Filozofija

Deca vojnih lica

Spiridon RSS / 03.04.2014. u 20:47

Danas sam gledajuci jedan zanimljiv intervju ponovo poceo da razmisljam o necemu sto me lagano kopka vec duze vreme. Da li postoji nekakva logika u tome da su veliki broj "uspesnih" ljudi u Srbiji deca vojnih lica (mahom visih po cinu)? Govorim o relativno starijoj generaciji ciji su ocevi uglavnom bili prvoborci ili udbovci. Taj spisak je toliko sirok da bi mi bilo tesko da nabrajam ali recimo od Milana Mladenovica pa sve do Arkana. Da li tajna lezi u tome da su pukovnici i generali predstavljali visu klasu cija su deca imala tu "odskocnu dasku" ma cime se bavili? Bregovic, Dzoni Stulic, Kosarkas Kapicic, Zdravko Colic (ako se ne varam) zatim Kusturica (isto nekakva bezbednosna agencija) ... Talenat je neosporan ali kako to da se uvek poklopi sa cinjenicom da je tata bio pripadnik JNA ili MUP-a?

 

pazi sad

 



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 20:52 03.04.2014

Najeb'o si

Kad ovo pročita Karagaća!
Spiridon Spiridon 20:58 03.04.2014

Re: Najeb'o si

predatortz
Kad ovo pročita Karagaća!


ma ima tu puno pozitivnih stvari koje mi se motaju po glavi u vezi cele te price. Pazi u to vreme visa klasa (neki pukovnik npr) je dobio petosoban stan kod Sava Centra i tako je predstavljao visu klasu. Danas tip "visa klasa" kupuje zgradu CK na NB, a svalerki poklanja petosobnu gajbu u Kolarcevoj bez problema.
predatortz predatortz 21:09 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Spiridon
predatortz
Kad ovo pročita Karagaća!


ma ima tu puno pozitivnih stvari koje mi se motaju po glavi u vezi cele te price. Pazi u to vreme visa klasa (neki pukovnik npr) je dobio petosoban stan kod Sava Centra i tako je predstavljao visu klasu. Danas tip "visa klasa" kupuje zgradu CK na NB, a svalerki poklanja petosobnu gajbu u Kolarcevoj bez problema.


Bila je to velika vojska, sa puno oficira. Logično je da se neko od njihove dece izdvoji kvalitetom, talentom, radom, pameću... Naravno da je bilo i malo 'gurke', ali kad je pa to nije bilo.
Spiridon Spiridon 21:16 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Bila je to velika vojska, sa puno oficira. Logično je da se neko od njihove dece izdvoji kvalitetom,


Ok znaci tvoja teorija se zasniva na verovatnoci. Nije iskljuceno.
predatortz predatortz 21:19 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Spiridon
Bila je to velika vojska, sa puno oficira. Logično je da se neko od njihove dece izdvoji kvalitetom,


Ok znaci tvoja teorija se zasniva na verovatnoci. Nije iskljuceno.


Otprilike... Plus, malo gurke kad su neki, nikako svi, u pitanju. Teško je, recimo, Džonijevo umeće sa rečima pripisati tati oficiru.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:35 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Spiridon
Pazi u to vreme visa klasa (neki pukovnik npr) je dobio petosoban stan kod Sava Centra i tako je predstavljao visu klasu.

Моји, на пример, али у блоку 33, код Генекса.
Spiridon Spiridon 21:47 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Моји, на пример, али у блоку 33, код Генекса.


evo samo isplivava, sad nadjoh da je stari od Radeta Serbedzije takodje bio oficir u JNA.

Pazi, ovde se vise ne govori o nabedjenim glumcima, pevacima i kriminalcima.

stefan.hauzer stefan.hauzer 22:01 03.04.2014

Re: Najeb'o si

da je stari od Radeta Serbedzije takodje bio oficir u JNA.

pa i druga žena njegova, Lenka
ćerka Lazara Udovičkog.

ovo sam saznao jutros; kada je izletela biografija Kori Udovički, niotkuda. Još uvek ne mogu da se oporavim od toga,da mi je to bila prva pročitana vest danas:)


Spiridon Spiridon 22:14 03.04.2014

Re: Najeb'o si

pa i druga žena njegova, Lenka
ćerka Lazara Udovičkog.


pricam ja, ali mi niko ne veruje


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:22 03.04.2014

Re: Najeb'o si

[
Spiridon
Pazi, ovde se vise ne govori o nabedjenim glumcima, pevacima i kriminalcima.

Ми, деца високих официра, било смо авангарда ;-)
Код мене у стану неко је време редовно свирао ММ.
Овако нешто се свирало:


krkar krkar 22:24 03.04.2014

Re: Najeb'o si

ćerka Lazara Udovičkog


Laza Udovički nije bio oficir, bio je diplomata. I uopšte ni po čemu nije ličio na oficira, bio je jedan strahovito smiren Lala kojeg ni žena Bolivijka ni 4 kćeri nikad nisu izbacile iz takta
stefan.hauzer stefan.hauzer 22:33 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Laza Udovički nije bio oficir, bio je diplomata.

a dobro,kao olakšavajuću okolnost uzećemo mu to što je bio u Španiji i pevao ay carmela:)


Spiridon Spiridon 22:38 03.04.2014

Re: Najeb'o si

stefan.hauzer
Laza Udovički nije bio oficir, bio je diplomata.

a dobro,kao olakšavajuću okolnost uzećemo mu to što je bio Španiji i pevao ay carmela:)





Gospodja Klara Gospodja Klara 23:51 03.04.2014

Re: Najeb'o si

Laza Udovički nije bio oficir, bio je diplomata. I uopšte ni po čemu nije ličio na oficira, bio je jedan strahovito smiren Lala kojeg ni žena Bolivijka ni 4 kćeri nikad nisu izbacile iz takta


Da, s tim što je on takav uspevao da izbaci iz takta bar 4 od njih.:))
Žena mu je bila i ostala vanserijski car.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:59 03.04.2014

Re: Najeb'o si

predatortz
Kad ovo pročita Karagaća!

Zemljače, tema je toliko debilna da mi ne pada na pamet da se upuštam u raspravu.
Ako dotični ima muda kao glavu onda neka napiše o profilu dece čiji su očevi od 90-ih do danas bili uspešni privrednici, profiteri, kriminalci, estradne zvezde,novopečeni bogataši i zašto je tako.
Inače, na priglup način pokušava da izdvoji jednu profesiju i umesto da kaže da su ta deca zbog čestih seljakanja i prekomandi očeva menjali škole, sredine i bili u težoj situaciji od ostalih on pokušava da ih potcenjivački prikaže. Pa eto, neka se uporedi sam sa njima svojim vršnjacima pa zakjljuči. Naravno , među decom nekadašnjih vojnih lica ima profesora univerzitera, lekara, umertnika, političara, dobrih privrednika, vrednih nastavnika, inženjera,oficira, zanatlija, a ima i onih koji su otišli pogrešnim putem u kriminal, drogu, pa i zločine.Pa ne misli valjda da je Čolić postao dobat pevač zato što mu je otac bio oficir, ili Zoran Đinđić doktor filozofije i premijer zato što je sin oficira.
alselone alselone 07:25 04.04.2014

Re: Najeb'o si

ta deca zbog čestih seljakanja


Ono sto ja znam dece ciji su roditelji imali vise cinove nisu se mnogo seljakali. Seljakala se boranija.

Ali dobro, ti znas bolje.
Spiridon Spiridon 07:37 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Zemljače, tema je toliko debilna da mi ne pada na pamet da se upuštam u raspravu.
Ako dotični ima muda kao glavu onda neka napiše o profilu dece


polako Milance, ako pazljivo ispratis temu videces da sam ja na neki nacin fasciniran ovim fenomenom i da pokusavam da ga skapiram. Kritika je poslednja stvar koja mi je pala na pamet.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:05 04.04.2014

Re: Najeb'o si

alselone
ta deca zbog čestih seljakanja


Ono sto ja znam dece ciji su roditelji imali vise cinove nisu se mnogo seljakali. Seljakala se boranija.

Ali dobro, ti znas bolje.

Pre no što su dostigli više činove i dok su pravili decu i deca im odrastala imali su upravo niže činove i tako mlatarali decu i porodicu od Slovenije do Makedonije i onda se kao pukovnici pred penzijom skrasili u većim gradovima kada su deca već odavno punoletna.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:06 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Spiridon
Zemljače, tema je toliko debilna da mi ne pada na pamet da se upuštam u raspravu.
Ako dotični ima muda kao glavu onda neka napiše o profilu dece


polako Milance, ako pazljivo ispratis temu videces da sam ja na neki nacin fasciniran ovim fenomenom i da pokusavam da ga skapiram. Kritika je poslednja stvar koja mi je pala na pamet.

Pa napiši onda šta si hteo da kažeš jer ovako ostavljaš čitalaštvo u nedoumici.
Spiridon Spiridon 08:13 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Pa napiši onda šta si hteo da kažeš jer ovako ostavljaš čitalaštvo u nedoumici.


pa ne moze to bolje da se "umota", tema je malo skakljiva sto bi rekli braca Rvati
Spiridon Spiridon 08:15 04.04.2014

Re: Najeb'o si

ili Zoran Đinđić doktor filozofije i premijer zato što je sin oficira.


vidis ovo nisam znao. Kazem ja, neverovatno.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:38 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Spiridon
Pa napiši onda šta si hteo da kažeš jer ovako ostavljaš čitalaštvo u nedoumici.


pa ne moze to bolje da se "umota", tema je malo skakljiva sto bi rekli braca Rvati

Pa ako ne smeš da pišeš što si mislio , a nisi smislio kako ćeš da umotaš, onda si trebao sačekati da smisliš.
predatortz predatortz 09:44 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Milan Karagaća
Spiridon
Pa napiši onda šta si hteo da kažeš jer ovako ostavljaš čitalaštvo u nedoumici.


pa ne moze to bolje da se "umota", tema je malo skakljiva sto bi rekli braca Rvati

Pa ako ne smeš da pišeš što si mislio , a nisi smislio kako ćeš da umotaš, onda si trebao sačekati da smisliš.



Nisam ja , zemljače, skapirao da je Spira imao nameru da otpočnemo baražnu pljuvačinu po vojnim licima i njihovoj deci.
Prosto, ovo je jedan zanimljiv sociološki fenomen.
Pogledaj broj dece oficira među našim rokerima. To mi je jako zanimljiv trend, jer rok kultura se ne da ukrotiti, ukalupiti... Sa druge strane, vojna lica su disciplinovana i vole da žive po jasnim pravilima. Pretpostavljam da su na taj način pokušavali da vaspitavaju decu. Priznaćeš, nije nezanimljiva tema.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:23 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Pogledaj broj dece oficira među našim rokerima.

oficirski sin,a kakav ludak!



Spiridon Spiridon 10:32 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Pa napiši onda šta si hteo da kažeš jer ovako ostavljaš čitalaštvo u nedoumici.


pa kako da napisam nesto i da ne ostavim čitalaštvo u nedoumici kad sam ja prvi u totalnoj nedoumici

hajde lepo priznaj da si me napao bez razloga

evo i podloge

Dr M Dr M 10:33 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Pogledaj broj dece oficira među našim rokerima. To mi je jako zanimljiv trend, jer rok kultura se ne da ukrotiti, ukalupiti... Sa druge strane, vojna lica su disciplinovana i vole da žive po jasnim pravilima. Pretpostavljam da su na taj način pokušavali da vaspitavaju decu


...a ona deca koja su bila neukalupljiva otišla u rok...i na druga mesta za neukalupljive.

Rok je protest protiv kalupa. Borba protiv osrednjosti.


jinks jinks 11:26 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Pre no što su dostigli više činove i dok su pravili decu i deca im odrastala imali su upravo niže činove i tako mlatarali decu i porodicu od Slovenije do Makedonije i onda se kao pukovnici pred penzijom skrasili u većim gradovima kada su deca već odavno punoletna.


Možda je g. Karagaća upravo ovim i dao deo odgovora na pitanje koje je postavio Spiridon. Možda se razlog za uspeh nekih od nabrojanih delom upravo i nalazi u čestom seljenju dok su bili mali, te ih je to ubacilo u neki poseban režim odrastanja, odnosno, u drugačiji režim odnosa prema ljudima i svetu (ne znam, možda su tako drugačije spoznavali ljude i svet oko sebe ... u odnosu na one koji se nisu često selili, na primer).

p.s.

A možda su bili i u mogućnosti da u tim vremenima budu malo više zaštićeniji šta god da su u životu pokušavali da rade ... u kombinaciji sa ovim prethodnim, na primer.
Hansel Hansel 11:39 04.04.2014

Re: Najeb'o si

И ја мислио да напишем нешто слично. Некима та сељења сигурно нису пријатна, али вероватно носе у себи потенцијал изоштравања социјалне перцепције, развијања социјалне интелигенције... Они који се чеђе селе можда раније почињу да бивају свесни себе (мени је селидба у детињству била догађај, иако само на други крај -- исте зграде ), мање се укорењују, генерално им се повећава адаптибилност итд. Гласам и ја за селидбе као један од више могућих удружених фактора.
Milan Karagaća Milan Karagaća 14:28 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Spiridon
ili Zoran Đinđić doktor filozofije i premijer zato što je sin oficira.


vidis ovo nisam znao. Kazem ja, neverovatno.

kao nisi ni za Bajagu, Bjelogrlića...
mlekac mlekac 14:49 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Predrag Brajovic
Spiridon
Pazi u to vreme visa klasa (neki pukovnik npr) je dobio petosoban stan kod Sava Centra i tako je predstavljao visu klasu.

Моји, на пример, али у блоку 33, код Генекса.

I Anonimni_autor je iz tog okruzenja. Minus taj petosobni...
krkar krkar 15:23 04.04.2014

Re: Najeb'o si

Žena mu je bila i ostala vanserijski car.



kleinemutter kleinemutter 20:26 04.04.2014

Re: Najeb'o si

polako Milance, ako pazljivo ispratis temu videces da sam ja na neki nacin fasciniran ovim fenomenom i da pokusavam da ga skapiram. Kritika je poslednja stvar koja mi je pala na pamet.


Tajna je u :
rad, red, disciplina.
Šta započneš završi. Odgovornost za sve je tvoja.
charlie charlie 06:57 05.04.2014

Re: Najeb'o si

kleinemutter
polako Milance, ako pazljivo ispratis temu videces da sam ja na neki nacin fasciniran ovim fenomenom i da pokusavam da ga skapiram. Kritika je poslednja stvar koja mi je pala na pamet.


Tajna je u :
rad, red, disciplina.
Šta započneš završi. Odgovornost za sve je tvoja.

Јбт --- као што су усташоиди говорили - рад, ред, стега !
Ја нисам дете официра, а отац ме је научио (поред осталога) врло битну ствар --- заврши започето !
Milan Novković Milan Novković 12:11 05.04.2014

Re: Najeb'o si

jinks
Pre no što su dostigli više činove i dok su pravili decu i deca im odrastala imali su upravo niže činove i tako mlatarali decu i porodicu od Slovenije do Makedonije i onda se kao pukovnici pred penzijom skrasili u većim gradovima kada su deca već odavno punoletna.


... Možda se razlog za uspeh nekih od nabrojanih delom upravo i nalazi u čestom seljenju dok su bili mali, te ih je to ubacilo u neki poseban režim odrastanja, odnosno, u drugačiji režim odnosa prema ljudima i svetu (ne znam, možda su tako drugačije spoznavali ljude i svet oko sebe ... u odnosu na one koji se nisu često selili, na primer).

p.s.

A možda su bili i u mogućnosti da u tim vremenima budu malo više zaštićeniji šta god da su u životu pokušavali da rade ... u kombinaciji sa ovim prethodnim, na primer.


To može da bude deo razloga i meni to liči na "kondicioni" trening u pripremi za upražnjavanje pozitivnih sloboda na pravi način (sloboda da se uradi nešto, kao par u tandemu sa negativnim slobodama koje se odnose na oslobađanje od nekih uticaja i okvira).

Pozitive slobode, očigledno, su važne za kreativnost. Za njihovo praktikovanje je, npr, važno samopouzdanje.

Bez samopouzdanja nam naglo stupa na scenu i proces koji oštro ograničava negativne slobode - uticaj društva na definisanje šta je prihvatljivo ili "popularno" da radimo a šta ne.

Prost primer, bez značajne strasti i mogućnosti za upražnjavanjem pozitivnih sloboda, koje je teško upregnuti bez samopouzdanja, npr komponovanje ili sviranje, čovek može lako da potpadne pod stegu sredine koja "zahteva" jako mnogo prostog, činjeničnog znanja da bi neko bio jako popularan i uspešan u društvu.

Ja sam mnoga leta proveo kod strica pukovnika (Karlovac i Beograd), i u okolini je bilo mnogo sličnih familija i sećam se druženja sa njihovom decom kojoj nije falilo samopouzdanja da, npr, kažu šta misle i da se suprotstave nekoj jeftinijoj društvenoj normi.
nimbus nimbus 21:19 05.04.2014

Re: Najeb'o si

Карагаћа:
Ако дотични има муда као главу онда нека напише о профилу деце чији су очеви од 90-их до данас били успешни привредници, профитери, криминалци, естрадне звезде,новопечени богаташи и зашто је тако.

Све партизанија. Од зла оца и од горе мајке.
Мишковић син првоборца, нарикача Џеј-Кеј ћерка оперативца, Аркан и комплетно подземље пуковнички синови, преузети од Доланца, Вук Јеремић изданак Поздераца, Милошевић-Мира - Ђинђић- Тадић - Вучић...све Титини заперци...
Карактеристично је да је партизанска "елита" масовно слала децу на школовање на Запад. Дакле, одлично су знали шта кувају Југославији, а децу су спремали да их наследе.
А "гуркање" је еуфемизам за систем који пропушта само "проверене" земљачке кадрове и тек по неког "неподобног". Тај систем је преживео "транзицију", само се у титоистичко-партизаском маниру преметнуо у нешто друго. Таквима образ никад није сметао.
може један официрски син да буде талентовни музичар, ал не могу сви...ВИС "Монетарни удрар" (Динкић, Влаховић, Питић), Чанак III, Стефановић... Тако у спорту, тако и у глумишту, о економији и политици да не причамо... То се зове котерија.
Колико је талентоване деце упропашћено због партизанске банде, не можемо ни да појмимо.
angie01 angie01 21:28 05.04.2014

Re: Najeb'o si

Питић


radi pravde, moram da kazem, da Pitic opsano peva-doduse, samozaljubljeno nadglasava sve oko sebe, al peva covek sta 'oces!

( nisam obozavalac, da se razumemo:)
milojep milojep 21:40 05.04.2014

Re: Najeb'o si

Све партизанија. Од зла оца и од горе мајке.


Ima istine!

Pomenuću jednu triviju, a to je da bez obzira kakve si veze imao, nisi mogao služiti vojni rok u gardi na topčideru a ako si sam ili familijarno bio politički etiketiran. Za savim bezazlene stvari (privođenje na demonstracijama) nisi mogao u 'elitu' ni pod razno! I iste strukture i dan danas kolo vode! I dan danas primera radi važe lične karte sa imenom Jugoslavije! Nije to slučajno.
cult cult 22:31 05.04.2014

Re: Najeb'o si

Све партизанија. Од зла оца и од горе мајке.


bljuje mi se od komentara ovde.
expolicajac expolicajac 22:41 05.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus

Све партизанија. Од зла оца и од горе мајке.

expolicajac expolicajac 22:47 05.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus

Samo za Nimbusa. Da ne može mirno da se uspava

nimbus nimbus 23:17 05.04.2014

Re: Najeb'o si

Пусти неку четничку, да ми срце заигра, за ово што си одабр`о баш ме брига.
А коме се повраћа, слободно. Гледајте да буде по тепиху, биће и мени и вами лакше.
expolicajac expolicajac 23:22 05.04.2014

Re: Najeb'o si

за ово што си одабр`о баш ме брига.

možda za sada, ali ...
bladerunner92 bladerunner92 03:03 06.04.2014

Re: Najeb'o si

bljuje mi se od komentara ovde.


znam

ali shou!!


Spiro odlican blog.O-dli-can!

moje misljenje je da ono sto ovde nazivate socioloskim fenomenom je samo koincidencija u jednom trenutku u vremenu.Posle rata su ljudi zbog siromsatva slali decu u vojne skole, oni izrodili decu , deca dorasla 80-ih kad je trend svuda u svetu bio heroin a ta deca su imala para i to je to (a bice da su se i deca doktora overavala).Sto se tice talenta to je mozda vec malo diskutabilno u kojim uslovima moze ili ne moze da se razvije talenat ali samo razvije, s njim se radja (bice da je i medju doktorskom decom bilo dobrih muzicara) a isto tako postoje i periodi u vremenu koji budu plodni i daju pisce , muzicare sta god kao sto je bio taj novi val i uopste taj period, evo gde je rok scena Srbije poslednjih 10, 15 godina zasto se ne razvija?(mozda lupam spava mi se) ...

kakogod ja preziveh nekako 4 bitna muskarca u uniformi u mom zivotu bez overdoza - deku,oca, rodjenog strica i americkog dedu i mogu da konstatujem da su svi bili i ova dvojica zivih jesu po malo psiho (za deku mi pre par godina razbi iluzije stric kad mi je ispricao sta je uradio i kako je prek i opasan bio --moj deka??!moj deka-setnja za ruku gde hocu, kantica eurokrema cim dodjem na letnji raspust i sveze kifle svakog jutra,dremka uz Susretanja na radiju - i dan danas mogu da pocnem da placem istog trentuka ali istog kad cujem tu pocetnu spicu (Bah koncert u Cminor za 2 bla, bla) dusa od coveka??) ali SINE ovoliko predrasuda kako cu da prezivim ne znam

samo mogu da zakljucim jer me mrzi da kuckam a svasta mi pada na pamet (npr kako su odreagovali moj otac i stric odvojeno naravno kad sam ih upoznala s mojim prvim momkom s kojim sam provela 4 godine i bili su u pravu trebalo je da ga sutnem odmaK ) -koliko god da se desavalo da sam po nekad zbog bunta a biiiilo je buuuntaa , dolazila do ivice uvek sam se ispravljala spontano sto znaci da su mozda odradili i dobar posao i usadili neke dobre vrednosti (sad sam skroz "ispravljena" i potpuno dosadna jbg).Ne secam se privilegija , nisam oskudevala nikada (ili se ne secam da jesam) ali para su imali svi tada manje vise a secam se strogosti, opterecenja i obaveza ali i ljubavi (kako je vec ko znao da je iskaze ).
Jedno je bar sigurno -- nismo izrasli u piČkice jer nismo mogli i da smo 'teli




tyson tyson 08:10 06.04.2014

Re: Najeb'o si

ili Zoran Đinđić doktor filozofije i premijer zato što je sin oficira.

Podoficira.


grmfrm grmfrm 08:25 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Bila je to velika vojska, sa puno oficira. Logično je da se neko od njihove dece izdvoji kvalitetom, talentom, radom, pameću... Naravno da je bilo i malo 'gurke', ali kad je pa to nije bilo.


Pa da ovo mi zvuci razumno. Problem je vise u onima sto i dalje nigde nisu doleteli a imaju.
grmfrm grmfrm 08:29 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Pogledaj broj dece oficira među našim rokerima. To mi je jako zanimljiv trend, jer rok kultura se ne da ukrotiti, ukalupiti...


A jesu jesu to su uradili sa Bijelim Dugmetom.
Bio je i tekst o tome se pisalo da je Bijelo Dugme projekat UDBE.
urbana_gerila urbana_gerila 08:31 06.04.2014

Re: Najeb'o si

tyson
ili Zoran Đinđić doktor filozofije i premijer zato što je sin oficira.

Podoficira.



potpukovnika.
nimbus nimbus 10:29 06.04.2014

Re: Najeb'o si

expolicajac
за ово што си одабр`о баш ме брига.

možda za sada, ali ...

????
Што, кад умреш да ти носим цвеће?
Па нисам ти ја задушна баба. Ене ти га Карагаћа, па нек нариче до миле воље.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:25 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Колико је талентоване деце упропашћено због партизанске банде, не можемо ни да појмимо.

Ajde leči se na drugom mestu i ne lupaj jer oficirska deca nisu mogla da idu na školovanje u inostranstvo.To što tebi smeta partizanija kako i onom HDZ Karamarku u Hrvatskoj vaš problem, družite se i udarajte po partizanima i antifašizmu.Kako pišeš deluješ mi da si upropašćeno dete ali ne zbog partizanske bande već drugih razloga.
Milan Karagaća Milan Karagaća 12:26 06.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus
expolicajac
за ово што си одабр`о баш ме брига.

možda za sada, ali ...

????
Што, кад умреш да ти носим цвеће?
Па нисам ти ја задушна баба. Ене ти га Карагаћа, па нек нариче до миле воље.

ajde otkači se.
expolicajac expolicajac 12:47 06.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus
expolicajac
за ово што си одабр`о баш ме брига.

možda za sada, ali ...

????
Што, кад умреш да ти носим цвеће?
Па нисам ти ја задушна баба. Ене ти га Карагаћа, па нек нариче до миле воље.

Ti si jedan pravi humanista. Vaspitavan u duhu tolerancije i pravoslavne samilosti. Bio sam potpuno u pravu kada sam pisao post "Generalizacija".
expolicajac
Evo ja sam jedan od tih "skojimsusesprdali" kako kaže Krkiša . Ajd ispljujte se pa da idemo dalje. Može i povraćanje, zapišavanje, bacanje tvrdih i mekih fekalija. Kom se šta svidi.

nimbus nimbus 13:18 06.04.2014

Re: Najeb'o si

expolicajac
nimbus
expolicajac
за ово што си одабр`о баш ме брига.

možda za sada, ali ...

????
Што, кад умреш да ти носим цвеће?
Па нисам ти ја задушна баба. Ене ти га Карагаћа, па нек нариче до миле воље.

Ti si jedan pravi humanista. Vaspitavan u duhu tolerancije i pravoslavne samilosti. Bio sam potpuno u pravu kada sam pisao post "Generalizacija".
expolicajac
Evo ja sam jedan od tih "skojimsusesprdali" kako kaže Krkiša . Ajd ispljujte se pa da idemo dalje. Može i povraćanje, zapišavanje, bacanje tvrdih i mekih fekalija. Kom se šta svidi.


Ма запетљо си се. Експолицајац је ипак виша раса у односу на домицилног полицајца. Да си био паметан, остао би позорник.
urbana_gerila urbana_gerila 14:19 06.04.2014

Re: Najeb'o si


nimbus, to pala neka donacija il te pustilo?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:29 06.04.2014

Re: Najeb'o si

tyson
ili Zoran Đinđić doktor filozofije i premijer zato što je sin oficira.

Podoficira.

Официр.
Мој му је отац био надређени у Босанском Шамцу, где су се Ђинђићи венчали и добили дете. Чак им је, као, био и некакв кум, но то је нека друга прича.
Spiridon Spiridon 16:57 06.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus
urbana_gerila

nimbus, to pala neka donacija il te pustilo?


Ко о чему, герила у донацијама. Да има још војске, било би и војска о скраћењу.
Иначе, ово је Србија, моја земља. Карагаћа је бедни уљез, који се довукао иза руских тенкова, а глуми Фраца Јозефа у шпилхознама.

Poslednje upozorenje. Stvarno ti nije fora. Ne moras da vredjas da bi skapirali da se ne slazes.
angie01 angie01 17:06 06.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus


hebote, stvarno je uzasno ruzno to kako komuniciras- misli sta hoces, niko ti ne brani da to normalno kazes, ali ti ulicarski fazoni poseravanja po nekome dok se razgovara su stvarno jadni.
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 17:11 06.04.2014

Re: Najeb'o si

O, sunce ti...
Kad čitam koga sve blogeri znaju, gde su bili, šta su radili, osećam se kao tikva na bunjištu. Ima da uzmem avatar od Zili, pa nek se duri kol'ko 'oće.
zilikaka zilikaka 17:29 06.04.2014

Re: Najeb'o si

osećam se kao tikva na bunjištu. Ima da uzmem avatar od Zili, pa nek se duri kol'ko 'oće.


Može, sestro slatka, al samo da bude različita tolko da se kad skrolujem ne zabunim.

A inače, ša miš, da sam ja džabe tikva?
urbana_gerila urbana_gerila 18:20 06.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus
urbana_gerila

nimbus, to pala neka donacija il te pustilo?


Ко о чему, герила у донацијама. Да има још војске, било би и војска о скраћењу.
Иначе, ово је Србија, моја земља. Карагаћа је бедни уљез, који се довукао иза руских тенкова, а глуми Фраца Јозефа у шпилхознама.


šta se ljutiš, bre, samo pitam da li je uvelo kompjutere ili si kodkuće.
evo, ja, za razliku od ostalih, mislim da možeš da kuckaš šta i koliko hoćeš, em je sevap saslušati i hrabriše koji su pola veka na sav glas ćutali em su oni tako najdeskriptivniji u oslikavanju sebe samih.
srbije što se tiče, ona jeste i tvoja i karagaćina i moja, kao i zemlja svih koji u njoj žive, samo što joj neki, baš, ugledu mnogo i ne doprinose.

i, za kraj - greota, bre, što se neko ko je umeo da prepozna dobro štivo poput alan forda (bedni uljez, fj u špilhoznama) tu i zaustavio...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 18:47 06.04.2014

Re: Najeb'o si

A inače, ša miš, da sam ja džabe tikva?

Ja sam mislila da je to zato što vi u Banatu naročito štujete tikvu. Mislim, kod vas se organizuju Dani ludaje.
nimbus nimbus 20:46 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Ма не љутим се у опште.
Само, ви нисте научили да вам се одговара штоб` се рекло, истом мером. Изгубили се критички осећај према себи.
И, друго,:
"srbije što se tiče, ona jeste i tvoja i karagaćina i moja, kao i zemlja svih koji u njoj žive, samo što joj neki, baš, ugledu mnogo i ne doprinose."
Да знаш историју своје земље, или да је прихваташ онаквом каква јесте, никад овако нешто ме би написао/ла.

Да ли би ти, Герило, на пример, дозволила да неки ратни злочинац или помагач, буде ован предводник, алфа-мужјак међу коментаторима?

Па ти како хоћеш, ја нарочитог обзира према таквима немам.
expolicajac expolicajac 20:55 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Само, ви нисте научили да вам се одговара штоб` се рекло, истом мером. Изгубили се критички осећај према себи.

Vidim ja da tebi leži ovaj stil rada.
nimbus nimbus 21:58 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Пусти те слике, не знаш ни ко је на слици ни о чему се ради. У осталом, већ једном приликом смо постављали такве фотографије, нема смисла да понављамо. Или мислиш да ја немам фотографија колико хоћеш?
Овде се ради о масовним злочинима за које нико није одговарао. Што Павелић и Хорти нису изведени пред суд, скоро дође природно, с обзиром на међународне околности. Али, да се међу нама крећу осведочени злочинци, као некакви хероји, и да ми то прихватамо како нешто нормално, неприродно је.
Знаш ли да је највећи ратрни (и послератни) злочин на територији екс-ЈУ извршен над Немцима, али децом, женама и старцима, у месту Книћанин? Минимум 12.000 страдалих.
Хоћеш да ти предочим "ратни дневник" једне партизанске јединице где данима и данима пише:"Дневне активности: Ликвидација народних непријатеља. Храна добра. Болесних нема."
Ево ти коначно, нешто о "Рајиној шуми". А ти размисли зашто тамо страдалима нема ни обележја, а кости им се чувају у картонским кутијама.
http://www.srpskikulturniklub.com/vojvodjanske-ustase
А деца егзекутора који заузеше куће својих жртава, постадоше музичари, спортисти, уважени грађани, без мрља на породичним биографијама.
angie01 angie01 22:13 06.04.2014

Re: Najeb'o si

Знаш ли да је највећи ратрни (и послератни) злочин на територији екс-ЈУ извршен над Немцима, али децом, женама и старцима, у месту Книћанин?


I u drugim mestima, postoje svedocanstva i udruzanja onih koji su preziveli.Poceli su da dolaze u mesta odakle su ili oni ili njihovi preci proterani, imaju i novine, Vojvodjanski Nemci.

Ali ti i dalje preterujes u nacinu komunikacije, kao i u trpanje svega u isti kos.

Vecina onih koje sam ja poznavala, a da su otisli u vojne skole, mahom u vazduhoplovnu u mostaru, a posle u Zadar na doskolovavanje, su bila deca obicnih siromasnih ljudi, koji nikakve veze sa partizanima, cetnicima ili bilo kakvim drugim formacijama nisu imali, deca htela da budu piloti, da lete, a roditelji im to na drugi nacin nisu mogli da omoguce- niko se nije bas usrecio, ni finansijski ni bilo kako drugacije, a stigli su i do visokih cinova.
urbana_gerila urbana_gerila 23:10 06.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus

Да ли би ти, Герило, на пример, дозволила да неки ратни злочинац или помагач, буде ован предводник, алфа-мужјак међу коментаторима?


nimbus, bre, iskuliraj, neke vrste impotencije se i leče, nije kraj sveta, jbg...
predatortz predatortz 08:42 07.04.2014

Re: Najeb'o si

expolicajac


Pazi Ex, potezanje ovih fotki i uvođenje istih u raspravu ne priliči ni tvojim godinama, a boga mi ni funkciji koju si obavljao. Radeći to što si radio, morao si steći i neka saznanja, kao npr. ta da su i partizani klali. Mog dedu su, recimo, sahranili bez glave. Dakle, neki crveni mu je morao da je odseče. Potom, glavu Radivoja Kerovića su danima nosili kroz Tuzlu nabijenu na kolac. Budući da sam siguran da znaš za sijaset takvih slučajeva, sramota je da to potežeš kao 'potpis' samo jedne strane. Možemo upasti u ljigavu priču o broju onih koje su zaklali partizani, odnosno četnici, o proporcijama i sličnim sranjima,ali to neće zamagliti činjenicu da su partizani itekako klali, da su žene i decu terali isperd streljačkog stroja u akcijama 'potere bande'.

Dakle, malo mere ne bi bilo na odmet...

Edit: Uzgred, imam par fotki iz ratnog perioda na kojima mene 'kolju' pripadnici moje jedinice. Zbog toga ovakve fotografije uzimam sa rezervom. Ne kažem da ova nije autentična, ali tvrdim da ima mnogo onih koje su nastale iz zajebancije a vešta propaganda može da ih zloupotrebi.

Edit II :

Komesara Ratka Draževića sloboda je zatekla 1945. godine u Vrnjačkoj Banji, gde je formirao novi Okružni komitet KPJ za Kraljevo.

- "Čistili" smo po banji i uklanjali čak i one koji su nam smetali da dođemo do žena. Mi smo streljali u zimsko doba u podrumu Ozne u Kraljevu. Nismo mogli nigde da ih vučemo, pa smo ih, jednog preko drugog, ređali u jednom skloništu, a ono hladnoća, ciča zima, tela im se smrznula. Kad smo napunili to sklonište, bacili smo bombe, da padnu drveni nosači i sve zatrpamo i zauvek predamo zaboravu. Dan-danas u toj zgradi živi nekih 500-600 ljudi, a niko i ne zna koliko je nevinih ljudi, iskrenih demokrata, ugrađeno u njene temelje, samo što nisu bili po ukusu nas komunista - bio je surovo iskren Ratko Dražević.


Ovo nije fotografisano, EX koleza... Možda i jeste, ali slike još nisu izašle iz bunkera.
expolicajac expolicajac 09:42 07.04.2014

Re: Najeb'o si

predatortz
expolicajac


Pazi Ex, potezanje ovih fotki i uvođenje istih u raspravu ne priliči ni tvojim godinama, a boga mi ni funkciji koju si obavljao. Radeći to što si radio, morao si steći i neka saznanja, kao npr. ta da su i partizani klali. Mog dedu su, recimo, sahranili bez glave. Dakle, neki crveni mu je morao da je odseče. Potom, glavu Radivoja Kerovića su danima nosili kroz Tuzlu nabijenu na kolac. Budući da sam siguran da znaš za sijaset takvih slučajeva, sramota je da to potežeš kao 'potpis' samo jedne strane. Možemo upasti u ljigavu priču o broju onih koje su zaklali partizani, odnosno četnici, o proporcijama i sličnim sranjima,ali to neće zamagliti činjenicu da su partizani itekako klali, da su žene i decu terali isperd streljačkog stroja u akcijama 'potere bande'.

Dakle, malo mere ne bi bilo na odmet...

Edit: Uzgred, imam par fotki iz ratnog perioda na kojima mene 'kolju' pripadnici moje jedinice. Zbog toga ovakve fotografije uzimam sa rezervom. Ne kažem da ova nije autentična, ali tvrdim da ima mnogo onih koje su nastale iz zajebancije a vešta propaganda može da ih zloupotrebi.

E pa sada smo došli "na mojega". Sliku sam i postavio kao dokaz apsurdnog pristupa bilo kom sagledavanju prošlih vremena. Eto dokle je dove nimbusov nakaradni pristup i bezobzirni posotovi kojim vređa inteligenciju pojedinih ljudi. Ti i ja se nikada do sada, u komunikaciji na ovom blogu, nismo "zakrvili" iako su nam primarna vaspitanja dijametralno suprotna. Da smo ti i ja drugačiji, i da nismo prošli to što smo prošli, nakon ove fotografije, bi se ponovo otvorila večita rasprava na nivou "partizani četnici". Ovako ja sam ostrašćeno nimbusu ukazao da je lako podići adrenalin suprotne strane i dovesti situaciju do konflikta i da je jednostavnije iznosti svoje mišljenje u skladu sa civilizacijskim normama, nego buditi najprimitivnije strasti, koje znamo dokle dovode.
miloradkakmar miloradkakmar 17:46 07.04.2014

Re: Najeb'o si

Dr M
Pogledaj broj dece oficira među našim rokerima. To mi je jako zanimljiv trend, jer rok kultura se ne da ukrotiti, ukalupiti... Sa druge strane, vojna lica su disciplinovana i vole da žive po jasnim pravilima. Pretpostavljam da su na taj način pokušavali da vaspitavaju decu


...a ona deca koja su bila neukalupljiva otišla u rok...i na druga mesta za neukalupljive.

Rok je protest protiv kalupa. Borba protiv osrednjosti.



Nije to /ne/ukalupljivost ili /ne/bunt protiv osrednjosti....oficirska deca imala su bolje uslove ...više novca.. kvalitetniju garderobu...više prostora u stanovima...i oficiri su ljudska bića i smekšaju u kućnom ambijentu, u četiri zida...ali, ne bi im vredele ni gitare, ni bubnjevi bez iole talenta...
Eto, ja se sećam Čole u belom odelu ispred Pravnog , a tek posle izvesnog vremena čuo sam i kako peva.. Oduševio me.

P.S. Pozdrav mom prijatelju Mikeleu. Najoduševio me.
principessa_etrusca principessa_etrusca 20:46 07.04.2014

Re: Najeb'o si

Milan Karagaća

Zemljače, tema je toliko debilna da mi ne pada na pamet da se upuštam u raspravu.

Ја уопште не мислим да је тема дебилна, али је блог загребао по површини, а генерализације су смешне.

"Војно лице" обухвата све, и генерале, и пуковнике, и мајоре, и подофицире, и школоване и нешколоване, и партизане и следеће генерације, и професионалне војнике и људе других струка, а да не говорим о културним разликама на основу краја Југославије из кога је "војно лице" потекло.

Док су генерали пили виски, откривали водеће светске брендове, живели у великим становима у појединачним зградама на Врачару, Старом граду, Савском венцу или ближим деловима Новог Београда (а највише котирани у туђим вилама на Дедињу) и летовали у ексклузивнијим хотелима у Купарима, они на нижој лествици у хирејархији су живели у војним насељима у типично двособним становима у Земун-пољу и на сличним периферијама.

Оно што је свима било заједничко је да су сви имали комфорне станове, за разлику од остатка становништва где неки јесу, а неки нису и сигуран приход који, колики год да је био, инфлација није крњила и редовно је стизао.

Каква су била деца војних лица је наравно зависило много од њихових мајки, а не само од очева. Војни лекари, авиоќонструктори или рецимо историчари се нису женили чобаницама, конобарицама у војној кантини или женама без занимања.

Споменула сам и етницитет. Ја не знам ниједно дете из јеврејске породице војног лица које није направило некакву каријеру (да не говорим да напр. не знам случај предозирања).

Деца војних лица нижих чинова који су били пресађени из својих градића у други крај државе, у неки велики град, су била одвојена од шире фамилије, баба, деда и осталих, и то је један важан фактор који је обележио њихово одрастање. Док су Београђани ишли код својих баба на ручкове, деца војних лица су своје бабе евенуално виђала током распуста.

Оно што је мени занимљиво, а важи за сва војна лица је да деца никада нису ишла очевим стопама, макар мени није познат случај професионалног војника који је послао своје дете у војну школу. Мислим да то горори сасвим довољно о односу према професији.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:25 07.04.2014

Re: Najeb'o si

nimbus


hebote, stvarno je uzasno ruzno to kako komuniciras- misli sta hoces, niko ti ne brani da to normalno kazes, ali ti ulicarski fazoni poseravanja po nekome dok se razgovara su stvarno jadni


Mrtva trka.


Zemljače, tema je toliko debilna

Ajde leči se na drugom mestu i ne lupaj

Kako pišeš deluješ mi da si upropašćeno dete

ajde otkači se.

Vala ovo što si odvalio može da služi samo za sprdnju na blogu
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:22 08.04.2014

Re: Najeb'o si

"Војно лице" обухвата све, и генерале, и пуковнике, и мајоре, и подофицире, и школоване и нешколоване, и партизане и следеће генерације, и професионалне војнике и људе других струка, а да не говорим о културним разликама на основу краја Југославије из кога је "војно лице" потекло.

misliš li da su oficiri Kraljevine Jugoslavije bili drugačiji po strukturi, da su im sve gospođe bile sa Sorbone ili sa Dorćola, misliš li da su njhova deca bila drugačija od dece tih komunjarskih oficira, e da ti kažem ne nego su bili bahatiji jer im se moglo.
Оно што је мени занимљиво, а важи за сва војна лица је да деца никада нису ишла очевим стопама,

retko, a ti razmisli zašto ni roditelji ni deca nisu bili za to, neće biti da nisu želeli lagodan, privilegon i raskošan život kako ovde neki prikazuju njihovo uživanje.
Војни лекари, авиоќонструктори или рецимо историчари се нису женили чобаницама, конобарицама у војној кантини или женама без занимања.

Sestro draga pa ispade da su kantine po garnizonima imale više konobarica nego oficira.Bilo je i takvih slučajeva ali zašto onda ne budete korektni pa kažete i to da je među ženama oficira bilo lekarki, profesorica, inžinjera, pravnica, vaspitačica, medicinskih sestara i da ne nabrajam. Za razliku od drugih struktura u JNA su vršena i sociološka istraživanja pa je recimo po poslednjem istraživanju 1989.godine bio evidentan porast fakultetski obrazovanih supruga oficira,sa višom školskom spremom i srednjom a enormno je u odnosu na istraživanje iz perioda 1975.godine opao broj onih koje su imale samo osmogodišnju ili osnovnu školu. Isto je i sa zaposlenošću, znatnije poboljšanje zbog školske spreme ali odroman broj žena koje su zbog premeštaja supruga ostale bez posla.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:27 08.04.2014

Re: Najeb'o si

Mrtva trka.

Hvala Jelice, iznenađen sam tvojim stavom jer ako neko na ovom blogu zna šta može a šta nikako ne može da se napiši, onda si to ti.I baš zato si me razočarala.
maksa83 maksa83 10:41 08.04.2014

Re: Najeb'o si

I baš zato si me razočarala.

Nema sad tu nešto verbalni ukor ovo-ono, nego d' uradi pedes' sklekova.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:05 08.04.2014

Re: Najeb'o si

Milan Karagaća
"Војно лице" обухвата све, и генерале, и пуковнике, и мајоре, и подофицире, и школоване и нешколоване, и партизане и следеће генерације, и професионалне војнике и људе других струка, а да не говорим о културним разликама на основу краја Југославије из кога је "војно лице" потекло.

misliš li da su oficiri Kraljevine Jugoslavije bili drugačiji po strukturi, da su im sve gospođe bile sa Sorbone ili sa Dorćola, misliš li da su njhova deca bila drugačija od dece tih komunjarskih oficira, e da ti kažem ne nego su bili bahatiji jer im se moglo.

Naravno da nisu bili drukciji po poreklu i obrazovanju jer nisu svi bili skolovani na Sain-Cyru. Ipak, bez navodjenja imena, u najvisi oficicirski kadar nije bilo prolaznosti kakve je bilo 1945 i sledecih godina.
Оно што је мени занимљиво, а важи за сва војна лица је да деца никада нису ишла очевим стопама,

retko, a ti razmisli zašto ni roditelji ni deca nisu bili za to, neće biti da nisu želeli lagodan, privilegon i raskošan život kako ovde neki prikazuju njihovo uživanje.

Nisam sigurna da su to pravi razlozi.

Sigurno nije lako nekoliko sati dnevno se znojiti u operacionoj sali i sa velikom koncentracijom raditi teske operacije, pa deca hirurga odu u hirurge.

Mislim da je razlog sto biti vojno lice u stvari nije bilo bas cenjeno, bez obzira na materijalni i stambeni status.

U JNA, osim ljudi iz struka i profesionalnih vojnika je bilo mnogo niskorangiranih paper pushers koji su bili zamrznuti u vremenu i van JNA verovatno nezaposlivi. Istovremeno su imali vrlo naduvanu ideju o sopstvenom znacaju i znacaju onoga sto rade. Oni su stvarali sliku idejne ustajalosti i besmislenosti cele te organizacije.
Војни лекари, авиоќонструктори или рецимо историчари се нису женили чобаницама, конобарицама у војној кантини или женама без занимања.

Sestro draga pa ispade da su kantine po garnizonima imale više konobarica nego oficira.Bilo je i takvih slučajeva ali zašto onda ne budete korektni pa kažete i to da je među ženama oficira bilo lekarki, profesorica, inžinjera, pravnica, vaspitačica, medicinskih sestara i da ne nabrajam. Za razliku od drugih struktura u JNA su vršena i sociološka istraživanja pa je recimo po poslednjem istraživanju 1989.godine bio evidentan porast fakultetski obrazovanih supruga oficira,sa višom školskom spremom i srednjom a enormno je u odnosu na istraživanje iz perioda 1975.godine opao broj onih koje su imale samo osmogodišnju ili osnovnu školu. Isto je i sa zaposlenošću, znatnije poboljšanje zbog školske spreme ali odroman broj žena koje su zbog premeštaja supruga ostale bez posla.

Naravno da je bilo zena sa profesijom udatih za vojna lica, ne samo 1989, vec i 1950.

Upravo i kazem da su se svi zenili prema svom nivou i profesiji, a lekarke se skoro izvesno nisu udavale za zastavnike, mada mozda vaspitacice jesu i mada se lekarke mozda jesu udavale za generale (vojnike), za vojne lekare, za vojne inzinjere i sl.

1989. nije reprezentativna za bilo sta jer je JNA vec bila u raspadu, vec je reprezantativniji period 1945-1975. ili 1980.

Kao i celo drustvo u SFRJ, i JNA je bila zasnovana na skupu lazi. Da tako nije bilo, ni kraj joj ne bi bio onaj koji smo videli, to je valjda i tebi jasno.
urbana_gerila urbana_gerila 12:29 08.04.2014

Re: Najeb'o si

principessa_etrusca

Kao i celo drustvo u SFRJ, i JNA je bila zasnovana na skupu lazi. Da tako nije bilo, ni kraj joj ne bi bio onaj koji smo videli, to je valjda i tebi jasno.



činjenica je, osobi koja živi u simulakrumu društva teško je da sama uvidi u čemu je, ali biste, onda, svi vi otrežnjeni, kao akt ličnog i intelektualnog poštenja, morali simulakrumom smatrati i osnovne postulate koji ga time čine, pa bi bilo po moral korisno a po zdravlje blagotvorno da prekinete da živite u laži i njenim nusproduktima i, recimo - vratite stanove i penzije, a diplome oglasite nevažećim...
ne predlažem ovo, naravno, onoj ogromnoj većini kritičara bivše države koji su se, krajnje principijelno, svih privilegija i imovine stečenih životom u laži odrekli i time intelektualno i etički siromašnima dali svetao primer.
maksa83 maksa83 12:35 08.04.2014

Re: kad smo od sklekova

Spiridon
Nema sad tu nešto verbalni ukor ovo-ono, nego d' uradi pedes' sklekova.



E ako ovo nije varanje...
urbana_gerila urbana_gerila 12:43 08.04.2014

Re: kad smo od sklekova

maksa83
Spiridon
Nema sad tu nešto verbalni ukor ovo-ono, nego d' uradi pedes' sklekova.



E ako ovo nije varanje...


da odgledaš još koji put, čisto da ne ogrešiš dušu, ono, možda nisi najbolje video...
urbana_gerila urbana_gerila 12:43 08.04.2014

Re: kad smo od sklekova

maksa83
Spiridon
Nema sad tu nešto verbalni ukor ovo-ono, nego d' uradi pedes' sklekova.



E ako ovo nije varanje...


da odgledaš još koji put, čisto da ne ogrešiš dušu, ono, možda nisi najbolje video...
krkar krkar 12:51 08.04.2014

Re: Najeb'o si

Kao i celo drustvo u SFRJ, i JNA je bila zasnovana na skupu lazi. Da tako nije bilo, ni kraj joj ne bi bio onaj koji smo videli, to je valjda i tebi jasno.




Mislim da je razlog sto biti vojno lice u stvari nije bilo bas cenjeno, bez obzira na materijalni i stambeni status.


Iz najšireg mog društva nikome nije padalo na pamet da ode u vojnu akademiju. Izuzetak su bili piloti, što je razumljivo i lako objašnjivo. Čak ni mornarička akademija (uz jedan izuzetak) nije mogla da privuče nikog ko je odrastao na asvaltu, video nekad u životu ne-revolucionarni muzej i znao da pređe tramvajske šine.

Vojska je bila za buzdovane kojima je davala privid emancipacije i uverenje da su postali nekakva elita.

Te bi tako elitni otišli u lokalni Dom armije da se elitno međusobno druže po povlašćenim cenama i opuste posle teških zadataka odbrane zemlje i radnog naroda uz Nikolu Karovića, Tozovca i Braću Bajić.

U posebno opuštenim momentima umeli su da pređu i na zemljačka ojkanja, žbrmbanja i krnjdanja.
angie01 angie01 15:38 08.04.2014

Re: kad smo od sklekova

E ako ovo nije varanje...



da odgledaš još koji put, čisto da ne ogrešiš dušu, ono, možda nisi najbolje video...


s'a je, niste nikad videli pilates sklekove?,..pa mozete i vi:)
urbana_gerila urbana_gerila 16:06 08.04.2014

Re: kad smo od sklekova

angie01
E ako ovo nije varanje...



da odgledaš još koji put, čisto da ne ogrešiš dušu, ono, možda nisi najbolje video...


s'a je, niste nikad videli pilates sklekove?,..pa mozete i vi:)


e, sad kad je maksimoviČ informisan kako se sklekovi zovu - može da ih mirne duše odgleda još koji put i donese objektivan sud o regularnosti.

meni nutella objasnila da ne gledam džaba kad već nisam kompetentan.
ecce-florian ecce-florian 18:38 08.04.2014

Re: Najeb'o si

zilikaka
osećam se kao tikva na bunjištu. Ima da uzmem avatar od Zili, pa nek se duri kol'ko 'oće.


Može, sestro slatka, al samo da bude različita tolko da se kad skrolujem ne zabunim.

A inače, ša miš, da sam ja džabe tikva?


Pešić - Krančić
zilikaka zilikaka 20:55 08.04.2014

Re: Najeb'o si

Pešić - Krančić


Ne radi ti link. Inače, prava!
Milan Karagaća Milan Karagaća 22:38 08.04.2014

Re: Najeb'o si

1989. nije reprezentativna za bilo sta jer je JNA vec bila u raspadu

Da prostite tada još nije počeo raspad, a reprezentativna je ta godina upravo zato što je neposredno pred raspad, što su odavno penzionisani oficiri i podoficiri koji nisu imali adekvatnu srednju i visoku školsku spremu, pored opsnovnih vojnih akademija završavali su komandno-štabne i general-štabne akademije u Beogradu , u Nemačkoj, Francuskoj, SAD, SSSR-u.Oficiri su završavali poslediplomske studije na civilnim fakultetima gde su sticali zvanja magistra i doktora nauka iz raznih oblasti elektrotehnike, mašinstva, medicine,ekonomije, prava, soviologije, filozofije, političkih nauka....
JNA je bila zasnovana na skupu lazi. Da tako nije bilo, ni kraj joj ne bi bio onaj koji smo videli, to je valjda i tebi jasno.

to je Vaša percepcija za koju ja smatram da je skup laži, a meni ništa nije jasno jer priznajem da sam očito amater u odnosu na Vas pošto se predstavljate vrhunskim vojnim ekspertom.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:30 08.04.2014

Re: Najeb'o si

Milan Karagaća

Da prostite tada još nije počeo raspad, a reprezentativna je ta godina upravo zato što je neposredno pred raspad, što su odavno penzionisani oficiri i podoficiri koji nisu imali adekvatnu srednju i visoku školsku spremu,...


Fantástico!

Распад је увелико трајао, само што засењени то нису приметили.

И двадесет или тридесет година раније је поред нешколованих било и школованих официра, а превасходни проблем ЈНА није био у школској спреми (нити сам ја игде стављала нагласак на то).

Оно што јесте био један проблем ЈНА је била учмалост у сасвим трулој идеологији лажи, а уз истовремене малограђанске приватне животе официра, као што сам написала у једном претходном коментару:

Generalno su vojna lica zivela neke uljuljkane, malogradjanske zivote u kojima nije bilo ni traga proklamovanih velikih revolucionarnih vrednosti, cak ni patriotizma. Njihovi zadaci su bili da brane sistem i marsala, sto su paranoidno radili, i da mnogo ne razmisljaju.

Zbog toga me i ne cudi atraktivnost rocka za decu iz takvih sredina. Oni su mogli da dozive rock kao nesto autenticno i istinito, za razliku od lazi koju su ziveli njihovi drugovi ocevi i drugarice majke.



JNA je bila zasnovana na skupu lazi. Da tako nije bilo, ni kraj joj ne bi bio onaj koji smo videli, to je valjda i tebi jasno.

to je Vaša percepcija za koju ja smatram da je skup laži, a meni ništa nije jasno jer priznajem da sam očito amater u odnosu na Vas pošto se predstavljate vrhunskim vojnim ekspertom.


Шта је била идеологија братства и јединства него једна велика лаж? Зато се ЈНА и распала по етничким шавовима за пет минута.

Једино што је било стварно је онај огромни војни стамбени фонд и станови које су југословенсим војним лицима купили југословенски радници.
krkar krkar 23:54 08.04.2014

Re: Najeb'o si


Drugarce princezo,

Sve si vrlo lepo sublimirala: jedna ogromna laž iskompleksiranih mediokriteta kupljenih za SMB ular na kojem su držani u getoima, blokovima vojnih stanova i gde su se družili sa istim takvim pravovernim beskarakternicima.

Jedna od nižih formi ljudskog postojanja. Jeftine nemisleće sluge.

Većina tih nekadašnjih militantnih antiklerikalaca danas liže ruke popovima, kasti koja ih je - jednako nepismena, bez ikakvog znanja, struke, kulture i građanskog obrazovanja - smenila. Sjašila petokraka, uzjašila krstača - a isti primitivci kojima je glavni životni poriv da pobegnu od poljskih nužnika.

Talog i jedni i drugi
urbana_gerila urbana_gerila 02:16 09.04.2014

Re: Najeb'o si

principessa_etrusca


laknu mi kad videh da si na blogu, jer sam se uplašio da si i ti jedan od onih neprincipijelnih moralista, i da te nema jer si tek sada, posle prozivke, otišla da vratiš stan, poništiš rešenje o penziji i odjaviš diplomu.

no me, ipak, neka zebnja mori - ko da si malkice revidirala stavove.
da li je to sad samo jna bila zasnovana na skupu laži, a jok i sfrj?

dopada mi se, i često u životu nailazim na potvrdu tertulijanovog verujem jer je apsurdno, ali, evo, nikako da se iskobeljam iz kruga u kome u lažnoj državi lažni radnici lažnim novcem lažnim oficirima lažne vojske kupuju stanove koji - bemliga, postoje, bre.

dozvoljavam da je možda sve to trik iz šešira onog iz kumrovca, ali je, onda, pošteno, kad već za neke domoroce nije bio državnik, da mu, bar, priznaju da je bio veliki iluzionista koji je učinio da nAstanu svi ti imaginarni stanovi, fabrike, škole, bolnice, pa i čitav jedan novi grad.

no, kako onda nazvati one koji sve čine da to nEstane, i da nas iz iluzije vrate u stvarnost?
ono, jeste se nešto novca nekim čudom pojavilo u njihovim džepovima dok su nam pomagali da se izbavimo iz tih potemkinovih sela, ali bi bilo nevaspitano i pomisliti kako to nije njihov novac, a krajnje degutantno ove pravednike nazvati lopovima.
bladerunner92 bladerunner92 08:08 09.04.2014

Re: Najeb'o si


principessa_etrusca

Vecina nije citala, nisam videla biblioteku, niti sam cula da su isli na koncerte ili u pozoriste

vojna lica zivela malogradjanske zivote
paranoidno radili,

lazi koju su ziveli njihovi drugovi ocevi i drugarice majke.

учмалост у сасвим трулој идеологији лажи, а уз истовремене малограђанске приватне животе официра



pa sto ne rece odmah da je licno?

u pizdu materinu sine
ja mislila jedina posledica koja mi je ostala od strogog tate (koji je malogradjanski imao lovacke puske u ne znam kojoj vrednosti, bibilioteku sa sve biblijom) i od trauma sto nije 'teo da mi kupi koficu al sam morala da idem u Solun da kupujem distorziju za mog brata, je sto se lozim i dan danas na matorce ali sad posle ovog bloga bice da cu morati da se posvetim ozbiljnoj psihoterapiji i pokusam da sFatim kako sam ispala ovako divna pored sve te malogradjanstine, ucmalosti ,trulosti i lazi u kojoj sam odrastala...
ecce-florian ecce-florian 08:16 09.04.2014

Re: Najeb'o si

zilikaka
Pešić - Krančić


Ne radi ti link. Inače, prava!


Popravijo

Pa ti mi misli čitaš

(ovaj put radi :) )

ecce-florian ecce-florian 08:37 09.04.2014

Re: Najeb'o si

sto se lozim i dan danas na matorce


Ma daj samo opušteno, godine, veličina i poreklo nisu od nekog značaja

ps
daj malo da konačno Spirin blog dovedemo u normalu. Ovo dosada (sem onih sklekova i Karagaće, ostalo je više nako)

i da, preporuka na komentar je od mene
bladerunner92 bladerunner92 08:46 09.04.2014

Re: Najeb'o si

ecce-florian
daj malo da konačno Spirin blog dovedemo u normalu


pusti, bolje da mu ga ja ne dovodim u normalu ovih dana

thnx
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:00 09.04.2014

Re: Najeb'o si

Шта је била идеологија братства и јединства него једна велика лаж? Зато се ЈНА и распала по етничким шавовима за пет минута.

Bratstvo i jedinstvo je zapravo hrišćanski stav o bratstvu i slozi među ljudima. Samo fašisti i idioti su protiv ravnopravnosti i sloge među narodima, a bratstvo i jedinstvo je upravo bila vrednost na kojoj treba graditi ljudsko društvo i da se nikada ne ponovi da neko bude ubijan samo zato što je druge vere i nacije.Normalni ljudi su verovali u to a idioti nisu i radili su sve i uradili da se rasplamsa nacionalizam i šovinizam. JNA se raspala zato što se država raspala.
Једино што је било стварно је онај огромни војни стамбени фонд и станови које су југословенсим војним лицима купили југословенски радници.

Taj stambeni fond su imali i svi drugi zaposleni u državnim organima, prosveti zdravstvu, preduzećima i po istom principu kako su vojna lica dobijali stanove dobijalisu ih i radnici IMT, FOB-a, PTT, rudari i svi ostali. A stambeni fond je bio realno formiran izdvajanjem iz bruto zarade za stambenu izgradnju.
Nego , pošto vidim da se tvoji stavovi baziraju na mrđnji, nepoznavanju, lažima i konstrukcijama i da osim što mrziš JNA i Jugoslaviju , a u sve se razumeš kao Mara u onu stvar, prekidam bilo kakvu polemiku sa tobom i tebi sličnim.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:22 09.04.2014

Re: Najeb'o si

bladerunner92

pa sto ne rece odmah da je licno?

u pizdu materinu sine
ja mislila jedina posledica koja mi je ostala od strogog tate (koji je malogradjanski imao lovacke puske u ne znam kojoj vrednosti, bibilioteku sa sve biblijom) i od trauma sto nije 'teo da mi kupi koficu al sam morala da idem u Solun da kupujem distorziju za mog brata, je sto se lozim i dan danas na matorce ali sad posle ovog bloga bice da cu morati da se posvetim ozbiljnoj psihoterapiji i pokusam da sFatim kako sam ispala ovako divna pored sve te malogradjanstine, ucmalosti ,trulosti i lazi u kojoj sam odrastala...


Vidim da je zaista licno za TEBE. U nekom prethodnom postu sam napisala:
"Војно лице" обухвата све, и генерале, и пуковнике, и мајоре, и подофицире, и школоване и нешколоване, и партизане и следеће генерације, и професионалне војнике и људе других струка, а да не говорим о културним разликама на основу краја Југославије из кога је "војно лице" потекло.

Ocigledno sam sasvim svesna svih mogucih razlika koje su postojale medju pripadnicima te ogromne populacije zvane "vojna lica".

Koliko god znam da su generalizacije nezahvalne, jasno je da su postojali i mnogi zajednicki elementi i svako ko je imao dodira sa tom populacijom, a ne unosi licno u svoje zakljucivanje, zna tacno o cemu govorim.

Svako vojno lice, i tu nema razlike, je pristalo da bude privilegovano u jednom drustvu koje sigurno nije mazilo sve svoje clanove. (Ti ces tacno znati o kojim privilegijama govorim.)

Sta su vojna lica dala za uzvrat? Vecina NISTA (osim odustajanja od razmisljanja, a izolacija u kojoj je vecina zivela u vojnim naseljima, prevozeci se na posao vojnim autobusima, letujuci u vojnim letovalistima, uvek sa slicnima sebi, im je sigurno u tome pomagala).

Istina je da oni i nisu mogli da odbrane tu zemlju upravo zbog lazi na kojoj je pocivala JNA. Da li su je oni bili svesni? Neki izvesno jesu, a neki nisu, a odgovorni su i jedni i drugi.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:48 09.04.2014

Re: Najeb'o si

Milan Karagaća
Шта је била идеологија братства и јединства него једна велика лаж? Зато се ЈНА и распала по етничким шавовима за пет минута.

Bratstvo i jedinstvo je zapravo hrišćanski stav o bratstvu i slozi među ljudima. Samo fašisti i idioti su protiv ravnopravnosti i sloge među narodima, a bratstvo i jedinstvo je upravo bila vrednost na kojoj treba graditi ljudsko društvo i da se nikada ne ponovi da neko bude ubijan samo zato što je druge vere i nacije.Normalni ljudi su verovali u to a idioti nisu i radili su sve i uradili da se rasplamsa nacionalizam i šovinizam. JNA se raspala zato što se država raspala.


Kakva kolosalna zamena teza! Ja govorim o ideologiji bratstva i jedinstva u JNA, a ti o hriscanstvu!

U JNA nije bilo volje da se prepozna da sto se nominalno propoveda ne postoji u sopstvenim redovima (ili tebi nije poznato da je hrvatski i slovenacki vojni kadar dezertirao posle mesec dana). Taj nacionalizam u JNA se nije desio preko noci.

Ko je onda kriv za raspad JNA? Oni koji nisu znali ili oni koji su znali i cutali?

Једино што је било стварно је онај огромни војни стамбени фонд и станови које су југословенсим војним лицима купили југословенски радници.


Taj stambeni fond su imali i svi drugi zaposleni u državnim organima, prosveti zdravstvu, preduzećima i po istom principu kako su vojna lica dobijali stanove dobijalisu ih i radnici IMT, FOB-a, PTT, rudari i svi ostali. A stambeni fond je bio realno formiran izdvajanjem iz bruto zarade za stambenu izgradnju.
Nego , pošto vidim da se tvoji stavovi baziraju na mrđnji, nepoznavanju, lažima i konstrukcijama i da osim što mrziš JNA i Jugoslaviju , a u sve se razumeš kao Mara u onu stvar, prekidam bilo kakvu polemiku sa tobom i tebi sličnim.


Sigurno, samo sto u Beogradu verovatno mozes da izbrojis na prste prosvetne radnike i lekare koji su 'dobili' stan (ja napr. znam jednog hirurga koji jeste dobio dvosoban stan posle skoro cetvrt veka staza, za svoju cetvoroclanu porodicu sa kojom je petnaest godina ziveo u iznajmljenim stanovima).

Sa druge strane, ne znam nijedno vojno lice koje nije imalo stan i pre nego sto su osnivali porodicu. (A priznaces da je to velika razlika, ne samo sa njih, nego i za njihovu buducu decu.)

I treba da prekinemo jer se sa zaslepljenim titoistom i ne moze diskutovati.
predatortz predatortz 13:09 09.04.2014

Re: Najeb'o si


Sta su vojna lica dala za uzvrat? Vecina NISTA


Imali su jedan jedini posao. Da brane i odbrane zemlju. Nisu odgovorili tom zadatku. Gospoda nisu bila obučavana za građanski rat i sitne hohštaplerčiće, tipa Tuđmana i Alije. Učeni su da lome kičmu velikim silama. Čast nekim izuzetcima, ali oficiri te vojske su, ispostavilo se na kraju, bili veliki paraziti.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:26 09.04.2014

Re: Najeb'o si

Sa druge strane, ne znam nijedno vojno lice koje nije imalo stan i pre nego sto su osnivali porodicu. (A priznaces da je to velika razlika, ne samo sa njih, nego i za njihovu buducu decu.)

Priznaćeš da pričaš napamet i debelo ne govoriš istinu. Pa ja znam na desetine mojih kolega koji su bili podstanari u Beogradu , a stan dobili u proseku posle 6-10 godina čekanja.Ja sam u Beogradu bio podstanar četiri godine kao samac, pa četitiri godine sa suprugom i ćerkom i onda dobio stan jednosoban u Obrenovcu kada sam prekomandovan i nakon još jedne godine čekanja.I sada ćeš da mi kažeš da ti znaš od mene bolje kako sam ja imao stan pre nego sam završio akademiju.Jeste bilo je garnizona malih i zabačenih gde su se dobijali stanovi još kao samci ali to je npr. Pivka, Lastavo, Štip, Gostivar....
Drugo, ja znam mnogo ljudi koji su radili u MUP-u, MSP, državnoj upravi, prosveti, u Galenici, IMT,IMR, Loli i drugima koji su dobili stanove. Pa ne misliš valjda da su svi stanovi u Beogradu stanovi vojnih lica.
U JNA nije bilo volje da se prepozna da sto se nominalno propoveda ne postoji u sopstvenim redovima (ili tebi nije poznato da je hrvatski i slovenacki vojni kadar dezertirao posle mesec dana). Taj nacionalizam u JNA se nije desio preko noci.

opet pričaš napamet ili onako kako ti odgovara. Elem, državno rukovodstvo je zauzelo stav da ljudi koji su iz republika koje su se odcepile mogu da odu, uz blagu sugestiju da to urade. Oni koji su ipak ostali što zbog nemirenja sa raspadom zemlje, što iz porodičnih razloga od strane svojih srpskih kolega i rukovodstva umesto da budu podržani smatrani su maltene neprijateljima, smenjeni sa dužnosti, zaustavljeni u napredovanju, oterani u penziju i trpeli šovinističku torturu sličnu onoj koju su trpeli neki srpski oficiri koji su ostali u drugim republikama.
Kakva kolosalna zamena teza! Ja govorim o ideologiji bratstva i jedinstva u JNA, a ti o hriscanstvu!

lepo sam ti objasnio da se radi o istim vrednostima, vrednosnim stavovima, a kad si baš kod ideologije prouči malo definiciju ideologije.
Taj nacionalizam u JNA se nije desio preko noci.

Nije preko noći ali JNA je bila poslednja koju je zahvatio jer se najžešće borila protiv svakog nacionalističkog istupa, dok se po Hrvatskoj naveliko hrvatovalo a po Srbiji srbovalo.
Sta su vojna lica dala za uzvrat?

šta su trebalo da ti daju.Ako misliš da ratuju pa aktivna vojna lica u slučaju rata komanduju ratnim jedinicama popunjenim mobilisanim vojnim obveznicima, a na mobilizaciju se nisu odazivali već pobegli ljudi jer su bili pametni i shvatili da ne postoje ciljevi rata.
Ako misliš da vam je JNA trebalo da stvori velike Hrvatske , Srbije, spreči odvajanje Slovenije, muslimansku Bosnu bez drugih ili srpsku bez onih drugih, onda ste se svi vi nacionalisti preračunali jer nije moguće da višenacionalna vojska stvara čiste nacionalne obore po porudžbini nacional-šovinističkih idiota pa makar oni bili i predsednici republika i akademici.
Šta si ti konkretno tražila zauzvrat
Vecina NISTA (osim odustajanja od razmisljanja, a izolacija u kojoj je vecina zivela u vojnim naseljima, prevozeci se na posao vojnim autobusima, letujuci u vojnim letovalistima, uvek sa slicnima sebi, im je sigurno u tome pomagala).

Nemoj pričaš gluposti, sve veće firme su imale autobuse za prevoz svojih radnika na posao i s posla, svoja odmarališta imali su i MUP, PTT, sindikat, preduzeća i prestani sa neistinama.Za razliku od sindikalnog odmarališta gde su letovali besplatno ja sam za jednu smenu od 10 dana morao da izdvojim mesečnu platu.
I treba da prekinemo jer se sa zaslepljenim titoistom i ne moze diskutovati.

ja uopšte nisam zaslepljen titoizmom ali si ti očito zaslepljena nacionalizmom i antititoizmom a da u osnovi ne znaš suštinu ni jednog ni drugog.Tipično za nacionaliste, ne znaju mnogo, pričaju puno, iznose neistine i žestoko mrze sve koji ne misle kao oni.
I dobro je da prekineš sa komentarima da se ne blamiraš.
Milan Karagaća Milan Karagaća 15:34 09.04.2014

Re: Najeb'o si

predatortz

Sta su vojna lica dala za uzvrat? Vecina NISTA


Imali su jedan jedini posao. Da brane i odbrane zemlju. Nisu odgovorili tom zadatku. Gospoda nisu bila obučavana za građanski rat i sitne hohštaplerčiće, tipa Tuđmana i Alije. Učeni su da lome kičmu velikim silama. Čast nekim izuzetcima, ali oficiri te vojske su, ispostavilo se na kraju, bili veliki paraziti.

O ovome smo već mnogo puta polemisali. Nije bio zadatak JNA da vodi građanski rat, to je posao , pre svega da spreči njegovo izbijanje, MUP-a i političkih faktora. A ako si očekivao da JNA brani Sloveniju od Slovenaca, da JNA 9. marta tenkovima brani Srbiju od Srba a policija čeka ishod pa se prikloni pobedniku, a opet DB vuče sve konce, pa nije moglo.
Jeste, JNA je učena da brani zemlju od spoljne agresije i tome su učeni i oficiri i vojnici tokom služenja vojnog roka.E zato ti ti vojnici pošto nije bilo spoljne agresije zbrisaše od mobilizacije ili cele jedinice rezervista otkazaše poslušnost sa jasnim stavom da neće da se bore protiv drugih naroda.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:09 09.04.2014

Re: Najeb'o si

Milan Karagaća


Ja ne mislim da Jugoslavija nije trebalo da ima vojsku, ali sve sto si TI napisao o tome sta je JNA bila, sta je bio njen zadatak, sta je mogla da uradi itd, govori u prilog da nam takva JNA uopste nije bila potrebna.

Ja cu navesti primere dva visoka oficira.

U toj vojsci bio pukovnik Ivanovic koji je zahtevao od izmrcvarenog Djordja Martinovica da laze da se sam povredio. Sve sto se nije uklapalo u "bratstvo-jedinstvo" je gurano pod tepih i laz se odrzavala po bilo koju cenu, pa i postavljanja kriminalnog zahteva zrtvi.

U toj vojsci je bio i nesposobni i mlitavi general Kukanjac. On je komandovao povlacenjem iz Sarajeva i umesto da Aliju Izetbegovica drzi kao taoca pored sebe dok se i poslednji vojnik ne evakuise, on ga je pustio da pobegne u odvojenom automobilu! (Generalu JNA Kukanjcu bi u IDF-u dali mozda da cisti vojnicke cizme, ne vise od toga.)

Na kraju, jedino sto je ostalo iza JNA po rezultatima je izvesno dostignuce kao projekta drustvenog inzinjeringa, pa u tom kontekstu mozda treba gledati i sledecu generaciju, t.j. decu vojnih lica.

...ali si ti očito zaslepljena nacionalizmom i antititoizmom a da u osnovi ne znaš suštinu ni jednog ni drugog.Tipično za nacionaliste, ne znaju mnogo, pričaju puno, iznose neistine i žestoko mrze sve koji ne misle kao oni.
I dobro je da prekineš sa komentarima da se ne blamiraš.


Ono sto si ocigledno dobro savladao je lepljenje etiketa, steta za sve ostalo.
predatortz predatortz 17:23 09.04.2014

Re: Najeb'o si

U toj vojsci je bio i nesposobni i mlitavi general Kukanjac.


Po istom receptu je pešadijski potpukovnik Mile Dubajić, nedugo nakon Kukanjčevog debakla, pred cevi neprijatelja odveo do sad još NEUTVRĐEN BROJ vojnika na odsluženju vojnog roka i rezervista. U 'Tuzlanskoj koloni' su bukvalno masakrirani vojnici koji su u neborbenom poretku, bez bočnih obezbeđenja, po dogovoru sa lokalnim vlastima napuštali grad. Hrabri potpukovnik je bio na čelu kolone, i čim je on prošao sa svojom svitom, paljba je počela. To hrabrog oficira JNA nije omelo u njegovom kretanj u dubinu teritorije pod srpskom kontrolom. Nije se stavio na čelo jedinica koje su bile raspoređene u Požarnici, nadomak Tuzle, nije pokušao da omogući proboj kolone, nije ucenio protivnika artiljerijskom vatrom iz oruđa koja su bila nadomak grada...

Nije ni kažnjen, nije izveden pred vojni sud, nije zatvoren, nije ražalovan. Unapređen je par meseci nakon tog događaja u čin pukovnika. Hej! Čovek kome su odstrelili vojnike, čovek koji je kukavički pobegao je unapređen!

Karagaća, čekam stručno obrazloženje.
Ja sam samo glupi rezervni starešina, ali bih pre izlaska jedinica iz grada stavio do znanja neprijatelju da će biti granatirane sve vitalne tačke u gradu, a posle toga da će kroz njega protrčati par hiljada rezervista sa Ozrena i Majevice ukoliko bude ispaljen jedan jedini metak na momke pod mojom komandom.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:52 09.04.2014

Re: Najeb'o si

predatortz


Svi ovi primeri govore koliko je ta vojska bila daleko od realnosti i nesposobna za ono sto joj je posao - ratni konflikt, i nesposobna za konflikt uopste. Ko jos veruje neprijatelju na rec i pravi "dzentlmenski sporazum" koji ce druga strana odmah prekrsiti?

U JNA je ulagano bezmalo pedeset godina, mazena je i pazena, nesto su kao vezbali i za nesto se pripremali, a onda kada je trebalo da deluju, nisu mogli ni regrute da izvuku iz kasarni bez zrtava. O zastiti ustavnog poretka i civilnog stanovnistva da ne govorim.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana