Šta će Srbima Kosovo

Aleksandar T RSS / 29.02.2008. u 15:53

Pronašao sam ovo razmišljanje Aleksandra Tijanića, Generalnog direktora RTRS-a na temu Kosova na sajtu NIN-a
Vrijedno je podsjećanja...

Šta će Srbima Kosovo ?

Najskuplja srpska reč” - Kosovo - konačno je dobila cenu. Ništa tragično. Prodavati ono što je već u vlasništvu drugih, samo je dokaz odrastanja nacije. Naime, nekad sam verovao da gubitak Kosova za svakog Srbina predstavlja simboličnu kastraciju. Koji će Srbin pristati da mu odseku muda? Sad vidim red pred kantarom. Stoje Srbi i drže bele bubrege u rukama. Pitaju za cenu. A kad sve i svako u Srbiji ima cenu, ništa i niko nema vrednost. Nije tačno.
Kosovo valja prodati. Dva su razloga. Prvi, svet hoće stabilnost Balkana odmah, mada ne zna kako. Zato će svaka sledeća kompenzaciona ponuda biti lošija po nas. Drugi, Srbi masovno lažu da vole Kosovo. Da je to zaista “pupak” Srpstva, “sveta srpska zemlja”, “kolevka” Evrope, “najskuplja” srpska reč - Srbi ne bi pola veka odlazili sa Kosova. Ne samo da su odlazili, već se ukupno njih hiljadu, od nekoliko stotina hiljada, vratilo za celu deceniju nacionalno vrelog slobizma. Ne samo da nisu hteli da se vraćaju, već posle stodnevnog rata, ova srpska vojska i ova srpska policija jedine su u istoriji ostavile Kosovo pevajući, pokazujući tri prsta i ne skrivajući radost što odlaze i što su živi. Plakali su samo oni koji su ostavljali dom, imanje i grobove. Ni oni nisu plakali zbog manastira, cara Lazara i Gazimestana. Kao u Kninu, niko nije odbio naređenje za povlačenje, niko nije ostao na Kosovu da pogine za politiku laži i obmana, halucinacija raspršivanih nacionalnim fakirima, narikačama, opsenarima i skotovima. Racionalno. Ohrabrujuće, čak.
U prethodnoj deceniji razoreni su svi nacionalni mitovi. O hrabrosti i čojstvu, o zajedništvu Srba od Plitvica do Skoplja, o bratstvu sa Crnogorcima, o pobedama u ratu i porazima u miru, o Kosovu. Hvala Slobi što više nemamo u šta da verujemo. Hvala nama samima što smo nacija kostimirana i preparirana da krene na sopstvenu sahranu. Da se najede i napije na daći, iznad nameštaja od čamovine. Ako je došlo vreme da pođemo od nule, nule kao istorijskog računa, nule kao rezultata milenijumskog nacionalnog bilansa, učinimo to kao nacija - što još nismo, kao odrasli ljudi - što ćemo možda biti.
Ova srpska vlada ne treba da bira ulogu na Kosovu; ni Lazarevu, ni Majke Jugovića, još manje Brankovića. Uradite ono što je u testamentu ostavio Đinđić. Trgujte sa svetom, priznajte Albancima da drže većinski paket akcija Kosova, odlomite koliko možete za pravoslavnu enklavu, tražite obezbeđivanje prečice do Evrope, zahtevajte značajan stimulativni paket za održavanje balkanske stabilnosti, hrabro se suočite sa izbeglicama i priznajte da podgrevate lažnu nadu o vraćanju naše vojske na Kosovo ili o potpunom vraćanju Srba tamo odakle su krenuli. Svaka sledeća vlada dobiće manje od vas, svaka sledeća ponuda Srbima biće uvredljivija od ove. Ovu možemo da podnesemo, imajući na umu njenu alternativu. Ništa! Ovoj vladi pripada da u svojoj politici bar jednom bude državnička, a ne “švercerska”. Za ovo, imaju opravdanje.
Albanci su, kao NATO pešadija, “na jatagan” za sebe oteli Kosovo. Spremni su da prilože još desetine hiljada svojih da umru za ono u šta veruju. Koliko smo mi spremni da platimo, u životima, za ono što verujemo da nam pripada? U toj jednačini počiva misterija što ćemo na kraju ove decenije imati na granici ujedinjene Albance, buduće hegemone Balkana. Demonizovani, izolovani, sankcionisani, bombardovani, proterani, osiromašeni, smanjeni, apatičnim Srbima - usred borbi za bukvalno preživljavanje - eksponencijalno opada interesovanje za Kosovo. Poslednja velika prilika propuštena je ‘93. kad je Zimerman ponudio Ćosiću trećinu Kosova. Tada su Jović i Milošević zapretili da će Dobricu obesiti na Terazijama ako Šiptarima ustupi pedalj “naše svete zemlje”. Super. Šta bi danas dali Srbi za takvu ponudu. Dušu? Ono što nije uradila srpska mudrost, uradiće - kao i obično - srpska nemoć.

Da li je moguć povratak Albanaca u okvir Srbije? Isključeno. Koji pametan Srbin, sa ovakvom predistorijom, hoće da živi u zajednici sa Albancima, koji bi za četvrt veka u broju pretekli Srbe i došli do Niša? Konfederacija? Ne verujem. Svaki oblik zajedništa sa nacijom koja je na pragu stvaranja Velike Albanije (Makedoncima je Kosovo budućnost), predstavlja improvizovanu skelu koja će se urušiti čim odavde odu oni koji umeju da dobiju rat, a ne znaju da organizuju mir. Neka Velika Albanija bude bradavica na nosu Amerike koja se upustila u rat protiv Srbije začet na lažima spolja i glupostima iznutra.
Dotle, pitanje Kosova ruinira svako pitanje demokratije unutar Srbije. Zato je nulta tačka početka stvaranja srpske budućnosti izbacivanje Kosova iz unutrašnje srpske politike. Šta je to sem priznavanja faktičkog stanja? Svaki ustav, svi izbori, zakoni, međunarodni pregovori, krediti, teritorijalno definisanje, odbrana, sve predstavlja beznadežnu improvizaciju dok se ne pojavi “konačno rešenje”. Umesto da tragamo za konačnim statusom Kosova, pozabavimo se konačnim oblikovanjem Srbije. Oni mogu da čekaju, jer nastaju. Mi nemamo vremena, jer nestajemo. Za sada, konačna je samo definicija odnosa Srba i Kosova. Ono što je Kosovo nama, odavno nismo mi njemu! Tačka.
Kosovo tako postaje lažna zakletva koju strašljiva vlast svakodnevno polaže pred nacijom i batina kojom se neprestano preti onima koji “prodaju” nacionalne interese. U međuvremenu, “konačno” rešenje za Kosovo postoji samo za Albance - stepenasta nezavisnost, ma šta ona značila. Za Srbe, ostaju samo bajke u koje veruju ljudi čiji je jedini greh što su živeli na periferiji Srpstva u vreme kad se svojski stvarao Beograd, antički grad-država. To je prestroga nagrada sveta za sva iskušenja kojima nismo odoleli.

ALEKSANDAR TIJANIĆ

 



Komentari (22)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 16:13 29.02.2008

Tijanic ?

?
Jaril Jaril 16:16 29.02.2008

Re: Tijanic ?

???
Laudanum Laudanum 16:27 29.02.2008

sta mu bi?

Drugi, Srbi masovno lažu da vole Kosovo. Da je to zaista “pupak” Srpstva, “sveta srpska zemlja”, “kolevka” Evrope, “najskuplja” srpska reč - Srbi ne bi pola veka odlazili sa Kosova. Ne samo da su odlazili, već se ukupno njih hiljadu, od nekoliko stotina hiljada, vratilo za celu deceniju nacionalno vrelog slobizma. Ne samo da nisu hteli da se vraćaju, već posle stodnevnog rata, ova srpska vojska i ova srpska policija jedine su u istoriji ostavile Kosovo pevajući, pokazujući tri prsta i ne skrivajući radost što odlaze i što su živi.



Ili je bio pijan ili je prepisivao. Recimo, ovo bih i ja rekao.
mariopan mariopan 16:56 29.02.2008

Re: sta mu bi?

.....prepisivao ili imao iznenadni izliv pameti na mozak?

Medjutim ne mogu se sloziti da se Srbi nisu hteli vracati - nisu smeli. Najnoviji primer decaka koji je stradao u ambasadi - da li bi ikada iko saznao zasto su oni izbegli da taj decak nije i poginuo tako kako je i da li bi bilo ko od vas, da je on to doziveo i preziveo opet tamo otisao da ponudi jos jednu glavu? Pametovanja iz fotelja iamo ovde i na pretek, i svako je pametan dok ne bude njegova koza u pitanju. A da je prepisivao - 100 %.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 19:02 29.02.2008

Re: sta mu bi? Hibridni Prius

mariopan
.....prepisivao ili imao iznenadni izliv pameti na mozak?

Medjutim ne mogu se sloziti da se Srbi nisu hteli vracati - nisu smeli. Najnoviji primer decaka koji je stradao u ambasadi - da li bi ikada iko saznao zasto su oni izbegli da taj decak nije i poginuo tako kako je i da li bi bilo ko od vas, da je on to doziveo i preziveo opet tamo otisao da ponudi jos jednu glavu? Pametovanja iz fotelja iamo ovde i na pretek, i svako je pametan dok ne bude njegova koza u pitanju. A da je prepisivao - 100 %.


Ne podcenjujte Tijanića. Sve je drugo samo ni glup. I nije prepisivač. Emocije kod Tijanića - no pasaran. Moral - prema potrebi je dr Mengele a nekad liči na moralnu gromadu. Nekako mi najviše liči na čelične mengele. Mislim da ima hibridnbi mozak - jedan deo radi kao kod normalnog čoveka a drugi je računar napredne generacije tzv. Tijanijum sa velikom moći predviđanja. Kad koči onda mu se pune baterije za Tijanijum. Tijanić je dokaz da značajni događaji (ubistvo Đinđića, pad Miloševića,...) izazivaju poremećaje u vremenu, kao što kamen bačen u vodu šalje talase u svim pravcima pa i unazad u vremenu. Ima mnogo tajni. I ne hvatam se za njegove tekstove kao moralni pijanac plota. Ali ih obavezno čitam kao što obavezno pogledam vremensku prognozu. Da znam kako da se obučem. Pancir ili majica kratkih rukava.
Vanja Montenegro Ljujic Vanja Montenegro Ljujic 19:12 29.02.2008

Re: sta mu bi? Hibridni Prius

KRALJMAJMUNA
.Ne podcenjujte Tijanića. Sve je drugo samo ni glup. I nije prepisivač. Emocije kod Tijanića - no pasaran. Moral - prema potrebi je dr Mengele a nekad liči na moralnu gromadu. Nekako mi najviše liči na čelične mengele. Mislim da ima hibridnbi mozak - jedan deo radi kao kod normalnog čoveka a drugi je računar napredne generacije tzv. Tijanijum sa velikom moći predviđanja. Kad koči onda mu se pune baterije za Tijanijum. Tijanić je dokaz da značajni događaji (ubistvo Đinđića, pad Miloševića,...) izazivaju poremećaje u vremenu, kao što kamen bačen u vodu šalje talase u svim pravcima pa i unazad u vremenu. Ima mnogo tajni. I ne hvatam se za njegove tekstove kao moralni pijanac plota. Ali ih obavezno čitam kao što obavezno pogledam vremensku prognozu. Da znam kako da se obučem. Pancir ili majica kratkih rukava.


Izvanredan opis!
mariopan mariopan 20:14 29.02.2008

Re: sta mu bi? Hibridni Prius

KRALJMAJMUNA
mariopan
.....prepisivao ili imao iznenadni izliv pameti na mozak?

Medjutim ne mogu se sloziti da se Srbi nisu hteli vracati - nisu smeli. Najnoviji primer decaka koji je stradao u ambasadi - da li bi ikada iko saznao zasto su oni izbegli da taj decak nije i poginuo tako kako je i da li bi bilo ko od vas, da je on to doziveo i preziveo opet tamo otisao da ponudi jos jednu glavu? Pametovanja iz fotelja iamo ovde i na pretek, i svako je pametan dok ne bude njegova koza u pitanju. A da je prepisivao - 100 %.


Ne podcenjujte Tijanića. Sve je drugo samo ni glup. I nije prepisivač. Emocije kod Tijanića - no pasaran. Moral - prema potrebi je dr Mengele a nekad liči na moralnu gromadu. Nekako mi najviše liči na čelične mengele. Mislim da ima hibridnbi mozak - jedan deo radi kao kod normalnog čoveka a drugi je računar napredne generacije tzv. Tijanijum sa velikom moći predviđanja. Kad koči onda mu se pune baterije za Tijanijum. Tijanić je dokaz da značajni događaji (ubistvo Đinđića, pad Miloševića,...) izazivaju poremećaje u vremenu, kao što kamen bačen u vodu šalje talase u svim pravcima pa i unazad u vremenu. Ima mnogo tajni. I ne hvatam se za njegove tekstove kao moralni pijanac plota. Ali ih obavezno čitam kao što obavezno pogledam vremensku prognozu. Da znam kako da se obučem. Pancir ili majica kratkih rukava.

Al, si ga opisao svaka ti cast, em tacno em se smejem jos uvek )))))
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 20:44 29.02.2008

Re: sta mu bi? Hibridni Prius

Mariopan Al, si ga opisao svaka ti cast, em tacno em se smejem jos uvek )))))

Izletelo mi, omaklo mi se.
Aleksandar T Aleksandar T 09:51 01.03.2008

Re: sta mu bi? Hibridni Prius

Bas si dao dobar opis Tijanica, iskreno osim nadobudnog stila ja ne vidim problem sa većinom stavova u ovom tekstu, a primjetim da su svi komentari okrenuti vise ka njegovoj licnosti nego sa iznetim tezama o kojima bi se trebalo diskutovati
raskoljnikov raskoljnikov 16:44 29.02.2008

ne verujem!!!

Šta je to sem priznavanja faktičkog stanja?


ne mogu da verujem da su ovo tijanićeve reči .. rts? .....
Dragutin Dragutin 17:07 29.02.2008

Treba ljude podsecati!

Ovde su svi zaboravni. Ovo treba da se objavi na vestima.
Colin_bgd Colin_bgd 17:10 29.02.2008

Samo probni balon...

Ljudi, nemojte da ste naivni. Pogledajte datum ovog teksta. Juni 2003. godine. Znaci 3 meseca posle ubistva Djindjica, znaci vreme Zivkoviceve vlade.

Ovaj tekst je samo jedno kukavicje jaje, testiranje vode, probno gurkanje tadasnjih vlasti da skoci u to resenje, ako su reseni da skoce.

Oni koji su danas razulareni na vlasti, tog juna 2003. tek su izvirivali njuske iz misje rupe, u koju Tijanic sto iz gabarita, sto iz naredjenja nikad nije ni moga da stane.

Da je Zivkovic bio naivan da nasedne i presece kosovski cvor po Tijanicevoj "preporuci", pljuvali bi ga danas hiljadu puta vise nego sto ga i inace pljuju, ili bi doziveo nesto jos gore. Ovako Zivkovic je politicki ipak odigrao najbolje sto je mogao. Ma koliko to nama danas izgledalo porazavajuce zbog trenutnog stanja u zemlji, on je ipak uradio ono sto bi svaki normalan covek na njegovom mestu uradio: vratio im je lopticu u dvoriste. Nije naseo, rekao im je "evo vam vlast, pa se vi j..ite, kako znate i umete..."

Ovaj tekst Tijanica samo dokazuje da osim par izuzetaka (najveci je sam dvojac Kostunica-Beckovic ) vecina te klike, u stvari ne veruje u te kosovske mitomanske price. To znaci da su oni samo lopovi, secikese, lazovi, oportunisti, ulizice, slihtare, drumski razbojnici...

Tijanic zna i danas kao sto je i onda znao da je Kosovo izgubljeno. Ovaj tekst je bio samo jedan probni balon da se vidi koliko je Kosovo ostalo upotrebljivo za one ciljeve koja danasnja vlast sprovodi.

Da li su danas iskreno zadovoljni rezultatima u vezi Kosova, ne znam. Verovatno intimno jesu, jer njima je do Kosova stalo kao do lanjskog snega (osim ovog ludackog pomenutog dvojca, plus mozda jos poneko), ali su izuzetno zadovoljni sto su zaustavili sustinsku promenu Srbije, skrenuli je totalno sa puta u evro-atlantske integracije, i ostavili je i dalje u lesinarskim zagrljajima Sluzbe...

Prema tome, tekst je posluzio svojoj svrsi, i to sto je Tijanic pokusao da nekako "racionalizuje" kosovski problem je iskljucivo bilo u cilju tadasnjeg stanja i pozicije danasnjih (ponovnih) gospodara zivota i smrti u Srbiji...
ludvig ludvig 17:17 29.02.2008

Re: Samo probni balon...

Colin_bgd
Ljudi, nemojte da ste naivni. Pogledajte datum ovog teksta. Juni 2003.
godine. Znaci 3 meseca posle ubistva Djindjica, znaci vreme Zivkoviceve
vlade.

Ovaj tekst je samo jedno kukavicje jaje, testiranje vode, probno
gurkanje tadasnjih vlasti da skoci u to resenje, ako su reseni da skoce.

Oni koji su danas razulareni na vlasti, tog juna 2003. tek su
izvirivali njuske iz misje rupe, u koju Tijanic sto iz gabarita, sto iz
naredjenja nikad nije ni moga da stane.

Da je Zivkovic bio naivan da nasedne i presece kosovski cvor po
Tijanicevoj "preporuci", pljuvali bi ga danas hiljadu puta vise nego
sto ga i inace pljuju, ili bi doziveo nesto jos gore. Ovako Zivkovic je
politicki ipak odigrao najbolje sto je mogao. Ma koliko to nama danas
izgledalo porazavajuce zbog trenutnog stanja u zemlji, on je ipak
uradio ono sto bi svaki normalan covek na njegovom mestu uradio: vratio
im je lopticu u dvoriste. Nije naseo, rekao im je "evo vam vlast, pa se
vi j..ite, kako znate i umete..."

Ovaj tekst Tijanica samo dokazuje da osim par izuzetaka (najveci je sam
dvojac Kostunica-Beckovic ) vecina te klike, u stvari ne veruje u te
kosovske mitomanske price. To znaci da su oni samo lopovi, secikese,
lazovi, oportunisti, ulizice, slihtare, drumski razbojnici...

Tijanic zna i danas kao sto je i onda znao da je Kosovo izgubljeno.
Ovaj tekst je bio samo jedan probni balon da se vidi koliko je Kosovo
ostalo upotrebljivo za one ciljeve koja danasnja vlast sprovodi.

Da li su danas iskreno zadovoljni rezultatima u vezi Kosova, ne znam.
Verovatno intimno jesu, jer njima je do Kosova stalo kao do lanjskog
snega (osim ovog ludackog pomenutog dvojca, plus mozda jos poneko), ali
su izuzetno zadovoljni sto su zaustavili sustinsku promenu Srbije,
skrenuli je totalno sa puta u evro-atlantske integracije, i ostavili je
i dalje u lesinarskim zagrljajima Sluzbe...

Prema tome, tekst je posluzio svojoj svrsi, i to sto je Tijanic pokusao
da nekako "racionalizuje" kosovski problem je iskljucivo bilo u cilju
tadasnjeg stanja i pozicije danasnjih (ponovnih) gospodara zivota i
smrti u Srbiji...


e ovo ja zovem komentarom. potpisujem uz aplauze.
Colin_bgd Colin_bgd 17:21 29.02.2008

Re: Samo probni balon...

e ovo ja zovem komentarom. potpisujem uz aplauze.

hvala, trudim se...
Aleksandar T Aleksandar T 18:17 29.02.2008

Vrijeme...

Mislim da tekst u vrijeme kada je objavljen nije izazvao pretjerane reakcije, barem koliko sam tada pratio, a ne vjerujem da je publika NIN-a bila na tom nivou percepcije da "sažvaće" ovakav tekst jer zna da je, kako kažeš, podmetnut sa nekom namjerom da se Vlada Zivkovica baci nakon njega na rješavanje "vrući krompir" problema i onda se nasuče...ono sto je sigurno je da ovaj materijal odudara od Tijanicevih sadašnjih i tadašnjih javnih razmišljanja i to radikalno
eh TanjaTanja eh TanjaTanja 22:36 29.02.2008

Re: Vrijeme...

!!!!! Pod hitno treba objaviti tekst. Ovaj tekst nam je ako nista drugo a onda NAJVAZNIJI SVEDOK!!
eh TanjaTanja eh TanjaTanja 22:41 29.02.2008

Re: Vrijeme...

OVAJ TEKST IM JE AUTO GO!!! OBAVEZNO OBJAVITI SVUDA, GDE GOD MOZE BITI OBJAVLJEN. Pa neka kazu narodu da je to bio PROBNI BALON!!! Pa radikali bi ovako nesto maksimalno iskoristili i sve slavili od srece!
ludvig ludvig 22:47 29.02.2008

Re: Vrijeme...

Pa radikali bi ovako nesto maksimalno iskoristili i sve slavili od srece!


pa gde s radikalima da se poredimo:)
taj lik je napisao tako kontradiktornih tekstova da je to ustvari tragikomično..
eh TanjaTanja eh TanjaTanja 23:48 29.02.2008

Re: Vrijeme...

:) A zar ne vazi ona stara "Klin se klinom izbija". Zasto isti onaj narod ne bi konacno cuo istinu i iz usta njihovih najmilijih :).
Mislim da je jako vazno, ne bi li strasti splasnule, da ovaj tekst treba da dopre do usiju kako nasih mladih popaljenih nacionalista tako i do usiju obicnog naroda sa kojim se manipulise sa svih strana. Oni da znaju ko je Tijanic i ko je Kostunica i ko su radikali ne bi nikad ni dosli na miting. Mislim da je vreme da i oni konacno shvate da je i njihova svest proshiriva - pa neka se barem zamisle.
jananderson jananderson 22:48 29.02.2008

dokle god...

...se poluobrazovane siledzije poput tijanica budu u ovoj zemlji uzimale za ozbiljno necemo imati nikakve sanse da postanemo normalna drzava i normalno drustvo.

ps.
zaboravite argument: ko si pa ti da kazes!
Covek u belom Covek u belom 01:42 01.03.2008

Re: dokle god...

jananderson
zaboravite argument: ko si pa ti da kazes!
Radi podsvest, a?
jananderson jananderson 08:31 01.03.2008

Re: dokle god...

Covek u belom
jananderson
zaboravite argument: ko si pa ti da kazes!
Radi podsvest, a?

Ali i svest. Sta radi kod tebe? Belo?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana