ZIGa i slučajno je povezan sa aferom "Autobuska stanica", a i sasma slučajno mu se nešto imovinska karta promenila za to vreme. Dakle, zna sve.
angie01 angie01 13:23 29.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

Dakle, zna sve.


stabilan, proveren, moze da radi i samostalno a dobro se uklapa u timski rad:)
hajkula1 hajkula1 10:38 30.01.2014

Re: Meni je i dalje sumnjiv

angie01
peronije_the_mrkvic
http://www.blic.rs/Vesti/Politika/438403/Mirovic-novi-ministar-privrede


ima sve potrebne raference,

Mirović je 14 godina bio na mestu predsednika novosadskog odbora Srpske radikalne stranke. U Srpsku naprednu stranku prešao je u jesen 2008. godine. Za potpredsednika stranke izabran je u septembru 2012



Školovan.
freehand freehand 23:57 28.01.2014

Nego

... Radulović i izbori, grupa građana, stranka... Kažu novine da ima i privrednika koji su spremni da pomognu.
Pa me sve nešto jeza podilazi i štreca me malo - jel su to neki dobri i pošteni, ili su tajkuni?
I šta će biti ako dobri Saša, recimo, pobedi uz njihovu pomoć a ispostavi se za godinu dana da su oni ipak bili ti Tajkuni? Ili, ne daj Bože - za tih godinu dana postanu tajkuni?!
cult cult 09:33 29.01.2014

Re: Nego

I šta će biti ako dobri Saša, recimo, pobedi uz njihovu pomoć a ispostavi se za godinu dana da su oni ipak bili ti Tajkuni? Ili, ne daj Bože - za tih godinu dana postanu tajkuni?!


Ništa.
"Sve sam vas nosio ispod pazuha" - reći će im...
freehand freehand 09:49 29.01.2014

Re: Nego

cult
I šta će biti ako dobri Saša, recimo, pobedi uz njihovu pomoć a ispostavi se za godinu dana da su oni ipak bili ti Tajkuni? Ili, ne daj Bože - za tih godinu dana postanu tajkuni?!


Ništa.
"Sve sam vas nosio ispod pazuha" - reći će im...

A šta ćeš ti da kažeš?
I šta sad kažeš na "pomoć privrednika", ako su svi lopovi?
cult cult 09:57 29.01.2014

Re: Nego

A šta ćeš ti da kažeš?

ono što mislim, ez olvejz.
I šta sad kažeš na "pomoć privrednika", ako su svi lopovi?



tadejus tadejus 10:07 29.01.2014

Re: Nego

cult
A šta ćeš ti da kažeš?

ono što mislim, ez olvejz.


evo i ovaj, misli ono sto kaze i govori ono sto misli...
pa ti sad znaj
hajkula1 hajkula1 10:46 30.01.2014

Re: Nego

freehand
... Radulović i izbori, grupa građana, stranka... Kažu novine da ima i privrednika koji su spremni da pomognu.
Pa me sve nešto jeza podilazi i štreca me malo - jel su to neki dobri i pošteni, ili su tajkuni?
I šta će biti ako dobri Saša, recimo, pobedi uz njihovu pomoć a ispostavi se za godinu dana da su oni ipak bili ti Tajkuni? Ili, ne daj Bože - za tih godinu dana postanu tajkuni?!





To ti kae`m.
Kada postane praksa, da istraga utvrdi, pravosuđe osudi a izvršni organi zatvore lopova i zaplene nelegalno stečenu imovinu, biće više poverenja.
Ovako, nakrali se i nikom ništa (na stranu što su mnogi privrednici za ugled, drže predavanja i na državnim fakultetima, kako biti uspešan preduzetnik, svaki sledeći se ugleda na njih, ugleda se da treba biti veliki lopov.
svarog svarog 23:58 28.01.2014

komentar

"Ovaj drugi put o kom govori Radulović (o putu odgovornosti, napornog rada itd...) je možda bolji za njega jer bi tada u sva preduzeča bio proglašen stečajni postupak, a on bio stečajni upravnik, ali bi zato hiljade radnika odvelo na ulicu!!
(Miroslav, 28. januar 2014 19:13)"

Kakav slikovit komentar sa vesti na B92. Da, napisao ga je bot i dobio je ~100 preporuka
inco inco 01:40 29.01.2014

Re: komentar

Nije to ništa, rekoh ja još pre neki dan da 'topli zec' po komentarima na internet portalima tek sledi, samo dok se Kancelarija za brze komentare, pohvale i preporuke konsoliduje i ispiše tekstove/templejte za novonastalu situaciju.

Sad gde god da se pojavi bilo šta o Raduloviću ima da bude zatrpano mnogo mučnijim komentarima od toga - cilj je naravno da nam se smuči pa da i ne otvaramo takve vesti i hence pošaljemo čoveka u anonimnost.

Bilo bi interesantno videti koliko je i Blog B92 dobio novih članova u proteklih cca nedelju dana, u anticipaciji da će se Radulović javiti i ovde i, za promenu, zaboraviti da isključi mogućnost komentarisanja.
freehand freehand 01:08 29.01.2014

Vest

"Kako saznajemo, policija i BIA nastavljaju sa intenzivnom potragom za vlasnikom prljavog veša koji je ministar Radulović neovlašćeno iz Vlade izneo u javnost.
U tom cilju mole se svi građani koji raspolažu nekim informacijama koje bi pomogle da se ovaj slučaj rasvetli da se jave Birou za koordinaciju."
blogovatelj blogovatelj 03:25 29.01.2014

Chill Out

Ajmo malo pogleda u realnost...
Radulović i ako uđe u izbornu trku, najbolje što može da mu se desi je da pređe cenzus.
Šta posle toga?
Razmišljajte malo šahovski, tj unapred.
Hoće li u koaliciju sa nekim?
Možda.
Sa kim?
Đilasom, Tadićem?
Čisto sumnjam, neće oni dobaciti do toga da mogu da formiraju vladu.
Ko ostaje?
PePeVe?
Verovatno PePeVe.
Hoću da kažem, lepo je što ste prepoznali nekakav vetrić koji je pirnuo nad močvarom.
I pohvalno je što ovako reagujete.
Ali ne upadajte u trip da je to orkan koji će sve oduvati i doneti željeno pročišćenje.
U protivnom, može se desiti da sami sebi zaličite na Filipa. I da suze ronite.
Jel vas listom banovao ovde?
Mene nije, da budem jasan, jer sam se oduvek uglavnom slagao sa njegovom pričom.
Jedan sam od retkih preživelih kod njega.
A da bi političar bio uspešan, on mora da ume da priča sa svakim. Dakle i sa svima vama banovanima.
Je li to Radulović umeo?
anfieldroad anfieldroad 05:45 29.01.2014

Re: Chill Out


Cisto retoricki, odgovaram-

Ako udje u izbornu trku, nama ni teoretske sanse da predje cenzus. Osim u predizbornoj koaliciji ili kao novi clan neke starnke.
Posto ja mislim da je tako, onda nece moci on da bira sa kim ce u postizbornu koaliciju. jer, dakle, vec je morao da se opredeli pre izbora.
Jedno je pitanje u koju stranku bi Radulovic hteo da udje ili bude na njenoj listi, a jos teze je pitanje koja stranka bi htela njega sada u svojim redovima.
Kako je vec kod Vucica morao da podnese ostavku, onda valjda nece sa njim, u SNS.
Posto skoro sve stranke vec najavljuju svoju zelju da sa SNS oforme Vladu, odmah otpadaju Rasim, Ceda, SPO, Tadicevo eventualno krilo DS-a i donekle Dinkic. Eventualno bi mogao u URS, jer je Dinkic ionako Enfant Terrible.
Ostaju mu krajnje desni DSS i Dveri, sto nece on, ostaje SPS koji je sa penzosima njegov arhineprijatelj i Nova stranka Zivkovica. Ali ipak je tu negde najblizi Djilasovskom krilu "opozicionog" DS.,ako uopste ima nameru da se bavi politikom, sto je veliko pitanje.
Kao sam ( GG ) ili sa svojom, nekom novom strankom nema nikakve sanse jer nema infrastukturu, za njega je u Srbiji CULO otprilike 7 posto ljudi, a i to sam mu povecao. Nema energiju lidera, harizmu vodje, "prosvecenog apsolutiste", kako god da se to nazove.
Sve se svodi na izlet jednog izgleda kvalitetnog coveka u politiku. Nista vise od toga, bar za sada i bar po mom misljenju...
zemljanin zemljanin 08:22 29.01.2014

Re: Chill Out

Ne može se detetu davati da radi ozbiljan posao to je neka narodna mudrost ... po godinama nije dete ali po ponašanju je tu negde ... i ova ostavka mi liči na uvređenu sujetu detinjeg uma ... tako da će se vratiti u svoju ligu a to je FB i blog ... tu je gazda a samim tim ima i moć ...

I svi smo mi prošli to ili smo u tom "uzrastu" ... zato nismo svi za Vladu i vođenje države ... prvi ja nisam timski igrač i nikada ne bih prihvatio mesto u takvom timu ... Radulović nije timski igrač ali je brže bolje potrčao da radi nešto za šta nije kompetentan ... za "odrastanje" mu je malo kasno i teško se ljudi menjaju u tim godinama pa je valjda barem izvukao neki nauk iz ovog fijaska ...
tsunade tsunade 08:46 29.01.2014

Re: Chill Out

pa je valjda barem izvukao neki nauk iz ovog fijaska ...


što fijasko? za koga fijasko? veću je štetu naneo radulović vučiću nego vučić njemu.

i ova ostavka mi liči na uvređenu sujetu detinjeg uma


ozbiljniji politički tekst od ove ostavke u ovoj zemlji nisam odavno pročitala. potpuno razotkrivanje mehanizama po kojima funkcioniše politička scena kao i žalosnog neznanja i nesposobnosti onih koji nama vladaju i koji budžet sastavljaju na bazi usmenog razgovora sa arapima.

ja bih volela da pročitam neku ozbiljniju kritiku na račun radulovića od ovakvih površnih pseudopsiholoških naklapanja.
zemljanin zemljanin 09:01 29.01.2014

Re: Chill Out

tsunade
ja bih volela da pročitam neku ozbiljniju kritiku na račun radulovića od ovakvih površnih pseudopsiholoških naklapanja.

Citiraj deo tekst u kojima se on poziva na činjenice, ugovore, materijalne dokaze svojih optužbi ... toliko ozbiljnosti se barem očekuje, zar ne ? ... van toga to je samo politički pamflet u stili "zajebali su me" i "sad ću ja njima ..." ... o štetnosti Vučiću i Co. ne znam pa ne bih u taj deo.

O ozbiljnosti pristupa govori i deo u kome izbegava sastanke Vlade ... šta reći posle toga ? ... on je došao da isteruje svoje sujete ili da radi posao ... posao podrazumeva da sujetu ostaviš kući da bi mogao da postigneš neki rezultat ... ako je to za tebe zrelo ponašanje - jednostavno ne govorimo o istim kategorijama.

PS. siguran sam da on dobro funkcioniše u okruženju gde se ljudi slažu sa njim i gde on dominira ... ali to ovde nije slučaj pa ako je malo ozbiljan onda je valjda i svestan svog karaktera i svojih osobina pa se ne petlja u ono što ne ume da radi ... posao Min je daleko od njegovih sposobnosti ...
tsunade tsunade 09:05 29.01.2014

Re: Chill Out

O ozbiljnosti pristupa govori i deo u kome izbegava sastanke Vlade ... šta reći posle toga ?


objašnjeno ti je na šta liče te sednice vlade. materijale dobijaju pet minuta pred početak. svi ćute i klimaju glavom. što bi izigravao fikus kad je to neozbiljno?
zemljanin zemljanin 09:26 29.01.2014

Re: Chill Out

tsunade
O ozbiljnosti pristupa govori i deo u kome izbegava sastanke Vlade ... šta reći posle toga ?


objašnjeno ti je na šta liče te sednice vlade. materijale dobijaju pet minuta pred početak. svi ćute i klimaju glavom. što bi izigravao fikus kad je to neozbiljno?

Ti stvarno to misliš ? ... da pojednci Min imaju ekslukzivno pravo da ako im se nešto ne sviđa to izbrišu iz svojih obaveza ... sednice nisu onakve kakve treba da budu i ja neću da im prisustvujem ... pa ta Vlada ga je zaposlila ... ako imaš primedbe onda ih rešavaš a ne ponašaš se kao da si ti iznad drugih ... kako možeš da radiš svoj posao sa takvim pristupom ?

Navedi mi kompaniju u kojoj bi neki CEO ili potpresednik ili rukovodilacili zaposleni, mogao da ignoriše sastanke i da nastavi da radi ... ja ne znam za takvu ... a koliko je to neozbiljno za vođenje države je posebna priča ... ako ne možeš da pretrpiš kritiku ili tuđe mišljenje na blogu, što je onako krajnje neobavezna komunikacija, kako to možeš da uradiš na višem nivou ? ... čitao sam komentare koje je brisao i apsolutno mi nije jasan kriterijum osim neozbiljno uvređenog adolescenta ... to je moj glavni osnov za nekompetentost za tu funkciju a on je svojim ponašanjem to dokazao.
Hansel Hansel 09:53 29.01.2014

Re: Chill Out

Колико год да је Радуловић овакав какав кажу Блоговатељ и Земљанин (а ја се бар делимично слажем, на пример у вези с недоласцима на седнице са онаквим мотивима -- апсурдност тога сам већ објаснио, да не понављам), толико је (мислим) његова појава битна, чак и с тим његовим манама. Могли бисмо чак да поставимо питање да ли су његове мане веће, или остатка владе, тј. уобичајене и кључне мане политичара који су нам кројили животе? Чини ми се да је то једина рационална поставка проблема, јер идеалне ћемо тешко наћи.
hajkula1 hajkula1 09:59 29.01.2014

Re: Chill Out


donekle Dinkic. Eventualno bi mogao u URS, jer je Dinkic ionako Enfant Terrible.


Vidi šta kaže za dotičnog

Претходни министар финансија и привреде је остао део Владе и активан део кабинета Првог потпредседника Владе. Борба за заустављање пропалих пројеката субвенционисања, јавашлука и криминала у СИЕПА, АЛСУ, Фонду за развој и Агенцији за приватизацију, штетних приватизација Вршачких винограда и Прве петолетке је трајала од самог почетка до данашњег дана. Људи из кабинета Првог потпредседника су директно учествовали у фијаску око Вршачких винограда и то и са стране продавца, државе, и са стране купца преко повезаних родбинских веза и њихових фирми. Директно из кабинета и без знања Министарства привреде су ишли налози директорки Фонда за развој да скида блокаде за поједине тајкунске фирме.

Непоштовање институција система, Министарства привреде и агенција у његовој надлежности, је очигледно део економске стратегије разних кабинета и политичких странака. Пуно поверење у арапска, кинеска, руска, белоруска и друга чуда, нетранспарентне уговоре, субвенције, и све остале пропале политике претходног министра су изгледа једина политика на коју се заиста и искрено рачуна.

Надлежности овог министарства покушали су и даље покушавају да обављају представници кабинета Првог потпредседника без икакве процедуре, без јавности и без економске анализе да ли су ти послови корисни или штетни за Републику Србију. Сви желе да буду део некаквог дила који ће се направити. Сви ови ванинституционални пројекти су успешно заустављени од стране Министарства привреде, али је потрошена велика енергија уз велики губитак времена. Примери су сви „арапски послови“, посао са Etihadom,Ал Дахра, послови везани за Фијат, послови обећавања и додељивања субвенција, стварања заједничког предузећа са Горењем.

milisav68 milisav68 10:20 29.01.2014

Re: Chill Out

zemljanin

Navedi mi kompaniju u kojoj bi neki CEO ili potpresednik ili rukovodilacili zaposleni, mogao da ignoriše sastanke i da nastavi da radi ...

Pa dobio bi otkaz.

Zašto oni (vlada/premijer) njemu nisu dali otkaz, nego on njima?


zemljanin zemljanin 10:46 29.01.2014

Re: Chill Out

milisav68

Zašto oni (vlada/premijer) njemu nisu dali otkaz, nego on njima?

Ma cela priča, uključujući Vladu je velika smejurija ... i poražavajuće stanje za Srbiju ... Vlada koja je takva kakva je i koja radi baš kako je i Min-bloger napisao i on koji je radio to šta je radio ...

Očekivao bih da dovedemo jednog (recimo) Leo Melameda, koji zna posao i zna ljude ... ceo svet funkcioniše tako što "X poznaje Y" a ne X kao zna pa će da napravi čudo ... pa bre nismo deca ...

Platiš profi i onda on dovede koga treba i dovede sistem u red ... a ne dovodiš anonimusa koji ne zna da se ponaša, da lomi preko kolena i da eksperimentiše ...
freehand freehand 10:53 29.01.2014

Re: Chill Out

Platiš profi i onda on dovede koga treba i dovede sistem u red ... a ne dovodiš anonimusa koji ne zna da se ponaša, da lomi preko kolena i da eksperimentiše ...

Tek je ovo mali Perica razmnišljanje: jer možda, u nekim slučajevima možeš da kopiraš i primenjuješ sisteme u firmama, ali to nikako ne možeš sa državama. Iz milion i jednog razloga.
zemljanin zemljanin 10:55 29.01.2014

Re: Chill Out

freehand
Platiš profi i onda on dovede koga treba i dovede sistem u red ... a ne dovodiš anonimusa koji ne zna da se ponaša, da lomi preko kolena i da eksperimentiše ...

Tek je ovo mali Perica razmnišljanje: jer možda, u nekim slučajevima možeš da kopiraš i primenjuješ sisteme u firmama, ali to nikako ne možeš sa državama. Iz milion i jednog razloga.

Hajde prvo izguglaj Lea i vidi šta je radio u Kini pa onda Perica i taj folklor
tadejus tadejus 10:59 29.01.2014

Re: Chill Out

zemljanin
milisav68

Zašto oni (vlada/premijer) njemu nisu dali otkaz, nego on njima?

Ma cela priča, uključujući Vladu je velika smejurija ... i poražavajuće stanje za Srbiju ... Vlada koja je takva kakva je i koja radi baš kako je i Min-bloger napisao i on koji je radio to šta je radio ...

Očekivao bih da dovedemo jednog (recimo) Leo Melameda, koji zna posao i zna ljude ... ceo svet funkcioniše tako što "X poznaje Y" a ne X kao zna pa će da napravi čudo ... pa bre nismo deca ...

Platiš profi i onda on dovede koga treba i dovede sistem u red ... a ne dovodiš anonimusa koji ne zna da se ponaša, da lomi preko kolena i da eksperimentiše ...


pa da ali mislim da oni nisu doveli radulovica jer su vjerovatli da je on najbolji za taj posao, nego sto niko drugi a bolji nije to htio da radi..

alselone alselone 11:02 29.01.2014

Re: Chill Out

pa da ali mislim da oni nisu doveli radulovica jer su vjerovatli da je on najbolji za taj posao, nego sto niko drugi a bolji nije to htio da radi..


Asocijacija malih i srednjih preduzeca je pruzila podrsku Vucicu pred izbore (potpuno razumljivo s obzirom sta su im prethodni radili) tako da je to bio ili dogovor ili vracanje duga.
Goran Vučković Goran Vučković 11:06 29.01.2014

Re: Chill Out

Asocijacija malih i srednjih preduzeca je pruzila podrsku Vucicu pred izbore (potpuno razumljivo s obzirom sta su im prethodni radili) tako da je to bio ili dogovor ili vracanje duga.

S obzirom na ponašanje njihovog kandidata, računam da su sad oni malkice u dugu kod Vučića
tadejus tadejus 11:07 29.01.2014

Re: Chill Out

alselone
pa da ali mislim da oni nisu doveli radulovica jer su vjerovatli da je on najbolji za taj posao, nego sto niko drugi a bolji nije to htio da radi..


Asocijacija malih i srednjih preduzeca je pruzila podrsku Vucicu pred izbore (potpuno razumljivo s obzirom sta su im prethodni radili) tako da je to bio ili dogovor ili vracanje duga.


pa sad meni nije djelovalo da ovaj ima tezinu da to mjesto trazi (u bilo cije ime), ne znam
ali znam da ljudi s njima nisu htjeli da rade, i jos uvijek nece
pa tako sad isplivavaju radulovici, krstici i ini
milisav68 milisav68 11:16 29.01.2014

Re: Chill Out

zemljanin
Ma cela priča, uključujući Vladu je velika smejurija ...

Pa to ti pričam.

Više nije reč o ličnosti, već o principu.

On je bloger, on banuje, on je ovakav, on je onakav....gomila tračeva, a nigde nisam vidoe/čuo da je prekršio neki zakon, ili da je podignuta optužnica.

To nema veze sa onim šta on priča javno pod punim imenom i prezimenom (sada kao insajder), a dešava se odavno.

Pa od 2002. mi nemamo zakon o završnom računu budžeta, i nikom ništa.


zemljanin zemljanin 11:17 29.01.2014

Re: Chill Out

Svi koji nisu znali, saznali su za Yugoslaviju, Tita i ostatak priče, nakon što je snimljen "Neretva" i nominacije za Oskara ... da ne govorimo o Valteru ...

Da je Jugoslavija snimila "Boj na Kosovu" i potrošila sve pare koje je imala u taj film, danas ne bi postojao Briselski sporazum ...

Dakle nije pitanje koliko para uložiš nego rezultat ...

EDIT: da ne spominjem koliko smo izgubili sa onim pljuvanjem po nesvrstanima ... zapad se ubi da dođe u poziciju da konkuriše kod njih a mi smo imali sve a tacni ... ali treba neko ko zna da vodi državu i ministarstva ... možda za državu ne možemo da dovedemo nikog ali barem za ministarstva i za savetnike možemo ...
tsunade tsunade 11:22 29.01.2014

Re: Chill Out

Navedi mi kompaniju u kojoj bi neki CEO ili potpresednik ili rukovodilacili zaposleni, mogao da ignoriše sastanke i da nastavi da radi


vlada nije kompanija. mada se članovi vlade ponašaju kao da jeste i to je suština našeg problema. u vladi treba da sede ljudi sa integritetom a ne krpe i kućni ljubimci dresirani da klimaju glavom. ako nema materijala, nema o čemu da se priča. ćao baj. pripremite se za sednicu na vreme. dostavite mi materijale na vreme i nema problema. neka dačić i vučić prvi rade svoj posao kako treba pa će lako ostali članovi da ih slede.

a to oko trpljenja kritike i čiju je sve sujetu radulović pogodio, pa degutantno mi je više o tome da pričam. to je problem tih sujeta.
angie01 angie01 11:29 29.01.2014

Re: Chill Out


On je bloger, on banuje, on je ovakav, on je onakav...


ovo skroz nevezano,... evo i ja se kacila s njim na blogu, suprotstavila se nekim njegovim opservacijama u polju moje profesije, gde je prosto neverovatno improvizovao podrzavajuci jednu drugu blogerku na funkciji i normalno da je brisao moja objasnjenja i na kraju banovao,...e sad, upoznala ga uzivo u nekom momentu i on uopste ne deluje nafurano, arogantno, agresivno, netolerantno,...naprotiv, krajnje je fini covek. Pa sad, ne znam da l je glavna argumentacija za bilo cije misljenje, samo ovo sankcionisanje na blogu- i dalje se ne upustam u raspravu da li su Raduloviceve mere super ili ne.
zemljanin zemljanin 11:42 29.01.2014

Re: Chill Out

angie01
Pa sad, ne znam da l je glavna argumentacija za bilo cije misljenje, samo ovo sankcionisanje na blogu- i dalje se ne upustam u raspravu da li su Raduloviceve mere super ili ne.

Mere su definitivno potrebne ... ako je glavna argumentacija banovanje onda smo svi mi gori od deteta ...

Glavna argumentacija je interes, barem bi tako trebalo da bude ... znači ako njegove mere odgovaraju i vidim korist i perspektivu (ne samo ličnu) onda ću da ga podržavam do bola ... ako nije tako pa njegove mere vidim kao štetne - onda ima da ga kritikujem isto toliko ... znači nište sviđa mi se priča ili taj folklor ...

E sad, pošto njegove mere ili ne-mere mene ne dotiču niti mogu da se stavim u poziciju nekog interesa - mogu samo da iznosim stav o toj funkciji ... i čim otkucam ove komentare, otići ću da se zajebavam a Vi ostajete tamo da živite sa posledicama ... svejedno meni internet piskaranje i nije neko ozbiljno dešavanje pa možete i da ignorišete moju (ponekad) neozbiljnost ili (ne)promišljenost ... Laku noć narode
angie01 angie01 12:07 29.01.2014

Re: Chill Out

. Laku noć narode


ovo mozes da upotrebis kad god, kada je Srbija u pitanju, nikada nije pogresan tajming.
freehand freehand 12:35 29.01.2014

Re: Chill Out

zemljanin
freehand
Platiš profi i onda on dovede koga treba i dovede sistem u red ... a ne dovodiš anonimusa koji ne zna da se ponaša, da lomi preko kolena i da eksperimentiše ...

Tek je ovo mali Perica razmnišljanje: jer možda, u nekim slučajevima možeš da kopiraš i primenjuješ sisteme u firmama, ali to nikako ne možeš sa državama. Iz milion i jednog razloga.

Hajde prvo izguglaj Lea i vidi šta je radio u Kini pa onda Perica i taj folklor

Ne treba mi Gugl da bih znao kako izgleda presađivanje sistema i da saznam za čikašku školu, ili da gledam izvinjavanje MMF za ruinirane privrede.
Problemi u Srbiji nisu ni samo politički, ni samo ekonomski, ni samo kulturni.
nego sve to zajedno. A nema šanse da ti bilo kakav ekspert, bez obzira na ime, dovede ekipu ko sedam samuraja pa da ispeglaju sve što je ovde zaseravano decenijama.
Nisam protiv stranih stručnjaka, naravno, samo što takvi mogu da rade po segmentima i u dogovoru sa domaćima. Pravac i magistrale ipak moramo - sami.
tsunade tsunade 11:29 29.01.2014

ISTRČAO SE MALI

jutros Zorana tuc muc ništa konkretno o raduloviću a sad daleko konkretniJe siniša mali

LINK
angie01 angie01 11:37 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

nije se istrc'o- odradio domaci.
tsunade tsunade 11:41 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

nije se istrc'o- odradio domaci.


slabo mi to nešto. očekivala sam mnogo konsolidovaniji frontalni napad. kapiram da ih je ono pismo zabolelo i verovatno malo nokautiralo al imali su celu noć da se saberu.
alselone alselone 11:41 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

očekivala sam mnogo konsolidovaniji frontalni napad


Sacekaj par dana.
angie01 angie01 11:43 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

alselone
očekivala sam mnogo konsolidovaniji frontalni napad


Sacekaj par dana.


prvo ide mali probni balon:)
Hansel Hansel 11:49 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Пази, она формулација да је ВУЧИЋ ПОГРЕШИО (макар и у избору неког кадра) скоро надреално звучи.
tsunade tsunade 12:29 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

ВУЧИЋ ПОГРЕШИО


ali je evo i ispravio grešku s malim zakašnjenjem.

LINK
freehand freehand 12:31 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

alselone
očekivala sam mnogo konsolidovaniji frontalni napad


Sacekaj par dana.


tsunade tsunade 12:40 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Sacekaj par dana.


nema potrebe tako dugo. počelo je. SNS zahteva... brojne kriminalne radnje saše radulovića i sve tako u maniru iskusnih radikala...

LINK
cult cult 12:57 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

tsunade
Sacekaj par dana.


nema potrebe tako dugo. počelo je. SNS zahteva... brojne kriminalne radnje saše radulovića i sve tako u maniru iskusnih radikala...

LINK


pravog blogera uvek mrzi da klikne na link, dakle, počelo je:

Српска напредна странка захтева да надлежни државни органи спроведу хитну истрагу о бројним криминалним радњама Драгана Ђиласа у граду Београду, и различитим криминалним делима које је починио бивши министар Саша Радуловић, спроводећи стечајне поступке и уништавајући фирме и фабрике по Србији. Такође, захтевамо да се испитају и сви наводи, од првог до последњег, о којима је, у свом писму, говорио политичар Саша Радуловић.

Демократска странка је последња која има право да говори о реформама и борби против криминала и корупције у Србији, јер су они управо ти који су економски уништили Србију, опљачкали и осиромашили грађане. Српска напредна странка урадила је за кратко време, од само 18 месеци, више него што су демократе у свим својим мандатима.

alselone alselone 13:28 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

dakle, počelo je:


Ovo je brze tj. gluplje nego sto sam ocekivao.
niccolo niccolo 13:35 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

и различитим криминалним делима које је починио бивши министар Саша Радуловић, спроводећи стечајне поступке и уништавајући фирме и фабрике по Србији.

Ja vam lepo kažem morate da glasate tako da SNS ne može da vlada sam. Inače će ove fore "ko je protiv SNS u zatvor" da postanu svakodnevnica...
angie01 angie01 13:43 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Ja vam lepo kažem morate da glasate tako da SNS ne može da vlada sam. Inače će ove fore "ko je protiv SNS u zatvor" da postanu svakodnevnica...


mora radikalno protiv!:)
inco inco 14:09 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Pa dobro, je l' Vučić najavio najprljaviju kampanju do sada? Jeste. Molim lepo... Barem da jednu od svojih najava sprovede u delo.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 16:22 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

niccolo
и различитим криминалним делима које је починио бивши министар Саша Радуловић, спроводећи стечајне поступке и уништавајући фирме и фабрике по Србији.

Ja vam lepo kažem morate da glasate tako da SNS ne može da vlada sam. Inače će ove fore "ko je protiv SNS u zatvor" da postanu svakodnevnica...



U jednom trenutku mi pade na pamet da kao sto smo izgurali radikale, LDP iz gradske vlade i koga ono jos bese, da bi cak mozda i Dacic mogao da konacno sidje sa vlasti, i da u tu svrhu ipak glasam za Vucica. Na kraju krajeva, mozda i nije lose da nema uvek neko drugi da se na njega vade - preuzmu odgovornost, pa da vidimo kako ce da se ponasaju.

Medjutim, ipak se ne usudjujem. Mnogo toga me plasi.

Iako kod mene Vucko ima dva velika plusa: jedan sto je smenio Tadica, a drugi sto je smenio sebe i to jos brze.

Sasa je tekstom ostavke zveknuo Vucka pravu u vugla, bravo za hrabrost, samo sto se tice samog sebe i neke svoje politicke opcije i sanse za buducnost mislim da mu je ceo nastup od pocetka infantilan sve u svemu. Definitivno nije za politiku.

Ali, shit hit the fan i sad cu samo da sedim i gledam. Cak ni beli listic nije nemoguca opcija, a nju i inace uopste ne razumem osim u cilju dizanja cenzusa.

Mislim da je Vucko promasio tajming da uzme kompletnu vlast, taman za jedno mesec dana, i da bi 'ladno moglo da mu se desi isto sto i Milosevicu i Tadicu, osim ako se u sred izborne kampanje ne desi nekakvo cudo, a verujem da cuva neki adut u rukavu. Mada mislim da ce pre da se desi da vlada bude opet SNS+SPS i da ce samo arciti pare za dzabe.

Sve u svemu, bit' ce zabavno narednih par meseci.
freehand freehand 17:49 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

alselone
dakle, počelo je:


Ovo je brze tj. gluplje nego sto sam ocekivao.

Ovo o Đilasu ili ovo o Raduloviću?

A inače, čemu ovoliko uzbuđenje, pa ovo je jedno klasično naprednjačko saopštenje, i to jedno od blažih i finijih?! Čak mnogo blaže nego mnoga koja su ovde sa blogerskim potpisima osvanjivala na račun raznih ljudi a sa isto ili manje dokaza?

niccolo
и различитим криминалним делима које је починио бивши министар Саша Радуловић, спроводећи стечајне поступке и уништавајући фирме и фабрике по Србији.

Ja vam lepo kažem morate da glasate tako da SNS ne može da vlada sam. Inače će ove fore "ko je protiv SNS u zatvor" da postanu svakodnevnica...

Eh, otkad je to svakodnevnica... Al je novo da komentar kao tvoj ima 6 preporuka!
niccolo niccolo 18:43 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Al je novo da komentar kao tvoj ima 6 preporuka!

9
freehand freehand 18:49 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

niccolo
Al je novo da komentar kao tvoj ima 6 preporuka!

9

Da nisi tako žut, negativan i tadićevski raspoložen i da ne braniš lopove, kriminalce i izdajnike - dao bih ti i ja desetu. Ovako ne mogu.
alselone alselone 22:00 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Ovo o Đilasu ili ovo o Raduloviću?

A inače, čemu ovoliko uzbuđenje, pa ovo je jedno klasično naprednjačko saopštenje, i to jedno od blažih i finijih?! Čak mnogo blaže nego mnoga koja su ovde sa blogerskim potpisima osvanjivala na račun raznih ljudi a sa isto ili manje dokaza?


O Radulovicu.
Nema uzbudjenja, samo cavrljamo.
freehand freehand 22:18 29.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

O Radulovicu.

A što samo o Raduloviću?
Misliš - samo o njemu ne lažu zato što je takvo većinsko raspoloženje?
Ili si za Đilasa video dokaze a za Radulovića si siguran da ih nema?

P.S. nisam mislio na tebe sa uzbuđenjem, ti si stalno opušten. Sem kad se pomene Toma, Vučić, SNS, vlast...
A pazi: bar u tri komentara nisi pomenuo Tadića i DS. Počeo si ozbiljno da baguješ, brinem se za tebe.
alselone alselone 08:04 30.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

A što samo o Raduloviću?
Misliš - samo o njemu ne lažu zato što je takvo većinsko raspoloženje?
Ili si za Đilasa video dokaze a za Radulovića si siguran da ih nema?


Opet spamujes pitanjima. Cemu druga dva pitanja koja prejudiciraju odgovor? Dovoljno je i prvo da ti odgovorim.

Znas, ti cesto volis da zameris nekom kad nesto tvrdi bez osnova ili dokaza. Ti to cesto radis samo, kao novinari, iskusno, stavis znak pitanja na kraju i uvek imas odstupnicu - pa pitao sam.

Samo neka se polivaju. Prvo je Djilas polivao Vucica iz Presa pa sad ovaj njega poliva iz Kurira. Stil je naravno drugaciji i odgovara birackom telu i stilu koji neguju kao stranke. Tako da, sto se mene tice, neka nastave da se mazu blatom pa mozda tamo do kraja obojica i ostanu.
Dr M Dr M 09:06 30.01.2014

Re: ISTRČAO SE MALI

Демократска странка је последња која има право да говори о реформама и борби против криминала и корупције у Србији, јер су они управо ти који су економски уништили Србију, опљачкали и осиромашили грађане
.



Српска напредна странка урадила је за кратко време, од само 18 месеци, више него што су демократе у свим својим мандатима.


Ovi iz SNS su baš talentovani kad su za 18 meseci ekonomski uništili Srbiju više nego DS.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana