Ekologija| Ekonomija| Energetika| Politika| Region

NEŠTO NOVO, NEŠTO DRUGAČIJE

Nikola Jovanović RSS / 12.06.2014. u 19:35

Centar za međunarodnu saradnju i održivi razvoj (CIRSD) pokreće od 16. juna na svojoj internet stranici „VIP kolumnu o održivom razvoju jugoistočne Evrope“, rubriku o razvojnim šansama Srbije i regiona, koje se pružaju u okviru koncepta održivog razvoja.

 U većini zemalja u razvoju ili u tranziciji, često se misli da će brži privredni rast sam po sebi ostvarivati ključne razvojne ciljeve, što je naprosto netačno. Krenimo od osnovnog pojma.

Šta je održivi razvoj?

Termin održivi razvoj označava savremenu razvojnu paradigmu, koja podrazumeva podsticanje ekonomskog rasta, uz istovremeno vođenje računa o zaštiti životne sredine, očuvanju prirodnih resursa i unapređenju socijalne jednakosti. Otuda ovaj složeni pojam, koji predstavlja holističko shvatanje i pogled na dobrobit društva, nalaže konvergenciju tri komponente: ekonomske, ekološke i socijalne. Definicijom iz izveštaja Svetske komisije za životnu sredinu i razvoj iz 1987. godine pod nazivom „Naša zajednička budućnost“, najbolje je izražena suština pojma održivog razvoja: „razvoj kojim se podmiruju sadašnje potrebe, bez ugrožavanja šansi budućih generacija da sutra podmiruju svoje potrebe“.

Na konferenciji Ujedinjenih nacija o životnoj sredini i razvoju 1992. godine u Rio de Žaneiru, položeni su temelji ovog koncepta, a dvadeset godina kasnije, na samitu u istom gradu simbolično nazvanom „Rio+20“, održivi razvoj je stavljen u srce nove razvojne strategije Ujedinjenih nacija, koja treba da stupi na snagu 2015. godine i zameni tzv. „milenijumske razvojne ciljeve“. Tokom 67. zasedanja Generalne skupštine UN, kojim je predsedavala Srbija, pokrenuta je izrada ove strategije.

Pogrešno je održivi razvoj posmatrati isključivo kao pitanje očuvanja životne sredine i borbe protiv negativnih efekata klimatskih promena, budući da on predstavlja mnogo širi koncept i ne može se razdvojiti od tematike razvoja. Isto tako, održivi razvoj se ne može svesti samo na prosto pitanje  ekonomskog rasta, budući da nam kategorija bruto domaćeg proizvoda ne govori ništa o njegovoj raspodeli, kao ni o stvarnom kvalitetu života. U većini zemalja u razvoju, ili u tranziciji, često se nailazi na zabludu da će brži privredni rast sam po sebi, takoreći "automatski", ostvarivati ključne razvojne ciljeve, kao što su suzbijanje siromaštva, unapređivanje infrastrukture i javnih usluga, eliminisanje zagađenja životne sredine, ili smanjenje socijalne nejednakosti.

Neki od imperativa održivog razvoja su: postepeno napuštanje fosilnih goriva i prelazak na održive izvore energije; unapređenje energetske efikasnosti; podizanje kvaliteta javne uprave i stvaranje javnih dobara; stimulisanje socijalnog preduzetništva i tehnoloških inovacija; ulaganje u nauku i obrazovanje; donošenje mera kojima se ojačava društvena kohezija i socijalna jednakost i drugo.

 

Zašto je održivi razvoj bitan za Srbiju i Balkan?

Za sve države Balkana, od Slovenije do Turske, popularizovanje koncepta održivog razvoja i njegovo prihvatanje od strane međunarodnih organizacija, finansijskih institucija i privrednih subjekata, predstavlja priliku za tehnološki, ekonomski i upravljački napredak. Ove države se odlikuju, manje ili više, nedostatkom fosilnih izvora energije, ali i energetskom neefikasnošću, nedovoljno efektivnom državnom upravom, neravnomernim ekonomskim rastom i značajnim socijalnim razlikama. Napuštanje modela razvoja koji se odlikuje intenzivnim korišćenjem resursa, neracionalnom alokacijom resursa, slabom tehnološkom osnovom, kao i nedovoljnim valorizovanjem ljudskog kapitala, ne predstavlja dakle samo priliku, već i nužnost. Nova globalna razvojna paradigma, koja se usvaja na nivou Ujedinjenih nacija i koja će biti podržana od strane međunarodnih organizacija i finansijskih institucija, omogućava našoj zemlji i regionu da lakše naprave dugo priželjkivani razvojni iskorak.

Periodično ćemo objavljivati kolumne uvaženih stručnjaka, uglednih intelektualaca i članova akademske zajednice, koji će u okviru nove rubrike na našoj internet stranici (www.cirsd.org) imati priliku da predstave svoje ideje, ukrste mišljenja i doprinesu stvaranju novog razvojnog diskursa za ovaj deo sveta. 

 

Tekst originalno objavljen na linku:

 http://sr.cirsd.org/news-container/vip-blog-o-odr%C5%BEivom-razvoju-jugoisto%C4%8Dne-evrope.aspx

 



Komentari (62)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 20:20 12.06.2014

...

Na konferenciji Ujedinjenih nacija o životnoj sredini



Kompanije koje se bave eksploatacijom rudnika i površinskih kopova uglja, plaća će ekološku taksu (taksa na ugalj), direktno UN. Stanovništvu koje je direktno ugroženo, ništa?!



antioksidant antioksidant 20:42 12.06.2014

:-)

na vip blogu reklamirati novi i drugaciji vip blog.

stvarno lici na vuka
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:53 12.06.2014

Re: :-)

antioksidant
na vip blogu reklamirati novi i drugaciji vip blog.

stvarno lici na vuka


a ovo je kao neki VIP blog?

a što se tiče same reklame u pravu si -- kretenska je.
alselone alselone 22:18 12.06.2014

Nešto novo, nešto divlje

Bobo!
zovitemegrunf zovitemegrunf 06:40 13.06.2014

Re: Nešto novo, nešto divlje

larisa_bg larisa_bg 00:24 13.06.2014

optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

meni ovaj zvuči kao neki NGO bot
isprogramiran u fazonu "ko nije sustainable, da mu umre majka"

tadejus tadejus 07:26 13.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

larisa_bg
meni ovaj zvuči kao neki NGO botisprogramiran u fazonu "ko nije sustainable, da mu umre majka"


meni zvuči i gore
tačno u tekstu možeš da vidiš koji su dijelovi prekopirani iz već neke sumorne literature a kojih se autor sam dosjetio pa zablistao u svom neshvatanju teme o kojoj piše..
i tako dobismo biser..
"često se misli da će brži privredni rast sam po sebi ostvarivati ključne razvojne ciljeve, što je naprosto netačno"
kao da su razvojni ciljevi neka univerzalna datost..
tjah
no ne sumnjam da će se već namaći neka parica da se napiše još sumornih tekstova o održivosti i socijalnoj pravdi a i inače
blogovatelj blogovatelj 07:48 13.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

no ne sumnjam da će se već namaći neka parica da se napiše još sumornih tekstova o održivosti i socijalnoj pravdi a i inače


Ako ovoga neko plaća iz budžeta, Srbija je u grdnoj nevolji.
Ako je za ovo sam namakao pare od nekoga ko nije država Srbija, treba mu dići spomenik za života.

Pazi mu CV-a

U periodu 2011-2012 specijalni savetnik ministra spoljnih poslova, nakon toga savetnik Predsednika 67-og zasedanja Generalne skupštine Ujedinjenih nacija (2012-2013)


Jel to beše Vuk Jeremić bio ministar spolnih odnosa, pa precednik skupštine UN u pomenutim periodima?
Biće da ga kroz porez plaćate da ovo piše. Ako ga i ne plaćate, plaćali ste ga ranije, sasvim sigurno.
Prste spaja bolje od Vučića.
Atomski mrav Atomski mrav 08:08 13.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

Autor je na pisanje ovog bloga utrošio manje vremena nego Slina za pisanje doktorata... a još je i VIP bloger. Pa majku mu, nije ovo Megatrend blog već B92 blog!
tadejus tadejus 08:08 13.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

blogovatelj
Ako ovoga neko plaća iz budžeta, Srbija je u grdnoj nevolji.Ako je za ovo sam namakao pare od nekoga ko nije država Srbija, treba mu dići spomenik za života...


mislim da ne dobijaju pare iz budžeta
i nemam loše mišljenje o autoru..
ali kad počne svako da se razumije u ekonomiju i razvojne ciljeve tu momentalno dobijam stomačne smetnje..
blogovatelj blogovatelj 09:38 13.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

ali kad počne svako da se razumije u ekonomiju i razvojne ciljeve tu momentalno dobijam stomačne smetnje.


Ti si u tripu da se samo ti razumeš u ekonomiju.
Kad god naletim po medijima i internetima na nekog ko ishalucinira da je bogomdan da priča o ekonomiji, ja onda... Bolje da ne lajem.
Imaš ti neke reference da si biznis guru? Ne mislim na diplome, nego ono, firma, pa prodaja, pa si prodala čudo stvari, pa firma porasla na zavidan nivo. Kad mi to dostaviš, skidam kapu. Do tada, bolje malo smanji ton. Bezrazložno si drčna.
Nisi primetila da je tekst bloga brdo nabacanih floskula?
Kakav održivi razvoj? On otvorio firmicu i sad će ta firmica da održava razvoj?
vanja.t vanja.t 20:21 13.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

blogovatelj

Imaš ti neke reference da si biznis guru? Ne mislim na diplome, nego ono, firma, pa prodaja, pa si prodala čudo stvari, pa firma porasla na zavidan nivo. Kad mi to dostaviš, skidam kapu.Do tada, bolje malo smanji ton.

ovo što ti nju pitaš je zapravo preduzetništvo, sklonost ka riziku, komercijalizacija... što je potpuno različito od ekonomije kao nauke, a ona je uglavnom reagovala iz tog ugla, i to vrlo argumentovano, vidi se da ima izgrađen habitus, jedino što joj je stil malo kurčevit, ali meni je i to ok :)

blogovatelj blogovatelj 08:52 14.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

ovo što ti nju pitaš je zapravo preduzetništvo, sklonost ka riziku, komercijalizacija.


Nikako.
Sklonost ka preduzetništvu imaju preduzetnici. Ona može da radi u firmi kod preduzetnika i da prodaje i da se bavi ekonomijom.
Recimo... Nasluti, sazna, šta bilo, da će cene sardina otići u nebo. Zatim nagovori gazdu (direktora) i kupe milion konzervi sardina i to ih košta po $1 komad. Pa onda cena ode tri puta u vis, oni prodaju dva puta skuplje i u rekordnom roku zarade milion. Pa je onda gazda neviđeno zavoli, Pa to ponovi nekoliko puta sa recimo žiletima, gaćama, dodaj sama po želji...
I postane direktor prodaje.
Pa onda kursne razlike, kamate, krediti, investicije, stokovi, obveznice, qrcipalci, ovoono. Svuda se može zaraditi po nešto. Ako zna i ako je stručnjakinja kakvom se predstavlja.
I tako redom...
Ali ona nije to. Ona je pravi balkanski tip ekonomiste, koji bi da ide po seminarima i priča o održivom razvoju. Baš kao i autor bloga. Koji nam se nešto ućutao.
freehand freehand 11:42 14.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

blogovatelj
ovo što ti nju pitaš je zapravo preduzetništvo, sklonost ka riziku, komercijalizacija.


Nikako.
Sklonost ka preduzetništvu imaju preduzetnici. Ona može da radi u firmi kod preduzetnika i da prodaje i da se bavi ekonomijom.
Recimo... Nasluti, sazna, šta bilo, da će cene sardina otići u nebo. Zatim nagovori gazdu (direktora) i kupe milion konzervi sardina i to ih košta po $1 komad. Pa onda cena ode tri puta u vis, oni prodaju dva puta skuplje i u rekordnom roku zarade milion. Pa je onda gazda neviđeno zavoli, Pa to ponovi nekoliko puta sa recimo žiletima, gaćama, dodaj sama po želji...
I postane direktor prodaje.
Pa onda kursne razlike, kamate, krediti, investicije, stokovi, obveznice, qrcipalci, ovoono. Svuda se može zaraditi po nešto. Ako zna i ako je stručnjakinja kakvom se predstavlja.
I tako redom...
Ali ona nije to. Ona je pravi balkanski tip ekonomiste, koji bi da ide po seminarima i priča o održivom razvoju. Baš kao i autor bloga. Koji nam se nešto ućutao.

Da, da... Nasluti, sazna, šta bilo.
Jebo ekonomiju kao nauku, kad svaka seljanka na tezgi i domaćica u svojoj kujni i špajzu to zna bolje.
tadejus tadejus 16:29 14.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

blogovatelj


ovo što ti nju pitaš je zapravo preduzetništvo, sklonost ka riziku, komercijalizacija.


Nikako.
Sklonost ka preduzetništvu imaju preduzetnici. Ona može da radi u firmi kod preduzetnika i da prodaje i da se bavi ekonomijom.
Recimo... Nasluti, sazna, šta bilo, da će cene sardina otići u nebo. Zatim nagovori gazdu (direktora) i kupe milion konzervi sardina i to ih košta po $1 komad. Pa onda cena ode tri puta u vis, oni prodaju dva puta skuplje i u rekordnom roku zarade milion. Pa je onda gazda neviđeno zavoli, Pa to ponovi nekoliko puta sa recimo žiletima, gaćama, dodaj sama po želji...
I postane direktor prodaje.
Pa onda kursne razlike, kamate, krediti, investicije, stokovi, obveznice, qrcipalci, ovoono. Svuda se može zaraditi po nešto. Ako zna i ako je stručnjakinja kakvom se predstavlja.
I tako redom...
Ali ona nije to. Ona je pravi balkanski tip ekonomiste, koji bi da ide po seminarima i priča o održivom razvoju. Baš kao i autor bloga. Koji nam se nešto ućutao.


ti si kanda tu materiju načisto savlado.. možda bi mogao kod mega miche, kakvu profesuru da ti nabaci?
izgleda se tamo neka fina parica obrće..
a i šteta da se takav prirodan talenat proćerda..
blogovatelj blogovatelj 18:23 14.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

Da, da... Nasluti, sazna, šta bilo.
Jebo ekonomiju kao nauku, kad svaka seljanka na tezgi i domaćica u svojoj kujni i špajzu to zna bolje.


Informacija, fri, informacija. Do nje se dolazi naukom, ali i neformalnim kanalima. I niko te ne pita kako si došao do nje, šefovi samo gledaju svotu koja je legla na račun.
A kad neko ima pravu informaciju, tu su onda novci. Što misliš da u Americi prilikom skupljanja para za predsedničke kampanje bogatuni plaćaju po $50.000 da bi u četiri oka večerali sa Klintonom? Zato što ga vole, ili zato što ako dođe na vlast može da im šane nešto vrlo korisno i opipljivo.

PS.

Šta misliš da seljanka koja vidi da prva i jedina ima jagode na pijaci radi kada ih postavi na tezgu? Da li digne cenu jagoda u nebo, ili radi naučna istraživanja? Svako ko potcenjuje znanje seljaka o ekonomiji, po mom mišljenju nije normalan. Pa oni na najsurovijem mogućem tržištu zarađuju za život čitavog svog života.
blogovatelj blogovatelj 18:24 14.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

ti si kanda tu materiju načisto savlado.. možda bi mogao kod mega miche, kakvu profesuru da ti nabaci?
izgleda se tamo neka fina parica obrće..
a i šteta da se takav prirodan talenat proćerda..


Posle ovakvih referenci ne mogu a da se ne složim da si stručnjak svetske klase za ekonomiju.
freehand freehand 22:16 15.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

blogovatelj
Da, da... Nasluti, sazna, šta bilo.
Jebo ekonomiju kao nauku, kad svaka seljanka na tezgi i domaćica u svojoj kujni i špajzu to zna bolje.


Informacija, fri, informacija. Do nje se dolazi naukom, ali i neformalnim kanalima. I niko te ne pita kako si došao do nje, šefovi samo gledaju svotu koja je legla na račun.
A kad neko ima pravu informaciju, tu su onda novci. Što misliš da u Americi prilikom skupljanja para za predsedničke kampanje bogatuni plaćaju po $50.000 da bi u četiri oka večerali sa Klintonom? Zato što ga vole, ili zato što ako dođe na vlast može da im šane nešto vrlo korisno i opipljivo.

PS.

Šta misliš da seljanka koja vidi da prva i jedina ima jagode na pijaci radi kada ih postavi na tezgu? Da li digne cenu jagoda u nebo, ili radi naučna istraživanja? Svako ko potcenjuje znanje seljaka o ekonomiji, po mom mišljenju nije normalan. Pa oni na najsurovijem mogućem tržištu zarađuju za život čitavog svog života.

I ti svoju sujetu stvarno smatraš vrednim ovog bulšita koji si ovde ostavio?
blogovatelj blogovatelj 03:19 16.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

I ti svoju sujetu stvarno smatraš vrednim ovog bulšita koji si ovde ostavio?


Ti ovu rečenicu smatraš dostojnom ikakvog odgovora?
Imaš neki argument ili bi samo želeo da se međusobno vređamo?
Primetio sam da si uspeo u prethodnih par godina da se ispljuješ sa mnogima koji/koje imaju mozga na blogu. Zavidan uspeh. Mislim da do tolikog broja besmislenih i bezrazložnih sukoba jedino još Anđa uspela da stigne.
Pretpostavljam da imaš neku muku, a ako ti vređanje po blogovima predstavlja zadovoljstvo, samo nastavi. Nemam ništa protiv.
freehand freehand 07:59 16.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

koji/koje imaju mozga na blogu.

I koji nešto izmisle, saznaju, bilo šta i onda sa velikim autoritetom rasrpavljaju, na primer, o ekonomiji deleći lekcije? Odlično društvo a sa pravom si i sebe tu svrstao.
Ali za svaki slučaj pročitaj još jednom poslednja tri svoja komentara, uključujući ovaj u kome opet o meni raspravljaš.
Usput razmisli o tome koliko se ljudi iz čijih se udžbenika uči ekonomija oprobalo i dokazalo u biznisu, pa ako većina nije kao što nije - time ostalo ispod crte stručnosti koju si ti, tako autoritativno, povukao.
Uključujući najveća imena te nauke.

Pretpostavljam da imaš neku muku, a ako ti vređanje po blogovima predstavlja zadovoljstvo, samo nastavi. Nemam ništa protiv.

Iš.
blogovatelj blogovatelj 16:59 16.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

Iš.


Ovim bi moja tvrdnja bila dokazana.
Samo bih dodao da je interesantna činjenica da se pretvaraš u skota i da počinješ da vređaš samo kada je tema tragedija i sunovrat Demokratske stranke.
U ostalim slučajevima glumiš kuloću i deliš bone.
Stoprocentno provereno, na stotine komentara na blogovima to dokazuje.
Aj, živ bio.
freehand freehand 17:28 16.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

blogovatelj
Iš.


Ovim bi moja tvrdnja bila dokazana.
Samo bih dodao da je interesantna činjenica da se pretvaraš u skota i da počinješ da vređaš samo kada je tema tragedija i sunovrat Demokratske stranke.
U ostalim slučajevima glumiš kuloću i deliš bone.
Stoprocentno provereno, na stotine komentara na blogovima to dokazuje.
Aj, živ bio.

Da prekršim sopstveno pravilo pa da ti odgovorim i na ovo: i na prvi nesuvisli komentar koji si uputio Tadejus počeo sam da odgovorim opširno, shvatio besmisao ukazivanja na očigledne stupidarije napisane isključivo u svrhu sticanja nekakvih poena - što je ovde postala omiljena disciplina vas nekolicine - i skratio na dve rečenice, misleći da ćeš to shvatiti.
Pa si se ponovo nalupetao jer ti sujeta nije dala mira. ali je ovog puta poentiranje na kraju bila klasično hijenisanje na ličnoj osnovi.
Pa sam ti na lupanje odgovorio malo opširnije, a na hijenisanje tačno kako dolikuje.
A sad si opet kristijanijom izbegao sopstvenu kaku o tome kako je ekonomista samo onaj koji nešto nasluti, sazna nešto ili bilo šta, pa se dokaže na tržištu - pojačao sranjem i lažju o DS.
Dobro, Mr Lumen, ko je ovde i gde pomenuo stranku?
I ko je koga i gde vređao? Rekao bih ti da još jednom, ponovo, pročitaš svoje komentare, no siguran sam da to ne vredi. A "Iš!" - pa to je najblaže što čovek može da kaže letećim štakorima koji zaseravaju šta stignu i gde stivnu.
Postoji tačno određen profil vonabi intelektualaca koji se ovakvim marodetskim huncutarijama služe ne bi li se načinili nekakvim strava likovima.
I valjda je baš super kad se tapšete i bacate petice međusobno. Problem je što neki među vama imaju i poneku iskru inteligencije. E to hoće da jebe malo, posle, kad si nasamo.
E sad - iš.
blogovatelj blogovatelj 19:39 16.06.2014

Re: optimisto, pa zar sad u vreme fudbala?

A "Iš!" - pa to je najblaže što čovek može da kaže letećim štakorima koji zaseravaju šta stignu i gde stivnu.
Postoji tačno određen profil vonabi intelektualaca koji se ovakvim marodetskim huncutarijama služe ne bi li se načinili nekakvim strava likovima.
I valjda je baš super kad se tapšete i bacate petice međusobno. Problem je što neki među vama imaju i poneku iskru inteligencije. E to hoće da jebe malo, posle, kad si nasamo.
E sad - iš.


Preporuka.
blue rider blue rider 08:13 13.06.2014

Odrzivi rast

Postujem u krevetu.
larisa_bg larisa_bg 08:30 13.06.2014

Re: Odrzivi rast

blue rider
Odrzivi rast
Postujem u krevetu.


Atomski mrav
Pa majku mu, nije ovo Megatrend blog već B92 blog!





krenulo vas dobro odjutros!
predatortz predatortz 08:35 13.06.2014

Re: Odrzivi rast

larisa_bg
blue rider
Odrzivi rast
Postujem u krevetu.


Atomski mrav
Pa majku mu, nije ovo Megatrend blog već B92 blog!





krenulo vas dobro odjutros!


Ma to sve bezobrazno i zavidno! Savetnik Predsednika Sveta nam lepo objašnjava, oni se izmotavaju...
alselone alselone 08:13 13.06.2014

Енергетика

Зашто је овај блог у категорији "Енергетика"?
milisav68 milisav68 08:34 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
Зашто је овај блог у категорији "Енергетика"?

Pa bloguje se energično.
blue rider blue rider 08:37 13.06.2014

Re: Енергетика

Pa taj falusni, ovaj fosilni deo price valjda...
alselone alselone 08:39 13.06.2014

Re: Енергетика

Pa bloguje se energično.


Sad cu ja da ispizdim kao kao tadejus ako mi neko takne u energetiku.


Sta????? kakve veze ovo ima sa energetikom
danas stvarno svako pise o energetici.

to sto si jednom prosao pored seminara o zelenim generatorima ne pravi te strucnjakom koji moze da pise na tu temu. pa zaboga valjda se zna da renewable generatori nisu odrzivi jer smanjuju inerciju sistema i kvare frequency response.


zaboga, pa jos je Wood napisao knjigu o tome 1984. a ovi nasi danas otkrivaju
toplu vodu
a i rupu na saksiji.


predatortz predatortz 08:41 13.06.2014

Re: Енергетика



Sad cu ja da ispizdim kao kao tadejus ako mi neko takne u energetiku.


Što? I tebe jebu hormoni?
larisa_bg larisa_bg 08:42 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
Зашто је овај блог у категорији "Енергетика"?


pa možda zato što ne postoji kategorija "Ja pjevam da mi prođe vrijeme"?
milisav68 milisav68 08:43 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone

Nisi dao link na neku stranu knjigu - kao obavezno štivo.
Atomski mrav Atomski mrav 08:44 13.06.2014

Re: Енергетика

Nisi dao link na neku stranu knjigu - kao obavezno štivo.

Polako, to je samo radna verzija komentara...
larisa_bg larisa_bg 08:44 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
Pa bloguje se energično.


Sad cu ja da ispizdim ...



diši duboko i smiri se
petak trinaesti pun mesec
milisav68 milisav68 08:50 13.06.2014

Re: Енергетика

larisa_bg
alselone
Зашто је овај блог у категорији "Енергетика"?


pa možda zato što ne postoji kategorija "Ja pjevam da mi prođe vrijeme"?

Da, ali zašto baš energetika, da nije to znak da je EPS - otišo.
larisa_bg larisa_bg 08:53 13.06.2014

Re: Енергетика

milisav68
larisa_bg
alselone
Зашто је овај блог у категорији "Енергетика"?


pa možda zato što ne postoji kategorija "Ja pjevam da mi prođe vrijeme"?

Da, ali zašto baš energetika, da nije to znak da je EPS - otišo.


ne znam to, al' da je blog u nekoj tajnog vezi sa HAARP-om, to sto posto
alselone alselone 08:53 13.06.2014

Re: Енергетика

Nisi dao link na neku stranu knjigu - kao obavezno štivo.



pa jos je Wood napisao knjigu o tome 1984.


guglajte momci,

pa ne mislite valjda da cu i to raditi umesto vas????????
predatortz predatortz 08:55 13.06.2014

Re: Енергетика


guglajte momci,

pa ne mislite valjda da cu i to raditi umesto vas????????


Jebu ga hormoni!
larisa_bg larisa_bg 08:57 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
Nisi dao link na neku stranu knjigu - kao obavezno štivo.



pa jos je Wood napisao knjigu o tome 1984.


guglajte momci,

pa ne mislite valjda da cu i to raditi umesto vas????????


Alselone stvarno nešto ljut odjutros!

hajkula1 hajkula1 09:00 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
Pa bloguje se energično.


Sad cu ja da ispizdim kao kao tadejus ako mi neko takne u energetiku.


Sta????? kakve veze ovo ima sa energetikom
danas stvarno svako pise o energetici.

to sto si jednom prosao pored seminara o zelenim generatorima ne pravi te strucnjakom koji moze da pise na tu temu. pa zaboga valjda se zna da renewable generatori nisu odrzivi jer smanjuju inerciju sistema i kvare frequency response.


zaboga, pa jos je Wood napisao knjigu o tome 1984. a ovi nasi danas otkrivaju
toplu vodu
a i rupu na saksiji.





Možda je čovek upućeniji?

Kopovi su poplavljeni. Ne vidim da se mnogo trudi da se jezero veće od Vlasinskog ispumpa. Sklapaju se ruke.
Već je bilo nagoveštaja o prodaji EPS i drugih resursa.
Zamisli da prodaju kopove, podele otkaze, (da li će dobiti stimulaciju od države kao novi investitori?) i na kraju balade, taksu za životnu sredinu, takozvana taksa na ugalj, uplaćuju direktno UN. Kakvu korist bi imali ljudi u tom okruženju, kakvu korist Srbija?

milisav68 milisav68 09:00 13.06.2014

Re: Енергетика

predatortz
Jebu ga hormoni!

Ja mislim da je hrana.
predatortz predatortz 09:02 13.06.2014

Re: Енергетика

milisav68
predatortz
Jebu ga hormoni!

Ja mislim da je hrana.


Da nije nedostatak... ?
Sna?
milisav68 milisav68 09:07 13.06.2014

Re: Енергетика

predatortz
milisav68
predatortz
Jebu ga hormoni!

Ja mislim da je hrana.


Da nije nedostatak... ?
Sna?

Pa to povlači jedno - drugo.

Kad ne jedeš lepo, onda ne možeš ni da spavaš.
zovitemegrunf zovitemegrunf 09:19 13.06.2014

Re: Енергетика

larisa_bg

...kategorija "Ja pjevam da mi prođe vrijeme"?


bitan je nastavak: "...i da zaradim nešto"

alselone alselone 09:22 13.06.2014

Re: Енергетика

Alselone stvarno nešto ljut odjutros!


Zezam se ljudi, sta vam je, to kopiram malo nasu drugaricu.

casual friday. Idemoooo!
petak trinaesti pun mesec

predatortz predatortz 09:26 13.06.2014

Re: Енергетика


Zezam se ljudi, sta vam je, to kopiram malo nasu drugaricu.


Skontali, pa je i mi zezamo šatro zezajući tebe... Direktno ne smemo. Bar ja ne smem.
alselone alselone 09:30 13.06.2014

Re: Енергетика

Bar ja ne smem.


Pobedio u ratu, izgubio u miru.
predatortz predatortz 09:33 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
Bar ja ne smem.


Pobedio u ratu, izgubio u miru.


Srpska priča...
larisa_bg larisa_bg 10:28 13.06.2014

Re: Енергетика

predatortz

Zezam se ljudi, sta vam je, to kopiram malo nasu drugaricu.


Skontali, pa je i mi zezamo šatro zezajući tebe... Direktno ne smemo. Bar ja ne smem.


a ja je zezam do te mere da uopšte i ne kapiram na koju drugaricu našu misliš

alselone alselone 10:51 13.06.2014

Re: Енергетика

a ja je zezam do te mere da uopšte i ne kapiram


Blago onom ko rano poludi, njemu zivot prodje u veselju.
libkonz libkonz 12:18 13.06.2014

Re: Енергетика

Alselone stvarno nešto ljut odjutros!

e, kad bi Filip izbacio novi blog danas, pa da sve bude OK.
Kad će taj konkurs za direktora RTS-a!?
alselone alselone 14:38 13.06.2014

Re: Енергетика

e, kad bi Filip izbacio novi blog danas, pa da sve bude OK.


Danas je pravi dan za to. Petak 13.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:10 13.06.2014

Re: Енергетика

pa jos je Wood napisao knjigu o tome 1984. a ovi nasi danas otkrivaju
toplu vodu
a i rupu na saksiji.


To nije onaj Wood sa Megatrenda?
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:12 13.06.2014

Re: Енергетика

alselone
e, kad bi Filip izbacio novi blog danas, pa da sve bude OK.


Danas je pravi dan za to. Petak 13.


U, hvala ti Alse, spasao mi život! A i baš sam celo jutro pokušavao da smislim neki dobar razlog da ne moram da idem na posao. Petak, 13, crveno slovo u svakom kalendaru, na taj dan se ne treba prihvatati lemilice, visokih napona i jakih struja. Mislim da ću u kafe, da bistrim literaturu i gledam cice.

alselone alselone 07:42 14.06.2014

Re: Енергетика

To nije onaj Wood sa Megatrenda?


pa ja ne znam sta je sa ovim ljdima
danas svima moras sve servirano. zar ti mislis da ja kao otac jednog
sina treba da provodim vreme guglajuci. evo, samo za tebe posto
te valjda na tom koloradoskom fakultetu nisu
naucili da koristis gugl a bogami
ni amazon ja cu za tebe uzeti pa izguglati. evo pogledaj o kojoj se knjizi radi

predatortz predatortz 09:54 13.06.2014

Održivi razvoj

uros_vozdovac uros_vozdovac 10:55 13.06.2014

da zapevamo i za pojas

zadenemo

Sve Sto Raste Htelo bi da raste - Dragan Lakovic i Kolibri | LyricsTranslate.com

Sve Sto Raste Htelo bi da raste

Sve sto raste
htelo bi da raste
- Neka raste
i treba da raste!

Sve sto cveta
htelo bi da cveta...
- Neka cveta
i treba da cveta!

Neka gleda
sve sto ima oko,
svako krilo
nek leti visoko!
Leteti, leteti, lepo je leteti!
Živeti, živeti, lepo je živeti!

Sve sto leti
htelo bi da leti...
- Neka leti,
i treba da leti!
Sve sto peva
htelo bi da peva...
- Neka peva,
i treba da peva

Neka skace
sve sto ima nogu,
neka trci
svi koji to mogu!
Skakati, skakati, lepo je skakati!
Živeti, živeti, lepo je živeti!

Sve sto trci
htelo bi da trci...
- Neka trci,
i treba da trci!
Sve sto kljuca
htelo bi da kljuca...
- Neka kljuca,
i treba da kljuca!

Neka peva
sve sto ima glas,
niko lepse,
vedrije od nas.
Pevati, pevati, lepo je pevati!
Živeti, živeti, lepo je živeti!

ma nek` nam je održivo
alselone alselone 10:57 13.06.2014

Tra la la

gedza.73 gedza.73 20:32 13.06.2014

Re: Tra la la

Koji ste vi dušmani.

Čovek 'prostr'o snove' a vi tako.

Ja baš volim ovakve stvari u stilu 'kako smuvati devojku', 'kako postati bogat i zaraditi milion dolara za nedelju dana', 'put kojim se ređe ide', 'postanite megagiga menađer'...

I sa nestrpljenem očekujem nastavak.

hajkula1 hajkula1 00:46 14.06.2014

možda je mislio i o ovome




Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana