Crkao mi - nam, modem !

Branislav Kovačević Cole RSS / 28.02.2008. u 13:11


Tako negde pri kraju radnog vremena, pred prošli vikend, modem mi je otkazao poslušnost, pa sam ostao bez konekcije sa internetom. Bože moj, reći će neko, pa šta....? Kako smo tolike godine živeli bez interneta, mailova....bloga? Ne kažem da se ne može, čak mi je i prijala ta vikend pauza, jes’ da sam propustio nekoliko očekivanih pisama, jedan zakazan razgovor sa školskim drugom, koga nisam video punih 30 godina, od kako je otišao u Australiju, jes’ da sam imao i neka druga posla...ali bilo mi je, u najmanju ruku, neobično. Dakle nije problem da li se može bez interneta, pa naravno da se može, ali odjednom sam se nekako osetio kao u gluvoj sobi, izolovan.

Imaš kompjuter, imaš internet, ali nemaš ispravnu tu malu napravu koja se zove modem, koja ti omogućava da se konektuješ (nadam se da je moje neznatno poznavanje kompjuterske tehnologije dovoljno da tako definišem modem!).

U čemu je bio problem?

Mora da se obavi servis, popravka....i za divno čudo, vrlo brzo su se pojavili majstori, stručnjaci. Ljubazni i rešeni da sve brzo poprave. Merili nešto, vrteli se oko kompjutera, peli na zgradu, na bandere...sve je u redu kažu, ali konekcije nema, pa nema. Dobro, vikend je, pa odložismo stvar za ponedeljak, prvi sledeći radni dan. I zaista dodjoše, opet merenje, kontrola kablova, razdelnika....Ja onako laički zaključujem da možda modem ne valja...Oni zavrteše glavom, sumnjičavo...“gde bih ja mogao to da znam?“ Pa dobro, odustajem! Dolazi pojačanje, nešto mladji majstor, vispren, spretan .....premeri i on nešto, stavi test modem i odmah reče:“Crkao Vam je modem !“ Pa, dobro, rekoh „Može da se popravi?“...“Nema popravke modema...a i ovo Vam je stari model, mora da se promeni !“

Rečeno uradjeno!

Novi modem brzo uspostavi vezu sa internetom i sve ponovo poče da funkcioniše, kako treba.

Pa se sad nešto mislim, ako je Srbija, geografski bar, u Evropi.....hm, možda je problem u modemu, u konekciji? Stari „model“ pa ne rade na istim talasnim dužinama, ne vredi ga ni popravljati!

Opasno po zivot!
Opasno po zivot!
 

MORA DA SE MENJA „MODEM“!

Ako se pogleda unazad 20-tak godina, skoro da nema ni jednog predsednika partije koji je podneo ostavku zbog neuspeha stranke, koji je smenjen....a oni su naši potencijalni „modemi“ koji treba da nas konektuju sa EU, ili se varam? Uzmimo za primer samo one najveće partije:

SPS - U vreme neprikosnovene vlasti Slobodana Miloševića, pa sve do danas on je apsolutno neprikosnoveni i nedodirljivi lider, na koga se svi pozivaju čak i danas, kada ga više nema medju živima! Imali su milionsko biračko telo, opštenarodnu podršku, nasledjenu infrastrukturu, basnoslovne finansijske mogućnosti, a danas su na ivici parlamentarnog cenzusa. Uprkos tome nije bilo značajnih turbulencija koje bi jednu garnituru zamenilo nekom drugom koja bi imala kritički odnos prema S.Miloševiću

SRS– Šta god ja mislio o načinu nastanka ove, danas svakako najveće (!) partije, Vojislav Šešelj (mesto boravka – Hag), još uvek je predsednik partije, koji se itekako pita za sve! Činjenica je da se danas nalaze u usponu, ali nam iskustvo govori da partija koja predje milionsku podršku vrlo brzo krene nizbrdo (pa mi se sve čini da nam je to jedina nada? )

SPO– Nema partije koja je od osnivanja više puta menjala svoju poziciju, od one prve velike opozicione stranke, preko partnerstva sa Miloševićem, do vanparlamentarne stranke i stranke ispod cenzusa. Ako se zna da je ona nastala nakon razlaza trijumvirata Drašković – Šešelj – Mirko Jović, da je medju prvima imala paravojne jedinice koje je podržavala (!), da je iznedrila jednog Velju Ilića, da nije želela (ucenjivala) da udje u DOS.....onda je potpuno prirodno da doživi takvu sudbinu. Ipak Vuk je Vuk i ne da se, pa je još uvek predsednik SPO.

DS – Svakako stranka sa najvećim intelektualnim kapacitetom, ali i stranka koja je sve vreme imala unutrašnje probleme, počevši od prvog predsednika Dragoljuba Mićunovića, koji je nakon stranačkog poraza od Zorana Djindjića, napravio svoju partiju DC (Demokratski centar), Vojislava Koštunice, koje svoje frakcionaštvo i neslaganje definisao izlaskom iz DS-a i formiranjem DSS-a, preko Batića, koji je izašao iz DS-a i iz DSS-a, napravivši DHSS, pa sve do skorašnjih dogadjaja i stvaranja Čedine frakcije i partije LDP-a. Posebnu priču u svemu tome predstavlja DSS i njen predsednik Koštunica, doktor, Vojislav, koji je uspeo da za 8 godina vlasti (SRJ, SCG, Srbija), promeni i treću državu, a da pri tom ostane na vlasti, koji je uspeo da opštenarodnu podršku dobijenu 5-tog oktobra 2000-te, koja se može porediti samo sa podrškom koju je imao Milošević 90-tih, potroši, a DSS vrati na poziciju koju su imali pre DOS-a, ispod parlamentarnog cenzusa. I nikom ništa.

Da ne govorim o drugim, manjim partijama, koje u većini slučajeva slede neslavnu tradiciju tzv. velikih partija., ili se ja ne sećam svih detalja, najbolje.

Dakle bilo nama kako bilo - nema ostavki – nema odgovornosti, ni političke, ni stranačke, a još manje državničke.

Dakle naši „modemi“ koji bi trebali da nam posluže kao konekcija sa EU ili su drugačije programirani ili su nesposobni, ali im to još uvek ne smeta da nas zaludjuju i konektuju isključivo u skladu sa ličnim interesima, pa me onda i ne čudi što smo u ćorsokaku već više od dve decenije.

„Modem“ MORAMO da zamenimo, ali i programiramo tako da postane kompatibilan sa EU internetom. U suprotnom vratićemo se golubovima-pismonošama, kao tradicionalnom načinu komuniciranja, a tada Velja & slični imaju najviše šansi.

Atačmenti



Komentari (131)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Dilan Dog Dilan Dog 18:22 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Dolybell
Ali što je loš za ministra?


Ali ima pedigre!
Važno je da je sprečio Albance u Sofiji.
Sad se time hvali što je nekome podmetnuo nogu,
kakav će to bumerang biti !

Kako je i kome podmetnuo nogu?
Dolybell Dolybell 18:31 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Pa sprečio Albance da govora na samitu regiona.
Dolybell Dolybell 18:34 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Pa sprečio Albance da govora na samitu regiona.


To će se u međunarodnim krugovima jako ceniti,
ima svi da se u...u od akcionog plana!
Dolybell Dolybell 18:36 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

na samitu regiona.


korekcija: Sastanak pod nazivom: Proces saradnje u jugoistočnoj Evropi
sentinel26 sentinel26 18:50 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Dolybell
na samitu regiona.
korekcija: Sastanak pod nazivom: Proces saradnje u jugoistočnoj Evropi

Pa na sljedećem sličnom "samitu" će njega izbaciti napolje.

Pošto većina država sa skupa (sem Turske) nije još priznala Kosovo, to je bilo moguće.
Da vidimo na sljedećem sastanku šta će da radi.

Čim Rusija ratifikuje sporazum o gasovodu sa Bugarskom kreće lančana reakcija priznanja - Bugarska - Hrvatska - Makedonija - Crna Gora. Onda će "Evet efendija" da izvrši "kikiriki" povlačenje ambasadora.

Dilan Dog Dilan Dog 18:51 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Dolybell
Pa sprečio Albance da govora na samitu regiona.

Šta je tu loše?
Dolybell Dolybell 19:19 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Onda će "Evet efendija" da izvrši "kikiriki" povlačenje ambasadora.


Pa naravno. Samo tako, samo tako, to srce želi....
voli te tvoj Pule
Dolybell Dolybell 22:17 28.02.2008

Re: Dopun i komentar

Šta je tu loše?


Naše prisustvo na tom sastanku u vidu Vuka Jeremića.
Sve što nam je saopštio o svom učinku je da je delegacija
postupila vrlo adamantno i principijelno insistirala da
Albanci ne govore na tom skupu i u u tome su uspeli.
I to je sve.
The end,
edi-va edi-va 18:48 28.02.2008

Sve mi je

jasno i transparentno osim jednog podatka: sto su se peli na bandere?


carly carly 20:04 28.02.2008

Re: Sve mi je

i meni to sumljivo nego rekoh da ne sirim paranoju
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 18:49 28.02.2008

The Scream

„Modem“ MORAMO da zamenimo, ali i programiramo tako da postane kompatibilan sa EU internetom.


Vlasta Vlasta 19:27 28.02.2008

Ej, Coki,

ja ne znam šta da radim, meni počeo da crkava miš, ali stvarno. ) Šta nam je miš? Ko će nam biti miš?
edi-va edi-va 19:41 28.02.2008

Re: mish

Dilan Dog Dilan Dog 19:47 28.02.2008

Re: mish

edi-va

yes, it is! :)
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 20:00 28.02.2008

poklon za vlastu

Vlasta
ja ne znam šta da radim, meni počeo da crkava miš, ali stvarno. )


Dilan Dog Dilan Dog 20:06 28.02.2008

Re: poklon za vlastu

probaj da ga priključiš na tastaturu
Dilan Dog Dilan Dog 20:07 28.02.2008

Re: poklon za vlastu

Vlasta Vlasta 20:13 28.02.2008

HEJ!

Nema me deset minuta, a vi se poskidali u gaće!! Frajer u crvenim sportskim? Hm...let mi think...Nije moj stil, ali ajde, dobro. OK je lik. Hvala. Mada, veća je verovatnoća da bi mi se u pravom životu pre prikačio neki Šilja.
edi-va edi-va 20:22 28.02.2008

Re: HEJ!

Dilan Dog Dilan Dog 21:18 28.02.2008

Re: HEJ!


vidomir pavlovic vidomir pavlovic 22:02 28.02.2008

DOBRO VEČE BKC

Znam da pišete većinom o politici a ja to baš ne volim retko je prokomentarišem jer svi, ali baš svi lažu, tge volim biti miran. Slabo oni razumeju radni narod..., al nije ni bitno....

Dakle, počnem da čitam vaš tekxst i pomislih, o hvala Bogu nije o politici...

PREPORUKA ZA PREVARU !

hahhahhaa
blackbox blackbox 00:08 29.02.2008

Re: Ej, Coki,

Vlasta
ja ne znam šta da radim, meni počeo da crkava miš, ali stvarno. ) Šta nam je miš? Ko će nam biti miš?

dobro je dok ne pobegne u rupu.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:48 29.02.2008

Re: DOBRO VEČE BKC

vidomir pavlovic
Znam da pišete većinom o politici a ja to baš ne volim retko je prokomentarišem jer svi, ali baš svi lažu, tge volim biti miran. Slabo oni razumeju radni narod..., al nije ni bitno....

Dakle, počnem da čitam vaš tekxst i pomislih, o hvala Bogu nije o politici...

PREPORUKA ZA PREVARU !

hahhahhaa



Hvala za preporuku...nije prevara! Ja sam samo pokusao da dovedem u vezi politiku sa svakodnevnim zivotom...Moze se od politike bezati, ignorisati je, ali cete se sa njom susretati svakoga dana.....jer Vam (Nam) ona kroji "kapu" ....i za internet i modem, ali i za poskupljenje struje, za vize, za rat i mir....itd, pa ako je tako, kako je govorio pok Zoran Djindjic, ako imate problem podjite mu u susret, a ne cekajte.......
Sorry, ako ste zaista mislili da je u pitanju "prevara"
poz
bkc
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:55 29.02.2008

Re: Ej, Coki,

Vlasta
ja ne znam šta da radim, meni počeo da crkava miš, ali stvarno. ) Šta nam je miš? Ko će nam biti miš?



Ja napisah ali nesta odgovor...Pitaj Kustu/Nemanju, mozda ima na Mokroj Gori, ako nema pitaj srpskog Serlok Holmsa, alijas Matiju da pronadje....ili daj oglas u Utisku nedelje....ma samo nemoj u rupu!!!
poz
bkc
PasaZadek PasaZadek 21:59 28.02.2008

Modem Tito-Velja

Tito i Velja imaju nešto zajedničko. Obojici su se prsti prosto lepili za isti modem,s tim što Ilić magistar Velimir izgleda više preferira desni klik (mada ponekad koristi obe ruke). Svoju tehniku korišćenja modema usavršavali su u svakoj pogodnoj prilici...

gradicevic gradicevic 23:05 28.02.2008

Re: Modem Tito-Velja

E da je Velja ziveo u Domanovicevo i Sterijino vreme, kakva bi tek onda nasa satira bila?
Joe Joe 01:43 29.02.2008

Internet

Kao globalni fenomen, danashnji internet je zahvatio, hteo ne hteo, i jadnu Srbiju. Naravno, zaostala kakva jeste, ova zemlja nije prepoznala, niti danas prepoznaje, mogucnosti tog vecini apstraktnog pojma. Kada mislim na vecinu, onda prvenstveno pominjem ljude srednjih godina - decu ranog komunizma, i naravno penzionere. Bilo bi zanimljivo napraviti anketu i videti koji je procenat te populacije, najvecih zrtava tranzicije (bar oni tako sebe intimno a boga mi - skoro videsmo i javno, dozivljavaju, jer mladi valjda imaju zivot pred sobom).
Naravno, ne zelim da odajem pohvalu mladjim generacijama za trud jer je i tu situacija malko klimava. Kakvo nam je obrazovanje a josh i ministar prosvete (sa najmanjom velichinom fonta koju mozete da zamislite za slovo m i p).
Da se ne rasplinjavam i odem i jeftinu kritiku politichkog sistema i individua koje ne zasluzuju ni da im se ime pomene.
A zivi su i rade nam svima o glavi... Da gospodo, paranoja je iskljuchena.

Da se vratim temi:
zahvaljujuci jednoj firmi koja se ispostavila kao prelomna u razvoju srpskog Interneta (tj. razvijanju rachunarske mreze u nas i usluga vezanih za te tehnologije) tadashnji srpski monopolista (a i sadashnji u oblasti fiksne telefonije) je i dalje spavao u to vreme. Uljuljkan u mrezu bakarnih parica koje su donosile profit primarno uspostavljanjem telefonske veze, tek usput nudeci svoju infrastrukturu nekima koji su, ili iz razloga povlashcenosti ili lude preduzimljivosti, davali ogroman novac drzavnom monopolu, da ponude uslugu dialup Interneta gradjanima u Srbiji, krenulo je iznenada iznutra, od strane domacih izdajnika. Moze se slobodno nazvati diverzijom.
Div je bio uzdrman. Kao otomanska imperija koja je morala da docheka svoj kraj. Godine u kojima su nas drali su odbrojane. Krenulo je kao preduzetnishtvo, neki su napravili i novac od toga, ja nisam. Naravno nije mi zao. Nauchio sam neshto. I dao sam svoj doprinos razvoju Interneta u Srbiji. Ako vam kazem da je zahvaljujuci jednom broju ljudi, shachici moze se reci, bez nekih finansija i sa puno entuzijazma , div uzdrman i priteran uza zid - verujte! Uzdrman je jer morao je da se bori za trzishte i morao je da bude konkurentan. Naravno, prepoznao je on profit ali tek kada smo mu mi pokazali da ima ljudi u Srbiji koji nisu zatucani i koji ce pristojnu svotu novca dati za dobru uslugu.
Ja duboko verujem u ovo shto sam rekao, mi smo ti koji smo ustali protiv tiranije monopola,vecina ne sa tim ciljem ali to nije ni bitno. Bitno je da stvari mogu da se promene. One ce se menjati i nezavisno od nas ali mnogo sporije jedan ovakav sistem sam moze da nas promeni. Pogotovo ako je truo i nazadan kao nash.
Gosn Cole, ja verujte nikada nisam ni imao modem, bar ne onaj telefonski. Moram Vam reci da ovo shto mi imamo u Srbiji nije ni dvadeseti deo onoga shto mogu da nam pruze. Ali nece.
E budite sigurni, da kao shto nece da nam pruze ono shto pristojan svet smatra normalnom uslugom, tako nece da nam pruze ni pristojan zivot uopshte.
Zato shto su nesposobni i sujetni, neki svesni toga, neki ne. Neki mozda samo silom prilika u situaciji da odluchuju a uistinu to ne zele, ili nemaju hrabrosti.
Pitajte svakog mudrog choveka za savet - odmah ce vam ga dati, ili reci da ne moze da vam pomogne.
Pitajte glupog choveka, cutace ili ce vam napraviti josh veci problem.
Glupost i zlo su rodjene sestre.
Na kraju, htedoh napisati mnogo toga, mogao bih detaljno sve argumentovati vezano za tehnikalije ali nije bitno toliko. Ko razume shvatice.
Borba je jedino shto nam preostaje.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 08:45 29.02.2008

Re: Internet

Joe

Na kraju, htedoh napisati mnogo toga, mogao bih detaljno sve argumentovati vezano za tehnikalije ali nije bitno toliko. Ko razume shvatice.
Borba je jedino shto nam preostaje.



Slazem se borba protiv gluposti, ucmalosti, lenjosti, ksenofobicnosti, marifetluka,.,....(dopisati po zzelji!)
poz
bkc
PasaZadek PasaZadek 09:49 29.02.2008

Gde ste miševi?

Ma kakav modem. Da ne bešeADSL-a, teško da bi tri dana pre roka bili pronadjeni oni miševi za koje se onomad raspitivao Kusturica.

Izanagi Izanagi 10:31 29.02.2008

modemi i nekomunikacije

Bob Metcalfe, jedan od tvoraca Ethernet tipa racunarskih mreza, tvrdi da ce se 2015 godine brzina mreza meriti u Terabitovima (ili hiljadu puta vise od danasnjih najbrzih racunarskih mreza). To medjutim po istoinmenom pronalazacu zahteva sustinske promene u infrastrukturi. On ipak sugerise da se odvojimo od davecih standarda i krenemo ka novim zabavnim tehnologijama. "break loose from the stranglehold of standards and move into some fun new technologies."

Da me ne shvatite pogresno, nisam protiv napretka, daleko od toga ali mislim da ni EU ne zna trenutno gde srlja i koje su joj osnovne vrednosti. Pa zasto postoje secesionisticki pokreti u zemljama koje su vec odavno clanice te iste EU? Cak osnivaci!

Da podsetim da je ista, u sklopu sankcija, isekla pristup na Internet mom skromnom modemu od 2'400 bita u sekundi te daleke 1992. I uvela ga ponovo tek 1995... O cemu mi ovde u stvari pricamo.

Slazem se da politickoj estradi Srbije fali osvezenje i kadrovsko i programsko, ali ni ostatak sveta nije mnogo odmakao.

Jedva cekam da na ovu kuglu slete neka inteligentnija bica od nas...
mariopan mariopan 14:49 29.02.2008

Re: modemi i nekomunikacije

Mislim da je nas problem reciklaza crknutih delova..ali novih nema na trzistu.

Analiza ti je tacna i sveobuhvatna, nema da si nekoga postedeo ni praskocio, sve stranke i njihovi lideri su vec BILI, pokvarili se, ali su reciklirani ponovo u upotrebi. To je nasa nesreca, jer nekih novih nema pa nema. Samo jos da prestanu da nas ubedjuju da se neko popravio, onako sam od sebe, to ne biva, sta crkne jednom to se baca jer ima tendenciju da se iznova i iznova kvari.

Najvecu stetu Srbiji nanele su stranke demokratske orjentacije koje su se raspale u mnogo manjih stranaka i sama ta cinjenica govori da su njihove sujete bile vece od neke dobrobiti za narod ili brige za drzavu. Njima je data prilika da vladaju i da rade onako kako misle da treba, narod je za njih glasao i sada, kao i onda 5 oktobra, ali medjusobno takmicenje "ciji je veci" dovelo je do raspada i sada se zale? Sve se to kaznjava na izborima, samo je tragedija sto nemamo vise sta da biramo, sve je to jednom bilo u funkciji sopstvene promocije i velicine i sada ne radi. Oni su gurnuli narod prema radikalima i guraju ga i dalje, na sledecim izborima radikali ce da dobiju toliko glasova koliko nisu nikada, zahvaljujuci svadjama i podelama unutar demokratskog bloka.

Kada su se oni pokvarili, ceo demokratski blok, pocela je tragedija za koju sada optuzuju jedni druge a mi ( narod) ispastamo.Sto se oni ne poprave, pa da recimo sednu, da se za dobrobit ove zemlje na trenutak odreknu svoje sujete, da se dogovore sta da se radi jer na pomolu smo katastrofe. Mitinguju jedni, mitinguju drugi, sludjuju narod, optuzuju bas taj narod a gle gde su nas doveli? Nismo mi vodili zemlju posle 5. oktobra, uvek su to bili oni, stranke demokratske orjentacije, pa gde su nas doveli - za rucicu u ludnicu. Kad kazem "mi" mislim narod. Ali najvaznije je uhvatiti u letu makar koji poen na ovom ili onom primeru a toga ovih dana koliko hocete.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana