Budućnost

Alfa i Omega

mikele9 RSS / 01.05.2014. u 10:47

 

prostor_pun_zvezda_zpsbf12c283.pngJa sam Alfa i Omega, Prvi i Poslednj, Početak i Kraji! Ne, ne citiram Ješuu, diljem vjekova poznatijeg po grčkom nazivu Isus Hrist, ne, to kažem ja!

Nije mi majka bezgrešno začela, niti sam sin božji ali je u meni sadržan Početak i Kraj, kako god da okrenete i obrnete, Prvi sam i Poslednji, dakle, Alfa i Omega. Ne blasfemišem, ne pokušavam da iritiram vernike, iznosim činjenicu.

Početak mi je bio trenutak kada je oplođena jajna ćelija u materici moje majke a Kraj, Kraj je izvestan i neminovan no kako reče onaj Živka Nikolića: A ka'će, ne znamo! Ne zna niko a da li je to dobro ili nije...? Da znam kad će mi doći Kraj, mogao bih da pozavršavam mnoge poslove, da se ne vuku repovi iza mene kad odem, kad dođe Kraj. Možda bih se otisnuo u svet, ono, grlom u jagode, legalno i ilegalno prelazio granice i tumarao i glavinjao ovim dunjalukom sve do Kraja, možda bih isplanirao i izveo savršenu pljačku Banke Intese i obezbedio moje mile i drage kad me više ne bude, kad mi dođe Kraj. A možda bih se samoubio, zahebavši unapred mi određeni Kraj. Ne, to ne dolazi u obzir, neodgovorno bi bilo glede mojih voljenih.

Ne znati tačan datum, sat, minut i sekund kad će doći Kraj, takođe ima svojih prednosti. Okružen sam smrtima, što rođenih, što najboljih prijatelja, te se i pored tuge i žalosti za njima, nekako očeličih, nije da me smrti ne pomeraju, izbacuju iz cipela, teraju mi i podižu dijafragmu do ispod grla, urnišu mi imunitet ali dan za danom, mesec za mesecom, godina za godinom, nekako se saživeh sa smrću. Početak je daaaaaleeeeeko iza mene, ergo, Kraj mi je mnoooogo bliži. Pa šta? Ja, onako šaleći se, planirao da poživim do devedesetšeste godine sopstvene, čak obnarodovao ali može sutra, ovako kljakavog, s kolenima koja mi služe samo kao ukras, da me udari autobus, da mi padne na glavu klavir bačen sa devetog sprata, da zaspem i ne probudim se, da me strefi snažan infarkt, da me iz praćke ubiju nestašni dečaci, da mi slučajna prolaznica prenese Ebolu ili Lepru, krpelj da mi ufura Lajmsku bolest a može da se desi da mi, Kraj zezajući se, može mu se, dozlaboga zagorča život i da se namučim i izmučim kao niko moj, sve do njega, do Kraja.

Nisam religiozan, od popisivačice na poslednjem Popisu sam tražio i upisala je: Nije religiozan, u smislu, nisam pravoslavni ni katolički hrišćanin, nisam musliman, nisam budista iako sam mnogo toga prihvatio od Budinog nauka, nisam Taoista iako mi je Lao Ce ljubimac, nisam ni paganin i da ne ređam više, ako u išta verujem, mislim osim u sebe i još nekoliko osoba pretežno jačeg ženskog pola, onda je to verovanje u Kosmos, Vasionu, Svemir, po volji vam. U toj NEZAMISLIVOSTI do u bilijardu na bilijarditi uređenom haosu, sve ima svoj Početak i Kraj ali ne nestaje, preformuliše se u nešto drugo. Nije to i jeste budistička reinkarnacija, mislim da je Buda izvrsno shvatio Kosmos, ne, posle Kraja i dalje nastavljamo da postojimo, Nikola Tesla je rekao da se pretvaramo u svetlost, šta god ali ja nikada više sve do (ako će ga uopšte biti?) Kraja Kosmosa, neću više ni pod kojim okolnostima i uslovima, egzistirati opet ili ponovo ili nanovo kao JA sadašnji! Jer ja sam Početak i Kraj sebe samoga.

Nije Kraj, reći će neko. Iza tebe ostaje tvoj sin. Ostaje ali i on je Prvi i Poslednji, Početak i Kraj. Uostalom i svi vi.

Kad rekoh da nisam religiozan, podrazumeva se da ne verujem u Rajove i Paklove, Purgatorije, Vaskrsnuća i Uskrsnuća, Sudnje danove. Ne verujem ni u Reinkarnaciju osim kao:

U Kosmosu nema nestajanja materije i energije. Menjaju se stanja, oblici ispoljavanja. Mene će a i vas, biti svuda i na svakoj strani. U prašini, crvima, travama, kravama i ovcama, vodi, u vazduhu, deo nas će kao najsitnije čestice odlepršati u Kosmos, postati deo kosmičke prašine, možda dopremo i do drugih galaksija ali! Ovo i ovako kakvi smo sad, ima svoj Početak i Kraj, Prvi smo i Poslednji, Alfa i Omega. Nikad više!

Zato: Proživi život, prožabuj žabu, na smrt obrati pažnju kada umreš...kako to lepo napisa umno razbarušeni Brana Petrović!



Komentari (67)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 10:49 01.05.2014

Omega?

Omega68?
mikele9 mikele9 10:56 01.05.2014

Re: Omega?

Poranio si
Za prvog...otkucava

blogovatelj blogovatelj 11:16 01.05.2014

Re: Omega?

Poranio si


Ma kakvi. Okasnio sam.
Kod Frija na blogu sam ispričao razlog kašnjenja, da se ne ponavljam. Linkovaću kad se probudim.
mili92 mili92 11:57 01.05.2014

Математика


Ткање информација, како се одмакне од тачке "А" а ближи се тачки "Б", тако се учесталије јавља " дежа ви ".
docsumann docsumann 14:28 01.05.2014

Re: Математика

mili92

Ткање информација, како се одмакне од тачке "А" а ближи се тачки "Б", тако се учесталије јавља " дежа ви ".


na dubljem, podkvantnom, nivou zbivanje pretpostavlja se da ne postoji distinkcija među tačkama u prostoru, A je ujedno A, ali i neA.
naravno da je za nas 'vake takva logika nepojmljiva. zato i jesmo vaki
mikele9 mikele9 19:53 01.05.2014

Re: Математика

na dubljem, podkvantnom, nivou zbivanje pretpostavlja se da ne postoji distinkcija među tačkama u prostoru, A je ujedno A, ali i neA.
naravno da je za nas 'vake takva logika nepojmljiva. zato i jesmo vaki
Dakle Početak i Kraj, od tačke A do tačke neA, odgovara 100%
anonimni_autor anonimni_autor 13:13 01.05.2014

prosvećeni ateizam

Mikele svaka ti čas što se kao čovek u "poodmaklom dobu", ili kako bi politički korektno rekli "najboljim godinama" trezveno suočavaš sa konačnošću postojanja. U osnovi svih ljdskih religiskih verovanja je u stvari strah od ništavila koje neminovno dolazi posle smrti. Strah je dao moć religiji, a ona ga je daljim razvojem iznajmila politici. Ne želim da se moj komentar pretvori u kritiku religije, nego samo hoću da ti čestitam na hrabrosti sa kojom se sučavaš sa životom
mikele9 mikele9 19:54 01.05.2014

Re: prosvećeni ateizam

Mikele svaka ti čas što se kao čovek u "poodmaklom dobu", ili kako bi politički korektno rekli "najboljim godinama" trezveno suočavaš sa konačnošću postojanja. U osnovi svih ljdskih religiskih verovanja je u stvari strah od ništavila koje neminovno dolazi posle smrti. Strah je dao moć religiji, a ona ga je daljim razvojem iznajmila politici. Ne želim da se moj komentar pretvori u kritiku religije, nego samo hoću da ti čestitam na hrabrosti sa kojom se sučavaš sa životom

Suve činjenice dragi moj Anonimni
49 41 49 41 14:19 01.05.2014

Astralno telo

7 slojeva aure.



Dva puta doziveo da me "napusta".

Gotovo! Nema vise, odoh u p.m.

Naucih da se to moze zvati Omega.

docsumann docsumann 14:24 01.05.2014

Re: Astralno telo

49 41
7 slojeva aure.



Dva puta doziveo da me "napusta".

Gotovo! Nema vise, odoh u p.m.

Naucih da se to moze zvati Omega.



mogao si koji red više o tome
49 41 49 41 14:38 01.05.2014

Re: Astralno telo

To je bilo "uzivo".

Nocno "landaranje" (nije mesecarenje!) ne volim da pricam.

Tabu teme - nek ostanu tako.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:13 01.05.2014

Nikad kraja početku

Za Kraj ne znam, ali se sa Početkom ne bih mogao složiti.

Mikele za svoj Početak uzima trenutak kad je jedna polna ćelija njegovog oca stigla u, za spajanje spremnu, polnu ćeliju njegove majke. Da li je baš tako?

Prvo, tom velikom trenutku prethodile su uobičajene zajedničke krevetske aktivnosti budućih roditelja iz čega već proizlazi da sam čin spajanja nije Početak. Međutim, čak kada bi prihvatili takav jednostavni pristup, to bi bio samo biološki, ili materijalni Početak, «veliki prasak», što bi rekli astrofizičari za nastanak nove vasione, odnosno nastanak velikog slikara i poštovanog nam blogokolege. Međutim ...

Početak se može i mora pratiti i u svetu ideja.

Iz tog metafizičkog ugla gledano o njemu se može govoriti od trenutka kad su se njegovo roditelji dogovorili da imaju decu, pa i znatno pre. Ustvari, prapočetak su prve erotske želje budućih roditelja. Naravno, njegov budući otac, u svojoj ranoj mladosti, nije morao baš da misli na nekakvog budućeg velikog slikara, već samo na to kako da povali kakavu zgodnu devojku i to što pre.
Za razliku od uzavrelog oca, buduća majka je sigurno bila mnogo nežnije i suptilnije biće. Maštala je, ali i razmišljala kako da uskladi svoju skrivene erotske želje sa željom da se uda za svog princa iz bajke. Zadovoljenje erotskih želja pre braka, tih godina kad je ona bila devojka, gotovo sigurno je isključivalo udaju za pristojnog mladića. Može se prihvatiiti da rodoitelji, u žaru svoje mladposti, nisu mislili baš na njega, ali te prve erotske primisli su bile znak da su počeli pripreme za ostvarenje njihove svete dužnosti – stvaranje novog života radi produžetka vrste, u konkretnom slučaju rađanje velikog slikara.

Možemo ići i dalje unazad i kod bližih predaka pratiti liniju nastanka mikelovih roditelja, pa sve do dalekih predaka kod kojih bi se morala uočiti nit metamorfoze sirovog seksualnog nagona neophodnog za produžetak vrste u suptilne emocije, znatno kasnije nazvane ljubav. Tu se puteve Početka račvaju. Zavisno od verovanja, jedne bi doveli do Adama i Eve, a druge do primata, pa do vodozemaca....No, bez obzira na pravac, u svakom slučaju morao bi se dati i odgovor, makar u hipotetičkom obliku, ko je stvorio tvorce Adama i Eve i kako je iz ničega moglo nastatai nešto što je eksplodiralo, a onda iz toga čitav svet, pa i mikele. Dakle, nikad kraja Početku.

PS: mikele, ako bi mene angažovao za svog službenog biografa, ja bih u gore naznačenom smislu, Početku poklonio znatno više pažnje, odnosno prvih nekoliko tomova tvoje biografije. A Kraja što se tiče, za to imamo vremena, dogovorićemo se.
mikele9 mikele9 20:01 01.05.2014

Re: Nikad kraja početku

Za Kraj ne znam, ali se sa Početkom ne bih mogao složiti.

PS: mikele, ako bi mene angažovao za svog službenog biografa, ja bih u gore naznačenom smislu, Početku poklonio znatno više pažnje, odnosno prvih nekoliko tomova tvoje biografije. A Kraja što se tiče, za to imamo vremena, dogovorićemo se.

Bata Vojo, mnogo ti dobra analiza Početka
Ako imaš vremena i volje, evo angažujem te za svog službenog biografa, piši tomove o Početku a što se tiče Kraja i tu ne moramo da se dogovaramo, bez obzira na vreme, prepuštam da ti da ga obradiš kako ti bude volja
Hvala ti na lepom javljanju!
docsumann docsumann 21:16 01.05.2014

Re: Nikad kraja početku

Za Kraj ne znam, ali se sa Početkom ne bih mogao složiti.


ima jedna faza u odrastanju kada se, pretpostavljam, svi mi zapitasmo - otkud baš ja?
kako to da uopšte postojim?

pukim slučajem u globalnom DNK loto izvlačenju, ili, pak, metafizičkom predisponiranošću?

pretpostavljam da to uopšte i nije početak... kao takav ....
jkt2010 jkt2010 03:51 02.05.2014

Re: Nikad kraja početku

Vojislav Stojković
Mikele za svoj Početak uzima trenutak kad je jedna polna ćelija njegovog oca stigla u, za spajanje spremnu, polnu ćeliju njegove majke. Da li je baš tako?
Naravno da nije, Mikele i sam spominje polne celije majke i oca. Da bi se spojile morale su da postoje. I tako kad krenes da teras unazad ... vidis da nema pocetka jer uvek ima jos nesto.

Isto se desava i kad teras unapred: nema kraja, samo se sve stalno menja. Sto je u skladu sa Budinim ucenjem o karmi (sto ne treba brkati sa hindu karmom sto se mene tice).
mikele9 mikele9 09:08 02.05.2014

Re: Nikad kraja početku

Naravno da nije, Mikele i sam spominje polne celije majke i oca. Da bi se spojile morale su da postoje. I tako kad krenes da teras unazad ... vidis da nema pocetka jer uvek ima jos nesto.

Ako tako posmatramo stvari, onda nam je Početak u Velikom Prasku.

Isto se desava i kad teras unapred: nema kraja, samo se sve stalno menja. Sto je u skladu sa Budinim ucenjem o karmi (sto ne treba brkati sa hindu karmom sto se mene tice).


Heraklit:
πάντα rei
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 13:29 02.05.2014

Re: Nikad kraja početku

mikele9
Ako tako posmatramo stvari, onda nam je Početak u Velikom Prasku.

Moram i ovom prilikom da potsetim da je Veliki prasak dogovoreni početak.

Seli sredinom prošlog veka njih nekoliko viđenijih teorijskih fizičara i dogvorali se. To poselo i dogovaranje je, hipotetički, izgledalo ovako:

-Jebeš mu mater, kad ionako nema nikakvih činjenica o Početku, ajde da uzmemo da je taj jebeni Prasak, kada je ono fra Lemetrovo jaje eksplodiralo, Početak svega, kaže jedan od prisutnih.
-Koje fratrovo jaje, levo ili desno? pita jedan zajebant, ali i veliki fizičar.
-A šta da odgovorimo ako nas ljudi pitaju, a pitaće, šta je bilo pre Praska, sumnjičav je drugi.
-Odgovorićemo da vreme pre Praska nije postojalo, ni vreme, a ni prostor. Sve počiinje tom Velikom eksplozijom, uključuje se treći fizičar.
-Dobro, to bi možda i moglo da uspe, ali kako objasniti da iz ničega nastaje nešto? I to ne bilo kakvo nešto, već čitava vasiona i realni svet koji poznajemo? ponovo će drugi fizičar, koji je bez sumnje genetski izdanak onog nevernog Tome iz biblije.
-Rećićemo im da se naš naučni model Velikog Praska ne uklapa u njihovu ograničenu zdravorazumsku logiku i da oni to ne mogu da shvate, uključuje se još jedno od prisutnih velikana fizike.
-A uklapa li se u tvoju nobelovsku logiku? pita jedan ljubomorni fizičar, koga je očito Nobelovo znamenje, a i milionče dolara, mimoišlo.
-Zini da ti kažem, odgovara Nobelovac.
-A šta da radimo sa dokazima. Jer, jedno su naše teorije, a drugo su dokazi. Fizika je, bar do sada, počivala na dokazima pa makar i na eksperimentalnim, uključuje se u diskusiju još jedan fizičar, bez sumnje konzervativniji i po godinama stariji.
-Naćiće se veš nešto. Uostalom, ne moramo mi baš na sva pitanja da odgovorimo. Šta bi onda radili naši asistenti, studenti i sledbenici? Neka se i oni malo muče i dovijaju.

Na koncu konca, svi prisutni fizičari se složiše. Doduše, pojedini prilično nevoljno.


mikele9 mikele9 15:16 02.05.2014

Re: Nikad kraja početku

Na koncu konca, svi prisutni fizičari se složiše. Doduše, pojedini prilično nevoljno.

Humoreska par excelance
charlie charlie 19:54 01.05.2014

Лепо написано !

Није битно колико ти је остало !
Битно је да данашњи дан (не јуче, не сутра) живиш као - човек !
mikele9 mikele9 20:03 01.05.2014

Re: Лепо написано !

Није битно колико ти је остало !
Битно је да данашњи дан (не јуче, не сутра) живиш као - човек !

Dragi moj Čarli, odavno, mislim da sam to negde u pisanju već pomenuo, ne živim od danas do sutra nego OD DANAS DO DANAS!
charlie charlie 20:14 01.05.2014

Re: Лепо написано !

mikele9
Није битно колико ти је остало !
Битно је да данашњи дан (не јуче, не сутра) живиш као - човек !

Dragi moj Čarli, odavno, mislim da sam to negde u pisanju već pomenuo, ne živim od danas do sutra nego OD DANAS DO DANAS!

Ако !
Тако и треба !
Успут - права је штета што многи људи то не могу да схвате, те, добровољно, пристају да буду робови.
miloradkakmar miloradkakmar 17:48 05.05.2014

Re: Лепо написано !

charlie
mikele9
Није битно колико ти је остало !
Битно је да данашњи дан (не јуче, не сутра) живиш као - човек !

Dragi moj Čarli, odavno, mislim da sam to negde u pisanju već pomenuo, ne živim od danas do sutra nego OD DANAS DO DANAS!

Ако !
Тако и треба !
Успут - права је штета што многи људи то не могу да схвате, те, добровољно, пристају да буду робови.

Danas je izgubljeno juče i prepolovljeno sutra.

P.S. O Početku i Kraju još razmišljam, ali ništa pametno nisam smislio. A , i kako bih kada se ne sećam ni jednog ni drugog.
mikele9 mikele9 19:50 05.05.2014

Re: Лепо написано !

P.S. O Početku i Kraju još razmišljam, ali ništa pametno nisam smislio. A , i kako bih kada se ne sećam ni jednog ni drugog.

Kako i da se sećaš Prijatelju, naša sećanja su između Početka i Kraja
gordanac gordanac 21:11 01.05.2014

prostor pun zvezda ...



Ta lepa fotka "prostora punog zvezda" (kosmos_pelen_gwiazd.jpg) ne dozvoljava direktno linkovanje, pa se ne vidi (bar ja je ne vidim u tekstu), a ako uradiš copy / paste ovog linka koji stavljam ispod - ostaće ti na početku teksta.

http://i229.photobucket.com/albums/ee255/comic_bucket/goga/prostor_pun_zvezda_zpsbf12c283.png

A evo i jedne "bonus" :))



via & credit: Amit Kamble Astro-Photography

Zvezdano nebo nad nama i sve ostalo - u nama.
mikele9 mikele9 22:58 01.05.2014

Re: prostor pun zvezda ...

Ta lepa fotka "prostora punog zvezda" (kosmos_pelen_gwiazd.jpg) ne dozvoljava direktno linkovanje, pa se ne vidi (bar ja je ne vidim u tekstu), a ako uradiš copy / paste ovog linka koji stavljam ispod - ostaće ti na početku teksta.

http://i229.photobucket.com/albums/ee255/comic_bucket/goga/prostor_pun_zvezda_zpsbf12c283.png

A evo i jedne "bonus" :))
Zvezdano nebo nad nama i sve ostalo - u nama.

Hvala Gordana, evo izgleda da sam uspeo!
Черевићан Черевићан 22:13 01.05.2014

редослед

када ми се то . . . . . . са Смрти деси
открићу тајну што мудри . . не знају
редослед такав одвајкад прописан
спознаћу Почетак - прилазећи Крају
mikele9 mikele9 23:15 01.05.2014

Re: редослед

када ми се то . . . . . . са Смрти деси
сазнаћу тајну што мудри . . не знају
редослед такав одвајкад прописан
спознаћу Почетак - прилазећи Крају

I ja se tome nadam, bilo bi nadasve zanimljivo a sasvim je moguće!
jkt2010 jkt2010 03:43 02.05.2014

Buda

mikele9
mislim da je Buda izvrsno shvatio Kosmos, ne, posle Kraja i dalje nastavljamo da postojimo
Voleo bih da vidim odakle ovo, Budine originalne reci? Sta su i kako sledbenici posle tumacili me ne zanima preterano...msm, znam da budisti veruju u reinkarnaciju al msm da to nema veze sa Budom.
mikele9 mikele9 08:59 02.05.2014

Re: Buda

Voleo bih da vidim odakle ovo, Budine originalne reci? Sta su i kako sledbenici posle tumacili me ne zanima preterano...msm, znam da budisti veruju u reinkarnaciju al msm da to nema veze sa Budom.

Buda kao i Sokrat, nije ostavio za sobom nikakav pisani trag. Kao što je Platon beležio i interpretirao Sokrata, tako su i Budini najbliži sledbenici činili isto. Čak, čitajući njihove zapise, na pitanje: Ima li života posle smrti, ima li reinkarnacije, Buda nije davao potvrdan odgovor.
Ali međutim, čitajući sve do čega sam mogao da dođem u svom dugom životu, iz mnoštva, šume, zabeleženih Budinih odgovora, meni je postalo jasno da je Buda, pored četiri osnovna principa, odlično spoznao cikličnost Kosmosa. Ponavljam, ja to tako vidim.
jkt2010 jkt2010 10:01 02.05.2014

Re: Buda

mikele9
čitajući njihove zapise, na pitanje: Ima li života posle smrti, ima li reinkarnacije, Buda nije davao potvrdan odgovor.
Nije davao odgovor, tacka. Jer ko takvo pitanje postavi nista nije razumeo. Kao kad bi fudbaler pritrcao sudiji i trazio 3 slobodna bacanja jer je protivnik igrao nogom... Sta sudija da mu odgovori?
mikele9 mikele9 11:39 02.05.2014

Re: Buda

Nije davao odgovor, tacka. Jer ko takvo pitanje postavi nista nije razumeo.

Upravo tako!
docsumann docsumann 04:28 02.05.2014

alfega

U Kosmosu nema nestajanja materije i energije.


ni informacije (osnovni postulat kvantne mehanike).

očitavanje transformisanog informatičkog zapisa je već drugi par rukava. nakon smrti naš informacioni zapis je fundamentalno izmjenjen.

a ključno pitanje je da li naše postčovječje pojavno obličje pamti (i ukakvom obliku) ove naše dane.

mikele9 mikele9 09:10 02.05.2014

Re: alfega

a ključno pitanje je da li naše postčovječje pojavno obličje pamti (i ukakvom obliku) ove naše dane.

To ćemo ili nećemo doznati, kad nam dođe Kraj.
anfieldroad anfieldroad 23:02 04.05.2014

Re: alfega



Kada je pre par godina Dalaj Lama posetio institut Cern, potvrdio je pred gomilom novinara (ne)ocekivanu bliskost izmedju moderne fizike i budistickih verovanja. Tim povodom je, na pitanje pisca Eugena Carriera o zivotu posle smrti odgovorio nesvojstveno grubo- Svako ko misli da nema zivota posle smrti, odnosno sumnja u postojanje reinkarnacije obicna je neznalica... Dodao je da je ta vrsta sumnje karakteristicna za Zapad, dok je u filozofijama Istoka fenomen smrti tretiran bez nepotrebne patetike...<_<



docsumann docsumann 15:35 05.05.2014

Re: alfega

Dodao je da je ta vrsta sumnje karakteristicna za Zapad, dok je u filozofijama Istoka fenomen smrti tretiran bez nepotrebne patetike...<_<


i ja bih rekao da je naš odnos prema postmortalnosti poprilično određen tradicijom u kojoj smo odrasli.
ephemeris ephemeris 08:10 02.05.2014

O beskraju - Mika Antic

Besmrtna pesma
Ako ti jave: umro sam,
a bio sam ti drag,
onda će u tebi
odjednom nešto posiveti.
Na trepavici magla.
Na usni pepeljast trag.

Da li si uopšte ponekad
mislio šta znači živeti?

Ako ti jave: umro sam
evo šta će biti.

Hiljadu šarenih riba
lepršaće mi kroz oko.

I zemlja će me skriti.
I korov će me skriti.
A ja ću za to vreme
leteti visoko...
Visoko.

Zar misliš da moja ruka,
koleno,
ili glava
može da bude sutra
koren breze
il' trava?

Ako ti jave: umro sam,
ne veruj
to ne umem.

Na ovu zemlju sam svratio
da ti namignem malo.
Da za mnom ostane nešto
kao lepršav trag.
I zato: ne budi tužan.
Toliko mi je stalo
da ostanem u tebi
budalast i čudno drag.

Noću,
kad gledaš u nebo,
i ti namigni meni.
Neka to bude tajna.
Uprkos danima sivim
kad vidiš neku kometu
da nebo zarumeni,
upamti: to ja još uvek
šašav letim, i živim.
mili92 mili92 13:00 02.05.2014

Вито

ПОСЉЕДЊА ПЈЕСМА
Лежим на одру, тих, упрошћен
до баналности, до горког стида.
Улазе некакве црне гошће,
понека приђе и зарида.
Около сједе. Тихо и тужно.
Старци пуше, причају, кашљу
и опраштају ми великодушно
све што се збило уз веселу чашу.
Врлине везу уз израз озбиљан
причају шале са смијешком.
(Испада, ето, да сам био диван,
смрти, моја једина грешко!)

------------------------------
Лежим на одру, тих, упрошћен.
Напољу сунце свакодневно сја.
Не знам да ли је ко ожалошћен
али, заиста, јесам ја.
Kazezoze Kazezoze 13:06 02.05.2014

...

Jedan car upita zen majstora:

"Šta će se dogoditi nakon što umremo?"

"Ne znam" odgovori ovaj.

"Kako to ne znaš? Pa ti si zen majstor!?"

"Da gospodine, ali živ."
mikele9 mikele9 13:14 02.05.2014

Re: ...

"Da gospodine, ali živ."

Otom, potom
mikele9 mikele9 13:16 02.05.2014

Re: Вито

смрти, моја једина грешко!)

Dobri moj Mili, pjesma je pjesma i kad je dobra kao ova a smrt (Kraj) nam je sudjena.
gavrilo gavrilo 21:35 03.05.2014

Mikele9

Ja sam Alfa i Omega, Prvi i Poslednj, Početak i Kraji!


Ja, ja, pa ja

Teoretski i ne moras biti ni prvi ni jedini ni poslednji, mozes biti kloniran u 10 primeraka.Ovog puta si prvi i jedini.
Zar onda nije potpuno svejedno koji si JA po redu, u tom slucaju svima vama pocetak bi bio isti.U identicnim drustvenim okolnostim zivot bi vam bio putpuno isti.JA je nebitno.
Svi bi nastali od identicnog zigota u kome se stvara retrospektiva svih ranijih stanja i formi zivota iz koji se formiras i budes ono sto si sada.
Ne postoji slucajnost.
U prirodi je sve onako kako jeste.

mikele9 mikele9 22:19 03.05.2014

Re: Mikele9

Ja, ja, pa ja

Uvek polazim od sebe.
Ne postoji slucajnost.
U prirodi je sve onako kako jeste.

To tvrdim vekovima!
mirelarado mirelarado 16:05 02.05.2014

Дечија мудрост

"Почетак је кад сам се ја родио, а краја нема." - Оловка пише срцем.
mikele9 mikele9 09:02 03.05.2014

Re: Дечија мудрост

"Почетак је кад сам се ја родио, а краја нема." - Оловка пише срцем.

Draga moja Mirela, u dlaku isto mišljah u detinjstvu
gordanac gordanac 09:13 03.05.2014

od deteta do filozofa :)

Jedna odlična priča (15 minuta, nećeš zažaliti ni sekunde)



Stephen Cave
"The 4 stories we tell ourselves about death"
mikele9 mikele9 11:35 03.05.2014

Re: od deteta do filozofa :)

we all live in the shadow of their own apocalypse

Hvala ti, zaista nisam zažalio ni sekundu!
fantomatsicna fantomatsicna 08:40 04.05.2014

Re: od deteta do filozofa :)

Vrlo interesantno i baš tako!
gandalf gandalf 12:06 03.05.2014

Komentar na članak "Alfa i Omega"

Poštovani mikele9,

Čitajući vaš članak osetio sam iskrenost u smislu vaših pogleda na život oko nas.
Mislim da je iskrenost najveća vrednost ovog članka.

Dozvolite i meni da budem iskren.
Uz svu uzvišenost iskrenosti vaših osećanja koje ste izneli u ovom blogu, osećao sam istovremeno sopstveni strah i nesigurnost. Nekako sam čitajući vaše redove shvatio po ko zna koji put, da nikada ne bih mogao da živim bez vere u Boga. Vaše neverovanje je potvrdilo moje verovanje. Nekada život iznedri i suprotno od dobra koje smo nas dvojica imali kroz ovo pisanje i čitanje, nepoznati su putevi Božiji.

Na kraju vaš poslednji pasus kao zaključak glasi: "Zato: Proživi život, prožabuj žabu, na smrt obrati pažnju kada umreš...kako to lepo napisa umno razbarušeni Brana Petrović!". Slažem se da bi život trebalo proživeti, ali postoje Božije zapovesti koje nas odvajaju od životinja čineći od nas uzvišenija bića i zato bi trebalo živeti, ali što kaže Sveti Apostol Pavle: "Sve mi je dozvoljeno u životu, ali mi nije sve na korist". Na taj način mi upravo obraćamo pažnju na smrt i za života, ne samo u vreme umiranja. Kako za života posejemo, tako u starosti požanjemo.

mikele9 mikele9 12:53 03.05.2014

Re: Komentar na članak "Alfa i Omega"

Poštovani mikele9,

Čitajući vaš članak osetio sam iskrenost u smislu vaših pogleda na život oko nas.
Mislim da je iskrenost najveća vrednost ovog članka.

Dozvolite i meni da budem iskren.
Uz svu uzvišenost iskrenosti vaših osećanja koje ste izneli u ovom blogu, osećao sam istovremeno sopstveni strah i nesigurnost. Nekako sam čitajući vaše redove shvatio po ko zna koji put, da nikada ne bih mogao da živim bez vere u Boga. Vaše neverovanje je potvrdilo moje verovanje. Nekada život iznedri i suprotno od dobra koje smo nas dvojica imali kroz ovo pisanje i čitanje, nepoznati su putevi Božiji.

Na kraju vaš poslednji pasus kao zaključak glasi: "Zato: Proživi život, prožabuj žabu, na smrt obrati pažnju kada umreš...kako to lepo napisa umno razbarušeni Brana Petrović!". Slažem se da bi život trebalo proživeti, ali postoje Božije zapovesti koje nas odvajaju od životinja čineći od nas uzvišenija bića i zato bi trebalo živeti, ali što kaže Sveti Apostol Pavle: "Sve mi je dozvoljeno u životu, ali mi nije sve na korist". Na taj način mi upravo obraćamo pažnju na smrt i za života, ne samo u vreme umiranja. Kako za života posejemo, tako u starosti požanjemo.

Poštovani gandalf,
Priznajte da bi bilo, u najmanju ruku, degutantno da u ovim godinama postanem lažni vernik a svedok ste da takvih primera ima tušta i tma u našoj zemlji.
Navešću vam reči poznatih crkvenih otaca koje su na mene odavno ostavile snažan utisak:
Tertulijan (Quintus Septimus Florens Tertullianno, 150 do 230 GNE): Credo quia absurdum ( Verujem jer je apsurdno)
Anselm Kenterberijski (1033 do 1109 GNE): Credo ut intelligam (Verujem da bih razumeo)
Abelar (Petrus Abaelardus, 1079 do 1142 GNE): Intelego ut credam (Razumem da bih verovao)
Kao što vidite ni njima nije bilo lako da prihvate ili spoznaju nepoznatost puteva Božjih.
Celog svog života sam sejao ljubav i poštovanje prema bližnjim i daljnjim a sada žanjem kukolj života u ovoj i ovakvoj zemlji.
Hvala vam što ste se uključili!
gandalf gandalf 16:16 03.05.2014

Odgovor za mikele9

Hvala vama mikele9 što ste mi odgovorili.

Ostanite i ubuduće ovakvi kakvi ste bili do sada, iskreni i sa ljubavlju koju dajete bližnjima i nebližnjima. Tako ćete Mu biti miliji i bliži nego hiljade onih koji sebe licemerno nazivaju Njegovim stadom.

Nikada se ne zna kada će On biti i vaša Alfa i Omega.
charlie charlie 17:01 03.05.2014

Re: Odgovor za mikele9

gandalf
Hvala vama mikele9 što ste mi odgovorili.

Ostanite i ubuduće ovakvi kakvi ste bili do sada, iskreni i sa ljubavlju koju dajete bližnjima i nebližnjima. Tako ćete Mu biti miliji i bliži nego hiljade onih koji sebe licemerno nazivaju Njegovim stadom.

Nikada se ne zna kada će On biti i vaša Alfa i Omega.

Лепо речено !
G r o f G r o f 22:30 03.05.2014

Re: Odgovor za mikele9

charlie
gandalf
Hvala vama mikele9 što ste mi odgovorili.

Ostanite i ubuduće ovakvi kakvi ste bili do sada, iskreni i sa ljubavlju koju dajete bližnjima i nebližnjima. Tako ćete Mu biti miliji i bliži nego hiljade onih koji sebe licemerno nazivaju Njegovim stadom.

Nikada se ne zna kada će On biti i vaša Alfa i Omega.

Лепо речено !

Nije lepo rečeno, već obično vredjanje.
U obrnutom slučaju rečenica bi glasila, Nikad se ne zna kad ćeš postati nevernik i pljunuti na svoja uverenja i veru.
Da li sada izgleda kao lepo rečeno?
charlie charlie 12:24 04.05.2014

Re: Odgovor za mikele9

G r o f
charlie
gandalf
Hvala vama mikele9 što ste mi odgovorili.

Ostanite i ubuduće ovakvi kakvi ste bili do sada, iskreni i sa ljubavlju koju dajete bližnjima i nebližnjima. Tako ćete Mu biti miliji i bliži nego hiljade onih koji sebe licemerno nazivaju Njegovim stadom.

Nikada se ne zna kada će On biti i vaša Alfa i Omega.

Лепо речено !

Nije lepo rečeno, već obično vredjanje.
U obrnutom slučaju rečenica bi glasila, Nikad se ne zna kad ćeš postati nevernik i pljunuti na svoja uverenja i veru.
Da li sada izgleda kao lepo rečeno?

Свако бира свој случај ! Твој је, очигледно обрнут.
G r o f G r o f 22:19 03.05.2014

Tačka..

Samo smo jebena tačka u tom beskraju, iskra što na trenutak bljesne pre nego je proguta tama večna.
A sve nešto, važni, rušimo i gradimo, molimo i strepimo.
Smejurija.
Koja tek blasfemija mora biti vera. Toliko naduvati svoj ego i staviti ga u centar pažnje Tvorca.
..a ono trunka trunkasta na trunci kosmičke prašine.
mikele9 mikele9 22:25 03.05.2014

Re: Tačka..

Samo smo jebena tačka u tom beskraju, iskra što na trenutak bljesne pre nego je proguta tama večna.
A sve nešto, važni, rušimo i gradimo, molimo i strepimo.
Smejurija.
Koja tek blasfemija mora biti vera. Toliko naduvati svoj ego i staviti ga u centar pažnje Tvorca.
..a ono trunka trunkasta na trunci kosmičke prašine.

Nismo bili, nismo i neće nas biti!
gavrilo gavrilo 22:32 03.05.2014

Re: Tačka..

G r o f
..Toliko naduvati svoj ego i staviti ga u centar pažnje Tvorca.
...


ovo mi se bas dopada kako si napisao

G r o f
charlie
gandalf
Hvala vama mikele9 što ste mi odgovorili.

Ostanite i ubuduće ovakvi kakvi ste bili do sada, iskreni i sa ljubavlju koju dajete bližnjima i nebližnjima. Tako ćete Mu biti miliji i bliži nego hiljade onih koji sebe licemerno nazivaju Njegovim stadom.

Nikada se ne zna kada će On biti i vaša Alfa i Omega.

Лепо речено !

Nije lepo rečeno, već obično vredjanje.
U obrnutom slučaju rečenica bi glasila, Nikad se ne zna kad ćeš postati nevernik i pljunuti na svoja uverenja i veru.
Da li sada izgleda kao lepo rečeno?


docsumann docsumann 22:53 03.05.2014

Re: Tačka..

..a ono trunka trunkasta na trunci kosmičke prašine.


fractal, v sodelovanju z naravo



The Rurutu deity Tangaroa or A'a represents the "Fractal Person" at the cosmic level -- the pantheistic concept of the cosmos as a person or other microcosmic form that generates similar smaller forms in the "creation" of the cosmos. In the sculpture above, A'a generates other deities and humans as his eyes, nose, knees, etc.
mikele9 mikele9 11:38 04.05.2014

Re: Tačka..

fractal, v sodelovanju z naravo

charlie charlie 12:26 04.05.2014

Re: Tačka..

G r o f
Samo smo jebena tačka u tom beskraju, iskra što na trenutak bljesne pre nego je proguta tama večna.
A sve nešto, važni, rušimo i gradimo, molimo i strepimo.
Smejurija.
Koja tek blasfemija mora biti vera. Toliko naduvati svoj ego i staviti ga u centar pažnje Tvorca.
..a ono trunka trunkasta na trunci kosmičke prašine.

Глупости !
vera.nolan2 vera.nolan2 08:37 04.05.2014

Nije Kraj, ...

U toj NEZAMISLIVOSTI do u bilijardu na bilijarditi uređenom haosu, sve ima svoj Početak i Kraj ali ne nestaje, preformuliše se u nešto drugo.


...sve u svemiru se reciklira...od crvenog djina,zadnje faze u životu zvezde,nastaće beli patuljak,a od izbačenog materijala,planetarne magline ,koji će nastaviti da luta međuzvezdanim prostorom u jednom trenutku,od oblaka će početi stvaranje neke nove zvezde...
......da li to zvuči utešno...?...prolaznosti ,strašna prolaznosti...

Samo mi izvesnost pružite,o
Bogovi,i neka je ona samo daska na
Moru neizvesnosti!Za sebe sačuvajte
sve ono raskošno,cvetno,šareno,
varljivo,a meni samo dajte,jednu ,
jadnu,praznu izvesnost.

Parmenidova Molitva
mikele9 mikele9 11:34 04.05.2014

Re: Nije Kraj, ...

Samo mi izvesnost pružite,o
Bogovi,i neka je ona samo daska na
Moru neizvesnosti!Za sebe sačuvajte
sve ono raskošno,cvetno,šareno,
varljivo,a meni samo dajte,jednu ,
jadnu,praznu izvesnost.

Parmenidova Molitva

Draga moja Vera, mnooooogo je tražio Parmenid! Čak i ovi zemaljski bogovi insistiraju na neizvesnosti, lakše se vlada
mariopan mariopan 10:14 04.05.2014

...

Dragi Mikele, i ja mirno razmišljam o kraju, kakav god bio, pomalo ravnodušno.

Živela sam, bilo je zanimljivo, i dalje mi je zanimljivo i kad se svrši - šta ću više od toga?

Da li se to mirenje sa sudbinom događa sa godinama, starenjem, ili ima veze sa bogato proživljenim životom, onim kada ti nijednog trenutka nije dosadno pa se već malo zasitiš i umoriš...ne znam?

Kada saberem, svaštanešto mi se događalo i sve je bilo za mene novo i nesvakidašnje, zanimljivo, čak i kada je bilo loše, a toga je bilo daleko više...i baš to je bilo zanimljivo.
Kada i kako bismo saznali gde su nam granice, koliko smo sposobni da savladamo životne prepreke - da nam se i to (mahom) loše nije dešavalo?

I preživesmo?

Pa čestitam ti što si sve to vreme živeo i preživeo svaštanešto što mnogi ljudi na planeti nikada neće?

I sebi to čestitam.

Vredelo je.
mikele9 mikele9 11:30 04.05.2014

Re: ...

Pa čestitam ti što si sve to vreme živeo i preživeo svaštanešto što mnogi ljudi na planeti nikada neće?

I sebi to čestitam.

Vredelo je.

I ja tebi čestitam, još ćemo draga moja koleginice, živeti i proživljavati, kako ti kažeš, svaštanešto
mariopan mariopan 11:46 04.05.2014

Re: ...

mikele9
Pa čestitam ti što si sve to vreme živeo i preživeo svaštanešto što mnogi ljudi na planeti nikada neće?

I sebi to čestitam.

Vredelo je.

I ja tebi čestitam, još ćemo draga moja koleginice, živeti i proživljavati, kako ti kažeš, svaštanešto


A još ćemo se i videti čim stignem u Beograd, javljam se da vidim izložbu.
mikele9 mikele9 12:02 04.05.2014

Re: ...


A još ćemo se i videti čim stignem u Beograd, javljam se da vidim izložbu.

Važi ali da te podsetim, u četvrtak 8.05 2014 je skidam
mariopan mariopan 12:54 04.05.2014

Re: ...

mikele9

A još ćemo se i videti čim stignem u Beograd, javljam se da vidim izložbu.

Važi ali da te podsetim, u četvrtak 8.05 2014 je skidam

Znam, pratim da ne propustim, otvoreno do 8. maja?
Javim ti se na mob.
49 41 49 41 15:50 04.05.2014

Omega ticking


Ostavio mi Deda u amanet - iz 1913.

Jos uvek radi perfektno.

Do kada?!?

Postoji precizan "zapis" o tome, u naizgled haoticnom svetu.

Nije mi namera da rovim po tome, sem kad me "navuku" na blogu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana