Budućnost| Obrazovanje

Ministre, laku noć!

nurudin RSS / 25.05.2014. u 22:39
Овако, од сутра ћу сваком свом ученику, сваког дана, уместо добар дан говорити:
 
Драги моји ученици, пакујте кофере, што пре и напуштајте ову земљу, јер вам желим добро, и заиста нема разлога да вам неко поједе још тридесет година живота.
 
 
 
images?q=tbn:ANd9GcQwvpRvSF1lbmWpzEZ8Xnbu68fqF6ZGQ-RdzKuaJV941zXgh0Rr
 

 
Министар просвете је вечерас, у Утиску недеље, изјавио да наставницима даје слободу (чуј, даје нам слободу!), па ето, користим дату ми слободу, и обећавам да ћу сву своју енергију, снагу и умење да искористим како бих мотивисао што већи број младих људи да напусти ову земљу и овај образовни систем. Резигнација!  Да није било ово двоје младих људи у Утиску недеље, тачно бих залелекао у сред ноћи!
 
 
Вре­ме­на има­мо само за је­дан узо­рак тог ра­зу­ма. Он можда и није осо­би­то мо­ра­лан, али ка­д је по­сре­ди суд­би­на јед­ног на­ро­да, од ра­зу­ма се не иште врлина него – ко­рист.
 
Б. Пекић
 
 
 


Komentari (272)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 22:43 25.05.2014

Ajde

ne preteruj. Jes da je imao malu bubicu u uhu i pričao šta mu je diktirano. Ali to je normalno.
Smiri se Nurudine, biće sve OK, kad ti kaže stari čika Ex.
Hansel Hansel 22:46 25.05.2014

Re: Ajde

Екс, ти изгледа стварно имаш неке бубе!
expolicajac expolicajac 22:52 25.05.2014

Re: Ajde

Hansel
Екс, ти изгледа стварно имаш неке бубе!

Ne, utvrdio sam da mi slonovi lete oko glave.
nurudin nurudin 22:53 25.05.2014

Re: Ajde

Тренутно може да ме смири једино могућност да ме неко из неке далеке земље усвоји, или да добијем азил, али што пре, ако је могуће већ сутра.
fantomatsicna fantomatsicna 01:50 26.05.2014

Re: Ajde

nurudin
Тренутно може да ме смири једино могућност да ме неко из неке далеке земље усвоји, или да добијем азил, али што пре, ако је могуће већ сутра.

USVAJAM!
vera.nolan2 vera.nolan2 06:13 26.05.2014

Re: Ajde

fantomatsicna
nurudin
Тренутно може да ме смири једино могућност да ме неко из неке далеке земље усвоји, или да добијем азил, али што пре, ако је могуће већ сутра.

USVAJAM!



Takođe...da ne poveruješ ,šta čovek i kako priča...bez ikakvih kapaciteta za reformu školstva,...
urbana_gerila urbana_gerila 08:17 26.05.2014

Re: Ajde

nurudin
Тренутно може да ме смири једино могућност да ме неко из неке далеке земље усвоји, или да добијем азил, али што пре, ако је могуће већ сутра.


ebeš ministra, nurudine, ti si, a ne on, sa tom decom svakodnevno.
ako više nemaš volje, motivacije, živaca, muda, čegagod, objasni im zašto držiš poslednji čas i ako te učenici isprate tako što će se popeti na stolove govoreći: o, kapetane! moj kapetane! - znaćeš da nije bilo uzaludno...

jbg, iako mi je jasno da su ti pobude časne, ovako samo ličiš na popa koji je sebi odseko kitu jer se naljutio na selo.
8c_competizione 8c_competizione 08:29 26.05.2014

Re: Ajde

nurudin nurudin 10:17 26.05.2014

Re: Ajde

fantomatsicna
nurudin
Тренутно може да ме смири једино могућност да ме неко из неке далеке земље усвоји, или да добијем азил, али што пре, ако је могуће већ сутра.

USVAJAM!



Крећем...
nurudin nurudin 10:19 26.05.2014

Re: Ajde

jbg, iako mi je jasno da su ti pobude časne, ovako samo ličiš na popa koji je sebi odseko kitu jer se naljutio na selo.


Ако је до сечења дошло, пре бих језик...

Нисам љут ја на село, већ на себе, имам утисак да лажем децу: биће, биће, биће... Кад: за 30 година.
nurudin nurudin 10:26 26.05.2014

Re: Ajde

ebeš ministra, nurudine, ti si, a ne on, sa tom decom svakodnevno.


И, да, брига би ме болела за министра да ми имамо успостављен систем, тад би министар био мање-више маргиналан. У непостојећем систему све се своди на вољу или жељу појединаца, нико ни за шта није одговоран, можеш да радиш, можеш да не радиш, можеш да баљезгаш, можеш да мудрујеш, све ти дође на исто. Појединци који одлично раде у једном систему би могли још већи допринос да дају, јер се не би мачевали и објашњавали да је бело бело, то је непотребно и узалудно трошење енергије.
nowhereman nowhereman 11:04 26.05.2014

Re: Ajde

Кад: за 30 година.


U nekadašnjoj JNA (ko se seća, seća se) vojnici su se često prepucavali oko toga kada će se ko "skinuti", tj. skinuti uniformu.

Pri tome su "stare kuke" (vojnici koji su brojali dane do "skidanja" ) znale da poruče mladim, tek pridošlim "gušterima":

Biće to - nikad! A možda i kasnije!


jkt2010 jkt2010 11:29 26.05.2014

Re: Ajde

nurudin

Нисам љут ја на село, већ на себе, имам утисак да лажем децу: биће, биће, биће... Кад: за 30 година.

Nisi im ti politicki komesar nego nastavnik srpskog.
predatortz predatortz 11:47 26.05.2014

Re: Ajde

jkt2010
nurudin

Нисам љут ја на село, већ на себе, имам утисак да лажем децу: биће, биће, биће... Кад: за 30 година.

Nisi im ti politicki komesar nego nastavnik srpskog.


Da...
Često prosvetari upadaju u tu zamku 'posebnosti' njihovog zanimanja. Dame i gospodo prosvetni radnici, vaš posao je da za novac prenesete određen nivo znanja našoj deci. Njihova egzistencija je posao nas roditelja. Kao i briga za njihovu budućnost.

Dakle, manje brinite. Trudite se da im što više približite predmet koji predajete. Od vas dovoljno...
nowhereman nowhereman 12:41 26.05.2014

Re: Ajde


Dame i gospodo prosvetni radnici, vaš posao je da za novac prenesete određen nivo znanja našoj deci.


Jel tako? Dakle, stvari ovako stoje: mi (roditelji) njima (prosvetarima) - novac, a oni našoj deci - znanje.

A to znanje se, prostom metodom, sipa u glavu. Nije od značaja, pritom, ko je i kakav je nastavnik, a kakav je učenik.


predatortz predatortz 12:48 26.05.2014

Re: Ajde

nowhereman

Dame i gospodo prosvetni radnici, vaš posao je da za novac prenesete određen nivo znanja našoj deci.


Jel tako? Dakle, stvari ovako stoje: mi (roditelji) njima (prosvetarima) - novac, a oni našoj deci - znanje.

A to znanje se, prostom metodom, sipa u glavu. Nije od značaja, pritom, ko je i kakav je nastavnik, a kakav je učenik.




Nisi razumeo poentu:

Oni decu uče za novčanu nadoknadu koju primaju od poslodavca - države. Kao što ti i ja , za novčanu nadoknadu, radimo ono što radimo. Nema tu nikakve potrebe za prenemaganjem nad sudbinom dece. Ona će, svakako, biti bolja ukoliko nastavnici manje brinu, a više rade na 'usađivanju' tog znanja. Mislim da im ovo drugo, ne svima, lošije ide od naricanja. Na kraju, to testiranja i pokazuju.
alselone alselone 12:54 26.05.2014

Re: Ajde

Oni decu uče za novčanu nadoknadu koju primaju od poslodavca - države. Kao što ti i ja , za novčanu nadoknadu, radimo ono što radimo. Nema tu nikakve potrebe za prenemaganjem nad sudbinom dece. Ona će, svakako, biti bolja ukoliko nastavnici manje brinu, a više rade na 'usađivanju' tog znanja. Mislim da im ovo drugo, ne svima, lošije ide od naricanja. Na kraju, to testiranja i pokazuju.


On je tu da moje dete nauci srpski a ne da mu objasnjava i vaspitava ga da li treba ili ne treba da se seli i kakvi smo mi kao narod i kakva je nasa drzava. Kakvo pretenciozno proseravanje. Zamisli da ja to kazem studentima - odjebali bi me u sekundi, kao sta ti oces tu, pricaj sto moras i ne pametuj. A ne, on je nasao decu pa moze njima da soli pamet.

Zato sto je on popizdeo.
nowhereman nowhereman 13:11 26.05.2014

Re: Ajde

Nisi razumeo poentu:

Oni decu uče za novčanu nadoknadu koju primaju od poslodavca - države. Kao što ti i ja , za novčanu nadoknadu, radimo ono što radimo. Nema tu nikakve potrebe za prenemaganjem nad sudbinom dece. Ona će, svakako, biti bolja ukoliko nastavnici manje brinu, a više rade na 'usađivanju' tog znanja. Mislim da im ovo drugo, ne svima, lošije ide od naricanja. Na kraju, to testiranja i pokazuju.


Pa, meni se čini da sam pravilno razumeo, dakle, upravo ovako kako si sada objasnio.

Da nastavnici rade za platu, tj. "novčanu nadoknadu", stvar je jasna i ja tu nemam šta da primetim. Ima li, generalno, ljudi koji se, radeći svoj posao, ne trude da istovremeno zarade za život?

Međutim, moj je stav da se deca u školi koliko obrazuju, toliko i vaspitavaju, tj. uče određenom ponašanju. Opet, najveći uticaj na dečije formiranje imaju roditelji, ali veoma veliki uticaj imaju i nastavnici i - vršnjaci (tj. druga deca, koju naša deca susreću upravo u školi).

Tako, barem, tvrdi dečija psihologija.


predatortz predatortz 13:17 26.05.2014

Re: Ajde

Međutim, moj je stav da se deca u školi koliko obrazuju, toliko i vaspitavaju, tj. uče određenom ponašanju. Opet, najveći uticaj na dečije formiranje imaju roditelji, ali veoma veliki uticaj imaju i nastavnici i - vršnjaci (tj. druga deca, koju naša deca susreću upravo u školi).

Tako, barem, tvrdi dečija psihologija.


Naravno. Zbog toga i reagujem. Nije ok da nastavnik širi defetizam.
nowhereman nowhereman 13:20 26.05.2014

Re: Ajde


On je tu da moje dete nauci srpski a ne da mu objasnjava i vaspitava ga da li treba ili ne treba da se seli i kakvi smo mi kao narod i kakva je nasa drzava. Kakvo pretenciozno proseravanje.


Dobro, a šta da radi nastavnik srpskog jezika, kada dođe do lekcije o Aleksi Šantiću i kada, zajedno sa učenicima, treba da tumači stihove one pesme "Ostajte ovdje"?!



Slažem se, naravno, da nastavnik ne sme (nikako!) da deci pridikuje i izlaže im svoje političke stavove. (Nije li to i zakonom zabranjeno?)

Ali, nastavnik ne može, a da ne vaspitava, po prirodi profesije kojom se bavi.



alselone alselone 13:27 26.05.2014

Re: Ajde

Ali, nastavnik ne može, a da ne vaspitava, po prirodi profesije kojom se bavi.


Slazem se, ali postoji deo kojim treba da se bavi iz oblasti vaspitanja i kojim ne treba da se bavi (kako si i naveo primer).
Sepulturero Sepulturero 13:55 26.05.2014

Re: Ajde

nowhereman

On je tu da moje dete nauci srpski a ne da mu objasnjava i vaspitava ga da li treba ili ne treba da se seli i kakvi smo mi kao narod i kakva je nasa drzava. Kakvo pretenciozno proseravanje.


Dobro, a šta da radi nastavnik srpskog jezika, kada dođe do lekcije o Aleksi Šantiću i kada, zajedno sa učenicima, treba da tumači stihove one pesme "Ostajte ovdje"?!



Slažem se, naravno, da nastavnik ne sme (nikako!) da deci pridikuje i izlaže im svoje političke stavove. (Nije li to i zakonom zabranjeno?)

Ali, nastavnik ne može, a da ne vaspitava, po prirodi profesije kojom se bavi.

Да, стварно се питам шта аутор блога објашњава деци када се дође то те песме? Да се песник преварио?


karabasbarabas karabasbarabas 14:26 26.05.2014

Re: Ajde

alselone
Oni decu uče za novčanu nadoknadu koju primaju od poslodavca - države. Kao što ti i ja , za novčanu nadoknadu, radimo ono što radimo. Nema tu nikakve potrebe za prenemaganjem nad sudbinom dece. Ona će, svakako, biti bolja ukoliko nastavnici manje brinu, a više rade na 'usađivanju' tog znanja. Mislim da im ovo drugo, ne svima, lošije ide od naricanja. Na kraju, to testiranja i pokazuju.


On je tu da moje dete nauci srpski a ne da mu objasnjava i vaspitava ga da li treba ili ne treba da se seli i kakvi smo mi kao narod i kakva je nasa drzava. Kakvo pretenciozno proseravanje. Zamisli da ja to kazem studentima - odjebali bi me u sekundi, kao sta ti oces tu, pricaj sto moras i ne pametuj. A ne, on je nasao decu pa moze njima da soli pamet.

Zato sto je on popizdeo.

Kumasine, fakultet ima obrazovnu, a osnovna skola VASPITNU i obrazovnu funkciju. Ako to nisi do sada naucio nemam pojma kako si se zatekao na tom fakultetu (osim ako nije neka umetnost ili gluma, onda nije ni cudo sto pojma nemas gde se nalazis)
To je kao kad bi rekao " da ja studentima probam da odrzim cas razrednog staresine i pricam o polno prenosivim bolestima, drogi i drugarstvu, oni bi me popreko gledali"
Osnovna skola je danas jedno veliko obdaniste za malo stariju grupu. Nije fakultet.
alselone alselone 14:30 26.05.2014

Re: Ajde

Kumasine, fakultet ima obrazovnu, a osnovna skola VASPITNU i obrazovnu funkciju. Ako to nisi do sada naucio nemam pojma kako si se zatekao na tom fakultetu (osim ako nije neka umetnost ili gluma, onda nije ni cudo sto pojma nemas gde se nalazis)
To je kao kad bi rekao " da ja studentima probam da odrzim cas razrednog staresine i pricam o polno prenosivim bolestima, drogi i drugarstvu, oni bi me popreko gledali"
Osnovna skola je danas jedno veliko obdaniste za malo stariju grupu. Nije fakultet.


Prijatelju, ne lupetaj. Procitaj malo gore o cemu se prica pa primeti razliku izmedju vaspitanja i politickih parola.
nowhereman nowhereman 14:53 26.05.2014

Re: Ajde


Dobro, a šta da radi nastavnik srpskog jezika, kada dođe do lekcije o Aleksi Šantiću i kada, zajedno sa učenicima, treba da tumači stihove one pesme "Ostajte ovdje"?!

Sepulturero
Да, стварно се питам шта аутор блога објашњава деци када се дође то те песме? Да се песник преварио?


E, tu je kvaka!

Pre svega, deca su mudrija nego što mi to, naivno, pretpostavljamo i već znaju da Šantićeva (inače, divna) pesma govori o jednom prošlom vremenu i šta je danas više na ceni.

Ali, jedno svestrano i sveobuhvatno tumačenje književnog dela treba upravo i da osvetli razliku između tih emocija onda i tada i danas i ovde, zar ne?




eli.lacrosse eli.lacrosse 16:15 26.05.2014

Re: Ajde

karabasbarabas
(osim ako nije neka umetnost ili gluma, onda nije ni cudo sto pojma nemas gde se nalazis)

Ovo je veoma nepristojno i uvredljivo. Zaista bih voleo da čujem neki argument u prilog tvojoj tezi. Ili izvinjenje.
alselone alselone 17:40 26.05.2014

Re: Ajde

Ali, jedno svestrano i sveobuhvatno tumačenje književnog dela treba upravo i da osvetli razliku između tih emocija onda i tada i danas i ovde, zar ne?


Treba, i pravo je umece potaknuti mlad mozak na razmisljanje bez da mu kazes svoj stav ili dajes savete i preporuke. Citajuci komentare na blogu mislim da je to razlika izmedju Tase kao predavaca i Nurudina kao predavaca.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:06 26.05.2014

Re: Ajde

predatortz
Često prosvetari upadaju u tu zamku 'posebnosti' njihovog zanimanja.


Prema mom iskustvu ta vrsta virusa profesorke književnosti ne mimoilazi. Osetljive poetske duše, pa ih "sve rane njihovog roda bole". Dočim su profesori (mascullinum) istog predmera, naizgled, znatno čvršći, ali zato češće od drugih kolega obolevaju od ciroze jetre.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:14 26.05.2014

Re: Ajde

nowhereman
Dobro, a šta da radi nastavnik srpskog jezika, kada dođe do lekcije o Aleksi Šantiću i kada, zajedno sa učenicima, treba da tumači stihove one pesme "Ostajte ovdje"?!


Na rapolaganju mu stoji stotine načina da tu pesmu analizira tumačeći istorijski kontekst u kome je nastala, a sa starijim uzrastom učenika, mogao bi primeniti i princip aktuelizacije sadržaja i postaviti pitanje da li se i koliko pesnikova poruka promenila u vremenu u kome živimo.

Dobri nastavnici to znaju, ne sekiraj se.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:28 26.05.2014

Re: Ajde

karabasbarabas
Kumasine, fakultet ima obrazovnu, a osnovna skola VASPITNU i obrazovnu funkciju.

Ne bih da idem u sitna crevca, ali podsetio bih da svaka nastava ima tri grupe ciljeva: obrazovne, vaspitne i funkcionalne ciljeve. Obično su najproblematičniji vaspitni ciljevi, jer svaka država preko NPP, projektuje u njih vladajuću ideologiju.
Kazezoze Kazezoze 22:58 26.05.2014

Re: Ajde

eli.lacrosse
karabasbarabas
(osim ako nije neka umetnost ili gluma, onda nije ni cudo sto pojma nemas gde se nalazis)

Ovo je veoma nepristojno i uvredljivo. Zaista bih voleo da čujem neki argument u prilog tvojoj tezi. Ili izvinjenje.

kad mi neko kaže da pojma nemam gde se nalazim, osećam se poput tesle...ili mocarta.
eli.lacrosse eli.lacrosse 23:08 26.05.2014

Re: Ajde

karabasbarabas
(osim ako nije neka umetnost ili gluma, onda nije ni cudo sto pojma nemas gde se nalazis)
eli.lacrosse
Ovo je veoma nepristojno i uvredljivo. Zaista bih voleo da čujem neki argument u prilog tvojoj tezi. Ili izvinjenje.
Kazezoze
kad mi neko kaže da pojma nemam gde se nalazim, osećam se poput tesle...ili mocarta.


Ali, ovoga puta je to rečeno nekim (svim?) umetnicima i glumcima.
Ja problem vidim u generalizaciji.
Hansel Hansel 22:45 25.05.2014

Може неко образложење

... за нас који смо гледали само крај Утиска?
Krugolina Borup Krugolina Borup 22:53 25.05.2014

Re: Може неко образложење

Hansel
... за нас који смо гледали само крај Утиска?


Deca su imala mnogo toga pametnog da kažu, a i da priupitaju ministra.
A on se nije baš snašao da odgovori.

Mene obradova obećanje da će da ukine nostrifikaciju.
Ako se ne izlaže, što bi rekla moja pokojna baba.
angie01 angie01 22:58 25.05.2014

Re: Може неко образложење

Mene obradova obećanje da će da ukine nostrifikaciju.


sto bi ukidao- pa onda svako smece moze da bude diploma-pri tome, svaka ozbiljna zemlja nostrifikacijom cuva svoje kadrove i obrazovanje- naravno da pri tome ozbiljne diplome kvalitetnih skola nisu sporne.

pa i u Americi i Kanadi, gde on lajn edjukesn imas koliko hoces, kada se zaposljavas, te kurseve bas ne zarezuju mnogo- naprosto se zna sta je sta.
nurudin nurudin 22:59 25.05.2014

Re: Може неко образложење

Krugolina Borup
Hansel
... за нас који смо гледали само крај Утиска?


Deca su imala mnogo toga pametnog da kažu, a i da priupitaju ministra.
A on se nije baš snašao da odgovori.

Mene obradova obećanje da će da ukine nostrifikaciju.
Ako se ne izlaže, što bi rekla moja pokojna baba.



Па, некоме из Владе вероватно треба да се што пре нострификује диплома, вероватно ће зато тако брзо доћи на дневни ред.

P. S. Уна и Вукан су били сјајни.

Поражавајућеје што од министра нисмо чули НИШТА, ама баш НИШТА (иако стално понављам да ништа не постоји, али ме је вечерас министар демантовао.)
nurudin nurudin 23:03 25.05.2014

Re: Може неко образложење


javascript:;


Не може, нажалост. Толико је тужно да не може да се преприча.


hajkula1 hajkula1 01:16 26.05.2014

Re: Може неко образложење

nurudin


P. S. Уна и Вукан су били сјајни.

Поражавајућеје што од министра нисмо чули НИШТА, ама баш НИШТА (иако стално понављам да ништа не постоји, али ме је вечерас министар демантовао.)



Gledala od ...30 godina. Ako je sve vreme bio takav, bolje što nisam gledala od početka. Inače, u tom delu oboje mladih su bili sjajni ali Una je ipak bila malo sjajnija.
BigBadWolf BigBadWolf 02:57 26.05.2014

Re: Може неко образложење

pa onda svako smece moze da bude diploma


U cemu je razlika izmedju University of Phoenix i Megatrenda?
vladaxy vladaxy 13:43 26.05.2014

Re: Може неко образложење

sto bi ukidao- pa onda svako smece moze da bude diploma-pri tome, svaka ozbiljna zemlja nostrifikacijom cuva svoje kadrove i obrazovanje- naravno da pri tome ozbiljne diplome kvalitetnih skola nisu sporne.


Zar o tome ne treba da brine poslodavac. Ako će da zaposli i nepismenog šta se to nas tiče. Problem je što ima suviše državnih poslova gde takvi mogu da se zaposle. Diploma nije problem, potrebno je svesti državu na najmanju moguću meru.
angie01 angie01 16:06 26.05.2014

Re: Може неко образложење

Zar o tome ne treba da brine poslodavac.


pa i brine, al mu ti nostrifikacijom dajes legitimitet i time dezavuises poslodavca.
angie01 angie01 22:54 25.05.2014

kakvo osvezenje,

ovi do sada su svi bili u fazonu, mi cemo, treba ovo, ono, radimo na tome, a ovaj kaze za sve za sta je prozvan- pa nije to posao ministarstva:)))), KAKAV CAR!

a ovo sta mu ti zameras je jedini njegov suvisli komentar- i to stalno govorim, da profesori ne trebaju slepo da slede program i da ceo onaj banc tretiraju jednako, nego da sami izdvoje sta je vazno, a sta nije i da to prezentuju asekvatno- da ima nekog efekta, da zainteresuju i motivisu.
nurudin nurudin 23:13 25.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

kakvo osvezenje,
ovi do sada su svi bili u fazonu, mi cemo, treba ovo, ono, radimo na tome, a ovaj kaze za sve za sta je prozvan- pa nije to posao ministarstva:)))), KAKAV CAR!


Царево ново одело.


a ovo sta mu ti zameras je jedini njegov suvisli komentar- i to stalno govorim, da profesori ne trebaju slepo da slede program i da ceo onaj banc tretiraju jednako, nego da sami izdvoje sta je vazno, a sta nije i da to prezentuju asekvatno- da ima nekog efekta, da zainteresuju i motivisu.


Енџи, нисмо се разумели, ја му то уопште не замерам, напротив, и сам се не придржавам слепо плана и програма, и немам никаквих проблема. Али, заиста делује бесмислено да се то наведе као горуће питање нашег образовања. На карају, то је и Закон регулисао, нема он шта да ми даје слободу или не даје...
angie01 angie01 23:16 25.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

На карају, то је и Закон регулисао,


a li ga svi ignorisu i vade se na to da je program preobiman-sto jeste- i da moraju da ga predju, pa zato ne mogu bolje.:)
Hansel Hansel 23:33 25.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

На крају, то је и Закон регулисао, нема он шта да ми даје слободу или не даје...

При крају емисије чух да он говори (и) о слободи бирања уџбеника, да је она формално и сада постојала, али само формално.

А пријатељица (професорка српског) ми је причала да је он негде испричао на примеру свог детета како функционише школа данас -- на питање на тесту "Како се зове сат који нема казаљке" дете је одговорило: "Пешчани" , али пошто то није писало у уџбенику (слично је било и с неким другим питањем), одговори нису признати. Због уочавања таквих ствари ја био оптимистичан у вези с њим.
angie01 angie01 23:37 25.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

При крају емисије чух да он говори (и) о слободи бирања уџбеника, да је она формално и сада постојала, али само формално.


pa slobodno se biraju, od kada je skinut monopol zavodu- ali se sve svodi na prepisivanje i svi lice jedan na drugi-standardi i ostala potrazivanja od izdavaca, da bi dobili odobrenje od ministarstva:) su cist haos-,...a na kraju se sve sveda da se izabere onaj, ciji izdavac skoli plati veci rabat-koji je vec ukalkulisan u cenu proizvodnje, jer se kupovinom preko skole, preskace knjizara.
nurudin nurudin 23:45 25.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

ciji izdavac skoli plati veci rabat-koji je vec ukalkulisan u cenu proizvodnje, jer se kupovinom preko skole, preskace knjizara.


Школе више законски немају право на рабат. А, искрено, наша школа, на пример, никада није на такав начин долазила до уџбеника.
angie01 angie01 23:48 25.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

Школе више законски немају право на рабат.


to moze da se zove i drugacije-donacija, npr...mada prvi put cujem da komercijalisti ne placaju skolama.

dok su se dobijali besplatni udzbenici- sto je ukinuto, nasa skola se ubijala da one neobavezne udzbenike roditelji uzmu preko njih-to nije mali posao, taj knizarski, i niko ga se ne bi prihvatao za dz.





А, искрено, наша школа, на пример, никада није на такав начин долазила до уџбеника.


to je lepo i retko.
hajkula1 hajkula1 01:19 26.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

angie01
ovi do sada su svi bili u fazonu, mi cemo, treba ovo, ono, radimo na tome, a ovaj kaze za sve za sta je prozvan- pa nije to posao ministarstva:)))), KAKAV CAR!

a ovo sta mu ti zameras je jedini njegov suvisli komentar- i to stalno govorim, da profesori ne trebaju slepo da slede program i da ceo onaj banc tretiraju jednako, nego da sami izdvoje sta je vazno, a sta nije i da to prezentuju asekvatno- da ima nekog efekta, da zainteresuju i motivisu.



A onda testiranje od koga zavisi dalje školovanje. Profesori često ne slede program, sami naglašavaju po svojoj proceni. Pa se onda neki roditelji bune.
hajkula1 hajkula1 14:48 26.05.2014

Re: kakvo osvezenje,

При крају емисије чух да он говори (и) о слободи бирања уџбеника, да је она формално и сада постојала, али само формално.



Dokle god je obavezno osnovno obrazovanje, obavezni su isti udžbenici.
lidiaz lidiaz 22:55 25.05.2014

Omladina

Cekaj bre, omladinka je dete rodjeno sa srebrnom kasikom, koja nece imati problem da se patijski zaposli, ili nepartijski kod oca u firmi. Potpuno je nerelevantna za ovu diskusiju.

Umesto opstih mesta, bolje iskoriscen prostor je da si napisao sta konkretno zameras, i sta ti mislis da treba da se promeni.
Od te cele Vlade, Verbic je jedina osoba koja pripada takvom mestu
niccolo niccolo 22:59 25.05.2014

Re: Omladina

Cekaj bre, omladinka je dete rodjeno sa srebrnom kasikom, koja nece imati problem da se patijski zaposli, ili nepartijski kod oca u firmi. Potpuno je nerelevantna za ovu diskusiju.

Ne razumem, zbog čega je to diskvalifikuje za učešće u diskusiji?
angie01 angie01 23:01 25.05.2014

Re: Omladina

, Verbic je jedina osoba koja pripada takvom mestu

on je mozda strucnjak za svoju profesiju, ali ocigledno da za ovo mesto nema nikakvu ideju i najvise se trudio da apsoluno nista ne kaze-da ne pogresi:).
lidiaz lidiaz 23:02 25.05.2014

Re: Omladina

Pa kako moze da prica o tome kako nema sansu za zaposljavanje neko kome je otac visoki partijski funkcioner? I kako nece dobiti dobro obrazovanje.
expolicajac expolicajac 23:06 25.05.2014

Re: Omladina

angie01
, Verbic je jedina osoba koja pripada takvom mestu

on je mozda strucnjak za svoju profesiju, ali ocigledno da za ovo mesto nema nikakvu ideju i najvise se trudio da apsoluno nista ne kaze-da ne pogresi:).

imao je bubicu uvu i bio na direktnoj vezi "saonimčijeimesenespominje". Pa nije Slobodanka bez veze tražila Vučićevo privođenjena kraju emisije.
niccolo niccolo 23:11 25.05.2014

Re: Omladina

lidiaz
Pa kako moze da prica o tome kako nema sansu za zaposljavanje neko kome je otac visoki partijski funkcioner? I kako nece dobiti dobro obrazovanje.

Pa ako se školuje u domaćim školama neće, a to je, koliko sam razumeo, bio predmet diskusije. To što neko možda može da dobije dobro obrazovanje tako što će roditelj da ga pošalje na Kembridž (ili gde god) nema apsolutno nikakve veze sa srpskim obrazovnim sistemom i njegovim kvalitetom. Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".
freehand freehand 23:13 25.05.2014

Re: Omladina

Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".

Kakvo je tvoje obrazovanje, Nikolo, i gde si ga stekao?
niccolo niccolo 23:16 25.05.2014

Re: Omladina

freehand
Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".

Kakvo je tvoje obrazovanje, Nikolo, i gde si ga stekao?

Od kakvog je to značaja?
nurudin nurudin 23:24 25.05.2014

Re: Omladina

lidiaz
Cekaj bre, omladinka je dete rodjeno sa srebrnom kasikom, koja nece imati problem da se patijski zaposli, ili nepartijski kod oca u firmi. Potpuno je nerelevantna za ovu diskusiju.

Umesto opstih mesta, bolje iskoriscen prostor je da si napisao sta konkretno zameras, i sta ti mislis da treba da se promeni.
Od te cele Vlade, Verbic je jedina osoba koja pripada takvom mestu



Еј, он потписује коначна решења којим се именују директори, а каже да не може да се супротстави партијском запошљавању. Како је то могуће?
Пројекат, министре, пројекат -- па стави потпис испод пројекта и визије неког директора, а не испод имене и презимена.
angie01 angie01 23:28 25.05.2014

Re: Omladina

а каже да не може да се супротстави партијском запошљавању. Како је то могуће?


pa sam nije odgovorio na pitanje, kako je doslo do toga da mu to mesto bude ponudjeno-kako je prepoznat,...samo je skrenuo lagano, bez odgovora-u tom odgovoru se kriju svi ostali, koje je takodje tako dao-bez bilo cega konkretnog.
freehand freehand 23:38 25.05.2014

Re: Omladina

niccolo
freehand
Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".

Kakvo je tvoje obrazovanje, Nikolo, i gde si ga stekao?

Od kakvog je to značaja?

Možda ni od kakvog. Ali vidim predlog slogana pa me interesuje na čemu je zasnovan. Imam dvoje klinaca u srpskom obrazovnom sistemu i ne vidim da su nešto intelektualno i obrazovno osakaćeni.
lidiaz lidiaz 00:00 26.05.2014

Re: Omladina

niccolo
lidiaz
Pa kako moze da prica o tome kako nema sansu za zaposljavanje neko kome je otac visoki partijski funkcioner? I kako nece dobiti dobro obrazovanje.

Pa ako se školuje u domaćim školama neće, a to je, koliko sam razumeo, bio predmet diskusije. To što neko možda može da dobije dobro obrazovanje tako što će roditelj da ga pošalje na Kembridž (ili gde god) nema apsolutno nikakve veze sa srpskim obrazovnim sistemom i njegovim kvalitetom. Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".

Ajde ovako, kakve ti informacije imas o tom inostranom skolovanju koje je toliko bolje od naseg?
Dalje, ona prica o visokom obrazovanju, i tome kako ce ona uspeti na tom zapadu, gde je sve toliko kvalitetnije sa obazovanjem koje je stekla prethodno u Srbiji. Pa kako, odakle joj predznanje?
Ja radim sa nasim studentima ovde, imala sam i priliku da provedem dva puta po dan sa srednjoskolcima, i bili su sjajni. Mozda sam ja pristrasna, posto su oni sa kojima sam u kontaktu sa fizike, ili iz skola odakle se ide na prirodne ili tehnicke fakultete, ali oni su jako dobri, i u proseku bolji od njihovih americkih vrsnjaka.

A za to obrazovanje van sroskih skola, imam i prijateljicu, profesora univerziteta u Americi koja ne zna bas sta je to Troja, ili ko je predskednik Francuske. Bilo koji predsednik Francuske, ne trenutni. Zavrsila dodiplomske na Kolumbiji. To je to bolje obrazovanje...
nurudin nurudin 00:04 26.05.2014

Re: Omladina

Ajde ovako, kakve ti informacije imas o tom inostranom skolovanju koje je toliko bolje od naseg?


И сам министар је у емисији предност давао иностраном школству, тако да би он био компетентнији да да одговор.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:18 26.05.2014

Re: Omladina

expolicajac

Pa nije Slobodanka bez veze tražila Vučićevo privođenjena kraju emisije.


Srbijanka.
nurudin nurudin 00:21 26.05.2014

Re: Omladina

A za to obrazovanje van sroskih skola, imam i prijateljicu, profesora univerziteta u Americi koja ne zna bas sta je to Troja, ili ko je predskednik Francuske. Bilo koji predsednik Francuske, ne trenutni. Zavrsila dodiplomske na Kolumbiji. To je to bolje obrazovanje...


А, само једно питање: када су толико необразовани, што идемо тамо да се лечимо, школујемо, усавршавамо? Зашто су њихове стипендије најпрестижније?
freehand freehand 00:25 26.05.2014

Re: Omladina

nurudin
A za to obrazovanje van sroskih skola, imam i prijateljicu, profesora univerziteta u Americi koja ne zna bas sta je to Troja, ili ko je predskednik Francuske. Bilo koji predsednik Francuske, ne trenutni. Zavrsila dodiplomske na Kolumbiji. To je to bolje obrazovanje...


А, само једно питање: када су толико необразовани, што идемо тамо да се лечимо, школујемо, усавршавамо? Зашто су њихове стипендије најпрестижније?

Ma koji mi idemo tamo da se lečimo i školujemo, aman?
lidiaz lidiaz 00:31 26.05.2014

Re: Omladina

nurudin
A za to obrazovanje van sroskih skola, imam i prijateljicu, profesora univerziteta u Americi koja ne zna bas sta je to Troja, ili ko je predskednik Francuske. Bilo koji predsednik Francuske, ne trenutni. Zavrsila dodiplomske na Kolumbiji. To je to bolje obrazovanje...


А, само једно питање: када су толико необразовани, што идемо тамо да се лечимо, школујемо, усавршавамо? Зашто су њихове стипендије најпрестижније?


Nisu bolji ljudi neophodno, vec sredstva.
Uslovi za rad. Nama ne nedostaje kvaitetan kadar, nama nedostaju uslovi za rad.

Zasto sam ja otisla? Pa ko moze da misli na nauku kad ne dobija platu, nema sredstva za rad (nas dvoje radilo na jedno racunaru tada, na smenu). Takav odnos je oterao dosta dobrih istrazivaca.
Sada, kada sam ovde, i dalje vidim to isto, ima kvalitetnih ljudi, uzivanje je raditi sa studentima, ali recimo imamo problem sa opremom. Sa racunarima, sa ispunjavanjem nasih obaveza prema kolaboraciji, i sa stolicama. Nemamo ni kvalitetne stolice, to tamo uglavnom ne fali. Zato odlaze, zbog nedostataka uslova, ne zbog losijeg kvaliteta.
hajkula1 hajkula1 01:24 26.05.2014

Re: Omladina

nurudin



Еј, он потписује коначна решења којим се именују директори, а каже да не може да се супротстави партијском запошљавању. Како је то могуће?
Пројекат, министре, пројекат -- па стави потпис испод пројекта и визије неког директора, а не испод имене и презимена.


Onda lepo
a - da ostavku kao Saša ili
b - nastavi da imenuje direktore i bezuspešno se suprotstavlja partijskom zapošljavanju

???




blogovatelj blogovatelj 01:37 26.05.2014

Re: Omladina

А, само једно питање: када су толико необразовани, што идемо тамо да се лечимо, школујемо, усавршавамо? Зашто су њихове стипендије најпрестижније?


Znaš zašto? Zato što tamo postoji opseg od najboljih svetskih škola do onih koje se uopšte ne bi mogle nazvati školama, ili koledžima, ili univerzitetima.
I sve ima svoju cenu, ali najviše, kao i uvek, stvari zavise od učenika i od profesora, od individua. Hoćeš da naučiš i da znaš, ili nećeš. I onaj ko te uči hoće da te nauči nečemu, ili ne ume, ili neće, ili ne zna.
Je li, a što ti na primer šatro priželjkuješ neki kao azil, pri tome qrcem ne mrdajući da odeš iz mrske ti Srbije? Mislim, ne azil, nego legalno apliciraš da odeš gde želiš, pa odeš, pa nađeš posao, pa živiš tamo gde misliš da treba da živiš.
petargli petargli 02:17 26.05.2014

Re: Omladina

Ako pogledamo listu najbolje rangiranih svetskih univerziteta velika vecina je privatna. Ekonomska nezavisnot od drzave je kljuc uspeha, jer im ona omogucava potpunu slobodu u izboru kadrova pa tako imamo da najbolji svetski profesori rade na tim univerzitetima. Posledica toga je da se tu nalaze i najbolji studenti.

Profesori na tim univerzitetima primaju platu od univerziteta samo za 9 meseci (otprilike), tako da oni moraju da zarade za ostala 3 meseca na drugom mestu. To drugo mesto je istrazivacki rad koji se finansira preko projekta koje finansira ili drzava ili privatne kompanije (industrija, ...). Da bi drzava odobrila projekat i dala pare za njega ona salje projekat drugim svetskim strucnjacima na recenziju koji onda daju misljenje da li ima ikakve koristi od tog projekta.

E sad uporedimo ovaj sistem sa nasim.
tadejus tadejus 08:10 26.05.2014

Re: Omladina

nurudin
А, само једно питање: када су толико необразовани, што идемо тамо да се лечимо, школујемо, усавршавамо? Зашто су њихове стипендије најпрестижније?


sjedi nurudine, jedinica ko vrata
već i mala djeca znaju da na sve zahtjevnije programe i zapadne evrope i usa idu azijati i istočni evropljani
navatati švabu da završi teorijsku fiziku danas je raritet
djeca zapada danas se obrazuju za komunikološke nauke i sličan bs, radne navike su im shit, a nastavni program (pogotovo osnovno školski) razvodnjen do nivoa besmisla..
oni se ljudi prosto obučavaju kako da vladaju sirotinjom koja će za njih da radi, a ne kako da rade..
i sad u takvom svijetu tarlahati nešto o tome kako srpčad osakaćena izlazi iz klupa dok švaba sipa znanje iz malog prsta... buahahahaha
stvarno ne mogu a da ne budem maliciozna
tolika je to glupost
mi imamo da radimo na problemu bubanja
i imamo da radimo na priključku sa modernim tehnologijama
ali ako hoćemo da opstanemo na zapad se ne možemo i ne trebamo ugledati
no na istok
a na istoku se itekako grije stolica
itekako memeoriše i potrebno i nepotrebno
itekako grade radne navike
to je jedini način da se opstane u trci sa nekim (zapadom) ko ima head start od tri vijeka akumulacije bogatstva (minimum)
cult cult 08:18 26.05.2014

Re: Omladina

radne navike su im shit, a nastavni program (pogotovo osnovno školski) razvodnjen do nivoa besmisla..
oni se ljudi prosto obučavaju kako da vladaju sirotinjom koja će za njih da radi, a ne kako da rade..


Možda zato onako jadno prolazimo na PISA testovima?
Mislim, dok smo prolazili.
Kad su počela da se postavljaju pitanja vladi zašto smo svake godine na svetskom dnu, oni su jednostavno prestali da učestvuju u tome.
tadejus tadejus 08:23 26.05.2014

Re: Omladina

cult
radne navike su im shit, a nastavni program (pogotovo osnovno školski) razvodnjen do nivoa besmisla..oni se ljudi prosto obučavaju kako da vladaju sirotinjom koja će za njih da radi, a ne kako da rade..Možda zato onako jadno prolazimo na PISA testovima?Mislim, dok smo prolazili.Kad su počela da se postavljaju pitanja vladi zašto smo svake godine na svetskom dnu, oni su jednostavno prestali da učestvuju u tome.


a možda je pisa test prilagođen tom sistemu? to ti nije sinulo?
dal si nekad čitao neku studiju o korelaciji uspješnosti na pisa testu i uspješnosti u recimo akademskoj ili biznis karijeri?
nisi?
nemoj da se trudiš da ih nađeš
nema ih
niccolo niccolo 08:27 26.05.2014

Re: Omladina

freehand
niccolo
freehand
Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".

Kakvo je tvoje obrazovanje, Nikolo, i gde si ga stekao?

Od kakvog je to značaja?

Možda ni od kakvog. Ali vidim predlog slogana pa me interesuje na čemu je zasnovan. Imam dvoje klinaca u srpskom obrazovnom sistemu i ne vidim da su nešto intelektualno i obrazovno osakaćeni.


Ja nisam do sada govorio o srpskom obrazovnom sistemu. Taj komentar na koji si se nadovezao prihvata Lidiazin stav i to samo za potrebe diskusije o tome ko sme a ko ne sme da učestvuje u diskusiji. Jer ja na taj način razumem ovo njeno da devojčica nema šta da učestvuje u diskusiji o srpskom obrazovnom sistemu pošto ona ima mogućnost da dobije dobro obrazovanje. Pošto ne vidm način na koji se logički može istovremeno zastupati stav da je u Srbiji moguće dobiti dobro obrazovanje i stav da onaj koji u Srbiji to dobro obrazovanje i dobija nema pravo da učsetvuje u diskusiji o srpskom obrazovnom sistemu.

Pošto moj cilj i nije da diskujutem o srpskom obrazovnom sistemu, već o tome da li, što se ono kaže, lične i porodične prilike nekoga diskvalifikuju da diskutuje na neku temu (pa i temu srpski obrazovni sistem), ja sam za potrebe diskusije koja mene interesuje prihvatio Lidiazin stav. I onda u prve dve rečenice dokazujem da ta činjenica ne može nekoga da diskvalifikuje da učestvuje o diskusiji. Pogotovo što u konkretnom slučaju taj neko jeste "korisnik usluga srpskog obrazovnog sistema". A u trećoj rečenici ironično (tome je služio onaj smajli na kraju te rečenice) zaključujem da se može prihvatiti i Lidiazin stav, pa da oni koji imaju mogućnost da se drugde školuju i dobiju dobro obrazovanje nema šta da učestvuju u diskusiji o srpskom obrazovnom sistemu.

Za kraj, pošto vidim da me odjednom i Lidiaz ispituje o tome šta znam o ovom i onom obrazovnom sistemu, hajde da za potrebe ovog bloga svečano izjavim da nemam pojma ni o jednom obrazovnom sistemu. Nadam se da će to doprineti da se vratimo na temu o kojoj ja diskutujem - ko ima, a ko nema pravo da učestvuje u diskusiji.
cult cult 08:30 26.05.2014

Re: Omladina


tadejus

ne, nisam.
Nisam čak ni video PISA test.
Znam o njemu ono što sam čitao po štampi, a to je da meri logiku i primenu stečenog znanja, u čemu naši klinci uglavnom imaju problem.

Kao otac dvoje osnovnoškolske dece, prilično involviran u tok njihovog školovanja, učenja itd, nimalo nisam iznenađen tom informacijom.
kukusigameni kukusigameni 08:31 26.05.2014

Re: Omladina

Ma super su nam fakulteti.

lidiaz
Ajde ovako, kakve ti informacije imas o tom inostranom skolovanju koje je toliko bolje od naseg?

Ajde ovako, kakve ti imaš informacije o domaćem školovanju?
Izgleda da smo mi osuđeni uvek na to da iz inostranstva ljudi znaju i o našem i o stranom školovanju bolje.
Tzvrtz.
Mogu da ti navodim primere i primere sa različitih fakulteta, zastarelost nastave, sredstava i sl. Mogu da ti navodim primere polaganja na mito, primere zapošljavanja na univerzitetu preko veza itd.
A ta naša pametna deca, ako mogu, zapale odavde. Valjda nećeš reći da su deca glupa što hoće da pale na školovanje u inostranstvo?!

tadejus tadejus 08:36 26.05.2014

Re: Omladina

cult
ne, nisam. Nisam čak ni video PISA test.Znam o njemu ono što sam čitao po štampi, a to je da meri logiku i primenu stečenog znanja, u čemu naši klinci uglavnom imaju problem.Kao otac dvoje osnovnoškolske dece, prilično involviran u tok njihovog školovanja, učenja itd, nimalo nisam iznenađen tom informacijom.


friendly advice
kao majka uskoro troje djece koja se ovde i vani obrazovala 21 godinu, ne daj se zavarati glupošću zvanom pisa
pisa je test za bogatu djecu
bogato dijete može da priušti da sve što zna o matematici bude svedeno na kvadrate pločica i dužne metre molerske trake
srpsko dijete ne može
njemu je konkurencija azija a ne evropa
a u aziji se djeci ne prašta da ne znaju pitagorinu teoremu ako znaju kolko kanti parket ljepka treba za...
taj azijat će mu biti konkurencija i na masteru na oxfordu i na phdu na harvardu i na konkursu za posao u mckinseyu..
neće švaba, neće amer i neće englez
njega će posmatrati u džaku za azijatima
pa ili djetetu ostavi neki debeli štek para
ili ga nauči da sjedi, uči tu teoremu, i ne žali se
ok, imaš i treću opciju, da ga naučiš da se pomiri sa bijednom egzistencijom prosječnog šljakera
cult cult 08:44 26.05.2014

Re: Omladina

Vidi, ovaj, neko veče sam proveravao dečaka, malog maturanta, geografiju.
Ispričao mi je lekciju "Beograd-glavni grad".
Lepo je to nabubao, a ja reko ajd da mu postavim pitanja i zadatke s kraja lekcije da vidim i da li je razumeo to što je odrecitovao.
Tu se iznenadih činjenicom da smo i mi, naše školstvo, krenuli u praktična znanja.
Obrati pažnju na pitanje broj 2 na slici:

freehand freehand 08:48 26.05.2014

Re: Omladina

niccolo
freehand
niccolo
freehand
Mada, može i tako da se posmatra, predlažem sledeći slogan u tom smislu: "Ako želite da vaše dete dobije dobro obrazovanje držite ga podalje od srpskih škola".

Kakvo je tvoje obrazovanje, Nikolo, i gde si ga stekao?

Od kakvog je to značaja?

Možda ni od kakvog. Ali vidim predlog slogana pa me interesuje na čemu je zasnovan. Imam dvoje klinaca u srpskom obrazovnom sistemu i ne vidim da su nešto intelektualno i obrazovno osakaćeni.


Ja nisam do sada govorio o srpskom obrazovnom sistemu. Taj komentar na koji si se nadovezao prihvata Lidiazin stav i to samo za potrebe diskusije o tome ko sme a ko ne sme da učestvuje u diskusiji. Jer ja na taj način razumem ovo njeno da devojčica nema šta da učestvuje u diskusiji o srpskom obrazovnom sistemu pošto ona ima mogućnost da dobije dobro obrazovanje. Pošto ne vidm način na koji se logički može istovremeno zastupati stav da je u Srbiji moguće dobiti dobro obrazovanje i stav da onaj koji u Srbiji to dobro obrazovanje i dobija nema pravo da učsetvuje u diskusiji o srpskom obrazovnom sistemu.

Pošto moj cilj i nije da diskujutem o srpskom obrazovnom sistemu, već o tome da li, što se ono kaže, lične i porodične prilike nekoga diskvalifikuju da diskutuje na neku temu (pa i temu srpski obrazovni sistem), ja sam za potrebe diskusije koja mene interesuje prihvatio Lidiazin stav. I onda u prve dve rečenice dokazujem da ta činjenica ne može nekoga da diskvalifikuje da učestvuje o diskusiji. Pogotovo što u konkretnom slučaju taj neko jeste "korisnik usluga srpskog obrazovnog sistema". A u trećoj rečenici ironično (tome je služio onaj smajli na kraju te rečenice) zaključujem da se može prihvatiti i Lidiazin stav, pa da oni koji imaju mogućnost da se drugde školuju i dobiju dobro obrazovanje nema šta da učestvuju u diskusiji o srpskom obrazovnom sistemu.

Za kraj, pošto vidim da me odjednom i Lidiaz ispituje o tome šta znam o ovom i onom obrazovnom sistemu, hajde da za potrebe ovog bloga svečano izjavim da nemam pojma ni o jednom obrazovnom sistemu. Nadam se da će to doprineti da se vratimo na temu o kojoj ja diskutujem - ko ima, a ko nema pravo da učestvuje u diskusiji.

Onda te nisam dobro razumeo. Mada mi i dalje slogan u kontekstu zvuči rogobatno.
tadejus tadejus 08:53 26.05.2014

Re: Omladina

cult
Vidi, ovaj, neko veče sam proveravao dečaka, malog maturanta, geografiju.Ispričao mi je lekciju "Beograd-glavni grad".Lepo je to nabubao, a ja reko ajd da mu postavim pitanja i zadatke s kraja lekcije da vidim i da li je razumeo to što je odrecitovao.Tu se iznenadih činjenicom da smo i mi, naše školstvo, krenuli u praktična znanja.Obrati pažnju na pitanje broj 2 na slici:


ali zar je drugačije kasnije u životu i radu (zbog kog se jelte obrazujemo)?
zar kasnije nema glupih pitanja?
zar nema trulih kompromisa?
misliš li da to samo u srbiji postoji?
pa to je ljudsko društvo, niz suboptimalnih rješenja..
prioritet u školovanju djece zaista nikako ne bi smio biti pitanje dal mu je tamo neko sugerisao da je slava bitna ili nije, i dal je to morao da nabuba ili nije..
kukusigameni kukusigameni 08:57 26.05.2014

Re: Omladina

tadejus


Da ne bude dileme, jedno pitanjce: Od čega će zavisiti gde će se obrazovati tvoja deca?
Naravno, ako nije mnogo diskretno.
angie01 angie01 09:00 26.05.2014

Re: Omladina

glupošću zvanom pisa
pisa je test za bogatu djecu


eno, uzdrazala sam se na prethodnim, zbog simpatija,

al brate,....

...nasa deca padaju na testovima zato sto naprosto skola funkcionise sa ocenjivanjem reprodukovanih podataka u neverovatno velikom nepotrebnom obimu, a funkcionalan deo je potpuno propusten.

isto tako sam se susrela sa skolama napolju, koje su pak suvise neozbiljne u onom obaveznom delu, ali to jos uvek nije razlog da ne popravljamo ono sto kod nas nije dobro- u smislu, evo oni tamo ne znaju ni gde je Poljska, akamo li koji je njen glavni grad,...ali zato mi znamo i rudna bogatstva i prirodni prorastaj i,...
freehand freehand 09:02 26.05.2014

Re: Omladina

reprodukovanih podataka u neverovatno velikom nepotrebnom obimu, a funkcionalan deo je potpuno propusten.

cult cult 09:04 26.05.2014

Re: Omladina

Ovo nije glupo pitanje, ovo je ludilo.
Ne teraj me sad da ti slikam pitanja iz istorije za osmi razred.
Lekcija: Drugi svetski rat, pitanja i zadaci: pitanje br 1: Koliko se puta Jopsip Broz tajno sreo sa Dražom Mihajlovićem tokom 1941. godine?

Popizdiš od udžbenika, relativizacije, iskrivljavanja istorijskih činjenica. Nije ni čudo obzirom na to ko je pisao udžbenik.

Znaš kako, kod nas u kući pametnija i lepša polovina se što se dečijeg školovanja tiče bavi prirodnim naukama, a ja ovim društvenim.
Kad razmenimo iskustva dobijamo identičnu stvar: ne uče ih da misle. Ne ukazuju im na uzroke i posledice. Ne pokazuju im te veze. Ne otkrivaju im to.
Ne znam je l to zato što smo predodredjeni za ropstvo, a ne gospodarenje svetom ili iz nekih drugih razloga. Samo konstatujem.
angie01 angie01 09:06 26.05.2014

Re: Omladina

freehand


there, there,...
angie01 angie01 09:07 26.05.2014

Re: Omladina

Popizdiš od udžbenika, relativizacije, iskrivljavanja istorijskih činjenica. Nije ni čudo obzirom na to ko je pisao udžbenik.


ljusic?
tadejus tadejus 09:09 26.05.2014

Re: Omladina

kukusigameni
tadejusDa ne bude dileme, jedno pitanjce: Od čega će zavisiti gde će se obrazovati tvoja deca? Naravno, ako nije mnogo diskretno.


vidjeh tvoj post gore
optimizam rezervišem samo za naše osnovno i srednje školsko obrazovanje..
fakultetsko obrazovanje iz oblasti ekonomije je mršavo, da ne kažem šta gore..
ne znam kakvo je na tehničkim strukama, nadam se ipak malo bolje..
ipak, oni danas imaju courseru, edx, kišu literature, predavanja, radova dostupnih besplatno (a što smo mi mogli da sanjamo)
imaju i šansu za razmjene, ljetnje škole, seminare..
ja bih svakako ohrabrivala školovanje u inostrantvu, prosto jer smo mi mala zemlja i nikada ovde neće moći biti vrh..
ali ne sa ovim prizvukom, idite, ovde je pa-ka-o
pa dobro, ali red je onda da mu bar u kratkim crtama dočaraš šta ga čeka tamo gdje ga šalješ..
ljudi kao da vjeruju da to počnu da pljušte šarene bombone čim pređeš granicu..
bato ako kukaš sad nad to malo gradiva u našim školama.. pa ima da ridaš ili nad morem zahtjeva koje će ti pljusnuti na glavu kad se suočiš sa svjetskom konkurencijom... ili voda iz prskalice za pranje tanjira..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:11 26.05.2014

Re: Omladina

tadejus
... pisa je test za bogatu djecu...

Јесте!
Хех, ти прљави Западњаци наместили све тако да њиховој деци буде најлакше...
Само, није ми јасно како се онда на врху листе успешности налазе све азијске земље?!
(ЗА ОНЕ КОЈИ ОТВАРАЈУ ЛИНКОВЕ, ТО ЈЕ ВИДЉИВО ОВДЕ, СТРАНА 5, а за оне друге, нек се не муче, они све знају и без података и отварања линкова).

Неозбиљно.
kukusigameni kukusigameni 09:13 26.05.2014

Re: Omladina

tadejus
ljudi kao da vjeruju da to počnu da pljušte šarene bombone čim pređeš granicu..

Oni obrazovani ljudi što znaju sve o Troji i ništa im ne fali u obrazovanju?
I naša pametna deca koja imaju znanje i žele da se školuju napolju? Valjda im to jedino nedostaje u obrazovanju?
Ajd malo da usaglasimo te pojmove.
Inače, potpuno iskren odgovor i hvala.
cult cult 09:13 26.05.2014

Re: Omladina

ljusic, naravno.
Dvadeset strana objašnjavanja da je u Srbiji bilo dva antifašistička pokreta i potpuno prikrivanje saradnje sa nacistima. Čak su i pitanja posle lekcija usmerena na to. Jedina rečenica koja se odnosi na četničko-nemačko savezništvo je da se pred opasnošću od komunista četnici i nemci nisu neko vreme medjusobno napadali.
kukusigameni kukusigameni 09:15 26.05.2014

Re: Omladina

cult
ljusic, naravno.
Dvadeset strana objašnjavanja da je u Srbiji bilo dva antifašistička pokreta i potpuno prikrivanje saradnje sa nacistima. Čak su i pitanja posle lekcija usmerena na to. Jedina rečenica koja se odnosi na četničko-nemačko savezništvo je da se pred opasnošću od komunista četnici i nemci nisu neko vreme medjusobno napadali.

E, ajd mojne da prizivaš partizansko-četnički sukob na ovom blogu.
tadejus tadejus 09:16 26.05.2014

Re: Omladina

Predrag Brajovic

tadejus... pisa je test za bogatu djecu...Јесте!Хех, ти прљави Западњаци наместили све тако да њиховој деци буде најлакше...Само, није ми јасно како се онда на врху листе успешности налазе све азијске земље?!(ЗА ОНЕ КОЈИ ОТВАРАЈУ ЛИНКОВЕ, ТО ЈЕ ВИДЉИВО ОВДЕ, СТРАНА 5, а за оне друге, нек се не муче, они све знају и без података и отварања линкова). Неозбиљно.


pa sad to što ti učitavaš budalaštine je tvoj problem..
naravno da svojoj djeci prilagođavaju.. neće valjda našoj?
to što smo mi ostali prihvatili da u njihov test gledamo ko u boga je naš problem...
azijati...
jaoj brajoviću..
ajde malo guglecni o tome kako su koreanci zakonom nedavno zabranili dopunsku nastavu poslije 22 sata pa neki ministar uhvaćen da je njegovo dijete ipak išlo..
kako su prvi?
tako bre što ne seru ko mi ovde da im je teeeeeeeeeeeeešššššššššššško, nego bre rade
satraće nas i našu djecu ako nastavimo sa tom šupljagija pričom, ti si sine najbolji, ne valja sistem, profesor, ministar, škola... ma ništa ne valja, samo ti sine valjaš
e pa good luck with that
alselone alselone 09:22 26.05.2014

Re: Omladina

sistem, profesor, ministar, škola... ma ništa ne valja, samo ti sine valjaš


cult cult 09:25 26.05.2014

Re: Omladina

kukusigameni
cult
ljusic, naravno.
Dvadeset strana objašnjavanja da je u Srbiji bilo dva antifašistička pokreta i potpuno prikrivanje saradnje sa nacistima. Čak su i pitanja posle lekcija usmerena na to. Jedina rečenica koja se odnosi na četničko-nemačko savezništvo je da se pred opasnošću od komunista četnici i nemci nisu neko vreme medjusobno napadali.

E, ajd mojne da prizivaš partizansko-četnički sukob na ovom blogu.


Ni slučajno : )

Odmah skrećem temu na testove iz male mature.
Naime, ovo je prva godina da maturanti rešavaju tri testa: matematika, srpski i kombinovani test (geografija, hemija, biologija, istorija).
To je, naravno, manji problem. Veći problem je što je ovo prva godina da su deci sva pitanja iz svih testova potpuno nepoznata.

Ranije su imali te zbirke, pa ko baš ništa tokom škole nije učio, mogao je da nabuba odgovore i test uradi odlično. Otprilike se to i dešavalo.
Ako se na netu pretraži broj bodova koji je bio potreban za upis u gimnazije i stručne škole, videće posledice te idiotske ideje.

Pre dve nedelje bio je probni test za malu maturu. Dakle, po novom, tj sa potpuno nepoznatim zadacima.
Šta reći, počeli su brojati, počeli su plakati - što reče pesnik.

Maksimum bodova u školi - jedna učenica - 38.
Sledećih dvoje 35. Onda velika grupa od 25-32.
I najveća grupa 20 i manje.
Maksmum bodova je 40.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:26 26.05.2014

Re: Omladina

tadejus
Predrag Brajovic

tadejus... pisa je test za bogatu djecu...Јесте!Хех, ти прљави Западњаци наместили све тако да њиховој деци буде најлакше...Само, није ми јасно како се онда на врху листе успешности налазе све азијске земље?!(ЗА ОНЕ КОЈИ ОТВАРАЈУ ЛИНКОВЕ, ТО ЈЕ ВИДЉИВО ОВДЕ, СТРАНА 5, а за оне друге, нек се не муче, они све знају и без података и отварања линкова). Неозбиљно.


pa sad to što ti učitavaš budalaštine je tvoj problem..
naravno da svojoj djeci prilagođavaju.. neće valjda našoj?
to što smo mi ostali prihvatili da u njihov test gledamo ko u boga je naš problem...
azijati...
jaoj brajoviću..
ajde malo guglecni o tome kako su koreanci zakonom nedavno zabranili dopunsku nastavu poslije 22 sata pa neki ministar uhvaćen da je njegovo dijete ipak išlo..
kako su prvi?
tako bre što ne seru ko mi ovde da im je teeeeeeeeeeeeešššššššššššško, nego bre rade
satraće nas i našu djecu ako nastavimo sa tom šupljagija pričom, ti si sine najbolji, ne valja sistem, profesor, ministar, škola... ma ništa ne valja, samo ti sine valjaš
e pa good luck with that

Појма немам шта ти причаш и коју тезу заступаш, а да не кажем како те баш брига како нису Западњаци (зли творци тестова!) ти који су први на листи (већ Азијати), као што си ти малопре тврдила, тако да, верујем, само бих узалуд трошио животни век своје компјутерске тастатуре у расправи с тобом, јер се своје властите мисли не држиш у оквиру једног коментара, а камоли два.
tadejus tadejus 09:32 26.05.2014

Re: Omladina

angie01
uzdrazala sam se na prethodnim, zbog simpatija,al brate,.......nasa deca padaju na testovima zato sto naprosto skola funkcionise sa ocenjivanjem reprodukovanih podataka u neverovatno velikom nepotrebnom obimu, a funkcionalan deo je potpuno propusten.isto tako sam se susrela sa skolama napolju, koje su pak suvise neozbiljne u onom obaveznom delu, ali to jos uvek nije razlog da ne popravljamo ono sto kod nas nije dobro- u smislu, evo oni tamo ne znaju ni gde je Poljska, akamo li koji je njen glavni grad,...ali zato mi znamo i rudna bogatstva i prirodni prorastaj i,...


čuj uzdržala...
ma daj
nego vidi
probaj da nađeš vježbanku iz matematike zemalja zapadne evrope i naše..
tamo se od prvog razreda ide na to svođenje problema na praktičnu primjenu..
oni su udrilovani za to i tako je pisa test i koncipiran
logično, jel..

kod nas se još uči po starom sistemu ruske matematike, definicije, aksiomi, teoreme, nauči od početka kao da ćeš biti matematičar po struci..
većina to ne može i onda nit će biti matematičar a nit će znati da riješi taj pisa test..
i sad šta

različit je problem za djecu prosječnog blogera i djecu prosječnog žitelja srbije
ako je neko u problemu, u problemu je ovaj drugi
ajde da taj problem ostavimo postrani(recimo samo da švabe imaju efikasno rješenje za taj problem)
ali ovo o čemu mi ovde divanimo...
kako koncipirati program za djecu od koje se očekuje visoko obrazovanje i sofisticiran rad..
ne može to tako što se ugledaš na onaj dio programa zapadne evrope koji je koncipiran za buduće komunikologe..
a to je pisa..
on u tu grupu neće moći iz srbije da uskoči, sto je razloga, od maternjeg jezika, načina odrastanja, poznanstava... on u tu konkurenciju neće moći ili će moći tek poneki..
ono što može jeste da se usmjeri na tzv. stem oblasti, a tu su kriteriji daleko oštriji od pisa zadačića..
i tu više pomaže da je 10 godina drvio nad tonama lignita nego da je provježbao proračun prosječnog parketara
ne znam dal je sad jasnije šta je po meni problem u koncentrisanju na pisu
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:36 26.05.2014

Re: Omladina

Obrati pažnju na pitanje broj 2 na slici:


Ima u jednom udžbeniku za treći razred osnovne škole pitanje: U kom je tromesečju Dan škole. Zamisli kakva je panika nastupila među roditeljima kada je to trebalo rešiti za domaći da saznaju kad je, pobogu, dan njihove škole - pošto na sajtu škole tog podatka NEMA. Usijali se telefoni!
tadejus tadejus 09:37 26.05.2014

Re: Omladina

cult

Dakle, po novom, tj sa potpuno nepoznatim zadacima.Šta reći, počeli su brojati, počeli su plakati - što reče pesnik.Maksimum bodova u školi - jedna učenica - 38.Sledećih dvoje 35. Onda velika grupa od 25-32.I najveća grupa 20 i manje.Maksmum bodova je 40.


pa zar nije to bolje nego da 40 bodova ima pola đaka..
fyi ocjenjivanje na fakultetima vani se tipično radi primjenom gausove krive
odredi se srednja ocjena (obično recimo 8 ili 8,5 po našem) a onda jedna standardna i dve standardne devijacije oko toga na gore i dole
ne striktno naravno ali to je grubo pravilo
meni zvuči ok
tadejus tadejus 09:40 26.05.2014

Re: Omladina

Predrag Brajovic

Појма немам шта ти причаш и коју тезу заступаш, а да не кажем како те баш брига како нису Западњаци (зли творци тестова!) ти који су први на листи (већ Азијати), као што си ти малопре тврдила, тако да, верујем, само бих узалуд трошио животни век своје компјутерске тастатуре у расправи с тобом, јер се своје властите мисли не држиш у оквиру једног коментара, а камоли два.


dobro, ne znam što se jediš..
ja se, priznajem, ne trudim da uobličim pisanije u lako razumljiv tekst..
kome se ne čita... pa ne čita, šta sad..

jeste azijati su najbolji..
rade dva, tri puta više..

mi smo najgori
ali
mi nekako zaključujemo da bismo trebali raditi manje pa ćemo biti bolji..
kad kažeš pisa, zaključak je uvijek kako treba raditi manje ali se koncentrisati na primjenu, pa će to kao riješi problem
jer eto kao finci rade manje, a na pisi su bolji..
a neće da se uvidi da konkurencija nije finac nego kinez..
jeste možemo raditi i bolje
ali moramo raditi VIŠE..
Krugolina Borup Krugolina Borup 09:45 26.05.2014

Re: Omladina

Ajde ovako, kakve ti informacije imas o tom inostranom skolovanju koje je toliko bolje od naseg?


Evo, imam ja informacije iz prve ruke. Studirala ovde, studirala u Britaniji.

Osnovna razlika je u tome što ovde moraš da bubaš i reprodukuješ iz udžbenika koji je napisao profesor kod koga polažeš ispit, a u Britaniji te zaspu gomilom materijala za čitanje, plus zahtevima da nađeš relevatnu dodatnu literaturu na istu temu, te da potom sam ispovezuješ o čemu se tu radi. Ja sam to uspevala da uradim UPRKOS prethodnom predznanju iz našeg školskog sistema, a ne zahvaljujući njemu. Kod nas se insistiralo na ispunjavanju forme, u Britaniji na shvatanju suštine. Kod nas se insistiralo na reprodukovanju zacrtanog mišljenja i formulacija, u Britaniji na razmišljanju o zacrtanim mišljenjima i formulacijama, te njihovom dovođenju u pitanje.

O društvenim naukama je reč, ne mogu da govorim o prirodnim.

A za to obrazovanje van sroskih skola, imam i prijateljicu, profesora univerziteta u Americi koja ne zna bas sta je to Troja, ili ko je predskednik Francuske. Bilo koji predsednik Francuske, ne trenutni. Zavrsila dodiplomske na Kolumbiji. To je to bolje obrazovanje...


Imam i ja prijatelja i poznanika profesora odavde i odande, i ima mnogo toga što profesori odande znaju, a naši nikad nisu čuli. Da se složimo da su to anegdotski primeri?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana