Politika

Šta treba da radi opozicija

Nebojsa Krstic RSS / 10.05.2014. u 13:34

Opozicija u Srbiji nikad nije bila slabija, barem ne od ponovnog uvođenja višepartizma 1990. Ovo se ne odnosi toliko na broj poslanika, jer je te godine tadašnji DS imao samo sedam poslanika, koliko na nešto drugo.


Naime, na izborima 1990. imali smo ubedljivu dominaciju SPS-a kome se suprotstavila nejaka opozicija; sedmorica poslanika tadašnjeg DS-a, uz još nekolicinu iz SPO-a, predstavljali su dašak slobode i nagoveštaj promena u do tada jednoumnoj Srbiji koja je pokazivala ozbiljnu želju da to ostane i nadalje.

Današnja situacija sasvim je drugačija: vladajuća, ubedljiva većina sada praktično zastupa nekadašnju opozicionu politiku, želi ubrzan pristup Srbije Evropskoj uniji, modernizaciju zemlje i zalaže se za reforme. U takvoj situaciji opozicija se ponaša kao riba na suvom, izvučena je iz svog prirodnog staništa, nema više ekskluzivno pravo na ideje koje je propagirala i na kojima je živela godinama, nije više nezamenljiva i neophodna i jednostavno - ne zna šta će sa sobom.

I tako dezorijentisana i zbunjena okreće se sebi, bavi se autodestruiranjem, frakcionaškim borbama, čistkama, cepanjem, rasitnjavanjem... Jednom rečju, vrši svoje daljnje obesmišljavanje. Njen odnos prema vlasti sve više postaje ličan, načelna neslaganja bivaju potisnuta netrpeljivošću prema konkretnoj ličnosti iz vlasti, što po pravilu izaziva povratnu reakciju, zbog čega politika kao javna delatnost, umesto borbe idejama, počinje sve više da biva poligon za napade na ljude i srozava se na nivo kafanskih razmirica i piljarskih svađa.

A šta bi ta i takva opozicija trebalo da radi?

Za početak, morala bi da prestane da se bavi sobom i počne da razmišlja o građanima Srbije i njihovim potrebama. Ali ne na populistički način. Ne treba, na primer, da priželjkuje i čeka da stranci na vlasti crkne krava. Ne treba da živi u nadi da će se SNS ulupati o sopstvene reforme i da će biti odnet talasom nekog eventualnog budućeg narodnog nezadovoljstva. Ne zato što je to stranački gledano nepametno, već zato što je sebično i neodgovorno prema građanima.

Dragoljub Žarković, jedan od retkih koji o ovoj temi razmišlja i o tome javno govori, u svojoj kolumni, analizirajući nepovoljnu ekonomsku situaciju, zaključuje: "Pošteno je reći da SNS nije takvoj situaciji dao odlučujući doprinos. A njima je zapalo da vlast preuzmu u trenutku svođenja računa i patriotska je dužnost da im se u tom raščišćavanju Augijeve štale pomogne..."

Ovde bi možda bilo prostora da debatujemo ko je sve i koliko doprineo stanju Augijevih štala, ali od toga ne bi bilo naročite vajde. Bolje da vidimo šta ćemo sad.

Opoziciji, prva je premisa, neophodno je potrebna nova ideja, potreban je raison d'etre, razlog postojanja, kako bi ponovo postala relevantna. Srbiji, složićemo se lako oko druge premise, potrebna je opozicija. Treća premisa je Žarkovićeva: ona mora da ima osećaj za svoju "patriotsku dužnost". Možemo dužnost krstiti i drugačije, odgovornošću za teškoće kroz koje zemlja prolazi i brigom za budućnost, možemo je nazvati i domaćinskim ponašanjem, ali svodi se na isto.

Moje gimnazijsko znanje logike kaže da iz ove tri premise proizilazi samo jedan zaključak: opozicija treba da formuliše politiku aktivne miroljubive koegzistencije.

Termin sam pozajmio od tvoraca jugoslovenske spoljne politike u vreme stvaranja Pokreta nesvrstanih zato što mi se čini da tačno opisuje današnji unutrašnjopolitički zadatak onog što je nekad bila DS. Jer šta to ima opozicija što vlast nema? Pa ima znanja i iskustva koja je stekla zahvaljujući godinama provedenim na određenim mestima kojima predstavnici današnje vlasti, po prirodi stvari, nisu imali pristup. Zašto bi taj resurs propadao neiskorišćen? Bilo bi mnogo korisnije za opoziciju, za vlast, za građane, da opozicija ta svoja znanja i iskustva podeli sa vlašću tako što će svakodnevno izlaziti sa konkretnim predlozima, idejama, sugestijama i savetima, a ako treba i priskakati u pomoć Vladi na neki drugi način.

Ako smo, mireći se sa SPS-om, mogli i da delimo bol jer je to bilo politički oportuno i civilizacijski korisno, sad bi u najmanju ruku bilo korektno podeliti i bol koji će izazvati najavljene reforme. I na svaki način pomoći da taj bol što pre umine kako bi svima bilo bolje.

 

 Objavljeno u "Našim Novinama" 10. maja 2014.

 

 

 

 



Komentari (414)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tihuj tihuj 16:13 11.05.2014

Re: tihovanje

tako je ti si zamena
tihuj tihuj 16:36 11.05.2014

Re: tihovanje

inace se kaze poslednji cas a ne zadnji.....jer nema prednji....toliko o pravopisu
savetnice bivseg predsednika Srbije.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:44 11.05.2014

Re: tihovanje

inace se kaze poslednji cas a ne zadnji.....jer nema prednji....toliko o pravopisu
savetnice bivseg predsednika Srbije.

A jel se kaže "zadnje vreme"?

Npr, došlo je zadnje vreme kad svako može da trabunja o onom o čemu nema pojma...
tihuj tihuj 17:44 11.05.2014

Re: tihovanje

naravno i onda dobije autorski blog
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:28 11.05.2014

Re: tihovanje

tihuj
inace se kaze poslednji cas a ne zadnji.....jer nema prednji....toliko o pravopisu
savetnice bivseg predsednika Srbije.


Kaže se, tj. piše, "čas" a ne "cas" i "savetniče" (muški rod) a ne "savetnice".

Ako već - mimo svih netiketa, utrljavaš na nos greške u pisanju, red je da se potrudiš da koristiš i sva slova. Čak i ona velika, koja nisu pitanje ukusa ☻ A ni upotreba 3 (T-R-I) tačke nije pitanje ukusa, već pravopisa (dakleM ne po volji ti, 4 ili konkretno 5). Dakako, to je u principu sve ok, ne obraća se pažnja...osim kada se neko pravi pametan, pa, ničim izazvat ;> diskusiju na netu okrene u prvopisno-gramatičkom smeru. E onda je red da prvo pogleda u sopstveno dvorište, balvan i ostale stvari ☻

To an general. A konkretno, kada si već otvorio pitanje jezika, namesto što si trošio vreme da danas otvoriš novi nalog, mogao si ta 2 minuta da utrošiš na obnavljanje gradiva ☻ Krenulo se odavno napred s te mrtve cepidlačke tačke, jezik se menja, kao i uvek, pa i zadnji - poslednji nisu više tako KPJotovski strogo i striktno odvojeni; sada je to više pitanje stila ;>

"Prema Rečniku jezičkih nedoumica Ivana Klajna reč zadnji sa značenjem poslednji neće biti pogrešno upotrebljena, jer kako navodi profesor Klajn, ono što je zadnje u nekom redu poslednje je pri brojanju. Brojni srpski pisci, počevši od Vuka i Đure Daničića, koriste pridev zadnji sa ovim značenjem tako da ne možemo smatrati da je pogrešno upotrebljeno ukoliko ima ovo objašnjeno značenje."

                
tihuj tihuj 11:13 12.05.2014

Re: tihovanje

ono kao forma i sadrzaj to ti je malo strano....
kao starni jezici Dacicu-stvarno su mu strani
freehand freehand 11:17 12.05.2014

Re: tihovanje

tihuj
ono kao forma i sadrzaj to ti je malo strano....
kao starni jezici Dacicu-stvarno su mu strani

Da, to je problem, no svakako manji od toga da je tebi ovaj na kome komuniciraš - po tome kako ga koristiš još druge ispravljajući - još straniji.
tihuj tihuj 09:35 13.05.2014

Re: tihovanje

freehand, da nisi ti Krstic ali pod drugim imenom. nesto mi lici na tebe
charlie charlie 10:28 14.05.2014

Re: tihovanje

Dont Fear The Reaper
tihuj
inace se kaze poslednji cas a ne zadnji.....jer nema prednji....toliko o pravopisu
savetnice bivseg predsednika Srbije.


Kaže se, tj. piše, "čas" a ne "cas" i "savetniče" (muški rod) a ne "savetnice".

Ako već - mimo svih netiketa, utrljavaš na nos greške u pisanju, red je da se potrudiš da koristiš i sva slova. Čak i ona velika, koja nisu pitanje ukusa ☻ A ni upotreba 3 (T-R-I) tačke nije pitanje ukusa, već pravopisa (dakleM ne po volji ti, 4 ili konkretno 5). Dakako, to je u principu sve ok, ne obraća se pažnja...osim kada se neko pravi pametan, pa, ničim izazvat ;> diskusiju na netu okrene u prvopisno-gramatičkom smeru. E onda je red da prvo pogleda u sopstveno dvorište, balvan i ostale stvari ☻

To an general. A konkretno, kada si već otvorio pitanje jezika, namesto što si trošio vreme da danas otvoriš novi nalog, mogao si ta 2 minuta da utrošiš na obnavljanje gradiva ☻ Krenulo se odavno napred s te mrtve cepidlačke tačke, jezik se menja, kao i uvek, pa i zadnji - poslednji nisu više tako KPJotovski strogo i striktno odvojeni; sada je to više pitanje stila ;>

"Prema Rečniku jezičkih nedoumica Ivana Klajna reč zadnji sa značenjem poslednji neće biti pogrešno upotrebljena, jer kako navodi profesor Klajn, ono što je zadnje u nekom redu poslednje je pri brojanju. Brojni srpski pisci, počevši od Vuka i Đure Daničića, koriste pridev zadnji sa ovim značenjem tako da ne možemo smatrati da je pogrešno upotrebljeno ukoliko ima ovo objašnjeno značenje."

                

Добро, када је већ тако како је !
Успут - да ли се каже задњи у реду или последњи у реду - није ми из твог објашњења јасно !? Или може једно, или друго ?
Не питам иронично - јер никада са тим нисам стајао у потпуној сагласности.
Dr M Dr M 11:29 11.05.2014

Evo šta treba...


...da radi opozicija.

alselone alselone 12:40 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

Je l'ovako ostar zato sto im Vucici nije dozvolio da pomognu u pisanju programa?
Dr M Dr M 17:46 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

alselone
Je l'ovako ostar zato sto im Vucici nije dozvolio da pomognu u pisanju programa?


Ironija je opasna za bukvaliste.


blogovatelj blogovatelj 18:00 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

Evo šta treba...

...da radi opozicija.


Ovaj utuši, brate slatki.
Ako ovo bude radila opozicija, nikad neće doći na vlast. Nikad, zapamti.
Opozicija mora da najpre nauči kako treba da se obraća averidž Džou. To je u Srbiji čovek od četrdesetak godina, koji živi u palanci ili u predgrađima većih gradova.
Otprilike jedan ovakav.






Takvom čoveku se ne treba obraćati birokratskim rečnikom, kao ovaj tvoj tušadžija što čini.
Uvek i u svakoj prilici moraju se izbegavati reči sa latinskim korenom, jer ih ovakav ne razume. Znači, u obraćanju ovakvome, umesto "transparentno" treba reći "otvoreno" ili "javno" a umesto "koalicija" treba reći "savez" i tako to.
Dalje, opozicija pod hitno mora da dogovori stratešku saradnju sa nekim već postojećim đubretom od medija, tipa Kurir ili Alo. Jer individuum kao ovaj sa slike se ne konektuje na internet, on visi u kladionici i tu lista đubre od novina. Ako bi mu na naslovnu stavio sliku Krstića ili nedobog Živkovića, taj novine ne bi ni otvorio. Nego da platite da na naslovnoj sve vri od švaleracija, razvoda, sisa i guzova, može eventualno Đoković da bude, a unutra, u vr' druge strane da im provučete svoju ideju, u samo nekoliko redova, što krupnijim fontom.
Dalje, televizija... Jebi ga, alternative Pinku nema. Nego da se Živkovič, Krle, Radule svi onako đuture upicane, žaketa i kravata, pa da plate učešće u kakvom rialiti šou programu. Ne moraju obavezno da plate, ali onda moraju da žrtvuju nekoga ko će tamo da pravi majmuna od sebe. Čanak mi se nekako nameće kao prvi izbor, već ima iskustva a i zna majmunski da se ponaša.
I najpre, opozicija treba da nauči šta znači biti trgovac. Znači, sa mušterijom nema rasprave, a ovaj sa slike je glavna mušterija. Nego se zađe po pijacama i vašarima, pa se priča sa ovakvima, po ceo dan.
E tek onda ide društvena nadgradnja tipa interneta, Fejsa, Tvitera i ostalih pošalica.
To bi bilo to.
Ove savete sam vam besplatno podelio jer mislim da imamo slične poglede na svet, a za ostalo me možete angažovati slanjem privatnih poruka. Oko cene ćemo se dogovoriti naknadno.
Dr M Dr M 19:01 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

Opozicija mora da najpre nauči kako treba da se obraća averidž Džou.


Blogovatelju, potpuno si u pravu. U celom tekstu. Dokaz za to je što je sve ovo znala i skoro svaka stranka koja je u Srbiji došla na vlast, pa smo stigli ovde gde smo.

To se zove populizam a obraćanje averidž Johanu produbio je Adolf:

Kad se obraćaš masi, obraćaj se najglupljem u toj masi.


NOVA stranka je različita od ostalih stranaka zato što se obraća pametnijim od prosečnog Joce, a ima takvih mnogo, u nadi da će da ih probudi iz letargije.

st.jepan st.jepan 19:21 11.05.2014

.

.

alselone alselone 20:35 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

Đe leb?


Valjam se!
charlie charlie 21:34 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

blogovatelj
Evo šta treba...

...da radi opozicija.


Ovaj utuši, brate slatki.
Ako ovo bude radila opozicija, nikad neće doći na vlast. Nikad, zapamti.
Opozicija mora da najpre nauči kako treba da se obraća averidž Džou. To je u Srbiji čovek od četrdesetak godina, koji živi u palanci ili u predgrađima većih gradova.
Otprilike jedan ovakav.






Takvom čoveku se ne treba obraćati birokratskim rečnikom, kao ovaj tvoj tušadžija što čini.
Uvek i u svakoj prilici moraju se izbegavati reči sa latinskim korenom, jer ih ovakav ne razume. Znači, u obraćanju ovakvome, umesto "transparentno" treba reći "otvoreno" ili "javno" a umesto "koalicija" treba reći "savez" i tako to.
Dalje, opozicija pod hitno mora da dogovori stratešku saradnju sa nekim već postojećim đubretom od medija, tipa Kurir ili Alo. Jer individuum kao ovaj sa slike se ne konektuje na internet, on visi u kladionici i tu lista đubre od novina. Ako bi mu na naslovnu stavio sliku Krstića ili nedobog Živkovića, taj novine ne bi ni otvorio. Nego da platite da na naslovnoj sve vri od švaleracija, razvoda, sisa i guzova, može eventualno Đoković da bude, a unutra, u vr' druge strane da im provučete svoju ideju, u samo nekoliko redova, što krupnijim fontom.
Dalje, televizija... Jebi ga, alternative Pinku nema. Nego da se Živkovič, Krle, Radule svi onako đuture upicane, žaketa i kravata, pa da plate učešće u kakvom rialiti šou programu. Ne moraju obavezno da plate, ali onda moraju da žrtvuju nekoga ko će tamo da pravi majmuna od sebe. Čanak mi se nekako nameće kao prvi izbor, već ima iskustva a i zna majmunski da se ponaša.
I najpre, opozicija treba da nauči šta znači biti trgovac. Znači, sa mušterijom nema rasprave, a ovaj sa slike je glavna mušterija. Nego se zađe po pijacama i vašarima, pa se priča sa ovakvima, po ceo dan.
E tek onda ide društvena nadgradnja tipa interneta, Fejsa, Tvitera i ostalih pošalica.
To bi bilo to.
Ove savete sam vam besplatno podelio jer mislim da imamo slične poglede na svet, a za ostalo me možete angažovati slanjem privatnih poruka. Oko cene ćemo se dogovoriti naknadno.

Коректно написано !
Сагласан !
tyson tyson 22:01 11.05.2014

Re: Evo šta treba...

Коректно написано !
Сагласан !

Hvala na pravovremenom obaveštenju !


blogovatelj blogovatelj 03:12 12.05.2014

Re: Evo šta treba...

NOVA stranka je različita od ostalih stranaka zato što se obraća pametnijim od prosečnog Joce, a ima takvih mnogo, u nadi da će da ih probudi iz letargije.


A to će duradi ovaj što ugnjavi u parlamentu?
On budi iz letargije?
Jel me zajebavaš?
Si čuo nekad za pojam motivacioni govor? Ne znam jesi li, ali ovaj sa snimka nije nikad čuo, to tvrdim.
blogovatelj blogovatelj 03:14 12.05.2014

Re: Evo šta treba...

Valjam se!


Zadnja epizoda na Tarzaniji je o averidž Džou.
Idi pogledaj sve slike, ja sam manji broj postavio ovde.
Zanima me samo ko li je ovaj fotografisani.
Dr M Dr M 07:40 12.05.2014

Re: Evo šta treba...

Si čuo nekad za pojam motivacioni govor? Ne znam jesi li, ali ovaj sa snimka nije nikad čuo, to tvrdim.


Tvrdiš napamet, Vladimir Pavićević je profesor na FPN.Ili docent.

Njegov govor u Skupštini je bio argumentovan odgovor na mutivacioni pokušaj vlasti da prekrši Ustav.

U tom smislu, taj govor je bio demotivacioni, i nije bio upućen average Džou nego everage mutljavcima.

Nadam se da uvidjaš razliku.


blogovatelj blogovatelj 23:02 12.05.2014

Re: Evo šta treba...

Tvrdiš napamet, Vladimir Pavićević je profesor na FPN.Ili docent.


Lepo. A jel docent sa FPN-a nije mogao da kaže ono što misli, nego mora da čita sa puškice?

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:27 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

blogovatelj
NOVA stranka je različita od ostalih stranaka zato što se obraća pametnijim od prosečnog Joce, a ima takvih mnogo, u nadi da će da ih probudi iz letargije.


A to će duradi ovaj što ugnjavi u parlamentu?



Blogi, nemoj da se praviš da si ti average Joe. Meni je ovo Pavićevićevo 5-minutno obrazlaganje sasvim ok. Odskače daleko od bilo čega što bi većina tupadžija koji sede u tom parlamentu, i sve nas brukaju, bilo u stanju da sroči. Plus, rekao je sve što ima da se kaže, maltene u sekund dozvoljenog vremena.

Druga Srbija, brale.


Dr M Dr M 07:39 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

blogovatelj
Tvrdiš napamet, Vladimir Pavićević je profesor na FPN.Ili docent.


Lepo. A jel docent sa FPN-a nije mogao da kaže ono što misli, nego mora da čita sa puškice?



Ako je to jedino što mu zameraš, evo šta ja mislim.

Tako postupa čovek koji se spremi za temu a ima samo 5 minuta.

Za razliku od mnogih tamo.
blogovatelj blogovatelj 16:10 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

Blogi, nemoj da se praviš da si ti average Joe.


Mislim da nisam i nadam se da nisam. Ali ja nisam ni pisao kako docent treba da se obraca meni. Ja zasedanja skupstine i ne pratim, sve i da hoce, meni otale da se obrati ne moze. Problem je kako treba da se obraca sirem auditorijumu ne bil' dobio izbore.
Ti bre Pajicu ponekad stvarno ne razumes procitano, ili se pravis da ne razumes.
Kako mislis da ovaj sa ovom pricom stigne do cenzusa? Njegov maksimalni domet je da se prisljami jal' Djilasu jal' Tadicu i tako izbori poslanicku platu.
Postoji i varijanta obracanja uzem birackom telu, ali onda opet ceo koncept treba pazljivo da se smisli. Mislim ono, opseg godina, obrazovanje ciljne grupe itd.
Odo da radim, nemam kade da se dopisujem.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:36 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

blogi
Mislim da nisam i nadam se da nisam. Ali ja nisam ni pisao kako docent treba da se obraca meni. Ja zasedanja skupstine i ne pratim, sve i da hoce, meni otale da se obrati ne moze.


Pa ti si se bunio kako te je Pavićević udavio, al sad, kao, nije tebi do tebe, nego do glasačkog tela (stoke), i Pavićevićevog političkog uspeha kod nje. Nije nego...

Ali ne ide meni to na živce, nego nabusit stav koji si odpočetka zauzeo, sa očiglednom namerom da čoveka uniziš. Bez ikakvog razloga ili potrebe. Izlaganje je bilo dobro, razumljivo svakom ko je zainteresovan da ga čuje. Štaviše, pokazao je i harizmu, i energiju. Ako misliš da je trebalo da ubaci psovke, ili dosoli gramatičkim greškama, da bi ga prostačka Srbija bolje razumela, onda ne razumeš kome se on obraća. A i imaš vrlo loše mišljenje o većini pučanstva drage nam ex domovine.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 20:17 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

Kad se obraćaš masi, obraćaj se najglupljem u toj masi.


NOVA stranka je različita od ostalih stranaka zato što se obraća pametnijim od prosečnog Joce, a ima takvih mnogo, u nadi da će da ih probudi iz letargije.

Nova stranka je u prednosti jer je njen šef upravo onaj iz mase koji se pominje u citatu.
Dr M Dr M 22:43 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

Nebojsa Krstic
Kad se obraćaš masi, obraćaj se najglupljem u toj masi.


NOVA stranka je različita od ostalih stranaka zato što se obraća pametnijim od prosečnog Joce, a ima takvih mnogo, u nadi da će da ih probudi iz letargije.

Nova stranka je u prednosti jer je njen šef upravo onaj iz mase koji se pominje u citatu.


Infantilno sitnoluzersko grickanje. Ne boli..
blogovatelj blogovatelj 23:28 13.05.2014

Re: Evo šta treba...

Bez ikakvog razloga ili potrebe. Izlaganje je bilo dobro, razumljivo svakom ko je zainteresovan da ga čuje.


E vidiš, ovde leži problem tvog neshvatanja. Problem je što malo ko želi to da sluša sa pažnjom. A onaj ko želi ovo da sluša, verovatno ponešto zna o temi i nema potrebe da mu se pojašnjava, pa je ovaj govor praktično bez efekta. Ni na koga ne utiče.
Kanada me bajo naučila između ostalog i sledeće. Šta god neko radio u životu, ma kakva mu profesija bila, da bi bio uspešan, mora da bude i dobar trgovac.
Ako važi za svakoga, a važi, onda mora da važi i za političare.
Poslanik o kome je reč nije dobar trgovac, ovako dobri trgovci ne pričaju. Ovako se mušteriji ne prodaje roba. Zamisli da uđeš da kupiš auto, pitaš prodavca koliko auto ima kubika i da li ima pogon na sva četiri točka, a on lista neke papire i traži šta će da odgovori.
Mušterija se uvek gleda u oči. I ne trepće se dok se sa mušterijom razgovara.
A ovaj potunjio glavicu u papire i mrmlja u bradu. Nema od ta posla ništa.
Uostalom, da mi ne bi zamerao da sam nabusit, kao da će moja nabusitost išta da promeni, neću više da se smaram oko ovoga, da ne bih poslaniku rasterivao birače i time ga onemogućio da dođe na vlast.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:16 14.05.2014

Re: Evo šta treba...

blogovatelj
Bez ikakvog razloga ili potrebe. Izlaganje je bilo dobro, razumljivo svakom ko je zainteresovan da ga čuje.


E vidiš, ovde leži problem tvog neshvatanja. Problem je što malo ko želi to da sluša sa pažnjom. A onaj ko želi ovo da sluša, verovatno ponešto zna o temi i nema potrebe da mu se pojašnjava, pa je ovaj govor praktično bez efekta. Ni na koga ne utiče.
Kanada me bajo naučila između ostalog i sledeće. Šta god neko radio u životu, ma kakva mu profesija bila, da bi bio uspešan, mora da bude i dobar trgovac.
Ako važi za svakoga, a važi, onda mora da važi i za političare.
Poslanik o kome je reč nije dobar trgovac, ovako dobri trgovci ne pričaju. Ovako se mušteriji ne prodaje roba. Zamisli da uđeš da kupiš auto, pitaš prodavca koliko auto ima kubika i da li ima pogon na sva četiri točka, a on lista neke papire i traži šta će da odgovori.
Mušterija se uvek gleda u oči. I ne trepće se dok se sa mušterijom razgovara.
A ovaj potunjio glavicu u papire i mrmlja u bradu. Nema od ta posla ništa.
Uostalom, da mi ne bi zamerao da sam nabusit, kao da će moja nabusitost išta da promeni, neću više da se smaram oko ovoga, da ne bih poslaniku rasterivao birače i time ga onemogućio da dođe na vlast.


Ok, Blogi, udavio si me kao Pavićević Average Joe-a.
Dr M Dr M 07:32 14.05.2014

Re: Evo šta treba...

Poslanik o kome je reč nije dobar trgovac, ovako dobri trgovci ne pričaju.


U pravu si, kad se pogleda uobičajeni pristup politici, kao u onoj pesmi J.J. Zmaja "Ciganin hvali svoga konja".

Ali... ovaj poslanik NOVE stranke nije džambas koji pokušava da uvali svoj bofl naivnim kupcima. Već smo se nagledali svakakvih džambasa, ovi sadašnji su baš izučili zanat, kao da su Tebe pitali. Samo što sad naivni kupci moraju da hrane razvaljenu kljusinu, od 07,30 pa na dalje.

Pavićević, i oni oko njega, pokušavaju da budu na strani naivnih kupaca sa malim parama i velikim potrebama i zato ukazuju na bofl, argumentacijom a ne nadvikivanjem, a svakako ne nekim drugim boflom.

Tako, vlast je sada daleko od NOVE stranke. Biće bliže kad raga konačno skapa, a blizu je dan kad će da joj se baci poslednji naramak sena.

Onaj, kad šeik sedne u Mercedes i zapali preko Beograda u bari..bežeći iz Srbije u bunaru.
blogovatelj blogovatelj 17:11 14.05.2014

Re: Evo šta treba...

Ok, Blogi, udavio si me kao Pavićević Average Joe-a.


Vidis da si ukapirao. Znam ja da ti shvatas i kad se pravis blesav.
blogov_kolac blogov_kolac 12:58 11.05.2014

Šta treba da radi opozicija?

1. Da postoji
freehand freehand 13:16 11.05.2014

Re: Šta treba da radi opozicija?

blogov_kolac
1. Da postoji

Blogov haiku kolac.
expolicajac expolicajac 13:46 11.05.2014

Ajd 1 pa i 200 -stoti

tyson tyson 14:53 11.05.2014

Re: Ajd 1 pa i 200 -stoti

Ajd 1 pa i 200 -stoti

Bokte, jel' ovo neka šifra...?



expolicajac expolicajac 15:28 11.05.2014

Re: Ajd 1 pa i 200 -stoti

tyson
Ajd 1 pa i 200 -stoti

Bokte, jel' ovo neka šifra...?

Kako si ti pronicljiv čovek.
tyson tyson 19:37 11.05.2014

Re: Ajd 1 pa i 200 -stoti

Kako si ti pronicljiv čovek.

Nisam, zato me i zbunjuje meni nedokučiva formulacija.


expolicajac expolicajac 21:09 11.05.2014

Re: Ajd 1 pa i 200 -stoti

tyson
Kako si ti pronicljiv čovek.

Nisam, zato me i zbunjuje meni nedokučiva formulacija.

Pa jel sme ćovek bre ovde malo i da troluje. Jesi "zacepan"
hajkula1 hajkula1 22:47 11.05.2014

Opozicija treba da insistira


Opozicija treba da insistira na transparentnosti, da se ugovori predoče javnosti.
Da Predsednika vlade podsete na Vericu Barać.

Iako je prvi, a do skora drugi čovek vlade Srbije, upravo na borbi protiv korupcije osvojio gotovo plebiscitarno poverenje birača, Aleksandar Vučić nastavlja praksu netransparentnosti, koja je najplodnije tlo za korupciju.

Često voli da izjavi kako ispuni sve što obeća i kada obeća, ali obećanje da će objaviti ugovor JAT-a i „Etihada“ nije ispunio. Kako je premijer tako brzo zaboravio Vericu Barać?

Podsetimo, Vučić je je obećao da će ugovor sa „Etihadom“ učiniti dostupnim javnosti do 16. marta, ali se to se nije dogodilo. Umesto toga je pre dva dana dao novo obećanje da će ugovore sa „Fiatom“ i „Etihadom“ uskoro pokazati gradjanima, i to prvo sa italijanskom, pa onda sa arapskom kompanijom.

U ovom pogledu Vučić, izgleda, nije otišao dalje od matrice vlade Mirka Cvetkovića, premijera koji je izgubio vlast pre dve godine. Valjalo bi stoga podsetiti aktuelnog kormilara Vlade Srbije da je Cvetkovićeva, tačnije, Tadićeva, vlast i zbog te matrice gubila i na kraju izgubila poverenje građana.

Ugovor sa „Fiatom“ Cvetkovićev kabinet odbijao je da dostavi čak i svom Savetu za borbu protiv korupcije, koji je predvodila Verica Barać, pozivajući se na klauzulu o tajnosti. Dostavio ga je Savetu tri i po godine nakon što je potpisan i to tek nakon reakcije Rodoljuba Šabića, poverenika za informacije od javnog značaja. Dokument je, međutim, bio toliko zatamnjen, da se iz njega, zapravo, ništa nije saznalo.

Verica Barać je tada izjavila da je skrivanje ugovora s “Fiatom” vrhunac bahatosti i cinizma Vlade Srbije, a da je taj potpuno zacrnjeni ugovor koji je dobila “ruganje građanima Srbije, za čiji interes je Savet pokušao da sazna detalje tog dokumenta”.

Otkrila je da joj je dostavljeno više o 20 kilograma papira gde su zatamnjeni svi podaci koji se odnose na obaveze ugovornih strana. Na njeno upozorenje da je nedopustivo “da poslovna tajna bude ono što plaćaju svi građani Srbije jer je ugovorom s ‘Fiatom’ država preuzela obaveze koje se isplaćuju iz budžeta” i da “Vlada ne preza ni od čega u zavaravanju građana i izbegavanju kontrole”, niko, međutim, u redovima vlasti, krajem te 2011. godine već ogrezle u ciničnom bahaćenju i bagatelisanju građana, nije nije ni trepnuo.

Ni Vučiću, kako stvari stoje, nije u agendi da u svoj rad utka legat Verice Barać, iako se u borbi protiv korupcije upravo na nju pozivao, a predsednik Tomislav Nikolić joj dodelio i posthumno priznanje.

O tome svedoči upravo to što građanima Srbije, iako je za to utrošen njihov novac, još nije obelodanio šta piše u ugovoru kojim je država ušla u strateško partnerstvo sa kompanijom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata osnivajući novo preduzeće „Er Srbija“.

Vlada se oglušila čak i o preporuku poverenika za informacije od javnog značaja da objavi ugovor sa „Etihadom“. Rodoljub Šabić podseća na to šta je prethodilo njegovoj intervenciji.

Poslanička grupa Demokratske stranke podnela je žalbu protiv Vlade Srbije, tražila je da vidi taj ugovor, ali nije ga dobila i onda se žalila Povereniku. Ja sama tu žalbu odbacio jer poverenik nema ingerencije u odnosu na vladu, dakle, nisam mogao po njoj postupati jer nisam ovlašćen, ali sam napisao pismo Vladi u kome sam naveo da antikorupcijska politika podrazumeva zalaganje za transparentnost, kao i Zakon o slobodnom prisustvu informacijama, ali da i neki drugi propisi, poput, recimo, Zakona o javno-privatnom partnerstvu, govore u prilog javnosti. Ja sam, dakle, tada sugerisao Vladi da ona sama, proaktivno, ne čekajući da Poverenik dobije neku žalbu po kojoj će biti ovlašćen da postupa, objavi taj ugovor. Vlada to, međutim, nije uradila. A onda je stigla ta druga žalba „Transparentnosti Srbija“, stiglo je, zapravo više žalbi. Tražioci su s etada obratili „Er Srbiji“, tražeći da se obelodani ugovor sa „Etihadom“, ali im je to odbijeno, uz obrazloženje da je ugovor u celosti tajan. Oni su se onda žalili meni i ja sam poništio to rešenje. Uslovi tog pravnog posla, dakle, uslovi pod kojima se otuđuje neka vrednosti koja je u državnoj, odnosno, u svojini građana Srbije, ne može da bude tajna, što je i bio razlog što sam poništio rešenje koje je donela „Er Srbija“. Ona nakon toga nije donela novo rešenje u odgovarajućem roku, posle čega sam dobio novu žalbu, po kojoj sada postupam“, podseća Šabić.



Ako smem da stavim tekst daljeg objašnjenja o problemima tajnih ugovora. Možda da se pridružite u zahtevima i postavljanju pitanja?



Saša Radulović, lider Udruženja građana „Dosta je bilo“ i bivši ministar privrede, imao je u ruci ugovor između JAT-a i Etihada i za Radio Slobodna Evropa kaže da je apsolutno štetan po Srbiju, na šta je i ukazivao. Najpre ga pitamo veruje li da će Vučić ugovor uopšte objaviti:

On je toliko štetan da jedino što mogu da urade je da objave ugovor i zacrne štetne delove“.

Radulović, međutim, odbija da precizira šta je u tom ugovor štetno po srpsku stranu:

Ne mogu da vam kažem zato što u ugovoru postoji odredba o tajnosti, dakle, država Srbija se obavezala da će čuvati taj ugovor kao tajan i u slučaju da se ta odredba prekrši, 'Etihad' bi imao pravo ne samo raskida ugovora – što bih ja čak i voleo, ali to je sad druga stvar – nego i pravo naplate štete. Ja ne mogu da se ponašam neodgovorno koliko god mi to politički odgovaralo. Dakle, put da govorimo tačno o tome šta stoji u ugovoru jeste da se izvrši pritisak na Vladu Srbije da objavi taj ugovor“, ističe Radulović, a na pitanje kako da ga objavi ako se ugovorno obavezala na tajnost a ako postoji odredba o odšteti, kaže da će Vlada očigledno o tome morati da se dogovori sa drugom ugovornom stranom.

On, međutim, smatra da razlog za tajnost nije „Etihad“:

„Kao i kod drugih ugovora koje potpisujemo, oni koji žele da takve odredbe postoje u ugovoru jesu, u stvari, naši političari“
.

Da li je iz džepova građana Srbije otišlo više novca nego što bi da je taj posao prošao kroz transparentnu proceduru, da je organizovan javni tender i, ako jeste, koji je to red veličina? – pitamo Radulovića.

„Prvo, iz džepova građana Srbije otići će mnogo više novca nego što bi trebalo, a reč je o stotinama miliona evra. Ako znate kako izgledaju slični ugovori u svetu, ako ste ikada imali pristup takvim stvarima, a ja jesam, onda znate šta su osnovne komponente ugovora, oko čega se pragovara. Naravno, ima tu i tržišnih stvari i, zavisno od situacije, imate i neke razlike, ali ne možete dibidus da imate neke odredbe koje nigde na svetu ne postoje, a koje su potpuno jednostrane: da vi, recimo, dajete nešto što niko u svetu ne daje, ni u jednom dilu se to ne dešava. Ministarstvo privrede je, recimo, zahtevalo od JAT-a da izvrši popis i procenu vrednosti imovine,al i to nikad nije urađeno. Pa, kako je moguće uopšte potpisati ugovor, a da to niste uradili?! Ne znate uopšte ni šta dajete, ni šta dobijate! Pa onda – nastavak subvencionisanja nove kompanije, dakle, svaljivanje troškova na leđa poreskih obveznika – to su zaista katastrofalne stvari“, otkriva Radulović i rezimira da je sakrivanje ugovora čin kojim ili krijete koliki ste diletant ili krijete da ste radili u interesu druge strane, a protiv interesa građana Srbije.

„To se kod nas često dešavalo, što vidimo kroz ove pljačkaške privatizacije, gde državni službenici koji se bave privatizacijom nekog preduzeća posle privatizacije pređu da rade u tom preduzeću za nove vlasnike. Tako, zapravo, vidite u čijem interesu su stvari rađene“, podseća Radulović.

Raspolaganje vlasti novcem gradjana mora biti javno, a taj aksiom ne poštuje ni ova vlast, ocenjuje Dragan Dobrašinović, iz Koalicije za nadzor javnih finansija:

„Očigledno da nova vlada, barem kad je ovo u pitanju, ide starim putem, putem prethodne vlade. Dakle, previše je tajni za jednu stvar koja je javna i previše tajni za način na koji se raspolaže javnim sredstvima. Ništa što se plaća javnim sredstvima ne sme biti tajna za građane Srbije.

Ako su u pitanju neke stvari tehničko-tehnološke prirode ili nešto što je vezano za neke poslovno-industrijske tajne, razumljivo je da to neće biti objavljeno, ali način na koji je sklopljen ugovor, visina sredstava, profit koji će ostvariti Republika Srbija na bazi uloženih sredstava, način na koji će biti utvrđeno koliki je čiji udeo u sredstvima koja su deo zajedjavascript:;ničkog poduhvata i zajedničkog projekta – to ne sme da ostane tajna za građane Srbije.

Ako pričamo o korupciji i borbi protiv korupcije, ništa što jeste raspolaganje javnim sredstvima u Srbiji ne sme biti tajna. Ovo prolongiranje i odlaganje objavljivanja ugovora sa 'Etihadom' samo ukazuje da tu očigledno postoji nešto što nije povoljno po građane Srbije i po javna sredstva, dakle, po budžet Republike Srbije“, zaključuje Dobrašinović.



http://www.ozonpress.net/politika/8471-kako-je-premijer-zaboravio-vericu-barac

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 03:59 12.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Ni Vučiću, kako stvari stoje, nije u agendi da u svoj rad utka legat Verice Barać, iako se u borbi protiv korupcije upravo na nju pozivao, a predsednik Tomislav Nikolić joj dodelio i posthumno priznanje.

Pozivali su se na to jer im je bilo politički oportuno.

Inače, dokument o kome pišeš nije nikakav legat nego gomila poliunformacija i zbirka tekstova pokupljenih iz tabloida, potpuno neupotrebljivih za bilo šta osim za čaršijska naklapanja. Taj papir je nešto što bi mogao neobavezno da sačini nekakav NGO, ali ne i državni organ čiji izveštaj, umesto na tračevima i poluistinama, mora da se zasniva na činjenicama.

Ali ovo smo sve apsolvirali već nekoliko puta i već je dosadno.
milisav68 milisav68 07:26 12.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Nebojsa Krstic
Inače, dokument o kome pišeš nije nikakav legat nego gomila poliunformacija i zbirka tekstova pokupljenih iz tabloida, potpuno neupotrebljivih za bilo šta osim za čaršijska naklapanja. Taj papir je nešto što bi mogao neobavezno da sačini nekakav NGO, ali ne i državni organ čiji izveštaj, umesto na tračevima i poluistinama, mora da se zasniva na činjenicama.

Pa gde je izveštaj državnog organa koji to demantuje?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 10:35 12.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Pa gde je izveštaj državnog organa koji to demantuje?

Demanti je činjenica da ga nijedna vlada nije prihvatila niti je uopšte znala šta sa tom kupus salatom da radi.
milisav68 milisav68 11:47 12.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Nebojsa Krstic

Demati je činjenica da ga nijedna vlada nije prihvatila niti je uopšte znala šta sa tom kupus salatom da radi.

Da, kao što nije znala da treba da se izglasa zakon o završnum računu budžeta.
hajkula1 hajkula1 12:36 12.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Nebojsa Krstic
Pa gde je izveštaj državnog organa koji to demantuje?

Demati je činjenica da ga nijedna vlada nije prihvatila niti je uopšte znala šta sa tom kupus salatom da radi.



O tome pričam. Sve po zakonu.

hajkula1 hajkula1 22:55 12.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Nebojsa Krstic
Ni Vučiću, kako stvari stoje, nije u agendi da u svoj rad utka legat Verice Barać, iako se u borbi protiv korupcije upravo na nju pozivao, a predsednik Tomislav Nikolić joj dodelio i posthumno priznanje.

Pozivali su se na to jer im je bilo politički oportuno.

Inače, dokument o kome pišeš nije nikakav legat nego gomila poliunformacija i zbirka tekstova pokupljenih iz tabloida, potpuno neupotrebljivih za bilo šta osim za čaršijska naklapanja. Taj papir je nešto što bi mogao neobavezno da sačini nekakav NGO, ali ne i državni organ čiji izveštaj, umesto na tračevima i poluistinama, mora da se zasniva na činjenicama.

Ali ovo smo sve apsolvirali već nekoliko puta i već je dosadno.



I ja se sa decom igrala žmurke, pa sam se pravila da ih ne vidim. Nego, porasli.

Da vidiš kako bih ja nalazila dokaze i dobijala priznanja. Šta bi tek sve uradili stručni ljudi sa malo iskustrva i zainteresovani da istraže? Ali, vi ste reformisali pravosuđe. Ipak, pretekli su neki pošteni i stručni. Samo ih treba pustiti da rade svoj posao.


http://www.icij.org/offshore/offshore-firms-funneled-away-millions-serbian-companies-shed-workers-and-lurched-toward


Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:19 13.05.2014

Re: Opozicija treba da insistira

Ali, vi ste reformisali pravosuđe. Ipak, pretekli su neki pošteni i stručni. Samo ih treba pustiti da rade svoj posao.

Garantovano si ti među tim stručnim što su pretekli?
freehand freehand 23:35 11.05.2014

E pa Krstiću

... nivo razumevanja koji si iskazao prema Vučiću prevazilazi materinske instinkte nekih majki koje poznajem. One su, naime, nešto diskretnije u demonstraciji istih.
Ako mu večeras suza ganuća nije kanula - ne znam kad će.
I da - mislim da si navukao mržnju Najevropljanina. A ljubomora je paklena emocija.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 15:05 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

E pa Krstiću
... nivo razumevanja koji si iskazao prema Vučiću prevazilazi materinske instinkte nekih majki koje poznajem. One su, naime, nešto diskretnije u demonstraciji istih.
Ako mu večeras suza ganuća nije kanula - ne znam kad će.
I da - mislim da si navukao mržnju Najevropljanina. A ljubomora je paklena emocija.


Treba ovo da pročitaš, nije bez pameti:

freehand freehand 15:30 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

Nebojsa Krstic
E pa Krstiću
... nivo razumevanja koji si iskazao prema Vučiću prevazilazi materinske instinkte nekih majki koje poznajem. One su, naime, nešto diskretnije u demonstraciji istih.
Ako mu večeras suza ganuća nije kanula - ne znam kad će.
I da - mislim da si navukao mržnju Najevropljanina. A ljubomora je paklena emocija.


Treba ovo da pročitaš, nije bez pameti:


Ne znam kakve direktne veze ima ova kvazianaliza sa tvojim nastupom u Utisku.
Ali valjda je jasno da ja otvorenu podršku Vučiću, pored svega što je prigrabio i osvojio u vlasti i njem+nim polugama smatram pogibeljnom i za društvo i za državu. On ima svoj najširi front radnog naroda i građana sa sve Radošima, Vukovima, Vulinima i Veljama, i mesnim i gradskim odborima svih mogućih stranaka u Srbiji; ima svoje 2/3+ poslanika u Skupštini. Imna sve institucije uključujući i vojvocinu perspektivno. Ako mu to nije dosta da ostvari to što je naumio ili što kaže da je naumio - onda ili sa njim nešto debelo nije u redu ili sa time što je naumio. Uostalom, u najvećoj mogućoj meri žanje ono što je sejao, od laži i medijskog blata do defetizma i nihilizma u narodu.
Što se, pak, Sonje Biserko - uz Vesnu Pešić mog najomiljenijeg lika na javnoj sceni Srbije i njene analize tiče - pazi kad bi mi čudo bilo da se nije uhvatila za Bžežinskog. I to joj je domet. No nije ovo mesto za takvu raspravu, ali rado, kad bude prilika. Zasad se ponekad sa njomn sprdam u komentarima koje ovde ostavi sa potpisom BK.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 16:00 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

Ne znam kakve direktne veze ima ova kvazianaliza sa tvojim nastupom u Utisku.

Naravno da ima.
Ali valjda je jasno da ja otvorenu podršku Vučiću, pored svega što je prigrabio i osvojio u vlasti i njem+nim polugama smatram pogibeljnom i za društvo i za državu.

Ja otvoreno podržavam politiku koju Vučić vodi (ili tvrdi da vodi, ili se trudi da vodi...to još nije do kraja definisano)

A tu politiku podržavam jer je ista kao ona za koju sam se sam zalagao godinama (ili pokušavao, trudio se itd..)

To što tu politiku trenutno vodi Vučić a ne neko drugi, to nisam ja odlučio.

Ali bi bilo licemerno da se odreknem te politike samo zato što je vodi Vučić.

On ima svoj najširi front radnog naroda i građana sa sve Radošima, Vukovima, Vulinima i Veljama, i mesnim i gradskim odborima svih mogućih stranaka u Srbiji; ima svoje 2/3+ poslanika u Skupštini.


Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.

Što se, pak, Sonje Biserko - uz Vesnu Pešić mog najomiljenijeg lika na javnoj sceni Srbije i njene analize tiče - pazi kad bi mi čudo bilo da se nije uhvatila za Bžežinskog.

Ne bih poredio Vesnu i Sonju. Sonja je ozbiljna žena. Ona nije bila beli listić.
Zasad se ponekad sa njomn sprdam u komentarima koje ovde ostavi sa potpisom BK.

Ne treba da se sprdaš s njom..pametnije bi ti bilo da svoj fokus pomeriš sa ličnosti, i Vučićeve i Sonjine, na ono što je tema razgovora...tema je važna, ličnosti su sporedne.

Zato pročitaj još jednom Sonjin tekst da vidiš koliko je situacija u Srbiji zahebano složena i koliko ti perspektiva visi o tankoj niti.
freehand freehand 16:16 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

Ja otvoreno podržavam politiku koju Vučić vodi (ili tvrdi da vodi, ili se trudi da vodi...to još nije do kraja definisano)

Dobro je da znaš kakvu politiku vučić vodi. Ja priznajem da nemam pojma. U ove dve godine sam nekoliko puta pomislio da znam, pa se u roku od 24 časa ispostavljalo da sam debelo u krivu.
Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.

Nije reč o galeriji kretena nego o apsolutnoj većini koja tu njegovu "politiku" može sa lakoćom da iznese.
Ne bih poredio Vesnu i Sonju. Sonja je ozbiljna žena. Ona nije bila beli listić.

Da, njena ozbiljnost je jedna od njenih osobina koja mi se najmanje dopada, u svakom smislu.

Zato pročitaj još jednom Sonjin tekst da vidiš koliko je situacija u Srbiji zahebano složena i koliko ti perspektiva visi o tankoj niti.

Pročitao sam dva puta. I nemam nikakvo poštovanje prema tolikoj gomili predrasuda, za koje ne mogu da tvrdim da li su subjektivne ili indukovane, i da li su više lične ili ideološke. Ali njima operiše sa izuzetnom lakoćom i bez ikakvog dvoumljenja. Da li se to lomi preko Srbije? Da, naravno. I mislim da je tu vlast zauzela najbolji mogući stav krajnje neutralnosti, idući tamo kuda mora ne rušeći mostove za sobom.
milojep milojep 19:15 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

Ja ću se malo umešati

Ja otvoreno podržavam politiku koju Vučić vodi (ili tvrdi da vodi, ili se trudi da vodi...to još nije do kraja definisano)


To ti niko ne brani ali ono u utisku je bilo zaista jadno, pogotovo deo kada upadaš sa pokušajem ubeđivanja javnosti i samog g.Škora da je posao šefa deska izgubio zbog nečeg drugog ,možda i ličnog sukoba, a ne zbog onoga što se sviima čini najverovatnije!?


A tu politiku podržavam jer je ista kao ona za koju sam se sam zalagao godinama (ili pokušavao, trudio se itd..)


I nije ti bilo dosta?


To što tu politiku trenutno vodi Vučić a ne neko drugi, to nisam ja odlučio.

Ali bi bilo licemerno da se odreknem te politike samo zato što je vodi Vučić.


Ti si izgleda principijelniji od naroda, jer onda ispada da je narod glasao za Vučića samo zato što je tu istu politiku do tada vodio Tadić!

Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.


Šta ćeš, neko mudroserinja i po blogovima i u politici.


Sonja je ozbiljna žena.


To je naročito dokazala kada nije htela da odgovori u Hagu na pitanje da li je Slovenija činila secesionističke poteze.


...pametnije bi ti bilo da svoj fokus pomeriš sa ličnosti, i Vučićeve i Sonjine, na ono što je tema razgovora...tema je važna, ličnosti su sporedne.


A šta je tema razgovora? Slepa odbrana svakog čina Aleksandra Vučića? Evo i tebi jednog saveta! Politika za koju kažeš da podržavaš, pa nema veze da li je to Vučić, Tadić... kako reče, ne brani se stajanjem iza svake gluposti aktuelne vlasti!
Pa onda nebuloznim konstrukcijama pravdaš smenjivanje na pravdi Boga čoveka u Novostima! Ili kao što si ovde na blogu , glupost sa pomeranjem i fiksiranjem radnog vremena na 7.30 indirektno branio time što tvoja supruga radi od 7.00!?





vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:12 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

Ja otvoreno podržavam politiku koju Vučić vodi (ili tvrdi da vodi, ili se trudi da vodi...to još nije do kraja definisano)

A tu politiku podržavam jer je ista kao ona za koju sam se sam zalagao godinama (ili pokušavao, trudio se itd..)


da, ovo je tako bolno tačno.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:36 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

nego ljudi, ima li neko ovde da veruje u "Beograd na vodi"?

Ovih dana sam igrom slučaja imao priliku da razgovaram sa troje ljudi (nezavisno, čak se i ne poznaju) koji bi po prirodi posla trebalo da znaju po nešto o tome. Svo troje su sumnjičavo klimali glavom (ovo je u stvari blag opis njihove reakcije).

No, ono što mene brine je to što stičem utisak da Vučić iskreno veruje u taj "Beograd na vodi".
E, tu smo već u problemu, naime, lakše bi mi bilo da mislim da je u pitanju prefrigrani prevarant koji samo maže i laže narod.

EDIT:
u stvari lažem, dvoje se od njih se poznaju.
angie01 angie01 21:24 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.


ovo ti je jedna od jadnijih izjava!

izvini, a sto bi politika bila merilo necije strucnosti-tj, da se kroz nju dokazuje.

to ste vi politicari i izmisilil-ponastate se kao da ste vlasnici drzave i ljudi koji u njoj zive, da ste vrhovni odlucioci svega, ali apsolutno bez bilo kakve odgovornosti za to-niko od vas ne prihavta pravi odnos stvari, a to je da da ste od gradjana izabarni da obavljate neke poslove na nivou drzave umesto njih, jer ste im se predstavili da umete i mozete i to im obecali.

zasto bi bilo koji strucnjak imao zelju da u politiku udje?
zar on ne moze da i bez stranacke pripadnosti obavlja svoj posao, ono sto najbolje zna i ume, zer on kao takav nije potreban?

pa nije- jer sve stranke, kada dodju na vlast, na sve pozicije guraju svoje kadrove i poslusnike i samo im je ta referenca potrebna za zaposlenje-ni znanje ni obrazovanje ni sposobnost....pa onda klinci bez zavrsenog faksa i bez dana radnog iskustva postano direktori za razvoj, ministri,...koji mogu da se rotiraju na tim pozicijama, e sad sam malo ministar ovoga, a mogu biti i ministar onoga-naci, ja sam po profesiji-ministar:)

pa direktori javnih preduzeca- dobar dan, ja sam direktor, sa'cu da ubacim 20-30 ovih mojih, sta ne znaju to da rade, a i nisu obrazovani za to, pa sta, nisam ni ja, nisam zato ni dosao, ja sam tu iz drugih razloga,...sta, a kako cu da se snadjem,...sta me briga, eno skenjo sam u proslom turnusu ono drugo javno preduzece i nikom nista, obavio sam sta je trebalo.
freehand freehand 21:48 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

angie01
Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.


ovo ti je jedna od jadnijih izjava!

izvini, a sto bi politika bila merilo necije strucnosti-tj, da se kroz nju dokazuje.

to ste vi politicari i izmisilil-ponastate se kao da ste vlasnici drzave i ljudi koji u njoj zive, da ste vrhovni odlucioci svega, ali apsolutno bez bilo kakve odgovornosti za to-niko od vas ne prihavta pravi odnos stvari, a to je da da ste od gradjana izabarni da obavljate neke poslove na nivou drzave umesto njih, jer ste im se predstavili da umete i mozete i to im obecali.

zasto bi bilo koji strucnjak imao zelju da u politiku udje?
zar on ne moze da i bez stranacke pripadnosti obavlja svoj posao, ono sto najbolje zna i ume, zer on kao takav nije potreban?

pa nije- jer sve stranke, kada dodju na vlast, na sve pozicije guraju svoje kadrove i poslusnike i samo im je ta referenca potrebna za zaposlenje-ni znanje ni obrazovanje ni sposobnost....pa onda klinci bez zavrsenog faksa i bez dana radnog iskustva postano direktori za razvoj, ministri,...koji mogu da se rotiraju na tim pozicijama, e sad sam malo ministar ovoga, a mogu biti i ministar onoga-naci, ja sam po profesiji-ministar:)

pa direktori javnih preduzeca- dobar dan, ja sam direktor, sa'cu da ubacim 20-30 ovih mojih, sta ne znaju to da rade, a i nisu obrazovani za to, pa sta, nisam ni ja, nisam zato ni dosao, ja sam tu iz drugih razloga,...sta, a kako cu da se snadjem,...sta me briga, eno skenjo sam u proslom turnusu ono drugo javno preduzece i nikom nista, obavio sam sta je trebalo.

Kvintesencija, jebote.

Ali besmisla.
angie01 angie01 21:58 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

jebote.


free- je l ti to ne mozes bez mene?

(rekose mi da te direkto pitam:)
freehand freehand 22:23 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

free- je l ti to ne mozes bez mene?

I bez tebe i bez ovakvih gomila frazetina i floskula. Samo ne raztumem šta te tera da toliko puta, ponovo i ponovo pišeš te hrpe šupljih rečenica i reči koje odzvanjaju bez ikakvog smisla i značenja?
angie01 angie01 22:49 12.05.2014

Re: E pa Krstiću


bez ikakvog smisla i značenja?


ti svojim ponasanjem, upravo pokazujes suprotno.



hajkula1 hajkula1 22:58 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

freehand
free- je l ti to ne mozes bez mene?

I bez tebe i bez ovakvih gomila frazetina i floskula. Samo ne raztumem šta te tera da toliko puta, ponovo i ponovo pišeš te hrpe šupljih rečenica i reči koje odzvanjaju bez ikakvog smisla i značenja?




Šta ti je?
Ako neko piše smisleno, opisuje stvarnost kakva jeste, posledice 12 godina štetočinstva, to je angie01 i još par blogera.
Na ovoj temi ne ličiš na sebe.
freehand freehand 23:20 12.05.2014

Re: E pa Krstiću

hajkula1
freehand
free- je l ti to ne mozes bez mene?

I bez tebe i bez ovakvih gomila frazetina i floskula. Samo ne raztumem šta te tera da toliko puta, ponovo i ponovo pišeš te hrpe šupljih rečenica i reči koje odzvanjaju bez ikakvog smisla i značenja?




Šta ti je?
Ako neko piše smisleno, opisuje stvarnost kakva jeste, posledice 12 godina štetočinstva, to je angie01 i još par blogera.
Na ovoj temi ne ličiš na sebe.

Razumeo sam: ako sam ne priznam kolika je mudrost u tim rečima ti ćeš naći način da dođeš do dokaza i priznanja?

Ne sestro, izgleda da sam pogrešne bunike jeo, jer meni to i dalje izgleda kao koncentrovani bulšit.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:08 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

milojep
20:15 12.05.2014
Re: E pa Krstiću
Ja ću se malo umešati


Umešaj se.

Ja otvoreno podržavam politiku koju Vučić vodi (ili tvrdi da vodi, ili se trudi da vodi...to još nije do kraja definisano)


To ti niko ne brani ali ono u utisku je bilo zaista jadno, pogotovo deo kada upadaš sa pokušajem ubeđivanja javnosti i samog g.Škora da je posao šefa deska izgubio zbog nečeg drugog ,možda i ličnog sukoba, a ne zbog onoga što se sviima čini najverovatnije!?


Sedeo si na ušima. Rekao sam mu da je verovatno smenjen jer je Dmitrović rešio da bude veći katolik od pape i smenio ga je da se dodvori vlastima.

To što tu politiku trenutno vodi Vučić a ne neko drugi, to nisam ja odlučio.

Ali bi bilo licemerno da se odreknem te politike samo zato što je vodi Vučić.


Ti si izgleda principijelniji od naroda, jer onda ispada da je narod glasao za Vučića samo zato što je tu istu politiku do tada vodio Tadić!


Ne bih mogao da ti tačno protumačim šta je narod mislio kad je glasao, to pitaj Angie01 ili nekog od drugih brojnih portparola naroda kojih je među komentatorima podosta.

A šta je tema razgovora? Slepa odbrana svakog čina Aleksandra Vučića?


Na slepu odbranu kog čina misliš?
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:13 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.


ovo ti je jedna od jadnijih izjava!

izvini, a sto bi politika bila merilo necije strucnosti-tj, da se kroz nju dokazuje.

Nijesi razumjela. ne treba pojedinac da se kroz politiku dokazuje, nego dokazani neće u politiku...mislim, to piše gore, za onog ko zna srpski.

Nemoj sad da me pitaš što bi dokazani išli u politiku jer ću da se prijavim u Gvantanamo da im budem tester za nova mučenja, lakše će mi biti nego da čitam tvoje komentare.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:32 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

Dobro je da znaš kakvu politiku vučić vodi. Ja priznajem da nemam pojma. U ove dve godine sam nekoliko puta pomislio da znam, pa se u roku od 24 časa ispostavljalo da sam debelo u krivu.

Nije problem što ti ne znaš...problem je što često ne zna ni on...zato ga treba podsećati, na način, bravo Vučiću što vodiš agresivnu peoevropsku politiku.
Nije reč o galeriji kretena nego o apsolutnoj većini koja tu njegovu "politiku" može sa lakoćom da iznese.

sad kad pogledam šta rade DS i frakcije, nisam siguran da si u pravu na čijoj je strani apsolutna većina.
Pročitao sam dva puta. I nemam nikakvo poštovanje prema tolikoj gomili predrasuda, za koje ne mogu da tvrdim da li su subjektivne ili indukovane, i da li su više lične ili ideološke.

Šta je predrasuda u pomenutom tekstu?
freehand freehand 07:35 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

Nije problem što ti ne znaš...problem je što često ne zna ni on..

To ti kažem. A nikako sebe ne vidim kako iza njega hodam i šapućem mu Memento mori. Ima ove svoje prijatelje, saborce, kolege i Najevropljane.
Šta je predrasuda u pomenutom tekstu?

Možda predrasuda nije prava reč, ali je sve što je o Rusiji i Zapadu kao suprotstavljnim polovima napisano kao prepisano iz nekakovog priručnika za agitaciju na lokalnim zborovima za podršku pristupanju NATO.
angie01 angie01 15:29 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

Nijesi razumjela. ne treba pojedinac da se kroz politiku dokazuje, nego dokazani neće u politiku...mislim, to piše gore, za onog ko zna srpski.


ne, ti nijesi razumijo-mada, posto sam ja fer, priznacu da sam malo nespratno napisala, ali isto tako, treba biti bas zlonameran i ne razumeti sta je receno,... a svelo bi se na to, sto bi se bilo koji strucnjak bavio politikom, zar on nije pozeljan i potreban i bez knjizice i clanstva? jer sto bi se on petjao i dokazivao, ( sada nanovo, jer su tu sada drugaciji parametri:), kroz nesto sto nikakve veze nema sa onim za sta je vec tata, voli i ume da radi.

'naci, ako drzavi trebaju strucnjaci- neka ih prime zbog posla, a ne zbog partijske pripadnosti.

( sta bi sa onim konkursima za strucne, ne stranacke kandidate za direktore javnih preduzeca?):)))


Nemoj sad da me pitaš što bi dokazani išli u politiku jer ću da se prijavim u Gvantanamo da im budem tester za nova mučenja, lakše će mi biti nego da čitam tvoje komentare.



ju, ju, Krsticu- pa samo ih preskoci, ako ti vec nanose toliki bol.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:39 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

angie01

ju, ju, Krsticu- pa samo ih preskoci, ako ti vec nanose toliki bol.

Ovo ti je do sad najbolja ideja.
hajkula1 hajkula1 18:09 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

Nebojsa Krstic
Tačno. baš kao što je i pretprošla vlast imala svoju galeriju kretena. Neće genijalni i fantastični u politiku...a hoće da mudroserinjaju po blogovima. Pogledaj samo koliko na ovom mom ima genijalaca koji bi sve znali i umeli bolje, samo im se ne da.


ovo ti je jedna od jadnijih izjava!

izvini, a sto bi politika bila merilo necije strucnosti-tj, da se kroz nju dokazuje.

Nijesi razumjela. ne treba pojedinac da se kroz politiku dokazuje, nego dokazani neće u politiku...mislim, to piše gore, za onog ko zna srpski.

Nemoj sad da me pitaš što bi dokazani išli u politiku jer ću da se prijavim u Gvantanamo da im budem tester za nova mučenja, lakše će mi biti nego da čitam tvoje komentare.



Istina boli.
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 19:05 13.05.2014

Re: E pa Krstiću

Istina boli.

Više glupost.
hajkula1 hajkula1 11:06 14.05.2014

Re: E pa Krstiću

Nebojsa Krstic
Istina boli.

Više glupost.



Neka si mi rekao.


Vidi gde ste vi a gde sam ja, da ne kažem, mi. (Lako za mene, nego sličnih ima još par miliona).

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 12:14 14.05.2014

Re: E pa Krstiću

Vidi gde ste vi a gde sam ja, da ne kažem, mi

Gde sam ja, a gde si ti?
tadejus tadejus 09:16 12.05.2014

tuga

da američka administracija onomad nije odlučila da svako može i treba da kupi kuću danas bi Boki Taki bio proglašen vjerovatno za doživotnog predsjednika (ako već ne za cara)..
toliko o tome kako prosječan boger umije ili ne umije da procjeni sposobnost i nesposobnost vlasti
te se ja ne bih puno potresala oko stava blogopublike, to je kanda lako zapaljiva a inertna skupina, kad dođe vrijeme već će potrčati kud treba..
dok to vrijeme ne dođe.. ja bih radila na kadrovskim pitanjima..
može li kako bez kumova, sestrića, partnerića..
imate li još potencijala da privučete ozbiljnog čovjeka, ako ne u svoje redove, a ono bar simpatizere..
sadašnjima se, uz svu većinu, to kanda i dalje jako migolji iz ruku, pa je plafon što dosegoše kori..
ako to možete.. tu će biti leba..
ako mora mali od mog da se istura u prve redove... jebaga.. od tog posla ništa..
to što su programi konvergirali nije nikakva srpska specifičnost pa prema tome ni problem
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:05 12.05.2014

Re: tuga

tadejus
... da američka administracija onomad nije odlučila da svako može i treba da kupi kuću...

Ех, сад, администрација крива за кризу... ти га претера у поједностављивању горе него ја.
maksa83 maksa83 17:24 12.05.2014

Re: tuga

da američka administracija onomad nije odlučila da svako može i treba da kupi kuću

Morale su i banke da se dogovore sa sobom i međusobno da nema ničeg problematičnog u masovnom prodavanju zavarenih neprovidnih kutija dražeja pomešanih sa zarđalim ekserima. Sve uredno izmodelirano u Matlabu tako da na kutiji piše After Eight...

Nadam se da sad neće krenuti neka eeeealsteglupi sevdah mistifikacija, mislim, tu stvar ipak možemo i mi da razumemo.
tadejus tadejus 17:43 12.05.2014

Re: tuga

Predrag Brajovic

Ех, сад, администрација крива за кризу... ти га претера у поједностављивању горе него ја.


pa ona je zero patient definitivno
pojednostavljivanje je jedino u smislu što bi se moglo reći da je onda svaki problem suštinski problem administracije, jer ako ga je administrirala, što ga nije bolje administrirala, a ako nije.. e pa što nije..
ali kako su finansijske usluge oduvijek bile čvrsto regulisan sektor onda je svakako takav debakl poslijedica loše regulacije..
i to ne čak ni u smislu nekog presedana (eto nikad se nije desilo da neko - dal bančin klijent ili sama banka - pregura sa zaduženošću preko svake mjere, pa se ne zna šta bi mogao biti proizvod toga)..
znali svi
al ko i ovi naši, daj još malo, samo do septembra, marta, decembra.. samo još ovi izbori, kampanja...
i na kraju svi platismo
tadejus tadejus 17:48 12.05.2014

Re: tuga

maksa83
Morale su i banke da se dogovore sa sobom i međusobno da nema ničeg problematičnog u masovnom prodavanju zavarenih neprovidnih kutija dražeja pomešanih sa zarđalim ekserima. Sve uredno izmodelirano u Matlabu tako da na kutiji piše After Eight...Nadam se da sad neće krenuti neka eeeealsteglupi sevdah mistifikacija, mislim, tu stvar ipak možemo i mi da razumemo.


a što bi se dogovarali?
gdje je motiv?
pa oni rade za svoje akcionare (ok i svoje bonuse) što bi njih bilo briga što država dozvoljava pogubnu finansijsku regulativu..
njihovo je samo da ne ostanu na začelju krda.. a to bi prije bili odustajanjem od pogubnih (a profitailnih) šema iz nekih visoko moralnih razloga, nego upražnjavanjem istih i nadanjem da će neko drugi biti ono zadnje govedo za odstrel..
maksa83 maksa83 18:06 12.05.2014

Re: tuga

pa oni rade za svoje akcionare (ok i svoje bonuse) što bi njih bilo briga što država dozvoljava pogubnu finansijsku regulativu..

Finansijska regulativa koja je sprečavala galimatijas (npr. zabrana da firma koja daje kredite ne sme da se bavi njihovim osiguravanjem) je bila in place ali je volšebno nestala. Zašto? Zato...

Mimo toga spisak krivih je poduži - manje više svako ko je bio u moral hazard situaciji je podlegao, od bankara preko morgidž brokera preko rejting agencija preko <dopiši sledećeg u lancu> i apsolutno niko nije odgovarao. Fascinantno za takav clusterfuck.

Veza političkog stradanija dobrog Borisa i svega toga je što je jedan nemali broj ljudi u njegovom okruženju kad se našao u moral hazard situaciji takođe podlegao. Da ne bi tako domatjin Nebojša bi učinio svoju PR savetničku mađiju i sve bi bilo kao pre. Tako kaže i ja mu (bez ironije) verujem.

tadejus tadejus 18:21 12.05.2014

Re: tuga

maksa83
... Fascinantno za takav clusterfuck.

Veza političkog stradanija dobrog Borisa i svega toga je što je jedan nemali broj ljudi u njegovom okruženju kad se našao u moral hazard situaciji takođe podlegao. Da ne bi tako domatjin Nebojša bi učinio svoju PR savetničku mađiju i sve bi bilo kao pre. Tako kaže i ja mu (bez ironije) verujem.


pa to ti kažem, to ti kažem..
fascinantan koruptivni galimatijas u čemerici?
pa jeste, zna ta korupcija da fascinira..
ova srpska nije ništa dosad neviđeno i da ne bi te američke, da potraja ono obilje para i prilika.. kladim se u šta hoćeš da niko ne bi ni primjetio..
a ovako je kao uuuuuuuuuuuu al ste krali, uuuuuuuuuuuuuu kako ste krali, kad smo mi shvatili, uuuuuuuuu al smo se razočarali..
ništa tu niko nije shvatio
samo su pare prestale da pristižu pa smo to svi osjetili na novčanicima
ništa više
da su novčanici nastavili stabilno da se pune kleli bi se u bokija
a ovako mu kao nikako ne mogu oprostiti
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:18 12.05.2014

Re: tuga

maksa83 maksa83 20:32 12.05.2014

Re: tuga

da su novčanici nastavili stabilno da se pune kleli bi se u bokija

E jes' da, i da se u međuvremenu ovladalo kontrolisanom fuzijom 'de bi mu kraj bio...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:49 12.05.2014

Re: tuga

da su novčanici nastavili stabilno da se pune kleli bi se u bokija


a šta sa onima kojima stanje u novčanicima nije mnogo zavisilo od bokija?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:52 12.05.2014

Re: tuga

tadejus
pa oni rade za svoje akcionare (ok i svoje bonuse) što bi njih bilo briga što država dozvoljava pogubnu finansijsku regulativu..
njihovo je samo da ne ostanu na začelju krda.. a to bi prije bili odustajanjem od pogubnih (a profitailnih) šema iz nekih visoko moralnih razloga, nego upražnjavanjem istih i nadanjem da će neko drugi biti ono zadnje govedo za odstrel..

Сине, као да слушам своје речи од пре недеље-две, на шта ми је једна симпатично задрта Босанка објашњавала нешто о секјуритијима и осигурањима кредита :)))))

Лав ју...
tadejus tadejus 08:34 13.05.2014

Re: tuga

vrabac_u_steni
da su novčanici nastavili stabilno da se pune kleli bi se u bokija


a šta sa onima kojima stanje u novčanicima nije mnogo zavisilo od bokija?


pa ništa, ti što su izmislili perpetuum mobile pa ne zavise od opšteg stanja u ekonomiji njima političko uređenje u državi nije bitno..
šalu na stranu
jeste, postoje i kontraciklične djelatnosti.. tj onima kojima najbolje ide kad svima ostalima ide najgore..
ali to su rijetki izuzeci..
mi ostali, bilo da pečemo kifle, piešmo programe ili držimo časove joge, mi zavisimo od toga kako ekonomija stoji u cjelini..
bilo zato što nam je ta ekonomija klijent ili zato što nam (ako recimo isključivo izvozimo) uzima dio prihoda da bi pokrila svoje javne rashode..
imunih nema..
tadejus tadejus 08:47 13.05.2014

Re: tuga

maksa83
da su novčanici nastavili stabilno da se pune kleli bi se u bokija

E jes' da, i da se u međuvremenu ovladalo kontrolisanom fuzijom 'de bi mu kraj bio...


pa ne zapravo mu fuzija nije bila potrebna
neutaživa žeđ za novim tržištima stranih investitora je bila sasvim dovoljna..
ilustracije radi, poslednji kvartal pred slom srpska je privreda porasla 13%..
eeeeeeeej
ni najpesimističniji pesimisti nisu nam prognozirali rast ispod 5% godišnje.. a 7% se rutinski smatralno izvedivim..
u onim međunarodnim okolnostima..
danas.. najoptimističniji optimisti, uz pretpostavku idealne reforme, pridruživanja EU i opšteg cvata u istoj prognoziraju 3% za 5 godina.. do tada, binarni kod manje više..
e ko se sječa atmosfere 2007. i danas.. eto to je razlika binarnog koda i 13% u ekonomskom rastu.. a i 7% bi bilo sasvim dovoljno..

da sad ne bude da je to neki spin nekih tamo smućenih statistika..
dal zaista mislite da je nama ovako kako nam je jer je Dulić (a možda i nije, ko bi ga i znao u ovoj opštoj hiperprodukciji laži i poluistina) namjestio postao nuba investu a ne kuba investu..
ta nuba nikad nikakav monopolista bio nije.. da mu ga je i namjestio.. big deal.. sigurno društvo zbog toga propalo ne bi

po treći put preporučujem Why nations fail
da rezimiram, kaže otprilike ako je elita na vlasti sklona da održi status quo (bez obzira kakav on bio, na kom nivou razvitka).. ekonomija i društvo će da propadaju..
ako pak ohrabruje promjenu.. rašće..
jer status quo neminovno vodi u infighting.. uspostavljanje monopola.. a zatim i perpetuiranje istih do potpunog uništenja (sloba nam demonstrirao kako to izgleda)..
nemislim da ovi danas i da hoće mogu tako nešto da rekreiraju
ali ajde da se ne lažemo ni da su to prethodni radili
sigurno je moglo i bolje i efikasnije ali da je taj sistem slomljen jer je kao došao do tačke urušavanja.. jeste my ass
nije imao sreće
jste fakat da je radio bolje možda je mogao da preživi tajnegativan šok izvana..
ali to bi već bio podvig za anale te mislim da im je izborni poraz više nego dovoljna kazna
ovo sad što se na ovom blogu čita.. to je već prosto nerazumijevanje situacije i istresanje privatnih frustracija..
tadejus tadejus 08:48 13.05.2014

Re: tuga

Predrag Brajovic

Сине, као да слушам своје речи од пре недеље-две, на шта ми је једна симпатично задрта Босанка објашњавала нешто о секјуритијима и осигурањима кредита :)))))Лав ју...


ama pusti, kvočka.. drmaju je hormoni pa zapjenila
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:24 13.05.2014

Re: tuga

tadejus
Predrag Brajovic

Сине, као да слушам своје речи од пре недеље-две, на шта ми је једна симпатично задрта Босанка објашњавала нешто о секјуритијима и осигурањима кредита :)))))Лав ју...


ama pusti, kvočka.. drmaju je hormoni pa zapjenila

Хајде, не љути се, нисам ја баш тако ни зломислен ни злопамтило, него сам се сетио нашe расправе, у којој си ме убеђивала у ствари супротне од оних које данас сама тврдиш.

Потом, ти си, често, занимљив саговорник, тако да ипак гледам да с тобом будем у добрим односима. Nach meiner Meinung, лепше је не слагати се с неким паметним неко слушати како ти недовољно паметни шашоље сујету. Etc...
tadejus tadejus 09:26 13.05.2014

Re: tuga

Predrag Brajovic

tadejus

Predrag BrajovicСине, као да слушам своје речи од пре недеље-две, на шта ми је једна симпатично задрта Босанка објашњавала нешто о секјуритијима и осигурањима кредита :)))))Лав ју...ama pusti, kvočka.. drmaju je hormoni pa zapjenilaХајде, не љути се, нисам ја баш тако ни зломислен ни злопамтило, него сам се сетио наша расправе, у којој си ме убеђивала у ствари супротне од оних које данас сама тврдиш.Потом, ти си, често, занимљив саговорник, тако да ипак гледам да с тобом будем у добрим односима. Nach meiner Maeinung, лепше је не слагати се с неким паметним неко слушати како ти недовољно паметни шашоље сујету. Etc...


kaž' se meiner Meinung nach..
odoh sad da vidim šta si tamo pisao, sigurno si nešto zabrčio.. koja je to tema bila?

našla, pogledala
ne znam šta da ti pripovjedim.. tamo stoji neki mambo džambo o uspostavljanju piramidalnih šema u bankarstvu kao izglednog scenaria u srbiji i tako neke budalaštine...
stoji i to da bankari rade za bonus, nije sporno..
al ne mogu ideju da uvatim ni za glavu ni za rep..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:37 13.05.2014

Re: tuga

tadejus
Predrag Brajovic

tadejus

Predrag BrajovicСине, као да слушам своје речи од пре недеље-две, на шта ми је једна симпатично задрта Босанка објашњавала нешто о секјуритијима и осигурањима кредита :)))))Лав ју...ama pusti, kvočka.. drmaju je hormoni pa zapjenilaХајде, не љути се, нисам ја баш тако ни зломислен ни злопамтило, него сам се сетио наша расправе, у којој си ме убеђивала у ствари супротне од оних које данас сама тврдиш.Потом, ти си, често, занимљив саговорник, тако да ипак гледам да с тобом будем у добрим односима. Nach meiner Maeinung, лепше је не слагати се с неким паметним неко слушати како ти недовољно паметни шашоље сујету. Etc...


kaž' se meiner Meinung nach..
odoh sad da vidim šta si tamo pisao, sigurno si nešto zabrčio.. koja je to tema bila?

ОК :)
nach meiner Meinung/meiner Meinung nach ist die Sache längst entschieden
ИЗВОР: НАЈРЕФЕРЕНТНИЈИ РЕЧНИК НЕМАЧКОГ ОТКАД ПОСТОЈИ НЕМАЧКИ ЈЕЗИК
Сувише потцењујеш људе... Писао је неко негде о томе.

Тема?
Живот као такав.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:38 13.05.2014

Re: tuga

tadejus
vrabac_u_steni
da su novčanici nastavili stabilno da se pune kleli bi se u bokija


a šta sa onima kojima stanje u novčanicima nije mnogo zavisilo od bokija?



mi ostali, bilo da pečemo kifle, piešmo programe ili držimo časove joge, mi zavisimo od toga kako ekonomija stoji u cjelini..


naravno, ali mislim da se nismo razumeli, mislio sam na "bokija" a ne na ekonomiju.
:)
tadejus tadejus 10:25 13.05.2014

Re: tuga

Predrag Brajovic

ОК :)nach meiner Meinung/meiner Meinung nach ist die Sache längst entschiedenИЗВОР: НАЈРЕФЕРЕНТНИЈИ РЕЧНИК НЕМАЧКОГ ОТКАД ПОСТОЈИ НЕМАЧКИ ЈЕЗИКСувише потцењујеш људе... Писао је неко негде о томе.Тема?Живот као такав.


viđu vraga
zaista mi je zaparalo uši (iako očito može da se kaže i ovako kako si rekao)
ja uvijek prije pogledam Wahriga nego Duden, prosto volem biti antiprotivna..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:25 13.05.2014

Re: tuga

tadejus
Predrag Brajovic

ОК :)nach meiner Meinung/meiner Meinung nach ist die Sache längst entschiedenИЗВОР: НАЈРЕФЕРЕНТНИЈИ РЕЧНИК НЕМАЧКОГ ОТКАД ПОСТОЈИ НЕМАЧКИ ЈЕЗИКСувише потцењујеш људе... Писао је неко негде о томе.Тема?Живот као такав.


viđu vraga
zaista mi je zaparalo uši (iako očito može da se kaže i ovako kako si rekao)
ja uvijek prije pogledam Wahriga nego Duden, prosto volem biti antiprotivna..

Имам и Wahriga ;-)

tamo stoji neki mambo džambo o uspostavljanju piramidalnih šema u bankarstvu kao izglednog scenaria u srbiji i tako neke budalaštine...

Не стоји.
Но, небитно...
G.Cross G.Cross 21:23 12.05.2014

Fcuk, a taman sam sve smislio

Bilo bi lepo da Nebojsa ili neko sa autorskom opcijom pokusa da objasni sta se sada desava u Vucicevoj glavi.
Taman je sve spremio da igra "Dobro jutro carsijo na sve cetiri strane" a ono Ukrajinci (ili oni koji guraju Ukrajince) , ga naterase da treba da se opredeli. Fcuk , ko bi se tome nadao

To be Continued (Vuciceve muke)
Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 01:24 13.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

Taman je sve spremio da igra "Dobro jutro carsijo na sve cetiri strane" a ono Ukrajinci (ili oni koji guraju Ukrajince) , ga naterase da treba da se opredeli. Fcuk , ko bi se tome nadao

Na koga misliš?

Ja ovde vidim jednu stranu koja otvoreno preti Srbiji, indirektno, preko pretnji Crnoj Gori, i preko preterane zahvalnosti na "iskazanim principijelnom stavu" koji je sve samo ne zahvalnost...i drugu koja bi, preko golim okom manje vidljivih pritisaka, da Srbija uskladi stav sa EU.

Jedino Ukrajinci nemaju nikakvu moć da nateraju bilo koga na bilo šta.
freehand freehand 10:56 13.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

Ja ovde vidim jednu stranu koja otvoreno preti Srbiji, indirektno, preko pretnji Crnoj Gori

Eh, otvoreno a indirektno, i to preko Crne Gore... Nisi ovo baš dobro sklopio.
Svejedno, iz rečenog viri nekoliko pitanja: da li su otvorene, neuvijene i direktne pretnje i uslovljavanja ok ako dolaze od Merkelove, Kacina, Klintonove i njihovih ambasadora?
Dalje, pogled na Ukrajinu meni govori sasvim druge stvari: na primer da su i SAD i EU bile spremne da tu zemlju puste da se utopi u gladi i bedi do momenta zaokreta prema ruci pruženoj sa druge strane. A onda vidim da su upotrebljena sva sredstva i svi pioni na terenu, bez mnogo gadljivosti prema iudeološkim opredeljenjima, žrtvama i šteti ne bi li se povratio uticaj i pozicija.
I iz moje vizure gledano - ne vidim nijedan validan argument o nekakvim prednostima opredeljivanja za "zapad". Čak ni kad slušam cvrkutanje i laži Viktorije Nuland.
Pozicija Srbije je kudikamo drugačija, i mi ovde i nemamo nekakav izbor. Sem da tegljimo sa dve stolice koliko to bude moguće.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 11:42 13.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

Nisi ovo baš dobro sklopio.

Kad bi se tražila najkraća definicija politike, ona bi glasila: politika je "biranje strana".

Jedan od naših značajnih problema nasleđenih iz 90 je odsustvo bilo kakve vrednosne skale, odnosno, mi imamo situaciju de je sve poravnato, sve isto i sve se u suštini svodi na jednako. Mislim, složi se u našim glavama koje su dugo vaspitavanje da sve pojave stoje u istoj ravni.

To se odnosi i na literaturu, na estradu, na muziku, na politiku...pa i na geopolitiku.

E sad bi zahtevalo mnogo energije da ja npr krenem da ispravljam tu nepravilnost, na temu o kojoj je reč.
freehand freehand 12:42 13.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

Kad bi se tražila najkraća definicija politike, ona bi glasila: politika je "biranje strana".

Jedan od naših značajnih problema nasleđenih iz 90 je odsustvo bilo kakve vrednosne skale, odnosno, mi imamo situaciju de je sve poravnato, sve isto i sve se u suštini svodi na jednako. Mislim, složi se u našim glavama koje su dugo vaspitavanje da sve pojave stoje u istoj ravni.

To se odnosi i na literaturu, na estradu, na muziku, na politiku...pa i na geopolitiku.

Pa da, ali šta ćemo ako ja kažem da se u mojoj glavi odvijao upravo suprotan proces? Dakle, od jasno izabrane strane a isključivo na osnovu gledanja, slušanja, čitanja i prilično pažljivog upoređivanja primljenih informacija sa doživljenim, došao sam dotle da od zadrtog poštovaoca "zapadnih vrednosti" i rokenrola postanem iskreni - najblaže rečeno - sumnjičavac kad su te "vrednosti" u pitanju?
Podrazumeva se da nemam (skoro) ništa protiv izvorne demokratije (bar ne više od Platona), ljudskih prava i sloboda, ali da debelo imam protiv onih koji tu robu valjaju brendiranu kao svoju i onoga što kroz to valjanje ostvaruju.
I takođe vrlo pažljivo gledam i čitam razne stvari sa raznih izvora o Rusiji. I sad sam već daleko od toga da se tu državu okarakterišem kao nekakvo carstvo zla i ljudskog jada. Štaviše, gajim sve veće poštovanje prema njoj.
A tek kad dođemo do kriterijuma i principa u međšunarodnim odnosima - rekao bih da gospoda Obama i Keri, kao i njihovi predstavnici, izgledaju u svakom smislu prilično jadno u odnosu na Putina i Lavrova.
No kad se vratimo na Srbiju - da ne bi bilo nedoumica - da ponovim još jednom: ona drugog puta nema, no jednog.
A inače, sve sam više sklon da najveću našu nesreću sa Miloševićem vidim u tome što je s kraja tih osamdesetih trebalo zapušiti nos i bućnuti u NATO. Ništa ta organizacija nije bila bolja no danas, samo smo mi o njemu manje znali i bili više zaslepljeni propagandom.
U rezultatu bi bilo isto, sem što je to bio pravi momenat da se bućne bez velike frke. Ovako ćemo morati da učinimo isto, samo uz ogromna mrcvarenja raznih fela koje nose i velike opasnosti po društvu.
I naravno, tu je još jedna bitna stvar: kao Frihend bloger mogu sebi da dozvolim da, ne donoseći odluke niti utičući na njihovo donošenje mogu da o svim aspektima politike i društva iznosim svoja mišljenja neopterećen bilo kakvom odgovornošću sem sopstvenim osećajem mere.
Što je, naravno, sasvim različito od načina na koji bih to činio da išta zaista od mene zavisi.
A mislim da to mnogi ili ne shvataju ili zaboravljaju.

Nebojsa Krstic Nebojsa Krstic 17:41 13.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

I naravno, tu je još jedna bitna stvar: kao Frihend bloger mogu sebi da dozvolim da, ne donoseći odluke niti utičući na njihovo donošenje mogu da o svim aspektima politike i društva iznosim svoja mišljenja neopterećen bilo kakvom odgovornošću sem sopstvenim osećajem mere.
Što je, naravno, sasvim različito od načina na koji bih to činio da išta zaista od mene zavisi.
A mislim da to mnogi ili ne shvataju ili zaboravljaju.

Ne bih mogao da se složim sa analizom dveju, u ovom trenutku, suprotstavljenih strana, ali sa ovim poslednim mogu. Dapače.
freehand freehand 20:57 13.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

Ne bih mogao da se složim sa analizom dveju, u ovom trenutku, suprotstavljenih strana,

Slagao bih ako bih tvrdio da me ne bi interesovala argumentacija.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 00:38 14.05.2014

Re: Fcuk, a taman sam sve smislio

freehand
Ne bih mogao da se složim sa analizom dveju, u ovom trenutku, suprotstavljenih strana,

Slagao bih ako bih tvrdio da me ne bi interesovala argumentacija.


nema tu argumentacije, u pitanju je vera.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana