Društvo| Istorija| Jubileji

Mali mi je ovaj blog

UKinSerbia RSS / 13.03.2014. u 16:58

Donekle slično Velikoj Britaniji uoči Prvog svetskog rata, i ja sam pomalo oklevao sa uključivanjem u diskusiju o revizionizmu, sa nadom da moje učešće neće ni biti potrebno.

Ipak, postoje dva razloga zbog kojih sada ovo pišem: prvo, želeo bih da podržim stav da je diskusija zasnovana na činjenicama dobra za svako društvo; drugo, postoji mnogo pozitivnih priča iz doba rata za koje mislim da zaslužuju da budu ispričane tokom obeležavanja ove godišnjice.


Diskusija o tome kako je rat počeo je veoma živa i u Ujedinjenom Kraljevstvu. Kada je naš neukrotivi gradonačelnik Londona u pitanju nema dileme: Nemci su krivi. Da bi skrenuo pažnju na ovo pitanje, neutralniji BBC je ponudio 10 najkarakterističnijih interpretacija.

Te interpretacije naslanjaju se na obimna akademska istraživanja obavljena uoči stogodišnjice. Ja sam upravo završio čitanje „Katastrofe" Maksa Hejstingsa i „Sleepwalkers" Krisa Klarka. Obe knjige su odlične, i obe je nemoguće prepričati u jednom blogu.

Po meni je jasno da postoje brojni činioci koji su mogli da odluče da postupe drugačije. Među njima su svakako bili i neki odlučujući ljudi u Srbiji, ali i mnogo šire. Bilo bi potpuno pojednostavljeno i pogrešno optuživati Srbiju da je izazvala rat - tenzije između sila i sistem dva saveza uspostavljan je tokom prethodne decenije - ali moramo reći da je atentat bez sumnje predstavljao varnicu.

Izgleda da se diskusija lomi u toj tački. Svet protiv Srbije. Princip je za jedne ubica, a za druge borac za slobodu. Samim tim, reći da postoji uloga države u tom činu, znači da ne mislite dobro Srbiji. Taj lažni argument - tj. anti-srpska zavera - je izazovan za razradu, ali ga je i lako oboriti.

Drago mi je što vidimo da se i po tom pitanju diskusija razvija. Francuski istoričar Žan Noel Žanene, koji je pisao u vikend izdanju Danasa do odlične predstave „Mali mi je ovaj grob" Biljane Srbljanović. Izašao sam sinoć iz Bitef teatra zamišljen. Njena drama čini ono što drama na najbolji način radi: humanizuje, dovodi u pitanje i provocira. Kada je u pitanju doprinos Britanije debati, mogu da najavim da prevod knjige Maksa Hejstingsa izlazi uskoro (zahvaljujući Laguni).

A šta je sa obeležavanjem stogodišnjice? Imamo veliki izbor važnih događaja i ličnosti zahvaljujući tesnoj saradnji između Srbije i Ujedinjenog Kraljevstva u tom mračnom periodu, od toga da smo bili rame uz rame tokom odbrane Beograda 1915. godine, preko Solunskog fronta do srpskih dečaka koje je prihvatila Heriots škola u Edinburgu.

Teme na koje mi u Ambasadi želimo da se usmerimo naglašavaju tu ličnu dimenziju; priče običnih ljudi koji žele da učine nešto dobro. Nema bolje priče o tome od one o Britankama: na bojnom polju, doktorkama i medicinskim sestrama koje su, zajedno sa svojim srpskim kolegama, dale i svoje živote u toj borbi širom Srbije.

Učestvujući prošlog meseca u Kragujevcu na komemorativnoj ceremoniji posvećenoj dr Elizabet Ros i njenih koleginicama imao sam priliku da vidim kako mladi ljudi iz Crvenog krsta čuvaju ovu priču o žrtvovanju i to me je samo uverilo koliko ovakve priče mogu biti važne. Te neverovatne ljudske sudbine se moraju čuti, u obe naše zemlje. Mi ćemo dati sve od sebe da ih prenesemo što dalje i verodostojnije, ali to je već tema za neki drugi blog...


Dejvid Mekfarlan
otpravnik poslova



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 17:28 13.03.2014

...

prvo, želeo bih da podržim stav da je diskusija zasnovana na činjenicama dobra za svako društvo;

to ne prolazi kod nas ... znamo mi za taj jadac ... interpretacije, šuškanja i to - TO može ... čonjenice NE
drugo, postoji mnogo pozitivnih priča iz doba rata za koje mislim da zaslužuju da budu ispričane tokom obeležavanja ove godišnjice.

svaki događaj ma koliko bio globalan je samo skup malih, običnih, ljudskih priča ... ogromno bezumlje Velikog rata, čak veće od onog kasnijeg i ogromna, danas neshvatljiva odanost cilju i idealima ... apsurd principa i mišljenja ... i naravno nemereljiva šteta u ljudskim životima ... Gavrilo se zaneo epikom Obilića ... mi volimo da svakih par vekova, nekog viđenijeg skembamo ako neće da ode kad mu se lepo kaže ...
looping looping 17:30 13.03.2014

1

Izgleda da se diskusija lomi u toj tački. Svet protiv Srbije. Princip je za jedne ubica, a za druge borac za slobodu. Samim tim, reći da postoji uloga države u tom činu, znači da ne mislite dobro Srbiji.

Ne razumem zašto se ne misli dobro Srbiji ako se kaže da je država imala ulogu u ubistvu okupatora na svojoj teritoriji? Mislim, ako zanemarimo da ubistvo samo po sebi nije dobro sa hrišćanske strane gledišta.
Vrlo jednostavno - imamo onog koji napada i onog koji se brani. A onaj koji se brani navodno je "izazvao svetski rat".
Niko ne spori da je Princip ubica (jer je ubio) a i niko ne može da ospori da je borac za slobodu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 19:42 13.03.2014

Re: 1

Niko ne spori da je Princip ubica (jer je ubio) a i niko ne može da ospori da je borac za slobodu.

Upravo ovo.
U kontekstu tog vremena,politički atentat je bio (u neku ruku) vrsta legitimne političke borbe.

Problematika je u tome,šta se iza njega krije.
Zvanični izvori ili koliko sam upoznat u problematiku - ne navode da je Kraljevina Srbija stajala iza tog atentata.
On, sam atentat ,jeste bio povod za rat, ali da li je bio i uzrok rata?
Povukao je lančanu reakciju i svi znamo epilog.
Nije naivno kad te optuže za tako nešto,niti je lepo kada neko prebacuje teg na tvoju stranu za ovakav užas.
Ovaj rat se naziva i Rat za kolonije; tako je Čerčil zaradio onu katastrofu na Galipolju.
Zato se ekspanzionistička politika Nemačke danas smatra krivcem za rat,a ne bih voleo da sutra to bude Jugoslovenska ideja i zato je bitno da se ova stvar istera do kraja.

malaramona malaramona 20:24 13.03.2014

Re: 1

looping

Ne razumem zašto se ne misli dobro Srbiji ako se kaže da je država imala ulogu u ubistvu okupatora na svojoj teritoriji?


A Ferdinand je ubiven u Srpskom Sarajevu? Na Palama takorec.
blogovatelj blogovatelj 10:02 14.03.2014

Re: 1

A Ferdinand je ubiven u Srpskom Sarajevu? Na Palama takorec.


U anektiranoj Bosni je ubijen, dilber ženo.
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:35 13.03.2014

Šuška se po gradu

Dejvide o statusu ambasade UK u Beogradu i njenoj neizvesnoj budućnosti.

Ukoliko je tačno to što se priča, a naslućuješ, to je je jako loša poruka UK prema Srbiji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:51 13.03.2014

Re: Šuška se po gradu

a šta šuška čaršija? Britanija gasi ambasadu u Srbiji?!
uros_vozdovac uros_vozdovac 17:53 13.03.2014

Re: Šuška se po gradu

Srđan Fuchs
a šta šuška čaršija? Britanija gasi ambasadu u Srbiji?!


iz nekoliko nezavisnih izvora, šuška se.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:05 13.03.2014

Re: Šuška se po gradu

svašta?! totalno neinteresovanje? to je poruka Srbiji da se priključi Krimu.
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 18:15 13.03.2014

Re: Šuška se po gradu

Britanija gasi ambasadu u Srbiji?!


Zatvara u Beogradu, otvara u Prishtini?

totalno neinteresovanje?


Nope, Ovo je kompliment - Srbija i njen odnos sa UK su dovoljno razvijeni i sofisticirani da podrzavaju "daljinsko upravljanje". Manje "srecne" lokacije zahtevaju skuplje, fizichko prisustvo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:46 13.03.2014

Re: Šuška se po gradu

pa kroz Eštonkinog drugara možda, ali evo čim se dogovorio malo Ica, odmak ga šutiraju iz vlasti...

Nope, Ovo je kompliment - Srbija i njen odnos sa UK su dovoljno razvijeni i sofisticirani da podrzavaju "daljinsko upravljanje". Manje "srecne" lokacije zahtevaju skuplje, fizichko prisustvo.


čudno mi je ovo, gde ćemo po vize, u Kosovu ili u ZG? iscimavanje the Queen-e radi?
Atomski mrav Atomski mrav 08:43 14.03.2014

Re: Šuška se po gradu

čudno mi je ovo, gde ćemo po vize, u Kosovu ili u ZG? iscimavanje the Queen-e radi?


Hoće li ostati bar konzularno predstavništvo?

P.S. Ni ZG, ni Priština - Budimpešta.
blogovatelj blogovatelj 17:42 13.03.2014

Ja imam drugačije informacije

od toga da smo bili rame uz rame tokom odbrane Beograda 1915. godine, preko Solunskog fronta


Čini mi se da ste se dva dana pred početak proboja fronta predomislili, pa su u samo dva dana Srbi i Francuzi morali da pregrupišu jedinice i dovijaju se kako znaju i umeju da bi operacija počela na vreme, to jest pre zime.
Čak sam i siguran da je tako bilo.

Sa Vikipedije

The French and British divisions marched north from Thessaloniki in October 1915 under the command of French General Maurice Sarrail. However, the War Office in London was reluctant to advance too deep into Serbia. So the French divisions advanced on their own up the Vardar River.


The British Army headed east towards the European side of the Ottoman Empire, while the French and Serbian forces continued north. The British Army neared Constantinople and with no serious Ottoman forces to stop it and the Ottoman government asked for an armistice (the Armistice of Mudros) on October 26; Enver Pasha and his partners had fled several days earlier to Berlin. With "Desperate Frankie" (as the British nicknamed d'Esperey) pushing ever forward, the Serbo-French Army re-captured Serbia and overran several weak German divisions that tried to block its advance near Niš. On November 3, Austria-Hungary was forced to sign an armistice on the Italian Front and the war finally came to an end. On November 10, d'Esperey's army crossed the Danube river and was poised to enter the heartland of Hungary. On request of the French general, Count Károlyi, leading the Hungarian government, came to Belgrade and signed another armistice.


Zato danas na Kalemegdanu postoji spomenik zahvalnosti Francuskoj, a ne Engleskoj.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:43 13.03.2014

Re: Ja imam drugačije informacije

od toga da smo bili rame uz rame tokom odbrane Beograda 1915. godine, preko Solunskog fronta


Vi ili ne znate kakav je vaše kraljevstvo imalo odnos prema Srbiji i njenim interesima pre i za vreme Prvog svetskog rata, ili ste bezobrazni.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:48 13.03.2014

zanimljivo g-dine Dejvide

konačno da se Britanija počela prisećati da je Srbija postojala i pre komunizma, hvala barem zbog te male emocije.

dear Sir, interestingly and finally Britain has started to remember that it used to have a friend in Serbia prior to the Communist Era... thanks even for that a bit of emotion.

Kraja Kraja 18:28 13.03.2014

...nemoj tako srdjane...

...setili su nas se i 27 marta 1941. ali su mudro pustili komuniste da svojataju dogadjaj...
...nego, kad je o "diskusiji zasnovanoj na činjenicama" rec, kakav je vas stav o izjavi g. sredera apropos bombardovanja srbije...????

...pozdrav...

ps...mozda je za vas pitanje off topic, ali verujte, meni nije...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:41 13.03.2014

Re: ...nemoj tako srdjane...

meni je ta Britanija bila tračak nade da ćemo se dokopati nekakve Evrope, no izgleda da Evropa ne interesuje toliko Britance, pa ni mi boranija bez saveznika u njoj, ako su ove Uroševe glasine tačne (a Uroš je ozbiljan čovek pa cenim da ne pušta tek tako informacije u etar)... nego ljudi, javljam se iz britanskog protektorata Amana, Kingdom of Jordan, ovoliko kiše u životu nisam video?! sutra idem u Petru, prvi put u životu, gde ću pokisnuti?! danas smo kao miševi pokisnuli u Džerašu (stara helenističko-rimska Γέρασα)?! liju bujice u Jordanu koji je jedna od najsiromašnijih vodom država u regionu?!
Kraja Kraja 18:57 13.03.2014

Re: ...nemoj tako srdjane...

...fishing salmon in aman...????
hajkula1 hajkula1 19:36 13.03.2014

Re: ...nemoj tako srdjane...

Kraja
...setili su nas se i 27 marta 1941. ali su mudro pustili komuniste da svojataju dogadjaj...
...nego, kad je o "diskusiji zasnovanoj na činjenicama" rec, kakav je vas stav o izjavi g. sredera apropos bombardovanja srbije...????

...pozdrav...

ps...mozda je za vas pitanje off topic, ali verujte, meni nije...


Bilo je akcija i 1943.-1944. Leskovac, Pirot (srpski Mančester i Liverpul, da objasnim). Tepisi širom Srbije i Crne Gore. Bolnica kod sadašnjeg Hrama Sv. Save, porodične kuće, bez vojnih objekata. Moj tata zapamtio rođendan.

Da ne nabrajam.
A pamtim i ja i moja deca.

Evo jedan od aktera, UK saveznika, gospodin Šreder, šta kaže



http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/10/Svet/1543377/%C5%A0reder%3A+Nelegalno+smo+bombardovali+Srbiju.html


49 41 49 41 22:10 13.03.2014

Re: ...nemoj tako srdjane...

hajkula1
Kraja
...setili su nas se i 27 marta 1941. ali su mudro pustili komuniste da svojataju dogadjaj...
...nego, kad je o "diskusiji zasnovanoj na činjenicama" rec, kakav je vas stav o izjavi g. sredera apropos bombardovanja srbije...????

...pozdrav...

ps...mozda je za vas pitanje off topic, ali verujte, meni nije...


Bilo je akcija i 1943.-1944. Leskovac, Pirot (srpski Mančester i Liverpul, da objasnim). Tepisi širom Srbije i Crne Gore. Bolnica kod sadašnjeg Hrama Sv. Save, porodične kuće, bez vojnih objekata. Moj tata zapamtio rođendan.

Da ne nabrajam.
A pamtim i ja i moja deca.

Evo jedan od aktera, UK saveznika, gospodin Šreder, šta kaže

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/10/Svet/1543377/%C5%A0reder%3A+Nelegalno+smo+bombardovali+Srbiju.html


Janko je bio na Kosovu, veruj mi na rec.

P.S.
Sa Schroeder-om sam bio na rucku sada davne 80 i neke.
Bio je fin momak dok nije usao u politiku.

Onda je poceo da menja zenu - bivsu.

Cim se uhvatis u Politiku, nesto moras da menjas!

- Sebe ili zenu; treca varijanta ne postoji.
muaddib92 muaddib92 19:03 13.03.2014

Slow down please, folks

Te neverovatne ljudske sudbine se moraju čuti, u obe naše zemlje. Mi ćemo dati sve od sebe da ih prenesemo što dalje i verodostojnije,

Upravo sam pročitao knjigu ser Maksa Hejstingsa o WW2 'All Hell Let Loose' i izuzetno mi se dopao njegov pristup: šira slika (remember Z.Djindjić?), plus utisci samih žrtava rata (vojnici, civili).
Da li ćemo biti srećniji ukoliko bilo ko oceni ulogu naše ondašnje države pred WW1 ovako ili onako?
Ili ulogu naše ondašnje države pred WW2 ovako ili onako?

Hajde da svi pogledamo unapred u ono što predstoji i čeka našu budućnost i našu decu


milojep milojep 20:23 13.03.2014

Mala je i Srbija

Dejvid Mekfarlan

Imamo veliki izbor važnih događaja i ličnosti zahvaljujući tesnoj saradnji između Srbije i Ujedinjenog Kraljevstva u tom mračnom periodu, od toga da smo bili rame uz rame tokom odbrane Beograda 1915. godine, preko Solunskog fronta ...


MI6 je uvek izgleda znao dobro da se sakrije!

Nema bolje priče o tome od one o Britankama: na bojnom polju, doktorkama i medicinskim sestrama koje su, zajedno sa svojim srpskim kolegama, dale i svoje živote u toj borbi širom Srbije.


Da ,ipak,budemo precizniji, te hrabre žene bile su Škotinje.

Učestvujući prošlog meseca u Kragujevcu na komemorativnoj ceremoniji posvećenoj dr Elizabet Ros i njenih koleginicama imao sam priliku da vidim kako mladi ljudi iz Crvenog krsta čuvaju ovu priču o žrtvovanju i to me je samo uverilo koliko ovakve priče mogu biti važne.


Poštovani Dejvide, dok ste učestvovali na gore pomenutoj komemoraciji, da li ste se slučajno zapitali: Zašto bombardovasmo ovu zemlju i ubismo onolike nevine ljude?

I na kraju kada več dozvoljavate polemiku o tome da li je Princip bio tiranoubica ili terorista, dozvoljavate li polemiku i da li je pukovnik Štaufenberg iz operacije Valkira (zaverenici protiv Hitlera) bio tiranoubica u pokušaju ili terorista koji je hteo da ubije legitimnog vođu Nemačkog naroda?



Colin_bgd Colin_bgd 07:52 14.03.2014

Re: Mala je i Srbija

I na kraju kada več dozvoljavate polemiku o tome da li je Princip bio tiranoubica ili terorista, dozvoljavate li polemiku i da li je pukovnik Štaufenberg iz operacije Valkira (zaverenici protiv Hitlera) bio tiranoubica u pokušaju ili terorista koji je hteo da ubije legitimnog vođu Nemačkog naroda?

U istoriji (i u zivotu generalno) sve je pitanje konteksta i motiva... U slucaju Staufenberga je sve jasno, i nema sta da se polemise... U slucaju Principa mislim da mozemo da dozvolimo da nekima (bilo izvana, bilo iznutra, bilo da su strani, bilo da su domaci) nije bas najjasnije. Stoga ne bi trebalo da se jogunimo i ljutimo kao "kako mogu to da nas pitaju", vec bi trebalo da pokusamo hladne glave da objasnimo o cemu se tu radi. To, naravno, ne moze u jednoj recenici, a da bi se uopste sa bilo kim upustili u otvorenu i nepljuvacku diskusiju o Principu, moramo da odledimo sopstveni mozak po pitanju atentata u Sarajevu, ne da bi promenili sopstveno misljenje, vec da bi imali sposobnost da otvoreno diskutujemo o njemu. Ovakvo plitko "nadmudrivanje" je samo kontraproduktivno i pokazuje da nam je svest neverovatno kruta i okostana, a samim tim u stvari vrlo krhka... Mislim da mi mozemo mnogo, mnogo bolje, nego uvek i stalno iz prve u klinc...
UKinSerbia UKinSerbia 09:19 14.03.2014

Re: Mala je i Srbija


Da li ćemo biti srećniji ukoliko bilo ko oceni ulogu naše ondašnje države pred WW1 ovako ili onako?
Ili ulogu naše ondašnje države pred WW2 ovako ili onako?

Hajde da svi pogledamo unapred u ono što predstoji i čeka našu budućnost i našu decu


Potpuno se slažem sa muaddib92, a to je i bila poenta ovoga bloga, ne da optužujemo ili ocenjujemo ulogu jednih ili drugih, jer kao što različiti izvori koje sam citirao govore, mnogi lome koplja oko toga, već kako sam na početku teksta jasno rekao, da dozvolimo da drugi imaju različit stav, a da ne smatramo da su protiv nas.

Ovde imamo i savrsenu ilustraciju:

a šta šuška čaršija? Britanija gasi ambasadu u Srbiji?!


Ambasada se zatvara? Naravno da je to, u skladu sa najboljom tradicijom teorija zavere, potpuna besmilica.

David



uros_vozdovac uros_vozdovac 11:13 14.03.2014

Re: Mala je i Srbija

UKinSerbia



Ambasada se zatvara? Naravno da je to, u skladu sa najboljom tradicijom teorija zavere, potpuna besmilica.

David





Hvala Davide, nadao sam se takvom odgovoru.
milojep milojep 21:39 14.03.2014

Re: Mala je i Srbija


Colin_bgd
U slucaju Principa mislim da mozemo da dozvolimo da nekima (bilo izvana, bilo iznutra, bilo da su strani, bilo da su domaci) nije bas najjasnije.


Logički grešiš!A evo i zašto.
Zašto bih ja nekome dozvoljavao dilemu oko Gavrila Principa ako mu tu stvari nisu najjasnije!
Ako si hteo reći da neko nezna istoriju ili gole činjenice pa nisam mu valjda ja kriv?

Ovakvo plitko "nadmudrivanje" je samo kontraproduktivno i pokazuje da nam je svest neverovatno kruta i okostana, a samim tim u stvari vrlo krhka... Mislim da mi mozemo mnogo, mnogo bolje, nego uvek i stalno iz prve u klinc...


O kakvom nadmudrivanju ti pričaš? I sa kim ? Sa ovima o kojima sam kažeš da im štošta nije najjasnije?
Meni je iskreno muka od tih dubokih snishodljivosti likova koji bi umesto klinča odmah bacili beli peškir a u pokušajima 'na lepo' sa strancima koji nemaju osećaj elementarne pristojnosti za džavu u kojoj žive!


Colin_bgd Colin_bgd 08:31 15.03.2014

Re: Mala je i Srbija

Logički grešiš!A evo i zašto.
Zašto bih ja nekome dozvoljavao dilemu oko Gavrila Principa ako mu tu stvari nisu najjasnije!
Ako si hteo reći da neko nezna istoriju ili gole činjenice pa nisam mu valjda ja kriv?

Ako neko ne zna istoriju kao minimum treba pokusati razumeti zasto je to tako. Za mene je tvoj odmahnuti rukom i reci "nisam mu ja kriv" pristup jednostavno neobjasnjiv... Ne postoji ni jedan jedini razlog ponasati se tako...
Meni je iskreno muka od tih dubokih snishodljivosti likova koji bi umesto klinča odmah bacili beli peškir a u pokušajima 'na lepo' sa strancima koji nemaju osećaj elementarne pristojnosti za džavu u kojoj žive!

A i pricinjavaju ti se stvari, niko nije predlagao da se baca beli peskir, i klinc i peskir su ekstremi cijom primenom automatski prihvatamo inferiornost pred tim nepristojnim strancima. To upravo cinis ti, a ne ja... Ali dobro, kao sto sam napisao, nije poenta promeniti nicije misljenje (kao sto "mi" vrlo cesto pogresno mislimo da diskusija tome sluzi), vec je poenta da kroz razgovor se nadje tacka za modus vivendi uprkos svim razlikama, ma kakve one bile i bilo iz cega proisticale... Nije vazno, uostalom...
milojep milojep 19:16 15.03.2014

Re: Mala je i Srbija

Ako neko ne zna istoriju kao minimum treba pokusati razumeti zasto je to tako. Za mene je tvoj odmahnuti rukom i reci "nisam mu ja kriv" pristup jednostavno neobjasnjiv... Ne postoji ni jedan jedini razlog ponasati se tako...


Vidi , ja sam samo ukazao na nelogičnost u tvom komentaru! Ja inače mislim da stranci koji kreću u ovakve polemike vrlo dobro znaju činjenice i fakta.
Međutim problem je što oni istoriju i događaje interpretiraju na način kako to njima odgovara. Bez trunke skrupula i sa apsolutnom nadmenošću i uverenjem da su u pravu samo zato što oni tako kažu! Tu prvenstveno mislim na Engleze. Svi argumenti koje im ti iznosiš oni jednostavno neće da čuju, ne smatraju te uopšte sebi ravnim i ono što ti pričaš oni neće ni da slušaju! U tome su toliko izdresirani da čak mislim da i nesvesno to rade! A upravo na takve me podsećaju ovi naši lokalni evropejci.

hoochie coochie man hoochie coochie man 19:54 15.03.2014

Re: Mala je i Srbija

da dozvolimo da drugi imaju različit stav, a da ne smatramo da su protiv nas.


Ma super su ti različiti stavovi
Hajd da dozvolimo da drugi imaju razlišit stav prema Hitleru ali da ne smatramo da su protiv Jevreja.
Ljudi samo imaju različit stav.

Postoje činjenice i postoje stavovi, ne može se dopustiti da se stavovima menjaju činjenice.





G.Cross G.Cross 21:07 13.03.2014

Puke

Teme na koje mi u Ambasadi želimo da se usmerimo naglašavaju tu ličnu dimenziju


Ovo ko da je vucic piso

Razumem da ste placeni za ovo,ali idite u Kurir i pisite ovako. Ostavite Blog na miru.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana