Društvo| Politika

Slučaj ministra Stefanovica: žrtveni jarci i magarci

dali76 RSS / 09.06.2014. u 19:16

Jadan ministar Nebojša!!!

Iako fin, odgovoran, postao je žrtva "nazovi naučnika". Oni su se, eto baš sad setili da analiziraju doktorsku disertaciju, iako je Stefanović disertaciju obranio još daleke 2013.

Naivno sam mislio da  teško šta može biti  bizarnije od očigledno amaterski skrpanog sastava koji nosi naslov doktorske  disertacije. Pogrešio sam. Još je bizarnija obrana tzv doktorata.

Očigledno da se velika glupost može braniti jedino još većom glupošću. Ako se Dr Snežana Djordjevic već  kockala sa svojim integritetom profesora Beogradskog univerziteta prihvatajući jedan takav sastav kao doktorat, bolje da je ćutala kad je taj rad ugledao svetlo dana.

Lepo kažu ljudi: kockar ne gubi  zato što se kocka, nego zato što se vadi.

Otužan je njen pokušaj  da obrani, pre svega sebe, kao  člana komisije koja je disertaciju odobrila. Kao neko ko je očigledno učestvovao u srozavanju  akademskog  standarda, malo je čudno kad profesorka nesumnjivo nizak kvalitet  disertacije opravdava baš tim drastično sniženim akademskim  standardima.

Još je možda tragikomičnije kad profesorka Djordjević tvrdi kako ona nije videla delove svog rada u disertaciji pošto ju je Stefanović samo parafrazirao?! Medjutim, verovatno je za Ginisa kad profesorka Djordjević kršenje  najosnovnijih kriterijuma naučnog rada povezuje sa izolacijom.  

Elem, pravi udar na mozak desio se na skupštinskom odboru za obrazovanje, nauku,  tehnološki razvoj i informatičko društvo. Tamo su, naime, Naprednjaci Babić i Martinović, ministra Stefanovića proglasili žrtvom  antireformskih snaga  predvodjenih Demokratskom Strankom.

Okreni, obrni, koja god obrana da zvuči bizarnije, Stefanović na kraju ispada žrtva, bilo nedobronamernih, glupih, nazovi naučnika, bilo izmišljenih/zamišljenih političkih protivnika, bilo izolacije.

E sad, predsednik vlade koji  bi po prirodi svog posla trebao biti najodgovorniji, sam predvodi kvartet koji Stefanovića lišava bilo kakve odgovornosti proglašavajuci ga nevinom žrtvom.

Da stvar bude gora, argument koji koristi Vučić u obrani Stefanovića ne samo da je daleko najbizarniji, on praktički ne postoji.  

Lažne diplome nisu srpski, pa niti fenomen Naprednjaka. Medjutim ono što izgleda jeste srpski fenomen jeste reakcija srpskih političara kad se suoče sa bilo kakvom vrstom odgovornosti. Dovoljno je tek malo odškrinuti vrata istorije: čim se nasluti neka  mogućnost  odgovornosti srpske vlastele/  ista se momentalno samoproglašava žrtvom  nepravednog sveta,  zapada, istoka , boga,vraga, Haga, sankcija, izolacije, belih listića, žutih lopova, kvaziintelektualaca, kvazianalitičara, a sad  i OEBS/a i ovih  nazovi stručnjaka iz Engleske.

Srpski se političari sa neverovatnom lakoćom i često bez ikakvih posledica od mogućih odgovornih lica pretvaraju u nevine žrtve svih pomenutih ili nepomenutih dežurnih krivaca.

Svojom reakcijom premijer Vučić nas je podsetio da ne postoji dno, dovoljno bizarna, dovoljno groteskna reakcija koje se političari neće dotaći/gaditi ne bi li od odgovornog lica napravili nevinu žrtvu.

Ovaj slučaj iako ne prvi niti jedini, očigledan je primer srpskog političkog paradoksa u kome je elita u oštrom  sukobu interesa sa društvom čije bi interese trebala da štiti.

Naravno, u trenutcima kada otvoreno radi protiv interesa vlastitog  društva, vlast   otvoreno laže i obmanjuje  javnost predstavljajuci sebe žrtvom izmišljenih ili zamišljenih neprijatelja.

Vlada Angele Merkel, kojoj se srpski premijer tobože divi, ne bi sebi nikad dopustila ovakvu reakciju. Ne zbog toga što su  nemački političari mnogo fini ili imuni na korupciju, već najviše zbog toga što društvo takvo ponašanje vlade ne bi tolerisalo.

Sa druge strane, srpsko je društvo  tokom zadnje dve decenije tolerisalo  maltene svaki, pa i najbizarniji  mogući  beg vlastite političke elite od bilo kakve odgovornosti. Često  je i sama akademska zajednica koja bi zbog nivoa svog obrazovanja trebala biti deo društva  koji je najviše imun na manipulacije ili iste prihvatala, ili im se nije suprostavljala.

Zbog toga valjda ne čudi što su analizu  sumnjivih diploma sa sumnjivih srpskih fakulteta započeli naučnici van Srbije.

Ostaje medjutim jednostavno pitanje :Otkud toliko zaglušujuća tišina medju svim  onim profesorima, doktorima, studentima  koji su u svoj rad uložili trud, znanje, vreme,a ne partijsku knjižicu? Koliko je teško inicirati/pokrenuti nekakvu peticiju kojom bi se tražila ozbiljna reakcija  države?

Pa zar i takav pritisak na otvoreno neodgovornu vlast  mora da stigne iz Brisela? Posle ce se vlast po ko zna koji put samoproglasiti žrtvom uslovljavanja   EU, OEBSa, vraga ili boga.



Komentari (236)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

dali76 dali76 21:53 10.06.2014

Re: Odgovornost

Slazem se. Najodgovorniji su ljudi u komisiji. Srbijanka Turajlic nije odgovorna za nista, pa ni za postupke svojih prijatelja ukoliko ih je tamo bilo. Zbog toga nju ubacivati u bilo kakav kontekst odgovornosti malo , hm, ogavno.
Profesorka Turajlic je jedna od retkih akademika koja sse tome suprostavila,a vidim da je postala meta “naprednjaka”,
Elem, minister treba takodje da snosi odgovornost. PPrvi korak bi bila moralna/poliicka odgovornost stavka .



Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 21:55 10.06.2014

Re: Odgovornost

ciracirafm
Nebojša Stefanovic nije odgovoran.On poseduje uredaan i legalan dokument po kome je prosao proceduru pisanja i odbrane doktorskog rada.On nikog ne laže kada se potpisuje kao dr Nebojša Stefanović.
Ako je plagijat postojao odgovorni su isključivo oni koji su plagijatorstvo legalizovali.Članovi komisije,neki sa medjunarodnom reputacijom a drugi sa reputacijom prijatelja dr Srbijanke Turajlić(pogledati odgovarajući Utisak nedelje) moraju da odgovaraju.Bez toga ovo će biti samo još jedna politička afera.


Kakva budalastina. Naravno da je odgovoran i onaj ko je plagijat napravio (ukoliko se radi o plagijatu). Plagijat je pokusaj prevare, a za prevaru se snosi odgovornost.
Isto kao sto je pokusaj laznog predstavljanja odgovornost onog ko to cini, a ne samo onog ko je duzan da to zaustavi/otkrije. Jedini slucaj u kome bi Stefanovic mogao biti oslobodjen odgovornosti je neadekvatan kvalitet disertacije, sto je po svoj prilici slucaj. Za to se ne odgovara krivicno, i to nije pokusaj prevare, i za to jesu odgovorni iskljucivo clanovi komisije.
G r o f G r o f 22:14 10.06.2014

Re: Odgovornost

Moj utisak je da se reč plagijat namerno koristi jer to prebacuje odgovornost na ministra Stefanovića.
Znači cilj nije uspostaviti sistem u kojem ovakvi radovi (neorginalni, površni i ispod nivoa)neće proći kao doktorati, već kompromitacija ministra.
Sve u svemu, trla baba lan.
Jedni napadaju drugi brane, a kad sve postane dosadno doktorirati ćemo kao do sada.
Hansel Hansel 22:14 10.06.2014

Re: Odgovornost

Srbijanka Turajlic nije odgovorna za nista

Izvući ću ovo iz konteksta, za trenutak. Baš sam se posle onog Utiska u kome je gostovala pitao koja je njena odgovornost što je školstvo danas u ovakvom stanju, jer je ona bila pomoćnik ili šta već u kabinetu Gaše Kneževića. Oni su pokrenuli neke stvari tada koje su nekima, pa i meni, makar mi bili konzervativni, izgledale kao otvaranje puta u propast. Zaista ne znam kolika je njena odgovornost za to, i ako je ima, da li je ona svesna te odgovornosti. O drugim njenim istupima da ne govorimo sada. (Inače, uglavnom mi godi britkost njene kritike, ali izgleda -- nije sve u tome.)
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 22:52 10.06.2014

Re: Odgovornost

G r o f
Moj utisak je da se reč plagijat namerno koristi jer to prebacuje odgovornost na ministra Stefanovića.
Znači cilj nije uspostaviti sistem u kojem ovakvi radovi (neorginalni, površni i ispod nivoa)neće proći kao doktorati, već kompromitacija ministra.

Sve u svemu, trla baba lan.
Jedni napadaju drugi brane, a kad sve postane dosadno doktorirati ćemo kao do sada.


Moj je utisak da je jedini nacin da se obeshrabre pokusaji plagiranja da se kazne oni koji od toga imaju i najvise koristi. Dakle, naravno, treba diskreditovati sve plagijatore i prevarante, a ako su mentor i clanovi komisije i sami to, onda i njih, pa i njihove nazoviuniverzitete.
principessa_etrusca principessa_etrusca 23:15 10.06.2014

Re: Odgovornost

ciracirafm
Nebojša Stefanovic nije odgovoran.On poseduje uredaan i legalan dokument po kome je prosao proceduru pisanja i odbrane doktorskog rada.On nikog ne laže kada se potpisuje kao dr Nebojša Stefanović.
Ako je plagijat postojao odgovorni su isključivo oni koji su plagijatorstvo legalizovali.Članovi komisije,neki sa medjunarodnom reputacijom a drugi sa reputacijom prijatelja dr Srbijanke Turajlić(pogledati odgovarajući Utisak nedelje) moraju da odgovaraju.Bez toga ovo će biti samo još jedna politička afera.


Ниси у праву. Плагијат је крађа, и буквално (plagium).

Замисли крадљивца у јувелирници који краде, а чувар га не спречава, већ гледа у страну и још му помаже да изнесе украдену робу.

Да ли је крадљивац крив или само чувар, а крадљивца амнестираш сваке кривице?
G r o f G r o f 14:12 11.06.2014

Re: Odgovornost

principessa_etrusca
ciracirafm
Nebojša Stefanovic nije odgovoran.On poseduje uredaan i legalan dokument po kome je prosao proceduru pisanja i odbrane doktorskog rada.On nikog ne laže kada se potpisuje kao dr Nebojša Stefanović.
Ako je plagijat postojao odgovorni su isključivo oni koji su plagijatorstvo legalizovali.Članovi komisije,neki sa medjunarodnom reputacijom a drugi sa reputacijom prijatelja dr Srbijanke Turajlić(pogledati odgovarajući Utisak nedelje) moraju da odgovaraju.Bez toga ovo će biti samo još jedna politička afera.


Ниси у праву. Плагијат је крађа, и буквално (plagium).

Замисли крадљивца у јувелирници који краде, а чувар га не спречава, већ гледа у страну и још му помаже да изнесе украдену робу.

Да ли је крадљивац крив или само чувар, а крадљивца амнестираш сваке кривице?


Ma kakva nova saznanja doktorat donosio to može biti samo nekoliko procenata nadogradnje na postojeće znanje. Veliki procenat je nedostižan i za velike umove.
Zato ovde ne bih govorio o plagijatu već o lošem radu.
Znači Stefanović može da bude optužen za korupciju ili zloupotrebu položaja jer je na nekog uticao da pusti njegov rad.
Problem je u lakoći toga uticaja. Slične doktorate dobijaju na stotine zaslužnih partijaca i ljudi koji imaju pare. Zato mislim da akcenat treba staviti na problem školstva, a aferu Stefanović iskoristiti kao inicijalnu kapslu da se tu nešto promeni
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 14:40 11.06.2014

Re: Odgovornost

G r o f

Ma kakva nova saznanja doktorat donosio to može biti samo nekoliko procenata nadogradnje na postojeće znanje. Veliki procenat je nedostižan i za velike umove.


Ok, u redu.


Zato ovde ne bih govorio o plagijatu već o lošem radu.


Samo nije jasno kako ovo drugo sledi iz ovog prvog. Znaci sta - ako rad nije rad genija, onda ne moze biti ni plagijat?

Znači Stefanović može da bude optužen za korupciju ili zloupotrebu položaja jer je na nekog uticao da pusti njegov rad.


Ne znaci. Moze biti optuzen i za plagijat, ako se utvrdi da je plagijat.


Problem je u lakoći toga uticaja. Slične doktorate dobijaju na stotine zaslužnih partijaca i ljudi koji imaju pare. Zato mislim da akcenat treba staviti na problem školstva, a aferu Stefanović iskoristiti kao inicijalnu kapslu da se tu nešto promeni


Jedno ne iskljucuje drugo. Naprotiv, bez kaznjavanja krivaca, ne moze se ocekivati ni promena sistema; dokle god se isplati (ili barem nije rizicno) muvati, ljudi ce muvati.

dali76 dali76 17:05 11.06.2014

Re: Odgovornost

Jedni ce, kazes grofe, napadati,a drugi braniti.
Sta pobogu to jedni napadaju,a drugi brane ?
Ja verujem da ima ljudi koji mogu napadati cinjenicu da je zemlja okrugla.
Mislim o cemu pricamo ovde, o tome da jedni moraju da brane nesto sto je fakat:a to da ministar policije ima obskurno napisan sastav pun plagijata?
Pa to, kolko vidim, niko otvoreno ne brani. Sve su se snage fokusirale na obmanjene autore, na zaveru medjunarodnih cinalaca, I onih sto zele da ruse reformatorskog ministra ili slobodarskog premijera.


G r o f G r o f 22:20 11.06.2014

Re: Odgovornost

dali76
Jedni ce, kazes grofe, napadati,a drugi braniti.
Sta pobogu to jedni napadaju,a drugi brane ?
Ja verujem da ima ljudi koji mogu napadati cinjenicu da je zemlja okrugla.
Mislim o cemu pricamo ovde, o tome da jedni moraju da brane nesto sto je fakat:a to da ministar policije ima obskurno napisan sastav pun plagijata?
Pa to, kolko vidim, niko otvoreno ne brani. Sve su se snage fokusirale na obmanjene autore, na zaveru medjunarodnih cinalaca, I onih sto zele da ruse reformatorskog ministra ili slobodarskog premijera.




Reč je o tome da su mi dosadile jalove afere koje završavaju zaboravom.
Ako se napada ministar Stefanović naprednjaci to doživljavaju kao spoticanje u svetoj misiji stvaranja boljeg sutra ali mene ne zanima ministar, zanima me principjelan stav da se u školstvu mora napraviti red.
Ako se ništa ne promeni u školstvu, čak i da dodje do ostavke ministra, ne bi se postigao naročit pozitivan pomak.
Zato kažem, potenciranje plagijata svu krivicu svaljuje na Stefanovića i nudi rešenje u obliku njegovog kažnjavanja ali to nije rešenje. On je samo iskoristio loš sistem i rešenje je u menjanju sistema.
Stefanović bi u tom menjanju sistema trebao biti kolateralana šteta, a ne cilj.
dali76 dali76 18:13 13.06.2014

Re: Odgovornost

Ali stani Grofe, ko je taj koji od jednostavne, konkretne, analize jednog traljavog sastava nazvvanog doktorat pravi pricu o napadu na SNS? Ja izvini prosto ne mogu da verujem da ti ne vidis da to upravo radi Sam SNS; Spinovanje je valjda dobro poznat i oproban model.
Ja teskomogu da razumem da mi pricamo hoce li minister policije otici kao uzrok ili kao posledica problema, kad on uopste nece otici.

G r o f G r o f 07:40 14.06.2014

Re: Odgovornost

dali76
Ali stani Grofe, ko je taj koji od jednostavne, konkretne, analize jednog traljavog sastava nazvvanog doktorat pravi pricu o napadu na SNS? Ja izvini prosto ne mogu da verujem da ti ne vidis da to upravo radi Sam SNS; Spinovanje je valjda dobro poznat i oproban model.
Ja teskomogu da razumem da mi pricamo hoce li minister policije otici kao uzrok ili kao posledica problema, kad on uopste nece otici.



Analiza traljavog sastava ima smisla kad imamo samo jedan traljavi sastav ali kad imamo hiljade takvih sastava onda je analiza besmislena jer to zahteva neke druge postupke, a ne samo analizu.
Da bi pokazao svu infantilnost podignute dževe vraćam se na Feketić. Sa veremenske distance bolje se vidi.
Imamo 10 cm snega u Vojvodini i ljude danima zavejane.
Imamo Vučića koji situaciju koristi za marketing.
Imamo viceve.
Imamo cenzuru.
Imamo botove.
Sve je to lepo, ali svaki normalnom stanovniku ove države prva misao kad se danas spomene Feketić trebala bi biti, šta je uradjeno da sledeće godine ljudi ponovo ne ostanu danima zarobljeni u smetovima kad padne desetak cm snega. Pošto ova zemlja nema normalne stanovnike oni Feketić uglavnom vežu za neki idiotsku montažu idiotskog snimka i slične gluposti...a snegobrane, drvorede, bolju organizaciju odgovornih službi, ko jebe.
Tako je i sa Stefenovićevim doktoratom.
Pošto ne znamo igrati fudbal, ajde da lajemo na doktorat, a to što hiljade takvih doktorata prolazi na raznim fakultetima diljem Srbije, nema veze.
freehand freehand 08:09 14.06.2014

Re: Odgovornost

Da bi pokazao svu infantilnost podignute dževe vraćam se na Feketić.

A da bi napravio pravu grofovsku analizu - prvo što uradiš je da posuvratiš činjenice tako da situacija koju si predstavio i ne podseća na onu realnu.
Jer kad praviš "analizu" valjalo gi imati u vidu i da su Vojvodinom u danima "Feketića" duvali vetrovi velike brzine i razorne snage. A da kombinacija snega, hladnoće i takvog vetra u Vojvodini daje u rezultate himalajske smetove koje je na pojedinim lokacijama danima potpuno nemoguće očistiti.
A ono što onda gledamo jeste zatrpavanje demagogijom i populističkim ludilom i propagandno sakrivanje katastrofe vlasti u planiranju, organizaciji i komandovanju.

Na isti si način relativizovao situacioju sa diplomama i doktoratima: to što postoje sistemske greške u toj oblasti nikako ne znači da bi tebe trebalo poslušati pa zaboraviti da je ovo država u kojoj su sporne diplome Predsednika države, i naučna zvanja guvernerke NBS, ministra unutrašnjih poslova i mnoštva drugih visokih zvaničnika i javnih ličnosti. Dapače i uprkos! Upravo su oni sjajna prilika da se taj problem pokaže u svoj svojoj bizarnosti, baš kao i moralni lik i karakter i vlasnika takvih zvanja i titula, i vlasti koju predstavljaju i personifikuju.
G r o f G r o f 22:42 14.06.2014

Re: Odgovornost

Upravo su oni sjajna prilika da se taj problem pokaže u svoj svojoj bizarnosti


Začkoljica leži u pojmu bizaran.
Ti slučaj vidiš kao nešto osobeno i nesvakidašnje, a ja kao deo svakodnevnice.
Sem ako reč bizaran nisi upotrebio da zvučiš pametnije.
freehand freehand 22:54 14.06.2014

Re: Odgovornost

Začkoljica leži u pojmu bizaran.

Začkoljica leži u tome da bi ti opet da malo zamotaš i zaukukuljiš. Jer ja ne pričam o "slučaju", nego o diplomama i zvanjima najviših funkcionera u državi. E pa - sem u revolucionarnim vremenima i vlastima - jeste bizarno da Predsednik Republike, guvrnerka Narodne banke i ministar policije budu prevaranti, falsifikatori, šarlatani.
Bez obzira što su tvoji i tvome srcu mili.
Da ne govorimo kako sad preskačeš "deset centimetara snega" u Vojvodini.
Baron si, Grofe, svaka čast.


Kraja Kraja 00:59 11.06.2014

...gledajuci i slusajuci...

...stefanovica, pitam se da li on zna sta je to plagijat...???
...za komisiju bih mogao da predpostavim da zna...
...ali iz nekog dobro argumentovanog razloga nije postavljala pitanje istog...
...elem, ipak spaliti komisiju...
dali76 dali76 21:01 11.06.2014

Tisina tamo

Saradnici ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Sradjana Verbića prekinuli su danas konferenciju za novinare u Leskovcu zbog pitanja o doktoratima poznatih ličnosti.

angie01 angie01 21:37 11.06.2014

Re: Tisina tamo

tip je ispao neverovatni folirant- kaze, pa , oni ne resavaju pojedinacne probleme, ako dobiju zahtev od odgovornih sluzbi, onda ce da reaguju,...pa sine, ti si ta sluzba i treba da reagujes na svaki slucaj pre nego to uradi neko iz inostranstva, ti treba da vodis racuna da se ovakve stvari ne desavaju i da proveravas da li su akreditecije ok.

evo kako ministar dokazuje da je mis,



srdjan.pajic srdjan.pajic 15:42 12.06.2014

Re: Tisina tamo

dali76
Saradnici ministra prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Sradjana Verbića prekinuli su danas konferenciju za novinare u Leskovcu zbog pitanja o doktoratima poznatih ličnosti.



Video sam klip, bilo mi je žao čoveka, onako okružen ovim radikalskim džiberima koji ga guraju iz sale kao fotelju. Bez obzira na sve, i što mi prvi utisci o njemu nisu bili najsjajniji, Verbić deluje kao sasvim ok lik, koji se našao u pogrešno vreme na pogrešnom mestu. Doduše, i sam je to omogućio prihvatajući se posla, ali ja, možda naivno, verujem da je ušao u vlast iz najboljih namera.

Btw, evo danas sam pročitao da je tražio da onaj pajac, vlasnik megatrenda, i ergele koja tu pazari diplome, podnese ostavku, jer je i on falsifikovao svoj nazovi doktorat. Doduše, ne znam kako to može, u pitanju je privatno preduzeće, bilo bi dovoljno da se oduzme sertifikat za dodelu zvanja i dozvola za rad. Da se ponište sve diplome, a da se upravi naloži nadoknada štete oštećenim polaznicima.
blogovatelj blogovatelj 16:44 12.06.2014

Re: Tisina tamo

jer je i on falsifikovao svoj nazovi doktorat


Nije falsifikovao. On taj doktorat nema.
Ima iz Kranja, nema iz Londona.
dali76 dali76 16:58 12.06.2014

Re: Tisina tamo

Da ispravimokomsija . Cika Jovanovic, al ne zmaj, je prosto lagao da ima doktorat iz inostranstva. Ima, al doduse ne from London, nego samo from the dezela
Lagati o vlastitoj diplomi koja ne postoji je krsenje tzv etickog kodeksa pa ga stoga ministar , naglasiti treba, ” poziva” da da ostavku.
Da, ministarstvo se nece baviti, nedobogdragi doktoratom Stefanovica. To je ipak posao njegovog univerziteta i njegovog mentora , za koga je bajdvej minister ustvrdio da je lazov.
A tek izjava da je Megatrend, izgleda tajno, jos 5juna oformio komisiju koja je istrazila sve optuzbe na racun doktorata.
Megatrend Komisija je na 12 straana,uzevsi u obzir sve optuzbe, obrazlozila zasto nema razloga da se ministru oduzme titula doktora ekonomskih nauka.Nadam se da se taj papir nece proglasiti drzavnom tajnom.
angie01 angie01 17:15 12.06.2014

Re: Tisina tamo

nego samo from the dezela


u ovakvim okolnostima, ne bi bilo zgoreg i to proveriti.


Da, ministarstvo se nece baviti, nedobogdragi doktoratom Stefanovica. To je ipak posao njegovog univerziteta i njegovog mentora , za koga je bajdvej minister ustvrdio da je lazov.


takodje, u ovim okolnostima, ministarstvo mora da reaguje, s obzirom da je glavni tata od juniversitija i glavni mentor dr stefanovica ovim cinom izgubio poverenje i akreditaciju, da tako nazovem.

dali76 dali76 17:16 12.06.2014

Re: Tisina tamo

Moze li neko da poruci Tasovcu Ivanu da sad proba na Pescanik?
Mislim, meni pise
This page can’t be displayed
Al ko velim on kad covek ide na Pescanik, Pescanik je tamo gde uvek stoji.

angie01 angie01 17:24 12.06.2014

Re: Tisina tamo

bio je nakacen tekst- politicki sajber kriminal,...pa sad hebiga-cuti tamo!
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:06 12.06.2014

Re: Tisina tamo

blogovatelj
jer je i on falsifikovao svoj nazovi doktorat


Nije falsifikovao. On taj doktorat nema.
Ima iz Kranja, nema iz Londona.


Pa to je onda potpuni falsifikat. Kad lažeš okolo da imaš nešto što ne postoji. Uz to, mahao je i sa nekom fotografijom (?!), mutnom doduše, tog nepostojećeg ali odštamkpanog londonskog doktorata. Znači, lažov par excellence, džabe mu i ta titula iz Kranja.

Ne znam, da sam ja neki polaznik Megatrenda, ili nosilaci bilo kog njihovog zvanja, sad bi me načisto pojeo stid.
dali76 dali76 20:28 12.06.2014

Re: Tisina tamo

Ja iskreno mislim, kolko god to mozda sad zvucalo bezveze ,da nisu svi sa Megatrenda skart ili lazovi.
Svaka ustanova kad se nadje u ovakvoj situaciji sama formira
Nezavisnu komisiju, istrazi navode, ako treba ponisti doktorat. To je jedini nacin da saperes ljagu sa imena,a ne da jednu glupost brranis drugom, jos vecom gluposcu.

dali76 dali76 21:05 12.06.2014

Re: Tisina tamo

Dakle paj sad. Ukoliko se vest o Verbicu zeli procitati na sajtu “Politike”, nakon “click/a”, doceka vas odgovor
Ova stranica ne postoji, molimo Vas izaberite neku putem menija ili probajte preko pretrage.
Dok vest vislje, o odluci Senata Megatrenda, naravski, postoji.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:08 13.06.2014

Re: Tisina tamo

Ja iskreno mislim, kolko god to mozda sad zvucalo bezveze ,da nisu svi sa Megatrenda skart ili lazovi.


Pa ni ja to ne mislim. Zato sam i rekao da bi me bilo iskreno sramota zbog ove blamaže vlasnika, da sam kojim slučajem stekao zvanje na Megatrendu. Sreća moja da na mom bivšem (državnom) faksu još nisu nikog ukebali sa lažnjakom od diplome. Bar ja ne znam za takav slučaj.

dali76 dali76 02:34 13.06.2014

..javio se iz Berlina

Rusija da hoce,a na srecu Srbije izgleda nece/nema interesa , da Srbiji gurne nekoliko milijardi dolara , Nikolic, ali I Vucic bi rekli hvala zapadu i okrenuli se tamo gde im je srce, ali I tamo gde im niko za taj evro ne trazi nekakve projekte,a jos manje ispunjavanje nekakvih standarda oko pravosudja, ili vladavine prava.
Kao sto je Srbija u perifernoj zoni ruskog interesa, tako je u veoma slicnoj zoni u slucaju EU.
u tom smislu, EU jedino zanima da Srbija kroz nastavak kosovske politike ocuva regionalnu stabilnost koja jeste prioritet EU. Sve ostalo , razlicita evroeintegracijska poglavlja pa I samo usaglasavanje vanjske politike sa Briselom, iako daleko od nebitnog,je ipak za Brisel od sekundarnog znacaja.
A to sto je prezidente umislio da je drug Tito, pa udara kontru ili ceznju sastajuci se sa raznoraznim ljudima,a pa to nije vredno ozbiljnog komentara.
Premijer Vucic je daleko pametniji. On je svestan pozicije Srbije. Namerno stvara tu famu o sebi ko zrtvi nekakve zavere koja hoce da ga ukroti zato sto bi on vodio neutralnu politiku. On se covek prenemazed, glumata nekakvu zrtvu; cak govori kako je spreman da podnese ostavku kako bi spasio zemlju sankcije. Eto oni spremni i sankcije da uvode? Onda angazovo onog Vulina koji je doktoriro na prodaji onog za ono za vakta Milosevica. Te ne voli zapad Vucica sto je mnogo jak. Tesko je biti prijatelj Vucicu,a kamoli biti Vucic.
Stvori se fama da Vucic ide da ga cerece tamo po Berlinu,a onda se javi iz Berlina vodja te objavi: Nemacka ima razumevanja za nasu specificnu politiku?!!!
Kako? Sarmiro, ipak je to superman. Vucic ladno pravi circus u kome ispada heroj.
freehand freehand 08:16 13.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

Rusija da hoce,a na srecu Srbije izgleda nece/nema interesa , da Srbiji gurne nekoliko milijardi dolara , Nikolic, ali I Vucic bi rekli hvala zapadu i okrenuli se tamo gde im je srce, ali I tamo gde im niko za taj evro ne trazi nekakve projekte,a jos manje ispunjavanje nekakvih standarda oko pravosudja, ili vladavine prava.

Misliš kao Libiji ili Iraku?
Evo baš gledam ovih dana vladavinu prava sa naglaskom na Iraku. A ti?
Kao sto je Srbija u perifernoj zoni ruskog interesa, tako je u veoma slicnoj zoni u slucaju EU.
u tom smislu, EU jedino zanima da Srbija kroz nastavak kosovske politike ocuva regionalnu stabilnost koja jeste prioritet EU.

Pa da. Vidiš kako si to lepo sročio? Samo što nije suština regionalna stabilnost nego dovršavanje projekta i retuš istorije. Bliske.
Stvori se fama da Vucic ide da ga cerece tamo po Berlinu,a onda se javi iz Berlina vodja te objavi: Nemacka ima razumevanja za nasu specificnu politiku?!!!

Nego, da ostanemo na temi: šta kažu Nemci poslednja dva dana na cenzuru?
dali76 dali76 21:24 13.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

Freehand ti si neko ko cesto ubacuje te postapalice koje konstantno dokazuju sto ja ne poricem. Jeste, malo je neobicno da se tebi mora objasnjavati zasto vladavina prava, iako opsteprihvatljiv concept nema isti ttretman u razlicitim delovima sveta. Geostrateski interesi velikih, koji se mogu, ali I nemoraju poklopiti sa recimo interesom da negde postoji vladavina prava jeste realnost sveta. Mislim, cinjenica je da su interesi velikih diktirali, I diktiraju sve ostale interese.
Trebbam li ja sad objasnjavati da Juzna Koreja ima daleko bolji HDI nego susedne zemlje upravo zahvaljujuci datim okolnostima i interesima. Mi sad mozemo da tupimo kako nije pravedno da nafta u Norveskoj potpomaze demokratiju , dok je nafta u Nigeriji prokletstvo za demokratiju. Problemi su opet interesi koji se mogu, ali ne moraju poklopiti sa interesima demokratije , vladavine prava il slicno.
Dakle, pitanje zasto je Srbija, kao kandidat EU , u daleko boljem polozaju od Iraka , ima sasvim jednostavan odgovor. Zato sto je Srbija tu g jeste/u dvoristu Evrope.
Zato kad kazem da je EU jedino racionalno resenje koje omogucava razvoj vladavine prava,a ti mi ubacis Irak, ti ili nisi svestan sveta u kome zivimo, ili mi se obracas iz nekakvog filozofzkog ugla gde palamudis o nepravdama. Kao da ja ne znam kako bi svet trebao izgledati da ima pravde, ali politika je ,za razliku od filozofije, umece moguceg.
A to sto mi Srbi volimo da bistrimo svetsku politiku u kojoj sebe dozivljavvamo ko regionalnu silu,a nismo u stanju da okrecimo jebene zeleznicke stanice ili pokosimo travu uz put, to je vec drugo pitanje.
Sto se tice odnosa Nemacke naspram cenzuri, vec sam Rekao kakav je raspored prioriteta EU. Nemackoj sigurno jeste dbitna sloboda medija, vladavina prava ;ambassador je trazio da se to ispita , ali Nemackoj je pre razvoja drustva ili vladavine prava bitnija stabilnost kojju Vucic garantuje nastavkom politike naspram Kosova. Uostalom Vucic nije jedini kome Brisel progleda kroz prste. Ko malo vise pamti , taj ce se setiti “pohvala”Tadicu za reforme u pravosudju. Razlog je opet, bila stabilnost, tj. Konstruktivna kosovska politika.
Zalosno je to sto je interes srpske politicke elite nekad ostro suprostavljen interesu srpskog drustva , i to se najbolje vidi reakcijom vlade na analizu doktorata ministra policije. Vlast konstantno trazi nacina kako da sacuvaju ovaj status kvo.
Vucic je odlicno svhatio da dok god svojom politikom garantuje stabilnost, Brisel ce mu dopustiti da igra tu igru u kojoj tzv reformator o reformama prica sto vise,a raddi sto manje. Naravno, sa otvaranjem poglavlja, mogucnost glumatanja reformatora ce se sve vise suzavati, tako da ce Vucic biti spreman za nove cirkuse,a vidimo, publiku ima.

freehand freehand 22:12 13.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

Ko malo vise pamti , taj ce se setiti “pohvala”Tadicu za reforme u pravosudju.

Pa da - ti malo više pratiš, to je više nego očigledno.
Zato si učinio sve što ti je u moći da taj crni đavo koga tako voliš da pomeneš u svakom mogućem i nemogućem kontekstu a vazda zicer za prikupljanje simpatija - bude zamenjen Predsednikom po tvom i ukusu tih koje tako veličaš.
Ali Dali: sve što pišeš najčešće je jedna velika poštapalica. Osnovna je teza - SAD su uvek u pravu, NATO je uvek u pravu, a i EU i njene članice ako se sa prvonavedenima slažu. Pa onda oko tog kostura nabacaš neko blato i slamu, tek onako da bude šareno i veselo.
Vladavina prava, pravda, demokratija, sloboda mogu biti samo fraze a mogu biti i svetli gralovi čovečanstva, u zavisnosti od tvojih konkretnih potreba za poentiranje, od komentara do komentara. Štaviše, i u istom komentaru mogu imati različite predznake i značenja.
No bitno je da te tvoje žrece u Srbiji i na Balkanu interesuje stabilnost regiona. Šta to praktično značI Pa znači da UN malo postoje, a i ne postoje; kao i međunarodni zakoni, da malo postoji suverenitet država a i da ne postoji. Da je teritorijalni integritet kovanica za podsmeh i za lupanje po tintari.
Da, slažem se da je ta stabilnost dosta stabilna stvar. Pod uslovom, opet, da ti mozak leti po lobanji levo-desno i gore-dole a da ti je to normalno stanje ili da su ti moralni principi u formi sveže barenih talijanskih rezanaca. Dugački, mlohavi i drhtureći.
kao tebi kad kažeš da je ambasador nešto tražio... Jok bre, reče čovek jasno i glasno da cržava ne sprovodi cenzuru. Doduše - tog dana kad je Vučić bio kod mame Merkel, koja je zainteresovana samo i jedino za stabilnost.
Nema veze što su i nemački i drugi sponzorisani mediji uz sadejstvo međurnarodnih organizacija i fakotora dobrano zaljuljali tu stabilnost u Srbiji nekoliko dana pre toga.
Preslušaj.

Ali je prosto zanosno do bola da ti meni nešto o Vučiću pričaš...
Mislim - može to, nego je na nivou Aleksandra Martinovića.



dali76 dali76 20:04 14.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

Nista prirodnije nego diskvalificirati neistomisljenika kao nekog kome je osnovna teza velicati, pravdati NATO dok je sve ostalo blato i slama. Izmedju tebe Freehand i onih koji upravo koriste takvu logiku ili recept praveci spiskove NATO sluga , apologeta I placenika, sustinske razlike nema.
Da sam hteo da se pravdam/raspravljam sa takvim rezonovanjem , ja bih otisao na sajtove “vasih”, Dveri ili Obraza.


freehand freehand 20:18 14.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

Izmedju tebe Freehand i onih koji upravo koriste takvu logiku ili recept praveci spiskove NATO sluga , apologeta I placenika, sustinske razlike nema.

Znam, to su mi više puta rekli i ovi tvoji Bajčetici iz Otadžbinske uprave. A bogami i Džejmi Šej. Doduše - Džejmi posredno.

dali76 dali76 22:22 14.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

O cemu vise pricati Freehand? O cvecu i prolecu.
freehand freehand 22:33 14.06.2014

Re: ..javio se iz Berlina

dali76
O cemu vise pricati Freehand? O cvecu i prolecu.

Možemo o ovome, ovo je strava.

Uostalom Vucic nije jedini kome Brisel progleda kroz prste. Ko malo vise pamti , taj ce se setiti “pohvala”Tadicu za reforme u pravosudju. Razlog je opet, bila stabilnost, tj. Konstruktivna kosovska politika.

Ja sam mislio da bismo mogli i o nekom od sjajnih poteza Tomislava Nikolića na unutrašnjem i spoljnom planu, al vidim da se tebi to ne sviđa, pa da ne insistiram.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana