Obrazovanje| Politika| Sex

Tamna je noć i sve tamniji vilajet

freehand RSS / 23.03.2014. u 23:38

Tek mi je danas dopao na čitanje govor Vladimira Putina poslanicima Državne Dume, članovima Veća Federacije, čelnicima ruskih regija, predstavnicima civilnog društva od 18. marta. Mislim da delovima tog govora koji se tiču međunarodnih odnosa u svetu od pada Zida na ovamo - ne bih imao šta ni zameriti ni dodati. 

I rado bih taj govor, preuzet sa hrvatskog sajta advance.hr podelio sa vama, uz nekoliko citata za one koji nemaju strpljenja ili interesovanja za čitanje celog (inače podugačkog) govora, uz nekoliko mojih opaski o položaju Srbije u ovoj situaciji,a na dnu bloga:.

"Vladimir Putin, kompletan govor: "Neki na Zapadu su nam prijetili i većim problemima od sankcija - želio bih znati što su odlučili? Misle li aktivirati petu kolonu nacionalnih izdajnika?"

kompletan-govor-obracanja-ruskog-predsjednika-vladimira-putina-clanovima-zastupnicima-drzavne-dume-clanovima-vijeca-federacije-celnicima-ruskih-regija-i-predstavnicima-civilnog-drustva_5263_6787.jpg

"Naši Zapadni partneri stvorili su presedan na Kosovu vlastitim rukama. Situacija je ista kao i danas na Krimu, tada su priznali odvajanje Kosova od Srbije kao legitiman potez", 

"Sada se bune. Zašto? Ovo je nešto više od dvostrukih standarda. Ovo je zbunjujuć, primitivan cinizam. Ne možete jednostavno stvari izvrnuti tako da pašu samo vama, da zovete nešto bijelim jednog dana, crnim drugi dan. Što se tiče kritika da smo prekršili međunarodni zakon. Pa, dobro je da su se uopće sjetili kako postoji nešto što se zove međunarodni zakon. Baš im hvala. Bolje ikad nego nikad", istaknuo je Putin te naglasio da Rusija nipošto nije ovim potezom prekršila međunarodni zakon.

Rekao je kako je Rusija ta koja štiti međunarodni zakon, dok ga Zapadne zemlje već desetljećima nastoje umanjiti.

 "U praktičnoj primjeni politike, naši Zapadni partneri - prije svega SAD - preferiraju se voditi ne međunarodnim pravom, nego pravom sile. Oni vjeruju u svoju izuzetnost, da imaju pravo odlučivati o sudbini cijelog svijeta, da su oni uvijek u pravu", rekao je Putin

...

Rukovodstvo Srbije u tehničkom mandatu zauzelo je jedini moguć stav u ovom momentu: aktivne neutralnosti i nekvarenja veza i poozicija ni sa jednom stranom.  Lice Ivan Mrkić koje je u tehničkom mandatu od dana svoga postavljenja to je izrazilo pre nekoliko dana rečima kako je to tema o kojoj će se izjašnjavati nova Vlada,, a Ivica Dačić danas:

Beograd -- Ivica Dačić kaže da će stav Srbije o krizi Ukrajini biti "balansiran", u skladu sa evropskim putem Srbije, ali i njenom prijateljstvu sa Rusijom.

...

"To će biti zvaničan stav nove Vlade. Rusija je tradicionalni prijatelj Srbije, a Srbija je na putu evropskih iuntegracija, tako da taj stav treba da bude balansiran i da bude u našem interesu", rekao je predsednik Vlade Srbije u ostavci Ivica Dačić


"Novosti", opet, prate Vučića u Moskvi. Prvi potpredsednik Vlade nije u Rusiji ni zbog stava ni zbog nove Vlade, a ni zbog poverenja u zdravstvo Srbije.

"PRVI potpredsednik Vlade i lider naprednjaka Aleksandar Vučić boravi u Rusiji na detaljnim zdravstvenim pregledima - saznaju nezvanično „Novosti“ od izvora u vrhu SNS.

Prema našim informacijama, predsednik najjače partije u državi podvrgnut je višednevnim kontrolama zbog ranijih smetnji koje je imao zbog visokog krvnog pritiska. Rečeno nam je da je njegovo zdravstveno stanje dobro i da je samo reč o pregledima iz predostrožnosti, koji su ugovoreni neposredno uoči održavanja vanrednih parlamentarnih izbora.

Naši sagovornici prenose da je to sva istina i da odlazak Vučića u najveću državu sveta nema nikave veze sa pregovorima o formiranju nove vlade Srbije, kako se spekulisalo u nekim medijima i političkoj čaršiji."

...

Generalno - okruženi EU i NATO prijateljima i sa stalnom i snažnom voljom da postanemo članica - jednog dana - bez obzira na istoriju, energente i "Južni tok" - Srbija realno i nema izbor. Sa već obavljenim (na sreću bez krvi) srpskim prolećem a bez izgleda da preživi sa nezavisnom politikom, ova država je na jednosmernom koloseku. Jer Srbija nije Rusija, nije Turska, nije Iran i nije Venecuela, Brazil ili Argentina.  Po sebi bi rizici pogrešnog svrstavanja bili ogromni, a svako uvođenje političkih turbulencija u samoj Rusiji kao mogućnosti u takvu računicu hazard učinilo nemogućim

I zato -  što je dozvoljeno blogeru nije dozvoljeno političaru.  Te se mi ovde možemo baviti Istinom. pravom, pravdom i moralom u životu i politici, naročito međunarodnnoj. Dok odgovornost za odluku nije ni na kome od nas.  Onima koji tu odgovornost nose mogućnost izbora svakako - i na sreću - nije data. 

 




Komentari (298)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mesan mesan 16:57 24.03.2014

Re: Cek malo

freehand
BigBadWolf
Dooobro, i glup i Razlicak i Lepi Jova, sve OK. Ali, jos mi niko ne odgovori na pitanje.


Samo pominjanje Kosova u ovom kontekstu ne znači njegovo priznavanje.
Jesi li pročitao tekst govora?



Da vidimo tu logičku slamčicu za koju se držiš. Iz govora:

0) "Iz nekog razloga su kosovski Albanci, prema kojima imamo puno poštovanje, mogli činiti neke stvari, a Rusima, Ukrajincima i krimskim Tatarima na Krimu te iste nisu dopuštene. Opet se pitamo zašto?"
1) "krimske vlasti imaju i poznati kosovski presedan"
2) "Ovo što sada radi Krim je legitimna odluka "
3) "Međunarodni sud UN-a složio se s tim pristupom"
4) "Slušamo od SAD-a i zapadne Europe kako je Kosovo neki poseban slučaj. Što ga čini tako posebnim u očima naših kolega?"

Jedini stav nekog nezaslepljenog Putinovom aurom je ili da Putin ne priznaje kosovsku odluku pošto ona nije analogna krimskoj, a krimsku Putin podržava (što je slamka koju ti tražiš) --- EDIT: a ja pitam, na osnovu gornjih citata, kako je to uopšte moguće pomisliti??; ili, što je naravno logičnije iz čitavog teksta, da on podržava krimsku odluku a Zapadnjacima kaže da se ne bune jer je ta odluka analogna kosovskoj koju su oni (Zapadnjaci) podržali, tj. i potpomogli.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:35 24.03.2014

Re: Cek malo

Ako je Kosovo isto sto i Krim,


Pa nije baš isto, al ko će te nijanse raščivijati na blogu gde svega osim volje da se uvaže argumenti ima.
Ono što je Krim za Rusiju možda može eventualno da se uporedi sa onim što je Kosovo za Albaniju, a ni to čak nije isto.
Teško je, i uz najbolju volju, razumeti argumente da je Krim za Rusiju isto što i Kosovo za Nemačku ili Ameriku.
Krim jeste bio deo Rusije pa se može govoriti i o tom istorijskom momentu.
Kod Kosova tog momenta nema, nikada nije bilo deo Albanije (ni Nemačke, ni Amerike) niti samostalno.

A ako ti istorijski principi nisu važni ostaju druga dva, međunarodni dogovori o suverenitetu država i volja naroda.

Ameri i Nemci su princip međunarodnih dogovora učinili nevažnim, pa ostaje samo jedan, volja naroda.
Taj princip Kosovu daje legitimitet da odluči, ali ga daje i Krimu.
Ali ga daje i severnom Kosovu, i Republici Srpskoj.

Šta je to, a to bih baš voleo da čujem od Grofa i Vuka, što Srbima sa severa oduzima pravo na referendum, Srbima iz RS, ili Rusima u državama gde čine većinu na nekoj treitoriji?
Ne samo u Ukrajini.

Ameri i Nemci su mislili da je njihova vojna i ekonomska moć dovoljna da posvom ćefu biraju kad će šta primeniti.

Sada se pojavio neko takođe ekonomski i vojno moćan da se poziva upravo na to što su oni uspostavili.
Zakuvali su čorbu, sad će bogami morati da je pokusaju.
tadejus tadejus 17:37 24.03.2014

Re: Cek malo

hoochie coochie man
Ako je Kosovo isto sto i Krim,


Pa nije baš isto, al ko će te nijanse raščivijati na blogu gde svega osim volje da se uvaže argumenti ima.
Ono što je Krim za Rusiju možda može eventualno da se uporedi sa onim što je Kosovo za Albaniju, a ni to čak nije isto.
Teško je, i uz najbolju volju, razumeti argumente da je Krim za Rusiju isto što i Kosovo za Nemačku ili Ameriku.
Krim jeste bio deo Rusije pa se može govoriti i o tom istorijskom momentu.
Kod Kosova tog momenta nema, nikada nije bilo deo Albanije (ni Nemačke, ni Amerike) niti samostalno.

A ako ti istorijski principi nisu važni ostaju druga dva, međunarodni dogovori o suverenitetu država i volja naroda.

Ameri i Nemci su princip međunarodnih dogovora učinili nevažnim, pa ostaje samo jedan, volja naroda.
Taj princip Kosovu daje legitimitet da odluči, ali ga daje i Krimu.
Ali ga daje i severnom Kosovu, i Republici Srpskoj.

Šta je to, a to bih baš voleo da čujem od Grofa i Vuka, što Srbima sa severa oduzima pravo na referendum, Srbima iz RS, ili Rusima u državama gde čine većinu na nekoj treitoriji?
Ne samo u Ukrajini.

Ameri i Nemci su mislili da je njihova vojna i ekonomska moć dovoljna da posvom ćefu biraju kad će šta primeniti.

Sada se pojavio neko takođe ekonomski i vojno moćan da se poziva upravo na to što su oni uspostavili.
Zakuvali su čorbu, sad će bogami morati da je pokusaju.


mislim da si se preračunao oko toga ko će kusati čorbu
Atomski mrav Atomski mrav 17:38 24.03.2014

Re: Cek malo

Zakuvali su čorbu, sad će bogami morati da je pokusaju.

Neće oni... za sada je kusaju Ukrajinci.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:42 24.03.2014

Re: Cek malo

mislim da si se preračunao oko toga ko će kusati čorbu


Neće oni... za sada je kusaju Ukrajinci.


A to se zna, mislio sad da se mi podrazumevamo.

Mi smo ona trava što uvek strada i kusa čorbu.
Makar da znamo ko nam ju je zakuvao, ako nam to išta pomaže.

Edit
A kusaće je i oni.
Sama činjenica da postoji nekoko može da im kaže i pokaže da ne mora uvek sve po njihovoj pravdi,je već kusanje čorbe.

Krenuli na Siriju, Putin kaže no no, a ovi se vrate. Krenuli u Ukrajinu Putim kaže, ček da ja prvo uzmem što smatram svojim, ovi moraju da pristanu.
Nije lako tu čorbu kusati kad misliš da si glavni dasa.
freehand freehand 18:18 24.03.2014

Re: Cek malo

mesan
freehand
BigBadWolf
Dooobro, i glup i Razlicak i Lepi Jova, sve OK. Ali, jos mi niko ne odgovori na pitanje.


Samo pominjanje Kosova u ovom kontekstu ne znači njegovo priznavanje.
Jesi li pročitao tekst govora?



Da vidimo tu logičku slamčicu za koju se držiš. Iz govora:

0) "Iz nekog razloga su kosovski Albanci, prema kojima imamo puno poštovanje, mogli činiti neke stvari, a Rusima, Ukrajincima i krimskim Tatarima na Krimu te iste nisu dopuštene. Opet se pitamo zašto?"
1) "krimske vlasti imaju i poznati kosovski presedan"
2) "Ovo što sada radi Krim je legitimna odluka "
3) "Međunarodni sud UN-a složio se s tim pristupom"
4) "Slušamo od SAD-a i zapadne Europe kako je Kosovo neki poseban slučaj. Što ga čini tako posebnim u očima naših kolega?"

Jedini stav nekog nezaslepljenog Putinovom aurom je ili da Putin ne priznaje kosovsku odluku pošto ona nije analogna krimskoj, a krimsku Putin podržava (što je slamka koju ti tražiš) --- EDIT: a ja pitam, na osnovu gornjih citata, kako je to uopšte moguće pomisliti??; ili, što je naravno logičnije iz čitavog teksta, da on podržava krimsku odluku a Zapadnjacima kaže da se ne bune jer je ta odluka analogna kosovskoj koju su oni (Zapadnjaci) podržali, tj. i potpomogli.

Ubih se da razumem ovo i jedino što mi na pamet pada jeste onaj stari, a prepevani o (u ovom slučaju) Povelji UN, koja sadrži samo dve tačke:
1. Amerikanci su uvek u pravu;
2. Kad Amerikanci nisu u pravu pogledati tačku 1.

mesan mesan 19:30 24.03.2014

Re: Cek malo


Samo pominjanje Kosova u ovom kontekstu ne znači njegovo priznavanje.
Jesi li pročitao tekst govora?


Jesam, i ne vidim kako argumentuješ da "ne znači".

Pojašnjenje:

0) "Iz nekog razloga su kosovski Albanci, prema kojima imamo puno poštovanje, mogli činiti neke stvari, a Rusima, Ukrajincima i krimskim Tatarima na Krimu te iste nisu dopuštene. Opet se pitamo zašto?"

Putin pita, ako se moglo na Kosovu, zašto ne može na Krimu? Ako on smatra da je proglašenje na Kosovu neprihvatljivo, zašto uopšte povlači paralelu? Zašto pokušava da argumentuje Zapadu prihvatanje Krima pozivajući se na prihvatanje Kosova, kada on NE prihvata Kosovo?

1) "krimske vlasti imaju i poznati kosovski presedan"

Ovde kaže da Kosovo jeste presedan. Ako on smatra da Kosovo NIJE presedan, tj. ne prihvata nezavisnost Kosova, zašto argumentuje da ga krimske vlasti mogu koristiti?

2) "Ovo što sada radi Krim je legitimna odluka "

Ako po gornjem 0) i 1) Krim sme da radi to što radi, jer eto ima presedan i Zapad prihvata kosovsko proglašenje, i ako je to po ovom 2) LEGITIMNO, pa zar nije onda i kosovsko proglašenje legitimno?

Razmišljam, možda je u Putinovom govoru Kosovo izuzetak, možda ono nije legitimno iako Krim jeste. Ali onda Putin oduzima tu mogućnost:

4) "Slušamo od SAD-a i zapadne Europe kako je Kosovo neki poseban slučaj. Što ga čini tako posebnim u očima naših kolega?"

Ovde zvuči kao da on NE smatra da je Kosovo poseban slučaj. Drugim rečima, ako Zapad prihvata jedan slučaj (Kosovo) mora i drugi (Krim). Ali onda i Rusija treba da prihvati i jedan i drugi, zar ne? Zašto ovde argumentuje protiv "posebnosti Kosova" (tj. implicitno opet argumentuje da ako može Kosovo može i Krim), ako je do sad govorio o paralelama između Kosova i Krima. Zar time ne opravdava i kosovsko i krimsko proglašenje istovremeno?

Možda su za njega i Kosovo i Krim posebni slučajevi (s tim da prvo ne treba priznati a drugo treba), a Zapadu je samo Kosovo poseban slučaj. Ali tu razliku ne argumentuje uopšte, već sve vreme priča "ako jedno onda i drugo"! Čitava poruka govora je "kad ste vi pustili Kosovo, ima da prihvatite da smo mi pustili Krim." A on kao nije prihvatio Kosovo! Da li ti to miriše na licemerje?

3) "Međunarodni sud UN-a složio se s tim pristupom"

Ovde valjda argumentuje da proglašenje ne narušava međunarodno pravo, i to baš pozivajući se na kosovski slučaj. (Uz to idu i njegove tvrdnje da ruske vojne snage nisu prekršile pravo.) Znači sve je cakum pakum, pravo na zaštitu manjina i samoopredeljenje ispoštovano. Pa kako će onda sutra da tvrdi da albanska samoodbrana i samoopredeljenje nisu pravno korektni i legitimni? Jer nisu imali referendum?

Ako mu je ovo argument za pravnu ispravnost, onda je to nužno i za Kosovo i za Krim, pa gde mu je makar i jedan jedini argument za Krim koji nije istovremeno i za Kosovo?



Ako posmatramo početak govora imamo malo istorijske patetike, ali njegova poruka, argumenti i silna zahvalnost su vezani za pravo na samoopredeljenje. "Udarac" koji zadaje licemernom Zapadu je u potpunosti zasnovan na priči o samoopredeljenju i baš te argumente direktno zasniva i poredi s Kosovom, pogle sve stavke iznad.

Naravno, on može sutra da obrne priču i da daje oprečne argumente, Srbiji u korist. Kao čelnik svetske sile ima mogućnost da kaže i radi šta hoće.

Ali ne vidim tvoju potrebu da pozitivno oceniš ovaj govor (ono, "ne bih ništa menjao".


Ubih se da razumem ovo


Nadam se da su moja pitanja sad jasnija.


1. Amerikanci su uvek u pravu;
2. Kad Amerikanci nisu u pravu pogledati tačku 1.


Potpuni promašaj teme, stav Amerikanaca po oba pitanja (Kosovo, Krim) znamo jasno, a ovde govorimo o tome da li je Putin (tj., da li će sutra) priznao pravo Albanaca da sami odluče o svojoj sudbini na Kosovu.
G r o f G r o f 19:55 24.03.2014

Re: Cek malo

a protiv ste istog postupka - samo bez bombardovanja i hiljada mrtvih - u tuđoj.


... samo da se vratim na ovaj detalj oko bombardovanja. U Ukraini nema hiljade mrtvih, ne zbog toga što su Rusi plemeniti već zbog toga što su Ukrainci pametniji od nas.
hajkula1 hajkula1 19:56 24.03.2014

Re: Cek malo

hoochie coochie man

Krim jeste bio deo Rusije pa se može govoriti i o tom istorijskom momentu.
Kod Kosova tog momenta nema, nikada nije bilo deo Albanije (ni Nemačke, ni Amerike) niti samostalno.



Naravno. Zato i kažem, Krim je vraćen Rusiji, tako će i Kosovo i Metohija da budu vraćeni Srbiji.
Atomski mrav Atomski mrav 19:57 24.03.2014

Re: Cek malo

... samo da se vratim na ovaj detalj oko bombardovanja. U Ukraini nema hiljade mrtvih, ne zbog toga što su Rusi plemeniti već zbog toga što su Ukrainci pametniji od nas.

Kad se već o plemenitosti radi, mogli su Rusi lako da isceniraju incidente na Krimu (a i šire) i da onda opletu po celoj UkraJini kao što je NATO opleo po celoj SRJ (bombardovao i ono što je imalo i što nije imalo veze sa Kosovom)...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:14 24.03.2014

Re: Cek malo

samo da se vratim na ovaj detalj oko bombardovanja. U Ukraini nema hiljade mrtvih, ne zbog toga što su Rusi plemeniti već zbog toga što su Ukrainci pametniji od nas.


Ili Rusi sa Krima pametniji od Albanaca sa Kosova.
Ništa oružje, ubistva. Referendum pa neka narod kaže.

Siguran si da bi Ukrajina pozdravila da su se ne Krimu najpre pojavili Jašari, Tači, Hradainaj, da su napravili svoju OVK, ubijali, otimali, proterivali, a da je imala ikakve šanse da bilo šta protiv toga uradi?

Nemoj Grofe tako olako druge označavati pametnijim od nas.
Ukrajinici samo nisu imali izbora, a nije teško pretpostaviti na šta su spremni oni koji otvorene fašiste stavljaju u vladu kakva je danas Ukrajina.

Siguran sam da bi oni bili mnogo gori i od Miloševića.
freehand freehand 23:07 24.03.2014

Re: Cek malo

Potpuni promašaj teme, stav Amerikanaca po oba pitanja (Kosovo, Krim) znamo jasno, a ovde govorimo o tome da li je Putin (tj., da li će sutra) priznao pravo Albanaca da sami odluče o svojoj sudbini na Kosovu.

Znači - o tome govorimo? Pu majku mu, ja sam mislio da govorimo o položaju Srbije i njenom forsiranom decidnom opredeljivanju?!
Da pogledam, ipak, pod jedan?
freehand freehand 23:19 24.03.2014

Re: Cek malo

G r o f
a protiv ste istog postupka - samo bez bombardovanja i hiljada mrtvih - u tuđoj.


... samo da se vratim na ovaj detalj oko bombardovanja. U Ukraini nema hiljade mrtvih, ne zbog toga što su Rusi plemeniti već zbog toga što su Ukrainci pametniji od nas.

Slagaću ako kažem da me ne interesuje misaoni proces kojim si došao do ovog zaključka. Znaš, Grofe, mi se nismo otcepljivali iz zajedničke države sa SAD; Amerikanci ne čine 40 odsto stanovnika Srbije. Kosovo nam nije poklonio Tito '56 izdvojivši ga iz SAD. I tako dalje, i tako dalje.
A čitava slika postaje malo jasnija i bliža realnosti te paralele postaju nešto ispravnije ako bi se postavljale sa nivoa SSSR-SFRJ, a onda vukle kroz politiku i blisku istoriju. Sa svim pravnim i političkim puteljcima i ćorsokacima, od Badintera pa nadalje, sa posebnim osvrtima na kršenja međunarodnog prava, nameštaljke, upotrebu sile, provokacije, laži i propagandu.
Mada verujem da ti je ovo poslednje poznato.
mesan mesan 23:50 24.03.2014

Re: Cek malo

freehand
Potpuni promašaj teme, stav Amerikanaca po oba pitanja (Kosovo, Krim) znamo jasno, a ovde govorimo o tome da li je Putin (tj., da li će sutra) priznao pravo Albanaca da sami odluče o svojoj sudbini na Kosovu.

Znači - o tome govorimo? Pu majku mu, ja sam mislio da govorimo o položaju Srbije i njenom forsiranom decidnom opredeljivanju?!
Da pogledam, ipak, pod jedan?


Gledaj gde hoćeš, ali moj prvi post je citirao ovo:

Freehand

Samo pominjanje Kosova u ovom kontekstu ne znači njegovo priznavanje.
Jesi li pročitao tekst govora?


Ali OK, da te ne zadržavam tim sitnicama, zaboravio sam klauzulu po kojoj si ti u pravu a priori i a posteriori.

Što se tiče forsiranog opredeljivanja, nije ni teško: ili ćemo da spremamo bukete cveća za oslobodilačke ruske čizme (ipak je to sila sa integritetom, siluju samo one što ne mašu cvećem!), ili ako nedajbože padnemo u nemilost ovih drugih da krenemo već sad da oplakujemo sve izvanredne povoljnosti, ustupke i poklone što dobismo kroz bratski Južni tok. Pod bratski mislim Rusi+SPS naravno.


Samo me muka hvata, ako uvredimo braću, možda nam iz osvete uznemire gdju julski cvetić, vidiš krenula ova lična prepucavanja sa vizama i bankovnim računima...
freehand freehand 00:12 25.03.2014

Re: Cek malo

Ali OK, da te ne zadržavam tim sitnicama, zaboravio sam klauzulu po kojoj si ti u pravu a priori i a posteriori.

In posteriori parte spine dorsi.
Ok, templarski.
Mesane, brate, prijatelju, kolega: gledam kako funkcioniše to kad u svoju mašinu za mlevenje logike ubaciš parče nekakve zbilje pa iz nje počnu da ispadaju nekakve neprepoznatljive froncle, i malopre deset minuta nisam mogao da se setim kako se zovem, mile mi keve!
Elem
Što se tiče forsiranog opredeljivanja, nije ni teško: ili ćemo da spremamo bukete cveća za oslobodilačke ruske čizme (ipak je to sila sa integritetom, siluju samo one što ne mašu cvećem!), ili ako nedajbože padnemo u nemilost ovih drugih da krenemo već sad da oplakujemo sve izvanredne povoljnosti, ustupke i poklone što dobismo kroz bratski Južni tok. Pod bratski mislim Rusi+SPS naravno.

Ja se isto Rusa jako plašim, makar da nas oni do sada nikad nisu tukli. Današnji je dan posebbo pogodan za takva podsećanja.
A ako ne budeš mahao cvećem kad budu umarširavali da znaš da ću imati razne
sumnje i nedoumice.

I kad već i Urkajinu kaćimo - poznat ti je onaj govor šefa nemačke opozicije? Presretnuti razgovori između estonskog ministra i Ketrin Ešton? Video si ovaj današnji sa Julijom Timošenko?
Imaš neke zaključke u vezi toga?
Takođe, prelazna ukrajinska vlada je došla na vlast na talasu nasilja koje je počelo NAKON što je postignut dogovor između legalne vlade i opozicije o vanrednim izborima. Dogovor u čijem porađanju je i EU diplomatija učestvovala.
U toj prelaznoj vladi 8 (osam) visokih funkcija (tri u vezi bezbednosnog aparata) je dodeljeno ljudima koji su blago rečeno neonacisti.
Št ao o tome misliš, mesane?
Al ako može jednostavno, jasno, svojim rečima i bez sofizama i silogizama?
mesan mesan 01:12 25.03.2014

Re: Cek malo

freehand

Ja se isto Rusa jako plašim, makar da nas oni do sada nikad nisu tukli.
Današnji je dan posebbo pogodan za takva podsećanja.


Istina, Staljin umro pre vremena. Mislim da se razlikujemo u granicama empatije, naime ja imam više bliskih prijatelja kojima je u porodično, genetsko, stablo uplivao ruski gen, da kažem, nevoljnim opštenjem. I kao što znaš imam antipatije prema svakom velikonacionalizmu, a lično me nekako najviše kačio onaj srpski. Pa i zbog toga pogled na čizmu nemam isključivo iz te srpsko/kaubojske perspektive. Jednom si mi zamerio što duvam u jogurt, ali za mene je i tu počelo sejanje smrti, manje eksplicitno, ali više pogubno, od onog kad su padale bombe. I konačno, da znaš da mi se više okrene želudac od podsećanja na Zlobu nego nego na generala Klarka (a na oba mi se povraća), pa sad ne protumači to kao neko nepoštovanje.



I kad već i Urkajinu kaćimo


Ja sam se "zakačio" za tvoj opis Putinovog govora i na implikacije za Kosovo, licemerje i međunarodno pravo, dok me ovi neki sumnjivi (mislim na moguću montažu i izvlačenje iz konteksta itd.) snimci razgovora mnogo manje interesuju. Dalje, nemam sumnje ni u makijavelizam ni u prljave ruke, a bogme, i mnogo više verujem u ono što ti ne priznaješ, a što je doza previše naivnog entuzijazma Zapada kad pristupa problemima. Zato ne moraš suptilno da navodiš temu na tu stranu. Potpuno nasuprot tome, ja sam započeo razgovor o tome kako Putin koristi te prljave ruke Zapada da argumentuje svoje prljave ruke (ne poistovećujem te dve strane u potpunosti, naravno), a kako će Srbija s Kosovom tu da izvisi. Zato ne kapiram tvoj entuzijazam za taj govor u kom se prljavim rukama maše i njima nešto opravdava.

A što se tiče neonacista, to je opšta pošast u Evropi i jednostavno je vezana za, u suštini, klasne probleme. Siromašni imigranti vuku na svoju stranu, bogati a naivni zapadnjaci na svoju. Gde zbog krize i bogati osiromaše, onda se ekstremizam i fašizam sam uzdiže. Kao što i ti stalno pominješ, na gnevu siromaštva i na krilima populizma uzdigao se i kod nas SNS, isprazne parole i jednoumlje. Počelo se sa ukidanjem izložbi koje vređaju crkvu, autocenzura medija, uzlet "porodičnih vrednosti", itd., itd., samo čekam Degenerisanu umetnost i "obustavu homoseksualizacije društva". Hoću da kažem, gadni su problem svuda u Evropi ti fašisti, ali šta ćeš kad su oni najstrastveniji rodoljubi sa pozamašnim političkim kapitalom i odlučnošću, pa se isturaju u prvi plan. Ni ja 5. oktobra nisam bio za Velju Ilića, pa ko mi je kriv što je on imao največi bager?


- poznat ti je onaj govor šefa nemačke opozicije?


Ovo bih da izdvojim, poznat mi je i odličan je. I ne poništava ni na koji način moj stav da su sve sile surove i odvratne i da nimalo ne žalim Rusiju zbog toga što je par decenija bila slabija pa je eto ugrožena od strane Amerike. U krajnjoj liniji Rusija bi po mom mišljenju bila mnogo gora za svet da se ona razmahala a da je Amerika kolapsirala osamdesetih. Mnogo je zanimljivije šta Kina namerava da radi narednih 50 ili 100 godina po pitanju politike neutralnosti.


Al ako može jednostavno, jasno, svojim rečima i bez sofizama i silogizama?


Veruj da su reči samo moje, sem nadimka "Zloba" koji mi se mnooogo dopada pa sam ga usvojio davno :)
hajkula1 hajkula1 14:32 25.03.2014

Re: Cek malo

mesan

Potpuni promašaj teme, stav Amerikanaca po oba pitanja (Kosovo, Krim) znamo jasno, a ovde govorimo o tome da li je Putin (tj., da li će sutra) priznao pravo Albanaca da sami odluče o svojoj sudbini na Kosovu.




Putin ne priznaje Albancima to pravo.
Kosovo i Metohija je deo Srbije.

Zato je Konuzin galamio.


Putin je došao na vlast avgusta 1999. Zatekao je Rusiju sa mnogo nepovoljnosti, slabosti, problema.

Rusija vodi mnogo čistiju, odmereniju pa i pravedniju međunarodnu politiku (dok su bili slabiji, bili su popustljiviji, sad baš i ne moraju niti žele da se svakoj šuši sklanjaju).
Amerikanci s puno prava (??!!) brane svoj interes na svim kontinentima. Koji je to američki interes u sredozemlju, kaspijskom basenu, Crnom moru veći nego ruski? Odnosno, o.k. je kada se Ameri svuda petljaju pa i tu.

freehand freehand 14:55 25.03.2014

Re: Cek malo

U krajnjoj liniji Rusija bi po mom mišljenju bila mnogo gora za svet

Napisah ti podugačak odgovor, ali me remote server ubi u pojam progutavši ga.
Pa samo par rečenica: to šta bi bilo - čak i kad je po tvom mišljenju - nekako mi je uvek bilo najmanji izazov za diskusiju.
međutim ako ćemo o onome što jeste - Jugoslavija, Irak, Avganistan, ceo Magreb, Libija, Sirija do pola i Ukrajina do pola - to je ono što jeste. Sa šenlučenjem po hiljadama civila i masovnim torturama i besprizornom pljačkom uz poziv da se pljačkaše ponizno i sa zahvalnošću ljubi u guzicu.
mesan mesan 15:29 25.03.2014

Re: Cek malo

freehand

Napisah ti podugačak odgovor, ali me remote server ubi u pojam progutavši ga.


Iskreno mi je krivo zbog toga, a čitam više puta ti se to dešava. Lično, komentar prekopiram u obični tekst editor pre nego što kliknem Pregledaj, dobra navika :)


Pa samo par rečenica: to šta bi bilo - čak i kad je po tvom mišljenju - nekako mi je uvek bilo najmanji izazov za diskusiju.
međutim ako ćemo o onome što jeste - Jugoslavija, Irak, Avganistan, ceo Magreb, Libija, Sirija do pola i Ukrajina do pola - to je ono što jeste. Sa šenlučenjem po hiljadama civila i masovnim torturama i


U pravu si da šbbkbb nije neki posebni argument, ja to više u duhu toga da su sve sile jednostavno sile. Npr., znamo da je Kina imala pomalo drugačiji pristup građenju imperije, tj. "kolonija", ali ipak su i oni u moderno vreme izlili krvi i krvi i pravo lice im se pokazuje na Tibetu. Ali nije bitno toliko.



besprizornom pljačkom uz poziv da se pljačkaše ponizno i sa zahvalnošću ljubi u guzicu.


E ovo je mnogo bitnije, naime nemojmo nikad preskočiti "detalj" da su ti pljačkaši uvek i uvek lokalni begovi! Ako te interesuje rad Antikorupcione Lige, ili ako si barem pratio rad Domagoja Margetića u protekloj deceniji, čitao Dinkićeve izjave o Kipru, itd., jasno ti je koji je to nivo pljačke i koliko je ratno profiterstvo bila bitna komponenta svega --- da li možeš ikako da argumentuješ da su to SAD naredile, pokrenule, da su od toga profitirale? Jel su te milijarde na računima lobista u Vašingtonu, ili su prane i upumpane u srpsku privredu? Da ti pričam o Arkanovim drugarima koji su privatizovali novcem iz plastičnih kesa i uz pretnje na život dece svojih konkurenata? Jel DB gajio takvu gamad ili CIA?

Još jedan bitan primer. Svi ćemo se složiti da je eksploatacija Afrike kroz vekove prilično bezočna, tj. bezdušna. Ali, posmatrajmo sadašnje vreme. Meni nikad neće krivlji biti biznismen (zli tajkun) koji želi da vadi neophodnu rudu, nego što mi je kriv lokalni budža koji korupcijom uzme milijarde i milijarde dok sopstveni narod, ljude koje on navodno predstavlja i štiti u biznisu sa kolonizatorima, ostavlja da crkavaju; ili čak aktivno svojeručno radi na ugnjetavanju, podelama i uništavanju tih sopstvenih građana. Takva količina zla, pohlepe i iživljavanja nije zasigurno zbog UK, Kine, Holandije, nego zbog bolesnog primitivizma tog lokalnog bega i njegovog plemenskog pogleda na svet.

Dakle, hajde malo da budemo iskreni i da se odgovornost podeli i na pohlepnu gamad koja uništava svoje, a ne da se stalno plače što neko moćniji i bogatiji gura po svaku cenu da trguje sa nama, koristeći se prljavim trikovima i misleći samo na svoj profit. Njihovo je da pokušavaju da nas izigraju i obrlate, a naš je zadatak da izvučemo što bolju cenu, ili barem da cena ne bude previše negativna po nas. Ali umesto toga, mi imamo najobičnije bubašvabe, plemenske rođake i poštene patriote, koji su u svojoj iskvarenosti, cinizmu, pohlepi, kratkovidosti i surovosti daleko crnji od bilo koje CIA potplate.
freehand freehand 15:50 25.03.2014

Re: Cek malo

Iskreno mi je krivo zbog toga, a čitam više puta ti se to dešava. Lično, komentar prekopiram u obični tekst editor pre nego što kliknem Pregledaj, dobra navika :)

Ima veze sa DNS, rešim na par dana, pa ponovo. Rešiće se, nije bitno.
Takva količina zla, pohlepe i iživljavanja nije zasigurno zbog UK, Kine, Holandije, nego zbog bolesnog primitivizma tog lokalnog bega i njegovog plemenskog pogleda na svet.

Tako je.



guglaj pod "Leopold II". Na primer. Onda pokušaj Špancima i portugalcima u Južnoj Americi, Francuzima na jugu SAD, Britancima po celom svetu. ovo nije izuzetak, ovo je pravilo i način funkcionisanja te civilizacije.


Dakle, hajde malo da budemo iskreni i da se odgovornost podeli i na pohlepnu gamad koja uništava svoje, a ne da se stalno plače što neko moćniji i bogatiji gura po svaku cenu da trguje sa nama, koristeći se prljavim trikovima i misleći samo na svoj profit.


Khm... Mesane, oni se ne guraju da trguju sa nama. Oni uzimaju, najčešće (i pre i posle toljage) koristeći lokalne sadiste koje proizvode, dovode na vlast i kojima ostavljaju zrnca. Guglaj pod "naši kučkini sinovi".
mesan mesan 15:54 25.03.2014

Re: Cek malo

hajkula1

Putin ne priznaje Albancima to pravo.


Ja sam isto napisao da će on sutra verovatno to da kaže. Ali čitanje njegovog govora i upotreba elementarne logike kazuje da taj govor sve što doda Rusiji oduzme Srbiji. Znači, slab je to govor.


Rusija vodi mnogo čistiju, odmereniju pa i pravedniju međunarodnu politiku (dok su bili slabiji, bili su popustljiviji, sad baš i ne moraju niti žele da se svakoj šuši sklanjaju).


Ključno je: dok su bili slabiji nisu ništa radili, sad se bude pa rade kako žele. A pitajte nekog od miliona i miliona emigranata iz istočnog bloka u SAD kako je krasno, pravedno i odmereno bilo dirigovanje iz Moskve.


Amerikanci s puno prava (??!!) brane svoj interes na svim kontinentima. Koji je to američki interes u sredozemlju, kaspijskom basenu, Crnom moru veći nego ruski? Odnosno, o.k. je kada se Ameri svuda petljaju pa i tu.


Da li i koliko imaju prava, o tome svako ima svoje mišljenje. Verujem znate za Monroe spoljnopolitičku doktrinu, pa eto ni ona nije proizvoljni hir nego je reakcija na ponašanje tadašnjih evropskih sila. Kao što znate, u SAD je bila jaka izolacionistička struja, ali to je palo u vodu Drugim svetskim ratom, a naročito Hladnim ratom. Pa kad razmišljate o pravima velikih sila, posmatrajte svet kao veliko bojište, u ovom slučaju vam je najrelevantniji Hladni rat.

Ako vas intereuje moj stav, ni Amerika ni Rusija nemaju nikakva prirodna prava ni na jednom deliću Zemlje. A interes imaju proporcionalan svojoj moći. Sve što uzmu su jednostavno UZELI, sa cenom ili bez. Jedino je slobodno samoopredeljenje čoveka, tj. osobe, i bezuslovna zaštita ljudi koji su u manjini, princip koji priznajem kao prirodni osnov neke poželjne civilizacije.
mesan mesan 16:14 25.03.2014

Re: Cek malo

freehand

guglaj pod "Leopold II". Na primer. Onda pokušaj Špancima i portugalcima u Južnoj Americi, Francuzima na jugu SAD, Britancima po celom svetu. ovo nije izuzetak, ovo je pravilo i način funkcionisanja te civilizacije.


Vrlo sam jasno naglasio "sadašnje vreme". Ako kreneš unazad, da ocenjuješ današnjim merilima prethodne civilizacije, i današnje ljude njihovim precima, svaki razgovor postaje besmislen. Pa i neki tamo Indijanac je pojeo srce kolonisti, jel su danas zbog toga oni životinje? I neki je naš bliži predak streljao jednim metkom dve glave desetine hiljada onih koji su odokativno delovali nepodobno, pa jel smo ti i ja serijske ubice? Da li si pričao sa nekim mlađim Nemcem, da li znaš koliko stida i nelagode imaju zbog nacističkih predaka? Kako ih uče tome u školama? Jel ja treba da ih ocenjujem kao rođene hitlerovce i upirem prstom u njih i da im kažem "tako funkcioniše vaša civilizacija"? A kad oni upru prstom u mene i kažu ti si bradati dželat iz Srebrenice, jel da ja kažem kako je 8.000 laž, ili su to sve naoružani teroristi bili, ili da prihvatim da je moja civilizacija genocidna?

Tolika količina paušalnosti i ocena čitave i današnje zapadne civilizacije kroz isključivo nedela tokom kolonizacije je opasna. Ti ne bi trebao da si od tih likova na ovom blogu.

(Ne kažem uopšteno da ta fotografija nema svoje mesto na blogu o velikim silama.)


Khm... Mesane, oni se ne guraju da trguju sa nama. Oni uzimaju, najčešće (i pre i posle toljage) koristeći lokalne sadiste koje proizvode, dovode na vlast i kojima ostavljaju zrnca. Guglaj pod "naši kučkini sinovi".


OK, znači po tebi sve od Seljačke stranke, preko četničko-partizanskog rata, do kulminacije komunističke grabeži za vlast, nacionalne droge i profiterstva, za sve to mi imamo tačno 0% odgovornosti, sve je to CIA namestila?
shkval shkval 16:23 25.03.2014

Re: Cek malo

Da li si pričao sa nekim mlađim Nemcem, da li znaš koliko stida i nelagode imaju zbog nacističkih predaka? Kako ih uče tome u školama?

не знам са колико си ти немаца причао, али ја се, после ево 10 година гастарбајтерског живота, не бих баш усудио рећи колико стида и нелагоде имају...
најважнији медији клицу нацизма (поготово према русима) врло пажљиво негују... и не сметају им нимало они СС метузалеми што у Риги марширају по улицама у старим униформама...
или кад седиш у бусу, мала деца иду у школу, основци, и један мало старији гњави млађег који је рус и виче му да мрзи русе - ово сам ја видео, пре пар година, баварска...
maksa83 maksa83 16:58 25.03.2014

Re: Cek malo

Ima veze sa DNS, rešim na par dana, pa ponovo. Rešiće se, nije bitno.

DNS staviti na 8.8.8.8 i pjesma. (Uglavnom.)
freehand freehand 17:03 25.03.2014

Re: Cek malo

Vrlo sam jasno naglasio "sadašnje vreme". Ako kreneš unazad, da ocenjuješ današnjim merilima prethodne civilizacije, i današnje ljude njihovim precima, svaki razgovor postaje besmislen.

Leopold II nije vladao u srednjem veku. Nego krajem devetnaestog i početkom dvadesetog. A to što je radio - postoji i danas, Mesane. U istom tom Kongu.
Da li si pričao sa nekim mlađim Nemcem, da li znaš koliko stida i nelagode imaju zbog nacističkih predaka? Kako ih uče tome u školama? Jel ja treba da ih ocenjujem kao rođene hitlerovce i upirem prstom u njih i da im kažem "tako funkcioniše vaša civilizacija"?

Živeo sam sa Nemcima. I među Nemcima. Nisam upirao prstom, al sad gledao kako oni upiru prstom, i mnogo grublje nego ti. I njihovi parlamentarci i visoki državni službenici.


OK, znači po tebi sve od Seljačke stranke, preko četničko-partizanskog rata, do kulminacije komunističke grabeži za vlast, nacionalne droge i profiterstva, za sve to mi imamo tačno 0% odgovornosti, sve je to CIA namestila?

Generalizacija i relativizacija su dve sestre - a obe su keve u ovakvoj diskusiji.
mesan mesan 19:02 25.03.2014

Re: Cek malo

freehand
Vrlo sam jasno naglasio "sadašnje vreme". Ako kreneš unazad, da ocenjuješ današnjim merilima prethodne civilizacije, i današnje ljude njihovim precima, svaki razgovor postaje besmislen.

Leopold II nije vladao u srednjem veku. Nego krajem devetnaestog i početkom dvadesetog. A to što je radio - postoji i danas, Mesane. U istom tom Kongu.


Tačno, a Srebrenica, Kravice, itd. je bilo maltene u 21. veku. A siguran sam da danas beli kolonijalisti više ne seku ruke devojčicama po Indiji, niti šta slično rade po Kongu...


Da li si pričao sa nekim mlađim Nemcem, da li znaš koliko stida i nelagode imaju zbog nacističkih predaka? Kako ih uče tome u školama? Jel ja treba da ih ocenjujem kao rođene hitlerovce i upirem prstom u njih i da im kažem "tako funkcioniše vaša civilizacija"?


Živeo sam sa Nemcima. I među Nemcima. Nisam upirao prstom, al sad gledao kako oni upiru prstom, i mnogo grublje nego ti. I njihovi parlamentarci i visoki državni službenici.


Ali ipak se slažeš da postoji institucionalizovano posramljivanje nedela njihovih predaka? Udžbenici, muzeji, spomenici, porezom plaćeni, projekti vezani za jevrejsku kulturu? Slažeš li se sa dabi na Balkanu bilo značajno bolje da postoji takav jasan odnos prema svojim nedelima i svojoj odgovornosti (koliko god zlodela bila manja od Aušvica, ali nikako nisu nezanemariva)? Da li si smatrao da su ti nepravedno upirali prstom kad su to radili, pretpostavljam da se to dešavalo u toku jugoslovenskog rata? Ne pitam da bih se konfrontirao, nego me interesuju tvoja iskustva, jer smatram da su takva iskustva beskrajno dragocenija od slušanja raznih patriota i intelektualaca koji iz svog sela nikad nisu mrdnuli i nikog drugačijeg nisu videli, ali su misteriozno upućeni u sve moguće tajne istina, pravdi i tuđih motiva.


A da li ćemo da im upiremo prstom za bombardovanje, hoćemo, i to i ja radim. Ali nisam ni naivan ni zloban pa da ubeđujem druge kako smo mirno sedeli kući i odjednom neki zlotvori se pojavili na pragu sa bombama. Moja iskustva i proučavanje govore da je veliki problem nezainteresovanost demosa u demokratiju, ograničen kapacitet za empatiju. Mnogi obični građani jedne imperije su nama ljudska "braća" mnogo više nego što su nam to recimo polovina domaćih heroja i pastira.

Ali da ne širimo, ono oko čega se ti i ja nikad nećemo složiti je pitanje raspodele odgovornosti. Uvek ću se protiviti kad se krene o nekim zlim zlotvorima koji nemaju druga posla nego da guše nas pravedne, a žmureći pritom na pojave zvane Šešelj i Zloba i na njihova razna "čišćenja" (četnici po selima u Bosni, služba bezbednosti po političkim protivnicima i novinarima, a retorika po domaćim izdajnicima), besomučnu pohlepu, zaslepljenost i kurčevitost kad treba tuđom glavom u zid, itd. Ceo rat je mogao da se izbegne, to smo videli i mi neplaćeni neizdajnici, i to smo želeli. A sad me ubedi da su i Zlobina i ostale republičke klike htele mirno razilaženje u postkomunizam, ali eto ih CIA ubedila da sve unište, pokolju i pokradu, pa se Zloba onda probudio iz te hipnoze i odlučio da se brani, pa su ga tek onda prevarili i bombardovali za ono što nije hteo da preda. Ali da spremim kokice za to, i razmislim koliki IQ, razumevanje sveta, vidovitost i moralni integritet svi balkanski državnici zajedno mogu maksimalno da imaju da bi im se desila takva priča :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:42 25.03.2014

Re: Cek malo

ja to više u duhu toga da su sve sile jednostavno sile.


Da i zato bi valjalo imati neke druge kriterijume a ne simpatije prema jednima a antipatije prema drugima, jer i jedni i drugi su sila.

Šta bi se desilo ako bismo za kriterijum uzeli poštovanje načela demokratije pa da podržimo onoga ko ih poštuje a osudimo onoga ko ih krši?

Pa desilo bi se to da bi u ovom slušaju svi argumenti išli na stranu Rusije a protiv Amerike, jer je Rusija ta koja je podržavala legitimno izabrane vlasti u Ukrajini (Janukovuiča) insistirala na poštovanju potpisanog dogovora između opozicije i vlasti, poštovanje rezultata referenduma, a Amerika sve suprotno od toga.
Podržava vladu koja je došla ne zna se po čijoj volji, u kojoj ima neskrivenih fašista, koja zabranjuje korišćenje jezika, i zabranjuje narodu da se izjasni gde želi da živi, a i kad se izjasni ona tu volju ne poštuje.

Mnogima izgleda nije lako da prihvate činjenicu da je sada Rusija ta koja brani i zagovara ono za šta se ceo, kako smno ga tad (naivno?) zvali civilizovani, svet zalagao do pre nekoliko godina, a taj "civilizovani" svet se sad ponaša onako što se po inerciji pripisivalo Rusiji, teror, sila, progoni, nametanje volje silom.

Pre nego se opredelimo za ili protiv Rusije ili Amerike valja se opredeliti za ili protiv demokratije.
Tada izbor postaje lakši.


mesan mesan 22:16 25.03.2014

Re: Cek malo

hoochie coochie man

Šta bi se desilo ako bismo za kriterijum uzeli poštovanje načela demokratije pa da podržimo onoga ko ih poštuje a osudimo onoga ko ih krši? Pa desilo bi se to da bi u ovom slušaju svi argumenti išli na stranu Rusije a protiv Amerike,


Super, ali nije to baš binarno, ima jako puno aspekata.

Na primer, pitanja spoljne politike su uvek na nekom dalekom mestu biračima, u odnosu na pitanja zaposlenosti, poreza, zdravstva, prava, itd., pa po tome u demokratiji odnos prema drugim državama ne mora biti glavno merilo kvaliteta, barem u očima plebsa za kog ista ta demokratija treba da funkcioniše.

Konkretnije, da, u Ukrajini se Rusija lepše ponašala, iako verujem milioni Ukrajinaca u Kijevu sigurno to ne bi rekli s obzirom na neobeležene uniforme koje su po brzom postupku odstranile veliki deo teritorije i ekonomije iz njihove zemlje. Ali neka bude, evo iz naše perspektive, ovom jednom prilikom sa svim specifičnostima i okolnostima, Rusija se ponela beskrajno bolje od ostalih sila. Čak i onda, meni je jako neprirodno da neko tvrdi da je Rusija mnogo demokratskija! To bi bilo slično kao kad bi neko rekao za ovaj naš SNS tor da je slika i prilika funkcionalne demokratije. Hteo sam da dužim, ali skratiću: što se tiče građanskih i ljudskih sloboda, nezavisnosti sudstva, bezbednosti građana i boraca za slobode građana od kapricioznosti vlasti i policije, nezavisnosti funkcionisanja države od trenutnih raspoloženja vrhovne klike i oligarha, transparentnost tih veza, uopšte kulture prihvatanja različitosti, mislim da je poređenje Rusije i SAD još uvek smehotres. A za mene su to recimo mnogo važnije odlike funkcionalne demokratije, kao sistema poluga moći u rukama nesavršenih ljudskih bića (što Frihend voli da kaže, "krhki cvet demokratije" od toga sa koliko se "dostojanstva" sile preganjaju preko lešine neke pale države.



Podržava vladu koja je došla ne zna se po čijoj volji, u kojoj ima neskrivenih fašista, koja zabranjuje korišćenje jezika, i zabranjuje narodu da se izjasni gde želi da živi, a i kad se izjasni ona tu volju ne poštuje.


Ne govorim da nisi u pravu i ne relativizujem neonaciste, ali šta je tačno značaj većine ovih stvari kao argumenta protiv masovnih protesta u Kijevu? Npr., po čijoj volji su došli Mlađa i Velja sa kalašnjikovima, koja današnja država dozvoljava svom narodu izjašnjenje oko odcepljenja, zar nije predlog o ukidanju ruskog blokiran, itd.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:48 25.03.2014

Re: Cek malo

pa po tome u demokratiji odnos prema drugim državama ne mora biti glavno merilo kvaliteta, barem u očima plebsa za kog ista ta demokratija treba da funkcioniše.

Šta će ko izabrati za svoju vlast treba prepustiti svakome. Demokratija je kategotrija koja se tiče prvenstveno unutrašnjeg a ne međunarodnog ustrojstva.
Nama se može svideti jedno ili drugo ali to je manje važno.

Demokratija u odnosima među državama ne postoji.
Ono što postoji, što se uzima kao merilo demokratije u međunarodnim odnosima, i što treba da se uzima u obzir, je poštovanje država prema odluci naroda iz druge države.
Ukrajina je izabrala (lopova, bitangu, prostaka, štagod, ali izabrala) Janukovića.
Ideal je da druge države to poštuju i da se prema tome postave na način na koji misle da treba.

Postavljanje ne mora da znači odobravanje, postavljanje je i prekidanje diplomatskih odnosa npr. Ali nije postavljanje i nije poštovanje silom svrgavanje legalno izabranih vlasti u drugim državama, što je dominantan manir Amerike posebno u poslednjih nekoliko godina.
To nije samo iskazivanje sile, to je klasična bahatost.
To što je ona unutra fina i lepa je njena stvar, niko joj ne brani da bude takva, i niko nema ni štete ni koristi od njenog unutrašnjeg uređenja. Kao ni od uređenja Rusije koje može da nam se sviđa ili ne, nebitno.
Ali to što je Amerika fina i lepa iznutra joj nikako ne daje pravo da se ovako ponaša prema drugima.
Niti to što je Rusija manje fina iznutra umanjuje njenu korektnost prema drugim državama.

Ne može mnogo Srbija, ni bilo koja druga državica tog ranga, da učini protiv toga. Posebno ne može pojedinac, a još posebnije anonimni pojedinac koji kucka po blogu.
To je zadata stvar.
Ali ono što možemo je da imamo svoje principe i da stvari nazovemo pravim imenom. U ovoj situaciji Ameri se ponašaju poput bahatog skorojevića koji je bogat i osion.

Npr., po čijoj volji su došli Mlađa i Velja sa kalašnjikovima,

Po volji naroda.
Dobili izbore, Sloba im nije dao i onda se narod pobunio.
milojep milojep 12:15 26.03.2014

Re: Cek malo

A kad oni upru prstom u mene i kažu ti si bradati dželat iz Srebrenice, jel da ja kažem kako je 8.000 laž,


Kažeš jeste! Mislim prvenstveno na cifru!

Tolika količina paušalnosti i ocena čitave i današnje zapadne civilizacije kroz isključivo nedela tokom kolonizacije je opasna.


Gde si video paušalnost? I ko kaže da je pričano samo o kolonijalnim nedelima? 'Oni' imaju kontiunitet nedela! Dok su mogli da budu rasisti bili su! Posle su našli komuniste kao razlog svojih 'kolateralnih' nedela a kada su proglasili pobedu nad komunizmom dolaskom perestrojke u SSSR, onda su protiv neposlušnih zaostalih 'komunista' izmislili borbu za ljudska prava!

... sve je to CIA namestila?

Većina bi se zaprepastila kakve sve akcije ima CIA i slične obaveštajno operativne organizacije. Evo ti samo primer Afganistana. Javna je tajna da je Amerika tamo ušla u momentu kada je Talibanima slučajno sinulo da probaju ugasiti proizvodnju maka odnosno heroina! Postoje podaci o vrednosti heroina koji izlazi iz Afganistana od 65 milijardi dolara na godišnjem nivou a proizvođačima ide samo 500 miliona. A Ameri drže Afganistan. I sada ti meni pričaš o paušalnostima u oceni takvih gmazova.




hajkula1 hajkula1 22:07 26.03.2014

Re: Cek malo

što se tiče građanskih i ljudskih sloboda, nezavisnosti sudstva, bezbednosti građana i boraca za slobode građana od kapricioznosti vlasti i policije, nezavisnosti funkcionisanja države od trenutnih raspoloženja vrhovne klike i oligarha, transparentnost tih veza, uopšte kulture prihvatanja različitosti, mislim da je poređenje Rusije i SAD još uvek smehotres. A za mene su to recimo mnogo važnije odlike funkcionalne demokratije, kao sistema poluga moći u rukama nesavršenih ljudskih bića (što Frihend voli da kaže, "krhki cvet demokratije" od toga sa koliko se "dostojanstva" sile preganjaju preko lešine neke pale države.



Kad razmišljam gde da emigriram, uzeću u obzir.
Ako pogledam unazad kakvo je ponašane jedne države prema drugim državama, prednost je na strani Rusije. Amerika je toliko zla izazvala i napravila nemerljive zločine da je neprilično i da se poredi s Rusijom. Da Rusija nije ojačala, ko zna koliko i kakve štete bi činila Amerika po svetu.


pavleron pavleron 08:55 24.03.2014

sankcije

pa eto ako ko zeli najbrze saznat ko se zalaze za sankcije i agresivnu politiku prema moskvi dovoljno je da u google upise srbija +grantovi
G.Cross G.Cross 09:31 24.03.2014

Stavi pravu stvar na pravo mesto

Dobra vest je da u Evropi stvari dolaze na svoje mesto

France's far-right National Front party has made significant gains in local elections,
patkica patkica 09:50 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

G.Cross
Dobra vest je da u Evropi stvari dolaze na svoje mesto



Ma jok, još bolje. Srbija je dokaz kako se iz fašizma brzo uđe u euroliberalnoljubljivo ruho. Još jučer bi javno ubijali sto muslimana za jednog Srbina, a već danas bi širili ljubav za sve. To možemo očekivati i od FN-a.
freehand freehand 09:53 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

patkica
G.Cross
Dobra vest je da u Evropi stvari dolaze na svoje mesto



Ma jok, još bolje. Srbija je dokaz kako se iz fašizma brzo uđe u euroliberalnoljubljivo ruho. Još jučer bi javno ubijali sto muslimana za jednog Srbina, a već danas bi širili ljubav za sve. To možemo očekivati i od FN-a.

Dobro, Patkice, jesi li ti ikada pokušala da napišeš smisleni komentar koji ima veze sa temom a ne samo i isključivo sa tvojom opsesijom?
patkica patkica 09:56 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Veze s temom? Ovdje čitam o rastu desnih stranaka diljem Europe, o sms porukama RZFZ-u, o bombardiranju NATO saveza prije 15 godina, o Sarah Palin, o Oliveri Marković i seksu utroje... A ja, kao, iskačem izvan teme... A dobro, što ne kažete...
cult cult 09:59 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Srbija je dokaz kako se iz fašizma brzo uđe u euroliberalnoljubljivo ruho. Još jučer bi javno ubijali sto muslimana za jednog Srbina, a već danas bi širili ljubav za sve. To možemo očekivati i od FN-a.


Ima tih primera u istoriji. Naročito u povijesti.
Što bi rekli neki "mi smo u drugom svjetskom ratu dvaput pobijedili".
freehand freehand 10:02 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

patkica
Veze s temom? Ovdje čitam o rastu desnih stranaka diljem Europe, o sms porukama RZFZ-u, o bombardiranju NATO saveza prije 15 godina, o Sarah Palin, o Oliveri Marković i seksu utroje... A ja, kao, iskačem izvan teme... A dobro, što ne kažete...

Ma ne. nego ti iz bloga u blog i iz komentara u komentar ponavljaš tu jednu te istu pesmicu. Dobro, ja mislim da svi znaju i razumeju tvoj stav o Srbiji. Ima li još nešto? Voleo bih, na primer, da pročitam tvoje mišljenje o situaciji u Ukrajini i na Krimu.
patkica patkica 10:14 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Moje mišljenje je da je jako kratak put od "patika za Kosovo" do "Krim za Kosovo". Srbija (i Srbi) i dalje vjeruju jakom, snažnom vođi koji nabolje zna što narod želi i duboko je ukorijenjena vjera u "prijatelje" u međunarodnoj politici, usprkos suprotnom povijesnom iskustvu (taj dio je najzanimljiviji). Kosovo nije nikakav presedan, već se događalo (Srbija je, recimo, na isti način 1918. godine dobila Vojvodinu). A Krim je najbliži Anschlussu iz 1938. ili Aneksiji BiH iz 1908 godine. Srbija? Nebitna, samo nokat na kažiprstu ruske ruke kojom bocka u oči Zapadu. A znamo da se nokte redovito mora sjeći.
Točno je da je "Kosovo najskuplja srpska reč", a "Četiri stuba spoljne politike" je najskuplja srpska rečenica.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:16 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

freehand

Dobro, Patkice, jesi li ti ikada pokušala da napišeš smisleni komentar koji ima veze sa temom a ne samo i isključivo sa tvojom opsesijom?

Ne može, jer nema sumnje da je patkica bot. I to ne živi bot od krvi i mesa i sa kavim-takvim centralnim delom nervnog sistema, poznatijim pod nazivom mozak.
Patkica je softver. I to jednostavan, na još jednostavnijem hardveru, koji je za samo jedan polukorak složeniji od reostata na bojlerima.

Naravno nije teško zaključiti ko je taj softver programirao, a ko instalirao.
Program je sačinio programerski expert A. Stračević, zato je tako zastareo, a instalirale su ga neoustaške i neofašističke snage koje u stavu mirno slušaju pevača Tompsona i na stadionima pozdravljaju sa "Za dom spremni" i "Sieg heil", tako da je i hardver, ne samo jednostavan i prost, već i poprilično govnjikav.
Atomski mrav Atomski mrav 10:18 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

patkica je bot
alselone alselone 10:20 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Naravno nije teško zaključiti ko je taj softver programirao, a ko instalirao.
Program je sačinio programerski expert A. Stračević, zato je tako zastareo, a instalirale su ga neoustaške i neofašističke snage koje u stavu mirno slušaju pevača Tompsona i na stadionima pozdravljaju sa "Za dom spremni" i "Sieg heil", tako da je i hardver, ne samo jednostavan i prost, već i poprilično govnjikav.


Ja mislim da je kriv velikosrpski lobi koji je svoje pipke pustio i u FIFA-u.
freehand freehand 10:20 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Atomski mrav
patkica je bot

Znam, to je ona pesma Ekaterine - Ti si sav moj bot.

Ali ne. Eto, Patkica je učinila napor i ja sam joj na tome zahvalan.
cult cult 10:21 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

(Srbija je, recimo, na isti način 1918. godine dobila Vojvodinu).


Nije na isti način. Srbija je bila zemlja pobednica u 1. sv. ratu.

Kao zemlja pobednica, od saveznika je dobila da bira koje će joj biti nove granice.
Velika ideja ujedinjenja slovenskih plemena i Kraljeva nezajažljivost učinili su svoje.
Umesto stvaranja manje srpske države od Jadrana do Bugarske i od Subotice do Grčke, stvorismo Jugoslaviju.
Istorijske greške mali narodi plaćaju skupo kad tad.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:26 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

freehand
Eto, Patkica je učinila napor i ja sam joj na tome zahvalan.

Ti stvarno misliš da je patkica žensko? Budući da nemaju mozak, botovi nemaju ni onu stvar, kako žensku, tako ni mušku.
patkica patkica 10:31 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

cult

Umesto stvaranja manje srpske države od Jadrana do Bugarske i od Subotice do Grčke, stvorismo Jugoslaviju.



Pokušano je ponovno od 1989. do 1999. Pa vidiš kako je završilo. Ali, vidim, želja je još uvijek jaka.
G.Cross G.Cross 10:31 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Ma jok, još bolje. Srbija je dokaz kako se iz fašizma brzo uđe u euroliberalnoljubljivo ruho. Još jučer bi javno ubijali sto muslimana za jednog Srbina, a već danas bi širili ljubav za sve. To možemo očekivati i od FN-a


Patkice, ti treba da prodjes kroz kvalifikacije da bih ja komentarisao tvoje komentare.
alselone alselone 10:31 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Budući da nemaju mozak, botovi nemaju ni onu stvar,


Kako se razmnozavaju? Prostom deobom? Pupljenjem?
maksa83 maksa83 10:34 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

alselone
Budući da nemaju mozak, botovi nemaju ni onu stvar,


Kako se razmnozavaju? Prostom deobom? Pupljenjem?

Ovaj bot se razmnožava tako što ivanivica/johnjohnson/koji-već-beše-treći-i-četvrti-juzer zaboravi password pa mora da se registruje opet da nas uveseljava.
alselone alselone 10:40 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

zaboravi password


Pa sto ne stavi nesto sto sigurno nece zaboraviti, tipa DankeDojcland1941?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:41 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

alselone
Kako se razmnozavaju? Prostom deobom? Pupljenjem?

Kloniranjem.
freehand freehand 10:42 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

maksa83
alselone
Budući da nemaju mozak, botovi nemaju ni onu stvar,


Kako se razmnozavaju? Prostom deobom? Pupljenjem?

Ovaj bot se razmnožava tako što ivanivica/johnjohnson/koji-već-beše-treći-i-četvrti-juzer zaboravi password pa mora da se registruje opet da nas uveseljava.

Utoliko je blesavije pridavati mu toliku pažnju.
Mislim - čini mi se da sad na ovo ličimo:



Šašavo, ne?
maksa83 maksa83 10:47 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Pa sto ne stavi nesto sto sigurno nece zaboraviti, tipa DankeDojcland1941?

Eh sad, što ne stavi ovo, što ne stavi ono ... dokle će bre Srbi da im kroje sudbinu?!

Meni je super što on dolazi ovde, ne, ozbiljno. Kao ono kad ti komšijska ćurka periodično zaluta u dvorište i ne ume da izađe pa kljuca i kenja okolo uz povremeni zbunjeni ćurlik.
predatortz predatortz 10:49 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Meni je super što on dolazi ovde, ne, ozbiljno. Kao ono kad ti u komšijska ćurka periodično zaluta u dvorište i ne ume da izađe pa kljuca i kenja okolo uz povremeni zbunjeni ćurlik.


Čekao sam ( zbog moje reputacije ) da nekop drugi ovo napiše.
tasadebeli tasadebeli 10:49 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

patkica

i seksu utroje



Шта фали сексу утроје? Морамо да се испомажемо некако...

Лако је вама у Еуропи!


Код вас су оргије у мраку, лако је ту натртити неког или се подметнути да те натрће...
alselone alselone 10:50 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

dokle će bre Srbi da im kroje sudbinu?!


Od kako smo se instalirali u FIFA prohtevi a i oholost su nam narasli.
alselone alselone 10:52 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Шта фали сексу утроје?


Zavisi od rasporeda. Znas onaj sa Mujom kad kaze - Palite svetla da se preraspodelimo!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:53 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

freehand
Utoliko je blesavije pridavati mu toliku pažnju.

Naravno da ne treba, ali je patkica u poslednje vreme baš preterala. Mislim da će posle ovoga biti povučena na resetovanje i reprogramiranje. Možemo očekivati i novi nik - kokica ili ribica, jer u Hrvatskoj i dalje smatraju da Srbende padaju na njihove severine.
freehand freehand 10:53 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

maksa83
Pa sto ne stavi nesto sto sigurno nece zaboraviti, tipa DankeDojcland1941?

Eh sad, što ne stavi ovo, što ne stavi ono ... dokle će bre Srbi da im kroje sudbinu?!

Meni je super što on dolazi ovde, ne, ozbiljno. Kao ono kad ti komšijska ćurka periodično zaluta u dvorište i ne ume da izađe pa kljuca i kenja okolo uz povremeni zbunjeni ćurlik.

Pa dobro, samo što su meni misaoni izleti Male patke, makar to bio i jednostavan softver, smisleniji od kolega Pajića i Grofa pojačanih Zlim vukom oltogeder.
Pa prema njoj osećam izvesnu bolećivost i simpatiju.
patkica patkica 10:54 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

24 u redu... Zaista je istina: Samo Sloga Srbina Spašava. Molim, i drugi put
mariopan mariopan 10:57 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

alselone
Naravno nije teško zaključiti ko je taj softver programirao, a ko instalirao.
Program je sačinio programerski expert A. Stračević, zato je tako zastareo, a instalirale su ga neoustaške i neofašističke snage koje u stavu mirno slušaju pevača Tompsona i na stadionima pozdravljaju sa "Za dom spremni" i "Sieg heil", tako da je i hardver, ne samo jednostavan i prost, već i poprilično govnjikav.


Ja mislim da je kriv velikosrpski lobi koji je svoje pipke pustio i u FIFA-u.

Ma pustio pipke po celom svetu, vidi koje tumbanje u Rusji.
tadejus tadejus 10:58 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

alselone
Шта фали сексу утроје?Zavisi od rasporeda. Znas onaj sa Mujom kad kaze - Palite svetla da se preraspodelimo!


bogami u meni znanoj verziji kaže "daj bolan da upalimo svjetlo, ja već treći put puš.. k..." a ima i verzija sa "daj da se oragnizujemo, ja..."
al dobro, ja uvijek znam najprostačkiju od prostačkih
maksa83 maksa83 10:59 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

24 u redu... Zaista je istina: Samo Sloga Srbina Spašava. Molim, i drugi put

A tebe ako se sete na Thanksgiving Day, sete se...
alselone alselone 11:01 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

bogami u meni znanoj verziji kaže "daj bolan da upalimo svjetlo, ja već treći put puš.. k..." a ima i verzija sa "daj da se oragnizujemo, ja..."


Jeste bogumi, pravi velikosrpski vicevi.
tasadebeli tasadebeli 11:03 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

alselone
Шта фали сексу утроје?


Zavisi od rasporeda. Znas onaj sa Mujom kad kaze - Palite svetla da se preraspodelimo!



Знам, знам... Зато сам се толико и распевао о руској тројци...
looping looping 11:28 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Pokušano je ponovno od 1989. do 1999. Pa vidiš kako je završilo. Ali, vidim, želja je još uvijek jaka.

U celoj priči možda je najzanimljiviji sveprisutni strah komšija.
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:47 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Meni je super što on dolazi ovde, ne, ozbiljno. Kao ono kad ti komšijska ćurka periodično zaluta u dvorište i ne ume da izađe pa kljuca i kenja okolo uz povremeni zbunjeni ćurlik.



A tebe ako se sete na Thanksgiving Day, sete se...



hajkula1 hajkula1 12:27 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

patkica
Moje mišljenje je da je jako kratak put od "patika za Kosovo" do "Krim za Kosovo". Srbija (i Srbi) i dalje vjeruju jakom, snažnom vođi koji nabolje zna što narod želi i duboko je ukorijenjena vjera u "prijatelje" u međunarodnoj politici, usprkos suprotnom povijesnom iskustvu (taj dio je najzanimljiviji). Kosovo nije nikakav presedan, već se događalo (Srbija je, recimo, na isti način 1918. godine dobila Vojvodinu). A Krim je najbliži Anschlussu iz 1938. ili Aneksiji BiH iz 1908 godine. Srbija? Nebitna, samo nokat na kažiprstu ruske ruke kojom bocka u oči Zapadu. A znamo da se nokte redovito mora sjeći.
Točno je da je "Kosovo najskuplja srpska reč", a "Četiri stuba spoljne politike" je najskuplja srpska rečenica.



`ti neko drma kavez?

Skoro sam napisala da se hrvatski fašizam podgreva i da ih se drži na kratkom povodcu.

Priroda je čudo. Ranije nož, kama, srbosjek a sada pribor za nokte. Prekvalifikacija , kasapi u pedikire.
alselone alselone 12:33 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Skoro sam napisala da se hrvatski fašizam podgreva i da ih se drži na kratkom povodcu.


Sto je najstrasnije, to je opsti trend u svetu. Kad pogledas malo oko sebe drzave mahom imaju porast agresivnog nacionalizma. Srbija, Madjarska, Hrvatska, Austrija, Nemacka, Ukrajina, Rusija, Spanija, Albanija, Bosna, Svajcarska, Francuska... slobodno mozes redom da krenes.

Prica mi drugar koji zivi u Norveskojo da je kod njih u porastu ekonomski nacionalizam. Ljudi protivno zdravom razumu (nesto drugo je kvalitetnije i jeftinije u isti mah) kupuju domace proizvode.

Ma oce biti onog rata?
predatortz predatortz 12:35 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Prica mi drugar koji zivi u Norveskojo da je kod njih u porastu ekonomski nacionalizam. Ljudi protivno zdravom razumu (nesto drugo je kvalitetnije i jeftinije u isti mah) kupuju domace proizvode.


Ja sam takav godinama. Stalno se svađam sa ženom zbog njene navike da ne čita ono 'made in'.
alselone alselone 12:38 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Ja sam takav godinama. Stalno se svađam sa ženom zbog njene navike da ne čita ono 'made in'


Ja volim domace proizvode, pogotovo volim da "pomazem" lokalne firmice kupujuci njihove proizvode, ali to radim u granicama zdravog razuma. Na primer, kupujemo Najlepse zelje cokoladu ali testenine su ili sa pijace ili uvozne. Te munje.

Ovo ide dotle da je drugar, koji zivi sa dva cimera, isao za vikend u Svedsku u nabavku posto je Svedka generalno mnogo jeftinija od Norveske. I onda ova dvojica nisu hteli da jedu to sto je on kupio tamo.
predatortz predatortz 12:42 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto


Ja volim domace proizvode, pogotovo volim da "pomazem" lokalne firmice kupujuci njihove proizvode, ali to radim u granicama zdravog razuma.


Naravno. Moja logika ovakva:

Kupiću uvek domaći proizvod, ukoliko njegova cena i kvalitet drastično ne odudaraju od uvoznog ekvivalenta. Naročito kad se radi o prehrambenim proizvodima. Nekako, još uvek imam najveće poverenje u domaći kvalitet.
Atomski mrav Atomski mrav 12:42 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Prica mi drugar koji zivi u Norveskojo da je kod njih u porastu ekonomski nacionalizam. Ljudi protivno zdravom razumu (nesto drugo je kvalitetnije i jeftinije u isti mah) kupuju domace proizvode.


Mogu da potvrdim ovo za Norvežane. I lako ćete ih prepoznati u inostranstvu, nosiće najčešće kapu i/ili ranac u bojama svoje zastave. Ali to je neka vrsta lokal-patriotizma, za njihov Dan državnosti nema vojnih parada (sem što kraljevska garda izvodi neku tačku), već deca iz osnovnih škola obučena u narodnu nošnju učestvuju u svečanoj povorci svirajući instrumente...

Kad smo već kod Norvežana, u njihovim najuticajnijim novinama piše da će Jens Stoltenberg (bivši premijer) postati novi gensek NATO...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:44 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

kupujemo Najlepse zelje cokoladu

uuu,
miljama tvrdim da je ovo najbolji domaći slatkiš

mislim,posle bananice
...naravno.
ona već izlazi van svih kategorija.
ne računam one loše kopije; samo je jedna bananica!


maksa83 maksa83 12:46 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

miljama tvrdim da je ovo najbolji domaći slatkiš

Tarzanija.com:

- Ćaoooo ljubavi, evo za mesec dana veze plišani zeko i 300 grama milke.
- Ok, ovaj izlet srednjoškolstva je za žuti karton. A i kad si već uzimala čokoladu mogla si Najlepše Želje.
- Najlepše želje? To domaće sr....
- Ok, dva žuta kartona su crveni, to čak i ti znaš. Vrata su tamo.
reanimator reanimator 12:47 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

uuu,
miljama tvrdim da je ovo najbolji domaći slatkiš

Saglasan. Naročito ona od 300g, koja ima potpuno drugi ukus.
expolicajac expolicajac 13:04 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Kupiću uvek domaći proizvod, ukoliko njegova cena i kvalitet drastično ne odudaraju od uvoznog ekvivalenta. Naročito kad se radi o prehrambenim proizvodima. Nekako, još uvek imam najveće poverenje u domaći kvalitet.

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:12 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

a dok sam tu;
svi znamo da je štark u hrvatskom vlasništvu,zar ne?
apacherosepeacock apacherosepeacock 13:15 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Srbija, Madjarska, Hrvatska, Austrija, Nemacka, Ukrajina, Rusija, Spanija, Albanija, Bosna, Svajcarska, Francuska... slobodno mozes redom da krenes.


Nicim izazvano Holandija ti ostade iza tri tackice a prilicno vade prosek sa plasmanom ultra desnice (uopsteno vec duze vremena, mart bili lokalni izbori pa potvrdili opet)
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:53 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Sto je najstrasnije, to je opsti trend u svetu. Kad pogledas malo oko sebe drzave mahom imaju porast agresivnog nacionalizma. Srbija, Madjarska, Hrvatska, Austrija, Nemacka, Ukrajina, Rusija, Spanija, Albanija, Bosna, Svajcarska, Francuska... slobodno mozes redom da krenes.

Nažalost, potpuno tačno.
hajkula1 hajkula1 20:02 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

apacherosepeacock
Srbija, Madjarska, Hrvatska, Austrija, Nemacka, Ukrajina, Rusija, Spanija, Albanija, Bosna, Svajcarska, Francuska... slobodno mozes redom da krenes.


Nicim izazvano Holandija ti ostade iza tri tackice a prilicno vade prosek sa plasmanom ultra desnice (uopsteno vec duze vremena, mart bili lokalni izbori pa potvrdili opet)



Norveška?
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:55 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

hajkula1
apacherosepeacock
Srbija, Madjarska, Hrvatska, Austrija, Nemacka, Ukrajina, Rusija, Spanija, Albanija, Bosna, Svajcarska, Francuska... slobodno mozes redom da krenes.


Nicim izazvano Holandija ti ostade iza tri tackice a prilicno vade prosek sa plasmanom ultra desnice (uopsteno vec duze vremena, mart bili lokalni izbori pa potvrdili opet)



Norveška?


Pa Norvesku su izogovarali dovoljno malo iznad, a ja se nadovezala sa ogovaranjem +
Nego, ja taj ekonomski nacionalizam i ne racunam (ono, podrazumeva se, Holandjani pakuju hranu od kuce kad (ako) idu na godisnji).

Ovde (NL) ultra desnica je bila i u vladajucoj koaliciji do pre par godina.



zilikaka zilikaka 23:31 24.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Mogu da potvrdim ovo za Norvežane.


I ja mislim da to traje malo duže.
Kažu da recimo Milke nema ni za leka, a i ne treba im. Kupuju isključivo domaće čokolade.
Aj čokolade, al znam i priču za neka sitne zelene šugave domaće jabuke, koje koštaju daleko više od prepepih uvoznih, al te uvozne kupuju samo gastosi.


...samo mi nije jasno kako i gde i te takve jabuke uspeju da podignu.
Atomski mrav Atomski mrav 08:25 25.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

I ja mislim da to traje malo duže.
Kažu da recimo Milke nema ni za leka, a i ne treba im. Kupuju isključivo domaće čokolade.
Aj čokolade, al znam i priču za neka sitne zelene šugave domaće jabuke, koje koštaju daleko više od prepepih uvoznih, al te uvozne kupuju samo gastosi.


Čokolade su im fantastične, iako imaju svega dva proizvođača. Isto tako postoje svega dve mlekare. I obožavaju domaće jabuke, jagode, povrće... te jabuke zaista izgledaju šugavo ali su boljeg ukusa od uvoznih (iako nisu previše slatke, naravno). Imaju da se kupe i kineske jabuke koje izgledaju kao da su od voska i ni posle dužeg vremena ne trule... nisam hteo ni da ih probam. Norvežani dosta polažu na očuvanje životne sredine, organsku proizvodnju hrane i slično.

Nego, niko nije reagovao na to da će Jens Stoltenberg biti sledeći generalni sekretar NATO-a. Mislim da to nije slučajno, u jeku ukrajinske krize, jer mi se čini da Norveška ima najbolje odnose sa Rusijom od svih NATO zemalja...
alselone alselone 08:46 25.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

izgledaju kao da su od voska i ni posle dužeg vremena ne trule.


Tako sam ja u jedared pokupio sa dorucka jabuku u hotelu i doneo je u sobu. Nisam je pojeo taj dan. Sutra je pogledam - potpuno jednaka. Reko - bas da vidimo.

Ostao sam tu jos nedelju dana, jabuka se nije pomerila sa stola i ostala je potpuno jednaka. Za nepoverovati.
milisav68 milisav68 09:03 25.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

alselone
izgledaju kao da su od voska i ni posle dužeg vremena ne trule.


Tako sam ja u jedared pokupio sa dorucka jabuku u hotelu i doneo je u sobu. Nisam je pojeo taj dan. Sutra je pogledam - potpuno jednaka. Reko - bas da vidimo.

Ostao sam tu jos nedelju dana, jabuka se nije pomerila sa stola i ostala je potpuno jednaka. Za nepoverovati.

Pazi, postoje sorte kod kojih je taj vosak prirodan, i stižu u kasnu jesen/početak zime (zaboravio sam ime, ali se sećam da smo je imali u dvorištu).

Mogle su baš dugo da stoje, a da se ne pokvare.
ivana23 ivana23 10:22 25.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Nego, niko nije reagovao na to da će Jens Stoltenberg biti sledeći generalni sekretar NATO-a. Mislim da to nije slučajno, u jeku ukrajinske krize, jer mi se čini da Norveška ima najbolje odnose sa Rusijom od svih NATO zemalja...


Finska!
Atomski mrav Atomski mrav 10:36 25.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Finska!


Finska nije članica NATO. Ali mogu da pošalju Martija Ahtisarija na Krim.
hajkula1 hajkula1 15:02 25.03.2014

Re: Stavi pravu stvar na pravo mesto

Atomski mrav


Nego, niko nije reagovao na to da će Jens Stoltenberg biti sledeći generalni sekretar NATO-a. Mislim da to nije slučajno, u jeku ukrajinske krize, jer mi se čini da Norveška ima najbolje odnose sa Rusijom od svih NATO zemalja...



S obzirom na pravo eksploatacije u Severnom moru, zonu koju im je Rusija prepustila (kao Rusi se ispalili, nisu znali )

reanimator reanimator 10:02 24.03.2014

...

PRVI potpredsednik Vlade i lider naprednjaka Aleksandar Vučić boravi u Rusiji na detaljnim zdravstvenim pregledima - saznaju nezvanično „Novosti“ od izvora u vrhu SNS.

Gde je primao goste za Mladence?
reanimator reanimator 10:59 24.03.2014

...

100
mikele9 mikele9 11:55 24.03.2014

Dećko

"To će biti zvaničan stav nove Vlade. Rusija je tradicionalni prijatelj Srbije, a Srbija je na putu evropskih iuntegracija, tako da taj stav treba da bude balansiran i da bude u našem interesu", rekao je predsednik Vlade Srbije u ostavci Ivica Dačić

bi ako ostane bez posla, mogao da balansira gume u nekom auto servisu

alselone alselone 11:58 24.03.2014

Digresija

Moto sledece izborsne skupstine DS moze biti: Sutanovac, jer nam je i 5% previse.
looping looping 12:10 24.03.2014

Re: Digresija

alselone alselone 12:12 24.03.2014

Re: Digresija

"DS ostaje u opoziciji i da, zahvaljujući glasovima Beograđana, nije prešla cenzus bili bismo blizu severnokorejskog scenarija", rekao je Đilas.


Budala.
freehand freehand 12:31 24.03.2014

Re: Digresija

alselone
"DS ostaje u opoziciji i da, zahvaljujući glasovima Beograđana, nije prešla cenzus bili bismo blizu severnokorejskog scenarija", rekao je Đilas.


Budala.

A Radulović?

alselone alselone 12:39 24.03.2014

Re: Digresija

A Radulović?


Dobra ti je ova tema, ne bih da je kvarim. Mozda najbolje da obrises ovo sto sam pisao.
predatortz predatortz 12:25 24.03.2014

Jalova rasprava

Možemo mi ovde danima voditi jalove rasprave o moralnim, političkim i vojnim aspektima ove krize. Rusi će uraditi šta su naumili, što i nije tako loše. Ovoj planeti odavno treba malo balansa, ravnoteže, pa makar i na ovaj način.
mariopan mariopan 12:41 24.03.2014

Re: Jalova rasprava

predatortz
Možemo mi ovde danima voditi jalove rasprave o moralnim, političkim i vojnim aspektima ove krize. Rusi će uraditi šta su naumili, što i nije tako loše. Ovoj planeti odavno treba malo balansa, ravnoteže, pa makar i na ovaj način.

Ma nije to problem Predatore, problem je da nama Srbima ne padne na pamet da uradimo to isto, vidiš da je svet uprpio šta ćemo sad mi da uradimo povodom toga?

edit
Vidiš da je čak i Crna Gora udarila sankcije Rusiji?
predatortz predatortz 12:43 24.03.2014

Re: Jalova rasprava

mariopan
predatortz
Možemo mi ovde danima voditi jalove rasprave o moralnim, političkim i vojnim aspektima ove krize. Rusi će uraditi šta su naumili, što i nije tako loše. Ovoj planeti odavno treba malo balansa, ravnoteže, pa makar i na ovaj način.

Ma nije to problem Predatore, problem je da nama Srbima ne padne na pamet da uradimo to isto, vidiš da je svet uprpio šta ćemo sad mi Srbi da uradimo povodom toga?


Ja se nadam - ništa. Da i mi jednom naučimo da ne trčimo pred rudu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana