Zenska strana rata

Jasmina Tesanovic RSS / 27.02.2008. u 11:57

Juce je u Beogradu u Medija centru u Knez Mihajlovoj ulici odrzana  je promocija knjige "Zenska strana rata"  u izdanju Zena u crnom koju su priredile Lina Vuskovic i Zorica Trifunovic. Dah teatar je izveo performans pred nas pedesetak, umesto klasicne govorancije.  Onda je nastao tajac. Trebalo je publika da govori ali nam nije bilo lako: price su jako bile potresne, ljudske zenske price, dokumentarne naracije...beyond literature...odavno sam zapazila da kad ljudi govore i pisu u emotivnom naboju bilo da je sreca ili strah da svi postaju pisci.  Mejdutim te price mogu biti i katarzicne pod uslovom da postoje uslovi za katarzu. Ono sto sam ja juce osetila je da posle svih ovih godina od kako su te price napisane, da mi jos uvek zivimo u tim jeziivim pricama rata kao da sutra mogu opet da se dogode. Zasto  znate i sami, odnosno ja stvarno ne znam zasto je tako moralo biti. Juce mi drug kaze, eto taman sam mislio da ce moja 13 godisnja cerka da odraste u nekom drugoj atmosferi za razliku od mog starijeg sina, koji ima uzrast huligana sa beogradskih ulica...medjutim stvari krecu na dole opet.
   Na promociji nije bilo mnogo ljudi, cak ni nasih ljudi; bilo je dosta policije jer je ZUC "visoko riskantna grupa". Meni i dalje deluje to kao lecenje posledica a ne uzroka rizika ali dobro, bolje da nas cuvaju od nasilnika nego da nas serviraju istim.
Ovih dana osecam da vlada neki tajac svuda oko mene; prosto ni ljudi s ulice ni s medija ne smeju da izgovore neke reci i misle, ispravne ili ne koje su do pre otcepljenja Kosova bacali u raspravu s manje ili vise argumenta. Stupor, autocenzura, strah i nedoumica, cesto i bes stvaraju neku psihozu jednoumlja.  Mene to sve vise plasi: strah  od nasilja po beogradskim ulicama 21 februara je prosao, imam sliku i obajsnjenje za sve sto se desilo, ali sta je sad ovo? Na manipulacije dogadjajima cujem samo neku jezivu tisinu. Zveci.
  



Komentari (48)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Kasper Kasper 12:11 27.02.2008

Nova realnost?

Na promociji nije bilo mnogo ljudi, cak ni nasih ljudi


Ljudi se okrecu buducnosti. Svojim zivotima, obavezama... Dosta im je raznih " prvoboraca ".
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:21 27.02.2008

Re: Nova realnost?

a ovi prvoborci na svim medijima
kako njih objasnjavate
Kasper Kasper 12:23 27.02.2008

Re: Nova realnost?

a ovi prvoborci na svim medijima
kako njih objasnjavate


Kao i Vas. Smaraju.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:32 27.02.2008

Re: Nova realnost?

ma naravno , loptu u ruke pa udri
Kasper Kasper 12:34 27.02.2008

Re: Nova realnost?

ma naravno , loptu u ruke pa udri


malo sam prerastao. A, i vremena nemam. Ipak, hvala.

U zdravom telu zdrav duh!


Kasper Kasper 12:36 27.02.2008

Re: Nova realnost?

Jos nesto : lepo je videti koliko jae vasa borba za toleranciju, pravo na misljenje, slobodu izrazavanja cvrsta.

samo zlobnici bi rekli da imate kratak fitilj!
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:47 27.02.2008

naravno vi niste taj

zlobnik vec zdrav duh
dobronamjeran dobronamjeran 15:24 27.02.2008

Re: Nova realnost?

Kasper ti bas moras zagaditi svaku temu? Svaki iole dobar blog ti zagadis svojim poganim jezikom.

Osnovno pitanje u cijeloj prici je kako mogu generacije zivjeti pod stalnom presijom vlasti koja umjesto normalnog zivota narodu daje strah i neizvjesnost manipulirajuci tim narodom zbog svojih sitnoposjednickih interesa. Ljudi su navikli zivjeti u nenormalnom stanju toliko da kad bi kojim slucajem od sutra mogli zivjeti neoptereceno prema proslim i nekim buducim neizvjesnim dogadjajima pitanje je da li bi uopce znali normalno zivjeti. Ustvari htio sam reci kako je ljudima nenormalan zivot postao normalnost a normalan zivot bi im bio nenormalnost. Vlast odrzava takvo stanje jer kroz njega moze i dalje vladati i manipulirati a da ju pri tom ne pitaju sto se u stvari dogadja. Vlast ustvari zivi u jednom svojem prividnom svijetu bez dodira sa stvarnoscu nesto poput igre Sims.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:52 27.02.2008

Re: Nova realnost?

Kasper
Jos nesto : lepo je videti koliko jae vasa borba za toleranciju, pravo na misljenje, slobodu izrazavanja cvrsta.samo zlobnici bi rekli da imate kratak fitilj!


?!

Vi se malo projektujete?
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:51 27.02.2008

Re: Nova realnost?

Kasper
a ovi prvoborci na svim medijima
kako njih objasnjavate


Kao i Vas. Smaraju.


kaspere, jel si ti nekog izgubi?
jel ti neko otet i ubijen nevin?
ako te smara a ti tutanj odavde.
ima vala prostora kolkko hoćeš
na onim finim sajtovima srpskih nacionalista
storm fronta, krv i čast...
ne vređaj žrtve.
mariopan mariopan 12:19 27.02.2008

Pristup mozda ?

Mozda vam pristup nije bas najbolji Mozda bi odziv publike bio bolji a samim tim i policijska zastita manje potrebna da ste na performans poveli i majke onih decaka iz Gorazdevca da i one kzu svoju potresnu pricu, da ste poveli SVE zene i da su one rekle svoje potresne price verujem da biste imali odlican odziv publike, bolje bi razumeli i ucestvovali bi aktivno u vasem performansu, jer zene su pre svega majke i nema one koja bi opravdala bilo koji rat, zlocin ili potresnu pricu neke druge majke. Vi ste ogranicili pristup tim majkama, ili nekim drugim, vi stavljate zaborav na njihove price jer ih ne pricate, razumem da je to "sveto pismo" ZUC ali mislim da je neprirodno jedne potresne price pricati onima koji te iste i jos gore imaju pred ocima a vi o njima cutite. recimo da ste bar trenutak posvetili onom decaku koji je sada izgoreo u ambasadi SAD i njegovoj tragicnoj prici, razlozima zasto je njegova porodica morala da se odseli i kako se to odrazilo na nih, na dedu tog decaka i na kraju na njegovu tragicnu pogibiju. Verujem da bi narod zastao da cuje SVE price, onda bi mogao i da se leci od osecaja nepravde i ne bi vam zatrebala tako ozbiljna policijska zastita.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 12:22 27.02.2008

mariopan

bilo je i VASIH prica
srpskih zena
i mislim da biste vi uzivali
mislim da je ipak razlog nesto drugo, gore sam objasnila
mariopan mariopan 13:40 27.02.2008

Re: mariopan

Jasmina Tesanovic
bilo je i VASIH prica
srpskih zena
i mislim da biste vi uzivali
mislim da je ipak razlog nesto drugo, gore sam objasnila

A meni se ne dopada bas to sto ima NASIH i NJIHOVIH prica, zasto ih ne cujemo sve a ne samo odabrane a odabir se vrsi po tome koja ce prica vise da optuzi ove ili one politicare a ne, recimo zlocince koji i treba da se osude.
Taj isti odabir vrse i ovi nasi koji, isto kao vi, neke price cuju a neke ne cuju, kako im odgovara u kom trenutku, pa te zrtve vade iz rukava jedni i drugi i njima se sluze za neke poene, gadni mi jedni i drugi podjednako. na primer da se zrtavama iz Strpca ne ispuni pravda ni posle 15 godina zasluzni ste i jedni i drugi. Trazim pravdu za sve zrtve jer nema nasih i njihovih, sada su oni samo zrtve i treba ih toliko postovati da se ne dele na zasluzne i nezasluzne. Da je ta pravad igde radila, a ne samo ovde u Srbiji, jer samo nas kritikujete, imali bi vise slusalaca i vise postovalaca za ideju da se za zlocine sazna, sudi i osudi.
Jasmina Tesanovic Jasmina Tesanovic 13:46 27.02.2008

to nije bio moj jezik

nasih i vasih
lepo stoji naslov
zenska strana rata jer zene SVE pricaju
jedino sto je zenska knjiga ovaj put
ja sam radila i musk i zensku
ali samo da znate da 90 stadalih jesu zene i deca
i to ne srpske nacionalnosti
mariopan mariopan 14:05 27.02.2008

Re: to nije bio moj jezik

Jasmina Tesanovic
nasih i vasih
lepo stoji naslov
zenska strana rata jer zene SVE pricaju
jedino sto je zenska knjiga ovaj put
ja sam radila i musk i zensku
ali samo da znate da 90 stadalih jesu zene i deca
i to ne srpske nacionalnosti

Nije stradalo samo tih 90 o tome se radi. Pravdu cekaju mnogi i ne dobijaju je a vreme prolazi...gde prolazi? Da li neko misli da ce se sve to zaboraviti pa ceka? Pa nece se zaboraviti i ne moze i zato treba sudovi da rade neprekidno jer to je jedini put da se izvucemo iz mraka a mi smo u marku odavno. Svi smo taoci tih zlocina i predugo traje potraga za pravdom bas mnogih ljudi koji su trebali da zastanu i da vide vas performans. Mozda zato nisu stali? Zato sto ni sami nisu dobili pravdu a cekali su je nepodnosljivo dugo?
Exitus Letalis Exitus Letalis 19:53 27.02.2008

Re: Pristup mozda ?

Mozda bi odziv publike bio bolji a samim tim i policijska zastita manje potrebna da ste na performans poveli i majke onih decaka iz Gorazdevca

organizuj mariopan.
ne deli savete.
mariopan mariopan 22:48 27.02.2008

Re: Pristup mozda ?

Ne delim savete vec bih na takav performans i sama dosla. Zar nije cilj da sto vise ljudi sazna i cuje? Zalite se da je malo ljudi doslo i da su nezainteresovani, maltene se svi plase da cuju.......apatija opsta ? Zainteresovana sam da se zlocini osude a zlocinci kazne i to pre svega iz redova mog naroda, da operemo obraz ako to ikada, ikako budemo mogli, ali sam istovremeno zainteresovana da se zlocini prema mom narodu i svima koji su negde bili ugrozeni a spas potrazili ovde, u Srbiji, takodje kazne i osude.
Izgleda da bas to poslednje smeta jer inace bih bila idealan kandidat za ZUC. Smeta njima a smeta i meni pa se razilazimo u misljenjima i pristupu, a to je normalno - da ljudi razlicito misle. Mogu ja razlicito da mislim, meni ne treba omasovljenje pokreta ili clanstvo, njima treba i zale se, pa rekoh da pomognem?
anagard anagard 12:25 27.02.2008

MASKIRANJE

Kolčina akumuliranog jada, svih gradjana , ove unesrećene države, traži svoje načine da "iskoči" napolje. U krajnjoj instanci potpuno je nevažno da li se sveukupna situacija vidi iz "našeg" ugla ili iz nama neprihvatljivog ugla, osećanje pojedinaca i grupa je identično. Stupor koji pominjete, posledica je nepostojanja nade, nekako suviše dugo stojimo u mestu, i ako nam se svima učinilo da se negde krećemo. Taj nehumano dugi "statu kvo" sada je vidljiv svima, on je stvorio taj muk, ispade da je svaka akcija bila uzaludna, i nas koji smo apelovali na razum i njih koji su apelovali na nerazum. Sa mesta se niko pomakao nije.
Posle ovog muka negde ćemo se sigurno pokrenuti, nisam optimista po pitanju tih koraka. Ali jeziva tišina neće još dugo trajati.
Dawngreeter Dawngreeter 12:27 27.02.2008

Nezainteresovanost

Ja mislim da su nasi ljudi generalno nezainteresovani. Cak ni za stvari koje ih mnogo vise tangiraju, a pogotovo ne za nesto sto je u isto vreme ukombinovalo sve one uzasne stvari koje Srbi tradicionalno ne mirisu - NVO, zene, pacifizam, politicka svest
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 13:13 27.02.2008

Re: Nezainteresovanost

Ja mislim da su nasi ljudi generalno nezainteresovani. Cak ni za stvari koje ih mnogo vise tangiraju, a pogotovo ne za nesto sto je u isto vreme ukombinovalo sve one uzasne stvari koje Srbi tradicionalno ne mirisu - NVO, zene, pacifizam, politicka svest


Ovo je potpuno tacno opazanje.

Ja primecujem strasnu ljubomoru kod naseg sveta, uzasnu zavist koja se apsolutno odrazava cak i kroz ideju da je nemoguce govoriti odvojeno o zrtvama ovog umobolnog zadnjeg rata. Nema moja zrtva , tvoja, njihova.....stradali su nesrecni ljudi.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:18 27.02.2008

Re: Nezainteresovanost

Dawngreeter
Ja mislim da su nasi ljudi generalno nezainteresovani. Cak ni za stvari koje ih mnogo vise tangiraju, a pogotovo ne za nesto sto je u isto vreme ukombinovalo sve one uzasne stvari koje Srbi tradicionalno ne mirisu - NVO, zene, pacifizam, politicka svest


in media res!
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 13:17 27.02.2008

zenska strana rata

nije bas popularan point of view u razularenim patrijahalnim drustvima, poput naseg. Pogotovo ako se daje iz ugla jedne tragicne licne price koja razvodnjava 'mi protiv njih' diskurs. Da je naslov knjige "Rat iz ugla srpskih zena" naisli biste na jedan izvanredan odjek u drustvu. Ali to, zenska strana rata baca svetlo i na onu drugu stranu, preteci da izazove samilost prema zrtvi nepodobne nacionalnosti. Vi ste Jasmina zapravo dali odlican opis selektivne empatije po tom pitanju.
Stupor, autocenzura, strah i nedoumica, cesto i bes stvaraju neku psihozu jednoumlja.

Da, na zalost, psihoza jednoumlja.

p.s. Preporuka za tekst i podrska za ZUC!

Damjana Damjana 13:48 27.02.2008

Ipak prolaze.......

Zalosno je sto se uocava tendencija srpskog drustva da se krece regresijom. Vracanje unazad ogleda se u mnogim segmentima, a ovaj je definitivno najgori. Promene su bile i gotovo da su prosle, mislim da je potpuno jasno da je u pitanju bio tek predah od dugog niza pogresnih poteza koji se sada preuzimaju, a sve u nase ime. Nakon osam godina ispada da mislimo isto kao i pre promena. Pitamo se da li ce ovo drustvo zadesiti neka tektonska promena koja bi mu garantovala bolju buducnost. Glupo je gubiti nadu. Nade imamo, ali je sve to iluzorno ako vidimo da je apatija medju ljudima tako jaka. Drustvo ne razmislja pozitivno i opet se zivi od danas do sutra. Politiku vode oni koji nemaju potrebne vrline za takav posao. Ipak, prolaze. Buducnost ovog drustva ispada da smo stavili u ruke onih kojima nije stalo do promena. Pitanje koje se postavlja jeste to da li zelimo da buducnost gledamo samo preko malih ekrana ili zelimo da ucestvujemo u njoj. Ako zelimo da ucestvujemo, onda je neophodno uraditi sve sto je u nasoj moci da se da kreiramo svoju buducnost na nacin na koji sve razvijene drzave to rade, a ne da stalno zivimo u proslosti i ljubomorno gledamo na zemlje koje su daleko odmakle od nas. Ja zelim da zivim u buducnosti, a nadam se da tu moju zelju dele i ostali. Uostalom oktobar se uvek moze ponoviti.
tigrks tigrks 14:00 27.02.2008

Zenska strana rata

Samo bih preporučio korišćenje savremenih mogućnosti računara.
Molim Vas, koristite kodnu stranu latinice koja ima š,ć,ž,... ima ih nekoliko.
I to predstavlja pismenost i kulturu.

Dragan Grković
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 14:07 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Samo bih preporučio korišćenje savremenih mogućnosti računara.
Molim Vas, koristite kodnu stranu latinice koja ima š,ć,ž,... ima ih nekoliko.
I to predstavlja pismenost i kulturu.



Pismenost i kultura su dosli do izrazaja ovih dana.
tigrks tigrks 16:30 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Pismenost i kultura su dosli do izrazaja ovih dana.


Postojanje patrijota nije opravdanje za suspenziju patriotizma.
Dawngreeter Dawngreeter 16:36 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

To je tacno. Suspenziji patriotizma ne treba opravdanje.
tigrks tigrks 17:02 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

To je tacno. Suspenziji patriotizma ne treba opravdanje.


Ne mogu se složiti.
Upravo je nepismenost i suspenzija bez opravdanja - patrijotizam, i to u najelementarnijem obliku.
Dawngreeter Dawngreeter 17:06 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Odakle sada nepismenost na tapetu? Nesto sam propustio?

A elementarni patriotizam je suspenzija patriotizma. Pa ok, mozda ne pricamo na istom jeziku.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 17:50 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Dawngreeter
Odakle sada nepismenost na tapetu? Nesto sam propustio?A elementarni patriotizam je suspenzija patriotizma. Pa ok, mozda ne pricamo na istom jeziku.


Toplo preporucujem TROLL sprej :)


tigrks tigrks 17:57 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Odakle sada nepismenost na tapetu? Nesto sam propustio?

A elementarni patriotizam je suspenzija patriotizma. Pa ok, mozda ne pricamo na istom jeziku.


Očigledno. A i logika nije Vaš prijatelj.
Dawngreeter Dawngreeter 17:57 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Vanja Montenegro Ljujic
Toplo preporucujem TROLL sprej :)


Tacno, tacno. I ja nasao da padam na gluposti...
tigrks tigrks 18:05 27.02.2008

Re: Zenska strana rata

Toplo preporucujem TROLL sprej :)


Hvala. Izvinjavam se što sam Vam pokvario idilu.
Ne radim to zbog Vas. A možda malo i da - tek toliko da Vas animiram.
Attila Attila 14:05 27.02.2008

Tisina

Bojim se da se kod nas jos uvek cuti i o mnogo manjim stvarima, ako je uopste moguce praviti takvu kvalifikaciju. Cudno je da kada se govori o zenama, cesto se skrene sa teme, relativizuje sustina, tada se nema vremena, nalaze se svakojaki izgovori.
Zar se toliko plasimo sebe ili nam je lakse da i dalje lazemo sami sebe?
Solomon Solomon 15:05 27.02.2008

The End ?

Kada su vam batine i razbijeni prozori nad glavom tesko da se moze nazvati auto-cenzurom. Oni koji vladaju ovom zemljom su stvorili takvu klimu, jer im je prosle nedelje ispala cucla s kojom su zaslepljivali Srbiju vec 15 godina.
Svesni su toga da im ovo mogu biti poslednji dani. Sad je za extremiste ono 'do or die'. Kako vreme odmice, extremizam ce sve vise izgledati kao riba koja se gusi na suvom.
A tisina koja se javila u javnosti je mislim vise iz razloga sto NIKO ne zeli da ga zvekne poslenji metak ispaljen u ovom dugom i bezpotrebnom ratu.
Ja se barem nadam, da je ovo pocetak kraja.
Maybe I'm too optimistic ?
Ssvetlana Ssvetlana 15:05 27.02.2008

Ratne teme

Kad smo vec kod toga da strepimo od rata, okrenimo na sekund radio FOKUS i videcemo da je rat vec poceo! Hiljade ljudi se vec danima javlja, medju kojima ne zaostaju zene, majke...koje rasplamsavaju mrznju i pozivaju u rat! Pozivaju na linc Tadica, Cede Jovanovica i drugih, mozda i nas koji nismo za rat. Imam utisak da pocinje taksativno nabrajanje svih nas koji smo ikada rekli da rat nije resenje, da smrt nije izlaz! Zeljni krvi, bojim se da su vec zapoceli gradjanski rat...kad vec ne mogu da se suprotstave drugim silama!
Ja nemam ideju kako protiv tolike mrznje mozemo izbeci krvoprolice!?
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 16:37 27.02.2008

Re: Ratne teme

Ssvetlana
Kad smo vec kod toga da strepimo od rata, okrenimo na sekund radio FOKUS i videcemo da je rat vec poceo! Hiljade ljudi se vec danima javlja, medju kojima ne zaostaju zene, majke...koje rasplamsavaju mrznju i pozivaju u rat! Pozivaju na linc Tadica, Cede Jovanovica i drugih, mozda i nas koji nismo za rat. Imam utisak da pocinje taksativno nabrajanje svih nas koji smo ikada rekli da rat nije resenje, da smrt nije izlaz! Zeljni krvi, bojim se da su vec zapoceli gradjanski rat...kad vec ne mogu da se suprotstave drugim silama! Ja nemam ideju kako protiv tolike mrznje mozemo izbeci krvoprolice!?


Istinom protiv stihije straha, mrznje i nasilja
zoricag zoricag 17:02 27.02.2008

Re: Ratne teme

Kad smo vec kod toga da strepimo od rata, okrenimo na sekund radio FOKUS i videcemo da je rat vec poceo!

Tacno, a jos:
1. Policajci Srbi napustili KPS. Srbi traze da dodju srpski policajci da stite Srbe. Jedan od onih Jaksic/Ivanovic iz K. Mitrovice trazi od Bgd da Srbi dobiju zastitu svoje policije jer su prepusteni sami sebi dok Taci preti. Premijer salje podrsku studentima koji su u stalnom protestu u K. Mitrovici patos-recima pozivajuci se na sve nas. Ovo je akcioni plan koji je preslikan iz Knina. Hoce li neko ko zna sta je u akcionom planu zaustaviti kninski scenario dok jos nije kasno?

2. U Beogradu akcija, milion bedzeva. Bedzeve dele omladinci DSS kao sto su Velimir Ilic i drugi. Objasnjenje da pokazemo svetu koliko nam je SVIMA stalo do Kosova. Narocito je vazno da bedzeve dobiju novinari. Novinari se slatko smeju jer nema Dade da im kaze da nije smesno. Bedz i kritika akcionog plana (naravno ona post festum po delovima jer se tek tada vidie) ne ide sa bedzom. Da li se oni bez bedza po akcionom planu imaju smatrati kao oni sa zutom trakom?

Parivodic je grubo odbrusio Zarku Koracu u jednoj TV emisiji pre oko godinu dana: " Na pomen Milana Nedica ima da stanete mirno!" Da li je i to deo akcionog plana?
Jelena Pavlović Jelena Pavlović 17:30 27.02.2008

Re: Ratne teme

Evo sta sam jutros dobila od prijateljice Engleskinje:

"just a note of solidarity to you during this Kosovo mess. We are on the side of Serbia! This is an irresponsible manipulation by the Anglo powers and whatever blood flows it will be on their hands."

Ovo je sve tacno, ali kako objasniti da se treba bojati rulje i potkupljivih politicara koji kao da rade na ruku tim Anglo problemima. Kako objasniti licemerje koje se preliva sa politicara na narod i sliva niz beogradske ulice.
Posvadjala sam se sa pola Srba u Americi, ovde gde zivim i konstatovala da smo apsolutno svi na svojim planetama. Zar je moguce da se ovo bezumlje nastavlja?
Solomon Solomon 17:30 27.02.2008

Re: Ratne teme

Da li je i to deo akcionog plana?


Slazem se sa vama. I ne mogu da verujem koliko NISTA nisu naucili.
Ali se pitam ovog puta da li imaju dovoljno impulsa ?
Podrska u narodu nije kao 91ve, a mozda i bitnije - podrska u vojsci nije kao 91ve.
Dokle god je na Kosovu relativan mir - znaci bez vecih incidenta protiv Srpskog stanovnistva, izgovor i gorivo za paljenje ne postoji.
Trenutna situacija je takva da se "Srpska" strana dere na sav glas, a druge to ne tangira bas - svi ostali ignorisu. Divljali su, Palili su Ambasade, kontrolne punktove, cepali zastave... Ali do znacajne eskalacije zapravo nije doslo. Ekstremistima je to prilicno obezhrabrujuce.
Jednostavno, osim NAMA samima, vise nikom ne preti "Srpski" ekstremizam.
A mislim da ovog puta, dovoljan broj nas to kapira. I posto kapira - nece dozvoliti da se survamo.
(Bar se nadam)
doktorka doktorka 17:33 27.02.2008

nezainteresovanost

" Kada su nacisti došli po komuniste, ćutao sam jer nisam komunista. Kad su pozatvarali socijaldemokrate, ćutao sam jer nisam socijaldemokrata. Kad su došli po sindikaliste, nisam se bunio jer nisam sindikalista. Kada su odveli Jevreje, ćutao sam jer nisam Jevrejin. Na kraju, kada su došli po mene, više nije ostao niko ko bi mogao da digne svoj glas“.

Ssvetlana Ssvetlana 17:38 27.02.2008

Re: Ratne teme

Da, posebno me je zabrinulo delenje bedzeva. Deluje mi kao jesi taget, nisi target! Ako nemas bedz, moze ti se oteti imovina i smestiti raseljeni sa Kosova ili te kao domaceg izdajnika, kao pseto ubiti! Prosto ne smem da napisem, sve ono sto mi se javlja u mislima.
Pohvalili policiju za demoliran grad, popaljene ambasade! Za 10 miliona eura stete! Kome da se obratimo ako nam neko demolira stan, slupa auto, siluje na ulici, udari dete a nemamo bedz!????
doktorka doktorka 17:40 27.02.2008

Re: Ratne teme

Ssvetlana
Da, posebno me je zabrinulo delenje bedzeva. Deluje mi kao jesi taget, nisi target! Ako nemas bedz, moze ti se oteti imovina i smestiti raseljeni sa Kosova ili te kao domaceg izdajnika, kao pseto ubiti! Prosto ne smem da napisem, sve ono sto mi se javlja u mislima. Pohvalili policiju za demoliran grad, popaljene ambasade! Za 10 miliona eura stete! Kome da se obratimo ako nam neko demolira stan, slupa auto, siluje na ulici, udari dete a nemamo bedz!????

pa sad ne znam kakva je procedura. treba pitati anastasijevica.
zoricag zoricag 18:33 27.02.2008

Re: Ratne teme

Ekstremistima je to prilicno obezhrabrujuce.

meni se cini da se na to nije racunalo i poprilicno mi izgleda da deo po deo akcionog plana nema rezultate koji su tvorci ocekivali, ali slaba vajda, obice se to o glavu svima nama.

Danas slusam predstavnike turistickih agencija i kao ekonomista duboko sam razocarana kad slusam te nase privrednike koji ne vide dalje od nosa. Mislim da su jeftino dosli do tih agencija raznoraznim "kombinacijama" inace bi se borili za svoje poslove drugacije. Oni su srecni sto ovih dana nema otkazivanja aranzmana, za vize nemaju problema jer dve-tri zemlje koje su obustavile izdavanja viza nisu na listi njihovih destinacija, a jedan aranzman za USA su uspesno preusmerili. Pitam se kako ti ljudi planiraju svoje poslove, kako investiraju? Vode li oni svoje poslove kao da igraju bingo?

Vlast moze da radi sta hoce ako razne grupe gradjana ne vide da srljanje u neke stvari moze ugroziti i njih same. Sigurno da su ljudska prava u smislu spasa golog zivota najbitnija, ali postoje i druge stete koje su isto vazne. Ne moze se razvoju losih perspektiva stati na put ako samo borci za ljudska prava vide ugrozenost.

Gde su privrednici? Znaju li oni da ce porezi biti veci ako se pocne sa finansiranjem rata? Gde su zaposleni? znaju li oni da ce izgubiti svoja radna meste kad privrednici ne budu u mogucnosti da pokrivaju troskove poslovanja? Znamo li da osim onih koji su u drzavnoj sluzbi i javnim preduzecima niko nece biti placan iz inflatornog dzaka, ako nema pozitivnog poslovanja?
Solomon Solomon 18:56 27.02.2008

Re: Ratne teme

Gde su zaposleni?


Pa evo, za rad brige 'privrednika' i gradjana o ekonomskoj stabilnosti - danas se u vestima javlja prica o tome koliko je prilika za nasu industriju na Ruskom trzistu. Dakle prica koja se pusta je da nam ne treba Evropa i Zapad, dovoljna je Rusija i njeno trziste da bi se u Srbiji dobro zivelo.
Te idiotske procene me potsecaju na one budale koje su govorili 92ge da sankcije mogu biti "dobre po Srpsku privredu jer cemo kupovati samo Srpske proizvode."

Ipak mislim da im je ovo zadnje. Ipak mislim da vise nemaju snage da vrate kazaljku do 93ce. Ovo sto lupaju, najvise lupaju sebi o glavi. Ovo im je labudova pesma. Mozda ta pesma potraje ali je jako neverovatno da ce 2015 godine Radikali (u ovom ruhu) biti relevantni.
takamatsu takamatsu 08:56 28.02.2008

Re: Zorica

Gde su privrednici? Znaju li oni....


Znaju, kako da ne.

Vidite, da ne smaram sa drugim primerima, ako u mojoj struci zaposleni u državnoj službi pre dan-dva dobiju od 6 -14.000 manju platu (!), bez jasnog objašnjenja, s tim da će se "greška" "ispraviti", kad na vrbi rodi grožđe, recimo, a o tome niko živi ne napiše ni reč,. onda jako dobro znamo gde smo. Radi se o oko 255 zaposlenih, pa sračunajte.... Njima, recimo, NIJE jasno šta se desilo i gde su pare, iako znaju da su na budžetu, larmaju, svađaju se međusobno, ali nikom ne svanjiva....

Pazite, meni ne da je sve jasno, nego mi je jasnije nego što je to za mene zdravo. I - šta sad? Šta imam od toga....
gagonja gagonja 17:23 28.02.2008

Re: nezainteresovanost

doktorka
" Kada su nacisti došli po komuniste, ćutao sam jer nisam komunista. Kad su pozatvarali socijaldemokrate, ćutao sam jer nisam socijaldemokrata. Kad su došli po sindikaliste, nisam se bunio jer nisam sindikalista. Kada su odveli Jevreje, ćutao sam jer nisam Jevrejin. Na kraju, kada su došli po mene, više nije ostao niko ko bi mogao da digne svoj glas“.

kad su dosli po mene nisu nasli nikog
ja odavno zbriso
dunjica dunjica 11:21 28.02.2008

Reklama

Knjigu još nisam imala u rukama, ali se nadam uskoro (Zoriceee, čuješ li me?). Za one koje zanima više od dokumentarnih naracija, preporučujem "Glasove svitanja", koje je skupio i izdao Brendan MacQuillan. Iz iste zbirke je objavljeno i nekoliko naracija u "Ženskoj strani rata".

"Glasovi svitanja" se mogu kompletno naći on-line.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana