Astrologija| Nauka| Religija

Tesla, SPC i ostali.

mikele9 RSS / 01.03.2014. u 12:17

Urna Nikole Tesle se premešta u Hram Svetog Save

Tanjug | 28. 02. 2014. - 14:58h

Beograd - Posmrtni ostaci naučnika Nikole Tesle biće premešteni iz muzeja posvećenog tom velikanu u Beogradu u portu Hrama Svetog Save, gde će mu biti podignut i spomenik, predviđeno je Sporazumom koji je danas potpisan u Patrijaršiji SPC.

Sporazum su potpisali partijarh srpski Irinej, ministarka energetike Zorana Mijhajlović ispred Vlade Srbije i predsednik Privremenog organa Beograda Siniša Mali.

Partijarh je, nakon potpisivanja sporazuma, rekao da nema ništa prirodnije od toga da zemni ostaci velikog mislioca počivaju na, kako kaže, najsvetijem mestu srpskog naroda - Hramu posvećenom Svetom Savi, gde je i spomenik Karađorđu.

- Ništa prirodnije ni logičnije, nego da na tom najlepšem mestu grada i pored velike svetinje počivaju tri velika imena srpske istorije, kulture i nauke - rekao je partijarh srpski Irinej, zahvalivši vladi i predstavnicima Grada na podršci toj inicijativi SPC.

On je dodao da se nada da će to biti novi razlog da još više ljudi poseti Hram, ali i "grob najvećeg uma nauke".

- Hvala svima koji će doprineti da se podigne spomenik kakav Tesla zaslužuje i da u podnožju spomenika budu i njegovi zemni ostaci, u neposrednoj blizini Hrama Svetog Save - rekao je patrijarh.

Prema rečima Siniše Malog, biće formirana radna grupa u kojoj će biti po tri predstavnika ministarstva, Grada Beograda i SPC, a koja će raditi na tome da se zemni ostaci Nikole Tesle u što kraćem roku prenesu u portu Hrama Svetog Save.
 

Mali je rekao da će grad obezbediti sve uslove da se pod odgovarajućim propisima urna prenese iz muzeja, kao i da će obezbediti sve dozvole.
I ministarstvo energetike će, prema rečima resorne ministarke, svim aktivnostima pomoći da se projekat što pre realizuje.
 

- Kao vlada i ministarstvo želimo da budemo prepoznati po svim mladim naučnicima koji će u zemlji ostati i svima onima koji će u zemlju doći - rekla je Mihajlović.


Urna Nikole Tesle nalazi se u zgradi muzeja u Beogradu koji nosi njegovo ime od 1957. godine.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 

Iz intervjua koji je Nikola Tesla dao 1937 godine.

Mada nisam vernik u ortodoksnom smislu, oslanjam se na religiju, prvo, jer svaki čovek mora da ima neki ideal - religiozni, umetnički, naučni ili humanitarni - da bi njegov život imao nekog smisla. Drugo, jer sve velike religije sadrže mudre preporuke (moralne norme i načela, moja primedba) za dobar život, a koje važe danas kao i u doba kada su nastale.

Ne postoji sukob između ideala nauke i ideala religije, ali je nauka suprotstavljena teološkim dogmama jer se nauka zasniva na činjenicama. Za mene, univerzum je jednostavno velika mašina koja nikada nije postala i nikada nece nestati. Ljudsko biće nije izuzetak u prirodnom poretku stvari. Čovek je, kao i univerzum, mašina. Ništa ne dopire do našeg uma niti utiče na naše delovanje, posredno ili neposredno, a da nije odgovor na poruke koje čulima primamo iz spoljašnje sredine. Zbog sličnosti naše konstrukcije i naše okoline, svi slično odgovaramo na slične uticaje, a kao rezultat naših reakcija, dolazimo do razumijevanja. Tokom svih ovih vekova, razvijali su se beskonačno složeni mehanizmi, međutim, ono što mi zovemo „duša" ili „duh", nije ništa više od zbira svih funkcija tela. Kada ove funkcije nestanu, takođe nestaju i „duša" ili „duh".

????????????????????????????????????????????????????????????????????



Komentari (284)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 12:28 01.03.2014

konak

da pokrenemo inicijativu za iseljenje Narodne Biblioteka i prevođenje namene u konak da se popovi ne cimaju po prevozu AKO prebace i Tita u portu



EDIT. Inače preporuka "ko vrata" jer vidim da niko na blogu (autori) ne reaguje na to ...
mikele9 mikele9 13:17 01.03.2014

Re: konak

da pokrenemo inicijativu za iseljenje Narodne Biblioteka i prevođenje namene u konak da se popovi ne cimaju po prevozu AKO prebace i Tita u portu


Inicijativa je na mestu samo ti se potkrala greška oko cimanja popova po prevozu. Imaju takav vozni park da bi im i Rotšild pozavideo!
zemljanin zemljanin 13:57 01.03.2014

Re: konak

Toliko puta sam insistirao na tome da se ne zatvaraju oči pred delovanjem grupe SPC ... ljudi su spremni da ne vide konstantnu zloupotrebu položaja religijskih institucija ... ovaj incident je samo ono što bode oči ali ispod je cela paleta kriminalnih delatnosti ... kada, ovde na blogu, insistiram na tome da popovi nemaju šta da traže na školskim proslavama i da ne mogu sprovoditi religijske obrede u državnim institucijama, nađe se popriličan broj onih kojima je to "normalno" ... pa im je normalno da decu u testovima pitaju za kršteno ime, pa je normalno da od dece na likovnom traže da crtaju svece itd ... pa je normalno da SPC pobija krstove po BG na mestima koja su predviđena za ambulante, biblioteke i sl. ... e pa svima kojima je to bilo normalno - Tesla je samo nastavak normalnosti ... "ruke da im posečeš, zubima bi otimali" ...
8c_competizione 8c_competizione 14:18 01.03.2014

Re: konak

Inicijativa je na mestu samo ti se potkrala greška oko cimanja popova po prevozu. Imaju takav vozni park da bi im i Rotšild pozavideo!


tacno, ALI problem nastaje uskoro kada krene "obnova" Slavije, pa krenu guzve i blato po putevima. znas da dzipovi ne voledu to ... a i mantije znaju da se ukaljaju!
8c_competizione 8c_competizione 14:19 01.03.2014

Re: konak

Toliko puta sam insistirao na tome da se ne zatvaraju oči pred delovanjem grupe SPC ... ljudi su spremni da ne vide konstantnu zloupotrebu položaja religijskih institucija ...


potpisujem svaku rec!
loader loader 20:26 01.03.2014

Re: konak

ljudi su spremni da ne vide konstantnu zloupotrebu položaja religijskih institucija ...


Religijske institucije i državne institucije barabar učestvuju u zloupotrebi. Osim svega navedenog u prethodnih nekoliko komentara ima još jedna "sitnica". Recimo da je ovo preseljenje zemnih ostataka Teslinih zaista nekakvo moranje i "ima svoje zašto". Ali evidentno je da se ne radi ni o kakvoj hitnoj stvari. To se može obaviti bilo kad u narednim mesecima, da ne kažem godinama, pa se ništa ne bi u toj razlici zaštetilo. Onda - otkud u tom važnom nacionalnom poslu jedan privremeni organ, i to u sred predizborne kampanje?!
Ta činjenica skoro bez sumnje ukazuje da ni privremeni organ, ni spc (čim u tome učestvuje) nisu dorasli bilo čemu drugom - osim da čak i Teslu upotrebe u dnevno-šićardžijske svrhe.
Ako tako mogu Teslu, gde je tek na skali njihovog poštovanja običan vernik, tj. običan građanin (glasač)?!
coviax coviax 09:48 02.03.2014

Re: konak

zemljanin
Toliko puta sam insistirao na tome da se ne zatvaraju oči pred delovanjem grupe SPC ... ljudi su spremni da ne vide konstantnu zloupotrebu položaja religijskih institucija ... ovaj incident je samo ono što bode oči ali ispod je cela paleta kriminalnih delatnosti ... kada, ovde na blogu, insistiram na tome da popovi nemaju šta da traže na školskim proslavama i da ne mogu sprovoditi religijske obrede u državnim institucijama, nađe se popriličan broj onih kojima je to "normalno" ... pa im je normalno da decu u testovima pitaju za kršteno ime, pa je normalno da od dece na likovnom traže da crtaju svece itd ... pa je normalno da SPC pobija krstove po BG na mestima koja su predviđena za ambulante, biblioteke i sl. ... e pa svima kojima je to bilo normalno - Tesla je samo nastavak normalnosti ... "ruke da im posečeš, zubima bi otimali" ...

POTPISAO!
loader loader 12:01 02.03.2014

Re: konak

Milan Karagaća Milan Karagaća 12:04 02.03.2014

Re: konak

potpisujem.
Ovo je trebalo da pročita gospođa ministarka energetike i drugi mali koji misle da su veliki. Pa valjda ministarka kao profesor zna da je Nikola Tesla bio naučnik a ne sveštenik.
"I ja sam se uvjerio da je učenje crkve teorijski lukava i štetna laž, a praktično je skup najgrubljeg praznovjerja i vradžbina koje potpuno prikrivaju sav smisao hrišćanskog učenja." Lav Tolstoj

Odgovor Lava Tolstoja sinodu RPC o njegovoj ekskomunikaciji
loader loader 12:14 02.03.2014

Re: konak

Kako god, o ovom pitanju ne bi trebalo da odlučuju protivnici religije, jer i oni su pristrasni, već da se izjasne pre svega naučni krugovi, i, naravno, da se neizostavno obrati pažnja na stav Tesline porodice (stav koji je poznat i koji je suprotan naprasnoj nameri ovog s konca i kanapa oformljenog privremenog organa Bg i spc).

Deo izjave dr Šuvakova:
" ... Apelujem na sve političke aktere u kampanji, da se manu Teslinih posmrtnih ostataka i da nam umesto toga predstave svoj plan za spas nauke koja je na izdisaju... ...!"
timotije timotije 15:44 02.03.2014

Re: konak

mikele9
da pokrenemo inicijativu za iseljenje Narodne Biblioteka i prevođenje namene u konak da se popovi ne cimaju po prevozu AKO prebace i Tita u portu


Inicijativa je na mestu samo ti se potkrala greška oko cimanja popova po prevozu. Imaju takav vozni park da bi im i Rotšild pozavideo!


Samuel Klemens, poznatiji kao Mark Tven, prijatelj Nikole Tesle, tvrdio je da „Kada bi Hrist sada bio ovde, postoji nešto što sigurno ne bi bio - hrišćanin!“
ABOSUS OPTIMI PESSIMUS (Najgora je zloupotreba najboljega).
timotije timotije 16:00 02.03.2014

Re: konak

Evo čoveka ko se najbolje razume sa SPC, OVDE
timotije timotije 16:19 02.03.2014

Re: konak

Milan Karagaća
potpisujem.
Ovo je trebalo da pročita gospođa ministarka energetike i drugi mali koji misle da su veliki. Pa valjda ministarka kao profesor zna da je Nikola Tesla bio naučnik a ne sveštenik.
"I ja sam se uvjerio da je učenje crkve teorijski lukava i štetna laž, a praktično je skup najgrubljeg praznovjerja i vradžbina koje potpuno prikrivaju sav smisao hrišćanskog učenja." Lav Tolstoj

Odgovor Lava Tolstoja sinodu RPC o njegovoj ekskomunikaciji


A evo čoveka koji se najbolje razume sa popovima. Link: FOTO NJUZ: Tomislav Nikolić predstavio javnosti svoju omiljenu skrpitu.
gorio92 gorio92 18:34 02.03.2014

Re: konak

Ukaljali su oni mantije, oprati se ne mogu
loader loader 19:15 02.03.2014

Re: konak

ALi avaj:
... još jedna vest ...




8c_competizione 8c_competizione 19:31 02.03.2014

Re: konak

dakle moramo i ovde ostavljati komentare
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:29 01.03.2014

Pa nemam reči

stvarno, cela zajednica bruji o ovom skandalu.

Ogadiće nam političari sve.
godec godec 12:31 01.03.2014

Re: Pa nemam reči

Ogadiće nam političari sve.


A popovi?
mikele9 mikele9 13:20 01.03.2014

Re: Pa nemam reči

uros_vozdovac
Ogadiće nam političari sve.

godec
A popovi?

Naša sreća je te smo sekularna država
8c_competizione 8c_competizione 22:35 03.03.2014

Marko Somborac: car!



evo jedne inicijative, da ugovorimo sa Irinejom: da prebacimo mosti Sv Save u Muzej Nikole Tesle

godec godec 12:30 01.03.2014

Zloupotreba Tesle

Još jedna u nizu zloupotreba istorijskih ličnosti.
8c_competizione 8c_competizione 14:39 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

Još jedna u nizu zloupotreba istorijskih ličnosti.


mozemo nesto uraditi i sami

molim Vas da otvorite ove stranice dole gde imate mail adrese nekih od Tesla udruzenja po svetu i trazite od njih podrsku i potpisivanje peticija na Facebook-u i na drugim peticijama koje su ovde organizovane:

Tesla Memorial Society

Tesla Society Schweiz

Tesla Memorial Society of New York


Tesla Science Foundation


mnogo vise linkova OVDE
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:24 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

godec
Još jedna u nizu zloupotreba istorijskih ličnosti.

Da.
A evo šta kaže neko ko je njegov srodnik:
Nada Tesla: "Svi znamo ko je i šta je on, nema potrebe da dalje o tome pišemo, nije ni bitno da li je bio vernik ili ne, po želji njegove familije urna je položena u muzej i tu treba i da ostane, i sramno je da ga neko koristi u svojoj predizbornoj kampanji. Kako se sve ovo ne bi završilo samo sa našim komentarima na fejzbuku trebalo bi da vidimo kakve mere se mogu preduzeti da se ovo spreči."
st.jepan st.jepan 15:50 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

kakve mere se mogu preduzeti da se ovo spreči."

Hm, pokušavam da se prisetim makar jednog uspešnog sprečavanja...
Ma čega krupnog - tornada, zemljotresa, nekog državnog projekta, erupcije, poplave...


8c_competizione 8c_competizione 17:24 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

St.Jebane mali podsetnik:

ovo je jedna od uspesnih akcija

i ovo je nekoliko uspesnih akcija

itd.

dakle, samo treba pokrenuti lenjo dupe, presaviti elektronski tabak i raspaliti tamo gde treba
st.jepan st.jepan 17:53 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

8c_competizione
St.Jebane mali podsetnik:

ovo je jedna od uspesnih akcija

i ovo je nekoliko uspesnih akcija

itd.

dakle, samo treba pokrenuti lenjo dupe, presaviti elektronski tabak i raspaliti tamo gde treba


Da, oba slučaja su mi poznata.
Svaka čast, ali nemaju apsolutno nikakve veze sa temom bloga, pa dakle ni s mojim komentarom.

Biće da ništa ne sputava tvoje asocijacije, zar ne?
Začas si skliznuo do mog dupeta, pa do vickasto-lascivnog izvrtanja mog nicka...
OK, uvažavam, al veruj, slaba vajda - nisam iz te priče.

8c_competizione 8c_competizione 17:57 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

a OVDE mozete da ostavite iskrena misljenja o tome sta mislite o ovakvom potezu Vlade te koliko ce ih to kostati na izborima



8c_competizione 8c_competizione 19:32 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

Biće da ništa ne sputava tvoje asocijacije, zar ne?
Začas si skliznuo do mog dupeta, pa do vickasto-lascivnog izvrtanja mog nicka...
OK, uvažavam, al veruj, slaba vajda - nisam iz te priče.


bice da mi je prst skliznuo na tastaturi

pardon
8c_competizione 8c_competizione 19:33 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

Svaka čast, ali nemaju apsolutno nikakve veze sa temom bloga, pa dakle ni s mojim komentarom.


sa temom bloga, kao gradjanskom inicijativom za sprecavanje gluposti, itekako ima veze

bar po meni ...
st.jepan st.jepan 20:20 02.03.2014

Re: Zloupotreba Tesle

8c_competizione
Svaka čast, ali nemaju apsolutno nikakve veze sa temom bloga, pa dakle ni s mojim komentarom.


sa temom bloga, kao gradjanskom inicijativom za sprecavanje gluposti, itekako ima veze

bar po meni ...


Moj gorko rezignirani komentar, kojeg si izgleda shvatio odveć bukvalno, odnosio se na zanemarljivu mogučnost da gradjanske inicijative i argumentovano ukazivanje nekorumpirane struke, spreče krupne i dalekosežne, a već na prvi pogled luzerske državne projekte.

Primeri pak učinkovitog pritiska javnosti koje ti navodiš (natrljavanje nosa nekom homofobičnom profesoru, primoravanje države da se bar malo pozabavi lečenjem teško bolesne dece), svakako su ohrabrujući, ali to je ipak bitno drugačiji format.

Naravno, ni ja ne mislim da treba unapred odustajti - čak i da tako mislim, reflesko bih se koprcao, ali ne treba ni preterivati s očekivanjima.
Tesla je ipak prevelik kapital da bi ga Vlast tek tako ispustila iz šaka i odrekla se uočenog šićara.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:33 01.03.2014

Aman, baš za vikend? ☻

Aman, što baš za vikend - ako se je već moralo živcirati one koji su prethodno propustili da uoče ovu po mnogome skaradnu vest, zar nije to moglo recimo u sredu? Eventualno ponedeljak ;>

                  
mikele9 mikele9 13:24 01.03.2014

Re: Aman, baš za vikend? ☻

Aman, što baš za vikend - ako se je već moralo živcirati one koji su prethodno propustili da uoče ovu po mnogome skaradnu vest, zar nije to moglo recimo u sredu? Eventualno ponedeljak ;>

Subota je pravi dan! U nedelju počneš da misliš na radni ponedeljak, u sredu se polako pripremaš za vikend
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 14:00 01.03.2014

Re: Aman, baš za vikend? ☻

Subota je pravi dan! U nedelju počneš da misliš na radni ponedeljak, u sredu se polako pripremaš za vikend


Kako ko, kako ko U sredu se je već oguglalo od političko-svakodnevnog živciranja, u ponedeljak se lako izbegnu uzroci za "isto" (koje se ne isrpljuje time da se u tekstu nekog već Faktora pročita totalno nepismena upotreba "istog" ☻) a vikend, e to je za sasma druge vrste živciranja

              
looping looping 12:35 01.03.2014

1

Nastavak intervjua:
"Ja sam ove ideje izneo daleko pre nego što su bihejvioristi, predvođeni Pavlovom u Rusiji i Votsonom u Sjedinjenim državama, objavili koncept svoje nove psihologije. Ovo, očigledno mehanicističko shvatanje nije u suprotnosti sa etičkim shvatanjima života. Opšte prihvatanje ovih postavki ne bi razorilo religiozne ideale. Danas su budizam i hrišćanstvo najveće religije, i po broju vernika i po značaju. Verujem da će njihova suštinska shvatanja izgraditi novu religiju ljudske duše u dvadeset prvom veku..."
mikele9 mikele9 13:26 01.03.2014

Re: 1

Danas su budizam i hrišćanstvo najveće religije, i po broju vernika i po značaju. Verujem da će njihova suštinska shvatanja izgraditi novu religiju ljudske duše u dvadeset prvom veku..."

Tu je malo fulao! Uskoro ćemo svi biti muhamedanci!
looping looping 13:40 01.03.2014

Re: 1

e: 1
Danas su budizam i hrišćanstvo najveće religije, i po broju vernika i po značaju. Verujem da će njihova suštinska shvatanja izgraditi novu religiju ljudske duše u dvadeset prvom veku..."

Tu je malo fulao! Uskoro ćemo svi biti muhamedanci!


Ma jok. Tesla nikad nije fulao, samo nije dovoljno shvaćen.
8c_competizione 8c_competizione 14:22 01.03.2014

Re: 1

novu religiju ljudske duše


mislim da je ovde glavni prc...

mislim da je Tesla zamisljao tu "novu religiju" malko drugacije od toga kako je zamisljaju i Irinej i SPC, te papa, muhamedanci itd.
looping looping 14:29 01.03.2014

Re: 1

mislim da je Tesla zamisljao tu "novu religiju" malko drugacije od toga kako je zamisljaju i Irinej i SPC, te papa, muhamedanci itd.

Irinej i papa ništa ne zamišljaju, njihovo razmišljanje se isključivo bazira na materijalnom. A ne znam koji su ovi "SPC i muhamedanci".
Hansel Hansel 14:32 01.03.2014

Re: 1

Tesla nikad nije fulao, samo nije dovoljno shvaćen.

Ovo drugo je sigurno tačno, ovo prvo ne znamo zbog ovog drugog.

Koliko se zna (ili koliko sam bar ja saznavao), nije nikad prihvatio teoriju (teorije) relativnosti, a ni kvantnu fiziku (baš ću sada opet da potražim članke o tome).

A što se ovoga (iz inicijalnog teksta) tiče:
ali je nauka suprotstavljena teološkim dogmama jer se nauka zasniva na činjenicama

ova "inicijativa" se može čitati i kao priznanje vrednosti nauke od strane crkve. Ili bi bar na to trebalo okrenuti. Ja bih, u stvari, hteo da pročitam tumačenje suštine ove inicijative i šta ona sobom nosi, šta nosi štetno po bilo koga? I ko i na koji način ovim profitira? Stvarno ne kapiram šta će SPC ovim dobiti.

A Tesla je, inače, u tom intervjuu, bar po citatu dostupnom na internetu, rekao i ovo:
Jedini metod koji bi odgovarao našem osećanju civilizovanog ponašanja je sterilizacija i potiskivanje seksualnog instikta kod neprilagođenih jedinki. Nekoliko evropskih i neke članice unije Sjedinjenih država odlučuju se da sterilizuju kriminalce i mentalno poremećene osobe. To nije dovoljno. Naučnici stalno vrše pritisak da se osnivanje bračne zajednice učini što težim. Svakome ko nije pouzdan roditelj neće biti dopušteno da stvara potomstvo. Za jedan vek od danas, normalnoj osobi biće jednako neprihvatljivo da opšti sa neprilagođenim pripadnicima društva koliko i sa običnim kriminalcima.
8c_competizione 8c_competizione 14:36 01.03.2014

Re: 1

A ne znam koji su ovi "SPC i muhamedanci".


jesil' cuo za izreku "naivan ko francuska sobarica"?

sjasi ...
looping looping 14:41 01.03.2014

Re: 1

jesil' cuo za izreku "naivan ko francuska sobarica"?

sjasi ...

Niti jašem, nit' me jašu. Tako da ne kontam.
gavrilo gavrilo 18:04 01.03.2014

Re: 1

8c_competizione
novu religiju ljudske duše


mislim da je ovde glavni prc...

mislim da je Tesla zamisljao tu "novu religiju" malko drugacije od toga kako je zamisljaju i Irinej i SPC, te papa, muhamedanci itd.


ne malko vec potpuno drugacije

...i mislim da bi trebalo pokrenuti peticiju prikupljanje potpisa da se zaustavi ovo
Nikola Tesla ne pripada SPC
Srbija ne pripada SPC
Svet ne pripada SPC

ovo samo pokazuje koliko smo neodgovorni prema liku Nikole Tesle
umesto da njegovu velicinu podelimo citavom svetu mi ga ogradjujemo i sabijamo, mi njega koristimo da bi smo podelili nas svetu.Boze sacuvaj.

Njegova velicina je bas ta sto je radio u korist celog covecanstva a ne jednog naroda i njegove crkve.

Da se mene pita njegove zemne ostatke bih pohranio na svetloj strani meseca.
8c_competizione 8c_competizione 18:47 01.03.2014

Re: 1

...i mislim da bi trebalo pokrenuti peticiju prikupljanje potpisa da se zaustavi ovo
Nikola Tesla ne pripada SPC
Srbija ne pripada SPC
Svet ne pripada SPC


+1

umesto da njegovu velicinu podelimo citavom svetu mi ga ogradjujemo i sabijamo, mi njega koristimo da bi smo podelili nas svetu.Boze sacuvaj.




Njegova velicini je bas ta sto je radio u korist celog covecanstva a ne jednog naroda i njegove crkve.




Da se mene pita njegove zemne ostatke bih pohranio na svetloj strani meseca.


mislim da je ovo genijalna ideja i da bi bilo totalno cool ukoliko bismo poceli da skupljamo glasove i kontaktiramo NASA, EASA, Ruse (bracu naravno) ili Kineze!

ovo bi bilo nesto najbolje sto bi smo mogli da uradimo za Teslu!

fenomenalna ideja!

pocnimo ODAVDE
gavrilo gavrilo 19:28 01.03.2014

Re: 1


Mozda za pocetak preko fejsbuka nesto zapoceti?
Ja bas i ne baratam najbolje sa tim stvarima i nemam fejsbuk, mozda bi mogao ti neku grupu da napravis ili tako nesto?...uglavnom koliko sam upucen preko fejsbuka se moze promeniti svet
treba za pocetak zaustaviti ovu ideju sa Hramom
a NASA kao sto kazes bi mozda i bila zainteresovana da uradi to

hajde kreni otvarati fejsbuk stranicu

edit:
evo ja sam rasirio to putem dva komentara na dva razlicita sajta mozda jos neko vidi i prikljuci se
charlie charlie 19:47 01.03.2014

Re: 1

gavrilo
8c_competizione
novu religiju ljudske duše


mislim da je ovde glavni prc...

mislim da je Tesla zamisljao tu "novu religiju" malko drugacije od toga kako je zamisljaju i Irinej i SPC, te papa, muhamedanci itd.


ne malko vec potpuno drugacije

...i mislim da bi trebalo pokrenuti peticiju prikupljanje potpisa da se zaustavi ovo
Nikola Tesla ne pripada SPC
Srbija ne pripada SPC
Svet ne pripada SPC

ovo samo pokazuje koliko smo neodgovorni prema liku Nikole Tesle
umesto da njegovu velicinu podelimo citavom svetu mi ga ogradjujemo i sabijamo, mi njega koristimo da bi smo podelili nas svetu.Boze sacuvaj.

Njegova velicini je bas ta sto je radio u korist celog covecanstva a ne jednog naroda i njegove crkve.

Da se mene pita njegove zemne ostatke bih pohranio na svetloj strani meseca.

Нисам знао да Тесла није Србин ??
Где га ограђујемо !?
Да ли ће другима (не-Србима и атеистима) бити забрањено да дођу до храма Светог Саве ?
gavrilo gavrilo 20:10 01.03.2014

Re: 1

Pogresno se postavljaju stvari.
BITI covek je ispred BITI Srbin.

a Tesla je VELIKI COVEK.

...ili

Tesla je VELIKI SRBIN.

Sta je vece a sta manje?

.....

a koliko je tek malo-veliko to jesi li Pravoslavni vernik ili nesto trece?

.....

Ne odajemo mi nikakvo priznanje Tesli, mi se sluzimo njime.
Tacnije ovo trece se sluzi njime.
Tesla je pocastvovan da bude deo toga treceg.
charlie charlie 20:22 01.03.2014

Re: 1

gavrilo
Pogresno se postavljaju stvari.
BITI covek je ispred BITI Srbin.

a Tesla je VELIKI COVEK.

...ili

Tesla je VELIKI SRBIN.

Sta je vece a sta manje?

.....

a koliko je tek malo-veliko to jesi li Pravoslavni vernik ili nesto trece?

.....

Ne odajemo mi nikakvo priznanje Tesli.Mi se sluzimo njime.
Tacnije ovo trece se sluzi njime.
Tesla je pocastvovan da bude to trece.

Зашто мислиш да када неко каже да је Тесла Србин тиме умањује њега као великог човека !?
Зашто само Србин не може бити велики човек !
Пишеш глупости !
Но, олакшавајућа околност је што тога ниси свестан.
gavrilo gavrilo 20:32 01.03.2014

Re: 1

Ne bih se ja tebi pravdao.
Jedno je sigurno.
Srbi Teslu nisu razumeli ni posle 100 godina.


zemljanin zemljanin 20:54 01.03.2014

Re: 1

gavrilo


Super ideja ... još kad bi i Irke krenuo da mu opeva nešto
hajkula1 hajkula1 21:02 01.03.2014

Re: 1

gavrilo


Da se mene pita njegove zemne ostatke bih pohranio na svetloj strani meseca.




Ti se ne pitaš (ili je razumljivije, tebe se ne pita).


Po želji Nikole Tesle, na sahrani je svirana srpska pesma Tamo daleko. Da je tražio Mesečevu sonatu, onda bi možda moglo da se razmiššlja o slanju urne na Mesec.
zemljanin zemljanin 21:18 01.03.2014

Re: 1

hajkula1
Po želji Nikole Tesle, na sahrani je svirana srpska pesma Tamo daleko. Da je tražio Mesečevu sonatu, onda bi možda moglo da se razmiššlja o slanju urne na Mesec.

kakve veze ima pesma, koju je on naručio, sa bilo čime, osim da mu se očito svidjala baš ta pesma ?

Čovek je umro i nema apsolutno više nikakvog smisla niti razloga da se bavimo tom temom ... i ne bi se ni bavili da prodavci magle 1 i prodavci magle 2, nisu smislili kako da nam opet prodaju maglu ...
8c_competizione 8c_competizione 21:36 01.03.2014

Re: 1

Да ли ће другима (не-Србима и атеистима) бити забрањено да дођу до храма Светог Саве ?


pa ako ih bas budemo docekivali ko Tatona, cini mi se da ce, po efektu, biti!
hajkula1 hajkula1 21:46 01.03.2014

Re: 1

zemljanin


Čovek je umro i nema apsolutno više nikakvog smisla niti razloga da se bavimo tom temom ... i ne bi se ni bavili da prodavci magle 1 i prodavci magle 2, nisu smislili kako da nam opet prodaju maglu ...



Naravno.
Znači za preterivanje u komentarima gde se potkaći i ono gde pristojnost nalaže bar uzdržanost, krivi su oni (prodavci magle).

Kako su prodavci magle, zloupotrebili Nikolu Teslu i SPC u predizbornoj kampanji za ličnu promociju, tako i pojedini ovde na blogu zloupotrebljavaju događaj, da popljunu SPC pa i samog Nikolu Teslu.

gavrilo gavrilo 22:25 01.03.2014

Re: 1

hajkula1
gavrilo


Da se mene pita njegove zemne ostatke bih pohranio na svetloj strani meseca.




Ti se ne pitaš (ili je razumljivije, tebe se ne pita).


Po želji Nikole Tesle, na sahrani je svirana srpska pesma Tamo daleko. Da je tražio Mesečevu sonatu, onda bi možda moglo da se razmiššlja o slanju urne na Mesec.


volim kada se iznose cinjenice, upravu si skroz
cinjenica je i da nije trazio da se sahrani u Beogradu i da nije pominjao nikakav hram.
cinjenica je i da je umro u bedi zaboravljen od iste te crkve i tog naroda koji se danas otima za njegov pepeo.
potpuno je nebitno koja je pesma svirala na njegovoj sahrani jer nije on nas zaduzio zbog te pesme i zbog toga sto je Srbin.
cinjenica je da je na toj sahrani bilo svega nekoliko Srba

ne mogu a da ne kazem i ovo...prosto me teras
eto recimo kada su bili oni protesti protiv parade ponosa, protestanti i branitelji srpstva su se u jednom trenutku povukli u dvoriste Saborne crkve gazeci preko grobnih mesta Vuka Karadzica i Dositeja Obradovica jer nisu znali da ti grobovi uopste postoje.
Hajde bar Teslu da sacuvamo od srbovanja i grob mu napravimo na Mesecu.
hajkula1 hajkula1 22:44 01.03.2014

Re: 1

8c_competizione
Да ли ће другима (не-Србима и атеистима) бити забрањено да дођу до храма Светог Саве ?


pa ako ih bas budemo docekivali ko Tatona, cini mi se da ce, po efektu, biti!



Ne bih pomislila, kad ono grobar i to ekstremni. Sam se svrstao.


P.S.
Tesla, SPC, Taton...
Hansel Hansel 00:28 02.03.2014

Re: 1

gavrilo
cinjenica je i da je umro u bedi zaboravljen od iste te crkve i tog naroda koji se danas otima za njegov pepeo.

Ako ćeš tom logikom, najpre je zaboravljen od onih kojima je zaradio bogatstvo, koji su od njega imali direktne koristi. Ali, da ne pravdam ni narod (koji ga nije ni zapamtio, pa je teško mogao i da ga pamti) ni crkvu (kojoj bar možemo da zahvalimo što nije spaljivala takve umove kao "sestrinska" ).
cinjenica je i da nije trazio da se sahrani u Beogradu i da nije pominjao nikakav hram.

Pa, nije tražio ni da se sahrani na Mesecu!

zemljanin
kakve veze ima pesma, koju je on naručio, sa bilo čime, osim da mu se očito svidjala baš ta pesma ?

Ih, Zemo, pa valjda uvek postoji neki razlog zašto se nekome sviđa neka pesma, a naročito zašto neku traži da mu se svira na sahrani?
charlie charlie 08:21 02.03.2014

Re: 1

zemljanin
hajkula1
Po želji Nikole Tesle, na sahrani je svirana srpska pesma Tamo daleko. Da je tražio Mesečevu sonatu, onda bi možda moglo da se razmiššlja o slanju urne na Mesec.

kakve veze ima pesma, koju je on naručio, sa bilo čime, osim da mu se očito svidjala baš ta pesma ?

Čovek je umro i nema apsolutno više nikakvog smisla niti razloga da se bavimo tom temom ... i ne bi se ni bavili da prodavci magle 1 i prodavci magle 2, nisu smislili kako da nam opet prodaju maglu ...

Умре човек и апсолутно више да се не бавимо тиме ... Колики ...... треба бити па написати такву глупост !?
mikele9 mikele9 10:10 02.03.2014

Re: 1

Kako su prodavci magle, zloupotrebili Nikolu Teslu i SPC u predizbornoj kampanji za ličnu promociju, tako i pojedini ovde na blogu zloupotrebljavaju događaj, da popljunu SPC pa i samog Nikolu Teslu.

Na sajtu Muzeja Nikole Tesle piše:
U trećoj prostoriji Muzeja postavljena je urna s Teslinim posmrtnim pepelom, u pozlaćenoj kugli, na kamenom postolju. Teslini posmrtni ostaci kremirani su u Njujorku, a 1957. godine preneseni su u Beograd.

Priznaj da je intrigantno što su posle 57 godina odlučili da je baš sad trenutak....etc.
Hansel Hansel 11:19 02.03.2014

Re: 1

Priznaj da je intrigantno što su posle 57 godina odlučili da je baš sad trenutak....etc.

Pa, spremali se već osam (ili čak i više) godina!

Sve u svemu, da zaključim svoje učešće ovde, ja sam iznenađen značajem koje sve strane u ovom sporu pridaju zemnim ostacima, a naročito pepelu (a ko zna i šta je u toj kugli ).

Da se malo našalim: ko zna da li su Amerikanci stvarno kremirali zemne ostatke, da li su makar uzeli uzorke tkiva... možda su ga i klonirali?! (Ako mene pitate, vrlo zgodna konstrukcija za neki film. )

Još malo teorije zavere -- zašto nema nijednog filmskog i audio snimka Tesle? (Ali stvarno je nejasno zašto niko nije našao za shodno da Teslu ovekoveči na taj način; pitao sam i Jelenkovića -- direktora Muzeja N. Tesle, potvrdio mi je da takvi snimci ne postoje, odnosno da svakako nisu dostupni javnosti, ako i postoje.)
hajkula1 hajkula1 11:42 02.03.2014

Re: 1

mikele9
Kako su prodavci magle, zloupotrebili Nikolu Teslu i SPC u predizbornoj kampanji za ličnu promociju, tako i pojedini ovde na blogu zloupotrebljavaju događaj, da popljunu SPC pa i samog Nikolu Teslu.

Na sajtu Muzeja Nikole Tesle piše:
U trećoj prostoriji Muzeja postavljena je urna s Teslinim posmrtnim pepelom, u pozlaćenoj kugli, na kamenom postolju. Teslini posmrtni ostaci kremirani su u Njujorku, a 1957. godine preneseni su u Beograd.

Priznaj da je intrigantno što su posle 57 godina odlučili da je baš sad trenutak....etc.



Samo slep može da previdi trenutak. Naravno da negodujem zbog zloupotrebe Nikole Tesle.
Ubeđena sam da je to dovoljan argument.
Ali, ovde se iznose spekulacije, te nije tražio da bude sahranjen u Beogradu, te nije se osećao Srbinom nego građaninom sveta... Tražio je pesmu Tamo daleko, koju je voleo kažu, tek onako. Pa se zakljućuje "ozbiljno".

Zar osećanje srpstva isključuje osećanje građanina sveta??? Kao da bi bio jedini koji je Srbin i građanin sveta, ko je voleo Srbiju i ceo svet? Zar ljubav prema svom narodu isključuje ljubav prema svim ljudima?

Koliko su pročitali o njemu ali onako ozbiljno? Za početak njegovu autobiografiju. Za početak, pa onda redom druge knjige i tekstove. Onda se ne bi događalo da na ovom blogu negiraju da je Srbin, ne tako davno, neki su negirali njegov učinak u nauci, pa ga svojataju raznorazni gej-aktivisti, pa raznorazni sektaši. Stvarno mi je muka.

Neka prestanu s manipulacijama u predizbornim kampanjama i u ostalim prilikama. Iz poštovanja prema Nikoli Tesli, neka se pridržavaju onoga što je sam zapisao.

8c_competizione 8c_competizione 13:52 02.03.2014

Re: 1

Нисам знао да Тесла није Србин


izvini molim te kako dodje do ovog zakljucka na osnovu onoga sto je Gavrilo napisao?

covek lepo napisa da

Nikola Tesla ne pripada SPC


ima jako mnogo "Srbina" koji ne pripadaju SPC: za pocetak JA!
8c_competizione 8c_competizione 14:44 02.03.2014

Re: 1

zloupotrebljavaju događaj, da popljunu SPC


ej Hajkula, daj oladi malo

SPC pljuje i gazi i vredja nasu (ok, siguran sam MOJU) inteligenciju gotovo svaki put kada otvori usta (EDIT: nicim izazvano!), zasto bi ih stedeli uopste komentarima koje potpuno zasluzuju!

ako im se ne svidja, neka se preispitaju zasto ih neko toliko "mrzi". ali iskreno pred samim sobom!
st.jepan st.jepan 16:31 02.03.2014

Re: 1

pitao sam i Jelenkovića -- direktora Muzeja N. Tesle,

I ja bih Jelenkovića, po mom sudu vrlo pametnog, osetljivog i pristojnog čoveka, rado pitao šta ovim povodom misli, ali uvidjam, to ne bi bilo uvidjavno - zna se ko postavlja i razrešuje direktore muzeja.
Pokušavali ovih dana da ga to isto pitaju neuvidjavni novinari, al' džaba - Jelenović čas na sastanku, čas na godišnjem odmoru, čas radi ograničeno (samo po dva sata, al ne zna se koja)...
Pre tri godine, medjutim, kad je Ideju o preseljenju urne ispovrtelo Društvo Sveti Sava, dakle u vreme kad Ideja još nije imala snagu i neumitnost cunamija, bio je, dabome, rezolutno protiv.

P.S. Verujem, tj želeo bih da verujem, da će se Vlada (Jelenković) ipak oglasiti.
I da će se SANU oglasiti.
timotije timotije 16:50 02.03.2014

Re: 1

A Tesla je, inače, u tom intervjuu, bar po citatu dostupnom na internetu, rekao i ovo:
Jedini metod koji bi odgovarao našem osećanju civilizovanog ponašanja je sterilizacija i potiskivanje seksualnog instikta kod neprilagođenih jedinki. Nekoliko evropskih i neke članice unije Sjedinjenih država odlučuju se da sterilizuju kriminalce i mentalno poremećene osobe. To nije dovoljno. Naučnici stalno vrše pritisak da se osnivanje bračne zajednice učini što težim. Svakome ko nije pouzdan roditelj neće biti dopušteno da stvara potomstvo. Za jedan vek od danas, normalnoj osobi biće jednako neprihvatljivo da opšti sa neprilagođenim pripadnicima društva koliko i sa običnim kriminalcima.


Ne tvrdim, ali je imao razloga da cilja i na Ajnštajna.
zemljanin zemljanin 18:39 02.03.2014

Re: 1

charlie
Умре човек и апсолутно више да се не бавимо тиме ... Колики ...... треба бити па написати такву глупост !?

Šta bi tebe zadovoljilo ? ... kako bi ti raspolagao "imovinom" ? ... da ga saseckamo pa u svaki hram po deo ... evo "Tesla probo" da se spasi sa spavljivanjem ali ne vredi ... nego da premerimo hramove pa procentualno da se pepeo razdeli ... da narod isceliva ...

Verovao ti u šta god ili ne, fizičko telo nakon smrti propada i nema nikakve veze sa živom osobom ... dok si živ - živ si, kad si mrtav - mrtav si ... onaj deo sa fizičkim telom da ne bi raspravljali "dušu, duh i sl".

I o čemu bi ti tu raspravljao ? ... možemo da pričamo o delu ali da pričamo o posmrtnim ostacima i to nakon pola veka ? ... pa šta kaže rodbina a šta kaže ustanva kojoj je to pocereno na čuvanje ?

Važno je ne skrnaviti lik i delo dede u suknji ? ... jel to ?
Hansel Hansel 00:24 03.03.2014

Re: 1

st.jepan
Pokušavali ovih dana da ga to isto pitaju neuvidjavni novinari, al' džaba - Jelenović čas na sastanku, čas na godišnjem odmoru, čas radi ograničeno (samo po dva sata, al ne zna se koja)...
P.S. Verujem, tj želeo bih da verujem, da će se Vlada (Jelenković) ipak oglasiti.

Evo, oglasio se, video sam prilog na B92 i potpuno se slažem s rezonom koji je izneo (makar to bilo i diplomatski s njegove strane, naročito što je u v.d. statusu) -- naslednici su odlučili da se urna preseli iz SAD u Srbiju, naslednici imaju pravo i o ovome da odluče.
st.jepan st.jepan 00:32 03.03.2014

Re: 1

Hansel
st.jepan
Pokušavali ovih dana da ga to isto pitaju neuvidjavni novinari, al' džaba - Jelenović čas na sastanku, čas na godišnjem odmoru, čas radi ograničeno (samo po dva sata, al ne zna se koja)...
P.S. Verujem, tj želeo bih da verujem, da će se Vlada (Jelenković) ipak oglasiti.

Evo, oglasio se, video sam prilog na B92 i potpuno se slažem s rezonom koji je izneo (makar to bilo i diplomatski s njegove strane, naročito što je u v.d. statusu) -- naslednici su odlučili da se urna preseli iz SAD u Srbiju, naslednici imaju pravo i o ovome da odluče.

Jeste, video sam. Odlično je reagovao - možda i bolje što je izjavu taktički malo odložio.
Čoveka poznajem - stvarno bi me začudilo da se nije snašao.
8c_competizione 8c_competizione 22:06 03.03.2014

Re: 1

Ne bih pomislila, kad ono grobar i to ekstremni. Sam se svrstao.


P.S.
Tesla, SPC, Taton...


jel moze objasnjenje za nas sa jeftinijim kartama?
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 12:46 01.03.2014

...

Sporazum su potpisali partijarh srpski Irinej, ministarka energetike Zorana Mijhajlović...


Samo u Srbiji je posao ministarke energetike da pravi sahrane.

Ako je Hram - prazna betonska hala - najsvetije mesto srpskog naroda onda ne cudi stepen duhovnosti tog naroda.
mikele9 mikele9 13:12 01.03.2014

Re: ...

Ako je Hram - prazna betonska hala - najsvetije mesto srpskog naroda onda ne cudi stepen duhovnosti tog naroda.

Po meni, ne govorim o Svetom Savi, hram na Vračaru njemu posvećen je ruglo! Neka je najveći na Balkanu, neka je najveći na svetu ali ljudi moji kojem je idiotu palo na pamet da da ga obloži, onoliku građevinu, parčićima mermera veličine cigle pljoštimice!!!!!!!!!!!!! Tako velika građevina morala je da bude obložena velikim pločama 80 x 80 do 100 x 100cm. A i mermer je tuga jedna!
Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:21 01.03.2014

Re: ...

Po meni, ne govorim o Svetom Savi, hram na Vračaru njemu posvećen je ruglo!


Saglasan. Unutra hladno, prazno i sumorno - vise duhovnosti ima u glavnoj cekaonici BG Zeleznicke stanice.
mikele9 mikele9 13:30 01.03.2014

Re: ...

Saglasan. Unutra hladno, prazno i sumorno - vise duhovnosti ima u glavnoj cekaonici BG Zeleznicke stanice.

Dakle složismo se. Predlažem kad se izgradi Beograd na vodi da se Železnička stanica preimenuje u Hram a sadašnji Hram u sedište DSS-a.
Jukie Jukie 13:38 01.03.2014

Re: ...

Neues aus der Nachbarschaft
Sporazum su potpisali partijarh srpski Irinej, ministarka energetike Zorana Mijhajlović...
Samo u Srbiji je posao ministarke energetike da pravi sahrane. .

Pa ona je Teslina resorna ministarka (energetike), kao što je Jovanović resorni ministar za Svetog Savu (prosvete)
Sepulturero Sepulturero 13:50 01.03.2014

Re: ...

mikele9
Saglasan. Unutra hladno, prazno i sumorno - vise duhovnosti ima u glavnoj cekaonici BG Zeleznicke stanice.

Dakle složismo se. Predlažem kad se izgradi Beograd na vodi da se Železnička stanica preimenuje u Hram a sadašnji Hram u sedište DSS-a.


Слажем се са основном идејом блога и коментарима али не видим зашто се ту спомиње ДСС (чији присталица иначе нисам). Министарка и њен мали су СНС а патријарх је ваљда изван странака.

Пучанство бих такође хтео да подсетим да је веронаука уведена у школе на инсистирање Зорана Ђинђића, ДС.
8c_competizione 8c_competizione 14:25 01.03.2014

Re: ...

Пучанство бих такође хтео да подсетим да је веронаука уведена у школе на инсистирање Зорана Ђинђића, ДС.


cini se da je to najveca greska Dr Djindjica koju je sebi dopustio.

ipak, vise mi se cini da je to bio jedan od ustupaka (pobogu, to je osnovni zadatak politike) koje je morao da uradi sa Koshtunjavim da bi se uopste i pojavio 5. oktobra!

da je znao sta ga ceka od Kostunjavog, bacio bi ga sam sa terase Dvora u vece 5. oktobra
8c_competizione 8c_competizione 14:36 01.03.2014

Re: ...

Ako je Hram - prazna betonska hala - najsvetije mesto srpskog naroda onda ne cudi stepen duhovnosti tog naroda.


preporuka ko kuca!
highshalfbooze highshalfbooze 15:22 01.03.2014

Re: ...

ali ljudi moji kojem je idiotu palo na pamet da da ga obloži, onoliku građevinu, parčićima mermera veličine cigle pljoštimice!!!!!!!!!!!!!


Izgleda kao da je napravljen od lego kockica

A ovi obelisci piramidalnog oblika u vizantijskom stilu se lepo uklapaju u okruženje, pogotovo sa ovim betonskim posudama za smeće.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:50 01.03.2014

Re: ...

Pučanstvo bih takođe hteo da podsetim da je veronauka uvedena u škole na insistiranje Zorana Đinđića, DS.


Podsećaj ti slobodno, ali prvo podseti i sebe ;>

Nije tačno da je Đinđić "insistirao", čak dapače. tačno je da se on složio (imao je prećih stvari da ratuje sa bulumentom od toga), i još tačnije da je sledstveno svom pragmatizmu, veronatuk uveo mimo svih procedura, zakona, ustava i sl. - dekretom.

A inssitirali su svi ostali - prevashodno dSS Koštunica. pa od crkve do onog otužnog minsitra "vera" Šijakovića (*) i svakodnevno su izmišljali koješta po raznoraznim tv panelima - emisijama, pri tome lupetajući i lažući - Onoliko!

Da l je Đinđićeva ideja bila da je posle ukine (veronatuk) može se nagađati. Ali nema dvojbe da je dSS i prateća bliska im bulumenta ti kojima treba "zahvaliti" za veronatuk.

(*) tada Saveznog, iz srpske CG, a posle kada je CG postala crnogorska, e onda pobegao pa ga 2008. stavili na isto (mesto) ali srpsko,
zemljanin zemljanin 15:53 01.03.2014

Re: ...

Dont Fear The Reaper
... i još tačnije da je sledstveno svom pragmatizmu, veronatuk uveo mimo svih procedura, zakona, ustava i sl. - dekretom.

To se zove uzurpacija vlasti ... tkz. Vreme Uredbi
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 15:59 01.03.2014

Re: ...

zemljanin
Dont Fear The Reaper
... i još tačnije da je sledstveno svom pragmatizmu, veronatuk uveo mimo svih procedura, zakona, ustava i sl. - dekretom.

To se zove uzurpacija vlasti ... tkz. Vreme Uredbi


" Patrijarh je, dakle, dao do znanja da su data obećanja za uvođenje verske nastave i u osnovne i u srednje škole. Najveća podrška za vraćanje veronauke u škole dolazila je s vrha savezne države, konkretno od predsednika dr Vojislava Koštunice i saveznog ministra vera dr Bogoljuba Šiljakovića. A iz republičke vlade stizali su uglavnom suzdržani glasovi, koji su se svodili na to da se prethodno obavi šira javna rasprava, da se vidi da li će to biti verska nastava, istorija religije ili nešto slično i da se s tim ne žuri.

Crkva nije za odugovlačenje. U saopštenju za javnost sa zasedanja Svetog arhijerejskog sabora Srpske pravoslavne crkve, održanog od 14. do 23. maja 2001. godine u Beogradu, kaže se: "Sabor se zvanično obratio najvišim predstavnicima Srbije i Savezne Republike Jugoslavije sa zahtevom da se od početka iduće školske godine, u skladu sa međunarodnim konvencijama, demokratskim standardima u Evropi i svetu i demokratskim opredeljenjem naše države posle prošlogodišnjih političkih promena, poštujući pravo Crkve da decu i omladinu vaspitava u duhu vere, u sve prve razrede osnovnih i srednjih škola uvede redovna katihetska nastava, odnosno veronauka." Zatim se dodaje da se "Sabor zalaže da se to pravo poštuje i kada su u pitanju ostale istorijske crkvene i uopšte verske zajednice tradicionalno prisutne na našem prostoru". Pri tom, "u isto vreme Sabor pozdravlja činjenicu da niko svestan i odgovoran više ne spori potrebu prisustva i duhovno-prosvetiteljskog delanja Crkve u svim slojevima društva i oblastima javnog života".

Odgovor je stigao 4. jula i za mnoge je bio iznenađujući. Najpre je objavljeno šturo saopštenje da je, toga dana, patrijarh Pavle u Patrijaršijskom dvoru primio predsednika Koštunicu sa kojim je razgovarao o pitanjima "od zajedničkog interesa za našu crkvu i državu". A onda, u medijima, dosta širi prilog o prijemu i predsednika Vlade Srbije dr Zorana Đinđića kod patrijarha u Patrijaršijskom dvoru. Posle 40-minutnog razgovora iza zatvorenih vrata, kojem su prisustvovali i članovi Svetog arhijerejskog sinoda i republički ministar vera dr Vojislav Milovanović, kao i prilikom prijema predsednika Koštunice, premijer Đinđić je izašao pred novinare i kamere i rekao da je "glavna tema susreta bila tempo uvođenja veronauke" u naše škole, napominjući da "i naši učenici i njihovi roditelji imaju pravo izbora kao što je to u svakoj demokratskoj zemlji". Osim toga, Đinđić je predočio da se razgovaralo i o završetku radova na hramu Svetog Save na Vračaru. Obećao je da će vlada, kroz osnivanje konzorcijuma preduzeća i banaka koji uspešno posluju, pomoći završetak izgradnje ovog hrama.

Već sutradan u Vladi Srbije održan je sastanak premijera Đinđića, ministra vera dr Vojislava Milovanovića i ministra prosvete dr Gaše Kneževića sa predstavnicima svih tradicionalnih crkava i verskih zajednica na kojem je dogovoreno da se od 1. septembra, onako kako je predlagano, u prvim razredima osnovnih i srednjih škola, kao izbornim predmetom, krene s verskom nastavom. Za one koji to ne žele, predviđen je drugi alternativni predmet. Ministar Knežević predložio je da to bude predmet u kojem bi se učilo o demokratiji, ljudskim pravima i toleranciji.

Sveti arhijerejski sinod SPC pozdravio je odluku o povratku verske nastave u škole i ocenio je kao "prekretnicu u duhovnoj i moralnoj obnovi društva". Sličan stav iznele su i druge crkve i verske zajednice.

Za mnoge to je bilo veliko iznenađenje, jer su se kao pobornici veronauke pokazali oni koji su do sada delovali rezervisano, a oni koji su se najviše zalagali za njeno vraćanje u škole, posle pedesetpetogodišnjeg odsustva, sada su zaćutali. U javnosti je doživljeno kao da je veronauka uvedena "na mala vrata", zbog sve češće pominjane nesloge između dva najmoćnija čoveka u zemlji, jugoslovenskog predsednika Koštunice i srpskog premijera Đinđića. Naime, pošto predsednik Koštunica važi za čoveka koji je blizak patrijarhu Pavlu i ima njegovu naklonost, mnogi tumače Đinđićevu odluku o vraćanju veronauke i obećanje pomoći za završetak hrama Svetog Save kao nastojanje da se u takvoj podršci ne zaostane. "

http://www.nin.co.rs/2001-07/12/18833.html
zemljanin zemljanin 16:30 01.03.2014

Re: ...

Veronauka je uvedena u škole - ne slažem se sa time ali poštujem zakon,
Himna je izglasana - ne slažem se sa većinom ali poštujem njihovu volju ... itd.

Legitimno je pravo, čak i SPC, da se bori za svoj položaj ... međutim, ne krši SPC zakone kada ih direktor škole pozove da mu okade filskulturnu salu ... ili ne krši SPC zakon kada direktor škole odredi da deca ima da idu i dočekaju poglavara ... tu društvo zatvara oči.

A kada SPC izdaje proglase sa temom netrpeljivosti prema određenim grupama ljudi - onda i oni krše zakon ... ali u svim tim slučajevima, neko krši zakon i ne želi da vidi prekršaje ... taj neko su obični ljudi do pravosudnih organa.

Ovo otimanje iz državnog muzeja je privatizacija ... znači izabrani predstavnici naroda automatski postaju suvereni vlasnici svega što je u vlasništvu države ... toliko je apsurdno sve ovo oko Tesle, da ne znam odakle da počnem ...

I konačno, to je rešena stvar ... Teslina urna biće preneta i to uz TV prenos ...
mikele9 mikele9 10:14 02.03.2014

Re: ...

Слажем се са основном идејом блога и коментарима али не видим зашто се ту спомиње ДСС

Zato što, upravo dok sam pisao odgovor, su me telefonom zvali iz DSS-a i pitali da li ću ih podržati. A ako te zanima moj odgovor, on je bio: NEĆU.
hajkula1 hajkula1 11:52 02.03.2014

Re: ...

highshalfbooze


A ovi obelisci piramidalnog oblika u vizantijskom stilu se lepo uklapaju u okruženje, pogotovo sa ovim betonskim posudama za smeće.




I ti si primetio piramidalne obeliske? Mislim da to ima veze i sa manipulacijom Nikole Tesle.
charlie charlie 13:37 02.03.2014

Re: ...

mikele9
Слажем се са основном идејом блога и коментарима али не видим зашто се ту спомиње ДСС

Zato što, upravo dok sam pisao odgovor, su me telefonom zvali iz DSS-a i pitali da li ću ih podržati. A ako te zanima moj odgovor, on je bio: NEĆU.

Штета !
То не значи да и даље нећу читати твоје приче. Додуше, и ти си жив човек, па и поред тога што су ти приче, већином одличне, нема смисла очекивати немогуће.
ivana23 ivana23 12:46 01.03.2014

***

Ti, nevedeni likovi koji su se sastali u Patrijarsiji...
... videce oni svoga boga!

Neues aus der Nachbarschaft Neues aus der Nachbarschaft 13:14 01.03.2014

Re: ***

Ništa prirodnije ni logičnije, nego da na tom najlepšem mestu grada i pored velike svetinje počivaju tri velika imena srpske istorije, kulture i nauke


mikele9 mikele9 13:33 01.03.2014

Re: ***

Ti, nevedeni likovi koji su se sastali u Patrijarsiji...
... videce oni svoga boga!

Ivana draga i ja im to želim ali izgleda slaba vajda, njima je bog zadnja rupa na svirali. Oni se vladaju po onom: U se, na se i poda se!
mikele9 mikele9 13:35 01.03.2014

Re: ***

Ništa prirodnije ni logičnije, nego da na tom najlepšem mestu grada i pored velike svetinje počivaju tri velika imena srpske istorije, kulture i nauke

Fali još jedno minare
Черевићан Черевићан 13:35 01.03.2014

етси Деус нон даретур

... videce oni svoga boga!


муњају Севе одозго са Храма
Црква-политика сврстани у једно
догма се ето стварности примакла
и ретко коме да је то свеједно
Kazezoze Kazezoze 16:01 01.03.2014

Re: ***

ivana23
Ti, nevedeni likovi koji su se sastali u Patrijarsiji...
... videce oni svoga boga!


znao sam!
baš rekoh: sad kad se udruže nebeske sile boga i tesle ima da varniči na sve strane!
a ivana iskoči sa slikom kao da mi čita misli.
8c_competizione 8c_competizione 18:51 01.03.2014

Re: ***

ih Ivancice, jos da oce te munje malko da oprze po popovima, pa da bude super!
blogov_kolac blogov_kolac 23:42 01.03.2014

Re: ***

ivana23
Ti, nevedeni likovi koji su se sastali u Patrijarsiji...
... videce oni svoga boga!


GROM NA SVETOG SAVU postace uobicajena pojava, cime ce SPC indirektno da aminuje realnost da je nenormalno kod nas normalno, na zadovoljstvo svake buduce vlasti Srbistana.





A posle Tesle, pretpostavljam da je sledeci nas proslavljeni pisac i nobelovac... Ivan Andrić
fantomatsicna fantomatsicna 00:27 02.03.2014

Re: ***

blogov_kolac

ivana23Ti, nevedeni likovi koji su se sastali u Patrijarsiji...... videce oni svoga boga!GROM NA SVETOG SAVU postace uobicajena pojava, cime ce SPC indirektno da aminuje realnost da je nenormalno kod nas normalno, na zadovoljstvo svake buduce vlasti Srbistana.A posle Tesle, pretpostavljam da je sledeci nas proslavljeni pisac i nobelovac... Ivan Andrić

Moli se Grom da udari u glavu onima koji donose ovakve odluke!
mikele9 mikele9 10:18 02.03.2014

Re: етси Деус нон даретур

муњају Севе одозго са Храма
Црква-политика сврстани у једно
догма се ето стварности примакла
и ретко коме да је то свеједно

Retko dragi G. Čer, zaista retko!
jkt2010 jkt2010 07:16 03.03.2014

Re: ***

Ivan Andrić

U ličnoj karti izdatoj 15. juna 1951. godine u Beogradu, u rubriku „narodnost“ književni velikan je upisao „srpska“. Mesec dana kasnije, 19. jula, u vojnoj knjižici za „narodnost“ uneo je - „Srbin“.

Link
jkt2010 jkt2010 09:05 03.03.2014

Re: ***

mikele9
Ništa prirodnije ni logičnije, nego da na tom najlepšem mestu grada i pored velike svetinje počivaju tri velika imena srpske istorije, kulture i nauke

Fali još jedno minare


Mislis, jos 2 ?

anonimni_autor anonimni_autor 15:57 03.03.2014

Re: ***

Neues aus der Nachbarschaft
Ništa prirodnije ni logičnije, nego da na tom najlepšem mestu grada i pored velike svetinje počivaju tri velika imena srpske istorije, kulture i nauke


Ja i jedan moj sada pokojni drugar smo sličnu karikaturu napravili još osamdesetih kada je njegova keva, inače teška bogomoljka, dala posle smrti njegovog oca svu porodičnu deviznu ušteđevinu za SS hram. - Deco - rekla je njemu i njegovom bratu - za vas su dinari, a devize su za Boga -. Onda smo joj na zahvalnici koju je dobila, docrtali četiri minareta po ugledu na Aja SofijuČak se dobro uklopilo jer to je onda samo bio crtež hrama.
8c_competizione 8c_competizione 14:16 01.03.2014

WTF!?!?!

ali je nauka suprotstavljena teološkim dogmama jer se nauka zasniva na činjenicama




jel organizovano skupljanje potpisa PROTIV ove inicijative SPC? rado bih se potpisao!
jkt2010 jkt2010 08:56 03.03.2014

Re: WTF!?!?!

8c_competizione
ali je nauka suprotstavljena teološkim dogmama jer se nauka zasniva na činjenicama




jel organizovano skupljanje potpisa PROTIV ove inicijative SPC? rado bih se potpisao!

Ti si protiv inicijative da se Tesla sahrani, ili si generalno protiv sahrana? Na primer, ocel' tvoja baba da bude sahranjena ili ces da je izlozis negde na nekom prigodnom mestu - decje igraliste ispred zgrade, baba jako voli da sedi tamo?
ivana23 ivana23 21:08 03.03.2014

Re: WTF!?!?!

Ti si protiv inicijative da se Tesla sahrani, ili si generalno protiv sahrana?


Ukoliko je osoba kremirana, ne sahranjuje se, vec se urna polaze.
Najcesce u rozarijum ili kolumbarijum, veoma retko se ukopava.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana