Budućnost| Obrazovanje

I ona je profesor?! Bezmozgizam i drugi -izmi

nurudin RSS / 09.03.2014. u 13:44

1185419_637138809668027_957239231_n.jpg



Komentari (147)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

looping looping 13:58 09.03.2014

1

Ona bi malo da promeni.
Mislim, knjigu.
nurudin nurudin 15:46 09.03.2014

Re: 1

looping
Ona bi malo da promeni.
Mislim, knjigu.


За почетак би могла де их прочита.
looping looping 16:17 09.03.2014

Re: 1

nurudin
looping
Ona bi malo da promeni.
Mislim, knjigu.


За почетак би могла де их прочита.

Jadnica, verovatno se od svoje osnovne škole muči sa svim tim knjigama.
Pa onda srednja, pa fakultet, pa sad na radnom mestu...

Treba je razumeti i dati joj nešto drugo da radi.





nurudin nurudin 16:27 09.03.2014

Re: 1

looping
nurudin
looping
Ona bi malo da promeni.
Mislim, knjigu.


За почетак би могла де их прочита.

Jadnica, verovatno se od svoje osnovne škole muči sa svim tim knjigama.
Pa onda srednja, pa fakultet, pa sad na radnom mestu...

Treba je razumeti i dati joj nešto dugo da radi.





Можда неки бирократизам...
aleksandarkarisik aleksandarkarisik 15:44 10.03.2014

Re: 1

За почетак би могла де их прочита.


Da ih je pročitala, ne bi ovo pisala. Ili je pročitala ali ne kapira. I jedno i drugo je porazno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:15 11.03.2014

Re: 1

ne se sekirate. stavili opasnu cicu u tefter. inače, ovakve stvari se dešavaju kada osoba previše čita Kurir, Tabloid, Alo, Svedok, Treće Oko... i slične brisoguze.
expolicajac expolicajac 13:59 09.03.2014

Što bi rekli mladi

Da nije ovo neka "paljevina".
hajkula1 hajkula1 14:08 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

expolicajac
Da nije ovo neka "paljevina".



Sumnjam. Sećam se proterivanja Zmaj Jove iz čitanki. Trenderski.
nurudin nurudin 15:47 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

expolicajac
Da nije ovo neka "paljevina".


Не, нажалост, ЕХ, није.

Чак је и врло надмена, у нискости ,,духа" свога.
blogovatelj blogovatelj 16:18 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Što bi rekli mladi
Da nije ovo neka "paljevina"


Veselnik Nurudin se prima na bilo šta što ima veze sa obrazovanjem, samo kad može da povodom toga zacvili i jaukne.
I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!
ivana23 ivana23 16:27 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!


Ova:

nurudin nurudin 16:45 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

blogovatelj
Što bi rekli mladi
Da nije ovo neka "paljevina"


Veselnik Nurudin se prima na bilo šta što ima veze sa obrazovanjem, samo kad može da povodom toga zacvili i jaukne.
I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!


Ето знам, из поузданих извора.

Јок, него треба да запевам. Је л' заиста нешто за песму у нашем образовном систему?
grebostrek.lurker grebostrek.lurker 17:12 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

ivana23
I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!

Ova:


a evo i iste nase prosvetarke na planeti Endor!



kanda to nije ta sa slike :))))
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:17 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

blogovatelj

I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!


Razni su oblici prosvećivanja, moj blogi. Kladim se da je profanka, ako je to ova tetka u kadi, popularnija medju starijim osnovcima i srednješkolcima nego bilo koje drugo nastavno osoblje.


zemljanin zemljanin 17:24 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Sve dok svaka šuša može da digne nogu i da krene sa "deci je teško, što moraju da uče, šta će im to ..." ovakve pojave (ne ove iz kade) su normalna posledica i dobijaju pobornike ... danas svako može da napiše "reformu obrazovanja" i da da lični pečat - ona je samo to artikulisala pre vremena ali to vreme očito da stiže ...
highshalfbooze highshalfbooze 18:05 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

ivana23
I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!


Ova:



Slušaj Nurudine, ja bih voleo da mi ova predaje.
nurudin nurudin 18:24 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

highshalfbooze
ivana23
I nije mi jasno kako zna da je individua koja je ovo pisala prosvetni radnik?!


Ova:



Slušaj Nurudine, ja bih voleo da mi ova predaje.


И ја, само не бих баш волео да ми предаје књижевност, више бих волео да ми буде веруочитељица, па да ми помогне дођем до епифаније.
blogovatelj blogovatelj 18:27 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Razni su oblici prosvećivanja, moj blogi. Kladim se da je profanka, ako je to ova tetka u kadi, popularnija medju starijim osnovcima i srednješkolcima nego bilo koje drugo nastavno osoblje.


Ja mislim da je megazvezda.
blogovatelj blogovatelj 21:56 09.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Ето знам, из поузданих извора.


Ako znaš iz pouzdanih izvora, onda je ovaj blog na nivou trača.
Nisam bio lenj i pogledao sam entitet istog imena na Fejsbuku.
Najnovija slika joj je i na ovoj veb stranici zakačena više puta.
Osoba piše svoja razmišljanja ili nastavlja lanac u primopredaji sadržaja koji svakodnevno cirkulišu društvenim mrežama.
Osoba koja mi sasvim sigurno ne bi bila interesantna da je pratim na internetu. Sem par postova, ostalo mi je manje više nezanimljivo.
Ti si je znači pratio i baš te dojmilo njeno razmišljanje?
margos margos 01:01 10.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Ti si je znači pratio i baš te dojmilo njeno razmišljanje?

Ona je to postovala na grupi 'Profesori srpskog jezika', gde je, verovatno, Nurudin član.
blogovatelj blogovatelj 01:51 10.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Ona je to postovala na grupi 'Profesori srpskog jezika', gde je, verovatno, Nurudin član.


Ово ипак не објашњава како он зна да је она професор.
alselone alselone 10:58 10.03.2014

Re: Što bi rekli mladi

Ово ипак не објашњава како он зна да је она професор.


Ovo ipak ne objasnjava kako ga ne zabole sta tamo neki likovi pisu po FB grupama. Koliko treba da budes dokon da bi naricao nad postovima nepoznatog lika u nekoj FB grupi? Za ovo su finski vozaci poezija.
mikele9 mikele9 14:42 09.03.2014

Sestro, tebra

naravno obraćam se spodobi (ako zaista nije nameštaljka, ne mislim na tebe nurudine) koja je napisala, nabaljezgala gluposti! Ako je po njenom, spisak je vrlo dugačak, treba izbaciti i Ivu Andrića, Danila Kiša, Borisava Pekića, Slobodana Selenića...da ne govorim o Lavu Tolstoju, Dostojevskom, Gogolju, Igou, Balzaku... Ona verovatno ima spisak svojih omiljenih Anabela koje bi da uvrsti u udžbenike!
nurudin nurudin 15:54 09.03.2014

Re: Sestro, tebra

mikele9
naravno obraćam se spodobi (ako zaista nije nameštaljka, ne mislim na tebe nurudine) koja je napisala, nabaljezgala gluposti! Ako je po njenom, spisak je vrlo dugačak, treba izbaciti i Ivu Andrića, Danila Kiša, Borisava Pekića, Slobodana Selenića...da ne govorim o Lavu Tolstoju, Dostojevskom, Gogolju, Igou, Balzaku... Ona verovatno ima spisak svojih omiljenih Anabela koje bi da uvrsti u udžbenike!


Микеле, не знам како да назовем ту појаву, манифестацију, креатуру, шта год, која испровоцирана чињеницом да су се на тесту из књижевности нашла питања у вези са Аном Франк и Николетином, онако ћифтански мотивисана још брани своју тезу, свасна да баљазга, као што се види из приложеног, она не одустаје од свог писанија.
mariopan mariopan 15:28 09.03.2014

?

Ne razumem, ko je profesor(ka)?

Ova Ana T.?
arianna arianna 15:53 09.03.2014

Re: ?

Ova Ana T.?


Dobro da zna ko je Brako Ćopić


- IZMI ...

Ja sam pre par godine prestala da postavljam slična pitanja... evo nekih razloga:

Desilo se da prolazim pored grupe učenika srednje škole, koji su sa svojom "profesorkom" krenuli na ekskurziju. Dotična je bila obučena krajnje neprimerno i ležerno, a ono malo krpica pokrivalo je taman toliko, da se ne kaže da je na put, krenula gola. Roditelji i prolaznici u čudu, a srednjoškolci ushićeni atraktivnim izgledom "profesorke".

Druga situacija - mlada nastavnica razredne nastave, bez trunke blama, vodi osnovce u pozorište, na dečju predstavu, u papučama za plažu, majicom na bratele, i lastex bermudama. Tamne naočare i velika torba se podrazumevaju, taman kako "dolikuje" poseti ustanovi kulture.

Treći primer - sednica nastavničkog veća i predlog da škola promeni ime u "Duško Radović". Javlja se profesor mašinstva, čovek u godinama, politički aktivan i mrtav ozbiljan pita "ko je Duško Radović?". U kancelariji počinje žamor, a on ponavlja preformulisano pitanje: "Šta je TAJ Radović uradio u životu, i po čemu poznat, da škola nosi njegovo ime?" Epilog - odustalo se od promene imena školi.


Da ne pominjem dizanje noge na stolice za vreme časa, jer profesorkama "otiču noge", i dopisivanje sms poruka, sa kolegama iz susednih učionica za vreme časa.

i još jedan profesorski biser:

"Branko Ćopić je izvršio samoubistvo skoćivši sa Brankovog mosta. Poznat je po tome, što je celog života kukao kako je siromašan, a pronašli ga sa mantilom punim para, ušivenim u postavu" .... kakav Nikoletina, kakvi orlovi koji rano lete?




nurudin nurudin 15:56 09.03.2014

Re: ?

mariopan
Ne razumem, ko je profesor(ka)?

Ova Ana T.?


Да, баш она која је срочила ово писаније. Ради са основцима, и шта ми можемо да очекујемо ако неко са оваквим ставом васпитава будуће генерације.
antioksidant antioksidant 15:59 09.03.2014

Re: ?

pa rajna nam je objasnila da su profesori visa bica sa specificnim pogledom na svet
ova profesorka se uklapa u opis
mariopan mariopan 16:03 09.03.2014

Re: ?

Да, баш она која је срочила ово писаније. Ради са основцима,

Jao.
mariopan mariopan 16:05 09.03.2014

Re: ?

arianna

Nisam znala da smo baš toliko potonuli, moja deca su odavno odrasla pa nemam uvid, ali ako je ovako...mogu samo da kažem teško nama.
nurudin nurudin 16:08 09.03.2014

Re: ?

Desilo se da prolazim pored grupe učenika srednje škole, koji su sa svojom "profesorkom" krenuli na ekskurziju. Dotična je bila obučena krajnje neprimerno i ležerno, a ono malo krpica pokrivalo je taman toliko, da se ne kaže da je na put, krenula gola. Roditelji i prolaznici u čudu, a srednjoškolci ushićeni atraktivnim izgledom "profesorke".


Можда су кренули на море. У аутобусима често нема климе, тако да... :)
Важно је да је оставила утисак код деце, ко шиша родитеље. :)))

Druga situacija - mlada nastavnica razredne nastave, bez trunke blama, vodi osnovce u pozorište, na dečju predstavu, u papučama za plažu, majicom na bratele, i lastex bermudama. Tamne naočare i velika torba se podrazumevaju, taman kako "dolikuje" poseti ustanovi kulture.


Можда је реч о интерактивној представи, ко ће га знати...



Javlja se profesor mašinstva, čovek u godinama, politički aktivan i mrtav ozbiljan pita "ko je Duško Radović?". U kancelariji počinje žamor, a on ponavlja preformulisano pitanje: "Šta je TAJ Radović uradio u životu, i po čemu poznat, da škola nosi njegovo ime?" Epilog - odustalo se od promene imena školi.


Па, стварно, за машинство, руку на срце, није урадио ништа.


Ви баш нешто имате против професора?
nurudin nurudin 16:16 09.03.2014

Re: ?

antioksidant
pa rajna nam je objasnila da su profesori visa bica sa specificnim pogledom na svet
ova profesorka se uklapa u opis


Пре бих рекао да се ова професорка уклапа у отпис.
arianna arianna 16:19 09.03.2014

Re: ?

@ mariopan
mogu samo da kažem teško nama

šta reći sem - tuga


Можда су кренули на море. У аутобусима често нема климе, тако да... :)


Na more sigurno nisu išli, a mislim da je bila ekskurzija za Budimpeštu i Prag.

Ви баш нешто имате против професора?


Ni pod razno
nurudin nurudin 16:20 09.03.2014

Re: ?

mariopan
arianna

Nisam znala da smo baš toliko potonuli, moja deca su odavno odrasla pa nemam uvid, ali ako je ovako...mogu samo da kažem teško nama.



Море још горе је. Пре неки дан улазим у школу, на огласној табли, на улазу, залепљена реклама за Курсаџије. Сав у шоку улазим у зборницу, питам колеге да ли су виделе, нико не реагује -- осим једне која коментарише: ,,Ма, то је реклама за СНС, предизборна кампања њихова, па организују представу."

Ја кажем: Тим горе.
На шта колегиница пита: А зашто тим горе?
highshalfbooze highshalfbooze 17:49 09.03.2014

Re: ?

На шта колегиница пита: А зашто тим горе?



Kako je kod vas veselo u školi...
arianna arianna 18:05 09.03.2014

Re: ?

rajna


-Rajna je jedna od najdužih, najlepših i najvažnijih reka u Evropi. Ako te kojim slučajem put nanese i prilike dozvoljavaju, poželjno je otići na krstarenjem Rajnom.

- ima i ovo ... svi koji jednom posete Rajačke pimnice, u istočnoj Srbiji, ili vode poreklo iz tog kraja, sebi daju nadimak, po kome se prepoznaju.
Tako muškarci budu - Rajko, a žene: Rajke ili Rajne. Oni malo umetnički orjentisani nazivaju ponekad sebe i "Rajački"
nurudin nurudin 18:28 09.03.2014

Re: ?

arianna
rajna


-Rajna je jedna od najdužih, najlepših i najvažnijih reka u Evropi. Ako te kojim slučajem put nanese i prilike dozvoljavaju, poželjno je otići na krstarenjem Rajnom.

- ima i ovo ... svi koji jednom posete Rajačke pimnice, u istočnoj Srbiji, ili vode poreklo iz tog kraja, sebi daju nadimak, po kome se prepoznaju.
Tako muškarci budu - Rajko, a žene: Rajke ili Rajne. Oni malo umetnički ojrentisani nazivaju ponekad sebe i "Rajački"


Одличан пример за праве хомониме. :)))
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:34 09.03.2014

Re: ?

Desilo se da prolazim pored grupe učenika srednje škole, koji su sa svojom "profesorkom" krenuli na ekskurziju. Dotična je bila obučena krajnje neprimerno i ležerno, a ono malo krpica pokrivalo je taman toliko, da se ne kaže da je na put, krenula gola.


A s kakvim međedima moje ekskurzije prođoše...

Šta ćeš...
jennym jennym 19:53 09.03.2014

Re: ?

I u našu školu su dolazile Kursadžije, deca plaćala 100 dinara ulaz u trpezarijsku salu, fotografisali se i dobijali autograme, naravno odmah na Face izbace, devojčica od deset godina ponosno uz Fiku (ili kako se već taj zove, piše mu na majici 100 % Bosanac).

Naravno da nikome to ne smeta, direktor, nastavnici, roditelji... ništa čudno, a kamoli grozno oni tu ne vide.
anonimni_autor anonimni_autor 20:08 09.03.2014

Re: ?

nurudin
mariopan
arianna

Nisam znala da smo baš toliko potonuli, moja deca su odavno odrasla pa nemam uvid, ali ako je ovako...mogu samo da kažem teško nama.



Море још горе је. Пре неки дан улазим у школу, на огласној табли, на улазу, залепљена реклама за Курсаџије. Сав у шоку улазим у зборницу, питам колеге да ли су виделе, нико не реагује -- осим једне која коментарише: ,,Ма, то је реклама за СНС, предизборна кампања њихова, па организују представу."

Ја кажем: Тим горе.
На шта колегиница пита: А зашто тим горе?

U pravu si :" Gore ne postoji!"
nurudin nurudin 21:27 09.03.2014

Re: ?

hoochie coochie man
Desilo se da prolazim pored grupe učenika srednje škole, koji su sa svojom "profesorkom" krenuli na ekskurziju. Dotična je bila obučena krajnje neprimerno i ležerno, a ono malo krpica pokrivalo je taman toliko, da se ne kaže da je na put, krenula gola.


A s kakvim međedima moje ekskurzije prođoše...

Šta ćeš...


Судбина, мој Hoochie coochie man!
nurudin nurudin 21:29 09.03.2014

Re: ?

highshalfbooze
На шта колегиница пита: А зашто тим горе?



Kako je kod vas veselo u školi...



Да је само код нас, добро би било.
Толико је весело, да само чекам када ће Реквијем да крене.
nurudin nurudin 21:31 09.03.2014

Re: ?

jennym
I u našu školu su dolazile Kursadžije, deca plaćala 100 dinara ulaz u trpezarijsku salu, fotografisali se i dobijali autograme, naravno odmah na Face izbace, devojčica od deset godina ponosno uz Fiku (ili kako se već taj zove, piše mu na majici 100 % Bosanac).

Naravno da nikome to ne smeta, direktor, nastavnici, roditelji... ništa čudno, a kamoli grozno oni tu ne vide.


Ето, таман помислиш нема горе. Код нас је била само реклама, нису гостовали у школи.
satinelle satinelle 16:48 09.03.2014

Ima nas raznih...

Ja npr. nikad nisam mogla da čitam Mešu Selimovića. Večiti problem da ga pročitam. Ne ide, nikako. Iako, nije na nastavniku da prosuđuje kakav -izam treba da se proučava, smatrala sam da je do mene, a ne do programa. Valjda se verovalo u one koji prave program, sada ni to nije slučaj.
nurudin nurudin 16:53 09.03.2014

Re: Ima nas raznih...

Valjda se verovalo u one koji prave program, sada ni to nije slučaj.


Програм је нешто о чему заиста може и требе да се дискутује, али је далеко ова колегиница од дискусије на тој разини.
satinelle satinelle 17:13 09.03.2014

Re: Ima nas raznih...

далеко ова колегиница од дискусије на тој разини.


Da, veoma daleko, i daleko od toga da se treba spuštati na takvu razinu, ali ljudi iz struke, treba svakako da budu uključeni u stvaranje nečega čemu uče današnje generacije, sa naglaskom na današnje! Neko od vas treba da pokrene to pitanje, naravno, ne na ovakav način.
tasadebeli tasadebeli 17:59 09.03.2014

Осма офанзива глупости

nurudin

I ona je profesor?! Bezmozgizam i drugi -izmi



Подсетио си ме овим текстом на једну моју колегиницу, професорку историје, са којом сам радио у истој школи још на почетку моје професорске каријере, почетком деведесетих.

Улази она једном у зборницу после часа и бесна урла на сав глас:"На шта ово личи! Докле ће да мењају школске програме! Таман сам лепо научила све о офанзивама у Другом светском рату, а сад мењају програм, па морам да учим о Светом Сави!"

(Запази, молим те, колегиница са факултетском дипломом историје која почетком деведесетих не зна ни основне ствари о Светом Сави.)

Е, тако и ова мученица, Ана Т. Таман је током свог школовања прочитала лепо све од Барбаре Сидни, а сад мора да се баци на тамо неког Ћопића...

(Узгред, Нурудине, жали ми се једна наша фах колегиница из врло угледне београдске гимназије одакле многи иду на Филолошки факултет: "Човече, не могу да убедим ове моје девојке, матуранткиње, да Исидора Бјелица и Весна Радусиновић не спадају у књижевност! Ове матуранткиње само то читају и мисле да је то највећи уметнички домет српске књижевности!" )
nurudin nurudin 18:39 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

(Узгред, Нурудине, жали ми се једна наша фах колегиница из врло угледне београдске гимназије одакле многи иду на Филолошки факултет: "Човече, не могу да убедим ове моје девојке, матуранткиње, да Исидора Бјелица и Весна Радусиновић не спадају у књижевност! Ове матуранткиње само то читају и мисле да је то највећи уметнички домет српске књижевности!" )


Ма, ајте, Тасо, ја не могу да убедим колеге да то није литература, још испаднем глуп у друштву, како је могуће да као професор књижевности не читам текућу књижевност, па немају о чему са мном да поразговарају. :)

Таман сам лепо научила све о офанзивама у Другом светском рату, а сад мењају програм, па морам да учим о Светом Сави!"


Улази надобудни колега и каже (није у мојој школи): ,,О каквом ми образовању да причамо, кад колегиница пише реч хемијски, еј: хемијски са Ј."

Остали занемеше, шта рећи, а не запевати. :)
highshalfbooze highshalfbooze 18:57 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

Улази надобудни колега и каже (није у мојој школи): ,,О каквом ми образовању да причамо, кад колегиница пише реч хемијски, еј: хемијски са Ј."

Predaje mašinstvo?

не читам текућу књижевност


Greota bre, vidi kakva književnost...

arianna arianna 19:26 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

jel ovo na slici iza gosođe, Milena Pavlović Barili ili Nadežda Petrović, iz mlađih dana?
gedza.73 gedza.73 21:15 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

arianna
jel ovo na slici iza gosođe, Milena Pavlović Barili ili Nadežda Petrović, iz mlađih dana?

A jel' ovo ispred gospođe fotošop?
arianna arianna 21:22 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

A jel' ovo ispred gospođe fotošop?


meni liči na savijena kolena
gedza.73 gedza.73 21:35 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

meni liči na savijena kolena




Al' ih stisla visoko.
nurudin nurudin 22:24 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

highshalfbooze
Улази надобудни колега и каже (није у мојој школи): ,,О каквом ми образовању да причамо, кад колегиница пише реч хемијски, еј: хемијски са Ј."

Predaje mašinstvo?

не читам текућу књижевност


Greota bre, vidi kakva književnost...



Аууу, баш је читљива.
Мораћу да поразмислим, бар мало да прелистам, ако ништа друго.
nurudin nurudin 22:26 09.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

arianna
jel ovo na slici iza gosođe, Milena Pavlović Barili ili Nadežda Petrović, iz mlađih dana?


Баш имате око соколиово за детаље. :)
zemljanin zemljanin 00:14 10.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

arianna
jel ovo na slici iza gosođe, Milena Pavlović Barili ili Nadežda Petrović, iz mlađih dana?

Nadežda sigurno ne a ni Barili ... jeste da podseća na Barili ali nije mi poznata ta slika ... ako je u stanu dotične, onda je verovatno neka galerijska kopija nekog ...
Vesna Knežević Ćosić Vesna Knežević Ćosić 14:09 10.03.2014

Re: Осма офанзива глупости

meni liči na savijena kolena

i meni, valjda sam ljubomorna:)
ciracirafm ciracirafm 18:04 09.03.2014

Cudno

Zaista je cudno da neko ko je prosvetni radnik bude protiv Dnevnika Ane Frank ili knjiga Branka Copica,tim pre sto su ova dela vrlo laka za citanje.Naslucujem da je razlog odbacivanja totalna nezainteresovanost za proslost i posledice kojima ona utice na sadasnjost(koji pokrivaju teme ovih dela) ali je moguce da se ispod krije i zakamuflirani ideoloski stav.
Nurudine,da li je doticna dala svoje predloge stiva za djake?
margos margos 18:53 09.03.2014

Re: Cudno

Sećam se kad sam po prvi put čitala da je neko dobio otkaz zbog pisanja na društvenim mrežama - bilo mi glupavo i preoštro, a sad mi to sve logičnije i bliže pameti.
nurudin nurudin 21:38 09.03.2014

Re: Cudno

ciracirafm
Zaista je cudno da neko ko je prosvetni radnik bude protiv Dnevnika Ane Frank ili knjiga Branka Copica,tim pre sto su ova dela vrlo laka za citanje.Naslucujem da je razlog odbacivanja totalna nezainteresovanost za proslost i posledice kojima ona utice na sadasnjost(koji pokrivaju teme ovih dela) ali je moguce da se ispod krije i zakamuflirani ideoloski stav.
Nurudine,da li je doticna dala svoje predloge stiva za djake?


Ма, какви предлози. Све што је имала, дотична је дала у свом коментару. А, очигледно је да је много имала.
nurudin nurudin 22:28 09.03.2014

Re: Cudno

margos
Sećam se kad sam po prvi put čitala da je neko dobio otkaz zbog pisanja na društvenim mrežama - bilo mi glupavo i preoštro, a sad mi to sve logičnije i bliže pameti.


Не пише се то само на друштвеним мрежама, врло често се изговори и на часу, држе се јавне проповеди, и ником ништа.
margos margos 01:00 10.03.2014

Re: Cudno

Не пише се то само на друштвеним мрежама, врло често се изговори и на часу, држе се јавне проповеди, и ником ништа.

Jasno mi je, ali se mnogo više sekiram oko napisanog... nekako, kad neko priča bez razmišljanja, može da se desi, ali da piše - to je malo teže. I napisano ostaje.
kukusigameni kukusigameni 18:24 09.03.2014

znam da je trol

Da li se u osnovnoj školi predaje o filmskoj umetnosti?
tasadebeli tasadebeli 19:47 09.03.2014

Re: znam da je trol

kukusigameni
Da li se u osnovnoj školi predaje o filmskoj umetnosti?



Кад је трол, нека је барем исцрпни рапорт (за све паре, шта кошта да кошта)

Или краће речено: Нурудине, извини!

Помиње се у оквиру српског, а мислим и ликовног, али то не смем да тврдим...

За сада су као обавезна књижевна дела у програму основне школе само позоришне драме, комедије (Избирачица у шестом, Покондирена тиква у седмом и Сумњиво лице у осмом), као и делови Ромеа и Јулије и Молијеровог Грађанина племића у осмом. Раде се још у деловима и Јазавац пред судом, Нушићеве Кирија и Аналфабета, Ђокићев Биберче,... Али само у деловима уз упознавање са основним појмовима у позоришној уметности.

(Што би рекао Момо Капор:"Не волим позориште! Све је у тоталу, нигде ниједног крупног плана! Нигде ниједног крупњака!" )


Од радио драма у обавезној лектири су Капетан Џон Пиплфокс у петом и Кишова Ноћ и магла у осмом.


Помиње се филмска уметност посредно, кроз тумачење књижевних дела...

Филмска уметност у обавезујућем делу програма за српски језик у основној школи дотакнута је само овлаш, у назнакама... Као и стрип, уосталом. (Има пар страна Ђорђа Лобачева у читанци за пети разред, али и то само зато што је стрип рађен по народној епској песми Женидба Душанова.)






Али зато постоје и часови додатне лектире по избору наставника и ученика, па сам, рецимо, прошле недеље са осмацима радио Ко то тамо пева Душка Ковачевића ишчитавањем делова сценарија и упоредним гледањем и анализом делова филма и прочитаних делова сценарија...

Углавном се то своди на упознавање деце са основним терминима везаним са филмску уметност, а за неке од тих назива су и они сами већ чули, па им онда ово дође као нека систематизација онога што знају и упознавање са понечим новим из области филмске уметности...

(Могу ти рећи да баш пажљиво слушају, онако отворених уста, када им објашњавам како се, рецимо, постиже напетост код гледалаца и још понешто од тог филмског језика...)

Али пре свега се на часовима српског обраћа пажња на писање сценарија јер је то онај део који би, по неким мерилима, спадао у наставу књижевности...

Ова моја ликовњача у школи бави се на својим часовима сценографијом и костимографијом за позориште и филм, али нисам сигуран да ли им је то у програму или она то ради на своју руку као и ја са овом допунском лектиром...

Не знам како је у средњим школама... То боље зна Нурудин.

Сећам се само да сам ја као гимназијалац, на трећој и четвртој години, имао предмет Проучавање књижевног дела и да сам на једном од тих часова добио питање за усмено одговарање: Упоредна анализа филмског дела Бановић Страхиња и истоимене народне епске песме. (Тих година се тек био појавио у биоскопима Бановић Страхиња са Франком Нером.)

Касније је тај предмет, Проучавање књижевног дела, укинут заједно са усмереним образовањем, а ја сам као професор последњи пут радио у средњој школи још у години бомбардовања, па не бих знао каква је сада ситуација са њиховим програмима када је у питању филм.



nurudin nurudin 21:56 09.03.2014

Re: znam da je trol

Или краће речено: Нурудине, извини!


Таман посла, Тасо, баш сам хтео да кажем да си компетентнији да даш одговор на постављено питање.


Не знам како је у средњим школама... То боље зна Нурудин.


У средој школи се више пажње посвећује позоришној уметности, филмској врло мало (углавном када постоји екранизација неког романа, или приповетке...). Суштински, углавном се своди на корелацију -- и то у гимназијама.
wilma68 wilma68 22:36 09.03.2014

Re: znam da je trol

Извињавам се до неба, али ме овај линк подсетио на мог школског друга;одговарао је на часу књижевности, и знао само једно:
"БАНОВИЋ СТРАХИЊА ЈЕ БИО ЈАК КАО ЈЕДАН БИЗОН"!!!

П.С.:сада је врло "успешан пословни човек"...
kukusigameni kukusigameni 22:57 09.03.2014

Re: znam da je trol

tasadebeli

Taso, imaš pivo od mene.
tasadebeli tasadebeli 23:36 09.03.2014

Re: znam da je trol

wilma68
Извињавам се до неба, али ме овај линк подсетио на мог школског друга;одговарао је на часу књижевности, и знао само једно:
"БАНОВИЋ СТРАХИЊА ЈЕ БИО ЈАК КАО ЈЕДАН БИЗОН"!!!

П.С.:сада је врло "успешан пословни човек"...




И данас тај успешни пословни човек сигурно не би умео да својој жени опрости превару јер није читао ову народну епску песму.

Кажу да је тај мотив из Бановић Страхиње један од најлепших мотива који се могу наћи у разноликим књижевностима са свих страна света...

А имао сам и ја такве у одељењу. На питање професорке да ли је Раскољников из Злочина и казне био патолошки тип, овај је одговорио:"Пааа... Сигурно јесте чим је толико патио."

Данас тај држи кафанче и велики је мајстор у аранжирању сабраних дела морских плодова или посебних издања бранцина или ораде.

Зато сам ја захвалан Раскољникову и, нарочито, оној баби звекнутој секиром у главу, што су ми омогућили да данас имам друга у чијим ремек-делима уживам много више него у Злочину и казни са којим се напатих у истој количини као и главни јунак романа.

BigBadWolf BigBadWolf 18:31 09.03.2014

Re

Ko je napisao Dnevnik Ane Frank?

Ovo nije urbana legenda, to me je pitao bibliotekar. Tako da...

Elem, za Anu Sekretnu odgovor - sve dok postoje likovi kao sto si ti, citace se. Ti i takvi ste dokaz da se nije citalo dovoljno.
urbana_gerila urbana_gerila 19:27 09.03.2014

hipokrizija

u državi koja rehabilituje saradnike fašističkog okupatora - za očekivati je da i antifašisti i fašističke žrtve najpre dobiju drugorazredni društveni status, potom se proglase dželatima (figurativnim, pa bukvalnim) demokratske(ma šta to značilo)opcije, i, na kraju, isključivim krivcima za opšti sunovrat i svih društvenih vrednosti i društva samog.
nurudin nurudin 22:48 09.03.2014

Re: hipokrizija

urbana_gerila
u državi koja rehabilituje saradnike fašističkog okupatora - za očekivati je da i antifašisti i fašističke žrtve najpre dobiju drugorazredni društveni status, potom se proglase dželatima (figurativnim, pa bukvalnim) demokratske(ma šta to značilo)opcije, i, na kraju, isključivim krivcima za opšti sunovrat i svih društvenih vrednosti i društva samog.



Ауу, сувише је овај Ваш коментар тешко штиво за дотичу и њој сличне. Нема овде предумишљаја. Бар желим да верујем да нема.

(Баш сам злоћа и политички некоректан, али стварно не могу понекад да се контролишем. Извињавам се свима због оваквог тона.)
bladerunner92 bladerunner92 19:48 09.03.2014

U cemu je problem ?

S obzirom da se, sto rece Blogovatelj, "angazovanje" na promeni obrazovnog sistema kod profesora ovde svodi na jaukanje i cviljenje. Ili,oh kako sam mogla da zaboravim - na branjenje Rajnine "metafore" koja je bila prava pravcata eureka medju profesorima, da se upiskis od ponosa ili oh kako bih tek mogla da zaboravim na pismo profesoru --stiglo je prolece a ja cu biti vesela a vi ste tuzni something bla, bla ,truc...


nurudin nurudin 22:43 09.03.2014

Re: U cemu je problem ?

na branjenje Rajnine "metafore"


И данас браним Рајнину метафору, и камо среће да је дотична и чула за Рајну.
bladerunner92 bladerunner92 01:11 10.03.2014

Re: U cemu je problem ?

И данас браним Рајнину метафору, и камо среће да је дотична и чула за Рајну

a nije ti palo na pamet da odgovoris nista po pitanju konkretnog angazovanja profesora na promeni obrazovnog sistema? Mozda neka ozbiljna organizacija medju profesorima koja ce da pokrene nesto posle ovakvog neuspeha na PISA testovima (selo se razmislilo reklo uuuu ako ovako nastavimo za 328 godina napredovacemo 20 bodova a to su deca koja treba da zaradjuju nasu penziju i da nas lece, kako mi mozemo da uticemo na sistem ?)
Jel moguce da je ona jednim delom u pravu kad trazi aktuelnija dela i da li je cinjenica da program treba da bude malo, samo malo moderniji i prilagodjeniji danasnjoj omladini koja ima 15 2014.godine,70 godina nakon WW2 a ne 15 godina 1975. npr, pa tako Ana Frank koliko god bila stivo koje nece prestati da bude posebno do kraja sveta i veka prestalo je da bude aktuelno(osim mislim Philip Rothu, Eriki Jonng i Vudi Alenu ) pa je potrebno uloziti dodatni trud da se priblizi deci a ako to moze jedino tako sto ce se nauciti da se interesuju, citaju i istrazuju i pitaju se kroz citanje sto rece neko dole Gospodara prstenova sto da ne?
u stvari blog mi deluje prilicno nepromisljeno , od naslova preko toga sto je izvucen iz konteksta ocigledno do tvojih odgovora koji su se sveli na nivo traca

Зато што су, очигледно, њени ђаци, или неко њој близак кикснуо на тамичењу управо на тим питањима, па је морала да нађе кривца. Ни сама не објашњава

ali si ti protumacio?


Sepulturero Sepulturero 19:51 09.03.2014

Одмах на прву лопту

Можемо да се слажемо са професорком или не али требало би јој одати признање да бар размишља својом главом. То баш није уобичајено у данашњој Србији.

Уосталом, ни мени није јасно зашто се дневник Ане Франк проучава у предмету књижевност?

Hansel Hansel 20:50 09.03.2014

Re: Одмах на прву лопту

Уосталом, ни мени није јасно зашто се дневник Ане Франк проучава у предмету књижевност?

А у ком предмету би требало да се проучава?
highshalfbooze highshalfbooze 21:45 09.03.2014

Re: Одмах на прву лопту

Sepulturero
Уосталом, ни мени није јасно зашто се дневник Ане Франк проучава у предмету књижевност?


Pored ovoga što je Tasa rekao, to je autorsko delo koje je nastalo za vreme dugog trajanja određenih okolnosti koje su jako uticale na psihu i mentalno stanje autora. Što samo po sebi predstavlja izuzetnu retkost i izuzetnu vrednost.
nurudin nurudin 22:33 09.03.2014

Re: Одмах на прву лопту

Sepulturero
Можемо да се слажемо са професорком или не али требало би јој одати признање да бар размишља својом главом. То баш није уобичајено у данашњој Србији.

Уосталом, ни мени није јасно зашто се дневник Ане Франк проучава у предмету књижевност?



А што нисте питали Вашу наставницу да Вам објасни?

anonimni_autor anonimni_autor 19:59 09.03.2014

Nedoumica oko ovog bloga

Nisam razumeo baš najbolje zšto je autoka teme ovog bloga odlučia da sa spiska lektire skine baš te dve knjiige? Da li je u pitanju želja za modernizacijom iste, ili smatra da treba revidirati našu književnost i istoriju tako što ćemo smatrati da su nam Nemci u Drugom svetskom ratu u stvari bili prijatelji? Molim te pojasni svoj stav i daj neke predloge koje bi kljige trebale da zamane ove u lektiri.
tasadebeli tasadebeli 20:36 09.03.2014

Re: Nedoumica oko ovog bloga

Sepulturero

Уосталом, ни мени није јасно зашто се дневник Ане Франк проучава у предмету књижевност?


Зато што осим трагичне фактографије која је иза њега и која се сигурно помиње и на часовима историје, поседује и неоспорне књижевноуметничке вредности...



ponedeljak uveče, 8. novembar 1943.


Draga Kiti,


Nas osmoro u našem Tajnom skloništu vidim kao komadić plavog neba okružen teškim crnim kišnim oblacima. Okruglo jasno omeđen prostor gde stojimo, još uvek je zaštićen, ali se oblaci skupljaju sve bliže nama u krug koji nas deli od opasnosti koja se primiče, sve se čvršće steže. Sada smo toliko okruženi opasnošću i tamom da se međusobno sudaramo, očajnički tražeći načine da pobegnemo. Svi gledamo dole, gde se ljudi bore jedan protiv drugoga; gledamo gore, gde je mirno i lepo; odsečeni smo velikom tamnom masom koja nam ne dopušta da se uspnemo, već stoji ispred nas poput neprobojnog zida: pokušava da nas smrvi, ali još ne može. Mogu jedino da plačem i da proklinjem: "Oh, neka se crni krug povuče i otvori nam put!"

Tvoja Ana


Ово је писала девојчица од 14 година која није дочекала свој седамнаести рођендан због зла у људима. Та девојчица је по годинама када је ово писала вршњакиња са онима који ово читају у нашим школама. И они то дубоко проживљавају...

И треба да проживљавају. Знаш због чега? Да се такво лудило више никада не би поновило.

Ако сада још будеш питао и зашто исти ти ђаци одмах, у истој недељи, уз читање делова Дневника Ане Франк, читају и Крваву бајку Десанке Максимовић, наљутићеш ме...


anonimni_autor

Nisam razumeo baš najbolje zšto je autor ovog bloga odlučio da sa spiska lektire skine baš te dve knjiige? Da li je u pitanju želja za modernizacijom iste, ili smatra da treba revidirati našu književnost i istoriju tako što ćemo smatrati da su nam Nemci u Drugom svetskom ratu u stvari bili prijatelji? Molim te pojasni svoj stav i daj neke predloge koje bi kljige trebale da zamane ove u lektiri.


Не, не, ниси пажљиво погледао. Аутор овог блога је Нурудин, а он је само пренео текст који је оставила на некој друштвеној мрежи једна Нурудинова и моја фах колегиница, извесна Ана.

А Ана и Нурудин нису никако исто.

Осим, јел'те, ако Нурудин није у међувремену променио име у Ани Четири Пиштоља, али ја не верујем у то. (Извини, колега Нурудине, али прилика је била тако добра! )
nurudin nurudin 21:42 09.03.2014

Re: Nedoumica oko ovog bloga

Nisam razumeo baš najbolje zšto je autoka teme ovog bloga odlučia da sa spiska lektire skine baš te dve knjiige?


Зато што су, очигледно, њени ђаци, или неко њој близак кикснуо на тамичењу управо на тим питањима, па је морала да нађе кривца. Ни сама не објашњава...
nurudin nurudin 21:46 09.03.2014

Re: Nedoumica oko ovog bloga

Осим, јел'те, ако Нурудин није у међувремену променио име у Ани Четири Пиштоља, али ја не верујем у то. (Извини, колега Нурудине, али прилика је била тако добра!


Добру прилику треба увек искористити.
yugaya yugaya 20:20 09.03.2014

o



(treba mi smajli koji se krsti. a i odgovara temi)
mariopan mariopan 20:31 09.03.2014

Re: o

yugaya


(treba mi smajli koji se krsti. a i odgovara temi)

Može ovaj što pada u nesvest? (da pomognem)
fantomatsicna fantomatsicna 21:23 09.03.2014

Ana The Secretive

Pobuna iz podzemlja,iz dubokog mraka...
nurudin nurudin 21:44 09.03.2014

Re: Ana The Secretive

fantomatsicna
Pobuna iz podzemlja,iz dubokog mraka...


Мрак, мрак -- пао јој на очи. :)
anonimni_autor anonimni_autor 21:45 09.03.2014

Re: Ana The Secretive

fantomatsicna
Pobuna iz podzemlja,iz dubokog mraka...

Bravo! Prava definicija!
wilma68 wilma68 22:29 09.03.2014

Поштовани професоре...

...дајем свој скромни допринос - кратку скицу доживљаја из аутобуса једне суботе, када се у Београд враћају "студенткиње" провинцијске Високе школе за васпитаче.

ВАСПИТАЉКА


Флуоресцентно зелено:мајица, рам од наочара, пертле, каиш.Црно:коса, панталоне, патике.Развучен пупак, ожиљак од операције слепог црева (рано детињство, рекло би се).Слушалице у ушима, телефон са цирконима у зелено-црним канџама.
Путује, престоничка девојка, кући, из провинције-где студира.Такорећи, плива.Мало узводно-шта ћеш, морало се, нема места у главном граду за све.Мало низводно-задовољна је како је прошла на испиту -из Наставе српског језика и књижевности.Није тешко погодити, јер води главну реч у задњем делу аутобуса, где су заузеле положаје и друге сапатнице у науци.Додуше, остале је тешко и запазити, тако обичне, ћутљиве, бледуњаве...
Листа скрипте, и пресуђује:"Ово учи, ово немој, шта ће ти Бранко Ћопић, Змаја немој све, ово ти је доста од Душка Радовића...".
Додаје:"Ма, супер је било на испиту-оно, питала ме ово, оно, нешто о Гроздани Олујевић...онда ме питала ко је писао "Да ли ми верујете?", кажем Јова Змај, она каже :"Е, не може више од седмице", кажем "супер, пишите"...и тако...".
Прелази на слободно, прашином натопљено седиште.Спава, док се ожиљак од слепаћа просто нуди за рекламирање "Це пудинга".
"Ни брига, ни памети", што рекли преко Дрине.
После сат времена, уздигнуте главе, утапа се у реку изриганих, избљуваних и унапред заборављених, што се мртво и упорно разлива улицама велеграда.
nurudin nurudin 22:39 09.03.2014

Re: Поштовани професоре...

...онда ме питала ко је писао "Да ли ми верујете?"


Дошао један лекар строг,
па каже:
“Тако ми прслука мог,
вода је крива!
Забрањујем му да се умива


Нама треба један доктор строг, у супротном, васпитаваће нас баш такве неваспитане.



wilma68 wilma68 22:47 09.03.2014

Re: Поштовани професоре...

Што рекла моја баба : "Просто нисам паметна"...не знам ни сама шта нас може васкрснути...нико и ништа, бојим се.И слутим.Нико и Ништа.
nurudin nurudin 22:53 09.03.2014

Re: Поштовани професоре...

wilma68
Што рекла моја баба : "Просто нисам паметна"...не знам ни сама шта нас може васкрснути...нико и ништа, бојим се.И слутим.Нико и Ништа.


Ја сам за протекторат. Евентуално за просвећени апсолутизам.
tetkino tetkino 23:03 09.03.2014

Kontraš

Srpski jezik je nešto što se uči u osnovnoj i srednjoj školi na časovima srpskog jezika i nikad više i nigde više.
Od 6 razreda klinci imaju 4 časa srpskoj jezika nedeljno, u većini stručnih škola u srednjoj 3-4.

U osnovnoj školi zasut si gramatikom i pravopisom. U srednjoj literaturom.
Logika je da pošto ionako nikad više nećeš učiti gramatiku i pravopis, onda profesor samo u osnovnoj ima priliku da ti samo tad ulije sve potrebno znanje za ceo život.

Pošto onog trenutka kad završiš srednju nikad više nećeš uzeti knjigu u ruke, onda je važno da tad pročitaš sve što valja. Moraš da iščitaš sve "klasike" - to su one knjige za koje svi znaju, a koje niko ne čita.

I nema veze da li ti se te knjige dopadaju ili ne, da li su primerene tvom uzrastu ili ne, da li možeš da ih osetiš kao svoje ili ne ...

A za to vreme, imamo sve više petaka koji sriču i koje u petom dočekuje "Robinzon Kruso" ili "Tom Sojer" - na 300 strana, pisani jezikom koji deca ne razumeju, sa temama koje su im strane. I šta rade nesrećni nastavnici - daju deci odlomke.
Dobar deo dece koju znam završe osnovnu školu čitajući samo jednu knjigu po polugodištu. I to neku kratku. Sve ostalo se radi preko odlomaka i iz čitanke.

A u međuvremenu svi rezultati PISA testa pokazuju da su rezultati toliko loši, između ostalog i zato što nam deca nisu u stanju da pročitaju više od pola strane teksta i da razumeju o čemu se tu radi.

Osnovni posao nastavnika srpskog jezika je da nuči dete da voli da čita - ako to znači da će "Hajdi", "Družba Pere Kvržice", "Vlak u snjegu", "Magareće godine" - da odu u zaborav, a da ih zamene neki "Hari Poteri", "Lemoni Sniketi" i sl. nemam ništa protiv.

Iskreno, manje me deprimira pomisao da mi dete ne poročita neku od tih knjiga koje su meni značile, nego da ne nauči da čita uopšte. Ili da gramatiku i pravopis uči samo "nasuvo" kao niz pravila, koja ne postoje van testa i nemaju apsolutno nikavu primenu u stvarnom životu i pisanju bilo čega što nije sastav iz srpskog.

Poražavajuće mi je kad nastavnik misli da mora da natera da deca pročitaju "Antigonu" i "Dekameron" i "Na Drini ćupriju", jer ako to ne učini tad - to se nikad neće ni desiti.
Usta nam puna kontinuiranog obrazovanja i učenja celog života. Ubiše seminarima.

Inače, većina matorih ljudi, koji vole da čitaju, u svojim četrdesetim ponovo se vraćaju na srednjoškolske lektire - tad ih nisu shvatili, pa čitaju ponovo.

Nauči me da volim svoj jezik, da ga znam, da ga pravilno koristim uvek i svuda, nauči me da čitam i da mislim o onom što sam pročitao i onda nema frke - pročitaću ja i klasike - u svoje vreme i svojim tempom. Ne mora sve da stane u 4 godine i 3 časa nedeljno.

A sa druge strane, engleski se uči jer ti treba, često se uči i 4 godine više nego srpski jezik. Engleski je važan, srpski nije. Engleski se uči i privatno i dodatno i samostalno - srpski, baš i ne.

Pa da se mi fino, ugledamo na Holandjane i razmislimo o ukidanju škola na maternjem i uvedemo škole na engleskom jeziku + arapski ili ruski kao strani jezik - mora se misliti na vreme kad je globalna konkurentnost u pitanju.

A i taman će do tad da završe onaj Beograd na vodi - إن شاء الله !


nurudin nurudin 23:15 09.03.2014

Re: Kontraš

Iskreno poražavajuće mi je kad nastavnik misli da mora da natera da deca pročitaju "Antigonu" i "Dekameron" i "Na Drini ćupriju", j


Средњошколци ОБОЖАВАЈУ, али обожавају Декамерона (пет година радим у гимназији), кад год се ради Декамерон, навалица је у библиотеци, тражи се књига више. :) Чак, чита се и већи број новела од предбиђених.

Дакле, нешто читају са радошћу, а нешто их морамо и натерати да читају (Ово натерати следи кад не помогну сва убеђивања и мотивација).

Ма, мора да читају!

tetkino tetkino 23:48 09.03.2014

Re: Kontraš

Dekameron citaju oni koji provale bezobrazne delove. Pa ne mogu da se nacude kako su pokvareni bili ti matorci i sta su sve znali i radili.

Vecina je tad jos u teoriji.

Jedna od citanijih knjiga je i Biblija - Pesma nad pesmama se manje vise nauci naizust. ;-)
zemljanin zemljanin 00:24 10.03.2014

Re: Kontraš

Jedna od citanijih knjiga je i Biblija - Pesma nad pesmama se manje vise nauci naizust. ;-)

Solomonova Pesma nad Pesmama je izuzetno delo koje je imalo sreću da ga uvrste u Bibliju jer drugačije bi ga izgubili ili bi bilo uništeno i nesreću da ga prisivajaju za neke ciljeve koje nemaju veze sa suštinom ...

Ne znam kako to da se PnP čita u toj meri ... ima li neki izvor kao potvrda ili je to samo utisak ... pretpostavljam da Biblija još uvek nije predmet izučavanja ili Lektira
zemljanin zemljanin 00:36 10.03.2014

Re: Kontraš

A da bi deca čitala moramo imati i roditelje koji će to podržati ... obzirom na realno stanje - ta bitka je izgubljena ... knjige lagano idu u prošlost i muzeje, barem one papirne, a dolazi doba sažvakanog za 99% stanovništva jer njima to i ne treba, njima je bitno da usvoje samo one veštine i znanja, potrebna za zapošljavanje ... to je moderni obrazovni sistem ... onih 1% se i ovako školuje da upravlja ovim zaposlenima + jedan deo koji je više kolateralna šteta, tj. oni čitaju ničim izazvani ...
golubica.bg golubica.bg 00:43 10.03.2014

Re: Kontraš

nurudin
Средњошколци ОБОЖАВАЈУ, али обожавају Декамерона (пет година радим у гимназији), кад год се ради Декамерон, навалица је у библиотеци, тражи се књига више. :) Чак, чита се и већи број новела од предбиђених.

Дакле, нешто читају са радошћу, а нешто их морамо и натерати да читају (Ово натерати следи кад не помогну сва убеђивања и мотивација).

Ма, мора да читају!



Tačno (reče jedna što i dan-danas pamti kako se na času fizike smejuljila uz izvesnu pričicu o slavuju - koga zanima, 4. priča 5. dan ). Čitala sam sve što je bilo za lektiru, ali i dalje tvrdim da klinci od 15-16 godina nisu u stanju da književno analiziraju Bibliju, ili zaista razumeju Crnjanskog. Ako takva dela i treba da ostanu u lektiri, neophodan je drugačiji pristup.

A što se "prosvetne radnice" Ane tiče, da deca moraju da čitaju svaku partizansku pripovetku koju je Ćopić ikada napisao, pa i da razumem. Ali Magareće godine će uvek ostati prva knjiga uz koju sam se naglas i od srca smejala. Sve mi diraj, u to ne diraj!
tasadebeli tasadebeli 01:13 10.03.2014

Re: Kontraš

tetkino

Dekameron citaju oni koji provale bezobrazne delove.





Као што у осмом разреду у Вуковом Рјечнику траже прво "безобразне" речи, па се ја сада сваки пут угризем за језик када хоћу да им поменем један од званичних разлога противљења српске цркве Вуковом раду...

Него хтедох да ти одговорим на нешто из претходног коментара.

Osnovni posao nastavnika srpskog jezika je da nuči dete da voli da čita


Ту се потпуно слажем са тобом. Али морам да ти кажем и шта сам својевремено рекао мојој сестри када ми се пожалила како њено двоје деце, гимназијалаца, ништа не читају. Питао сам је:"А када су деца последњи пут видела тебе или твог мужа да нешто читате?" Е, ту је она спустила поглед...

А и сестра и зет су високообразовани. Припадници генерација које су се образовале у неко "много срећније и боље време" са правим вредностима.

Морају деца да имају модел. И у кући и у школи...

А овакве васпитаљке које је Вилма онако добро приказала, као и родитељи који непрекидно буље у телевизор и Курсаџије, свакако нису добар модел.

И у праву си... Треба повремено усклађивати програме књижевности за основне и средње школе, односно освремењивати их. Али при томе треба:

1. сачувати она књижевна дела преко којих се усвајају универзалне људске вредности, али и чува свест о посебности сопствене културе; та књижевна дела су темељ сваког програма. (Да ли можеш да замислиш програм књижевности било ког енглеског или америчког колеџа без Шекспира? А он је тако старомодан, из 16. века, зар не?)

2. питати мало и оне оперативце који су свакога дана са децом у учионици шта они мисле да треба да уђе у школске програме књижевности, а шта треба избацити јер више не пије воду; оперативце треба питати просто зато што не може неки чичица или бакица који су пред пензијом и који су читав свој радни век провели иза неких тапацираних кабинетских врата не улазећи ни два пута годишње у учионицу да знају шта је од књижевних дела блиско деци.

Рецимо, ова Ана Т. тражи да се избаци Ћопић из лектире (додуше, она напомену баш Николетину Бурсаћа). А видиш, моји клинци у школи, шестаци, траже од мене да на часовима допунске лектире пошто-пото радимо Орлови рано лете које је неки исти такав паметњаковић као и Ана Т. избацио пре 7-8 година из обавезног програма.

Дакле, мало паметнијом стратегијом можемо сви заједно да много променимо стање на том пољу, уз учешће родитеља који ће децу, ако већ не могу да им буду модел (и моја кева је завршила само четири разреда основне школе, с муком је писала и читала је само херц романе, и то сваки по месец дана, али сам ја ипак у школском узрасту прочитао гомиле књига јер ме је она, чим сам научио да читам, одвела у библиотеку, учланила ме и стално подстицала да читам), онда барем не морају да одмажу у том тешком послу који нам свима предстоји. Највише ће родитељи помоћи тако што ће престати да својој деци у собе одмах нагуравају и телевизор и компјутер (да се види пошто-пото оно "има се, може се" ) и тако што ће престати да са омаловажавањем говоре о образовању и о писмености.

Ако већ деведесетих клинцима нисмо могли да кажемо да је образовање битно гледајући их право у очи, данас то можемо. Образовање у Србији данас јесте битно јер је то карта за бег из сиромаштва. И колективног и појединачног, и материјалног и духовног.

Имам ја један "едукативни" филм који пуштам обавезно овим мојим клинцима у школи. Да видиш како после тога приону и на учење и на читање књига. Клинци нису глупи. Схватају они то. (Осим, наравно, оних које родитељи настављају да упропашћују допуштајући им и даље да буду мали тирани у кући, па се ту не зна ко је родитељ, а ко дете.)

sneza.lazarevic sneza.lazarevic 09:49 10.03.2014

Re: Kontraš

tetkino




A u međuvremenu svi rezultati PISA testa pokazuju da su rezultati toliko loši, između ostalog i zato što nam deca nisu u stanju da pročitaju više od pola strane teksta i da razumeju o čemu se tu radi.



Nauči me da volim svoj jezik, da ga znam, da ga pravilno koristim uvek i svuda, nauči me da čitam i da mislim o onom što sam pročitao i onda nema frke - pročitaću ja i klasike - u svoje vreme i svojim tempom. Ne mora sve da stane u 4 godine i 3 časa nedeljno.






Asociralo me ovo na priču koju sam nedavno čula od prijateljice.
Njena ćerka ima smetnje u razvoju, sada je u drugom razredu srednje škole.
U osnovnoj školi bila je u razredu sa mojim sinom, imali su nastavnicu srpskog koja se uopšte nije trudila ni oko druge dece, a naročito ne oko njih dvoje. Insistirala je da napišu analizu lektire kao i svi drugi, iako je znala da te knjige zapravo nisu čitali.
E sad u srednjoj školi ima nastavnicu koju je jako zavolela. U prvoj godini nije čitala lektiru, prosto joj nije ni zadavana. Pred kraj prvog razreda, sama devojka prišla je nastavnici i pitala je - mogu li i ja da čitam lektiru?
Nastavnica je pitala - A šta bi ti volela da čitaš?
Ranjenog orla, kaže devojka.
Odlično, pročitaj pa ćemo pričati o tome.
Tokom raspusta, kaže majka, devojka je tu knjigu pročitala četiri puta.
Odmah na početku druge godine, zamolila je nastavnicu da joj ona preporuči neku knjigu.
Nastavnica joj je prvo donela CD na kome su bila dva snimka - neki crtani film po motivima "Romea i Julije", i snimak omladinske pozorišne serije po istom delu.
Kaže meni njena mama - Ženo, odmah je otišla u biblioteku, pozajmila Romea i Juliju, i evo je, čita. Kad joj negde zapne i nešto ne razume, pusti snimak i traži taj deo.

A što se tiče Pisa testiranja, ovih dana pratim neku diskusiju u jednoj nastavničkoj grupi na fb u kojoj se tvrdi kako se metodologija ovog istraživanja ne zanima za pravo znanje, već za veštine.

To je valjda argument da se ništa u njihovom radu ne menja.
tetkino tetkino 10:46 10.03.2014

Re: Kontraš

Taso, ti kad ostaviš komentar čovek samo da ti se nakloni

Da program i knjige pišu dobri nastavnici i profesori koji su svaki dan u "rovovima" sigurno bi bilo mnogo bolje svima.

Ni moji roditelji nisu bili neki čitači. Potekli od nepismenih roditelja, prva generacija koja redovno išla i završila školu.
Pa eto i sestra i ja sa knjigom odrasli.
Malo vrtić, malo škola, malo tv - da znam nezamislivo u današnje vreme.

Iluzija je da su ikad svi voleli da čitaju i da se čitalo ne znam koliko.
Ali čini mi se da je opšta klima i u društvu i u porodici bila malo povoljnija, kad je čitanje i učenje u pitanju.

Odnosno koliko se danas i u porodici i u društvu aktivno radi na destrukciji učenja, čitanja, lepog ponašanja, znanja i obrazovanja.

Mene više brine koliko dece ne zna da čita - u višim razredima osnovne škole nisu u stanju da pročitaju lekciju na 2-3 strane i razumeju šta je tu bitno.
Sporo čitaju, sriču, gube nit radnje, a sve odlični đaci.
Kakva je njihova sposobnost da kao takvi uče bilo šta.
Ili barem pravilno razumeju uputstvo za upotrebu proizvoda ili uputstvo za uzimanje leka?
Znam roditelje koji uče sa svojom decom - od prvog razreda osnovne škole - do 5 godine fakulteta.

Obrazovanje ili diploma?
Nekad je to više ličilo jedno na drugo.

Do posla stižeš knjižicom, a platu podižeš papirom - a znanje, kome treba?
Sve dok se ne desi Užice ili ovaj Cile trovač ili dok se ne zapali autobus pun putnika...






Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana