Društvo| Ljudska prava| Porodica| Region

Bez pametnog zaključka

Biljana 77 RSS / 23.04.2014. u 13:54

Ili zaključak u pokušaju.

Lako je biti pametan kad si neutralni posmatarač.

Samo ja nisam pametna ko je tu (sve) lud.

***********

 

Normalno je da je stočni fond u Srbiji devastiran kada su sva goveda u medijskim kućama - napisa moj drug Brka onomad na twitter-u nekim sasvim drugim povodom. Ali ovde se sasvim uklapa.Već sam pisala o jednom maniru naših medija da o veoma ozbiljnim krivičnim delima, kao što su zlostavljanje dece ili silovanje pišu na nedopustivo nonšalantan, uvredljiv, neogovoran i, na kraju krajeva, glup način.

Da li zato što na Vikipediji, sveznajućem i jedinom izvoru informacija i proverljivih činjenica (ako se iko i bavi time da proverava) našeg istraživačkog novinarstva ne postoji detaljna i  ispravna definicija pedofilije na српском / srpkohrvatskom već samo na engleskom, u situaciji smo da gledajući naslovne strane naših medija poslednjih dana zaključimo da je Srbija zemlja u kojoj pedofili preovladavaju među šetačima koje je lepo vreme izmamilo, bla, bla ... I da je samo pitanje trenutka kad će zaskočiti nečiju mezimicu od 14. godina koja je svoje malo slobodnije fotografije (cit. mezimicina mama) postavila na na  fejs da vidi odabrana grupa bliskih prijatelja od kojih je neki, odabrani i izabrani, te fotografije prosledio dalje i našle su se među stotinama fotografija adolescentkinja iz okružnja na jednoj stranici ogavnog i uvredljivog naziva, na kojoj isfrustrirane spodobe na najprizemniji način komentarišu, vređaju, prete i verbalno iživljavaju svoje seksualne fanatazije, a koju je, kako se ispostavilo, osnovao momak od 16 godina koji, how convenient,  ima sliku u pozi naci pozdrava.

No, za početak definicija:  Pedofilija  je psihijatrijski poremećaj u kome odrasla osoba ili stariji adolescent doživljava primarnu ili ekskluzivnu seksualnu privlačnost prema deci pretpubertetskog doba,  uzrasta do 11 godina  ili mlađoj, a za medicinsko dijagnostifikovanje granica je postavljena na 13 godina. Da bi bila  dijagnostifikovana kao peodfil, osoba mora biti starija od 16 godina i najmanje 5 godina starija od žrtve. Pretpubertetski uzrast podrazumeva da žrtva nema izražena obležja polne zrelosti, ili jednostavno rečeno da  izgleda kao dete, a ne kao devojka ili mladić. Na ovom blogu mogli su se pročitati izuzetni tekstovi i prevodi Vesne Knežević Ćosić na tu temu, koje ne preporučujem za čitanje pred spavanje. 

A na medijsku temu...Na stranici sa pomenutim fotografijama nalaze se mahom, ne u 100% slučajeva, devojčice koje su se pošteno potrudile da u prvi plan istaknu upravo svoja polna obeležja i da izgledaju što je starije moguće. Fotografije su maksimalno provokativne, sa minimalno odeće, u pozama koje impliciraju sve. One nisu interesna sfera pedofila tako da mame nemaju razloga za strah. Bar ne te vrste.

Nemam nameru da diskutujem mnogo o moralnim, vaspitnim, porodičnim i ostalim vrednostima koje ova tema povlači. To ću prepustiti komentatorima. :) Ono što je nesporno jeste da ukoliko u objavljivanju (tuđih, na provtizakonit način stečenih) slika  ima elemenata krivičnog dela, krivci treba da odgovaraju. Ne znam da li postoji mehanizam da se kazne i na koji način komentratori koji su devojčice vređali, ponižavali, pretili im i sl. Takođe i oni, ako takvih ima, koji potpadaju pod kategorizaciju iz gornje definicije, makar kroz neku vrstu verbalnog nasilja, pretnji i sl. Verujem da su to ipak većinom njihovi vršnjaci, mahom frustrirani činjenicom da su im ove devojčice van domašaja. Što naravno ne ohrabruje. Jer oni ih ne vređaju zbog sopstvenih povređenih moralnih osećanja i stavova (kao da bi i to bilo opravdano) već iz puke sujete. I pokazuju (ne)zavidan nivo agresivnosti, mizoginije i nepismenosti. (I žrtve njihovih uvreda ništa manje.)

Ono što je takođe jasno jeste da roditelji ne samo da nemaju pojma šta njihova deca rade na društvenim mrežama, već ih nisu naučili ničemu vezano za potencijalne opasnosti koje se iz virtuelnog sveta lako preliju u realni. A to u ovom slučaju nisu pedofili već društvena stigma, potencijalni problemi sa školskim i drugim autoritetima, mogućnost zloupotreba, ucena i sl. Neke od njih će zbog puke nepromišljenosti, tako karakteristične za te godine, ispaštati u porodici, društvu, kroz školovanje i odrastanje u sredini koja neće biti nimalo blagonaklona. Dakle, roditelji koji se boje zaskanja pedofila na ulici iz zasede trebalo bi mnogo više da se boje neograničenog poverenja koja njihova deca imaju u kontakte koje uspostavljaju preko društvenih mreža, kvazi prijatelje koji zloupotrebljavaju pristup njihovoj intimi na ovaj ili onaj način.

Naravno na površinu je još jednom isplivala i nesavršenost fejsbukovog filtriranja sadržaja, pa je tako nemoguće objaviti fotografiju obnaženih grudi kao apela na prevenciju raka dojke; ili žene, žrtve zlostavljanja, u cilju širenja svesti o tom problemu, ali ove slike (i mnogo eksplicitnije*) prolaze bez problema. O činjenici da je brisanje stranice na nekom fejsbuku nevažnom jeziku gotovo nemoguće izboksovati, ne treba ni trošiti reči.

 

 

*Istražujući nedavno jedan porodični problem, zašla sam u delove fejsbuka za koje nisam imala pojma da postoje. A ne smatram sebe nimalo naivnom i neinformisanom osobom. Čuvajte decu.

EDIT: I da tekst ne bude sasvim beskoristan ponavljam ovde link postavljen u komentarima, vodič za decu i roditelji za bezbedno ponašanje u virtuelnom svetu - KLIKNI BEZBEDNO! (hvala taso).



Komentari (129)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonimni_autor anonimni_autor 14:17 23.04.2014

Samofotografisanje

Čuo sam šta se dešava i otac sam četvoro dece od kojih je jedno sada već sedamnaestogodišnja devojka. Smatram da je pojava takvih fotografija na mrežama neminovni nastavak pranja mozga mladim generacijama od medija koji u prvi plan guraju paparaco razgoljićene slike naših navodnih selebretija. A, što se dečije pameti tiče... to ide ovako: "Ona krava iz odeljenja se slikala gola...E, baš je imala šta da pokaže... Čekaj sada da vidiš mene."To vam je ukratko to. Naravno u ovoj mojoj mini monodrami se oseća i uticaj našeg metaliteta, ali to je prokletstvo čitavog našeg regiona. Tako se od fotografia sa napućenim usnama u ogledalu kupatila došlo do prilično neumetničkih aktova.
Biljana 77 Biljana 77 14:20 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

Smatram da je pojava takvih fotografija na mrežama neminovni nastavak pranja mozga mladim generacijama od medija koji u prvi plan guraju paparaco razgoljićene slike naših navodnih selebretija

Između ostalog i to. Samo bih zamenila mesta slovima lj i l: razgolićene slike naših navodnih seljebretija.
anonimni_autor anonimni_autor 14:28 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

Biljana 77
Smatram da je pojava takvih fotografija na mrežama neminovni nastavak pranja mozga mladim generacijama od medija koji u prvi plan guraju paparaco razgoljićene slike naših navodnih selebretija

Između ostalog i to. Samo bih zamenila mesta slovima lj i l: razgolićene slike naših navodnih seljebretija.

Draga Gospođo ja sam kao što znate disleksičar i takve greške mi se podkradu i ako detaljno prokontrolišem svaki svoj tekst. Izvinite što stalno nešto pišem i pored svog problema. Andersen i Agata Kristi su bili takođe disleksičari. Imajte razumevanja.
Biljana 77 Biljana 77 14:31 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

Draga Gospođo ja sam kao što znate disleksičar i takve greške mi se podkradu i ako detaljno prokontrolišem svaki svoj tekst. Izvinite što stalno nešto pišem i pored svog problema. Andersen i Agata Kristi su bili takođe disleksičari. Imajte razumevanja.


Nema potrebe za persiranjem, a ni za uvređenošću. Nije mi bila namera ispravka puke slovne greške već igra rečima u pokušaju. Očigledno neshvaćena.
anonimni_autor anonimni_autor 14:45 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

Biljana 77
Draga Gospođo ja sam kao što znate disleksičar i takve greške mi se podkradu i ako detaljno prokontrolišem svaki svoj tekst. Izvinite što stalno nešto pišem i pored svog problema. Andersen i Agata Kristi su bili takođe disleksičari. Imajte razumevanja.


Nema potrebe za persiranjem, a ni za uvređenošću. Nije mi bila namera ispravka puke slovne greške već igra rečima u pokušaju. Očigledno neshvaćena.

Izvini... malo sam iskompleksiran sa te strane.
yugaya yugaya 20:47 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

anonimni_autor
stalno nešto pišem


I treba.

Jezik je živa materija, ponekad eto iz slovne greške nastane odlična metafora za celu jednu pojavu. Meni se mnogo sviđa ta novonastala reč seljebriti jer savršeno opisuje suštinu onoga što označava.

anonimni_autor anonimni_autor 22:08 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

yugaya
anonimni_autor
stalno nešto pišem


I treba.

Jezik je živa materija, ponekad eto iz slovne greške nastane odlična metafora za celu jednu pojavu. Meni se mnogo sviđa ta novonastala reč seljebriti jer savršeno opisuje suštinu onoga što označava.


Nisu meni problem reči nego slova. Beka stalno izostavljam pa ih naknadno ubacujem, a neke greške jednostavno ne vidim i ako ih sto puta pročitam. Ali treba se boriti sa problemom.
charlie charlie 23:48 23.04.2014

Re: Samofotografisanje

anonimni_autor
Biljana 77
Smatram da je pojava takvih fotografija na mrežama neminovni nastavak pranja mozga mladim generacijama od medija koji u prvi plan guraju paparaco razgoljićene slike naših navodnih selebretija

Između ostalog i to. Samo bih zamenila mesta slovima lj i l: razgolićene slike naših navodnih seljebretija.

Draga Gospođo ja sam kao što znate disleksičar i takve greške mi se podkradu i ako detaljno prokontrolišem svaki svoj tekst. Izvinite što stalno nešto pišem i pored svog problema. Andersen i Agata Kristi su bili takođe disleksičari. Imajte razumevanja.

Ма само напред - пишеш занимљиво !
Успут - многи који пишу синтактички прецизно, боље да и не пишу (јер не кажу ништа).
kleinemutter kleinemutter 14:24 23.04.2014

brz život

Roditelji sve duže i duže rade, malo vremena su kod kuće sa decoma a kad su kod kuće onda rade po kući i deca su uglavnom sama , neobrazovana, neupućena, neobaveštena.

Škole se bave raznim sadržajima , koje malo dodirnih tačaka imaju sa sadašnjicom. (Takav im je plan i program).

Tv i kopjuteri su moderne dadilje , igračke i NEVOLJA JE TU.

Biljana 77 Biljana 77 14:29 23.04.2014

Re: brz život

Ja stičem utisak da su roditelji te dece ili rasli u nekom stakleniku pa ne znaju gde žive ili ih baš zabole.
Jukie Jukie 15:18 23.04.2014

Re: brz život

Mislim da je većina roditelja kroz istoriju dugo radila i malo vremena provodila sa decom starijom od predškolskog uzrasta, pogotovo jer su imali desetoro dece pa se brineš o troje-četvoro najmanjih u pelenama a oni stariji vitlaju kako umeju, ako ih ne nateraš da idu u nadnicu da zarade pare da se prehranjuje ostatak porodice.
Biljana 77 Biljana 77 15:22 23.04.2014

Re: brz život

pogotovo jer su imali desetoro dece pa se brineš o troje-četvoro najmanjih u pelenama a oni stariji vitlaju kako umeju, ako ih ne nateraš da idu u nadnicu da zarade pare da se prehranjuje ostatak porodice.


Asocijacija. A zanimljiva priča. Iako je potpuni trol. No, ko će ako ja neću.
hajkula1 hajkula1 19:07 23.04.2014

Re: brz život

Jukie
Mislim da je većina roditelja kroz istoriju dugo radila i malo vremena provodila sa decom starijom od predškolskog uzrasta, pogotovo jer su imali desetoro dece pa se brineš o troje-četvoro najmanjih u pelenama a oni stariji vitlaju kako umeju, ako ih ne nateraš da idu u nadnicu da zarade pare da se prehranjuje ostatak porodice.



Nije baš tako. Deca su bila okružena dekama, bakama, strinama, ujacima... drugim rođacima, komšijama... Svi su imali neka zaduženja (i deca) ali je uvek neko bio u blizini od starijih.
tetkino tetkino 14:32 23.04.2014

Rešenje

Svojevremeno se britanska policija suočila sa sličnom pojavom.
Devojčice koje same sebe slikaju i stavljaju na sajtove raznorazne.

Ovo čitah iz novina i poodavno, tako da se izvinjavam ako grešim, ali mislim da je njihovo rešenje da tuže maloletnika, tačnije roditelja, pošto maloletnik ne može da odgovara.

Ceo paket - kazna, pojačane mere nadzora, savetovanje i sl. Pa ko voli nek izvoli.

Kod nas se deci daju ogromna "prava", ali uz ta "prava" ne idu nikakve obaveze ili odgovornost. Prvo i osnovno pravo je da svako nauči da za svoje postupke snosi posledice - i dok to ne osete i roditelji i deca, neće se smiriti.
mlekac mlekac 14:32 23.04.2014

Stvar vaspitanja

Pre svega.
Tačno, uvek postoji logika "Ako može on/ona što ne bih i ja?", ali, osnovna dužnost roditelja je da NA VREME nauči dete da ne podleže takvim pritiscima.

Međutim, ako roditelji, ne daj Bože, spadaju u ne tako malu grupu onih koji najviše na svetu vole da zaviruju u tuđ tanjir, ako mame obavezno moraju da se "takmiče" sa komšinicom u oblačenju, a tata sa svojom ekipom u tome ko ima bolja kola, onda nije ni čudo što se deca takmiče u tome ko će okačiti provokativniju sliku na FB.

Dodajmo tome i skoro epsku IT nepismenost starijih generacija i eto nam problema. Ogromnog.

Žao mi je te devojke, sigrno nikome nije prijatno da mu fotografije (kakve god bile) završe kao viralne na net-u, ali, definitivno, nisu je na vreme naučili šta ne bi trebalo da se radi.
Biljana 77 Biljana 77 14:34 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Žao mi je te devojke

Devojka nije jedna. Ima ih stotine.
mlekac mlekac 14:38 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
Žao mi je te devojke

Devojka nije jedna. Ima ih stotine.

U tom slučaju, žao mi je tih devojAKA.

Jedna ili stotine - priča je ista.

Neko je, negde, hteo da bude originalan, nekoliko budala se primilo, a onda su počeli i ostali jer to je TREND.

Kao i oni selfiji posle seksa. Zašto bi ikog normalnog zanimalo kad je ko imao seks, a nekmoli kako izgleda odmah posle njega????
Biljana 77 Biljana 77 14:48 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Jedna ili stotine - priča je ista.

Meni je samo nejasno da u celoj priči rodtelji apsolutno ne uviđaju šta je ključni problem i gde je opasnost koja preti. A mediji terciraju sa idiotskim naslovnim stranama sa kojih iskaču pedofili. Koji su inače, mnogo perfidniji predatori, i nikad se neće autovati (sic!) tek tako po nekim FB stranicama. I problem se kao i obično prebacuje na sasvim pogrešan kolosek ne bi li pučanstvo komentarisalo u što većem broju -kurva li je, nije kurva...
anonimni_autor anonimni_autor 14:55 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

mlekac
Pre svega.
Tačno, uvek postoji logika "Ako može on/ona što ne bih i ja?", ali, osnovna dužnost roditelja je da NA VREME nauči dete da ne podleže takvim pritiscima.

Međutim, ako roditelji, ne daj Bože, spadaju u ne tako malu grupu onih koji najviše na svetu vole da zaviruju u tuđ tanjir, ako mame obavezno moraju da se "takmiče" sa komšinicom u oblačenju, a tata sa svojom ekipom u tome ko ima bolja kola, onda nije ni čudo što se deca takmiče u tome ko će okačiti provokativniju sliku na FB.

Dodajmo tome i skoro epsku IT nepismenost starijih generacija i eto nam problema. Ogromnog.

Žao mi je te devojke, sigrno nikome nije prijatno da mu fotografije (kakve god bile) završe kao viralne na net-u, ali, definitivno, nisu je na vreme naučili šta ne bi trebalo da se radi.

Mlekac, ti zaboravljaš da taj takmičarski duh dolazi kroz zapadnu kinematografiju i takozvane tinajdžerske filmove. Tamo se svet deli na dobitnike i gubitnike. Normalno je da će pubertetlije učiniti sve da postanu dobitnici. Tamo se u tom cilju odaju kriminalu ubistvima pa čak i crnoj magiji. Kakvu poruku naša deca izvlače iz toga?
mlekac mlekac 15:04 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

anonimni_autor
mlekac
Pre svega.
Tačno, uvek postoji logika "Ako može on/ona što ne bih i ja?", ali, osnovna dužnost roditelja je da NA VREME nauči dete da ne podleže takvim pritiscima.

Međutim, ako roditelji, ne daj Bože, spadaju u ne tako malu grupu onih koji najviše na svetu vole da zaviruju u tuđ tanjir, ako mame obavezno moraju da se "takmiče" sa komšinicom u oblačenju, a tata sa svojom ekipom u tome ko ima bolja kola, onda nije ni čudo što se deca takmiče u tome ko će okačiti provokativniju sliku na FB.

Dodajmo tome i skoro epsku IT nepismenost starijih generacija i eto nam problema. Ogromnog.

Žao mi je te devojke, sigrno nikome nije prijatno da mu fotografije (kakve god bile) završe kao viralne na net-u, ali, definitivno, nisu je na vreme naučili šta ne bi trebalo da se radi.

Mlekac, ti zaboravljaš da taj takmičarski duh dolazi kroz zapadnu kinematografiju i takozvane tinajdžerske filmove. Tamo se svet deli na dobitnike i gubitnike. Normalno je da će pubertetlije učiniti sve da postanu dobitnici. Tamo se u tom cilju odaju kriminalu ubistvima pa čak i crnoj magiji. Kakvu poruku naša deca izvlače iz toga?


Ajde da ovu raspravu ti i ja nastavimo kad se vrnem doma? Mislim, Bilja je sjajna domaćica, ali, stvarno nema smisla da joj uzurpiramo blog.

Biljo,
Biljana 77 Biljana 77 15:04 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

taj takmičarski duh dolazi kroz zapadnu kinematografiju i takozvane tinajdžerske filmove. Tamo se svet deli na dobitnike i gubitnike. Normalno je da će pubertetlije učiniti sve da postanu dobitnici. Tamo se u tom cilju odaju kriminalu ubistvima pa čak i crnoj magiji. Kakvu poruku naša deca izvlače iz toga?

Ovo je vrlo diskutabilno. Svet se inače tako deli odvajkada i nijedno društvo nije bilo imuno na to. Što je manje uređeno i civilizovano značaj toga "biti pobednik" je veći.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:06 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

problem se kao i obično prebacuje na sasvim pogrešan kolosek

upravo!
rekao bih i da je ovde problem mnogo dublji
i da se verovatno kreće u onom pravcu
, kuda je i čitav svet krenuo,
do đavola; aliii
to ipak prebacuje
moj kapacitet i zato ću pustiti pesmu i čitati komentare u tišini
(samodestrukcija ipak nije my cup of tea)



Biljana 77 Biljana 77 15:11 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

@hauzer

muzika je uvek dobra.
čak i kad je asocijacija totalno bezrazložna.
kao ova moja.



anonimni_autor anonimni_autor 15:12 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
taj takmičarski duh dolazi kroz zapadnu kinematografiju i takozvane tinajdžerske filmove. Tamo se svet deli na dobitnike i gubitnike. Normalno je da će pubertetlije učiniti sve da postanu dobitnici. Tamo se u tom cilju odaju kriminalu ubistvima pa čak i crnoj magiji. Kakvu poruku naša deca izvlače iz toga?

Ovo je vrlo diskutabilno. Svet se inače tako deli odvajkada i nijedno društvo nije bilo imuno na to. Što je manje uređeno i civilizovano značaj toga "biti pobednik" je veći.

Onda su sudeći po Holivudu američki koledži najnecivilizovanija mesta na svetu. A to je zasigurno pogrešan model.
Biljana 77 Biljana 77 15:14 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

sudeći po Holivudu


Šta smo naučili iz američkih filmova:

Svako može bezbedno da prizemlji avion, ako mu neko iz
kontrolnog tornja daje upustva.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Detektiv može da reši slučaj samo ako je
suspendovan sa dužnosti.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Tokom policijskih istraga neophodno je da se
poseti striptiz-klub.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Opasno je obijati kuću ako je dete samo u njoj.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Auto uvek upali iz prve, osim ako je monstrum baš blizu.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ako su same u kući, žene treba da istraže svaki neobičan zvuk
u najoskudnijem vešu.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Jedna šibica dovoljna je da osvetli sobu bilo
koje veličine.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kuhinje često nemaju prekidače za svetlo. Kad u nju ulaziš noću, treba
samo da otvoriš vrata frizidera i koristiš njegovo svetlo.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Pod vodom, ronjenjem na dah, možeš ostati koliko god je potrebno,
pogotovo ako nisi neki od sporednih glumaca.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ako vidiš veliko staklo, neko će verovatno proleteti kroz njega.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Svaka brava može brzo da se otvori kreditnom
karticom ili spajalicom.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Televizijske dnevne vesti obično sadrže priču
koja pogađa.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Jedan čovek koji puca u 20 ljudi ima više
šanse da ih ubije, nego 20 ljudi koji pucaju u jednog čoveka.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Nije bitno ako si višestruko nadjačan u borbi
borilačkim vestinama - tvoji
neprijatelji čekaće strpljivo da te napadnu 1 na 1,
preteći plešući naokolo sve dok
ne oboriš njihove prethodnike.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Muškarac ne pokazuje znakove bola dok
prima udarce, ali se trese dok žena pokušava da
očisti njegove rane.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Policajcima se uvek dodeljuju partneri koji su
njihova potpuna suprotnost.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Pošteni i radni policajci bivaju
upucani tri dana pre penzije.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Automobili koji se sudare gotovo uvek
eksplodiraju.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Pri vožnji niz potpuno ravan put
neophodno je povremeno energično okrenuti volan levo-desno.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Uvek je moguće da parkiraš neposredno ispred zgrade
koju posećuješ.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Šef policije uvek suspenduje glavnog
detektiva ili mu daje 48 sati da završi posao.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ajfelov toranj može se videti s bilo kog
prozora u Parizu.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ventilacijski sistem bilo koje zgrade savršeno je mesto za skrivanje.
Niko nikada neće ni pomisliti da te u njemu traži i možeš bez većih teškoća da
ideš do bilo kog dela zgrade.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kada se suočiš sa zlim međunarodnim teroristom,
sarkazam i duhovitost su tvoje najbolje oružje.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Električna ograda dovoljno moćna da ubije
dinosaurusa ne izaziva trajne posledice kod
osmogodisnjeg deteta.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kada plaćas taksi, ne moraš da gledaš u novčanik
dok vadiš novčanicu - samo zgrabi jednu
nasumice i daj je. To je uvek dovoljan iznos.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Skidanje do pojasa može muskarca da učini neranjivim
za metke.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ako treba ponovo da napuniš oruzje, uvek
imaš dovoljno municije.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ako odlučiš da plešeš na ulici, svako na koga
naiđeš znaće korake.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Osoba onesvešćena udarcem u
glavu nikad ne pretrpi potres mozga.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kad voziš auto, normalno je da gledaš - ne put, već osobu koja sedi
pored ili na zadnjem sedištu.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Na kompjuterskom ekranu nikada se ne vidi kursor,
nego samo: "Enter Password Now".
--------------------------------------------------------------------------------------------
Preživećeš bilo koju bitku u bilo kom ratu,
osim ako ne napraviš grešku i pokažeš nekome
fotografiju tvoje voljene.
--------------------------------------------------------------------------------------------
U Americi se niko ne vozi podzemnom - osim kad beži od nekoga.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kad film počne idilično,
spemi se za horor, kad kažu "čuvaj se", onda ga je ugasio.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Kad se ujutru probudiš prvo idi do frižidera,
izvadi mleko u tetrapaku i nalivaj se.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ako se avion sruši na pustom ostrvu, jedina preživela devojka je
ujedno i najlepša devojka iz aviona.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Jednom nanesen ruž za usne nikada se neće razmazati - čak iako se roni u moru.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Žene svakog jutra spremaju jaja, slaninu i kolačiće za porodicu
- iako oni nikada nemaju vremena da ih pojedu.

(fala milisave, )
cassiopeia cassiopeia 15:35 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

anonimni_autor
taj takmičarski duh dolazi kroz zapadnu kinematografiju i takozvane tinajdžerske filmove. Tamo se svet deli na dobitnike i gubitnike. Normalno je da će pubertetlije učiniti sve da postanu dobitnici. Tamo se u tom cilju odaju kriminalu ubistvima pa čak i crnoj magiji. Kakvu poruku naša deca izvlače iz toga?


Biljana 77

Ovo je vrlo diskutabilno. Svet se inače tako deli odvajkada i nijedno društvo nije bilo imuno na to. Što je manje uređeno i civilizovano značaj toga "biti pobednik" je veći.


Ulaskom u pubertet svako dete, ma gde raslo, ima prirodnu težnju da se odvoji od roditeljskog uticaja i prikloni se svom "stadu" , vršnjačkoj grupi. Biti autonomna ličnost i izgraditi sebe nezavisno od uticaja roditelja prosto nameće priklanjanje vršnjacima. Njihov način oblačenja, način razmišljanja i ponašanja postaju daleko značajniji nego roditeljski uticaj. E sad, ne možemo decu držati pod staklenim zvonom ali možemo do tog istog puberteta izgraditi odnos poverenja i poštovanja i svojim ponašanjem, podvlačim ponašanjem a ne praznom pričom, postaviti temelje jedne odgovorne osobe, odgovorne prema sebi i spremne da snosi posledice svojih dela. U kući imam jednu jedanaestogodišnjakinju sa kojom pričam na temu internet zamki, virtuelnih mreža i prebrojavanja lajkova. Oni samo kopiraju jedni druge bez razmišljanja o posledicama, a mnoge ni ne znaju, većinu njih, e zato im je potreban neko ko će ih uputiti. Meni se cela priča svodi na izgradnju samopoštovanja kod dece, da budu svesna svoje vrednosti same po sebi a ne da se vrednuju po tome ko ima više patika, lajkova na instagramu...
I da, apsolutni sam protivnik fb-a za mlađe od 14-15 godina. Svesna sam da je na taj način neću zaštiti ali isto tako mislim da današnje generacije digitalnog doba trpe uticaj digitalnog okruženja i njihovi mozgovi su na drugačiji način stimulisani i pod drugačijim uticajem se razvijaju. Jedna sjajna knjiga govori upravo o digitalnom jazu između dece i roditelja.


Kako digitalna civilizacija oblikuje mozgove naše deceAutori: Geri Smol, Gigi Vorgan
Prevod sa engleskog: Marija Harmat

KAKO POSTAVITI “DIGITALNE GRANICE” DECI?

KAKO REHABILITOVATI ONE KOJI SU VEĆ OTIŠLI PREDALEKO?

• Šta odrasli čiji je mozak formiran u vreme kada nije postojalo digitalno okruženje treba da znaju o moćnom uticaju digitalnog sveta na mozgove naše dece?
• Da bi se dečji mozak razvijao, mora biti stimulisan. Kako digitalno okruženje – komjuterske igrice, internet, filmovi i muzika – utiču na formiranje neuroloških struktura u mozgovima naše dece?
• Zašto je lako postati zavisan od igrica, društvenog umrežavanja, kockanja, onlajn pornografije, kupovanja…?

Ova knjiga je putokaz za prevazilaženje digitalnog jaza između dece i roditelja.
anonimni_autor anonimni_autor 15:36 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Odlično, ma da ni to nije kompletan spisak holivudskih gluposti, ali taj bolesni hipertakmičarski duh su na žalost uspeli da prenesu našoj deci. Mislim da nije dobro počinjati život sa makijevalističkim pristupom. Možda nisam u pravu, ali mi se taj uspeh po svaku cenu ni malo ne sviđa. Upravo gledamo kakvi su rezultati kulta popularnosti po svaku cenu.
Biljana 77 Biljana 77 15:39 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biti autonomna ličnost i izgraditi sebe nezavisno od uticaja roditelja prosto nameće priklanjanje vršnjacima. Njihov način oblačenja, način razmišljanja i ponašanja postaju daleko značajniji nego roditeljski uticaj. E sad, ne možemo decu držati pod staklenim zvonom ali možemo do tog istog puberteta izgraditi odnos poverenja i poštovanja i svojim ponašanjem, podvlačim ponašanjem a ne praznom pričom, postaviti temelje jedne odgovorne osobe, odgovorne prema sebi i spremne da snosi posledice svojih dela.



Jedan divan Ivanin tekst.
Biljana 77 Biljana 77 15:40 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

ali taj bolesni hipertakmičarski duh su na žalost uspeli da prenesu našoj deci

Ja mislim da ti grešiš u tom traženju uzroka tamo daleko. Uzrok je u ljudskoj prirodi, takvoj kakva je.
cassiopeia cassiopeia 15:46 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Jedan divan Ivanin tekst.


Ivanine tekstove trebalo bi sačuvati i čitati kao priručnike
milisav68 milisav68 15:53 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77

(fala milisave, )

To ja pokupio sa drugog bloga, a okačio Tasa.
gavrilo gavrilo 16:51 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
ali taj bolesni hipertakmičarski duh su na žalost uspeli da prenesu našoj deci

Ja mislim da ti grešiš u tom traženju uzroka tamo daleko. Uzrok je u ljudskoj prirodi, takvoj kakva je.




_________

uglavnom sve je vec receno kroz blog i komentare
dodacu jos nesto
meni u ovakvim stvarima uvek zasmeta i nesto o cemu se zapravo ni ne govori

eto recimo ove devojcice su stavljene na stub srama
njima sude ne samo decaci vec i odrasli
slicne fotografije prave i decaci, vrsnjaci ovih devojcica

nekako mi se cini da te decake mi odrasli navodimo da ne postuju zene
mi im govorimo gde je zenama mesto od malih nogu, kakve moraju biti da bi valjale
skoro da ne postoji muskarac koji nije izgovorio rec kurva u svom zivotu
a ja ne znam ni jednu zenu koja je izgovorila kurvar

ne znam koliko sam dobro objasnio ovo, nadam se da jesam
tasadebeli tasadebeli 17:30 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

gavrilo

skoro da ne postoji muskarac koji nije izgovorio rec kurva u svom zivotu
a ja ne znam ni jednu zenu koja je izgovorila kurvar


Да си се раније јавио, упознао бих те ја са мојом кевом, па би то чуо од ње...

Шалу на страну, у праву си за ово што си рекао... Клинци копирају модел који виде... Зато ће обавезно клинац који добија силне батине у кући касније и сам бити агресиван, онај којег у кући садистички понижавају и сам ће касније имати такве иступе, онај који гледа оца како туче мајку вероватно ће и сам касније исто тако поступати са свим женама у свом животу... Али...

То о чему ти причаш само делимично решава горући проблем. На овом свету увек ће постојати различити људи, па и овакви који ће искористити ситуацију као што је ова. Дакле, тиме што ћемо ми научити њих деветоро да поштују жене уопште не значи да им онај десети по реду неће нанети неко зло.

Па погледај само ове назови новинаре, ове из таблоида, од којих је Ивана и почела овај блог. А то су, вероватно, све неки пристојни људи у свом окружењу. Али за лову, они су спремни да туђем детету ураде оно због чега би вероватно неког убили када би то урадио њиховој деци.

Смисао је у томе да ми своју децу научимо како да се сачувају у таквом свету у којем ће вазда бити различитих људи као што их има сада и као што их је одувек било.

Зато то о чему ти говориш не сме да буде никакво оправдање за родитеље било мушке било женске деце да не треба да воде рачуна о томе с ким то њихово дете комуницира преко интернета, како, на који начин, а све тражећи за себе изговор у чувеном "немам времена, радим".

Па за кога онда треба да имају времена него за своју децу?

И не мора то да буде много времена које проводе са својом децом. Јасно је да данашњи човек овог цивилизацијског и културног круга у којем ми живимо има све мање времена јер себи свакодневно намеће све већи број лажних потреба за поседовањем разноразних ствари, па због тога све више времена ради да би себи и својима обезбедио то што је у глави испројектовано као "неопходно".

Али зато, ако већ родитељи проводе све мање времена са сопственом децом, онда нека то време буде квалитетно.

Најлакше је купити телевизор и компјутер, убацити их у дечју собу, гурнути дете унутра и онда мама и тата могу да се позабаве само својим потребама...
gavrilo gavrilo 17:56 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

tasadebeli
gavrilo

skoro da ne postoji muskarac koji nije izgovorio rec kurva u svom zivotu
a ja ne znam ni jednu zenu koja je izgovorila kurvar


Да си се раније јавио, упознао бих те ја са мојом кевом, па би то чуо од ње...

Шалу на страну, у праву си за ово што си рекао... Клинци копирају модел који виде... Зато ће обавезно клинац који добија силне батине у кући касније и сам бити агресиван, онај којег у кући садистички понижавају и сам ће касније имати такве иступе, онај који гледа оца како туче мајку вероватно ће и сам касније исто тако поступати са свим женама у свом животу... Али...


ja misim da to nije pravilo i da gresis
svakako je traumaticno gledati kako ti rodjeni otac bije rodjenu majku
ali najveca opasnost po dete lezi u izgovoru oca zasto je to uradio
eto bas ovaj slucaj sa ovim devojcicama
one su k... zato sto...
meni se tu krije velika opasnost

tasadebeli

Зато то о чему ти говориш не сме да буде никакво оправдање за родитеље било мушке било женске деце да не треба да воде рачуна о томе с ким то њихово дете комуницира преко интернета, како, на који начин, а све тражећи за себе изговор у чувеном "немам времена, радим".

Па за кога онда треба да имају времена него за своју децу?


nisam to napisao da bih pravdao roditelje, samo sam eto zakljucio da postoji i taj problem koji je ocigledan i u ovom slucaju.

Roditelji svakako trebaju da vise vode racuna o svojoj deci
medjutim to ni malo nije jednostavno u vremenu u kojem zivimo

Roditelj bi trebao da bude uzor svom detetu a kako da bude to kada ni sam ne veruje u sebe.
Vecina roditelja je nezadovoljna sobom, krpi kraj sa krajem, nema reseno stambeno pitanje, ima ili nema posao, slabo placen, njegova porodica je daleko od onoga sto je on zamislio da ce biti.
Dete sve to vidi i trazice uzor drugde.
U osobama koje odaju utisak nekog licnog zadovoljstva.
Koje imaju sve ono sto njihov roditelj nema.
Uglavnom to je zamka za dete.
Sve te devojcice o kojima ovde govorimo su upale u zamku.

Sto kaze pocetak ovog bloga, ne znam resenje nisam pametan.
Out of Beirut Out of Beirut 18:00 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

skoro da ne postoji muskarac koji nije izgovorio rec kurva u svom zivotu
a ja ne znam ni jednu zenu koja je izgovorila kurvar


То је биолошки одређено, и то отприлике овако: код женске особе се цене младост, нетакнутост и верност, код мушкарца снага, напор и сношење ризика. Отуд ће се на сав глас говорити о пожељној бројчаној равноправности жена с мушкарцима на овом или оном удобном месту, али никада међу чистачима улица, рударима или у ратним акцијама. Скоро да не постоји ауторитет који неће рећи нешто забринуто ако је међу факултетским дипломцима жена мање него мушкараца, али нико неће рећи ништа ако је мушкараца тих којих је мање.
ecce-florian ecce-florian 18:24 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja


@mlekac
Kao i oni selfiji posle seksa. Zašto bi ikog normalnog zanimalo kad je ko imao seks, a nekmoli kako izgleda odmah posle njega????


imaš neki link?

Ako ništa barem je sigurno, ko knjige.






anonimni_autor anonimni_autor 20:06 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
ali taj bolesni hipertakmičarski duh su na žalost uspeli da prenesu našoj deci

Ja mislim da ti grešiš u tom traženju uzroka tamo daleko. Uzrok je u ljudskoj prirodi, takvoj kakva je.

Ludsku prirodu ne možeš izmeniti. Ako joj postaviš neke stroge zabrane ona se uvek nekako izvuče ko tarana iz lonca.Ovo je jedno mnogo dublje pitanje od teme ovog bloga
tasadebeli tasadebeli 20:41 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

gavrilo

svakako je traumaticno gledati kako ti rodjeni otac bije rodjenu majku
ali najveca opasnost po dete lezi u izgovoru oca zasto je to uradio


А ти мислиш да може да се преваспита сваки појединачни отац? Или мајка?

Тешко, Гаврило, тешко... Свет у којем живимо није такав... Док се сви они преваспитају, колико још деце успут, као колатерална штета, треба да се истрауматизује?

ja misim da to nije pravilo i da gresis


Говорим ти то из личног искуства у раду са децом које траје скоро четврт века.

Када год неко дете почне да се понаша... хм... па најприближније речено, другачије него до тада у школи, знам да је иза тога неки проблем у кући. А према врсти понашања већ могу да одредим, скоро, и какав је проблем. Када позовемо родитеље на разговор, у 90% случајева испостави се да су моје слутње ишле у правом смеру.

Ето, за тих 90% то о чему смо говорили ипак јесте правило. Волео бих када би ти био много више у праву од ових 10% изузетака од правила које ја видим у школи, односно када би то моје тужно правило имало много више изузетака.

((Ситни знаци клинце често одају више него него они крупни као што је отворено насиље.

Рецимо, девојчица чији је отац почео страховито да се опија баш када је дете стигло до пубертета и да пред дететом бије мајку што до тада никада није радио...

До седмог разреда (13 година) Александра је била једно врло сталожено дете, просечних оцена, али увек са осмехом на лицу и ведре нарави. А онда је почео хаос у њеном животу. Да нешто грозно није у добро у кући схватио сам када је та, у том моменту тринаестогодишњакиња, из своје сада већ глумљене безбрижности, почињала страховито нервозно, потпуно несвесно, да лупка ногом о под сваки пут када би се поменула њена кућа и мама и тата... Ту је мени почела да се пали црвена лампица и онда сам звао у помоћ школског психолога и педагога, уследио је читав низ разговора и са дететом и са родитељима и клупко је почело да се одмотава.

Такви ситни знаци најчешће су мени први аларм за нешто у кући што их узнемирује. А замисли шта тек да помислим када неко од њих свакога дана измлати пола одељења из чиста мира јер му је тако дошло. То одмах тумачим тако да, у ствари, њега мученика млате у кући до бесвести. И скоро увек будем у праву.

И у том контексту дајем ти потпуно за право. Све то, у ствари, код деце никада није дошло само од себе...)

И у овоме се слажемо потпуно:

Sto kaze pocetak ovog bloga, ne znam resenje nisam pametan.


Зато Иванин уводни текст и има оно на крају:

Istražujući nedavno jedan porodični problem, zašla sam u delove fejsbuka za koje nisam imala pojma da postoje. A ne smatram sebe nimalo naivnom i neinformisanom osobom. Čuvajte decu.
yugaya yugaya 21:09 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
Žao mi je te devojke

Devojka nije jedna. Ima ih stotine.


I da je jedna, i da ih ima stotine, i da su im majke sve greota vazduha od ignorancije pristajanjem da morališemo nad njima pristajemo i da im se natura krivica za sve što im zato što su se tako slikale i ponašale "sleduje".

A onda taj stav samo malo ozvaničiš i dobiješ ovo:



(Udžbenik Kriminalistika, Pravni fakultet u Kragujevcu, izdanje iz 2004.)
hajkula1 hajkula1 21:33 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
ali taj bolesni hipertakmičarski duh su na žalost uspeli da prenesu našoj deci

Ja mislim da ti grešiš u tom traženju uzroka tamo daleko. Uzrok je u ljudskoj prirodi, takvoj kakva je.


Ljudska priroda. Čak i kada propagira naopake uzore, kada provocira izlive oduševljenja nečim čega se treba stideti.
Neki američki filmovi imaju verziju za njihovu zemlju i za Evropu i ostale. Oni namenjeni njihovoj zemlji nemaju neke scene sexa koje sadrži film za druga tržišta.
U Americi se sexi časopisi prodaju u tamnim kesama, odnosno, naslovnice sa golotinjom nisu u izlogu trafika.
Tako je američki biti individualac (emotivni sebičnjak, konzument...). Ali svaki predsednik, poznate ličnosti kada dobiju neko priznanje... zahvaljuju se na podršci svojoj suptruzi-suprugu, deci, roditeljima, zahvaljuju se porodici.
Dvoličnost.
Samo što ovaj drugi deo, važnost porodice mi odavde slabo primećujemo.
I onda ovde kod nas, nastavljaju propagandu individualizacije i konzumiranja a zaboravljaju porodične vrednosti. Ako neko pomene, on je zaostao.


Velike propuste vidim kod roditelja. Često baš oni povlađuju deci (pomešali sa podrškom). Ljudska priroda.


mlekac mlekac 22:06 23.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

ecce-florian

@mlekac
Kao i oni selfiji posle seksa. Zašto bi ikog normalnog zanimalo kad je ko imao seks, a nekmoli kako izgleda odmah posle njega????


imaš neki link?

Ako ništa barem je sigurno, ko knjige.










Ma naletela pre neki dan na netu na neku priču o Bekamu, pa tamo pisalo da je to sad najnoviji trend!
hajkula1 hajkula1 08:20 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

mlekac
ecce-florian

@mlekac
Kao i oni selfiji posle seksa. Zašto bi ikog normalnog zanimalo kad je ko imao seks, a nekmoli kako izgleda odmah posle njega????


imaš neki link?

Ako ništa barem je sigurno, ko knjige.




Ma naletela pre neki dan na netu na neku priču o Bekamu, pa tamo pisalo da je to sad najnoviji trend!



Nemoj tako daleko da tražiš

Čitam naslov na jednom hrvatskom sajtu - Seksi zastupnica srpskog parlamenta zapalila fejsbuk (svojim golišavim fotografijama).
Ima toga i-ha.
Biljana 77 Biljana 77 09:02 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

I da je jedna, i da ih ima stotine, i da su im majke sve greota vazduha od ignorancije pristajanjem da morališemo nad njima pristajemo i da im se natura krivica za sve što im zato što su se tako slikale i ponašale "sleduje".

Nije mi apsolutno bila namera da morališem, ako se ne mene i odnosilo. Meni u celoj priči najviše smeta što se priča sa jednog nivoa koji je već sam po sebi strašan - vršnjačko nasilje, mizoginija, zloupotreba privatnosti (i sve posledice toga) banalnim medijskim tekstovima prenosi na jedan sasvim drugi nivo na kojem mu nema mesta, a samo daje šlagvort da se priča (komentari po medijima) o jadnoj deci žrtvama pedofila koji iskaču iz žbunja ili da komentatori verbalno iživljavaju svoju agresiju i/ili seksualne fantazije. Kroz takve tekstove i žrtve i nasilinici identifikuju se na sasvim pogrešan način što neće dovesti ni do kakavog rešenja. Za pedofiliju nikoga neće goniti jer nema osnova, deca neće shvatiti koju odgvornost (i opasnost) nosi iznošenje svoje intime u javnost, a u magli će ostatati pravi problemi koje je ova priča izvukla na videlo.
Ono što je zastrašujuće a čega ja mislim da roditelji nisu nimalo svesni jeste da FB ordinira gomila svodnika, agencija za prostituciju i sl. koje devojčica od 16-17 godina nema šanse da bi prepoznala kao takve. Takođe postoji gomila stranica sa najeksplicitnijim verbalnim, a bogami i vizuelnim, pornografskim sadržajem. Deca vrlo lako mogu da postanu žrtve ogavnih ucena prostim preuzimanjem fotografija koje nepromišljeno postave. Roditelji su mahom potpuno nesvesni i nepismeni.
Biljana 77 Biljana 77 09:05 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Udžbenik Kriminalistika, Pravni fakultet u Kragujevcu, izdanje iz 2004.


Je ovo neka sprdnja sa razumom? Kako onda postoji i da li za njih uopšte postoji kategorija silovanja u braku - misi'm kad se već nepromišljeno udala...
mariopan mariopan 09:05 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Ono što je zastrašujuće a čega ja mislim da roditelji nisu nimalo svesni jeste da FB ordinira gomila svodnika, agencija za prostituciju i sl. koje devojčica od 16-17 godina nema šanse da bi prepoznala kao takve. Takođe postoji gomila stranica sa najeksplicitnijim verbalnim, a bogami i vizuelnim, pornografskim sadržajem. Deca vrlo lako mogu da postanu žrtve ogavnih ucena prostim preuzimanjem fotografija koje nepromišljeno postave. Roditelji su mahom potpuno nesvesni i nepismeni.

Da, ovo je najstrašnije.
Deci je u ruke data igračka koja ih može progutati svakog časa, a oni toga nisu svesni, niti su toga svesni roditelji.
yugaya yugaya 09:12 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Не није било на тебе директно него на оно што и мени највише смета:

... daje se šlagvort da se komentatori verbalno iživljavaju.

Kroz takve tekstove i žrtve i nasilinici identifikuju se na sasvim pogrešan način što neće dovesti ni do kakavog rešenja.
yugaya yugaya 09:19 24.04.2014

Re: прекратка ти сукња

Biljana 77
Udžbenik Kriminalistika, Pravni fakultet u Kragujevcu, izdanje iz 2004.


Je ovo neka sprdnja sa razumom? Kako onda postoji i da li za njih uopšte postoji kategorija silovanja u braku - misi'm kad se već nepromišljeno udala...



То је следећи ниво, и много, много опасније него цела ова фрка. Док се јавност замајава опасним "педофилским" групама које краду и посматрају слике малолетних "дроља", полицајце који ће се бавити стварним силовањима стварних малолетница обучавамо да жртве посматрају исто тако.
tadejus tadejus 09:20 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

mariopan
Ono što je zastrašujuće a čega ja mislim da roditelji nisu nimalo svesni jeste da FB ordinira gomila svodnika, agencija za prostituciju i sl. koje devojčica od 16-17 godina nema šanse da bi prepoznala kao takve. Takođe postoji gomila stranica sa najeksplicitnijim verbalnim, a bogami i vizuelnim, pornografskim sadržajem. Deca vrlo lako mogu da postanu žrtve ogavnih ucena prostim preuzimanjem fotografija koje nepromišljeno postave. Roditelji su mahom potpuno nesvesni i nepismeni.

Da, ovo je najstrašnije.Deci je u ruke data igračka koja ih može progutati svakog časa, a oni toga nisu svesni, niti su toga svesni roditelji.


ja vas ništa ne razumijem
ispade da je facebook izmislio prostituciju i svodništvo pride
svega toga nije bilo dok se taj zukerberg nije dosjetio da lijepi sličice online
vi kao da ste 16 imale prije dva vijeka
pa se ne sjećate kako izgleda kad se zatelebaš u tog i tog pa bi baš baš da privučeš pažnju..
neko to uvijek posmatra iz prikrajka
dal sad ta curica od 16 to ne zna i ne razumije...
koliko se ja sjećam, ne
zna ona to i razumije odlično sa svojih 16, ali nekima se učini da i nije tako loša ideja u poređenju s onim što čeka kod kuće..
neke se preračunaju

dal sad hoću reći da je naše novinarstvo super? ne, no nije li to malo prežvakana tema..
dal bi bilo zgodno da su roditelji malo internet pismeniji? pa bilo bi, u štočemu bi mogli biti malo pismeniji.. no to neće ni lako ni brzo pa bi za početak bilo dobro da se problemi sagledaju i razumiju..
a što nisam sigurna da se na ovoj temi dešava
ne bih se puno iznenadila da se po školama sad takmiče ko će se na toj stranici naći a ko ne..
a vi udarile da lamentirate nad sirotom nedužnom djecom
Biljana 77 Biljana 77 09:26 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Najveća je muka što oko ovakve stranice: Najljepše cure iz srednjih škola (i desetina sličnih) ni devojke čije su slike postavljene, ni roditelji, ne bi digli frku, ne bi ni pomislili da im je dete ugroženo. A jednako je raj za pedofile. Komentari uglavnom nisu uvredljivi, ali su zato eksplicitni do krajnih granica. A koliko vidim posetioci i komentatori su i starija gospoda.
Razlika je samo u naslovu. Ali ljudi ovde uglavnom samo naslove i čitaju.
Biljana 77 Biljana 77 09:38 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

tadejus

Pitala sam koliko će ti trebati da se javiš baš sa ovakvim komentarom. Volim tu tvoju potrebu da podvučeš kako ti potpuno razumeš potrebe i okolonosti savremenog doba i života i sve, ali baš sve ti je kul, razumljivo i jasno. A mi ostali smo, hm..

dal sad hoću reći da je naše novinarstvo super? ne, no nije li to malo prežvakana tema..
dal bi bilo zgodno da su roditelji malo internet pismeniji? pa bilo bi, u štočemu bi mogli biti malo pismeniji.. no to neće ni lako ni brzo pa bi za početak bilo dobro da se problemi sagledaju i razumiju...
a što nisam sigurna da se na ovoj temi dešava

Da l' bi bilo zgodno ako misliš da je tema prežvakana, a njenim prežvakavanjem ovde se ne doprinosi bla, bla...da je zaobiđeš? Ili misliš da je tvoj doprinos ključan?

I da oduvek je bilo svodnika i prostitucije. Nekad, pre mnogo vekova kad sam ja živela trebalo je napasti susedno selo, poklati sve muško, a žene, devojke i devojčice oteti i prodati u roblje. Sad je sve to malo lakše. Mnogo perfidnije. Do žrtava se dolazi sve lakše i lakše.

ne bih se puno iznenadila da se po školama sad takmiče ko će se na toj stranici naći a ko ne..
a vi udarile da lamentirate nad sirotom nedužnom djecom

Ne bih se ni ja iznenadila. Što ne znači da se za 6 dana, meseci ili godina neće pokajati zbog toga. I isto tako ne znači da neko sutra sme zbog toga da je nazove kurvom, ošamari zato što se ne ponaša u skladu sa tim nazivom i očekivanjima i sl.

Ako je bar neko otvorio onaj tasin link, eto neke koristi.
tadejus tadejus 09:50 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
Ne bih se ni ja iznenadila. Što ne znači da se za 6 dana, meseci ili godina neće pokajati zbog toga. I isto tako ne znači da neko sutra sme zbog toga da je nazove kurvom, ošamari zato što se ne ponaša u skladu sa tim nazivom i očekivanjima i sl.Ako je bar neko otvorio onaj tasin link, eto neke koristi.


možda i neće
ja se definitivno ne kajem što sam sa 17 znala izaći u grad u mrežastim čarapama, mini suknji do dupeta sa leopardom printom pride, štiklama od 10 cm i sa sve kožnom jaknom..
a kasnije čuti kako je ovaj ili onaj rekao ovako i onako...
neko odraste bez da prođe tu look at me fazu
nekoga strefi u 38oj
da bi mi bilo drago da mi sutrašnja kćera osvane na ovakvim stranicama... pa ne bih pukla od ponosa..
al ne bih smatrala ni da joj je život propao
jer fakat ne bi
iz mog ugla biti uvijek uzoran je stravično dosadno
sad što tebe vrijeđa činjenica da nam se uglovi ne poklapaju... jebaga, tu ti pomoći ne mogu
jkt2010 jkt2010 09:51 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

gavrilo
Roditelj bi trebao da bude uzor svom detetu a kako da bude to kada ni sam ne veruje u sebe.
Vecina roditelja je nezadovoljna sobom, krpi kraj sa krajem, nema reseno stambeno pitanje, ima ili nema posao, slabo placen, njegova porodica je daleko od onoga sto je on zamislio da ce biti.
Dete sve to vidi i trazice uzor drugde.

Gradjansko vaspitanje? Kompjuteri? Skolovanje uopste? Cemu to sluzi ako su na kraju opet roditelji krivi za sve lose, pa eto i sto deca ne umeju da se zastite ni u virtuelnom svetu? Sta ako roditelj ne ume da ukljuci komp i nema pojma sta je FB?

E al zato imamo zahteve za povecanjem fonda casova srpskog i knjizevnosti... Da se na tim sajtovima makar lepo izrazavaju.

Samo nemoj sad neki od blogoprofana da se javi i kaze kako se sve to radi, ali jbga kad roditelji... fond casova... uslovi...
Biljana 77 Biljana 77 09:58 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Зато Иванин уводни текст




jkt2010 jkt2010 10:00 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
A mi ostali smo, hm..

Štreberi?
Biljana 77 Biljana 77 10:01 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

iz mog ugla biti uvijek uzoran je stravično dosadno

I iz mog. Ali ovde se ne radi o tome. Upravo zbog gluposti koje si nekad radio možeš da proceniš koliko neke gluposti mogu u budućnosti da koštaju tvoje/neko/nečije dete. Što ne znači da ih ono neće praviti.
Biljana 77 Biljana 77 10:09 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

sad što tebe vrijeđa činjenica da nam se uglovi ne poklapaju... jebaga, tu ti pomoći ne mogu


Ne vređa me. Besmisleno mi je kad neko komentariše nešto što ga po sopstvenom priznanju ne zanima. Koja je poenta? Ja ću pisati o onome što mene zanima. Koga se tiče ili ima neki stav on će da prokomentariše, ko nema, zaobići će. Ne moramo svi da imamo mišljenje o svemu.

A ispovesti iz rane mladosti bile kod bocevene na blogu onomad.
Biljana 77 Biljana 77 10:11 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Cemu to sluzi ako su na kraju opet roditelji krivi za sve lose, pa eto i sto deca ne umeju da se zastite ni u virtuelnom svetu?

Mislim da je gavrilov komnetar bio usmeren pre svega na ideju stvaranja i održavanja poverenja između roditelja i deteta koje će opstati i ako dete sopstvenom krivicom dospe u neugodnu/nebezbednu situaciju, tj. da će se obratiti roditelju za pomoć.
tadejus tadejus 10:12 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
Besmisleno mi je kad neko komentariše nešto što ga po sopstvenom priznanju ne zanima. Koja je poenta? Ja ću pisati o onome što mene zanima. Koga se tiče ili ima neki stav on će da prokomentariše, ko nema, zaobići će. Ne moramo svi da imamo mišljenje o svemu.A ispovesti iz rane mladosti bile kod bocevene na blogu onomad.


e svašta
pa očito mi je zanimljivo to što roditelji (ili bar blog uzorak istih) smatra da je face neko do sada neviđeno zlo..
no pošto insistiraš uzdržaću se od daljih komentara
Biljana 77 Biljana 77 10:20 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

smatra da je face neko do sada neviđeno zlo..

Naravno da nije. Učitavaš. Zlo je što je na FB nemoguće objaviti fotografiju obnaženih grudi kao apela na prevenciju raka dojke; ili žene, žrtve zlostavljanja, u cilju širenja svesti o tom problemu, ali ove slike (i mnogo eksplicitnije*) prolaze bez problema. O činjenici da je brisanje stranice na nekom fejsbuku nevažnom jeziku gotovo nemoguće izboksovati, ne treba ni trošiti reči.
Problem sa FB jeste što nema adekvatnu cenzuru na jezicima koje koristi manji broj govornika i vrlo je teško ukloniti problematične stranice, npr. bila je stranica koja je otvoreno propagirala nasilje nad ženama, i sasvim slobodno se može pristupiti stranicama i profilima čije adrese ti mogu proslediti u inbox, ne bih da ih reklamiram bespotrebno, za koje ja nisam imala pojma da mogu proći ikakvu cenzuru na nečemu što je društvena mreža.

EDIT: Bila bih licemer ili ludak da smatram da je FB najveće zlo, a pritom imam nalog i redovno postavljam slike iz svog privatnog života, slike svoje dece. Suština je u svesti. Gde može biti potencijalna opasnost. Klinci nisu odmakli dalje od public opcije.
Biljana 77 Biljana 77 10:33 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Cemu to sluzi ako su na kraju opet roditelji krivi za sve



mariopan mariopan 11:17 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

tadejus
ja vas ništa ne razumijem

Vidim da nisi razumela.

Evo malo vesti od pre dve nedelje otprilike.

BEOGRAD - Pripadnici Uprave kriminalističke policije, u koordinaciji sa Posebnim tužilaštvom za visokotehnološki kriminal, sprovodeći akciju Armagedon uhapsili su i odredili zadržavanje do 48 časova Z.L. (1979) iz Malog Zvornika.

On je osumnjičen da se u dužem vremenskom periodu lažno predstavljao preko društvene mreže Fejsbuk kao Nikola Ivanović, stupao u kontakt sa maloletnim devojčicama i decom sa teritorije Republike Srbije.

Nakon zadobijanja njihovog poverenja i lakomislenosti zahtevao je da mu dostavljaju obnažene fotografije, posle čega ih je pretnjama da će takve fotografije dostaviti njihovim roditeljima i poznanicima, a neretko i pretnjama silom, prinudio da mu putem veb kamera izvode eksplicitne pornografske predstave u cilju ličnog samozadovoljavanja. Snimke je sačuvao u svom mobilnom telefonu i lažnom profilu na društvenoj mreži Fejsbuk.

Tako sačuvane video klipove osumnjičeni je nudio na prodaju za iznos od 3.000 do 5.000 dinara, a dostavljao ih je putem MMS poruka ili preko društvene mreže Fejsbuk.
tasadebeli tasadebeli 11:45 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Biljana 77
Зато Иванин уводни текст






Упс! Извини!

Пази када сам још од оног твог блога о Биљани Србљановић увртео себи у главу да си Ивана (ваљда због Б.С.), па и не гледам име него аватар...

Знам да није никакво оправдање, али и ја спадам у ону горе поменуту групу блогопрофана... Расејаних блогопрофана...

Што ме, наравно, никако не оправдава...


libkonz libkonz 11:49 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

(Udžbenik Kriminalistika, Pravni fakultet u Kragujevcu, izdanje iz 2004.)

Danas je ovu stranicu objavio sajt 021.rs
Pogledajte broj pozitivnih i negativnih preporuka na komentare. A radio 021 važi za urbani radio.
http://www.021.rs/Info/Srbija/Uce-studente-da-su-zene-same-krive-za-silovanje.html
zilikaka zilikaka 12:11 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Знам да није никакво оправдање, али и ја спадам у ону горе поменуту групу блогопрофана... Расејаних блогопрофана...


E, moj Taso, dok sam kratko radila u prosveti, jedna koleginica mi odala tajnu kad se vidi da si podlego profesionalnoj deformaciji.

Kaže, sve je dobro, dok ne počneš kad uđeš u tramvaj i čuješ majstora da je zazvonio, da plješćeš rukama i vičeš: "Hajde, tišina sad!"
tasadebeli tasadebeli 12:24 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

zilikaka
Знам да није никакво оправдање, али и ја спадам у ону горе поменуту групу блогопрофана... Расејаних блогопрофана...


E, moj Taso, dok sam kratko radila u prosveti, jedna koleginica mi odala tajnu kad se vidi da si podlego profesionalnoj deformaciji.

Kaže, sve je dobro, dok ne počneš kad uđeš u tramvaj i čuješ majstora da je zazvonio, da plješćeš rukama i vičeš: "Hajde, tišina sad!"



Ма пусти, молим те, уме то далеко да оде...

Шта да ти кажем када моја жена, такође професор, увече када дође време за спавање каже најозбиљније, цитирам:"'Ајмо на спавање, звонило је."
kick68 kick68 14:32 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Ivanine tekstove trebalo bi sačuvati i čitati kao priručnike

Jedan divan Ivanin tekst


Evo jos jednog:) http://blog.b92.net/text/12430/Business-as-Usual/
kick68 kick68 14:44 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

ja se definitivno ne kajem što sam sa 17 znala izaći u grad u mrežastim čarapama, mini suknji do dupeta sa leopardom printom pride, štiklama od 10 cm i sa sve kožnom jaknom..
a kasnije čuti kako je ovaj ili onaj rekao ovako i onako...

Au kakav stajling:))))
Nedavno je Bljuc redovno objavljivao provokativne fotografije neke golisave savetnice iz Ministarstva inostranih poslova. Ona tamo vise ne radi, morala je da da ostavku, sto by the way nije nikakva steta, jer nije imala odgovarajuce kvalifikacije, a za to se u stvari saznalo posle objavljivanja fotografija, golisavih:))

Nije tajna da se fejsbuk profili proveravaju pri prijemu na posao i na fakultet (ne znam kako je u Srbiji). Ima tu dosta prostora za kajanje, a posledice mogu biti mnooogo ozbiljnije od pukog carsijskog ogovaranja.
Biljana 77 Biljana 77 14:58 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

Evo jos jednog:

Ovo sam propustila. Savršeno.
blogovatelj blogovatelj 18:30 24.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

ja se definitivno ne kajem što sam sa 17 znala izaći u grad u mrežastim čarapama, mini suknji do dupeta sa leopardom printom pride, štiklama od 10 cm i sa sve kožnom jaknom..


Jel jakna bila ovakva?



Well, I see you got your brand new leopard-skin pill-box hat
Yes, I see you got your brand new leopard-skin pill-box hat
Well, you must tell me, baby
How your head feels under somethin’ like that
Under your brand new leopard-skin pill-box hat

Well, you look so pretty in it
Honey, can I jump on it sometime?
Yes, I just wanna see
If it’s really that expensive kind
You know it balances on your head
Just like a mattress balances
On a bottle of wine
Your brand new leopard-skin pill-box hat

Well, if you wanna see the sun rise
Honey, I know where
We’ll go out and see it sometime
We’ll both just sit there and stare
Me with my belt
Wrapped around my head
And you just sittin’ there
In your brand new leopard-skin pill-box hat

Well, I asked the doctor if I could see you
It’s bad for your health, he said
Yes, I disobeyed his orders
I came to see you
But I found him there instead
You know, I don’t mind him cheatin’ on me
But I sure wish he’d take that off his head
Your brand new leopard-skin pill-box hat

Well, I see you got a new boyfriend
You know, I never seen him before
Well, I saw him
Makin’ love to you
You forgot to close the garage door
You might think he loves you for your money
But I know what he really loves you for
It’s your brand new leopard-skin pill-box hat


NNN NNN 19:16 27.04.2014

Re: Stvar vaspitanja

u mrežastim čarapama, mini suknji do dupeta sa leopardom printom pride, štiklama od 10 cm i sa sve kožnom jaknom..

Daj neku sličku da lajkujemo
tasadebeli tasadebeli 15:29 23.04.2014

Кликни безбедно

Током другог полугодишта у текућој школској години по школама у Србији на родитељским састанцима приказивана је презентација уз предавање о безбедности деце на интеренету. У питању је иницијатива за побољшање безбедности деце на интернету:


http://www.kliknibezbedno.rs/index.html (ЛИНК)


На подстраници Материјали може се пронаћи и та презентација за родитељске састанке, Мала онлајн школа за родитеље, али има и још неких презентација и других врста материјала.

Требало би сваки родитељ то да погледа, не би било лоше да то ураде заједно и родитељи и деца, јер се ту могу видети и неки статистички подаци који су мене, наставника те деце, поприлично забринули.

Рецимо, по испитивањима, највећи број испитане деце, скоро две трећине, каже да су свесни опасности са којима могу да се сусретну на интернету, али да их није брига. Далеко мањи број, око 10%, свестан је опасности и брине због тога.

Исти такав утисак сам стекао и на родитељском састанку. Сви родитељи врте главама у неверици, цокћу, згражавају се, али огромна већина заправо заузима став:"Ма неће то да задеси баш моје дете... Немогуће... То се увек догађа неком другом..."

Као и код наркоманије, зар не?

А у тим пубертетским годинама, кад им је личност још увек крхка и тек ојачава, стигматизовање врло често може да буде и кобно. Виђао сам то више пута по разним школама, и основним и средњим...









П.С. - И када још помислим да у том њиховом пубертетском узрасту ТОР може да буде изузетно примамљив, смрзнем се...
hajkula1 hajkula1 21:39 23.04.2014

Re: Кликни безбедно



Saša Đorđević je imao seriju akcija, predavanja na tu temu u školama.
blogovatelj blogovatelj 00:24 24.04.2014

Re: Кликни безбедно

У Италији се управо нашироко расправља о доношењу закoна против група малолетника који организовано вређају и злостављају вршњаке на Фејсбуку.


U Kanadi su se dve devojčice već ubile. I zakon je već donet.

Amanda Todd
Rehtaeh Parsons
hajkula1 hajkula1 08:23 24.04.2014

Re: Кликни безбедно

blogovatelj
У Италији се управо нашироко расправља о доношењу закoна против група малолетника који организовано вређају и злостављају вршњаке на Фејсбуку.


U Kanadi su se dve devojčice već ubile. I zakon je već donet.

Amanda Todd
Rehtaeh Parsons



Proterana je empatija iz međuljudskih odnosa. Svako je svakom konkurencija, neprijatelj... Jaki opstaju (pobeđuju). Socijaldarvinizam.

tasadebeli tasadebeli 10:09 25.04.2014

Re: Кликни безбедно

mirelarado
А у њиховом узрасту, кад им је личност још увек крхка и тек ојачава, стигматизовање врло често може и врло кобно. Виђао сам то више пута по разним школама, и основним и средњим...


У Италији се управо нашироко расправља о доношењу закoна против група малолетника који организовано вређају и злостављају вршњаке на Фејсбуку. Ова четрнаестогодишња девојчица (прочитајте линковани текст) недавно је извршила самоубиство због тога. Биће подигнута оптужница и против самог Фејсбука, наравно.


О Фејсбуку из личног искуства

У последњих неколико година све туче у школи, а био сам укључен у рашчепркавање баш сваке, почеле су од Фејсбука. Али баш све...

Клинци се обично оговарају на Фејсбуку, па се онда неко осети повређеним, па ангажује читаву екипу да научи памети "тог који га је испрозивао" и тако...

Последњи пут, пре неколико месеци, двојица седмака су "испеглали" годину дана млађег клинца зато што је на Фејсу за њихову другарицу написао да је дебела.

Најгоре је било пре пар година када су клинци из Железника и Сремчице преко Фејса договорили колективну тучу на надвожњаку код обилазнице. И то за викенд, када нико из школа није ни могао да реагује. На сву срећу, паметни људи који су са својих тераса и прозора видели гомилу од 50-60 дечака са моткама, ланцима, палицама, боксерима и сличним помоћним средствима у рукама, позвали су одмах полицију, па је стигла интервентна, похватала неке, а остале разјурила по околним њивама. ("Наставниће, никада брже нисам трћ'о преко њиве! Остала ми тамо једна патика! А штета, мог'о је да буде добар фајт!" )

Нас из школа су звали током викенда ови из полиције да дођемо са родитељима по децу... А све је почело од тога што су се две девојчице од 13-14 година међусобно вређале на Фејсу.

Клинци у свему томе немају скоро никаквих ограничења. "Позајмљују" профиле један другоме, мувају и лажу... Врло често у томе настрада неко ко није ништа ни написао, али је био довољно блесав да пусти свог другара или другарицу да са његовог профила пише глупости.

Знам да ће многи да кажу: Па није Фејс зло!

И није...

Али проблем јесте у томе што бисмо ми морали својој деци да објаснимо како се интернет користи, како користити Фејсбук, чему то служи.

Колико ја видим у школи, за 90% клинаца интернет не представља ништа друго до забаву. Ништа учење, ништа истраживање... Само игрице и оговарања преко друштвених мрежа. Дописују се на Фејсбуку чак и када станују кућа до куће! Уместо да лепо изађу на ћошак улице, пљуцкају у даљ и разговарају...

(Видимо ми недавно да су се масовно необично смирили по ходницима и учионицама школе за време одмора и да сви буље у своја сокоћала. Онда укапирамо да су провалили шифру за школски вајерлес! Па је директор ишао од учионице до учионице:"Кога наватам да користи школски вајерлес, послаћу га у поправни дом! Јел'јасно?" )

Можда све то не би било тако када бисмо децу на време упутили како да користе интернет, као и да живот није оно што виде у таблоидима где се две турбофолк певаљке међусобно "прозивају" зарад веће популарности и боље продаје својих "пројеката".



П.С. - А када смо већ код интернета и оних наивних и незаштићених, да ли сте гледали филм Сестре?
Biljana 77 Biljana 77 10:27 25.04.2014

Re: Кликни безбедно

П.С. - А када смо већ код интернета и оних наивних и незаштићених, да ли сте гледали филм Сестре?

Dobra ideja, nažalost, katastrofalno (glumačko) ostvarenje (sa izuzetkom Ljube Bandovića)... Bolje da su napravili dokumentarac, ovako je ni tamo, ni vamo.
predatortz predatortz 10:29 25.04.2014

Re: Кликни безбедно

Biljana 77
П.С. - А када смо већ код интернета и оних наивних и незаштићених, да ли сте гледали филм Сестре?

Dobra ideja, nažalost, katastrofalno (glumačko) ostvarenje (sa izuzetkom Ljube Bandovića)... Bolje da su napravili dokumentarac, ovako je ni tamo, ni vamo.


Da. Ekipa nije dorasla temi.
tasadebeli tasadebeli 18:04 25.04.2014

Re: Кликни безбедно

predatortz
Biljana 77
П.С. - А када смо већ код интернета и оних наивних и незаштићених, да ли сте гледали филм Сестре?

Dobra ideja, nažalost, katastrofalno (glumačko) ostvarenje (sa izuzetkom Ljube Bandovića)... Bolje da su napravili dokumentarac, ovako je ni tamo, ni vamo.


Da. Ekipa nije dorasla temi.


Слажем се... Поменуо сам тај филм више из фактографских разлога... За оне које мрзи да читају гомилу текстова о том проблему. Поента и јесте у томе да су те две девојчице нашле "посао" преко огласа на интернету.

И да, тај Љуба Бандовић стварно врхунски уради сваки посао у којем сам га ја до сада гледао... Говор скида за десетку, од Босанца до јужне пруге.

Пази кад му завидим на томе јербо сам то студирао и умем доста добро да имитирам различите говоре српског, али њему скидам капу...
mirelarado mirelarado 20:37 25.04.2014

Re: Кликни безбедно

П.С. - А када смо већ код интернета и оних наивних и незаштићених, да ли сте гледали филм Сестре?


На ту тему, ко је џелат, а ко жртва, за мене је непревазиђено Кополино Прислушкивање. Генијалан филм, док је кинематографија још била велика.
Jukie Jukie 11:44 28.04.2014

Re: Кликни безбедно

tasadebeli

Најгоре је било пре пар година када су клинци из Железника и Сремчице преко Фејса договорили колективну тучу на надвожњаку код обилазнице. И то за викенд, када нико из школа није ни могао да реагује. На сву срећу, паметни људи који су са својих тераса и прозора видели гомилу од 50-60 дечака са моткама, ланцима, палицама, боксерима и сличним помоћним средствима у рукама, позвали су одмах полицију, па је стигла интервентна, похватала неке, а остале разјурила по околним њивама. ("Наставниће, никада брже нисам трћ'о преко њиве! Остала ми тамо једна патика! А штета, мог'о је да буде добар фајт!" )Нас из школа су звали током викенда ови из полиције да дођемо са родитељима по децу... А све је почело од тога што су се две девојчице од 13-14 година међусобно вређале на Фејсу.


Pa... hvala ti Taso što me periodično podsećaš zašto ne treba da razmišljam o radu u prosveti, taman kad mi se javi mala klica želje za povratkom

Sledeći igrokaz pokazuje sledeću epizodu po mom scenariju:
Pol.: dođite sa roditeljima po decu
Juk.: imate li vi tavnicu?
Pol.: Da
Juk.: Zaključajte ih unutra
Pol.: Ok. Šta sad.
Juk.: Dajte mi taj ključ
...
Juk: Svra-ko....
Svr.: Kre?
Juk: Evo ti ovaj sjajni ključić i sakrij ga u svom gnezdu

tasadebeli tasadebeli 20:06 28.04.2014

Re: Кликни безбедно

Jukie

Pa... hvala ti Taso što me periodično podsećaš zašto ne treba da razmišljam o radu u prosveti, taman kad mi se javi mala klica želje za povratkom



Е, то је оно чега сам почео највише да се бојим у последње време...

Таман српска просвета почела мало да се опоравља од деведесетих, они тада накупљени по српским школама, којима ту никако није ни било место, одлазе у све већем броју у пензију, уместо њих (ако је директор школе довољно паметан) почели да долазе неки нови млади квалитетни људи, а сада због све теже ситуације, ти квалитетни почињу опет да нам беже из школа.

Тако је било и деведесетих... Много их је тада побегло из школа и од рада у просвети, а били су прави људи за то... И требало нам је много времена да уопште почнемо да се опорављамо.

А сада ће кретенски систем, у сарадњи са читавим друштвом које по том питању не гледа даље од носа, опет да растера и оно мало квалитета што се скупило у последњој деценији.

Јуки!!! Врати нам се!!!

Нису клинци криви за то! Криви смо ми матори... Сви матори...

Такви као ти потребни су српским школама...

И да знаш, овај мој поклич није само због тебе!

Не лаје куца села ради, но себе ради.

И мени онда буде много лакше када радим са паметним људима који у себи имају ту "жицу" потребну за рад са децом, него када се по школи прегањам са оним незаинтересованим сивим службеничићима који су ту дошли преко бабе и стричева само зато што и не умеју да раде нешто друго.


ФИЛМ 1

ФИЛМ 2
sima2000 sima2000 15:47 23.04.2014

mizoginija i homofobija

Čini mi se da ovo naše društvo, tj. javnost koja se ogleda u novinama i komentarima po novinskim sajtovima, oscilira između mržnje prema ženama i mržnje prema homoseksualcima. Tu i tamo se udene i ksenofobija, ali u daleko manjoj meri.

Mislim da bez mnogo filozofiranja, relativiziranja i lažnog moralisanja treba primeniti Krivični zakonik koji kaže:

1) javno objavljivanje fotografija maloletnica u izazovnim i provokativnim pozama, kupaćim kostimima i helankama je dozvoljeno, a naročito kada osobe na fotografijama same to rade, osim ako nije u pitanju pornografski sadržaj.

2) pretnje, uvrede, ucene, iznude i iznošenje ličnih i porodičnih prilika su zabranjena i kažnjiva dela.

Osoba ženskog pola, bilo kog uzrasta, ima pravo da se polu gola slika i svoju sliku okači na internet. Osoba muškog pola nema pravo da gore navedenu osobu nazove droljom, jer je to uvredljiva reč, a uvreda je zakonom zabranjena.

Zakon je i u ovom slučaju, kao i u slučaju gej parade, jasan kao dan. Samo ga treba primeniti.



verauskokovic verauskokovic 18:42 23.04.2014

Baz pametnog zaključka

Ko u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama?
predatortz predatortz 18:50 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

verauskokovic
Ko u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama?


Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.
ecce-florian ecce-florian 19:01 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

predatortz
verauskokovic
Ko u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama?


Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.


e ako si joj reko
verauskokovic verauskokovic 19:04 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

ecce-florian

predatortz

verauskokovicKo u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama? Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.e ako si joj reko


Greške prave i dobra deca?
predatortz predatortz 19:10 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

verauskokovic
ecce-florian

predatortz

verauskokovicKo u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama? Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.e ako si joj reko


Greške prave i dobra deca?


Ne bih ja decu delio na dobru i lošu. Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom. Naravno, dešava se da deca, uprkos velikom trudu roditelja, prave gluposti. No, to biva dosta ređe u odnosu na decu koju roditelji zanemaruju.
verauskokovic verauskokovic 19:12 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

predatortz

verauskokovic

ecce-florianpredatortzverauskokovicKo u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama? Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.e ako si joj rekoGreške prave i dobra deca?Ne bih ja decu delio na dobru i lošu. Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom. Naravno, dešava se da deca, uprkos velikom trudu roditelja, prave gluposti. No, tobiva dosta ređe u odnosu na decu koju roditelji zanemaruju.


Uopšte podela na crno-belo nije korisna.
ecce-florian ecce-florian 19:18 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

@predatorz
Ne bih ja decu delio na dobru i lošu. Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom.


Šta dodati ovome?
milisav68 milisav68 19:57 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

ecce-florian
@predatorz
Ne bih ja decu delio na dobru i lošu. Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom.


Šta dodati ovome?

Tucite svoju decu čim primetite da počinju da liče na vas.
tompinchns tompinchns 19:58 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

predatortz
verauskokovic
Ko u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama?


Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.


Kako to lepo zvuči u teoriji!
zilikaka zilikaka 20:00 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

Ne bih ja decu delio na dobru i lošu. Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom.


Ljudi, ja sam već u poziciji da tehnički ne mogu da kontrolišem kretanje svog klipana po internetu.
Jednostavno, zna više od mene, i sve moguće načine kako da nešto zaobiđe, hakuje prespoji...

Da mu poptpuno ukinem pristup - benavo je i ne vodi ničemu.
Jedino mi ostaje da se uzdam u minuli rad postavljanja dobrih temelja.
ecce-florian ecce-florian 21:09 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

Da mu poptpuno ukinem pristup - benavo je i ne vodi ničemu.


kaki ničemu, vodi direktno u nasilje, nemo slučajno da ti padne na pamet






minuli rad postavljanja dobrih temelja


dobri temelji su osnov svega
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom.


Uh pred, što ovo ne volim.
Nekako mi reč rad ne ide u rečenicu koja opisuje odnos prema deci, posebno roditelja prema deci.

Ja sam brige koje muče većinu vas ovde pregrmeo, pa mi je lakše.
Ćere već odrasle, a rasle uz sve to, internet, pa i fejs, mada je spejs u vreme njihove rane mladosti bio dominantniji.
Nisam imao problema, nikada nisam znao njihove lozinke niti su me interesovale, a nikada sa njima nisam radio.

Sve to, igranje, mlatesanje, odgovaranje na suvisla i nesuvisla pitanja, priča, razgovor, sve to jeste postojalo i postoji, svakako, ali nikada to nisam doživljavao kao rad.
Bez veze mi i to da treba neko vreme odvajati da bi se bilo sa decom.
Ako vremena ima naravno da ću biti sa decom, s kim bih inače, a ako ga nema, pa nema ga, neću ni biti sa njima, biću kad budem imao vremena.



Važnije od toga kakav je rad sa decom je, čini mi se, kakvi su roditelji zapravo ljudi.
Ako neko ima pogrešne stavove, može taj da nauči sva moguća pravila o postupanju sa decom da ih do detalja primenjuje, da perfekno radi sa decom, ali probijaće ipak ta njihova prava priroda koja sve može da nadjača.

Ako je mami stvarno bitno šta je Ceca rekla za Jecu, ako je tati bitno koja od njih dve ima bolje sise, nema tog rada koji će deci ugraditi druge a ne te ili slične svetonazore.
Tu pomaže samo da deca budu pametnija od roditelja, a nikakav rad.
hajkula1 hajkula1 21:45 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

verauskokovic
predatortz

verauskokovic

ecce-florianpredatortzverauskokovicKo u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama? Ona deca sa kojim roditelji, na vreme, izgrade odnos zasnovan na poverenju i razgovoru o svemu.e ako si joj rekoGreške prave i dobra deca?Ne bih ja decu delio na dobru i lošu. Pre bih akcentovao dobar ili loš rad roditelja sa decom. Naravno, dešava se da deca, uprkos velikom trudu roditelja, prave gluposti. No, tobiva dosta ređe u odnosu na decu koju roditelji zanemaruju.


Uopšte podela na crno-belo nije korisna.


I deca koja imaju pažnju roditelja, lakše ispravljaju i izvlače pouke iz greški.

Deci su potrebne granice, tako se osećaju sigurnije.
Da ponovim, roditelji treba da razlikuju povlađivanje od podrške.
I još nešto, što bi rekao moj tata, deca su nam dobra, kakvi su im roditelji.

mlekac mlekac 21:58 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

zilikaka

Jedino mi ostaje da se uzdam u minuli rad postavljanja dobrih temelja.


Upravo se o tome i radi!
Ako ti je dobar minuli rad, ne bi trebalo da bude problema.

Ne kažem da dece neće praviti greške, ali, umeće da ih isprave na vreme, i, što je još bitnije, imaće poverenja da se prvo obrate tebi.
predatortz predatortz 22:02 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

Uh pred, što ovo ne volim.
Nekako mi reč rad ne ide u rečenicu koja opisuje odnos prema deci, posebno roditelja prema deci.


Taj 'rad' je za mene veliko zadovoljstvo. Nazovi to kako hoćeš, ali aktivnosti kojima formiramo njihove svetonazore su veoma bitna stvar.
Jukie Jukie 22:59 23.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

Rad je u slučaju da ti dete ima drastično različite osobine ličnosti od tebe
Onda ne možeš da se setiš kako je tebi bilo pa šta je delovalo, nego kao da učiš novi jezik
To se u TV serijama koristi kao komični momenat* ali da se one situacije dese u realnom životu stvarno bi trebalo uložiti puno truda tipa rada da se spreče posledice


* TV majke su uvek prikazane ili kao cloudcuckoolanderke (odnosno lujke npr. u Good luck Charlie) ili kao bež bledunjavke koje ne shvataju da postoji tinejdžerski bunt (Sasvim obična klinka ili bilo koja od serija tipa Roditelji i deca, Braća i sestre, Sasvim obična porodica, Neobična porodica, i prevodiocima ponestaje naziva za štancovane serije sa istim likovima koje glume drugi glumci), isto kao što i supruge imaju par podvrsta kučke i onda se mi smejemo, ali u realnom životu bismo plakali da živimo sa takvim osobama u kući. Jako retko je u serijama laganijeg sadržaja (ne mislim na detektivske) prikazana žena koja normalno logički rasuđuje (izuzetak je Šeril iz "Život/Svet po Džimu" ) što je još jedan vid diskriminacije u medijima koji dovodi i do pogrešnog identifikovanja kod dece koja podsvesno usvajaju ono što vide na TV
hajkula1 hajkula1 09:00 24.04.2014

Re: Baz pametnog zaključka

verauskokovic
Ko u tinejdžerskom dobu razmišlja o posledicama?



I kad razmišlja, nešto ga vuče.
Srećom nije potrajalo. Prerasli su. Preživeh. Stalno mi je u malom mozgu bilo ono da roditelj ne zna sve...

Sve sam ih dovlačila u kuću.
Oni u dnevnom boravku, do sitnih sati su igrali remi, jamb... slušali muziku, spremali palačinke... Melem za mozak Najlepše sam spavala.

Naravno da sam protiv kasnog odlaženja na spavanje ali nisam imala kud nego da istrpim manje zlo; kad su već takvi, onda bolje da su mi tu, nego ko zna gde.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana