Budućnost| Društvo| Energetika| Istorija| Politika

Dosadni i isprazni monarh - V. Putin

Nebojša Milikić RSS / 19.04.2014. u 12:34

kakav isprazan i nemastovit covek, bez ideja, bez vizija... onaj KGB je s razlogom propao...

 

http://www.advance.hr/vijesti/godisnje-obracanje-ruskog-predsjednika-vladimira-putina-u-radio-televizijskoj-emisiji-izravna-linija-prvi-dio/



Komentari (240)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 13:02 19.04.2014

M-da

oskar-z-wild oskar-z-wild 17:19 19.04.2014

Re: M-da

Whatever! Samo molim bez GENOCIDA!


hajkula1 hajkula1 20:03 19.04.2014

Re: M-da


Potraži o Rusinima, koliko ih je preostalo u Ukrajini, o genocidu i stravičnim zločinima u Lvovu, galicijskoj oblasti... Pa onda razmisli.

oskar-z-wild oskar-z-wild 20:24 19.04.2014

Re: M-da

hajkula1

Potraži o Rusinima, koliko ih je preostalo u Ukrajini, o genocidu i stravičnim zločinima u Lvovu, galicijskoj oblasti... Pa onda razmisli.



Okrutna ajkula...
hajkula1 hajkula1 22:08 20.04.2014

Re: M-da

oskar-z-wild
Whatever! Samo molim bez GENOCIDA!






hajkula1 hajkula1 13:48 19.04.2014

Rezime


Definicija



looping looping 13:59 19.04.2014

1

hajkula1 hajkula1 14:03 19.04.2014

... ti EU parlament

Da, a ovi su više nego zanimljivi.



Europski parlament: Južni tok ne treba biti izgrađen

11:30 18. travanj 2014.

Plinovod Južni tok ne treba biti izgrađen, a Europska unija pri tome treba Ukrajini pružiti pomoć u rješavanju sporova s Rusijom oko plina, navodi se u rezoluciji Europskog parlamenta, a prenosi agencija Interfaks.

„Europski parlament smatra da plinovod Južni tok ne treba biti izgrađen te da trebaju biti dostupni drugi izvori isporuke plina“, navodi se u rezoluciji.

EU planira u okviru sankcija protiv Rusije blokirati izgradnju Južnog toka. Ovaj bi plinovod zajedno sa Sjevernim tokom trebao osigurati isporuke ruskog plina u Europu bez posredovanja Ukrajine.

Kako prenosi list Vzgljad, Rusija bi u slučaju blokade projekta mogla uštedjeti ogromne investicije, što se u uvjetima posustajanja privrednog rasta može samo povoljno odraziti na makroekonomskom planu. Pritom bi sama Europska unija uslijed ovih mjera bila mnogo više na gubitku.




http://hr.rbth.com/news/2014/04/18/europski_parlament_juzni_tok_ne_treba_biti_izgraden_26821.html


Poljska je zavisna od ruskog gasa skoro 100% a Nemačka se takođe dobrim delom snabdeva iz Rusije. A vidi ovo

Na pozadini sukoba s ruskim holdingom Gazpromom ukrajinske vlasti su se vratile kupovini plina od njemačke kompanije RWE Supply & Trading, prenosi RIA Novosti. Sporazum o isporukama kroz poljski teritorij sklopljen je još u 2012., no u siječnju 2014. Ukrajina je dobila popust na plin od Rusije te je otkazala kupovinu. Međutim, tehnički po tom kanalu može se isporučivati do 4 milijuna plina dnevno, odnosno malo više od 1 milijardu kubičnih metara godišnje – upravo je toliko ukrajinska kompanija Naftogaz dobila od RWE u 2013. Pritom godišnji obim potrošnje plina u Ukrajini premašuje 50 milijarde kubičnih metara godišnje.



http://hr.rbth.com/news/2014/04/18/ukrajina_na_pozadini_sukoba_s_gazpromom_obnovila_kupovinu_plina_iz_poljs_26833.html



Milutin Milošević Milutin Milošević 15:24 19.04.2014

A i...

... ružan je i glup i prdi u krevetu i pljuje u lavabo i srče kad jede supu i razveo se od žene i ...

Jednom rečju, autsajder. Ne znam zašto uopšte ljudi pišu o njemu.
zovitemegrunf zovitemegrunf 16:36 19.04.2014

Re: A i...

i..piša žuto, jbt
hajkula1 hajkula1 10:47 20.04.2014

Re: A i...

Milutin Milošević
... ružan je i glup i prdi u krevetu i pljuje u lavabo i srče kad jede supu i razveo se od žene i ...

Jednom rečju, autsajder. Ne znam zašto uopšte ljudi pišu o njemu.



... i pogrbi se kad kaki.

hajkula1 hajkula1 15:46 19.04.2014

Svečovek nasuprot nadčoveku


Sve češće mi se motaju po glavi misli velikog Dostojevskog.
Dešava se sukob Ničeovog nadčoveka sa svečovekom Dostojevskog. Našla sam zanimljiv tekst Nikite Mihalkova, gde podseća na razmišljanje, na predviđanje drugog velikog čoveka.

Citiraću ogroman tekst ali s obzirom da su praznici, nadam se da će blogeri imati dovoljno vremena da pročitaju.



Како je Фјодор Достојевски одавно предвидео украјински сценарио



Руски режисер Никита Михалков је у емисијама TV Бесогон објавио разна виђења догађаја у Украјини, од навођења класика до писама савременика

“Снага Русије може бити поткопана само ако се од ње одвоји Украјина. Они који желе то да ураде, не само да их морају одвојити већ Украјину морају супротставити Русији, закрвити два дела једног народа и гледати како брат убија брата. Да би то остварили потребно је пронаћи и одгојитииздајнике међу националом елитом и уз помоћ њих изменити самосвест једног дела великог народа до таквог нивоа да мрзе све руско, да мрзе свој род, а да то ни не знају. Остало ће учинити време.” (Ото фон Бизмарк, 1815-1898)

Подсећање на овај цитат указује на садржај и смисао најновијих обраћања јавности Никите Михалкова. Чувени руски филмски редитељ у серијалу Бесогон ТВ [1], емитованом на телевизији Расија 24, изнео је своје ставове о украјинској кризи – цитирањем различитих виђења ових догађаја који су потресли свет, од навођења класика из претпрошлог и прошлог века, до мишљења савременика. Преносимо у целини преводе три овакве емисије, објављене током марта ове године, које се могу видети на Јутјубу.

ПРВА ЕМИСИЈА

(Како су класици одавно предвиђали украјински сценарио, објављено 8. марта 2014.)

Драги телевизијски гледаоци, у последње време добијам јако много позива за учешће у разним емисијама у вези са оценом збивања у Украјини, али ћу вам искрено рећи да нисам осећао унутрашњи порив да учествујем у тим расправама, којих данас имамного. Оне су корисне, оне су занимљиве, оне су спорне, али бих, отворено говорећи, желео да одаберем унеколико другачији облик. Схватам ја да он није популаран за телевизију; уопште, читање на телевизији је нонсенс, али ипак… Не бих желео да износим своју тачку гледишта, већ бих желео да вашој пажњи понудим тачку гледишта људи у чију искреност и значај мислим да нико не сумња. Зато вас молим за мало стрпљења да просто саслушате шта ти људи мисле поводом онога што је данас актуелно. Дакле:



Русија неће имати, и никада пре није имала, таквих завидљиваца, таквих мрзилаца, клеветника, чак очитих непријатеља, као што ће бити сва та словенска племена, чим их Русија ослободи, а Европа пристане да их призна за ослобођене!

И започеће после ослобођења свој нови живот, понављам, управо тиме што ће измолити од Европе, од Енглеске и Немачке, рецимо, јемство и покровитељство за њихову слободу; премда ће у том концерту европских држава бити и Русија – али они ће управо у смислу заштите од Русије то и измолити. Неизоставно ће у себи, ако не и гласно, објавити и убедити себе у то да Русији не дугују ни најмању захвалност; напротив, да су се при склапању мира једва спасили од властољубља Русије, и то посредством европског концерта; а да се није умешала Европа, Русија би их сместа прогутала “имајући у виду проширење граница и оснивање великог Свесловенског царства, ради подјармљивања Словена грамзљивом, лукавом и варварском великоруском племену”.

Можда ће током читавог столећа, или још дуже, непрестано стрепети за своју слободу и бојати се властољубља Русије; удвараће се европским државама, клеветаће Русију, оговарати је и сплеткарити против ње.

О, наравно да не говорим о појединцима; биће и таквих који ће схватити шта је значила, шта значи, и шта ће значити Русија за све њих и свагда. Али ће ти људи, поготово у почетку, бити тако јадна мањина да ће се изложити исмејавањима, мржњи и чак политичком прогањању.

Нарочито ће ослобођеним Словенима пријати да говоре и трубе широм целог света како су они племена образована, способна за највишу европску културу – док је Русија земља варварска, мрачан северни колос, и чак не од чисто словенске крви, тлачитељ и мрзилац европске цивилизаије. Они ће, наравно, од самог почетка увести уставно управљање, парламенте, одговорне министре, говорнике, говоре. То ће их врло задовољавати и усхићивати. Они ће занесено читати о себи у париским и лондонским новинама, телеграме који извештавају цео свет како је после дуге буре у парламенту најзад пало то-и-то министарство а ново, састављено од либералне већине, и да је некакав тамо њихов – презиме по укусу – пристао, најзад, да прими портфељ председника министарског савета. Русија треба озбиљно да се припреми за то да ће сви ти ослобођени Словени са заносом појурити у Европу, заразиће се све до губитка личности европским формама, политичким и социјалним, и на тај начин мораће да преживе читав и дуг период европеизма, пре него што постигну макар ишта у свом словенском значају и у свом посебном словенском позвању у човечанству.

Разуме се, у тренутку неке озбиљне невоље, сви ће се ти Словени неизоставно обраћати Русији за помоћ. Јер, ма колико да су мрзели, сплеткарили и клеветали нас пред Европом, додворавајући јој се и уверавајући је у своју љубав, ипак ће стално и нагонски осећати (наравно, у тренутку невоље, а не пре) да је Европа природан непријатељ њиховом јединству, била је то и увек ће остати; а што они ипак постоје на свету, то је, наравно, само стога што стоји огроман магнет – Русија, која, неодољиво све њих привлачећи себи, тиме одржава њихову целовитост и јединство.

(Фјодор Михајлович Достојевски, септембар 1877. године)


Даље:



И онда, када после пада бољшевика светска пропаганда убаци у сверуски хаос паролу „Народи бивше Русије, цепајте се!“, отвориће се две могућности: или ће унутар Русије устати руска национална диктатура која ће у своје крепке руке узети “кормило власти”, угасити ту погубну паролу и повести Русију ка јединству, сузбијајући све и свакојаке сепаратистичке покрете у земљи; или пак таква диктатура неће настати, и у земљи ће започети незамисливи хаос покрета, враћања, одмазди, погрома, распада саобраћаја, незапослености, глади, хладноће и безвлашћа. Тада ће Русија бити захваћена анархијом и препустиће се својим националним, војним, политичким и вероисповедним непријатељима. У њој ће настати онај вртлог погрома и смутње, онај „Малстром нечисти”, када њени поједини делови почну да траже спас у “битисању за себе”, то јест у рашчлањава њу. Наравно да ће сви наши “добри суседи” усхтети да се окористе тим стањем анархије; започеће свакојака војна мешања под изговором “самоограђивања”, “пацификације”, “завођења реда” и тако даље.

Присетимо се 1917-1919. године, када само лењивци нису узимали руско богатство које је лежало “на извол`те”; када је Енглеска потапала савезничке руске бродове под изговором да су постали “револуционарно опасни”, а Немачка приграбила Украјину и допрла до Дона и Волге. И ево, “добри суседи” ће опет применити све врсте интервенције: дипломатску претњу, војну окупацију, отимање сировина, присвајање “концесија”, пљачку војних залиха, појединачно партијско и масовно подмићивање, организацију најамних сепаратистичких банди (под називом “национално-федеративних армија”), стварање марионетских влада, распиривање и продубљивање грађанских ратова по узору на кинески. А нова Лига нација покушаће да успостави “нови поредак” путем резолуција (париских, берлинских или женевских) донетих у одсуству, а усмерених на сузбијање и рашчлањавање националне Русије. Претпоставимо на тренутак да сви ти “слободољубиви и демократски” напори привремено буду крунисани успехом и Русија буде раскомадана. Шта ће то искуство дати народима Русије и суседним силама?

По најскромнијем прорачуну – до двадесет посебних “држава” које немају ни неспорну територију, ни владе с ауторитетом, ни законе, ни судове, ни војске, ни неспорно национално становништво. До двадесет испразних назива. Али природа не трпи празнину. И у те настале политичке јаме, у те вртлоге сепаратистичке анархије покуљаће људска порочност: као прво, револуцијом одшколовани пустолови са новим презименима; као друго, плаћеници суседних сила; као треће, страни авантуристи, војници среће, шпекуланти и “мисионари”. Све то биће заинтересовано за одуговлачење хаоса, за антируско агитовање и пропаганду, за политичку и верску корупцију.

Полагано, деценијама ће се обликовати нове, одвојене или отцепљене државе. Свака ће са сваком суседном, повести дуготрајну борбу за територију и за становништво, што ће значити бесконачне грађанске ратове у границама Русије.

Стално ће се појављивати нови грамзиви, окрутни и безочни “псеудогенерали” да за себе стичу “субвенције” у иностранству и почињу нови покољ. Двадесет држава издржаваће 20 министарстава (у најмању руку 200 министара), двадесет парламената (најмање 4.000 посланика), двадесет војски, двадесет штабова, двадесет војних индустрија, двадесет обавештајних и контраобавештајних служби, двадесет полиција, двадесет царинских и заштитних система и двадесет дипломатских и конзуларних представништава разбацаних по читавом свету. Двадесет упропашћених буџета и новчаних јединица захтеваће небројене девизне зајмове; зајмове ће давати “силе” уз јемства – “демократске”, “концесионе”, “трговинско-индустријске” и “војне” врсте. Нове државе постаће кроз неколико година сателити суседних сила, стране колоније или “протекторати”. Из историје нам позната федеративна неспособност руског становништва и подједнако историјски доказана његова тежња ка “самосталном фигурисању” довршиће посао: нико се неће ни сетити федерације, већ ће их узајамна разјареност руских суседа приморати да инострано ропство претпоставе сверуском уједињењу.

Како бисмо осликали Русију у стању тог дуготрајног безумља, довољно је да замислимо судбину “Самосталне Украјине”. Та “држава” мораће да најпре створи нову одбрамбену линију од Овруча до Курска и даље преко Харкова на Бахмут и Мариупољ. Следствено томе, мораће се “нарогушити” фронтом против Украјине и Великорусија, и Донска војска. Обе суседне државе знаће да се Украјина ослања на Немачку и њен је сателит; и да ће у случају новог рата између Немачке и Русије немачка офанзива од самог почетка кренути од Курска на Москву, од Харкова на Волгу и од Бахмута и Мариупоља на Кавказ. То ће бити нова стратешка ситуација у којој ће тачке досадашњег крајњег напредовања Немаца постати полазне тачке.

Н ије тешко замислити ни то како ће се према тој новој стратешкој ситуацији односити Пољска, Француска, Енглеска и Сједињене Државе; брзо ће се досетити да признати “Самосталну Украјину” значи дати је Немцима (тј. признати да су и Први и Други светски рат изгубљени!) и снабдети их не само јужноруским житом, угљем и гвожђем, него и препустити им Кавказ, Волгу и Урал. Тиме може започети отрежњење Западне Европе од “федеративне” опијености и општеруског рашчлањавања.

Али, Русија као плен препуштен пљачкању представља величину коју нико неће савладати, на којој ће се сви посвађати, која ће изазвати неизмерне и неприхватљиве опасности за читаво човечанство. Светска привреда, ионако избачена из равнотеже губитком здраве производње Русије, суочиће се с тим да ће та јаловост десетинама година потрајати. Светска равнотежа, ионако већ климава као никада пре, биће осуђена на нова невиђена искушења. Рашчлањавање Русије ништа неће дати далеким силама и невероватно ће учврстити најближе суседе – империјалисте. Управо Самостална Украјина једина може бити “одскочна даска” која води Немце ка светском вођству.

(Иван Иљин, 1948. година)

И последње:



Руси! Ја се сада обраћам свим Русима, житеље Украјине и Белорусије на Балкану такође сматрају Русима. Погледајте на нас и запамтите – с вама ће да ураде исто то, када се разједините и покажете слабост. Запад – тај бесни пас на ланцу, ће вас шчепати за грло. Браћо, памтите судбину Југославије! Не дозволите да с вама исто тако поступе!”

(Последњи интервју Слободана Милошевића)

Шта у своје име могу свему томе додати? Лично ништа. Просто мислим да су ти људи, који су своје животе проживели у разно време и разне животе, уистину схватали шта је то разједињавање словенског света, и до чега ће то довести. Зато ми се чини да сваки здравомислећи човек који покушава да се снађе у збивањима, не само и не толико читајући и гледајући ове или оне телевизијске емисије, већ се окрене дубљем поимању ове ситуације преко ових великих људи, може да извуче закључке како живети и како даље поступати.

Заправо, то је све што сам хтео да кажем. Хвала.

_____________________

Напомена преводиоца:

[1]Свети Никита Бесогон – истеривач беса (злодуха). Према црквеном предању, рука великомученика Никите Готског чува се у манастиру Високи Дечани.

Са руског превела Сава Росић

http://www.pravda.rs/2014/04/09/kako-je-fjodor-dostojevski-odavno-predvideo-ukrajinski-scenario/

mrdax mrdax 16:15 19.04.2014

Putin

Ne postoji covek koji ce vise stete naneti Rusiji i Rusima od Putina. On i vladajuca elita u Rusiji pokusavaju da unaprede Rusiju ali na "stari KGB nacin". "Nije bitno kako vi zivite, bitno je da smo u pravu". Zivot u Rusiji je bedan i katastrofalan, toliko je los da ljudi Rusiju brane iz ponosa i sramote umesto iz razloga sto im je lepo da zive tamo.Ako imate prilike da zivite u Nemackoj , USA, UK , Holandiji videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale.

Prosecan Ruski profesor ne moze da zivi dostojanstveno , naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi. Nega starih i bespomocnih ljudi je na granici humanitarne katastrofe. Decu salju na skolovanje u London i Nemacku , putuju i letuju po Evropi.

Mafija drzi svaki ozbiljniji posao u drzvai (koja je isto mafija) , omaldina je rastrojena i puna beznadja, slicno kao u Srbiji , kafice, kafane i klubove pune opasni momci i opasne devojke. Privatni sektor je zapravo produzena ruka "drzavnog sektora" , inovacija ne postoji. Osnova privrede je teranje drugih da kupe tvoje energente.

Sve u svemu sretno im bilo sa takvim vodjom , zavrsice kao i svi pre njega
freehand freehand 16:20 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
Ne postoji covek koji ce vise stete naneti Rusiji i Rusima od Putina. On i vladajuca elita u Rusiji pokusavaju da unaprede Rusiju ali na "stari KGB nacin". "Nije bitno kako vi zivite, bitno je da smo u pravu". Zivot u Rusiji je bedan i katastrofalan, toliko je los da ljudi Rusiju brane iz ponosa i sramote umesto iz razloga sto im je lepo da zive tamo.Ako imate prilike da zivite u Nemackoj , USA, UK , Holandiji videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale.

Prosecan Ruski profesor ne moze da zivi dostojanstveno , naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi. Nega starih i bespomocnih ljudi je na granici humanitarne katastrofe. Decu salju na skolovanje u London i Nemacku , putuju i letuju po Evropi.

Mafija drzi svaki ozbiljniji posao u drzvai (koja je isto mafija) , omaldina je rastrojena i puna beznadja, slicno kao u Srbiji , kafice, kafane i klubove pune opasni momci i opasne devojke. Privatni sektor je zapravo produzena ruka "drzavnog sektora" , inovacija ne postoji. Osnova privrede je teranje drugih da kupe tvoje energente.

Sve u svemu sretno im bilo sa takvim vodjom , zavrsice kao i svi pre njega

Ti si u Rusiji?
mrdax mrdax 16:25 19.04.2014

Re: Putin

freehand
mrdax
Ne postoji covek koji ce vise stete naneti Rusiji i Rusima od Putina. On i vladajuca elita u Rusiji pokusavaju da unaprede Rusiju ali na "stari KGB nacin". "Nije bitno kako vi zivite, bitno je da smo u pravu". Zivot u Rusiji je bedan i katastrofalan, toliko je los da ljudi Rusiju brane iz ponosa i sramote umesto iz razloga sto im je lepo da zive tamo.Ako imate prilike da zivite u Nemackoj , USA, UK , Holandiji videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale.

Prosecan Ruski profesor ne moze da zivi dostojanstveno , naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi. Nega starih i bespomocnih ljudi je na granici humanitarne katastrofe. Decu salju na skolovanje u London i Nemacku , putuju i letuju po Evropi.

Mafija drzi svaki ozbiljniji posao u drzvai (koja je isto mafija) , omaldina je rastrojena i puna beznadja, slicno kao u Srbiji , kafice, kafane i klubove pune opasni momci i opasne devojke. Privatni sektor je zapravo produzena ruka "drzavnog sektora" , inovacija ne postoji. Osnova privrede je teranje drugih da kupe tvoje energente.

Sve u svemu sretno im bilo sa takvim vodjom , zavrsice kao i svi pre njega

Ti si u Rusiji?


Nisam a i ne interesuje me da zivim u Rusiji
charlie charlie 16:29 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
Ne postoji covek koji ce vise stete naneti Rusiji i Rusima od Putina. On i vladajuca elita u Rusiji pokusavaju da unaprede Rusiju ali na "stari KGB nacin". "Nije bitno kako vi zivite, bitno je da smo u pravu". Zivot u Rusiji je bedan i katastrofalan, toliko je los da ljudi Rusiju brane iz ponosa i sramote umesto iz razloga sto im je lepo da zive tamo.Ako imate prilike da zivite u Nemackoj , USA, UK , Holandiji videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale.

Prosecan Ruski profesor ne moze da zivi dostojanstveno , naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi. Nega starih i bespomocnih ljudi je na granici humanitarne katastrofe. Decu salju na skolovanje u London i Nemacku , putuju i letuju po Evropi.

Mafija drzi svaki ozbiljniji posao u drzvai (koja je isto mafija) , omaldina je rastrojena i puna beznadja, slicno kao u Srbiji , kafice, kafane i klubove pune opasni momci i opasne devojke. Privatni sektor je zapravo produzena ruka "drzavnog sektora" , inovacija ne postoji. Osnova privrede je teranje drugih da kupe tvoje energente.

Sve u svemu sretno im bilo sa takvim vodjom , zavrsice kao i svi pre njega

Ти мора да си страни плаћеник када овако пишеш !
freehand freehand 16:35 19.04.2014

Re: Putin

Nisam a i ne interesuje me da zivim u Rusiji

Ok. A jesi li ikada bio u Rusiji?
mrdax mrdax 16:47 19.04.2014

Re: Putin

freehand
Nisam a i ne interesuje me da zivim u Rusiji

Ok. A jesi li ikada bio u Rusiji?

Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu. Postoje i drugi nacini sticanja znanja od neposrednog opazanja. Primer - zabrana gej parade na 100 godina ti govori dosta o polozaju ljudskih prava u zemlji.
Cak bi dodao da sam boravak ili druzenje sa nekim iz bilo koje zemlje (imam dosta kolega iz Rusije i Rusa koji rade sa mnom) pruza priliku za pristrasnost i "anecdotal evidence" - "mom drugu bas super u X zemlji"
Bilo bi dobro da odem ali nije na mojoj listi prioriteta.
Milioni ljudi zive u svojoj zemlji potpuno nesvesni kako ta zemlja deluje spolja, primer - Srbija.
Svaka cast Rusima, neka zive kako hoce i mogu , ja mislim da su na stranputici.Ovim zavrsavam , da se ne bi pretvorilo u besmisleno prepucavanje oko toga ko sta misli.

Edit : http://www.oecdbetterlifeindex.org/countries/russian-federation/
http://www.forbes.com/sites/markadomanis/2012/09/10/what-is-the-russian-middle-class-probably-not-what-you-think/

verovatno propaganda protiv cara
freehand freehand 16:50 19.04.2014

Re: Putin

Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.
hajkula1 hajkula1 16:55 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
Ako imate prilike da zivite u Nemackoj , USA, UK , Holandiji videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale.


Osnova (ruske) privrede je teranje drugih da kupe tvoje energente.




Pomenuti rajevi, otimali su i otimaju tuđe energente i ostale resurse. (Ne primećujem da Rusi baš teraju da neko kupi njihove enegente.)
mrdax mrdax 17:01 19.04.2014

Re: Putin

freehand
Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.


Tvoj utisak tvoja stvar
freehand freehand 17:04 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
freehand
Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.


Tvoj utisak tvoja stvar


naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi.

E, a ko im pravi one avione, brodove, čudesa i svemirske pizdarije?
Ti preko skajpa?
mrdax mrdax 18:23 19.04.2014

Re: Putin

freehand
mrdax
freehand
Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.


Tvoj utisak tvoja stvar


naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi.

E, a ko im pravi one avione, brodove, čudesa i svemirske pizdarije?
Ti preko skajpa?

Bravo! Drago mi je kada sa vremena na vreme vidim ovakvu logiku, podseca me samo koliko sam odmakao u zivotu
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:41 19.04.2014

Re: Putin

verovatno propaganda protiv cara


Par podataka, sa wikipedije:

Bruto nacionani dohodak, po glavi stanovnika.

Očekivano trajanje ljudskog veka.
charlie charlie 19:56 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
freehand
mrdax
freehand
Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.


Tvoj utisak tvoja stvar


naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi.

E, a ko im pravi one avione, brodove, čudesa i svemirske pizdarije?
Ti preko skajpa?

Bravo! Drago mi je kada sa vremena na vreme vidim ovakvu logiku, podseca me samo koliko sam odmakao u zivotu

Не само да си одмакао у животу, него си поприлично и скренуо !
mrale54 mrale54 20:00 19.04.2014

Re: Putin



naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi.
E, a ko im pravi one avione, brodove, čudesa i svemirske pizdarije?
Ti preko skajpa?

Bravo! Drago mi je kada sa vremena na vreme vidim ovakvu logiku, podseca me samo koliko sam odmakao u zivotu


Ma, pusti free-ja! Njemu, bre, jos uvek krivo sto je Tesla o'so u Ameriku!
Nego, da procitas ti neke novine(stampu) iz ovog veka pa posle komentarises, a? mislim,,,
nsarski nsarski 20:06 19.04.2014

Re: Putin

srdjan.pajic
verovatno propaganda protiv cara


Par podataka, sa wikipedije:

Bruto nacionani dohodak, po glavi stanovnika.

Očekivano trajanje ljudskog veka.

Pajitju, ti znas onu misao o statistici i bikiniju (mnogo otkriva a najvaznije pokriva).

Verujem da ces se iznenaditi da Kuba ima veci life expectancy za general population nego USA. To nam ne kazuje mnogo o tome gde je bolji zivot.

Ima mnogo parametara, oznacimo ih sa {p_i, i=1 do infty}, koje treba uzeti u obzir kada se tumace statisticki podaci. Ali, evo jednog, zanimljivog: postoji life expectancy gap u USA, gde oni veoma bogati prosecno mnoogo duze zive nego oni siromasni - i taj gap se povecava. I to je postao ozbiljan socijalni problem. U novinama kojima verujes (NY times...ili je to suvise liberalno za tebe?) ima clanak o tome: Gap in Life Expectancy Widens for the Nation .
A sada o parametrima: kao sto vidis nisam ih iskoristio uopste. Samo sam ih ubacio da bih zaintrigirao tvoju indzilirsku svest. Leeetle joke, hombre.

EDIT: A evo ti slicna stvar u Washington postu research-ties-economic-inequality-to-gap-in-life-expectanc

Uzgred, ja cu od sledece nedelje biti u Chicagolandu, pa cu ti javljati friske vesti o cikaskim Srbima. Chicago, btw, znaci "sremus" na indijanskom jeziku. Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.
freehand freehand 20:28 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
freehand
mrdax
freehand
Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.


Tvoj utisak tvoja stvar


naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi.

E, a ko im pravi one avione, brodove, čudesa i svemirske pizdarije?
Ti preko skajpa?

Bravo! Drago mi je kada sa vremena na vreme vidim ovakvu logiku, podseca me samo koliko sam odmakao u zivotu

Toliko si odmakao da kroz musave ideološke naočari gledaš probrane musave ideološke medije sa kojima se sprdaju i oni koji ih prave. Ja drugačije ne umem da objasnim ovakve komentare kakve ti ovde ostavljaš.
srdjan.pajic
verovatno propaganda protiv cara


Par podataka, sa wikipedije:

Bruto nacionani dohodak, po glavi stanovnika.

Očekivano trajanje ljudskog veka.

O Bože... Skupila se intelektualna elita... A šta kažu o životnom veku na Kavkazu? Ili o GDP u Saudi Arabiji? Libija je pod Gadafijem imala i jedno i drugo na vrlo pristojnom nivou, a bogami i Irak. Pa je neko razlupao obe te države. Da im pomogne, da ih osovi na noga, da im pruži bratsku i prijateljsku ruku na putu prosperiteta kroz podizanje GDP-a i životnog veka. A nije PUtin, zamisli.
Mislim da su im sad obe stope dosta niže, sem ako im Donald Ramsfeld ne izvodi računice.
A svakako treba imati u vidu još jednu stvar, kad je Rusija u pitanju: svi statistički pokazatelji joj sa Putinom idu uvis.

I nije da ne strepim sada od odgovora obojice uvaženih akademika, ostvarenih u životu sa ispravnim svetonazorima.
shoolaya shoolaya 22:29 19.04.2014

Re: Putin

mrdax
freehand
Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu.

Imam utisak da o mesecu znaš mnogo više.
Otprilike kao Jan Bibijan.


Tvoj utisak tvoja stvar

Без намјере да те вријеђам, али зар не мислиш да је крајње глупо (да не употребим грубљу ријеч) да пишеш о животу у земљи у којој никад ниси био? Да износиш ставове о спољној политици те земље, то ОК. Али да износиш ставове о животу у њој... плус сад кренули и ови линкови са Википедије као аргументи за расправу.

Никад просјечан Рус није боље живио него у ових неколико година владања двојца Путин и Медведев. То је просто факт који ће вам рећи сами Руси. Ја сам се тамо дружио са финим образованим свијетом, па се са те стране ограђујем, не знам како размишљају шљакери.

Како су живјели у комунизму... доста лошије него ми у истом периоду. Код њих је крах почео још половином осамдесетих година прошлог вијека (код нас је то био најбољи период СФРЈ), а наставио се деведесетих година у вријеме Јељцина. Кад они причају о тим временима, то је као да се наша хиперинфлаторна 1993. година развуче на период од десетак година.

Данас тај просјечан Рус љетује у Турској или на Тајланду, вози ауто средње класе (изненадио ме возни парк на улицама мада по провинцији доминирају Ладе које се распадају) и купује стан на кредит. Као и сви нормални људи.

Дакле, није ријеч о неком економском буму. Једноставно, како су живијели раније, сад живе пуно боље. И они сами су свјесни да је им је индустрија пропала, да живе само од продаје гаса и нафте, свјесни су да нису суперсила.

Комунизам је оставио далеко већи траг на људе тамо него на нас овдје. Што је и логично, ем је дуже трајао ем је био ригиднији. Начин како размишљају о држави, о патриотизму, о жртвовању за неко опште добро и неке више циљеве... понекад звучи нестварно наивно.

Оно што је мени рецимо било занимљиво је далеко већи проценат декларисаних атеиста него код нас. Ми смо након пада комунизма дошли у ситуацију да се људи који се изјашњавају као Срби увијек изјашњавају и као правослани вјерници. Код Руса се тај религиозни бум (или трансформација комуниста у вјернике) није десио у тој мјери. Скоро половина људи који за себе кажу да су национално Руси не сматрају се православним вјерницима. И то им је тако нормално, јасно одвајају вјерско од националног.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:37 19.04.2014

Re: Putin

nsarski
Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.


U to ime jedan recept koji mi je "prodao" jedan Pajićev kolega speleolog:

Špagete sa sremušem i kikirikijem

Odlično je!

P.S.
Pajiću, Fric je u pitanju, sećaš se Frica iz ASAK-a?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:44 19.04.2014

Re: Putin

Pajitju, ti znas onu misao o statistici i bikiniju (mnogo otkriva a najvaznije pokriva).


. Da, ovu izreku možeš najčešće da čuješ od onih kojima se ne dopadaju rezultati neke statističke analize. Usput, primeti da i nisam iznosio nikakve zaključke, samo sam linkovao dva zanimljiva data point-a. Ali nezgodna, jer očigledno izvlače najgore iz našeg čoveka (vidi komentare).

A jel moguće da sličan "gap in life expectancy" postoji i u ruskom društvu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:45 19.04.2014

Re: Putin

vrabac_u_steni
nsarski
Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.


U to ime jedan recept koji mi je "prodao" jedan Pajićev kolega speleolog:

Špagete sa sremušem i kikirikijem

Odlično je!

P.S.
Pajiću, Fric je u pitanju, sećaš se Frica iz ASAK-a?


Sećam se Frica, naravno. Nisam nikad probao te špagete, ali ne vidim šta bi tu moglo da bude loše
nsarski nsarski 23:55 19.04.2014

Re: Putin

Da, ovu izreku možeš najčešće da čuješ od onih kojima se ne dopadaju rezultati neke statističke analize


OK, smart guy. Evo ti kako izgleda GDP Rusije tokom poslednjih par decenija (linkovao Budimac dole). podaci Svetske Banke.

Od 1999 do danas se udesetostrucio. Yeah, that's right, ten times. Take that you...you...Bolshevik! Coloradoans are living proof that Indians fucked buffaloes.

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:00 20.04.2014

Re: Putin

A šta kažu o životnom veku na Kavkazu? Ili o GDP u Saudi Arabiji? Libija je pod Gadafijem imala i jedno i drugo na vrlo pristojnom nivou, a bogami i Irak. Pa je neko razlupao obe te države. Da im pomogne, da ih osovi na noga, da im pruži bratsku i prijateljsku ruku na putu prosperiteta kroz podizanje GDP-a i životnog veka. A nije PUtin, zamisli.
Mislim da su im sad obe stope dosta niže, sem ako im Donald Ramsfeld ne izvodi računice.


Zamena teza. To si verovatno u diskusijama na pančevačkom buvljaku uvežbao.

freehand freehand 00:15 20.04.2014

Re: Putin

srdjan.pajic
A šta kažu o životnom veku na Kavkazu? Ili o GDP u Saudi Arabiji? Libija je pod Gadafijem imala i jedno i drugo na vrlo pristojnom nivou, a bogami i Irak. Pa je neko razlupao obe te države. Da im pomogne, da ih osovi na noga, da im pruži bratsku i prijateljsku ruku na putu prosperiteta kroz podizanje GDP-a i životnog veka. A nije PUtin, zamisli.
Mislim da su im sad obe stope dosta niže, sem ako im Donald Ramsfeld ne izvodi računice.


Zamena teza. To si verovatno u diskusijama na pančevačkom buvljaku uvežbao.


Rekoh ja da se skupila intelektualna elita. Evo i trapera koji, kao, zna šta je to zamena teza...
Koja je tačno teza zamenjena Pajiću?
Naveo si dva statistička parametra za dokaz nečega. Pomenuo sam iste parametre na drugim zemljama da bismo videli kakve ćeš zaključke na njihovim primerima izvući.
A tvoj se odgovor sveo na novi šabanizam o pančevačkom buvljaku...
Pa ok, mislim - na nivou je onog o pančevačkom mostu koji se ruši i šoporima besnih pasa koji svakodnevno rastržu trudnice.


Coloradoans are living proof that Indians fucked buffaloes.

A ne rakun pumu?! Hm...

Edit: postoje glasine i da su u pitanju bili glupi dabar i kapa Dejvija Kroketa.
Što ja, naravno, ne verujem i odbacujem sa indignacijom kao zlonamerne glasine usmerene na diskreditaciju časnih Koloradžana.
milojep milojep 01:04 20.04.2014

Re: Putin

mrdax

Prosecan Ruski profesor ne moze da zivi dostojanstveno , naucnici svi do jednog beze na Zapad kao i manje vise svi sposobniji ljudi. Nega starih i bespomocnih ljudi je na granici humanitarne katastrofe. Decu salju na skolovanje u London i Nemacku , putuju i letuju po Evropi.


Mrdaxu, vidiš li 'mali' logički nonsens u ovom pasusu koji si napisao? Ili informacije sa CNN-a primaš u sive ćelije kao što alkohol ide kroz jetru teškog alkosa?
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:39 20.04.2014

Re: Putin

OK, smart guy. Evo ti kako izgleda GDP Rusije tokom poslednjih par decenija (linkovao Budimac dole). podaci Svetske Banke.
Od 1999 do danas se udesetostrucio. Yeah, that's right, ten times. Take that you...you...Bolshevik! Coloradoans are living proof that Indians fucked buffaloes.


Šarski, molim te prestani sa ovim prostaklucima i vredjanjima, nismo na pančevačkom buvljaku, tezga do frihendove.

Prosečan životni vek stanovnika Rusije je 10-15 godina kraći od njegovog kolege stanovnika u razvijenim zemljama. Da isključimo Kubu, kao statističku anomaliju. GDP per capita je na nivou, recimo, Hrvatske. I to uprkos tome što se u zemlju sliva dve hiljade milijardi dolara godišnje, većinom od eksploatacije rudnih bogatstava. I od čega dobar deo olade malobrojni oligarsi, tako da nekakav efektivan GDP per capita, kad oduzmeš taj deo, ne može da bude bogzna kakav.

Što se tiče life expectancy-ja, ako isključimo genetske i klimatske razloge, za koje ne verujem da igraju bogzna kakvu ulogu, ostaje prilično očigledno - život je tamo i dalje jako težak. Na kraju krajeva, ako zemlja živi od rudnih bogatstava, logično je da veliki deo ljudi radi po tim rudnicima i postrojenjima za preradu, što spada u najgore moguće poslove.

U to da li je sad život bolji u odnosu na to kako je bilo pre 10 godina, ja nisam imao nameru da ulazim, ali to je valjda očigledno. To što se sada vidi više Rusa kako putuju po svetu, u smislu turizma, ima veze sa time što ih ima 140 miliona, pa i samo par procenata onih koji pripadaju višoj srednjoj klasi, i koji to sebi mogu da priušte, čine milione ljudi. BTW, Rusija, uprkos procvatu, je prošle godine zabeležila negativan priraštaj stanovništva.



Filip2412 Filip2412 03:06 20.04.2014

Re: Putin

Ото фон Бизмарк - Ajkula
Снага Русије може бити поткопана само ако се од ње одвоји Украјина.
Putin je upravo otimanjem Krima i provociranjem nestabilnosti na istoku uspeo da zauvek izgubi Ukrajinu. Mozda je puno citao Bizmarka?

Okupacija Krima je upravo ono sto moze omoguciti Ukrajini da ima pro NATO/EU vecinski opredeljeno stanovnistvo. A kako vidim namerio se i na istocnu Ukrajinu. Sam crta granicu sa NATO i ostvaruje uslove za dugorocnu ljubav & prijateljstvo izmedju dve nacije...

blogovatelj blogovatelj 04:57 20.04.2014

Re: Putin

Ako imate prilike da zivite u Nemackoj , USA, UK , Holandiji videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale.


Ahhhhaaa, oće, oće...
Motao sam se ovih dana baltimorskim getom. Dao bog da tebi država da kao što je Amerika njima dala, kad si taki pametan.
Ne postoji lokacija sa takvom bedom nigde u Evropi. Najsiromašnija sela Albanije i Moldavije su Vavilon za ono.
Jedina dva mesta koja sam video i koja se mogu uporediti sa baltimorskim getom su južni Čikago i centar Detroita.
blogovatelj blogovatelj 05:14 20.04.2014

Re: Putin

I od čega dobar deo olade malobrojni oligarsi


Za razliku od Rusa, U SAD se najveći deo ravnomerno rasporedi među stanovnicima ove države
Pajče, bate, bio sam ti u otadžbini ovih dana... Prešao sam oko dva i po soma kilometara po SAD, obišao sedam saveznih država.
Video ili megablještavilo ili ekstremnu bedu. Što bre 90% vas ima gajbe sa lajsnama spolja, nikako da stignete do nivoa fasadne cigle?
To kod tebe u Koloradu nije tako? Kod vas se ravnomerno raspoređuju zarade? Gajbe su od tvrdozidanog materjiala, ili još niste došli do nivoa trećeg praseta koje je shvatilo kako se kuće prave?
blogovatelj blogovatelj 05:21 20.04.2014

Re: Putin

Okupacija Krima je upravo ono sto moze omoguciti Ukrajini da ima pro NATO/EU vecinski opredeljeno stanovnistvo.


A kao pre toga nije imala?
Nemo' si smešan.
Ispali su veći majmuni od Miloševića, uzeće im Putin pola države (minimum) samo zato što su bili piglu i verovali da će Ameri da ih brane na Dnjepru.
Ej, zamisli koliko pglu treba da budeš da bi poverovao da će Ameri da te brane na Dnjepru?
Filip2412 Filip2412 06:36 20.04.2014

Re: Putin

A kao pre toga nije imala?
Naravno da nije. Ne moze ni sad verovatno ali ako Rusi okupiraju istocne gradove onda definitivno imaju.


uzeće im Putin pola države (minimum)
Uzece pola od onoga sto je uz Janukovica imao pre Ukrajinske krize i to ce proglasiti za svoju pobedu.... od celog spasti na pola nije bas pobeda ali jebes matematiku.

samo zato što su bili piglu i verovali da će Ameri da ih brane na Dnjepru
tu se slazem, ne znam odakle im to, ja nisam ni cuo da su im ameri ikada obecavali tako nesto.

U svakom slucaju sad je Putin i onim sumnjicavima u zapadnom delu zemlje objasnio da moraju kad tad u NATO inace ce Rusija da ih okupira u celini.
alselone alselone 07:23 20.04.2014

Re: Putin

Poznata scena.
Pajic Samson sam protiv svih u borbi za odbranu Amerike.

Mi'im, jbt, kad sam pricao sa pezorativnim prototipom Amerikanca, ono, dva trucka, dzip, duge cevi kod kuce, deb'o, jede krofne za dorucak, i kad je krenuo da peni na isti nacin, Putin, oruzje, rat, kvalitet zivota u Rusiji (paz' ti njega, brine se), doveo sam ga u onaj "ali, ali, ali" momenat samo jednim pitanjem - koliko je Putin poveo ratova od kada je dosao na vlast 2000. a koliko je Amerika povela ratova od tada. I taj tip zastane i zamisli se, samo se nas Pajke ne da.

Ima ona super scena u filmu Diktator kad on pita okupljene Amere politicare:
- Zasto ste vi toliko protiv diktature, evo, zamislimo da je Amerika diktatura. 1% stanovnistva moglo bi da kontrolise skoro celo drzavno bogatstvo, mogli bi ste da pomazete vazim bogatim prijateljima da postanu jos bogatiji smanjujuci im poreze i praveci zakone koji im odgovaraju. Mogli bi ste da im pomazete zajednickim parama kada se kockaju pa izgube. Mogli bi ste lako da ignorisete potrebe siromasnih za zdravstvom i skolstvom. Vasi mediji bi izgledali slobodni ali bi zapravo bili kontrolisani od strane jedne osobe i njegoe porodice. Mogli bi ste da prisluskujete svoje ljude, da zatvarate i mucite strane zatvorenike. Mogli bi ste da lazete zasto idete u rat a zapravo ratujete za naftu. Mogli bi ste da napunite zatvore jednom rasom i mogli bi ste da medijima plasite ljude da prihvate zakone koji su protiv njihovih interesa.
- Ja razumem da je tesko za vas amerikance da razumete ovakav sistem.

milisav68 milisav68 07:32 20.04.2014

Re: Putin

vrabac_u_steni
nsarski
Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.


U to ime jedan recept koji mi je "prodao" jedan Pajićev kolega speleolog:

BiH: Otrovali se "sremušom", jedan pacijent umro
alselone alselone 07:47 20.04.2014

Re: Putin

ili još niste došli do nivoa trećeg praseta koje je shvatilo kako se kuće prave?



Ovo je i mene odusevljavalo. Jos uvek je nivo drugog praseta u 90% kuca koje sam ja video. One sto su od cvrstog materijala kostaju preko milje. Ravnomerno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 08:08 20.04.2014

Re: Putin

milisav68
vrabac_u_steni
nsarski
Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.


U to ime jedan recept koji mi je "prodao" jedan Pajićev kolega speleolog:

BiH: Otrovali se "sremušom", jedan pacijent umro


Radi se o vrlo otpornoj lukovičastoj trajnici, poreklom iz Velike Britanije, i vrlo je sličan i biljci šafran.

Видиш шта ти је специјални рат! Послали нам тај мразовац, да се поштен свет трује мислећи да једе сремуш.
Е мој Милисаве, видиш ли ти докле то иде...

nsarski nsarski 08:10 20.04.2014

Re: Putin

Šarski, molim te prestani sa ovim prostaklucima i vredjanjima, nismo na pančevačkom buvljaku, tezga do frihendove.



Eh, Pajce, pa malo shale nije na odmet. Zaista, nisam imao nikakve "vredjacke" namere. Zapravo, ja imam sasvim lepo misljenje o tvojim rezonima. Medjutim, kad "provalis" nesto kao ono gore, ja pomisljam da se maksimalno zezas, pa se zezam i ja. I zabavljam onoliko.
Ako te to vredja - izvini. Necu nikad vise.. Eto. Happy now?
Happy Vaskrs i sve najbolje tebi i tvojima!

Bez sale, ja sam - na zalost ili srecu, tko ce ga znati - imao prilike da upoznam doslovce stotine nasih gastosa po USA koji su na isti mentalni kalup pravljeni. Totalno su smesni: jedan pljuje po svemu van USA i nekriticno hvali, npr. Regana, a ostali kao pingvini klimaju glavama i mudro izgovaraju: "Ja, ja" (to da pokazu kako im je rec "Yes" vec usadjena u mozak). Tada vec postaje hilarious i ja napustam lokaciju. Verujem da prepoznajes o cemu pricam, ako te nisam luzovao.

Ukratko, ovo je obicna shala, ali ako te badruje, izvinjavam se. Bez obzira sto si iz kockaste drzave, ipak si zadrzao razbarusenost imaginacije i veselost duha, I hope.
martin_krpan martin_krpan 08:40 20.04.2014

Re: Putin

Без намјере да те вријеђам, али зар не мислиш да је крајње глупо (да не употребим грубљу ријеч) да пишеш о животу у земљи у којој никад ниси био?


Za Immanuela Kanta se smatra da nikada u životu nije napustio svoj rodni Königsberg a čovjek je imao (cijenjeno) mišljenje o raznim stvarima. Osim toga, čovjek je volio da čita putopise.
milojep milojep 09:24 20.04.2014

Re: Putin

Filip2412
Ото фон Бизмарк - Ajkula
Снага Русије може бити поткопана само ако се од ње одвоји Украјина.
Putin je upravo otimanjem Krima i provociranjem nestabilnosti na istoku uspeo da zauvek izgubi Ukrajinu. Mozda je puno citao Bizmarka?

Okupacija Krima je upravo ono sto moze omoguciti Ukrajini da ima pro NATO/EU vecinski opredeljeno stanovnistvo. A kako vidim namerio se i na istocnu Ukrajinu. Sam crta granicu sa NATO i ostvaruje uslove za dugorocnu ljubav & prijateljstvo izmedju dve nacije...



Ajde, jasna mi je politika dvostrukih aršina od strane pojedinih centara moći, ali mi nije jasno zašto jedan bloger prihvata tu izvitoperenu logiku!? I dok je na 'srpskom' pitanju , ta logika, mogla biti peglana poslednjim adutom u formi 'oni su bili jači' , ovde sa Rusima taj adut ne pije vodu!
E sad Filipe kad pominješ provociranje nestabilnosti na istoku, ne čini li ti se da je prvi i glavni uzrok te nestabilnosti bio Majdan? I ko je isprovocirao Majdan? Nemoj mi samo priču o 'dizanju' gladnog naroda.
I naravno, ponavljam, Rusija nije Srbija tako da tu scenario Putina kao Miloševića može proći samo kod niskih IQ.
I ta priča 'gubljenja' Ukrajine od strane Rusa je moram reći ,glupa!
Ništa Ukrajina nije dalje (ili bliže ako hoćeš) od momenta Majdana do momenta 'otimanja' Krima.
Ovi Banderini sledbenici (odavno ogrezli u korupciji i kriminalu) 'ne-otimanje' Krima bi videli samo kao slabost Rusije a ne kao njen eventualni čin razuma.
Uostalom, vide li ti da je kod nas ceo (100%) saziv parlamenta od pro-EU stranaka , iako su EU zemlje bile glavne u otimanju Kosova od Srbije! Zato se ni Ukrajinci neće dugo 'sećati' Krima, a pogotovo zato što je Krim za Ukrajinu po mnogo čemu 'lakša' priča od onog što je Kosovo za Srbiju!

shkval shkval 09:52 20.04.2014

Re: Putin

ne vredi milojep da se trudis, ne ide filipu da napreze sve tri mozdane celije i trazi uzrok i posledicu, lakse ukljuci CNN i oni misle za njega...
hajkula1 hajkula1 10:36 20.04.2014

Re: Putin

vrabac_u_steni
nsarski
Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.


U to ime jedan recept koji mi je "prodao" jedan Pajićev kolega speleolog:

Špagete sa sremušem i kikirikijem

Odlično je!

P.S.
Pajiću, Fric je u pitanju, sećaš se Frica iz ASAK-a?




Svet • 18:52 > 21:04 • 18. 04. 2014. | Beta

BIH: Otrovali se mrazovcem, misleći da jedu sremuš


Četiri osobe u Sarajevu su se otrovale biljkom mrazovac, koja liči na sremuš, od kojih je jedna preminula.

Pacijenti su primljeni u proteklih sedam dana na Kliniku za infektivne bolesti Univerzitetskog kliničkog centra Sarajevo sa kliničkim znacima teškog trovanja hranom. Svi su rekli da su konzumirali biljku sremuš.

"Od navedena četiri pacijenta, jedan je preminuo. S obzirom na to da se na našoj Klinici ne radi toksikološka analiza, a da porodica nije dozvolila obdukciju, postoji visoka sumnja da je smrtnom ishodu doprinelo trovanje", kazala je portparolka Kliničkog centra Muamera Šehić.

Biljka sremuš se lako može zameniti otrovnom biljkom mrazovac, zbog čega je potrebna izuzetna opreznost pri njenom korišćenju.

U maju 2012. godine stanovnica Gornjeg Vakufa preminula je od trovanja biljkom mrazovac, a njen muž je tada bio u životnoj opasnosti. U Hrvatskoj su u tom periodu preminule dve osobe, a više ih je bilo otrovano.

Mrazovac je vrlo sličan sremušu, ali je vrlo otrovan. Već pet grama te biljke opasno je po život. Radi se o vrlo otpornoj lukovičastoj trajnici, poreklom iz Velike Britanije, i vrlo je sličan i biljci šafran.


http://www.021.rs/Info/Svet/BIH-Otrovali-se-biljkom-sremusom-jedna-osoba-umrla.html
hajkula1 hajkula1 10:39 20.04.2014

Re: Putin

vrabac_u_steni
milisav68
vrabac_u_steni
nsarski
Sremus, biljka, znas, sada je sezona, ovde je ima gde god hoces. Veoma zdrava.


U to ime jedan recept koji mi je "prodao" jedan Pajićev kolega speleolog:

BiH: Otrovali se "sremušom", jedan pacijent umro


Radi se o vrlo otpornoj lukovičastoj trajnici, poreklom iz Velike Britanije, i vrlo je sličan i biljci šafran.

Видиш шта ти је специјални рат! Послали нам тај мразовац, да се поштен свет трује мислећи да једе сремуш.
Е мој Милисаве, видиш ли ти докле то иде...





Sad vidim da si imao sličan cilj. Dobro, citirala sam ceo tekst, vidi se da su nasedali i Hrvati. Nasedanje, poreklo, VB... i taj rad.


freehand freehand 11:28 20.04.2014

Re: Putin

U to da li je sad život bolji u odnosu na to kako je bilo pre 10 godina, ja nisam imao nameru da ulazim, ali to je valjda očigledno.

A u šta si, u stvari, hteo da ulaziš? Šta je trebalo da pokazatelji koje si linkovao, kažu čitaocu?
ima veze sa time što ih ima 140 miliona, pa i samo par procenata onih koji pripadaju višoj srednjoj klasi, i koji to sebi mogu da priušte, čine milione ljud

E moj Šabane... Ako u Rusiji, od 140 miliona, kako kažeš, "višu srednju klasu" čini "nekoliko miliona" - ja bih ti, da sam Putin - posleo jedan fin ček na kućnu adresu za ovaj PR.

P,S. javi se za tezgu, kad se rešiš. Nije da nema lokalne konkurencije, ali ti ćeš biti jedini sa rakunom na glavi, pa pretpostavljam da ćeš proći sa kolorađanskim naglaskom i na umjetnički dojam.

hajkula1 hajkula1 12:29 20.04.2014

Re: Putin

Na kraju krajeva, ako zemlja živi od rudnih bogatstava, logično je da veliki deo ljudi radi po tim rudnicima i postrojenjima za preradu, što spada u najgore moguće poslove.



Neko je pomenuo šljakere. Nema Rusa šljakera, ne Moskovljana (za druge regione ostavljam rezervu). Nađu se među njima Ukrajinci, Gruzijci i drugi a ima ih dosta i iz naših krajeva.
U tim postrojenjima za preradu i rudnicima su neki drugi narodi, Rusi koliko znam - ne.

U Rusiji je jako mala nezaposlenost.

Rusi imaju svoje dostojanstvo. Ni u vreme krize kod njih, nisu hteli da ostaju prekovremeno niti da rade nešto što im nije u opisu radnog mesta.

Zato su shvatanja o Ruskinjama (i nekim Ukrajinkama) drugačija, da su veoma vredne, ambiciozne. Koliko sam videla, te Ruskinje su većinom samohrane majke koje su imale posao u nekoj našoj ili drugoj stranoj firmi. Razvod je čest a najčešće zbog alkoholizma. (Ali i drugi, treći brak, zajednica sa svom decom, mnogo je češća situacija nego kod nas.) Ili su Ruskinje (i Ukrajinke) doseljene u Moskvu iz drugih regiona.

U Moskvi je najveći problem, stan.
Dosta vremena provedu u putovanju do posla i kući, s kraja na kraj Moskve.

Rusi poštuju procedure. I ne samo to, poštuju svaki dogovor, pisani i nepisani. Reč. Kod njih je reč skupa. Paze na izražavanje, pažljivi su u komunikaciji, vode računa o svakoj izgovorenoj reči, neko bi rekao da pričaju u rukavicama, neko kaže da ih treba čitati između redova... Znaju da budu direktni, na direktno pitanje prikladno odgovore. Persiranje je pravilo, dugo se zadržava. Obraćaju se s uvažavanjem, što očekuju od sagovornika. Cene iskrenost. (To ne znači da tolerišu vređanje.) Ne podnose uvlake. Cene prijateljstvo.

Slika Putina je bliska slici prosečnog Rusa (ne samo kako ih ja doživljavam nego kako ga i sami Rusi vide. Doduše, zlonamerni sve to karikiraju da veze s mozgom nema.)


Alexander Vitko: Druže vrhovni komandante, ovdje zapovjednik Crnomorske flote, viceadmiral Alexander Vitko.

Vladimir Putin: A, gdje je zapovjedniku "zapovjedni ton"?


http://www.advance.hr/vijesti/godisnje-obracanje-ruskog-predsjednika-vladimira-putina-u-radio-televizijskoj-emisiji-izravna-linija-drugi-dio/


8c_competizione 8c_competizione 23:43 20.04.2014

Re: Putin

Ako imate prilike da zivite u ... USA ... videcete da ljudi vole svoje zemlje jer su im tolko mnogo omogucile, tolko mnogo dale




jesil' ti pogledao neki od filmova Michael Moor-a?
sevarlica sevarlica 05:23 21.04.2014

Re: Putin

mrdax
freehand
Nisam a i ne interesuje me da zivim u Rusiji

Ok. A jesi li ikada bio u Rusiji?

Nisam i ne smatram da je boravak u jednoj zemlji neophodan za stav. Nisam bio ni na Mesecu pa znam stosta o njemu. Postoje i drugi nacini sticanja znanja od neposrednog opazanja. Primer - zabrana gej parade na 100 godina ti govori dosta o polozaju ljudskih prava u zemlji.
Cak bi dodao da sam boravak ili druzenje sa nekim iz bilo koje zemlje (imam dosta kolega iz Rusije i Rusa koji rade sa mnom) pruza priliku za pristrasnost i "anecdotal evidence" - "mom drugu bas super u X zemlji"
Bilo bi dobro da odem ali nije na mojoj listi prioriteta.
Milioni ljudi zive u svojoj zemlji potpuno nesvesni kako ta zemlja deluje spolja, primer - Srbija.
Svaka cast Rusima, neka zive kako hoce i mogu , ja mislim da su na stranputici.Ovim zavrsavam , da se ne bi pretvorilo u besmisleno prepucavanje oko toga ko sta misli.

Edit : http://www.oecdbetterlifeindex.org/countries/russian-federation/
http://www.forbes.com/sites/markadomanis/2012/09/10/what-is-the-russian-middle-class-probably-not-what-you-think/

verovatno propaganda protiv cara


Malo si se nalupao gluposti. Za razliku od tebe ja živim u Rusiji i nema veze sa mozgom tvoja izjava da ruski profesori, naučnici i štatijaznam žive kao bednici, čak naprovtiv. Jedan najobičniji građevninski inženjer bez funkcije za rađuje oko 100.000 rub (3.000$), o nadzorima, načelnicima i ostalima da ne govorim. Plata prodavca u jednoj Ruskoj vukojebini kakav je NEryungri je od 30-50.000rub. Najniže plate su oko 25.000 rub. što je oko 800$. Uz platu veliki broj Rusa dobija razne subvencije od države, itd.

Tako da, ako se vratimo na početka, LUPETAŠ!!!
blogovatelj blogovatelj 05:38 21.04.2014

Re: Putin

Za razliku od tebe ja živim u Rusiji


Ove plate o kojima si pisao, jesu li to neto ili bruto plate?
sevarlica sevarlica 08:53 21.04.2014

Re: Putin

sevar


Neto, kako Rusi kažu "zarplata na-ruke".
Uz platu, zavisno od toga gde žive, kako žive, itd. dobijaju silne neke benificije od države.
Problem je što su Rusi živeli 85 godina izolovani pod njihovim komunizmom(za koji je naš bio demokratija), i sada kada imaju para ponašaju se kao pušteni sa lanca.
zilikaka zilikaka 11:43 21.04.2014

Re: Putin

Ove plate o kojima si pisao, jesu li to neto ili bruto plate?


El razmišljaš o promeni destinacije?

Uzgred, i ja znam da su tamo, al u oblasti za koju je i konstatovano da donosi glavne pare državi, vrrlo lepe plate.
blogovatelj blogovatelj 19:42 21.04.2014

Re: Putin

El razmišljaš o promeni destinacije?


Da, ali na jug. Dosta mi je ledare.
G.Cross G.Cross 18:50 19.04.2014

Show M. Lazanskog

Било је то шармантно, духовито, помирљиво и врло толерантно обраћање председника Русије домаћој и светској јавности. Разговор на телевизији Владимира Владимировича Путина са новинарима, писцима и гледаоцима заправо је тек делимично открио духовну позадину „путинизма”, показао је како је он од руског Џејмса Бонда постао државник, али је још остао и загонетка за Запад. Наиме, несумњиво је да је Путин творац нове, стабилне и јаке руске државе. Јер, он Русима даје оно што им је потребно: стабилност и предвидљивост, повратак националног поноса, и лидера којем могу да се диве.


[url=http://www.politika.rs/pogledi/Miroslav-Lazanski/Sou-Vladimira-Putina.sr.html][/url]
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:53 19.04.2014

Who's Who?


The Economist (London):
Ukraine's crisis - Going nowhere fast
HOPES that an accord struck on April 17th in Geneva between Ukraine, Russia, America and the European Union would lead to a swift resolution of the Ukrainian crisis have been swiftly dashed. Denis Pushilin, the chairman of the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk, speaking in the region’s occupied administration building, said that Sergei Lavrov, Russia’s foreign minister “did not sign for us”.

oskar-z-wild oskar-z-wild 12:14 20.04.2014

Re: Who's Who?

vladimir petrovic

The Economist (London):
Ukraine's crisis - Going nowhere fast
HOPES that an accord struck on April 17th in Geneva between Ukraine, Russia, America and the European Union would lead to a swift resolution of the Ukrainian crisis have been swiftly dashed. Denis Pushilin, the chairman of the self-proclaimed People’s Republic of Donetsk, speaking in the region’s occupied administration building, said that Sergei Lavrov, Russia’s foreign minister “did not sign for us”.



POtpisao Martić, potpisao Milošević, potpisao Karađić. Nikog ne priznaje Mr. Denis Pušilin! hi hi
hajkula1 hajkula1 12:34 20.04.2014

Re: Who's Who?

POtpisao Martić, potpisao Milošević, potpisao Karađić. Nikog ne priznaje Mr. Denis Pušilin! hi hi



Veselko.
Baš duhovito.
mrale54 mrale54 20:10 19.04.2014

E, brate, sve-sve, ali....

..."onaj KGB je s razlogom propao"...



...pa ne mogu do vazduha da dodjem od smeha...



...idi, begaj, bre...
blogovatelj blogovatelj 05:28 20.04.2014

Re: E, brate, sve-sve, ali....

"onaj KGB je s razlogom propao"


Ja zato i dolazim da blog B92.
Ova individua ima autorsku, a Alselonetu ne daju?! Ili Wuu? Magija.
A znaš što njemu daju a njima ne daju?
Saću ti objasnim. Tajna je u njegovom doasadšnjem profesionalnom radu, kako se to lepo može videti u njegovom opisu samoga sebe.
Paz ovo...

Nebojša Milikić mr. sc.
1964, Beograd, Jugoslavija.
Umetnik, nezavisni istraživač i aktivista, živi i radi u Beogradu, Srbija.
1996 - 2008 - organizatorska, umetnička i kustoska praksa u vizuelnim i relacionim umetnostima; politički i društveno angažovani umetnički projekti i akcije; istraživački projekti i kampanje usmerene na probleme društvenih i političkih zajednica u tranziciji; kritički tekstovi o kulturnoj i umetničkoj produkciji; moderator radionica i predavač u zemlji i inostranstvu.


Kako posle da čovek ne dolazi ovde kad zna da je dobra zabava garantovana?
mrale54 mrale54 09:06 21.04.2014

Re: E, brate, sve-sve, ali....

blogovatelj


Ja zato i dolazim da blog B92.
Ova individua ima autorsku, a Alselonetu ne daju?! Ili Wuu?


Kakav, bre, alselone?
Njemu i ne treba da daju!
Zamisli covek se bavi "sportskim" pecanjem!?

PS Al', dobro-de, ume da zovne na pivkanu, pa da mu oprostim...
a, i nesto je pisao (svojevremeno) o nekim kotlicima i tako to...pa eto...

alselone alselone 09:25 21.04.2014

Re: E, brate, sve-sve, ali....

Zamisli covek se bavi "sportskim" pecanjem!?



Bio sam bas pre tri, cetiri nedelje, isli smo da varalicarimo na basa na prelepe terene DTD kanala. Drugari su pronasli zaista prelepe terene, cista voda, lokvanji, palo drvece u vodu... Retko su se lokvanji vidjali prethodnih godina.

Jeste da nisam imao ni udarca al' sam se zaista lepo provero. Samo jedan drugar imao jednu stuku al' je vratio jer je bio lovostaj na stuke (mozda je jos uvek).
mrale54 mrale54 10:15 21.04.2014

Re: E, brate, sve-sve, ali....

alselone
Zamisli covek se bavi "sportskim" pecanjem!?



Bio sam bas pre tri, cetiri nedelje, isli smo da varalicarimo na basa na prelepe terene DTD kanala. Drugari su pronasli zaista prelepe terene, cista voda, lokvanji, palo drvece u vodu... Retko su se lokvanji vidjali prethodnih godina.

Jeste da nisam imao ni udarca al' sam se zaista lepo provero. Samo jedan drugar imao jednu stuku al' je vratio jer je bio lovostaj na stuke (mozda je jos uvek).


Eto!

I,posle "...ima autorsku, a Alselonetu ne daju!?"

O tome pricam.

Nego, da se mi slozimo da je najbolje dustveno uredjenje ono gde me apsooooolutno zabole kako mi se zove premijer, predsednik, p_____________
(dodati po volji) pa, posle udarnickog rada, udarimo po - pivetu!

Evo, ovog puta ja zovem!
Lokacija - Dobanovci!
Sto?
Zato!

PS Hebo sve, MORA se postovati lovostaj! Mislim, gled'o sam, onomad, neke majmunine koji su vadili kecigice, brat-bratu 15 gr. komad (pazi kad je jedan cevap veci od nje!) i razmisljo da da upotrebim "bezbolnu" palicu!
Ajd' da su bile po 600-700 gr. pa da kazes, al ovo...
Zlocin, bre.....



Bojan Budimac Bojan Budimac 21:02 19.04.2014

*****

Jako malo, skoro ništa, znam o Putinu. Rusija nije deo sveta koji me jako zanima, pa tako ni o njenoj unutrašnjoj politici ne znam puno. Spoljašnja, barem ovde u regionu u kome živim, je principijelnija i mnoooogo manje krvožedna od suprotne.

No, ono što znam iz prve ruke je sledeće. Kada sam se preselio u Istanbul (sredina 2000.) tamo na platou između Univerziteta Istanbul, Bajazitove džamije i Kapali čaršije ruski državljani su još imali jedan nezvanični buvljak na kome su prodavali... jbga, nikad se nisam udubljivao u to šta su prodavali (oni stariji se mogu setiti osamdesetih i kako su Poljaci dolazili u Jugoslaviju i prodavali makar šta)... e da, žao mi je što nisam kupio dogled, sećam se da je to bio čest artikal. Čest artikal su bile i žene, devedesetih je inače lepo ime Nataša postalo sinonim za prostitutke u Turskoj. [Tadašnje turske novine su bile pune priča o visokoobrazovanim ruskim ženama koje su pribegle najstarijem zanatu zbog očajnog (ekonomskog) stanja u zemlji.]

Elem, već krajem 2001. tih ljudi nije više bilo tamo, a sredinom prve decenije ovog veka su Rusi turistički definitivno osvajili mediteransku obalu Turske.

DakleM, moj utisak odavde, a iz prve ruke, je da tamo mora da je nešto krenulo na bolje od 2000. Interesantno, podaci Svetske banke kao da kažu to isto. Možda, to objašjava izborne uspehe gospodina Putina...



nsarski nsarski 21:08 19.04.2014

Re: *****

Možda, to objašjava izborne uspehe gospodina Putina...

A mozda i neke komentare inspirise i to sto Ameri smatraju da je najbolji Ruski predsednik do sada bio Jeljcin. Veseljak. Ovaj Putin mnogo ozbiljan, brate, i ne sali se.

Takodje, ja sam se zgranuo kad sam u Tajlandu 2004. video da su svi natpisi po restoranima, radnjama, jelovnicima, bili na tajlandskom, engleskom i ruskom. Pet godina ranije kad sam bio tamo ruski uopste nije postojao. I Rusa koliko hoces. Sa porodicama. Amera nigde, sem nekolicine pedofila.
Bojan Budimac Bojan Budimac 21:18 19.04.2014

Re: *****

nsarski
A mozda i neke komentare inspirise i to sto Ameri smatraju da je najbolji Ruski predsednik do sada bio Jeljcin. Veseljak.


Grafikon je rečit i o Jelcinovoj vladavini, a verujem da objašnjava i to što kažeš.
freehand freehand 21:19 19.04.2014

Re: *****

A mozda i neke komentare inspirise i to sto Ameri smatraju da je najbolji Ruski predsednik do sada bio Jeljcin. Veseljak. Ovaj Putin mnogo ozbiljan, brate, i ne sali se.

Kao da je suštinski problem to što sledbenici takve ideje uopšte ne vide realnost. Ne vide da SSSR više ne postoji, Da nema više komunizma. Da nema više ni KGB-a ni Crvene armije kakva je bila. I da pretnja slobodi, demokratiji i ravnopravnosti već desetinama gaodina ne dolazi od Rusije. Sa stanovišta nekakve kulture pa i - neka mi bude oprošteno što to kažem - inteligencije, to je dosta tragičan hendikep u doživljaju stvarnosti.
jkt2010 jkt2010 02:24 20.04.2014

Re: *****

nsarski
ja sam se zgranuo kad sam u Tajlandu 2004. video da su svi natpisi po restoranima, radnjama, jelovnicima, bili na tajlandskom, engleskom i ruskom. Pet godina ranije kad sam bio tamo ruski uopste nije postojao. I Rusa koliko hoces. Sa porodicama. Amera nigde, sem nekolicine pedofila.

Ista stvar u Indoneziji, pogotovo na Baliju. Do 9/11 je Amera bilo kolko neces, posle toga nestadose. Sada kad cujes americki akcenat okreces se - redak zver.

Tamo 90-tih su Rusi poceli da dolaze i to je, iskreno, bio tezak shoder (u smislu, imali su pare ali ne i manire - glasni, nametljivi, seljacko dzekiranje). Od 2000-tih se stanje drasticno menja, ljudi su potpuno drugaciji, slifovani, kulturni, i dalje dobrostojeci. Sada cenim da ih na Baliju ima nekoliko stotina koji su stalno nastanjeni, a turista ima bas dosta. Pojedini delovi ostrva (i to bolji i skuplji) su maltene eksluzivno Ruski (na pr Nusa Dua) gde lokalci govore Ruski a real estate billboards su na ruskom (kao u Crnoj Gori).

Kad smo vec kod toga, ista stvar sada pocinje da se desava sa (mejnlend) Kinezima. Ima ih sve vise, ali su (kao Rusi nekada) tezak prostak (glasni, nametljivi). U narednim godinama cekuje se da predju razvojni put slican ruskom. A vec su po broju 2. grupa (posle Ozija). Buducnost turizma u ovijem krajevima cini se da ce biti na njima..
blogov_kolac blogov_kolac 08:18 20.04.2014

Re: *****

Bojan Budimac
DakleM, moj utisak odavde, a iz prve ruke, je da tamo mora da je nešto krenulo na bolje od 2000. Interesantno, podaci Svetske banke kao da kažu to isto. Možda, to objašjava izborne uspehe gospodina Putina...

nsarski
A mozda i neke komentare inspirise i to sto Ameri smatraju da je najbolji Ruski predsednik do sada bio Jeljcin. Veseljak. Ovaj Putin mnogo ozbiljan, brate, i ne sali se.

Bojan Budimac
Grafikon je rečit i o Jelcinovoj vladavini, a verujem da objašnjava i to što kažeš.

U Srbiji je u pogledu Rusije jako popularan veoma opasan mit o Gorbačovu/Jeljcinu kao izdajnicima saboterima, ili barem katastrofalno nesposobnim državnicima, i nasuprot njima velikom državniku Vladimiru Putinu, koji je zaveo red, digao na noge i vratio ponos Rusiji. Tvrdim VEOMA OPASAN, zato što se u nastavku cele te priče poturaju i "logični" zaključci kako je demokratija jedna velika podvala sa Zapada, ili bar da je (i) za nas bolja čvrsta ruka (da ne ulazim sada u prirodu i poreklo iracionalne identifikacije Srba sa Rusima).

A zašto je u pitanju MIT da je Vladimir Putin digao rusku ekonomiju na noge, što je kasnije dovelo do ruske državne renesanse, kada postoje egzaktni, lako dostupni i jasni podaci i brojke koji to potvrđuju? Pa zato što je dovoljno pogledati kretanje cena sirove nafte za svo vreme vladavine Gorbačova i Jeljcina (svih tih zadnjih 15 godina prošlog veka zanemarljivo malo puta je preskakala granicu od 20 dolara po barelu) iako im je to i sa takvom cenom bio najprofitabilniji produkt, i uporediti ih sa podivljalim cenama u ovom veku



i otkrićete puno rešenje misterije Putinovog finansijskog genija.

Ma uostalom izvolte iste onakve grafikone koji sliče ruskom kao jaje jajetu za zemlje:
KAZAKHSTAN
AZERBEJDŽAN
TURKMENISTAN
BELORUSIJA

A zašto su Kazakhstan, Azerbedžijan, Turkmenistan i Belorusija toliko relevantni za ovu priču? Pa zato što su sa jedne strane i oni oslonjeni na izvoz nafte i/ili gasa kojima su prebogati (u slučaju Belorusije indirektno, jer im je stub ekonomije preprodaja ovih ruskih energenata koje dobijaju po povlašćenim cenama), a sa druge strane imaju iste KGB režime / predsednike koji su njima vladali i 90-ih (Nazarbajev na čelu Kazakhstana od sticanja nezavisnosti 1991, dinastija Alijev na vlast u Azerbejdžanu došla 1993 i u međuvremenu je samo sin nasledio oca posle smrti, Lukašenko je na vlast došao 1994, a u jednopartijskom Turkmenistanu je od sticanja nezavisnosti do 2007 bio isti diktator, kojeg je posle smrti nasledio njegov zamenik).

Dakle svi ti čvrstorukaši su 90ih imali jednako jadan ekonomski rast poput Jeljcinove Rusije, a i u njima se kao u Putinovom slučaju negde posle 2002 naglo odjednom rodio/probudio neviđeni finansijski genije koji je katapultirao nacionalni GDP! Sve to navodi na logičan zaključak da bi da je Rusijom vladao 90ih Putin ekonomski bi bio jednako neuspešan kao Jeljcin, i obratno, da je Jeljcin (ili pre njega Gorbačov) imao sreće da vlada u vreme kada su cene nafte i gasa probile nebo, i u njemu bi se probudio isti onakav finansijski genije kao u slučaju Putina!

Uzgred budi rečeno, korišćenje nominalnog GDP uopšte nije najsrećniji izbor ključnog ekonomskog pokazatelja razvoja neke zemlje kroz duži vremenski period, zbog inflacije i drugih faktora, zbog kojih onda ekonomija skoro svake zemlje izgleda bajkovito bolja nego deceniju-dve ranije, a ne možete dobro da poredite ni različite zemlje jer se mnogoljudnije favorizuju! Zato je bolje koristiti opcije "PER CAPITA" (tj. po glavi stanovnika) i PPP varijante ili sa korigovanom inflacijom. Evo ga naprimer GDP per capita vezan za dolar iz 2000 godine (isti izvor, Svetska banka) grafik razvoja ex-SSSR republika čija se ekonomija mahom oslanja na izvoz energenata, gde se takođe jasno uočava veliki rast u novom veku u odnosu na poslednju deceniju prethodnog, ali ne onako gotovo karikaturalno spektakularno bajkovit kada se koristi samo nominalni GDP. Treba li uopšte naglašavati da i ovaj grafik pokazuje da su ovim zemljama linije razvoja kao da su u pitanju sijamski blizanci. Ako neko i dalje tvrdi da je razlog ruskog ekonomskog procvata u tome što je Putin mnogo veći državnik od Jeljcina i Gorbačova, i nije savio kičmu pred Zapadom već je pravilno u njima prepoznao ruske smrtne neprijatelje - neka mi onda objasni kako je to onda Nazarbajev postao baš toliko uspešniji od Nazarbajeva i Nazarbajeva, Alijev od Alijeva i Alijeva, Lukašenko od Lukašenka i Lukašenka, a onaj ludi turkmenski Staljin koji je od svoje zemlje napravio novu Severnu Koreju (ali prebogatu prirodnim gasom) - kako je i on takođe postao toliko "sposobniji" od sebe samoga, ako tajna nije upravo u onome što ja navodim - u eksploziji cene energenata na svetskom tržištu u XXI veku????
nsarski nsarski 09:50 20.04.2014

Re: *****

Dakle svi ti čvrstorukaši su 90ih imali jednako jadan ekonomski rast poput Jeljcinove Rusije


Ovo te keca, drugar. Nije bilo nikakvog rasta za vreme Jeljcina. Nikakvog, samo pljacka i sunovrat. I imali su najnizi GDP (pogledaj grafikon). To, naravno, Slobodnom Svetu odgovara.
V.V. Putin je dosao na vlast 1999. Od tada svi ekonomski pokazatelji idu uzbrdo.To, naravno, Slobodnom Svetu ne odgovara. Kad kazem Slobodnom Svetu mislim na demokratske zemlje koje US proglasi za "slobodne".

A sto se tice "demokratije"- one sto se zove "mastiljavi prst" - to imamo u Iraku i Avganistanu vec nekoliko godina, i super im ide! Evo sada ce i Libija da im se pridruzi.
freehand freehand 11:21 20.04.2014

Re: *****

nsarski
Dakle svi ti čvrstorukaši su 90ih imali jednako jadan ekonomski rast poput Jeljcinove Rusije


Ovo te keca, drugar. Nije bilo nikakvog rasta za vreme Jeljcina. Nikakvog, samo pljacka i sunovrat. I imali su najnizi GDP (pogledaj grafikon). To, naravno, Slobodnom Svetu odgovara.
V.V. Putin je dosao na vlast 1999. Od tada svi ekonomski pokazatelji idu uzbrdo.To, naravno, Slobodnom Svetu ne odgovara. Kad kazem Slobodnom Svetu mislim na demokratske zemlje koje US proglasi za "slobodne".

A sto se tice "demokratije"- one sto se zove "mastiljavi prst" - to imamo u Iraku i Avganistanu vec nekoliko godina, i super im ide! Evo sada ce i Libija da im se pridruzi.

Pa nije to u redu.
Ali, pokušavam da zamislim komentar Blogovog koca i drugih šabanjerosa na situaciju u kojoj Putin donosi Petriot akt. Ili strelja putnike podzemne železnice pogrešne puti ili izraza lica.
Ili mlati neku zemlju na brzake. Ili makar jednu svadbu, zabavište, vrtič...
Kako slobodni Kolorado i srpski traperi skaču u odbranu demokratije i međunarodnog prava!

Bojan Budimac Bojan Budimac 12:04 20.04.2014

Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Blogov pajac
Ma uostalom izvolte iste onakve grafikone koji sliče ruskom kao jaje jajetu za zemlje

KAZAKHSTAN
AZERBEJDŽAN
TURKMENISTAN
BELORUSIJA

bla bla truć, bla bla truć.

Dakle svi ti čvrstorukaši su 90ih imali jednako jadan ekonomski rast poput Jeljcinove Rusije,




Evo tim grafikonima sam pridodao ruski, da ljudi, ako mogu, pronađu sličnosti i razlike. Veselniče, ako je tebi to slično "kao jaje jajetu" nabavljaj ili menjaj naočare. Meni je i pored jakog astigmatizma teško da "pomešam" stagnaciju i/ili blagi rast sa očiglednim padom, ali OK, za to su potrebne gorepomenute ideološke zmazane naočare.

E sad kad smo ustanovili da ti, pored žestoke borbe sa slamom, upotreba (jeftinih) laži kao "argumenata" nije strana, možeš nastaviti svoje akrobacije, predlažem da nas ubediš da je pad BDP-a zapravo bolji za zemlju i stanovništvo (naravno, samo u zemljama čija ti se politika ne sviđa).*

---------
* Ovde i ja prolupah. Treba da stoji "samo u zemljama za koje ti zapadni mediji kažu da ti se ne sviđaju."

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:16 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Bojan Budimac
Evo tim grafikonima sam pridodao ruski, da ljudi, ako mogu, pronađu sličnosti i razlike. Veselniče, ako je tebi to slično "kao jaje jajetu" nabavljaj ili menjaj naočare.
RUSKI BUDIMČEV GRAFIKON

Не, у праву је.
ТО СЕ ВИДИ СА ОВЕ ТАБЕЛЕ, где је GDP приказан како треба, по глави становника и у константним ЈуЕсЕј из 2005. доларима. Ти си га дао бруто, по земљи, где су те земље, због величине, неупоредиве.

"Штелујеш" статистику да би доказао своју тезу.
oskar-z-wild oskar-z-wild 12:24 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu



Veoma informativno. Izvor: PRAVDA
Bojan Budimac Bojan Budimac 13:12 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

"Штелујеш" статистику да би доказао своју тезу.

Ja sam iskoristio njegove (blogokočeve) linkove (proveri) i samo na njih dodao Rusku federaciju, tako da je meni teško pripisati štelovanje.

Meni je teško pripisati i tezu, jer sve što sam napisao u mom prvom komentaru je samo ono što sam video sopstvenim očima (nestanak ruskih švercera i prostitutki sa istambulskih ulica i pojava, prilično imućnih, ruskih turista na Mediteranskoj obali Turske) i utisak da su to pokazatelji da je tamo nešto krenulo na bolje. Toliko.* Za to mi ne treba nikakva statistika. Osim toga na početku komentara sam se ogradio da znam jako malo i o Putinu i o Rusiji, tako da ću se povući pred gigantima makroekonomije, geopolitike i svega pod kapom nebeskom.

A ovo je veselo (naglašavanje moje):

blogov kolac
Dakle svi ti čvrstorukaši su 90ih imali jednako jadan ekonomski rast poput Jeljcinove Rusije...
sve ovo kaže uz linkove GDP gde pomenuti imaju stagnaciju ili vrlo blagi rast dok Ruska federacija ima konstantan pad.

Predrag Brajovic
Не, у праву је.
ТО СЕ ВИДИ СА ОВЕ ТАБЕЛЕ, где је GDP приказан како треба,
uz tabelu u kojoj ne postoji onaj rast iz kolčevog komentara nego samo pad devedesetih (koji se doduše ne pretvara u rast baš iste godine u svim tim zemljama, al' dobro ionako se statistika "šteluje" za dokazivanje teze).

A možda da se vas dvojica "naštelujete" pa da unisonost bude unisonija?

----------
* Sve u kočevom komentaru o srpskim mitovima, demokratiji v.s. čvrstorukaštvu, srpskim identifikacijama, zašto rast itd. itd. je već otrcani slamnati čovek.
freehand freehand 13:16 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

A možda da se vas dvojica "naštelujete" pa da unisonost bude unisonija?

E saće Bolek da se samocitira.
Prosto je nemoguće da u sabranim delima ne postoji adekvatan segment. Jal njegov jal Busole za Srbiju, Rusiju i ostatak Vaseljene.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:29 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Да простиш -- комплекси... Тешки. :)

Лепо и пристојно покажем шта си урадио, sine ira et studio, а ти се јогуниш и почнеш да вређаш, док онај други крене да кевће. Јадно. Јебига, Ускрс је, има паметнијих ствари данас да се ради, поздрав.
freehand freehand 13:34 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

док онај други крене да кевће.

I ja bih tako da sam Bolek. Sa Busolom.
hajkula1 hajkula1 13:45 20.04.2014

Re: *****

i otkrićete puno rešenje misterije Putinovog finansijskog genija.



Ne vidim da bilo ko od nas koji poštujemo Putina kao državnika, njegov međunarodni angažman, da ga hvali i kao ekonomistu.

Sem sirovina, važna je i vojna industrija.

Ne znam koliko je poznato, da kuglu u bateijama za kuhinju i kupatilo (poznata svetska marka, mislim baš za Armal) proizvodi i može samo jedna švajcarska firma i niko više na celom svetu. NEKO se tako dogovorio. Ne može čak i ako je istog ili boljeg kvaliteta, dužeg garantnog roka ni jeftinije ni skuplje. Ne sme niko da kupi taj proizvod.

Podela tržišta je postojala i pre rušenja berlinskog zida a globalizacijom je još oštrija.

Jedinstveno slobodno tržište, znači da već velike, moćne kompanije nameću svoje proizvode a velika ograničenja i zabrane i kroz carnske barijere, razne propise, međudržavne sporazume... malima.

To znači, da ne samo da nam neko određuje šta i gde prodajemo nego šta i od koga kupujemo.
Iza raznih (ekonomskih, tržišnih i dr.) pojmova krije se nešto sasvim drugo od onoga što logički znače.

Tako da i ovo treba imati u vidu kada se govori o razvoju privrede u Rusiji (pa i kod nas).

Na primer, trebalo je KRUP-u da prodamo Železaru Smederevo (Sartid). I ugovor smo uradili (ne samo po mnogo većoj ceni nego je sadržao i druge veoma povoljne uslove za nas). (Imala ga u rukama.)


Filip2412 Filip2412 13:55 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Budimac

Ajde sad ponovo pogledaj taj tvoj grafikon pa ces videti da je rast Rusije i ostalih sa te liste proporcijalno identican.

Rast GDP Rusije izmedju 2000 i 2012 godine je recimo malo manji od rasta Kazahstana: Rusija povecala GDP 1.11 puta a Kazahstan 11.27 puta.
Filip2412 Filip2412 14:01 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Budimac
Ja sam iskoristio njegove (blogokočeve) linkove (proveri) i samo na njih dodao Rusku federaciju, tako da je meni teško pripisati štelovanje.
Ako ne stelovanje onda nepoznavanje matematike i osnova vizuelizacije podataka. Rast je proporcijalno identican, neki od tih sa liste imaju zapravo veci rast od Rusije u tom periodu.
Bojan Budimac Bojan Budimac 14:19 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Filip2412
Budimac

Ajde sad ponovo pogledaj taj tvoj grafikon pa ces videti da je rast Rusije i ostalih sa te liste proporcijalno identican.

Rast GDP Rusije izmedju 2000 i 2012 godine je recimo malo manji od rasta Kazahstana: Rusija povecala GDP 1.11 puta a Kazahstan 11.27 puta.

Koncentriši se, Filipe, govori se o periodu pre 1999. Ovo što ti govoriš niko ne spori. :)
martin_krpan martin_krpan 14:20 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Meni je teško pripisati i tezu, jer sve što sam napisao u mom prvom komentaru je samo ono što sam video sopstvenim očima (nestanak ruskih švercera i prostitutki sa istambulskih ulica i pojava, prilično imućnih, ruskih turista na Mediteranskoj obali Turske) i utisak da su to pokazatelji da je tamo nešto krenulo na bolje


Mora da je i Turcima krenulo bolje, jer prije deset godina u Beču su samo mahali sabljama po kebabdžinicama uz jedan "niks feršten", a sada otvaraju tu i tamo po koju piljarnicu i kažu dobar dan.

Blogov pajac. Veselniče, ako je tebi to slično "kao jaje jajetu" nabavljaj ili menjaj naočare


Napasti čovjeka ovako bahato a onda ponuditi još loš grafikon je baš pretenciozno. Uz to, odličan komentar blogera "blogovog kolac".
Filip2412 Filip2412 14:40 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Koncentriši se, Filipe, govori se o periodu pre 1999. Ovo što ti govoriš niko ne spori. :)
Pogledao sam grafikone i pre 1999, ponovo je vrlo slicno za sve te zemlje sa liste. Mozda treba manje da se skoncentrisem kako bih ukapirao?
freehand freehand 15:38 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Mora da je i Turcima krenulo bolje, jer prije deset godina u Beču su samo mahali sabljama po kebabdžinicama uz jedan "niks feršten", a sada otvaraju tu i tamo po koju piljarnicu i kažu dobar dan.

Stavi smajlija, bilo kojeg. Misliće neko da si glup, jebote.
martin_krpan martin_krpan 16:00 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Stavi smajlija, bilo kojeg. Misliće neko da si glup, jebote.


Previše si toksičan. Evo jedan smajli
freehand freehand 16:09 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

martin_krpan
Stavi smajlija, bilo kojeg. Misliće neko da si glup, jebote.


Previše si toksičan. Evo jedan smajli

Može biti da sam toksičan, samo to tebe, sa Turcima koji pre deset godina mlate sabljama po Beču ne čini pametnijim.
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:10 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Predrag Brajovic
Лепо и пристојно покажем шта си урадио, sine ira et studio

Hmmm, dobro, praviću se blesav da ne primetim da je "BUDIMČEV RUSKI GRAFIKON" grafikon ISTOG PARAMETRA KOJI JE UPOTREBIO I BLOGOV KOLAC, jedino sam ih objedinio i dodao ruski. Onda dobijem od tebe da ja "štelujem", jer si ti našao bolji set grafikona (od njega samog) koji bolje podržava njegovu tezu

Da, ja "štelujem" parametrima koje je upotrebio blogov kolac. Super. I naravno sve to bez zle krvi i namere, ajde Brajoviću :) Srećan ti Uskrs :) I ako želiš, mislim ako će te to odljutiti, evo mogu od sada pa nadalje da završavam svaki svoj komentar sa: "Predrag Brajović je uvek i u svemu u pravu." Neće mi (nepostojeća) kruna pasti s glave (a ionako nisam često ovde)

****

Koji je vama kurac ljudi? Kako vas lako zavrti blogov kolac uz Brajovićevo terciranje.

Mislim se, kakve jebene veze ima čega je uzrok rast ruskog GDP-a i da li je on isti ili različit od jebenih Azerbejdžana, Kazahstana itd.?
Ko je tvrdio da uzrok porasta BNP-a nije porast cena energenata?
Niko.
Ko je tvrdio da rast ruske privrede nije baziran na prodaji energenata?
Niko.
Jel' neko tvrdio da je taj rast veći, manji isti, kajgod u odnosu na Azerbejdžan, Belorusiju, Kazahstan, Turkmenistan?
Nije.

Pa s kim se onda i zašto svađate? Čemu uopšte priče o te četiri zemlje?

Ja ne znam. Objašnjenje koje mi izgleda logično, a poznavajući stil blogovog koca (i konopca), je da se zamagli činjenica da je za vreme Jelcina tamo bilo totalno ekonomsko rasulo, te da se taj trend okrenuo od Putina na ovamo. E sad, to je fakat. On se može objašnjavati svim i svačim i svakakvim grafikonima, ja ga nisam objašnjavao. U svrhu zamagljivanja te jednostavne činjenice ide sve ono blebetanje o srpskim mitovima, identifikacijama i blablabla.

Uzgred, ako uzmemo i Brajovićev set grafikona, koji su slični ruskom "ko jaje jajetu" možemo videti da se trend pada u sve četiri pomenute zemlje okrenuo (1995.) nekoliko godina pre nego u Ruskoj federaciji -- posle 1998. Zašto je pad nastavljen u Ruskoj federaciji pune tri godine pošto su ostali "čvrstorukaši" već nekako krenuli ka boljem? Verovatno i to ima neko logično objašnjenje. Ja ne znam.

****

Eeeee sad, ja sam spreman, ne znam za prof. Nsarskog, da se raskritikujem i da oporeknem da su ruski šverceri i kurve ikad nestali sa istanbulskih ulica. Spreman sam da se zakunem da nikad nisam video (imućnog) ruskog turistu i da nikad nisam imao utisak da je tamo nešto krenulo nabolje, naprotiv imam utisak da je tamo verovatno pakao (zaslužen naravno) jer uporno biraju vođu koji nije po volji neRusima.

Kažem, ne znam za Nsarskog, ali apelujem da se i on raskritikuje, jer ako to ne učini reskira da ispadne srBski staljinista. Osim toga, nadam se da se rehabilitacija lakše dobija u paru.

martin_krpan martin_krpan 16:28 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Može biti da sam toksičan, samo to tebe, sa Turcima koji pre deset godina mlate sabljama po Beču ne čini pametnijim.


Ok prihvatam kritiku. Reci mi samo molim te o čemu se radi. Ja sam se uključio kada je bloger Budimac krenuo veoma agresivno na blogera blogov kolac nudeći mu agrumente šta je on vidio na pijacama u Istambulu naspram dobrog i studioznog komentara koji je postovao blogov kolac. Još kada se uključio bloger Predrag Brajovic (koji je slobodno se može reći savjest ovoga bloga) i dobronamjerno mu skrenuo pažnju da nije okačio dobar GDP-grafikon, ovaj mu je odgovorio sa
A možda da se vas dvojica "naštelujete" pa da unisonost bude unisonija?


Takođe mi nije jasno zbog čega si ti toliko našpanovan. Koliko pratim blog čini mi se da si na većini blogova prezentan. Ne moraš baš da bacaš bombe odmah "na prvu" pogotovo novim blogerima kao što sam ja. Pozdrav i .
hoochie coochie man hoochie coochie man 16:35 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Koji je vama kurac ljudi? Kako vas lako zavrti blogov kolac uz Brajovićevo terciranje.

Mislim se, kakve jebene veze ima čega je uzrok rast ruskog GDP-a i da li je on isti ili različit od jebenih Azerbejdžana, Kazahstana itd.?


Stvarno ne kapiraš koji im je ili ih provociraš da priznaju?
Bojan Budimac Bojan Budimac 16:42 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

krpan
Budimac krenuo veoma agresivno na blogera blogov kolac nudeći mu agrumente šta je on vidio na pijacama u Istambulu naspram dobrog i studioznog komentara koji je postovao blogov kolac.

Iako si nov, mogao bi barem da pratiš redosled komentara i ko je skočio na koga sa sve blebetanjem o srpskim mitovima i identifikacijama.

I UKAPIRAJ već jednom da je blogov kolac upotrebio ISTI grafikon (isti parametar i.e. samo GDP).

O onom blagom bigotizmu o Turcima neću, samo ne bih kao Frihend lako zaključio da je samo i isključivo o količini pameti reč, malo vonja na nešto drugo.

U svakom slučaju, da, ja sam bahat i nepristojan sa ljudima sa kojima procenim da drugačije ne vredi.

freehand freehand 16:45 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Ja sam se uključio kada je bloger Budimac krenuo veoma agresivno na blogera blogov kolac nudeći mu agrumente šta je on vidio na pijacama u Istambulu naspram dobrog i studioznog komentara koji je postovao blogov kolac.

Misliš na ovaj - a drugog, koliko znam i nema - dobar i studiozan komenat:
U Srbiji je u pogledu Rusije jako popularan veoma opasan mit o Gorbačovu/Jeljcinu kao izdajnicima saboterima, ili barem katastrofalno nesposobnim državnicima, i nasuprot njima velikom državniku Vladimiru Putinu, koji je zaveo red, digao na noge i vratio ponos Rusiji. Tvrdim VEOMA OPASAN, zato što se u nastavku cele te priče poturaju i "logični" zaključci kako je demokratija jedna velika podvala sa Zapada, ili bar da je (i) za nas bolja čvrsta ruka (da ne ulazim sada u prirodu i poreklo iracionalne identifikacije Srba sa Rusima).

?
Ja bih rekao da je to klasičan kočev proamerčki bulšit, filovan podacima i statistikom, kome grafikoni služe samo da izgleda utemeljen, ali za one koji linkove ne otvaraju i tabele i grafikone ne čitaju. To mu je stil, naime: pritrči, ostavi gomilicu i nestane. Onda se nađu objektivni i savesni da stanu pored gomilice i stražare. I čuvaju autora i sadržaj.
Ili tako što vidiš (i vadiš) argumente o istaNbulskim pijacama, naravno bez konteksta?
I uz Savest bez Busole?
Ne umem da ti odgovorim na ovo, dragi kolega.
Ali ne vidim razlog da ti meni, pošto si tako spokojan i opušten, uz to razuman i objektivan, ne kažeš - gde su ti Turci po Beču vitlali sabljama i jesu li "Dobar dan" naučili i praktikuju od nekog momenta na srpskom, turskom ili nemačkom?
Mada, po tonu i sadržaju komentara rekao bih da je austrijski u pitanju.
I oponiranja Turčinu Budimcu radi.
Što direktno vodi svrstavanju u građevinski materijal.
martin_krpan martin_krpan 19:11 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Blogov kolac

U Srbiji je u pogledu Rusije jako popularan veoma opasan mit o Gorbačovu/Jeljcinu kao izdajnicima saboterima, ili barem katastrofalno nesposobnim državnicima, i nasuprot njima velikom državniku Vladimiru Putinu, koji je zaveo red, digao na noge i vratio ponos Rusiji. Tvrdim VEOMA OPASAN, zato što se u nastavku cele te priče poturaju i "logični" zaključci kako je demokratija jedna velika podvala sa Zapada, ili bar da je (i) za nas bolja čvrsta ruka (da ne ulazim sada u prirodu i poreklo iracionalne identifikacije Srba sa Rusima).


freehand

Ja bih rekao da je to klasičan kočev proamerčki bulšit


Gle paradoksa, ovaj dio komentara blogovog koca je meni najvrijedniji. Gdje je tu proamerički bulšit a i šta je to? Sušta je činjenica da se u tzv. "narodu" uvlači stav, da nama treba tzv. čvrsta ruka i da to riješava stvar (Vučić je prve izbore dobio na osnovu loših rezultata DS-a, dok je sada dobio zbog "čvrste ruke". Čak mislim da je često upotrebljavana sintagma "jak" u srpski jezik ušla preko ruskog mačoizma koju je uveo i do kraja razradio Dodik (jak lider; jaka vlada cit. Dodik; jaka država;.. a za bogatog kriminalca često se čuje da je "jak".

Što se ruske ekonomije tiče, to je vrlo linearno. Od 1990 do ca. 1995 je vrijeme tranzicije u kojoj značajno opada proizvodnja nafte i uglja. Od 1995 započinje privatizacija koja sa sobom donosi novu (zapadnu) tehnologiju nakon čega se do 2004 proizvodnja energenata značajno povećava. To se sve poklapa sa povećanjem cijena energenata na svjetskim berzama što je blogov kolac već lijepo elaborirao. Po statistikama svjetske banke taj biznis čini 20-25% ruskog GDP-ija. I to bi bilo to što se ruske ekonomske alhemije tiče.

@Budimac hvala na odgovoru. Iz tvojih ranih blogova se moglo mnogo naučiti o svemu. Zbog toga me i začudilo onakvo skakanje po čovjeku. I ne, nikakve loše namjere prema Turcima nisam imao. To je takođe glup kontekst da je recimo Turcima bolje krenulo. Slika je takođe realna, tj., to je isječak iz realnosti.

Edit: smajli koji namiguje je nastao slučajno zbog druge zagrade.







Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:40 20.04.2014

Re: Ako laže blogov kolac grafikoni ne lažu

Тешки куропаћеници.
Баш тешки.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana