Eksperimenti u blogovanju| Filozofija| Nauka| Religija

Istina je u oku posmatrača

Vojislav Stojković RSS / 21.04.2014. u 14:15

Ne želeći da sumnjam u sve velike uvide o svetu koji nas okružuje, a  koje nam je časni Albert podario, ipak moram da kažem da je on samo jedan od posmatrača. I ne samo Albert, već i Isak, a i mnogi drugi pre i posle njih dvojice. Da nije kvantne fizike, još uvek bi verovali da u realnom svetu postoje čvrsti zakoni koji ga tumače. A onda je velikim naučnicima, njihovim sledbenicima i učenicima sreću pokvarlila jedna obična mačka (mačak?), koju je Ervin Šredinger u svom misaonom eksperimentu strpau u kutiju. Da li je  ta Šredingerova maca živa ili mrtva može se saznati samo ako se otvori kutija, do tog trenutka moguće je i jedno i drugo - i da je živa i da je mrtva. 

Kada je izvesni Mojsije, iz plemena Avramovog, sa Sinajske gore posmatrao svet, učinilo mu se da je dovoljno svega deset zakona da bi taj svet, onakav kako ga je on video, besprekorno funkcionisao. Ali ko je on, mislio je tada taj Mojsije, da propisuje zakone? Zato je u pomoć pozvao Jahvu, tvorca i oca svega postojećeg. A šta je uradio prizvani Tvorac? Uz grmljavinu, munje i sumpor na kamenoj ploči ispisao je baš onih deset zapovesti za koje je Mojsije bio ubeđen da su dovoljni da urede odnose u njegovom plemenu.

Arhimed se, posle napornog dana, brčkao u kadi i posmatrao svoje golo i umorno telo, ali i vodu koju to telo, iako iscrpljeno dnevnim obavezama, istiskuje iz kade. I tako je ovaj posmatrač, kako nas obaveštava rimski arhitekta Vitruvije, istrčao gol na ulicu vičući „Eureka, eureka!“  i  podario potonjem svetu jedan od neprevaziđenih  zakona fizike koji glasi:  Na svako telo potopljeno u tečnost  deluje sila potiska koja je jednaka težini telom istisnute tečnosti.

Jabuke, barem po predanju, nisu imale ništa manje značajnu ulogu od vode u  Arhimedovoj kadi. Da, onomad, jedna prezrela i pomalo pušljiva jabuka,,za koju će se kasnije pokazati da nije ništa manje značajna od jabuke saznanja, koju je golišava Eva ubrala svom namrgođenom i kuratom mužu, nije pala na glavu izvesnom Isaku, pitanje je da li bi zakon gravitacije do danas bio otkriven.

Međutim, nisu samo lepe stvari, kao mirisna kupka ili sočna jabuka, pomagala posmatračima da otkriju velike istine, ponekad su to bila, da prostite, i obična govna.

U Belovoj laboratoriji, u blizini Mjurel Hila u Nju Džerziju, 1965. godine, dvojica inženjera su testirala novu opremu za prijem mikrotalasa. Nedelje i meseci su prolazili, ali oprema nikako da proradi kako bi trebalo. U pozadini se, naime, čuo konstantan šum, sličan brujanju na jeftinom radio-aparatu. Petljali su i čačkali po svim komponentama svojih skupocenih ueđaja, ali šuma se otarsiti nisu mogli. Nemajući kud inž. Arno Penzais je, gledajući kroz prozor laboratorije, rekao svom kolegi: Biće da šum stvaraju golubija govna. Od kada smo postavili antenu, ona dva goluba se ne miču sa nje i neprestano je seru. Nema nam druge Robi, nego da čistimo.Inž. Robert Vilson se nevoljno složio. Prionuli su na posao i očistili izmet. Posle napornog rada ponovo su uključili svoje uređaje, ali onaj isti šum se opet čuo.Nije poznato koji se od dvojice inženjera prisetio članaka iz jednog naučnog časopisa, u kome su fizičari sa Prinstona B. Dajkl i P. Pibls nešto pisali o pozadinskom zračenju Velikog praska, koje bi se, po nihovom mišljenju, moglo registrovati u mikrotalasnom spektru.Jebiga, ako nisu ni golubija govna uzrok šuma, onda mora da je to eho Velikog praska, zaključili su  Arno i Robert. Sa njihovim zaključkom, da je to ipak šum koji potvrđuje Veliki Prasak i rođenje sveta kakvog danas poznajemo, složio se i Nobelov komitet.

Da se jevrejska pasha, katolički i pravoslavni Uskrs, nisu potrefili baš u isti dan, onu pećinu u Jerusalimu, odnosno grob izvesnog građanina iz Arimateje u koju je sahranjen Isus posle raspeća, ne bih ni spominjao. Dakle, kada su dve Marije, Josifova i ona iz Magdale, ušle u narečenu pećinu, posmatrale su levo i desno, gore i dole, ali Isusovog tela u njoj nije bilo. Šta su drugo, ove dve žene ophrvane tugom, mogle da zaključe nego da je njihov voljeni sin i ljubavnik vaskrsao? Kako bi izgledala zapadna civilizacija poslednjih dvadesetek vekova da su ove dve pažljive posmatračice u svojim zaključcima pogrešile, ne bih da spekulišem.

No, da se mi, ipak, vratimo u egzaktni svet nauke, dakle kvantnoj fizici. Za razliku od klasične fizike, kvantna fizika u eksperimente i izučavanje realnog sveta uvodi i posmatrača. Pojednostavljeno rečeno – od posmatrača zavise, ne samo rezultati eksperimenata  već i izgled realnog sveta i njegovi zakoni. Dakle, ako bi taj isti svet koji nas okružuje, uključujući i našu vasionu, posmatrač gledao sa neke druge planete, iz neke druge vasione, onda  bi njegovi zakoni,  gotovo izvesno, izgledali savim drugačije.

 Upravo ovih dana čitam kako jedan poznati kvantni fizičar na pitanje: Kako  je moguće da Velikim prsakom iz ničega nastaje nešto, tj. čitav svet, odgovara da je to moguće jer je pre tog Praska postojala informacija. Moguće da sam ja nepopravljivi agnostic, kako po pitanju boga, tako i po pitanju naučnog saznanja, ali ovo mene podseća na onu, u svetim knjigama, odvno napisanu rečenicu: “Na početku beše reč”.

I da zaključim: Nije samo lepota, već je i istina u oku posmatrača. Dočim, onu poznatu rusku izreku, “Laže kao očevidac”, ovom prilikom, kao argument, neću da potežem.

......................

Beleške na margini:

Pojam "osovina zla", prvi put je pomenut u radu Goodness in the Axis of Evil. Naime, ispitujući mapu pozadinskog zračenja, koju je snimio WMAP teleskop, uočena je linija prekid između manjih i većih toplotnih fluktuacija, kao i izuzetno visok temperaturni minimum i ona predstavlja osu koja se proteže kroz ceo donji deo nebeske sfere.

Ta linija se izrazito dobro poklapa sa projekcijom ekliptike na nebesku sferu. To praktično znači da bi, u opštoj slici zračenja koja dolazi iz celog svemira, ovaj prekid mogao biti povezan sa položajem i kretanjem planete Zemlje oko Sunca, kao i položajem Sunčevog sistema u Univerzumu, iz koga uostalom svi naši teleskopi gledaju u dubinu kosmosa.

Plankov teleskop, do sada najbolji  instrument za osmatranje pozadinskog zračenja, lansiran 2010.g. zabeležio je fluktuacije koje su postojale u trenutku kad je Univerzum bio 370.000 godina star, ali one zapravo svedoče o stanju svemira mnogo ranije, čak 10 na −30 prve sekunde posle Praska. Nalaz Plankovog teleskopa je pokazao da ovaj prekid, nazvan "osovina zla", nije greška instrumenta, već da postoji sistemski. 

Ako je raspored toplotnih fluktuacija ranog Univerzuma povezan sa mestom sa koga se one posmatraju, ne znači li onda to da njegovu istoriju ne možemo da spoznamo drugačije sem na način koji je karakterističan za naše prisustvo u svemiru, a da bi posmatrači iz drugih delova Galaksije videli jednu sasvim drugačiju evoluciju svemira, te da čitav svet nastaje samo za onoga koji ga gleda? 

Nije li to onda dokaz da kopenhaško tumačenje kvantne mehanike mikrosveta, koje je pokazalo da naučni eksperiment i svako drugo posmatranje zavisi od pozicije posmatrača, važi i za makrosvet?

Time bi subjektivno tumačenje, od koga je nauka prethodno bežala vekovima, a čiji je značaj nesporan u kvantnoj mehanici, ušlo na velika vrata i u kosmologiju. A to onda ne znači ništa drugo nego da je istina, ipak, samo u očima posmatrača, te da je nauka pred tom činjenicom nemoćna.



Komentari (190)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:24 21.04.2014

Stižu nove generacije

Prilažem upravo razmenjene emailove sa mojom malom sestričinom (6.razred), štreberkom, izbacio sam imena, za svaki slučaj:

"Hvala, A!
Kako ide? Jesi pobedila na još nekom takmičenju u plesu, ili fizici, svejedno? "

"A nisam...hahahha...idem sad u nedelju na takmicenje sa klubom u V...jedva cekam...bice kul!!!Trebalo bi da igram 2 koreografije...pa ce biti valjda neki pehar,medalja,diploma...i tako!!!Iz fizike imamo novog nastavnika,koji je totalni ludak (mogu tako da ga nazovem posto se stvarno tako ponasa) psuje na casu,poklanja ocene,daje minuseve na gluposti (izveo je neke od drugova da odgovaraju zato sto nisu lepo obrisali tablu ili ga nazvali nastavnice...i dao im keceve)! Javlja se na telefon na casu,bas ga briga,kao da nije u skoli.Sad sa razrednom stalno raspravljamo oko toga,posto druga odeljenja nece da ga prijave kod direktorke jer im povecava ocene,a mi bismo opet da budemo realni,a ne da zavrsimo osmi razred a ne znamo nista iz fizike.On je pre radio u srednjoj skoli,a osnovnu je zavrsio sa 3 iz fizike!-.-Tako da..."
Jukie Jukie 23:25 21.04.2014

Re: Stižu nove generacije

Ah, podseća me na našu profesorku hemije u srednjoj, koja je neviđeno zalutala u hemiju (to je nadrealno koliko joj tamo nije bilo mesto) pa sam se "lepo" proveo na fakultetu spremajući svaku hemiju po pet rokova a biohemiju da ne pominjem

Nego, čovek se prilagođava današnjem školstvu, prati trendove, ovako će do penzije da ostane u struci a da ne čupa kose i ne plače pred spavanje, kad ode kući može da zvižduće, a jediničice će se popraviti pa će drugari reći da je car što im je zaključio 4-5 i pored tih jedinica
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:52 21.04.2014

Re: Stižu nove generacije

juki
Nego, čovek se prilagođava današnjem školstvu, prati trendove, ovako će do penzije da ostane u struci a da ne čupa kose i ne plače pred spavanje, kad ode kući može da zvižduće, a jediničice će se popraviti pa će drugari reći da je car što im je zaključio 4-5 i pored tih jedinica


Znajući ovu malu, bojim se da neće. Ustvari, možda i hoće, ali ne u njenoj školi.

Vidiš, što se tiče stručnih predmeta, moja škola, ili, ajde, bar moj računarski smer, je bio prilično dobar i ujednačen. Mada, sad kad gledam iz daljine, rado bih polovinu toga zamenio za nekoliko dodatnih časova matiša. I ja sam se baš zlopatio u prvoj godini na faksu, ne toliko što su nam profesori u srednoj bili loši, nego što prosto nismo imali dovoljno nastave. A i kako je većina studenata na prvoj godini bila iz matematičke, profe se nisu mnogo zamajavale sa nama, zaostalima. Jedva sam posle to nekako stigao.
anfieldroad anfieldroad 23:01 21.04.2014

opet ta jednina...


Voleo bih ovom prilikom da podsetim sve ucesnike u ovoj prici na misteriozno i trajno iscezlog kolegu Cerskog. Njegovo "ne postoji takva stvar kao sto je materija"-Plankovo i njegovo, zauvek-oduvek odjekuje "vreme-prostorom blogosfere".
Big bengom vreme-prostor nastaje, pa je pitanje sta je bilo pre- bez odgovora, sta je u sredini, a sta malo vise levo ili desno- takodje.
Prostor-vreme koji jeste sve ono oko i unutar nas, kao entitet po sebi, cini Nas i Univerzum jedninom. Bez obzira na multi-verzum, koji samo ulepsava moju sliku. Eto, tako ja, laik, vidim odgovor.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 06:53 22.04.2014

Re: opet ta jednina...

Stvarno, gde je taj čovek?
blogovatelj blogovatelj 07:02 22.04.2014

Re: opet ta jednina...

Stvarno, gde je taj čovek?


Nedostaje ti da ti kaže braćela, a?
Sigurno je zauzet u nekim drugim galaksijama. Nismo mi jedini u svemiru.
alselone alselone 07:30 22.04.2014

Re: opet ta jednina...

Cerskog


Nismo mi jedini u svemiru.



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:01 22.04.2014

Re: opet ta jednina...

blogovatelj

Sigurno je zauzet u nekim drugim galaksijama. Nismo mi jedini u svemiru.


znači da je braćela opet petljao sa onim dugmićima.
Hansel Hansel 12:48 22.04.2014

Re: opet ta jednina...

Или са саркофагом?!
anfieldroad anfieldroad 14:41 22.04.2014

Re: opet ta jednina...

Nedostaje ti da ti kaže braćela, a?
Sigurno je zauzet u nekim drugim galaksijama. Nismo mi jedini u svemiru



Najiskrenije da vam kazem, ja sam bio ubedjen jos dok je bio aktivan na blogu, da je on jedan od onih koje su alieni oteli, pa vrsili eksperimente nad njim

Nadam se da ce nam ga uskoro vratiti. Jos novijeg i boljeg nego sto je ikad bio...da ne kazem da ga ocekujem kao "unapredjenu verziju" sebe. Nesto kao Ncerski !
docsumann docsumann 06:49 24.04.2014

Re: opet ta jednina...

Nadam se da ce nam ga uskoro vratiti. Jos novijeg i boljeg nego sto je ikad bio...da ne kazem da ga ocekujem kao "unapredjenu verziju" sebe. Nesto kao Ncerski !


ili CERNski
Filip2412 Filip2412 02:21 22.04.2014

...

druga tema, citam ono o neandertalcima skoro nesto u blicu... i kaze eto oni su imali sve te sekvence gena kao homo sapiens, skoro sve isto ali su im ti neki bitni delovi gena bili deaktivirani

pa jebote to stvarno ko da su roboti, pa kako je to molim te moguce objasniti evolucijom ej, da su oni zapravo imali isti gen ko homo sapiens samo eto neki moduli nisu bili ukljuceni pa eto zato nisu bili homo sapiens nego su bili neandertalci

jebes ga, sto vise pratim te vesti iz nauke sve vise lici ko da zivimo u nekoj video igrici
omega68 omega68 14:58 22.04.2014

Gde je istina?..

''Tri puta se ljubimo i nazdravljamo, tri puta dotičemo lice jednosuštnog, trolikog , trojedinog Boga – Triglava, krstimo se sa tri prsta slaveći njegovo ime.Slavimo ga u SVARGI, njegovom i našem sveopštem trojstvu - u Javu, Pravu i Navu.Mi smo čuvari, vari,varjazi...tri boje imamo u zastavi : crvenu-Oče naš vatreni, plavu - na nebu plavom, Belu - da slavi se ime tvoje BEL.
Sarbski narod je jedini i iskonski vlasnik simbola tri prsta.
Најновија електромагнетна истраживања Сунца показала су да на Сунцу важи kосмичко правило броја три.
Када се на видљивој страни Сунца јави вулкан он се увек јавља три пута, смер магнетних поља на Сунцу мења се после три ротације Сунца, сваки удар Сунчевог ветра веће густине изазива љуљање магнетог крста на северној хемисфери три пута . Све што се дешава на Сунцу и космичком простору, дешава се три пута.
Синоптичка ситуација на Сунцу има поновљивост три пута а један циклус синоптичке ситуације траје 7 дана. После сваких седам дана почиње нов електромагнетни циклус који траје поново седам дана.
Седмица је природна нематеријална временска јединица која указује да осим материјалних астрономских мерила постоје духовна мерила времена.''
Filip2412 Filip2412 15:32 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Синоптичка ситуација на Сунцу има поновљивост три пута а један циклус синоптичке ситуације траје 7 дана.
Ja se od sad pozdravljam sa 7 prsta!

A svoje godine iskazujem heksadecimalno, jer tu sam jos uvek u kasnim dvadesetim
alselone alselone 16:47 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Када се на видљивој страни Сунца јави вулкан он се увек јавља три пута


Na suncu nema vulkana.
alselone alselone 16:49 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

смер магнетних поља на Сунцу мења се после три ротације Сунца

Smer mangetnog polja na suncu se menja svakih 11 godina.
alselone alselone 16:53 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Синоптичка ситуација


Sinopticka situacija je termin vezan za stanje atmosfere. Sunce nema atmosferu.
alselone alselone 16:59 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Све што се дешава на Сунцу и космичком простору, дешава се три пута.


Zvezde i planete se stvaraju jednom, jedan je big bang, rotacija planeta ima bezbroj, prolazaka halejeve komete ima beskonacno, rotacija galaksija ima beskonacno, dualnih zvezda ima dve, zemlja ima jedan satelit, planeta u suncevom sistemu ima 8, u Mlecnom putu ima 400 milijardi zvezda, Galakticka godina (rotacija sunca oko centra galaksije, traje 250 miliona godina, materija rotira u Mlecnom putu brzinom od miliona kiilomerata na cas, jedna svetlosna godina je dugacka 9460730472580800 metara, svetlost putuje brzinom 299 792 458 m / s...
omega68 omega68 18:56 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Smer mangetnog polja na suncu se menja svakih 11 godina.

Бућ, бућ...опет ради омегино бућкало
''Na osnovu nekoliko vekova posmatranja zaključeno je da postoje takozvani ciklusi pega. Na slici dole grafički je prikazanbroj viđenih pega svake godine XX veka. Broj pega dostiže svoj maksimum, u proseku, svakih 11 godina, a zatim se smanjuje skoro na nulu pre nego što ciklus ponovo počne. Međutim, period jednog ciklusa pega nije uvek isti i on može da traje između 7 i 15 godina.''


смер магнетних поља на Сунцу мења се после три ротације Сунца, сваки удар Сунчевог ветра веће густине изазива љуљање магнетог крста на северној хемисфери три пута.Једноставно речено све што се дешава на Сунцу и космичком простору, дешава се три пута, никада два и никада четири пута.




Stručnjak:
Na suncu nema vulkana.


[url=http://www.politika.rs/rubrike/spektar/Nauka/Sunce-uzdrmalo-Japan.lt.html]Posle dve godine mirovanja, Sunce je 15 februara započelo aktivnost snažnom eksplozijom najveće klase (H2), neuobičajem na početku ciklusa.

Svi svetski istraživači su prećutali da je zbog Sunčeve slabe aktivnosti došlo do znatnog sniženja temperature u termosferi koja okružuje Zemlju. Na visini od 450 kilometara bilo je dramatično, pa je snažna eksplozija dočekana sa olakšanjem.

Međutim, naša zvezda nastavlja serijom snažnih eksplozija vulkana na vidljivoj strani, s najjačom magnetnom strukturom beta-gama-delta, šaljući ka Zemlji najveću elektromagnetnu energiju u 24. ciklusu. Čestice Sunčevog vetra nose jaku električnu struju i snažno magnetno polje, s velikom koncentracijom gvožđa i teških metala.

Oblak naelektrisanih čestica kretao se u interplanetarnom prostoru duž linija magnetnog polja Sunca u obliku tube. Tuba ima magnetni oklop koji ne dozvoljava rasipanje čestica Sunčevog vetra. Linije interplanetarnog magnetnog polja imaju ulogu kosmičkih dalekovoda za prenos energije. Iako su nematerijalne, prenos energije je materijalan. Sve je to genijalni Nikola Tesla odavno dokazao.[/url]
Šta da ti kažem???



alselone alselone 19:14 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Šta da ti kažem???


Ti kad bi znao koliko lupetas, bilo bi te sramota.

Pazi ovako. Nebeska tela rotiraju oko svoje ose i oko drugog centra gravitacije. Sunce rotira oko svoje ose razlicitom brzinom posto je gasne prirode. Evator rotira brze od polova. Rotacije su izmedju 25 i 35 dana. Druga rotacija sunca je oko centra galaksije i to se desava na 250 miliona godina. Znaci, kada kazes da roacija, ne kazes na koju rotaciju mislis mada ni to nema veze. Ni jedna rotacija nema veze sa brojem tri jer se smer polja menja na 11 godina.

To sto si ubacio pege nema apsolutno nikakve veze sa onim sto si pisao ranije i na sta sam ti odgovorio a to je "smer se menja posle tri rotacije".

Znas li ti uopste sta su vulkani? Sunce ima neravnomerno rasporedjene mlazove plazme, al' to nit' su vulkani, niti se desavaju tri puta.

Čestice Sunčevog vetra nose jaku električnu struju

Svemir je vakuum a vakuum je savrseni izolator. Ne moze da putuje elektricna struja kroz svemir. Molim te prestani sebi ovo raditi.

Iako su nematerijalne, prenos energije je materijalan.

Sta znaci ova recenica?



omega68 omega68 19:28 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

* Autor je magistar nauka

Milan Stevančević
objavljeno: 19.03.2011
Pitaj njega
naša zvezda nastavlja serijom snažnih eksplozija vulkana na vidljivoj strani
gavrilo gavrilo 19:38 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

alselone
Када се на видљивој страни Сунца јави вулкан он се увек јавља три пута


Na suncu nema vulkana.


i ja mislim da na suncu nema vulkana poput ovih na zemlji

sunceva uzarena plazma se ponasa kao kada se kuva kukuruzni grz ili palenta, kako vec ko zove
probajte kuvati palentu i videcete
kasnije dodajte malo sira u komadima a moze i pavlaka

prijatno
nsarski nsarski 19:44 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

omega68
* Autor je magistar nauka

Milan Stevančević
objavljeno: 19.03.2011
Pitaj njega
naša zvezda nastavlja serijom snažnih eksplozija vulkana na vidljivoj strani


Omega, nemoj da preterujes. Jedva sam precutao ono o Nassimu Haramein-u,(Resonanace Project ) sada i ovaj Stevancevic. (Solarna meteorologija... oh, c'mon!). Sto je mnogo, mnogo je...

Mislim, i Velja Ilic je magistar, ako te titule impresioniraju...

EDIT: Samo jedan detalj: taj lik Stevancevic je u stanju da izjavi "Na Suncu se, dakle, javlja serija eksplozija klase M i H koje su usmerene prema Zemlji, i to su zabeležili sateliti na visini od 1,5 miliona kilometara."
Mislim, 1,5 miliona km!!! Covece, to je oko 4 puta dalje od Meseca ( oko 400 000 km). Najvisi sateliti (u geostacionarnim orbitama oko Zemlje) su udaljeni oko 35000 km (oko 5 poluprecnika Zemlje).
Sta reci.
niccolo niccolo 21:08 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Mislim, 1,5 miliona km!!! Covece, to je oko 4 puta dalje od Meseca ( oko 400 000 km). Najvisi sateliti (u geostacionarnim orbitama oko Zemlje) su udaljeni oko 35000 km (oko 5 poluprecnika Zemlje).

Dobro, nije čovek ni tvrdio da su ljudski sateliti. Možda su se neki vanzemaljci plasirali na 1,5 mil km od nas pa kuliraju tu...
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:08 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

alse
Svemir je vakuum a vakuum je savrseni izolator. Ne moze da putuje elektricna struja kroz svemir. Molim te prestani sebi ovo raditi.


A kako onda elektroni putuju kroz vakuum u dobrim starim vakuumskm cevima, ili ekranima isto tako starih TV prijemnika? (da pomognem malo Omegi, opasno ste ga ugnječili ti, i ovaj nsarski)
nsarski nsarski 21:16 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

da pomognem malo Omegi, opasno ste ga ugnječili ti, i ovaj nsarski


Cekaj, bre, traperu, nemam nista protiv da covek veruje u sta hoce, ali ovo je ipak previse. Mislim, taj Nassim, pa Stevancevic...
Nikakvo gnjecenje u pitanju, ali ipak da ne predjemo na vanzemaljce i slicne fenomene.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:42 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

nsarski
da pomognem malo Omegi, opasno ste ga ugnječili ti, i ovaj nsarski


Cekaj, bre, traperu, nemam nista protiv da covek veruje u sta hoce, ali ovo je ipak previse. Mislim, taj Nassim, pa Stevancevic...
Nikakvo gnjecenje u pitanju, ali ipak da ne predjemo na vanzemaljce i slicne fenomene.


. Ok, ok, došlo mi žao čoveka, kad je ovaj okrutni alse krenuo da analizira stavku po stavku, ko račun u kafani. Ali sam je Omega čačkao mečku...

Nego, na čemu je magistrirao taj StevančeviČ? Izvinjavam se zbog neznanja, pre ovog omeginog komentara nisam čuo za čoveka
nsarski nsarski 21:55 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Nego, na čemu je magistrirao taj StevančeviČ? Izvinjavam se zbog neznanja, pre ovog omeginog komentara nisam čuo za čoveka


Ma, on je meteorolog. Radi pri nekoj skoli za meteorologiju i zastupa neku "osporavanu" disciplinu "solarnu meteorologiju". Za one "eksplozije na Suncu" koje pominje, kaze da "naucnici sveta" o tome cute i kriju od javnosti.
To se obicno desava: neki "neverovatan fenomen" se desi, ali naucnici o tome cute. Kriju, majku im pokvarenu!

EDIT: evo malo njegovih bisera: Godina po srpskom kalendaru počinje početkom aprila i usklađen je sa gregorijanskim kalendarom, što je zasluga Svetog Save, koji je u 13. veku prihvatio rimsko označavanje meseca i dana, kako bi pokazao zajedništvo hrišćana. Tako, po srpskom kalendaru danas je mart 7520. godine. Stevančević ističe i da prema protokolu srpskog kalendara prvo se pokazuju godina, pa mesec i dan, za razliku od drugih kalendara koji prikazuju dan, mesec i godinu. Ono što je zanimljivo jeste da ni jedan drugi kalendar nema takvo datiranje, ali i to da se kompjuterska obrada vrši po protokolu srpskog kalendara.

Iako su sa saznanjima, do kojih je naš sagovornik došao, upoznate i SPC i naučne institucije u državi, o tome se ćuti. Za sada su za istraživanja zainteresovane institucije u Portugalu i Indiji, kao i američke izdavačke kuće i NASA koja je i potvrdila povezanost kalendara i prirodnih pojava. Do daljeg, navodi Stevančević, radiće na novim saznanjima kojih, veruje ima dosta, budući da se podaci o srpskom kalendaru nalaze u starim rukopisnim knjigama, koje imaju veliku istorijsku i naučnu vrednost, a koje su odnete iz zemlje i nalaze se u muzejima i bibliotekama širom Evrope.
alselone alselone 21:56 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

A kako onda elektroni putuju kroz vakuum u dobrim starim vakuumskm cevima, ili ekranima isto tako starih TV prijemnika?


Pa imaju anodu i katodu (zatvoren krug) i steady flow of electrons. Emisiju sa sunca bih tesko nazvao strujom.

krenuo da analizira stavku po stavku

Pa kad ima materijala. Dok skrnavi istoriju to mi je jos i smesno, al' kad je kreno da ubacuje rrrrrrr momente i u astronomiju tu sam mor'o malo da reagujem.
mirelarado mirelarado 22:00 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Dok skrnavi istoriju to mi je jos i smesno


Ипак, етимологија је ту без премца!
alselone alselone 22:05 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ипак, етимологија је ту без премца!



Mirelarado od starih sprskih reci "mir", "'el" (je l') i "rado" u znacenju - da li ti je drag (rad) mir. To je ime koji su stari srbski seljaci davali cerkama da bi one ceo zivot odgovarale na pitanje kroz molitvu.
nsarski nsarski 22:10 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

mirelarado
Dok skrnavi istoriju to mi je jos i smesno


Ипак, етимологија је ту без премца!

To je tek ludilo, ali ne bih da se mesam u stvari za koje nisam strucan.

Npr: Srpski kalendar datira od perioda vinčanske kulture, još od 6. veka pre naše ere, na šta ukazuje i simbol za vreme, koji je kakarakterističan i prikazuje luk sa dva preseka. Najstariji zapis o srpskom kalendaru jeste jedan nadgrobni spomenik iz 6. veka, a ono što je zanimljivo jeste da je datiranje izvršeno ćirilicom, što pokazuje da je to pismo postojalo i pre Ćirila i Metodija. Kao zvanični srpski kalendar, uvodi ga Sveti Sava u 13. veku i koristio se sve do 19. veka.

Znaci, Cirilica je postojala pre Cirila i Metodija? Wow, cool!
mirelarado mirelarado 22:11 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Mirelarado od starih sprskih reci "mir", "'el" (je l') i "rado" u znacenju - da li ti je drag (rad) mir. To je ime koji su stari srbski seljaci davali cerkama da bi one ceo zivot odgovarale na pitanje kroz molitvu.




Ваистину мудро збориш, Ал Село Не, што је древно презиме и наследна титула градског (винчанског) племства.

ЕДИТ:
Znaci, Cirilica je postojala pre Cirila i Metodija? Wow, cool!


Ћирилица, као аутохтоно срБско писмо, морала је настати с постанком Срба, а то значи човечанства.
alselone alselone 22:16 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ал Село Не


Ja to ne razumem jer su moji preci jos davno u gradu izgubili Rrrrrr momenat.
alselone alselone 22:23 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ћирилица, као аутохтоно срБско писмо, морала је настати с постанком Срба, а то значи човечанства.


U svom najpoznatijem radu "Iseljavanje antickih Srba na Saturn" Stevancevic je pokazao da je Saturn najstarija srbska planeta jer pazi sad:
- Saturn ima 33 prirodna satelita!
- Saturn ima prstenove koji ga okruzuju u 7 pojaseva!
- Saturn ima 3 nepotpuna luka!

Slucajnost? Mislim da ne.

nsarski nsarski 22:27 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Slucajnost? Mislim da ne.

Stavise: „Po srpskom kalendaru Sunce se posmatra kao živo biće koje se smatra i božanstvom. Ono je lice koje služi srpskom narodu za datiranje mnogih prirodnih pojava kao što je, na primer Preobraženje. Ono se javlja 19. avgusta. Po srpskom kalendaru tada se menjaju gora i voda. Sada da se menja gora – to znamo jer počinje lišće da žuti i opada. A šta znači menja se voda? Kada je Beogradska škola meteorologije istraživala hemisjki sastav vode 2008. godine, zapanjili smo se da se 19. avgusta menja hemijski sastav kiše. Do tada je kisela, a od 19. avgusta alkalna ili neutralna. Pitanje je kako je naš narod znao da se tada menja i sastav vode, jer ovo što smo mi otkrili učinili smo uz ogromna magnetna sredstva i aparate, instrumente“, ističe Stevančević.

Znaci, Sunce sluzi Srbima?! Pa, naravno.
Hansel Hansel 22:32 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Emisiju sa sunca bih tesko nazvao strujom.

Можда он мисли на соларне ветрове. Када нека протуберанца избаци у свемир огромну количину короналне масе, простор кроз који те честице путују тешко да је у том тренутку вакуум, а нарочито не идеални (кад то крене у смеру Земље, ето весеља).

Иначе, Шарски, кад спомену ту соларну метеорологију, недавно било предавање на Коларцу (баш се поклопило с мојим недавним трагањем за снимцима ранијих, када сам наишао и на једно твоје):

11. април
18:00
Мала сала

ХЕЛИОЦЕНТРИЧНА МЕТЕОРОЛОГИЈА
СУНЧЕВА АКТИВНОСТ И КЛИМА НА ЗЕМЉИ

Предавач
Недељко Тодоровић, метеоролог


EDIT:
Znaci, Sunce sluzi Srbima?! Pa, naravno.

Не (бре), него обрнуто!
nsarski nsarski 22:38 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Иначе, Шарски, кад спомену ту соларну метеорологију, недавно било предавање на Коларцу (баш се поклопило с мојим недавним трагањем за снимцима ранијих, када сам наишао и на једно твоје):


Cuj, ja zaista nisam ekspert za meteorologiju. Elementarno je jasno da Sunce mora da ima uticaja na klimu Zemlje (uostalom promena godisnjih doba se desava usled promene polozaja Zemlje prema Suncu). Aktivnosti na Suncu sigurno imaju nekog efekta.
Ali, to je sasvim razlicito od tvrdnji ovog lika Stevancevica.
alselone alselone 22:41 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

- Ima tu nesto. Nista nije onakvim kakvim izgleda. Kruna nas laze kroz nauku i istoriju.
alselone alselone 22:44 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ovo smo apsolvirali, idemo dalje.




Čuvari ledenog zida
Čuvari nemaju nikakvog utjecaja na urotu, niti primaju velike plaće poput prethodno nabrojanih osoba. Ipak, oni samo čuvaju zid. Također, matematički je dokazano da je za čuvanje cijelog zida dovoljno je manje od 1000 čuvara. Njih za sada nećemo uračunati u ukupan zbroj zbog njihova malog značaja i male plaće koju primaju.
Hansel Hansel 22:49 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

nsarski

Можда је испало да покушавам да дам легитимитет тој "школи" чињеницом да је неки њен заговорник говорио тамо где си говорио и ти -- не, никако, само ми се "спојило", па поменух (није баш све на Коларцу строга наука). Баш сам хтео да одем на ово Тодоровићево предавање мало радозналости, мало смеха ради (један мој познаник га редовно опањкава због произвољних изјава).

Али, изгледа да интензитети Сунчевих циклуса значајно утичу на временске прилике на Земљи, да поменем само Маундеров минимум и пратеће мини ледено доба (једно од два у ближој историји, а и друго се објашњава серијом слабијих циклуса). Овај последњи циклус је знатно слабији од низа претходних, који су опет били значајно интензивнији од оних деценијама раније. Има један графикон, ако га нађем, поставићу га.

Ево га, Википедија:


Маундеров минимум и 400 година историје броја Сунчевих пега

Ево и ово:

VODIČ KROZ LEDENA DOBA ZA ASTRONOME -- aktivnost Sunca
nsarski nsarski 22:57 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

@Hansel Zaista ne znam i ne pratim literaturu u toj oblasti.
Hansel Hansel 23:02 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

ОК, него ценим да је интересантно и другима (нисам само тебе "напао" ), нпр. корелација просечне температуре на Земљи и броја Сунчевих пега... кад погледаш овај график видиш да позитивне корелације има и у последњем веку (пошто знамо откад отприлике постоји "глобално отопљавање" ), са све антропогеним утицајима и ето мањег или већег климатског лудила...
omega68 omega68 23:11 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Npr: Srpski kalendar datira od perioda vinčanske kulture, još od 6. veka pre naše ere

Greška.
Iz 6. MILENIJUMA pre naše ere.
Tako, po srpskom kalendaru danas je mart 7520. godine.

Jbg, još jedna greška.
Danas je 7522.(3) godina.
Mnogo se grešaka namnožilo za kratko vreme, profesore.
omega68 omega68 23:13 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Zaista ne znam i ne pratim literaturu u toj oblasti.

To sve objašnjava
samo još al selo da isto prizna
omega68 omega68 23:22 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Najstariji zapis o srpskom kalendaru jeste jedan nadgrobni spomenik iz 6. veka, a ono što je zanimljivo jeste da je datiranje izvršeno ćirilicom, što pokazuje da je to pismo postojalo i pre Ćirila i Metodija. Kao zvanični srpski kalendar, uvodi ga Sveti Sava u 13. veku i koristio se sve do 19. veka.

Znaci, Cirilica je postojala pre Cirila i Metodija? Wow, cool!

Tačno.I Rusi su se njime služili do 18. veka.
Drago mi je da i profesor nešto nauči zbog mene
( zvalo se prvo bukvica a posle azbuka, azbukvica ).
Crkva je morala da ćuti.Mora da ćuti i danas.Kao što ćuti zašto je Bajden posetio Visoke Dečane.I zašto je Ban Ki Mun posetio Visoke Dečane.Da li samo da vide uživo ovu sliku

ili da vide neki kamen koji je simbol malteških vitezova i koji se tamo čuva?
A profesore?
Kažite nešto svom al selo netu i nama po tEm pitanju
alselone alselone 23:31 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

samo još al selo da isto prizna


Ako ikad budem pratio literaturu iz te oblasti o kojoj ti govoris da me se eutanazira motkom.
omega68 omega68 23:33 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Mislim, i Velja Ilic je magistar, ako te titule impresioniraju...

Mene ne, ali osećam da nekoga žuljaju
blogovatelj blogovatelj 23:44 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ал Село Не


Bojim se da nisi u pravu.
Reč Alselone nastala je još u predvinčanskom periodu kao bajalica za zaštitu od virusa, za koje je jedino Srbska civilizacija u ono vreme znala. Dok bi sveštenici tri puta ponovili "Al (nas) se (virusi k)lone" bolest bi nestala.
omega68 omega68 23:45 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ako ikad budem pratio literaturu iz te oblasti o kojoj ti govoris da me se eutanazira motkom.

Počni

Датирање према Српском календару јавља се код најстаријих писаних докумената
српске културе. Тако у Карејском типику Светог Саве налази се Символ за време
код српског народа.

Ако обратимо пажњу како је Свети Сава писао 6707. годину видимо да је користио српски Символ за време који се налази у Винчанској култури.
Стрелица показује где се налази Символ за време који се може боље видети тек
када се увелича 6707. година.
alselone alselone 23:47 22.04.2014

Re: Gde je istina?..

srdjan.pajic srdjan.pajic 00:08 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Magistar Stevančevič
Godina po srpskom kalendaru počinje početkom aprila i usklađen je sa gregorijanskim kalendarom, što je zasluga Svetog Save, koji je u 13. veku prihvatio rimsko označavanje meseca i dana, kako bi pokazao zajedništvo hrišćana. Tako, po srpskom kalendaru danas je mart 7520. godine. Stevančević ističe i da prema protokolu srpskog kalendara prvo se pokazuju godina, pa mesec i dan, za razliku od drugih kalendara koji prikazuju dan, mesec i godinu. Ono što je zanimljivo jeste da ni jedan drugi kalendar nema takvo datiranje, ali i to da se kompjuterska obrada vrši po protokolu srpskog kalendara.

Iako su sa saznanjima, do kojih je naš sagovornik došao, upoznate i SPC i naučne institucije u državi, o tome se ćuti. Za sada su za istraživanja zainteresovane institucije u Portugalu i Indiji, kao i američke izdavačke kuće i NASA koja je i potvrdila povezanost kalendara i prirodnih pojava. Do daljeg, navodi Stevančević, radiće na novim saznanjima kojih, veruje ima dosta, budući da se podaci o srpskom kalendaru nalaze u starim rukopisnim knjigama, koje imaju veliku istorijsku i naučnu vrednost, a koje su odnete iz zemlje i nalaze se u muzejima i bibliotekama širom Evrope.


Au, sine, ovaj je tačno pogodio Omeginu rezonantnu učestanost.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:26 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

omega68

Ако обратимо пажњу како је Свети Сава писао 6707. годину видимо да је користио српски Символ за време који се налази у Винчанској култури.
Стрелица показује где се налази Символ за време који се може боље видети тек
када се увелича 6707. година.


Ako smem da dam svoj mali doprinos: ovaj simvol za vreme, zapravo se odnosi na "ubijanje vremena", i ukazuje na to da su još Vinčanci, ili bar Sv. Sava, igrali tabliće, doduše, samo do tri table.

A grčkosrpsko slovo Psi, u istom redu je, zna se, simbol za talasnu funkciju, što nas elegantno vraća na kvantnu mehaniku i temu bloga. Dakle, na osnovu predočenog dokumenta, direktno sledi ne samo to da je kvantna mehanika bila poznata još Prasrbima, nego je i sam Šredinger, po svoj prilici bio Srbin, ili bar Lužički Srbin, ako ništa drugo.
a_jovicic a_jovicic 02:17 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Hansel
Али, изгледа да интензитети Сунчевих циклуса значајно утичу на временске прилике на Земљи, да поменем само Маундеров минимум и пратеће мини ледено доба (једно од два у ближој историји, а и друго се објашњава серијом слабијих циклуса). Овај последњи циклус је знатно слабији од низа претходних, који су опет били значајно интензивнији од оних деценијама раније. Има један графикон, ако га нађем, поставићу га.

Маундеров минимум и 400 година историје броја Сунчевих пега

Ih ... šta je 400 godina u odnosu na 400 000 istih



Onaj prvi (plavi) grafik pokazuje kretanje temperature u poslednjih 400 hiljada godina (podaci dobijeni uzorkovanjem leda tokom Vostok projekta). E sad ... ako bolje pogledate može da se zapazi da mi već par hiljada godina uživamo prilično "pitomu" klimu ... mnogo duže nego i u jednom razdoblju ranije.

A evo ga jedan i sa Milankovićevim ciklusima ...



Primećuje se da je perioda nekih 100 kyr i kod jednog i kod drugog ali je malo čudno da po intenzitetu nisu baš zavisne.

Biće da je planeta Zemlja ipak "malčice" kompleksna da bi "prosta" astronomija mogla potpuno da objasni klimu na njoj (ima tu ipak dosta uticaja morskih struja i živog sveta ... ne mislim na nas nego na plankton i ostale proizvodjače kiseonika) ali Sunce je svakako jedna od "varijabli" u tom sistemu.
nsarski nsarski 02:58 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Re: Gde je istina?..

Npr: Srpski kalendar datira od perioda vinčanske kulture, još od 6. veka pre naše ere


Greška.
Iz 6. MILENIJUMA pre naše ere.

Tako, po srpskom kalendaru danas je mart 7520. godine.


Jbg, još jedna greška.
Danas je 7522.(3) godina.
Mnogo se grešaka namnožilo za kratko vreme, profesore.


Prijatelju omega, ja sam samo direktno kopirao tekst doticnog lika. A on ne gresi.

Evo odavde: Srpski_kalendar-najznacajniji_dokument_srpskog_naroda
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:58 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Reč Alselone nastala je još u predvinčanskom periodu


Vidi se da ne poznaješ materiju, i zato pričaš svašta: dobro je poznato da previnčanski period NE POSTOJI!

a_jovicic a_jovicic 03:00 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

omega68
Ако обратимо пажњу како је Свети Сава писао 6707. годину видимо да је користио српски Символ за време који се налази у Винчанској култури.

1.

2.

3.

Prvo nagradno pitanje: Pronadji par najsličnijih pisama ... 1-2, 1-3 ili 2-3

Drugo nagradno pitanje: Imenuj prikazana pisma
nsarski nsarski 03:09 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

A profesore?
Kažite nešto svom al selo netu i nama po tEm pitanju


Ne smem, dragi moj omega. Kud da odajem svete tajne o kojima i crkva i Ban Ki Mun cute?
blogovatelj blogovatelj 05:32 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

zasluga Svetog Save, koji je u 13. veku prihvatio rimsko označavanje meseca i dana


Prihvatio od mrskoga Vatikana.
A i slovo N piše vatikanskim simvolom.
alselone alselone 06:55 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ne smem, dragi moj omega. Kud da odajem svete tajne o kojima i crkva i Ban Ki Mun cute?


Ne, ne, ne! Znao sam da Omega, Ban Ki Mun, Crkva i Bajden znaju tajne. Ali, ti profesore, i ti da si medju njima, to nisam verovao.

Onako uzgred, Ban Ki Mun mi nikad nije bio nesto gotivan, dok naprotiv Butros Butros Gali mi je bio skroz pozitivan - simpa cikica sa kul imenom. Omega, je l' i on Zna za kamenje templara?
alselone alselone 06:58 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Bojim se da nisi u pravu.
Reč Alselone


Bojim se da ni ti nisi u pravu. Rec alselone nastala je od starosrbskog Al Sere Onaj.
milisav68 milisav68 07:00 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

alselone
dok naprotiv Butros Butros Gali mi je bio skroz pozitivan



alselone alselone 07:13 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Evo, i njih su trojica, Rambo, Knez i djed. Kad se dodaju zena sa zadjeg sica, Butros Gali, udovica mlada i fatamorgana odna ih je 7. I kada pustis ponovo play ceo ciklus se ponavlja.

Slucajnost? Mislim da ne!

Rambo Zna.
blogovatelj blogovatelj 07:47 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

starosrbskog Al Sere Onaj


Al (u)se(re) (panta)lone.
alselone alselone 08:01 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

blogovatelj


Koliko je sati kod tebe, sto ne spavas - od starosrbskog "koliko je sati kod tebe, sto ne spavas"?
mirelarado mirelarado 08:44 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Alselone


Blogovatelj


Добро, бре, је л' ми дођосмо из далеке Индије да се овде вређамо и да ми се подрива ауторитет кад је етимологија у питању?! То је прецизна дисциплина, а сам термин је, разуме се, срБски: е (старосрБки облик за еј) ти Молог (староиндијски бог слободних асоцијација по звучању) и ја.
alselone alselone 08:50 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Добро, бре, је л' ми дођосмо из далеке Индије


Ja nisam dosao dragovoljno, mene na konju doveli cigani.
vera.nolan2 vera.nolan2 09:52 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ћирилица, као аутохтоно срБско писмо, морала је настати с постанком Срба, а то значи човечанства.

ma od ameba,mirela..i one su srBskog porekla,dokazano,majke mi...
blogovatelj blogovatelj 15:47 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Koliko je sati kod tebe, sto ne spavas - od starosrbskog "koliko je sati kod tebe, sto ne spavas"?


Bila nesanica.
alselone alselone 16:50 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Bila nesanica.


Puno si vikao ura.
Ne moze samo sunce, znam da ga volis Srbine, ali mora malo i Mesec i zvezde.
Hansel Hansel 19:34 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

a_jovicic
Biće da je planeta Zemlja ipak "malčice" kompleksna da bi "prosta" astronomija mogla potpuno da objasni klimu na njoj (ima tu ipak dosta uticaja morskih struja i živog sveta ... ne mislim na nas nego na plankton i ostale proizvodjače kiseonika) ali Sunce je svakako jedna od "varijabli" u tom sistemu.

Па, имењаче и презимењаче оног А. Јовичића , ништа другачије нисам ни хтео да кажем (једино јесам мало акцентовао пеге, то је оно што бројимо последњих 0,4 kyr и успут, ту и тамо, меримо температуру, па кад се све укалкулише...

EDIT: Упс, извињавам се због троловања трола.
omega68 omega68 19:49 23.04.2014

Re: Gde je istina?..


samo vas gledam.Mislim, nije da ne napredujete.Eno, vidima da su neki počeli i
da guglaju u pokušaju da me demantuju što je pozitivno i tera ih da nešto novo saznaju.Tako sam i ja počeo.
Izvinjavam se cenjenom domaćinu uz nadu da će da razume ovu moju borbu koja je u skladu sa naslovom njegovog teksta o istini i gde je naći

Ипак, етимологија је ту без премца!

Samo za Mirelu koja će, i pored zavodljive potrebe da se bude duhovit, da razume ovo o čemu je sledeći citat:

''Malo o jeziku - Kosovo, Kos
HAOS – u egipatskoj religiji Haos je bilo opisno ime za podzemni svet mrtvih (svet noći i pakla). U
vavilonskom verovanju to je bio prvobitni haos iz koga je nastao univerzum. U gnosticizmu bio je
personifikacija prvog principa beskrajnog božanstva.
Haos - Kaos - Chios (chio) - Cos – Kos. > KOS : grčki Κως, turski İstanköy, ital. Coo, engles.
Stan - chio (stanje haosa, boravište - stan Kaosa)… danas je grčko ostrvo u Dodekanesu, u zalivu
Kos. Ostrvo je, prema istorijskim podacima prvo kolonizovano od plemena Kari (Carians, Karani -
pleme Srba, karan je titula velikih vođa, upravitelja velikih teritorijalnih jedinica, Aleksandar Veliki
je od Karana). Doriani (Dorci) su u XI veku pre nove ere preuzeli dominaciju naselivši Kos kao
migranti iz Epidaura. (Cavtat - u značenju : mesto gospodara, širenja otaca naših). Sa sobom su
doneli kult Asclepiusa i izgradili novi tip domova čuven po čistoći i zdravlju.

AJSKULAPIJE – u rimskoj religiji bog medicine. ASKLEPIJE – u klasičnoj mitologiji bog lečenja.
Obožavan je u Fenikiji i Egiptu što se proširilo na Grčku i Rim. U Latina se ovo ime piše kao
Aescǔlāpiǔs: a (ja) + es (jesam) + cul (kul = belo) + ap = delo + i (spajanje) + us (Sunce) = ja jesam svetlo delo spajajućeg (znajućeg) Sunca. Savršeno tačno srbsko određenje: Eskulap je sin Apolonov, sin boga Sunca. Jezikom Srba rečeno > asklep (as klep) - ja klepam, ja pripremam kosilo za košenje , ja udaram (klepnuti) i time ubijam.
Svima je poznat prikaz Smrti u slikovnoj formi KOStura koji KOSOM kosi duše smrtnika i potom
ih vodi na onaj svet. Pri tom je manje poznato izvorište ovog prikaza i šta mu je preteča. Živojin Andrejić u tekstu "Serbali ili Saveanci" ("Mitološki zbornik" br. 2, SZMS Rača 2000. god. 41-42) daje odgovor na ovo pitanje: Srbski Vrhovni Bog, u narodu često pominjan kao Savaot, Sava ili Safa ima čitav niz htonskih obeležja i tada se javlja pod imenom Kos, Kosar, Kosidije, Kosarif, Kostro, Koster. Atributi su mu ptica kos, drvo koštan (kostan, kastanj ili kesten) i kosa (kosilo, kosijer). Kao htonični bog on sakuplja – kosi duše smrtnika (ali nije Zli Bog) i vodi ih na onaj svet.
Istovremeno, on je i Bog koji leči. Tu njegovu osobinu iskoristili su Grci prekrstivši ga u njihovog boga izlečenja Asklepija. Da su Grci promenili ime boga Kosa pokazuje i važno Asklepijevo svetiliste na ostrvu po imenu Kos!
Odmah nam se pojašnjava otkuda onoliko Kosova polja, Kosmaja, Kostajnica i veliki broj ličnih imena i imena bilja u Srba koja sadrže kos. Naročito je zanimljiva biljka po imenu kostrika (Ruscus aculeatus) – dekorativna vrsta koja se upotrebljava za izradu poSMRTnih venaca.
Dakle, kosa (kosilo) kosi duše i vodi ih u neki drugi svet. To nije kraj, to je i početak. Kos nije klasični Bog Smrti, već je i Bog Izlečenja. Pokošene duše trava prelaze u novu dimenziju zajedno sa svojim pokošenim telima. Potopljene u vodu života (zagrejana voda, voda na koju je delovano
energijom – a energija je u krajnjem smislu Sunce, Stvaranje, Tvorac, Vrhovni Bog) one ponovo odišu životom, daju ozdravljenje onome ko pije i tako se zatvara krug. Večni krug ponovnog stvaranja – zatvoren i otvoren ponovo.

Davne istorijsko – mitološko - religiozne teme preko jezika su direktno ugrađene, utkane, položene, glagoljene u celokupno biće srbsko. Mi osećamo svoj jezik čak i kad ne razmišljamo o onome što je sakriveno, a toliko nagomilano iza svake reči. Nijedna srbska reč nije obična.

Logika i genetika našeg jezika je neponovljiva i proizilazi iz dubine vremena, bogatstva duha, materijala i procesa, koji zvuk materijalizuju u ideju, a materiju izvlače iz gena i pretvaraju u zvuk.
Svi ti procesi u bezgraničnom kretanju daju rezultat: jezik Srba – čudo nad čudima.
U srpskom jeziku sinonim za reč duša je sen. I upravo ta činjenica prikazuje naš jezik kao duboko, dalekosežno, prefinjeno i izbalansirano vezivanje ideje i materije, sopstveno kretanje u sebe i Vascelost. Srbski jezik je osvetljen sobom iznutra, neograničen vremenom.
Kad se govori o mirisu sena, tvrdnja da je reč o senima – dušama trava, ima svoje uporište i u samoj alatki koja je pokosila travu - kosi. Kosidba je oduvek bila izazov za sve one muškarce koji su držali do sebe.U košenju nije presudna snaga potrebna za obavljanje ovog najtežeg posla. Dobar kosač će proceniti kvalitet trave (sočnost, poleglost, gustinu, bujnost), vremenske uslove (vetar, temperaturu, vlažnost), kvalitet svog alata, svoju fizičku snagu i vreme koje planira da provede u košenju. Tada ce učiniti najvažnije: odrediće ritam! Onim ritmom kojim počne kosidbu tim ritmom će je i završiti. Na taj način će posao odraditi najidealnije: najkvalitetnije, najbrže i sa najmanje naprezanja. Ritam košenja je neverovatna stvar: u zavisnosti kojim ritmom zamahuje i koju širinu otkosa tera, kosač će razmišljati (ili pevati) u osmercu, devetercu, desetercu...
Kosbašu (predvodnik kosača) dok kosi i vodi pesmu ne mogu nadmašiti (prestići) ostali kosci, jer on ima idealno usaglašen ritam pokreta i ritam pesme. On time diktira ritam ostalim kosačima, a taj ritam po pravilu odgovara samo njemu. On tim ritmom pomaže ostalim dobrim kosačima da budu još bolji, ali ih istovremeno brže zamara (loše kosače to ne dodiruje, jer oni ne shvataju presudnu potrebnost ritma).
Ritam košenja je u direktnoj vezi sa dance macabre (igra mrtvaca, mrtvačko kolo). Smrt, sa kosom
(kosilom) preko ramena, vodi kolo koje sačinjavaju duše tek umrlih (pokošenih) i tako igrajući vodi ih na onaj svet – poznata likovna predstava nastala iz verovanja da Smrt kosi duše u samo njoj znanom ritmu.

Dakle, Haos (Kaos) je malo prepravljeno ime srbskog htoničnog boga po imenu Kos. Gde je sada suština sakrivena u jeziku Srba. Haos iz koga je sve nastalo neki današnji fizičari bi nazvali SINGULARITET iz koga je nastalo stanje odmah po Velikom Prasku: skup energija, još uvek bez svetlosti, prostora i mase – svet Noći i Pakla.
Ta prvobitna masa podseća na okruglu voćku koja se rasprsla u najsitnije svoje čestice, u suštinu, u sok. Taj "sok" se slagao – taložio bežeći iz Haosa (Kos). Kos, pročitan s desna, daje SOK. To je suština svake voćke, svakog živog bića. Sokovi života (krv) se u mnogim religijama izjednačavaju
sa dušom.
Bogovima nisu žrtvovani ljudi i životinje, već njihova krv – duša. Izrazi u našem jeziku kao što su krvnik (onaj koji uzima dušu), haos u duši, isceđen, bez duše, ili s dušom u nosu (mnogo umoran ili bolestan), rasturen, razbucan, eksplodiraću od muke… samo su način da se prikaže stanje ljudske singularne suštine u određenom trenutku KOS-a, posle koga uvek mora doći stanje SOK-a: izdvajanje, smirivanje, taloženje finih i najtananijih materija, veoma pitkih, veoma vaznih, najživotnijih – duševnih!
Koliko je Kos bio značajan kod Srba, svedoče i imena na stotine mesta u Kraljevini Jugoslaviji:
Kosa, Kosavin, Kosanica, Kosančić, Koševo,Kosovo...Postoji još jedno Kosovo koje smo svi zaboravili - oblast i grad Lužičana/Wenda/Srba > Cottbus,wendski Chošebuz ( Kosevus )...

Srbski vrhovni bog Sava ovaploćen je jednog trenutka u Rastka Nemanjića, poznatijeg kao Sveti Sava. Za njega se zna da je i KOS, onaj koji je svojim aktivnostima na podizanju manastira i u okviru njih osnivanju prvih bolnica i škola učinio mnogo na poboljšanju duhovnog i fizičkog zdravlja naroda iz koga je potekao.Zbog toga je i Prvu Patrijaršiju osnovao na KOSovu.. ''

I sve je to, kao, slučajno?
alselone alselone 20:57 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

kvalitet svog alata, svoju fizičku snagu i vreme koje planira da provede


I posle se cudimo zasto nas mrze.
omega68 omega68 22:03 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ajde prestani da mlatiš ako nemaš išta pametno da kažeš
a_jovicic a_jovicic 23:30 23.04.2014

Re: Gde je istina?..

Hansel
a_jovicic
Biće da je planeta Zemlja ipak "malčice" kompleksna da bi "prosta" astronomija mogla potpuno da objasni klimu na njoj (ima tu ipak dosta uticaja morskih struja i živog sveta ... ne mislim na nas nego na plankton i ostale proizvodjače kiseonika) ali Sunce je svakako jedna od "varijabli" u tom sistemu.

Па, имењаче и презимењаче оног А. Јовичића , ништа другачије нисам ни хтео да кажем (једино јесам мало акцентовао пеге, то је оно што бројимо последњих 0,4 kyr и успут, ту и тамо, меримо температуру, па кад се све укалкулише...

EDIT: Упс, извињавам се због троловања трола.

Evo i od mene izvinjotina i za trolovanje trola a i ako se moj komentar shvatio kao napad na tvoj komentar

... ideja je bila da dodam malo klimatološke priče koju meteorolozi (pa i onaj pomenuti) obično ne vide (takva im naučna oblast ... njih interesuju kraći periodi). Bez obzira što su oblasti srodne, klimatologija je nekako bliža okeanografiji nego meteorologiji ... otud nesporazum.

A što se tiče Mounderovog minimuma i rezultata glacioloških istraživanja ... može da se desi da "trenutna" 300-godišnja povećana aktivnost Sunca samo odlaže novo ledeno doba (ne ono mini nego praaaavo) koje nam svakako predstoji (da ponovim da smo već previše dugo pod uticajem relativno "pitome" klime). Ako bih baš bio gadan jeretik, mogao bih da tvrdim i da trenutno globalno zagrevanje radi to isto ... nevolja je samo ako preteramo sa "podgrevanjem" pa nam struje odu malo u "zimski san" ... e onda može da bude baš gadno i za meteorologe ... drugim rečima ... ne bi bilo pametno da sistem dovedemo u nestabilno stanje pa da ubrzamo nastupanje ledenog doba

... i još jednom izvinjenje autoru na generalnom trolu ... nije da pričamo o kvantnoj fizici ali i ovde ima neke neodredjenosti ... globalno zagrevanje - mož' da bidne al' ne mora da znači (iliti Šredingerova mačka na srpski način)
blogovatelj blogovatelj 00:39 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

Kosbašu


Divna srbska složenica. Kao harambaša, buljubaša.
Hansel Hansel 11:15 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

a_jovicic
Evo i od mene izvinjotina i za trolovanje trola a i ako se moj komentar shvatio kao napad na tvoj komentar

Никако, само -- ја сам само љубитељ прецизности, па чак и у међублогерским односима.

Хтео сам и ја да поменем то одлагање леденог доба, али сам мудро ћутао будући да нисам иоле озбиљно читао о Миланковићевим предикцијама релативно блиске будућности -- на једној страни сам чуо за варијанту очекивања леденог доба у "скоријој" будућности, а онда ми је то демантовао неко ко је тврдио да је читао Миланковића и да је управо он (М.) предвидео повећање температуре (чак ми помињао неки пример будућег узгајања банана у Миланковићевом родном крају ). Остало ми то читање/информисање за неко боље време, али верујем теби као извору!

globalno zagrevanje - mož' da bidne al' ne mora da znači (iliti Šredingerova mačka na srpski način)

То ти је српски допринос проширењу важења квантне физике у макрокосмосу (познатог као "српска екстраполација" ).
alselone alselone 11:29 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ajde prestani da mlatiš ako nemaš išta pametno da kažeš


Znas kako ovo kul zvuci kad ti kazes?
omega68 omega68 18:21 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

Bar nisam nafurani intelektualac a zapravo razmaženi ego manijak koji i u ozbiljnom postu sa puno argumenata, o kojima samo znalci mogu da diskutuju, mora da pokaže da je pri kraju puberteta i da njegovoj infantilnosti kraja nema.
omega68 omega68 18:23 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

harambaša, buljubaša

Ako si mislio da su turcizmi - nisu.
I ako si mislio da si tim znanjem dezavuisao ceo post - nisi.
blogovatelj blogovatelj 20:31 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

Ako si mislio da su turcizmi - nisu.


Nisu, hinduizmi su. Jašta je nego turcizam. Mislim na reč baša, koja je isto što i paša. Od Grka sam ovde čuo da turske paše zovu baše.
omega68 omega68 20:54 24.04.2014

Re: Gde je istina?..

Grci su najveći falsifikatori istorije i jezika u povesti.
Da ti nisu pričali da je Kadmo prilagodio pelaško pismo ( vinčansko ) i proglasio za jedno i jedino, kao alfabet? Pre njega ničeg!
Čuj, pričali Grci
blogovatelj blogovatelj 02:11 25.04.2014

Re: Gde je istina?..

Čuj, pričali Grci


Klasično srpsko nipodaštavanje nečijeg uspeha.
Pre dva i po soma godina imali su imperiju, imali su civilizaciju, definisali su trodimenzionalnu geometriju do tančina, imali flotu, stigli do Indije brodovima i kopnom, Arhimed provalio kako se voda podiže u sudovima kada se nešto potopi u nju, izmislio katapult, izmislio jo-jo. Izmislili dramu, pozorište, biblioteku. Ono što su sagradili pre dve i po hiljade godina buduće generacije još nisu uspele da unište. Samo Aleksandrijsku biblioteku su Arapi palili dve godine ne bi li je uništili skroz. Stari zavet su imali prevedeno dvesta godina pre nastanka hrišćanstva.
Sa Grcima sam pričao o tome kako je nama bilo pod turskom okupacijom, a oni meni kako je njima bilo. Tad sam i naučio da reč paša izgovaraju kao baša. I povezao da je ono buljubaša kod nas u stvari buljuk paša. Kasnije sam od Budimca naučuo da buljuk znači veliki.
Da, usvojili su tuđe reči kao i mi, kao i svako, učili od Feničana, Asiraca, Jevreja, kao što i danas svako uči od drugih. Tačno zamišljam nekog omegu 4533. godine kako na blogovima objašnjava kako je internet stara srpska reč.
a_jovicic a_jovicic 02:32 25.04.2014

Re: Gde je istina?..

Hansel
Остало ми то читање/информисање за неко боље време, али верујем теби као извору!

Veruj ali i proveravaj! (što je u totalnoj suprotnosti sa osnovnim postulatom skoro svake religije ... gde važi: veruj i ne sumnjaj)

Milanković jeste izračunao cikluse ali u njegovo vreme nije bilo glacioloških istraživanja koja su pokazala ona ledena doba svakih 100 000 godina. E sad, 100-njak godina tamo ili 'vamo u ovom slučaju ništa ne znače pa nije moguće reći "novo ledeno doba počinje sutra" ali mi već jesmo odavno u onoj toploj zoni i to nemož' večno da traje (ili se onda pobija značaj uticaja Milankovićevih ciklusa na klimu).

Ima i teorija da je tih 100 kyr i kod Milankovića i kao perioda nastajanja ledenih doba u stvari obična koincidencija i da jednostavno planeta Zemlja ima "urodjenu" takvu oscilaciju a da Sunce malo šta tu menja.

Kako god ... ostaje nam da sačekamo još kojih hiljadu-dve-tri godinica pa ćemo videti ko je bio u pravu.
omega68 omega68 15:59 25.04.2014

Re: Gde je istina?..

Тебра, не бих да те узнемиравам и да ти рушим знања која ти пренесоше Нови Грци, али сећаш ли се кад сам ти линковао кога су дошљаци из Египта покорили и чија су знања преузели и представили као своја?Нема потребе да, сасвим покварено и у најмању руку тотално џукачки, морам ли рећи, пишеш ово

Tačno zamišljam nekog omegu 4533. godine kako na blogovima objašnjava kako je internet stara srpska reč.

јер,


Српски натписи (види се Ћирилица) које су Грци преправљали и хелeнизирали
у црквама на северу грчке (Егејска Mакедонија) cамо да би сакрили траг.


нити сам ја измислио досељавање Грка на Хелм нити сам ја открио њихове фалсификате:
"Стари Грци никад нису били у стању да остваре велику државу ни нацију. То је најпре зато што су велику државу сматрали азијским типом монархије, налик на огромно персијско царство где се нико међу собом није разумевао, и због чега је пропало; а о грчкој нацији није могло бити говора у земљама где су били већина српски робови које нису сматрали људима.
Платонова идеја о држави, то је полис са 5040 становника, који на челу има филозофа, а где су заједничке жене и имања. Број житеља не сме никад прећи горњу цифру, и зато је било дозвољено да се новорођена деца изложе и напусте ако запрети опасност од претераног прираста.
Ово је држава без грађанске слободе, без имања и породице, чији је циљ само усавршавање духа и улепшавање тела, а где је сва власт у рукама мудраца који је сасвим природно, тиранин. Тек Аристотел тражи социјалне законе. Диоген и Кратет, киници, одричу чак и државу и отаџбину, и називљу себе грађанима космоса. Али је интересантно да је Атина, у своје најбоље векове, била демократија у којој је краљ, архонт, био више церемонијална личност која се губила у животу и историји иза правих шефова државе, а то су шефови двеју партија, народне и аристократске."
(ЈОВАН ДУЧИЋ)

Грци нису ништа друго до остатци војених чорда асијрских (egipatskih). које су се, као и Рамзисе у Италији, смешале са српским племенима живећим ту, а тако исто и остатци војених трупа Рамзесових, или Сезостриса II. египатског цара.
Међутим, и ако ће бити и сувише ларме, навешћемо , да се сви данашњи цигани, ван тако званих Гурбета, или монголских цигана , зову "Фараонима", да им је језик сродан с грчким и да они Грке и данас зову Фараонима и својим рођацима.
Кад се језик и остало, овог врло важног, а ни најмање неиспитавог и неизученог народа, проучи, онда ће се млоге ствари одкрити о којима нисмо ни сањали.

Навод наш тврди још и сам Иродот (Xepoдот), који вели да је очима својим гледао статује поднгнуте Рамзесом. Ево његових речи из Вебера Г. стр. 128. "Од мnогих подигнутнх споменика, у разним покореним државама, Сезострисом већи део већ несуштаствује. У Сирској Палестињи - а то је баш око Jeврејског првог населења у "Објетованој земљи," ја сам сам собом видио неке са писменима - јероглифима - и женским удовима. А у Јанији -баш где су Грци - налазе се два изображења тога мужа, која су изсечена на литицама, и то крај пута, идући из ефеске провинције у Фокеју и из Сарда идући у Смирну. На оба места изсечен је човек од 6 педљи, држећи у десној руци копље, а у левој лук. Сво остало оружје и у једног и другог је једно и исто египатскога и етиопскога происхођења. Од једног рамена к другом, преко прсију, иду египатска света писмена која значе: "Ја сам покорио собственим рукама ову страну".

Ми смо још раније казали, да су се Грци настанили у српским земљама, као војници и војене страже семитске и етиопске расе и да су као такови морали састајати се из разних народа, који су управљани једним језиком изпочетка и то на 2100 год. пре Христа асириским, а после од 1445 па даље опет етиопским. Казали смо да никада нити су били, нити су сасављали масе какве огромне, и да им број душа никада није био велики, као и да никада и ништа нису радили, но готово урађено од робова јели и трошили. Тако исто навели смо и да су се борили међу се, баш зато што су се састајалн из првобитних војника припадајућих разним народима, па као такви и језик су асијрски и етиопски разно произносили и изговарали.

ЛИНК
У Аристотеловој нолитици 7. к. гл. 16 стоји опет ово: " што се тиче одгоја и одбацивања новорођених, нек је закон, да се не подиже ни једно дете ма у чему сакато или накажен
Тако и на рачун млоштва деце, ако уређење народно незабрањује, треба бацати новорођену; јер број новорођених мора бит тачно одређен. А ако се зачеде преко одређеног броја, ваља их пре убијати, но што се роде."

Блоги
Pre dva i po soma godina imali su imperiju, imali su civilizaciju,

То је та цивилизација?
definisali su trodimenzionalnu geometriju do tančina,

Погледај мало ко је ПРВИ то имао.Да није мало источно?
stigli do Indije brodovima i kopnom

Е ово је најтужније!
Први је био Нино Белов
Други је био Сербо Макеридов.( још нема ни А од Атине )
Трећи је био Александар МАКЕДОНСКИ ( Леска - на - дар, коме су Грци касније фалсификовали име додајући А испред )који је ратовао против тих Грка и само је повео неке покорене Грке као помоћне јединице ка Индији.''Александар'' није био Грк!!!Зашто ка Индији?Па зато што је желео да понови подвиг својих славних предходника.На том путу је сретао потомке војника из два предходна подухвата који су говорили истим језиком као он и није имао ратова против њих јер су га сматрали ослободиоцем и стављали су му се добровољно у службу као роду рођеном.
Мислим, могао бих овако до ујутру.Запамти, врло БРЗО ће много већи ауторитети од мене ово да причају као званичну верзију.
Нема везе, веруј ти и тада својим пријатељима Грцима, они знају а ми који се базирамо на скрајнутим чињеницама немамо појма.
П.С.
Кад су Туци дошли на просторе где су данас, затекли су народ са својим језиком.То је био један од ''индоевропских'' језика.Много речи су покупили од тог језика да би данас, неки Грци и блоговатељ, то проглашавали ''турцизмима''.
Аферим!
blogovatelj blogovatelj 05:32 28.04.2014

Re: Gde je istina?..

Стари Грци никад нису били у стању да остваре велику државу ни нацију.


Alo, nacije nisu postojale do pojave kapitalizma. Nijedna, pa ni Grčka.
Šta si mi dokazao ovim? Ništa.
Nemam ja niti snage niti vremena da se borim sa tonama slova koje kopiraš ovde.
Imam preča posla. Radim sutra. Radim pedesettri sata nedeljno kod Japanaca, modernih Grka. Koji sve i svašta od svakoga kopiraju i vladaju svetom.
Odo da sovim.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 08:38 23.04.2014

Istina je, ipak, u očima posmatrača

Pojam "osovina zla", prvi put je pomenut u radu Goodness in the Axis of Evil. Naime, ispitujući mapu pozadinskog zračenja, koju je snimio WMAP teleskop, uočena je linija prekid između manjih i većih toplotnih fluktuacija, kao i izuzetno visok temperaturni minimum i ona predstavlja osu koja se proteže kroz ceo donji deo nebeske sfere.

Ta linija se izrazito dobro poklapa sa projekcijom ekliptike na nebesku sferu. To praktično znači da bi, u opštoj slici zračenja koja dolazi iz celog svemira, ovaj prekid mogao biti povezan sa položajem i kretanjem planete Zemlje oko Sunca, kao i položajem Sunčevog sistema, iz koga uostalom svi naši teleskopi gledaju u dubinu kosmosa.

Plankov teleskop, kao najbolji do sada instrument za osmatranje pozadinskog zračenja, lansiran je 2010.g. zabeležio je fluktuacije koje su postojale u trenutku kad je Univerzum bio 370.000 godina star, one zapravo svedoče o stanju svemira mnogo ranije. 10 na −30 sekunde od Praska. Nalaz Plankovog teleskopa je pokazao da ovaj prekid, nazvan osovina zla, nije greška instrumenta, već da on postoji sistemski.

Ako je raspored toplotnih fluktuacija ranog Univerzuma povezan sa mestom sa koga se one posmatraju, ne znači li onda to da njegovu istoriju ne možemo da spoznamo drugačije sem na način koji je karakterističan za naše prisustvo u svemiru, a da bi posmatrači iz drugih delova Galaksije videli jednu sasvim drugačiju evoluciju svemira, te da čitav svet nastaje samo za onoga koji ga gleda?

Nije li to onda dokaz da kopenhaško tumačenje kvantne mehanike mikrosveta, koje je pokazalo da naučni eksperiment i svako drugo posmatranje zavisi od pozicije posmatrača, važi i za makrosvet?

Time bi subjektivno tumačenje, od koga je nauka prethodno bežala vekovima, a čiji je značaj nesporan u kvantnoj mehanici, ušlo na velika vrata i u kosmologiju. A to onda ne znači ništa drugo nego da je istina, ipak, samo u očima posmatrača, te da je nauka pred tom činjenicom nemoćna.
Filip2412 Filip2412 18:40 23.04.2014

Re: Istina je, ipak, u očima posmatrača

te da je nauka pred tom činjenicom nemoćna
nauka je tu "cinjenicu" otkrila i koristi je u prakticne svrhe

nauka ne moze da promeni zakone prirode samo zato sto se nekome oni ne svidjau i ako si to mislio, da u tom smislu jeste nemocna ...za sada

vera.nolan2 vera.nolan2 12:53 24.04.2014

Re: Istina je, ipak, u očima posmatrača

...nauka-tek otkriva-zakone prirode!
Heršel je,tek 1800te otkrio infracrvenu svetlost!(a gde smo danas sa saznanjima!i primenom u praksi!)
Fraunhofer, 1814. daje opis spektra i tamnih linija,za koje je rečeno "šifre iz tame",...trebalo je još 100 god. da se dešifruje "atomski potpis" i spektroskopijom utvrdi da "smo svi od istog zvezdanog materijala napravljeni"
U kvantnom svetu zdrav razum ne pomaže,zaključci i teorije- do novih saznanja su samo fascinantna ,ali i moguća objašnjenja -nesaznajnog-za sada,te i samo- spekulacije ...i kako kažu istoričari nauke :
"TEK SMO OTVORILI OČI"!!!

Sama konstatacija "Istina je, ipak, u očima posmatrača",možda će ostati validna,ako izgleda,jeste! i u novim saznanjima i čini se,daje jednu neverovatnu stvaralačku dimenziju,delatne slobode iz ovog jasno odredivog ,fizikalnog sveta, ka nekim novim "neotkrivenim svetovima" i ove ,daleko od spoznate do kraja, Stvarnosti !
Blog, divan i inspirativan!!!



Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:47 24.04.2014

Re: Istina je, ipak, u očima posmatrača

vera.nolan2
Blog, divan i inspirativan!!!

hvala, mada moram ostati dosledan: istina je u očima čitalaca i komentatora.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana