Društvo| Politika| Život

Ostvareni i neostvareni ljudi

Inner Party RSS / 03.02.2014. u 20:04

lebowski-time.jpg

 

Šta je to što razdvaja Vojislava Koštunicu ili Zorana Đinđića od Aleksandra Vučića ili Čedomira Jovanovića. Pa, jedna presudna činjenica: prva dvojica su ostvareni ljudi, dok su druga dvojica neostvareni ljudi.

Prvoj dvojici je politika (bila) mesto na kojem će delovati nakon što su se već  dokazali u svojoj primarnoj karijeri, drugoj dvojici je politika mesto na kojem tek treba da se dokažu, politika je njihova primarna delatnost i ona je njihova karijera.

 

 

 

 

 

I Koštunica i Đinđić su u politiku ušli kao ostvareni ljudi, ljudi koji su se u svojoj primarnoj karijeri - pravu i filozofiji -  ostvarili, a u politiku su krenuli u zrelim godinama i iz nekih viših interesa. I Aleksandar Vučić i Čedomir Jovanović su u  politiku ušli pravo sa fakulteta, kao veoma mladi, potpuno neiskusni i nezreli ljudi. Takođe, oni su u politiku ušli iz prilično nepoznatih interesa - jer zaista, zašto bi mlad momak u svojim dvadesetim hteo u ozbiljnu politiku, oblast delatnosti koja nije ni društveno veoma priznata (političari su kod nas uvek među najomraženijim ljudima), ni ko-zna-kako zabavna (kada nema mućki).

 

I gde je tu problem? pitate se vi, pretpostavljam.

Pa problem je u tome što ostvaren čovek uđe u politiku, jednom možda dođe i na vlast i jednog dana je isto tako možda i izgubi. On tada mirno preda vlast i jednog dana kada tome dođe vreme on batali politiku i vrati se svojoj primarnoj delatnosti. Ostvarenom čoveku nije teško da da ostavku, ostvareni čovek se već dokazao, sada više nema potrebe da se bori po svaku cenu i da tera po svaku cenu i da opstaje uz pomoć svakakvih kompromisa  i nagodbi. Ostvareni čovek je u politici radi svojih ideja (tzv. viši ciljevi) i samo su mu one važne, sve ostalo je sasvim sporedno. Onog momenta kada nema uslova za ostvarenje tih ideja, kada doživi izborni poraz na primer, ostvareni čovek to ne shvata kao pitanje života i smrti već se povlači u opoziciju. On se već ostvario u primarnoj karijeri, poraz u politici nije i njegov životni poraz.  

Ako neostvareni čovek u politici izgubi na izborima, njegov poraz je životni i on će ga doživeti veoma teško. Ili će nastojati da po svaku cenu poništi taj poraz, ili će gledati da doživi neku vrstu preumljenja i menjaće svoje ideale i svoja uverenja sve dok ti ideali i ta uverenja ne budu na liniji poželjnog za povratak na vlast ili bar u političku relevantnost. Neostvareni ljudi u politici (ali i šire, na upravljačkim i rukovodećim pozicijama na primer) su problem za svako društvo, naročito za društvo koje je tako emocionalno i fatalističko kao što je naše.

Kada je Koštunica rekao Kosovo je Srbija! on je to i mislio. Ako se društvo sa time ne slaže - kao što se pokazalo na izborima 2008. - utoliko gore po društvo (utoliko gore po realnost, planetu, univerzum, i sve ostalo, reći će neko). Koštunica je tada preputio vlast nekome drugome, ali on i dan danas zastupa te iste stavove iako je postalo jasno da je ostao potpuno sam u svojim nastojanjima. Ali opet, on zastupa svoje ideale, a društvo samo treba da odluči da li će ih prihvatiti ili neće. Koštunici ni iz džepa ni u džep, jer on naprosto nije u politici da bi bio voljen i omiljen (pa čak ni politički relevantan, reći će neko). Još uvek živi u svom stanu, sastavlja saopštenja i možda još uvek vozi onog svog Juga.

Kada je Vučić shvatio 2008. da sa svojim idealima i uverenjima ne može da dođe na vlast, koliko god se trudio i koliko god mu porastao rejting nakon odlaska Šešelja u Hag, on je naprosto preko neći doživeo jedno sasvim nepriorodno i potpuno glupo preumljenje kojim je bukvalno okrenuo sve svoje ideale i sva svoja uverenja naopačke! I što je najgore - on nije ni trepnuo, na njemu se nije videlo da je upravo preživeo psihološki prevrat i kompletnu promenu vlastite ličnosti (od autoritarne ka liberalnoj, od nacionalističke ka građanskoj, od poslušničke ka autonomnoj). Naravno, sve to je zato što je to bilo samo zamena jedne maske drugom. Nema ideala i nema uverenja ispod tih maski. Niti ih je ikada zaista i bilo. Aleksandar Vučić je političar i ništa više.

Naša politička scena je prepuna neostvarenih ljudi, ljudi koji ne znaju ništa drugo da rade - sem da se bave politikom. Politikom po svaku cenu, bez ikakvih ideala, bez uverenja i bez izlazne strategije (jer zaista, šta će na primer Dačić da radi, kada jednom ne bude političar?). Politika je njihova primarna profesija, njihova karijera se ogleda u izbornoj statistici i ''postavljanjem po stranačkom-koalicionom ključu'' na mesto direktora (umesto da poziciju direktora zasluže na poštenom konkursu uz uredno predstavljen CV pun relevantnih referenci na minuli rad). Neostvareni ljudi ne daju ostavke, ne preuzimaju odgovornost. Oni bivaju smenjeni i razrešeni.

 

Ali ne brinu se mnogo, jer evo idu novi izbori a nakon njih uvek neka nova raspodela ...

 

 



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

nask nask 20:20 03.02.2014

Samo malo jos i ...

Po svoj prilici ce Vucic od 16. marta biti 'ostvaren covek'. Potpuno ostvaren.
Inner Party Inner Party 20:33 03.02.2014

Re: Samo malo jos i ...

nask
Po svoj prilici ce Vucic od 16. marta biti 'ostvaren covek'. Potpuno ostvaren.



Službenik na šalteru: Vaše zanimanje?

Vučić: Premijer Srbije!
nask nask 20:43 03.02.2014

Re: Samo malo jos i ...

A moze i:
Potpuni Premijer Srbije PPS
Potpuni Premijer Vlade PPV, da ne menja nadimak
...
Mada bi ono PP iz skracenice moglo da znaci: Potpuno Potonuli...

'16. mart' bice to jedna od najpopularnijih epizoda domace kultne serije @$%*!
loader loader 21:14 03.02.2014

Re: Samo malo jos i ...


Na žalost, oni nisu tu slučajno. Mislim na neostvarene koji vode naše sudbine. Struktura društva, mentalitet, opšta politička kultura, višedecenijski krah berze vrednosti... - naprosto su morali da iznedre "neostvarene favorite" .


charlie charlie 07:16 05.02.2014

Re: Samo malo jos i ...

loader

Na žalost, oni nisu tu slučajno. Mislim na neostvarene koji vode naše sudbine. Struktura društva, mentalitet, opšta politička kultura, višedecenijski krah berze vrednosti... - naprosto su morali da iznedre "neostvarene favorite" .



У прави си !
Стога се и чудим, да је једини остварени, тј. Коштуница, успео да задржи популарност своје странке на нешто вишем нивоу од цензуса - колико га разни неостварени башибозук напада "свим средствима".
niccolo niccolo 20:20 03.02.2014

Pa dobro sad

od autoritarne ka liberalnoj

ne bih baš rekao da je Vučić prestao da bude autoritarna ličnost. Tačnije, rekao bih sasvim suprotno.

Nego, druga stvar
ostvaren čovek se već dokazao, sada više nema potrebe da se bori po svaku cenu i da tera po svaku cenu i da opstaje uz pomoć svakakvih kompromisa i nagodbi.

kako se u to uklapa Tadić? I on se čovek pre politike ostvario kao razredni, a opet se guzi gde mu mesto nije...
Inner Party Inner Party 20:35 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

niccolo
od autoritarne ka liberalnoj

ne bih baš rekao da je Vučić prestao da bude autoritarna ličnost. Tačnije, rekao bih sasvim suprotno.


Slažem se, ali onomad krajem 2008. (kada je posećivao i Brisel) sebe je prikazivao drugačijim nego što nam se ukazuje danas ...
Inner Party Inner Party 20:41 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

niccolo

kako se u to uklapa Tadić? I on se čovek pre politike ostvario kao razredni, a opet se guzi gde mu mesto nije...


Otac akademik a sin gimnazijski profesor. Ne ide to ...
maksa83 maksa83 20:46 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

kako se u to uklapa Tadić? I on se čovek pre politike ostvario kao razredni, a opet se guzi gde mu mesto nije...

Tadić je, prema svemu što znam, stvarno bio sjajan razredni.
Inner Party Inner Party 20:53 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

maksa83
kako se u to uklapa Tadić? I on se čovek pre politike ostvario kao razredni, a opet se guzi gde mu mesto nije...

Tadić je, prema svemu što znam, stvarno bio sjajan razredni.


On je i sada razredni! On i sada drži čas!

(izvinjavam se, ovo je bilo jače od mene )
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:09 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

maksa83
Tadić je, prema svemu što znam, stvarno bio sjajan razredni.


Ponovo profesor i razredni starešina u Prvoj, trebala je biti izlazna strategija posle trostrukog neuspeha B. Tadića. Udaljiti se i de facto od dnevne politike, sačekati neko vreme, recimo da se izvede jedna generacija gimnazijalaca, tu i tamo dati po koji intervju ozbiljnim časopisima. Svi bi se divili njegovoj skromnosti, jer pazi: biti predsednik države u dva mandata, pa se vratiti na staro mesto gimnazijskog profesora sa koga je i počeo je raritet i u širim razmerama.

A onda jednog dana, vratiti se ponovo u stranku i politiku. Brzo bi oduvao Đilasa i sl.

Čudi me kakao se Krstić i Šaper toga nisu setili.
loader loader 21:29 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

Čudi me kakao se Krstić i Šaper toga nisu setili.


I za njegova mandata se još puno toga nisu setili ...

Inače, ovo o tehnici eventualnog kam-beka stoji. To je to, naravno. Ipak, pale su tu izgleda neke druge vrste odluka . Elem, deluje mi da je tu presudan element vreme. Dok ona elegantna varijanta podrazumeva nevidljiv rad u relativno dugom periodu, varijanta pokušaja povratka u relativno kratkom roku izgleda upravo ovako kako izgleda.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:50 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

loader
Elem, deluje mi da je tu presudan element vreme.


Pa, dobro, ako je toliko nestrpljiv nije neophodno čitav četvorogodišnji ciklus, ali jednu ili dve školske godine je mogao izdržati u tom starom filmu.

A budući da nije mogao, onda nam ne ostaje drugo nego da zaključimo da mu je politika i sve ono što ona sa sobom nosi postala opsesija. To, naravno, nije dobro ni za njega, a ni za nas koji ćemo zavisiti od njegovih odluka kada se eventualno vrati na bilo koju poziciju u vlasti.
loader loader 22:05 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

Pa, dobro, ako je toliko nestrpljiv nije neophodno čitav četvorogodišnji ciklus, ali jednu ili dve školske godine je mogao izdržati u tom starom filmu.

Tu je izborna kampanja, tu rezultati izbora koji bi mogli ispasti takvi da se drugi lider pokaže neuspešnim... A to je već za mesec-dva. Iz tog ugla ... ovi "na prečac potezi" deluju racionalno i beskompromisno, uz (najverovatnije svesno) totalno žrtvovanje ranije stačenog ugleda, kako god da ga ko shvata.

A budući da nije mogao, onda nam ne ostaje drugo nego da zaključimo da mu je politika i sve ono što ona sa sobom nosi postala opsesija. To, naravno, nije dobro ni za njega, a ni za nas koji ćemo zavisiti od njegovih odluka kada se eventualno vrati na bilo koju poziciju u vlasti.

Vojislave, govorite kao da je skoro izvesno da će se vratiti?
alselone alselone 22:06 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

I on se čovek pre politike ostvario kao razredni,


Jukie Jukie 23:16 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

Nek ode on lepo u sedmi razred da bude razredni, ili još bolje u šesto dva (iz nekog razloga je to u svakoj školi džumbus odeljenje) pa ćemo da razmislimo, lako je sa gimnazijalcima

Uopšte mislim da ne treba glasati (ni na opštinskom nivou) ni za koga ko ne bi bio sposoban da odradi godinu dana kao nastavnik 13-godišnjacima
Ko to uspe taj je pravi hadžija
gedza.73 gedza.73 23:17 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

niccolo
kako se u to uklapa Tadić? I on se čovek pre politike ostvario kao razredni, a opet se guzi gde mu mesto nije...


Vanity, Definitely my favourite Sin!


niccolo niccolo 23:38 03.02.2014

Re: Pa dobro sad

Slažem se, ali onomad krajem 2008. (kada je posećivao i Brisel) sebe je prikazivao drugačijim nego što nam se ukazuje danas ...

To da...

Tadić je, prema svemu što znam, stvarno bio sjajan razredni.

To i ja kažem
fantomatsicna fantomatsicna 11:37 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

Jukie
Nek ode on lepo u sedmi razred da bude razredni, ili još bolje u šesto dva (iz nekog razloga je to u svakoj školi džumbus odeljenje) pa ćemo da razmislimo, lako je sa gimnazijalcima

Uopšte mislim da ne treba glasati (ni na opštinskom nivou) ni za koga ko ne bi bio sposoban da odradi godinu dana kao nastavnik 13-godišnjacima
Ko to uspe taj je pravi hadžija

Nisam razumela .Ti to njega šalješ da završi šesti razred.Zar ima on toliko
anfieldroad anfieldroad 22:48 04.02.2014

Re: Pa dobro sad


Osamdesetih godina je ocu Ljubi i cika Dobrici bio problem gde da smeste hmmm.., pa recimo to tako, nebasnajsposobnijeg malog. Pa su ga ugurali u skolstvo. Iako opozicionari, disidenti, imali su jake veze,( takva je bila drzava- volela je svoje "disidente" pa nije bilo tesko udomiti malog. I,kazu, tako je trebalo i da ostane.
Ali, zivot pise romane. Neki su dobri, a neki totalno suludi. Mislim na romane. Tako decko postaje ministar, a potom i predsednik, lep i mlad- kao u bajci. Mnoge je princeze poljubio, neke kao u doba Nemanjica zavrsise u manastirskim kulama, ali je nas junak lagodno lebdeo na oblacima. Lebdeo bi zauvek srecan da se nije razvedrilo, a on bez svih tih zamisljenih oblaka, tresnuo o zamlju.
E, sad ovaj je roman od onih suludih, a i kraj mu se jos ne vidi. Vidim vec na sledecih par stranica knjige kako mali postaje vazan pion u vladi svemocnog premijera. Zasto to radi, tesko je reci. Valjda zbog nepodnosljive lakoce lebdenja...? Kako ovaj roman ozbiljno preti da bude tragedija, tako ce i glavni akteri zavrsiti tragicno. A to smo na zalost, mi.
freehand freehand 22:55 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

Vidim vec na sledecih par stranica knjige kako mali postaje vazan pion u vladi svemocnog premijera

A jel ima negde gde je tvoj tata smestio svog malog? Mislim, pošto je to baš interesantno, dujovito, intelektualno iritirajuće i važno gde su tuđe tate i čike to činile sa sovjim malim, pa ko velim - legitimacija je uvek odlična stvar.
anfieldroad anfieldroad 23:31 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

A jel ima negde gde je tvoj tata smestio svog malog? Mislim, pošto je to baš interesantno, dujovito, intelektualno iritirajuće i važno gde su tuđe tate i čike to činile sa sovjim malim, pa ko velim - legitimacija je uvek odlična stvar.



Legitimacija, moja ? Tata umro, a bas hteo da pogura.
Uostalom, moramo li se legitimisati pre komentarisanja?
"Legitimacija je uvek odlicna stvar", za pandure.
A i sta smeta malo iritacije? I gde sam pogresio, osim legitimacije?
freehand freehand 23:36 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

A i sta smeta malo iritacije?

Pa eto, ništa.
A kako ti je čika?
anfieldroad anfieldroad 23:40 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

Pa eto, ništa.
A kako ti je čika?


Ne razumem..?
Kakav cika, kakvi bakraci. ja sam samo sraf.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:42 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

važno gde su tuđe tate i čike


Jeste, jeste, biografija anonimnog komentatora na internetu je jednako važna kao biografija čoveka koji bi da vlada.
Pre nego što se bilo ko upusti u komentarisanje biografije onoga koji traži glasove, mora svoju da objavi inače gubi pravo na komentarisanje.

Daj Fri ne zajebavaj
freehand freehand 23:53 04.02.2014

Re: Pa dobro sad

anfieldroad
Pa eto, ništa.
A kako ti je čika?


Ne razumem..?
Kakav cika, kakvi bakraci. ja sam samo sraf.

A misliš li da i za šrafove važi nekakva pristojnost i da postoji granica?
Da li je za tvoje i moje komentarisanje bitna Vučićeva majka, Dačićeva strina, Vulinovo dete - sem kad ih sami guraju pod nos kao nekakav argument, ili kad su i sami u politici?
Ili je bitno samo da pokažeš koliko si ti dobro obavešten i pametan do jaja pa znaš sve kao i prosečno neinformisan dživdžan - da je otac Borisa Tadića pokojni Ljubomir Tadić i da od detinjstva poznaje Dobricu Ćosića?
I ti znaš šta im je problem bio osamdesetih?
Možda, al kao da se naslućuje u tom slučaju šta je tvom ocu bio jedan od problema.


anfieldroad anfieldroad 00:06 05.02.2014

Re: Pa dobro sad



Svestan odavno da vam idem na nerve, prihvatam to kao normalnu stvar, kao nesto potpuno OK. Ovde smo da se ne slazemo, inace bi bilo smrtno dosadno. Vas stav o meni Dzivdzanu je u tom smislu takodje OK.
Mislim da bi ostalim ucesnicima nastavak ove price bio beskrajno dosadan. Tako da ga ja ne bih nastavljao.
Pri svemu tome, ja nisam komentarisao nicije majke, strine, decu. Komentarisao sam bivseg Predsednika drzave.
anfieldroad anfieldroad 00:06 05.02.2014

Re: Pa dobro sad



Svestan odavno da vam idem na nerve, prihvatam to kao normalnu stvar, kao nesto potpuno OK. Ovde smo da se ne slazemo, inace bi bilo smrtno dosadno. Vas stav o meni Dzivdzanu je u tom smislu takodje OK.
Mislim da bi ostalim ucesnicima nastavak ove price bio beskrajno dosadan. Tako da ga ja ne bih nastavljao.
Pri svemu tome, ja nisam komentarisao nicije majke, strine, decu. Komentarisao sam bivseg Predsednika drzave.
freehand freehand 00:15 05.02.2014

Re: Pa dobro sad

Svestan odavno da vam idem na nerve, prihvatam to kao normalnu stvar, kao nesto potpuno OK. Ovde smo da se ne slazemo, inace bi bilo smrtno dosadno. Vas stav o meni Dzivdzanu je u tom smislu takodje OK.

Pa može da se patetiše, a i ne mora. Meni lično je to teška kičerajka, al kako hoćeš.
Pri svemu tome, ja nisam komentarisao nicije majke, strine, decu. Komentarisao sam bivseg Predsednika drzave.

Da, kroz tata Ljubu i čika Dobricu, kad je Predsednik bio mali pa nbisu znali šta će sa njim.
Znaš, da je Predsednik to negde napisao kao priču o svinjskoj glavi na tavanu - ok.
Ali ne. U pitanju je čisto malograđansko podsmevanje u pokušaju od strane ... hmmm nebašnasposobnijeg blogera.
Što pokušaj ne čini manje ljigavim.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:25 05.02.2014

Re: Pa dobro sad

Znaš, da je Predsednik to negde napisao kao priču o svinjskoj glavi na tavanu - ok.


A predsednikova je sveta pa se samo ono što je on izgovorio može citirati, ništa mimo toga?
A da je pričao i o ocu i čika Dobrici, jeste.
I to kao o ličnostima koje su uticale i na njega, a i na politiku u Srbiji.
I ne sme se o njima?
anfieldroad anfieldroad 00:35 05.02.2014

Re: Pa dobro sad

Da, kroz tatu in čiku, kad je Predsednik bio mali. Znaš, da je Predsednik to negde napisao kao priču o svinjoskoj glavi na tavanu . ok.
Ali ne. U pitanju je čisto malograđansko podsmevanje u pokušaju od strane ... hmmm nebašnasposobnijeg blogera.
Što pokušaj ne čini manje ljigavim.



Ako cemo realno i tata i cika su bili politicke licnosti. O njima se kao o takvima valjda moze diskutovati. To nisu Daciceve tetke! Medjutim, vase ocito nerazumevanje texta je dovelo do toga da raspravljamo o tatama i cikama. Ovde se radi o Predsedniku drzave, kao sto rekoh. Do vas to nekim cudom ne dopire.
Vas cilj je zamenom teza poniziti ono sto sam napisao. Zasto, to je pitanje za vas. Ja bih rekao zbog neke Tadicu inace nepotrebne vase podrske. To je pokusaj da udarom na licnost koju cak ni ne poznajete, svoju malenkost uzdignete iznad ostalih komentatora. E, to je vec pokvareno i bez dileme ljigavo. Takvim se sredstvima sluze oni bez argumenata, a sa zeljom da budu zanimljivi i autoritativni. Smesno.
Pozz.
freehand freehand 00:59 05.02.2014

Re: Pa dobro sad

Vas cilj je zamenom teza poniziti ono sto sam napisao. Zasto, to je pitanje za vas. Ja bih rekao zbog neke Tadicu inace nepotrebne vase podrske. To je pokusaj da udarom na licnost koju cak ni ne poznajete, svoju malenkost uzdignete iznad ostalih komentatora. E, to je vec pokvareno i bez dileme ljigavo. Takvim se sredstvima sluze oni bez argumenata, a sa zeljom da budu zanimljivi i autoritativni. Smesno.
Pozz.


anfieldroad
Osamdesetih godina je ocu Ljubi i cika Dobrici bio problem gde da smeste hmmm.., pa recimo to tako, nebasnajsposobnijeg malog. Pa su ga ugurali u skolstvo.

A pajz sad:
anfieldroad
Medjutim, vase ocito nerazumevanje texta je dovelo do toga da raspravljamo o tatama i cikama.


Ovde se radi o Predsedniku drzave, kao sto rekoh.

Nemoj Toma da te čuje...

Nego mani se toga.
Ima ovde dovoljno publike koja će ti aplaudirati za te prostačke kvaziintelektualne kobajagi dosetke.
Uživaj u tome.
anfieldroad anfieldroad 01:05 05.02.2014

Re: Pa dobro sad

Nemoj Toma da te čuje...

Nego mani se toga.
Ima ovde dovoljno publike koja će ti aplaudirati za te prostačke kvaziintelektualne kobajagi dosetke.
Uživaj u tome.


To je vas odgovor ?
Uzivam u tome.
libkonz libkonz 13:48 05.02.2014

Re: Pa dobro sad

Ponovo profesor i razredni starešina u Prvoj, trebala je biti izlazna strategija posle trostrukog neuspeha B. Tadića.

Biti na vlasti? Na to se čovek lako navuče.
silver bullet silver bullet 12:36 06.02.2014

Re: Pa dobro sad

Vidim da ti je pocivsi Tijanic uzor u pisanijama. Snazno i pravo u pleksus. Al ne ide to anonimno, Fri. Odaje utisak coveka bez *uda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:22 03.02.2014

Molim za aneks O Tadiću Borisu

... i odgovor na pitanje gde je njegovo mesto na skali: NEOSTVAREN - OSTVAREN?

ps: vidim da je brzi gonzalez pre mene već postavio pitanje.
Inner Party Inner Party 20:24 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Vojislav Stojković
... i odgovor na pitanje gde on je njegovo mesto na skali: NEOSTVAREN - OSTVAREN?


Na moju žalost (koji sam bio njegov glasač dva puta), juče se pokazao kao tragično neostvaren i željan jedne potpuno besmislene igranke.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:37 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Pitanje, smatram, znatno nadilazi jednosmernu skalu ostvarenosti.

Zašto profesori unuverziteta, naučnici, lekari, inženjeri, advokati, glumci, pisci, pa čak i bogati biznismeni, napuštaju svoje pozicije na lestvici uglednih i, mahom, dobro plaćenih profesija i hrle u politiku da bi postali političari?

Možda su pogrešili u izboru svog životnog poziva, pa su bili neuspešni: Studenti ih nisu slušali, pacijenti im umirali, klijenti zaglavili doživotne, nisu imali publiku ili čitaoce, firme im otišle pod stečaj. Ako je to tačno, onda teško Srbiji. Jer, kako li će neuspešni profesori, lekari i biznismeni uspešno voditi Srbiju? Neće li i Srbija pasti na ispitu, umreti tokom operacije ili otići pod stečaj?

Ako su, pak, bili uspešni u svojim profesijama, onda se mora postaviti pitanje: Šta li je to tako lepo i slatko u politici i koja je to magična sila koja ih privlači?

Niče je, smatram, na tragu pravog odgovora: volja za moć.
Inner Party Inner Party 20:46 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Vojislav Stojković
Šta li je to tako lepo i slatko u politici i koja je to magična sila koja ih privlači?

Niče je, smatram, na tragu pravog odgovora: volja za moć.


Moć da, ali ne moć po svaku cenu.

Uporedimo to sa ženom: ja bih voleo da provedem burnu i besanu noć sa Monikom Beluči i zaista bih dao sve od sebe da aranžiram da mi se to ostvari. Ali razumite me - ne bih uradio baš sve, ne bih to hteo baš po svaku cenu. I u tome se ja razlikujem od silovatelja, ako razumete paralelu.
maksa83 maksa83 20:47 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Niče je, smatram, na tragu pravog odgovora: volja za moć.

Mislim da je ipak na delu najbanalniji Piterov Princip - "svako teži da se uzdigne do nivoa svoje nekompetencije".
freehand freehand 21:02 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Zašto profesori unuverziteta, naučnici, lekari, inženjeri, advokati, glumci, pisci, pa čak i bogati biznismeni, napuštaju svoje pozicije na lestvici uglednih i, mahom, dobro plaćenih profesija i hrle u politiku da bi postali političari?

Mpžda zato što imaju želju, volju, poriv i snagu da učine nešto dobro angažujući se za čitavu zajednicu?

Količina podsmeha koji ovakva pomisao izaziva proporcionalna je količini negativne energije koja ovo društvo gura naniže, ka bezdanu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:31 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

freehand

Mpžda zato što imaju želju, volju, poriv i snagu da učine nešto dobro angažujući se za čitavu zajednicu?


Uspešni profesori univerziteta, lekari, inženjeri... najviše daju svojoj zajednici radeći ono za šta su se dugi niz godina školovali i usavršavali, u čemu imaju bogato i vredno iskustvo. Hirurg koji provodi vreme u odborničkoj ili poslaničkoj klupi, dok pacijenti čekaju, svojim političkim angažmanom ne doprinosi više nego manje svojoj zajednici.


freehand
Količina podsmeha koji ovakva pomisao izaziva proporcionalna je količini negativne energije koja ovo društvo gura naniže, ka bezdanu.


Ne znam kako ti uspeva da gotovo svaki komentar vidiš u negativnoj konotaciji.
freehand freehand 21:36 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Uspešni profesori univerziteta, lekari, inženjeri... najviše daju svojoj zajednici radeći ono za šta su se dugi niz godina školovali i usavršavali, u čemu imaju bogato i vredno iskustvo. Hirurg koji provodi vreme u odborničkoj ili poslaničkoj klupi, dok pacijenti čekaju, svojim političkim angažmanom ne doprinosi više nego manje svojoj zajednici.

Ja bih ipak dozvolio svakom ponaosob da odluči šta će raditi sa sobom i svojim vremenom, znanjem, iskustvom.
Ne znam kako ti uspeva da gotovo svaki komentar vidiš u negativnoj konotaciji.

Ne znam. O kom komentaru govoriš?

Edit: koliko da bude jasno - taj drugi, negativni deo mog posta nije se odnosio na tvoj komentar, već na stanje duha u ovom društvu. Dakle, nema veze sa bilo kakvim konkretnim komentarom, ako te je to kosnulo. Nije bilo nikakve namere, otvorene ili skrivene.
loader loader 21:44 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

napuštaju svoje pozicije na lestvici uglednih i, mahom, dobro plaćenih profesija i hrle u politiku da bi postali političari?

Jer politika je, posredno, upravljanje gotovo svim društvenim procesima, tako da pruža daleko više od bilo koje pojedinačne discipline. Tu odmah treba razdvojiti najmanje dve sorte ljudi - one koji u politici očekuju neku vrstu lične dobiti (osećaj moći, novac, društveno priznanje), i one koji su posvećeni ideji da se stvarnost (društvo) menja u pozitivnom smeru i koji u ostvarenju te namere nastoje da igraju što je časnije moguće.



Naravno da su ovi drugi daleko ređi. Ne treba lamentirati nad tom činjenicom, već ove druge podržati kad se i ako se pojave.

alselone alselone 22:12 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Mpžda zato što imaju želju, volju, poriv i snagu da učine nešto dobro angažujući se za čitavu zajednicu?


Ovo da sacuvas za sledeci izbor Mister Univerzum.
Jukie Jukie 23:24 03.02.2014

Re:

Verovatno osete neku vatru u glavi kad pomisle na bavljenje politikom

Tako sam se ja osećao kada sam želeo da budem nastavnik

Disbalans minerala u organizmu... sad koristim kalijumovu so i flaširanu vodu pa nemam te porive
niccolo niccolo 23:40 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Uspešni profesori univerziteta, lekari, inženjeri... najviše daju svojoj zajednici radeći ono za šta su se dugi niz godina školovali i usavršavali, u čemu imaju bogato i vredno iskustvo.

Priznaj da si namerno izostavio advokate...
Hansel Hansel 23:46 03.02.2014

Re:

Tako sam se ja osećao kada sam želeo da budem nastavnik

Disbalans minerala u organizmu... sad koristim kalijumovu so i flaširanu vodu pa nemam te porive

Jukie, геније си! Само, не претеруј ни с тим калијумом... али, то сигурно знаш.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:57 03.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

niccolo

Priznaj da si namerno izostavio advokate...

Ma, jok, kad je reč o davanjima svojoj zajednici, vi advokati se podrazumevate.
milojep milojep 00:03 04.02.2014

Re:

Jukie
Verovatno osete neku vatru u glavi kad pomisle na bavljenje politikom

Tako sam se ja osećao kada sam želeo da budem nastavnik

Disbalans minerala u organizmu... sad koristim kalijumovu so i flaširanu vodu pa nemam te porive


Ta Kalijumova so je ista kao i sve naše demokratske stranke! I Kalijum-hlorida kao i demokratije ima svega oko 5% u ukupnoj masi.
freehand freehand 00:09 04.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Vojislav Stojković
niccolo

Priznaj da si namerno izostavio advokate...

Ma, jok, kad je reč o davanjima svojoj zajednici, vi advokati se podrazumevate.

Odakle, aman, odakle?!
Pa ljudi ni za fiskalne kase nemaju...

A bajdvej, došao mi do ruku Žarko Laušević, pa čitam koliko voli, ceni i poštuje Rajka Danilovića... A i 15.000 maraka na ruke, pa još troškovi - malo li je?!
principessa_etrusca principessa_etrusca 01:08 04.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Vojislav Stojković
... i odgovor na pitanje gde je njegovo mesto na skali: NEOSTVAREN - OSTVAREN?


Борис Тадић је класичан underachiever. За некога ко је син академика и неуропсихијатра, одрастао у центру Београда са најбољим што Београд нуди на пет минута од куће, не сматра се успехом оно што је постигао пре него што је случајно катапултиран на председннички положај (определио се за soft studies, а није остао на факултету као асистент, није докторирао, већ се вратио у своју гимназију као професор). Он практично није изашао из зоне удобности који му је дала Прва београдска: остао је окружен гимназијским друштвом и заводник бивших ученица.


fantomatsicna fantomatsicna 11:38 04.02.2014

Re: Molim za aneks O Tadiću Borisu

Vojislav Stojković
... i odgovor na pitanje gde je njegovo mesto na skali: NEOSTVAREN - OSTVAREN?

ps: vidim da je brzi gonzalez pre mene već postavio pitanje.

Ostvaren(i) snovi
Hansel Hansel 21:24 05.02.2014

Re:

milojep
Ta Kalijumova so je ista kao i sve naše demokratske stranke! I
Kalijum-hlorida kao i demokratije ima svega oko 5% u ukupnoj masi.

Нееее... та со има 270 милиграма натријума и 160 милиграма калијума по граму.

Бар тако пише.

(Баш као што и у страначким програмима свашта пише?... )
mariopan mariopan 20:44 03.02.2014

..

Сам си дао одговор на своје питање како се на Вучићу не види лом од тоталног преокрета - па није он ништа променио, само је ставио другу маску.

Зато се ништа на њему не види јер се у њему ништа није ни десило.

Он није престао да мисли исто што је мислио и раније, само је, као сваки неостварен лик, схватио, или му је неко дошапнуо, да му оно што мисли и говори неће донети власт за којом жуди, и ако настави тим путем брзо ће завршити на сметлишту ..............онда је кренуо са новом причом која му је одрадила посао.

Што се тиче Чеде, он је у политику ушао ради материјалне добити. То се после свих ових година види из авиона. Ништа није урадио осим што се обогатио од тога.

Осстатак такозваних политичара и нема идеологију коју не би продао за извесну суму.....одвратно али истинито.

Бити политичар у Србији значи дословно бити добар трговац да за свог мандата тако добро тргујеш сопственим 'идеалима' да ти бар две генерације потомака буду обезбеђене.
Ако то ниси умео онда и ниси неки политичар.
Ту школу су неки врло брзо дипломирали а неки се још увек злопате и муче око којекаквих избора.
Inner Party Inner Party 20:50 03.02.2014

Re: ..

mariopan

Он није престао да мисли исто што је мислио и раније, ...


Ja mislim da on ništa nije mislio ni ranije. Ja mislim da se on i tada i sada politikom bavio bez ikakvih promišljenih ubeđenja.

Politika radi politike - setite se kako su radikali čas kritikovali Slobu i Miru, čas sa njima bili na vlasti. Nije tu bilo nikakvih ideala.


PS

I šta je to sa tradicionalnom srpskom idejom o ''obezbeđivanju svoje dece''? - da nikada ne moraju ništa ozbiljno da rade i da ostanu večno prepuštena luksuzu, nebrizi i dosadi. Užasan život zaista.
mariopan mariopan 21:41 03.02.2014

Re: ..

Inner Party
mariopan

Он није престао да мисли исто што је мислио и раније, ...


Ja mislim da on ništa nije mislio ni ranije. Ja mislim da se on i tada i sada politikom bavio bez ikakvih promišljenih ubeđenja.

Politika radi politike - setite se kako su radikali čas kritikovali Slobu i Miru, čas sa njima bili na vlasti. Nije tu bilo nikakvih ideala.


PS

I šta je to sa tradicionalnom srpskom idejom o ''obezbeđivanju svoje dece''? - da nikada ne moraju ništa ozbiljno da rade i da ostanu večno prepuštena luksuzu, nebrizi i dosadi. Užasan život zaista.


Могу само да се сложим.
gedza.73 gedza.73 22:48 03.02.2014

Re: ..

mariopan
Бити политичар у Србији значи дословно бити добар трговац да за свог мандата тако добро тргујеш сопственим 'идеалима' да ти бар две генерације потомака буду обезбеђене.

Samo što postoji neki ekvilibrijum koji prirodu uvek drži u kakvoj-takvoj ravnoteži.
Karma, kosmička pravda, Bog...
What goes around comes around.
zilikaka zilikaka 19:33 04.02.2014

Re: ..

Бити политичар у Србији значи дословно бити добар трговац да за свог мандата тако добро тргујеш сопственим 'идеалима' да ти бар две генерације потомака буду обезбеђене.

Samo što postoji neki ekvilibrijum koji prirodu uvek drži u kakvoj-takvoj ravnoteži.
Karma, kosmička pravda, Bog...
What goes around comes around.


Ja imam tezu treće generacije. Na ovim prostorima.

Prva generacija krade i otima.
Druga donekle uživa, al negde zna da je ukradeno i pokušava da opere bar svoje potpomke.

Treća generacija ima sve, nema potrebu da otima, ali zato joj najčešće biva oteto od neke novostasale "prve generacije".
mariopan mariopan 13:57 05.02.2014

Re: ..

zilikaka
Бити политичар у Србији значи дословно бити добар трговац да за свог мандата тако добро тргујеш сопственим 'идеалима' да ти бар две генерације потомака буду обезбеђене.

Samo što postoji neki ekvilibrijum koji prirodu uvek drži u kakvoj-takvoj ravnoteži.
Karma, kosmička pravda, Bog...
What goes around comes around.


Ja imam tezu treće generacije. Na ovim prostorima.

Prva generacija krade i otima.
Druga donekle uživa, al negde zna da je ukradeno i pokušava da opere bar svoje potpomke.

Treća generacija ima sve, nema potrebu da otima, ali zato joj najčešće biva oteto od neke novostasale "prve generacije".

Obavezno.

Do treće generacije obavezno bude bar jedna revolucija ili mali rat među prijateljima, u kome se sve zavrti ispočetka....samo se i tada svega vrednog dočepaju novi hohštapleri (prve generacije)...i opet u krug, ispočetka....
G.Cross G.Cross 21:08 03.02.2014

Dobar Blog

Inner Party


U poplavi Izbornih blogova ovo je pravo osvezenje. I dotice prave probleme.

Preporuka.

ada je Vučić shvatio 2008. da sa svojim idealima i uverenjima ne može da dođe na vlast, koliko god se trudio i koliko god mu porastao rejting nakon odlaska Šešelja u Hag, on je naprosto preko neći doživeo jedno sasvim nepriorodno i potpuno glupo preumljenje kojim je bukvalno okrenuo sve svoje ideale i sva svoja uverenja naopačke!


Vucic nije doziveo nikakvu "transformaciju".
Lagao je onda i laze sada. Samo drugu Laz.

Dal' njega zabole sto je neostvaren covek.

Verujem da DA.

Hansel Hansel 21:12 03.02.2014

Re: Dobar Blog

Па, оно у чему он жели да буде остварен (ма шта он под тим подразумевао), он "гура" (на нашу жалост). И он и Николић гурали, гурали, па када нису успели, окренули плочу и ето их -- "остварене".

Оствареност је субјективни појам, мора се посматрати из перспективе човека чија се оствареност тумачи, не подлеже баш увек спољним мерилима.
Inner Party Inner Party 21:49 03.02.2014

Re: Dobar Blog

Hansel

Оствареност је субјективни појам, мора се посматрати из перспективе човека чија се оствареност тумачи, не подлеже баш увек спољним мерилима.


Pa da, istina je to, kao ono kada naš gastarbajter dođe kući posle tridesetak godina mukotrnog rada u Nemačkoj. I šta će, krene da se ''sveti'' svima tako što napravi kuću sa tri sprata i krene da se razbacuje parama na sve strane i ponaša se generalno kao ko zna kakav bogataš - i pri tome misli da je uspeo u životu i da je konačno ostvaren čovek jer je svima pokazao ... A život mu je prošao u ničemu!
viola92 viola92 10:43 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Оствареност је субјективни појам, мора се посматрати из перспективе човека чија се оствареност тумачи, не подлеже баш увек спољним мерилима.


Slažem se. Možda je reč "ostvaren" ovde ipak preusko shvaćena kao postignuće u poslu za koji se neko školovao. Međutim, šta ćemo sa sadistom koji se ostvario kao zubar? Ili sa ubicom koji se ostvario kao vojnik? U tom smislu, profesija je samo sredstvo za ostvarenje onoga što čovek zaista jeste.
kukusigameni kukusigameni 10:56 04.02.2014

Re: Dobar Blog

viola92
Međutim, šta ćemo sa sadistom koji se ostvario kao zubar? Ili sa ubicom koji se ostvario kao vojnik?

Kako se sadista ostvari kao zubar?
Kako se ubica ostvari kao vojnik?
Akcenat na ostvari.
cult cult 15:27 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Kako se sadista ostvari kao zubar?

cult cult 15:29 04.02.2014

Re: Dobar Blog

jbt! još se smejem
viola92 viola92 17:06 04.02.2014

Re: Dobar Blog

jbt! još se smejem


Smešno je tebi ali ne i onom što mu je dopao na stolicu.

A za kukusigameni koji se pravi da ne razume, evo, čak ću malo da se potrudim da pojasnim: ja kažem da čovek ostvari svoj životni poriv ili strast ili na kraju krajeva svoju suštinu kroz poziv koji izabere a ne obrnuto. Dakle, profesija ga ne definiše, ona mu je sredstvo za samoostvarenje (forma).

Doduše, društveni okviri i kulturni obrasci su takvi kakvi su, pa svi moramo da se uklapamo u forme da bismo bili društveno prihvaćeni i poštovani, što svako od nas neizostavno želi. Tako je sadista lepo društveno poštovan i cenjen zubar a ovamo u stvari uživa u onome što je savršeno uspeo da ostvari: da se bavi poslom kojim muči ljude i svakog dana sluša umilne jauke. Taj se, kukusigameni, dakle ostvario, a da je otišao recimo u patologe on se ne bi ostvario ma koliko ga mi kao vrhunskog patologa poštovali.

Evo još veselih primera, sasvim mogućih: čovek recimo voli da se penje na snežne planine, duša mu za tim vapi i ne postoji ništa što ga više ispunjava. I on bap - ode u politiku i tamo nagomila dovoljno para da može kad god blagoizvoli do mile volje po najsnežnijim planinama da se pentra. Ostvario se kroz politiku, šta ga briga.

Ili čovek radi kao broker na Vol stritu, lepo živi, svi ga tapšu po ramenu. Ali on je neostvaren. U duši je umetnik, takav život ga guši. I on bataljuje sve, lomi stege korporativne mašinerije i ide da pravi skulpture. Sad skoro prodade jednu za 58 miliona dolara, kažem onako uzgred jer je to manje važno od činjenice da se on čovek lepo ostvario. A neko drugi bi možda ipak rekao - neostvareni broker.

U politici naravno ima raznih, ali ja ipak verujem da se svako u politiku udene zato što to voli više od onoga čime se dotle bavio, to jest, time se radije bavi nego svojom primarnom profesijom ako ju je dotle imao. Na taj način ostvaruje svoje strasti i porive koji god da su u pitanju. Možebiti i sušti altruizam.
cult cult 17:10 04.02.2014

Re: Dobar Blog

A za kukusigameni koji se pravi da ne razume, evo,

cult cult 17:11 04.02.2014

Re: Dobar Blog

viola92


joj, izvini, kapiram logiku
ne smejem se tome
jaojjjj
viola92 viola92 17:36 04.02.2014

Re: Dobar Blog

cult



Ako si zubar izvinjavaj ti. Ili kuku. Umesto zubar može da stoji ortoped ili ginekolog.
Ali ipak, bolje zubar.
cult cult 17:43 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Nisam.
Al ako budeš imala čast jednom da upoznaš Kukusigamenija i vidiš kakav je to fenomenalan lik kao stomatolog i kao čovek : )
možda izmeniš tu teoriju.
Bar za dentiste.
stefan.hauzer stefan.hauzer 18:01 04.02.2014

Re: Dobar Blog

da upoznaš Kukusigamenija i vidiš kakav je to fenomenalan lik kao stomatolog i kao čovek : )


a ako sretneš
, na ulici , nekog od ove dvojice
znaj da je ovaj levo - on,kukukvintana:)





viola92 viola92 18:18 04.02.2014

Re: Dobar Blog

cult
Nisam.
Al ako budeš imala čast jednom da upoznaš Kukusigamenija i vidiš kakav je to fenomenalan lik kao stomatolog i kao čovek : )
možda izmeniš tu teoriju.
Bar za dentiste.


Pa dobro, evo verujem ti. Kukusigameni izvini, nisam mislila na sve zubare, ipak je to bio samo primer. Mada mislim, dobar primer
nsarski nsarski 18:21 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Mada mislim, dobar primer

Maratonac?




viola92 viola92 18:33 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Maratonac?


Sigurno je sigurno...
milisav68 milisav68 19:17 04.02.2014

Re: Dobar Blog

cult
Nisam.
Al ako budeš imala čast jednom da upoznaš Kukusigamenija i vidiš kakav je to fenomenalan lik kao stomatolog i kao čovek : )
možda izmeniš tu teoriju.
Bar za dentiste.

U mom svetu ne postoji jednačina zubar=dobar čovek.

Kuki
Hansel Hansel 19:19 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Знате шта, можда се сваки садиста не оствари као зубар, али се сваки зубар оствари као садиста.

Један мој познаник (кад је био млад и пред избором занимања) питао свог оца зубара да ли он воли свој посао. Отац му "педагошки" одговорио: "Па, ко воли да другима гура прсте у уста и наноси им бол!?"
angie01 angie01 19:23 04.02.2014

Re: Dobar Blog

U mom svetu ne postoji jednačina zubar=dobar čovek


u mom svetu,...moj zubar je dobar frajer:)
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:29 04.02.2014

Re: Dobar Blog

u mom svetu,...moj zubar je dobar frajer:)

a kod mene; cica što radi kao asistent kod zubara je ribetina :)
angie01 angie01 19:30 04.02.2014

Re: Dobar Blog

stefan.hauzer
u mom svetu,...moj zubar je dobar frajer:)

a kod mene; cica što radi kao asisten kod zubara je ribetina


sve u svemu- nije hrdjavo:)
angie01 angie01 19:31 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Sigurno je sigurno...


replika je, iz it sejf?
zilikaka zilikaka 19:35 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Kako se sadista ostvari kao zubar?


Nije što mi je "tamo" bio obrisan komentar, al
kukusigameni kukusigameni 20:16 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Sve što imam da kažem o zubarima, već je rekao Bill Cosby.

milisav68 milisav68 20:22 04.02.2014

Re: Dobar Blog

kukusigameni
Sve što imam da kažem o zubarima, već je rekao Bill Cosby.

Eto - opet stativa, niti je cica, nit` je dobar frajer.

I kako posle da mu (im) veruješ.
viola92 viola92 20:47 04.02.2014

Re: Dobar Blog

Sigurno je sigurno...


replika je, iz it sejf?


Da, ovo je bio moj odgovor
Cyrano de Bergerac Cyrano de Bergerac 21:23 04.02.2014

Re: Dobar Blog

viola92
... Tako je sadista lepo društveno poštovan i cenjen zubar a ovamo u stvari uživa u onome što je savršeno uspeo da ostvari: da se bavi poslom kojim muči ljude i svakog dana sluša umilne jauke...

Dobre filmove gledaš.

Hansel Hansel 21:09 03.02.2014

Хм

Стоје те неке ствари за Коштуницу, али, опет, није му сметало, чак је инсистирао да буде премијер, иако му је влада била мањинска. Чудно, ако је био остварен, или му та оствареност није била довољна (по мени, битан део његове мотивације, као и код Чавошког, лежи у неправди која му је учињена када је био склоњен с Правног факултета).

Иако ће ово можда бити "контроверзно", морам да поменем и да се Ђинђић задржавао на својој позицији уз помоћ не баш демократских метода. Због визије? Можда. Али не уклапа се у оно "владаш док (кад) имаш подршку". Многи су за то имали разумевања, ја тешко.

Колико год неко мање а неко више хтео власт, кад се на власти нађе, ослади му се (сећам се врло добро како је Чеда 2000/2001. рекао како су они ту да ураде и неке ствари које нису популарне, нема везе, доћи ће после на власт неко други...), па би то да понови -- не би био проблем ни што се Тадић бори за некакав политички опстанак, да та борба није празна; Коштуницу су, како је то причао Ђинђић, једва довели ("довукли" ) пред народ на победнички митинг, али после је итекако показао ентузијазам да вуче конце и где треба и где не треба.

Итд.
stopalo stopalo 21:48 03.02.2014

druga dimenzija

Odlična je analiza ali mislim da je suviše jednodimenzionalna.

Dodaj drugu dimenziju a koja se odnosi na mogućnost (a i volju) da se politički planira makar na neki srednjeročan period.

Najveći broj političara u Srbiji razmišlja samo kratkoročno, odnosno od izbora do izbora.

Neki elementi razmišljanja pa i delovanja na rok od makar dva izborna ciklusa mogli su da se prepoznaju samo kod Koštunice i Tadića.

Njihova lična "tragedija" je što su im mangupi u sopstvenim redovima uništili mogućnost da probaju da to i ostvare.

Ne kažem da su njihove ideje dobre, niti da bih podržao bilo Tadića ili Koštunicu. Tek da stavim disclaimer
Inner Party Inner Party 21:55 03.02.2014

Re: druga dimenzija

stopalo

Dodaj drugu dimenziju a koja se odnosi na mogućnost (a i volju) da se politički planira makar na neki srednjeročan period.


Odlična poenta!

Ko je ovde video potencijal MINISTARSTVA PROSVETE i ZAVODA ZA UDŽBENIKE da iz korena menjaju ovo društvo?

Videli su samo Đinđić (manje) i Koštunica (više).

Svi ostali su Ministarstvo prosvete i Zavod dobijali kao kusur i tamo slali svoje kadrove kao po kazni!

freehand freehand 21:59 03.02.2014

Re: druga dimenzija

Svi ostali su Ministarstvo prosvete i Zavod dobijali kao kusur i tamo slali svoje kadrove kao po kazni!

Dabre, Ljiljana Čolić i Radoš Ljušić... Neka hvala na Koštuničinoj brizi za prosvetu.
stopalo stopalo 22:02 03.02.2014

Re: druga dimenzija

Videli su samo Đinđić (manje) i Koštunica (više).


Namerno nisam pominjao Đinđića. Moj je utisak da on nije došao u priliku da razmišlja srednjeročno. Jednostavno, kad si u rupi, prvo moraš da smisliš kako da izađeš.
stopalo stopalo 22:07 03.02.2014

Re: druga dimenzija

Dabre, Ljiljana Čolić i Radoš Ljušić...


Free, nemoj da si oma na kraj srca.

I ludački plan može biti plan.

Znaš kad ludak savetuje šofera da skine po jedan šraf sa svakog točka.

Što sve i dalje ne umanjuje moju priču o drugoj dimenziji.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:04 03.02.2014

Принципијелност

Мислим да си на клизавом терену када употребљаваш изразе "остварен човек" и "неостварен човек" јер се људи остварују на различите начине.

Двојица "неостварених" су људи без струке/професије (јер завршити напр. правни факултет није исто што и бити правник).

Проблем и "неостварених", али и многих "остварених", је одсуство принципијелности. (Споља гледано, Вук Драшковић би чак могао да изгледа "остварено", без обзира што је вероватно лош правник, као што је лош писац, али оно где зјапи празнина су принципи које нема.)

"Мудрост" нашег Председника (изречена у интервјуу Фајненшел Тајмсу, па онда понављана и цитирана) је да само будала не мења мишљење. Наравно, врло згодно за оне "прилагодљиве" у које и сам спада, а који у ствари и немају сопствено мишљење.

Мишљење се донекле може кориговати у складу са новим околностима и новим сазнањима, али основни принципи, односно систем вредности који дефинише особу остаје. Коштуница може да стане иза сваке реченице коју је написао или изрекао од пре него што је ушао у политику, а Николић и Вучић би вероватно најрадије избрисали сваки траг свог јавног деловања који сеже даље од пет година. Њих двојица су манифестно доживели исту трансформацију, али као што си тачно истакао, суштинске трансформације није било, они су само кренули ка освајању власти новом стазом за коју су схватили да је пречица.
freehand freehand 22:39 03.02.2014

Re: Принципијелност

Мишљење се донекле може кориговати у складу са новим околностима и новим сазнањим

Pa da, eto na primer - saznanje o padu Berlinskog zida uopšte nije mala stvar!
Može čoveku potpuno život da promeni.
Jaril Jaril 23:37 03.02.2014

Нешто сам маштао ових дана,

како би било ефективно да се у Устав унесе да председници, потпреседници било чега што има везе са владом, скупштином, министарствима, одборима треба да буду квалификовани за тај посао тако што ће имати диплому менаџера (мастер, докторат) и најмање 10 година искуства баш на тој позицији.
loader loader 23:51 03.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Toma idealan ?!
nsarski nsarski 00:12 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Jaril
како би било ефективно да се у Устав унесе да председници, потпреседници било чега што има везе са владом, скупштином, министарствима, одборима треба да буду квалификовани за тај посао тако што ће имати диплому менаџера (мастер, докторат) и најмање 10 година искуства баш на тој позицији.

Jarile, ti si genije!
Medjutim, mislim da postoji bolje resenje (vidi dole). Naime, traziti od njih da imaju neke diplome, iskustva, itd., je malo previse i predstavlja cruel and unusual punishment na svoj nacin. Oni se od toga brane tako sto falsifikuju diplome, doktorate, nalaze svedoke da su bili "odlicni" u svom dugogodisnjem poslu, bili prvoborci i to. Imali smo iskustva s tim, uostalom.

Nego, možda je bolje da se kao uslov za takve poslove uvede kastracija, odnosno štrojenje. Ako neko želi da ima takve "položaje" - super, može, ali da se kastrira.
Nemoj odmah da odbacujes ovu ideju. Razmisli blago o njoj. Pa onda ozbiljnije.
Zamisli, na primer, Bajatog, pa kastriranog. On je bez kurčenja nula, i u svojim i u tudjim očima. Zilch. Ništa. Nada. Ili Palmu. Da ne nabrajam.
Pazi dalje: u mnogim profesijama se nameću posebni uslovi onima koji se svojim poslovima bave. Ronioci, stjuardese, piloti - svi oni moraju da ispunjavaju posebne fizičke kvalitete, i to je OK. Tako i za političare visokog ranga. Oćeš da budeš Premijer? Dobro, ali prvo da se kastriraš.
Mislim, ako su ti u vlasti toliko poginuli da usreće narod svojim danonoćnim radom na tom usrećivanju, sta će im polna moc? Ja mislim da je ona suvišna takvim ljudima i samo može da smeta. Ovako, mogu potpuno i predano da se posvete svom poslu. I da se zaista ostvare. Ako kojim slučajem propadneš - hm, uvek možeš da budeš tenor.
I, pazi, u tom slučaju, Niče, koga pomenu Džeremaja gore, nam je totalno nepotreban.

freehand freehand 00:16 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Ovako, mogu potpuno i predano da se posvete svom poslu. Ako kojim slučajem propadneš - hm, uvek možeš da budeš tenor.

Pa ček, sad - zar nije ovde najgora optužba i najcrnja kvalifikacija da predsednik, premijer, ministar - nema muda?!

P.S. i šta bi ostalo od Zorane Mihajlović?
nsarski nsarski 00:25 04.02.2014

Re: Нешто сам маштао ових дана,

Pa ček, sad - zar nije ovde najgora optužba i najcrnja kvalifikacija da predsednik, premijer, ministar - nema muda?!

P.S. i šta bi ostalo od Zorane Mihajlović?


Jbg., Free, ovo je samo predlog u razradi. Za žene još nisam našao rešenje - materija mi je nekako dalja.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana