Filozofija| Zdravlje| Život

To Be a Smoker, Or Not To Be /That Is Not The Question.

dali76 RSS / 22.03.2014. u 01:53

 

Morao sam  da prestanem  da pušim da bih poceo ozbiljno razmišljati o pušenju. Mozak bez nikotina bolje razmišlja o nikotinu, il je možda obratno, nisam siguran.

Elem, vec treći dan prestanka pušenja, kad porivi za cigaretom postaju najjači, počeo sam o pušenju  razmišljati kao o filosofskom pitanju. Da, naravno, ukoliko se o pušenju razmišlja u kontekstu zdravlja, nema tu čovek o čemu razmišljati- sem kazati  zbogom cigareti i zdravo djaci.

Da li je moje prrebacivanje teme pušenja u polje filozofije, bio samo odličan izgovor? Hm, to je samo po sebi filosofsko pitanje, no krenimo redom. 

Nisam pušio pušenja radi, kao sto ne čitam čitanja radi ili kao sto ne pišem pisanja radi. Sve su ovo, meni licno, užitci u kojima sam uživao. Problem leži u tom  sto su svi navedeni užitci prožeti duvanskim dimom pa u nedostatku istog, tako se barem čini, ništa više nije kao što je bilo, ni čitanje, ni pisanje pa ni samo razmišljanje na ovu ‘il bilo koju drugu temu.

Strah od prestanka pušenja je strah od nemogućnosti da uživaš u stvarima koje bez dima ustvari gube dobropoznat okus ili šmek. Sa druge strane, činjenice  koje pokušavaš na silu da  ubaciš u mozak, a odnose se na to  da radiš nešto  dobro za  svoje  zdravlje, koliko god bile istinite, isuviše  su slabe i bledunjave da bi ti  nadomestile ono što gubiš prestankom  pušenja.

Nepušačima nije naravno jasno šta to pušači gube, sem dobrano uvećane šanse za  jednu od mnogih bolesti  koje uzrokuje cigareta sa svojih 4000 sastojaka od kojih nema jednog da valja. 

Nerazumevanje pušača i nepušača je razumljivo. Uostalom, i sam sam smatrao da nepušači ne znaju šta propuštaju kad posle dobrog obroka, završenog posla, napisanog bloga, stresnog dana  ili uz razgovor i piće zapališ cigaretu...osetiš  taj  smirujuci uticaj nikotina na receptore u mozgu.

Prvih dana prestanka je bilo teško, makar meni. Medjutim, simptomi odlaska nikotina iz organizma koliko god bili  nelagodni  ipak prodju. Cak i porivi za cigaretom se razrede, a njihov intenzitet postaje sve slabiji. Nauči čovek relativno brzo  da  ponovo počne da radi sve one stvari koje je nekad radio uz duvanski dim. Ja recimo prvi dan nisam bio sposoban napisati komentar, a sad eto pišem blog bez duvana/ i to sa kvačicama  : )

Uprkos svim ovim pozitivnim stvarima,  jedan problem je ostao: da li sam sretan? Hm, pa da, jesam. Ne trujem se više; štedim svakodnevno. Fizički se osecam bolje, ili mi se bar tako čini. Ustvari, čekaj, ipak ne baš. Nisam sretan.

Imam osećaj da sam trampio  nešto u čemu sam uživao,  zarad  mogućnosti da smanjim rizik od bolesti, odnosno da sebi  produžim život. Drugim rečima, žrtvovao sam siguran užitak zarad nečega što se može podvesti pod  statistiku ili verovatnoću.

Dao sam nešto što je bilo sigurno za nešto što je verovatno; prilicno loš deal. Ostao je prazan prostor koji zjapi, preti da nervozu pretvori u konstantno stanje svesti.

Ako čovek pušenje stavi u ovakav okvir, tu nema pomoci ni od medikamenata, ni od pozitivnih efakata po zdravlje, tapšanja po ramenu, ili  od zastrašajuće statistike. Sa druge strane, ovo je, makar za mene, bio jedini način da se problem postavi, kako bi se isti rešio, trajno.

Nije  pitanje  hocu li se moći "odbraniti" od poriva za pušenjem koji ionako vremenom  postaju  sve redji i sve slabiji, već je krucijalno pitanje  hoću li uspeti uživati u nepušenju isto onoliko koliko u pušenju? Hoću li  pronaći nacina da osetim užitak slobode od zavisnosti  ili ću to samo glasno ponavljati kao napamet naucenu frazu, a duboko u sebi zavideti onim što robuju užitku nikotina.

Jasan odgovor na ovu dilemu nisam imao, ali ono sto se nadziralo nije zracilo optimizmom, naprotiv.

Utakmice koje vodimo u sebi, protiv sebe su najteže utakmice. Ljudi uz nas, iako bitni, su često publika koja nam da aplauz kad zabijemo gol, ili kad je slažemo da smo ga zabili.

Medjutim, Neko iz publike, iako sa namerom, a opet totalno nenamerno, može nam nabaciti šansu ili loptu za cist gol.

Blogokolega Bojan Budimac mi je jedan takav  zicer poklonio knjigom "The Easy Way to Stop Smoking"(Allen Carr).

Zahvaljujuci Budimcu, odnosno pomenutom Alenu Caru, trenutno vodim u toj mojoj utakmici po prvi put uživajuci u užitku nepušenja.

Dotičnom sam autoru, usput  prešavši  preko nekoliko  budalaština, dozvolio da me "uhvati" za ruku i odvede ne pred ogledalo, vec direktno na teren moje utakmice, u moju glavu, i tamo mi postavi  nekoliko  krucijalnih pitanja  koje se mogu svesti na :

Pušenje, čemu?

O mom "dijalogu" sa knjigom, mojim odgovorima i kako je meni pomogla knjiga, u sledecem blogu, a  zašto ne, možda i u komentarima.



Komentari (149)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 21:18 23.03.2014

Re: razlogi :)

Hansel
A da neću pušiti svečano sam obećao sebi, bez ikakvog pritiska, kao klinac (pre škole), posle gledanja jedne emisije na TV o štetnosti pušenja. Pored nekih razgovora u studiju i ankete (sećam se jednog odgovora na potpitanje: "Ali, lekari kažu da je pušenje štetno?" -- "Pa, neka to i dokažu!" ), prikazana je i animacija kako dim ulazi u bronhije, ide do alveola, uz objašnjenja šta sve tamo radi... i tako je mali Hansel svečano izjavio...


I ja sam iz pušačke porodice, doduše, ćale je prestao da puši kad sam se rodio, i to ono, cold turkey, nikad posle toga nije zapalio cigaretu. Dok je keva purnjala do pre 6-7 godina, kad ju je strefio infarkt, i od tada ni ona više ne puši.

Ja mislim da nikad nisam počeo da pušim zato što sam kao klinac verovao da je kul da ne radim ono što je bila norma u našem društvu. Nešto kao klinački pokušaj pronalaženja sopstvenog identiteta. U osnovnoj školi su skoro svi drugari (a i drugarice) uveliko purnjali, a mene i još ponekog su smatrali za pičkice, što nećemo. A to je mene jako iritiralo, i teralo da se zainatim, i da nikad ne zapalim. Mislim, objasnio je meni i sestri ćale medicinske razloge protiv pušenja, ali je to bilo nama, ili meni barem, prilično apstraktno. Plus, eto, keva puši, i ništa joj ne fali. Posle sam se dohvatio sportova, i prosto nikad nisam osetio nikakvu potrebu da kadim okolo.
Hansel Hansel 22:33 23.03.2014

Re: razlogi :)

dali76
…..doduse vidim da Hansel cokoladom utice na svoju dozu dopomina

Ne tako često, a i nisam nikad bio nesrećan kada mi nešto čokoladno nije u dometu; ali, zbog količine šećera (makar samo zbog toga) i preterana konzumacija slatkiša vodi simptomima donekle sličnim (i pušačkoj) zavisnosti, prosto zbog oscilacija šećera u krvi, neko je to pomenuo.

srdjan.pajic
Mislim, objasnio je meni i sestri ćale medicinske razloge protiv pušenja, ali je to bilo nama, ili meni barem, prilično apstraktno. Plus, eto, keva puši, i ništa joj ne fali.

Moja majka nikad nije pušila, naprotiv -- duvanski dim joj je baš smetao (i meni, ali sam se nekako borio kada sam morao; radili mi nekad neke alergijske probe pa mi je zvanično potvrđena alergija na duvan ).

Ovde se reprizira "Metla bez drške", videh pre mesec-dva scenu u kojoj Lane Gutović objašnjava deci svu štetnost pušenja, sve sa cigaretom u ruci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:47 23.03.2014

Re: razlogi :)

Ja mislim da nikad nisam počeo da pušim zato što sam kao klinac verovao da je kul da ne radim ono što je bila norma u našem društvu.


A sad kad je norma u društvu da se bude nepušač i da se drvlje i kamenje svaljuje na pušače ti se priključio normi. Sad ti kul da radiš ono što je zadata norma.

Ostario si Srki.
dali76 dali76 23:19 23.03.2014

Re: razlogi :)

Nee razumem o kakvin novin mormama pricas HCM?
Kakvo drvlje i kamenje ..na pusace? Gde? U Srbiji?
Onda se nesto dramaticno promenilo od proslog juna.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:01 24.03.2014

Re: razlogi :)

hoochie coochie man
Ja mislim da nikad nisam počeo da pušim zato što sam kao klinac verovao da je kul da ne radim ono što je bila norma u našem društvu.


A sad kad je norma u društvu da se bude nepušač i da se drvlje i kamenje svaljuje na pušače ti se priključio normi. Sad ti kul da radiš ono što je zadata norma.

Ostario si Srki.


Pazi, to da sam ostario ne vredi poricati. Ali koliko sam mogao da vidim, puše skoro svi, i puši se manjeviše svuda, kao i pre 20 ili 30 godina. Samo su sad pušači tu preuzeli ulogu žrtve, i deru se na sav glas. Mislim, najobičnije prenemaganje.

EDIT: Dobro, ok, nije baš isto, evo, letos kad sam svraćao do stanice murije da prijavim goste, pa sam ušao sa bebom, pandur na šalteru je kulturno ustao i izašao na parking da izduva cigaru. Ili, na primer, u onoj novoj fensi poslastičarnici u Vuka Karadžića, koju smo redovno obilazili, niko nije pušio. Jesu ispred, za onim stolovima, ali u radnji nije niko. EDIT2: tamo u Gradskoj poslastičarnici, jel to beše Nušićeva ulica, unutra imaš stolove za pušače i stolove za nepušače, a sve u istoj prostoriji. Ali mi kad smo bili letos, nekoliko puta, unutra stvarno niko nije pušio, za razliku od prethodne godine. I bilo mi je baš drago, i prijatno, jer je sladja tu stvarno dobra, i zaposleni skroz ljubazni. Eto, i malo reklame...
cgubg cgubg 23:08 22.03.2014

Dan po dan

Iskoristila sam prehladu da odlozim pusenje na par dana. I tako dan po dan... A ustvari mi je bilo uzasno da na poslu pusim napolju, oblacenje kaputa, stajanje po svakakvom vremenu pored piksle sa svakakvim ljudima. A onda me i A. Carr dotukao. Stavrno je car-motivator je nevidjeni.
Fali mi ponekad cigara, ali proredjuje se ta falinka. Sve razumem sto pises, saosecam skroz
dali76 dali76 23:40 22.03.2014

Re: Dan po dan

Ja mislim da Carr odgovara na ono glavno pitanje;kako ispuniti prazninu I da li je moguce ispuniti prazninu koja ostane posle prestanka pusenja.
Inace, mene ni prehlada nije sprecavala da receptorima u mozgu doturim trazenu dozu nikotina)
Nravno, porivi se vremenom pretvore u pomisli na cigaretu, ali to je O.K., pomislim ja na svasta pa mogu I na cigaretu))
Inace, zanimljivo je da knjiga Alena Car®a:The Easy Way to Stop Soking” ima daleko veci uspeh od ostalih metoda..sto meni nije cudno posto je problem u glavi,a za to treba dialog sa samim sobom na koji te knjiga Allen/a Carr/a upravo tera.

Filip2412 Filip2412 21:10 23.03.2014

Re: Dan po dan

cgubg
oblacenje kaputa, stajanje po svakakvom vremenu pored piksle sa svakakvim ljudima
a to ce mi uvek nedostajati, siguran sam da cu i kad prestanem izlaziti da pravim drusvo pusacima, nema bolje stvari za socijalizaciju nego sto je cigareta

unutar kluba je ionako previse bucno ili socijlano neprihvatljivo ici okolo i zapricavati se sa nepoznatima tako da se 90% kontakta sa novim ljudima desava zahvaljujuci cigareti
angie01 angie01 09:57 23.03.2014

ako moze neka vakcina,

bez ovog mucenja-odmah me upisi u spisak,...ili hipnoza.

...da ponovim, moje iskreno divljenje na volji i istrajnosti,...za knjigu znam jos odavno, neki moji prijatelji iz Toronta ladno poostavljali cigarete posle citanja,...a posle je aotor knjige umro od raka pluca-iako je ostavio duvan.
nikvet pn nikvet pn 14:42 23.03.2014

Re: ako moze neka vakcina,

angie01
a posle je aotor knjige umro od raka pluca-iako je ostavio duvan.


Зезаш !?

Додуше, и оног џогисту стрефила срчка ...
dali76 dali76 16:42 23.03.2014

Re: ako moze neka vakcina,

TacnoAngie ..Allen Carr je ostavio duvan 1983da bi tri decenije kasnije umro od raka pluca.
Ali ukoliko prihvatis argumente Carra ti duvan neces ostaviti radi toga sto ce ti se sanse povecati da zivis duze ili smanjiti da ne zakacis rak.
Radi se o uzitku u sadasnjosti,a ne o buducnosti.
Uostalom u svojoj knjizi Carr uopste ne govori o stetenosti pusenja niti o mracnim statistikama. Sta vise, totalno je u pravu kad kaze da se sa nekakvim zastrasivanjem statistikama ne moze nista uraditi.
Kad pusacu kazes da pusenje izaziva rak, pusac ce zapaliti cigaretu .
Medjutim, ono sto je fascinantno, ima dosta ljudi koji nisu smeli procitati knjigu sto samo pokazuje koliki ljudi imaju strah od prestanka pusenja.
Ukoliko se odlucis da je procitas Angie, ne ocekuje nista novo, nista revolucionarno, mnoge stvari, ili vecinu ti si vec cula. Ono zbog cega knjiga ,po mom misljenju, pomaze je to sto se uvlaci u dialog koji ti moras imati sama sa sobom.
Ona ti moze pomoci da doneses odluku, ona odluku za tebe ne moze doneti, ona ti moze pomoci da se resis pusenja,ali knjiga te ne moze resiti pusenja.
Knjiga ustvari jeste jedna vrsta hipnoze, ….
angie01 angie01 18:58 23.03.2014

Re: ako moze neka vakcina,

.Allen Carr je ostavio duvan


ma znam, nisam to napisala u smislu negiranja onoga sto pises,

vise zbog sebe:)))

...kada sam bila trudna sa prvim sinom, prestala sam da pusim cim sam za trudnocu saznala, i nisam upalila ni jednu dok nisam prestala sa dojenjem- a onda se vratila svajsovanju,...u drugoj trudnoci sam vec bila toliko dramaticna, da mi je lekarka prepisala 5 cigareta dnavno, podrobno mi objasnivsi da je to bolje, nego sve ono sto bi se u organizmu izazvalo potpunim prestankom- i ja sam bila veoma poslusna, ni manje ni vise od 5....pa posle dojenja-svajsovanje,....tako da je za mene pusenje postalo nacin zivota-posle jela svi oko mene jedu kolac, a ja cigaretu, kada radim, ona mi je stimulans i podrska, kada se zabavljam, uzivamo zajedno,...jedino sto se trudim da ne ugrozavam druge- u mojoj kuci i blizoj okolini, ja sam jedini konzument nikotina i to obicno cinim tamo, gde niko nije prisutan i ne udise dim.

...trudicu se, trudicu se, trudicu se,... mozda i ja jednog dana napisem ovakav blog:)
dali76 dali76 19:16 23.03.2014

Re: ako moze neka vakcina,

Naravno, cigareta je pitanje nacina zivota,a ne verovatnoce zdravlja))
Prestao sam da pusim u sredu….Stizee petak. Zavrsaava se posao..zvoni zvono,a ja kuci idem sretan…na poslu mi se naravno ne pusi,a onda cim sam izasao napolje svatim:uf pazi petak..terasa u dvoristu, kafa…i zapalim cigaretu..
Nema vise toga.
Koji ce mi djavo petak bez cigarete..to ustvari vise nije petak…..
I upravo tad sam poceo razmisljati na ovaj nacin..pricati sam sa sobom…mislim mucenje bez nikotina traje nekoliko dana. To se izgura,ali to pitanje koje me strefilo u taj prvi petak bez nikotina…to me dotuklo…
Tad sam usao u glavu duboko I poceo da se prispitujem ,O.K.,sta je meni cigareta pruzala?
Jedno veliko nista. Jedna ogromna laz.
nNecu otkriti toplu vodu ukoliko ustvrdim da Tvoji ukucani nisu manje sretni od tebe Angie.Jedino si ti nesretnija kad ne uzmes ono sto njima ne treba.
Ruke u sake, i pripremi cigarete.:))))
Cak je pozeljno pusiti tokom citanja)))
chitach chitach 10:15 23.03.2014

Bivsi

Vec sam ponosan na vrijeme od dana kada sam prestao duvaniti . Od pocetka sam bio svjestan da su stetne i skupe , tako da zbog toga nisam ni prestao . Prestao sam da uzivam u cigaretama .
Postao sam otac po drugi put i ne ide vise . Prvorodjence je prispjelo za igru , i nekako sam uspijevao na miru da zapalim dok je bila mala , ali sad je i drugo bilo tu , ne ide vise . Supruga je prestala onog trenutka kada je ostala u drugom stanju . Nikada vise nije zapalila ,a duvanila je vise od mene . Tada sam trebao i ja da prestanem ali sam podbacio .
Bilo je to 27. oktobra 2012 . , subota predvece , taj vikend je bila promjena ljetnjeg u zimsko vrijeme . Dodje cera iz svoje sobe i vuce me za ruku da mi pokaze sta je napravila , a ja kazem evo samo da zapalim jednu i krenem na terasu ( imao sam samo jos dvije cigarete u kutiji ) , medjutim cera uhvatila ruku i vuce me u sobu . Ja vec izvadio cigaretu i stavio u usta , odustanem od terase i krenem prema sobi , s tim da cigaretu ne vratim u kutiju nego stavim u dzep od trenerke , noseci se mislju samo da virnem u njenu sobu pa onda na terasu . Dok sam bio u sobi tih ne vise od dva minuta stalno sam pazio da ne prelomim ili zgnjecim cigaretu u trenerci , jer bi mi u tom slucaju ostal samo jos jedna , a planirao sam da dvije zapalim i onda da idem vani u kupovinu . Samo strastven pusac zna kakvo je to stanje . Izasao sam iz sobe osjecajuci se bijedno kao nikada do tada u zivotu . Zbog jedne jebene cigarete nisam maltene ni pogledao to sto mi dijete pokazuje da je napravilo . Onda sam sebi postavio malo dramaticnu dilemu , ali ispravnu i djelotvornu , naime ili djeca ili cigarete . Bacio sam obe preostale cigarete , nije bilo scena tipa jos ova kutija ili jos danas posle kafe . Odmah i forever .
Da napomenem da nemam nista protiv pusenja kao neki bivsi ili oni koji nikada nisu pusili , na terasi uvijek stoji cista pepeljara sa malim stolicem i par stolica za goste koji duvane , cak i cebence za pokriti se zimi . Da nemam klince nikada nebi prestajao .
pozdrav svim bivsim i sadasnjim
dali76 dali76 16:51 23.03.2014

Re: Bivsi

Hvala za ovu kratku ,ali poucnu ispovest.
Stvarno je neverovatno koliko se cigareta iz objekta uzivanja pretvori u sredstvo kontrole.
I ono sto je najgore, tu nema zivanja u sadasnjosti, u finom obroku, u razgovoru sa klincima, dragim ljudima koji te zovu “bas tad kad si odlucio da zapalis, sve se svodi na pretrcavanje sadasnjosti kako bi zapalio cigaretu……..koja pola sata kasnije totalno izlapi iz organizma…i trazimo drugu..opet spremni da prercimo preko neke druge sadastnjosti.
Ta kontrola koju nikotin ima, to je zastrasujuce ,a ne nekakve statistike .

marco_de.manccini marco_de.manccini 17:05 23.03.2014

Re: Bivsi

Supruga je prestala onog trenutka kada je ostala u drugom stanju

Isto i ovde. S tim sto sam i ja iskoristio guzvu i prestao.
Odmah

Da, odmah i skroz, nema drugog nacina, sve drugo je zezanje.
dali76 dali76 17:37 23.03.2014

Re: Bivsi

Tacnokomsija to smo apsorvirali; ili pusis ili ne pusis.
Nema ne pusim pet dana pa “sprzim” paklu u dva dana ))
Dakle, Filipe pokaj se I kreni sa onim ocenasjasamovisnik)))
Jedino ovaj Stefan je sumnjivo lice….

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:21 23.03.2014

Anketa

može?
Edit:
Glasanje preporukama
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:21 23.03.2014

Aktivni pušači

klik
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:22 23.03.2014

Bivši pušači

klik
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:22 23.03.2014

Nepušači

klik
cassiopeia cassiopeia 10:46 23.03.2014

Re: Nepušači

dobrosavljevic_m
klik


Ti zekiš :)
Na šta da klikćemo?
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 10:47 23.03.2014

Re: Nepušači

Na preporuči. Moraću da dopunim...
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:32 23.03.2014

Re: Nepušači

a mi što fulamo,dobrosavljevićeva?
na šta mi da kliknemo

tj.ne pušim,ali omakne mi se ponekad:)
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:09 23.03.2014

Re: Nepušači

stefan.hauzer
a mi što fulamo,dobrosavljevićeva?
na šta mi da kliknemo

tj.ne pušim,ali omakne mi se ponekad:)

Pazi kad sam mislila da ste vi toliko retke ptice da vas nisam predvidela...
Al sa' ću.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 14:09 23.03.2014

Hauzer kategorija

aka- ne pušim, ali omakne mi se ponekad.

klik
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:19 23.03.2014

Re: Hauzer kategorija

retke ptice

mi smo najgori; klasični grebatori
dali76 dali76 17:42 23.03.2014

Re: Hauzer kategorija

Mozda je Stefan nasao efektivniji porok koji samo mesa sa duvanom)))
Pa odatle sledi, mogu sa duvanom,ali I ne moram))

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:35 23.03.2014

Re: Hauzer kategorija

efektivniji porok koji samo mesa sa duvanom

:)

branim se ćutanjem i pesmom;


dali76 dali76 21:23 23.03.2014

peti amandman ha?

Cold turkey ima najutubetu..John Lenon :)
blogovatelj blogovatelj 22:44 23.03.2014

Re: peti amandman ha?

Cold turkey ima najutubetu..John Lenon :)


Ima, ali ta je o skidanju sa heroina.
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:34 24.03.2014

Re: peti amandman ha?

blogovatelj
Cold turkey ima najutubetu..John Lenon :)


Ima, ali ta je o skidanju sa heroina.


Ne pratiš fabulu radnje,blogi! V.I.Lenin; Vladimir Ilyich Ulyanov


workaholic workaholic 12:03 23.03.2014

No point

OK, pročitala Karovu knjigu "Easy way to stop smoking", nisam saznala ništa što već nisam znala, zavisnik sam od nikotina, kao da to nisam znala, žudim za cigaretama jer mozak traži nikotin, kao da to nisam znala, ako ne pušim nekoliko dana i kažem "zapaliću još jednu", ode mast u propast, kao da mi se to nije dogodilo već sto puta. Po meni, ništa revolucionarno u knjizi...
dali76 dali76 17:17 23.03.2014

Re: No point

Tacno. Knjiga ne donosi nista novo, odnosno revolucionarno. Ona samo motivise, tacnije receno ulazi u tvoj dialog kog ti moras voditi sama sa sobom.
Napisao sam Angie, ali ponovicu…
Ulazeci u tvoj dialog, knjiga ti pomaze da doneses odluku, ne donosi odluku…pomaze ti da resis se problema, ne resave problem…u tom smislu ocekivati od knjige nesto revolucionarno..maltene magicno…jeste pogresno.
Sa druge strane, fakat je daa postoje ljudi, nessto oko polovine, kojima knjiga nije pomogla. Znaci definitivno knjiga nije magija za svakog ko je procita.
Jednostavno nekom ne pomze I nije do njih..
Sto ne znaci da ne treba pokusati, ili cak pokusati drugi put.

Ukoliko znas da ce ta jos jedna cigareta nekoliko dana posle da te vrati na isto(jer kazes da sto si puta to pokusala), zasto upadas konstantno u istu klopku /uzimas tu jednu cigaretu ?
Mislim, da, razumem, zudnja za cigaretom postaje jaca ..treci dan maltene neizdrzljiva ali maltene neizdrazljiva znaci da je moguce izdrzati.
Koliko god ti prvi napadi bili jaki, i cesti , oni ipak prodju.
Sto je najgore traaju 10 minuta….


workaholic workaholic 17:32 23.03.2014

Re: No point

dali76
Tacno. Knjiga ne donosi nista novo, odnosno revolucionarno. Ona samo motivise, tacnije receno ulazi u tvoj dialog kog ti moras voditi sama sa sobom.




Da, znam. Knjiga donosi samo gole činjenice, o kojima svakog dana i razmišljam. Malčice sam se razočarala jer sam do svakog zaključka i sama došla... Ne postoji magična pilula, jbg. Evo parim ovu elektronsku napravu sa minimalnom koncentracijom nikotina, zapalim i dve-tri "analogne"... I nešto mislim da nikad neću prestati.

p.s. lepo sam se bila pomirila sa činjenicom da nikad neću prestati da pušim i ti onda mor'o da napišeš ovakav tekst, čisto da se razočaram još jednom

p.s.s. Knjiga možda bude od koristi ljudima koji su od sebe uspeli da sakriju činjenice... Možda se zaprepaste koliko nisu imali pojma o čemu se radi. Ja te činjenice varim već godinama i prihvatila sam ih, živim s njima
dali76 dali76 17:50 23.03.2014

Re: No point

Ja nisam napisao klasicni anti smoking tekst.
Sta vise, postavio sam sebi pitanja , koja sui z ugla nepusaca totalno iracionalna, i pokazao gde sam nasao odgovore da bih mogao , ne da pobedim, vec da povedem u toj utakmici koju vodim.
Dakle, ovo trebada ohrabri,a ne da razocara))))
dali76 dali76 18:21 23.03.2014

Re: No point

Dakle, prihvatila si da zivis sa cinjenicom da nikotin kojim hranis mozak ne daje ti nista drugo sem sto ti trazi novudozu nikotina?
Prihvatila si cinjenicu da sa ispusenom cigaretom ne dobijas nista sto ljudi koji ne puse vec imaju?
Prihvatila si cinjenicu da te cigareta ne cini srecnom,vec te nedostatak cigarete cini nesretnom?
To su priznaces teske cinjenice…tesko prihvatljive…i mnogo veci motiv da se pokusastoprviput,a ne tamoneke statistike…
O.K. Odlucila si se da krenes sa E. cigaretama. Posteno,ali onda uzmi tu manju dozu nikotina,a baci te prave cigarete.
Napravi si sama svoj plan..za svoju utakmicu. Nije sramota primiti gol
Mnogo je gore ziveti/pomoriti se sa tesko pomirljivim cinjenicama ,posebno ukoliko ih prihvatis kao cinjenice...
workaholic workaholic 18:30 23.03.2014

Re: No point

Što se elektronske cigarete tiče, pušila sam samo nju godinu dana, pre mesec dana počela sam da pušim i nekoliko običnih cigareta dnevno. Kad se sve sabere i oduzme, nema ništa dok se ne prekine "cold turkey".
dali76 dali76 18:50 23.03.2014

Re: No point

Da, cold turkey se pokazalo kao efektivniji naciin, ali ne zaboravi da postoje ljudi kojima cold turkey nije pomogao/nisu izdrzali,vec su morali postepeno.
Prvi dan, tj. Vece bez cigarete glavobolja, onako tupo. Pritisak u grudima…Zudnja toliko jaka da se uistinu uplasis odjednom svestan svoje zavisnosti.
Drugi dan na poslu..noge ko da imam okove…manta mi se u glavi..zbog pada secerau krvi..
Prva tri dana sam pokusao(I uspevao) da prevarim mozak tako sto uzmem cigaretu, uvlacim, ali je naravno ne zapalim.
Mislim,znas i sama, strasno ,ali kad preduras tu prvu nedelju, ti si na konju ,a trecu u oblacima..
Prosto ti je neverovatno kako vise nemas zudnju, odnosno kako da ti se zudnja pretvorila u pomisli na cigarete sto je ..jedno veliko smesno nista u odnosu na porive tih prvih dana.
Znaci, izdrzati sve ono sto ide sa tim porovima I doci u fazu kad ih nemas je priceless..
Medjutim, ko sto vidis, menesu onda snasle nove muke,mogu li sad uzivati u nepusenju?
Kad sam sam sa sobom dobro razmisliosta mi je cigareta pruzala,a pustio pokojnom Caru da udje u to
P.S.
Problem sa padom secera se mogu resiti djusom…tih dana kad prestajes….to sam naknadno saznao.razmisljanje,odgovor je da, mogu, mogu biti sretan kao nepusac,a to je ,po meni, najvaznije.

workaholic workaholic 19:09 23.03.2014

Re: No point

To i jeste najveći problem, praznina koja ostaje, ali sigurno da i to vremenom prođe. Svaka čast i puno sreće u novoj sreći
cgubg cgubg 20:04 23.03.2014

Re: No point

workaholic
To i jeste najveći problem, praznina koja ostaje, ali sigurno da i to vremenom prođe. Svaka čast i puno sreće u novoj sreći


Prodje i ta tuga, a nije da je nije bilo. Cinilo mi se da u kafanu vise nema smisla uci. Pauzirala sam mesec-dva da ne bih pala u iskusenje (da se klonim loseg drustva), a sad je sve po starom, uzivam, jedem, pijem, samo me ujutru pluca ne bole.
A Carr je mene ohrabrio, dao odgovore na teska pitanja, otklonio strahove, dakle stvarno ohrabrio, ne pretio, plasio itd.
dali76 dali76 20:31 23.03.2014

be happy!!!

Ima 20 godina kako pusim,i tek 20. dan kako sam ugasio zadnju cigaretu.
Pakla sa upaljacem I dalje stoji na svom mestu u sobi. Pokraj nje prodjem kao pored turskog groblja.Nikakav poriv, nema zudnje..nista..nula.
Izvinite, ali meni je to neverovatno. Toliko neverovatno da bih istrcao na ulicu da ispricam ljudima sta mi se desilo.
Sinoc sam skoknuo do grada. Popio pice. Bio ne u kaficu,vec na terasi kafica,gde ljudi puse,i opet nista.
Ovaj osecaj slobode se pamti dok si ziv.Koja je bila ceena?
Smesna!! Da izdrzis deset dana desetominutne porive da zapalis cigaretu.
Svaki je dan sansa za novu poba edu,ali I novi poraz. Tako sam prihvatio prestanak pusenja. Svestan sam da svako sutra nosi sansu za poraz, ali ovaj osecaj slobode se pamti, I ,ukoliko bude trebalo, bice novi motiv za novi pokusaj.
A te statistike, to mozda umreme sutra ili prekosutra to je kolko god bilo bitno ustvari sustinski nebitno u odnosu na ono sto dobijam I u cemu uzivam danas.
Najbitnije je biti sretan, biti sretan danas i sad ,bilo kao pusac ili kao nepusac.
Ja sa cinjenicama
1da mi cigareta ne daje nista vise od onog sto nepusaci vec imaju bez te cigarete.
2 da mi nikotin trazi nikotin
3. Da pretrcavam preko uzitaka obroka, razgovora sa dragim ljudima, kako bih se dozirao nikotinom koji izlapi 20 minuta kasnije trazeci opet isto..
(sa ovim cinjenicama)nisam mogao ostati sretan.
Trebalo je medjutim naci nacina postati sretan kao nepusac. Srecu sam nasao, ne samo spoznavsi gole cinjenice gore,vec uzivajuci u slobodi koju sam dobio nakon samo 20 dana posle 20 godina pusenja.
Ko ssto rekoh, sreca je najbitnija !!

hoochie coochie man hoochie coochie man 23:01 23.03.2014

Re: be happy!!!

1da mi cigareta ne daje nista vise od onog sto nepusaci vec imaju bez te cigarete.


Pa nije baš tako.
Makar kod mene nije.
Svakako da postoji zadovoljstvo dok pušim, nije to samo puka navika ili zavisnost.
Lepo mi dok palim, dok osećam dim koji uvlačim, lep mi je taj osećaj.
A da li me radi?
Reče gore da pivo radi, trava radi, a duvan ne radi.
U tom smislu ne radi, ali ni mnoge druge stvari ne rade na taj način pa ih ljudi upražnjavaju jer im je lepo.
Ne radi nikoga odlazak na utakmice, na pecanje, vožnja motorom i još milion stvari pri kojima ljudi osećaju zadovoljstvo i upražnajvaju ih zbog tog osećaja, a da ih one "ne rade"
Retki su oni koji osećaju slobodu kad "pobede" strast vožnje motora ili pecanja npr. Niko o toj vrsti ropstva ili slobode ne govori, a kad je duvan u pitanju vrlo često se čuju te reči.
Ja verujem da je sve to posledica kampanje, da je neko poželeo da se to tako plasira i da je kampanja u priličnoj meri uspela.
Ja i cigarete drugujemo evo već četiri decenije, ni jednog dana se nismo razdvajali i lepo mi. Nikada se nisam osetio robom.
Možda bih se tako osetio kada bi ostavio duvan, možda bi posumnjao da su uspeli da mi uzmu slobodu da sam zaključujem, već da su mi oni nametnuli svoje mišljenje. Da ne kažem porobili me.
Filip2412 Filip2412 23:13 23.03.2014

Re: be happy!!!

1da mi cigareta ne daje nista vise od onog sto nepusaci vec imaju bez te cigarete.
cigareta je kao brojanica, kao grickanje semenki a uz sve to dim i pokret automatcki izoluju coveka u kratak predah od stvarnosti, prave atmosferu meditatiuno relaksirajuceg tipa ;-)

a kad zabrane pusenje unutar lokala onda ce postati i vezivni element drustva, nacin da se upoznaju novi ljudi kada izadjes i potrazis ili ponudis upaljac, ako je zima i postoje oni grejnu elementi napolju onda se uvek ispricas sa noepoznatima i prosiris krug poznanika

cigareta daje dosta

ali jebiga, sranje je sto ne valja za zdravlje
sto se tice vutre nije mi bas jasno zasto se izostavlja iz antipusacke kampanje jer ja koliko kapiram stetnija je od cigareta zbog velikog nivoa katrana a katran je osim pesticida glavna losa stvar u dimu zar ne?

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 23:17 23.03.2014

Re: be happy!!!

Nikada se nisam osetio robom.
Možda bih se tako osetio kada bi ostavio duvan, možda bi posumnjao da su uspeli da mi uzmu slobodu da sam zaključujem, već da su mi oni nametnuli svoje mišljenje. Da ne kažem porobili me.

Je l' moraš ovo da radiš? Stvarno?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 23.03.2014

Re: be happy!!!

Je l' moraš ovo da radiš? Stvarno?



Šta radim?
dali76 dali76 00:16 24.03.2014

Re: be happy!!!

HCM ja tvoj stav postujem. Kao neko ko ,iako ima duplo manji pusacki stazod tebe, totalno te razumem.
Nisam ja dovodio u pitanje da li je tebi lepo dok pusis. Da mi nije bilo lepo, ne bi pusio 20 godina.
Rekao sam da sta god ja mislio da mi cigareta daje(zadovoljstvo, opustanje)to imaju i oni koji ne puse.
Jedina je razlika, sto sam ja postajao nervozan/, odnosno izlazio iz svog normalnog koloseka ukoliko ne bi dopunio organizam jos jednom dozom nikotina.
Sama ta spoznaja da moje raspolozenje/stanje duha ili svesti ovisi od bilo kakve substance mene cini uzasno neslobodnim.
To su cinjenice, to nema veze sa nikakvim kampanjama,ako je nekom stalo do kampanje, to je onda industrija duvana.
Da bih spoznao moje ropstvo, ja sam morao da uvidim koliko mi je ustvari bilo tesko, koliko sam nrvozan bez cigarete,vec prvi dan.
Sad, kad mi cigarete ne mogu nista, il bar se tome samo radujem, ja se osecam slobodno.
Naravno, svako ima pravo na svoje poimanje slobode, ne samo da ga izrazava, vec da isto brani.
Filip2412 Filip2412 00:34 24.03.2014

Re: be happy!!!

dali76
...ta spoznaja da moje raspolozenje/stanje duha ili svesti ovisi od bilo kakve substance mene cini uzasno neslobodnim.
To je sasvim ispravna pobuna. Sta god da radis mora biti tvoj svestan izbor a ne robovanje navici jer sta si onda nego ponizeni zavisnik?

sto se tice hcm zalbi na opstu hajku protiv pusaca, koja mozda jos uvek ne postoji u Srbiji ali svakako dolazi takodje moram reci da razumem. Ovde je dovela do neslucenih razmera ludila kod nekih ljudi, recimo ja sam cuo od jedne bivse koja me uuuuuzasno smarala oko cigareta da ne moze da podnese kada prodje na ulici pored pusaca i da sta ja znam to sto stoje ispred vrata kada ulazi u trzni centar banku itd. izaziva nekakv second hand smoking trovanje kod nje i da to ne bi trebalo da se dozvoli. A jednom sam u novinama procitao da postoji i third hand smoking - kad kupis polovni namestaj od nekoga ko je pusac pa onda kao od tog namestaja osecaj otrove is dima.... gluposti.

Ja se nadam da to ludilo kod pojedinih predstavlja samo kratku fazu - privremeni prelazak klatna u jednu stranu jer mora se prioznati pusaci su godinama neometano dimili gde god su hteli i oni kojima to smeta nisu bas imali nacina da im se cuje glas. Sad ce taj ekstrem polako u drugu stranu ali na kraju ce verovatno da se uspostavi nekakva obostrana tolerancija. U svakom slucaju pusenje u zatvorenim prostorijama postaje stvar proslosti spremite se na to.
opetnaistommestu opetnaistommestu 08:01 28.03.2014

Pušim, dakle lažem se

Dali, obradovao me je ovaj post, ne znaš koliko!
Poslednju sam zapalio 28. decembra, eto, danas je tri puna meseca. I nisam se usudio da zapalim tu još samo jednu jer ne verujem sebi. Zainatio sam se jer prestanak pušenja kod mene lično znači potpuno redefinisanje sebe jer je za mene cigareta predstavljala čin preuzimanja kontrole.

Nisam nešto posebno uživao u fizičkom osećaju. U mojoj glavi je pušenje nešto što rade samostalni ljudi koji imaju kontrolu nad svojim životom. Ja sam zapao u jako dugačak jako ružan period i paljenjem cigarete sam podsvesno sebi govorio - dobro, nisi diplomirao, nisi obezbedio sebi dobar posao, ne zarađuješ koliko bi trebalo, nisi samostalan, ali pušiš, to znači da si odrastao i da imaš kontrolu. I tako, kad god mi kroz glavu prođe koliko sam neuspešan - trčim da zapalim da bih dokazao sebi da sam odrastao. Jeziv, jeziv osećaj!

Onda sam priznao sebi da se lažem, stisnuo sam petlju i sad pokušavam da dam taj poslednji ispit. Ne znam dokle će me sve ovo držati, imam osećaj da hodam preko kanjona na žici, ali trudim se. Počeo sam i da vežbam podstaknut time da me je napustio onaj pušački zamor koji se javljao čim potrčim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana