Gost autor

O ženama u skupštini

gordanac RSS / 17.04.2014. u 15:12

“Najkraće rečeno, diskriminacija je nejednako postupanje prema jednakima i jednako postupanje prema nejednakima. Imajte u vidu da nije svako pravljenje razlike diskriminacija.”

Poverenica za zaštitu ravnopravnosti, Dr Nevena Petrušić

 

 

Povodom naslovne strane dnevne novine “Blic” od 17.04.2014. kao i teksta i fotoreportaže 

Modna pista u Skupštini

10155815_477893039003764_3408901976753336465_n.jpgInformišemo ovom porukom redakciju 'Blic'-a da poslanice o kojima su napravili prilog nisu tu da "ukrašavaju svet svojom pojavom" i da su se one u poslaničkim klupama našle, kao i poslanici, zahvaljujući svojim sposobnostima na osnovu kojih su izabrane, a ne zahvaljujući svom izgledu.

 

Citiramo tekst iz 'Blica':

"Skupštinskoj većini masovnošću je konkurisala i lepota. Skockane kao za modnu pistu pristupale su buduće poslanice gazeći na visokim štiklama utegnute u skupocene komade garderobe. Sudeći po njima, i za narod koji je go i bos ima neke šanse. Reporteri 'Blica' izdvojili su nekoliko žena, iako ih u Skupštini ima više od 80. U parlamentu dame moraju da čine bar trećinu od ukupnog broja poslanika."

Fokusiranjem na izgled poslanica ("žena" ili "dama" kako je novinarima 'zgodnije' da ih nazivaju), dok su poslanici pošteđeni tog tretmana, redakcija 'Blic'-a šalje poruku da je posao poslanica u politici da “budu ukrasi”, a ne da nešto urade ili postignu. Ovime se ne vređaju samo poslanice i ugrožava njihovo pravo na ravnopravan tretman, već i građani i građanke koji su svojim glasovima tim poslanicama ukazali poverenje.

Ovakvim predstavljanjem poslanica, novinari i urednici 'Blic'-a takođe sugerišu čitalaštvu da su baš one krive što je "narod go i bos". Time se poslanice predstavljaju kao pogodne mete narodnog nezadovoljstva, dok se u isto vreme skreće pažnja sa većinskih krivaca za katastrofalnu situaciju u zemlji - na primer - poslanika koji su mahom muškarci. 

 

 Podsećamo da smo svedokinje da se ovo radi i sa drugim ženama "pogodnim" za okrivljivanje u dnevno političke svrhe, kao što su glumice, pevačice, manekenke, ili najnovije - 'starlete'. U tretmanu naših medija ne postoji razlika - sve žene su jednako targetirane - ko god one bile i čime god se one bavile.

 Ovaj dopis prosleđujemo i na adresu poverenice za zaštitu ravnopravnosti - Dr Nevene Petrušić, kao i na mrežu ženskih organizacija i drugim aktivistkinjama, kao i "Savetu za štampu".
Molimo Vas da na ovakve napise u novinama reagujete ispred svojih državnih i nevladinih organizacija.

 

 

Žene sa Interneta

 

 http://zenesainterneta.wordpress.com/2014/04/17/1041/

 

https://www.facebook.com/ZeneSaInterneta

 

 

 

 

 

Prenosim u celini reakciju na današnji tekst o narodnim poslanicama, jer smatram da poruke i ideja teksta zaslužuju baš ovakvu reakciju.


Posebno želim da izrazim svoju podršku narodnim poslanicama koje su imenovane i fotografisane u tekstu jer osim što jesu lepe žene, one su u Narodnoj skupštini zato što su sposobne za posao koji će obavljati, zato što su posle mnogo rada stigle do pozicije da budu deo Narodne skupštine i zato što sve i svašta drugo dobro jesu, ali - "UKRAS" nisu, biljka je ukras, umetnička slika je ukras, tepih je ukras, o ove žene su osobe i ljudska bića koja se ne smeju ovako omalovažavati.


Kritika rada žena u skupštini je poželjna, ruganju ženama treba reći - NE.

 

 


 



Komentari (142)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gordanac gordanac 15:09 19.04.2014

Re: :)

meni se cini, da su prezir i netrpeljivost proizasli iz predvidljivog, ocekivanog i rutinskog rada poslanika u parlamentu, koji je kao takav omalovazavanje gradjana, koji taj parlament placaju i kusaju posledice.

Pa to sam rekla da je očekivano - prezirom na prezir, predvidivo i neproduktivno. I - izbor je.
Meni je taj stav poznat u dnevnoj frekvenciji i sve što umem da predložim je - personalna odgovornost, a ako "svi preziremo sve" to samo po sebi sprečava da se kritikuje svako ponaosob.
to sto je u dnevnom listu bljuc izasla naslovna strana u kojoj se na ime lepote nekih poslanica podsmeva njihovom radu jeste ruzno, ali nikakvog smisla ni taj ni bilo kakvi drugi pokusaji niskih udaraca ne bi imali, da rad tog parlamenta nije vec toliko dugo katastrofalan i da se ni jedna dubioza od onoliko nije resila, vec se samo povecavaju.

Pa, sadržaj ovih reči je "šta bi bilo kad bi bilo", već sam navela da se slično prikazivanje žena u pralmentima dešava i u razvijenim demokratijama, sa nespornom vladavinom prava, i ne slažem se da nizak nivo poverenja koje skupština ima može na bilo kakav način biti opravdanje i objašnjenje da se žene prikažu kako jesu, o tome se ovde i radi, ja govorim o nejednakom postupanju prema jednakima, a uzvratne opaske su "zasluženo je, skupština i onako ničemu ne služi". Razumem takvu reakciju, ali imam drugačiji stav.
meni je isto tako cudan komentar tipa- ali vi ne znate, kritikujete zbog svog neznanja, gluposti i predrasuda- pa, izvini, da li su ta delanja i rezultati mozda tajna, pa eto niko od nas nije nista cuo- mozda bolje- osetio neki boljitak u svom svakodnevnom zivotu-jer to je valjda svrha tih odnosa, nas koji kusamo i vas koji to nesto kuvate,...pri tome, niko od nas nije birao kuvare, al za nase pare- u tome je ceo problem, nema drugi.

Kritika je sadržaj o pojedinom, konkretnom postupku, a jedino što su žene "uradile" je da su - stupile u mandat, ništa više.
I što većina bira da je to nevažno jer su svi poslanici zaslužili prezir i jer ništa nisu uradili, pa tako neće ni one i nema veze da li tu postoji diskriminaicja u pristupu ili ne postoji.
Tu se ne radi o neznanju, već o volji i slobodnom izboru koji ja nikom ne osporavam, objašnjavam svoj stav i zašto ga smatram utemeljenim i opravdanim.

gledala sam pre neko vece na teveju tri od prozvanih poslanica i nisu me ubedile, sem sto pricaju pricaju, pricaju, marijin zakon pomenut 5 puta, sve vise lici na ngo sektor- naprosto nije dovoljno, suvise sporo, tu i tamo po nesto-prosao nam zivot u cekanju.

ja rekoh i u prvom komentaru-koji je bio ironican, sto bi bilo kome smetala lepota, al daj i ono od cega se zivi...mislim mi.

Nisam gledala emisiju o kojoj je reč , ali znam šta je Marijin zakon i koliko god da je puta pomenut - malo je. I ne bi prošao da nije bilo saradnje žena iz svih poslaničkih klubova, uprkos partijskim voljama, kao i neki drugi propisi.

Stav da da sam ja i svih nas 250, svi mi jednostavno partijski poslušnici, da ne mislimo svojom glavom, da niko ne glasa mimo partijskih odluka, da smo mehaničke ruke, da smo svi isti, da ne radimo nikakav koristan posao ili da smo ukrasni fikusi je poznat i većinski prihvaćen i ja taj stav nikome nit sporim niti mogu niti hoću, ni na nivou utiska ni na nivou činjenica. Kao što sam rekla zašto razumem da se smatra da zaslužujem prezir. Ili sprdnju, zato što pripadam mandatom u skupštinu.

To je potpuno različito od prihvatanja i odobravanja ili iskazivanja razumevanja za prikazivanja žena u skupštini na način u tekstu samo zato što su žene - i takođe razumem da je to izrazito manjinski stav.
Ti smatraš da je to ružno, ali razumljivo, jer smo to zaslužili svi, i muškarci i žene jer prezir zaslužuje posao narodnog poslanika kaotakav iz svima očiglednih razloga.
A to su dve različite stvari.
Možda bi bilo jasnije da su (hipotetički, samo kao snažnu ilustraciju da dam) izabrali poslanike Rome ili pripadnike bilo koje etničke manjine sa istovetnim pristupom, ali srećom to se već niko više ne usuđuje da uradi.
Jer se takvo šta - ne radi, jer je diskriminacija.


angie01 angie01 15:29 19.04.2014

Re: :)

Ti smatraš da je to ružno, ali razumljivo, jer smo to zaslužili svi, i muškarci i žene jer prezir zaslužuje posao narodnog poslanika kaotakav iz svima očiglednih razloga.


ne, nisam to rekla-nego sam rekla da je upotrebljen evidenten rezultat rada skupstine, tj poslanika u njoj, koji je los, da bi se doslo do bombasticnog zutog i ruznog naslova, koji ne bi mogao da se pravi, jer ne bi imao smisla,da onaj rezultat nije takav.


Stav da da sam ja i svih nas 250, svi mi jednostavno partijski poslušnici, da ne


sto se mene licno tice, volela bih da ne znam ni ko tamo sedi,ni kako se zove i kojoj partiji pripada-samo da sve funkcionise.

pa da kad se vidimo, odem na pice sa blogodrugaricom gordanomc i lepo se istracarim:) bez te uzajamne zadrske, kao da smo na suprotnim stranama.

Na zalost, kod nas su politicari kao estrada-ili se slikaju i daju isprazne nabiflane izjave pune prstavih fraza, ili se nalaze u zizi nekog skandala- na sta lici i ona skupstina-ponekda mislim da je skrivena kamera u pitanju-...a ono sve za sta smo mi zainteresovani, je sve gore i gore. I tako dve decenije.

I nikom nista- nema nikakve odgovornosti,jer nije ni predvidjena.

Niko vise ni ne pomislja na neku nadogradnju od bazicnog opstanka-sto je hronicna bolest-ali to vazi samo za nas, ne i za vas, kao da zivimo u dva razlicita univerzuma i sada treba da mi bude problem u sferi diskriminacije, sto je neko prozvao poslanice za lepotu-sto jeste ruzno, ali mi je mnogo vaznije i veca diskriminacija to sto niko van partija ne moze da se zaposli, sto umiru deca, jer drzava o njima ne brine, sto se niko nije bavio problemom otetih beba, sto institucije sistema ne funkcionisu i gradjani sve moraju sami, prvo da se dobro informisu, da se obrazuju za konkretanu stvar, da bi mogli da pariraju sluzbama koje oni placaju da to za njih zavrse i slicne stvari-akomerazumes.
gordanac gordanac 15:40 19.04.2014

Re: :)

ne, nisam to rekla-nego sam rekla da je upotrebljen evidenten rezultat rada skupstine, tj poslanika u njoj, koji je los, da bi se doslo do bombasticnog zutog i ruznog naslova, koji ne bi mogao da se pravi, jer ne bi imao smisla,da onaj rezultat nije takav.

Volja za iskazivanjem diskriminacije nikad nije u drugome, već u onome ko pokazuje nejednako ponašanje prema jednakima.
Volja za diskriminacijom je slobodan izbor.

Niko vise ni ne pomislja na neku nadogradnju od bazicnog opstanka-sto je hronicna bolest-ali to vazi samo za nas, ne i za vas, kao da zivimo u dva razlicita univerzuma i sada treba da mi bude problem u sferi diskriminacije, sto je neko prozvao poslanice za lepotu-sto jeste ruzno, ali mi je mnogo vaznije i veca diskriminacija to sto niko van partija ne moze da se zaposli, sto umiru deca, jer drzava o njima ne brine, sto se niko nije bavio problemom otetih beba i slicne stvari-akomerazumes.

Da, to je osnovna razlika u našim stavovima - ja mislim da treba da se kaže da je diskriminacija problem, a ti manje-više misliš da od toga ima važnijih stvari koje vidiš kao "važnu" diskriminaciju, dok je ova prema ženama nekako možda "manje važna". Dešava se, stalno, to je izrazito većinski prihvaćen stav.
A diskriminacija je uvek jedna ista, o tome se i radi.
angie01 angie01 15:56 19.04.2014

Re: :)

a ti manje-više misliš da od toga ima važnijih stvari koje vidiš kao "važnu" diskriminaciju, dok je ova prema ženama nekako možda "manje važna".


izvini, na tu temu mogu da napisem podeblju knjigu- tako da sigurno ne mislim da diskriminacija prema zenama nije vazna, vec da je ona izrazena mnogo dramaticnije u nekim drugim slucajevima od toga da se u bljucu ironise na neciju sposobnost zbog lepote.

malo sam prepravila predhodni komentar, pa je mozda sada jasniji, mada mi se cini da ti kapiras sta htedoh reci:)).


A diskriminacija je uvek jedna ista, o tome se i radi.


pa sad ne znam da l je bas uporedivo, da neko ne moze ni da dobije posao, sa tim, da se nekom zamera lepota, al je posao i to najbolji u zemlji dobijen, da neko ne moze da ostvari svoja zagaratnovana prava, jer sistem ne funkcionise, a neko ce to lagano i bez tih institucija sistema da zavrsi, iako je za iste odgovoran i sl.

hocu reci- obicni gradjani su dikriminisani u ovoj zemlji od strane politicara, jer se oni ponasaju kao da su vlasnici ove drzave, te da oni sa njom i njenim gradjanima mogu da rade sta hoce i to bez odgovornosti.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:58 19.04.2014

Re: :)

Гордана Чимић
... i ne slažem se da nizak nivo poverenja koje skupština ima može na bilo kakav način biti opravdanje i objašnjenje da se žene prikažu kako jesu...

Да.
Нама је ова логика оправдање за све:
-- Зашто си прешао улицу на црвено? -- Зато што немам поверења у парламент.
-- Зашто не плаћаш порез и радиш на црно? -- Зато што тамо неки тајкуни не плаћају порез и мувају.
-- Зашто забушаваш на свом радном месту? -- Зато што у државној управи забушавају и не раде ништа како треба.
-- Зашто тучеш жену и децу? -- Зато што је Србија неуређена земља.

И тако, до у бескрај...
angie01 angie01 16:07 19.04.2014

Re: :)

- Зашто си прешао улицу на црвено?

- Зашто не плаћаш порез и радиш на црно?

Зашто забушаваш на свом радном месту?

-- Зашто тучеш жену и децу?


pre zato sto sistem ne funkcionise, niko ne nadgleda, niko ne odgovara.

kada isti ti ljudi odu u uredjenu drzavu-imidjetli krenu da uvazavaju pravila, zato jer znaju da ce u suprotnom biti sankcionisani.
gordanac gordanac 16:19 19.04.2014

Re: :)

hocu reci- obicni gradjani su dikriminisani u ovoj zemlji od strane politicara, jer se oni ponasaju kao da su vlasnici ove drzave, te da oni sa njom i njenim gradjanima mogu da rade sta hoce i to bez odgovornosti.

I kako iz toga proizilazi da je prikaz žena u skupštini ružan, ali manje važan od te tvrdnje? Dešava se ženama u skupštini, a one nisu građanke koje su na taj način takođe diskriminisane, samo zato što su žene? (Razumela sam ja da diskriminacija bilo koga nikako nema ni tvoju podršku ni odobravanje, samo dajem opaske o argumentaciji.)
Za smanjenje te diskriminacije o kojoj govoriš i građani i svi mi imamo na raspolaganje upravo skupštinu (narodne poslanike) i razne nezavisne institucije koje je ta ista skupština zakonima ustanovila.
I slobodne medije. Koji moraju biti slobodni da bi postali odgovorni.
Kao što su poslanici morali izboriti pravo slobodnog mandata, da bi mogli postati odgovorni građanima i instituciji, a ne isključivo partijama koje to nikako nisu htele.
Hoćemo li i u ovom mandatu zaslužiti samo prezir građana?
Ne znam.
Iskustva drugih, sličnih nama, pokazuju da gde nije bilo volje za dijalog o odgovornosti za rad u institucijama - nije bilo ni izgradnje personalne odgovornosti.
Mwđu ženama u skupštini je taj dijalog uspostavljen, trajao je i biće ga, i u ime izgradnje odgovornosti.
Hoće li to biti dovoljno da zaslužimo "smanjenje prezira"?
Ne znam.
Moći će se proveriti vrlo brzo, već na rebalansu budžeta ako uspemo da opet podnosimo zajedničke amandmane i za njih zajedno glasamo bez obzira na stavove naših poslaničkih grupa.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:21 19.04.2014

Re: :)

angie01

Не може систем да функционише сам по себи.
Мора да постоји идеја да је он потребан.
Неко мора да верује у систем и да га жели, како би он настао.
Не постоји начин да увезеш систем и даш га у руке-на спровођење људима који у њега не верују, а да он ради.
То се нама десило... И то се, до космоса, не разуме.

Та вера, у систем, она се шири, као јеванђеље: одгоре надоле, од главног шрафа до оног најмањег. Ако је главни шраф нахерен, и цео механизам је нахерен. За целу Србију, по мојој лудачкој процени, не треба више од 100 до 1.000 људи да промене систем. Брзо. Овако -- без тих 100-1.000, то ће да се развлачи... Људи мењају људе. Не системи.
charlie charlie 16:36 19.04.2014

Re: :)

angie01
Prezir, netrpeljivost i pokušaji omalovažavanja su uvek lako čitljivi, predvidljivi i očekivani, rutinska stvar, osim što u stvari onemogućavaju bilo kakav oblik dijaloga.


meni se cini, da su prezir i netrpeljivost proizasli iz predvidljivog, ocekivanog i rutinskog rada poslanika u parlamentu, koji je kao takav omalovazavanje gradjana, koji taj parlament placaju i kusaju posledice.

to sto je u dnevnom listu bljuc izasla naslovna strana u kojoj se na ime lepote nekih poslanica podsmeva njihovom radu jeste ruzno, ali nikakvog smisla ni taj ni bilo kakvi drugi pokusaji niskih udaraca ne bi imali, da rad tog parlamenta nije vec toliko dugo katastrofalan i da se ni jedna dubioza od onoliko nije resila, vec se samo povecavaju.

meni je isto tako cudan komentar tipa- ali vi ne znate, kritikujete zbog svog neznanja, gluposti i predrasuda- pa, izvini, da li su ta delanja i rezultati mozda tajna, pa eto niko od nas nije nista cuo- mozda bolje- osetio neki boljitak u svom svakodnevnom zivotu-jer to je valjda svrha tih odnosa, nas koji kusamo i vas koji to nesto kuvate,...pri tome, niko od nas nije birao kuvare, al za nase pare- u tome je ceo problem, nema drugi.

gledala sam pre neko vece na teveju tri od prozvanih poslanica i nisu me ubedile, sem sto pricaju pricaju, pricaju, marijin zakon pomenut 5 puta, sve vise lici na ngo sektor- naprosto nije dovoljno, suvise sporo, tu i tamo po nesto-prosao nam zivot u cekanju.

ja rekoh i u prvom komentaru-koji je bio ironican, sto bi bilo kome smetala lepota, al daj i ono od cega se zivi...mislim mi.

Ово си рекла много боље него што бих ја могао !
Успут --- какве везе има да ли је неко послани-к или послани-ца, ако су фикуси !?
charlie charlie 16:48 19.04.2014

Re: :)

Predrag Brajovic
Гордана Чимић
... i ne slažem se da nizak nivo poverenja koje skupština ima može na bilo kakav način biti opravdanje i objašnjenje da se žene prikažu kako jesu...

Да.
Нама је ова логика оправдање за све:
-- Зашто си прешао улицу на црвено? -- Зато што немам поверења у парламент.
-- Зашто не плаћаш порез и радиш на црно? -- Зато што тамо неки тајкуни не плаћају порез и мувају.
-- Зашто забушаваш на свом радном месту? -- Зато што у државној управи забушавају и не раде ништа како треба.
-- Зашто тучеш жену и децу? -- Зато што је Србија неуређена земља.

И тако, до у бескрај...

Све си лепо побројао !
Одговори су баш такви какви требају да буду, мада ти ниси нити свестан колико си поставио праве одговоре. Тачно иза сваког питања постоји разложно оправдање !
Успут --- када само онај први одговор - оправдање преласка на црвено не би постојао, односно, када би било поверења у парламент, мноштво твојих наредних питања не би нити постојало.
Успут 2 - да још мало појасним ствари --- како да имам поверење у Парламент када сам ја паметнији од, барем 240 послани-ка и -ца, а да не причам о Цанету Србљановићу, Макси 83, Ангие01, Кркару, Фрихенду - и да не набрајам даље. Како имати поверење у ту гомилетину у којој појединце са израженим грамом индивидуалности можеш набројати на прсте.
Успут 3 --- као што сам то недавно некоме рекао - част ми је да се не слажем са паметним људима, него да понижавам будале (и будалетине).
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:25 19.04.2014

Re: :)

Нама је ова логика оправдање за све:


Nije Brajoviću, u ovom slučaju nije
Do te logike se može doći ako se prihvati ovo što domaćica uporno ponavlja a što ne stoji.
Ona ponavlja "samo zato što su žene" a treba da stoji, samo zato što su poslanici.
Iz te vizutre tvoja logika otpada.

Da li poslanici koji su izgubili poverenje treba da budu pošteđeni poruge samo zato što su žene?
Ja mislim da ne.
Ako neko troši moje pare i ako ja očekujem da nešto za te pare dobijem, a ne dobijam ništa ili dobijam ono što ne želim, i znam da ni dalje neću dobiti ništa a i dalje ću plaćati, i još mi taj koga ja plaćam kaže, pazi kako pričaš sa mnom, sprdnja sa njim je najmanje što može da očekuje.
To što je žensko ga ni malo ne abolira.

Rečenica (Gocina)
a jedino što su žene "uradile" je da su - stupile u mandat, ništa više.


je takođe nešto što zaslužuje makar kiseo osmeh.

Domaćice,
U prvom komentaru upitah da li ta nova cenzura koja se sad zove korektnost podrazumeva da se pravimo glupi i naivni kad zateba, po ovom komentaru izgleda da podrazumeva.

Treba biti zaista glup i naivan ili se takvim praviti pa poverovati da će se sad nešto promeniti i da će ta Irena pokazati da je zaista predstavnik naroda a ne lutka čije konce pomera Vučić.

Ja znam da poslanica Irena, ne žena Irena, baš me briga za to što je žena, unapred zaslužuje svaki mogući prezir, sprdnju i porugu.
Ili da sačekamo da vidimo kako će se pokazati?

Milan Karagaća Milan Karagaća 17:27 19.04.2014

Re: :)

Не може систем да функционише сам по себи

možda parlament može malo da se oko toga pozabavi.Pa postavi vladi poslanička pitanja zašto se ne sprovode propisi, zašto npr. vozač autobusa u kome je 70 putnika telefonita sa dva mobilna a policajac stoji pored njega napred i radi to isto....... itd.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:33 19.04.2014

Re: :)

najBOLJA stvar koja se dogadja u toj skupstini je Zenska parlamentarna mreza


E baš je to skupština za divljenje u kojoj je najbolja stvar postojanje ženske parlamentarne mreže.
U državi na ivici bankrota, gde svi parametri idu nizbrdo, najbolja stvar u skupštini je postojanje te mreže.
Alal vera takvoj skupštini.

Niko ne zamera postojanje mreže, naravno, ali skupštine treba da radi i neke druge stvari a ne radi ih, i za to što ih ne radi njeni posklanici, i poslanice svakako, zaslužuju prezir.
Ili ajd da ih kujemo u zvezde, napravili su mrežu?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:47 19.04.2014

Re: :)

Milan Karagaća
Не може систем да функционише сам по себи

možda parlament može malo da se oko toga pozabavi.Pa postavi vladi poslanička pitanja zašto se ne sprovode propisi, zašto npr. vozač autobusa u kome je 70 putnika telefonita sa dva mobilna a policajac stoji pored njega napred i radi to isto....... itd.

Схватићу ово као духовитост. Додуше -- невелику.

Да појасним на примеру (сада је модерно да се спомиње Немачка као узор): замислите да сам својевремено био у Немачкој, у једном лепом градићу, и запутио се локалним возом до Минхена. Чак је и куче мојих пријатеља путовало у Минхен, заједно, уз уредно купљену карту. После неког времена, зачудо, појавила се контрола, и тражила карте на увид. Један од путника, и то зачудо, није је имао. Скрушено је признао кривицу. Остали, исправни картокуповању склони грађани гледали су га као да је шугав. Гле, био је, својим поступком, изазвао опште згражање?!

Када сам, у некој интернет расправи, са нашом Сузе Ок Списатељицом -- која је бранила поступак нека два момка који су се шверцовали у аутобусу, под изговором, као, оно, младост-лудост -- посегао за аргументом да онда ни ми остали не морамо да купујемо карте (старост-мудрост!), па да ће тако, за месец дана, нестати сав јавни превоз, због банкрота услед неплаћања карата, био сам оптужен за маторачко мргудство.

Просто, идеју јавног добра, и његовог штићења и развијања, треба сви да усвојимо. Срамота је не платити порез. Због тога нема пара за операцију неког детета или томе слично... Срамота је бацити пикавац на улицу: њега ће морати да покупи неко за то плаћен, и то нашим парама, које смо могли паметније да утрошимо. Та идеја јавног добра не намеће се законима, него примером поштовања тих закона. Они који у њу не верују, увек ће је у неком ефеу спроводити.

Требају нам људи који верују. Та вера настаје с протоком времена и услед позитивних примера и бескомпромисног спровођења закона. И онда се норме које та вера намеће прихватају као нешто природно. А спроводити закон, да поновим, могу само они који у њега верују и разумеју његове далеке добробити и до њих им је стало.
gordanac gordanac 17:50 19.04.2014

Re: :)

Da li poslanici koji su izgubili poverenje treba da budu pošteđeni poruge samo zato što su žene?
Ja mislim da ne.

Ne, ne treba.
Ovde se ne radi o tome.
Takve vrste opaski mogu biti upućene meni, zbog svog prezira koje ljudi imaju prema meni, sada i ovde. Uključujući svaku vrstu ruganja.
I to se dešava.
Ali to nema veze s ovim:
Do te logike se može doći ako se prihvati ovo što domaćica uporno ponavlja a što ne stoji.
Ona ponavlja "samo zato što su žene" a treba da stoji, samo zato što su poslanici.
Iz te vizutre tvoja logika otpada.

... jer su one nejednakom postupanju u tekstu izložene samo zato što su žene, čitav je tekst i čitav pristup i nastao samo zato što su žene.

a jedino što su žene "uradile" je da su - stupile u mandat, ništa više.


je takođe nešto što zaslužuje makar kiseo osmeh.

Domaćice,
U prvom komentaru upitah da li ta nova cenzura koja se sad zove korektnost podrazumeva da se pravimo glupi i naivni kad zateba, po ovom komentaru izgleda da podrazumeva.

Taman posla da se iko pravi glup!
Pa i ja se ne pravim glupa pred činjenicom da ti podržavaš diskriminaciju prema ženama zato što je ne vidiš.
Da su u tekstu (kao što rekoh) poslanici Romi ili neka druga etničak manjina i da je naslov "Ovi Romi će vladati Srbijom" ili "Ovi Albanci će odlučivati u naše ime" (pa onda reči diskriminaicje na osnovu njihovog ličnog svojstva koje oni ne mogu da menjaju) možda bi to šta je diskriminacija tebi bilo jasnije, I rekoh već - srećom nikome ne pada na pamet da takvo šta piše, ne više, jer to se ne radi.
Kad se ista stvar radi ženama ti meni uskraćuješ pravo da ja to prepoznamm jer sam i sama narodna poslanica koja zaslužuje prezir.
Ja znam da poslanica Irena, ne žena Irena, baš me briga za to što je žena, unapred zaslužuje svaki mogući prezir, sprdnju i porugu.
Ili da sačekamo da vidimo kako će se pokazati?

To ti pričam, Ti znaš unapred. I zato meni odričeš pravo da kažem da je odabrati žene za takvo postupanje - diskriminacija, jer je to razlog za sprdnju. Em žene, em narodne poslanice - s tim se ima unapred sprdati.
Tvoja sobodna volja, tvoj izbor.
I ne očekuj da iko bude glup da ne vidi da ti je izbor - opravdavanje diskriminacije. I još je tvoj stav većinski prihvaćen, rutinski.
To što si u većini - ne znači da si u pravu, tako to biva.


hoochie coochie man hoochie coochie man 18:05 19.04.2014

Re: :)

Pa i ja se ne pravim glupa pred činjenicom da ti podržavaš diskriminaciju prema ženama zato što je ne vidiš.


Aha ti znaš šta ja podržavam iako ja znam da ne podržavam to, a meni ne dopuštaš da znam da je Irena fikus.
To treba da sačekam pa da vidim, jel?
Pa eto, ja znam i bez provere.
Budi iskrena pa reci znaš li ti?
Pazi, političar si od koga se, i unapred, očekuju valjane procene drugih političara

Da su u tekstu (kao što rekoh) poslanici Romi ili neka druga etničak manjina i da je naslov "Ovi Romi će vladati Srbijom" ili "Ovi Albanci će odlučivati u naše ime"


Naivno ti je ovo Goco, mnogo naivno.
Niko njih nije ismevao zato što su žene, niko nije rekao ove žene će odlučivati u naše ime, nego ove sa visokom štiklom i kratkom suknjom.
Kad bi neki Rom ili Albanac ušao u slupštinu na način na koji je to uradila Irena, i kad bi neko rekao ovaj sa belim čarapama ili kariranim šeširom (ako bi ih nosio) će odlučivati u naše ime, to nikako ne bi bila diskriminacija Roma ili Albanaca nego ismevanje poslanika u koga se nema poverenja.
Ne bi to imalo veze sa nacionalnošču kao što ovo nema veze sa polom.


gordanac gordanac 18:14 19.04.2014

Re: :)

hoochie coochie man
Pa i ja se ne pravim glupa pred činjenicom da ti podržavaš diskriminaciju prema ženama zato što je ne vidiš.


Aha ti znaš šta ja podržavam iako ja znam d ane podržavam to, a meni ne dopuštaš da znam da je Irena fikus.
To treba da sačekam pa da vidim, jel?
Pa eto, ja znam i bez provere.
Budi iskrena pa reci znaš li ti?
Pazi, političar si od koga se, i unapred, očekuju valjane procene drugih političara

Da su u tekstu (kao što rekoh) poslanici Romi ili neka druga etničak manjina i da je naslov "Ovi Romi će vladati Srbijom" ili "Ovi Albanci će odlučivati u naše ime"


Naivno ti je ovo Goco, mnogo naivno.
Niko njih nije ismevao zato što su žene, niko nije rekao ove žene će odlučivati u naše ime, nego ove sa visokom štiklom i kratkom suknjom.
Kad bi neki Rom ili Albanac ušao u slupštinu na način na koji je to uradila Irena, i kad bi neko rekao ovaj sa belim čarapama ili kariranim šeširom (ako bi ih nosio) će odlučivati u naše ime, to nikako ne bi bila diskriminacija Roma ili Albanaca nego ismevanje poslanika u koga se nema poverenja.
Ne bi to imalo veze sa nacionalnošču kao što ovo nema veze sa polom.



Pa eto ti sam pišeš da podržavaš diskiminaciju i prema ženama i prema drugima, na osnovu njihovog ličnog svojstva.
I ja nekoliko puta rekoh da ja samo objašnjavam svoj stav, a i dalje tebi ne sporim da se sprdaš, rugaš i prezireš koga god ti volja.
Samo umem da čitam i - ne pravim se ni glupa ni naivna dok čitam.
To kakav će ko tek biti poslanik nema nikakve veze s tekstom, o tome i pričam, to ima veze samo - s tvojim stavovima, na koje ti i na dalje (naravno) imaš pravo.
Možda će svaka od njih biti gora od svih a možda bolje od mnogih, kad i ako bude uradila bilo šta - i treba da bude kritike, zbog sadržaja onoga što je uradila ili rekla, kao i bilo ko drugi.
Ali ovde nije o tome reč.
cane cane 18:16 19.04.2014

Re: :)

idi, begaj! :)
Pa ako je sve to tačno, koji je tebi motiv da svojom slobodnom voljom izlažeš sebe ovde tekstovima i stavovima jedne naporne žene?
Pogotovo što sadržaj tvog komentara nije ni naporan ni posebno zahtevan, naprotiv.
Prezir, netrpeljivost i pokušaji omalovažavanja su uvek lako čitljivi, predvidljivi i očekivani, rutinska stvar, osim što u stvari onemogućavaju bilo kakav oblik dijaloga.
Tvoj je izbor - prezir narodnih poslanika i ja taj izbor niti mogu niti hoću da ometam niti se to uopšte može, kao što su (verovatno) tvoji stavovi - većinski, očekivano i rutinski.
A rugati se dijalogu može samo ako u dijalogu ne ume da se učestvuje, kao što se rugati ženi može ako se diskriminacija podržava, sasvim je jednostavno, a tebi očigledno veoma - naporno, Biva, često i ovde i na raznim drugim mestima.


uf al' si mi rekla. jel ovo bolje od onog malopre 'nista'?

moj motiv? a koji je tebi motiv da objavljujes tekstove na mestu gde postoji opsteuvrezeni prezir prema svim (bez obzira na pol) narodnim poslanicima?

ili mozda nisam u pravu - ako nije prezir, aj nadji mi barem jednog blogera (a da nije clan neke stranke) koji iskazuje makar simpatije prema i jednom 'navodnom' poslaniku?

a da nisu simpatije o nekakvim irenama i nevenama (kad obuku minic)?

pa kako ti onda upadas na jedno takvo mesto? kako ocekujes da vodis ovde neki tvoj 'dijalog' sa onima koji su puni prezira?

rugati se dijalogu? ne, nije u pitanju 'neumenje ucestvovanja' nego nepostojanja dijaloga, draga moja.

od 5. oktobra pa do danas.
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:21 19.04.2014

Re: :)

Pa eto ti sam pišeš da podržavaš diskiminaciju i prema ženama i prema drugima, na osnovu njihovog ličnog svojstva.


Kog svojstva?
Pola ili političkog angažmana?
Nađi mi rečenicu u kojoj sam napisao da su žene loši političari, da ne zaslužuju da se bave politikom, ili da se sa ženama u politici treba sprdati?
Ili se izvini.

I ja nekoliko puta rekoh da ja samo objašnjavam svoj stav


Samo objašnjavaš svoj stav i meni imputiraš diskriminaciju.
Samo toliko.

Možda će svaka od njih biti gora od svih a možda bolje od mnogih, kad i ako bude uradila bilo šta

Do tad jezik za zube.
To što imate iskustvo koje vam nešto govori, to što imate činjenice koje na nešto ukazuju, to što imate razum kojim nešto zaključujete, sve to bacite, nemate prava na to.
I čekajte.
gordanac gordanac 18:43 19.04.2014

Re: :)

uf al' si mi rekla. jel ovo bolje od onog malopre 'nista'?

moj motiv? a koji je tebi motiv da objavljujes tekstove na mestu gde postoji opsteuvrezeni prezir prema svim (bez obzira na pol) narodnim poslanicima?

Slažem se s opaskama u tekstu, to mi je motiv
Prezir je lični izbor čitalaca i komentatora, nije moj.

ili mozda nisam u pravu - ako nije prezir, aj nadji mi barem jednog blogera (a da nije clan neke stranke) koji iskazuje makar simpatije prema i jednom 'navodnom' poslaniku?


Mislim da nema skoro nijednog koji bi meni ili o meni, ovde ispisao bilo šta o bilo kakvim simpatijama za mene.
Meni je zanimljivo sa svima razgovarati skoro od svakog mogu nešto naučiti. Ne mislim da je iko sem mene odgovoran za to što retko ko (ako iko) ima simpatija za mene, zanima me šta ljudi misle o onome što napišem i što imaju (ponekad) unapred kritički stav, oni na to imaju pravo.

pa kako ti onda upadas na jedno takvo mesto? kako ocekujes da vodis ovde neki tvoj 'dijalog' sa onima koji su puni prezira?

Ako se "ovo mesto" odnosi na blog, bila sam komentatorka, a u jednom od "krugova" izbora (drugom ili trećem) pozvali me da pišem svoje postove i ja prihvatila, s molbom da mi (iz mojih razloga) ostane nadimak. I ne - nisu znali ko sam i šta sam i šta radim, mislim da još uvek ima postova (iz sredine 2007 u kojima ljudi o tome govore)
A dijalog se i inače vodi među ljudima koji dobrovoljno u njega stupaju, a imaju sasvim suprotstavljena mišljenja o nekim temama i uvek na početku dijaloga izgleda i da su sasvim nepomirljiva.
Razgovor među ljudima koji dele jednake stavove je češće ugodno ćaskanje nego pravi dijalog. I takvih je ugodnih trenutaka bilo na ovom mestu.
rugati se dijalogu? ne, nije u pitanju 'neumenje ucestvovanja' nego nepostojanja dijaloga, draga moja.

od 5. oktobra pa do danas.

Tu se slažemo, dragi moj, i zato ja od izgradnje diajloga neću odustati, ovde i na svakom drugom mestu gde sam.
gordanac gordanac 18:53 19.04.2014

Re: :)

Kog svojstva?
Pola ili političkog angažmana?
Nađi mi rečenicu u kojoj sam napisao da su žene loši političari, da ne zaslužuju da se bave politikom, ili da se sa ženama u politici treba sprdati?

Evo jedne:
Niko njih nije ismevao zato što su žene, niko nije rekao ove žene će odlučivati u naše ime, nego ove sa visokom štiklom i kratkom suknjom
I zašto izvinjenje?
Rekoh već nekoliko puta - tvoj stav, tvoj izbor, ne mogu ti ja ni osporiti ni ukloniti, on je tvoj izbor.
Samo objašnjavaš svoj stav i meni imputiraš diskriminaciju.
Samo toliko.

Ništa ne imputiram, Čitam šta piše.
Do tad jezik za zube.
To što imate iskustvo koje vam nešto govori, to što imate činjenice koje na nešto ukazuju, to što imate razum kojim nešto zaključujete, sve to bacite, nemate prava na to.
I čekajte.

Imaš ti prava na šta god ti volja, pa da unared znaš sigurno da će poslanice predstavljene u tekstu biti - niš' koristi, tvoj izbor.
Kao što ja imam prava da mislim da kritika postoji za postupak i za reč, i da nema takvog prethodnog iskustva kojim bih smela unapred da tvrdim da će bilo ko zaslužiti tvrdnju da je nesposoban za posao koji mu je poveren, a pre nego što je išta uradio.
zilikaka zilikaka 18:57 19.04.2014

Re: :)

Kao što u tekstu nije reč o tome da su one poslanice, nego da su - žene.


Kanda je to što su žene ovde mnogo manje bitno od toga da su pre svega poslanice.

Po svemu sudeći, nešto slabo imamo razumevanja za tu felu i njihove probleme. Generalno. Ma kakvi ti problemi bili.

Uzgred da napomenem da i ja pripadam klubu koji ne želi da ima razumevanja, uz napomenu da sam svesna da među poslanicima pojedinačno ima vrlo kvalitetnih ljudi.

Opet, da bi postali poslanici, prihvatili su određena pravila igre, koja su u mom koordinatnom sistemu đavolja rabota.

I da, u istom tom koordinatnom sistemu, kvalitetnim pojedincima koji prihvate da funkcionišu u nakaradnom sistemu, njihov pojedinačni kvalitet čini otežavajuću okolnost. Jer su sigurno svesni svega, al su ipak uplivali.

Sva sreća, svako moš da turi koordinatni početak gde mu volje, i napravi svoj sistem, i zato nema razloga za sikiraciju.

...a to malo bljutavog provlačenja po novinama... pa, božemoj, nije prijatno ni ispod šlema na +40.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:25 19.04.2014

Re: :)

Evo jedne:


I ta jedna počinje sa
Niko njih nije ismevao zato što su žene

A ti opet kažeš da je to diskrimnacija žena zato što su žene.
Zanimnjivo.

Vdi Goco, ne vredi ovo nastavljati, ko je kako razumeo razumeo je.

Nešto bih drugo
Kad si ti sebi dozvolila da tumačiš moje motive u ja bih se malo pozabavio tvojim.

Verujem da tvoja nesposobnost da uočiš razliku o kojoj govorim, a ta nesposobnost je očita, dolazi otud što si prihvatila da svoju slobodu zameniš za poštovanje obrazaca koji je neki autritet propisao.
Sve meriš tim obrasciam, loviš greške, a što je najgore vidiš ih i tamo gde ih nema. Obrasci, njihovo striktno poštovanje, su ti postali sve. Sloboda je prestala da bude važna.

Nekada je autoritet koji je propisivao takve obrasce i procenjivao ko se u njih uklapa, tumačio nečija mišljenja i proglašavao ih podobnim ili nepodobrnim, bio centralni komitet.
I tačno kao ti sad, sve je vagao na te terazije, i opet kao ti sad, često video i ono čega nema.

Razlika, a ima je svom srećom, je u tome što se onda za tumečenja moglo dospeti u ozbiljne probleme, a sad mogu da kažem, e baš se nešto uzrujah kako će ko da protumači.

Znam šta mislim, ko hoće da razume mogu da objasnim ko neče, da prostiš, zaboli me
gordanac gordanac 19:55 19.04.2014

Re: :)

A ti opet kažeš da je to diskrimnacija žena zato što su žene.
Zanimnjivo.

:))
To nije rečenica, tražio si rečenicu, ja sam ti je napisala, a ta rečenica glasi:
Niko njih nije ismevao zato što su žene, niko nije rekao ove žene će odlučivati u naše ime, nego ove sa visokom štiklom i kratkom suknjom
Vdi Goco, ne vredi ovo nastavljati, ko je kako razumeo razumeo je.

Eto - slažemo se.
Nešto bih drugo
Kad si ti sebi dozvolila da tumačiš moje motive u ja bih se malo pozabavio tvojim.

:))))
A da čime si se do sada bavio?!
Verujem da tvoja nesposobnost da uočiš razliku o kojoj govorim, a ta nesposobnost je očita, dolazi otud što si prihvatila da svoju slobodu zameniš za poštovanje obrazaca koji je neki autritet propisao.
Sve meriš tim obrasciam, loviš greške, a što je najgore vidiš ih i tamo gde ih nema. Obrasci, njihovo striktno poštovanje, su ti postali sve. Sloboda je prestala da bude važna.

Nekada je autoritet koji je propisivao takve obrasce i procenjivao ko se u njih uklapa, tumačio nečija mišljenja i proglašavao ih podobnim ili nepodobrnim, bio centralni komitet.
I tačno kao ti sad, sve je vagao na te terazije, i opet kao ti sad, često video i ono čega nema.

Razlika, a ima je svom srećom, je u tome što se onda za tumečenja moglo dospeti u ozbiljne probleme, a sad mogu da kažem, e baš se nešto uzrujah kako će ko da protumači.

Znam šta mislim, ko hoće da razume mogu da objasnim ko neče, da prostiš, zaboli me

Znam da te zaboli :)
I razumem da smatraš (kraće da napišem sadržaj o "autoritetima", "slobodama", "obrascima", "CK-ajima", ... itd) da sam nesposobna osoba dostojna prezira.
A to smo utvrdili da ti je stav o meni još kod tvog prvog komentara.
Ostaje relativno nejasno da li je to zato što sam žena, zato što sam članica političke stranke ili zato što sam narodna poslanica ili zato što pišem loše tekstove na blogu ili sve to zajedno.
Ja bi kaz'la da se tebi ništa od svega toga ne sviđa, ali da to "nije ništa lično", nego više 'nako ...

Milan Karagaća Milan Karagaća 20:32 19.04.2014

Re: :)

Схватићу ово као духовитост. Додуше -- невелику.

nije uopšte duhovitost već, surova realnost.
E sada kada potencirate davanja primera onda probajte da u bilo kom autobusu priđete vozaču i opomenete ga da to što radi nije lepo jer ugrožava saobraćaj i putnike koje vozi.Moguće je da naiđete na nekoga koji vam neće bezobrazno odbrusiti ili ako ste od dva metra , 120 kilograma i ćelavi onda će oćutati , inače možete biti i izbačeni iz vozila.
Takođe, probajte da nekoga iskritikujete što nema kartu za prevoz pa em što možete dobiti batine, em će svi u autoibusu da se prave kao da ništa ne vide i ne čuju.
Zaključak, mora neko da se pobrine da se oni koji ne poštuju zakon dozovu pameti.
Stanite pored pešačkog prelaza i izbrojte koliko će automobila da prođe i ne smanjujući brzini, a ako ste već krenuli većina će da nagazi sirenu i gas, istovremeno probajte da od 20 automobila izbrojite više od dva-tri vozača koji ne razgovaraju mobilnim dok voze.
Nadam se da nije uopšte duhovito niti je nebitna stvar čak i za skupštinu.
angie01 angie01 20:33 19.04.2014

Re: :)

Не може систем да функционише сам по себи.
Мора да постоји идеја да је он потребан.


mora da postoje zakoni i mehnizmi da se oni sprovode,
a za to postoje ljudi kojima je to pos'o, a gradjani ih placaju da to rade u ime drzave.

ne postoji politicka volja, jer tim istim ljudima ciji je to posao-to, naprosto neodgovara da menjaju konstrukciju desavanja iz koje imaju licnu korist i to ogromnu.

ti, da u Svicu prebacis ovaj haos, oni bi malo bili zbunjeni, ali bi ubrzo sve pocelo da lici na ovo ovde.


hoochie coochie man hoochie coochie man 20:36 19.04.2014

Re: :)

A da čime si se do sada bavio?!


Time da li ono o čemu smo pričali ima ze temu žene ili polasnice, ne tobom.
Ni to nisi uspela da razdvojiš?
Pa....stvarno sam se iznenadio.
Neprijatno.

I razumem da smatraš (kraće da napišem sadržaj o "autoritetima", "slobodama", "obrascima", "CK-ajima", ... itd) da sam nesposobna osoba dostojna prezira.


Ako tako razumeš onda me više i ne čudi što si ono onako razumela,, tj što nisi razumela.

Sad bih ja valjda trebao da objašnajvam da nisam tako mislio, da ne mislim da nesposobna, dopstojna prezira ...da se pravdam.
Neću.
Siguran sam da znaš da to nije tako, a to što te tera da pišeš i ono što ne misliš je valjda dovoljno bitno.
Mada ni da naslutim ne mogu šta bi to moglo da bude.
Al nije ni važno.
cane cane 22:46 19.04.2014

Re: :)

Slažem se s opaskama u tekstu, to mi je motiv
Prezir je lični izbor čitalaca i komentatora, nije moj.


auf...

zasto si onda pokrenula pitanje mog motiva da razgovaram sa 'napornom zenom'?

evo jos jednom da ti nacrtam: isti motiv koji ti imas da razgovaras sa blogerima koji su puni prezira prema fikusima u skupstini.

Mislim da nema skoro nijednog koji bi meni ili o meni, ovde ispisao bilo šta o bilo kakvim simpatijama za mene.
Meni je zanimljivo sa svima razgovarati skoro od svakog mogu nešto naučiti. Ne mislim da je iko sem mene odgovoran za to što retko ko (ako iko) ima simpatija za mene, zanima me šta ljudi misle o onome što napišem i što imaju (ponekad) unapred kritički stav, oni na to imaju pravo.


pa i sa onim koji su puni prezira prema skupstinskim fikusima?

dozvoli da i ja onda mogu da dozvolim sebi da razgovaram sa fikusom koji vrsi svesnu zamenu teza. i da, da dozivljavam taj fikus vrlo napornim.

Tu se slažemo, dragi moj, i zato ja od izgradnje diajloga neću odustati, ovde i na svakom drugom mestu gde sam.


vidim, mnogo ti dobro ide. pogledaj kako sve blista od dijaloga u tvojoj 'stranci'.



charlie charlie 22:21 18.04.2014

Наши посланици !

Фасцинантно је да још увек има људи који покушавају да озбиљно дискутују о нашим посланицима !
Шта ту има озбиљно ?!
Страшно !
Успут --- мислим да је Мариопан све рекла.
satinelle satinelle 00:09 19.04.2014

Re: Наши посланици !

charlie
Фасцинантно је да још увек има људи који покушавају да озбиљно дискутују о нашим посланицима !
Шта ту има озбиљно ?!
Страшно !
Успут --- мислим да је Мариопан све рекла.


Pa nova je Vlada i Skupština, valja utvrditi gradivo, za svaki slučaj. Ništa nije strašno, samo je isto i nepromenjeno i ne znam šta će ti toliki znaci interpunkcije, čuđenja i uzvikivanja kad si sve znao unapred.
charlie charlie 09:11 19.04.2014

Re: Наши посланици !

satinelle
charlie
Фасцинантно је да још увек има људи који покушавају да озбиљно дискутују о нашим посланицима !
Шта ту има озбиљно ?!
Страшно !
Успут --- мислим да је Мариопан све рекла.


Pa nova je Vlada i Skupština, valja utvrditi gradivo, za svaki slučaj. Ništa nije strašno, samo je isto i nepromenjeno i ne znam šta će ti toliki znaci interpunkcije, čuđenja i uzvikivanja kad si sve znao unapred.

Знакови интерпункције се користе да би интерпунктирали !
Не спорим ја теби право да користиш (само) тачку и зарез, то је твоје право !
babmilos babmilos 23:37 18.04.2014

ma hajde

zahvaljujući svojim sposobnostima na osnovu kojih su izabrane

Najironičniji deo teksta - čak i ako zanemarimo da nisu izabrane nego odabrane. Poslanici zemlje Srbije se biraju na osnovu kvaliteta partijskog podaništva. I ako u nešto možemo biti sigurni to je da su naše poslanice u treptaju oka spremne za svaku budalaštinu koju im partija naloži da učine. U istoj meri su spremne i da ne misle svojom glavom. Ne isplati se drugačije, jer kako je svojevremeno objašnjavala ovdašnja domaćica, poslanik radi za platu, jer inače ne bi bio poslanik.
Filip2412 Filip2412 18:01 19.04.2014

...

Fokusiranjem na izgled poslanica ("žena" ili "dama" kako je novinarima 'zgodnije' da ih nazivaju), dok su poslanici pošteđeni tog tretmana, redakcija 'Blic'-a šalje poruku da je posao poslanica u politici da “budu ukrasi”, a ne da nešto urade ili postignu.
Ko fokusira na izgled? Oni ljudi koji se nakindjure ili oni koji te i takve primete? Tekst Blica jeste los, ali je los i pristup onih koji koriste radno mesto kao pistu za paradiranje svoje pojave a to im nije u opisu radnog mesta.
anfieldroad anfieldroad 23:51 19.04.2014

Re: ...

Fokusiranjem na izgled poslanica ("žena" ili "dama" kako je novinarima 'zgodnije' da ih nazivaju), dok su poslanici pošteđeni tog tretmana, redakcija 'Blic'-a šalje poruku da je posao poslanica u politici da “budu ukrasi”, a ne da nešto urade ili postignu.

Ko fokusira na izgled? Oni ljudi koji se nakindjure ili oni koji te i takve primete? Tekst Blica jeste los, ali je los i pristup onih koji koriste radno mesto kao pistu za paradiranje svoje pojave a to im nije u opisu radnog mesta.



Ja nisam razumeo sta je novo, cudno, a i lose u tome sto zene zele da izgledaju lepo i da ih se kao takve i vidi? Zbog toga su, za razliku od muskih poslanika najcesce nasminkane, atraktivno obucene i generalno, trude se da izgledaju dobro. Muskarci,u ovom slucaju poslanici, retko lakiraju nokte, retko iscrtavaju obrve, retko farbaju kosu i izvlace pramenove. Zene zele da budu lepe i ne vidim ni jedan jedini razlog da im se to zameri. Zbog cega se vekovna tradicija u vecini ljudskih kultura sada iznenada ima smatrati necim losim ? Zbog cega gledaoci nemaju pravo da primete da su pojedine poslanice zgodne ?
Zar nije mnogo veca nepravda prema njima NE PRIMETITI da su skockane, lepe, sta god ? Ne branim sovinisticku naslovnu stranu Blica, ali ne razumem bes sto se na zene gleda kao na nekoga ko vodi racuna o SVOM IZGLEDU ? Upravo zbog toga sto zene zaista i vode racuna o svom izgledu pa sat vremena pred ogledalom NIJE SLUCAJNOST !!
Insistiranje na rodnoj ravnopravnosti je OK, ali to ne znaci da su muskarci i zene ista stvar. Preterivanje nije dobro ni u cemu, pa ni u isterivanju feministickih stavova po svaku cenu. To cini losu uslugu samom feminizmu, rekao bih...zbog toga je tema bloga pogresno shvacena. Jedni diskutuju o Skupstini kao takvoj, a drugi o polozaju zene u drustvu. Nije cudo da se ne kapiraju.
charlie charlie 00:05 20.04.2014

Re: ...

anfieldroad
Fokusiranjem na izgled poslanica ("žena" ili "dama" kako je novinarima 'zgodnije' da ih nazivaju), dok su poslanici pošteđeni tog tretmana, redakcija 'Blic'-a šalje poruku da je posao poslanica u politici da “budu ukrasi”, a ne da nešto urade ili postignu.

Ko fokusira na izgled? Oni ljudi koji se nakindjure ili oni koji te i takve primete? Tekst Blica jeste los, ali je los i pristup onih koji koriste radno mesto kao pistu za paradiranje svoje pojave a to im nije u opisu radnog mesta.



Ja nisam razumeo sta je novo, cudno, a i lose u tome sto zene zele da izgledaju lepo i da ih se kao takve i vidi? Zbog toga su, za razliku od muskih poslanika najcesce nasminkane, atraktivno obucene i generalno, trude se da izgledaju dobro. Muskarci,u ovom slucaju poslanici, retko lakiraju nokte, retko iscrtavaju obrve, retko farbaju kosu i izvlace pramenove. Zene zele da budu lepe i ne vidim ni jedan jedini razlog da im se to zameri. Zbog cega se vekovna tradicija u vecini ljudskih kultura sada iznenada ima smatrati necim losim ? Zbog cega gledaoci nemaju pravo da primete da su pojedine poslanice zgodne ?
Zar nije mnogo veca nepravda prema njima NE PRIMETITI da su skockane, lepe, sta god ? Ne branim sovinisticku naslovnu stranu Blica, ali ne razumem bes sto se na zene gleda kao na nekoga ko vodi racuna o SVOM IZGLEDU ? Upravo zbog toga sto zene zaista i vode racuna o svom izgledu pa sat vremena pred ogledalom NIJE SLUCAJNOST !!
Insistiranje na rodnoj ravnopravnosti je OK, ali to ne znaci da su muskarci i zene ista stvar. Preterivanje nije dobro ni u cemu, pa ni u isterivanju feministickih stavova po svaku cenu. To cini losu uslugu samom feminizmu, rekao bih...zbog toga je tema bloga pogresno shvacena. Jedni diskutuju o Skupstini kao takvoj, a drugi o polozaju zene u drustvu. Nije cudo da se ne kapiraju.

Баш си лепо ово образложио !
Filip2412 Filip2412 02:13 20.04.2014

Re: ...

Zar nije mnogo veca nepravda prema njima NE PRIMETITI da su skockane, lepe, sta god ?
Nepravda prema njima je previse primecivanja. Ne mogu ni ulicu da predju a da se to ne primeti. Vremenom im to s razlogom dosadi i pocnu da prizeljkuju da ih malo ostave na miru. Vrlo retko se neko odupre zelji da (zlo)upotrebljava svoju primecenost.

A druga vrsta nepravde - koja je mnogo veca, je prema onima koji-e su retko ili nikada primiceni-e. Takav je svet u kome zivimo.

Javnost je zapravo surovija prema muskarcima. Ne videh da se neko polomi protestvujuci protiv besomucnog podjebavanja Vucica zbog oblika njegovih velikih vlaznih usnica ili recimo da ustane u zastitu Tadica koga su iz dana u dan zajebavali kako je maneken i samo razmislja o tome da li je lep. Ne?

Ja licno volim da vidim oskudno obucene zene, ali ne na poslu i ne u skupstini. Ili bar da se drustvo promeni... pa da i ja mogu u tesnim pantalonicama i dlakavim dekolteom da šarmiram seficu na sastanku
anfieldroad anfieldroad 20:34 20.04.2014

Re: ...


Ma, normalno. Samo sam hteo da prekinem igru gluvih telefona. Jedni o fudbalu drugi o rukometu. I tako do besvesti.
Naravno da u Skupstini treba ( bar ) izgledati pristojno. A da je Blic tragican, jeste.
anfieldroad anfieldroad 20:38 20.04.2014

Re: ...

Баш си лепо ово образложио !



Kul, ako je i ironicno, svejedno dobro zvuci. Ako nije, jos bolje. Tnx, Charlie
charlie charlie 08:30 21.04.2014

Re: ...

anfieldroad
Баш си лепо ово образложио !



Kul, ako je i ironicno, svejedno dobro zvuci. Ako nije, jos bolje. Tnx, Charlie

Није иронично !
anonimni_autor anonimni_autor 08:19 20.04.2014

odlučio sam

Definitivno više volim da me one spasavaju nego Palma i Velja Ilić
blogov_kolac blogov_kolac 01:46 22.04.2014

ma ovi bre uopšte nisu normalni



Malopre sam slučajno naleteo na njihovu današnju (tj. već jučerašnju) naslovnu stranu... u pitanju je najava velikog intervjua sa jedanaestogodišnjim detetom (!?) kojem je pre svega par dana izginula kompletna porodica (otac, majka, brat i sestra se podavili u reci zarobljeni u autu koji je sleteo s puta)!?!?

Mogu da se kriju iza srceparajućeg tona u koji su zavili celu ovu priču ili iza činjenice da su u tekstu objavili račun preko kojeg se može pomoći sirotom dečaku, ali ovo je nedopustiva i krajnje ogavna medijska nekrofilija. Jedno je praviti reportažu o velikoj nesreći koja je šokirala javnost, ali "ekskluzivni intervju" sa jedanaestogodišnjakom koji je izgubio sve takoreći odmah posle sahrane, i stavljati takav "intervju" na naslovnu stranu je degutantno i za najžuću žutu štampu...

Dakle, u samo nekoliko dana pomoću dve naslovne stranice koje najbolje same govore za sebe, saznali smo da list kojem u podnaslovu piše "NAJČITANIJE DNEVNE NOVINE U SRBIJI" danas sastavlja uredništvo sa loše maskiranim duboko talibanskim pogledima na ulogu žene u društvu, ali i u odnosu na parlamentarnu demokratiju kao takvu, kao i da se tu izgleda radi i o teško izopačenim personama koje se i ne stide da to pokazuju niti zaziru previše od ičega.
Ribozom Ribozom 21:20 22.04.2014

sa zakasnjenjem

Necu komentarisati tekst blica jer je glup.
Malo kasnim sa komentarisanjem, i bolje, da me ne potkace ostali, posto imam malo drugacije vidjenje koje na prvi pogled moze izgledati sovinisticki, sto muskarcima, sto zenama.
Ja, naime, mislim da zene trebaju biti dominantije kako u skupstini, tako i u ostalim birokratskim i drzavnim poslovima. Prvo, zenama po prirodi vise odgovara rad u kancelarijama, sofisticiranijem, udobnijem i ogranicem prostoru delovanja, mozda da se osecaju sigurnije i zasticenije. Zene nekako bolje vladaju manjim prostorima i odgovornije su prema celom drustvu i buducnosti delom i zbog materinstva.
Sa druge strane, mi muskarci smo nekako vise pokretljivi, pa nam bolje stoji da budemo elektricari, radnici na polju, gradjevini. Takodje, kad smo u zatvorenom prostoru (stanu na pr.), posle svakog posla zene moraju da ciste svinjac koji ostavimo iza sebe.

Analogno tome, muske politicare vidim ili kao autokrate ili kao populiste sa (fiks) idejama ili kao pogubljene sterilne neznalice, za kojima mora neka zena da cisti (politicki) svinjac.
Za razliku od njih, zene politicari mi daluju stabilnije, realnije i pazljivije pri donosenju odluka (sad mi padose na pamet neki izuzetci).

Da sumiram.
Mislim da u parlamentu, zakonodavnimi telima i institucijama, upravljanju i menadzmentu treba biti vise od 70% zena zato sto to bolje rade od muskaraca.

Kada mi muski sluzbenik na aerodromu pregleda pasos i bez obzita koliko on bio ljubazan, neprirodan mi i autoritativan trenutak kada lupa pecat u pasos. Kada je pak zena, sluzbenik u pitanju, nikad nemam taj osecaj (ne radi se ovde o muskoj naklonosti prema zenama).
Prvi put sam cuo za pojam: 'Mica ubica' u knjizi 'nacionalni park Srbija', a posle i ovde na blogu kao stereotip mrzovoljnog salterskog radnika. Zasto je zeni prepisana ta osobina?

Ovo stvarno mislim i nemojte me osudjivati.
Jos da nas naterate da podjednako delimo kucne poslove i da nas ne vodite u kupovinu svet bi postao raj.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana