Film

Atomski zdesna

Vojislav Stojković RSS / 06.04.2014. u 21:50

"Атомски здесна” је једна од најапсурднијих и, стога, најшармантнијих команди из пешадијске обуке „покојне” ЈНА. Када атомска бомба пада с десне стране, војници се баце налево и обрнуто, па преживе. Мени је било згодно да употребим ту команду како бих рекао да смо сви ми дочекали капитализам на ногама, насмејани, нико није „залегао” и сви смо „погинули”.


Шта је вама дала а шта одузела СФРЈ?

Донела ми је скромно, али безбедно и угодно детињство, нови талас, Алана Форда, могућност да бесплатно студирам оно што ме је занимало, да завршим два факултета (психологија и режија, прим. аут.), да летујем у кампу на Мљету сваке године по месец дана за ситне новце. Много тога. Одузела ми је могућност да кредит за стан плаћам у швајцарским францима и дрхтим сваког првог у месецу да ли ћу успети да платим рату, дакле, лишила ме је саспенса и узбуђења. Лишила ме је привилегије да целе године отплаћујем кредит за 10 дана летовања, па да га зато још више ценим и памтим читаве године. И још много тога.

 Шта вам данас Србија даје и да ли вам нешто одузима?

Живим у земљи коју имам и трудим се да буде боља него што јесте. То је оно што радимо сви ми који волимо своју земљу.......

.... Многи од припадника моје генерације нису могли да испоље своје амбиције и таленте, сурово време их је једноставно самлело, а обогатили су се најглупљи, најнедуховитији и најнеталентованији

(Srđan Dragojević, Politika)



Komentari (394)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

petronijevic001 petronijevic001 00:40 07.04.2014

Re:

Mnogo su dosadni jugonostalgičari sa tom famom o SFRJ.Mnogo je to preuveličano i ulepšano.


princi princi 00:52 07.04.2014

Re:

Mnogo su dosadni jugonostalgičari sa tom famom o SFRJ.Mnogo je to preuveličano i ulepšano.

Ma, totalno. Srbi generalno imaju 2 problema, mentalna: prvi je sa konceptom vraćanja dugova, konceptom kamate, cene novca... Ne kapiraju da se preuzeti dug mora i vratiti. Veličaju onog ko je uzimao dug i čašćavao kao pijan (Tita) ne kapirajući da se on zaduživao na svačiji račun. Drugi mentalni problem Srba je povezivanje uzroka i posledice, odnosno kauzalne veze: upravo su ti dugovi, odnosno njihovo dolaženje na naplatu, doveli do onoga do čega je došlo. Zato mi se i čini da veličanje Jugoslavije i nije pitanje neke nostalgije nego bazične inteligencije.
blogovatelj blogovatelj 00:56 07.04.2014

Re: Сва та...

Ako prednosti i nedostatke Jugoslavije ceniš kroz farmerice i kafu iz Trsta, onda OK.


Pa to kao nije bila Jugoslavija?
I ako ti se registracija zavšava neparnim brojem, onda ne smeš da voziš četvrtkom i parnim vikendima, ili tako nešto.
Pa zamisli koji je to nivo diktature kad ti država odredi kad kola smeš da voziš?
To nije Jugoslavija bila? I buđave Lakost majice iz Stambola. I što platiš kola danas, pa ih dobiješ za dve godine. A ako imaš vezu, onda odmah.
Muka mi je od vaših veza i vezica i par nepara i žiralnih kurseva i kuraca palaca i samo kukanja kako je ono bilo savršeno.
Kad je bilo savršeno što je sve otišlo u pizdu materinu, imate neko objašnjenje za to?
blogovatelj blogovatelj 05:19 07.04.2014

Re:

Veličaju onog ko je uzimao dug i čašćavao kao pijan (Tita) ne kapirajući da se on zaduživao na svačiji račun.


A bilo je dovoljno da onog ko čašćava lupaš po ramenu i kažeš mu "to care, jesi legenda" i pivo odmah stiže.
Posle su devedesetih bili mamurni. Sad kad ih je mamurluk prošao, sve misle bila super pijanka, a niko da se zapita otkud onome pare u kafani i ko je platio ceh.
sevarlica sevarlica 07:31 07.04.2014

Re: Сва та...

Па наравно да је та мирнодопска СФРЈ далеко испред убоге ратом и сваком другом несрећом исцрпљене Србије.


Koliko se sećam, Srbija u SFRJ je imala 1.000.000 stanovnika manje a 5.000.000 mušterija više, dok je Srbija posle SFRJ imala 1.000.000 stanovnika više i 5.000.000 mušterija manje. E sad možda grešim ali to je dovoljno dobar poletak za totalnu propast društva.
tsunade tsunade 07:45 07.04.2014

Re: Сва та...

Umno poremećen


hronično. pre nekog vremena, recimo par godina, znači u sred on going tranzicije, pročitala sam u novinama da su se radnici u jednom privatnom preduzeću sindikalno organizovali i okupili sa idejom da smene direktora. toliko je ta bolest ukorenjena.

Moj profesor miodrag zec je sve lepo objasnio u prvih par minuta ove briljantne analize

LINK

tsunade tsunade 07:47 07.04.2014

Re: Сва та...

Ne bih ja Jugoslaviju svodio samo na njenu ideologiju. I


žao mi tržišta.

al šta se grbo rodi, vreme ne ispravi.

Mnoge države koje su bile daleko ortodoksnije po pitanju socijalističkog sustava/sistema su se održale, a sistem, kao i ideologoju, su promenile.


istina živa. i ja tvrdim da je nas ruska čizma gazila, mi bismo se iz kloake daleko lakše izvukli.
milisav68 milisav68 07:48 07.04.2014

Re: Сва та...

princi
SFRJ je posle 1970. izvezla 2 miliona nezaposlenih (to je otprilike 10% populacije)

Ne posle, nego do 1970. godine (od `62.), i tada su doznake činile 50% deviznog priliva, da bi se smanjile na 25% 1978. godine.
tsunade tsunade 08:11 07.04.2014

Re:

a niko da se zapita otkud onome pare u kafani i ko je platio ceh.


ko ruski plemići u egzilu.

ne znam. po prirodi nisam ni romantična ni nostalgična uvek mi se razum umeša u sećanje na dobre viršle i kobasice. jeste, bile su dobre, dobro su se prodavale al niko se nije setio da sačuva recepturu jer alajbegova slama.

gledam neke emisije kulinarske iz bavarske, tamo se recepture za njihove kobasice prenose s kolena na koleno od 17 veka u privatnim mesarama. zašto? jer neko od toga živi i što je najvažnije IMA SVEST O TOME.
hajkula1 hajkula1 08:37 07.04.2014

Re: Сва та...

tsunade
jesu, neumesna su. Jugoslaviju je moguće upoređivati sa EU, a ne sa današnjom Srbijom.


ne znam za eu, ali sfrj je imala sistem/sustav toliko duboko poremećen i neodrživ, da posledice toga upravo živimo. u korenu svega što mi danas registrujemo kao problem, po meni, leži samoupravni socijalizam u našim glavama. živ je. umro nije.



I 500 godina pod Turcima.

blogovatelj blogovatelj 08:54 07.04.2014

Re: Сва та...

i tada su doznake činile 50% deviznog priliva, da bi se smanjile na 25% 1978. godine.


U mojoj srednjoj školi je postojalo odeljenje u kojem su bili samo državljani Libije. Devojka koja se zabavljala sa jednim od njih je radila i kao diler deviza. Kupi od momka dolare za 5% više od zvaničnog kursa, a proda po 10%.
milisav68 milisav68 09:01 07.04.2014

Re:

tsunade

ne znam. po prirodi nisam ni romantična ni nostalgična uvek mi se razum umeša u sećanje na dobre viršle i kobasice. jeste, bile su dobre, dobro su se prodavale al niko se nije setio da sačuva recepturu jer alajbegova slama.

gledam neke emisije kulinarske iz bavarske, tamo se recepture za njihove kobasice prenose s kolena na koleno od 17 veka u privatnim mesarama. zašto? jer neko od toga živi i što je najvažnije IMA SVEST O TOME.

Nije problem u recepturi (ili svesti), već u ceni.

Koliko koštaju te kobasice u privatnim mesarama (po receptima iz 17. veka)?


tsunade tsunade 12:42 07.04.2014

Re:

Koliko koštaju te kobasice u privatnim mesarama (po receptima iz 17. veka)?


ma koliko može da košta kobasica? od pet centi do pet dolara ako je pravljena od bifteka neke egzotične životinje i to je plafon. al to je za nas koji volimo kobasice neelastična potrošnja i ne žalimo para
princi princi 15:56 07.04.2014

Re: Сва та...

i tada su doznake činile 50% deviznog priliva, da bi se smanjile na 25% 1978. godine.

Ako ništa drugo, SFRJ je u sve ozbiljnije udžbenike ekonomije ušla kao prva zemlja u svetu koja je masovno i neštedimice izvozila svoju nezaposlenost.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:29 07.04.2014

Re:

princi
Zato mi se i čini da veličanje Jugoslavije i nije pitanje neke nostalgije nego bazične inteligencije.


Čija je, u promišljanju vlastitog života, bazična inteligencija sporna?
Onih koji su u toj Jugoslaviji radili i zarađivali za sebe i svoju porodicu i koji su imali besplatno lečenje, mogućnost školovanja za svoju decu, izvesnu starost sa kakvom-takvom penzijom ili ovo danas?

Zaista šta je danas u Srbiji izvesno?




princi princi 17:34 07.04.2014

Re:

Čija je, u promišljanju vlastitog života, bazična inteligencija sporna?
Onih koji su u toj Jugoslaviji radili i zarađivali za sebe i svoju porodicu i koji su imali besplatno lečenje, mogućnost školovanja za svoju decu, izvesnu starost sa kakvom-takvom penzijom ili ovo danas?

Zaista šta je danas u Srbiji izvesno?

Vojislave, izvinite, ali meni je potpuno sumanuto da s vama vodim ovakve razgovore: zar vama treba da objašnjavam da ne postoji takva stvar kao što je besplatno lečenje ili školovanje, da sve to košta (i da je jedino pitanje ko i kako to plaća), da je izvesnost te penzije bila čista iluzija, da je ekonomska i svaka druga stabilnost zemlje koja je u 15 godina imala bar 3 denominacije (zbog galopirajuće inflacije) bila takođe čista iluzija, kao i to bratstvo i jedinstvo (tako je bar pokazala empirija)? Mislim, u redu je da se tako nešto objašnjava nekom Karagaći, ili Dragecu, ali vi me zaista iznenađujete (osim ako ovo što pišete ne pišete samo provokacije radi i što vam je dosadno).

Šta je na bilo kojoj tački zemaljske kugle danas izvesno?
AlexDunja AlexDunja 17:50 07.04.2014

Re:


Vojislave, izvinite, ali meni je potpuno sumanuto da s vama vodim ovakve razgovore: zar vama treba da objašnjavam da ne postoji takva stvar kao što je besplatno lečenje ili školovanje, da sve to košta (i da je jedino pitanje ko i kako to plaća), da je izvesnost te penzije bila čista iluzija, da je ekonomska i svaka druga stabilnost zemlje koja je u 15 godina imala bar 3 denominacije (zbog galopirajuće inflacije) bila takođe čista iluzija, kao i to bratstvo i jedinstvo (tako je bar pokazala empirija)? Mislim, u redu je da se tako nešto objašnjava nekom Karagaći, ili Dragecu, ali vi me zaista iznenađujete (osim ako ovo što pišete ne pišete samo provokacije radi i što vam je dosadno).

Šta je na bilo kojoj tački zemaljske kugle danas izvesno?


auuuu. što si pristojan

nešto se desilo?
Milan Karagaća Milan Karagaća 18:10 07.04.2014

Re:

Mislim, u redu je da se tako nešto objašnjava nekom Karagaći, ili Dragecu, ali vi me zaista iznenađujete (osim ako ovo što pišete ne pišete samo provokacije radi i što vam je dosadno).

A čime ti argumentuješ da si pametniji i obrazovaniji od nas, jer iz tvojih komentara , osim prilične nepristojnosti, to se ne vidi.Pa hajde barem nam kaži malo pobliže o svom CV pa da te onda svi na blogu poštujemo i nema nekome da padne na pamet da ti oponira.
ciracirafm ciracirafm 19:01 07.04.2014

Re: Сва та...

Predrag Brajovic
Vojislav Stojković
Ako prednosti i nedostatke Jugoslavije ceniš kroz farmerice i kafu iz Trsta, onda OK.

Знаш, колико је то била једна неозбиљна држава -- и колико смо, и данас, то ми сами -- говори да Аутопут братства-јединства никад није био завршен. Да је био, мислим да се СФРЈ и не би распала! :)))

Пази, Коридор 10 је несуђени део тог аутопута???
Јеботе, земља која нема, по својој територији, од границе до границе, нормалан, непрекинути аутопут?! Брука!

Узгред, да обавестим пучанство, како је несретни Коридор 10 скинут са списка приоритетних саобраћајнице ЕУа. Видели људи да их зајебавамо, па дигли руке од нас. Оде "наш" саобраћај на Бугарску.

Поздравили нас Мрка, Веља и остали...
Требало би их све похапсити и стрпати у затвор због штете коју су незнањем и лоповлуком починили.


Apsurdno je da su Ilic i Mrkonjic za 10 godina izgradili skoro isto toliko kilometara autoputa koliko i Broz u Srbiji za svoje vladavine.Prvi put se u ovoj drljavoj Srbiji radi da se Ibarska magistrala jednim normalnim autoputem...Broz nije umeo da napravi ni Jadransku magistralu,a o autoputu Zagreb - Split da se i ne govori.
maksa83 maksa83 19:29 07.04.2014

Re: Сва та...

Apsurdno je da su Ilic i Mrkonjic za 10 godina izgradili skoro isto toliko kilometara autoputa

Ilić i Mrkonjić su TAKO KAPITALNO zajebali stvar sa Koridorom 10 da ćemo da se pušimo. Plaćaćemo njihovu pizdariju kroz nos.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:09 07.04.2014

Re: Сва та...

maksa83
Apsurdno je da su Ilic i Mrkonjic za 10 godina izgradili skoro isto toliko kilometara autoputa

Ilić i Mrkonjić su TAKO KAPITALNO zajebali stvar sa Koridorom 10 da ćemo da se pušimo. Plaćaćemo njihovu pizdariju kroz nos.

Неко треба да демантује ову мапу и текст:


The new Trans-European Transport Network – TEN-T. A three day conference in Tallinn, Estonia this week consolidates plans after the bruising EU budget negotiations earlier in the year. After some jockeying, transport emerged pretty much intact: basically there’s €26bn to spend 2014-20 which will be leveraged with state and private sector investment into the €250bn needed to complete the core network by 2030. The big news is that there are now nine major corridors, for rail, maritime and roads (in that order). As the dust settles we’ll catch up with the details; what’s already clear though is that there is no direct north-south link through Eastern Europe, the so-called Baltic-Aegean Via Carpathia.

Код нас је Миша Бркић ПРЕНЕО ОВУ ВЕСТ И ПОСТАВКУ.
princi princi 20:15 07.04.2014

Re: Сва та...

Ilić i Mrkonjić su TAKO KAPITALNO zajebali stvar sa Koridorom 10 da ćemo da se pušimo. Plaćaćemo njihovu pizdariju kroz nos.

I ne samo oni. Čitav taj sistem je duboko korumpiran.

S druge strane, najveći investitor u Koridor 10 nije samo EIB (investiciona banka EU) nego i EBRD; EIB i EBRD svakako neće davati lovu Kinezima, Turcima ili Azerbejdžancima.
princi princi 20:16 07.04.2014

Re:

Milan Karagaća
Mislim, u redu je da se tako nešto objašnjava nekom Karagaći, ili Dragecu, ali vi me zaista iznenađujete (osim ako ovo što pišete ne pišete samo provokacije radi i što vam je dosadno).

A čime ti argumentuješ da si pametniji i obrazovaniji od nas, jer iz tvojih komentara , osim prilične nepristojnosti, to se ne vidi.Pa hajde barem nam kaži malo pobliže o svom CV pa da te onda svi na blogu poštujemo i nema nekome da padne na pamet da ti oponira.

Ma, važi, Karagaća, sve si u pravu, samo bez nerviranja.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:50 08.04.2014

Re:

princi

Vojislave, izvinite, ali meni je potpuno sumanuto da s vama vodim ovakve razgovore: zar vama treba da objašnjavam da ne postoji takva stvar kao što je besplatno lečenje ili školovanje, da sve to košta (i da je jedino pitanje ko i kako to plaća)


Lečenje i školovanje se u državi na različite načine mogu urediti i naravno da ni jedno ni drugo nije besplatno. U nekim državama uređeno je na humaniji način, tako da siromašnijim građanima bude dostupno i jedno i drugo.
charlie charlie 21:44 08.04.2014

Re: Сва та...

tsunade
jesu, neumesna su. Jugoslaviju je moguće upoređivati sa EU, a ne sa današnjom Srbijom.


ne znam za eu, ali sfrj je imala sistem/sustav toliko duboko poremećen i neodrživ, da posledice toga upravo živimo. u korenu svega što mi danas registrujemo kao problem, po meni, leži samoupravni socijalizam u našim glavama. živ je. umro nije.

Шта рећи него - браво !
charlie charlie 10:57 09.04.2014

Re:

Milan Karagaća
Mislim, u redu je da se tako nešto objašnjava nekom Karagaći, ili Dragecu, ali vi me zaista iznenađujete (osim ako ovo što pišete ne pišete samo provokacije radi i što vam je dosadno).

A čime ti argumentuješ da si pametniji i obrazovaniji od nas, jer iz tvojih komentara , osim prilične nepristojnosti, to se ne vidi.Pa hajde barem nam kaži malo pobliže o svom CV pa da te onda svi na blogu poštujemo i nema nekome da padne na pamet da ti oponira.

Ја мислим да је Принци паметнији од тебе !
О пристојности не бих - тиме се аргументи бацају у други план ! (Мада - могло би и о томе, додуше, не само његовој пристојности или непристојности).
charlie charlie 10:59 09.04.2014

Re: Сва та...

maksa83
Apsurdno je da su Ilic i Mrkonjic za 10 godina izgradili skoro isto toliko kilometara autoputa

Ilić i Mrkonjić su TAKO KAPITALNO zajebali stvar sa Koridorom 10 da ćemo da se pušimo. Plaćaćemo njihovu pizdariju kroz nos.


Немој ове неимарске гиганте да нам дираш !
Њих би требало ставити у неки излог - не нужно у зоолошком врту !

Milan Karagaća Milan Karagaća 11:37 09.04.2014

Re:

Ја мислим да је Принци паметнији од тебе !

Slažem se kad ti kažeš jer ti si onda pametniji od nas obojice čim smatraš da si kompetentatn da nas ocenjuješ.Ko zna možda nas i lično poznaješ.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:37 11.04.2014

Re:

Ево епилога моје опаске: политичка багра признали промашај:

ВЕСТ ДА НЕМА НИШТА ОД КОРИДОРА 10 КАО ЕВРОПСКЕ РУТЕ
tsunade tsunade 07:24 11.04.2014

Re:

Ево епилога моје опаске: политичка багра признали промашај:


sv. banka i mmf imaju rigorozne sisteme kontrole koji blokiraju ugradjivanje i kradju. plus, svaki utrošeni evro, svaki korak moraš da objasniš u brojnim riportsima koje im šalješ, da se drndaš onoliko... samim tim politička bagra uopšte nije zainteresovana da koristi te namenske kredite jer ako ne mogu da kradu i još moraju puno da se akaju, to za njih i nisu pare.
urbana_gerila urbana_gerila 11:16 11.04.2014

Re:

tsunade


sv. banka i mmf imaju rigorozne sisteme kontrole


divni ljudi, filantropi.
pomažu nesebično ali odgovorno, ne zbog sebe, već za naše dobro.
predatortz predatortz 11:18 11.04.2014

Re:

urbana_gerila
tsunade


sv. banka i mmf imaju rigorozne sisteme kontrole


divni ljudi, filantropi.
pomažu nesebično ali odgovorno, ne zbog sebe, već za naše dobro.


Blago zemlji u koju oni uđu. Znači da je ta zemlja izbegla sledeći korak - ulazak NATO čizme koja donosi demokratiju.
mlinarslavko mlinarslavko 00:21 07.04.2014

Juga

Nisam isao na letovanje, kao i vecina mojih vrsnjak iz radnickih porodica, i ciji roditelji nisu bili u partiji ( da i to je bio njihov izbor )skromna garderoba, retki izlasci, ali nisam ni kukao, niti je neko iz mog okruzenja kukao. Sve sto prica Dragojevic su imala deca opstinara, doktora, vojnih lica, direktora,nastavnika, tako je bilo, ucili smo , radili, gledali i mi da udjemo u bogatiju ekipu. Pocetkom devedesetih ni ta deca se nisu usrecila, svi smo bili u istom cabru, osim onih kojima su matorci bili na rukovodecim pozicijama.

Niko zbog toga nije pravio frku, zezali se , igrali, druzili zajedno. Bilo je dosta toga dobrog, ali u materijalnom smislu za vecinu gradjana nije bas bilo tako kako se danas prica. Jos jedna laz je da si morao da budes u KPJ i da su bile zabranjene slave (mozda neki period posle rata ), moji roditelji su slavili, nisu bili u KPJ, nikakvih problema nismo imali, sto su se komsije gurale u KPJ da bi postali visi pomocnici u kancelariji, zatim u SPS i krstavali matori, sa svecama od metar kad idu u crkvu, to je njihov izbor. Kao sto im je izbor DS posle 5. Oktobra da uguraju decu na drzavni " poso ", pri cemu odjedanput na ekranu racunara stoji slika Djindjica, kad dodju gosti u kucu da vide.

Krajem osamdesetih je sve puklo, i videlo se da je osnova svega partokratija, koja je posle 5. Oktobra i zakonski uredjena. Kao imanje posle smrti gazde, opsta pljacka i otimacina vec 25 godina, od kad je spomenuta carobna rec "privatizacija", samo sto je ovde bila pljacka drustvene svojine od onih koji su videli sansu da to prebace u svoju privatnu tokom privatizacije.



Черевићан Черевићан 00:44 07.04.2014

кво вадис попули

одприсета . . . вајда слаба,
(јесте да су они део нас)
сутрашњица недореке слути
редак уњој к'о назире спас

и чему се онда усмерити
те мисао своју залудити ?
a_jovicic a_jovicic 03:31 07.04.2014

Pan Am

A evo kako su nas '60-tih videli Ameri ...



Wings to Yugoslavia
blogovatelj blogovatelj 05:15 07.04.2014

Re: Pan Am

A evo kako su nas '60-tih videli Ameri


Nisu oni nas ovako videli, nego je ovo reklama. Ne možeš u reklamu da staviš da nema čokolade i benzina i da očekuješ dobru prodaju.

a_jovicic a_jovicic 10:32 07.04.2014

Re: Pan Am

blogovatelj
A evo kako su nas '60-tih videli Ameri


Nisu oni nas ovako videli, nego je ovo reklama. Ne možeš u reklamu da staviš da nema čokolade i benzina i da očekuješ dobru prodaju.

Obratiti pažnju na period ... sredina '60-tih ... još nije stigla prva naftna kriza ... prešlo se sa planske na tržišnu privredu ... tek je formiran pokret nesvrstanih (zahvaljujući kome naša preduzeća dobijaju značajne poslove u inostranstvu) ... javni dug je relativno mali ... kao i nezaposlenost (oko 6%) ... tek otvorene granice za odlazak "na privremeni rad" u inostranstvo odakle se slivaju značajna sredstva ... period sveopšte liberalizacije, ekonomskog, naučnog i tehničkog prosperiteta ... a o političkom ugledu u svetu ne treba ni govoriti.

E onda 70-tih dolazi nacionalizam ("hrvatsko proljeće" ), institualizacija a onda i zloupotreba radničkog samoupravljanja, propale investicije, enormno zaduživanje

... imali smo lepu šansu ali nismo je bili dostojni.

BTW reklama je bila američka ... 'ladno su mogli da stave i takve stvari da bi svojim turistima naglasili vrednost dolara ... ali u to doba nije bilo nestašica
ciracirafm ciracirafm 19:05 07.04.2014

Re: Pan Am

[b][/b]
a_jovicic
blogovatelj
A evo kako su nas '60-tih videli Ameri


Nisu oni nas ovako videli, nego je ovo reklama. Ne možeš u reklamu da staviš da nema čokolade i benzina i da očekuješ dobru prodaju.

Obratiti pažnju na period ... sredina '60-tih ... još nije stigla prva naftna kriza ... prešlo se sa planske na tržišnu privredu ... tek je formiran pokret nesvrstanih (zahvaljujući kome naša preduzeća dobijaju značajne poslove u inostranstvu) ... javni dug je relativno mali ... kao i nezaposlenost (oko 6%) ... tek otvorene granice za odlazak "na privremeni rad" u inostranstvo odakle se slivaju značajna sredstva ... period sveopšte liberalizacije, ekonomskog, naučnog i tehničkog prosperiteta ... a o političkom ugledu u svetu ne treba ni govoriti.

E onda 70-tih dolazi nacionalizam ("hrvatsko proljeće" ), institualizacija a onda i zloupotreba radničkog samoupravljanja, propale investicije, enormno zaduživanje

... imali smo lepu šansu ali nismo je bili dostojni.

BTW reklama je bila američka ... 'ladno su mogli da stave i takve stvari da bi svojim turistima naglasili vrednost dolara ... ali u to doba nije bilo nestašica

Osim stalnih nestasica vode na Jadranu,i naravno,restrikcija struje(a bilo je i drugih).
Dr M Dr M 08:17 07.04.2014

Iz beležnice seoskog doktora...


Vajka mi se jedan postariji pacijent:

"Gadno vreme došlo...Bilo je mnogo bolje dok je bio Tito".

"Šta je to bilo bolje pod Titom nego danas?", pitam.

"Pa eto, onda sam mogao pet puta dnevno, a sad, ako uzmognem jednom u pet dana".

Njega sam razumeo, Vojislave, ali Tebe ne razumem.

Ti si, ako me sećanje ne vara, samostalni privrednik.

U onom sistemu to ne bi mogao da budeš. Svaki takav pokušaj bio je grubo osujećivan ( ne gledaj osamdesete, vrati se još dalje u prošlost) a oni malobrojni koji su na neki način uspeli da naprave posao veći od male zanatske radnje bili su na sve načine sabotirani. Seti se afere sa onim Lazom odnekuda iz Mačve, napravio izolatore za dalekovode koji su bili bolji od državnih, i mnogo jeftiniji. Novine ga razvlačile danima, dok ga nisu uhapsili.

Ti si, to znam Vojislave, i uspešan i ozbiljan pisac. U ono vreme bi Ti bilo mnogo teže da nadješ izdavača, obzirom da ne stvaraš literaturu koja bi bila po ukusu vladajuće, jedine ispravne, ideologije.

Jugoslavija je bila nestabilna tvorevina nastala, od vrlo raznorodnih elemenata, u retorti nekog alhemičara. Dok je bila uvijena u pamuk mogla je da opstane, uz malo veselog penušanja. Čim se protresla, eksplodirala je.

U Jugonostalgiji često prepoznajem žaljenje za uredjenim sistemom, u odnosu na odsustvo sistema. Samo što se zaboravlja da je taj sistem, u osnovi, bio pogrešan. Zato sad sistema nema.
predatortz predatortz 08:59 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...


U Jugonostalgiji često prepoznajem žaljenje za uredjenim sistemom, u odnosu na odsustvo sistema. Samo što se zaboravlja da je taj sistem, u osnovi, bio pogrešan. Zato sad sistema nema.


Bravo doktore! Često se zapitam kako je moguće da ozbiljni, pametni ljudi, žale za diktaturom, zatvarajući oči pred svim lošim stvarima iz tog perioda, radi jebenog kampovanja?
bocvena bocvena 09:05 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

U jugonostalgiji često prepoznajem žaljenje za uredjenim sistemom, u odnosu na odsustvo sistema. Samo što se zaboravlja da je taj sistem, u osnovi, bio pogrešan. Zato sad sistema nema.

rade.radumilo rade.radumilo 09:12 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

Jugoslavija je bila nestabilna tvorevina nastala, od vrlo raznorodnih elemenata, u retorti nekog alhemičara. Dok je bila uvijena u pamuk mogla je da opstane, uz malo veselog penušanja. Čim se protresla, eksplodirala je.

U Jugonostalgiji često prepoznajem žaljenje za uredjenim sistemom, u odnosu na odsustvo sistema. Samo što se zaboravlja da je taj sistem, u osnovi, bio pogrešan. Zato sad sistema nema.


Moje pitanje glasi:
- Da li je Jugoslavija, zapravo, bila jedini odgovor na nemogućnost naroda na ovim prostorima da samostalno prihvate bilo kakav uređen sistem i njihovu naviku da žive u kvazidržavicama koje predstavljaju "teritorije" najobičnijih kriminalnih "porodica"?

Iz priloženog se da videti da nijedna "država" nastala na teritoriji bivše Jugoslavije, nije u mogućnosti da samostalno brine o sebi i da je jedino prinudnim izmenama sistema zarad pristupanja EU (mada se na primeru Mađarske pokazuje da su izmene reverzibilne) narod na teritoriji tih "državica" koliko toliko zaštićen od "demokratije" kakva je vladala devedesetih.
sachmo sachmo 09:32 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

Bas tako,sve kako ste napisali.
Ja pamtim da su glavne face ,bar u mon gradu, bili sefovi i sefice prodavnica.Maltene ko holivudski glumci.Nas decu su slali od ranog jutra da cekamo red za mleko,ovo-ono.
Pa lekari,to je tek bilo kod nas postovano,mali bogovi.Direktori (svakojakih preduzeca)njihova deca,unuci su i dan danas glavne face i opet su i oni neki direktori,menadzeri,...
Odemo u Grcku na odmor i donesemo limenke sto smo skupljali ,jer kod nas toga nije bilo.Mizerija!
Kako za koga,ali kad se setim kolko je privilegija bilo tada i nije bilo tolko zlatno vreme.
Dr M Dr M 11:04 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

Moje pitanje glasi:
- Da li je Jugoslavija, zapravo, bila jedini odgovor na nemogućnost naroda na ovim prostorima da samostalno prihvate bilo kakav uređen sistem i njihovu naviku da žive u kvazidržavicama koje predstavljaju "teritorije" najobičnijih kriminalnih "porodica"?


Mislim da je pitanje preširoko.

Možda bi bilo bolje da kažemo socijalistička Jugoslavija, jer ne mislim da je domaćin, kad je pisao, imao u vidu i onu izmedju dva rata.

U tom slučaju, moj odgovor bi bio:

Socijalistička Jugoslavija je, u prvom periodu, imala opravdanje zato što je presekla medjunacionalne trzavice, blago rečeno, okrećući putokaz ka obnovi porušene zemlje. Tu je bilo mnogo populizma ali i iskrene namere.

Medjutim, kako je vreme odmicalo, opšta zaposlenost više nije bila dovoljna za održanje uspešne ekonomije, nedostajala je produktivnost a, dokazano je, do nje se dolazi slobodnom inicijativom a ne centralnim planiranjem do poslednjeg sitnog crevca.

Obzirom da partijska nomenklatura nije bila spremna da dozvoli konkurenciju jer bi postojala mogućnost da izgubi vlast odlučila se da ostane isključivi vlasnik i upravljač celokupne ekonomije. Cilj je bio da se izbegne ekonomska nezavisnost pojedinca.

Opšta zaposlenost je, uz nisku produktivnost, donosila uravnilovku, to je ubijalo svaki motiv da se poveća produktivnost..i tako dalje.

Neka Jugoslavija, kapitalistička, da je fifti fifti dogovor bio povoljniji po Zapad, i da su široke narodne mase bile manje sklone populizmu, ili manje zastrašene dogadjajima iz prvog posleratnog perioda, bila bi, po mom mišljenju, bolji odgovor, a svakako dugoročniji, na stalno medjuplemensko trvenje kome ni sada nema kraja.
rade.radumilo rade.radumilo 12:11 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

Možda bi bilo bolje da kažemo socijalistička Jugoslavija, jer ne mislim da je domaćin, kad je pisao, imao u vidu i onu izmedju dva rata.


Mislim da treba odvojiti ono "socijalistička". Jednostavno, njen planski ekonomski sistem se urušio i nije ga moguće ponovo uspostaviti ukoliko se teži demokratiji i slobodnom tržištu.
Kada kažem Jugoslavija, mislim na zajednicu naroda, koji pojedinačno imaju različite interese ali su okupljeni oko jednog zajedničkog interesa koji zajednicu drži na okupu.
U EU, svaka članica je žrtvovala deo suvereniteta zarad (prvenstveno) ekonomskog interesa grupe. U takvoj zajednici, postoji značajan korektivni faktor koji donekle suzbija ekstremne težnje pojedinačne članice.
Svodi se na to da li je zajednički interes "jači" od ekstremnih sila u pojedinačnoj članici. Kao primer se može opet uzeti Mađarska, koja je neko vreme "zveckala" distanciranjem od Zapada i otvaranjem ka Istoku, da bi se na kraju ipak pokazalo da sva ta vika i dreka ima taman toliko veze sa stvarnošću koliko i Vučićeve reforme, odnosno da je bila namenjena dnevno-političkoj demagogiji.
Sa Jugoslavijom je bio problem u tome što zajednički ekonomski interes naroda u uslovima kolabiranja političkog i ekonomskog sistema, nije mogao nadjačati interese kriminalnih "porodica" za apsolutnom vlašću.
Biće potrebne decenije da se slomi otpor lokalnih kriminalnih porodica na prostorima bivše Juge i njena nekadašnja teritorija postepeno integriše u EU u kojoj će opet predstavljati jedan (zvanični ili nezvanični) blok koji će nastati kao posledica elementarne ekonomske "osuđenosti" jednih na druge.
angie01 angie01 17:53 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

e, majkemi, ako ja razumem bilo kakvo poredjenje ovog sada sa exyu, a u korist ovog sranja!

sto ne uzivate onda, nije mi jasno?

da je bilo idealno nije- al da je moglo drugacije da se prevazidje zagusenje i kada je organizam bio zreo za metamorfozu- moglo je.

to tako strasno pljuvanje, brate, pa idite jos u nazad kroz istoriju, pa jos- ljudsko drustvo je uvek tezilo nekim promenama, al na bolje-ovaj sada stadijum u 21. veku je potpuni poraz bilo cega sto bi se zvalo napredak, jer je povratak na plemenske zajednice koje se gledaju preko nisana, svaka za sebe unistena opljackana, slaba i nerazvijena, a u uslovima sasvim drugih potreba u svetu.
Dr M Dr M 21:03 07.04.2014

Re: Iz beležnice seoskog doktora...

da je bilo idealno nije- al da je moglo drugacije da se prevazidje zagusenje i kada je organizam bio zreo za metamorfozu- moglo je.


Mislim da je ovo od ključne važnosti.

Dete je raslo i cipele su postajale tesne. Nisu hteli da mu daju nove nego su ga terali da hoda u starim. Zato sad hramljemo.


predatortz predatortz 09:33 07.04.2014

O SFRJ

Kakva je priroda tog sistema bila, u par rečenica je rekao čovek koji je godinama bio zadužen da kroz filmove stvara romansiranu sliku:

Komesara Ratka Draževića sloboda je zatekla 1945. godine u Vrnjačkoj Banji, gde je formirao novi Okružni komitet KPJ za Kraljevo.

- "Čistili" smo po banji i uklanjali čak i one koji su nam smetali da dođemo do žena. Mi smo streljali u zimsko doba u podrumu Ozne u Kraljevu. Nismo mogli nigde da ih vučemo, pa smo ih, jednog preko drugog, ređali u jednom skloništu, a ono hladnoća, ciča zima, tela im se smrznula. Kad smo napunili to sklonište, bacili smo bombe, da padnu drveni nosači i sve zatrpamo i zauvek predamo zaboravu. Dan-danas u toj zgradi živi nekih 500-600 ljudi, a niko i ne zna koliko je nevinih ljudi, iskrenih demokrata, ugrađeno u njene temelje, samo što nisu bili po ukusu nas komunista - bio je surovo iskren Ratko Dražević.


Ali, jbga, vozio se fića, kampovalo se, školovalo se ( ali ne i obrazovalo, ukoliko se sa ovakvim stvarima čovek može slagadi zarad sitnog šićara )...
Kraja Kraja 10:17 07.04.2014

...nekako...

...samo kroz srbiju posmatrate posledice postojanja jugoslavije...
...nikako da se prevarite pa pogledate kroz sloveniju, hrvatsku...

...ima puno izrecenih neistina ovde...nemojte da obmanjujete decu...
...nismo odlazili u trst po "pantalone", vec po farmerke, plasticne kosulje i suskavce...
...povremena nestasica kafe nije znacila da nema hrane...nije to crveno mastilo iz vica...
...autoput bgd-zg je za svoje vreme bio dovoljan...
...tih 400 km su neki 70-ih vozili za ispod 3 sata, toliko je bio opterecen saobracajem...
...ali napisite koliko je kilometara puteva i zeleznica napravljeno u jugoslaviji za 25 godina iza rata...
...izbrojte koliko je stanova napravljeno...
...pokusajte da nabrojite koja su sve preduzeca nastala tada...
...nemojte da svodite jugoslaviju na pantalone i kafu...

...sta je srbija uradila od 90-tih...???
...eto, 24 godine...

...setite se jugoslavije 1969...
Milan Karagaća Milan Karagaća 10:36 07.04.2014

Re: ...nekako...

Da, komunisti su uzeli od lopova (dobro bilo malo i preterivanja kada su u pitanju kuće i stanovi) i dali narodu -fabrike radnicima, zemlju seljacima, a ovi posle su oteli zemlju od seljaka i fabrike od radnika i uništili ih i prodali sumnjivim tipovima pod sumnjivim uslovima i za male pare.
U Jugoslaviji je većina živela prosečno a sada manjina živi nadprosečno a većina ispodprosečno.
Onaj ko uspe da to obrne, ne interesuje me ideologija, biće pravi heroj bez obzira kojoj stranki pripadao. Ako to urade Vučić i SNS , kapa dole, neka ostane kapitalizam ali ne divlji i surovi već uređena tržišna privreda i pravna država. Amin.
dr.wagner dr.wagner 10:50 07.04.2014

Re: ...nekako...

...dan

Kraja

...pokusajte da nabrojite koja su sve preduzeca nastala tada...
...nemojte da svodite jugoslaviju na pantalone i kafu...


-E ne mogu se oni odmaknuti od tih godinu dana nestašice kave i bonova za benzin u
vrijeme Milke P. ... jer onda nema više argumenata ...
... a još su u igri i neki fantomski dugovi ...

-Ali evo jedna paralela ... moja kćer (to mi je starije dijete , ima 20 god) , naručuje
nekakve majice i haljinice preko ebay-a iz USA ...
-Mi smo u EU ... i putuješ gdje hoćeš i kako hoćeš , ali eto ... toga tu nema
... mora se u Ameriku

-Vjerujem da su tako čudili i tadašnji YU roditelji ... pored jake tekstilne industrije
koja je dobar dio asortimana izvozila na "zapad" ... klinci idu u Trst po bofl ...
... ali moda je to


W
alselone alselone 10:51 07.04.2014

Re: ...nekako...

W


Kako je bilo na kafi? Jesu golubovi bili gladni danas?

predatortz predatortz 10:52 07.04.2014

Re: ...nekako...


Da, komunisti su uzeli od lopova (dobro bilo malo i preterivanja kada su u pitanju kuće i stanovi) i dali narodu -fabrike radnicima, zemlju seljacima, a ovi posle su oteli zemlju od seljaka i fabrike od


To je romansirana verzija. Ko je lopov? Zar svi koji su radom stekli imovinu? Jer, privatna preduzeća su svima oduzeta. Da li je moguće Karagaća da su baš svi vlasnici firmi bili lopovi? Da su svi lekari koji su imali privatnu praksu bili lopovi? Svi stomatolozi? Komunisti su, zarad svoje ideologije, zarad očuvanja vlasti opljačkali građansku klasu, a boga mi i mnoge seljake terajući ih u zadruge. Posle su sinovi tih istih seljaka bili prinuđeni da postanu radnička fukara, stanujući po barakama i radeći u fabrikama koje su mogle da opstanu samo u zatvorenom sistemu. Čim se zemlja otvorila, čim je narod video da postoji bolji tv od Čejevca i EI Niša, te fabrike su propale jer su proizvodile sranje od robe. Kad su fabrike propale, a propale su jer ni zakurac ( copy right by krkar) nisu bile, ostala je gomila gradske sirotinje, lumperproleterijata koji je otuđen od svojih korena. Danas niko nema ni ideju šta činiti sa tim kvaziradnikom, koji je navikao da ne proizvodi, da ne radi, da sastanči i kao neki kurac odlučuje, a da za to prima platu.
alselone alselone 10:52 07.04.2014

Re: ...nekako...

Da, komunisti su uzeli od lopova (dobro bilo malo i preterivanja kada su u pitanju kuće i stanovi)


Carska recenica. Bilo je MALO preterivanja? Uzeli su od LOPOVA?
dr.wagner dr.wagner 10:57 07.04.2014

Re: ...nekako...

alselone
W


Kako je bilo na kafi?



-Klasika .... prodao sam teoriju u "debatnom klubu" da su djeca JNA oficira
multitalentirana ... a ovi su rekli da je MM bio takav zato što se rodio
u Zagrebu ... a ne zato jer ga je napravio stariji vodnik ...

-Tu (na blogu) skupim materijala , pa onda malo "bacim kost" ...
... ovim mojim "teoretičarima svega"

W
dr.wagner dr.wagner 11:00 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz

... Da su svi lekari koji su imali privatnu praksu bili lopovi? Svi stomatolozi?


-A ne ... ovi zadnji su fin svijet

W
predatortz predatortz 11:07 07.04.2014

Re: ...nekako...

dr.wagner
predatortz

... Da su svi lekari koji su imali privatnu praksu bili lopovi? Svi stomatolozi?


-A ne ... ovi zadnji su fin svijet

W


Jako fin.

Šalu na stranu, moja snajka ima privatnu stomatološku ordinaciju. Znam koliko to košta, znam koliki je kredit digla, znam kako je teško po novim propisima opremiti ordinanaciju i ostati u igri.

A onda joj dođe neki opančar, šegrt, ili u najboljem slučaju nesvršeni student koji je pročitao par brošura i oduzme sve to.

E, to je taj vaš komunizam!
Dr M Dr M 11:13 07.04.2014

Re: ...nekako...

E, to je taj vaš komunizam!


Reakcija reakcije, posle rata, samo sasvim tiho, da ne bude...

Svoje nemam, tudje dizam, eto to je komunizam..
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:18 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz

Da, komunisti su uzeli od lopova (dobro bilo malo i preterivanja kada su u pitanju kuće i stanovi) i dali narodu -fabrike radnicima, zemlju seljacima, a ovi posle su oteli zemlju od seljaka i fabrike od


To je romansirana verzija. Ko je lopov? Zar svi koji su radom stekli imovinu? Jer, privatna preduzeća su svima oduzeta. Da li je moguće Karagaća da su baš svi vlasnici firmi bili lopovi? Da su svi lekari koji su imali privatnu praksu bili lopovi? Svi stomatolozi? Komunisti su, zarad svoje ideologije, zarad očuvanja vlasti opljačkali građansku klasu, a boga mi i mnoge seljake terajući ih u zadruge. Posle su sinovi tih istih seljaka bili prinuđeni da postanu radnička fukara, stanujući po barakama i radeći u fabrikama koje su mogle da opstanu samo u zatvorenom sistemu. Čim se zemlja otvorila, čim je narod video da postoji bolji tv od Čejevca i EI Niša, te fabrike su propale jer su proizvodile sranje od robe. Kad su fabrike propale, a propale su jer ni zakurac ( copy right by krkar) nisu bile, ostala je gomila gradske sirotinje, lumperproleterijata koji je otuđen od svojih korena. Danas niko nema ni ideju šta činiti sa tim kvaziradnikom, koji je navikao da ne proizvodi, da ne radi, da sastanči i kao neki kurac odlučuje, a da za to prima platu.


Pravilnije i tačnije je reći sledeće:
"Komunisti su oteli od malog procenta bogatih, a ovi danas su privatizacijom oteli od velikog procenta siromašnih".
Poenta je da su i jedni i drugi oteli, pri čemu su ovi današnji otimanjem mnogo više ljudi doveli na ivicu bede.

PS: Uh, zaboravio sam da naglasim: Ja sam protiv svake vrste otimanja.
predatortz predatortz 11:23 07.04.2014

Re: ...nekako...

Pravilnije i tačnije je reći sledeće:
"Komunisti su oteli od malog procenta bogatih, a ovi danas su privatizacijom oteli od velikog procenta siromašnih".
Poenta je da su i jedni i drugi oteli, pri čemu su ovi današnji otimanjem mnogo više ljudi doveli na ivicu bede.



Pogrešna premisa. To bi važilo u slučaju da je sistem kod nas promenjen, demontiran. A nije! Komunistička birokratija i danas vlada Srbijom. Snimili su da se svet menja, da je dotadašnji sistem neodrživ, kao posvađali se na onom zadnjem im Kongresu, pa brže-bolje napravili sebi feude. Sve moj do mojeg, od Slovenije pa do Makedonije!
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:27 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz
Komunistička birokratija i danas vlada Srbijom.

Hebiga, a ja mislio da je na čelu Srbije četnički vojvoda.
predatortz predatortz 11:31 07.04.2014

Re: ...nekako...

Vojislav Stojković
predatortz
Komunistička birokratija i danas vlada Srbijom.

Hebiga, a ja mislio da je na čelu Srbije četnički vojvoda.


Taj je četnički vojvoda taman koliko sam ja politički komesar! Kojeg to vojvodu UDBA postavlja, JNA naoružava a emigracija popreko gleda?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:32 07.04.2014

Re: ...nekako...

Kraja
...sta je srbija uradila od 90-tih...???
...eto, 24 godine...

Pravo pitanje.
dr.wagner dr.wagner 13:18 07.04.2014

Re: ...nekako...

U redu je da energija , školstvo , zdravstvo i općenito infrastruktura budu
u državnom (društvenom) vlasništvu .... vi ovdje baš ne kužite Kardelja , a meni
sve više postaje jasno koliko je čovjek truda uložio u detalje ...

predatortz

Šalu na stranu, moja snajka ....


-Pustimo sad to ... kakva je to rodbina "snajka" (je li to snaha ,supruga od sina
ili je to neki čin ili što)... ??? ...


W

predatortz predatortz 13:19 07.04.2014

Re: ...nekako...


-Pustimo sad to ... kakva je to rodbina "snajka" (je li to snaha ,supruga od sina
ili je to neki čin ili što)... ??? ...



Široka lepeza. U ovom slučaju, burazerova supruga.
Kraja Kraja 14:02 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatorz

A onda joj dođe neki opančar, šegrt, ili u najboljem slučaju nesvršeni student koji je pročitao par brošura i oduzme sve to.E, to je taj vaš komunizam!


...definisi molim te o kom vremenu govoris...
predatortz predatortz 14:36 07.04.2014

Re: ...nekako...

Kraja
predatorz

A onda joj dođe neki opančar, šegrt, ili u najboljem slučaju nesvršeni student koji je pročitao par brošura i oduzme sve to.E, to je taj vaš komunizam!


...definisi molim te o kom vremenu govoris...


Uopšteno. Objašnjavam metode dolaska komunista na vlast. Ako hoćeš da preciziram, u Srbiji je to bilo od '45. pa dok se nisu ustoličili u tuđim stanovima, kućama i imanjima. I danas nas njihovi potomci moralu uče iz tuđih kuća.
gedza.73 gedza.73 15:54 07.04.2014

Re: ...nekako...

.ali napisite koliko je kilometara puteva i zeleznica napravljeno u jugoslaviji za 25 godina iza rata...
...izbrojte koliko je stanova napravljeno...
...pokusajte da nabrojite koja su sve preduzeca nastala tada...
...nemojte da svodite jugoslaviju na pantalone i kafu...

I da uporedimo.
Sa Italijom , Nemačkom, Francuskom, Austrijom u tom periodu.

Pa onda uporedimo iste zemlje (standard i slobode građana) u sedamdesetim, osamdesetim, devedesetim i danas.

I kažemo 'al' je bilo lepo u Jugoslaviji'.
U odnosu na koga?

Samo da znate da je Alan Ford sa Titom i Staljinom bio zabranjen u SFRJ.
Kraja Kraja 16:02 07.04.2014

Re: ...nekako...

...o ovome smo cesto pricali...
...ali nikad dosta...

...provedes 4 godine rata u sumi, torba u glavi, sneg, kisa, led, sunce, hrana tu i tamo, posten krevet retko...
...onda oslobodis beograd (mada su mnogi dobro ziveli pod nemcima), i zateknes tamo populaciju koja "se nije mesala u politiku" i "bila je protiv rata"...???????
...predpostavljam da je recenica dobrodoslice trebalo da glasi "niste ni morali da nas oslobadjate, ali kad vec jeste, vratite se sad odakle ste dosli...mi zivimo svoj gradjanski zivot i ne zelimo da se mesamo u politiku...da vas nije bilo, nama bi pod nemcima bilo odlicno...radilo pozoriste, radio, izlazile fine nemacke novine, i domace (recimo ljoticeva borba) i nase cure su se taman uhodale sa oficirima"...!!!
...i da uvedemo i sestru, a popravka zuba je 1000 din...
...pa ti bi prvi izbijao zube i bacao "mirne" gradjane kroz prozore iz stanova i vila...
...a sta bi radio sa devojkama koje su se taman svikle na namirisane i uglancane nemacke oficire, mogu tek da zamislim...

...ovde vec godinama vlada sprdacina sa stotinama hiljada ljudi koji su terani nevoljom, spaljenim kucama i pobijenim porodicama, jedinu sansu videli u sumi...
...a srbi su inace poznati po recenici "sve ce to narod pozlatiti"...

...zaista bih voleo da vidim kako bi sutra izgledala mobilizacija u srbiji pred hipoteticnim agresorom...
...verovatni odziv, komada 300...sa dna...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:03 07.04.2014

Re: ...nekako...

gedza.73



docsumann docsumann 16:04 07.04.2014

Re: ...nekako...

otimam od svih i ne dajem nikom' - Robin Hik
milisav68 milisav68 16:06 07.04.2014

Re: ...nekako...

gedza.73

Samo da znate da je Alan Ford sa Titom i Staljinom bio zabranjen u SFRJ.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 16:08 07.04.2014

Re: ...nekako...

Kraja
...provedes 4 godine rata u sumi, torba u glavi, sneg, kisa, led, sunce, hrana tu i tamo, posten krevet retko...
...onda oslobodis beograd (mada su mnogi dobro ziveli pod nemcima), i zateknes tamo populaciju koja "se nije mesala u politiku" i "bila je protiv rata"...???????
...predpostavljam da je recenica dobrodoslice trebalo da glasi "niste ni morali da nas oslobadjate, ali kad vec jeste, vratite se sad odakle ste dosli...mi zivimo svoj gradjanski zivot i ne zelimo da se mesamo u politiku...da vas nije bilo, nama bi pod nemcima bilo odlicno...radilo pozoriste, radio, izlazile fine nemacke novine, i domace (recimo ljoticeva borba) i nase cure su se taman uhodale sa oficirima"...!!!

Auh, Krajo, protomajstore!
Kraja Kraja 16:09 07.04.2014

Re: ...nekako...

...gedzo...

I da uporedimo.
Sa Italijom , Nemačkom, Francuskom, Austrijom u tom periodu.


...zasto tako visoko pucas...
...uporedi sa predratnom jugoslavijom...

...jasno mi je, nisu bitne hiljade kilometara puteva, zeleznica, struja po selima, domovi zdravlja, bolnice, fakulteti...
...bitno je da je zabranjen alan ford sa titom u glavnoj ulozi...
...bio je zabranjen i "mad"...
...ali nije bilo kretena koji je nesto znacio na kugli zemaljskoj da nije izmedju 70-ih i 80-ih dovukao svoje dupe u jugoslaviju...
...tebi je bitan alan ford, meni fest, bitef, bemus...
...svako ima svoje prioritete...
gedza.73 gedza.73 16:40 07.04.2014

Re: ...nekako...

Kraja
...zasto tako visoko pucas...
...uporedi sa predratnom jugoslavijom...

A [to sa predratnom? Zašto ne sa srednjevekovnom Srbijom?

Automobili se porede po klasama. Zamisli da porediš auto iz osamdeset i šeste i dvehiljade šeste.

Dva seljaka iz Šumadije.
Oba polupismena, jaka k'o volovi, sa jedinim znanjem o poljoprivredi.
Jedan odlazi u grad. Dobija posao u fabrici. Odlazi na omladinsku akciju, gradi se autoput. Završava večernju školu.
Dobija stan.

Drugi odlazi u Nemačku. ne zna jezik. Počinje da radi kao fizikalac. Plaća stanarinu. uspeva da savlada nemački.

Prvi završava večernju školu, dobija partijsku knjižicu. Postaje poslovođa.

Drugog Nemac zapazi kao vrednog radnika. Da mu odgovorniji posao i malo veću platu.

Prvi odlazi u radničko odmaralište.
Drugi rinta kao konj i počinje da pravi najveću kuću u selu.

Prvi radi osam sati (kao), odmara osam, osam se razonodi. Kupuje fiću, besplatno školuje decu, besplatno se leči.
Drugi kupuje sto dva'es trojku, krvnički otplaćuje kredit, radi dva posla, plaća deci školovanje.

Prvog dolaze deca i počinju da se guraju po stanu. Diplome vise po zidovima, čeka se posao u državnoj firmi, čeka se od države da pokloni još jedan stan, da poveže penziono i socijalno, u najboljem slučaju fiću je zamenio za keca.

Drugi kupuje deci stan, manje posećuje zavičaj, izmenjao je desetak automobila, deca već počinju da rade.

Prvog decu pozivaju u rat, nema goriva, hrane, struje.
Deca drugog putuju po svetu, napreduju.

Od prvog deca odlaze u Kanadu, Australiju, Nemačku...


EDIT
...tebi je bitan alan ford, meni fest, bitef, bemus...
...svako ima svoje prioritete...

Filmovi u bunkeru?
angie01 angie01 18:05 07.04.2014

Re: ...nekako...

komunisti su uzeli od lopova


e, Milane, od kojih lopova? Od ovih sto su ih proglasili klasnim neprijateljem pa im otimali imovinu i useljavali se sami u njihove kuce i stanove- u Vojvodini sto su isterali Nece iz njihovog, streljali ih ili proterivali, pa useljavali koloniste- nemojmo sada da mesamo loncice!
milisav68 milisav68 18:57 07.04.2014

Re: ...nekako...

Kraja
...ovde vec godinama vlada sprdacina sa stotinama hiljada ljudi koji su terani nevoljom, spaljenim kucama i pobijenim porodicama, jedinu sansu videli u sumi...

Pa ko im je spalio te kuće i pobio porodice - Beograđani (Srbi iz Srbije)?

Ta patetika kako se ovde uživalo - dok se tamo ginulo, nema nikakvog smisla, jer je adresa totalno pogrešna.

Nije Beograd bio glavni grad NDH, nego Zagreb, a Beograd je bio okupiran i pod nemačkom upravom.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:32 07.04.2014

Re: ...nekako...

ovde vec godinama vlada sprdacina sa stotinama hiljada ljudi koji su terani nevoljom, spaljenim kucama i pobijenim porodicama, jedinu sansu videli u sumi...
...a srbi su inace poznati po recenici "sve ce to narod pozlatiti"...


Tu sprdačinu su itekako zaslužili.
Debelo su oni to što im je spaljeno naplatili, debelo.
Oni ili njihovi šefovi a nikad se protiv šefova nisu pobunili.

Da su ostali ne tome o čemu ti pričaš. otišli i šumu, iz šume oterali one koji su im popalili kuće. a onda opet na njivu, u rudnik, u fabriku, odakle su i došli, druga bi se pesma pevala.

Čerčil je bio mnogo veća faca i mnogo je više muke Hitleru zadao neko neki opančar Leka iz Draževca, pa nije posle rata vladao.
A opančar iz šume pa u vladu i na Dedinje.

I još bi da ih neko poštuje.

Spračinu su zaslužili, ali nisu sve što su zaslužili i dobili.
Robija je njima trebala.

Kraja Kraja 19:58 07.04.2014

Re: ...nekako...

....hcm...

...znam, najvise postujes one bednike koji su isterali WWI pa se potom pokorno, bez ruku i nogu vratili na svoju zemlju, silovanim zenama, u glad i beznadje...
...dok su debele gradjanske svinje zgrnule milione na crvljivoj hrani, trulim uniformama...zavoji su bili skupi, lekovi skupi...
...kao sto rekoh, mnogi misle da je rat za stoku...
...hoochie coochie sutjeska...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:10 07.04.2014

Re: ...nekako...

kao sto rekoh, mnogi misle da je rat je za stoku...


Ti koji tako misle su idioti.
Rat je za sve, vlast je za one koje građani izaberu.
Oni koji rat koriste da bi se obogatili i oni koji ga koriste da bi oteli vlast su od iste fele.
predatortz predatortz 21:15 07.04.2014

Re: ...nekako...

...kao sto rekoh, mnogi misle da je rat za stoku...


Ne, brat' Krajo! Rat je za vojne obveznike. Hrabrim opančarima se daje medalja,a ne vlast. No, opančar je mislio da baš njemu ta vlast pripada, da ima intelekta da je obavlja. Zbog toga smo ovde gde smo!
docsumann docsumann 21:26 07.04.2014

Re: ...nekako...

..kao sto rekoh, mnogi misle da je rat za stoku...


rat jedino ima smisla kao tema za death metal pjesmice

predatortz predatortz 21:35 07.04.2014

Re: ...nekako...

...provedes 4 godine rata u sumi, torba u glavi, sneg, kisa, led, sunce, hrana tu i tamo, posten krevet retko...


Proveo, ratovao, napredovao...
Onda se vratio poslu koji sam započeo. Pošto me rat prekinuo u studiranju, vratio se fakultetu, pa nakon toga svom poslu. Ne treba niko da mi se klanja zbog mog ratovanja, država mi ništa ne duguje osim onih stvari koje duguje bilo kom drugom građaninu: red i mir, zaštitu imovine i da pokuša da mi obezbedi klimu za normalan rad. Mislim da država ne radi to kako treba.
urbana_gerila urbana_gerila 22:16 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz

Rat je za vojne obveznike.



ima tu samo jedan problem, malecki - ko da te vojne obveznike mobiliše?
ili misliš da su trebali da sačekaju da ih protiv hitlerove nemačke mobiliše pavelićeva ndh, nedićeva srbija, musolinijeva italija, hortijeva mađarska, filovljeva bugarska?
od onih što su se mobilisali sami, jedni su se već oko nove 1942. godine dosetili da ratovanjem mogu da ugroze krhku srpsku demokratiju i manje-više pristali na saradnju sa okupatorom, a drugi se kako su znali i umeli 4 godine borili sa svima i, uz sadejstvo sa saveznicima, pobedili.
šta je trebalo da urade oslobodioci?
da zamole kralja i negovatelje demokratije da im oproste ružnu partizansku prošlost i da ih pomiluju zbog toga što su se drznuli da se mobilišu sami?

i još, da li si ti, stvarno, toliko ostrašćen porodičnim predanjem i predrasudama da ne vidiš da je među partizanima bilo puno, za to vreme naročito, i umnih i školovanih ljudi?
predatortz predatortz 22:28 07.04.2014

Re: ...nekako...

da li si ti, stvarno, toliko ostrašćen porodičnim predanjem i predrasudama da ne vidiš da je među partizanima bilo puno, za to vreme naročito, i umnih i školovanih ljudi?


Možda, ali su ostali u senci bravara i opančara. A ta šaka školovanih je nagrađena epitetom 'poštena' inteligencija.

Pitao si me šta su trebali da rade... Uradili su upravo ono što im je i bio cilj. Iskoristili su rat za dolazak na vlast. Nisu se obazirali na sitnice, odnosno na glave civila. Ni tokom, ni nakon rata.
crossover crossover 22:39 07.04.2014

Re: ...nekako...

da li si ti, stvarno, toliko ostrašćen porodičnim predanjem i predrasudama da ne vidiš da je među partizanima bilo puno, za to vreme naročito, i umnih i školovanih ljudi?


То је истина, многи су школовани на највишим партијским школама у Русији, нарочито другови руководиоци. Нису сви били бравари као што неки мисле.
urbana_gerila urbana_gerila 22:40 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz
da li si ti, stvarno, toliko ostrašćen porodičnim predanjem i predrasudama da ne vidiš da je među partizanima bilo puno, za to vreme naročito, i umnih i školovanih ljudi?


Možda, ali su ostali u senci bravara i opančara. A ta šaka školovanih je nagrađena epitetom 'poštena' inteligencija.

Pitao si me šta su trebali da rade... Uradili su upravo ono što im je i bio cilj. Iskoristili su rat za dolazak na vlast. Nisu se obazirali na sitnice, odnosno na glave civila. Ni tokom, ni nakon rata.



nisi odgovorio na pitanje o mobilizaciji, ne bih umeo ni ja tvom mestu, no nebitno.

tačno je, došli su na vlast, ja bih rekao zasluženo, jer su se za nju izborili braneći svoju zemlju od okupatora i njegovih pomagača.
zatim, uz stvarni respekt i najiskreniji pijetet prema svim nevinim žrtvama kojih je, niko ne spori, bilo - znali su da vladaju.
ne samo što su zadržali vlast u turbulentnim vremenima, već zato što su izgradili prosperitetnu zemlju, u svakom pogledu.
ako su to uspeli sa, kako ti reče, šakom školovanih ljudi - tek onda im svaka čast.
predatortz predatortz 22:46 07.04.2014

Re: ...nekako...

tačno je, došli su na vlast, ja bih rekao zasluženo, jer su se za nju izborili braneći svoju zemlju od okupatora i njegovih pomagača.


Taj deo je za respekt. Međutim, onaj sa ideološkim protivnicima koji nisu bili uz okupatora svakako nije. Oslobađati zemlju od okupatora je jedna stvar, ali na oslobođenoj teritoriji seći ljudima glave zbog ideoloških razlika je sasvim drugo.
zatim, uz stvarni respekt i najiskreniji pijetet prema svim nevinim žrtvama kojih je, niko ne spori, bilo - znali su da vladaju.


Zar te nevine žrtve ne zaslužuju da počinioci zločina budu kažnjeni?

ne samo što su zadržali vlast u turbulentnim vremenima, već zato što su izgradili prosperitetnu zemlju, u svakom pogledu.


Da, slobode, demokratija, prava građana da se politički određuju... Zaista za poštovanje!
urbana_gerila urbana_gerila 23:07 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz



od svih iz domaćinske sekcije na ovom blogu - ti si jedini sa kojim nije apsurdno razgovarati, ma koliko se ne slagali.
ne vređaj mi ni najelementarnija ljudska osećanja ni inteligenciju pitanjem koje ti ne dolikuje.
da li postoji normalan čovek koji nije za to da se svi krivci za nedužne žrtve kazne?
kad kažem nedužne, jedini preduslov za to je da nisu okrvavili ruke nevinom krvlju, bez obzira kakvu uniformu nosili i kakvu ideologiju zastupali, no, mislim da ćeš se saglasiti, teško je to vreme i događaje ocenjivati iz današnje vizure.

srbima je ne preko potrebno, već uslov opstanka da se najzad slože, a to neće moći dok svi duboko ušančeni tražimo pravdu samo za svoje žrtve.
predatortz predatortz 23:13 07.04.2014

Re: ...nekako...

ne vređaj mi ni najelementarnija ljudska osećanja ni inteligenciju pitanjem koje ti ne dolikuje.
da li postoji normalan čovek koji nije za to da se svi krivci za nedužne žrtve kazne?


Puno normalnih ovde izbegava da se odredi po tom pitanju. Zašto? Pa svesni su da bi time priznali da je priroda bivšeg režima bila zločinačka.
Ignorisati 'Pasja groblja'. 'leva skretanja', Goli otok, famozni 133.član KZ, bilo bi ravno ignorisanju nekih zločina koje smo definitivno počinili u novijoj istoriji. Upravo oni koji se non-stop kače na te grehe iz nedavne nam prošlosti, ne dozvoljavaju da se zucne o zločinima partizanske strane. Ja sam spreman da razgovaram i o jednim i o drugim. Kao što sam spreman da razgovaram o zločinima one vojske u kojoj su bili moji dedovi.

srbima je ne preko potrebno, već uslov opstanka da se najzad slože, a to neće moći dok svi duboko ušančeni tražimo pravdu samo za svoje žrtve.


Više puta sam podvlačio na blogu da smatram za veliki uspeh što se devedesetih u RS nismo delili na partizane i četnike. Šta smo uradili, radili smo skupa. Mi, partizanski i četnički sinovi i unuci. Zašto smo to radili, ni tu nam se stavovi ne razlikuju.
urbana_gerila urbana_gerila 23:31 07.04.2014

Re: ...nekako...

predatortz


da se ne ponavljam, sve što pišem - pišem sa punom svešću o tome da je bilo nevinih žrtava i da njihovim porodicama nije nikakva uteha i da su to bile jedine žrtve, a nisu.
apsurdno je reći da ovo što si nabrojao daje atribut zločinačkog bivšem režimu:
u vreme kada su se dešavala pasja groblja i lijeva skretanja režim o kome govoriš niti je postojao niti je to rađeno sistemski, goli otok je bio unutarpartijska borba protiv onih koji su tuđu zemlju voleli više od svoje, a članu 133. nije mesto u ovom nizu, pa makar oni koje je očepio i bili izbosne, gde su ga najviše praktikovali.

da nam je, kao narodu, potrebna katarza - tu smo saglasni.
sevarlica sevarlica 04:30 08.04.2014

Re: ...nekako...

Milan Karagaća
Da, komunisti su uzeli od lopova (dobro bilo malo i preterivanja kada su u pitanju kuće i stanovi) i dali narodu -fabrike radnicima, zemlju seljacima, a ovi posle su oteli zemlju od seljaka i fabrike od radnika i uništili ih i prodali sumnjivim tipovima pod sumnjivim uslovima i za male pare.
U Jugoslaviji je većina živela prosečno a sada manjina živi nadprosečno a većina ispodprosečno.
Onaj ko uspe da to obrne, ne interesuje me ideologija, biće pravi heroj bez obzira kojoj stranki pripadao. Ako to urade Vučić i SNS , kapa dole, neka ostane kapitalizam ali ne divlji i surovi već uređena tržišna privreda i pravna država. Amin.


Ne, komunisti nisu uzeli lopovima, već su uzeli onima koji imaju (bez obzira na način kako je stečeno) i nisu dali narodu već su dali "svojima". Koliko se sećam vile se nisu rušile pa zidale kućice, već su se o vile dobro otimali. Fabrike nisu date radnicima već direktorima koji su se ponašali prema fabrikama kako su se ponašali. Zemlju seljacima? Kako su mogli da je daju seljacima kad su sa 92% poljoprivrednika zemlju sveli na nekih 15% poljoprivrednika u prvih nekoliko godina. Svi su imali taman toliko zemlje da ne zarade ništa.
Ovi posle su sve to opljačkano od strane komunista prelili u svoje džepove, skinuli petokrake i stavili ruže za revere. Pa nisu tu imovinu od države otela četnička(rojalistička) deca, već deca komunista. To su od roditelja naučili.

Sve treba da se vrati, što je oteto, do zadnjeg dinara!
Milan Karagaća Milan Karagaća 08:26 08.04.2014

Re: ...nekako...

Sve treba da se vrati, što je oteto, do zadnjeg dinara!

Potpuno se slažemo i baš sve i bilo kada da je oteto,a onaj ko je otimao da bude osuđen.
angie01 angie01 10:13 08.04.2014

Re: ...nekako...

Milan Karagaća
Sve treba da se vrati, što je oteto, do zadnjeg dinara!

Potpuno se slažemo i baš sve i bilo kada da je oteto,a onaj ko je otimao da bude osuđen.


al ne rece ti meni, ko su bili ti lopovi od kojih su komunisti uzimali?!
Milan Karagaća Milan Karagaća 11:05 08.04.2014

Re: ...nekako...

Svi oni ratni profiteri, kriminalci, vojni liferanti, stranački tipovi koji su se obogatili između 1. i 2. svetskog rata,kao i veleposednici zemlje i šuma koje su kupovali kako su hteli kao npr.onaj Puniša Račić što je ubijao narodne poslanije u skupštini- jednom rečju buržoazija.Zatim, oni koji su se obogatili tokom okupacije šurujući sa okupatorom i koji su uzeli jevrejske kuće i imovinu.
E da su komunisti bili malo smireniji pa da taj opravdani proces ne devalviraju i oduzimanjem imovine i nekima koji su je stekli na pošten način, pa da ne uzima neko onako samovoljno za sebe i sada se na to izgovaraju i potomci najvećih lopova i zločinaca tvrdeći kako im je uzeto samo zato što nisu bili komunisti a ne pominju ništa drugo.
Ostao sam ti dužan i oko Vojvodine i proterivanja Nemaca.Da bilo je tu neprimerno ružnih i zločinačkih postupaka naročito prema ženama i deci.I to je zaista bilo prvo veliko etničko čišćenje na prostorima Jugoslavije.No, takav je bio vakat, tako su tada pobednici svagde postupali prema Nemcima, i ne bez razloga.Koliko je samo iz Poljske proterano.
E sada, nije baš da folksdojčeri nisu bili na strani Hitlera ili ga većina prećutno podržavala, bilo je mnogo Šicera, pa i SS Princ Eugen divizija je bila sastavljena od folksdojčera većinom.
Svakako, ne može se odobravati neselektivno postupanje prema svim Nemcima i sa ove distance je to jasno, ali treba stvari posmatrati i u konkretnim istorijskim okolnostima.
angie01 angie01 11:55 08.04.2014

Re: ...nekako...

jednom rečju buržoazija


pa izvini, biti imucan trgovac, industrijalac, ili sta god nije samo po sebi greh- mnogi koji su potpadali pod ovaj sloj su stradali samo zato sto su imali.

Opisano u mnogim delima nase literature, snimani filmovi,...nije nepoznato, ma kako se krilo i pakovalo pod neku socijalnu pravdu.


E sada, nije baš da folksdojčeri nisu bili na strani Hitlera ili ga većina prećutno podržavala, bilo je mnogo Šicera, pa i SS Princ Eugen divizija je bila sastavljena od folksdojčera većinom.


Takodje ne razumem uopstavanje na ovaj nacin- neki su bili, neki ne, ne znam u kojoj vojsci je bilo ko mogao da odbije regrutovanje u ratu-svakako deca nisu imala pojma ni o cemu, a kamo li da su zauzimala strane.

Pa ni u ovom poslednjem, koji nije bio, (rat), vecina onih koje ja poznajem, su "dobrovoljno" otisli, uhvaceni u kaficu ili na spavanju-nije naivno uopste, znam slucaj, gde je mladic nahvatan na faxu, bio u jedinici nekog osudjenog komandujuceg i nema sanse da putuje i dobije vizu u neke zemlje, jer mu proveravaju vojnu knjizicu i taj podatak ga blati iako je i sam bio protiv svega toga.

Isto tako, su mnogo godina posle rata prekopavana Nemacka i Jevrejska groblja po Vojvodini- verovatno jer su bili precutni podrzavaoci iako vec davno mrtvi:(, pa su kolonisti od cigala iz tih grobnica zidali kuce.
Milan Karagaća Milan Karagaća 13:35 08.04.2014

Re: ...nekako...

pa izvini, biti imucan trgovac, industrijalac, ili sta god nije samo po sebi greh- mnogi koji su potpadali pod ovaj sloj su stradali samo zato sto su imali.

Ma u pravu si sve, bilo bi najpametnije da se od početka išlo na mešoviti tip svojine pa da su ostala privatna preduzeća koja su čista, ali to je bila socijalistička revolucija koja je tada podrazumevala ukidanje kapitalizma i privatne svojine.Da li je bilo baš u redu sve pa nije.
Isto tako i petooktobarske promene su uvele neselektivnu privatizaciju i ukidanje društvene svojine pa je kompletno uništila industrijsku proizvodnju, preduzeća a od radnika napravila socijalne slučajeve na granici prosjaka.Pa kad uporediš ta dva slučaja sa stanovišta naroda , većine a ne samo nekoliko desetina ili stotinu tajkuna zaklučak se nameće sam po sebi.
Takodje ne razumem uopstavanje na ovaj nacin- neki su bili, neki ne, ne znam u kojoj vojsci je bilo ko mogao da odbije regrutovanje u ratu-svakako deca nisu imala pojma ni o cemu, a kamo li da su zauzimala strane.

Slažem se sa tobom, bilo je mnogo Nemaca koji se nisu slagali sa nacističkom Nemačkom, mnogo njih koji su pomagali komšijama Srbima i time je taj neselektivni odnos prema njima veća civilizacijska mrlja na partizanskom pokretu.Usput da napomenem da su mađarski fašisti bili mnogo ekstremniji ali se prema mađarskoj manjini nije postupilo kao prema folksdojčerima.
Dakle, slažem se sa tobom glede i jednog i drugog u većini.
sevarlica sevarlica 15:30 08.04.2014

Re: ...nekako...

ali to je bila socijalistička revolucija koja je tada podrazumevala ukidanje kapitalizma i privatne svojine.


Nije to Milane bila revolucija, već okupacija, a okupator zna se , ne bira sredstva da pokori domicilno stanovništvo.

Naravno Vi ćete reći da to nije tako, i da to nije bila ideja, ali činjenica je da su činjeni zločini iz proste zavisti i da to niko nije sprečavao.
Milan Karagaća Milan Karagaća 21:51 09.04.2014

Re: ...nekako...

Nije to Milane bila revolucija, već okupacija, a okupator zna se , ne bira sredstva da pokori domicilno stanovništvo.

A ko su okupatori i koga su okupirali, ja stvarno mislio da je Srbija bila pod nemačkom okupacijom a vi to možda smatrate ujedinjenje sa Nemačkom pa onda došli ludi partizani i uz pomoć Crvene armije koju i Putin i dalje slavi, oterali Nemce.
Revolucija znači promena društveno -političkog i ekonomskog sistema i to se desilo, umesto kapitalizma doduše još nerazvijenog sa primesama feudalizma, uspostavljen je socijalistički poredak.
To je podrazumevalo nacionalizaciju, agrarnu reformu, sekvestar pa i rekviziciju.
Ono što baca ljagu na zaista herojsku narodnooslobodilačku borbu je ponašanje vlasti neposredno po oslobođenju jer je bilo bahatosti, otimačine, surovosti, nepoštovanja ljudskih prava i dostojanstva, nedozvoljiva rigidnost,i tokom tog kratkog perioda uspostavljanja nove vlasti neosporno su počinjeni i zločini.Međutim ti zločini nisu ni približno u razmeri kako neki uporno pokušavaju da dokažu prvo lansirajući bombastične cifre u Večernjim novostima a onda se ispostavi da se radi o desetostruko manjem broju , da je među pogubljenim mali broj onih koji su čisti i koji nisu okrvavili ruke ili na drugi način sarađivali sa okupatorom.
Naravno da nije bila ideja da se tako surovo postupa preko ali kažu da su najviše takvih slučajeva počinili neki koji su kasnije prišli partizanima pa se dokazivali, zatim iz lične koristi, osvete i svega ša ne, ali odgovornost za sve zločine je na rukovodstvu KPJ jer je morala da spreči i kazni one koji su svojevoljno postupali.
milisav68 milisav68 22:30 09.04.2014

Re: ...nekako...

Milan Karagaća
Međutim ti zločini nisu ni približno u razmeri kako neki uporno pokušavaju da dokažu

Teško je dokazati indirektnu vezu, jer nisu svi stradali direktno od metka.

Neki su maltretirani samo zato što imaju ili zato što se nekome svideo stan/kuća.

Opet, drugi su stradali zbog različitog mišljenja ili ispričanog vica....

U državi gde je sve bio državno/društveno, gubitak posla je značio progon na marginu (eventalno odlazak u inostrastvo, ako nije postojala zabrana izdavanja pasoša), a samim tim i volje za životom, odnosno fizičko propadanje tih osoba/porodica.

To je slično, kao kad lekari ne napišu da je uzrok smrti dijabetes, već recimo pucanje glavnih krvnih sudova (a uzrok loših/propalih krvnih sudova je upravo dijabetes).

Jedan od takvih primera je i recimo Duško Radović, koji je odstranjen sa radija zbog duhovite kritike društva, i koji je prema izjavi njegovog brata to veoma teško podneo, pa se zbog toga razboleo i umro.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana