B92 Blog    Članovi    Dušan Maljković    Žižek o Kosovu, Srbima i Albancima

Dušan Maljković
02:48
ČET
28
FEB

Žižek o Kosovu, Srbima i Albancima

Žižek„Biću iskren: godinama sam zastupao albansku stranu. Ali ovo što se danas radi srpskoj manjini postaje nepodnošljivo. Postoje enklave u kojima živi najviše 15 osoba, staraca, dece... a štiti ih i po 200 vojnika KFOR-a. To je ludilo."

Slavoj Žižek (1949), slovenački politički filozof i kritičar kulture. Teri Iglton ga je opisao kao „ubedljivo najbrilijantnijeg" savremenog teoretičara poniklog u kontinentalnom delu Evrope. Žižekov rad je neverovatno ekscentričan. Karakterišu ga upečatljivi dijalektički obrti „zdravog razuma", sveprisutan smisao za humor, jedinstveni prezir moderne distinkcije između visoke i popularne kulture i preispitivanje primera uzetih iz najrazličitijih oblasti umetnosti i politike. Uprkos tome, Žižekov rad ima veoma ozbiljan filozofski sadržaj i ciljeve. Žižek osporava mnoge temeljne pretpostavke današnje levo-liberalne naučne zajednice, uključujući i uzdizanje Razlike ili Drugosti do krajnosti, tumačenje prosvetiteljstva kao totalitarnog, i preovlađujuću skepsu prema bilo kakvim idejama Boga ili Dobrog. Posebnu crtu Žižekovog rada čini njegovo izvanredno razmatranje nemačke idealističke filozofije (Kant, Šeling i Hegel). Žižek je takođe oživeo psihoanalitičku teoriju Žaka Lakana, interpretirajući ga kao mislioca koji ide korak dalje u odnosu na temeljnu modernističku posvećenost kartezijanskom subjektu.

Kasnih osamdesetih godina XX veka, Žižek piše novinske kolumne za list Mladina i učestvuje u izboru za člana slovenačkog Predsedništva. Prva knjiga objavljena na engleskom jeziku pod naslovom The Sublime Object of Ideology (Sublimni objekt ideologije) ugledala je svetlo 1989. godine, a od tada je objavio na desetke članaka, uredio mnoštvo zbornika i napisao preko dvadeset knjiga, delimično sledeći put Noama Čomskog koji je iz lingvističkih voda prešao i na političku/ideološku kritiku sa pozicija levice. Od 1997. godine Žižekovi radovi postaju sve eksplicitnije politički, osporavajući široko rasprostranjenu saglasnost da živimo u post-ideološkom ili post-političkom svetu i stajući u odbranu mogućnosti trajnih promena u globalizacijskom „novom svetskom poretku", kraju istorije ili ratu protiv terora. Jedna od poslednjih knjiga prevedenih na hrvatski jezik, pod naslovom Irak - posuđeni čajnik (Naklada Ljevak, 2005), bavi se ratom u Iraku. Trenuto uživa status planetarnog filozofskog superstara.

Mada je bio izričito kritičan prema srpskom nacionalizmu devedesetih, Žižek u poslednje vreme osuđuje nasilje nad kosovskim Srbima i zagovara kompromisno rešenje srpsko-albanskog pitanja. U intervjuu za italijanski dnevni list La Republica (prenosi nedeljnik NIN, 29. 11. 2007) tim povodom kaže:

Šta je sa srpsko-albanskim sukobom?

„Slažu se jedino po pitanju prostitucije. Biću iskren: godinama sam zastupao albansku stranu. Ali ovo što se danas radi srpskoj manjini postaje nepodnošljivo. Postoje enklave u kojima živi najviše 15 osoba, staraca, dece... a štiti ih i po 200 vojnika KFOR-a. To je ludilo".

Kako rešiti taj problem?

„Po mom mišljenju, samo podelom nadvoje. Vidite, humanost i multikulturalizam nalažu rešenja zasnovana na dijalogu i suživotu. To je, po meni, šarena laža. Istorija nam nudi mnogo primera - kada se dva naroda mrze, treba im dati mogućnost da se razdvoje, uz nadu da će vremenom uspeti da nađu zajednički jezik, približe se jedan drugom i ponovo početi da žive zajedno".

ŽižekZnači, zidovi su nekad poželjni?

 „Naravno".

Medijska dramaturgija nam je poslednje balkanske ratove predstavila kao ponovno buđenje varvarstva u srcu „civilizovane" Evrope...

„Ta je priča o mračnom i divljem Balkanu, naravno, kliše. Moje viđenje onoga što se dogodilo odgovara nekom najosnovnijem marksizmu: iza etničke ideologije skrivani su sukobi između državnih aparata i društvena neslaganja. Levičari tvrde da Milošević, iako negativac, nije izazvao raspad Titove države - raspad je, po njima, pokrenut secesijom Slovenije i Hrvatske. Ja, s druge strane, smatram da je upravo Milošević „ubio" Tita. Upravo je on dokrajčio već krhku ravnotežu u raspodeli moći među igračima i to na jedini mogući način - potpisavši ugovor sa đavolom, udruživši se sa nacionalistima".

Neki su u Srbiji davali i kontroverzne izjave po kojima je „diktator" ustvari doprineo liberalizaciji situacije. Vi ste se s tim izjavama složili. Pojasnite zašto.

„Tu je izjavu dao Aleksandar Tijanić i ja se s njom slažem. On je u stvari rekao da greše oni koji misle da je Miloševićev nacionalizam ovaplotio krute, cenzorske i represivne vrednosti. Naprotiv, on je Srbima rekao: sad možete da radite šta god hoćete! Sad možete da mrzite, kradete, silujete, napijate se, rešavate probleme oružjem. Pre desetak godina sam u Beogradu sreo srpske ultranacionaliste, Arkanove Tigrove na primer, i svi su mi potvrdili sledeće: u postmodernom, naizgled permisivnom, društvu oni su videli skup ograničavajućih pravila i zabrana: danas se više ništa ne može. Naprotiv, nacionalizam je ponudio slobodu delovanja. Adorno je taj mehanizam shvatio još tridesetih godina, analizirajući fašističku propagandu: Hitler, objašnjava on, nije nikakva očinska figura. Njegova je poruka lažni poziv na prestup: ispunjavaj moja naređenja i zauzvrat ćeš moći da radiš šta god ti je volja: da ubijaš, kradeš, siluješ..."





Komentari (140)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

Taska Dana  03:05 28.02.2008
Preporuka: 0

.................

#Link  Replika: 2
"Tu je izjavu dao Aleksandar Tijanić i ja se s njom slažem. On je u stvari rekao da greše oni koji misle da je Miloševićev nacionalizam ovaplotio krute, cenzorske i represivne vrednosti. Naprotiv, on je Srbima rekao: sad možete da radite šta god hoćete! Sad možete da mrzite, kradete, silujete, napijate se, rešavate probleme oružjem."

Sto je prvi covek RTS odmah i usvojio kao svoje neprikosnoveno pravo.

Grozno ali veoma istinito.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gagonja  17:09 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: .................

pametan covek slavoj
??????? covek aleksandar
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
medjutim  10:00 29.02.2008
Preporuka: 0

Re: .................

gagonja
pametan covek slavoj
??????? covek aleksandar


pametan ????? aleksandar, da budemo precizni..
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  03:12 28.02.2008
Preporuka: 2

Ovo

#Link  Replika: 22
Delimično sledeći put Noama Čomskog koji je iz lingvističkih voda prešao na političku/ideološku kritiku sa pozicija levice.

nije posve tacno kad je u pitanju Chomsky. On nije "iz lingvistickih voda presao u politicku/ideolosku kritiku", vec se i dalje bavi lingvistikom. Tom osnovnom interesu je jos dodao i politicku aktivnost.
Evo, na primer, Chomsky je pre dva meseca drzao predavanje na temu Symposium on Margaret Boden, Mind as Machine: A History of Cognitive Science i to moze da se vidi ovde
On je u lingvistici i cognitive science aktivan i danas.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  03:15 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: Ovo

Hvala na intervenciji. Nisam ni mislio da je napustio lingvistiku. Jel može ovako "od lingvističkog backgrounda stigao je do..."?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nsarski  03:18 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: Ovo

Dušan Maljković
Hvala na intervenciji. Nisam ni mislio da je napustio lingvistiku. Jel može ovako "od lingvističkog backgrounda stigao je do..."?

Moze kako hoces. Ja sam samo mislio da je preciznije reci kako je dodatno poceo da se bavi politickim/ideoloskim problemima, umesto da je "presao" iz lingvistike u nesto drugo. Fair enough?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  03:19 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: Ovo

Naravno. Nsarski, komesar za preciznost i finese! :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Vesna Knežević Ćosić  06:36 28.02.2008
Preporuka: 4

ni presao ni stigao

Noam Comski je ugledni profesor MIT, koji se bavi epistemologijom, odnosno filozofijom jezika (odnos misljenja i jezika) i svojim ucenjem o strukturalnoj lingvistici i generickoj gramatici ("Logicka struktura lingvisticke teorije") napravio je pravu revoluciju u teoriji saznanja.

Najjednostavnije receno, njegova revolucionarna teorija kaze da ljudska bica imaju urodjeno znanje osnovne gramaticke strukture koju poseduju svi ljudski jezici, a to "urodjeno znanje", Comski je nazvao univerzalna gramatika. (primer brzina ucenja jezika kod dece).

inace, ovo u principu bi trebalo da znaju studenti filozofije BU, jer se Comski ucio na cevorosemestralnom ispitu epistemologije ( u paketu sa Suzanom Langer, De Sosirom itd), ako nisu to skenjali. A moguce da jesu, il neko nije pazio, pa Dusan pise da je Comski "presao iz lingvisticke vode" u politiku:) jebote, i pantalone zavrnuo, da ih ne smoci:)

No dobro, laici ga ne znaju po gnoseologiji, vec ga znaju kao angazovanog intelektualca, kontroverznog politickog aktivistu, koji jos od Vijetnama kritikuje USA spoljnu politiku ("Odgovornost intelektualca"). U domacem okruzenju sirokoj publici postao je poznat kada je kritikovao bombardovanje Srbije 1999. (pojavilo se i brdo intervjua).

znaci, ni presao, ni stigao, a nije ni "dodatno" poceo da se bavi politikom. jos kao mlad momak iz jevrejske porodice, pisao je kriticke eseje o fasizmu i o pretnji sirenja fasizma, inspirisan Spanijom.

Ali, vi sebi dajete slobodu da trpate rad Comskog u prelaske i dolaske, ko da je vozni red u pitanju, a kad vam nsarski lepo kaze, onda je to "komesarski". nece biti, bice obrnuto. sazaljevam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
josip broz dobar skroz  08:59 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

Chomski je poznat i po hvaljenju Miloševića i ne predstavlja nikakav politički faktor. Osim što stalno kritikuje nikada ne nudi alternative. Ako je već bio protiv bombardiranja Srbije zašto nije u svojoj veliko beskonačnoj mudrosti našao formulu po kojoj bi Milosevic ili sada popularni Voja i Nacionalisti mogli smiriti strasti i okrenuti se razvijanju npr Ekonomije.

Između ostalog da je njemu loše u USA došao bi živjeti u Srbiju.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  10:48 28.02.2008
Preporuka: 6

Re: ni presao ni stigao

Chomski je poznat i po hvaljenju Miloševića

Otkud Vam to !
Sticajem okolnosti (povodom prezentacije nekih mojih dokumentaraca na MIT Univerzitetu, 2005. godine), imao sam prilike da sa gospodinom Chomskim razgovaram o visegodisnjoj krizi na KiM. Manjak interesovanja svetske medijske javnosti za drasticno krsenje ljudskih prava srpske i nealbanske manjine na KiM nakon 1999. godine. Chomski je smatrao kao posledicu politickih interesa zemalja koje su uzele aktivnog politickog i vojnog ucesca u regionu i kojima nije u interesu da sira javnost bude blize upoznata sa ovim akutnim problemom.
S druge strane, pokusavajuci da "objasni" slican manjak interesovanja za ovaj problem i u javnosti u Srbiji, izneo je sumnju da mozda narod koji je izlozen dugotrajnoj agresiji i nasilju, reaguje poput pojedinca u slicnoj situaciji - razvijanjem nekakvog (kolektivnog) osecaja inferiornosti i nedostatak samopostovanja, a sto opet moze voditi u dalje nasilje, nasilje nad samim sobom....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
josip broz dobar skroz  12:08 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: ni presao ni stigao

To upravo i potvrđuje moju tezu da samo paušalno fijuka teze bez ikakve realnosti relevantnosti i rješenja. Zašto se Chomski nije interesovao za kršenja ljdskih prava na Kosovu prije 1999 godine. Srbija je bila bombardovana nepunih 78 dana na primjer Sarajevska je opsada sa 1.425 mnogo duža i krvavija po toj logici koju Chomski iz glave baca kako bi se ljudi u Sarajevu trebali ponašati. A da ne pominjem kakve su mu tada reakcije bile.
On je za mene kao i Edvard Limonov to što nije držao pušku ne mora značiti da nije pucao.

Što se tiče bombardovanja Srbije ne zagovaram bombardovanje jedne nacije zbog djela jednog režima na vlasti. Ali mislim da je u Srbiji 5. Oktobar došao kasno možda i prekasno i da je se ranije desio do bombardovanja najvjerovatnije nikada nebi ni došlo.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  12:57 28.02.2008
Preporuka: 5

Re: ni presao ni stigao

josip broz dobar skroz
Zašto se Chomski nije interesovao za kršenja ljdskih prava na Kosovu prije 1999 godine. Srbija je bila bombardovana nepunih 78 dana na primjer Sarajevska je opsada sa 1.425 mnogo duža i krvavija po toj logici koju Chomski iz glave baca kako bi se ljudi u Sarajevu trebali ponašati. A da ne pominjem kakve su mu tada reakcije bile.
A otkud tebi pravo da kritikujes Comskog, kad pouzdano znam, da si tokom 500 godina krsenja ljudskih prava od strane Turaka cutao. A tih 500 godina su mnogo duza i krvavija po toj logici koju ti iz glave bacas, nego 1425 dana opsade Sarajeva.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  13:46 28.02.2008
Preporuka: 5

Re: ni presao ni stigao

Ali, vi sebi dajete slobodu da trpate rad Comskog u prelaske i dolaske, ko da je vozni red u pitanju, a kad vam nsarski lepo kaze, onda je to "komesarski". nece biti, bice obrnuto. sazaljevam.


Mislim da bi neko ko se bavi jezikom trebalo da bude malo fleksibilniji prilikom interpretacije istog. Sa nsarskim sam se malo šalio -- stavio i smajli, a i zahvalio se čoveku i UVAŽIO intervenciju (pročitajte) -- a za Čomskog se prosto htelo reći da se prvo bavio lingvistikom (i po tome postao akademski poznat), a kasnije nije prestao, već je počeo da se bavi i političkom analizom. Ako hronološki pogledate bibliografiju njegovih radova, shvatićete da je upravo tako. Dakle, nije bila najsrećnija formulacija, ali zašto mi sad oko tih opštih mesta "vadite oči"? Nepotrebna količina agresije, rekao bih. I ponavljanje onoga što je već nsarski uvideo, a ja se složio.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
josip broz dobar skroz  13:48 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: ni presao ni stigao

Tako bolan pa što odmah ne kažeš šta te boli. Šta očekuješ da se ja izvinjavam a nemam nikakve veze sa Turcima. Samo ne razumijem kakve to ima veze sa mojim mišljenjem ja Turke tretiram kao i sve ostale osvajač je osvajač, usput nisu nas Turci nego Osmanlije pokorili a prije njih su bili neki drugi.
To što ti tu ne vidiš razliku je druga stvar.
Paušalno etiketiraš ljude i smatraš , kojeg li neralizma , indirektno Turke odgovorne za današnje stanje u Srbiji i samostalnost Kosova. Probudi se čovječe.




   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  15:30 28.02.2008
Preporuka: 3

Re: ni presao ni stigao

Ko sto sam i mislio, jos jedan vatrenik pobornik celovitosti Bosne :)))).
josip broz dobar skroz
Tako bolan pa što odmah ne kažeš šta te boli. Šta očekuješ da se ja izvinjavam a nemam nikakve veze sa Turcima. Samo ne razumijem kakve to ima veze sa mojim mišljenjem ja Turke tretiram kao i sve ostale osvajač je osvajač
Sa,da ti kazem, nisi se bolan, dovoljno udubio u moj komentar. Sto ti ocekujes da Comski pise o Sarajevu, kad je u pitanju sukob Srba i Albanaca. Tvoje poredjenje Sarajeva sa bombardovanjem 1999. ima veze bas koliko i rat u Bosni sa osvajanjima Turaka (Osmanlija kako ti kazes :)).

usput nisu nas Turci nego Osmanlije pokorili a prije njih su bili neki drugi. To što ti tu ne vidiš razliku je druga stvar.
Kakva koincidencija, svi Turci koje sam u zivotu sreo tvrde bas to isto, a zapadna istorija, i naravno istorija koja se ucila u komunistickoj SFRJ drugacije. Samo mi jedno nije jasno, koga to nas? Koliko ja znam iz sadasnje perspektive za nekoga su Turci (pardon Osmanlije) bili zavojevaci, a za neke pak prosvetitelji koji su sirili velicanstvenu kulturu Orjenta medju primitivnim balkanskim plemenima.

smatraš , kojeg li neralizma , indirektno Turke odgovorne za današnje stanje u Srbiji i samostalnost Kosova. Probudi se čovječe.
Kako li si samo to izmozgao da mi je znati? Mora da je iz mog komentara ... Auh, pa toga u mom komentaru nema, mozda je ipak samo tvoja iskrivljena percepcija?
Nego ajd priznaj, jel ti se desi da ides tako gradom i malo, malo pa naidjes na nekog ciku sa bradom, a tebi se pricini neki zli cetnik, a?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  16:04 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

Nego ajd priznaj, jel ti se desi da ides tako gradom i malo, malo pa naidjes na nekog ciku sa bradom, a tebi se pricini neki zli cetnik, a?

To naravno ne postoji, Beli.
Oni su bili poznati filentropi i altruisti.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Covek u belom  17:14 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: ni presao ni stigao

adam weisphaut
To naravno ne postoji, Beli.
Oni su bili poznati filentropi i altruisti.
Mislim da bi bio red da ti Veljko Bulajic posalje specijalnu zahvalnicu kao najvernijem obozavaocu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  18:07 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: ni presao ni stigao

Mislim da bi bio red da ti Veljko Bulajic posalje specijalnu zahvalnicu kao najvernijem obozavaocu.

A ti jel' si dobio već zlatnu kokardu?
Ili ostala kao heirloom?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
nemanja_d  18:38 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

Ninoslav Randjelovic
Chomski je poznat i po hvaljenju Miloševića

Otkud Vam to !
Sticajem okolnosti (povodom prezentacije nekih mojih dokumentaraca na MIT Univerzitetu, 2005. godine), imao sam prilike da sa gospodinom Chomskim razgovaram o visegodisnjoj krizi na KiM. Manjak interesovanja svetske medijske javnosti za drasticno krsenje ljudskih prava srpske i nealbanske manjine na KiM nakon 1999. godine. Chomski je smatrao kao posledicu politickih interesa zemalja koje su uzele aktivnog politickog i vojnog ucesca u regionu i kojima nije u interesu da sira javnost bude blize upoznata sa ovim akutnim problemom.
S druge strane, pokusavajuci da "objasni" slican manjak interesovanja za ovaj problem i u javnosti u Srbiji, izneo je sumnju da mozda narod koji je izlozen dugotrajnoj agresiji i nasilju, reaguje poput pojedinca u slicnoj situaciji - razvijanjem nekakvog (kolektivnog) osecaja inferiornosti i nedostatak samopostovanja, a sto opet moze voditi u dalje nasilje, nasilje nad samim sobom....


Ja bih ovdje dodao da Chomsky po pravilu posmatra probleme u svijetu kroz prizmu Americke uloge u njima. Inace je skoro nevjerovatno agnostican (da ne kazem bas neinformisan) o specificnim detaljima tih problema. Zanima ga jedino kako se ti dogadjaji uklapaju u njegove teorije o americkom imperijalizmu.

A biste li mi objasnili na koji ste to narod mislili koji je bio izlozen dugotrajnoj agresiji i nasilju? Ili ste mozda htjeli napisati "je izlagao druge narode agresiji i nasilju"?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Ninoslav Randjelovic  19:00 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: ni presao ni stigao

A biste li mi objasnili na koji ste to narod mislili koji je bio izlozen dugotrajnoj agresiji i nasilju? Ili ste mozda htjeli napisati "je izlagao druge narode agresiji i nasilju"?

Mislio sam na srpski narod. Naime, tom prilikom je na MIT prezentaciji bilo reci o stradanju srpske i nealbanske manjine na KiM nakon 1999. godine. kao i na slabo medijsko izvestavanje o brojnim primerima drasticnog krsenja osnovnih ljudskih prava u regionu. Pokusavajuci da nekako "opravda" slabu zainteresovanost zvanicnog Beograda, ali i demokratske javnosti u Srbiji za ovu problematiku ponudio je to poredjenje "zlostavljane" zajednice sa "zlostavljanom" individuom i njenim skoro patoloskim odsustvom samopostovanja.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
milandess  21:22 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

No dobro, laici ga ne znaju po gnoseologiji, vec ga znaju kao angazovanog intelektualca, kontroverznog politickog aktivistu, koji jos od Vijetnama kritikuje USA spoljnu politiku ("Odgovornost intelektualca").

Zasto Comski kritikuje americki imperijalizam? Nakon, a i u toku, imperijalisticke ekspanzije (svi njeni vidovi; i kulturni) upravo je "genericka gramatika" osnov za pojednostavljenje i ubrzavanje komunikacije na globalnom nivou. Skoro sam citao da od postojecih 6000 jezika godisnje nestaje 20-30. Izumiru zajedno sa poslednjom osobom koja ih je znala govoriiti. Tako, sa americkim "imperijalistickim" vetrom u jedrima, engleski, kao (bez premca) najbogatiji svetski jezik - jasno postaje "genericka gramatika" sveta.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
josip broz dobar skroz  21:30 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

Pretpostavljam da si ti onda pobornik celovite Srbije :)))))))

Preispitaj malo istoriju ali ne onu koju čitaš u mjesečnim biltenima SRS-a i pogledaj ko je prvi podigao i gdje pobunu protiv Osmanlija a ko je čekao da se Osmanlijsko carstvo krene rušiti pa da se dižu ustanci. Da su haračili i ubijali to i čorave babe znaju al kakve to ima veze sa današnjicom. Srbi se ko ni Bosanci nikada nebi digli protiv Osmanlija da nisu uvidjeli da se carstvo ruši a sama činjenica da su se i Srbi i Bosanci borili na strani Austije u to doba je čist dokaz.

Nemoraš odmah pjeniti
A uzgred čike sa bradom su kod nas drugi tip bolesnika al su ista g....
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  12:41 29.02.2008
Preporuka: 2

Re: ni presao ni stigao

josip broz dobar skroz
Chomski je poznat i po hvaljenju Miloševića i ne predstavlja nikakav politički faktor. ..


E Joschka,

lepse bi ti stajalo da si u tvom nicku to "josip broz" zamenio sa "alija izetbegovic", "franjo tudjman" ili "wesley clark" ... Nije Chomsky hvalio Milosevica nego je kao pametan covek jednostavno poricao utemeljenost mnogih optuzbi na racun Milosevica (posebno onih haskih) iz prostog razloga sto je njihova svrha i bila da Milosevic bude optuzen i za krivicu pomenute gospode.

Smesno je tako kritikovati jednog od najvecih naucnika 20. veka i vodecih intelektualaca danasnjice sa stanovista ostrascenih balkanskih politickih opcija ... to moze da prodje samo na tvom partijskom sastanku...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  13:03 29.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

Smesno je tako kritikovati jednog od najvecih naucnika 20. veka i vodecih intelektualaca danasnjice sa stanovista ostrascenih balkanskih politickih opcija

Ali nije smešno reći da Čomski pripada grupi onih koji sve sagledavaju kroz prizmu U.S. spoljne politike kao "carstva zla" pa bi se moglo reći da je i on malo više "ostrašćen" što bi se i za tebe moglo reći na osnovu:
lepse bi ti stajalo da si u tvom nicku to "josip broz" zamenio sa "alija izetbegovic", "franjo tudjman" ili "wesley clark"

P.S. ne mešaj Čomskog kao lingvistu i Čomskog kao političkog autora, nije isto.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  13:31 29.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

adam weisphaut
P.S. ne mešaj Čomskog kao lingvistu i Čomskog kao političkog autora, nije isto.


Wow Adi al' si ti mudar i pametan ... bas ti hvala sto si mi razjasnio

ps. A 'el smem i dalje da mesam tebe i ovog Joshku?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
adam weisphaut  13:40 29.02.2008
Preporuka: 0

Re: ni presao ni stigao

Wow Adi al' si ti mudar i pametan ... bas ti hvala sto si mi razjasnio

Smesno je tako kritikovati jednog od najvecih naucnika 20. veka i vodecih intelektualaca danasnjice

Pa kad je razjašnjenje bilo preko potrebno
ps. A 'el smem i dalje da mesam tebe i ovog Joshku?

Vidim ja, Vaso, da ti se sve pomešalo
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  03:14 28.02.2008
Preporuka: 4

slovenci i albanci

#Link  Replika: 7
„Slažu se jedino po pitanju prostitucije. Biću iskren: godinama sam zastupao albansku stranu. Ali ovo što se danas radi srpskoj manjini postaje nepodnošljivo. Postoje enklave u kojima živi najviše 15 osoba, staraca, dece... a štiti ih i po 200 vojnika KFOR-a. To je ludilo".


putovala sam autobusom za sloveniju sa jednim malo manje poznatim slovenačkim filozofom, ono kad se išlo naokolo, preko pola evrope. pa kad smo došli na slovenačku granicu, carinici su dvojicu albanaca šamarali i vređali i izbacili tu na granici iz busa a filozof je ćutao. nije se mešao.
nije ga bilo ni sramota.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Trinidad Tobagović  10:01 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: slovenci i albanci

Ako je filozof ne znači da može da menja svet.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:01 28.02.2008
Preporuka: 3

sramota na sve s'rane...

Exitus Letalis
putovala sam autobusom za sloveniju

mis'im stvarno, pa imaju li oni duse?
kako ne umeju da cene napor & trud?
mora da ne citaju blog, jer ne mogu da verujem ne mogu da se ispruze za aviJonsku kartu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  11:30 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: sramota na sve s'rane...

Doctor Wu
Exitus Letalis
putovala sam autobusom za sloveniju

mis'im stvarno, pa imaju li oni duse?
kako ne umeju da cene napor & trud?
mora da ne citaju blog, jer ne mogu da verujem ne mogu da se ispruze za aviJonsku kartu...

wu, nisi duhovit.
i vidi se da nisi odavde.
bile sankcije. nije se moglo drugačije.
ja sam slučajno bila u istom busu s čovekom.
ljude su šamarali, vređali i izbacili. u busu muk.
nemoj da me pitaš da li sam ja reagovala.
jesam ali je bilo bezuspešno. ali mislim da je to
prvenstveno stvar slovenaca.
hoću da kažem da se ni oni nisu pretrgli oko ljudskih prava ne samo
albanaca, nego ni ostalih.
malo ispred svoje kuće., kako da ti kažem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  11:46 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: sramota na sve s'rane...

ali mislim da je to
prvenstveno stvar slovenaca.
hoću da kažem da se ni oni nisu pretrgli oko ljudskih prava ne samo
albanaca, nego ni ostalih.
malo ispred svoje kuće., kako da ti kažem.

nemoj da se ljutis ali sad si bas otkrila rupu na saksiji!

slovenci vec godinama (ili decenijama) zabranjuju gradnju dzamije u ljubljani (to je skoro postao medjunarodni problem), bukvalno love male, neduzne cigancice po sumama, onemogucavaju "vaterpoliste" i ostale juznjake da dobiju permanent residence i drzavljanstvo, imaju jednu od "najcistijih" nacija u Evropi (91% stanovnika Slovenije su, prema popisu iz 1991. etnicki Slovenci!)...

ali sve to ne znaci da su svi slovenci nacisti i da ovo sto prica zizek nije istina. i to samo zato sto su neka 2 albanca isamarana kada si se ti zadesila u autobusu za ljubljanu.

tu logiku "ispred svoje kuce" nikad nisam razumeo, a pogotovu ne u kontekstu potpuno nesredjenih prilika na balkanu.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  14:44 28.02.2008
Preporuka: 3

Re: sramota na sve s'rane...

ali sve to ne znaci da su svi slovenci nacisti i da ovo sto prica zizek nije istina. i to samo zato sto su neka 2 albanca isamarana kada si se ti zadesila u autobusu za ljubljanu.

neka dva albanca?
neki jadni anonimusi?
da su išamarali nekog poznatog, e to već...

ko kaže da su svi slovenci nacisti il da je ijedan slovanac nacista.
da su rasisti mnogi među njima, to valjda nije sporno.
al tu se ne razlikuju od nas, kolko god se upinjali da su drugačiji.
samo su izabrali dobar tajming.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Atomski mrav  14:50 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: sramota na sve s'rane...

samo su izabrali dobar tajming.

Oštro i precizno - hirurški.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  14:54 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: sramota na sve s'rane...

Oštro i precizno - hirurški.

Jes vala, mada ja jos uvek ne mogu cudom da se nacudim kada vidim potpis iznad ove 3 recenice
ko kaže da su svi slovenci nacisti il da je ijedan slovanac nacista.
da su rasisti mnogi među njima, to valjda nije sporno.
al tu se ne razlikuju od nas, kolko god se upinjali da su drugačiji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  03:39 28.02.2008
Preporuka: 10

svadba i sahrana

#Link  Replika: 24
nacionalizam je ponudio slobodu delovanja. Adorno je taj mehanizam shvatio još 30-ih godina, analizirajući fašističku propagandu: Hitler, objašnjava on, nije nikakva očinska figura. Njegova je poruka lažni (treba. prikriveni) poziv na prestup: Ispunjavaj moja naređenja i zauzvrat ćeš moći da radiš šta god ti je volja: da ubijaš, kradeš, siluješ..."

Milošević je ustvari oslobodio jednu spektakularnu formu narodnog života. Ona je, kako su na primer Kusturica i Brega sa svojim Orkestrom za svadbe i sahrane tačno osetili, vrlo filmična i muzikalna.
Radi se o tektonskom unutarnarodnom talasanju kaje ima istovremeno karakteristike i svadbe i sahrane, i orgije i komemoracije, i strasti i bola.
Osnovni ton ove masovne psihoze je halucinacija bola, nesreće i očajanja za izgubljenom veličinom, za pokradenim bogatstvom, za nevinim žrtvama. Ceo narod uživi se u osećanje nevine žrtve. Na toj osnovi bola zatim se artikulišu pesnička lamentiranja, ali i slavljenja mitske snage, i ciklični napadi masovnog razornog besa. Koji se opet smiruje u plaču i samosažaljenju žrtve. A to sve može da traje 20 godina. Minimum.
Najsvečaniji uzleti su masovni narodni orgastički rituali uz mantranje ritmičnih fraza žalosti i besa. Sasvim kao u preistorijskim društvima.

Samo izgleda da je magija počela da popušta. Ova poslednja masovna ceremonija uz mantranje fraze "Kosovo je naše" obavljena je uz providan i očigledan masovno simulirani orgazam...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tine i Radojka  06:58 28.02.2008
Preporuka: 2

o tektonskom unutarnarodnom talasanju


pa ti ovo prosto
prozimas
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  08:10 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: o tektonskom unutarnarodnom talasanju

:)))).
mada nije lose ni
masovni narodni orgastički rituali uz mantranje ritmičnih fraza žalosti i besa

stvarno nisam siguran da gorance the antifasista ove svoje priloge ne pise po dejstvom nekih vitamina.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
G r o f i c a  09:17 28.02.2008
Preporuka: 0

Zizek

Nesto mi se ne svidja Zizek. Tipican levicar koji zivi kao desnicar.
Zato ga kao takvog ne bih dalje ni da komentarisem.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Tine i Radojka  09:19 28.02.2008
Preporuka: 2

poznajese daje srucan

cito knjigu
ucio skolu
A to sve može da traje 20 godina
otoga moze da se poludi
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:03 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: poznajese daje srucan

ipak se nadam da su u pitanju privremena stanja
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  10:10 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: o tektonskom unutarnarodnom talasanju

Doctor Wu
:)))).mada nije lose ni
masovni narodni orgastički rituali uz mantranje ritmičnih fraza žalosti i besastvarno nisam siguran da gorance the antifasista ove svoje priloge ne pise po dejstvom nekih vitamina.
Šmrčemo sabrana Lenjinova dela u prahu :-))
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  10:33 28.02.2008
Preporuka: 2

u komunista nema mantri


samo sletovi.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  10:36 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: u komunista nema mantri

Doctor Wu
samo sletovi.
Ništa tako dobro ne dokazuje nečiju "naprednost pogleda" i "ispravnost" koliko svršavanje na sam spomen "velikog vođe"...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Doctor Wu  11:04 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: u komunista nema mantri

Ništa tako dobro ne dokazuje nečiju "naprednost pogleda" i "ispravnost" koliko svršavanje na sam spomen "velikog vođe"...

Jel' to iz iskustva?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  11:14 28.02.2008
Preporuka: 3

Re: u komunista nema mantri

gorran

Doctor Wusamo sletovi.Ništa tako dobro ne dokazuje nečiju "naprednost pogleda" i "ispravnost" koliko svršavanje na sam spomen "velikog vođe"...


Čede?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leto dijalektike  11:23 28.02.2008
Preporuka: 3

Re: Šmrčemo sabrana Lenjinova dela u prahu


"Savez antifašista Srbije programski je i pravni sledbenik Društva za istinu o antifašističkoj narodnooslobodilačkoj borbi u Jugoslaviji 1941-1945, zvanično registrovanog 1994. godine posle prethodnih višegodišnjih napora ispoljenih u otporu politici bezumlja koja je dovela do besmislenih YU-ratova i razbijanja zajedničke države jugoslovenskih naroda.

Da bi se ukazalo na značaj antifašističke borbe u savremenim uslovima i Društvo približilo demokratskim antifašističkim stremljenjima pripadnika mlađih generacija, na Skupštini Društva održanoj 13. juna 2006. godine, ogromnom većinom doneta je odluka o promeni imena.
Savez je dobrovoljna, nestranačka i nevladina organizacija ..."


Postovani Gorane- savez antifasista Srbije,

Mozda za pocetak ne bi bilo nesmotreno da sa smrkanja - predjete na citanje Lenjina.

Upoznajuci se vise sa statutom vase organizacije , namece se zakljucak da reakcionarni talas "promene imena" nije, nazalost, zaobisao ni vase drustvo.

Da nije tako ono ne bi bilo sada otvoreni izlog druge Srbije ( pogledati linkove na vasem sajtu),
niti bezrezervni salter za "EU civilizacijsku" integraciju ( vidi vas manifest za odbranu "civilizacijskih vrednosti" na susednim blogovima), a koji kao krajnju posledicu nose odustvo najminimalnije distance od diskursa koji zastupa " civilizovani svet Dobra". Ako je ta distanca preogromna u slucaju 'huligana, siledzija te nasilnika", ocekuje se ipak da njena minimalna doza postoji kod onih koji se od istih distanciraju priljeznoscu analizi i , upravo, neostrascenoscu.

Cak je i Zizek, nekadasnji savetnik prve liberalne partije Slovenije, shvatio.

Odnosno, sto bi rekli veterani - nikad nije kasno!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Exitus Letalis  11:32 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: Zizek

G r o f i c a
Nesto mi se ne svidja Zizek. Tipican levicar koji zivi kao desnicar.
Zato ga kao takvog ne bih dalje ni da komentarisem.

to je apsolutno tačno za mnoge te levičare.
živi kao kapitalista, ne kao desničar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
man ray loves me  11:41 28.02.2008
Preporuka: 2

Re: Šmrčemo sabrana Lenjinova dela u prahu

Mozda za pocetak ne bi bilo nesmotreno da sa smrkanja predjete na citanje Lenjina.

Reanimacija Lenjina bi imala vise smisla.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  12:43 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: u komunista nema mantri

Doctor Wu
Ništa tako dobro ne dokazuje nečiju "naprednost pogleda" i "ispravnost" koliko svršavanje na sam spomen "velikog vođe"...

Jel' to iz iskustva?
Moja su ti seksualna iskustva, fala na pitanju, uglavnom gerilskog karaktera :-)))
A veliki vođe i dragi vođe nikako ne uspevaju da nađu moju G-tačku...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  13:49 28.02.2008
Preporuka: 4

Re: Zizek

Exitus Letalis

to je apsolutno tačno za mnoge te levičare. živi kao kapitalista, ne kao desničar.


A kako to Žižek živi?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leto dijalektike  13:52 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: Šmrčemo sabrana Lenjinova dela u prahu

man ray loves me wrote:
Reanimacija Lenjina bi imala vise smisla.


Mislite na Lenjinove ideje?
Slazem se.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
man ray loves me  14:02 28.02.2008
Preporuka: 0

Re: Šmrčemo sabrana Lenjinova dela u prahu

ne, mislim bukvalno.
da parafraziram gruco marksa: "lenjinove ideje" su za ideje ono sto je vojna muzika za muziku a vojni sud za sud.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
leto dijalektike  14:37 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: Šmrčemo sabrana Lenjinova dela u prahu

man ray loves me wrote:
da parafraziram gruco marksa: "lenjinove ideje" su za ideje ono sto je vojna muzika za muziku a vojni sud za sud.



Podrzavam , narocito poslednji deo teze. Naime, blogerski antifasisti ce potvrditi znacaj vojnog suda i javnog tuzioca M.M. ne tako davne 1946. u sudjenju ravnogorskoj politici.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
apatrid  15:16 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: Zizek

živi kao kapitalista, ne kao desničar.


Poseduje sredstva za proizvodnju?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  15:23 28.02.2008
Preporuka: 1

Re: Zizek