Budućnost

IL PA - padaju rakete s druge planete

Srđan Fuchs RSS / 09.07.2014. u 11:58

za drugare - nisam u IsraPalu, kod kuće sam u Novom Sadu, pa ne komentarišem zbivanja. mama je na prvoj liniji fronta, grad Aškelon, prvi sa izraelske strane i najbliži Gaza Sitiju. neće nazad, u fazonu je da "kako je svima tako je i njoj". što se same situacije tiče, ozbiljna je, i parafraziraću samo moju prijateljicu Elizabet iz Londona:

- Srx, Israel will need lots of happy joints to cool this down!
 
Peace upon Rastaz, irie irie, sadness for the innocent who do suffer.
 
 
 
 

 



Komentari (78)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

hajkula1 hajkula1 12:07 09.07.2014

Nemam info


Šta kaže Peres?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:16 09.07.2014

Re: Nemam info

podržao vojnu operaciju.
ivana23 ivana23 12:24 09.07.2014

***

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:29 10.07.2014

Re: ***

eh, draga moja, kada bi umeli ovako. inače, lep poljubac!
alselone alselone 12:46 09.07.2014

Drž' te se

Aškelon


Kakva je situacija tamo?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:34 10.07.2014

Re: Drž' te se

evo mamin sms: "imam utisak da se hamas obučava u ispaljivanju raketa, juče je bilo po j-mu, TLV, netanija, a tako i ja kao hamas s tehnologijom, skoro pa umem da pošaljem ove poruke, pritisnem ofrlje i ona ode u pola rečenice; htela sam da ti kažem da su juče raketirali ceo jug i zapad, a danas jugoistok. danas nas je obišao gradonačelnik aškelona. dobili smo volje i poleta za novo raketiranje."
vera.nolan2 vera.nolan2 17:04 09.07.2014

Hevenu Shalom Aleichem



Za mamu u Aškelonu,opasno blizu epicentru,za mog unuka ,tek rođenog u Jerusalemu,za Izraelski narod....
...i...sadness for the innocent who do suffer...

predatortz predatortz 18:00 09.07.2014

Respect

mama je na prvoj liniji fronta, grad Aškelon, prvi sa izraelske strane i najbliži Gaza Sitiju. neće nazad, u fazonu je da "kako je svima tako je i njoj"


I pozdrav za hrabru gospođu.

Za izraelsku vojsku:

Znate šta treba raditi. Napred momci i devojke!
blue92 blue92 18:22 09.07.2014

Q

Za izraelsku vojsku:

Znate šta treba raditi


šta? šta treba raditi?

šta ti uopšte znaš o celom tom teledirigovanom i brižljivo negovanom sukobu ?

šta (po niščima) momci i devojke treba da rade? da ubijaju?
da sravne sa zemljom celu gazu i da zatru sve palestinsko?
šta je starije, kokoš ili jaje, izrael ili palestina...

gde napred?
teško će išta krenuti napred.. dok je takvih kao ti i ovakvih blogova na svim stranama..


pametniji bi bio da si ćutao
predatortz predatortz 18:26 09.07.2014

Re: Q

blue92
Za izraelsku vojsku:

Znate šta treba raditi


šta? šta treba raditi?

šta ti uopšte znaš o celom tom teledirigovanom i brižljivo negovanom sukobu ?

šta (po niščima) momci i devojke treba da rade? da ubijaju?
da sravne sa zemljom celu gazu i da zatru sve palestinsko?
šta je starije, kokoš ili jaje, izrael ili palestina...

gde napred?
teško će išta krenuti napred.. dok je takvih kao ti i ovakvih blogova na svim stranama..


pametniji bi bio da si ćutao


Otkloniti opasnost. To je posao svake, pa i izraelske vojske. Protiv naroda Palestine nemam ništa, kao što nemam ni protiv jednog naroda. Ekstremiste Hamasa ne simpatišem. Na njih se odnosilo ono moje znate šta treba raditi.

Ovakvih blogova?
Šta je to Srki ružno napisao?
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:15 09.07.2014

Re: Q

šta? šta treba raditi?


Šta treba?
A da je to prihvatljivo za sve i da je moguće.
predatortz predatortz 19:25 09.07.2014

Re: Q

hoochie coochie man
šta? šta treba raditi?


Šta treba?
A da je to prihvatljivo za sve i da je moguće.

Ne znam. Ali, da pojednostavimo...
Šta treba da radi Izrael kada Hamas, čiji je proklamovani cilj uništenje Izraela, raspali raketama po naseljima?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:08 09.07.2014

Re: Q

Šta treba da radi Izrael kada Hamas, čiji je proklamovani cilj uništenje Izraela, raspali raketama po naseljima?


Nisam tebe pit'o :)

Šalim se, a o tome šta da radi Izreal izgleda da mislimo slično.

predatortz predatortz 07:31 10.07.2014

Re: Q

gde napred?
teško će išta krenuti napred.. dok je takvih kao ti i ovakvih blogova na svim stranama..


Vidim da ti još uvek živiš u Titovom vremenu i percepiraš Palestince kao ugroženu grupu. E, jbga, ti 'ugroženi' u Gazi listom podržavaju Hamas koji je vrlo zajebana islamističko-teroristička skupina. Lepeza njihovih bisera je šarolika: od želje za potpunim uništenjem Izraela, do priče o izmišljenom holokaustu koja treba da podupre teoriju o Jevrejima kao narodu lažova i lihvara. Dakle, narodu kojeg je ok istrebiti.
Ovakvi kao ja, kad me već prozivaš, se zalažu da se stane na put opasnom radikalizmu koji je, koliko juče, raketirao nuklearni reaktor u Izraelu. Ako se razmaše, a grupe bliske Hamasu i nas imaju u dugoročnom planu, taj radikalizam će ponovo da se osili i na našim prostorima. Ko god je neprijatelj mog neprijatelja, pružiću mu podršku. Pa makar i ovakvu, pisanu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:40 10.07.2014

Re: Q

i ovakvih blogova na svim stranama...


šta je sada sa blogom problem, šefe? možeš da objasniš to mišljenje malo s teledirigovanim sukobom, to share your knowledge?



šta ti uopšte znaš o celom tom teledirigovanom i brižljivo negovanom sukobu ?


ili ništa, prosto tako, mene sada recimo vređa to što ti mene bacaš u isti koš sa proratnom masom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:43 10.07.2014

Re: Q

Ovakvih blogova?
Šta je to Srki ružno napisao?


ne samo to, nego što je to i štiklirano 10 puta a ne smeju ljudi da kažu svoj stav naglas?! kakvi su to plašljivci, čemu ti strahovi, blue? bože, zašto sam rođen kao levičar?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:58 10.07.2014

Re: Q

šta ti uopšte znaš o celom tom teledirigovanom i brižljivo negovanom sukobu ?


blue, hoće ova preuzvišena, pa gotovo solomonska premudrost i etiketiranje ostati ovako neobjašnjeni? ima vas 10 u tom komentaru, nemoguće da ste svih desetoro nesposobni da objasnite svoja razmišljanja, a ako jeste, ja sam sklon da donesem konačan sud da se ne radi ni o kakvom egzaktnom saznanju već o pukom, ekstremno levičarskom ideološkom slepilu.
quickspacemantra quickspacemantra 10:18 10.07.2014

Re: Q

E, jbga, ti 'ugroženi' u RS listom podržavaju VRS koji je vrlo zajebana hrišćansko-teroristička skupina. Lepeza njihovih bisera je šarolika: od želje za potpunim uništenjem Bosne, do priče o izmišljenom genocidu koja treba da podupre teoriju o Bošnjacima/muslimanima kao narodu lažova i lihvara. Dakle, narodu kojeg je ok istrebiti.

Itd...
predatortz predatortz 10:33 10.07.2014

Re: Q

quickspacemantra
E, jbga, ti 'ugroženi' u RS listom podržavaju VRS koji je vrlo zajebana hrišćansko-teroristička skupina. Lepeza njihovih bisera je šarolika: od želje za potpunim uništenjem Bosne, do priče o izmišljenom genocidu koja treba da podupre teoriju o Bošnjacima/muslimanima kao narodu lažova i lihvara. Dakle, narodu kojeg je ok istrebiti.

Itd...


Budalaština!

Većinu pripadnika VRS, a gotovo ceo komandni kadar, su činili ateisti. Ili misliš da su oficiri školovani za potrebe JNA bili vernici? Drugo, morao bi da naučiš da razdvojiš nacionalno od verskog. RS nije imala projektovane verske, ali jeste nacionalne ciljeve. U tim ciljevima nikad i nigde nije pomenuto uništenje Bosne, niti bilo kog drugog naroda. Projektovano je, kao uostalom od svih strana u građanskom ratu, uzeti što veće parče kolača.
Sledeće, odvajanjem RS ne bi prestala da postoji BiH: Ostala bi na više od polovine teritorije.
Poređenje ti je plitko. Nađi mi akt kojim RS poziva na istrebljenje Muslimana, ili nestanak BiH, pa da ozbiljno razgovaramo. A želja naroda da živi u zajednici sa svojom maticom je sve sem ekstremizam.

Edit:

Uzgred, nije vođa Srba bio pisao 'Pravoslavne deklaraciju', nego su Muslimani za vođu izabrali čoveka koji je pisao 'Islamsku deklaraciju'. Mislim, ako hoćemo da govorimo o verskoj strani građanskog rata u BiH.
quickspacemantra quickspacemantra 11:13 10.07.2014

Re: Q

poenta je bila da je gruba generalizacija ružna stvar.

a o komandnom kadru VRS stvarno ne bih...
predatortz predatortz 11:19 10.07.2014

Re: Q

poenta je bila da je gruba generalizacija ružna stvar.


Nažalost, podrška Hamasu raste. Kao što raste i pretnja od radikalnog islama. Nigde nisam rekao da su svi Palestinci teroristi, samo sam rekao da je Hamas sve prihvaćeniji na tim prostorima. Ma šta vi mislili o ratnoj opciji, ma koliko ih se gnušali, postoje skupine sa kojim se ne seda za pregovarački sto. Izrael, po meni, radi logičnu stvar. Koliko je ona neželjena baš od Izraela, pokazuje oklevanje da se krene u kopnenu ofanzivu. Moje mišljenje je, a opet ne znači da sam u pravu, da će bez nje operacija biti nekompletna.


a o komandnom kadru VRS stvarno ne bih...


Meni pričaš? Kakvih sam se sve budaletina nagledao! Neiživljene, bahate marve! No, i oficiri su resurs. Raspolažeš onim što imaš. Da smo imali bolje, bolje bi i prošli.
Jaril Jaril 11:39 10.07.2014

Re: Q

postoje skupine sa kojim se ne seda za pregovarački sto

Мене моја наивност спречава да поверујем у ово.

Што и даље значи да си ти у праву.
Sepulturero Sepulturero 14:05 10.07.2014

Re: Q

predatortz
gde napred?
teško će išta krenuti napred.. dok je takvih kao ti i ovakvih blogova na svim stranama..


Vidim da ti još uvek živiš u Titovom vremenu i percepiraš Palestince kao ugroženu grupu. E, jbga, ti 'ugroženi' u Gazi listom podržavaju Hamas koji je vrlo zajebana islamističko-teroristička skupina. Lepeza njihovih bisera je šarolika: od želje za potpunim uništenjem Izraela, do priče o izmišljenom holokaustu koja treba da podupre teoriju o Jevrejima kao narodu lažova i lihvara. Dakle, narodu kojeg je ok istrebiti.
Ovakvi kao ja, kad me već prozivaš, se zalažu da se stane na put opasnom radikalizmu koji je, koliko juče, raketirao nuklearni reaktor u Izraelu. Ako se razmaše, a grupe bliske Hamasu i nas imaju u dugoročnom planu, taj radikalizam će ponovo da se osili i na našim prostorima. Ko god je neprijatelj mog neprijatelja, pružiću mu podršku. Pa makar i ovakvu, pisanu.


Чак и Израелу, пријатељу твога непријатеља (који нас је бомбардовао)?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:28 10.07.2014

Re: Q

Sep, daj 'leba ti zamoli ove omladince, ako ih poznaješ, da objasne malo onu tezu o teledirigovanom ratu. Thnx.
cane cane 23:18 10.07.2014

Re: Q


a o komandnom kadru VRS stvarno ne bih...


bolje nemoj.

ni o cemu.


predatortz predatortz 07:12 11.07.2014

Re: Q


Чак и Израелу, пријатељу твога непријатеља (који нас је бомбардовао)?


Izrael se u naše ratove nije preterano mešao. Nije im bilo u sferi interesa. Dočim, Rusi jesu. Devedesetih su, priznavanjem Hrvatske i BiH, jasno odabrali stranu. Tokom bombardovanja nam poslaše deset pijanih budala da arlauču kozačke pesme na mostovima.
A sada seru kao foke! Jeb'o takvog prijatelja.

U novije vreme, odnosi RS i Izraela su prilično dobri jer su zasnovani na obostranom interesu. Zanimljivo je i to da je poboljšanjem tih odnosa otupila i američka oštrica prema RS. Naime, Ameri se samo deklarativno ne slažu sa nekim našim stavovima, a puštaju da stvari idu svojim tokom. Ne reaguju. Sada na RS najviše nasrće Nemačka, ali to je već prirodan sled stvari. Kad je pa to Nemačka blagonaklono gledala na Srbe na Balkanu? Bio to Kajzer, Hitler ili Merkelova, samo nijanse te politike se menjaju. Tako da ovaj novi Nedić samo priča šuplju priču o korektnim odnosima zasnovanim na poštovanju.
tyson tyson 12:19 11.07.2014

Re: Q

bože, zašto sam rođen kao levičar?

Gadan hendikep


predatortz predatortz 12:21 11.07.2014

Re: Q

tyson
bože, zašto sam rođen kao levičar?

Gadan hendikep




Ima mu leka. Godine, iskustvo, mudrost...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:46 12.07.2014

nije da li, već kada

evo poučnog teksta za vas koji ste u rezervnom oficirskom sastavu - nemam vremena da prevodim za ove koji ne znaju englu, pa ću prevesti samo važnije delove:

link

A new kind of ground operation in Gaza - Nova vrsta kopnene operacije u Gazi

The IDF has learned from bitter experience, but sending troops into the Strip will be neither a picnic nor a walk in the park.

Friday night saw increased military traffic on the roads around Gaza. It was fairly obvious, even to those who just walking around the area, that this was the end or the near end of an amassing of forces for the first stage of a ground operation. The latest units are arriving at well-hidden meeting points and the military police are not letting anyone watch.

Noć petka svedočila je uvećanom vojnom saobraćaju na putevima oko Gaze. Bilo je poprilično jasno, čak i onima koji su se prosto šetkali naokolo, da je ovo kraj, ili skori kraj nagomilavanja trupa za prvu fazu kopnene operacije. Poslednje jedinice su stizale na dobro sakrivena sastajališta dok vojna policija nije dopuštala nikome da posmatra.

This lesson was learned during Operation Pillar of Defense, when troops were crowded in, unprotected in staging areas that visible to all. Then-Defense Minister Ehud Barak and the IDF very much wanted those in Gaza to know that there were many troops and reservists in the field.

Ova lekcija je savladana tokom Operacije Stub Odbrane, kada su trupe nagomilavane, nezaštićene u polaznim zonama vidljivim svima. Tadašnji ministar odbrane, Ehud Barak, veoma je želeo da pokaže koliko trupa i rezervista ima u polju.

Barak was a proponent of the school of "effects-based warfare." In Lebanon, this was a preferred method of operation, but what during Pillar of Defense the Gazans could, even without binoculars, see the thousands of soldiers scattered around the area and knew to aim mortar shells and rockets at them, causing casualties among the soldiers and reservists.

...U Libanu, to je bila omiljena metoda operacije, ali ono što su Gažani mogli, ček i bez dvogleda, da vide hiljade vojnika raspoređene naokolo i da znaju kako da upere minobacače i rakete izazivajući žrtve među vojnicima i rezervistima.

But now, on Friday night, there is small chance that this scenario will be repeated. The Gazans cannot see the massive troop build-up just waiting for the command to move. It could happen at any minute – and it might not happen at all.

Ali sada, u petak veče, bila je mala šansa da će ovaj scenario biti ponovljen. Gažani nisu mogli masivno nadgrađivanje trupa što samo očekuje naređenje za pokret. To može da se dogodi u bilo kom momentu, a može i da se ne desi uopšte.

In the meantime, the war of attrition continues, and the missile is just waiting to be launched from the Gaza envelope. We were reminded of the attack on IDF troops in Pillar of Defense as we passed Nahal Oz on Friday night, and were warned that the area was exposed to anti-tank missile fire. Indeed, there was a hit Friday evening right on IDF vehicles in the very same spot, and two soldiers were lightly wounded.

For now, it seems there will indeed be a ground incursion, and soon. Of course, one cannot specify how the ground operation will be conducted, but obviously it will not be a repeat of the very demonstrative incursion into Gaza from Operation Cast Lead in 2008. IDF Chief of Staff Benny Gantz pored over the deployment of forces and the operational plans, and 10 days ago approved them. The forces are in place, the plans are in place, and Hamas is in for some surprises.

But we must not delude ourselves; this will be neither a picnic nor a walk in the park. But the operation has been well prepared for a long time, and several months ago GOC Southern Command Sami Turgeman personally approved the attack plan for each combat team commander participating in the operation. There has also been intensive intelligence-gathering that should improve the ability to deal with what Hamas has in store. Therefore, one can assume that the risk to the troops going in is a reasonable one, and there will be a minimum of unnecessary complications.

Ali, ne smemo se držati u deluziji, ovo neće biti niti piknik niti šetnjica u parku. Operacija je dobro pripremljena odavno već, i pre nekoliko meseci glavnokomandujući Južne Komande, Sami Turđeman, lično je odobrio plan napada za svakog pojedinačnog komandira borbenih timova koji učestvuju u napadu. Takođe je intenziviran obaveštajni rad prikupljanja podataka koji bi trebali da pomognu da se nosi s onim što Hamas ima u dućanu. Tako, može da se pretpostavi da je rizik slanja trupa popriličan, dok će s druge strane biti i minimum nepotrebnih komplikacija.

Until then, Hamas and Islamic Jihad will continue to get a pounding from the air. There are also 155mm cannons bombarding vulnerable locations on the ground, to deter free movement by Hamas fighters. The Gaza beachfront is the recipient of artillery fire and missiles launched from the sea. Even so, Hamas keeps up the continuous rocket and mortar fire - which quite rightly begs the question of how, if the IDF has been attacking for four days with thousands of precision-guided munitions, is there still no reduction in the rocket fire? On the contrary, it's increasing.

Dotle, Hamas i Islamski Džihad, nastaviće da dobijaju teške udare iz vazduha. Na tlu su takođe 155mm topovi, koji bombarduju izložene lokacije u nameri da spreče slobodno kretanje Hamasovih boraca. Gazina obala prima projektila i artiljerijsku paljbu s mora.

The explanation is that the IDF, instead of focusing on the Sisyphean hunt for rocket launchers, which will take a long time and won't be that effective (the firing is done much of the time from civilian areas), is focusing its attacks on targets that will damage Hamas' military capabilities, knowing that this is most painful for them. The goal is long-term impact - both on Hamas ability to rebuild its rocket systems and to hide them underground.

Objašnjenje je da IOS, umesto da se fokusira na sizifijanski lov na lansere raketa, koji će uzeti mnogo vremena i neće biti toliko plodonosan (pucanje se radi najveći deo vremena iz civilnih zona), fokusira svoje napade na mete koje će oštetiti Hamasove vojne kapacitete, znajući da je ovo najbolnije za njih. Cilj je dugoročni impakt - takođe na Hamasovu sposobnost da obnovi svoje raketne sisteme i da ih sakrije ispod zemlje.

Furthermore, given that their tunnels were dug by Hamas fighters in order to move themselves and tons of explosives into Israeli communities surrounding Gaza, the attacks are centered on demolishing them and preventing further tunnels being created. The militants are trying to reinforce these tunnels with concrete, as well as produce the long-range rockets of which Hamas and Islamic Jihad are so proud.

Još nešto, uzev u obzir da su tuneli koje su iskopali Hamasovi borci s ciljem pokreta i njihove vojske i tona eksploziva u izraelske zajednice oko Gaze, napadi će biti usmereni na uništavanje i onemogućenje izgradnje novih tunela. Militanti pokušavaju da očvrsnu ove tunele betonom, kao i da naparave rakete većeg dometa kojima se Hamas i Islamski Džihad toliko ponose.

But the IDF and the security cabinet know that there is one thing that works to our advantage: Unlike after previous operations, this time Hamas has no political sponsor (such as Iran, Egypt, Qatar or Turkey) to facilitate the rehabilitation of the firing and tunneling capabilities destroyed by the IDF, either solely from the air or from the ground as well.

Ali, IOS i bezbednosni kabinet znaju da postoji jedna stvar koja nam ide na ruku: ne nalik prethodnim operacijama, Hamas ovog puta nema političkog sponzora (poput Irana, Egipta, Katara ili Turske)...

As night fell on the Gaza perimeter Friday, a few more volleys were fired as an appetizer for the meal to break the day-long Ramadan fast. Driving north, it was clear that the question now is when the ground operation will begin, not if. Developments in the coming days will see that question answered.


divota.
Milutin Milošević Milutin Milošević 21:19 09.07.2014

Rekoh ja pre dve nedelje...

... da je tužni događaj brutalnog ubistva tri izraelska tinejdžera otvaranje Pandorine kutije i uvod u začarani krug sukoba, ubistava i razaranja.

Što reče domaćin (danas, u jednoj situaciji): čim neke stvari krenu na bolje, pojave se ekstremisti sa jedne ili druge strane koji naprave nešto užasno što potpuno obezvredi sve mirovne inicijative i akcije pametnih ljudi
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:53 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

Milutin Milošević
... da je tužni događaj brutalnog ubistva tri izraelska tinejdžera otvaranje Pandorine kutije i uvod u začarani krug sukoba, ubistava i razaranja.

Što reče domaćin (danas, u jednoj situaciji): čim neke stvari krenu na bolje, pojave se ekstremisti sa jedne ili druge strane koji naprave nešto užasno što potpuno obezvredi sve mirovne inicijative i akcije pametnih ljudi


ovo je neverovatan mehanizam, stvarno, neshvatljiv, taj poriv da se uđe u destrukciju. inače ovo nije novo, i ko je pratio istoriju pregovora, ekstremna desnica u oba društva je uvek vukla u stranu destrukcije kada bi se stvari dovodile preblizu rešenja? zašto i kako to rade? da li je i jedni i drugi očekuju da je tkz. One State Solution dosežna, ne znam, to je gruba opstrukcija realnosti, jer niti će Izrael otići bilo kuda, niti će konzervativni Hamas nestati. dakle, rešenje sukoba je i da ekstremna desnica dođe do zaključaka i spoznaja do kojih je umerena levica došla pre, pa brat bratu, četvrt veka?
predatortz predatortz 07:58 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

niti će konzervativni Hamas nestati


Izvini Srki, ali Torijevci su konzervativni. Hamas to nije. To je skupina opasnih terorista i islamskih fanatika. Nemojmo mešati konzervativizam sa ovom žgadijom.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:23 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

ma, nema problema, buraz, ja više volim da polemišem sa desničarima, levica dođe, prišljema ti nekakvu etiketlu, i to je to, tako treba da posmatramo svi. bez ikakvog obrazloženja.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:48 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

Браћо, као и увек, уз вас сам, јебоихтитодаихјебо!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:49 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

inače, situacija u Gazi često služi i jednoj i drugoj strani za predizborno potkusurivanje, kada nema drugih aduta. u ovom slučaju, predizborna kampanja u Palestini, Hamas slabije stoji nego neke leve, postmarksističke opcije (prokapitalizam, ali sopstveno društvo uređeno na socijalističkim idealima, sekularnost, islam da u društvu, ne kao dominantna ideologija). Hamas šalje operativce na Abasov teren (zapadna obala, okolina Jerusalima). ovi ubijaju tinejdžere. izraelska levica se trudi da smiri situaciju, da Izrael ne reaguje. međutim, jevrejski ekstremisti rade tačno ono što nije trebalo da se uradi, ubijaju dečaka iz jedne ugledne muslimanske jerusalimske porodice. i na jednoj i na drugoj strani počinju bubnjevi rata. u palestinskoj javnosti, Hamas je jedini koji ume da se suprotstavi, u našoj je Likud jedini koji ima snagu da nas brani, radimo ono što svi najbolje umemo i što je najlakše - obezimenjujemo drugu stranu i idemo u rat.
alselone alselone 08:56 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

Vrlo odmereni komentari sa tvoje strane Srki. Nije da nisam ocekivao, al' samo da napomenem.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:22 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

Predrag Brajovic
Браћо, као и увек, уз вас сам, јебоихтитодаихјебо!

gos'n Peđa, je l' se zezaš ili si stvarno vaskrsao?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:01 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

Srđan Fuchs
Predrag Brajovic
Браћо, као и увек, уз вас сам, јебоихтитодаихјебо!

gos'n Peđa, je l' se zezaš ili si stvarno vaskrsao?

Заборавио си... Ја сам увек ту, кад затреба, а на вези са Пуковником.
Но, пун ми куфер тих невиних Хамас Палестинаца који рактетирију нуклеарни реактор у Израелу, да помогну производњу струје, вероватно? Хамас је, колико се сећам, беше оно добио изборе? И, шта се очекује, КАД ОТМЕШ И УБИЈЕШ ТРИ КЛИНЦА? А зло неизоставно рађа ДРУГО ЗЛО.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:08 10.07.2014

Re: Rekoh ja pre dve nedelje...

kraj nekog teks'a, pisanog 2012-2013.

Epilogue

Hoće li sredina 2014. godine doneti finalno rešenje ovog najdužeg konflikta moderne političke povesti, ostaje da vidimo. Ako je suditi po matrici kako su se odvijali pregovori u prethodne dve decenije, logički zaključak se nameće da neće do doći do razrešenja konflikta ni sada. Međutim, razvoj događaja u poslednjih par nedelja može dati nekih osnova za optimizam.

Pre svega, međunarodna zajednica je umorna od statusa quo i nerešavanja izraelsko-palestinskog konflikta. Na Bliskom Istoku, nakon agresivne retorike Predsednika Obame i ozbiljne pretnje upotrebom vojne sile protiv Sirije početkom tekućeg meseca (septembar 2013), mnogobrojne nasilne igrače u areni ozbiljni ton pretnje je ostavio u tišini. Svrgnućem Predsednika Morsija i Muslimanske Braće u Egiptu, Hamas je ostao bez ključnog regionalnog saveznika. Sirija i Iran, suočeni sa ozbiljnom pretnjom američke vojne intervencije, odjednom su promenili svoju retoriku nasilja i traže diplomatska rešenja. Odsečeni od Egipta, Sirije i Irana, sa nenaklonjenošću Saudije (Predsednik Abbas je, kroz svoj brak, u familijarnim odnosima sa saudijskom Krunom), Hamasu i palestinskim jihadistima ostaje samo da retorički ispaljuju krupne pretnje.

No, osećaj imanentnog haosa postoji – američka vojna operacija u Siriji, uzev u obzir sukobljenost snaga tamo i njihovu kakvoću: sa jedne strane krvoločni diktator a sa druge internacionalni jihadisti i u sredini nesrećni sirijski narod, ne daju jasan uvid u to kakav bi ishod eventualnog regionalnog rata mogao biti. Amerika se dojmi kao žongler koji hoda po konopu razapetim nad ambisom, nesiguran i sam da će stići na drugi kraj...

Lični dojam je da je, za dobro izraelskog i palestinskog naroda, Jevreja i Arapa, za njihovu zajedničku dobrobit da nađu neki ključ suživota, nezavisnosti, ekonomske stabilnosti i laganog progresa. Ratna situacija može doneti neka kratkoročna rešenja, i produbiti tek sanirane elemente socijalne patnje nastale konsekventno nakon propasti pregovora u Camp Davidu 2000. Da bi do ovoga došlo, moraju se napraviti kompromisna i bolna po obe strane rešenja. Jevreji će morati da se odreknu svoje vekovne zemlje, Samarije gotovo u celosti i velikih delova Judeje – potonja je oformila njihov identitet kao prosvećene teokratije u Starom Svetu, i stvorila njihov konfesionalni koncept. Palestinci će morati da se odreknu prava na povratak na teritoriju koju su pod ratnim vihorom napustili 1948. Možda će obe strane morati da prihvate prisutnost drugog etniciteta u budućim državama u određenoj meri koja ne ugrožava nacionalni integritet niti jedne niti druge države. Kada se sve ovo reši, ostaće rešavanje pitanja vodnih resursa – upamćena je izjava Šimona Peresa s početka milenijuma da „sve i kada rešimo sva politička i bezbednosna pitanja, potući ćemo se kao pećinski ljudi što su se tukli, oko pitanja vode“, i na kraju, verovatno najbolnije pitanje po oba, duboko religiozna naroda – pitanje statusa grada Jerusalima. No, sudeći po svemu, postoje novi elementi nade da pomenuti žongler neće pasti u ambis pre poslednjih koračaja. Ako se to ipak desi, niko nije uveren kakav će ishod iz haosa i spiralnog potonuća u nasilje biti, i hoće li ga uopšte biti.
leeanna leeanna 21:30 09.07.2014

kada se obezliči druga strana...


These are the names of 13 children killed in Gaza

imena, lica, konkretni životi. ovo se odnosi i na ubijene izraelske tinejdžere.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:07 10.07.2014

Re: kada se obezliči druga strana...

odgovorio sam na ovaj post, ne znam zašto mi je obrisan odgovor? Supermod, ko mi je obrisao odgovor?

Leeana, kako god, nego od nižih po činu moderatora mi je obrisao, zaista ne znam iz kog razloga, odgovor (verovatno omladinci pa nemaju iskustva) - uglavnom, čudna stvar je kako, kada situacija u društvu dođe do ratnog ekstrema, pojedini ljudi kao da navuku određenu vizuru neprobojnosti i bezosećajnosti, i potpuno dehumanizuju drugu stranu? Krajnje čudna, valjda nedovoljno osvešćena sklonost kod ljudi?
leeanna leeanna 14:00 10.07.2014

Re: kada se obezliči druga strana...

pa da, ljudima se manipuliše, a manipulator zna šta i u kom cilju radi - legitimizacija rata i ubijanja, pa i mobilisanja ljudi za odlazak u rat. e sada, stepen odgovornosti izmanipulisanog je uvek posebno polemična tema.

u svakom slučaju, od gebelsa i holokausta, savremenom ratu prethodi psihološki proces dehumanizacije određene grupe ljudi, a rezultat je da se svaki pripadnik takve grupe ne posmatra kao ljudsko biće, pa tako ne zaslužuje da se prema njemu oseća minimum moralnog obzira. o empatiji da ne govorimo.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:27 10.07.2014

Re: kada se obezliči druga strana...

potpuno se slažem. posmatrao sam ovu promenu o kojoj govoriš kod par prijatelja nedavno - od potpunog antiratnog raspoloženja (emancipovani likovi, čak pripadnici kosmopolitske urbane kulture, prozapadni, ma sve fino), do ovog, let's kill'em all they're terrorists stava.

preporuke za oba komentara.
hajkula1 hajkula1 22:36 11.07.2014

Re: kada se obezliči druga strana...

leeanna


u svakom slučaju, od gebelsa i holokausta, savremenom ratu prethodi psihološki proces dehumanizacije određene grupe ljudi, a rezultat je da se svaki pripadnik takve grupe ne posmatra kao ljudsko biće, pa tako ne zaslužuje da se prema njemu oseća minimum moralnog obzira. o empatiji da ne govorimo.



Iskusili smo. Malcice...



“Рат против Срба није више само војни сукоб. То је битка између добра и зла, између цивилизације и варварства.”
(Тони Блер, премијер Велике Британије, током НАТО агресије на Србију 1999. године)

“Предлажем да се српској деци забрани у школама учење српске националне поезије”
(Тони Блер, премијер Велике Британије, током агресије НАТО 1999. године)

“Као што је немачки народ прошао кроз фазу денацификације тако мора и српски народ да прође кроз фазу демократизације. Милошевићева Србија је данас исто што је била и Хитлерова Немачка.”
(Тони Блер, премијер Велике Британије, 4. мај 1999, за BBC news)


http://zavetnici.rs/?p=2482


tasadebeli tasadebeli 10:10 10.07.2014

Анализа?

Srđan Fuchs
za drugare - nisam u IsraPalu, kod kuće sam u Novom Sadu,





Srđan Fuchs
mama je na prvoj liniji fronta, grad Aškelon, prvi sa izraelske strane i najbliži Gaza Sitiju. neće nazad, u fazonu je da "kako je svima tako je i njoj".






Srđan Fuchs
što se same situacije tiče,


А што се тиче ситуације, анализа иде дубоко... И далеко...


ISIL
















ЛИНК 1


ЛИНК 2


ЛИНК 3

kritikovao SAD što im je potrebno toliko puno vremena da isporuče avione F-16 koje je Irak kupio od Vašingtona. ЛИНК 4

ЛИНК 5

ЛИНК 6

ЛИНК 7


"One gets the sinking sensation that with Iraq unraveling, fighting in Gaza and the Syrian civil war still raging the president hasn’t really considered a backup plan." ЛИНК 8


ЛИНК 9


Јеботе, као слон у стакларској радњи!

Pax Americana, а?

Нека се носе у пизду материну и они и њихов Pax ако то тако изгледа!

А при томе код своје куће мењају тачке у зарезе у Декларацији о независности не би ли се добила нова значења...

"Logika rečenice tako se pomera sa vrednosti individualnih prava na važnost vlade kao sredstva da se ta prava zaštite." ЛИНК 10

Са вредности индивидуалних права на важност владе? На важност владе?

Смрз'о сам се!

Ако се то не зове фашизам, онда ја не знам шта је фашизам!

Srđan Fuchs

bože, zašto sam rođen kao levičar?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:18 10.07.2014

Re: Анализа?

ja ne mogu da verujem da njima zarezi određuju norme ponašanja? kakvi su to roboti! :)
hajkula1 hajkula1 15:44 10.07.2014

Re: Анализа?


Samo da se zapljunem





ZajeBato.

Takođe. posmatram celokupnu sliku, koliko je moguće.

Neko manipuliše sukobima a ekonomska kriza se rešava ratom.
(Kad čemerika kine, svet dobije upalu pluća.)
Nove granice.
NSP



Plaši me džihad. Mnoge muslimane takođe plaši.

Manipulacija strahom je moćno oružje.




Srki, pozdravi mamu,

(Tvoja mama mora tamo da bude?)


tasadebeli tasadebeli 18:49 10.07.2014

Re: Анализа?

Srđan Fuchs
ja ne mogu da verujem da njima zarezi određuju norme ponašanja? kakvi su to roboti! :)


Ма пусти, цео боговетни дан на бесконачној траци вртим ово...








... и пјевам... али ми никако не иде та синтетика вокала... Не разумем се, брате рођени, у то семпловање. Млллого сам матор, тога није било када сам био млађи...
angie01 angie01 21:39 10.07.2014

Re: Анализа?

Tvoja mama mora tamo da bude?)


bez zelje da ulazim u tudju intimu, Srki, ja bi otisla i dovela mamu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:31 11.07.2014

Re: Анализа?

hajkula1

Srki, pozdravi mamu,

(Tvoja mama mora tamo da bude?)




хоћу, фенкс . ма не мора, but she has gotten a business plan под старе дане (штека српску пензијицу а живуцка тамо од изрине плус ја што јој придодам неку пару), и онда дође зими и лети па кулира с унуцима. а и у фазону је, нешто као, "када сам преживела вермахт у панчеву, тита, чкребића и соколовитја као надређене (била је дебатни стенограф 33 године у скупштини ср србије), па распад Југе, Стражевицу 1999. и оно "погрешно" поливање тепиха бомби по Дарквуду, па Другу Интифаду $ suicide bombing sessions, шта могу пар џихади-ментоса да јој науде? ја, пошто сам always look at the bright side of life, кренуо нешто да је зезам, рек'о, добро шта ћете да радите ви бакуте када крену на вас ђихади? kаже она, ништа, дићи ћемо руке и викнути, јебите, браћо палестинци! реко', ау, нисам ни био свестан да је IDF поставио овако моћно оружје, у виду Kуполе Несаломивих Бакута на границу с Газом?!
ма не плашимо се, јебеш страх, живот је превише кратак и леп да бисмо га трошили на страх, а оно, ако ти је баш суђено да ти падне ракетла или саксија или бетонска табла на главу, јеби га, десиће се, плашио се не плашио.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:32 11.07.2014

Re: Анализа?

ма неће, способан је то лик, али неће, али хвала, рећи ћу јој да је блогерски АФЖ уз њу!
G.Cross G.Cross 10:39 10.07.2014

"Conservative by the time you're 35"

Srđan Fuchs

bože, zašto sam rođen kao levičar?



"If you're not a liberal when you're 25, you have no heart. If you're not a conservative by the time you're 35, you have no brain.

Quote pogresno pripisana Churchill-u, ma cija da je vredi razmisliti o njoj.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:21 10.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"

G.Cross



"If you're not a liberal when you're 25, you have no heart. If you're not a conservative by the time you're 35, you have no brain.

Quote pogresno pripisana Churchill-u, ma cija da je vredi razmisliti o njoj.


nemoj da nasrnu arhiliberalni posetioci bloga sada na tebe, kao na izdajnika! inače, umerena sredina je konzervativni liberal! :)
predatortz predatortz 11:24 10.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"

umerena sredina je konzervativni liberal! :)


Toni Bler!
G.Cross G.Cross 11:26 10.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"

sredina je konzervativni liberal! :)


Ne, Ne, konzervativni liberali su najgori...

Ja sam Liberalni Konzervativac
Jaril Jaril 11:30 10.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"

G.Cross
Srđan Fuchs

bože, zašto sam rođen kao levičar?



"If you're not a liberal when you're 25, you have no heart. If you're not a conservative by the time you're 35, you have no brain.

Quote pogresno pripisana Churchill-u, ma cija da je vredi razmisliti o njoj.


Ја све контра. 'Начи, ни срце ни мозак.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:31 10.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"



i absolutely disagree with you!

Ne, Ne, konzervativni liberali su najgori...

Ja sam Liberalni Konzervativac
tasadebeli tasadebeli 19:12 10.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"

G.Cross

Quote pogresno pripisana Churchill-u




- Јууу! Господине Черчил! Па ви сте пијани!

- Да, госпођо... А ви сте неописиво ружни! Само... Ја ћу се сутра истрезнити...



Можда је ово што си цитирао погрешно приписано Черчилу... Али није немогуће да је тај пијани шибицар то заиста и рекао... Одговара то сасвим његовом психолошком профилу...




hajkula1 hajkula1 08:51 11.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"

tasadebeli
G.Cross

Quote pogresno pripisana Churchill-u




- Јууу! Господине Черчил! Па ви сте пијани!

- Да, госпођо... А ви сте неописиво ружни! Само... Ја ћу се сутра истрезнити...



Можда је ово што си цитирао погрешно приписано Черчилу... Али није немогуће да је тај пијани шибицар то заиста и рекао... Одговара то сасвим његовом психолошком профилу...







Liči. Oličenje lajavca.
ephemeris ephemeris 07:27 11.07.2014

Re: "Conservative by the time you're 35"



According to research by Mark T. Shirey, citing Nice Guys Finish Seventh: False Phrases, Spurious Sayings, and Familiar Misquotations by Ralph Keyes (1992) this quote was first uttered by mid-nineteenth century historian and statesman François Guizot when he observed "Not to be a republican at 20 is proof of want of heart; to be one at 30 is proof of want of head" ("N'être pas républicain à vingt ans est preuve d'un manque de cœur ; l'être après trente ans est preuve d'un manque de tête".

This quote has been attributed variously to George Bernard Shaw, Benjamin Disraeli, Otto von Bismarck, and others.

(http://www.reddit.com/r/AskReddit/comments/g63t0/who_originally_said_if_youre_not_a_rebel_by_the/)
hajkula1 hajkula1 08:59 11.07.2014

Srkijeva majko, odmah kući!



http://www.b92.net/putovanja/vesti.php?yyyy=2014&mm=07&dd=10&nav_id=875140




ако ти је баш суђено да ти падне ракетла или саксија или бетонска табла на главу, јеби га, десиће се, плашио се не плашио.


Kanda, ti nešto o horoskopu?

Da ti šapnem, ne ide to samo tako.




ма не плашимо се, јебеш страх, живот је превише кратак и леп да бисмо га трошили на страх,



Ispravan stav, preporučujem.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:59 12.07.2014

Re: Srkijeva majko, odmah kući!

Memo od Drugarice Lece za BeBe 92 AFŽ:
"Ne paničite - nisam ja turistkinja već građanka - nisam ni prva ni poslednja koja živi i radi prema dogovoru - ne brinite - naoružana sam dinstanim krompirom i ruskom prasetinom - dolazim na Anitin* rođendan - pozdrav."

Istrenirali to Tile i Čkreba, nema zaebancije.

* Anita, moj mali judeovojvođanski lavić, Lioness of JudeoVosha, puni krajem meseca godinu dana.
frank_rizzo frank_rizzo 09:52 11.07.2014

opet je vreme za kokice

djuish vs ejreb
uvek dobra tekma, uvek neizvesno
uvek dobro klanje
uvek nereseno
....
Jbt koja ste vi karikatura
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:13 11.07.2014

Re: opet je vreme za kokice

Memo, ćiji si ti tako mudar? I ja bih voleo, kao i ti, da imam rupu u grudnom košu i promaju u glavi, ili prespojeno nekim gajtanima, ili barem da budem cool postmoderni fašista, sigurno je lakše tako.

Jbt koja ste vi karikatura

opet je vreme za kokice

frank_rizzo frank_rizzo 08:04 12.07.2014

Re: opet je vreme za kokice

Srđan Fuchs
Memo, ćiji si ti tako mudar? I ja bih voleo, kao i ti, da imam rupu u grudnom košu i promaju u glavi, ili prespojeno nekim gajtanima, ili barem da budem cool postmoderni fašista, sigurno je lakše tako.

Jbt koja ste vi karikatura

opet je vreme za kokice



sta ja znam o postmodernom fasizmu - pa ne zivim u zemlji koja ga praktikuje barem od 948e. to je vase unutrasnje pitanje - koljete se, a svet vas gleda uz kokice.... zabavno je
49 41 49 41 15:19 11.07.2014

Uslikah je

nadomak Jerusalema.



Spokojna - mirna.

I danas, ponekad kcerki pokazem; koliku casu soka od 1. nara ispih u sokaku Betlehema.

Zasto???
Rasmisljah tada, dok gledah okolo sa platoa kamenu pustinju.

Zasto???
I, sada.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:09 12.07.2014

Re: Uslikah je

well, She, the Desert, has two aspects, almost divine peacefulness, and unspeakable ability to become evil. how and why so, i don't have a clue, but it used to be so ever since.
vera.nolan2 vera.nolan2 19:24 11.07.2014

Hear our prayer


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 23:16 11.07.2014

Re: Hear our prayer

situation is more like -

vera.nolan2 vera.nolan2 10:02 12.07.2014

situation is more like -

Na žalost !!!,obzirom da se ratuje ,umire od gladi ,živi u siromaštvu-veći deo čovečanstva...Nemam snagu,mučno je da dajem statističke podatke ,šta sve u jednoj sekundi,danu,godini-ljudska bića trpe !!!...i čine jedni drugima !!!
Kako reče Milutin gore "...otvaranje Pandorine kutije i uvod u začarani krug sukoba,..."...a zar nije ta kutija otvorena u osvit civilizacije,pet,šest hiljada godina zapisane istorije ? Od Altamire i Laskoa,samo borba za opstanak !
A možda ipak ,te male nade ,na dnu dna,nećemo se odreći i ne smemo!
Čovek je ipak -sapiens u razvoju !!!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:03 13.07.2014

dobar tekst o džihadizmu

Novi Kalifat? (prevodim dok mi se Anita ne razbudi)
- Bernard Hajkel, Kol Banzel, Univerzitet Prinstona, Project Syndicate

PRINCETON – The recent declaration of a caliphate by the militant group the Islamic State in Iraq and Syria (ISIS) is an unprecedented event in modern times. Regardless of how it turns out, one thing is clear: violent jihadism is now an entrenched feature of the Arab political landscape.

Prinston - Skora deklaracija kalifata od strane militantne grupe pod nazivom Islamska Država u Iraku i Siriji (ISIS), događaj je bez presedana u modernim vremenima. Bez obzira na šta sve to izađe, jedna stvar je jasna: divlji džihadizam sada je ušančena odlika arapskog političkog pejsaža.

Not since the Turkish Republic abolished the Ottoman caliphate in 1924 has any Muslim group in control of territory made such a bid. Even Al Qaeda and the Taliban have limited their demands to the creation of statelets (emirates), which they hope will eventually coalesce into a caliphate.

Još otkad je Turska Republika ukinula Otomanski kalifat, 1924. godine, nije neka muslimanska grupa u kontroli nad određenom teritorijom naparavila sličan zahtev. Čak i Al Kaeda i Taliban su ograničili svoje zahteve na formiranje određenih pašaluka (emirata), za koja su se nadali da će mogućno prerasti u kalifate.

This hesitation can be explained, at least partly, by the fact that neither Osama bin Laden nor Mullah Omar (the Taliban’s leader) can fulfill the conditions for being a caliph, one of which is proof of descent from the Prophet Muhammad’s tribe, the Quraysh. The new caliphal claimant, the Islamic State’s emir Abu Bakr al-Baghdadi, can.

Ovo nećkanje može biti objašnjeno, barem delimično, činjenicom da niti Osama bin Laden niti Mula Omar (vođa Talibana) ne mogu ispuniti uslove da budu kalifi, od kojih je jedan da budu potomci iz plemena Proroka Muhameda, Koreiša. Novi pretendent, emir Islamske Države Abu Baker al-Bagdadi, to može.

As conceived in Islamic political thought, a caliphate, unlike a conventional nation-state, is not subject to fixed borders. Instead, it is focused on defending and expanding the dominion of the Muslim faith through jihad, or armed struggle.
The statement announcing the new caliphate, entitled “This is the Promise of Allah,” was issued on the first day of the Islamic holy month of Ramadan, and lays out a radical vision for reconfiguring the Arab world. First, it declares that ISIS will drop its titular reference to “Iraq and Syria” to become simply the Islamic State, implying that it has its sights set on other countries, especially Jordan, Saudi Arabia, and possibly Lebanon.

Kao što je to prihvaćeno u islamskoj političkoj misli, kalifat, ne nalik konvencionalnoj naciji-državi, nije podložan fiksnim granicama. Namesto, usredsređen je na branjenje i proširenje dominacije Muslimanske vere kroz džihad, oružanu borbu. Izjava koja objavljuje novi kalifat, nazvana "Ovo je obećanje Alahovo", objavljena je prvog dana islamskog svetog meseca Ramazana, i polaže radikalnu viziju preoblikovanja Arapskog sveta. Prvo, objavljuje da će ISIS odbaciti svoju titularnu referencu na "Irak i Siriju", te da će postati jednostavno Islamska Država, sadržavajući u sebi naznake da je bacila oko i na druge države, posebno Jordan, Saudijsku Arabiju i, mogućno Liban.

The rest of the statement is replete with injunctions from the Koran, several of which refer to God deputizing the “true believers” as his regents on earth, empowering them to humiliate and defeat his “enemies,” who now include Shia Muslims, democrats, nationalists, the Muslim Brotherhood, Jews, and Christians. These believers are now operating, the statement continues, under the banner of the Islamic State, which currently controls the territory between Aleppo in Syria and Diyala in Iraq, where it has already established the structures of a proto-state: courts, a tax system, and security and social services.
manje važan pasus

The Islamic State argues that all Muslims, including all jihadist factions, must acknowledge the caliph as their leader if they are not to live in sin. Though this notion of a collective religious obligation is largely consistent with traditional Islamic law, most Muslims consider such injunctions irrelevant in the modern age.
Nonetheless, with al-Baghdadi at its helm, the Islamic State is convinced that its new caliphate will – indeed, is supposed to – flourish. Al-Baghdadi, whose real name is Ibrahim Awwad Ibrahim Ali al-Badri al-Samarrai, is a 40-something Iraqi from Samarra, north of Baghdad. A fairly enigmatic figure, he has a higher degree in Islamic studies, and is a gifted strategist and orator.

Islamska Država rasravlja da svi Muslimani, uključujući sve džihadističke grupe, moraju priznati kalifa kao njihovog vođu, ako ne žele da žive u grehu. Iako je ovo mišljenje kolektivne religijske obaveze u najvećoj meri u saglasnosti s tradicionalnim Islamskim zakon, većina Muslimana smatraju ovakve naloge kao nevažne u modernom dobu. Uprkos tome, sa al-Bagdadijem na čelu, Islamska Država je ubeđena da će novi kalifat - zapravo, da je predodređen - procvetati. Al-Bagdadi, čije pravo ime je Ibrahim Auad Ibrahim Ali al-Badri al-Samaraji, 40-ineštogodišnjak je iz Samare, severno od Iraka. Dovoljno zagonetna figura, ima viši stepen u Islamskim studijama, i nadareni je strategičar i govornik.

Al-Baghdadi has managed to strike numerous deals with the Sunni tribes of Iraq, without whom he could not have conquered so much territory so quickly. And, in the few recorded statements that have been released, he displays a mastery of classical Arabic. All of this will help him to achieve his goal of succeeding Osama bin Laden as the leader of the global jihad against the forces of nonbelief.

Whether the announcement of the new caliphate turns out to be politically significant, however, remains to be seen. Its enduring influence will depend on two factors.

Kako god, da li objava novog kalifata ima političku vrednost, ostaje da se vidi. Njen trajniji uticaj ovisi o dva faktora.

The first is the Islamic State’s continued military success, and its ability to maintain and consolidate its control of territory. So far, jihadist success has depended largely on the divisions within Arab countries and the weakness of their governments, particularly the five – Libya, Egypt, Syria, Iraq, and Yemen – that have lost control over significant portions of their territory. And these countries are showing no signs of stabilizing. While it is unlikely that national borders will be redrawn, the fact that large jihadi-controlled territories are becoming the norm will only make it easier for such forces to augment their financial resources and attract new recruits.

Prvi je u trajnijem vojnom uspehu Islamske Države, i u mogućnosti da održi i očvrsne svoju kontrolu nad teritorijom. Do sada, uspeh džihadista ovisio je najvećma na podelama unutar arapskih država i na slabosti njihovih vlada, pre svega kod petoro - Libija, Egipat, Sirija, Irak i Jemen - koji su izgubili kontrolu nad značajnim delovima svojih teritorija. Ove države ni ne pokazuju znake stabilizacije. Dok nije izvesno da će nacionalne granice biti iscrtane iznova, činjenica da velike teritorije pod kontrolom džihada postaju norma olakšaće ovim silama da obezbede finansijske resurse i privuku nove regrute.

The second factor is the Islamic State’s ability to secure sufficient support. Today, jihadism is more fundamentally divided than ever before. Even Ayman al-Zawahiri, Al Qaeda’s current leader, views al-Baghdadi as an extremist, and has taken steps to distance his group from the Islamic State.

Drugi faktor je sposobnost Islamske Države da obezbedi dovoljnu podršku. Danas, džihadizam je fundamentalnije podeljen nego ikada ranije. Čak i Ajman al-Zauahiri, Al Kaedin trenutni vođa, vidi al-Bagdadija kao ekstremistu, i preduzeo je korake da distancira svoju grupu od Islamske Države.

But many jihadi groups and individuals, particularly young people, have signaled their support for the caliphate. The Islamic State’s statement has already been viewed more than 187,000 times on YouTube, and has been posted innumerable times on Twitter and Facebook, attracting positive comments. A more ominous development is the emergence of a group called the Supporters of the Islamic State in Jerusalem, which has claimed responsibility for murdering – as a gift to the new caliph – the three kidnapped Israeli teenagers whose bodies were recently found in the West Bank.

Ali, mnoge džihadske grupe i pojedinci, pretežno mladi ljudi, signalizirali su svoju podršku za kalifat. Objava Islamske Države pregledana je preko 187 000 puta na Jutjubu, i postirana je nebrojeno mnogo puta na Tuiteru i Fejsbuku, privlačeći pozitivne komentare. Mnogo zloslutniji događaj je pojava grupe nazvane Podržavaoci Islamske Države u Jerusalimu, koja je ustvrdila odgovornost za ubistvo - kao poklon novom kalifu; trojice tinejdžera čija tela su pronađena nedavno na Zapadnoj Obali

Jihadism is clearly alive and well across the Arab world. After decades of unjust and ineffective rule, not to mention tragic foreign interventions, there is no shortage of disenfranchised and frustrated citizens for organizations like the Islamic State to recruit. Whether this new caliphate succeeds or not, religious violence in the Arab world will likely get worse before it gets better.

Džihadizam je izvesno živ i dobro širom Arapskog sveta. Posle decenije nepravedne i besplodne vladavine, da ne pominjemo tragične strane intervencije, otuđenih i besnih građana za regrutovanje u organizacije poput Islamske Države ne manjka. Da li će ovaj novi kalifat uspeti ili ne, religiozno nasilje u Arapskom svetu će se pre pogoršati pre nego dođe do poboljšanja.
noboole noboole 13:02 13.07.2014

.

Juce sam procitao interesantan clanak.


She is young. She is pretty. She is a university graduate and a computer engineer. She is also an Israeli Parliamentarian - and the reason why I am on the brink of burning my Israeli passport. Because behind that wide-eyed innocent face lurks the Angel of Death.

Ayelet Shaked represents the far-right Jewish Home party in the Knesset. This means she is well to the right of Benyamin Netanyahu, just in case you thought such a thing was not possible.

On Monday she quoted this on her Facebook page: “Behind every terrorist stand dozens of men and women, without whom he could not engage in terrorism. They are all enemy combatants, and their blood shall be on all their heads. Now this also includes the mothers of the martyrs, who send them to hell with flowers and kisses. They should follow their sons, nothing would be more just. They should go, as should the physical homes in which they raised the snakes. Otherwise, more little snakes will be raised there.”


Nije u pitanju pravo na samoodbranu, nego nacin na koji se branis. Slobodu koju sebi dajes da prolivas krv. Za neke je Izraelce (koliko njih? koliko od onih koji donose odluke?) kolateralna steta koja se meri smrcu vise od sto ljudi sasvim legitimna stvar.





Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:36 13.07.2014

Re: .

noboole


Nije u pitanju pravo na samoodbranu, nego nacin na koji se branis. Slobodu koju sebi dajes da prolivas krv. Za neke je Izraelce (koliko njih? koliko od onih koji donose odluke?) kolateralna steta koja se meri smrcu vise od sto ljudi sasvim legitimna stvar.


hvala na ozbiljnom i racionalnom komentaru. da li je okej da ga stavim na svoj FB? prate to ljudi iz vojske i diplomatije, koji jesu zainteresovani za mišljenje srpske javnosti.

konkretno, problem u Gazi je sledećeg karaktera: Izrael šalje upozorenja, a ljudi ne smeju da se sklone iz straha od Hamasa - IDF će doći i otići a Hamas će ostati, a Hamas ume da šalje na preki sud ako proceni da je zasluženo (procenu daju samo njihovi ljudi). mi u medijima vidimo informaciju koju Hamas dopusti da prođe. drugo, IDF šalje i gorivo, humanitarnu pomoć u Gazu, a Hamas ocenjuje to kao propagandu (moji drugari rade na utovaru i eskortingu te pomoći).

HaBait HaJehudi je fašistička politička skupina. Ima nas puno koji smo levo od Netanijahua, i ekstremno levo od Jevrejskog Doma (za dom spremni ).

and the reason why I am on the brink of burning my Israeli passport.


ovo je ekstremna reakcija. zašto bih ja palio svoj pasoš? ta zemlja je i moja takođe. ja mogu da promenim desničare na izborima, Gažani ne mogu.
noboole noboole 10:39 14.07.2014

Re: .

hvala na ozbiljnom i racionalnom komentaru. da li je okej da ga stavim na svoj FB?


Naravno da mozes. Nisam pravnik, ali tekst sa bloga upotrebljen na taj nacin verovatno potpada pod neku varijantu Fair Use .

Dobro, jeste ekstremna reakcija, ali vise demonstrativna. Kako ce sad da putuje :)
Tekst sam zakacio zbog toga sto ukazuje na nacin na koji se palestinski narod percipira u jednom sloju izraelskog drustva. Taj mi-vi konflikt.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:38 14.07.2014

Re: .

Dobro, jeste ekstremna reakcija, ali vise demonstrativna. Kako ce sad da putuje :)


primeti da ima previše reakcija, tipa, vidi ove izrailjske tikvane kakvi su, zapaliću ih, ili, vidi ove išmailjce kakvi su, zapaliću ih sve, boga im ubijem, dabogda! ili, vidi sve kako je zapaliću sebe/svoju sošku! to su sve prekomerna reagovanja, slabo tu ima našeg laloškog uticaja.
not2old2rock not2old2rock 18:29 13.07.2014

Can you spot the terrorist?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:55 14.07.2014

A šta Dan Posle?

Izrael sada nema drugog izbora do da ide do kraja. Taj kraj će značiti veliki broj palestinskih civilnih žrtava - što će Izraelu doneti i donosi veliko otuđenje u međunarodnoj zajednici; i verovatno veliki broj izraelskih vojnika koji izvesno neće proći bez povreda (i shodno, verovatno Netanijahuov pad s vlasti, konačno više, dojadi i Bogu i narodu ). Posle toga, sa mirnom tranzicijom kontrole nad Gazom i povratka Fataha tamo, koje je Hamas nasilno izbacio pošto je preuzeo kontrolu nasiljem nad svojim sekularnim sunarodnicima 2006., i predajom kontrole nad Gazom u njihove ruke do izbora. Rasformiranje Hamasovog vojnog krila i ukidanje Islamskog Džihada. Finansijska, građevinska, ekonomska pomoć Palestini da pređe preko perioda tranzicionog razvoja (ne tranzicija po ugledu na Srbiju gde je zemlja posle bombardovanja ostavljena u korupciji i jadu, bez nade i bez pomoći) relativno brzo i bezbolno. Na ovom putu će biti mnogo korupcije, pa je potrebna pomoć i aktera sa strane. Ubrzani pregovori za osamostaljenje demilitarizovane Palestine. Savezi sa Egiptom, Jordanom, i Saudijom, i regionalni progres, zvanične deklaracije pomirenja Islama i Judaizma. To je put nade. Put straha je put mržnje i očajanja koji neće rezultirati u stvaranju zdravog društva. U nezdravom društvu će stalno biti mogućnosti da vas neko zavrbuje u anahrone i destruktivne sektaške organizacije, ja ću mrzeti tebe jer ćeš ti mrzeti mene jer ću ja mrzeti tebe jer ćeš ti mrzeti mene jer!
leeanna leeanna 20:21 14.07.2014

Re: A šta Dan Posle?

U nezdravom društvu će stalno biti mogućnosti da vas neko zavrbuje u anahrone i destruktivne sektaške organizacije, ja ću mrzeti tebe jer ćeš ti mrzeti mene jer ću ja mrzeti tebe jer ćeš ti mrzeti mene jer!

vicious circle mikro, makro i globalno. u raznim varijantama.
...sa mirnom tranzicijom kontrole nad Gazom i povratka Fataha tamo... Finansijska, građevinska, ekonomska pomoć Palestini da pređe preko perioda tranzicionog razvoja... Ubrzani pregovori za osamostaljenje demilitarizovane Palestine. Savezi sa Egiptom, Jordanom, i Saudijom, i regionalni progres, zvanične deklaracije pomirenja Islama i Judaizma.

dajbože. pitanje je kakve emotivne, psihološke posledice i raspoloženje ostaje posle puno civilnih žrtava. zatim, mnogo je suprotstavljenih interesa u regionu, znaš i sam. koji je autentični politički islam sa kojim se judaizam miri? evo pogledaj muslimane između sebe, sektaške igre i lokalni ratovi, zakulisna diplomatija. dalje, imam utisak da se većinski egipat prilično mršti na pomen izraela, običan svet, ali i intelektualna, srednja klasa. naravno, pita se sisi, a on ima agendu da će podržati svakog ko ne podržava MB i koja će biti u saglasnosti pre svega sa saudijcima, tako da se taj savez, o kome govoriš, u formalno-političkom smislu možda i ostvari.

To je put nade.

inače, često potcenjujemo nadu, a najneverovatnije uspehe dugujemo upravo njenoj energiji.

najiskrenije želje da se ostvari neka varijanta održivog mira, kakav opisuješ :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana