Ljudska prava

UKrajina: vremena baraba

dali76 RSS / 06.05.2014. u 00:19

Ljudi ne misle glavom. Ljudi ne misle, samo se boje.

U Ukrajini smrt  je pocela da raddi  puno radno vreme. Ukoliko se  nastavi tim putem, a nema razloga sumnjati u utabanu ljudsku glupost ,radice smrt prekovremeno.

Vecina Ljudi u istocnoj Ukrajini zasigurno nije podrzavala postavljanje barikada, zauzimanje zgrada.  Jos su manje bili za  to da im sumnjiva lica sa maskama pokrecu revoluciju. Znam. Nije to podrzavala ni vecina onih na Majdanu,a kamoli oni sto su ostali kuci.

Znam.  Nije to podrzavala ni vecina u Krajini  pre gotovo cetvrt veka. 

Ali, zalud.  Za razliku od baraba  koje  u nagovestaj zlih vremena izadju na povrsinu slobodni da rade sve ono  zbog cega bi  inace zaglavili robiju , vecina se plasi.

A odgovor?Druga strana   salje prvo jedinice dobrovoljaca spremnih da dobrovoljno rade sve ono sto bi inace bilo zabranjeno.

Vreme baraba koje se razlikuju tek po boji vrpce na ramenu, traje kratko.

A opet dovoljno dugo da strah zagospodari ulicama i glavama. Strah koji ce jednu i drugu vecinu, bez da ih ista pita poslati u razlicite torove gde ce  glavna nada biti:nece bas mene.

Da, to je ustvari najveci paradox; kad te strah od smrti gurne u rat , odnosno upravo tamo gde smrt postaje stvarnost .

Ali, ljudi ne misle glavom. Ljudi ne misle, samo se boje.

Mozda opet neko napise parolu na zidu spaljene kuce: "oko za oko pasta za zube". Taj vrisak zzdravog razuma koji se sprda sa  ludilom rata, doci ce kasno.

Parole o pravdi, koja je ,svi se (s)lazemo  ,naravno uvek na nasoj  strani pisu se ovih dana po zidovima drustvenih mreza. Cisto da ne bude da nismo civilizacijski odmakli taj korak napred.

Ne, nepisu ih samo obicni ljudi,Pisu ih politicari, takozvani drzavnici.

Oni ne misle .  Samo se boje da ne bi ispali slabici u ocima protivnika. I korak po korak dok nas sve ne uvedu u rat.

A onda cemo naknadno od svega traziti smisao,a smisla ustvari nema jer ljudi ne misle. Samo se boje.



Komentari (426)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 13:02 06.05.2014

Re: Svaka cast

Ti si dotle stigao? Ceka tebe jos puno iznenadjenja...

Ma neeee... u toku sa GoT, pričam o 24. Sjajan nastavak.
predatortz predatortz 13:03 06.05.2014

Re: Svaka cast

freehand
predatortz
Šta turska jeste? Sprečila krvoproliće sa Jermenima, Kurdima i drugačijemislećimn Turcima? Zajebavaš li se ti?


Govorim o vojnim udarima zbog jačanja verskog ekstremizma u Turskoj. Da ih nije bilo, ko zna kako bi Turska izgledala danas.

Da se ti malo bolje obavestiš o tim vojnim udarima, i kako su oni i koliko sprečili krvoprolića?


Tako što su u korenu zaustavili ekstremizam. Ili, misliš da bi sekularisti bili pošteđeni kada bi fanatici preuzeli sve poluge vlasti?
alselone alselone 13:05 06.05.2014

Re: Svaka cast

Ma neeee... u toku sa GoT, pričam o 24. Sjajan nastavak.


A, OK, onda. Poslednje sto sam gledao je True detective i bilo mi je OK. Malo sporo ali skroz OK. Ekipa je stvarno sjajna, prica dobra, dijalozi odlicni, scena dobra...

A poslednje sto sam citao je Dina, sad kreno "pod stare dane" i ne mogu od kako sam poceo da citam da se otmem utisku da je Martin malo vise postavke pozajmio za svoju pricu.
alselone alselone 13:10 06.05.2014

Re: Svaka cast

Tako što su u korenu zaustavili ekstremizam. Ili, misliš da bi sekularisti bili pošteđeni kada bi fanatici preuzeli sve poluge vlasti?


Kako nekome pokazati nesto sto se nije dogodilo a moglo je? Pogotovo nekome ko tu oblast tako dobro poznaje?
stefan.hauzer stefan.hauzer 13:31 06.05.2014

Re: Svaka cast

True detective i bilo mi je OK.

soundtrack je bio sjajno iznenađenje.
primećujem da većina novih hbo serija,radi više od svih nezavisnih izdavača na popularisanju indie muzike.

maksa83 maksa83 13:41 06.05.2014

Re: Svaka cast

primećujem da većina novih hbo serija,radi više od svih nezavisnih izdavača na popularisanju indie muzike.


alselone alselone 14:00 06.05.2014

Re: Svaka cast

soundtrack je bio sjajno iznenađenje.


Da!
Meni je intro fantastican.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:04 06.05.2014

Re: Svaka cast

maksa83

džajgentik,a big big lav!

ovaj piksi momenat
,umalo da me natera,
da pređem na tamnu stranu i uzmem neki iphone:)
alselone alselone 14:10 06.05.2014

Re: Svaka cast

da pređem na tamnu stranu i uzmem neki iphone:)


Nije iphone vise dark side, to je sada nokia. Ja planiram da joj se vratim posle toliko godina, posle tolike ljubavi i jos veceg razocarenja. Upropastila se, zaglupila, i na samrtnoj postelji je dosao neki debeli, celavi, znojavi i spasao je.
maksa83 maksa83 14:31 06.05.2014

Re: Svaka cast

Nije iphone vise dark side, to je sada nokia. Ja planiram da joj se vratim posle toliko godina, posle tolike ljubavi i jos veceg razocarenja. Upropastila se, zaglupila, i na samrtnoj postelji je dosao neki debeli, celavi, znojavi i spasao je.

Ćelavi znojavi zamalo da je upropasti pa su ga šutnIli, Čokoladni im je nova nada - strpi se još koji mesec. Indus je odlučio da ozbiljno odreši kesu, za mesec-dva će da se pojavi 40-ak novih Vinduz fonova po smešnim cenama sa sve marketinškom mega mašinom koja urla i puši se.

Još samo da nateraju nekog da piše softver za njega...
alselone alselone 14:42 06.05.2014

Re: Svaka cast

Ćelavi znojavi zamalo da je upropasti pa su ga šutnIli, Čokoladni im je nova nada - strpi se još koji mesec. Indus je odlučio da ozbiljno odreši kesu, za mesec-dva će da se pojavi 40-ak novih Vinduz fonova po smešnim cenama sa sve marketinškom mega mašinom koja urla i puši se.


Meni je kvalitet izrade najvaznije, zato sam i uzeo iphone. Da ne marim ocel mi ispasti, ocel ga se divlje dijete docepati, dal mi je u dzepu sa kljucevima i slicno. Jednom sam se probudio i lezao je u barici sprajta. Kako, zasto (refren uvek isti) ne znam (ja cak ni ne pijem sprajt) ali je radio. Cekao sam samo da se Nokija upristoji sa softverom pa da se vratim na to kuciste koje pravi rupe u betonu.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:45 06.05.2014

Re: Svaka cast

Ćelavi znojavi zamalo da je upropasti pa su ga šutnIli,

meni je Lumia došla glave ,tri put.
krajnje nepouzdan phone.

preporodio sam se kad sam prešao na tajvansku kanastu ili ti htc
+ dobio sam loptu uz nju!
alselone alselone 14:48 06.05.2014

Re: Svaka cast

krajnje nepouzdan phone.

Nemoj?! A koja Lumia ako nije tajna? Za sam cuo za 92x da je odlicna i 1000 i nesto isto tako.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:53 06.05.2014

Re: Svaka cast

A koja Lumia ako nije tajna?

uf
,bio sam od onih zagriženih,
koji je uzeo lumia 800
prva koja je radila sa vindouz 7 i jebo sam joj kevu

; posle sam i ja čuo da je 920 fantastična,ali bilo je kasnoooo
alselone alselone 14:55 06.05.2014

Re: Svaka cast

; posle sam i ja čuo da je 920
fantastična,ali bilo je kasnoooo


Tvoj život je pun neverovatnih obrta.
maksa83 maksa83 14:55 06.05.2014

Re: Svaka cast

meni je Lumia došla glave ,tri put.
krajnje nepouzdan phone.

Da pogodim, napio si se kao zver i onda takav slao bivšoj devojci tugaljive loše otkucane poruke sa idejom da ćeš da se ogrebeš za malo stare vatre, a Lumia nije imala breathalyzer pa je stvarno sve to poslala umesto da se zaključa a tebi sipa raso'?

preporodio sam se kad sam prešao na tajvansku kanastu ili ti htc

HTC se ima zvati THC i nikako drugačije.
gedza.73 gedza.73 14:58 06.05.2014

Re: Svaka cast

Alselone
Da ne marim ocel mi ispasti, ocel ga se divlje dijete docepati, dal mi je u dzepu sa kljucevima i slicno.


Redovno ubacujem sve moguće i nemoguće alate u džep u kome se telefon nalazi. Čak i kad je u onom džepčetu koje je namenjeno samo za njega. Obavezno uguram bar parče šmirgle.

Ili najeftiniji ili ovaj sonim tokivoki.
Možeš da gađaš zid kad si iznerviran.
alselone alselone 15:00 06.05.2014

Re: Svaka cast

Redovno ubacujem sve moguće i nemoguće alate u džep u kome se telefon nalazi. Čak i kad je u onom džepčetu koje je namenjeno samo za njega. Obavezno uguram bar parče šmirgle.

Ili najeftiniji ili ovaj sonim tokivoki.
Možeš da gađaš zid kad si iznerviran.


Ne baš toliko otporan i bez softvera.

Ali znam o čemu pričaš, ima moj drugar građevinac slično sokoćalo.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:05 06.05.2014

Re: Svaka cast

da se zaključa a tebi sipa raso'?



a ne ne
ne podržava bajagin lyrics,totalno sam razočaran.
freehand freehand 15:11 06.05.2014

Re: Svaka cast

Tako što su u korenu zaustavili ekstremizam. Ili, misliš da bi sekularisti bili pošteđeni kada bi fanatici preuzeli sve poluge vlasti?

Predatore, mrzi li te da mi kažeš o kojim fanaticima tačno pričaš?
Ono što Zapad generalno zove islamistima je Erdoanova partija koja je u Turskoj na vlasti već dovoljno dugo da je mogla da posatire sve što ti zoveš sekularistima.
I?
O čemu govoriš?
predatortz predatortz 15:21 06.05.2014

Re: Svaka cast

freehand
Tako što su u korenu zaustavili ekstremizam. Ili, misliš da bi sekularisti bili pošteđeni kada bi fanatici preuzeli sve poluge vlasti?

Predatore, mrzi li te da mi kažeš o kojim fanaticima tačno pričaš?
Ono što Zapad generalno zove islamistima je Erdoanova partija koja je u Turskoj na vlasti već dovoljno dugo da je mogla da posatire sve što ti zoveš sekularistima.
I?
O čemu govoriš?


Bojan mi je na pp održao pristojnu lekciju, i kao uvek, zahvalan sam mu na tome. Elem, bez namere da uopštavam, upustio sam se u uopštavanje - pa sam jedan antiislamistički puč pisao kao pravilo za sve pučeve koji su se zbili u Turskoj.
Dakle, bio je jedan antiislamistički, a drugi su bili kada su tenzije između levice i desnice dosezale svoj vrhunac. Gde se on i ja ne slažemo? On traži, i bolje od mene nalazi, zakulisane razloge. Za mene je dovoljna činjenica da su pripadnici turske armije sprečavali potencijalna krvoprolića. Kamo sreće da su to učinili i naši oficiri krajem osamdesetih, odnosno početkom devedesetih. Poznato je da nisam pristalica bivšeg režima, niti sam nostalgičan za bivšom nam državom. No, jedan mali, brzi puč, uz minimum žrtava ograničenih na usijane glave, bio bi mnogo bolje rešenje od onoga što je došlo nakon pobede budaletina na izborima. Budaletina u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni... Narod bi, u ono vreme, na to pristao. Verovatno je većina i priželjkivala takav ishod. Jbga, ne plače se nad prosutim mlekom. Samo divanimo...

Pazi, sve dok Erdoan svojata moju Bosnu, ne bih imao ništa protiv toga da ga vojska malo provuče kroz špalir.
freehand freehand 15:40 06.05.2014

Re: Svaka cast

Za mene je dovoljna činjenica da su pripadnici turske armije sprečavali potencijalna krvoprolića.

Dobro. A znaš li koliko je u životima i eonima kazamata koštalo to "sprečavanje nasilja"?
I šta kažu Jermeni i Kurdi na to pacifističko ponašanje turske vojske i sekularista?
Mislim, koristiš predrasude za ilustraciju pogrešne teze. isto tako možeš da tvrdiš kako su Franko u Španiji i Pinoče u Čileu sprečavali nasilje levičara. I Sisi u Egiptu sprečavao nasilje islamista.
No dobro, ipak je ovo suština:


Kamo sreće da su to učinili i naši oficiri krajem osamdesetih, odnosno početkom devedesetih.

Naša JNA je bila to što je bila, vojska koja je počivala na komunizmu/socijalizmu i bratstvu i jedinstvu. E onda je tih osamdesetih pčeo da nestaje komunizam a i bratstvu i jedinstvu nešto nije bilo dobro. Oficiri u toj vojsci bili su Srbi, Hrvati, Muslimani, Crnogorci, Makedonci, Albanci. Bilo ih je koji su se poneli krajnje časno. Bilo ih je koji nisu. Među njima su bili i Kadijević, i Adžić, i Špegelj, i Tus, i Negovanovič. Pa mi ti kaži - ko je od njih mogao da napravi puč, i šta bi onda sa vlašću koju zauzme?
Isti problem kakav su ti oficiri imali tada ima ukrajinska vojska danas. Jebo vojsku u kojoj se saborci gledaju ispod oka i sa podozrenjem.
I obrati pažnju na detalj da u Ukrejini u ove gradove više i ne šalju regularnu vojsku, koja se mahom predaje i odbija da puca.
princi princi 15:47 06.05.2014

Re: Svaka cast

Poslednje sto sam gledao je True detective i bilo mi je OK. Malo sporo ali skroz OK. Ekipa je stvarno sjajna, prica dobra, dijalozi odlicni, scena dobra...

TD sjajan. Ona četvrta epizoda, kraj, za antologiju, preokrenula celu seriju. Vudi genijalan, i to dovoljno shvati da je Metju Mekonahej glavna faca. Jedino mi je finali mali let down (naglašavam: mali). Ljudi, gledajte novu 24-orku, odlična je.
blogovatelj blogovatelj 16:49 06.05.2014

Re: Svaka cast

Tvoj život je pun neverovatnih obrta.


Plus je dobio i loptu.
maksa83 maksa83 16:50 06.05.2014

Re: Svaka cast

TD sjajan.

Nerdy nastrojenim preporučujem Sillicon Valey.

Fenomenalna sprdnja na račun celog tog obnovljenog hackernews/startup mentality hajpa, otpr. kao Državni Posao ovde.
blogovatelj blogovatelj 16:57 06.05.2014

Re: Svaka cast

Redovno ubacujem sve moguće i nemoguće alate u džep u kome se telefon nalazi. Čak i kad je u onom džepčetu koje je namenjeno samo za njega. Obavezno uguram bar parče šmirgle.


Ključeve, na privesku je šest komada ključeva, plus daljinac za auto.
Pa onda karticu za ulazak na posao koja na sebi ima i štipaljku sličnu onoj kojom se kače zavese.
Pa flomastere, hemijske, obične olovke.
I metalne pare.
I cigare i upaljač.
USB.
Futrolu za cvikere.
Padala puno puta, najčešće na beton.
I radi.
maksa83 maksa83 17:00 06.05.2014

Re: Svaka cast

blogovatelj
Tvoj život je pun neverovatnih obrta.


Plus je dobio i loptu.

Hauzeru da se kad sledeći put bude dolazio ovamo kupi Kinder Jaje.
gedza.73 gedza.73 17:10 06.05.2014

Re: Svaka cast

kao Državni Posao ovde.

Ja klinca ne mogu da skinem sa D.P.
Citira, imitira čika Žiku (i to dobro), skinuo lalinski naglasak.
Čeka veče da se pojavi nov snimak na YT.

Pao bih na vaspitavanju malcova da se ne pojaviše ovi momci.
Kad provalim po neku foru, objašnjavam mu odakle je.



Čvarkov
U, bog te, to su Srbijanci. Ima začas da te preveslaju. Njima je u krvi da te zeznu.



Ti, Blogi, kao inspektor Gedžet.
maksa83 maksa83 17:14 06.05.2014

Re: Svaka cast

Ja klinca ne mogu da skinem sa D.P.

Moji povremeno u horu sami od sebe krenu da viču "odričemsesvežihvestiodričemseodričemse" (iz epizode Incijacija) i izginu od smeha:



Fascinantno kako 3 naturščika naprave kvalitetniju stvar od cele domaće TV produkcije. To samo Vojvodina rađa...
alselone alselone 17:18 06.05.2014

Re: Svaka cast

Fascinantno kako 3 naturščika naprave kvalitetniju stvar od cele domaće TV produkcije. To samo Vojvodina rađa...


Napravili su i pozorisnu predstavu. Karte su rasprodate mesecima unapred.
timotije timotije 17:50 06.05.2014

Re: Svaka cast

Nijedna vojska ne bi sprečila krvoproliće. I nikad i nigde nije. I neće jer ne može.


Vojskom komanduju gererali. Egipatska vojska ima takve starešine, JNA ih nije imala tog momenta kada je mečka zaigrala. Vojska ne puca na narod, već hapsi vođe pobune.Naši generali su otišli da pitaju u Moskvi, Londonu i Parizu da li da uhapse Miloševića, Tuđmana i Kučana? Gorbačov nije ni primio na razgovor Kadijevića, ali zato tamo sada uživa trošeći penzju od 1000 evra. A meni Srbija daje samo 50 evra za 10 godina direktorovanja na Kosova, i zato što sam bio protiv rata.A lažu me da nemaju dokumnataciju, iako smo podneli, ne samo u papirima već i u mikrofilmovima.
No, tema je Ukrajina, a baš zato što su razlozi rata identični kao u Jugoslavije, prešli smo na tu temu. I tamo kao u Hrvatskoj prvi su zapoičeli fašisšti, poznati pod imenoam ustaše, baš kao u Kijevu. Dali kao da nije pročiato Bizmarkovu poruku što se jednom pojavila ovde, pa da mu je ponovo ponudim. Kao što je zaboravio na Bžežinskog i druge Olbrajtove. A nije još uvek zapazio tako jasne planova SAD, odnosono NATO-a. Od toga sledi pitanje, zašto Rusiju neće da prime u NATO, kako je inače tražio Pitun. Naravno, samo da im dokaže da im zna nameru.

Западни капитал-диктатор подржавао је Хитлера са надом да ће да уништи Русију. Амерички Сенат одбијао је да уђе у рат чак и онда када су Хитлерове девизије, међу њима неколико из Западне Украјине, из Румуније, Хрватске, те Мађарске и балтичких земаља, заустављене у напредовању, па се очекивао противнапад Црвене Армија. Ова идеја са Украјином позната је још за време Бизмарка. Ево шта је тај у аманет оставио: "Снага Русије може бити поткопана само ако се од ње одвоји Украјина. Они који желе то да ураде, не само да их морају одвојити, већ Украјину морају супротставити Русији, закрвити два дела једног народа и гледати како брат убија брата. Да би то остварили потребно је пронаћи и одгојити издајнике међу националом елитом и уз помоћ њих изменити самосвест једног дела великог народа до таквог нивоа да мрзе све руско, да мрзе свој род, а да то ни не знају. Остало ће учинити време."
Oto fon Bizmark (1815-1898) - nemački kancelar.
Bojan Budimac Bojan Budimac 18:27 06.05.2014

Re: Svaka cast

Dakle, bio je jedan antiislamistički, a drugi su bili kada su tenzije između levice i desnice dosezale svoj vrhunac. Gde se on i ja ne slažemo? On traži, i bolje od mene nalazi, zakulisane razloge. Za mene je dovoljna činjenica da su pripadnici turske armije sprečavali potencijalna krvoprolića.

Khmmm... Kao prvo moram citirati samog sebe iz te PP: "I najzad dolazimo do tzv. postmodernog puča, koji je jedini u zapadnjačkoj (popularnoj) "istoriografiji" zapamćen kao "anti-islamistički" puč. Naime, danas ni najtvrđi kemalisti ne bi tako nešto prevalili preko usta." Dakle, ono što kažem sa ove dve rečenice je jednostavna činjenica da ovde čak ni ne postoji neka kontroverzqa oko toga da li je to bio "anti-islamistički" puč. Čak ni među sekularistima. Nije. Tačka. Iz jednostavnog razloga što to nije bila islamistička vlada. On jeste ostao tako upamćen van zemlje jer se taka propaganda valjala,

Dalje u tom PP pokušah da ti ukratko objasnim Erbakanov svetonazor (i dodah da sam siguran, slobodan sam primetiti, da bi ti se takav političar, naravno u srpskom ili srbijanskom kontekstu dopao imajući godinama prilike da čitam tvoje stavove). Ono što nisam napisao i što se na Zapadu redovno zaboravlja kada je Erbakan i "postmoderni puč" u pitanju, a ovde jednostavno ne može da se zaboravi je (taj jednostavni) razlog zašto to nije bila "islamistička" vlada -- to je bila koaliciona vlada u kojoj je, pajz sad, ravnopravni, daklem ravnopravni partner Doğru yol partisi (partija dobrog puta) sa (hmmm vrlo sekularnom) Tansu Čiler na čelu, koja je prethodne tri godine bila premijer.

DakleM, nikakvo sečenje ničega, a pogotovo ovoga: "Tako što su u korenu zaustavili ekstremizam. Ili, misliš da bi sekularisti bili pošteđeni kada bi fanatici preuzeli sve poluge vlasti?" nije bilo ni te 1997. A osim toga što je priča o polugama vlasti ovde jedna veoma komplikovana priča, nije bilo nikakve indikacije da Nedžmetin ne bi prepustio premijersku fotelju Tansu prema koalicionom dogovoru.

Još ti napisah da turska vojska ne da nije sprečila nijedno krvoproliće nego je direktno [pre svega pučem 1980. i pučističkim ustavom 1982.] iskonstruisala jedno višedecenijsko krvoproliće, kojim je pravdala svoje postojanje (naravno, mislim na sukob države i PKK-a).

Predatore, plašim se da ćeš primer gde je to i kada vojska pučem sprečila krvoproliće morati potražiti na nekom drugom mestu, u Turskoj definitivno nije. Nikad. (Ja zaista ne znam nijedan primer)

Pazi, sve dok Erdoan svojata moju Bosnu, ne bih imao ništa protiv toga da ga vojska malo provuče kroz špalir.


Da Turska ima teritorijalne pretenzije na Bosnu za mene je novost. Mora da sam nešto prespavao. S druge strane želja da se demokratski izabrana vlast (sa oko 50% podrške) provlači kroz vojni špalir je baš želja za jednim lepim krvoprolićem, od vrste koju pučevi valjda sprečavaju... ček nešto sam kanda pobrkao...

predatortz predatortz 18:32 06.05.2014

Re: Svaka cast


Da Turska ima teritorijalne pretenzije na Bosnu za mene je novost.


Teritorijalne nema, jer bi mnogo zemalja morala prepičiti da dođe do Bosne. Da daje vetar u leđa islamistima u Bosni, kada premijer kaže da je to pobeda Turske i Bosne - daje. Ja, kao državljanin BiH, ne smatram pobedu bilo koje partije u Turskoj za svoju pobedu. Zbog toga, gospodin koji je to izrekao, može da se nosi u tri lepe materine sa svojim pobedama:
princi princi 19:04 06.05.2014

Re: Svaka cast

Fenomenalna sprdnja na račun celog tog obnovljenog hackernews/startup mentality hajpa, otpr. kao Državni Posao ovde.

Da, dobar, mada za trunku maniričan- Judge stoji i iza Office Spacea (fenomenalni Gary Cole, verovatno najbolji u tom filmu).
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:24 06.05.2014

Re: Svaka cast

No, jedan mali, brzi puč, uz minimum žrtava ograničenih na usijane glave, bio bi mnogo bolje rešenje od onoga što je došlo nakon pobede budaletina na izborima. Budaletina u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni... Narod bi, u ono vreme, na to pristao. Verovatno je većina i priželjkivala takav ishod.

vidiš kako se ti i ja potpuno slažemo da su na sve strane pobedile budaletine i onda silom gurali mirne i pametne u krvoiproliće a oni seirili sa strane i bogatili se.Rezultat svega je ništa što se naroda tiča a što se njih tiče svi su profitirali kao i njihovi kriminalci koje su angažovali.
princi princi 19:25 06.05.2014

Re: Svaka cast

sa oko 50% podrške

Mnogo koji zembil se kroz istoriju hvalio sa 50% podrške glasačkog tela i landslide pobedama na izborima (Milošević je samo jedan u nizu) tako da narodna podrška sama po sebi obično nije pouzdan indikator nečijeg političkog idiotizma. Ono, međutim, što jeste jako dobar indikator i što lako odaje idiota je odnos prema slobodnim medijima (primerice fejsbuku i tviteru) a tu gorljivi klicač "svom Kosovu, Bosni i Sandžaku" i loše prikriveni osmanlija-dustabanlija ne stoji sjajno.
predatortz predatortz 19:31 06.05.2014

Re: Svaka cast

Milan Karagaća
No, jedan mali, brzi puč, uz minimum žrtava ograničenih na usijane glave, bio bi mnogo bolje rešenje od onoga što je došlo nakon pobede budaletina na izborima. Budaletina u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni... Narod bi, u ono vreme, na to pristao. Verovatno je većina i priželjkivala takav ishod.

vidiš kako se ti i ja potpuno slažemo da su na sve strane pobedile budaletine i onda silom gurali mirne i pametne u krvoiproliće a oni seirili sa strane i bogatili se.Rezultat svega je ništa što se naroda tiča a što se njih tiče svi su profitirali kao i njihovi kriminalci koje su angažovali.


Ja to nikad nisam ni sporio. Da nisu pobedile budale ovo bi sad bili pristojno mesto za život. Gde se ti i ja razmimoilazimo u mišljenjima? Pa, ti tvrdiš da su to neke nove budale, a ja tvrdim da su to oni isti koji su zemlju vodili od '45., samo su navukli druge maske.
tadejus tadejus 19:42 06.05.2014

Re: Svaka cast

princi
Jedino mi je finali mali let down (naglašavam: mali).


a što?
meni je let down jedino zadnjih 2-3 minuta, kad počne da sere love will save the world filozofiju..
mnogo bi mi bolje tu pasovao neki završetak ala the drive, mada bi i to bio kliše, al bar dobar kliše
a to što svi prigovaraju oko tog konačnog hvatanja.. pa jeste ubrzano, al meni je to bolje neko da su sad davili tu sa nekakvim leševima i sličnim smaranjima.. to si očekivao da vidiš pa mi je sasvim ok da kažu - neeeeeeeeeeeema
štas vidio vidio
ili da smaraju sa pričom političar ovaj ovo, onaj ono.. who cares.. to su ti sve već rekli

24 vidim da je dobio baš dobru kritiku, meni je orginalni bio ok samo na početku početka, kasnije je postao takav smor da bih ga u gvantanamu puštala umjesto uobičajene rutine
ali fakat je ovaj dobio bolju ocjenu od orginala
Milan Karagaća Milan Karagaća 19:58 06.05.2014

Re: Svaka cast

a ja tvrdim da su to oni isti koji su zemlju vodili od '45., samo su navukli druge maske.

ma i prije 1945., prije 1941., od kada je stvorena država jer se nikada nije znalo za meru, alavost je valjda usud.
freehand freehand 20:35 06.05.2014

Re: Svaka cast

Milan Karagaća
No, jedan mali, brzi puč, uz minimum žrtava ograničenih na usijane glave, bio bi mnogo bolje rešenje od onoga što je došlo nakon pobede budaletina na izborima. Budaletina u Srbiji, Hrvatskoj i Bosni... Narod bi, u ono vreme, na to pristao. Verovatno je većina i priželjkivala takav ishod.

vidiš kako se ti i ja potpuno slažemo da su na sve strane pobedile budaletine i onda silom gurali mirne i pametne u krvoiproliće a oni seirili sa strane i bogatili se.Rezultat svega je ništa što se naroda tiča a što se njih tiče svi su profitirali kao i njihovi kriminalci koje su angažovali.

A lepo su mogli Stevan Mirković i drugari iz SKPJ i svima lepo.
Nije to odgovor, Karagaća. Odgovor je da je vojska taman onakva kakva je država.
dali76 dali76 05:50 07.05.2014

Re: Svaka cast

Hvala gospodo za dobar ,a koristan troll and dobru muziku.
Vec sam se pito sto mene Hauzer izbegava ko da sam sugav, il emigriro preko bare. 8/)
alselone alselone 07:15 07.05.2014

Re: Svaka cast

Office Spacea

Office Space je obavezna lektira za sve gikove i one koji se tako osecaju.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:51 07.05.2014

Re: Svaka cast

sto mene Hauzer izbegava ko da sam sugav


udaram čežnju


princi princi 09:52 06.05.2014

Da, to je tačno, i zato je

Ukrajina failed state, izgleda. Ljudi tamo imaju izbor između 2 loše opcije od kojih se ne zna koja je gora. O tome treba misliti i u slučaju drugih kandidata za failed states (a ekonomista Branko Milanović u iste ubraja Ukrajinu, Belorusiju, Bosnu, Makedoniju i Srbiju).
vera.nolan2 vera.nolan2 10:29 06.05.2014

vremena ...

...smrt je pocela da radi puno radno vreme. Ukoliko se nastavi tim putem, a nema razloga sumnjati u utabanu ljudsku glupost ,radice smrt prekovremeno.....


Kada se naslutio raspad YU,sećala sam se upozorenja Andrića i Ćopića...i evo sad tvoj bolno istinit blog, ponovo mi je u sećanju,Tamne slutnje Branka Ćopića:
Piscu su se ukazali crni jahači, konjanici Apokalipse, aveti razaranja i požara, neman koja se sprema da sve satre – ognjišta i krovove, detinjstva i ceste, sela i čitave gradove… S anticipatorskom moći istočio je u knjigu priča „Bašta sljezove boje“ svoje zle slutnje o danima pokolja....
-....koji se nebrojeno puta samo premeštaju ovom izmučenom planetom i satiru jadne narode ...
..na žalost,ne radi se toliko o gluposti(sem uvek izmanipulisanim i uvučenim masama,ovde čak ni to ...Majdan je bio organizovana inicijalna akcija),koliko o smišljenim i uvek dovoljno voljnim ljudima,spremnim za akciju razaranja...
freehand freehand 10:51 06.05.2014

Pretpostavka

A recimo, na primer, u Ukrajini - naročlito istočnoj jer nju stavljaš kao osnovu i polaznu tačku nemanja pameti u ukrajinskoj bespametnoj priči - ipak se pojavi pamet.
I u toj hipotetičkoj situaciji, Dali, šta po tebi ta pamet radi?
Ne podržava barikade, ne podrzžava zauzimanje zgrada, i nije za sumnjiva lica pod maskama koja pokreću revoluicju.

Nego šta radi, Dali, kao odgovor na ono što se u Ukrajini događa poslednjih meseci?
highshalfbooze highshalfbooze 11:28 06.05.2014

Re: Pretpostavka

Nego šta radi, Dali, kao odgovor na ono što se u Ukrajini događa poslednjih meseci?


Dali je čovek uradio šta je mislio da treba da uradi. I uopšte ne pretenduje da bude bilo šta u Ukrajini zbog čega bi morao da duma šta treba da radi kad je dogorelo do nokata.
I uopšte, koja je to logika kod ljudi da sve druge pitaju (kad je već kasno), a ša bi ti uradio kad si tolko pametan.
Jer nije to pitanje, pitanje je šta je pre trebalo da se uradi. I to ne onaj ko kritikuje, već onaj ko je sam svojevoljno preuzeo odgovornost za stanje u državi.
OPTIČKA VARKA

Semjon Semjonovič stavlja naočare, posmatra bor i vidi: na grani bora sedi jedan seljak i preti mu pesnicom.

Semjon Semjonovič skida naočare, posmatra bor i vidi da na grani bora niko ne sedi.

Semjon Semjonovič stavlja naočare, posmatra bor i opet vidi kako na grani bora sedi jedan seljak i preti mu pesnicom.

Semjon Semjonovič skida naočare, opet vidi da na grani bora niko ne sedi.

Semjon Semjonovič opet stavklja naočare, posmatra bor i opet vidi kako na grani bora sedi jedan seljak i preti mu pesnicom.

Semjon Semjonovič ne želi da veruje u ovu pojavu i smatra je optičkom varkom.

Danil Ivanovič Harms
freehand freehand 11:34 06.05.2014

Re: Pretpostavka

Dali je čovek uradio šta je mislio da treba da uradi. I uopšte ne pretenduje da bude bilo šta u Ukrajini zbog čega bi morao da duma šta treba da radi kad je dogorelo do nokata.
I uopšte, koja je to logika kod ljudi da sve druge pitaju (kad je već kasno), a ša bi ti uradio kad si tolko pametan.
Jer nije to pitanje, pitanje je šta je pre trebalo da se uradi. I to ne onaj ko kritikuje, već onaj ko je sam svojevoljno preuzeo odgovornost za stanje u državi.

Mudro.
Samo, nisam ja stavio hronbološki okivr radnje ovde.
milojep milojep 11:46 06.05.2014

Re: Pretpostavka

highshalfbooze
...
Jer nije to pitanje, pitanje je šta je pre trebalo da se uradi.


Pa hoćeš li ti odgovoriti onda na to pitanje? Možda jednostavnom mudrošću: Trebalo je sprečiti rat!
highshalfbooze highshalfbooze 19:06 06.05.2014

Re: Pretpostavka

milojep

Pa hoćeš li ti odgovoriti onda na to pitanje? Možda jednostavnom mudrošću: Trebalo je sprečiti rat!


Pa, čekaj, šta sam ja? Savetnik predsednika države? O čemu da ti pričam? O doživljajima iz vojske ili o doživljajima sa pustog otoka?
milojep milojep 19:50 06.05.2014

Re: Pretpostavka

highshalfbooze
milojep

Pa hoćeš li ti odgovoriti onda na to pitanje? Možda jednostavnom mudrošću: Trebalo je sprečiti rat!


Pa, čekaj, šta sam ja? Savetnik predsednika države? O čemu da ti pričam? O doživljajima iz vojske ili o doživljajima sa pustog otoka?


Vidim da ni sam ne znaš koji ćeš krasni ovde.
freehand freehand 20:36 06.05.2014

Re: Pretpostavka

highshalfbooze
milojep

Pa hoćeš li ti odgovoriti onda na to pitanje? Možda jednostavnom mudrošću: Trebalo je sprečiti rat!


Pa, čekaj, šta sam ja? Savetnik predsednika države? O čemu da ti pričam? O doživljajima iz vojske ili o doživljajima sa pustog otoka?

Ne znam ni ja šta si ti. Savetnik domaćina bloga? O čemu si ono meni hteo da pričaš?
highshalfbooze highshalfbooze 22:04 06.05.2014

Re: Pretpostavka

Ne znam ni ja šta si ti. Savetnik domaćina bloga? O čemu si ono meni hteo da pričaš?

Pa bre, opšte je poznato da su teme savetnika doživljaji iz vojske i sa otočja. Pa vas lepo i pitam o čemu hoćete da vam pripovedam.
Kad već ne kapirate šta sam rekao u prvom postu.
freehand freehand 22:11 06.05.2014

Re: Pretpostavka

Kad već ne kapirate šta sam rekao u prvom postu.

Eh, ti kao kapiraš?
Ja mislim da si samo hteo da budeš pametan.
Pročitah ponovo, i kao i na prvo čitanje - mislim da tu ne piše ništa.
dali76 dali76 05:21 07.05.2014

Re: Pretpostavka


Evo Freehand;
Ukoliko, hipoteticki naravno, u tzv zatvorenikovu dilemu ubacimo tebe Ukrajinca i mene Rusa ,a nas zajednicki najbolji moguci interes definisemo kao mir,a najgori “outcome” rat, lako cemo se sloziti da je poverenje taj kljucan factor koji ce nas odvesti do mira , ili rata.
Ukoliko je poverenje na obe strane jednako nuli, rat je neminovan.
Ukoliko je poverenje vece kod mene, ja rizikujem jer ne znam kako ce biti tvoje poverenje ,, ali povecavam sanse za mir. Sa druge strane, ukoliko obojica napravimo korak naspram obnovi poverenja , mir nam je gotovo zagarantovan.
Dakle nije tu potrebna bogznakakva pamet, vec hrabrost. Nisam slucajno nekoliko puta u blogu ponovio; ljudi ne misle, ljudi se boje.
Obnova poverenja znaci:
1 hitna uspostava komunikacije izmedju Kijeva I predstavnika lokalnih vlasti.
2 povlacenje prvenstveno organiziranih dobrovoljackih jedinica koje je formirao Kijev i vracanje lokalnih policijskih stanica u ruke regularne policije.
Ova dva koraka izuskuju ogromnu hrabrost da se izbegne provalija.
Naravno, kriza se ne odigrava u vakumu,a dodatni problem jeste nepoverenje koje rapidno raste izmedju Washingtona i Moskve I naravno njihov strah da ce previse poverenja biti jednostrano, odnosno doneti previse rizika , bas kao u slucaju zatvorenikove dileme. Da, rizik ce se obiti po ledjima Ukrajine, tako da Rusi,a pogotovo Amerikanci imaju sasvim drugaciju percepciju rizika od samih Ukrajinaca.
Medjutim, to ne znaci da Kijev I lokalne vlasti nemaju odgovornost da urade sve kako ne bi usli u ambis rata. Upravo suprotno.

Kraja Kraja 11:45 06.05.2014

...da je hitler...

...procitao ovo
Ako bi samo bili pametni da svi, svi ostanu kuci prestalo bi ludilo.

gebels bi trenutno izgubio posao....
predatortz predatortz 12:05 06.05.2014

Re: ...da je hitler...

Kraja
...procitao ovo
Ako bi samo bili pametni da svi, svi ostanu kuci prestalo bi ludilo.

gebels bi trenutno izgubio posao....


Ma to je žešća budalaština. U građanskim ratovima u bivšoj SFRJ su upravo takvi najviše najebali. Oni koji su ostali kod kuće, misleći : Neće mene moj komšija, e takvih su pune jame. Znane i neznane...
g.radicevic g.radicevic 12:23 06.05.2014

tamo gde je strah....

tamo zivi mrak

dovoljno dugo da strah zagospodari ulicama i glavama.





i sve u jednoj kompoziciji

P.S. i uvek isti scenario. I uvek ''radi''.
Strasno

jinks jinks 13:08 06.05.2014

...

Bilo bi interesantno čuti mišljenje autora o uticaju US na događaje u Ukrajini.
milojep milojep 13:23 06.05.2014

Re: ...

jinks
Bilo bi interesantno čuti mišljenje autora o uticaju US na događaje u Ukrajini.


Dali ne misli, Dali se boji
dali76 dali76 00:28 09.05.2014

Re: ...

Jacob Austeign je napisao dobar clanak “slucajni rat”u kome izmedju ostalog govori kako desnica u SAD urla , pre svega senator McCain kako Amerika nikad nije bila pasivnija.
U Americi ce ove godine biti odrzani izbori za Kongres ,a predsednik Obama slabo stoji sto se rejting tice,a u svezi je sa resavanjem krize u Ukrajini.
Iako zvuci Cudno, ne bi bilo prvi put da medjustranacka borba u SAD ima ozbiljne posledice van SAD.
Kao sto u Srbiji “zuti”, za razliku od ovih crno crvenih, moraju vazda dokazivati svoj patriotizam, tako u SAD Demokrate cine mnogo nerazumnije akcije od Republikanaca pokusavajuci da se prikazu “dovoljno” patriotskim.
Evropa je opet u predvecerje novog konflikta u svom dvoristu prilicno nemocna.
Amerikancima je svakako u interesu da pokazu/dokazu tu njenu nemoc kako bi zadrzali svoju ulogu. Mada, ne trebaju se mnogo truditi.
EU kao ipak jos neformirana federalna drzava podeljena po mnogim osnovama, bogati sever; siromasniji jug, te tzv nova Evropa (clanice bivseg varsavskog pakta)sto preko Brisela gleda kaWashingtonu vs stara Evropa sto bi se rado od Washingtona odmakla.
Naravno, tu su Britanci koji su vec tradicionalno izmedju.
Na kraju, Nemacka , koja je jos uvek prilicno obazriva da svoju ekonomsku moc pretoci u politicko liderstvo , nekako tu EU predvodi.
Dakle, Amerikancima nije mnogo stalo da taj famozni plan iz Zeneve uspe, uostalom zato manje vise otvoreno guraju Ukrajinu u sukob sa Rusijom.
Naravno guraju i EU koja se tom donekle, kroz to hendikepirano nemacko rukovodstvo opire.

djovica djovica 15:11 06.05.2014

Počeli smo se i šamarati

"Vadim Savenko: Antifašistima Odese preti „Desni sektor“

"Predsednik Državne dume Rusije: Sergej Nariškin: U Ukrajini se vrši genocid nad ruskim i ukrajinskim narodom".

Aj da se kladimo da sad sledi nošenje mošti i kosti po istoku Ukrajine . Tako bar ide po receptu.
blogovatelj blogovatelj 17:01 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Aj da se kladimo da sad sledi nošenje mošti i kosti po istoku Ukrajine . Tako bar ide po receptu.


Vi zabludeli ste mi smešni. Dosadašnji recepti ovde neće da važe. Kakve crne kosti.
Tu će da se utrči tenkovima jednog dana, biće saranjivanje kakvo skoro nije viđeno.
maksa83 maksa83 17:06 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Tu će da se utrči tenkovima jednog dana, biće saranjivanje kakvo skoro nije viđeno.

Ovo mi reče i jedan pilot vojni ovdašnji. Kod njih (u njegovoj neposrednoj vojno-pilotskoj okolini) postoji koncenzus da će tamo glavno pajčenje tek da krene, i da će to teško da se zadrži u tim okvirima te da je u tom smislu vreme da se izljubimo...
djovica djovica 17:23 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

maksa83
Tu će da se utrči tenkovima jednog dana, biće saranjivanje kakvo skoro nije viđeno.

Ovo mi reče i jedan pilot vojni ovdašnji. Kod njih (u njegovoj neposrednoj vojno-pilotskoj okolini) postoji koncezus da će tamo glavno pajčenje tek da krene, i da će to teško da se zadrži u tim okvirima te da je u tom smislu vreme da se izljubimo...

Ma, jok. Slobin recept traži dugo kuvanje. A tu gube ekonomski slabije države koje na vlasti imaju faraone koji se izmenjuju na položaju precednika i/ili premijera.
blogovatelj blogovatelj 18:20 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Ovo mi reče i jedan pilot vojni ovdašnji. Kod njih (u njegovoj neposrednoj vojno-pilotskoj okolini) postoji koncenzus da će tamo glavno pajčenje tek da krene, i da će to teško da se zadrži u tim okvirima te da je u tom smislu vreme da se izljubimo...


Znaš ko je meni najmanje jasan u celom ludilu? Ukrajinci, Poljaci, baltičke republike.
Kad god se zagovnavalo između Rusa i zapada, oni između njih su najviše najebavali. I Balkan naravno, ali smo mi Balkanci izmoždeni prethodnim ratovanjima, pa svi onako đuture finansijski nismo u stanju da ispratimo ludilo koje se trenutno događa, inače ne sumnjam da bi i na Balkanu grmelo.
A Amere potpuno razumem. Oni su napujdali i napujdavaju gde treba, čekaju da padne velika krv, ovo do sada je ništa, pa onda imaju savršen alibi da u narednih trideset godina povećavaju svoje vojne budžete, plus će imati tržište od nekoliko desetina miliona ljudi (minimum) da dele kredite, obnavljaju porušeno, snabdevaju savezničke Armije ovim i onim.
maksa83 maksa83 18:21 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Znaš ko je meni najmanje jasan u celom ludilu? Ukrajinci, Poljaci, baltičke republike.
Kad god se zagovnavalo između Rusa i zapada, oni između njih su najviše najebavali.

Postoji dobar razlog što u Poljskoj nećeš naći rusofile. Oni ih legendarno ne podnose.
shkval shkval 18:23 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

A tu gube ekonomski slabije države koje na vlasti imaju faraone koji se izmenjuju na položaju precednika i/ili premijera.


aha, mislilo se tako i kad se poterala barbarossa... pa posle bilo po pičci - i to vecini sitne bagre poput ustaške koja je poslala odmah svoju bagru na staljingrad... jel ti pričao babo/dedo/daidža/amidža kako su se proveli kao ustaše tamo?
blogovatelj blogovatelj 18:41 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Postoji dobar razlog što u Poljskoj nećeš naći rusofile. Oni ih legendarno ne podnose.


Važi i obrnuta relacija. Dostojevski Poljake opisuje kao ljude koji jedino znaju da kažu "ljubim stopki panjski"
Imam rodbinu u Poljskoj i vrlo dobro to znam. Da samo znaš kakve postove moj rođak objavljuje ovih dana na Fejsbuku, ni Filip 2412 ih se ne bi postideo.
Ali nevoljenje ne mora da znači čačkanje mečke. Ako su pametni. A izgleda da nisu.
maksa83 maksa83 18:51 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Važi i obrnuta relacija. Dostojevski Poljake opisuje kao ljude koji jedino znaju da kažu "ljubim stopki panjski"

Dostojevski je u tom slučaju seronja, kao i svako ko je sklon da nekom narodu prikači neki takav stereotip, čak i upražnjavajući umetničku slobodu.

Poljaci su - pogotovo za Ruse, a i veći deo miteleurope koji se fura na taj hoch fazon - poprlična gospoda.

Da ne sežemo u daleku prošlost, videti npr. šta su oni uradili na izborima sa svojom desnicom kad su shvatili da je vrag odneo šalu.
Filip2412 Filip2412 18:56 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

blogovatelj
Važi i obrnuta relacija. Dostojevski Poljake opisuje kao ljude koji jedino znaju da kažu "ljubim stopki panjski"
U tome je sustina ruskog odnosa prema susedima i uopste zemljama nad kojima su pokusavali da vaspostave uticaj. Hocu reci - njihova poitika ili bolje reci "politika" je nesposobna da stvori saveznike.

Inace, neopravdano me kao i vecina vas ljubitelja lika i dela ruskog cara svrstavas u nekakve "poljake". Ja volim Ruse. veliki sam fan Pussy Riot na primer. A Ukrajincima pre svega zelim mir pa tek onda slobodu od pravoslavnog komounizma. Ako ne moze sloboda - onda barem mir. Zato bih njima savetovao da zajebu ratovanje bas kao i miroljubivim proruskim protestantima - da ostave kalasnjikove i minobacace i da se vrate kucama.

Na kraju, taj sukob samo steti Rusiji i naravno Ukrajini, ili kako god zovemo sad tu zemlju.
shkval shkval 18:58 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

maksa83
Znaš ko je meni najmanje jasan u celom ludilu? Ukrajinci, Poljaci, baltičke republike.
Kad god se zagovnavalo između Rusa i zapada, oni između njih su najviše najebavali.

Postoji dobar razlog što u Poljskoj nećeš naći rusofile. Oni ih legendarno ne podnose.

poljaci su dugo vremena vatikanska udarna pesnica na istoku... gledali smo tarasa buljbu...

i 1920. su odmah pojurili da iskoriste situaciju, pa okupiraju deo na istoku, pa su posle dobili katinsku sumu...

jbg, niko ih ne tera da cackaju mecku, pa posle dobiju okupaciju 50 godina, pa ne podnose ruse...
maksa83 maksa83 19:07 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

jbg, niko ih ne tera da cackaju mecku, pa posle dobiju okupaciju 50 godina, pa ne podnose ruse...

Pa tu okupaciju su dobili i Mađari i Bugari i Česi i Slovaci i Rumuni bez da su probali da okupiraju nešto rusko. Mnogo im je lepo bilo.
blogovatelj blogovatelj 19:09 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Dostojevski je u tom slučaju seronja, kao i svako ko je sklon da nekom narodu prikači neki takav stereotip, čak i uprađnjavajući umetničku slobodu.


Svakako. Kao Čarli kad piše Hrvati malim slovom

Poljaci su - pogotovo za Ruse, a i veći deo miteleurope koji se fura na taj hoch fazon - poprlična gospoda.


Nije nikad dala Kvislinga


Moguće. Upoznao sam istočnoevropljana čudo jedno u Kanadi, svih mogućih fela. Sad si me naterao na razmišljanje - stvarno ni o jednom Poljaku koga sam upoznao ne mogu reći ružnu reč.
I trenutno intenzivno planiram jednu Poljsku turu. Varšavu i Krakov obavezno, a možda još ponešto. Jedino ako mi Crvena Armija ne poremeti planove. Imaju neki napušteni rudnik soli koji su iznutra pretvorili u crkvu, to mi zvuči egzotično. Zaboravio sam kako se zove.

videti npr. šta su oni uradili na izborima sa svojom desnicom kad su shvatili da je vrag odneo šalu.


Šta, nisam u toku? Oduvali ih na izborima?
shkval shkval 19:16 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

za cehe nisam siguran, ostali su svi slale svoje ekipe na staljingrad... niko ih nije terao da se kurce kad ne znaju da lete...

a izem ti ja tu poljsku gospodu, ponasaju se sada kao poslednje sluge amerike i britanije a reze prema istoku...

ima snimak na netu kad je putin gostovao u poljskoj, pa se tusk napravio pametan da pomene istoriju, pa ga je putin izribao kao vola...

za tvoju info, ti isti poljaci su zajedno sa hitlerovom vojskom umarsirali u cesku...

toliko o tome da "poljska nikad nije dala kvislinga..."
shkval shkval 19:18 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Hocu reci - njihova poitika ili bolje reci "politika" je nesposobna da stvori saveznike.

ovo je kad tulipan interpretira istoriju... drzi se pussy riota, taman da uposlis i poslednju polovinu mozdane celije...
blogovatelj blogovatelj 19:20 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

veliki sam fan Pussy Riot na primer


Bestidniče.

vecina vas ljubitelja lika i dela ruskog cara


Na osnovu čega si ti zaključio sam ja ljubitelj lika i dela ruskog cara?
Čoveče, ja kad kažem da će Rusi da ih izlome, to ne pričam jer ga volim, nego jer je to činjenica. Pa jebote, čačkaju ih na 500km od Moskve. Naravno da će da ih izlome. Šta si očekivao, da će da ih puste da naprave Bondstil u Harkovu?
Samo još nemoj molim te da mi prosipaš priču da Ameri to rade zbog ljudkih prava. Kad vidim da su podigli puč u Saudi Arabiji, a da pučiste Obama podržava, onda možeš to slobodno da mi kažeš, a ja ću da priznam da sam magarac. Do tada, nećemo o tome, jer je Putin mila majka za one u Rijadu, a njih Ameri ne diraju, nego ih ljube u dupe.
shkval shkval 19:24 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

tvarno ni o jednom Poljaku koga sam upoznao ne mogu reći ružnu reč.


po nemackoj ih ima dosta, svabe gledaju dignuta nosa uglavnom - doduse svabe na sve gledaju tako, samo od rusa im dupe radi...

poljaci koje sam ja sreo su kao i svi ostali - ima i super likova i mufljuza i budala...
blogovatelj blogovatelj 19:28 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Pa tu okupaciju su dobili i Mađari i Bugari i Česi i Slovaci i Rumuni bez da su probali da okupiraju nešto Rusko. Mnogo im je lepo bilo.


Ne bih se u potpunosti složio. Šta su mađarske i rumunske jedinice tražile kod Staljingrada pozne 1942. godine? Za ove sigurno znam da ih je bilo, Bugara najverovatnije nije na tom mestu i u to vreme, za ostala vremena i mesta ne znam.
djovica djovica 19:48 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

maksa83
Važi i obrnuta relacija. Dostojevski Poljake opisuje kao ljude koji jedino znaju da kažu "ljubim stopki panjski"

Dostojevski je u tom slučaju seronja, kao i svako ko je sklon da nekom narodu prikači neki takav stereotip, čak i upražnjavajući umetničku slobodu.

Poljaci su - pogotovo za Ruse, a i veći deo miteleurope koji se fura na taj hoch fazon - poprlična gospoda.

Da ne sežemo u daleku prošlost, videti npr. šta su oni uradili na izborima sa svojom desnicom kad su shvatili da je vrag odneo šalu.



Razlika između Poljske i Rusije je jedno 200 godina. 2014. su Poljaci u 21. veku, a Rusi jure u 19. punom brzinom
blogovatelj blogovatelj 20:01 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

a Rusi jure u 19. punom brzinom


Mudrica si ti.
A jel znaš da imaju suficit u trgovini sa Amerikom od $16.000.000.000 godišnje?
A jel znaš da jedini na svetu imaju aerodrom u svemiru?
A jel znaš da su do skora samo oni i Ameri imali avion što može da sleti na taj aerodrom u svemiru? Danas Ameri nemaju. Njihov avion, zvani Spejs Šatl se pokazao kao preskup i nepouzdan, tako nešto, pa su odlučili da ga ne prave, nego da plate Rusima da ih ovi voze u svemir, svojim avionom na svoj aerordom. Šta misliš pošto košta takvo zadovoljstvo?
Znaš pošto je kvadrat stana u Moskvi? Ne postoji bolji pokazatelj stanja ekonomije neke zemlje od cena nekretnina. Kad odeš negde prvi put, gde nisi nikada bio, a ne znaš kakva je ekonomija, samo se vozi kroz grad i gledaj broj gradilišta i kranova.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:06 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

igrom slučaja, imam i je neke rodbinske veze sa Poljacima (dedina rođena sestra se udala gore), tako da samo mogu da parafraziram Krležu "Sačuvaj me bože, poljske kulture..."

naravno, upoznao sam i neke fenomenalne likove odatle, imam čak i čoveka sa kojim sam čak i penjao svojevremeno po evropi a i Prokletijama, još uvek se dopisujemo, međutim neki overall utisak je ta neka pritajena, potuljena malograđanština i naravno taj sindrom koji je izražen kod svih tih "finih" slovenskih istočnoevropljanja-mržnja prema Ciganima (doduše Česi su tu šampioni).
svojevremeno sam umeo da ih zgražavam, prvo ima kažem da sam ja čovek koji izuzetno ceni porodicu i porodične vrednosti (tu oni zadovoljno klimaju glavom) pa im kažem - ali znate moj ideal porodice je ciganska čerga.

P.S.
imaju i Rusi bar isto toliko razloga da ne vole Poljake, ako ćemo već o nevoljenju.
freehand freehand 20:42 06.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

imaju i Rusi bar isto toliko razloga da ne vole Poljake, ako ćemo već o nevoljenju.

Ma da, ali ne očekuješ valjda da se ljubitelji istorije za praktične potrebe efektnog komentara poduhvate tako nečeg smornog kao što su odnosi Rusije i Poljske kroz istu tu istoriju, i - pajz sad! - naročito kroz nastanak i istoriju Ukrajine?!
djovica djovica 03:42 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

blogovatelj
a Rusi jure u 19. punom brzinom


Mudrica si ti.
A jel znaš da imaju suficit u trgovini sa Amerikom od $16.000.000.000 godišnje?
A jel znaš da jedini na svetu imaju aerodrom u svemiru?
A jel znaš da su do skora samo oni i Ameri imali avion što može da sleti na taj aerodrom u svemiru? Danas Ameri nemaju. Njihov avion, zvani Spejs Šatl se pokazao kao preskup i nepouzdan, tako nešto, pa su odlučili da ga ne prave, nego da plate Rusima da ih ovi voze u svemir, svojim avionom na svoj aerordom. Šta misliš pošto košta takvo zadovoljstvo?
Znaš pošto je kvadrat stana u Moskvi? Ne postoji bolji pokazatelj stanja ekonomije neke zemlje od cena nekretnina. Kad odeš negde prvi put, gde nisi nikada bio, a ne znaš kakva je ekonomija, samo se vozi kroz grad i gledaj broj gradilišta i kranova.


Ovo stvarno nisam znao. Pa kako onda imaju BDP na nivou jedne Italije (osam puta manje od USA i od EU)? Aha, nebitno, snaga neke ekonomije se računa po broju gradilišta i kranova.
Filip2412 Filip2412 04:31 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

vrabac_u_steni
međutim neki overall utisak je ta neka pritajena, potuljena malograđanština...
Zar nije to slucaj sa svim istocnoevropskim zemljama bivseg komunizma koje nisu imale Tita? Ja sam uvek mislio da je to zbog 50 godina ljubavi koju su im straga pruzali Rusi.

Naravno, sada, u ovom trenutku mislim da takav utisak njima odajemo mi, samo sto treba biti puno mladji da bi to primetio. Nasi klinci su odrasli na Seki Aleksic i na fudbalskim derbijima tipa Jagodina-Cukaricki. Tesko je bilo kome iz istocne Europe sada sa ove pozicije reci da je seljak.

Od novog talasa do pravoslavlja pod Slobom. Pravoslavni Komunizam... zasto ta odrednica ne postoji na wikipediji? To je definitiuno ideologija buducnosti. Svasta je moguce, ako Putin oslobodi sve do jadranskog mora mozda nam se uz malo srece vrate i Milosevici eno ih tamo cekaju u bratskoj Rusiji.... to mi pade na pamet posle citanja ovog:
http://www.blic.rs/Projekat-EU/462405/Ispovest-bivseg-otporasa-Bolje-da-su-me-ubili-nego-sto-sam-odustao

dakle u komentarima, ljudi su najvise zabrinuti za to ko je finansirao Otpor.... eto sta njih brine
blogovatelj blogovatelj 05:11 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Pa kako onda imaju BDP na nivou jedne Italije


Italija je clanica grupe sedam najrazvijenijih zemalja sveta. Mislis da je malo kad neko ima toliki BDP?
alselone alselone 07:21 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

imaju i Rusi bar isto toliko razloga da ne vole Poljake, ako ćemo već o nevoljenju.


Rusi i Poljaci su imali nekih 20ak ratova u poslednjih 500 godina, veoma kompleksna istorija i medjusobni odnosi.
Postoje velike slicnosti izmedju Hrvatske i Poljske a i nekako sumnjam zasto i odakle.
shkval shkval 07:34 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Postoje velike slicnosti izmedju Hrvatske i Poljske a i nekako sumnjam zasto i odakle.


па извођачи радова за ватикан на источним ободима, то је бар потпуно јасно... део покрстити, део побити, део натерати даље на исток, па тако у итерацијама...
djovica djovica 07:39 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

blogovatelj
Pa kako onda imaju BDP na nivou jedne Italije


Italija je clanica grupe sedam najrazvijenijih zemalja sveta. Mislis da je malo kad neko ima toliki BDP?


Nije malo već poražavajuće ukoliko ulaziš u sukob s USA i EU. Ali boli ih, Amerikanci i Evropljani se preračunali, Rusi imaju kranova i gradilišta za 100 takvih sukoba. A lete i u svemir.
maksa83 maksa83 07:45 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

па извођачи радова за ватикан на источним ободима, то је бар потпуно јасно... део покрстити, део побити, део натерати даље на исток, па тако у итерацијама...

Ajmo pošteno - gde su ti bile veće šanse da postradaš i da te proguta mrak - u hard core katoličkoj Poljskoj ili u sekularnoj Rusiji nesvršenog pravoslavnog bogoslova Josifa Visarionoviča?
alselone alselone 07:47 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Ajmo pošteno - gde su ti bile veće šanse da postradaš i da te proguta mrak - u hard core katoličkoj Poljskoj ili u sekularnoj Rusiji nesvršenog pravoslavnog bogoslova Josifa Visarionoviča?


Zavisi u koji vremenski period istorije si zabo koordinatni pocetak. U tom slucaju koji si naveo veca verovatnoca da te pojede mrak je bila u Rusiji.
djovica djovica 07:56 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

alselone
Ajmo pošteno - gde su ti bile veće šanse da postradaš i da te proguta mrak - u hard core katoličkoj Poljskoj ili u sekularnoj Rusiji nesvršenog pravoslavnog bogoslova Josifa Visarionoviča?


Zavisi u koji vremenski period istorije si zabo koordinatni pocetak. U tom slucaju koji si naveo veca verovatnoca da te pojede mrak je bila u Rusiji.


Ajmo pošteno - gde su ti DANAS veće šanse da postradaš i da te proguta mrak, ili u najboljem slučaju da završiš na teškoj robiji zbog izražavanja mišljenja - u Poljskoj ili u Rusiji?
shkval shkval 07:57 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Ajmo pošteno - gde su ti bile veće šanse da postradaš i da te proguta mrak - u hard core katoličkoj Poljskoj ili u sekularnoj Rusiji nesvršenog pravoslavnog bogoslova Josifa Visarionoviča?


не знам, на својој кожи нисам осетио, нисам ја толико матор...

на који период пољске мислиш?
ја бих рецимо питао оне који нису католици, како су се (тада) проводили под пољском влашћу (ако их има и колико их је остало а да нису католици...)

гледе стаљина, руси су имали недавно неку велику анкету да бирају најважније личности у својој историји... тек пред крај те анкете, стаљин је завршио на трећем месту, први је александар невски, ако се добро сећам...

испада да гомила руса не сматра стаљина баш таквим злотвором, јбм ли га, ипак су они меродавнији да о њему причају него било ко други...

факат је - кад је он дошао на власт, ссср је била срушена сељачка земља... кад је он умро, ссср је била суперсила, поред тоталне катастрофе коју им је приредио запад у облику хитлера... то је оно што нико не може да порекне, ма колико мрзео...

то је оно што се споља види и што жуља запад много (помрсио им планове кад је улетео на власт после лењина)...

о томе, колико је људи стаљин побио и стрпао у гулаг, не могу ништа да кажем, западној хистерији не верујем ту ама баш нимало...

мислим да апостата овде може много више да каже и поткрепи изворима...

maksa83 maksa83 07:57 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Zavisi u koji vremenski period istorije si zabo koordinatni pocetak. U tom slucaju koji si naveo veca verovatnoca da te pojede mrak je bila u Rusiji.

Dobro. Ajmo da transliramo sve to u, recimo - danas. Upustimo se svesno u lažnu dihotomiju, tj. da pretpostavimo da apsolutno moraš da izabereš - gde bi pre živeo?
maksa83 maksa83 08:03 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

о томе, колико је људи стаљин побио и стрпао у гулаг, не могу ништа да кажем, западној хистерији не верујем ту ама баш нимало, а да их је било, било је сигурно...

Ne moraš da veruješ zapadnoj histeriji, dosta ti je recimo da znaš šta je Lenjin napisao o njemu u svom političkom testamentu koji je Staljin uspeo da skloni. Mnogo pre Orvelove 1984. (koja je zapravo plagijat sa dodatim dramskim momentima) Mihail Zamjatin je napisao kratak roman "Mi", u kome se anticipira društvo pod Staljinom (npr. kroz ceo roman figuriše "Ćelična Ruka Dobrotvora", Štalj - čelik).
испада да гомила руса не сматра стаљина баш таквим злотвором, јбм ли га, ипак су они меродавнији да о њему причају него било ко други...

Tako je bio super da se i sovjetsko rukovodstvo od njega ogradilo čim je umro.

alselone alselone 08:06 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Dobro. Ajmo da transliramo sve to u, recimo - danas. Upustimo se svesno u lažnu dihotomiju, tj. da pretpostavimo da apsolutno moraš da izabereš - gde bi pre živeo?


U Poljskoj verovatno.
Mada, ako bi opcija bio Sankt Peterburg, verovatno bih još jednom dobro razmislio.

Mada, iskreno, nisam siguran gde bi meni kao Srbinu bilo bolje i gde bih mogao slobodnije da živim i imam jednaka prava za napredovanje na poslu.

Ali ovo nema veze sa onim odakle smo krenuli a to je da je istorija Poljske i Rusije veoma kompleksna i pocela je mnogo ranije od Katinjske šume.
shkval shkval 08:07 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

maksa83
Zavisi u koji vremenski period istorije si zabo koordinatni pocetak. U tom slucaju koji si naveo veca verovatnoca da te pojede mrak je bila u Rusiji.

Dobro. Ajmo da transliramo sve to u, recimo - danas. Upustimo se svesno u lažnu dihotomiju, tj. da pretpostavimo da apsolutno moraš da izabereš - gde bi pre živeo?


у пољској сам био јако мало, да бих могао да будем 100% сигуран, али сам скоро сигуран да бих радије живео у русији него у пољској, ако бих морао да бирам само између те две земље... опет зависи где у русији/пољској...

а да те питам, да ли би радо живео у немачкој, па ти кажеш може, па те пошаљем у хојесверду, па те нацисти утепају час посла само зато јер си странац...

од русије, москва ми је превелика, не волим толике градове, петербург ми је исто превелики, али много пријатнији него москва... кум/друг из гимназије ми живи између црног и каспијског мора и супер му је, рецимо... нисам веровао какав интернет приступ тамо има, 100 мегабита кабл...
shkval shkval 08:09 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

maksa83
о томе, колико је људи стаљин побио и стрпао у гулаг, не могу ништа да кажем, западној хистерији не верујем ту ама баш нимало, а да их је било, било је сигурно...

Ne moraš da veruješ zapadnoj histeriji, dosta ti je recimo da znaš šta je Lenjin napisao o njemu u svom političkom testamentu koji je Staljin uspeo da skloni. Mnogo pre Orvelove 1984. (koja je zapravo plagijat sa dodatim dramskim momentima) Mihail Zamjatin je napisao kratak roman "Mi", u kome se anticipira društvo pod Staljinom (npr. kroz ceo roman figuriše "Ćelična Ruka Dobrotvora", Štalj - čelik).
испада да гомила руса не сматра стаљина баш таквим злотвором, јбм ли га, ипак су они меродавнији да о њему причају него било ко други...

Tako je bio super da se i sovjetsko rukovodstvo od njega ogradilo čim je umro.



ја лично лењина у хрушчова сматрам много горим по ссср од стаљина, али добро...
predatortz predatortz 08:10 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

ја лично лењина у хрушчова сматрам много горим по ссср од стаљина, али добро...


Ja bih, opet, voleo da SSSR nije nikad ni postojao.
maksa83 maksa83 08:13 07.05.2014

Re: Počeli smo se i šamarati

Ali ovo nema veze sa onim odakle smo krenuli a to je da je istorija Poljske i Rusije veoma kompleksna i pocela je mnogo ranije od Katinjske sume.

Nije baš mnogo ranije, počelo je 20-ak godina pre toga kada je Lenjin shvatio da je osvajanje Poljske neophodan korak za prodor komunizma u Evropu pa dao Staljinu da komanduje celom operacijom. Komadi Ukrajine su do tada pripadali Poljskoj, a ono što su Rusi tada uspeli da otmu u kontraofanzivi Ukrajina je dobila u miraz.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana