Budućnost| IT| Tehnologija| Život

Bog je živ – neka se duboka ontologija i ...

Milan Novković RSS / 26.06.2014. u 00:52

... egzistencijalna analiza pomere polako u stranu i ustupe mesto ... ?! Kome, čemu - nije baš najjasnije!

Bol i užitak na dva kraja dva konopca, čije druge krajevi drži svako od nas, i ne sme da ispusti ni jedan u strahu od bolno-nepoznatog odletanja izvan naše komfor-zone, iza divljeg fronta, su počeli toliko da se vrte oko nas, spinuju, da samo što nismo ušli u našu novu Guliver-fazu sa paučinom sve neizvesnije mekoće.

AI560.jpg 

Uvezivanje naučno-tehnološke realnosti oko nas je toliko ubrzalo da je preskočilo i najoptimističnije maratonce. Mašti pojedinca je počelo da ponestaje vazuha i mreža umreženosti ljudi, znanja i tehnologija samo što nije pala na njega i onda se stegla spretnom rukom fenomenološkog, inteligentnog, organizacionog čuda koje je iz te čudne supe izronilo i odavno prestalo da bude analitičko u prirodi, dekonstruktabilno, da bi mi imali bilo kakve šanse da ga razumemo.

Vesti iz sveta, dal prave ili izmišljenje, više nije toliko ni bitno pošto su vremenski fragmenti dobili delove novih sloboda i te tamo strele i strelice više nisu neobuzdano unidirekcionalne (dobro, nisu nikad ni bile ali sada je i budućnost sve češće počela da se vraća u sadašnjost):

    • 3D štampanje maršira. Sad dal Kinezi, čiji dalekoistočni kanoni nit robuju zapadnim kanonima nit nadrikanonima, već štampaju bubrege od baznih ćelija koji se onda „ugrađuju" u žive ljude, ali zbog faznog džitera u kontroli kvaliteta ne traju baš nešto predugo, recimo šest meseci, ili devet, ili ih ne ugrađuju još nije toliko ni bitno, samo što ih nisu počeli ugrađivati razni, a na putu od šest meseci do šest godina, pa 36, nauku i tehniku nikad ništa nije uspelo ozbiljno da uspori.

    • Jedna žena se igrala sa ekstracelularnom matricom češkajući glavu kako to da neka bazna ćelija postane mišićna ćelija u gluteusu maksimusu, a neka druga postane masna ćelija. I dok je kulirala uz ideju da možda sile u matrici (što mu dođe kao da rastežemo sunđer ovako ili onako) imaju neke veze strefi je bakterija otporna na antibiotike negde oko kolena i počne da se množi i da joj izjeda tkivo s idejom da joj ugrozi život. Kuliranju kraj i počne ona da zavija koleno i butinu slojevima gaze napravljene od bio-rastvorljivog materijala, na svakom sloju po nešto, srebro uz ranu pošto srebrni joni posebno efektivno ubijaju bakterije (kao iz priče o raznim vešticama, vukodlacima i ostalim drakulama), pa klasični antibiotici, pa bazne ćelije, pa zatezanja raznih slojeva gaze na razne načine, sve znanja iz njenog istraživanja i - izleči se potpuno, potpuno restaurira pojedeno i upropašćeno tkivo bez ožiljaka. Posle su došli na red razni ratni veterani i slični, priča za nepoverovati.
• Ekipica, bukvalno, mladih studenata pri faksu, pod minimalnim managementom profesora, sintetizovala hromozom kvasca. Usput se igrala, oduzimala, dodavala, sve radi. Fenomen je što je to uradila u većem obimu a sa delićem novca koji je tek nedavno bio potreban najprofesionalnijim profesionalcima. Ovo „ekipica" i „oduzimala-dodavala" je posebno interesantno pošto postaje očigledno da ako sutra nekome budu potrebna krilca na leđima cena i neće biti nešto posebno nedostižna.

    • Roboti, seljački-AI - to galopira polako. Google kupuje firme iz robotike i AI, pravi autonomna kola (voze bez vozača), UK već menja zakone da bi mi, ljudi, mogli na miru da blogujemo dok nas se vozi na posao.

    • O palanačkom AI-ju ne znam mnogo ali gradski skoro ko seljački - ovih dana, bukvalno, položen Tjuringov test. Skeptici neće da priznaju pošto je kompjuter glumio trinaestogodišnjeg dečaka iz Ukrajine i ubedio samo trećinu žirija da nije kompjuter nego da je pravi dečak, samo to mu dođe, tj delimično polaganje, ko delimična trudnoća ili delimična pamet psa kojeg ja rutinski deljem u šahu sa 7:2 svaki put kad sednemo za sto. Al za sumnjičavu ekipu u godinama imam i mišljenje konzervativnog IBM-a koji kaže „daj nam još 10-15 godina".

    • NASA radi eksperimente sa warp-driveom. Jeste, za ljude koje je život tako šibao da ne znaju šta su Zvezdane Staze i warp drive to je ona mašinica što svetlosnu godinu ume da odvozi za, recimo, dan ili dva dana, ili možda sat. Ne, naravno, ne može da ide brže od svestlosti, ali može da sabije prostor ispred sebe, odveze ga tako skraćenog pa ga iza sebe pusti da se protegne punom dužinom i sve opet normalno a daljina savladana. To će biti raj jednog dana - živiš u Prigrevici a pre mraka skokneš u južni pacific da se malo brčneš i roniš sa delfinima. Ili skokneš do Andomede.

    • Bio-mehanički, bio-friendly iplanti počeli da premošćavaju corpus callosum (srpski?) i bližu moždanu okolinu. Aj to, al bez žica i uz pomoć samo nešto infrared komunikacije spolja (što vam dođe kao fen kada se suši kosa) može sa tim novim ansamblom između ušiju da se komunicira i da mu se downloaduju nova znanja - više pamćenja za sada, sećanja, ne još tipa kung-fu kao u Matrixu, al ne ni trivijalna, recimo miševi „preko noći" nauče, bez rada, kako da prođu kroz lavirint umesto da vežbaju nedeljama.

I eto fenomenologije! Mislim, nema te duboke ontologije i ontološke dinamike koja će da objasni šta to znači biti isti kao juče, i baš sve je isto, blejiš po kafani kao pre, provaljuješ fazone i pamet, jednako ti se smejulje kao juče, skaču u oči i čupaju kose po virtuelnom svetu, i slučajno sedneš za sto i beli papir i odjednom si Tolstoj, i to na Srpskom, al ništa ti čudno niti novo tu nije, baš i istinski si Tolstoj, tj uvek si bio (il Virginija, samo podalje od oblutaka).

I kad je već tako sedneš predveče za najbližu MS Office ili Adobi aplikaciju, učitaš se, malo se igraš, odeš na spavanje i sutra se opet probudiš :)

Ili učitaš nekog drugog, bez dozvole, a od boje za kosu imaš samo zelenu :)

Atačmenti



Komentari (107)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 01:31 26.06.2014

Juče čitam

ustvari, slušam, intervju žene (znači, žive) kojoj su u isto vreme radili operaciju na otvorenom srcu dok se poradjala. Kardiohirug koji joj je uspešno zakrpio pocepanu aortu i rekonstruisao delove srca oštećene pritom je skromno priznao da je to bila jedna od najkomplikovanija operacija koju je do sada imao da izvede. A beba je takodje na svet došla sasvim uredo i u ispravnom stanju.

LINK
princi princi 07:33 26.06.2014

Re: Juče čitam

A pazi ovo. Roboti rudari.
Milan Novković Milan Novković 08:02 26.06.2014

Re: Juče čitam

princi
A pazi ovo. Roboti rudari.

Da, ovo je decenija robotike.

Vidi jednog mračnog (koji nije mračan kako mu je nealgoritamski deo koda sve značajniji):

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=wE3fmFTtP9g[/youtube]
Spiridon Spiridon 08:10 26.06.2014

Re: Juče čitam

Vidi jednog mračnog (koji nije mračan kako mu je nealgoritamski deo koda sve značajniji):



kao neka velika zunzara =]
alselone alselone 08:14 26.06.2014

Re: Juče čitam

A pazi ovo


Passing the Turing test.
(naslov je slightly misleading)
Milan Novković Milan Novković 08:17 26.06.2014

Re: Juče čitam

Spiridon
Vidi jednog mračnog (koji nije mračan kako mu je nealgoritamski deo koda sve značajniji):



kao velika zunzara

Još je samo zamisli sa mitraljezom, ili injekcijom (ovo je DARPA finansirala
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:20 26.06.2014

Re: Juče čitam

Оно у Аустралији, рекао бих, нису роботи? Већ даљински управљани камиони, возови... Урађаји без аутономије.

Чекамо ОВО: ГУГЛ КОЛА БЕЗ ВОЗАЧА. Мислим да су већ почели да мењају законе у Америци како би омогућила да кола без возача изађу на улице.
alselone alselone 08:25 26.06.2014

Re: Juče čitam

Мислим да су већ почели да мењају законе у Америци како би омогућила да кола без возача изађу на улице.


Ih, pa to je u Pancevu odavno praksa. Neka dodju da se posavetuju.
Milan Novković Milan Novković 08:27 26.06.2014

Re: Juče čitam

alselone
A pazi ovo


Passing the Turing test.
(naslov je slightly misleading)

Meni je pomalo smešno kako su se svi zalepili za tu našu "horizontalnu" pamet, pamet šireg spektra.

A Watson i neki specijalizovani programi uče isto kao deca, samo šačicu redova veličine brže, pa je tako dubina relativno proizvoljna.

E sad, neće baš biti nešto kreativni u string teoriji neko vreme ali nismo ni mi.

A, u stvari, pattern recognition je ono što donosi naglu i naglašenu autonomnost i širinu, i tu se galopira.

Sam sam sebi neverovatan - ja još ne želim da verujem da će kola postati uskoro autonomna. Meni to dođe ko neki krah civilizacije
alselone alselone 08:30 26.06.2014

Re: Juče čitam

Sam sam sebi neverovatan - ja još ne želim da verujem da će kola postati uskoro autonomna. Meni to dođe ko neki krah civilizacije


Dok prvi put nisam morao da vozim 2 sata u cugu gradske voznje sa automatskim menjacem, mrzeo sam ga. Ono tipicno maco, sta kurac automatski menjac, nema tu dok mu ja ne osetim obrtaje. Ko konjem da upravljam. Onda sam uvideo blagodeti.

Tako ce biti i sa ovim.
Spiridon Spiridon 08:32 26.06.2014

Re: Juče čitam

Još je samo zamisli sa mitraljezom, ili injekcijom (ovo je DARPA finansirala



neverovatna je ta simptomaticnost gde covek (generalno govoreci) u svakom novom naucnom otkricu trazi potencijal za neko efektno i zajebano oruzje.

Zasto bre?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:35 26.06.2014

Re: Juče čitam

Milan Novković
Meni to dođe ko neki krah civilizacije

Јесте!
Кола којима не треба возач то је као жена којој не треба мушкарац!
Крај света каквог познајемо...
alselone alselone 08:47 26.06.2014

Re: Juče čitam

Predrag Brajovic
Milan Novković
Meni to dođe ko neki krah civilizacije

Јесте!
Кола којима не треба возач то је као жена којој не треба мушкарац!
Крај света каквог познајемо...


Ajde momci, sta ste se udinosaurusili? Zar vam ne bi bilo zanimljivo da gledate auto kako se sam vozi (da ne pravim dalje analogije)? Mis'im, komande verovatno mozes da preuzmes u svakom momentu.
Milan Novković Milan Novković 09:00 26.06.2014

Re: Juče čitam

Ajde momci, sta ste se udinosaurusili? Zar vam ne bi bilo zanimljivo da gledate auto kako se sam vozi (da ne pravim dalje analogije)? Mis'im, komande verovatno mozes da preuzmes u svakom momentu.

Ja s jedne strane jedva čekam, a s druge zamisli budućnost gde si "terminalno" najgluplji u drušvu - sve mašine oko tebe dramatično pametnije i odoše ubrzano, a sve cool, imaju i empatiju, i interesantne su, tj nije ono da su dosadne pa da te ne interesuju.

I odjednom mi ko domaći ljubimci. Jes da kucama i macama nije loše kada ih vlasnici vole al, iskreno, koji moj čupaš kosu debagirajući code ako ćeš biti beznačajan
princi princi 09:02 26.06.2014

Re: Juče čitam

Tako ce biti i sa ovim.

Da, da, meni se to čini game changer. Potpuno drugi division of labour. A kad pomisliš da su samo pre 5 godina neki relativno kredibilni ljudi (Pinker, na primer, zato sam napisao relativno) pisali o Moravecovom paradoksu tvrdili kako su mašine idealne za teške probleme a nikad neće moći da savladavaju lake. Ali, mic po mic, DARPAin konkurs (koji je sam za sebe genijalna ideja), Mooreov zakon, smart senzori i ... voila, eto nam driverless kola (Kalifornija već menja zakone da omogući njihovu vožnju od 2020.). Solid state physics je čudo. Drugi vrlo zanimljiv fenomen je da se težište razvoja modernih tehnologija potpuno izmestilo od akademije ka hi tech firmama. Danas se glavni razvoj ne odvija više na Caltechu, Stanfordu, Berkliju, nego po Googleu, Appleu, Microsoftu, Amazonu, Facebooku.
alselone alselone 09:06 26.06.2014

Re: Juče čitam

zamisli budućnost

Sve je vec receno u mom omiljenom crtacu:

princi princi 09:12 26.06.2014

Re: Juče čitam

Sve je vec receno u mom omiljenom crtacu:

Da, :(. Možda su zato evolucioni antropolozi takvi pesimisti i homo sapiensu daju u vrh glave još 10ak hiljada godina. Jbg, promene su jednostavno prebrze a problem sa evolucijom je što ona neprestano traje.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:25 26.06.2014

Re: Juče čitam

Predrag Brajovic
Чекамо ОВО: ГУГЛ КОЛА БЕЗ ВОЗАЧА. Мислим да су већ почели да мењају законе у Америци како би омогућила да кола без возача изађу на улице.


Mercedes + HERE, kad tamo: Naš čovek - (scroll down).
alselone alselone 10:32 26.06.2014

Re: Juče čitam

Mercedes


Auto izgleda prelepo, al' sto gadno stoji ona not aus pecurka u takvom okruzenju... strasno.
8c_competizione 8c_competizione 11:10 26.06.2014

Re: Juče čitam

Mercedes + HERE, kad tamo: Naš čovek - (scroll down).


jedino sto cu licno zameriti naucnicima i kolegama inzinjerima jeste ako uvedu automobile koji voze SAMO autonomno, bez vaseg prava da preuzmete kontrolu

kao ostrascenom petrolheadu to ce mi zaista biti kraj civilizacije i osecacu se silovano!
princi princi 11:16 26.06.2014

Re: Juče čitam

osecacu se silovano

Spremi guzu.
docsumann docsumann 11:31 26.06.2014

Re: Juče čitam

Možda su zato evolucioni antropolozi takvi pesimisti i homo sapiensu daju u vrh glave još 10ak hiljada godina.


10k godina?! u ovom obliku, to je suviše

evolucija više i ne postoji u "tradicionalnom" biološkom smislu. ono što nastupa je progresivna transhumanistička (r)evolucija ljudske vrste. promjenjeni MI brže ćemo mjenjati sami sebe, koji će, opet, to činiti još brže...
po meni je i 1k previše.
alselone alselone 11:32 26.06.2014

Re: Juče čitam

Mislim da ste preveliki pesimisti (cak i za 10k). Ja ocekujem "panspermiju", naseljavanje drugih planeta za 10k.
princi princi 11:45 26.06.2014

Re: Juče čitam

Mislim da ste preveliki pesimisti (cak i za 10k).

Ne, nisam ja, nego neuporedivo pametniji baja, Juval Harari. U pravu je dok, Juval homo sapiensu daje još 1K godina i to max. Budući da se homo sapiens pojavio pre nekih 130K do 150K to mu dođe, otprilike, to, već živimo neku grešku u nekom evolucionom smislu. Inače, Homo erectus je trajao bezmalo 2M godina, ubedljivo najdugovečnija ljudska vrsta.

Inače, naseljavanje samo po sebi nije dovoljno, reprodukcija je ključ opstanka.
alselone alselone 12:07 26.06.2014

Re: Juče čitam

S' obzirom kako se nauka eksponencijalno ubrzava ja vidim svet iz Hyperiona - mrezu svetova, nacin veoma brzog putovanja i globalnu AI koja svime upravlja.

docsumann docsumann 14:44 26.06.2014

Re: Juče čitam

S' obzirom kako se nauka eksponencijalno ubrzava ja vidim svet iz Hyperiona - mrezu svetova, nacin veoma brzog putovanja i globalnu AI koja svime upravlja.


a možeš li da vidiš još dalje?
princi princi 15:00 26.06.2014

Re: Juče čitam

alselone
S' obzirom kako se nauka eksponencijalno ubrzava ja vidim svet iz Hyperiona - mrezu svetova, nacin veoma brzog putovanja i globalnu AI koja svime upravlja.


Ako se stvarno eksponencijalno ubrzava onda da se pozdravimo jer nije previše vremena ostalo, :).

Ne, te vremenske skale su mnogo drugačije. Ono što danas nazivamo naukom do pre 500 godina praktično nije ni postojalo, a na promene koje je izazvalo i koje, slažem se, sve ubrzanije izaziva naš (mislim na homo sapiensa) genetski sastav jedva da je počeo da odgovara.
docsumann docsumann 15:11 26.06.2014

Re: Juče čitam

a na promene koje je izazvalo i koje, slažem se, sve ubrzanije izaziva naš (mislim na homo sapiensa) genetski sastav jedva da je počeo da odgovara


kao da on uošte i nije u igri, misim nema spontanog preuređivanja ljudskog genoma pod uticajem spoljnih sila.
genom se mjenja direktnom, namjenskom, intervencijom ...hoću reći uskoro će se mjenjati
blogovatelj blogovatelj 17:05 26.06.2014

Re: Juče čitam

Мислим да су већ почели да мењају законе у Америци како би омогућила да кола без возача изађу на улице.


U Kaliforniji je promenjen zakon i od septembra će moći da se kupi auto bez volana. Ukucaš u GPS gde hoćeš da ideš i mašina te vozi. Auto čak ni volan nema.
blogovatelj blogovatelj 17:09 26.06.2014

Re: Juče čitam

Onda sam uvideo blagodeti.


Znam tipa kompjuteraša koji kad je video Uindous po prvi put u životu, pomislio je - jeste lepo, ali mi nije potrebno, ja DOS razbijam.
blogovatelj blogovatelj 17:13 26.06.2014

Re: Juče čitam

Mis'im, komande verovatno mozes da preuzmes u svakom momentu.


Jok. Ništa bajo. Nema komande. Mašina sve sama radi. Tvoje je da uzmeš tablet, uloguješ se na blog i svađaš se po želji.

Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:17 26.06.2014

Re: Juče čitam

"Customers cannot tell you what they need" - Steve Jobs.

Većina će reći: dajte mi nešto brže, bolje, jeftinije... jer većina razmišlja u poznatim terminima i tehnologijama.

Za revolucionarne pomake su potrebni vizionari koji osmisle i stvore nešto sasvim novo, pa onda daju ljudima da to probaju i koriste.

Zato nam veliki inovatori deluju pomalo kao čudaci. A sa njihovim dostignućima se relativno lako i brzo saživimo i onda ne možemo život da zamislimo bez toga.

8c_competizione 8c_competizione 19:14 26.06.2014

Re: Juče čitam

Spremi guzu.


ima da je podmazem kolomazom!
8c_competizione 8c_competizione 19:17 26.06.2014

Re: Juče čitam

U Kaliforniji je promenjen zakon i od septembra će moći da se kupi auto bez volana. Ukucaš u GPS gde hoćeš da ideš i mašina te vozi. Auto čak ni volan nema.


nema nista dok ne zapeva hor Modenskih decaka!

8c_competizione 8c_competizione 19:18 26.06.2014

Re: Juče čitam

Jok. Ništa bajo. Nema komande. Mašina sve sama radi. Tvoje je da uzmeš tablet, uloguješ se na blog i svađaš se po želji.


joj, ovo izgleda slicno ko voznja u Golfu, samo ne moras da drzis ruke na volanu
alselone alselone 07:10 27.06.2014

Re: Juče čitam

a možeš li da vidiš još dalje?


'Oooooooooom. Vidim onaj "tvoj" transhumanizam" na kraju. Pre toga - nestajanje drzava, stvaranja virtuelnih drzava bez zaokruzenih teritorija koje se baziraju na kompanijama... Dalje ne vidim.
alselone alselone 07:11 27.06.2014

Re: Juče čitam

Ako se stvarno eksponencijalno ubrzava onda da se pozdravimo jer nije previše vremena ostalo, :).


Toliko je znanja i tajni jos ispred nas da je i ova promena ubrzanja spora.
alselone alselone 07:11 27.06.2014

Re: Juče čitam

joj, ovo izgleda slicno ko voznja u Golfu, samo ne moras da drzis ruke na volanu


Ti, ono bese, izbosne?
alselone alselone 07:13 27.06.2014

Re: Juče čitam

Jok. Ništa bajo. Nema komande. Mašina sve sama radi. Tvoje je da uzmeš tablet, uloguješ se na blog i svađaš se po želji.


Sjajna stvar! Zezam se. Malo mi je cudno da planiraju da izbace to sokocalo bez paralelnih kontrola. Mis'im, sta crkne mu modem? Stane?
Milan Novković Milan Novković 07:23 27.06.2014

Re: Juče čitam


alselone
Jok. Ništa bajo. Nema komande. Mašina sve sama radi. Tvoje je da uzmeš tablet, uloguješ se na blog i svađaš se po želji.


Sjajna stvar! Zezam se. Malo mi je cudno da planiraju da izbace to sokocalo bez paralelnih kontrola. Mis'im, sta crkne mu modem? Stane?

Meni jedno od najčuda prirode da, recimo, vozimo napakovanim autoputem, i ovde svi voze brže od dozvoljenog osim pred kamerom, gde uspore, i da ljudi ne ginu ko snoplje.

Neverovatna "aplikacija" automatske (co)controle. A još zveraš, češkaš se , glasno pevaš i jedeš batak usput (ili riblju čorbu, zavisi od vozača)
Milan Novković Milan Novković 07:26 27.06.2014

Re: Juče čitam

Tako ce biti i sa ovim

Ma da. Imamo mi ovde šinsko vozilo bez vozača već preko deceniju.

Samo ja se neću voziti u ničemu gde ima softvera koji sam ja pisao ili neko od mojih kolega
Milan Novković Milan Novković 07:35 27.06.2014

Re: Juče čitam

tvrdili kako su mašine idealne za teške probleme a nikad neće moći da savladavaju lake

Ljudi su, uopšteno govoreći, vrlo smešni i uopšte im se nije toliko teško prilagoditi na nekom osnovnom nivou.

Evo misaonog reductio-ad-absurdum eksperimenta za koji smem da se kladim da bi uspeo, a i nije mi neka opklada pošto nam na internetu non stop skoro pa to rade raznim kvizovima:

- Napraviš random number generator koji ispitaniku nasumice lepi atribute - te pametan je lep i omiljen u društvu, te nije ništa od toga.

- Smem da se kladim da bi merenja ala detektora laži pokazivala zavidnu korelaciju između random atributa i fizioloških reakcija
Milan Novković Milan Novković 07:38 27.06.2014

Re: Juče čitam

8c_competizione
Mercedes + HERE, kad tamo: Naš čovek - (scroll down).


jedino sto cu licno zameriti naucnicima i kolegama inzinjerima jeste ako uvedu automobile koji voze SAMO autonomno, bez vaseg prava da preuzmete kontrolu

kao ostrascenom petrolheadu to ce mi zaista biti kraj civilizacije i osecacu se silovano!

Na kraju će da se uradi neka fuzija automobila i aviona, pa napravi wireless neural interface i u stvari ćemo da se krećemo voljom, neprimetno, tj postaćemo pomalo što ptice, što majmuni, što kenguri, ... (tj ja hoću sigurno, pa da ne pričam za druge
alselone alselone 07:48 27.06.2014

Re: Juče čitam

Meni jedno od najčuda prirode da, recimo, vozimo napakovanim autoputem, i ovde svi voze brže od dozvoljenog osim pred kamerom, gde uspore, i da ljudi ne ginu ko snoplje.

Neverovatna "aplikacija" automatske (co)controle. A još zveraš, češkaš se , glasno pevaš i jedeš batak usput (ili riblju čorbu, zavisi od vozača)


Znas sta je meni bolje od ovog autonomnog automobila, makar za prelazni rezim - Volvo car train concept.



Na autoputu se zakacis u kolonu koju predvodi kamion, autopilot preuzme kontrole i ti radis svoj pos'o ili jedes onu corbicu, kako si vec iskusno predlozio.
Milan Novković Milan Novković 07:50 27.06.2014

Re: Juče čitam

evolucija više i ne postoji u "tradicionalnom" biološkom smislu. ono što nastupa je progresivna transhumanistička (r)evolucija ljudske vrste. promjenjeni MI brže ćemo mjenjati sami sebe, koji će, opet, to činiti još brže...
po meni je i 1k previše.

Ja isto to mislim.

Al je interesantno pitanje kako će se to sudariti sa pleasure principom, tj postoje pragovi na putu.

On nije tako naivan "neprijatelj" kako se čini na prvi pogled, tipa malo hrana, malo sex, malo odeća, kućica, kulturna nadgradnjica i slično.

Kako "starimo", tačnije kako se "prevezujemo" mi se menjamo, ukus nam se menja i baš juče videh status na Fejsu gde pre Zena čovek vidi planinu kao planinu, reku kao reku itd, i kako se kreće ide kroz nadrealnije i metafizičkije faze, da bi kao zen master opet video planinu kao planinu i reku kao reku.

Mnogi od nas su nekad u kolima, npr, mogli da odvrnu bilo kakvu muziku i drže je tako a onda kako starimo imamo gradacije, nekad je pojačamo, nekad utišamo a ponekad biramo tišinu.

Jedna od najispovesti koju sam čitao ikad je ovde ispovest čoveka koji je potpuno oslepeo pre 5te godine života da bi mu posle 40te povratili vid.

I posle dosta "treninga", rada, gledanja i novog života gde mu je od težih stvari bilo da prepozna da li je osoba muško ili žensko, pa ne vidi razliku ako se fotomontažom obrnu usta naopako na fotki, i slično čovek reče, parafraziram: "Cool je čulo vida, ali je mrak lepši". Njemu je posle 40 godina života u mraku svetlo sveta oko nas postalo previše bučno.
blogovatelj blogovatelj 09:49 27.06.2014

Re: Juče čitam

Mis'im, sta crkne mu modem? Stane?


Isto kao kad crkne modem i stane ovaj sa volanom. Pozoveš majstora da te odvuče.
princi princi 12:43 27.06.2014

Re: Juče čitam

Meni jedno od najčuda prirode da, recimo, vozimo napakovanim autoputem, i ovde svi voze brže od dozvoljenog osim pred kamerom, gde uspore, i da ljudi ne ginu ko snoplje.

Englezi su keve od vozača. Nemoj neko da ih je takao. Kanađani su, naprotiv, najgore seljačine za volanom, ono, pata karta sa Srbijom. Jbg, imigrantska zemlja (Kanada, ne Srbija)...
8c_competizione 8c_competizione 20:39 27.06.2014

Re: Juče čitam

Ti, ono bese, izbosne?


nisam, zar ne primecujes da pljujem po Golfu!?

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:39 28.06.2014

Re: Juče čitam

Brajoviћ
Оно у Аустралији, рекао бих, нису роботи? Већ даљински управљани камиони, возови... Урађаји без аутономије.


Sigurno imaju nekakav autopilot mod.

Mogu da zamislim kakav je to gospodski posao, da budeš miško ovim dron damperima. Sediš 1000 milja daleko ispred monitora, drkaš džоjstik, ili dva, a kamiončine kopaju yellow cake po nekoj teškoj vrućinčini i prašinčini.
blogovatelj blogovatelj 09:04 28.06.2014

Re: Juče čitam

Kanađani su, naprotiv, najgore seljačine za volanom, ono, pata karta sa Srbijom. Jbg, imigrantska zemlja (Kanada, ne Srbija)...


Skroz si u pravu, ali ovo važi za Toronto i GTA.
Dođi u Kičiner da vidiš šta je uljudnost i gospodstvenost u vožnji.
Ne zezam se, smrtno sam ozbiljan. Kad sam se preselio amo nisam mogao da verujem kakva se promena desila. Jedno pola godine mi je bio ostao toronćanski refleks, vozio sam kao manijak, a drugi se krstili šta vide na drumu. Sad sam se pripitomio, bukvalno kruzom vozim više od 2/3 svake vožnje.

PS.

Da ne bude zabune za vas ostale, GTA znači Greater Toronto Area a ne Grand Theft Auto.
alselone alselone 09:55 28.06.2014

Re: Juče čitam

Sad sam se pripitomio, bukvalno kruzom vozim više od 2/3 svake vožnje.


C,c,c,c,c,c,c. Sta osta od 'nakog coveka.
alselone alselone 09:56 28.06.2014

Re: Juče čitam

nisam, zar ne primecujes da pljujem po Golfu!?


Nisam shvatio. Reko - evo ga jos jedan.
alselone alselone 09:56 28.06.2014

Re: Juče čitam

Isto kao kad crkne modem i stane ovaj sa volanom. Pozoveš majstora da te odvuče.


Ne kapiram. Koji modem kad crkne kod auta sa volanom?
blogovatelj blogovatelj 16:36 28.06.2014

Re: Juče čitam

Ne kapiram. Koji modem kad crkne kod auta sa volanom?


Hteo sam da kažem da kad analogni auto crkne, tad ti volan nije od pomoći, nego pozoveš nekoga da ti odvuče auto kod majstora. Volan ni od kakve pomoći nije ako auto ne radi.
Isto će biti i sa digitalnim autom.
mona.liza mona.liza 04:26 26.06.2014

Optimisticki

a ja procitala onkologija, tu se nikako, mozda malo ikako nesto zanimljivo desava...
da ne kvarim...misevi mi ulivaju nadu da cu za radnog vremena, a ne samo dok vozim do posla, moci da blogujem...za ovo malo zivota sto mi je preteklo...(malo da pokvarim:)...
edit: ko je napravio ovu pic. (odavno me nesto nije tako dotaklo)?
Milan Novković Milan Novković 08:16 26.06.2014

Re: Optimisticki

mona.liza
a ja procitala onkologija, tu se nikako, mozda malo ikako nesto zanimljivo desava...
da ne kvarim...misevi mi ulivaju nadu da cu za radnog vremena, a ne samo dok vozim do posla, moci da blogujem...za ovo malo zivota sto mi je preteklo...(malo da pokvarim:)...
edit: ko je napravio ovu pic. (odavno me nesto nije tako dotaklo)?

U onkologiji se dešavaju posebno interesantne stvari. Upošljavanje imunog sistema da odradi posao je na nekoliko načina počelo mnogo da obećava: u nekim ekpserimentima utreniraju sistem izvan tela (šta li nam već rade, izvade nešto krvi ili koštane srži) pa vrate u telo a u nekima samo lekovima bace svetlo na ćelije raka koje su se sakrile od imunog sistema i on ih uništi, u oba slučaja.

Pic je sa Interneta, fejsa, ne znam ko je autor. U stvari je ona neposredni povod za blog:

- Tamo sa ima fotki na tone i uglavnom ih ne primećujem

- Pa mi uveki interesantno kad zastanem kod neke

- I onda mi ponekad, po najprostijoj asocijaciji, padnu na pamet egzistencijalizam i estetika u nekoj svojoj vezi.

- Pa Frojdov pleasure principle :)

- Pa, u stvari, hteo da "razmišljam" o tome kako ćemo se pomerati unutar ovog principa kako nam se dešava "kiborgizacija" a kako oko nas ima sve više umetničkog i sve manje bola, tj da li ćemo sebi izmisliti neki novi bol - ja sam umislio ovaj gde će nam u dalekoj budućnosti potomci biti samo mašine :)
mona.liza mona.liza 09:15 26.06.2014

Re: Optimisticki

znam, ali je sve na nivou eksperimenta, organ koji mene zeza, probaju da prave u 3d...ali za sad konkretno sto se primene tice, nista...
ne cudi me sto je pic inspiracija, povod za blog:) steta sto se ne zna autor...
Milan Novković Milan Novković 09:17 26.06.2014

Re: Optimisticki

mona.liza
znam, ali je sve na nivou eksperimenta, organ koji mene zeza, probaju da prave u 3d...ali za sad konkretno sto se primene tice, nista...

Ako to nije isti organ koji i mene zeza (drugi na rang listi popularnosti) onda ja mislim da je rešenje iza ćoška, još nekoliko godina.
bocvena bocvena 05:39 26.06.2014

gde tražiti odgovore?

i koja su pitanja?

svašta rade ti gikovi...
Colin_bgd Colin_bgd 07:45 26.06.2014

To se sve kolektivno...

... zove starost, ili (da ne budem bas prestrog) neumitno priblizavanje istoj...

Za neke, malo mladje, sve navedeno u blogu je normalno, i nikakav strah ili cudjenje im ne ulazi u jednacinu...

U sustini, treba(mo) biti srecni sto dozivljavamo trenutke u kojima sve manje razumemo svet oko sebe...
Milan Novković Milan Novković 08:39 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

Colin_bgd
... zove starost, ili (da ne budem bas prestrog) neumitno priblizavanje istoj...

Za neke, malo mladje, sve navedeno u blogu je normalno, i nikakav strah ili cudjenje im ne ulazi u jednacinu...

U sustini, treba(mo) biti srecni sto dozivljavamo trenutke u kojima sve manje razumemo svet oko sebe...


Možda, ali u civilizacijskom razvoju postoje singulariteti oko kojih, i ovo je opšiji obrazac nego što mu crne rupe kao izvor sugerišu, postoji event-horizon iz kojeg se sve negde "usisa".

Singularitet je abstract po brutalnoj sili i mi ne znamo kako mentalno da ga procesiramo.

Recimo uskoro će mašine biti pametnije od nas u širem smislu. I to je singularitet. Uz to one se, bar softverske, mogu razmnožavati redovima veličina brže od nas plus će da uče redovima veličina brže od nas.

Pa će taj singularitet da se "ukrsti" sa jednim gde ćemo početi da zamenjujemo značajnije delove našeg tela veštačkim - recimo mrežnjače prvo da bolje vidimo, u sprktru i rezoluciji, pa crvena krvna zrnca da duže možemo bez vazduha, pa ovi "distribuirani" objekti između ušiju da možemo da downloadujemo nova znanja ...


Ja nisam nesrećan, ali nije lako biti srećan ako zamisliš već unuke kako čeprkaju po sebi na ovaj način
Colin_bgd Colin_bgd 08:43 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

Ja nisam nesrećan, ali nije lako biti srećan ako zamisliš već unuke kako čeprkaju po sebi na ovaj način

Zasto? Ne treba potomstvu zeleti da zivi na isti nacin kao i mi. To je najgore sto im mozemo zeleti... A kako ce da im konkretno bude, to je do njih, a nimalo do nas...
Milan Novković Milan Novković 08:53 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

isti nacin

Pa dobro, ali, unutar singulariteta standardno skoro ništa ne važi više - logika, metrika, struktura, dinamika, prostor, vreme. Recimo:

- Možda će ti praunuci biti bez "bio-materijala" i biće ti praunuci samo po nekim informativnim "signatures".

- Pa će, možda "matrix" da odlučuje kada ih treba "terminirati"

Zato ti kažem da nije lako biti srećan - u razmišljanjima smo dovedeni do nekih naših aksiomatskih nivoa.
Colin_bgd Colin_bgd 09:46 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

Pa dobro, ali, unutar singulariteta standardno skoro ništa ne važi više - logika, metrika, struktura, dinamika, prostor, vreme.

I sta je tu problem?

...u razmišljanjima smo dovedeni do nekih naših aksiomatskih nivoa.

Nismo, to nam se samo tako cini, sto sam i pokusao da kazem svojim prvim postom...
Milan Novković Milan Novković 09:55 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

Nismo

Dobro Kakav je tvoj stav prema sledećem, i zašto:

- Ideji da društvo određuje koliko će dugo neko da živi pa ubije jedinku kada dani "isteknu"?

- Prema gašenju ili brisanju programa sutra dok smo još uvek svi oako od krvi i mesa ali koji:

- Nas je bar stigao po pameti i znanju

- Nas je bar stigao i po socijalno-emotivnim obrascima ponašanja (osećanja, empatija, itd)

- Kakav je tvoj stav prema jedenju mesa sada kada se zna da mnoge životilje imaju svest u nekom obliku.

- Prema ideji Jean-Marie Le Pena da treba koristiti ebolu da bi se rešio problem viška stanovništva

- Prema dinamici odnosa između ovih gore tema?
Colin_bgd Colin_bgd 10:01 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

Mnogo je sve odjednom, ali reci cu ti za ovih par...

- Kakav je tvoj stav prema jedenju mesa sada kada se zna da mnoge životilje imaju svest u nekom obliku.

Meat Is Murder, ali i ja sam samo od krvi i mesa... Mnogo ocekujemo od svih nas, i kolektivno i pojedinacno...

- Ideji da društvo određuje koliko će dugo neko da živi pa ubije jedinku kada dani "isteknu"?

A ova ideja je stara od kad je sveta i veka, jos iz rano-pecinskih dana, pa nekako ipak dogurasmo dovde...
Milan Novković Milan Novković 10:25 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

A ova ideja je stara od kad je sveta i veka, jos iz rano-pecinskih dana, pa nekako ipak dogurasmo dovde...

Jeste, ali ovo je odgovor sličan "valjda neće" metodi kontracepcije i neisplaniranog preticanja na ne-autoputevima, gde iskačemo u traku za vozila iz suprotnog smera.

Dakle, imamo singularitet koji do sada nismo imali - mašine postaju pametnije i autonomnije od nas, počinjemo da se kiborgizujemo, naučno-tehnološki napredak i dalje ubrzava.

Pa ako negde oko Kembridža mogu profesionalci da se "amaterizuju" polako i prave međunarodni centar za analizu opasnosti po čovečanstvo od strane tehnologije ajd da se i mi amateri malo "profesionalizujemo" su, otprilike, nemušne reči koje sebi kažem kad se upuštam u ovu vrstu kobajagi "razmišljanja".

A iskreno, meni jeste super, ništa mi ne fali i sve više uživam da uopšte ne moram da razmišljam kad sam na poslovima sa drugim ljudima nego da mi se kaže šta da radim. Posebno mi zadovoljstvo da kolegama kuvam kafu i slično dok oni tirjanišu rođeni wetware između rođenih ušiju
docsumann docsumann 11:46 26.06.2014

Re: To se sve kolektivno...

Dobro Kakav je tvoj stav prema sledećem, i zašto:


sav taj zamah i fantastičnost progresa (ponekad) čini da previdimo potencijal opasnosti koji nosi moguća zloupotreba novih tehnologija.
iskliznuće u nekakav oblik apgrejdovanog totalitarizma je moguće već na prvom skretanju.
kakav će biti moral "čovjeka" sutrašnjice? to direktno zavisi od toga da li će tehnološke iskorake on koristiti za proširenje opsega sopstvene svjesnosti, pri čemu bi narasla i njegova empatija prema svim oblicima svijesti, bilo one koja pripada AI, bilo one vezane za biološki manje razvijene vrste. na jednom nivou postaće mu jasno da se zapravo radi o jednom jedinstvenom polju svijesti kojem i sam pripada.
vera.nolan2 vera.nolan2 08:01 26.06.2014

budućnost ?!

...biće čudesna,kao što bi ovaj vek bio čudo ,za generacije pre dva,tri veka !
Evo kako Mičio Kaku,fizičar vidi 2100.Zaista čudesno !!!

http://www.naslovi.net/2012-10-28/biznis-finansije/americki-futurolog-micio-kaku-vecni-zivot-ne-krsi-zakone-fizike/4014469

Pitanje je samo kako će se razvijati moralni aspekt homo sapiensa...a da će ostati neki oblik kafančeta ,za blejanje kao pre,u to sam sigurna,makar i virtuelno !
jinks jinks 08:02 26.06.2014

...

mreža umreženosti ljudi

A šta ako je ova mreža umreženosti prisutna oduvek, jedino što sada deluje kao da je njen jedinstven svakodnevni govor ranije bilo potrebno mnogo pažljivije osluškivati i povezivati što kroz vekove i milenijume, što kroz hiljade trenutaka koji se istovremeno dešavaju milionima ljudi.
Milan Novković Milan Novković 08:31 26.06.2014

Re: ...

jinks
mreža umreženosti ljudi

A šta ako je ova mreža umreženosti prisutna oduvek, jedino što sada deluje kao da je njen jedinstven svakodnevni govor ranije bilo potrebno mnogo pažljivije osluškivati i povezivati što kroz vekove i milenijume, što kroz hiljade trenutaka koji se svake sekunde istovremeno događaju milionima ljudi.

Moguće, davno je jedan skeptik ovde iz Oxforda rekao kako je orgomna većina "paranormalnog" besmislica ili prevara i to je lako pokazati, ali stvarno postoje fenomeni za koj enemamo objašnjenje i on kaže da bi naša mogućnost na komuniciramo na nivoima ispod svesnih obajsnila sve.
jinks jinks 08:50 26.06.2014

Re: ...

Možda se radi i o nečemu što se manifestuje kroz najnormalnije svakodnevne oblike komunikacije ... na nekom nivou.
gordanac gordanac 09:32 26.06.2014

alati tehnologije

Paradigma za vezu promena u društvu i tehnološkog napretka je čuvena priča Hansa Roslinga o veš-mašinama i kako su one promenile svet (mi bismo danas rekli - na bolje)



Ljudska vrsta je civilizacija alata.
Manjina /radoznalci, štreberi) napravi alate kojim se i direktno i indirektno menja život skoro svih, s tim što su danas savremenici ljudska bića u svim fazama izmišljanja i upotreblajvanja alata, od plemena koja skoro uopšte nisu promenila svoj način života kroz milenijume do zajednica u kojima život dece nije ni nalik na život njihovih očeva i majki.

I ljudska vrsta je istovremeno civilizacija sasvim šašavih bića, naravno. I - divnih.
Zato su alati sve bolji, a broj onih čiji će život biti tim alatima menjan je sve veći.
tadejus tadejus 11:04 26.06.2014

Re: alati tehnologije

gordanac
Paradigma za vezu promena u društvu i tehnološkog napretka je čuvena priča Hansa Roslinga o veš-mašinama i kako su one promenile svet (mi bismo danas rekli - na bolje)
Ljudska vrsta je civilizacija alata.Manjina /radoznalci, štreberi) napravi alate kojim se i direktno i indirektno menja život skoro svih, s tim što su danas savremenici ljudska bića u svim fazama izmišljanja i upotreblajvanja alata, od plemena koja skoro uopšte nisu promenila svoj način života kroz milenijume do zajednica u kojima život dece nije ni nalik na život njihovih očeva i majki.I ljudska vrsta je istovremeno civilizacija sasvim šašavih bića, naravno. I - divnih.Zato su alati sve bolji, a broj onih čiji će život biti tim alatima menjan je sve veći.


ako je ovo paradigma čega onda to svakako nije veze tehnološkog i opšteg napretka društva već prije problema koji nastaju kad se neko nestručan (a u ovom slučaju doktor) poduhvati dumanja na temu tog napretka..
pa zaključi da je sve što svijetu treba još veš mašina.. jer sve što recimo Afganistan čini zaostalim... je što im žene nemaju vremena da čitaju djeci..
aha
sigurno je tako
tehnologija i društveni napredak čak nisu ni pitanje kokoši i jajeta.. u smislu da jedno neminovno prati drugo, pa ostaje samo da se vidi koje čemu prethodi..
takva ideja se u političkoj sociologiji razvila u okviru teorije modernizacije.. i iako raskrinkana, sljedbenika joj ipak nikad ne manjka, a onda ni oduševljenih novopridobijenih pristalica..
eh da, stvar bi bila baš prosta da je sve što napredak traži dovoljan broj veš mašina
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:10 26.06.2014

Re: alati tehnologije

tadejus
društveni napredak

Па кључно је како дефинишеш друштвени напредак.
Ако га дефинишеш циркуларно, као број веш машина по глави становника, онда је свакако радна теза доказана. :)
Но, не бих се заклао да се не би могла утврдити ваљана веза између броја веш машина и друштвеног напретка, свеједно... како год ДН дефинисала.
tadejus tadejus 11:17 26.06.2014

Re: alati tehnologije

Predrag Brajovic

Па кључно је како дефинишеш друштвени напредак.Ако га дефинишеш циркуларно, као број веш машина по глави становника, онда је свакако радна теза доказана. :)Но, не бих се заклао да се не би могла утврдити ваљана веза између броја веш машина и друштвеног напретка, свеједно... како год ДН дефинисала.


ah dobro da, malo šira tema, demokratija, ljudska prava i ostala maglovita poimanja..
vidi pod modernizam, lipset
ispostavi se da stvar ipak nije tako prosta kako je on tridestih zamislio, a ovaj gospon "duhovito" predstavio (sve više zazirem od ted razotkrivača "paradigmi"
docsumann docsumann 14:47 26.06.2014

Re: alati tehnologije

Па кључно је како дефинишеш друштвени напредак.


i sama definicija društvenog napretka je promjenljiva, zavisna upravo od ostvarenog društvenog napretka.
Out of Beirut Out of Beirut 09:32 26.06.2014

Re

Прочитам један пасус, идем доле, вратим се, шарам курсором... нема линка. Прочитам следећи пасус, шарам курсором... нема линка. ...

Pozdrav
Milan Novković Milan Novković 09:47 26.06.2014

Re: Re

Out of Beirut
Прочитам један пасус, идем доле, вратим се, шарам курсором... нема линка. Прочитам следећи пасус, шарам курсором... нема линка. ...

Pozdrav

Sorry,

Dodaću linkove kasnije, ovo je bilo "iz glave" u sitne sate
Milan Novković Milan Novković 21:38 27.06.2014

Re: Re

Out of Beirut
Прочитам један пасус, идем доле, вратим се, шарам курсором... нема линка. Прочитам следећи пасус, шарам курсором... нема линка. ...

Pozdrav



Evo jednog linka - Rebuild you body
Milan Novković Milan Novković 22:21 27.06.2014

Re: Re

Out of Beirut

Pa ga evo i link na - The memory fix

8c_competizione 8c_competizione 11:05 26.06.2014

zanimljivo je ...

... da bas zahvaljujuci tim otkricima i jesi u prilici da pises ovaj blog

sto se 3D stampaca tice, ponarocito ovima koji stampaju direktno u metal, situacija je sledeca: pocetkom ove godine je istekao patent koji je zbog gramzivosti vlasnika istog cekao 20 godina za punu komercijalizaciju.

sto se "oduzimala-dodavala" ekipe tice, u industrijskoj praksi sve je vise primera gde manji, mnogo efektivniji timovi ljudi otvorenijih za novo postize mnogo bolje rezultate nego li "maticne" velike kuce koje su ogrezle u birokratiji i beneficijama.

iako nisam bas neki ljubitelj Star Track-a (barem ne onog starog), moram priznati da mi se ideja o kafici na Andromedi JAKO SVIDJA. jos da je srece da to dozivim za zivota. u svakom slucaju lepse nego biti prisiljen na Moleban
8c_competizione 8c_competizione 11:16 26.06.2014

upravo procitah ...

... OVO
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:45 26.06.2014

Инжењеријо...

Знам да вас не интересују емоегзистенцијалне теме и хјуманитиз су но мор уајл ви ар гојин робо, али српски, браћо, српски (пошто видим да Блоги није на опрезу ако нисам ја по среди)...

Vesti iz sveta, dal prave ili izmišljenje,
Sad dal Kinezi


Dal ili da l'

Rečca li uvek se piše odvojeno. Tako da će pravilno biti da li ili je li. U slučaju kada želimo da skratimo izraz u obzir dolazi samo je l' i da l'.

Da li želiš da se prošetamo?

Je l' želiš da se vidimo večeras?


Поштујмо српски иако смо Роботи.
blogovatelj blogovatelj 17:36 26.06.2014

Re: Инжењеријо...

Поштујмо српски иако смо Роботи.


Shto si postao jezichki chistunac!
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:43 27.06.2014

Re: Инжењеријо...

blogovatelj
Поштујмо српски иако смо Роботи.


Shto si postao jezichki chistunac!


Gledam ga kako se polako, ali neumitno pretvara u Oмегу.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:11 26.06.2014

Safety First

And they say one should not drink and write
mona.liza mona.liza 22:17 26.06.2014

Re: Safety First

cane.srbljanovic
And they say one should not drink and write

.... looks differently now, some parts missing ...a bit of a change of heart:)
but...don't see any harm done
bladerunner92 bladerunner92 00:57 27.06.2014

Re: Safety First

cane.srbljanovic
Safety First
And they say one should not drink and write


cane.srbljanovic cane.srbljanovic 06:15 27.06.2014

Re: Safety First

some parts missing ...


Not missing anything. Not hitting anything either.
No harm, but it's fun (sorta).

mona.liza mona.liza 07:24 27.06.2014

Re: Safety First

cane.srbljanovic
some parts missing ...


Not missing anything. Not hitting anything either.
No harm, but it's fun (sorta).


oops...my bad sorry again

bladerunner92 bladerunner92 08:20 27.06.2014

Re: Safety First

cane.srbljanovic
Not missing anything. Not hitting anything either.

meni je bas zanimljiv blog...
mona.liza mona.liza 17:48 27.06.2014

Re: Safety First

bladerunner92
cane.srbljanovic
Not missing anything. Not hitting anything either.

meni je bas zanimljiv blog...

ma naravno,
samo je oblikovan i izbaceno suvisno (citala razbaruseniju verziju, a meni se svidela:)
ucitala malicioznost...nisam shvatila kao salu..
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 19:44 27.06.2014

Re: Safety First

ucitala malicioznost...


Eh... O sebi sam chuo mnoge stvari, e.g. extremely handsome, or incredibly smart, or super awesome... ali "maliciozan" nevaah.
mona.liza mona.liza 20:03 27.06.2014

Re: Safety First

cane.srbljanovic
ucitala malicioznost...


Eh... O sebi sam chuo mnoge stvari, e.g. extremely handsome, or incredibly smart, or super awesome... ali "maliciozan" nevaah.

still learning the ropes...za primere verujem na rec
p.s...i izvinjavam se opet
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 20:16 27.06.2014

Re: Safety First

still learning the ropes.... i izvinjavam se opet


Don't get too serious :) You'll miss the point.
mona.liza mona.liza 20:28 27.06.2014

Re: Safety First

tnx for advice..must keep that in mind:)
Unfuckable Unfuckable 02:58 28.06.2014

Re: Safety First

h... O sebi sam chuo mnoge stvari, e.g. extremely handsome, or incredibly smart, or super awesome..


kalte izađi iz cana, ali prvo pusti krla
kamenspoticanja kamenspoticanja 20:59 26.06.2014

Cyberpunk

Osvrnuo bi se na poslednji pasus, sve je isto bleis u kafani.
Secam se kad sam prvi put imao onako bas jak Cyberpunk osecaj, vozim se ja nekom raspalom 23, najraspalijom mogucom i na sipci stoje novi bus-plus ocitavaci, pored mene sedi devojka sa najmodernijim smart telefonom (galaksi s3 tada vrhunac) u autobusu iz 85 ako ne i ranije.
I sad ja sedim i gledam tu kontradikciju na delu, i spuca me onaj osecaj, stigli smo u buducnost, ne kao drzava, ali kao svet.
bladerunner92 bladerunner92 00:51 27.06.2014

Cyberpunk film

Ja sam danas dok sam citala ovaj blog prvo pomislila na Superconducting Quantum Interference Device ili SQUID i koliko sam bila odusevljena tom idejom kad sam prvi put odgledala Strange days. Logicno je bilo naravno da sam se odusevila ko kuce kad sam cula da se pravi nesto kao sto su google glass, (niz smesnih ideja sam imala vezanih za tako neku slicnu mogucnost , dotle da sam terala brata kad sam cula da je kupio go pro kameru da je nosi gradom na glavi i snima posto zivi u NY :))

Mene sve te mogucnosti toliko odusevljavaju i uopste nemam nikakav strah niti pomisao da tu nesto moze da krene lose ( mislim roboti ce mozda biti pametniji i sposobniji ali valjda nikad nece imati slobodnu volju kao ljudi osim ukoliko je i ljudi nemaju?) i mislim da sav taj napredak moze da nam donese mnogo dobrog i lepog (npr digitalne cele zidove u kuci :))
naravno ne zelim da razmisljam o stvaranju nekih oruzja
tako da Milane ja bih ako moze da se ovo vezivanje naučno-tehnološke realnosti oko nas jos vise ubrza (da ne pricam o medicini koliko je tu bitno to ubrzanje - ja sam uzela mom detetu maticne celije a pretpostavljam da bi se moja baba i prababa bunile sto sam dala detetov pupak ko sto se ti sad bunis na pomisao da tvoji potomci jednog dana menjaju roznjacu )
mislim da ce sve to leci najprirodnije i najnormalnije i bice kao da nikad svet nije ni postojao bez tih (koje god budu bile ) novina...
nadam se da ce moj sin videti milion stvari koje ce ga ostaviti bez daha i oduseviti...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana