Film

Atomski zdesna

Vojislav Stojković RSS / 06.04.2014. u 21:50

"Атомски здесна” је једна од најапсурднијих и, стога, најшармантнијих команди из пешадијске обуке „покојне” ЈНА. Када атомска бомба пада с десне стране, војници се баце налево и обрнуто, па преживе. Мени је било згодно да употребим ту команду како бих рекао да смо сви ми дочекали капитализам на ногама, насмејани, нико није „залегао” и сви смо „погинули”.


Шта је вама дала а шта одузела СФРЈ?

Донела ми је скромно, али безбедно и угодно детињство, нови талас, Алана Форда, могућност да бесплатно студирам оно што ме је занимало, да завршим два факултета (психологија и режија, прим. аут.), да летујем у кампу на Мљету сваке године по месец дана за ситне новце. Много тога. Одузела ми је могућност да кредит за стан плаћам у швајцарским францима и дрхтим сваког првог у месецу да ли ћу успети да платим рату, дакле, лишила ме је саспенса и узбуђења. Лишила ме је привилегије да целе године отплаћујем кредит за 10 дана летовања, па да га зато још више ценим и памтим читаве године. И још много тога.

 Шта вам данас Србија даје и да ли вам нешто одузима?

Живим у земљи коју имам и трудим се да буде боља него што јесте. То је оно што радимо сви ми који волимо своју земљу.......

.... Многи од припадника моје генерације нису могли да испоље своје амбиције и таленте, сурово време их је једноставно самлело, а обогатили су се најглупљи, најнедуховитији и најнеталентованији

(Srđan Dragojević, Politika)



Komentari (394)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 21:53 06.04.2014

Shvatiću ovo

Kao kontra blog Spiridonovom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 21:59 06.04.2014

Re: Shvatiću ovo

Pa, nisam imao takvu nameru, možda podsvesno, a podsvest je čudo. Kada si već pomenuo tu sramnu stvar, onda da kažem: ta vrsta diskriminacije, predrasuda, mržnje i najcrnje propagande iz vremena devedesetih, koliko pamtim, nije zabeležena do sada na blogu b92.
expolicajac expolicajac 22:02 06.04.2014

Re: Shvatiću ovo

Vojislav Stojković
Pa, nisam imao takvu nameru, možda podsvesno, a podsvest je čudo. Kada si već pomenuo tu sramnu stvar, onda da kažem: ta vrsta diskriminacije, predrasuda, mržnje i najcrnje propagande iz vremena devedesetih, koliko pamtim, nije zabeležena do sada na blogu b92.

Ma čudo je taj čika Jung,majke mi
p.s. Zamolio sam neke psihologe iz sektora za psihološku prevenciju MUP-a da pročitaju blog. Posle čitanja komentara, jedan je najavio odlazak iz MUP-a, ali i iz zemlje.
angie01 angie01 22:03 06.04.2014

Re: Shvatiću ovo

Kada si već pomenuo tu sramnu stvar, onda da kažem: ta vrsta diskriminacije, predrasuda, mržnje i najcrnje propagande iz vremena devedesetih, koliko pamtim, nije zabeležena do sada na blogu b92.


izvini, a na sta se ovo odnosi?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:04 06.04.2014

Re: Shvatiću ovo

Na najveći deo komentara u spomenutom blogu.
Milan Karagaća Milan Karagaća 23:46 06.04.2014

Re: Shvatiću ovo

"
Шта вам данас Србија даје и да ли вам нешто одузима?

Живим у земљи коју имам и трудим се да буде боља него што јесте. То је оно што радимо сви ми који волимо своју земљу.......

.... Многи од припадника моје генерације нису могли да испоље своје амбиције и таленте, сурово време их је једноставно самлело, а обогатили су се најглупљи, најнедуховитији и најнеталентованији

I upravo su ovi na kraju navedeni najveći Srbi, najbolje patriote i najžešći kritičari SFRJ.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:13 07.04.2014

Re: Shvatiću ovo

Milan Karagaća
I upravo su ovi na kraju navedeni najveći Srbi, najbolje patriote i najžešći kritičari SFRJ.

Za njih mi je to sasvim razumljivo i da kažem, opravdano, dočim je mnoge druge, koji slično misle i trabunjaju, prilično teško razumeti.
mariopan mariopan 22:30 06.04.2014

..

Да ти се придружим у овом носталгичном подсећању.

Да ли се још сећаш какав укус је имала млада пилетина која није надувана ГМО сојом?

Или виршле?
Колико је трајала машина за веш?
Ове садашње једва добаце до краја гарантног рока?
И кредит си смео да узмеш, сада само луд човек узима кредит за било шта.

Ех, гадно време, слажем се, али то није капитализам. У капитализму су и раднике морали да плаћају. Сад више не морају.

Рекла бих да су то сада она времена када паметни заћуте, будале проговоре а фукара се обогати?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:05 06.04.2014

Re: ..

mariopan
Да ли се још сећаш какав укус је имала млада пилетина која није надувана ГМО сојом?Или виршле?

Naravno da se sećam:


blogovatelj blogovatelj 00:49 07.04.2014

Re: ..

И кредит си смео да узмеш, сада само луд човек узима кредит за било шта.


Smeo si, naštancaju pare, pa zadnja rata bude desetina one prve.
Moj poznanik za vreme Ante Markovića preko veze kupio na čekove motor čija je cena bila 3000DEM. Ja to nisam mogao, ali on jeste, jer mu je tata bio na funkciji.
Prvu ratu platio 250 DEM, drugu 125, treću 60 i tako redom.
Neko je par godina kasnije krvavo platio taj motor, samo Mariopan i Karagaća nisu svesni toga.
There is no such thing as a free lunch.
Nema džabe. Zato je sve puklo, jer ste imali džabe. Ne može doveka tako, moralo je sve da se sruši.
Danas je kredit u švajcarcima, imaju zlatnu podlogu, pa ga vraćaj. U svakoj normalnoj zemlji je tako, u nenormalnim zemljama su se završavala dva fakulteta besplatno, jer je nekome dosadno pa neće da ide da radi, nego uči duplo.
Eto, stiglo duplo na naplatu...
vera.nolan2 vera.nolan2 06:21 07.04.2014

Re: ..

Ех, гадно време, слажем се, али то није капитализам. У капитализму су и раднике морали да плаћају. Сад више не морају.


Paleokapitalizam,kako rece u jednoj emisiji,profesor slikarstva sa Likovne akademije!
dr.wagner dr.wagner 07:24 07.04.2014

Re: ..

... jutro

-Ekonomija je znanost (nauka) , ne baš uvijek egzaktna znanost ... ali ipak znanost...

-A ovo ...
blogovatelj
Danas je kredit u švajcarcima, imaju zlatnu podlogu, pa ga vraćaj.


... je pogled iz žablje perspektive


-Sljedeća misao je svakako kompliment za autora ... završio dva fakulteta
iz dosade ... onako , bez truda ... iz čiste dosade

blogovatelj
...u nenormalnim zemljama su se završavala dva fakulteta besplatno, jer je nekome dosadno pa neće da ide da radi, nego uči duplo.
Eto, stiglo duplo na naplatu...


-E moj druže B ... pa što ti bi ???


Wagner
mariopan mariopan 07:38 07.04.2014

Re: ..

@ блоговатељ

Ја живим мало дуже од тих времена када су те паре штанцоване.

Памтим, например, да су нам фабрике радиле, у њима радници радили и у три смене, извозили робу коју смо и сами куповали, тржиште је бројало 20 милиона душа.

Плате нису биле велике али су биле редовне па си зато и смео да узмеш кредит, код домаће банке, са каматом какве и сада имају западне земље, не по специјалној дераторској каматној стопи " за Србију" као сада.

Па си могао да купиш све што ти треба за кућу, скромно, једно по једно, и да преживиш.

Сад не можеш ни да преживиш, да прехраниш породицу од те радничке плате, чак и ако те Газда плаћа, а кредит само луд човек узима
Још увек имам вунене тепихе Пролетера из Зрењанина, још увек се негде нађе пар мушких чарапа Ударника, људи још увек живе у зградама које је градио ГИК Банат, нису се срушиле,.......али не ради шећерана( најбољи шећер у Европи) , не ради скоро ниједна текстилна фабрика, теписи, нсмештај....а гаће купујемо од Кинеза..

Памтим мало дуже од Анте Марковића , мотори и луксуз су и тада били само за елиту, ми ситна боранија били смо срећни што можемо пристојно да живимо.

Сада је та средња класа нестала, зовемо се " губитници транзиије" и немој да мешаш бабе и жабе, јер куповина скупих мотора и аутомобила није у причи за већину људи била ни тада као ни сада.
blogovatelj blogovatelj 07:43 07.04.2014

Re: ..

Sljedeća misao je svakako kompliment za autora ... završio dva fakulteta
iz dosade ... onako , bez truda ... iz čiste dosade


Ama nek završi deset fakulteta, samo neka ih sam plaća. Ja o tome pričam.
blogovatelj blogovatelj 07:48 07.04.2014

Re: ..

Плате нису биле велике али су биле редовне па си зато и смео да узмеш кредит, код домаће банке, са каматом какве и сада имају западне земље, не по специјалној дераторској каматној стопи " за Србију" као сада.


Koliko je to u procentima?
Ja u Kanadi imam 18% na kreditnu karticu. A imao sam 24% kad sam se doselio, jer nisu znali ko sam i šta sam i hoću li vraćati redovno pare.
Kreditna linija je 7% kamata.
Kolike su u Srbiji ove brojke? I šta misliš da li bi one bile manje ukoliko bi se politička situacija stabilizovala?
A šta bi ti htela? Da onima koji imaju milijarde ti određuješ kolika će im biti kamatna stopa? Pa ne bi oni te milijarde imali kad bi puštali i Kurtu i Murtu da im određuje cene u njihovoj rođenoj firmi.
alselone alselone 07:49 07.04.2014

Re: ..

Mislim da bi smo tek otisli u majcinu kada bi smo ukinuli besplatno (mada stvarno vise nije besplatno nego sufinansirano) visoko skolovanje. Ovako jos imamo sanse da strateski ulazemo u obrazovanje i trudimo se da napravimo sistem tako da veliki deo tih ljudi ostane posle i radi u svojoj drzavi.
blogovatelj blogovatelj 07:50 07.04.2014

Re: ..

Ја живим мало дуже од тих времена када су те паре штанцоване.


Kao da u tim vremenima takođe nisu štancovane.
Moje sećanje dopire do prve polovine sedamdesetih, a i tada su cene bile napisane nekim brojevima, a izgovarale se u sto puta većem iznosu. To se zvalo stari i novi dinari. Te dve nule je Tito denominirao, nisam ja.
blogovatelj blogovatelj 07:52 07.04.2014

Re: ..

Mislim da bi smo tek otisli u majcinu kada bi smo ukinuli besplatno (mada stvarno vise nije besplatno nego sufinansirano) visoko skolovanje. Ovako jos imamo sanse da strateski ulazemo u obrazovanje i trudimo se da napravimo sistem tako da veliki deo tih ljudi ostane posle i radi u svojoj drzavi.


Sve je to OK, ali ako neko ima plaćen fakultet i dobije diplomu, misliš li da mu treba platiti i drugi fakultet, da dobije i drugu?
dr.wagner dr.wagner 07:59 07.04.2014

Re: ..

Pozdrav B

blogovatelj

Ama nek završi deset fakulteta, samo neka ih sam plaća. Ja o tome pričam.


-A zašto bi ih plaćao ???

-Država ti treba osigurati besplatno zdravstvo , školstvo , upravu ...
-Što će ti država ako to nije u stanju pružiti svojim građanima ... , pa
nije uloga uloga države da lovu prebacuje iz budžeta na privatne račune kao
što se danas radi .... i pjeva o junačkoj prošlosti

-Onaj što je pušio cigare i pio viski je to znao i to realizirao ... i kada bi
uzeli ondašnje plaće i sve benefite , to je bilo na razini prosjeka zapadne Evrope

-Pa zašto plaćaš poreze i doprinose ako to ide u vjetar ... i sve moraš opet
platiti ... ???
-Ako netko želi studirati 20 godina , neka studira ako ima od čega živjeti i
ako ga zadovoljava taj standard ... profesori su ionako tamo ... pojavio se
on svaki dan na fakultetu ili jednom godišnje ...

W
alselone alselone 08:00 07.04.2014

Re: ..

misliš li da mu treba platiti i drugi fakultet, da dobije i drugu?


Oce dete da uci. Ne znam, verovatno da da. Ako zavrsava u roku, naravno.
mariopan mariopan 08:03 07.04.2014

Re: ..

@ блоговатељ

Блоги, кључне речи које треба да читаш су, радило се, производило се, куповали смо већином домаћу робу, кредите узимали од домаћих банака, имали редовне приходе.....итд.

Постојала је привреда и гаће смо шили сами, градили мостове по целом свету а сада нама мостове граде Кинези?
Зашто?
И немој мени да причаш да се нешто прво морало зарадити па имати, нема никога у мојој генерацији ко то није посисао са мајчиним млеком. То да се може имати а не радити у моје време се звало криминал, и измишљотина новијег датума, отприлике кад је у употреби реч " тајкун" уместо " криминалац".
То што радиш и имаш редовну плату, колико год скромна била, а о томе причамо, у свакој земљи и у сваком систему, како год се звао, даје могућност да планираш свој живот, узмеш или не узмеш кредит, јер знаш да можеш да га вратиш

Сада не знаш да ли ћеш добити плату, то што радиш није гаранција ни за шта
milisav68 milisav68 08:04 07.04.2014

Re: ..

mariopan
Ја живим мало дуже од тих времена када су те паре штанцоване.

Pa sad , prvog januara 1966. su "obrisane" dve nule, pa je često bilo pitanje za neku cenu - starih ili novih dinara, a kurs je tada bio 100DM = 312,50 Dinara.
blogovatelj blogovatelj 08:07 07.04.2014

Re: ..

Oce dete da uci. Ne znam, verovatno da da. Ako zavrsava u roku, naravno.


Zamisli da sva deca počnu naprasno da uče, pa tako sve do penzije. Ko bi onda zarađivo pare za studiranje unuka?
Jesam karikirao, ali samo u svrhu da se moja poenta jasnije vidi.
Mislim, neko mora i da radi, da bi bilo para za besplatnu školu.
Slažem se za prvi fakultet. A za posle neka svako plaća za sebe, zar jedna besplatna diploma nije dovoljna?
A pazi doktora W što ima trip da su profesori svakako na fakultetu? Kao da oni žive od vazduha, kao da je oprema za laboratorijske vežbe džabe, kao da je grejanje u zgradama samo da se ubere sa drveta i to je to?!
dr.wagner dr.wagner 08:10 07.04.2014

Re: ..

Pozdrav gđo M

mariopan

Памтим мало дуже од Анте Марковића ...


-Znao sam da ste koji dan stariji od mene ... ali i od njega


W
alselone alselone 08:14 07.04.2014

Re: ..

Zamisli da sva deca počnu naprasno da uče, pa tako sve do penzije. Ko bi onda zarađivo pare za studiranje unuka?
Jesam karikirao, ali samo u svrhu da se moja poenta jasnije vidi.


A zamisli da svi naprasno pocnu da uce pa uz fakultet otvore Fejsbuke i Guglove i zaposle sve nezaposlene i mi postanemo lider ne samo u regionu nego u ovom delu sve-mira.

Metoda granicnih primera nije dobra za vodjenje razgovora.

Ne mogu da uce do penzije jer su dobili besplatno skolovanje a ne besplatan zivot. A i rekao sam da moraju da studiraju u roku da bi ostali u besplatnom rezimu. Mislim da je verovatnoca ne neko upise sledeci fakultet ispod 1 promila (jedan na hiljadu) i kvadratno opada verovatnoca da neko upise treci, cetvrti.

Mada to nije toliko ni vazno. Mislim na drugi faks. Vazno je da onaj prvi ostane besplatan makar dok se malo ne iskobeljamo.

A pazi doktora W što ima trip da su profesori svakako na fakultetu?

Doktor je jedan simpatican dekica koji zivi u vremenu kada je sve bilo besplano i kada je, jelte... A sad posto nema ni jedno ni drugo ona palamudi po blogu. Znas kako je Nikola Kojo rekao u Lepim selima.
dr.wagner dr.wagner 08:19 07.04.2014

Re: ..

blogovatelj

A pazi doktora W što ima trip da su profesori svakako na fakultetu? Kao da oni žive od vazduha, kao da je oprema za laboratorijske vežbe džabe, kao da je grejanje u zgradama samo da se ubere sa drveta i to je to?!


-Zamislimo da nekome pukne slijepo crijevo ... ako nema novaca za (rutinsku)
operaciju , umrijeti će kroz par dana ...
-Zašto bih ja (ili ti) njemu plaćao operaciju ... , a ta operacija košta sa
oporavkom koliko i desetak ispita na fakultetu (ili čak i više)

-Sada ćeš ti kazati .... TO JE DRUGO ...
... ne , to je prvo ... a školstvo je drugo i to "na istu foru" ...

(i doktori su stalno tamo ... baš kao i profesori)

W
dr.wagner dr.wagner 08:22 07.04.2014

Re: ..

alselone

Doktor je jedan simpatican dekica koji zivi u vremenu kada je sve bilo besplano i kada je, jelte... A sad posto nema ni jedno ni drugo ona palamudi po blogu. Znas kako je Nikola Kojo rekao u Lepim selima.


-Evo ... još se bavi "rukobludom" ... a već misli da je skužio svijet

(ovo "dekica" da više nisam čuo)


W
blogovatelj blogovatelj 08:24 07.04.2014

Re: ..

Mada to nije toliko ni vazno. Mislim na drugi faks. Vazno je da onaj prvi ostane besplatan makar dok se malo ne iskobeljamo.


Ovo je OK, ali sve vreme morate imati na umu kako zadržati one koji završe školu.
Pročitao sam nekada davno da Divac nikada ne bi otišao u NBA da je Partizan tada pristao da mu da $150.000 godišnje.
Isto važi i za studente koji se besplatno školuju. Ako nemaju pristojnu platu u Srbiji, džaba ste im plaćali školovanje. Tj, gore nego džaba, jer onda odu u Ameriku, pa naprave Fejsbuk, pa plaćate Americi to što vi koristite Fejsbuk.

Znas kako je Nikola Kojo rekao u Lepim selima.


Kako da ne.
blogovatelj blogovatelj 08:26 07.04.2014

Re: ..

još se bavi "rukobludom"


Doktore, vi ste naprosto genijalci za stvaranje kovanica.
Kakve još vrste bluda postoje u lijepom našem jeziku? Nogoblud? Vulvoblud?
hajkula1 hajkula1 08:27 07.04.2014

Re: ..

blogovatelj
И кредит си смео да узмеш, сада само луд човек узима кредит за било шта.


Smeo si, naštancaju pare, pa zadnja rata bude desetina one prve.
Moj poznanik za vreme Ante Markovića preko veze kupio na čekove motor čija je cena bila 3000DEM. Ja to nisam mogao, ali on jeste, jer mu je tata bio na funkciji.
Prvu ratu platio 250 DEM, drugu 125, treću 60 i tako redom.
Neko je par godina kasnije krvavo platio taj motor, samo Mariopan i Karagaća nisu svesni toga.
There is no such thing as a free lunch.
Nema džabe. Zato je sve puklo, jer ste imali džabe. Ne može doveka tako, moralo je sve da se sruši.
Danas je kredit u švajcarcima, imaju zlatnu podlogu, pa ga vraćaj. U svakoj normalnoj zemlji je tako, u nenormalnim zemljama su se završavala dva fakulteta besplatno, jer je nekome dosadno pa neće da ide da radi, nego uči duplo.
Eto, stiglo duplo na naplatu...


A u toj priči su tajkuni i političari u vlasti - inkasanti?





dr.wagner dr.wagner 08:32 07.04.2014

Re: ..

blogovatelj
još se bavi "rukobludom"


Doktore, vi ste naprosto genijalci za stvaranje kovanica.
Kakve još vrste bluda postoje u lijepom našem jeziku? Nogoblud? Vulvoblud?


-Znaš ti na što ja mislim ...

-Mali se počeo baviti astronomijom tako što je cijele noći vrtio satelitsku
antenu u potrazi za "prostim slikama"

W

P.S.
-Odoh na kavu , čujemo se oko podne
alselone alselone 08:33 07.04.2014

Re: ..

Ovo je OK, ali sve vreme morate imati na umu kako zadržati one koji završe školu.


Kvaka je ovde. Promena sistem (da ne kazem parazitskog) i "stvaranje ambijenta". Fraze su vec izlizane ali su tacne.
alselone alselone 08:34 07.04.2014

Re: ..

-Odoh na kavu , čujemo se oko podne


Uzivaj i manje se nerviraj.
blogovatelj blogovatelj 08:37 07.04.2014

Re: ..

A u toj priči su tajkuni i političari u vlasti - inkasanti?


Postoji li neka država u kojoj inkasanti nisu političari na vlasti i tajkuni?
Jukie Jukie 08:49 07.04.2014

Re: ..

milisav68

prvog januara 1966. su "obrisane" dve nule, pa je često bilo pitanje za neku cenu - starih ili novih dinara,

A deset i petnaest godina kasnije ljudi su i dalje pričali o starim i novim dinarima i zbunjivali nas decu koji smo učili u školi o "hiljadama" (1000) a odrasli svi za tu novčanicu govore "sto hiljada" i onda ne znaš kako da rešiš matematički zadatak sa cenama
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:57 07.04.2014

Re: ..

Neko je par godina kasnije krvavo platio taj motor

Biće pre da su neki krvavo pa i životima platili ovo blagostanje u kome živi jedna grupa koja se enormno bogatila u kontinuitetu od nestanka tog režima koji ti kritikuješ.
samo Mariopan i Karagaća nisu svesni toga.

Zar ne bi bilo korektnije da si rekao da se ne slažes sa nama dvoje ili se mi ne slažemo sa tobom umesto da ocenjuješ koliko je neko svesan,priglup i nesposoban da razume. Po kom kriterijumu ti baš sve znaš.

Moj poznanik za vreme Ante Markovića preko veze kupio na čekove motor čija je cena bila 3000DEM. Ja to nisam mogao, ali on jeste, jer mu je tata bio na funkciji.
Prvu ratu platio 250 DEM, drugu 125, treću 60 i tako redom

Ovo ti malo ko veruje jer ako je bilo na tržištu mogao je da kupi svako.Što se rata tiče trebalo je da kažeš da li je taj motor kupio na početku mandata Ante Markovića ili 15 dana po njegovom odlasku sa mesta predsednika vlade.
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:04 07.04.2014

Re: ..

Sve je to OK, ali ako neko ima plaćen fakultet i dobije diplomu, misliš li da mu treba platiti i drugi fakultet, da dobije i drugu?

Mnogo gora varijanta je kao sada kada imaš mnogo njih koji imaju plaćene diplome jer imaju lovu da plate i fakultet.
blogovatelj blogovatelj 09:05 07.04.2014

Re: ..

Biće pre da su neki krvavo pa i životima platili ovo blagostanje u kome živi jedna grupa koja se enormno bogatila u kontinuitetu od nestanka tog režima koji ti kritikuješ.


Jesu Karagaća. Da li to sad poništava istinitost mog prethodnog iskaza?
Da li to što si shvatio nakaradnost sadašnjeg sistema znači da je onaj prethodni bio idealan? Mani me tih političarskih spinova. Kad sam ja rekao da je sada u Srbiji dobro?

Ovo ti malo ko veruje jer ako je bilo na tržištu mogao je da kupi svako.


Nije Karagaća, i ti to dobro znaš.
Njegov je tata bio generalni direktor Jugopetrola u Kragujevcu, pa je sredio sa direktorom Naftagasa da ovaj to kupi u Novom Sadu na Naftagasovoj pumpi na dvanaest čekova, krajem osamdesetih, za vakta Markovića Ante. Verovatno je sin direktora Naftagasa isto uradio na Jugopetrolovoj pumpi u Kragujevcu.
Motor je Java 250cm3, ako te baš zanima.
Ima nas koji nismo mogli i ima vas koji ste mogli. Zato je SFRJ sada prah i pepeo.
Ne mora meni niko da veruje. Ako mi ne veruje, lud je. A ako tebi veruje, još je luđi.

PS. Da eksplicitno dodam. Pre ratova kupljeno, krajem osamdesetih.
milisav68 milisav68 09:09 07.04.2014

Re: ..

Jukie

A deset i petnaest godina kasnije ljudi su i dalje pričali o starim i novim dinarima i zbunjivali nas decu koji smo učili u školi o "hiljadama" (1000) a odrasli svi za tu novčanicu govore "sto hiljada" i onda ne znaš kako da rešiš matematički zadatak sa cenama

Da, i mene je to zbunjivalo, kakvi sad stari/novi dinari?

A 24 godine kasinije su "skinute" još četiri nule (1990. 100DM=700Dinara).
a_jovicic a_jovicic 10:43 07.04.2014

Re: ..

Jukie
milisav68

prvog januara 1966. su "obrisane" dve nule, pa je često bilo pitanje za neku cenu - starih ili novih dinara,

A deset i petnaest godina kasnije ljudi su i dalje pričali o starim i novim dinarima i zbunjivali nas decu koji smo učili u školi o "hiljadama" (1000) a odrasli svi za tu novčanicu govore "sto hiljada" i onda ne znaš kako da rešiš matematički zadatak sa cenama

... a neki do skoro nisu znali da SFRJ dinar više ne važi ...

RTS: Čuvali 1,2 miliona nevažećih dinara!

Crni dani su došli, ali pare više ne važe! Baka i deka u Hrvatskoj štedeli su godinama i ušteđevinu brižljivo čuvali u jastuku. Međutim, do momenta kada su novčanice ponovo ugledale svetlost dana, njihova vrednost se „stropoštala“!

Bračni par iz Turopolja nije šokirao samo svoju porodicu nego i ceo kraj dajući svojoj deci milion i dvesta hiljada starih jugoslovenskih dinara (tadašnja protivvrednost 93.000 nemačkih maraka) koje su, kako kažu, za crne dane čuvali u jastuku ne znajući da taj novac danas više ne vredi, prenosi zagrebački Večernji list.

mariopan mariopan 12:21 07.04.2014

Re: ..

dr.wagner
Pozdrav gđo M

mariopan

Памтим мало дуже од Анте Марковића ...


-Znao sam da ste koji dan stariji od mene ... ali i od njega


W

Зар тако једној дами?

docsumann docsumann 12:35 07.04.2014

Re: ..

There is no such thing as a free lunch.



what a floskula, koja, doduše, dobro radi.
po meni, trebalo bi da stoji – there should be only free lunch.

e sad, sasvim je jasno, da je ovo vrlo lako osporavati kao puko zanesenjaštvo i isprazno ljevičarenje, s pozicije današnjeg poretka stvari.
no, što je zapravo taj današnji red stvari? istorijska neminovnost, proizvod prirodnog toka dešavanja, odraz ljudske prirode ili ...

po cijenu da (od princija ) budem prozvan za šamanštinu, evo par mojih opservacija:

ljudska vrsta je evolucioni zapećak. debeli ćorsokak.
mi smo notorne štetočine na globalnoj skali, i svaki naš društveni domašaj je enormni demidž i po nas same i po planetu kao eko sistem.
kapitalizam, socijalizam, tržišna (ili) planska privreda sve je to bulšiting.
svaki naš istorijski pokušaj da formiramo koliko-toliko održiv, racionalan i human sistem je doživio kolaps.

sve su to samo pokušaji poboljšavanja i podešavanja jednog-te-istog projekta perpetuum mobile-a. naravno da poboljšavanje uležištenja i pomazivanja neće tu ništa suštinski doprinjeti. mehanizam je u startu, i po difoltu, osuđen na nefunkcionisanje.
no, mi ujedno sadržimo i potencijal za prevazilaženje pomenure situacije. a on se se, prije svega, ogleda u (mogućem i vrlo vjerovatnom) transhumanističkom iskoraku u neposrednu budućnost.

asimptotski kolaps evolucije ljudske vrste će biti prevaziđen bio-tehnološlim skokom.

mi, danas, nemamo ključeve za rješenja aktuelnih problema čovječanstva, ali možemo zapaliti vatru na kojoj će oni biti iskovani.

tako da, dilema – eseferjot vs. eu feat. NATO vs. Rusija, praktično i ne postoji.



p.s. ne bih želio da ovaj komentar bude shvaćen u smislu – eto, znači nemamo šta činiti ni čemu se nadati, već se samo treba prepustiti toku istorijske neminovnosti.
pošto, lično, u životu, nastupam sa potpuno drugačijih stajališta.
mariopan mariopan 12:54 07.04.2014

Re: ..

blogovatelj
A u toj priči su tajkuni i političari u vlasti - inkasanti?


Postoji li neka država u kojoj inkasanti nisu političari na vlasti i tajkuni?

Не постоји, али су ретке земље у којима је масовна пљачка државе, њених грађана и најважнијих ресурса законом дозвољена и свим расположивим средствима омогућена малом броју људи, док су скоро сви остали грађани осуђени на голо преживљавање на неограничени број година.

И тај систем се некако зове а да је капитализам мени ни не личи.
Најважнији посао, да би ова пљачка била могућа, био је - убедити народ, нарочито вас млађе јер вас ће најстрашније опљачкати - да тај систем није био добар јер се звао социјализам.
Ви ћете се, у име тих тајкуна и криминалаца, најжешће борити да нама маторима докажете да је ово сада сто пута боље и да је онај систем морао да цркне јер је застарио, није радио ( види врага) и није се допадао онима који боље од нас знају шта је за нас добро.

Па мени није добро кад видим шта су урадили и како то изгледа у реалном животу, али на вама младима свет остаје и ја се мирим са тим да га ви уредите по свом укусу и мери.
Ако је вама добро онда ништаааа.
predatortz predatortz 12:57 07.04.2014

Re: ..

Не постоји, али су ретке земље у којима је масовна пљачка државе, њених грађана и најважнијих ресурса законом дозвољена и свим расположивим средствима омогућена малом броју људи, док су скоро сви остали грађани осуђени на голо преживљавање на неограничени број година.


Zanimljivo je da su tu pljačku sproveli členovi partije kojoj Dragojević ponosno pripada.
mariopan mariopan 14:25 07.04.2014

Re: ..

predatortz
Не постоји, али су ретке земље у којима је масовна пљачка државе, њених грађана и најважнијих ресурса законом дозвољена и свим расположивим средствима омогућена малом броју људи, док су скоро сви остали грађани осуђени на голо преживљавање на неограничени број година.


Zanimljivo je da su tu pljačku sproveli členovi partije kojoj Dragojević ponosno pripada.

Нисам имала појма

Како није нешто о томе ( отпевао, рекао, зуцнуо......)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:45 07.04.2014

Re: ..

mariopan
Ви ћете се, у име тих тајкуна и криминалаца, најжешће борити да нама маторима докажете да је ово сада сто пута боље и да је онај систем морао да цркне јер је застарио, није радио ( види врага) и није се допадао онима који боље од нас знају шта је за нас добро.

Smatram, poštovana mariopan, da mi stariji, alijas matori, kako se ti uz pomoć metafora izražavaš, ovakvu Srbiju, a i svet, ne možemo ostaviti mlađim generacijama.
Za početak, narečenom predatoru i sličnima, trebalo bi ošinuti koji kaiš po turu i pokazati im koja čatrapa ide na koju nogu. Mlađarija je to i još ništa ne shvata, a kad shvate biće kasno, i za njih i za njihovu decu.
blogovatelj blogovatelj 18:04 07.04.2014

Re: ..

what a floskula, koja, doduše, dobro radi.
po meni, trebalo bi da stoji – there should be only free lunch.


Ne pričam o tome šta ti misliš da bi trebalo da stoji, nego šta jeste.
Gde to ima da se jede džabe? Nigde.
Najveći je problem u Srbalja što čistih računa nema. A jedino kad su računi čisti, ljubav je duga.
U Kanadi se dnevne novine prodaju ili na pretplatu ili tako što se u "konzerve" kontejnere za novine ubaci dolar, otvori se ta konzerva, uzme primerak novina. Toga u Srbiji nema jer bi se odmah svi propametili, ubacili jednu paru a uzeli sve primerke novina i prodavali komšijama u pola cene. I svi koji tako rade bili bi ubeđeni da su veoma lukavi. I rekli bi "ko im jebe mater, gazda novina ionako ima milione"
A posle posla nema. Naravno da nema. Posledično, ako nema posla, nema ni para.
blogovatelj blogovatelj 19:05 07.04.2014

Re: ..

али су ретке земље у којима је масовна пљачка државе, њених грађана и најважнијих ресурса законом дозвољена и свим расположивим средствима омогућена малом броју људи, док су скоро сви остали грађани осуђени на голо преживљавање на неограничени број година.


Retke su zemlje u kojima je suprotno.
mariopan mariopan 19:06 07.04.2014

Re: ..

Vojislav Stojković
mariopan
Ви ћете се, у име тих тајкуна и криминалаца, најжешће борити да нама маторима докажете да је ово сада сто пута боље и да је онај систем морао да цркне јер је застарио, није радио ( види врага) и није се допадао онима који боље од нас знају шта је за нас добро.

Smatram, poštovana mariopan, da mi stariji, alijas matori, kako se ti uz pomoć metafora izražavaš, ovakvu Srbiju, a i svet, ne možemo ostaviti mlađim generacijama.
Za početak, narečenom predatoru i sličnima, trebalo bi ošinuti koji kaiš po turu i pokazati im koja čatrapa ide na koju nogu. Mlađarija je to i još ništa ne shvata, a kad shvate biće kasno, i za njih i za njihovu decu.

Нисам за тако оштре васпитне мере, живот све то подмери у васервагу, само ми је жао кад не слушају и не уче на примеру оних који су се цећ опекли, него чекају да се и сами саплету и опеку па да науче.
Паметан човек учи на туђим грешкама а будала на својим.
mariopan mariopan 20:05 07.04.2014

Re: ..

Vojislav Stojković
mariopan
Ви ћете се, у име тих тајкуна и криминалаца, најжешће борити да нама маторима докажете да је ово сада сто пута боље и да је онај систем морао да цркне јер је застарио, није радио ( види врага) и није се допадао онима који боље од нас знају шта је за нас добро.

Smatram, poštovana mariopan, da mi stariji, alijas matori, kako se ti uz pomoć metafora izražavaš, ovakvu Srbiju, a i svet, ne možemo ostaviti mlađim generacijama.
Za početak, narečenom predatoru i sličnima, trebalo bi ošinuti koji kaiš po turu i pokazati im koja čatrapa ide na koju nogu. Mlađarija je to i još ništa ne shvata, a kad shvate biće kasno, i za njih i za njihovu decu.

mariopan mariopan 20:19 07.04.2014

Re: ..

blogovatelj
али су ретке земље у којима је масовна пљачка државе, њених грађана и најважнијих ресурса законом дозвољена и свим расположивим средствима омогућена малом броју људи, док су скоро сви остали грађани осуђени на голо преживљавање на неограничени број година.


Retke su zemlje u kojima je suprotno.

Нису тако ретке као што мислиш.
Већина уређених земаља има границу до које је таква пљачка могућа, само је код нас небо граница.
docsumann docsumann 20:34 07.04.2014

Re: ..

Ne pričam o tome šta ti misliš da bi trebalo da stoji, nego šta jeste.
Gde to ima da se jede džabe? Nigde.


ma, ok. ja pričam što ja mislim kako, što, i tako to
odnosno, pričam o tome kako sam vidim postavku krucijalnog ekonomskog problema - koliko košta život?
na ovim prostorima on je prečesto bio skup & jeftin u isto vrijeme. skup za živjeti, jeftin za izgubiti.

to je valjda taj atomski ozdo.
docsumann docsumann 21:01 07.04.2014

Re: ..

jer je nekome dosadno pa neće da ide da radi, nego uči duplo.


cjenim da su Dragojeviću u njegovom filmskom stvaralaštvu dobrano valjale obje diplome. jedna iz čisto zanatsko-praktičnih razloga, a ova druga zbog baratanja (da ne kažem manipulisanja) emocijama u samim filmovima.

vidim, krenulo je i osporavanje njegovog rediteljskog opusa s raznoraznih (moralno-političko-intelektualno kapacitativnih) aspekata, što je po meni podjednako bedasto baš kao i u Kusturičinom slučaju.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:42 08.04.2014

Re: ..

Da li to što si shvatio nakaradnost sadašnjeg sistema znači da je onaj prethodni bio idealan?

a ko je rekao da je onaj sistem bio idealan, daleko od idealnog ne samo zato što idealnog nema nego prosto što nije bio idealan i po mnogo čemu i nakaradan, ali ocenjivanje je stvar upoređivanja pa tako dobiješ i ocenu onog sistema.
Ima nas koji nismo mogli i ima vas koji ste mogli.

a na osnovu kojih saznanja decidno mene svrstavaš u one što su mogli da kupe.Očito nemaš prestavu i iznosiš odokativne stavove.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 12:02 08.04.2014

Re: ..

Sve je to OK, ali ako neko ima plaćen fakultet i dobije diplomu, misliš li da mu treba platiti i drugi fakultet, da dobije i drugu?

pa ja znam dosta nemaca koji imaju završena po dva fakulteta, ali se ne sećam da mi je iko pominjao da je plaćao studije.
blogovatelj blogovatelj 17:22 08.04.2014

Re: ..

pa ja znam dosta nemaca koji imaju završena po dva fakulteta, ali se ne sećam da mi je iko pominjao da je plaćao studije.


Lepo. Ja znam stotine Amerikanaca i Kanađana koji su sve sami platili.
Za šta ti je to dokaz sa Nemcima, majke ti?
Jel Srbija ima para ko Nemačka?
charlie charlie 19:52 08.04.2014

Re: ..

Milan Karagaća
Neko je par godina kasnije krvavo platio taj motor

Biće pre da su neki krvavo pa i životima platili ovo blagostanje u kome živi jedna grupa koja se enormno bogatila u kontinuitetu od nestanka tog režima koji ti kritikuješ.
samo Mariopan i Karagaća nisu svesni toga.

Zar ne bi bilo korektnije da si rekao da se ne slažes sa nama dvoje ili se mi ne slažemo sa tobom umesto da ocenjuješ koliko je neko svesan,priglup i nesposoban da razume. Po kom kriterijumu ti baš sve znaš.

Moj poznanik za vreme Ante Markovića preko veze kupio na čekove motor čija je cena bila 3000DEM. Ja to nisam mogao, ali on jeste, jer mu je tata bio na funkciji.
Prvu ratu platio 250 DEM, drugu 125, treću 60 i tako redom

Ovo ti malo ko veruje jer ako je bilo na tržištu mogao je da kupi svako.Što se rata tiče trebalo je da kažeš da li je taj motor kupio na početku mandata Ante Markovića ili 15 dana po njegovom odlasku sa mesta predsednika vlade.

Каквих се будалаштина нећу наслушати о златном добу Анте Марковића ! Неко из само њему знаних политичких побуда одлучио да подигне, за пар месеци, неколико пута плате - и сада се "озбиљни" људи (углавном видим да су то људи који су били разноразне буџетлије и који благе везе са производњом немају - ни онда, нити сада) позивају на "бриљантни економски ум" Анте Марковића.
Глупости !
timotije timotije 10:13 09.04.2014

Re: ..

Да ти се придружим у овом носталгичном подсећању.

Да ли се још сећаш какав укус је имала млада пилетина која није надувана ГМО сојом?

Или виршле?
Колико је трајала машина за веш?
Ове садашње једва добаце до краја гарантног рока?
И кредит си смео да узмеш, сада само луд човек узима кредит за било шта.

Ех, гадно време, слажем се, али то није капитализам. У капитализму су и раднике морали да плаћају. Сад више не морају.

Рекла бих да су то сада она времена када паметни заћуте, будале проговоре а фукара се обогати?


Vladaoci američkog kapitalizma, neko je napisao da ih je oko hiljadu, ovom prilkom država Pensilvanija, bili su ubeđeni da će poznata grupa umova, mirotvoraca svojim proglasom sa osvrtom na aktuelne probleme da potvrde predlozima i rešenjima da je kapitalizam najbolji sistem. Platili su troškove rasprave, kojom prilikom su se sastali Filip Noel Baker, prvi predsednik komiteta za razoružanje UN-a i dobitnik Nobelove nagrade za mir, Eva i Linus Pauling, nosilac Nobelovih nagrada za hemiju i mir, Aurelio Peccei, predsednik Rimskog kluba i dr.Ivan Supek kao domaćin u Dubrovniku. Nakon jednonedeljne diskusije o razoružanju, ekologiji, ljudskim pravima, solidarnosti u privredi i lokalnim sukobima sastavili su deklaraciju koja je bila prihvaćena na sednici na velikoj koferenciji 04. jula. 1976. u Filadelfiji, a povodom dvestote godišnjice nezavisnosti SAD. Zajedno sa poražavajućim zaključcima
za bogatune, sklonjeni su od javnosti također i predloženi temelji pokreta Svetskog jedinstva i ugrađena humanistička načela koja su bila predložena konferenciji, a koja se u celini oslanjaju na Isusove ideje i poruke, a evo kako glase:

I. Očuvati život i uvažavati dosadašnji napredak.
II. Zaštititi prirodu od propasti.
III. Afirmirati ljudsku jednakost i slobodu.
IV. Proširiti saućešće i solidarnost na sve ljude.
V. Tražiti istinu.
VI. Primjenjivati istraživanja i upravljati razvoj prema opštoj blagodeti.
VII. Gajiti lepotu i umjetnost.
VIII. Prenositi humanistička načela u legalne norme.
IX. Prakrtikovati svetski sporazum, saradnju i mir.
X. Biti dobar.

No, kada su vladari našim životima dobili usvojeni dokument, potpisan i od njihovog ekonomiste Dr. Milton Fridmana, zadnju sednicu je vodio Akademik dr. Ivan Supek, u kome je pisalo da je najbolji sistem za ljudski rod Samoupravni sistem, platili su troškove i dokument sakrili od javnosti.Ovo sam čuo od dr.Supeka u intervjuu koji je emitovan na HRT-ziji, dve godine pre njegove smrti 2007. No, nigde ne mogu da nađem pisani dokument, niti na internetu.
Nije čudo, kada ni visokoobrazovani, čak ni doktoranti na sociologiji ili filozofiji, a novinari-analitičari nisu vredni ni spomena, ta i velika većina rukovodećih kadrova u tadašnja samoupravna preduzeća reći će vam da je bila problem radnička klasa, radnici nisu hteli da rade, mogli su da zabušavaju, primitivni su da samoupravljaju. A da nikako im ne dolazi do pameti da se zapitaju kako to u nekim gradovima Srbije koji važe za sociološki zaostalije sredine, kao što su Vranje i Pirot, u odnosu na ljude u gradovima Vojvodine, a pogotovu Slovenije, radile su nauspešnije, naprofitabilnije fabrike, da spomenem samo SIMPO, JUMKO, KOŠTANA, ALFA u Vranju i “1 Maj” i “Tigar” u Pirotu. Dokumnetarni film snimljen u fabrici “1 Maj” u kome se vide zdravi radni uslovi u fabrici, no i beksprekorno čist i uređen radnički restoran kalorične hrane, pa prekrasan park sa cvećem, travnjakom, jezercetom u kome plove labudovi, sa klupama za odmor posle ukusnog obroka, prikazivan je učenicima koledža u SAD, kao primer odličnih uslova za rad i lepog života svih zapošljenih, a pritom i visokoprofitabalna fabrika tekstila.
timotije timotije 10:45 09.04.2014

Re: ..

-Država ti treba osigurati besplatno zdravstvo , školstvo , upravu ...
-Što će ti država ako to nije u stanju pružiti svojim građanima ... , pa
nije uloga uloga države da lovu prebacuje iz budžeta na privatne račune kao
što se danas radi .... i pjeva o junačkoj prošlosti


Zemlja Srbija je fenomen:

Ima predsednika koji ne zna engleski i kralja koji ne zna srpski!

"Ima na Balkanu jedna zemlja, koja se graniči sama sa sobom. Gde žive najlepše žene, a natalitet opada. Gde nezaposleni najviše rade, gde na najplodnijoj zemlji žive ljudi koji gladuju. Gde vozovi kasne po redu vožnje. Gde svi igraju fudbal, a pobeđuju u vaterpolu, košarci, rukometu ili odbojci. Gde svi žure na posao, a niko ne stiže na vreme. Gde osmočasovno radno vreme traje dvanaest sati. Gde je zdravstvo besplatno, a lečenje skupo. Gde su novinari slobodni da napišu šta god im se naredi. Gde je svetska kriza dobila državljanstvo. Gde su javne nabavke tajne, a državne tajne javne. Gde se ratovi nikad ne završavaju. Gde se istorija ponavlja svaki dan. Gde su najbogatiji oni koji nikad nisu radili. Gde je strana valuta uzeta za domaću. Gde ljudi slave slavu, a psuju Boga. Gde pametne zbog nerazumevanja proglašavaju ludacima, a ludake sposobnima. Gde nepismeni pišu istoriju. Gde su zakoni nezakoniti, a anarhija normalno stanje. Gde vlast prezire građane kao neželjene svedoke. Gde se živi od budućnosti, jer na sadašnjost nemaju pravo. Gde se svako svakome smeška, a niko nikome ne želi dobro. Gde sudski postupci traju duže od života. Gde su samo poplave način navodnjavanja zemljišta. Gde prizivaju diktatora, a demokratiju smatraju porezom na budale. Gde smatraju da će zemlja više napredovati ako što više nazaduje. Gde nisi normalan, ako ne poludiš. Gde živiš samo zato da bi umro, gde je vreme beskonačno, a vlast besmrtna..."


Ribozom Ribozom 22:40 06.04.2014

Bila jednom jedna zemlja

Samo da smo tada imali ovu firmu iz Jagodine sto sije cerade.
Da nam sasije jednu veliku ceradu pa da zemlju nakrijemo.
Bio bi to najveci cirkus na svetu.
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:46 06.04.2014

....

Донела ми је скромно, али безбедно и угодно детињство, нови талас, Алана Форда, могућност да бесплатно студирам оно што ме је занимало


A Alana Forda donela Jugoslavija?
Ja mislio Italija.
Znam da je donela Mirka i Slavka (skoro saznah da je autor tog stripa bio u četnicima do kraja), ali za Alana Forda ...

Nemojte bre ljudi pripisivati Jugoslaviji i svoju mladost i letovanja.
Pa normalno je biti mlad, letovati i čitati stripove, nije to jugoslovenski izum.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:57 06.04.2014

Re: ....

Normalno jeste biti mlad, a normalno je i letovati, ali većina mladih ljudi u Srbiji za to danas nema mogućnosti. Dočim su mladi u Jugoslaviji tu mogućnost imali, a imali su i mogućnosti da upišu i završe fakultet, a kada ga završe da se zaposle, da se skuće, da se besplatno leče... tako da im taj "atomski zdesna" u JNA i nije toliko teško padao.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:08 06.04.2014

Re: ....

ali većina mladih ljudi u Srbiji za to danas nema mogućnosti. očim su u Jugoslaviji imali, a imali su i mogućnosti da upišu i završe fakultet, a kada ga završe da se zaposle, da se skuće, da se besplatno leče


Ovo oko školovanja mi nije jasno, a često se pominje.
Kako bre nema danas mogućnosti?
Onoliko koliko je bilo besplatno u Jugoslaviji besplatno je i sad.

To što se tiče školarine, a knjige su se i tad plaćale kao što se plaćaju i sad. Ko ne upadne u dom, a nije iz grada u kom studura, plaćao je privatan stan kao i sad.
Ne vidim ja tu neku razliku.
Sad se samo moraju ispuniti neki uslovi da bi se steklo pravo da se studira o trošku države, a uslovi se odnose na nivo znanja.
Tada su svi, pa i oni kojima je fakultet bio poslednja rupa na svirali, i koji su studirali po 15 godina, mogli da budu na državnom trošku.
Ja to pre vidim kao nedostatak tadašnej države u ondosu na sadašnju, ne kao prednost.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:12 06.04.2014

Re: ....

Nema mogućnosti zbog toga što većina roditelja dece stasale za studije nema sredstava da im plati to besplatno studiranje, a nema zbog toga jer su bez posla ili bez plate.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:19 06.04.2014

Re: ....

Nema mogućnosti zbog toga što većina roditelja dece stasale za studije nema sredstava da im plati to besplatno studiranje, a nema zbog toga jer su bez posla ili bez plate.


Pa onda tako kaži, da je ekonomska situacija loša a ne da je u Jugoslaviji bilo besplatno školovanje a sad ga nema.
I u Jugoslaviji su roditelji svojoj deci plaćali besplatno školovanje baš kao i sad.

A što je ekonomksa situacija tada bila prividno bolja je neka sasvim druga priča. U osnovi, to je bilo trošenje tuđih para, a to trošenje nije sasvim bez uticaja i na ovo sad.
Ali ne verujem da ti je to ideja bloga, pa da ne trolujem.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:46 06.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
Pa onda tako kaži, da je ekonomska situacija loša a ne da je u Jugoslaviji bilo besplatno školovanje a sad ga nema.
I u Jugoslaviji su roditelji svojoj deci plaćali besplatno školovanje baš kao i sad.

Nisam nigde rekao da je bilo besplatno, već da je u Jugoslaviji postojala realna mogućnost da se upiše i završi fakultet. Tu mogućnost su mnogi i iskoristili, eto, primera radi, i ti i ja i mnogi drugi, pa i oni koji pljuju po toj i takvoj Jugoslaviji.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:54 06.04.2014

Re: ....

Nisam nigde rekao da je bilo besplatno,

kako bre nisi?

могућност да бесплатно студирам


postojala realna mogućnost da se upiše i završi fakultet.

Postoji i sad, hajd da budemo korektni.
Nije baš preveliki broj onih koji stvarno ne mogu da školuju decu ako im je to zaista važno.
Cenim po svom okruženju a ono se stvarno ne može svrstati u boljestojeće, naprotiv.

Pitanje je šta su roditelji spremni da žrtvuju za školovanje dece, i da li su deca spremna da zaista studiraju.

Studentska stipendija je skoro pa dovoljna za najskromniju varijantu studiranja (dom, menza, kopirane skripte, bez putovanja, bez letovanja, skup garderobe, a i za vreme Jugoslavije je bilo mnogo onih koji su tako studirali)
Može se ipak veruj mi.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:59 06.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
Nisam nigde rekao da je bilo besplatno,
kako bre nisi?
могућност да бесплатно студирам


To je rekao Dragojević.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:02 07.04.2014

Re: ....

To je rekao Dragojević.


E jbg, 1:0 za tebe

Ajd da ne ponavljam, prnici mu je lepo otpisao.
milos_mijatovic milos_mijatovic 00:20 07.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
Nisam nigde rekao da je bilo besplatno,

kako bre nisi?

могућност да бесплатно студирам


postojala realna mogućnost da se upiše i završi fakultet.

Postoji i sad, hajd da budemo korektni.
Nije baš preveliki broj onih koji stvarno ne mogu da školuju decu ako im je to zaista važno.
Cenim po svom okruženju a ono se stvarno ne može svrstati u boljestojeće, naprotiv.

Pitanje je šta su roditelji spremni da žrtvuju za školovanje dece, i da li su deca spremna da zaista studiraju.

Studentska stipendija je skoro pa dovoljna za najskromniju varijantu studiranja (dom, menza, kopirane skripte, bez putovanja, bez letovanja, skup garderobe, a i za vreme Jugoslavije je bilo mnogo onih koji su tako studirali)
Može se ipak veruj mi.




Наравно да се може. Ја сам уписао факултет 2008. и никад нисам потрошио више од 5000 динара месечно (дакле стипендијица плус још нешто мало). Дешавало се да морам да бирам: карта за превоз (идем гладан на факс) или пекара (идем пешке). Могло је и да се изађе, повремено. Доообро се напијем воде пред излазак, па не морам ништа да поручим на месту (пошто смо обично били у друштву за столом, могао сам се прошверцовати без поруџбине). Мислим да нема потребе описивати шта сам јео за те паре (то је тада било мало више него сада, али не много више), блогери могу и сами израчунати. Онда сам, на трећој години добио стипендију у иностранству и опет иста прича (да не буде да је само код нас). Купим килограм пјерога са месом за, кад се прерачуна, 120-130 динара и једем по шест комада сваког дана (шест дневно да би паковање издржало недељу дана). И тако....Ето, расписао сам се али кад се само сетим како сам тада живео...
vera.nolan2 vera.nolan2 07:44 07.04.2014

Re: ....

A što je ekonomksa situacija tada bila prividno bolja je neka sasvim druga priča. U osnovi, to je bilo trošenje tuđih para, a to trošenje nije sasvim bez uticaja i na ovo sad.


Uz svo uvazavanje argumenta,slutim od samog pocetka unistavalacke,beskrupulozne privatizacije da stvari ne stoje bas tako.U mom gradu,sve do jedne fabrike su unistene ,svedene do u bescenje,kupljene od beskrupuloznih kojekakvih profesionalnih anonimusa na namestenim tenderima ,najcesce rasturili i prodali sve u bescenje(i na otpad),oteli zemljiste izgradili i prodavali stanove .Cela Yu je dugovala 20 milijardi $,a sad ,svaka drzava duguje i preko te sume ,sad u evrima!

Taj socijalisticki dug,pre bih rekla da je otisao ,veci deo na elitni zivot Tita i oligarhije(pa samo ono atomsko skloniste ispod Biokova,Topcidersko...,vile i ostale znamenitosti...).

Yu je i proizvodila i izvozila skoro sve sto je trebalo za opstu potrosnju,a sad uvozimo usisivace,frizidere,fen...cak i voce i povrce...(sa floskulom lazne konkurencije i zarade uvoznika) i sve potrepstine nistavnog kvaliteta ! Najprofitabilnije firme su prodate,a drzava i budjet bi i sad mogli da se izdrzavaju od istih.Neki dobar i posten (i ako sme)ekonomista, sigurna sam da bi mogao dokazati i ovu sumnju.
Fabrike unistene,radnici na ulicu,zemlja prezaduzena(bez ulaganja u privredu,sve otislo u vetar) i naravno da je delovao princip "solve et coagula" ,sve unisti,napravi na brzinu(da otimacina lakse prodje) burzoasku "elitu",a posle cemo polako,prodavati radno roblje stranim insvestitorima,praviti im infrastrukturu,sve obezbediti da ovde profit(sem provizija)nista ne ostane..banke krvopijski izvlace novac i sto rekao jedan bloger,vise nismo treci vec cetvrti svet!
Zemlja je namerno i svesno unistena od domacih politickih elita i stranih saptaca, a narod osiromasen do gole koze ,sad na pijaci roblja ...
Milan Karagaća Milan Karagaća 09:33 07.04.2014

Re: ....

Onoliko koliko je bilo besplatno u Jugoslaviji besplatno je i sad.

Redovni studenti nisu plaćali školarinu , a vanredni jesu ali je to bilo daaaleko manje nego što je sada.
Evo školarina na državnim fakultetima za prošlu godinu:
Arhitektonski fakultet =240.000
Elektrotehnički fakultet =99.000
Fakultet bezbednosti =106.500
Fakultet organizacionih nauka =141.000
Fakultet političkih nauka =100.000
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja =164.900
Farmaceutski fakultet =145.000
Filološki fakultet =119.000
Filozofski fakultet =118.548
Građevinski fakultet =100.000
Fizički fakultet=54.000
Hemijski fakultet =60.000
Mašinski fakultet =60.000
Medicinski fakultet =125.000
Pravoslavni bogoslovski fakultet =112.800 (i oni se dali u biznis)
Plus knjige, skripte pa udžbenici jer svaki profesor hoće da se kupi baš njegov udžbenik, plus studenski dom ko ga dobije, hrana i sve ostalo.
E u moje vreme se nije plaćalo toliko za vanredne studente bilo je podnošljivo i simbolično plačanje za prijavu ispita.
jkt2010 jkt2010 10:43 07.04.2014

Re: ....

Milan Karagaća
Onoliko koliko je bilo besplatno u Jugoslaviji besplatno je i sad.

Redovni studenti nisu plaćali školarinu , a vanredni jesu ali je to bilo daaaleko manje nego što je sada.
Evo školarina na državnim fakultetima za prošlu godinu:
Arhitektonski fakultet =240.000
Elektrotehnički fakultet =99.000
Fakultet bezbednosti =106.500
Fakultet organizacionih nauka =141.000
Fakultet političkih nauka =100.000
Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja =164.900
Farmaceutski fakultet =145.000
Filološki fakultet =119.000
Filozofski fakultet =118.548
Građevinski fakultet =100.000
Fizički fakultet=54.000
Hemijski fakultet =60.000
Mašinski fakultet =60.000
Medicinski fakultet =125.000
Pravoslavni bogoslovski fakultet =112.800 (i oni se dali u biznis)
Plus knjige, skripte pa udžbenici jer svaki profesor hoće da se kupi baš njegov udžbenik, plus studenski dom ko ga dobije, hrana i sve ostalo.
E u moje vreme se nije plaćalo toliko za vanredne studente bilo je podnošljivo i simbolično plačanje za prijavu ispita.


Dzabe. Al stvarno: Dal da kupim polovan auto star 10 godina ili da zavrsim fakultet?

I cene i kvalitet treba da se podignu barem 5 puta.
plishani plishani 15:24 07.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
A Alana Forda donela Jugoslavija?
Ja mislio Italija.

Verovatno je mislio na srpskohrvatski prevod Alana Forda, rad Nenada Briksija, koji je cesto bio bolji od samog originala. Inace, strip Alan Ford u svetu i nije bas toliko relevantan.
urbana_gerila urbana_gerila 16:22 07.04.2014

Re: ....

plishani
hoochie coochie man
A Alana Forda donela Jugoslavija?
Ja mislio Italija.

Verovatno je mislio na srpskohrvatski prevod Alana Forda, rad Nenada Briksija, koji je cesto bio bolji od samog originala. Inace, strip Alan Ford u svetu i nije bas toliko relevantan.


često?!?
uvek je bio bolji od originala, nenad brixy je svojim prevodom likovima dao karakter o kojem je max bunker(l.s.) mogao samo da sanja.
strip je osim u italiji i (ex)yu, gde još sa manjim uspehom izlazi, kratko i bez uspeha izlazio, koliko znam, i u francuskoj, danskoj, brazilu i grčkoj.

dragojević je bio deo kulture u kojoj su citati iz alan forda predstavljali neku vrstu društvene inicijacije, zbog toga je i napisao to što je napisao, no, jbg, nije ta žvaka za s...vakoga.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:37 07.04.2014

Re: ....

Ето, расписао сам се


I neka si.

I u moje vreme, ono "srećno" je bilo slično.
Studentske sobice u kojima su stanovali oni koji nisu uspeli da upadnu u dom, a koji su bili deca najšireg sloja, radnika i seljaka, su najčešće bile neke šupice tek malo preuređene.
Kupatilo uglavnom nije bilo na raspolaganju a jedina dostupna voda je bila česma u dvorištu. Kad se preko zime zaledi odleđavaj pomoću trikova ili neumiven na faks.
I sad se setih četkica za zube u zadnjem džerpu farmerki.

Kreneš na umivanje na tu česmu, iz sobe poneseš šte ti treba, sapun, peškir četkicu, i kad završiš sa pranjem zuba najzgodnijeje da četkicu odložiš u zadnji džep farmerki.
Ali problem je što se često zaboravi da se izvadi,pa nije bila retka situacija da vidiš čoveka na fakultetu sa četkicom za zube u zadnjem džepu



mirelarado mirelarado 00:00 08.04.2014

Re: ....

uvek je bio bolji od originala, nenad brixy je svojim prevodom likovima dao karakter o kojem je max bunker(l.s.) mogao samo da sanja.


Ово је, ипак, претеривање. Бриксијев превод је сјајан и у великој мери веран оригиналу. Има мноштво дословно пренесених италијанских фраза које онда нама звуче као нешто изузетно и оригинално. Преводилац ту није имао шта да додаје и надограђује. Осим тога, поред црног хумора и сатире, основну вредност тог стрипа чини Бункеров мајсторски мрачни цртеж. Зато и јесу постале легендарне управо те почетне епизоде које је он цртао. Потоњи цртачи нису били тако успешни.
urbana_gerila urbana_gerila 00:27 08.04.2014

Re: ....

mirelarado

Ово је, ипак, претеривање. Бриксијев превод је сјајан и у великој мери веран оригиналу. Има мноштво дословно пренесених италијанских фраза које онда нама звуче као нешто изузетно и оригинално. Преводилац ту није имао шта да додаје и надограђује.


da si muško, i da na pitanje da li je veličina bitna odgovoriš da nije, ja bih rekao još jedan sa malim.
ovde ću reći - još jedan prevodilac sa italijanskog.

mirelarado
Осим тога, поред црног хумора и сатире, основну вредност тог стрипа чини Бункеров мајсторски мрачни цртеж. Зато и јесу постале легендарне управо те почетне епизоде које је он цртао. Потоњи цртачи нису били тако успешни.


tih početnih epizoda i nije bilo tako malo, mislim 75, sa ostalim sam saglasan.
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:45 08.04.2014

Re: ....

I cene i kvalitet treba da se podignu barem 5 puta.

cene hoće, ne brini, a što se kvaliteta tiče nisam siguran da neće biti lošiji bar nekoliko puta.
mirelarado mirelarado 08:58 08.04.2014

Re: ....

da si muško, i da na pitanje da li je veličina bitna odgovoriš da nije, ja bih rekao još jedan sa malim.
ovde ću reći - još jedan prevodilac sa italijanskog.


Мени је, опет, помало жао мушкараца зато што им се све на свету своди на питање чији је већи. ;-)) Лепота Бриксијевог превода није у надгорњавању с оригиналом и његовом улепшавању, већ у његовом изванредном разумевању, изузетном смислу за хумор и способности да све то пренесе у други језик, тако да читалац стиче утисак да је текст писан на хрватском. Пошто је реч о стрипу, његово умеће је још веће, јер је био ограничен величином "облачића" у које текст мора да стане. Ја тај превод волим, а оно што си ти написао није похвала, зато сам реаговала.

P.S. Војиславе, извини за трол. :)


urbana_gerila urbana_gerila 09:24 08.04.2014

Re: ....

mirelarado

Мени је, опет, помало жао мушкараца зато што им се све на свету своди на питање чији је већи. ;-))


izgleda da me nisi razumela - ja nisam mislio na auto.
mirelarado mirelarado 09:30 08.04.2014

Re: ....

urbana_gerila
mirelarado

Мени је, опет, помало жао мушкараца зато што им се све на свету своди на питање чији је већи. ;-))


izgleda da me nisi razumela - ja nisam mislio na auto.




Није ваљда?! :))))))
charlie charlie 20:04 08.04.2014

Re: ....

hoochie coochie man
Донела ми је скромно, али безбедно и угодно детињство, нови талас, Алана Форда, могућност да бесплатно студирам оно што ме је занимало


A Alana Forda donela Jugoslavija?
Ja mislio Italija.
Znam da je donela Mirka i Slavka (skoro saznah da je autor tog stripa bio u četnicima do kraja), ali za Alana Forda ...

Nemojte bre ljudi pripisivati Jugoslaviji i svoju mladost i letovanja.
Pa normalno je biti mlad, letovati i čitati stripove, nije to jugoslovenski izum.


Да !
Комунци мисле да је то било само у Југославији !
Сећам се када сам био мали и почео да доносим закључке (на основу онога што ми је презентовано), мислио сам, односно, био сам убеђен да се само ми, деца, у Југославији играмо, да само ми имамо извиђаче, горане и слично - а да се капиталистичка деца никада не играју јер већ од 12-так година морају да раде за грозног капиталисту по 12 сати.
Сада када се присетим тога испирања наших дечјих мозгова, није ни чудо како нисам био у стању да се запитам - да ли су се та капиталистичка деца играла чак и пре своје 12-те.
Ужас !
Убеђен сам да ови остарели комунци и даље мисле да су деца волела да се играју због драгог (им) друга Тите, а не због тога што су деца.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:24 08.04.2014

Re: ....

mirelarado

Мени је, опет, помало жао мушкараца зато што им се све на свету своди на питање чији је већи. ;-))
P.S. Војиславе, извини за трол. :)

Ma, kakv trol, to pitanje zahteva poseban blog, ako ne i serijal.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:49 06.04.2014

Сва та...

... поређења су потпуно неумесна.

Јер ондашња СФРЈ и данашња Србија, са својом постСФРЈ историјом, јесу две светлосним вековима удаљене ствари. Србија Осме седнице, Србија задртог комунизма, Србија насилног братства-јединства, Србија тенкова на улицама, Србија Книна и Вуковара и Карлобага-Огулина-Вировитице, Србија опсаднутог Сарајева, Србија прекодринских Срба, Србија избеглица, Србија ДБа и Аркана и Белих Орлова, Србија мрштаваца са увученим тренеркама, Србија санкција и хиперинфлације, Србија девиза и бензина на улицама, Србија демонстрација и рестрикција струје, Србија лупања у шерпе и полицијских прогона, Србија НАТО бомбардовања и рушења, Србија убијених Ћурувије и Ђинђића, Србија Младића и доктора Дабића, Србија Хага и Сребрнице, Србија надобудних економских зналаца, Србија углађених октобарских демократа-лопова, Србија Шарића, Бојовића, Улемека, Звездана, Амстердама... и то поредиш са СФРЈ државом, која од 1945. није имала унутрашњих немира, ратова, страдања и погибељи?

Па наравно да је та мирнодопска СФРЈ далеко испред убоге ратом и сваком другом несрећом исцрпљене Србије.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:01 06.04.2014

Re: Сва та...

... jesu, neumesna su. Jugoslaviju je moguće upoređivati sa EU, a ne sa današnjom Srbijom.
tsunade tsunade 23:19 06.04.2014

Re: Сва та...

jesu, neumesna su. Jugoslaviju je moguće upoređivati sa EU, a ne sa današnjom Srbijom.


ne znam za eu, ali sfrj je imala sistem/sustav toliko duboko poremećen i neodrživ, da posledice toga upravo živimo. u korenu svega što mi danas registrujemo kao problem, po meni, leži samoupravni socijalizam u našim glavama. živ je. umro nije.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:28 06.04.2014

Re: Сва та...

Vojislav Stojković
... jesu, neumesna su. Jugoslaviju je moguće upoređivati sa EU, a ne sa današnjom Srbijom.

:))))))))
Југославија у којој смо по фармерице и кафу ишли у Трст, Југославија пар-непар штедње бензина, Југославија енергетских рестрикција, Југославија у којој си стан или посао добијао као члан једне једине партије, Југославија дириговане економије, Југославија неискреног братство-јединствовања, Југославија "југа" и "кеца" са којих отпадају ретровизори одмах по изласку из фабрике... та Југославија?

Југославије је била вешти политички феномен једног доба, успешна и мажена у неким сферама због свог "неутралног" положаја. Како је за њим нестајала потреба, тако је и она слабила. Кога је крајем осамдесетих било брига за несврстане и наш неутрални положај? Берлински зид је падао, а ми смо га, будаласто, из све снаге придржавали да се не уруши :)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:35 06.04.2014

Re: Сва та...

Predrag Brajovic

Југославија у којој смо по фармерице и кафу ишли у Трст,

Ako prednosti i nedostatke Jugoslavije ceniš kroz farmerice i kafu iz Trsta, onda OK.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:40 06.04.2014

Re: Сва та...

tsunade
sfrj je imala sistem/sustav toliko duboko poremećen i neodrživ, da posledice toga upravo živimo. u korenu svega što mi danas registrujemo kao problem, po meni, leži samoupravni socijalizam u našim glavama. živ je. umro nije.

Ne bih ja Jugoslaviju svodio samo na njenu ideologiju. Ideologije se mogu menjati, a i ekonomski sitem. Mnoge države koje su bile daleko ortodoksnije po pitanju socijalističkog sustava/sistema su se održale, a sistem, kao i ideologoju, su promenile.
princi princi 23:42 06.04.2014

Re: Сва та...

ne znam za eu, ali sfrj je imala sistem/sustav toliko duboko poremećen i neodrživ, da posledice toga upravo živimo. u korenu svega što mi danas registrujemo kao problem, po meni, leži samoupravni socijalizam u našim glavama. živ je. umro nije.

Umno poremećen, dodao bih. Najcrnje je što ljudi ni dan danas ne kapiraju koliko je to duboko i suštinski nakaradan sistem bio. Ne samo samoupravni socijalizam nego i ta navučenost na kredite, totalno odsustvo bilo kakve tržišne ideje. Ljudi su se tada oblačili po komisionima, cvetala je siva ekonomija samo tako, ogromne pare su se odlivale u Trst, Minhen, London, neefikasnost privrede, masovna nezaposlenost: SFRJ je posle 1970. izvezla 2 miliona nezaposlenih (to je otprilike 10% populacije) u Nemačku, Belgiju, Francusku i Švajcarsku, jezive regionalne razlike (Slovenija koja je uvozila Šiptare i Bosance, dok je Kosovo 1981. imalo stopu nezaposlenosti od bezmalo 40%), preko 50% GDP-ja su pravile Hrvatska (sa svojim turizmom) i Slovenija, nepostojeća mreža puteva (autoput BG-ZG je morao da sačeka krah države). I da, ovi mali monstrumi od državica su direktna posledica SFRJ.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:44 06.04.2014

Re: Сва та...

Ako prednosti i nedostatke Jugoslavije ceniš kroz farmerice i kafu iz Trsta, onda OK.


E baš me zanima, ali svarno, bez ironije, šta biste rekli vi jugonostalgičari za sadašnju Srbiju da se u njoj ne mogu kupiti obične pantalone, nego da se za njih mora ići u drugu državu.
Ili da se, recimo, sada prema vama država ponaša onako kao što se Jugoslavija odnosila prema onima koji su o stanju u njoj govorili kao što vi sada govorite o stanju o ovoj državi.

Ja naravno smatram da se svima mora omogućiti da kažu šta misle, ali zato što to smatram ne mogu ništa lepo da mislimo državi gde je mišljenje bilo zabranjeno.
Vi vidim hvalite tu državu, pa mi je logično da biste prihvatili da se i vama zabrani kritikovanje vlasti i državne politike.

princi princi 23:47 06.04.2014

Re: Сва та...

A najsmešnije su mi ove baje poput ovog idiota Dragojevića koji priča kako je završio 2 fakulteta, kao da to studiranje somu niko nije morao da plati, kao da ti profesori koji su ga učili, kao da ti metri filma koje je potrošio tokom studija, kao da ta kamera kojom je snimao, i ta zgrada u kojoj je studirao nije ništa koštala. Tu vidiš da ili imaš posla s jednim teškim đubretom i demagogom ili da je u pitanju jedna ordinarna budala. I u jednom i u drugom slučaju čitanje/slušanje istog je čisto gubljenje vremena.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:51 06.04.2014

Re: Сва та...

hoochie coochie man

E baš me zanima, ali svarno, bez ironije, šta biste rekli vi jugonostalgičari za sadašnju Srbiju da se u njoj ne mogu kupiti obične pantalone, nego da se za njih mora ići u drugu državu.


Ako te zanima, evo šta je jedan jugonostalgičar o tome odavno rekao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:57 06.04.2014

Re: Сва та...

Vojislav Stojković
Ako prednosti i nedostatke Jugoslavije ceniš kroz farmerice i kafu iz Trsta, onda OK.

Знаш, колико је то била једна неозбиљна држава -- и колико смо, и данас, то ми сами -- говори да Аутопут братства-јединства никад није био завршен. Да је био, мислим да се СФРЈ и не би распала! :)))

Пази, Коридор 10 је несуђени део тог аутопута???
Јеботе, земља која нема, по својој територији, од границе до границе, нормалан, непрекинути аутопут?! Брука!

Узгред, да обавестим пучанство, како је несретни Коридор 10 скинут са списка приоритетних саобраћајнице ЕУа. Видели људи да их зајебавамо, па дигли руке од нас. Оде "наш" саобраћај на Бугарску.

Поздравили нас Мрка, Веља и остали...
Требало би их све похапсити и стрпати у затвор због штете коју су незнањем и лоповлуком починили.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:03 07.04.2014

Re: Сва та...

Predrag Brajovic

Знаш, колико је то била једна неозбиљна држава --


"Da je Jugoslavija bila sto puta gora nego što je bila, opet bi bila sto puta bolja od svega što je nakon nje nastalo. To što mi živimo, to u čemu živimo, to još nema svoga naučnog imena."

Abdulah Sidran
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:07 07.04.2014

Re: Сва та...

princi
čitanje/slušanje istog je čisto gubljenje vremena.

Si pokušao sa gledanjem:

?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:12 07.04.2014

Re: Сва та...

Vojislav Stojković
Predrag Brajovic

Знаш, колико је то била једна неозбиљна држава --


"Da je Jugoslavija bila sto puta gora nego što je bila, opet bi bila sto puta bolja od svega što je nakon nje nastalo. To što mi živimo, to u čemu živimo, to još nema svoga naučnog imena."

Abdulah Sidran

:))))))))))
Шта фали, ког qрца, Словенцима или Хрватима???

SLO ПРОСЕЧНА ПЛАТА 1.045 €
CRO ПРОСЕЧНА ПЛАТА 870 €
MNE ПРОСЕЧНА ПЛАТА 480 €
А Србија?

Ех...
Одвратни су ми сви маторци који неприкосновено жале и уздижу своју младост.
Нема је. Била па прошла. Та младост.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 00:19 07.04.2014

Re: Сва та...

Predrag Brajovic

Ех...
Одвратни су ми сви маторци који неприксновено жале и уздижу своју младост.
Нема је. Била па прошла. Та младост.

Eh, štovani moj Brajoviću, i vi mladi, jednog dana, ako vas geni i okolnosti posluže, bićete stari.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:34 07.04.2014

Re: Сва та...

Vojislav Stojković
Eh, štovani moj Brajoviću, i vi mladi...

:)))))))
А, па не, нисам ја тако млад: летовање Бадија, Јакљан, Корчула, кампови у Јазу и Дубровнику, у Пореч и Трст -- по кафу и фармерице, потом слет и ЈНА (Нашице па Осијек), скијање у Словенији и Босни -- Крањска Гора и Јахорина, путовања -- од Грчке преко Пољске до Оксфорда... и тако: припадали смо, тада, вероватно вишој класи. Нисмо имали новчаних проблема. Спадали смо у оне ретке који су тада били предузетници. И ту смо смелост, једном приликом, скупо платили :)

Знаш, ја не осећам никакав дуг према оној СФРЈ.
Никакав.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana