Gost autor| Nostalgija| Životni stil

NOSTALGIJA ZA LJETOM ILI KAKO PREŽIVJETI JANUAR

docsumann RSS / 04.02.2014. u 22:58

Gost autor: dr zura

kako_se_pripremiti_za_ronjenje_na_dah_freediving_www.kako.hr.jpg_roniti_na_dah_tehnike_disanja.jpg 

 

Teške su primorske zime, kišne i depresivno sive. Ako izuzmem poneki lijep dan koji u biti samo pojačava čežnju za ljetom, i dodam obilje vijesti koje svakodnevno čujem i vidim, a znamo  da su i one pretežno sive boje, osjećaj težine je potpun. Često mi je muka, nekad ono do povraćanja od svega i svih, nekad samo apatija i indiferentnost sa primjesama zlurade dragosti tipa " tražili ste, gledajte!“" e da oće sve ovo da propadne dabogda!“ . Tada dođe januar, masovna konzumacija jake hrane i velikih količina alkohola, što samo po sebi i nije problem, ali tajming je malo nezgodan. Zbog prirode posla upravo je to vrijeme kad sam ( tradicionalno ) na odmoru (na primorju je inače svaki qrac tradicionalan) te me onda ovi osjećaji posebno ubijaju u pojam.
Eee, i tako počinje melanholija i nostalgično sjećanje na ljeto, odnosno na ljepše strane istog. Naime ja obožavam da ronim na dah. Ništa boce, ništa profi , samo tanko ronilačko odijelo, tegovi, maska, disaljka i peraje, (zbog docsa neću pomenuti da ponekad nosim i pušku za podvodni ribolov). Ronim već desetak godina (tradicionalno, možemo reći), i nemam prave riječi kojima bih vam mogao opisati svoju zaljubljenost u more i ronjenje na dah. Ne znam ustvari šta mi se od svih sitnica vezanih za ronjenje više sviđa. Da li kolorit boja pod površinom mora, osjećaj bestežinskog stanja, ili blaga anestezija usljed hipoksije pred izranjanje, uostalom - pogledajte.


Tokom zimskih dana liječim se snimcima na tubeu, ima ih i više nego dobrih. Čim odgledam dvadesetak minuta osjećam se mnogo bolje, brzo će i taj maj, pomislim, leći ću potrbuške na toplu stijenu sa koricama soli oko malih udubljenja punih mlake morske vode, glavu okrenuti od sunca i udisati gusti slani povjetarac kao inhalaciju. Otkucaji srca u ušima bubnjaju u nepravilnom ritmu i strujanje krvi liči na talase juga . malčice otvorim oko, zaškiljim i počinje čudesna igra svjetla kroz slanu suzu između trepavica. Pomjeram kapke lagano i sve postaje blještavi kaleidoskop. Čudesna bića koja sam gledao pod vodom u proteklih sat dva mi se ponovo vraćaju u kratkim pokretnim slikama...osjećaji su to koji me podmlade, raspolože, odmore, kako god hoćete.Što bi reko jedan moj prijatelj, da sam ikoliko pismen ja bih vam to napisao, ali ovako.... ostaje samo ytube, jbga


Da ne dođe do zabune ovo na snimcima su monstrumi. Mi, obični smrtnici niti ronimo tako duboko niti možemo držati dah toliko dugo. Lično ne prelazim 15m dubine, najviše iz praktičnosti, jer se na većim dubinama ne mogu zadržati dovoljno dugo, ali bar jedan zaron zaronim i dublje, čisto zbog osjećaja.
Dobra stvar sa ronjenjem na dah je da je to sport za svakoga, nema ograničenja, mogu i pušači ne može da škodi, naprotiv. Jedina stvar koja me razočarava jeste zagađenje i uništavanje morskog dna kako u Boki tako i šire, mada smo se mi baš svojski potrudili. Vjeruje se da ćemo kanalizacioni kolektor napraviti do ljeta gospodnjeg 2015. Ovaj bum sa nekretninama i masovnom izgradnjom doveo je do bacanja velikih količina šuta direktno u more, i to naravno na divljim djelovima obale gdje je ronjenje i najljepše.
Nemam kameru da snimam sve što vidim po morskom dnu, ali vjerujte da ima svih veličina guma od onih malih za vespu do traktorskih (bagerskih?), akumulatora (više vrsta), limenki i pet ambalaže na stotine, vešmašina, šporeta, wc sanitarija, automobilskih šasija....
Srećom, morski organizmi to prekrivaju tako da se donekle može govoriti i o reciklaži, što ne opravdava takvo postupanje ni najmanje. Ako imate vremena i ako vas tema uopšte zanima preporučujem za pogledati:

Tagovi



Komentari (65)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gedza.73 gedza.73 23:15 04.02.2014

Mir

Ne znam ustvari šta mi se od svih sitnica vezanih za ronjenje više sviđa. Da li kolorit boja pod površinom mora, osjećaj bestežinskog stanja, ili blaga anestezija usljed hipoksije pred izranjanje,

Meni tišina.
drzura drzura 23:33 04.02.2014

Re: Mir

Meni tišina.


Da, pravi odmor od ovoga iznad morske površine
Hansel Hansel 00:25 06.02.2014

Re: Mir

Ja da dodam ono što sam ispustio u prvom javljanju, a imao sam nameru -- ilustracija (fotka, kako god da je napravljena) je odlična!
cassiopeia cassiopeia 23:20 04.02.2014

...

Otkucala kom i nestade

Ajde sad ponovo.

Ja se bojim duboke vode i ronim samo na disaljku držeći muža za ruku. Blam znam.
Provodim dan na plaži čekajući da on izroni sa nekom morskom nemani da bi spremala večeru.
Eno mi još jedne hobotnice u zamrzivaču ali nju ćemo tamo negde u aprilu kad neizdrž za morem dostigne kulminaciju.
Zavidim ti na slobodi u vodi. Pozdrav morskim nemanima!
drzura drzura 23:36 04.02.2014

Re: ...

Eno mi još jedne hobotnice u zamrzivaču

što duže u ledu to će biti bolja,nego nemoj da sad pričamo o plodovima mora doc bi mogo da zamjeri.
hvala na pozdravima!
docsumann docsumann 00:09 05.02.2014

Re: ...

drzura
Eno mi još jedne hobotnice u zamrzivaču

što duže u ledu to će biti bolja,nego nemoj da sad pričamo o plodovima mora doc bi mogo da zamjeri.
hvala na pozdravima!


ma, ne zamjeram, mada i ne odobravam.

samo se u inicijalnim tekstovima u gostovanjima kod mene ne može propagirati upucavanje živuljki bilo koje rasenalnosti.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:24 04.02.2014

Dahovanje!

Jao, sjajno, morao sam da ostavim komentar na slepo. Samo da zaradim hleb za danas i vraćam se da pročitam! Bravo za gosta i za domaćina.
blogovatelj blogovatelj 10:07 05.02.2014

Re: Dahovanje!

Dahovanje!


Koliko možeš na dah da preroniš u dalj u slatkoj vodi?
Svojevremeno, kad sam imao šesnaest, mogao sam 37.5m u olimpijskom bazenu da preronim.
Sa skokom kao u plivačkim takmičenjima, tj sa broja, bez ikakve dodatne opreme.
I bio najbolji od sve moje ekipe.
Hansel Hansel 11:18 05.02.2014

Re: Dahovanje!

blogovatelj
Svojevremeno, kad sam imao šesnaest, mogao sam

Блоги, не могу да одолим због једне раније дискусије о преузимању енглеских израза буквалним превођењем на српски, па морам да питам -- шта је сада ово?!

drzura drzura 13:29 05.02.2014

Re: Dahovanje!

srdjan.pajic srdjan.pajic 15:54 05.02.2014

Re: Dahovanje!

blogovatelj
Dahovanje!


Koliko možeš na dah da preroniš u dalj u slatkoj vodi?
Svojevremeno, kad sam imao šesnaest, mogao sam 37.5m u olimpijskom bazenu da preronim.
Sa skokom kao u plivačkim takmičenjima, tj sa broja, bez ikakve dodatne opreme.
I bio najbolji od sve moje ekipe.


Uf, pa ne znam, nisam merio još od tinejdžerskih dana, ali se sećam da sam mogao da preronim bazen po širini bez problema. Ali zato sa bocom ronim skoro 50 minuta, i bar pola kilometra .

Inače, znao sam nekog čoveka koji se zamalo udavio na bazenu roneći na dah. Duga priča, malo se preforsirao, i onesvestio na dnu bazena. Na samom kraju termina, kad su svi izašli i otišli na tuširanje. Samo je nekim pukim slučajem njegov ortak primetio da ga nema pod tuševima, vratio se nazad i snimio ga kako leži na dnu. Izvukli ga, dolazila hitna pomoć, kažu da je u nesvesti bio oko 7 minuta. Ali, izvukao se, verovatno sa manjim oštećenjima mozga, i danas je živ.

U ronjenju na dah ima termin shallow water blackout, da izvine hansel na lošem prevodu . To je jedan od čestih uzroka davljenja. Elem, kad na početku zarona udanhneš duboko par puta, ti zapravo ne povećavaš značajno količinu kiseonika u krvi, nego smanjuješ količinu CO2. A nivo CO2 je ono što osećaš kad ti "ponestaje vazduha". Tako da ako na početku zarona preteraš sa hiperventilacijom, i spustiš nivo CO2 preterano, time odlažeš reakciju organizma i veštački produžuješ trajanje zarona. Za to vreme ti nivo kiseonika opada skoro nezavisno, i može da dodje do toga da izgubiš svest a da ni ne osetiš potrebu za vazduhom.
docsumann docsumann 15:58 05.02.2014

Re: Dahovanje!

Koliko možeš na dah da preroniš u dalj u slatkoj vodi?


kompletan bazen, olimpijski, kad već pitaš. bar sam mogao sa nekih 16, 18, 20 i ...
blogovatelj blogovatelj 17:36 05.02.2014

Re: Dahovanje!

буквалним превођењем на српски, па морам да питам -- шта је сада ово?!


Evo Zura odgovorio.

PS.
"When I was sixteen" se bukvalno prevodi "kad sam bio šesnaest"
blogovatelj blogovatelj 17:39 05.02.2014

Re: Dahovanje!

kompletan bazen, olimpijski, kad već pitaš. bar sam mogao sa nekih 16, 18, 20 i ...


Vaterpoloisti se ne računaju. Vi stalno davite jedni druge na treninzima i utakmicama, hoću reći, imate zavidno iskustvo u hvatanju daha.
Jedno vreme sam igrao vaterpolo rekreativno, na jedan gol, muka živa. Svane ti kad dođe red da budeš golman.
blogovatelj blogovatelj 17:44 05.02.2014

Re: Dahovanje!

kad na početku zarona udanhneš duboko par puta, ti zapravo ne povećavaš značajno količinu kiseonika u krvi, nego smanjuješ količinu CO2. A nivo CO2 je ono što osećaš kad ti "ponestaje vazduha". Tako da ako na početku zarona preteraš sa hiperventilacijom, i spustiš nivo CO2 preterano, time odlažeš reakciju organizma i veštački produžuješ trajanje zarona. Za to vreme ti nivo kiseonika opada skoro nezavisno, i može da dodje do toga da izgubiš svest a da ni ne osetiš potrebu za vazduhom.


Ovo nisam znao, ali sam primetio da mi to šatro pomaže u tim ronilačkim u dalj takmičenjima. Dobro je da nisam preterao i da sam živ.
Znam i ja jednog što mu se desilo onesvešćivanje na dnu bazena, a tek sam sad shvatio zašto se onesvestio.
docsumann docsumann 17:53 05.02.2014

Re: Dahovanje!

Vaterpoloisti se ne računaju. Vi stalno davite jedni druge na treninzima i utakmicama, hoću reći, imate zavidno iskustvo u hvatanju daha.


ma, dobro, loma hvališevski.

nego, bitno za to "dužinsko" ronjenje je da praviš snažne, dugačke zaveslaje kao kad plivaš prsnim stilom. a nakon izvršenog zaveslaja što više koristiš dobijeni impuls i u leru (ne trošeći dodatno energiju) kliziš kroz vodu opruženim tijelom do sledećeg zaveslaja. to ti daje optimalni odnos pređenog puta i potrošenog kiseonika.
gedza.73 gedza.73 17:59 05.02.2014

Re: Dahovanje!

blogovatelj
Koliko možeš na dah da preroniš u dalj u slatkoj vodi?
Svojevremeno, kad sam imao šesnaest, mogao sam 37.5m u olimpijskom bazenu da preronim.
Sa skokom kao u plivačkim takmičenjima, tj sa broja, bez ikakve dodatne opreme.
I bio najbolji od sve moje ekipe.



Slabiji si od mene. Nanana!
I to ne sa skakanjem sa broja, već (Pajić je odlično objasnio problem sa hiperventilacijom) se držim rukama za ivicu bazena i lagano dišem.
Onda malo više od pola udaha, zagnjurim i odgurnem se od ivice.
Samo smireno.
Odlična igra za kondiciju je igra 'jurke' u bazenu za skakanje.

Ne mogu tačno svega da se setim, bilo je to sredinom zadnje decenije prošloga veka, ali sam se takmičio u brzinskom ronjejnu (monoperaje).
Dal' beše Zrenjanin, zaboravio sam, sećam se samo da su nas razbili Beograđani.

Iz sred srede Srbije a srce mi pati za morskim plavetnilom.






Hansel Hansel 18:48 05.02.2014

Re: Dahovanje!

blogovatelj
буквалним превођењем на српски, па морам да питам -- шта је сада ово?!


Evo Zura odgovorio.


Ма, какви, откад су песме доказ, и у књижевности се жртвују падежи и којешта зарад метрике, риме или чега већ, а неће у поп-року (или чему већ). Не уважава се.

PS.
"When I was sixteen" se bukvalno prevodi "kad sam bio šesnaest"

Ово већ може делимично да се уважи, нисам био довољно прецизан. "Имао сам 16" не значи ништа по себи, могао је да има 16 девојака, ... било чега (ако читаш само наслов). У српском неименовани број не значи ништа, евентуално ако се односи на нешто већ речено. Ако уђемо у варијанту да по контексту може да буде јасно, онда незаустављиво падају пуристички аргументи у неким другим случајевима које смо имали прилике да читамо.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:20 05.02.2014

Re: Dahovanje!

blogovatelj
kad na početku zarona udanhneš duboko par puta, ti zapravo ne povećavaš značajno količinu kiseonika u krvi, nego smanjuješ količinu CO2. A nivo CO2 je ono što osećaš kad ti "ponestaje vazduha". Tako da ako na početku zarona preteraš sa hiperventilacijom, i spustiš nivo CO2 preterano, time odlažeš reakciju organizma i veštački produžuješ trajanje zarona. Za to vreme ti nivo kiseonika opada skoro nezavisno, i može da dodje do toga da izgubiš svest a da ni ne osetiš potrebu za vazduhom.


Ovo nisam znao, ali sam primetio da mi to šatro pomaže u tim ronilačkim u dalj takmičenjima. Dobro je da nisam preterao i da sam živ.
Znam i ja jednog što mu se desilo onesvešćivanje na dnu bazena, a tek sam sad shvatio zašto se onesvestio.


Da, to je interesantan fenomen, ni ja nisam znao dok nisam krenuo na kurs ronjenja. Inače, kad već davim, nije sasvim tačno da "ne osećaš" potrebu za vazduhom, nego to osetiš nešto kasnije. Verovatno si nekad probao da se odupreš tom instinktu, i sigurno si primetio da ako izdržiš, taj prvi signal kad prodje, možeš još neko vreme da roniš. Posle nekog vremena se alarm ponovo uključuje. Ali tu si već na uncharted territory, i onda je stvar treninga, fiziologije, okruženja, da li ćeš da stigneš do površine, ili da pandrkneš na pola metra ispod.

Meni, a verujem i mnogim početnicima u ronjenju je uvek bila zastrašujuća vežba slobodnog izrona (za koju mnogi moderniji instruktori misle da je besmislena). To ti je ono kad sidješ na recimo 30 metara, izvadiš regulator iz usta i onda kreneš lagano da izranjaš, sve vreme izdišući (jer je u ronjenju sa bocama veoma opasno da zadržiš vazduh u plućima pri izronu). I onda negde otprilike na pola puta izdahneš sav vazduh koji misliš da imaš u plućima, a površine ni u naznaci nema. Ja sam se tu prvih par puta pozdravio sa životom, ali pošto nisam paničar po prirodi, nekim čudom sam se dokopao površine, bez da umrem usput. Tako naučiš da u plućima ustvari imaš sasvim dovoljno vazduha, iako si na prvi pogled ostao bez istog.
blogovatelj blogovatelj 20:06 05.02.2014

Re: Dahovanje!

nego, bitno za to "dužinsko" ronjenje je da praviš snažne, dugačke zaveslaje kao kad plivaš prsnim stilom. a nakon izvršenog zaveslaja što više koristiš dobijeni impuls i u leru (ne trošeći dodatno energiju) kliziš kroz vodu opruženim tijelom do sledećeg zaveslaja.


Iskustveno sam naučio ovo.
A i malo je bez veze da roniš leđnim stilom
drzura drzura 20:38 05.02.2014

Re: Dahovanje!

U ronjenju na dah ima termin shallow water blackout,

docsumann docsumann 21:27 05.02.2014

Re: Dahovanje!

svojevremeno sam se intezivno družio sa jednom mlađom ekipom ronilaca iz BG-a, koji su se između ostalog bavili i podvodnim hokejom.



išao sam par puta na njihove treninge na Tašu. prilično zajebat sport što se tiče pluća, kiseonika i ostajanja bez istog.
inače ti momci su bili vrhunski profesionalci glede ronjenja, vrlo stručni, sa silnim nekim licencama, "zvanjima", bavili se industrijskim ronjenjem, spašavanjima, istraživanjima, ribolovom, itd, itd.
zadnjih godina se rijetko srećemo, ali smo ostali u baš dobrim odnosima.
dylam_dop dylam_dop 16:13 06.02.2014

Re: Dahovanje!

docsumann
svojevremeno sam se intezivno družio sa jednom mlađom ekipom ronilaca iz BG-a, koji su se između ostalog bavili i podvodnim hokejom.


Dobri momci. Sve sami reprezentativci
docsumann docsumann 21:30 06.02.2014

Re: Dahovanje!

dylam_dop
docsumann
svojevremeno sam se intezivno družio sa jednom mlađom ekipom ronilaca iz BG-a, koji su se između ostalog bavili i podvodnim hokejom.


Dobri momci. Sve sami reprezentativci


daa, i to u onoj velikoj SRJ
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 23:39 04.02.2014

stvarno strasno

Da ne dođe do zabune ovo na snimcima su monstroumi.


Zastrašujuće je i za divljenje koliko ovi ljudi izdrže pod vodom...

Hvala na ovim divnim snimcima i podsečanju na leto
Hansel Hansel 00:59 05.02.2014

Re: stvarno strasno

Нисам још погледао клипове, не знам колико дуго роне ови што су на њима, али ево једног нашег који се приближава светском рекорду, а незванично га је пребацио:

СВЕТСКИ РЕКОРДЕРИ: Бранко Петровић -- Могу свесно да успорим рад срца

Dobio džip, ali nema za carinu!

Овај ће вам се посебно допасти:
Oborio svetski rekord razmišljajući o pivu

А блог је баш леп... носталгију за летом ми није пробудио, али за летом на мору -- јесте...
niccolo niccolo 23:42 04.02.2014

Interesantan blog



Do sada me nije ronjenje posebno privačilo...
drzura drzura 23:52 04.02.2014

dobri snimci

http://www.youtube.com/channel/UCDKHcfZExHw7JNZA0jiSVSw
javascript:;
anfieldroad anfieldroad 23:55 04.02.2014

Blizi se i leto, ljudi !!!



Slab sam plivac, ronjenje mi cak bolje ide, ali do maximalnih 2 metra ! Volim da gledam more, iz hladovine, sa nekakve terase ili fine glatke stene i sa pivom u ruci. Ako nema piva, dobra je i loza, ne pravim pitanje. Desi mi se da odem na more, a da u njega udjem samo prvog dana, kao da me mine zelja, a onda- hladovina ! Puno pozdrava domacinu i gostu, of course !!
drzura drzura 00:03 05.02.2014

Re: Blizi se i leto, ljudi !!!

hvali more , drž se loze !!!
docsumann docsumann 00:04 05.02.2014

Re: Blizi se i leto, ljudi !!!

more, kao i lijepe žene, čine da je ugodnije piti u njihovom prisustvu
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:42 05.02.2014

Monstrumi

I monstrumi moraju nekako da izjednače pritisak u ušima, zar ne? Kako to ti radis? Onako, klasično, ruka-nos, (Valsalva), ili znaš onu bolju foru, bez ruku? Pretpostavljam da za ova high performance dahovanja nije zgodno rukama, da ne pokvariš opstrujavanje i usporiš zaron.

Stvarno lepa aktivnost, samo, ne bih se ja bos ovako zabadao u pesak na dnu, a-a!



drzura drzura 13:41 05.02.2014

Re: Monstrumi

klasično, ruka-nos, (Valsalva),


da,pogotovo na prvu promjenu pritiska,do nekih 3-4 metra poslje može i gutanjem,
ali ruka-nos je najbrže i najsigurnije za bubne opne.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:15 05.02.2014

Re: Monstrumi

drzura
klasično, ruka-nos, (Valsalva),


da,pogotovo na prvu promjenu pritiska,do nekih 3-4 metra poslje može i gutanjem,
ali ruka-nos je najbrže i najsigurnije za bubne opne.


Fala! E, a jel i ti obično vučeš neki teg, kao i ovaj baja na klipu, ili ništa? Nisam primetio da pri zaronu on nešto mnogo mlatara rukama i nogama, nego pada kao kamen. Sad, možda je to zbog filmskog efekta, nisam siguran. Pretpostavljdam da tu ima neki optimum, da ubiješ plovnost sa jedne strane, naročito ako imaš odelce, i tako uštediš energiju pri zaronu, ali da se ne zlopatiš mnogo pri izronu (i kad krene frka).

Šta ja znam, ja bih tu dodao balonče i CO2 cilindar, da si malo pomognem uzbrdo, protiv tega. Ali to onda nije to...


gedza.73 gedza.73 20:48 05.02.2014

Re: Monstrumi

E, a jel i ti obično vučeš neki teg, kao i ovaj baja na klipu, ili ništa? Nisam primetio da pri zaronu on nešto mnogo mlatara rukama i nogama, nego pada kao kamen. Sad, možda je to zbog filmskog efekta, nisam siguran. Pretpostavljdam da tu ima neki optimum, da ubiješ plovnost sa jedne strane, naročito ako imaš odelce, i tako uštediš energiju pri zaronu, ali da se ne zlopatiš mnogo pri izronu (i kad krene frka).

Šta ja znam, ja bih tu dodao balonče i CO2 cilindar, da si malo pomognem uzbrdo, protiv tega. Ali to onda nije to...

Na površini podesi tegove za neutralnu plovnost.
Nije filmski efekat, sve odradi fizika.
Na deset metara napumpaš džeket (sory, Hansel) koji je na dvadeset skoro prazan (pxv=cons) i toneš kao đule.

Što si bliže površini voda te 'sama' izbacuje.


Levo je Enzo Majorka, desni Umberto Pelizari.
Umberto me oduševljavao kako je 'osvajao' more a Patrik de Gajardon nebo.





srdjan.pajic srdjan.pajic 21:33 05.02.2014

Re: Monstrumi

Na deset metara napumpaš džeket (sory, Hansel) koji je na dvadeset skoro prazan (pxv=cons) i toneš kao đule.


Koji bre jacket (izvini, hansel) vidiš da ovaj roni samo u odelcetu? I čime da ga napumpaš? Mada u pravu si, i odelo gubi plovnost kako zaranjaš, pa je sve lakše, samo kad preguraš ovih prvih nekoliko metara. Ali ovaj baja i kreće sa površine, i odma tone, tako da mi izgleda kao da ima malu negativnu inicijalnu plovnost, da ne kažem negative buoyancy, pa da moram da se izvinjavam opet Hanselu.
gedza.73 gedza.73 22:04 05.02.2014

Re: Monstrumi

pa je sve lakše, samo kad preguraš ovih prvih nekoliko metara.

On je već nekih deset, petnaest metara ispod površine ('sečen' snimak)

Evo ga snimak jednog zarona gde se lepše vidi početak zarona (jedva ga nađoh, gledao prošle godine)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hrXQbucZUDA[/youtube]


srdjan.pajic srdjan.pajic 22:20 05.02.2014

Re: Dahovanje!

docs
svojevremeno sam se intezivno družio sa jednom mlađom ekipom ronilaca iz BG-a, koji su se između ostalog bavili i podvodnim hokejom.


Jesu to uglavnom bili URS-ovci, i pičili hokej na Banjici? I ja sam poznavao neke koji su se bavili tim hokejom, onako, baš su se ložili kad se to pojavilo.

Ček, ti onda možda poznaješ i neke od onih legendarnih Francuza koji su sa ovim našima (Ceca et al.) ronili svašta tu po Boki (Gurdić, Spilu, Orahovačku ljutu, ne mogu više da se setim imena, to je bilo davno). Ja sam tada još maštao o ronjenju, jebi ga, finansijska situacija nije dozvoljavala, bilo je para samo za valjanje u blatu, to jest speleologiju.
Hansel Hansel 00:22 06.02.2014

Re: Monstrumi

gedza.73
Na deset metara napumpaš džeket (sory, Hansel)

srdjan.pajic
Koji bre jacket (izvini, hansel) ... negativnu inicijalnu plovnost, da ne kažem negative buoyancy, pa da moram da se izvinjavam opet Hanselu.



Aman, dosta više, to treba Blogovatelju da se izvinjavate, on je bio prosipao na jednom blogu ekstremno jezičko čistunstvo, iliti purizam, sada sam samo našao primer njegovog pokleknuća (i to baš tamo gde ja mislim da ne sme da se desi), a vi mene ovde izvinjavate. Pa, stvarno nema smisla!
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:39 06.02.2014

Re: Monstrumi

Hansel
gedza.73
Na deset metara napumpaš džeket (sory, Hansel)

srdjan.pajic
Koji bre jacket (izvini, hansel) ... negativnu inicijalnu plovnost, da ne kažem negative buoyancy, pa da moram da se izvinjavam opet Hanselu.



Aman, dosta više, to treba Blogovatelju da se izvinjavate, on je bio prosipao na jednom blogu ekstremno jezičko čistunstvo, iliti purizam, sada sam samo našao primer njegovog pokleknuća (i to baš tamo gde ja mislim da ne sme da se desi), a vi mene ovde izvinjavate. Pa, stvarno nema smisla!


Dobro.


Izvini, jebote!
blogovatelj blogovatelj 05:09 06.02.2014

Re: Monstrumi

a vi mene ovde izvinjavate. Pa, stvarno nema smisla!


Izvini Hansel, ali sam ti objasnio da nije greška, a i Zura me podržao pesmom.
Pesmu sam stvarno i imao u mislima kad sam napisao da sam imao šesnaest.
docsumann docsumann 06:06 06.02.2014

Re: Dahovanje!

srdjan.pajic
docs
svojevremeno sam se intezivno družio sa jednom mlađom ekipom ronilaca iz BG-a, koji su se između ostalog bavili i podvodnim hokejom.


Jesu to uglavnom bili URS-ovci, i pičili hokej na Banjici? I ja sam poznavao neke koji su se bavili tim hokejom, onako, baš su se ložili kad se to pojavilo.

Ček, ti onda možda poznaješ i neke od onih legendarnih Francuza koji su sa ovim našima (Ceca et al.) ronili svašta tu po Boki (Gurdić, Spilu, Orahovačku ljutu, ne mogu više da se setim imena, to je bilo davno). Ja sam tada još maštao o ronjenju, jebi ga, finansijska situacija nije dozvoljavala, bilo je para samo za valjanje u blatu, to jest speleologiju.


za Francuze se nešto i ne sjećam, a ostalo ide preko pp-a.
Hansel Hansel 09:44 06.02.2014

Re: Monstrumi

srdjan.pajic

blogovatelj

Извините онда ви.

Блогију се уважава ако је алудирао на назив песме, али само у том случају. Мада је требало да онда стави курзив.

---

Др Зуро, извини ти, али стварно. Ова емиграција и домаћи издајници... шта да ти причам!
drzura drzura 18:58 06.02.2014

Re: Monstrumi

Др Зуро, извини ти, али стварно

ma ok no frks!
drzura drzura 19:05 06.02.2014

Re: Monstrumi

kad nosim odijelo stavljam tegove naravno, tri komada je meni dosta.toliko da poništi plovnost odijela,kad izdahnem tonem,a pri punom udahu plutam.baja ima tegove zato se spušta relativno brzo,pri lovu na čeku stavlja se više težine da te drži na dnu,ima čak i ploča za leđa olovna,ali uglavnom se stavi opterećenje dovoljno da neutrališe odijelo.
st.jepan st.jepan 02:11 05.02.2014

Hm,

Teške su primorske zime, kišne i depresivno sive.

kako gde, kako gde...
Glasovit je, primjerice, tzv. Hvarski Slučaj:








(snimio pre neki dan).

Ups, ispalo ogromno, izvinjavam.
Više toga OVDE
Hansel Hansel 09:10 05.02.2014

Re: Hm,

Jao!... Hvar...
drzura drzura 13:48 05.02.2014

Re: Hm,

ama pusti molim te, dođi u boku da vidiš šta je priobalje i tako dalje.
evo me prehlada ubija već 5. dan kiša povazdan pada,bio praznik mimoze za vikend
to je izgledalo duž rivijere kao da su izbjeglice iz sirije došle,magistrala i jedina ulica kroz grad raskopane postavljamo konačno kanalizaciju,završetak radova valjda do kraja ovog desetljeća(milenijuma).nemam ja ništa protiv malo juga i letargije ali brate što je mnogo, mnogo je.
blogovatelj blogovatelj 05:10 06.02.2014

Re: Hm,

ama pusti molim te, dođi u boku da vidiš šta je priobalje i tako dalje.


Jašta brate. Nema dve neveste Jadrana.
Ovo sve ostalo su imitacije.
fantomatsicna fantomatsicna 01:43 07.02.2014

Re: Hm,

Stjepan jel to još uvek uživaš ili si se vratio u sneg
st.jepan st.jepan 02:32 07.02.2014

Re: Hm,

Stjepan jel to još uvek uživaš ili si se vratio u sneg






stefan.hauzer stefan.hauzer 02:39 05.02.2014

.


uh
,zima je,
idealna - za topao čaj,stari muviz i neku cicu.
bitno je samo da

; si svoju pećinu dobro opremio. leto je već *veliko plavetnilo:)



docsumann docsumann 05:29 05.02.2014

Re: .

meni ne smetaju kiše, jugo i sivilo. čak mi i prijaju na neki postpoetski način ...

nisam ljubitelj žanra, ali ova stvar mi je savršenstvena.

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:54 05.02.2014

Re: .

:)))

au
,docs,
rokanje od ranog jutra


docsumann docsumann 16:26 05.02.2014

Re: .

rokanje od ranog jutra


auh, nisam ni znao da su vam bili u goste

vishnja92 vishnja92 19:42 05.02.2014

Re: .

meni ne smetaju kiše, jugo i sivilo. čak mi i prijaju na neki postpoetski način ...

tacno sam znala :)
kukusigameni kukusigameni 08:31 05.02.2014

samue leto

Da nije zime, ne bi leta bilo.

Sjajni su ovi majstori što ronaju.

Meni je zima na moru u prednosti jer je sve prilično pusto.
bocvena bocvena 09:46 05.02.2014

Re: samue leto

zaronila sam u blog.

mora da pravi ronioci na dah mrze ovaj film, ali baš me briga. meni je svašta značio.

drzura drzura 13:38 05.02.2014

Re: samue leto

mora da pravi ronioci na dah mrze ovaj film, ali baš me briga. meni je svašta značio.

Šta ti je, film je legendaran! "maj braaader iz a world čeempijon" kad batica veli za žan renoa, vrh!!!
pravi šampioni stvarno mogu da usporavaju rad srca i potrošnju kiseonika shodno tome, jelte, dok se mi obični pilići (pačići) zadovoljavamo samo da zavirimo na minuticu u taj plavi svijet.
fantomatsicna fantomatsicna 12:01 07.02.2014

Re: samue leto

kukusigameni
Da nije zime, ne bi leta bilo. Sjajni su ovi majstori što ronaju. Meni je zima na moru u prednosti jer je sve prilično pusto.

Iliti Zima Zima e pa sta je..nije leto
drzura drzura 14:01 05.02.2014

evo pogledajte

ovdje gdje su ovi slovenci izvadili oradu od 5kg sam ronio više puta divan dio divlje obale,dno se strmo spušta ali je bilo dosta ribe.ovoga ljeta su na nekoliko mjesta sa puta izručili kamione pune građevinskog šuta,proronio sam samo jednom ljetos.sad izgleda kao palestinska naselja poslje izraelske intervencije...
drzura drzura 14:08 05.02.2014

ribe jadrana

javascript:
za luca(mol) ili oslića je stavio pogrešnu fotku, ovo ostalo je ok
mikele9 mikele9 15:53 05.02.2014

Neka

mi bude oprošteno ali ne bih o ronjenju iako sam kao mlađan momak dobro i duboko (deset, dvanaest metara na dah) ronio. Ja ću se držati naslova. U januaru me onomad bivalo u Dubrovniku, Budvi, Kotoru, Perastu, Risnu, Novom, Tivtu, Petrovcu, Sutomoru, Čanju (prije dolaska civilizacije), Buljaricama, Starom Baru... I pored činjenice da mi u taj vakat nije smetala hladnoća, vjetar i kiša, cijelo moje biće je čeznulo za povratkom Ljeta! Šetao sam ja po mokrim pločama Straduna, sjedio uz kafu i Lozu u Gradskoj, po Kotoru vas mokar od monsunskih kiša, lunjao sam svaki put se diveći izlasku na novu, pjacetu ili pjacu iako mi se činilo da ih sve znam na pamet, u Petrovcu i Sutomoru se s drugarima kupao i na mokro tijelo oblačio odjeću, sam samcijat se verao Starim Barom, u Budvi sam se uz sir, masline i Lozu družio s školskim drugaricama i njihovim familijama... Sve, sve ali srce, sav ja, sam vapio za Ljetom! Da Kosmos nije ništa drugo uradio no nam bar jednom godišnje podario Ljeto, dosta od njega! Fala mu.
drzura drzura 20:07 05.02.2014

Re: Neka

Da Kosmos nije ništa drugo uradio no nam bar jednom godišnje podario Ljeto, dosta od njega! Fala mu.


zahvaljujem!
bladerunner92 bladerunner92 00:41 07.02.2014

Fenomenalno

ceo jedan novi svet...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana