Gost autor

Andergraund izdajnički bluz

myredneckself RSS / 29.04.2014. u 20:48

 Gost autor:  blogovatelj

Vreme i kontekst

Pesma (Subterranean Homesick Blues)  je objavljena 1965. Otvara album „Bringing it all back home“. To je ona tačka koja je prelom. Momenat kada rok muzika postaje potpuna pobuna, kada se rat u Vijetnamu zahuktava, kada ono što je do tada u tekstovima rok muzičara bilo dominantno lirsko postaje nešto potpuno drugačije, postaje urlik. Prelomna sekunda bila je susret Dilana sa Bitlsima. Dečaci iz Liverpula koji su počeli svoj izvozni bum van granica Ujedinjenog Kraljevstva krenuli su u pohode Americi 1964. Po Makartnijevim rečima, svom menadžeru su izneli tri preduslova koja moraju biti  ispunjena da bi uopšte krenuli na turneju. Prvi uslov bio je da budu na prvom mestu američke top liste. Zašto? Zato jer su znali za iskustvo nekih britanskih rok grupa pre toga koje su stizale do trećeg i drugog mesta, otišle na tezge u SAD i komercijalno pukle.

Shvatili su da se Amerika klanja samo onome ko je prvi. 

Druga dva uslova bila su lične prirode. Jedan od tih uslova bio je da im menadžer ugovori viđenje sa Elvisom koji je bio njihov idol iz detinjstva. Taj uslov je i menadžeru bio razumljiv, a i mogao se napraviti sasvim fini PR od njihovog zahteva. Ono što je menadžeru bilo potpuno nejasno bio je uslov broj tri. U stavci „pod obavezno“ na samom vrhu agende Bitlsa tražili su da upoznaju Roberta Cimermana, široj javnosti znanom pod imenom Bob Dilan.

Dok su iščekivali dolazak na sam vrh američke top liste, snimali su pesme za nove albume i preslušavali najnoviju produkciju tog vremena. Harison kaže da je Lenon iskopao Dilanov album Freewheeling, odlepio od njega i Bitlsi su postali Dilanovi fanovi zauvek. Zamislite menadžerovo čuđenje zašto momci koji postaju svetsko čudo imaju toliku želju da upoznaju seljače iz Minesote koje je došlo u Njujork i dostiglo određeni stepen slave svirajući narodnjake?! Ali, pošto je uslov Buba bio obavezan, kontaktirao je Dilanovog menadžera i zakazao sastanak. A zamislite tek u kolikom se čudu našlo seljače iz Minesote kad je čulo da Bitlsi imaju neopisivu želju da ga upoznaju! I šta je gosn Cimerman uradio? Iznajmio je sprat hotela, nabavio narkotike u dovoljnim količinama i spremio se da dočeka Bitlse.

Ringo Star kaže da je svoj prvi džoint popušio na toj žurci, a Makartni tvrdi da je tada bio u tripu da je spoznao tajnu univerzuma. Sutradan kad se vratio u normalu siroti Pol shvatio je da nije dosegao prosvetljenje, ali je evidentno da je žurka bila vrh vrhova. Sada dolazimo do tačke posle koje je sve postalo drugačije. Do tačke kada su Bitlsi zauvek uticali na Dilana da sa narodnjaka pređe na tvrđi zvuk, a on na njih uticao tako, da umesto tralala tekstova počnu da pišu nešto što se može zvati poezijom.

Pesma

Album „Bringing it all back home“ otvara pesma o kojoj je reč u naslovu. Dilan je još uvek bio nesiguran, nije znao bil’ il’ ne bi potpuno promenio muzički pravac, pa je prvu stranu albuma napravio u rok fazonu, a na drugu stranu stavio par folk pesama koje nisu pre toga objavljivane, a već su bile snimljene. Neke je naknadno snimio. Tekst je o vremenu kada je upotreba i prodaja droga postala protivzakonita u Americi. Pre toga su sasvim legalno mogle da se kupe komponente u apoteci, da se izmešaju i da se dobije LSD. Konoplja, to je bio korov koji se mogao naći svuda.

A onda su zajahali desničari.

Došlo je do masovnih hapšenja onih koji drogu prodaju i onih koji drogu konzumiraju. Ali da ne gnjavim, tu je pesma, tu je prevod... Dodaci i objašnjenja slede kasnije u komentarima. Mislim da sam fino preveo, jedino me poslednja dva stiha unakaziše. Ali o tome u komentarima...

 

Andergraund izdajnički bluz

Džoni u podrumu,
sprema medicinu
a ja na zemlji
razmišljam o prisili.
Pandur u civilu
stvara mi idilu.
Zakašljao sam ga,
sledi kontrausluga.
Dečače,
od sad pazi se.
Ikada
uočim li te,
niz drum ispari,
zaštitu pronađi,
da li kod ministara,
ili novinara,
što traže jedanaest
a ti imaš deset.

Megi zadihana,
lica zadimljena.
Kaže za muriju,
sobe prisluškuju,
izgovoriš, snimaju.
A dileri znaju
da pašće u maju,
jer drugi odlučuju.

Dečače,
Izlaze smišljaj,
najtiše hodaj,
nikako drogiraj,
momentalno sklanjaj.
Specijalce vidiš li
budi čista nosa.
Pazi se civila.
Ne treba prognoza
da znaš kako duva.
Krizirati, zdraviti,
kako robu nabaviti,
Zvoniti, pitati,
hoće li ko prodati.
Kada nađeš, pritvore,
na slobodi naločeš.
Zatvori, kaucije,
Pa u rat kad izađeš.
 
Dečače,
najebaćeš.
Jer prevaranti,
šestostruki povratnici,
traže kupce na ulici. Sponzoruše
vole da opelješe.
Vođe traže ovce,
bolje štedi novce.
Rodi se,
utopli se,
rasti, voli, igraj se,
obuci se, pričesti se,
pokušaj da uspeš.
Zadovolji, poklanjaj,
ne kradi, ne pljačkaj.
Dvajs' godina škole,
dnevna smena ne gine.

Dečače,
oni kriju sve
u grob uskoči,
sveću si pripali.
Ne nosi sandale,
izbegni skandale.
Ne traži nevolje,
od duvke žvaka bolja je.
Al’ pumpa je sjebana,
ručica ukradena.
 
 

 
 


Komentari (84)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

myredneckself myredneckself 20:57 29.04.2014

Heej,

prevoditelju, (mogu sada da kažem i ovako)
jel dobar tajming, jesi li doma?
Ne razumem se u ta vremena...
blogovatelj blogovatelj 22:05 29.04.2014

Re: Heej,

myredneckself
prevoditelju, (mogu sada da kažem i ovako)
jel dobar tajming, jesi li doma?
Ne razumem se u ta vremena...


Jesam i odoh ove sekunde.
Pisaću kad ugrabim vremena.
jedi-knight jedi-knight 21:04 29.04.2014

Da je i poslušamo...

myredneckself myredneckself 21:16 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

jedi-knight

Ok, hvala Džedaj, sada sam u tekstu postavila samo link.

Ne znam zašto se dešava da u editoru mogu da postavim youtube clip, a kad pritisnem objavi yt clipa nema u postu?!
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:23 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

Duška, pokušaj da izbaciš ono "s" u linku

umjesto

https://www.youtube.com/watch?v=1X7PgGccmtE


treba

http://www.youtube.com/watch?v=1X7PgGccmtE
mirelarado mirelarado 21:31 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

Ево и оригинала:

"Subterranean Homesick Blues"

Johny's in the basement
Mixing up the medicine
I'm on the pavement
Thinking about the government
The man in the trench coat
Badge out, laid off
Says he's got a bad cough
Wants to get it paid off
Look out kid
It's somethin' you did
God knows when
But you're doin' it again
You better duck down the alley way
Lookin' for a new friend
The man in the coon-skip cap
In the big pen
Wants eleven dollar bills
You only got ten.

Maggie comes fleet foot
Face full of black soot
Talkin' that the heat put
Plants in the bed but
The phone's tapped anyway
Maggie says that many say
They must bust in early May
Orders from the DA
Look out kid
Don't matter what you did
Walk on your tip toes
Don't try, 'No Doz'
Better stay away from those
That carry around a fire hose
Keep a clean nose
Watch the plain clothes
You don't need a weather man
To know which way the wind blows.

Get sick, get well
Hang around an ink well
Ring bell, hard to tell
If anything is goin' to sell
Try hard, get barred
Get back, write Braille
Get jailed, jump bail Join the army, if you failed
Look out kid
You're gonna get hit
But losers, cheaters
Six-time users
Hang around the theaters
Girl by the whirlpool
Lookin' for a new fool
Don't follow leaders
Watch the parkin' meters.

Ah get born, keep warm
Short pants, romance, learn to dance
Get dressed, get blessed
Try to be a success
Please her, please him, buy gifts
Don't steal, don't lift
Twenty years of schoolin'
And they put you on the day shift
Look out kid
They keep it all hid
Better jump down a manhole
Light yourself a candle
Don't wear sandals
Try to avoid the scandals
Don't wanna be a bum
You better chew gum
The pump don't work
'Cause the vandals took the handles.
myredneckself myredneckself 21:38 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

bojan ljubomir jugovic
Duška, pokušaj da izbaciš ono "s" u linku

umjesto

https://www.youtube.com/watch?v=1X7PgGccmtE


treba

http://www.youtube.com/watch?v=1X7PgGccmtE

Aaaa, hvala Bojane, opet sam zaboravila na to "s". Sada ću probati ponovo.
myredneckself myredneckself 21:41 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

Sada je OK. Hvala još jednom.
bojan ljubomir jugovic bojan ljubomir jugovic 21:45 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

Suspendovašmo Suvišno S a sad na čitanje
myredneckself myredneckself 21:50 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

Mislim da sam fino preveo, jedino me poslednja dva stiha unakaziše. Ali o tome u komentarima...
Al’ pumpa je sjebana,
ručica ukradena.

Našla sam da je to u to vreme bio tajni znak upozorenja da će biti racije.
Tebe još nešto drugo muči, blogi, kaži?
blogovatelj blogovatelj 22:07 29.04.2014

Re: Da je i poslušamo...

Tebe još nešto drugo muči, blogi, kaži?


Ne, baš to me muči. Kako u dva stiha i tuce slogova ubaciti rimu da su krali ručice na pumpama da bi ekipi signalizirali da murija trkelja za gudro.
gedza.73 gedza.73 17:26 04.05.2014

Re: Da je i poslušamo...

Ja sam u prvu godinu srednje škole ušao sa 'Mighty Wings' i 'La bamba'.
Malo posle (mog) otkrica dragstora 202 i 'izbora za hit nedelje' počinje sa emitovanjem treći kanal.
Jedan od prvih spotova koji je na mene ostavio utisak (a da nisam imao pojma o čemu čovek peva) bio je Bob Dilan sa S.H.B.


I k'o što kažu
'posle toga više ništa nije bilo isto'.

Dobro, bio je tu i neki erotski program posle ponoći, ne sećam se naziva...
electric, erotic, blue, dream...
docsumann docsumann 22:02 29.04.2014

za razliku od Dilana

Elvis je radio kao FBI-ev doušnik u sluačaju Bitlsi u Americi.

p.s. pisao sam već o tome kako su Firehose nadjenuli sebi ime upravo po sceni iz spota za Subterranean Homesick Blues u kome Dilan drži papira na kome piše fire hose.
blogovatelj blogovatelj 22:09 29.04.2014

Re: za razliku od Dilana

p.s. pisao sam već o tome kako su Firehose nadjenuli sebi ime upravo po sceni iz spota za Subterranean Homesick Blues u kome Dilan drži papira na kome piše fire hose.


U pesmi je firehose sinonim za specijalce koji su šmrkovima rasterivali antiratne demonstrante. Šifra deveti mart.
zato sam i homesick preveo kao izdajnički. Reč je o šačici domaćih izdajnika i stranih plaćenika, kao što znamo.
myredneckself myredneckself 22:11 29.04.2014

Re: za razliku od Dilana

docsumann
Elvis je radio kao FBI-ev doušnik u sluačaju Bitlsi u Americi.

Snič jedan, jel možda i on nosio trenčkot?
myredneckself myredneckself 22:19 29.04.2014

Re: za razliku od Dilana

blogovatelj
zato sam i homesick preveo kao izdajnički. Reč je o šačici domaćih izdajnika i stranih plaćenika, kao što znamo.

A ja se čudila zašto si tu nostalgičnu reč tako preveo. Moram reći, nisam ti se mešala u posao i skroz analizirala, mislila sam da je neko izdao, tako što dojava o raciji možda nije stigla na vreme, ilitakonešto...
blogovatelj blogovatelj 06:57 30.04.2014

Re: za razliku od Dilana

A ja se čudila zašto si tu nostalgičnu reč tako preveo


To su opet te Dilanove neprevodive igre recima i visestrukim znacenjima.
Zato mi i jeste izazov da ga prevodim.
Homesick znaci nostalgicni, ali seasick znaci morska bolest, a kad si sick and tired onda ti je muka od svega. Tako da meni ovo homesick zvuci i kao nostalgija, ali i kao "dosta mi je otadzbine"
Pesma ipak vise zvuci kao da mu je dosta svega, a ne vidim naznake nostalgije kroz stihove.
myredneckself myredneckself 09:43 30.04.2014

Re: za razliku od Dilana

blogovatelj
A ja se čudila zašto si tu nostalgičnu reč tako preveo


To su opet te Dilanove neprevodive igre recima i visestrukim znacenjima.
Zato mi i jeste izazov da ga prevodim.
Homesick znaci nostalgicni, ali seasick znaci morska bolest, a kad si sick and tired onda ti je muka od svega. Tako da meni ovo homesick zvuci i kao nostalgija, ali i kao "dosta mi je otadzbine"
Pesma ipak vise zvuci kao da mu je dosta svega, a ne vidim naznake nostalgije kroz stihove.



Dylan style, igre rečima
(odlomak iz filma)


blogovatelj blogovatelj 10:45 30.04.2014

Re: za razliku od Dilana

Dylan style, igre rečima


Pre nekoliko godina za rođendan dobijem na poklon knjigu o Dilanu. U knjizi priče ljudi iz sveta muzike koji su sarađivali sa njim, njihovo viđenje njega.
Priča tip, zaboravio sam ko, ali neki narodnjak što je sa njim radio u najranijoj "preddžoanbez" fazi, kako je mogao da napiše tekst od ma kakvog članka iz novina. I to samo za nekoliko minuta.
I ispriča kako je pevao nekoliko dana u baru u Grinič Vilidžu pesmu o tome kako ima tezgu u kafani, kako crnči celu noć, kako jedva čeka da se tezga završi i pokupi pare. Onda kada konačno mučenju dođe kraj, dođe kod gazde za šank po dnevnicu, a gazda mu kaže da je pazar slab, da ne može da ga isplati, ali mogu da urade kompenzaciju i da mu da umesto para šahovske garniture. Dilan to prihvati, onda otvori jednu garnituru, pa dođe za šank i naruči piće. Gazda natoči, on plati kraljicom, a dobije kusur topa i pešaka?!
omega68 omega68 21:45 30.04.2014

Re: za razliku od Dilana

Dilan to prihvati, onda otvori jednu garnituru, pa dođe za šank i naruči piće. Gazda natoči, on plati kraljicom, a dobije kusur topa i pešaka?!

Студентске демонстрације '92., да, оне демонстрације које је водио Ђилас.
Ја задужен за госте из Београда који долазе да свирају, да мало подигну атмосферу
Излазе из буса и одмах запажам Еру и Тонија Монтана.Носе мали шах, онај на магнете и вуку потезе у ходу.
Питам их, онако строго и званично, да не уносе случајно алкохол јер је забрањен.
-Сине, ми смо га унели у себи!
Стављају шах и настављају...
G.Cross G.Cross 23:32 29.04.2014

Kako su oni svi povezani necim

Za nekoga ko ima ovaj avatar


ti si jako dobar u ovome


Martin Scorsese, o George Harrisonu...Ako ima iko ko nije video ima na Youtubu u delovima


P.S. Koncert Roberta Cimermana u Zemunu pred pocetak rata je poslednji na kome sam bio u Jugoslaviji. Izgledao mi je kao starac (Bob Dylan, ne Jugoslavija), a bio je mladji nego ja sada
myredneckself myredneckself 00:32 30.04.2014

Džordž,

čovek sa aurom, onaj od četvorice koji je unosio mir među njih ekvilibrirajući između Džona i Pola, velikodušan, pažljiv, duhovan, onaj koji je vidao sve rane i praštao sve grehe, a otišao tako rano, kakva šteta.

He and Olivia spent a last lovely summer in Fiji, preparing for the end and taking stock of their life together; George told her, “I hope I wasn’t a bad husband.” He died in a Hollywood Hills mansion on Nov. 29, 2001. “There was a profound experience when he left his body,” Olivia recalls. “Let’s just say you wouldn’t need to light the room if you were trying to film. He just lit the room.”



blogovatelj blogovatelj 10:49 30.04.2014

Re: Džordž,

Džordž,


A pazi Lenona što ga imitira

myredneckself myredneckself 14:33 30.04.2014

Re: Džordž,

blogovatelj
Džordž,


A pazi Lenona što ga imitira



Odlično.
tasadebeli tasadebeli 23:55 29.04.2014

Носталгија

Слутим ли ја то код домаћице и њеног госта неку носталгију типа ееее, то су били дани?



myredneckself myredneckself 00:50 30.04.2014

Re: Носталгија

tasadebeli
Слутим ли ја то код домаћице и њеног госта неку носталгију типа ееее, то су били дани?





Nee taso, šta je bilo, bilo je, (govorim u svoje ime), sutra je novi dan.

Ali, jedno je tačno. Danas nema ni blizu takve muzike i stihova.

Evo, jel znaš na primer nekog ko danas piše i peva protestnu muziku, recimo protiv podmitljive policije, vlasti uopšte... kao što je ova pesma koju se blogi latio da prevede?

Neeema. Tačka. Sve štima.
Pa, nije valjda da svi mi na majčici Zemlji živimo svaki dan božanske trenutke u nekom savršenom svetu večne sreće, gde je sve u najboljem redu?!
Colin_bgd Colin_bgd 08:33 30.04.2014

Re: Носталгија

Evo, jel znaš na primer nekog ko danas piše i peva protestnu muziku,

Jos pre 20 godina je Edwyn Collins lepo rekao da je problem to sto ima (i bice) "too many protest singers, not enough protest songs"....
myredneckself myredneckself 09:24 30.04.2014

Re: Носталгија

Colin_bgd
Evo, jel znaš na primer nekog ko danas piše i peva protestnu muziku,

Jos pre 20 godina je Edwyn Collins lepo rekao da je problem to sto ima (i bice) "too many protest singers, not enough protest songs"....

Eeeeh, da, moji kolin(s)i...
to mi rođeni 23.avgusta imamo i neke proročke osobine
klik na cicu!
not2old2rock not2old2rock 13:57 30.04.2014

Re: Носталгија

myredneckself


Evo, jel znaš na primer nekog ko danas piše i peva protestnu muziku, recimo protiv podmitljive policije, vlasti uopšte...

Nadje se poneko

arianna arianna 14:03 30.04.2014

Re: Носталгија

sutra je novi dan.

Ali, jedno je tačno. Danas nema ni blizu takve muzike i stihova.



myredneckself myredneckself 14:34 30.04.2014

Re: Носталгија

not2old2rock
myredneckself


Evo, jel znaš na primer nekog ko danas piše i peva protestnu muziku, recimo protiv podmitljive policije, vlasti uopšte...

Nadje se poneko



Novosadski sindrom...
not2old2rock not2old2rock 14:56 30.04.2014

Re: Носталгија

myredneckself

Novosadski sindrom...
Ovi nisu novosadjani
blogovatelj blogovatelj 17:17 30.04.2014

Re: Носталгија

Слутим ли ја то код домаћице и њеног госта неку носталгију типа ееее, то су били дани?


Kad sam bio dosta mlađi bio sam mišljenja da su to bili dani.
Kasnije sam shvatio da svi dani mogu biti "eeee to su bili dani" u zavisnosti od toga ko ih i kako proživljava.
Gledano iz današnje perspektive, pola veka je ipak solidna distanca da bi moglo da se na sredinu šezdesetih gleda jasno. Mislim da je to vreme tadašnjoj omladini bilo prilično zabavno jer su pomerane granice ljudskih sloboda. Pogotovo je to pomeranje bilo drastično u Americi.
U nedavnom razgovoru sa kolegom pravili smo paralele o ljudskim pravima u Kanadi i Jugoslaviji u periodu posle Drugog svetskog rata. Ono šte je mene najviše začudilo je činjenica da je njega začudila činjenica da su afrički studenti mogli bez ikakvih ograničenja da pohađaju jugoslovenske univerzitete. A u pitanju je osoba koja izuzetno dobro, za kanadski prosek endemski retko bih čak rekao, poznaje evropsku istoriju.
Po prvi put sam uspeo da kanadskog kolegu zaintrigiram toliko o zemlji mog porekla da poželi da dođe u Srbiju, a čak sam počeo intenzivnim kursevima i da ga podučavam srpski. Za samo par nedelja stigao je do nivoa da me sasvim fino i razgovetno na srpskom pita "gde si stric, šta ima" a kad ga iznerviram da mi odbrusi "nemoj srat"
myredneckself myredneckself 17:32 30.04.2014

Re: Носталгија

not2old2rock
myredneckself

Novosadski sindrom...
Ovi nisu novosadjani

tasadebeli tasadebeli 19:32 30.04.2014

Re: Носталгија

blogovatelj

Mislim da je to vreme tadašnjoj omladini bilo prilično zabavno jer su pomerane granice ljudskih sloboda.


Ова твоја реч "забавно" је мало онако... увијена...

Али да, у праву си...



Волтер Кронкајт 1969.


Стево Жигон 1968.


Улрике Мајнхоф 1976.



Па онда, 40 година касније...

"Vlada Revolucija naravno greši. Nije u pitanju Služba iz vremena Aleksandra Rankovića ili Jovice Stanišića. Nema više ni izvršnih sekretara, ni partijskih ukora pred isključenje. Umesto svega toga: marketing. Onaj ko kontroliše marketing taj kontroliše i medije. Kad mi urednik jednih velikih novina kaže da dve agencije kontrolišu preko sedamdeset odsto oglasnog prostora njegovih novina i da on nije u mogućnosti da pokreće teme koje bi bile kritične prema vlasti i pojedinim političkim strankama, jer to može da ga košta gubitka zarade od oglasa, onda mi je jasno da je moja lična potreba da reagujem na neke stvari potpuno besmislena. Kada se u društvu stvori takva ravnoteža straha, korupcije i kontrole, onda je individualna pobuna preko medija pre odraz panike i očajanja nego stvarni otpor."



myredneckself

Pa, nije valjda da svi mi na majčici Zemlji živimo svaki dan božanske trenutke u nekom savršenom svetu večne sreće, gde je sve u najboljem redu?!



Гала социјала 2010.
omega68 omega68 21:34 30.04.2014

Re: Носталгија

Za samo par nedelja stigao je do nivoa da me sasvim fino i razgovetno na srpskom pita "gde si stric, šta ima" a kad ga iznerviram da mi odbrusi "nemoj srat"

Логично
Питај га за породично стабло
blogovatelj blogovatelj 22:05 30.04.2014

Re: Носталгија

Логично
Питај га за породично стабло




Hoću.
omega68 omega68 22:25 30.04.2014

Re: Носталгија

moja je dvanaesta
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:32 01.05.2014

tomorrow is another day

MRNS
... (govorim u svoje ime), sutra je novi dan


Još bi se moglo očekivati da ćeš napisati blog o Skarlet i Retu

Colin_bgd Colin_bgd 08:28 30.04.2014

Volim slusati...

Jesi slusao/pratio onaj Dylanov radio show koji je imao krajem prosle decenije? Ovde je, ako se dobro secam, BBC radio 6 music pustao "epizode" i to je bilo nesto potpuno drugacije od svega sto se tada (a i sada) vrtelo... Pocevsi od Dylanovog glasa, akcenta, tema o kojima je pricao i muzike koju je pustao...
blogovatelj blogovatelj 19:42 30.04.2014

Re: Volim slusati...

Jesi slusao/pratio onaj Dylanov radio show koji je imao krajem prosle decenije?


Ne. Nikad nisam ni čuo da je radio tako nešto.
Ima neki link? Al stavi link ako imaš, nemoj Tjub klip, počeo je blog već po malo da štuca i usporava.
not2old2rock not2old2rock 20:04 30.04.2014

Re: Volim slusati...

blogovatelj
Jesi slusao/pratio onaj Dylanov radio show koji je imao krajem prosle decenije?


Ne. Nikad nisam ni čuo da je radio tako nešto.

Cuo sam da je vodio neku radio emisiju i da je na pitanje nekog slusaoca "zasto ne pusta noviju muziku" odgovorio u fazonu "cim preslusamo svu staru".
Colin_bgd Colin_bgd 07:28 01.05.2014

Re: Volim slusati...

blogovatelj
Jesi slusao/pratio onaj Dylanov radio show koji je imao krajem prosle decenije?


Ne. Nikad nisam ni čuo da je radio tako nešto.
Ima neki link? Al stavi link ako imaš, nemoj Tjub klip, počeo je blog već po malo da štuca i usporava.

To je bilo ovo... Sa onim svojim glasom, rodjen je za nocnog DJ-a... Ja nisam slusao nesto ultra-redovno, ali kad god je BBC pustao u odgovarajuce vreme "tjunirao sam se in"...
urbana_gerila urbana_gerila 15:24 01.05.2014

Re: Volim slusati...


razmišljao sam, pa odustao zbog pokazanog nedovoljnog znanja iz dilanologije, da vam kažem gde možete naći sve sezone i sve epizode.
alselone alselone 09:18 30.04.2014

Odlican tekst Blogi

Kao iz nekog muzickog magazina, bilo mi je uzivanje citati. Sledeci put opali koju stranu duze.
myredneckself myredneckself 09:39 30.04.2014

Još Martina Scorcesea...

No Direction Home: Bob Dylan

A chronicle of Bob Dylan's strange evolution between 1961 and 1966 from folk singer to protest singer to "voice of a generation" to rock star, by Martin Scorcese

stefan.hauzer stefan.hauzer 13:18 30.04.2014

.

ne znam
,jesi li gledao poslednji film braće koen ;ako nisi?
znaš što ti je činiti!
"inside llewyn davis"

iznenađenje se krije na samom kraju.

do tad
,nešto novo, što na dilana sliči.
ovo nije moja kovanica,već žikice simića ... kad već pričamo o autoritetima:)
urbana_gerila urbana_gerila 14:51 01.05.2014

Re: .

stefan.hauzer
ne znam
,jesi li gledao poslednji film braće koen ;ako nisi?
znaš što ti je činiti!
"inside llewyn davis"

iznenađenje se krije na samom kraju.

do tad
,nešto novo, što na dilana sliči.
ovo nije moja kovanica,već žikice simića ... kad već pričamo o autoritetima:)



kad si se dotakao žikice, zamerim mu jednom kako se on kloni numeričkog ocenjivanja zbog toga što bi se javio nesrazmer sa tekstualnim delom recenzije, a on mi, uz onaj svoj razoružavajuće mudri osmeh, reče - u_g, nemoj tako, ti i ja znamo da su slabiji momenti samo trenuci preispitivanja naših heroja, ne smemo obeshrabriti one koji to tek treba da saznaju.

i, da ne ostanem van teme, žikica je, kao što si primetio, prihvatio princip uzajamne povezanosti literature, filma i rock and rolla, zato citat:

na kraju filma lutalice fila kaufmana postoji scena koja najbolje oslikava značaj boba dylana u "gibanjima" koja su zahvatila subkulturu mladih u drugoj polovini XX veka.
mladi junak tog filma, izdanak italijanskih doseljenika mafijaške provenijencije, rastaje se od svoje drage čiji je sociokulturalni bekgraund potpuno drugačiji od njegovog - ona je devojka sa koledža, pripada višoj srednjoj klasi, i tome slično.
on odlazi ka svojoj italijanskoj četvrti i mi slutimo da će jednoga dana postati mafijaš i kriminalac, a njegova bivša draga ulazi u neki kafe u grinič vilidžu.
dok otvara vrata i zamiče unutra, na podijumu se vidi dobro znana silueta i čuje dobro poznati unjkavi glas - to bob dylan peva the times they are a-changin'.
tako se negde početkom šezdesetih podelio svet mladih. jedni su ostali robovi životnih modela svojih roditelja, a drugi su krenuli u avanturu pronalaženja novog sveta i novih vrednosti, predvođeni mladim folk pevačem iz minesote čije je ime bilo robert cimerman, a pseudonim bob dilan.
Goran Vučković Goran Vučković 14:56 01.05.2014

Re: .

na kraju filma lutalice fila kaufmana postoji scena koja najbolje oslikava značaj boba dylana u "gibanjima" koja su zahvatila subkulturu mladih u drugoj polovini XX veka.
mladi junak tog filma, izdanak italijanskih doseljenika mafijaške provenijencije, rastaje se od svoje drage čiji je sociokulturalni bekgraund potpuno drugačiji od njegovog - ona je devojka sa koledža, pripada višoj srednjoj klasi, i tome slično.
on odlazi ka svojoj italijanskoj četvrti i mi slutimo da će jednoga dana postati mafijaš i kriminalac, a njegova bivša draga ulazi u neki kafe u grinič vilidžu.
dok otvara vrata i zamiče unutra, na podijumu se vidi dobro znana silueta i čuje dobro poznati unjkavi glas - to bob dylan peva the times they are a-changin'.
tako se negde početkom šezdesetih podelio svet mladih. jedni su ostali robovi životnih modela svojih roditelja, a drugi su krenuli u avanturu pronalaženja novog sveta i novih vrednosti, predvođeni mladim folk pevačem iz minesote čije je ime bilo robert cimerman, a pseudonim bob dilan.

Druga Amerika iz kruga dv... Grinič vilidža
urbana_gerila urbana_gerila 15:06 01.05.2014

Re: .

Goran Vučković

Druga Amerika iz kruga dv... Grinič vilidža


jok, ti si.
Goran Vučković Goran Vučković 15:28 01.05.2014

Re: .

Ali ovo kako su neki ostali robovi životnih modela svojih roditelja a drugi nisu...

urbana_gerila urbana_gerila 15:37 01.05.2014

Re: .

Goran Vučković
Ali ovo kako su neki ostali robovi životnih modela svojih roditelja a drugi nisu...




ja, vidiš, mislim da bi svet bio bolje mesto za život da je, nekim dvostrukim čudom, bob dylan postao predsednik amerike.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:38 01.05.2014

Re: .

predvođeni mladim folk pevačem iz minesote

uglavnom su najveće face u USA i došle iz neke vukojebine.
opet ja
o onom s princijem i pejnom; koji je došao direktno iz nebraske
ili
o pajiću
koji živi u onom koloradu,boguizanogu



a o temi;
dilan je američka savest.
došao je u pravo vreme
bio je mladi idealista,snažne reči i umeo je to sve da baci na nosač zvuka.

Goran Vučković Goran Vučković 15:40 01.05.2014

Re: .

ja, vidiš, mislim da bi svet bio bolje mesto za život da je, nekim dvostrukim čudom, bob dylan postao predsednik amerike.

Kad bi se tako postajalo predsednikom Amerike... ovo svakako znaš.
urbana_gerila urbana_gerila 15:49 01.05.2014

Re: .

Goran Vučković
ja, vidiš, mislim da bi svet bio bolje mesto za život da je, nekim dvostrukim čudom, bob dylan postao predsednik amerike.

Kad bi se tako postajalo predsednikom Amerike... ovo svakako znaš.



zato sam i napisao - nekim dvostrukim čudom.
za mene bi još veće čudo bilo kada bi dylan to želeo.
on nije pristao da bude ni glasnogovornik te generacije.
ne da nije pristao, bio je strašno besan i na pomen nečega takvog.
Goran Vučković Goran Vučković 15:52 01.05.2014

Re: .

ne da nije pristao, bio je strašno besan i na pomen nečega takvog.

Što reče Marks u Zinovoj monodrami "Marks u Sohou": ja nisam marksista!
urbana_gerila urbana_gerila 16:04 01.05.2014

Re: .

Goran Vučković
ne da nije pristao, bio je strašno besan i na pomen nečega takvog.

Što reče Marks u Zinovoj monodrami "Marks u Sohou": ja nisam marksista!


ili, da parafraziram još jednog marxa - jebeš ekipu koja mene hoće za člana.
urbana_gerila urbana_gerila 16:10 01.05.2014

Re: .

stefan.hauzer
predvođeni mladim folk pevačem iz minesote

uglavnom su najveće face u USA i došle iz neke vukojebine.
opet ja
o onom s princijem i pejnom; koji je došao direktno iz nebraske
ili
o pajiću
koji živi u onom koloradu,boguizanogu



a o temi;
dilan je američka savest.
došao je u pravo vreme
bio je mladi idealista,snažne reči i umeo je to sve da baci na nosač zvuka.




samo si delimično u pravu, nije da ih nije bilo još sa nabrojanim, ali bez onog transcendentnog što imaju samo odabrani.
blogovatelj blogovatelj 20:09 01.05.2014

Re: .

Ali ovo kako su neki ostali robovi životnih modela svojih roditelja a drugi nisu...


A viđu ih ođe. Nikad ni pomislio ne bih da bi on mogao da mi bombarduje decu.

razmisljam razmisljam 21:30 30.04.2014

Ееее...

Што мени прија да се мотам по овом блогу.

МРНС, Блоги, благодарим.
blogov_kolac blogov_kolac 00:30 01.05.2014

nemojmo preterivati...

Američka turneja jeste bila (pozitivna) prekretnica po mnogo čemu za Bitlse, a lično se i slažem da je upravo 1965. bila stvaralački vrhunac Boba Dilana, pogotovo što je te godine osim pomenutog albuma "Bringing it all back home" kojim se bavi ovaj blog, objavljen i legendarni "Highway 61 Revisited", jedan od najboljih i najznačajnijih albuma u istoriji roka uopšte.

Ali se preteralo u preterivanju kada je za potrebe dramatike radnje u uvodnom blogu Bob Dilan predstavljen pred susret sa Bitlsima kao nekakvo maltene poluanonimno "seljače iz Minesote" koje peva američke narodnjake. Bez obzira na svoju mladost on je već tada smatran jednim od najuticajnijih autora toga vremena i nosio auru glasnokovornika cele jedne generacije. Treba znati da je i pre rata u Vijetnamu, dakle u prvoj trećini 60'ih, u Americi bilo itekako mnogo značajnih društvenih događanja i previranja, poput snažnog pokreta za jednaka građanska i ljudska prava, dok je na spoljnom planu u to Kenedijevo doba aktuelna bila kubanska kriza kada svet nikada nije bio bliži nuklearnom ratu. I baš u tom burnom periodu (konkretno 1963.) Dilan je komponovao neke od svojih najpoznatijih pesama, od kojih su neke postale prave himne toga vremena, pa i do današnjeg dana pojam za angažovanu umetnost (bar kada je muzika u pitanju).






Inače, sam Bob Dilan je priredio ovu ispostaviće se čuvenu žurku samo kao prigodan doček svojim engleskim kolegama, ne sluteći da će to za njih biti svojevrsna inicijalizacija u svet droga i ostalih psihoaktivnih supstanci, da se stručno izrazim. O tome svedoči i jedna istinita anegdota koju prenosim kroz ovo autentično insajdersko svedočenje:
Brian and the Beatles looked at each other apprehensively. “We’ve never smoked marijuana before,” Brian finally admitted. Dylan looked disbelievingly from face to face. “But what about your song?” he asked. The one about getting high?”
The Beatles were stupefied. “Which song?” John managed to ask.
Dylan said, “You know…” and then he sang, “and when I touch you I get high, I get high…”

John flushed with embarrassment. “Those aren’t the words,” he admitted. “The words are, ‘I can’t hide, I can’t hide, I can’t hide…’”

Ko je malo zapustio opus Bitlsa, pesma krivac za ceo "nesporazum" je jedan od njihovih najvećih hitova iz te njihove prve, "sladunjave" (neangažovane) faze "I Wanna Hold Your Hand"...

blogovatelj blogovatelj 05:14 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

Ali se preteralo u preterivanju kada je za potrebe dramatike radnje u uvodnom blogu Bob Dilan predstavljen pred susret sa Bitlsima kao nekakvo maltene poluanonimno "seljače iz Minesote" koje peva američke narodnjake


Njihov susret dogodio se 1964. godine.
Nemam sad vremena za guglanje, ali 1964. Dilan je imao objavljena ja mislim tri albuma, od toga prvi koji je objavio uglavnom nije bio njegovo autorsko delo, nego obrade. Dakle, dva albuma.
U svetu folk muzike imao je svoju publiku, i u afroamerickom delu populacije takodje. Ali je cinjenica da nije bio zvezda kalibra Bitlsa. Ni blizu toga. Tada je jos uvek zaradjivao najveci novac na racun toga sto ga je Dzoan Bez vodila po tezgama i predstavljala sirem auditorijumu.
myredneckself myredneckself 09:37 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

Mučila sam se da nađem ove fotografije po mojim nesređenim štekovima.

Bob Dylan iz vremena kad je tek došao u NYC i postao stanovnik Village-a. Ha, ha...direktno u žarište.
Greenwich Village je u to vreme (rane 60') vrvio od raznih likova, drndanja na bendžoima, gitarama, a stanovnici su delili sve - od apartmana, kreveta, žena, pića...




Uverena sam da blogi nije mislio ništa loše, zna on Dilana u dušu, a i više od toga, voli ga...tada je stvarno ličio na seljače iz Minesote.

blogovatelj blogovatelj 10:30 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

tada je stvarno ličio na seljače iz Minesote.


Nije ličio. On je to bio. Kad mu čuješ naglasak kojim peva znaš sve.
I nije sramota biti seljače, to je nešto predivno. Sramota je da se krade.
myredneckself myredneckself 11:44 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

blogovatelj
tada je stvarno ličio na seljače iz Minesote.


Nije ličio. On je to bio. Kad mu čuješ naglasak kojim peva znaš sve.
I nije sramota biti seljače, to je nešto predivno. Sramota je da se krade.

Naravno da nije sramota biti seljače.
Now we're talking!
U tom smislu, oko seljane, provincije, i dr.
Provincija nikada nije toponim ili puka lokacija, na primer, Minesota, Ajdaho, Donja Žagubica, Subotica, Novi Sad...uvek je u vezi sa stanjem duha, što je evo tebi, meni i inim poznato, a lepo spomenu jedan ovdašnji bloger koji mi se sviđa, a na žalost nema ga odavno da piše...
Jeste, provincija je u nama, sa svom svojom inferiornošću, glede trenutnih centrala prosvetljenja i prosvećenosti.
urbana_gerila urbana_gerila 11:45 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...


blogovatelj

Nemam sad vremena za guglanje


bar da si guglovao, kad, već, nisi hteo da koristiš ni elementarnu logiku.

šta misliš zašto su beatlesi tražili da se susretnu sa dylanom?
zbog komparativne analize seljačkih akcenata liverpoola i dulutha?

ili, možda, zato što su blowin' in the wind ili a hard rain's a-gonna fall ili masters of war i njih i još mnoge druge i bukvalno izule iz cipela.
ne znam da li su pre susreta sa dylanom beatlesi uspeli da čuju i te godine objavljene the times they are a-changin' ili with god on our side ili boots of spanish leather, ali sam siguran da bi to samo pojačalo želju za susretom.

smatram da je ne samo duboko pogrešno nego i nepristojno da bilo ko ko sebe predstavlja zaljubljenikom u rock and roll na pitanje ko je najznačajniji odgovori bilo šta osim - the beatles, ma ko mu bio najomiljeniji i ma koga najrađe slušao, ali bar baratajmo činjenicama, jbt...


edit

naišao sam na jedno prisećanje georgea harrisona gde kaže kako su beatlesi dylana prvi put čuli na ploči the freewheelin' bob dylan i da ih je bukvalno raspametila, da ih je zaprepastio sadržaj stihova i sam stav, da su ploču toliko vrteli da su je izlizali.
dodao je kako su bili zadivljeni i sledećom...
milisav68 milisav68 12:25 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

Bob Dylan in the backyard of the SNCC Office, Greenwood, Mississippi, 1963.

blogovatelj blogovatelj 19:18 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

šta misliš zašto su beatlesi tražili da se susretnu sa dylanom?
zbog komparativne analize seljačkih akcenata liverpoola i dulutha?


Džegerov govor o Bitlsima, njihovoj vukojebini i njihovom liverpulskom naglasku.



smatram da je ne samo duboko pogrešno nego i nepristojno da bilo ko ko sebe predstavlja zaljubljenikom u rock and roll na pitanje ko je najznačajniji odgovori bilo šta osim - the beatles, ma ko mu bio najomiljeniji i ma koga najrađe slušao, ali bar baratajmo činjenicama, jbt...


Pisao sam i brisao komentar na ovo, ali šta god napišem, znam da će priča otići u stadijum četnici-partizani, a to ne želim.
Zato - bez komentara.
urbana_gerila urbana_gerila 21:11 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...


blogovatelj


ti stvarno laskaš sebi ako misliš da bih polemisao sa tobom o ovome.
ja sam izneo same činjenice, one su takve kakve su, priznavao ti to ili ne.
blowin' in the wind, a hard rain's a-gonna fall i masters of war su manifest jednog vremena i jedne amerike, a po mnogima i tri najbolje dylanove pesme ikada.
beatlese su, kako sami kažu raspametile, i, opet po svedočenju njih samih, poželeli su da upoznaju autora koji ih je zaprepastio stihovima i stavom.
(mislim da je lennona privukao i dylanov nadrealizam kome je i sam bio sklon)
pokušavam da ti kažem da je u pitanju interakcija, ne samo muzička već spiritualna, nekih od najznačajnijih umova koje je ova muzika dala, da su, bez obzira na mladost, oni jasno detektovali genij jedni u drugima, genij koji će vrhunac kod the beatlesa dostići samo par godina kasnije, a koji će dylan emanirati do dana današnjeg...


prevod pesme nisam pomenuo jer je pesma izuzetno teška za prevođenje, potrebno je zaista dobro poznavati sleng toga vremena da bi se proniklo u dylanov tok svesti.
neka ti pomoć prijatelja u nekoj sledećoj redakciji bude da je zasnovana na chuck barryjevoj too much monkey business, a možda bi koristilo i da pročitaš tekst na koricama albuma o kome pišeš.

na kraju, kada sam kod korica, možda će nekome biti interesantno da je mačak sa omota - dylanov ljubimac koji se zvao rolling stone.
(omot je pun referenci, dylan ga je vrlo pažljivo radio, no o tome, možda, nekom drugom prilikom)
blogovatelj blogovatelj 22:08 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

ti stvarno laskaš sebi ako misliš da bih polemisao sa tobom o ovome.


Ti stvarno laskaš sebi ako misliš da si kul što ne znaš kako se koriste velika slova. A ako to nisi uspeo da naučiš do sada, onda sa pravom mogu da sumnjam i još neke stvari.
Upao si u trip da se takmičiš sa mnom ko više zna o Dilanu. Čoveče, ja Dilana volim, apsolutno me nije briga koliko ti znaš o njemu.

blowin' in the wind, a hard rain's a-gonna fall i masters of war su manifest jednog vremena i jedne amerike, a po mnogima i tri najbolje dylanove pesme ikada.
beatlese su, kako sami kažu raspametile, i, opet po svedočenju njih samih, poželeli su da upoznaju autora koji ih je zaprepastio stihovima i stavom.
(mislim da je lennona privukao i dylanov nadrealizam kome je i sam bio sklon)


Sa ovim se slažem 100%, ništa nije sporno u ovome. U kom si tripu? Vidiš da se slažemo, a ti padaš u vatru iz čista mira.

pokušavam da ti kažem da je u pitanju interakcija, ne samo muzička već spiritualna, nekih od najznačajnijih umova koje je ova muzika dala, da su, bez obzira na mladost, oni jasno detektovali genij jedni u drugima, genij koji će vrhunac kod the beatlesa dostići samo par godina kasnije, a koji će dylan emanirati do dana današnjeg...


I sa ovim se slažem.

na kraju, kada sam kod korica, možda će nekome biti interesantno da je mačak sa omota - dylanov ljubimac koji se zvao rolling stone.


Sa ovim se takođe slažem. Jedino nisam znao ime mačka, ali sam čitao da mu je bio inspiiracija za stih u "Like a Rolling Stone" dok je gledao svog menadžera kako po kući šeta sa mačkom na ramenu.

You used to ride on a chrome horse with your diplomat
Who carried on his shoulder a Siamese cat


Samo se opusti, sve je OK. Ti voliš Dilana, ja volim Dilana.
urbana_gerila urbana_gerila 22:45 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

blogovatelj


Ti stvarno laskaš sebi ako misliš da si kul što ne znaš kako se koriste velika slova.


ma, kada bi samo znao da time kamufliram grižu savesti što sam šezdesetih nipodaštavao crnce.


napisah već - nikad kraja veselju na blogu.
blogovatelj blogovatelj 23:42 01.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

napisah već - nikad kraja veselju na blogu.


Je li, ajde probaj onako ljudski da mi objasnis sta tebe tacno iritira?
Stvarno mi nisi jasan. OK, volis Dilana, u skoro svemu se slazem sto si napisao o Dilanu. Sta je onda problem, ne razumem?
Eto, napomenuo si i da poznajes Zikicu Simica, znaci mora da si mnogo pametan kad si to uspeo. I to ti priznajem, prepametan si.
Priznajem ti i da znas o Dilanu vise od mene.
Sta jos hoces, kazi mi tacno sta te nervira? Da i to probam da resim, ne bih li se resio negativnog naboja koji siris okolinom.
Jel problem sto sam rekao da je seljace? Mislim, covek je odrastao u vukojebini, ali bukvalnoj, prolazio sam par stotina kilometara severno od Duluta i video na sta to lici. Ovom cinjenicom ni najmanje nisam umanjio njegovu genijalnost. I prevodim njegovu poeziju zato sto mislim da je genije.
ili je mozda problem to sto sam napisao da su Bitlsi bili popularniji od njega 1964? Jesu, jebi ga, pa i to je cinjenica koja se lako proveri. Time opet ni u kom slucaju nisam umanjio njegovu genijalnost.

Ili te mozda nervira to sto ja volim Bitlse, a ti ih ne volis? Ili sta? Mislim, reci lepo i otvoreno, da znam. Upao si u vatru iz cista mira i sada bljujes oganj ovde, a ja ne mogu da dokucim razlog.
urbana_gerila urbana_gerila 03:19 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...


blogovatelj


ako ti kažem u čemu mislim da je problem - možda te uvredim, a ne želim to.
zanemariću i infantilne vadilice tipa partizani-četnici, (ne)korišćenja velikog slova kao mere edukacije, određivanja iq shodno poznanstvima... i podsetiti da je moj komentar reakcija na tvoj odgovor blogovom kocu.
pokušao sam da ti kažem da bi umesto nagađanja, jednostavnim podsećanjem na spisak dylanovih pesama objavljenih pre susreta sa beatlesima, a nisam ni pomislio da ih ne znaš, shvatio razloge njihovog zahteva.
da bi shvatio da dylan za njih nije opskurni narodnjak već neko čije su ih pesme raspametile(harrison je doslovce upotrebio tu reč) i kome se iskreno dive.
susret sa elvisom je, ipak, susret sa ikonom, premda ih je kralj odmah pozvao da zasviraju, a susret sa dylanom je obostrana inicijacija i inspiracija, početak nove ere.
mislim da sam to, u suštini, i napisao.
gde si ti pročitao da meni smeta što je dylan iz neke vukojebine, (provincija je duhovni a ne geografski pojam) ili da tvrdim kako je tada bio popularniji od njih,(čak i oni koji se tek upoznaju sa rock and rollom znaju da je to vreme bitlmanije) ili (oni koji me i delimično poznaju bi tek tu provrištali od smeha) da ja ne volim the beatles - zaista ne znam...
blogovatelj blogovatelj 07:57 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

da bi shvatio da dylan za njih nije opskurni narodnjak već neko čije su ih pesme raspametile(harrison je doslovce upotrebio tu reč) i kome se iskreno dive.


Aman covece, pa ovo je kristalno jasno. Kao dan jasno.
Narodna muzika je na engleskom folk. Covek koji peva narodnu muziku je narodnjak, jel to toliko tesko da se shvati? Dilan je tada bio folk pevac, zar ne? Pevati narodnjake uopste nije losa stvar, ako su narodnjaci dobri. I Dzoni Kes je pevao odlicne narodnjake. I Silvana Armenulic.
Nikakvu pezorativno znacenje mi nije bilo na pameti. Dilanu se najiskrenije divim kao najvecem geniju rok muzike i jedino za nekoliko muzicara priznajem da su mu se primakli. Reci cu ti i kojih. Lenon, Hendriks i Stramer.

susret sa dylanom je obostrana inicijacija i inspiracija, početak nove ere.


Pa ovo sam i ja napisao!
Evo, da ponovim.

To je ona tačka koja je prelom. Momenat kada rok muzika postaje potpuna pobuna, kada se rat u Vijetnamu zahuktava, kada ono što je do tada u tekstovima rok muzičara bilo dominantno lirsko postaje nešto potpuno drugačije, postaje urlik



Idemo dalje...

gde si ti pročitao da meni smeta što je dylan iz neke vukojebine


Nisam nigde procitao, nego sam te pitao, jer mi nikako nije jasno zasto si pobesneo. Evo i jos jednom da sam sebe citiram

Jel problem sto sam rekao da je seljace?


Opet da pojasnim, posto vidim da ne razumes. Covek koji zivi na selu je seljak, to nije pogrdno, to je cinjenica. Dete koje zivi na selu je seljace, ni to nije pogrdno. I to je cinjenica. Ziveti na selu nije greh. Prolazio sam tim delom sveta (Veliko Jezero, grad Thunder Bay na kanadskoj obali istog) i nikada vecu divljinu nisam video, veruj mi na rec. Kilometri autoputa, cetinarske sume i jezera. Tu sam video vuka samotnjaka velikog kao omanja krava, nisam ni sanjao da vuk moze da bude toliki.
Nije potrebno da vatriras. Pricamo normalno, sve je u redu, kapiras?
vladimir petrovic vladimir petrovic 09:24 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

Da se uhvatim za nešto sporedno u ovoj benignoj polemici
... možda će nekome biti interesantno da je mačak sa omota - dylanov ljubimac koji se zvao rolling stone.

... Sa ovim se takođe slažem. Jedino nisam znao ime mačka, ali sam čitao da mu je bio inspiiracija za stih u "Like a Rolling Stone" dok je gledao svog menadžera kako po kući šeta sa mačkom na ramenu.


Pošto sam ja u fazonu Jukija Mišime, znam da je i on bio veliki ljubitelj mačaka


blogovatelj blogovatelj 10:09 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

Pošto sam ja u fazonu Jukija Mišime, znam da je i on bio veliki ljubitelj mačaka


Izvrsnos' u akciji.
urbana_gerila urbana_gerila 13:33 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

blogovatelj

Opet da pojasnim, posto vidim da ne razumes. Covek koji zivi na selu je seljak, to nije pogrdno, to je cinjenica. Dete koje zivi na selu je seljace, ni to nije pogrdno. I to je cinjenica. Ziveti na selu nije greh. Prolazio sam tim delom sveta (Veliko Jezero, grad Thunder Bay na kanadskoj obali istog) i nikada vecu divljinu nisam video, veruj mi na rec. Kilometri autoputa, cetinarske sume i jezera. Tu sam video vuka samotnjaka velikog kao omanja krava, nisam ni sanjao da vuk moze da bude toliki.
Nije potrebno da vatriras. Pricamo normalno, sve je u redu, kapiras?



kao prvo, ti si taj koji je potezao, kao što već rekoh, infantilne vadilice, a ne ja.
ne poznaješ me i ne moraš mi verovati, ali ja retko padam u vatru, pogotovo ne u virtuelnom svetu.
kao drugo, ne znam da li ti je to bila namera, ali si me slatko nasmejao, tako da nema frke što objašnjavaš nešto što nisam tražio.
možda mi ni to nećeš verovati, ali i kravu i vuka, čak i krvoločnu kokošku nisam video samo na slici, ne ni samo u zoo vrtu, a znam i kako izgleda život u onim čudnim nastambama koje domoroci zovu selom.

kao treće, ovaj put si mi, bar, pomogao da shvatim da je koren nesporazuma u onome za šta sam mislio da je poznato obojici.
termin folk se može tumačiti na više načina.
u najširem reč je o narodnom nasleđu, a tačno je i da se kod nas najčešće koristi kao sinonim za narodnu muziku i najčešće u pežorativnom značenju.
no, na angloameričkom prostoru taj termin se u muzici odnosi i na tradicionalnu narodnu muziku, ali i na neke savremene žanrove koji svoje korene baštine iz tradicionalnih muzičkih idioma.
u kontekstu muzike o kojoj govorimo folk(samo da napomenem da i dalje govorim o folku a ne folk-rocku) se odnosi isključivo na savremenu produkciju i datira, otprilike, s kraja pedesetih i početka šezdesetih, od pojave prve generacije novih trubadura koji su na starim temeljima izgradili novu poetiku. (joan baez, judy collins, peter, paul & mary… i, naravno - dylan )
opet je u pitanju interakcija, koristeći woodyja guthrieja kao zajedničku kariku, oni su crpeli iz tradicionalnog nasleđa ali i tradicionalni folk približili novoj publici.
folk preobražaj je ubrzo stigao i do britanije gde su i stara i nova imena samo preuzela američku matricu a zadržala se na svom nasleđu, keltskom i britanskom.
važno je reći i da se sa uma ne sme smetnuti činjenica da nisu samo izvođači sa obe strane okeana protagonisti tog folk revivala, već i nova, uglavnom urbana, publika.
tek tada dolazi do žanrovskog usložavanja i pojave folk-rocka, kao i pravaca koji duguju samo korišćenju nasleđa a ne i samom folku, kao što su neki podžanrovi progressive i art rocka, ali i novi urbani folk kojim je, po rečima žikice simića - kada su američki alternativni band wilco i britanski kantautor(i deklarisani navijač crvene zvezde - moja opaska) billy bragg dobili od woodyjeve ćerke norae guthrie njegove neobjavljene pesme i napravili zajednički album mermaid avenue - rock and roll uveden u XXI vek.
nadam se da sada shvataš na šta se odnosila moja zamerka, bob dylan nije bio narodnjak, već – pop izvođač, kao i beatlesi sami.

pomenuo si johnnyja casha, priča o njemu samom kao i o njegovoj šetnji kroz muzičke idiome, kao i o interakciji i sa dylanom i sa nekim drugim herojima, je, takođe, priča o stvaranju nove osećajnosti, no o countryju i njegovim derivatima, možda, nekom drugom prilikom…
urbana_gerila urbana_gerila 13:55 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

vladimir petrovic

Pošto sam ja u fazonu Jukija Mišime, znam da je i on bio veliki ljubitelj mačaka


čuđenje, čemu?
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:05 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

urbana_gerila
... čuđenje, čemu?


Zato što češće nailazim na one koji vole pse nego mačke, a neki od njih ne samo da ne vole mačke, nego su im odbojne.
Najbolji su oni koji vole i pse i mačke, a bogami i - ljude!

urbana_gerila urbana_gerila 14:17 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

vladimir petrovic

a bogami i - ljude!


mda, čak i većina najžešćih feministkinja smatra kako je, navodna, dylanova mizoginija - samo kleveta.
vladimir petrovic vladimir petrovic 14:51 02.05.2014

Re: nemojmo preterivati...

blogovatelj
... Izvrsnos' u akciji.


Samo se ti zezaj sa mojim naslovom!

Ujedno, i kod Dilana imamo svojevrstan slučaj izvrsnosti u akciji.

Naravno, on se razlikuje mnogo od tipa o kome sam ja govorio (stavio sam glagol u prošlom vremenu, jer sam završio i sada ću nastojati da se oslobađam njegovih čini), u meri u kojoj je svaki genijalac - priča za sebe.

g.radicevic g.radicevic 18:05 01.05.2014

dilanologija and....



praznik je pa...



nek nam je srecan
myredneckself myredneckself 22:49 01.05.2014

Novo


Sotbi planira da ponudi šest strana rukom pisanih radnih Dilanovih tekstova za Like a Rolling Stone i A hard rain's A gonna fall, kao deo svoje aukcije History of Rock and Roll From Presley to Punk zakazane za 24.6.2014. u NYC.
Sve je pisano na onim hotelskim papirima s memorandumom (The Roger Smith Hotel in Washington), a Sotbi misli da bi za rukopis Like a RS mogao da dobije 2mil.$, a za Hard Rain između 400-600 hiljada$.
Prodajom Like a RS za 2 miliona bio bi oboren rekord u prodaji rok manuskripata, tj. prodali bi za duplo više nego što su dobili za Lenonov A Day in the Life, 2010.g.
Kuća je saopštila da je vlasnik iz Kalifornije, i da želi da ostane anoniman.



urbana_gerila urbana_gerila 22:57 01.05.2014

Re: Novo

myredneckself

Sotbi planira da ponudi šest strana rukom pisanih radnih Dilanovih tekstova za Like a Rolling Stone i A hard rain's A gonna fall, kao deo svoje aukcije History of Rock and Roll From Presley to Punk zakazane za 24.6.2014. u NYC.
Sve je pisano na onim hotelskim papirima s memorandumom (The Roger Smith Hotel in Washington), a Sotbi misli da bi za rukopis Like a RS mogao da dobije 2mil.$, a za Hard Rain između 400-600 hiljada$.
Prodajom Like a RS za 2 miliona bio bi oboren rekord u prodaji rok manuskripata, tj. zaradili bi duplo više nego što su dobili za Lenonov A Day in the Life, 2010.g.
Kuća je saopštila da je vlasnik iz Kalifornije, i da želi da ostane anoniman.






ljudi koje volimo jer, mislimo da, delimo iste vrednosti i senzibilitet sa njima - postaju klasici.
to nesumnjivo raduje, ali i podseća na neminovnu konačnost...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana