B92 Blog    Članovi    Srđan Fuchs    Šta kažu komšije?

Srđan Fuchs
23:52
SRE
05
MAR

Šta kažu komšije?

pošto je čini mi se neukusno pisati bilo šta drugo u ovom vremenu kada je, kako kaže č. jovanović, situacija u zemlji katastrofalna, preneću jedan tekst koji sam dobio od penfrenda a učinio mi se interesantnim, i vezan je za ovu našu teskobnu zbilju. ne vredi podsećati da je demokratija u srbiji na korak od kolapsa. ne vredi ni razmišljati šta će zemlji doneti nikolićeva, dačićeva, koštuničina i ilićeva vladavina. bez ikakvog motiva sem da se provede koji trenutak još u očekivanju najgoreg (dugoočekivanom i, dosad, slalomima demokrata izbegavanom stupanju radikalne stranke na vlast), tekst iz katoličkog komšiluka...

Zločin i kazna?

Vaš preglednik možda ne podržava prikaz ove slike.Vaš preglednik možda ne podržava prikaz ove slike.Pozornost svjetske, osobito političke javnosti u nedjelju i ponedjeljak 17. i 18. veljače bila je usredotočena na »rađanje« nove europske, kakve-takve države - neovisnog Kosova. Premda je to »rađanje« popraćeno brojnim tjeskobama koje će po svoj prilici još vrlo dugo trajati, kakvo-takvo osamostaljenje nekadašnje autonomne pokrajine u SFRJ vjerojatno je posljednji čavao u lijes umjetne državne tvorevine - Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.

Premda je dio međunarodne zajednice dopustio ograničenu neovisnost Kosovu, nije jasno je li riječ o kazni za zločine velikosrpske politike ili tek o zadovoljenju globalnih interesa određenih međunarodnih faktora?

Takav kraj te umjetne državne tvorevine, kako je razlog radosti i sreće u većem dijelu naroda koji su se osjećali zarobljeni u njoj, tako je istodobno i razlog tuge i nesreće onih političkih snaga, osobito u srpskom narodu ali i u drugim narodima te bivše tvorevine, koje su u njoj imale povlastice. Jugoslavija, kako ona prva karađorđevićevska tako i druga partijska, bila je ne samo totalitaristička nego i osobiti instrument velikosrpske politike i hegemonije. Premda su njezini kreatori - poznato je da ta državna tvorevina nije nastala slobodnim i legitimnim međunarodnim multilateralnim ugovorom već suptilnim nasiljem - jako dobro znali i razumjeli koje je naravi totalitarizam u njoj vladao, ništa nisu poduzimali. Čak ni onda kad su se pojedini narodi plebiscitarno izjasnili na referendumima za svoje samostalne države. Ti faktori međunarodne politike čak nisu bili spremni prihvatiti ni razumi prijedlog o pravnom, ustavnom pretvaranju bivše države u labavu konfederaciju - da bi se spriječilo nepotrebno krvoproliće i strahote rata. Štoviše, baš ti faktori međunarodne politike nametnuli su tromjesečni moratorij na samostalnost Hrvatskoj i Sloveniji da bi dali tri mjeseca tzv. JNA da uvede red i obrani tu tvorevinu bez obzira po kojoj krvavoj cijeni.

Ti faktori međunarodne politike - dok su demokratska načela koristili kao prašinu u oči naivnima ne priznajući ni jednako pravo ni dostojanstvo svakom čovjeku ni svakom narodu - ohrabrivali su velikosrpsku politiku koja je zaigrala krvavi pir u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini te na Kosovu, pokrajini s većinskim albanskim narodom. Premda je velikosrpska politika, bez obzira na to kojim se imenom nazivala i skrivala, bila u trajnom sukobu s kosovskim Albancima - te je na Kosovu još 70-ih godina 20. stoljeća bio u upotrebi drveni plug (!) - otvoreno sukobljavanje počelo je 1981. kad je poginulo 300 do 400 građana, a da javnost o tome nikada nije bila obaviještena. Nakon Memoranduma SANU-a (1986) i Miloševićeva zveckanja oružanim prijetnjama baš na Kosovu (Gazimestan, 1987) pokrenuta je »jogurt-revolucija« koja je 1989. na kosovske ulice dovela tzv. JNA i koja je dovela do formalnih ukidanja autonomnih pokrajina. Premda su stalno bili na udaru, vrhunac nevolje kosovski Albanci doživjeli su krajem 1998. kad su srpske vojne snage pobile oko 10 tisuća Albanaca a više od 800 tisuća protjerale u Makedoniju, Albaniju i Crnu Goru.

Takvo je ponašanje srpske politike prevršilo mjeru te je izazvalo krajem 1998. i početkom 1999. akciju NATO-a »Saveznička snaga« (koja je trajala 78 dana, dok srpski političari nisu popustili) i potom otvaranje NATO-ove baze na Kosovu - što je - kako se moglo čuti u najnovije vrijeme za uzaludnih brojnih pregovora - urodilo za srpsku politiku definitivnim gubitkom Kosova, a što je i formalno realizirano proglašenjem nezavisnosti Kosova. Međunarodnim faktorima trebalo je od Gazimestana do NATO-baza na Kosovu 12 godina da zaustave zločinačku velikosrpsku politiku, a daljnjih 9 godina do proglašenja deklaracije o neovisnosti - što može biti početak i novih sukobljavanja. To što je dio međunarodne zajednice, unatoč protivljenju Srbije i Rusije, dopustio ograničenu neovisnost Kosovu, ne može se još procijeniti je li riječ o kazni za zločine velikosrpske politike ili tek o zadovoljenju globalnih interesa određenih međunarodnih faktora. Nema nikakve sumnje da je zločinačka velikosrpska politika zaslužila oštru kaznu, ali se to ne bi smjelo prelomiti preko leđa malih ljudi već bi trebalo pozvati na odgovornost i eliminirati ideologe, propagatore i sve one koji takvom politikom sebi jamče brojne povlastice.

Neovisnost Kosova s pravom teško i bolno pogađa srpski narod koji to područje smatra svojom nacionalnom i crkvenom kolijevkom, no nužno je razlikovati srpski narod - koji je poput svih drugih naroda sastavljen od svetaca do kriminalaca - i velikosrpske politike koja, kad god je u prilici, trajno sije smrt, prolijeva krv i stvara nemir. Nikada se ne smije poistovjećivati bilo koji narod s bilo kojom, a osobito ne s nakaznom, zločinačkom politikom, jer ona zavodi ljude, manipulira njima i zlorabi ih za svoje hegemonističke ciljeve te uvijek stradaju tzv. mali ljudi. Zabrinjavajuće je i velika je šteta za dobro čitavoga srpskog naroda što - premda je već prošlo više od 20 godina - dio srpskoga naroda još uvijek nije prozreo zločinačku velikosrpsku politiku koje je u najnovije doba bio eksponent najprije Milošević a potom tzv. srbijanski radikali koji su i danas vrlo moćni. Proglašenje neovisnosti Kosova, nakon što su neovisnost proglasile i zaživjele sve druge bivše republike tzv. SFRJ, te su Srbi konačno ostali (uz Mađare u Vojvodini) uglavnom sami, trebalo bi postati nov snažan izazov i poticaj za katarzu, triježnjenje i za raskrinkavanje jedinstvene ideologije utemeljene na mitomaniji, osobitoj izabranosti i srpskoj nacionalnosti kao vrhunskoj etičkoj normi. To je jedan od najvećih interesa za objektivno dobro srpskoga naroda, ali i za sve susjedne narode, osobito albanski i hrvatski. 

Ivan Miklenić, Glas Koncila, broj 8 (1757), 24.2.2008.

zasenčenja na tekstu su moja (srx)





Komentari (134)
Sakrij replike | Pošaljite komentar 

ivana23  00:05 06.03.2008
Preporuka: 2

***

#Link  Replika: 1
Ima netacnih datuma i cinjenica.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:03 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: ***

ivana23
Ima netacnih datuma i cinjenica.


zar?!

;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
twinsflamuri  00:07 06.03.2008
Preporuka: 2

Strah...

#Link  Replika: 3
"A meni se cini da je strah najveca sramota ovog svijeta, i najvece ponizenje covjekovo. Izmahnut je nad njih, kao bic, uperen u grlo, kao noz. Covjek je opkoljen strahom, kao plamenom, potopljen njime, kao vodom. Plasi ga sudbina, plasi ga sutrasnji dan, plasi ga vladajuci zakon, plasi ga mocniji covjek, i on nije ono sto bi htio biti, vec ono sto mora da bude. Umiljava se sudbini, moli se sutrasnjem danu, poslusno ponavlja zakon, ponizno se smijesi mrskom mocnom covjeku, pomiren da bude nakazna tvorevina sacinjena od straha i pristajanja."
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vidomir pavlovic  00:15 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Strah...

Neovisnost Kosova s pravom teško i bolno pogađa srpski narod koji to područje smatra svojom nacionalnom i crkvenom kolijevkom, no nužno je razlikovati srpski narod - koji je poput svih drugih naroda sastavljen od svetaca


Kako misliš "smatra" da li je ono naše ili nije?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  01:46 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Strah...

Kako misliš "smatra" da li je ono naše ili nije?


Ako misliš po crkvama jeste, ako misliš po narodu nije.
I Rimska carevina je ostavila mnogo više svojih arhitektonskih
tvorevina na neuporedivo većoj teritoriji ( preko temelja njihovih
bazilika su i crkve mnoge zidane), ali šta bi bilo kad bi se na
to pozivala ?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  01:47 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Strah...

ali šta bi bilo kad bi se na
to pozivala ?

dopuna rečenice: Italija pozivala.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  00:16 06.03.2008
Preporuka: 2

malo propaganda,malo ''bozje reci''...

#Link  Replika: 3
Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.


http://209.85.135.104/search?q=cache:6z-0aXfu1ToJ:hr.wikipedia.org/wiki/Ilirski_pokret+ilirski+pokret&hl=fr&ct=clnk&cd=3&gl=fr&client=firefox-a

Štoviše, baš ti faktori međunarodne politike nametnuli su tromjesečni moratorij na samostalnost Hrvatskoj i Sloveniji da bi dali tri mjeseca tzv. JNA da uvede red i obrani tu tvorevinu bez obzira po kojoj krvavoj cijeni.

Nije, barem meni, sporno da je SM glavni kreator zla na jug.prostorima. ALi je Ante Markovic podjednako s**ban i od strane Hrvata kao i od strane Srba. Niko nije zeleo konfederaciju toliko, koliko da budu carevi u svojim malim drzavama.
ohrabrivali su velikosrpsku politiku koja je zaigrala krvavi pir u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini te na Kosovu, pokrajini s većinskim albanskim narodom.

DA.Samo da li bismo se mogli podsetiti velikoHRVATSKE igre u Hercegovini?!

osobitoj izabranosti i ....nacionalnosti kao vrhunskoj etičkoj normi.To je jedan od najvećih interesa za objektivno dobro srpskoga naroda, ali i za sve susjedne narode, osobito albanski i hrvatski.


mozda se sva samokriticnost podvodi pod jednu recenicu. Nije lose za pocetak ;)
za nas je lose , sto izgleda da su svi shvatili da ih onakva politika 90.-tih nigde nece dovesti, sem nas!
Tuzno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:57 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: malo propaganda,malo ''bozje reci''...

pufna
DA. Samo da li bismo se mogli podsetiti velikoHRVATSKE igre u Hercegovini?!


nekako mislim da je reč-ključ u ovoj rečenici - u Hercegovini... ;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  09:22 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: malo propaganda,malo ''bozje reci''...

Srđan Fuchs
nekako mislim da je reč-ključ u ovoj rečenici - u Hercegovini... ;)


Pa ok, to je bilo "malkice" problematicno ali nije tako strasno posto se i tako nije desilo u "lijepoj nasoj". Sve ostalo je bilo super i uzorno ... posebeno "konacno resenje" srpskog pitanja u Hrvatskoj - po "tradicionalnom receptu" papa-Franje ... Vazno je da su svi zadovoljni: pravedna MZ a i lokalna politika okrenuta buducnosti (sta ce ljudi kad kod njih nema politickih snaga koje bi se bavile "prosloscu u svom dvoristu")

... nije jasno je li riječ o kazni za zločine velikosrpske politike ...


Mislim da ovako "pravedno" resenje kosovske nezavisnosti sadrzi pomalo i jedno i drugo: delom kaznu za zlocine velikosrpkse politike ... a delom nagradu za zlocine velikoalbanske politike. Drugim recima, doslednost i konzistentnost politke MZ na najvisem mogucem nivou ...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  14:08 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: malo propaganda,malo ''bozje reci''...

Vasilije vasilije. Bas si zlocest po dobrom starom obicaju. Niti znas sto se dogadjalo niti imas bilo kakvu predodzbu osim one koja je servirana preko medija u srbiji krajem osamdesetih pa evo do danasnjih dana.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  00:17 06.03.2008
Preporuka: 3

Ne kapiram

#Link  Replika: 9
Šta je vrednost ovog teksta u odnosu na razne tekstove koji se u vezi teme ovih dana pojavljuju? Priča o "malim ljudima"? Procena objektivnog dobra srpskog naroda?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Jelena Pavlović  00:41 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

Muka mi je od "malih ljudi" i "jadnog i namucenog naroda." hoces da budes mali i namucen, sedi i truj se od ujutru do uvece izpraznim govorima moralno posrnulih bivsih ljudi koji nikada nisu bili dobri politicari. Sedi narode i uljuljkuj se u svojoj bespomocnosti a da se niko na tebe ne sazali. Oni kojima treba rade "iza zavese" postojano i trajno, a ti narode cuti i budi manji od misa. Sakrij se u rupu, narode!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:00 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

vucko
Šta je vrednost ovog teksta u odnosu na razne tekstove koji se u vezi teme ovih dana pojavljuju? Priča o "malim ljudima"? Procena objektivnog dobra srpskog naroda?


u stvari, malo logičke gimnastike: kroz pismo, pomalo nacionalistično i pomalo agitpropovsko, iz pera omraženog nam katoličkog pope, opalio sam kapislu diskusije gde svašta može da se pronađe - prave informacije umesto pogrešnih, objektivna istorija umesto pristrasne, pa možda čak i, nakon svega, saznanje da nismo toliko bad guys, ili barem, nismo ništa manje u bedu od ostalih... al' u svakom slučaju, nije loše, ima fidbeka iako je kasna noć. ;)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  01:09 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Ne kapiram


u stvari, malo logičke gimnastike: kroz pismo, pomalo nacionalistično i pomalo agitpropovsko, iz pera omraženog nam katoličkog pope, opalio sam kapislu diskusije gde svašta može da se pronađe - prave informacije umesto pogrešnih, objektivna istorija umesto pristrasne, pa možda čak i, nakon svega, saznanje da nismo toliko bad guys, ili barem, nismo ništa manje u bedu od ostalih... al' u svakom slučaju, nije loše, ima fidbeka iako je kasna noć. ;)

Ih, Srks, sve si neophodne sastojke smućkao, samo je trebalo još da raspališ po Čedi, umesto da ga citiraš, k'o Dušan - pa bi tek onda video kako bi se rasprava razigrala :)

Ne znam da li ovo, da nismo toliko bad guys, citiraš popu (koga, siguran sam, bolovi razdiru za malog srpskog čoveka - onako u predelu malo niže od pojasa), ili to što smo otkrili da popa malo "preteruje"? :)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:31 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

vucko
Ih, Srks, sve si neophodne sastojke smućkao, samo je trebalo još da raspališ po Čedi, umesto da ga citiraš, k'o Dušan - pa bi tek onda video kako bi se rasprava razigrala :)


alhemičar. :)
pa nije mi čedomirac bio cilj. on je naš, domaći. nego ketolik kroejšija, kroejšija mi interesantnija od naših političara s kojima se manje-više slažem (tadić-razuman[?], čeda-provokativan, polemičar...).

vucko

Ne znam da li ovo, da nismo toliko bad guys, citiraš popu (koga, siguran sam, bolovi razdiru za malog srpskog čoveka - onako u predelu malo niže od pojasa), ili to što smo otkrili da popa malo "preteruje"? :)


pa, mislim da više izazivam neka mejnstrim sfatanja. što se pope tiče, ne znam baš da li je toliko nebitno što baš on, s tom svojom profesijom, priča u kakvom-takvom pozitivnom tonalitetu o srbadijiški - kad uzmeš u obzir koliko je kroejšija (ako se izuzmu par gradskih sredina) silno katolička.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
vucko  01:38 06.03.2008
Preporuka: 2

Re: Ne kapiram


pa nije mi čedomirac bio cilj. on je naš, domaći. nego ketolik kroejšija, kroejšija mi interesantnija od naših političara s kojima se manje-više slažem (tadić-razuman[?], čeda-provokativan, polemičar...).

Ih, Cro je tako OUT ove godine - moraš da se slikaš sa Vllasijem, kao Jelena Milić, to je ove godine IN :)
pa, mislim da više izazivam neka mejnstrim sfatanja. što se pope tiče, ne znam baš da li je toliko nebitno što baš on, s tom svojom profesijom, priča u kakvom-takvom pozitivnom tonalitetu o srbadijiški - kad uzmeš u obzir koliko je kroejšija (ako se izuzmu par gradskih sredina) silno katolička.

Rekao bih da popa mora malo po službenoj dužnosti da se priseti bližnjeg svog, skupi neki poenčić za večnu penziju od počasnog predsednika upravnog odbora firme... i ne kapiram šta je problem sa tim što je Cro silno katolička - pa katolicizam (koliko se sećam osnovnih postulata) ne pominje Srbe u preambuli :P
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:55 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

vucko
i ne kapiram šta je problem sa tim što je Cro silno katolička - pa katolicizam (koliko se sećam osnovnih postulata) ne pominje Srbe u preambuli :P


pa, ne kaém da je problem, već da je važno da u takvoj sredini kakva je i u kojoj se svećenićki glas toliko sluša (izuzev, opet cijenim, Zg, Istria-e i par slavonskih gradskih sredina di je kao u našoj Voši interesovanje narodno za pope negdi fifti-fifti), dakle važno da pričaju kudikamo pozitivu o nama. da je kroejšija aut jeste, ali meni je kao tema zanimljivija od kosove - ako izuzmemo samo da će posledicom zbivanja dole boki precednik možda da pukne na vlasti.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
J. Winter  21:33 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

Cuj nije ti Glas Koncila bas novina koju ces vidjeti cesto kod ljudi u rukama.Ne znam da li u Srbiji eventualno kakav Glasnik Vladike X cini jak medij, ali ovdje to zaista nije slucaj.
No problem "velikih" dnevnih listova je prije svega u preorjentiranju na tracheve i naklade.Tako da se tesko itko od oni sto tamo pisu moze uzeti kao relevantan.Stovise ima bolje profiliranih blogova od tiskanih medija.Evo jedan po meni vrlo tocan opis razmisljanja o onome kako recimo solidno obrazovan Hrvat vidi nekadasnju i danasnju Srbiju:
[url=http://pollitika.com/zapadni-grijeh][/url]
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
ivana23  22:37 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

J. Winter
Cuj nije ti Glas Koncila bas novina koju ces vidjeti cesto kod ljudi u rukama.Ne znam da li u Srbiji eventualno kakav Glasnik Vladike X cini jak medij, ali ovdje to zaista nije slucaj.No problem "velikih" dnevnih listova je prije svega u preorjentiranju na tracheve i naklade.Tako da se tesko itko od oni sto tamo pisu moze uzeti kao relevantan.Stovise ima bolje profiliranih blogova od tiskanih medija.Evo jedan po meni vrlo tocan opis razmisljanja o onome kako recimo solidno obrazovan Hrvat vidi nekadasnju i danasnju Srbiju:

http://pollitika.com/zapadni-grijeh

mala pomoc
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  23:12 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Ne kapiram

obrazovan Hrvat vidi nekadasnju i danasnju Srbiju:
[url=http://pollitika.com/zapadni-grijeh][/url]


Procito sam, stara prica, Obrenovici vs Karadjordjevici... sve stoji, bas tako i ja razmisljam.

Karadjordjevici su zeznuli Srbiju vise nego Tito.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Gaston  00:23 06.03.2008
Preporuka: 3

Tekst je totalan glupost.

#Link  Replika: 0
Kao da ga je pisao sam Tudjman. A slazem se da ima netacnih datuma i cinjenica. Plus, nije mi jasno kako je to u Jugoslaviji posle WWII vladao velikosrpski hegemonizam? Je l' ga to Tito raspirivao?
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  00:32 06.03.2008
Preporuka: 4

Skandal

#Link  Replika: 8
Premda je to »rađanje« popraćeno brojnim tjeskobama koje će po svoj prilici još vrlo dugo trajati, kakvo-takvo osamostaljenje nekadašnje autonomne pokrajine u SFRJ vjerojatno je posljednji čavao u lijes umjetne državne tvorevine - Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.


Inače, države su poznate kao proizvod prirode, a ne kao "veštačke" tvorevine. Možda rastu i na drvetu, ko zna.

Strašno je čitati kako je jedna progresivna, nad-nacionalna ideja jugoslovenskog identiteta, koju su podržavali i hrvatski partizani i antifašisti, uspela da se sroza u partikularnost srpskog i hrvatskog šovinističkog etnocentrizma. A da je Tito sprvodio velikosrpsku politiku je ordinarna glupost -- one je sprovodio anti-nacionalističku politiku (te tako i antivelikohratsku/srpsku, nažalost ne dovoljno striktno), pa ga zato danas i ne podnose hrvatski odnosno srpski nacionalisti, optužujući ga za de facto istu stvar.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
pufna  00:33 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Skandal

kraj svakog komunizma je nacionalizam?! ; )
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dušan Maljković  00:35 06.03.2008
Preporuka: 4

Re: Skandal

To ne znamo, jer kao što znate, komunizam još nismo imali!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tuzlanac  08:01 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Skandal

Dušan Maljković
Premda je to »rađanje« popraćeno brojnim tjeskobama koje će po svoj prilici još vrlo dugo trajati, kakvo-takvo osamostaljenje nekadašnje autonomne pokrajine u SFRJ vjerojatno je posljednji čavao u lijes umjetne državne tvorevine - Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.


Inače, države su poznate kao proizvod prirode, a ne kao "veštačke" tvorevine. Možda rastu i na drvetu, ko zna.

Strašno je čitati kako je jedna progresivna, nad-nacionalna ideja jugoslovenskog identiteta, koju su podržavali i hrvatski partizani i antifašisti, uspela da se sroza u partikularnost srpskog i hrvatskog šovinističkog etnocentrizma. A da je Tito sprvodio velikosrpsku politiku je ordinarna glupost -- one je sprovodio anti-nacionalističku politiku (te tako i antivelikohratsku/srpsku, nažalost ne dovoljno striktno), pa ga zato danas i ne podnose hrvatski odnosno srpski nacionalisti, optužujući ga za de facto istu stvar.


nema se ni zarez dodati. potpis i preporuka.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
dobronamjeran  09:00 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Skandal

pufna
kraj svakog komunizma je nacionalizam?! ; )

Kraj svakog komunizma je nacionalsocijalizam.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
blackbox  09:51 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Skandal

Dušan Maljković
Premda je to »rađanje« popraćeno brojnim tjeskobama koje će po svoj prilici još vrlo dugo trajati, kakvo-takvo osamostaljenje nekadašnje autonomne pokrajine u SFRJ vjerojatno je posljednji čavao u lijes umjetne državne tvorevine - Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.Inače, države su poznate kao proizvod prirode, a ne kao "veštačke" tvorevine. Možda rastu i na drvetu, ko zna.Strašno je čitati kako je jedna progresivna, nad-nacionalna ideja jugoslovenskog identiteta, koju su podržavali i hrvatski partizani i antifašisti, uspela da se sroza u partikularnost srpskog i hrvatskog šovinističkog etnocentrizma. A da je Tito sprvodio velikosrpsku politiku je ordinarna glupost -- one je sprovodio anti-nacionalističku politiku (te tako i antivelikohratsku/srpsku, nažalost ne dovoljno striktno), pa ga zato danas i ne podnose hrvatski odnosno srpski nacionalisti, optužujući ga za de facto istu stvar.

Upravo tako, preporuka.
Inače tekst se ne razlikuje od tekstova koji su izlazili iz pera velikohrvatskih i velikosrpskih nacionalista i šovinista kojima je jugoslovenska ideja i Jugoslavija bila prepreka za stvaranje Velike Hrvatske i Velike Srbije. Tu su oni rodjena braća jer i jedni i drugi kažu da je stvaranje Jugoslavije bilo pogubno za Srbe/Hrvate.Činjenica da i jedni i drugi optužuju Tita je ustvari najbolja potvrda da je njegova politika nacionalne ravnopravnosti i osude svakog nacionalizma bila ispravna.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
mayo1  12:47 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Skandal

A da je Tito sprvodio velikosrpsku politiku je ordinarna glupost -- one je sprovodio anti-nacionalističku politiku (te tako i antivelikohratsku/srpsku, nažalost ne dovoljno striktno), pa ga zato danas i ne podnose hrvatski odnosno srpski nacionalisti, optužujući ga za de facto istu stvar.


Istina.
SFRJ je do Titove smrti, pa i još par slijedećih godina po inerciji, bila sasvim OK mjesto za život.
Po CNN- mjerilima čak vrlo dosadno.
Ratovi, ubijanja, nesreće, pljačke su bila apstraktna slova u novinama i slike u večernjim TV vijestima. Iz nekog svijeta koji nije imao veze s nama.
A i taj spominjani mali čovjek je debelo bolje živio.

Nažalost, bajka nije mogla više trajati i šteta što je završila na poznati način.
Ono što je tragično, po mom mišljenju, je propuštena šansa da novostvorene države uredimo po mjeri čovjeka.
Odbacimo ono što nije valjalo u bivšoj državi, zadržimo ono dobro i krenemo naprijed velikim koracima.
Imali smo debelu prednost pred tzv istočnjacima.

Nakon pola trke prednost je propuštena, a sada smo prešišani za nekoliko krugova.
A neki trče i u suprotnom smjeru.

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:37 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Skandal

Nakon pola trke prednost je propuštena, a sada smo prešišani za nekoliko krugova.
A neki trče i u suprotnom smjeru.


Ne mogu da verujem da smo prešišani !

Ovaj narod koji je najpametniji, najjači,
najpravoverniji, najbolju azbuku na svetu ima,
govori Srpski da bi te ga ceo svet razumeo,
koji ima jednog Teslu, kome NIKO NIJE POMOGAO
IZ ONDAŠNJE SRBIJE KAD MU JE POMOĆ BILA NEOPHODNA;
sa Srbijom ima toliko veze koliko je srpskog porekla,
ima ih još kojim se hvalimo, a da prstom mrdnuli nismo
da bi im pomogli. Tek kad su sami postigli svetski uspeh,
e onda su NAŠE GORE LIST!
najhumaniji - kome nismo pružili ruku?
( šta li je bilo u ruci?)
Nas da neko prešiša, svašta!
Ti što misle da su nas prešišali su se prešli,
oni su otrčali u pogrešnom smeru, a pojma nemaju
da je smer kojim mi trčimo pravi!
Koliko su glupi da to još nisu shvatili ?!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
tuzlanac  00:26 07.03.2008
Preporuka: 0

Re: Skandal

blackbox
Dušan Maljković
Premda je to »rađanje« popraćeno brojnim tjeskobama koje će po svoj prilici još vrlo dugo trajati, kakvo-takvo osamostaljenje nekadašnje autonomne pokrajine u SFRJ vjerojatno je posljednji čavao u lijes umjetne državne tvorevine - Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.Inače, države su poznate kao proizvod prirode, a ne kao "veštačke" tvorevine. Možda rastu i na drvetu, ko zna.Strašno je čitati kako je jedna progresivna, nad-nacionalna ideja jugoslovenskog identiteta, koju su podržavali i hrvatski partizani i antifašisti, uspela da se sroza u partikularnost srpskog i hrvatskog šovinističkog etnocentrizma. A da je Tito sprvodio velikosrpsku politiku je ordinarna glupost -- one je sprovodio anti-nacionalističku politiku (te tako i antivelikohratsku/srpsku, nažalost ne dovoljno striktno), pa ga zato danas i ne podnose hrvatski odnosno srpski nacionalisti, optužujući ga za de facto istu stvar.

Upravo tako, preporuka.
Inače tekst se ne razlikuje od tekstova koji su izlazili iz pera velikohrvatskih i velikosrpskih nacionalista i šovinista kojima je jugoslovenska ideja i Jugoslavija bila prepreka za stvaranje Velike Hrvatske i Velike Srbije. Tu su oni rodjena braća jer i jedni i drugi kažu da je stvaranje Jugoslavije bilo pogubno za Srbe/Hrvate.Činjenica da i jedni i drugi optužuju Tita je ustvari najbolja potvrda da je njegova politika nacionalne ravnopravnosti i osude svakog nacionalizma bila ispravna.




bas tako. srbija i hrvatska su razapeli bivsu nam zajednicku drzavu do pucanja u svakom smislu. crtajuci granice na salvetama uz ispijanje viskija, masnih ruku od janjetine pobili su i raselili pola bosne, a bogme i veliki dio hrvatske. kosovo je samo epizoda.

preporuka obojici gore citiranih.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  00:39 06.03.2008
Preporuka: 4

izvini...

#Link  Replika: 29
ali posle ovog neozbiljnog dela:
Jugoslavija, kako ona prva karađorđevićevska tako i druga partijska, bila je ne samo totalitaristička nego i osobiti instrument velikosrpske politike i hegemonije.


gde se Josip Broz proglasava velikosrbinom nisam bas imao zelju da citam dalje

posle NDH jasno mi je da su se osecali teskobno u SFRJ ali izgubili su rat a druga stvar, za razliku od vestacke tvorevineJugoslavije, u prirodnoj drzavi Hrvatskoj najveci srpski grad je Jasenovac, toliko o njihovoj kulturi i europskim vrednostima

   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  01:40 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: izvini...

Filip2412
ali posle ovog neozbiljnog dela:
Jugoslavija, kako ona prva karađorđevićevska tako i druga partijska, bila je ne samo totalitaristička nego i osobiti instrument velikosrpske politike i hegemonije.

ali posle ovog neozbiljnog dela gde se Josip Broz proglasava velikosrbinom nisam bas imao zelju da citam daljeposle NDH jasno mi je da su se osecali teskobno u SFRJ ali izgubili su rat a druga stvar, za razliku od vestacke tvorevine Jugoslavije, u prirodnoj drzavi Hrvatskoj najveci srpski grad je Jasenovac, toliko o njihovoj kulturi i europskim vrednostima.


kapiram, ali mislim da je takvo, blago ironično, shvatanje CRO opasno jer te odvodi u neku mržnju niskog intenziteta, a to je besplodno totalno. mislim, kakvu vajdu imaš od takvog vajba u dalekoj kanadi, i, što kaže moja žena, kakve veze mi imamo s jasenovcem danas (tojest, gde je J a gde smo sada mi?) - kapiram doduše da je poslednja misao pomalo neortodoksna i da ne bi bila suviše dobro prihvaćena u konzervativnim krugovima (čitaj industrija holokausta)?


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  02:21 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: izvini...

Slazem se Srdjane, potpuno si upravu; samo ponekad me nervira kad nam iz CRO dolaze saveti ko da su oni izmislili demokratiju tamo. Sto se mene tice svi su isti a u Srbiji ne bih rehabilitovao cetnike nego bi ih ucinio jednakima tako sto bi i partizanima oduzeo sve beneficije, ma sve je to bila banda manje vise.

Hrvati ipak imaju predsednika onog Mesica sto je izjavio da su oni 2 puta u WWII pobedili, jednom s Nemcima jednom s Titom. Eto takav je kod njih "umeren i liberalan". Znaci postujem sve ali brate nemoj samo lekcije iz demokratije da oni nekom drze. Uhvatili se sad za Slobu ko da je on sve zlo izmislio pa hoce da zatskaju i svoja nedela. Sloba na primer nije srusio most u Mostaru. Koliko god da je bio los, ne moze njegovo zlo da pokrije tudje zlo koga je takodje bilo, a oni bi cini im se da se sakriju u senci zadnjih godina svetski priznatog i opste prihvacenog srpskog nacionalizma.

Hvala ti jos jednom za onaj post o Nicku Cave-u jer sam citajuci komentare otkrio neke pesme na koje nisam obracao paznju ranije.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Srđan Fuchs  02:52 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: izvini...

Filip2412
Hvala ti jos jednom za onaj post o Nicku Cave-u jer sam citajuci komentare otkrio neke pesme na koje nisam obracao paznju ranije.


:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Mirko S. Zlikovski  04:42 06.03.2008
Preporuka: 2

Re: izvini...

Hrvati ipak imaju predsednika onog Mesica sto je izjavio da su oni 2 puta u WWII pobedili, jednom s Nemcima jednom s Titom. Eto takav je kod njih "umeren i liberalan"

Mesić je imao svakakve izjave tokom godina (ova konkretna je iz '91. kad je žicao pare za obranu od emigracije u Australiji), ali je u praksi učinio najviše (i kad je bilo najteže) da se Hrvatska počne kretati u smjeru normalne evropske zemlje poslije Tuđmana. Definitivno je "umereniji i liberalniji" nego što je populacija u Hrvatskoj. Zalaže se za građanske vrijednosti bez fige u džepu. I mislim da je imao najpozitivniju ulogu u regiji od 2000., poslije Đinđića, kojem nema premca. A usuđivao se i povlačiti riskantne i odlučne poteze (umirovljenje generala i itd.) Ovakav komentar je samo izraz neinformiranosti. Lekcije iz demokracije mi ne pada na pamet nikom držati. Ali od svih spodoba u Hrvatskoj, namjeriti se na Mesića, potpuno je promašeno.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  15:15 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: izvini...

Mirko, ja jesam manje vise neinformisan jer samo povrsno pratim hrvatsku politicku scenu. Ali Mesica uzimam bas namerno zato sto je liberalan i demokrata, pa ono, zakljucujem ako je on takav kakvi li su desnicari...


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  16:59 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: izvini...

Sto se mene tice svi su isti a u Srbiji ne bih rehabilitovao cetnike nego bi ih ucinio jednakima tako sto bi i partizanima oduzeo sve beneficije, ma sve je to bila banda manje vise.


Niti su svi četnici bili ISTI niti su PARTIZANI svi bili isti.
Niti su svi koji nisu bili ni jedno ni drugo bili ISTI.
A što se sada sve trpa u isti koš, zaslužni su pre
svega NAJBUČNIJI ISTORIČARI, i oni kojima savest
nije čista, a uz to prihvataju samo ono što im ide na ruku, a ono što
im ne odgovara - preskaču, kao da se nije dogodilo.
Takva logika ovde i dan danas vlada, zato se ne mrdamo s mesta.
Kad se bude javno odvojio zločin i priznala naša nedela,
bez da nam to neko drugi radi, nego mi sami sa sobom raščistimo,
možda će nešto od nas i biti. Tek onda se može imati pravo
i druge kriviti za njihova nedela i zločine. Ovako se samo samozavaravamo,
i srljamo pravo u katastrofu.
Koliko smo dobri, niko još nije pokazao želju da sa nama ostane
u zajednici. Da li su svi drugi budale a mi genijalni - prosudite sami.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  18:55 06.03.2008
Preporuka: 0

Mesićevi zvanični stavovi

Hrvati ipak imaju predsednika onog Mesica sto je izjavio da su oni 2 puta u WWII pobedili
STJEPAN MESIĆ: PORUKE
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  18:56 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Mesićevi zvanični stavovi

Kamo lepe sreće da mi imamo predsednika sa ovako jasnim stavovima o antifašizmu...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  19:07 06.03.2008
Preporuka: 2

Re: Mesićevi zvanični stavovi


gorran"
Mesićevi zvanični stavovi
STJEPAN MESIĆ: PORUKE


Gorrane, dakle ovako, kada je trebalo prikupiti novce onda se moglo pevati ustaskih pesmica po Ausrtaliji a sada kada je Hrvatska etnicki cista onda ajde da slavimo antifasizam. Izvini ali ja ne mogu na Mesica gledati drugacije nego oportunog politicara koji ce sutra raditi bas isto sto i 1991. samo ako zatreba. Nije on 1991. bio maloletan pa da se zaboravi.

1991. je on govorio upravo ono sto treba da bi se ostvario Hrvatski interes - dobijanje drzave i etnicko ciscenje Srba kao remetilackog faktora.

2006 i danas on ponovo govori tacno ono sto treba Hrvatskoj a to je distanciranje od sopstvenih zlocina pripisujuci ih tamo nekome drugom kao da je taj neko duh ili nepostojeci cinilac koji samo u istoriji postoji.

Znacaj onoga sto se govorilo 1991. je veliki, znacaj ovoga sto se sada govori je skoro nikakav.Mesicevi pozivi na pomirenje su danas apsolutno besmisleni jer danas niakava opasnost Hrvatskoj od Srbije ne preti a ni obratno. Uzroci nestabilnosti i potencija;lnih sukoba (Srbi u Hrvatskoj) su uklonjeni, u dva poteza: WWII + Oluja. Sada te dve zemlje mogu biti dobri susedi jer niakvih preduslova za sukobe vise nema.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  19:16 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: izvini...

Dolybell

Niti su svi četnici bili ISTI niti su PARTIZANI svi bili isti.
Niti su svi koji nisu bili ni jedno ni drugo bili ISTI.
...
Koliko smo dobri, niko još nije pokazao želju da sa nama ostaneu zajednici.
Da li su svi drugi budale a mi genijalni - prosudite sami.


Doly,

krenes lepo ... pa onda skrenes na pogresan pravac:-) Pocnes lepo kako je generalizovanje pogresno ... pa na kraju pises GENERALNO o nama losima i drugim dobrima (il' bese obrnuto?;)

A naravno da ovo zadnje nije tacno. Posto se ovde radi o stvari opisanoj poznatim engleskim glagolom balkanize sa znacenjem: podeliti (region ili grupu) u manje i cesto neprijateljske delove ....

Da ti neki drugi, fini i dobri, nisu hteli SAMO sa nama onda bi bar oni ostali zajedno ... a to nije slucaj. Nego su cak i neki od tih sveznika u odvajanju od nas, ratovali izmedju sebe ... Nismo mi ni bolji ni gori od Albanca, Hrvata i ostalih ... samo su neki od nas(i njih) vise a neki manje podlegli prastarom sredstvu za manipulisanje ljudima i zapocinjanje ratova - nacionalizmu ... I nismo mi tu ni najgori a ni najbolji - ja bih rekao da smo negde u sredini (ovo ja govorim o proseku kako ga ja vidim - da ne pomislis da generalizujem;)...

A osim nas balkanaca pomogli su svemu i neki sa strane - vodeci se onom cuvenom poslovicom: podeli pa vladaj ...

Inace u Srbiji (pa i u Crnoj Gori) su i obicni ljudi a i politicari bili vise naklonjeni Jugoslaviji nego vecina ostalih zato sto su ove dve jedine bile samostalne drzave i pre Yu i stvorile su je ... A i najvise Srba (i srazmerno i u apsolutnim brojkama) je ostajalo kao stranci u onim "hostile units" u slucaju deobe ...

pozz
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  19:21 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Mesićevi zvanični stavovi

"gorran
Kamo lepe sreće da mi imamo predsednika sa ovako jasnim stavovima o antifašizmu...


Neozbiljno...
sada kada je CRO manje vise etnicki cista lako im je biti antifasista. Takav antifasizam me podseca na onaj vic:
Ja sam protiv rasizma, sto manje crnaca - manje rasizma!
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Virtuelni Vasilije  19:25 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Mesićevi zvanični stavovi

Filip2412
Nije on 1991. bio maloletan pa da se zaboravi.


ja malopre trazio na netu za Tudjmana kad je bio u zatvoru ... pa nadjoh da je i Mesic sredinom sedamdesetih zaglavio tamo zbog nacionalizma i hrvatskog proljeca ... pa osim ovog "pobednickog" citata je jos i pevao ustaske pesme ... pa je ponosno izjavio da je obavio zadatak i rasturio Jugoslaviju ...

Slazem sa sa nekima ovde da on deluje deleko umerenije i demokratskije nego neki drugi politicari u Hvatskoj. Ali ipak sto je mnogo, mnogo je ... U Nemackoj bi bilo da nezamislivo da neko ostane u politici (ako nije clan neonacista) a da istice pobede nacista ...

Od srpskih politicara me jedino Vuk Draskovic potseca na njega po "doslednosti" ... i nacionalista-cetnik ... i proevropski demokrata ... i glavni protivnik Milosevica ... i njegov koalicioni partner (ako se ne varam) ...


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  19:58 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Mesićevi zvanični stavovi

Od srpskih politicara me jedino Vuk Draskovic potseca na njega po "doslednosti" ... i nacionalista-cetnik ... i proevropski demokrata ... i glavni protivnik Milosevica ... i njegov koalicioni partner (ako se ne varam) ...


Ima istine... njih dvojica su inace imali susret tamo negde ranih devedesetih, pa su obojica bili nagrdjeni ko izdajnici u svojim sredinama.

Da zakljucim: Hrvatska ima Vuka Draskovica, ali nema Cedu Jovanovica.

:)
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Filip2412  20:36 06.03.2008
Preporuka: 2

Re: izvini...

Mirko S. Zlikovski
Lekcije iz demokracije mi ne pada na pamet nikom držati.


Izvini, ne shvataj licno...
Rekao sam da mi lekcije o demokratiji iz Hrvatske smetaju jer se to ponekad cuje u tonu politicara iz Zagreba a pojedinci u Srbiji se odusevljavaju ako eto, oni su super mi ne valjamao....

Hrvatski politicari su definitivno vestije postupali ne samo u devedesetim nego u zadnjih pola veka ali to samo govori da su pametniji politicari ali ne i demokrate. Poraz Srbije je posledica gluposti politicara a ne njihovog nacionalizma. Medjunarodna zajednica kaznjava Srbiju zato sto nije kooperativna a ne zato sto je su Srbi nacionalisti.

Ko sto rece Blackadder u jednoj epizodi... mi se borimo protiv tirana bilo gde u svetu! ... sem ako su nam lojalni.

Srbija je multietnicko drustvo, sa problemimima da , ali multietnicko mozda vise od bilo koje bivse SFRJ republike.


   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  20:39 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: izvini...

nismo mi tu ni najgori a ni najbolji - ja bih rekao da smo negde u sredini (ovo ja govorim o proseku kako ga ja vidim - da ne pomislis da generalizujem;)...


Da u pravu si, taj deo ne pripada gornjoj celini.

Nije trebalo da to tako kažem. Mislim da oboje znamo ko je i kako i
i zašto stvorio Jugoslaviju. Uvek sam mislila da će je taj i rasturiti.
Svaka članica je imala svoj seperatni interes za pristup takvoj zajednici.
Jako malo je bilo Jugoslovena koji su se tako osećali i opredeljivali.

Suština je u stvari, da je meni na neki način žao što ta odvajanja
tako izgledaju.
Isto tako kao što su propuštene sve normalne šanse
da se svi odvoje podjednako u istom momentu, ako je već raspad
bio neminovan ( to su svi znali i očekivali da će se desiti kad Tito umre).

(Često se setim naroda koji je plakao kad je čuo da je Tito umro.
Plakala sam i ja ali ne zbog njega, već zbog straha koji sam
osetila u tom momentu. Mislim da je bila većina sa takvim osećajem).

Trebalo je da Srbija bude predlagač konfederacije i ona bi
tada bila prihvaćena. Da li je Slobina sujeta (kod njega izrazita) učinila
da sve ponuđeno odbije?
Gde strasti vladaju tu pameti nema.
Međutim Milošević nemajući drugu ideologiju i ideju, zaigrao je na
kartu nacionalizma, sve u cilju sopstvene vlasti, a ne bilo čega drugog.
Samo lud nije mogao da predvidi posledice takvog poteza.

Kako je uopšte mogao da pomisli da će napraviti Srboslaviju?
I svi oni koji su ga praktično gurali ka tome.

Ponašao se kao da u školu nikad nije išao, niti da je imao
pojma o istoriji ovih zemalja. Kao stranac koji je upao odnekud.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
badreligion  20:44 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Mesićevi zvanični stavovi

Filip2412

Da zakljucim: Hrvatska ima Vuka Draskovica, ali nema Cedu Jovanovica.:)


Hrvati vecito bolje prodju od nas...
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
Dolybell  21:05 06.03.2008
Preporuka: 0

Re: Mesićevi zvanični stavovi

Hrvati vecito bolje prodju od nas...


Pa i Bugari nisu loši u "prolaženju" ,
nekako, ponajbolji.
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.  
gorran  21:09 06.03.2008
Preporuka: 1

Re: Mesićevi zvanični stavovi

Filip2412
gorran"Mesićevi zvanični stavovi STJEPAN MESIĆ: PORUKEGorrane, dakle ovako, kada je trebalo prikupiti novce onda se moglo pevati ustaskih pesmica po Ausrtaliji a sada kada je Hrvatska etnicki cista onda ajde da slavimo antifasizam. Izvini ali ja ne mogu na Mesica gledati drugacije nego oportunog politicara koji ce sutra raditi bas isto sto i 1991. samo ako zatreba. Nije on 1991. bio maloletan pa da se zaboravi. 1991. je on govorio upravo ono sto treba da bi se ostvario Hrvatski interes - dobijanje drzave i etnicko ciscenje Srba kao remetilackog faktora.2006 i danas on ponovo govori tacno ono sto treba Hrvatskoj a to je distanciranje od sopstvenih zlocina pripisujuci ih tamo nekome drugom kao da je taj neko duh ili nepostojeci cinilac koji samo u istoriji postoji.Znacaj onoga sto se govorilo 1991. je veliki, znacaj ovoga sto se sada govori je skoro nikakav.Mesicevi pozivi na pomirenje su danas apsolutno besmisleni jer danas niakava opasnost Hrvatskoj od Srbije ne preti a ni obratno. Uzroci nestabilnosti i potencija;lnih sukoba (Srbi u Hrvatskoj) su uklonjeni, u dva poteza: WWII + Oluja. Sada te dve zemlje mogu biti dobri susedi jer niakvih preduslova za sukobe vise nema.
Ima tu nečega u tome što kažeš :-))
Samo, ima i bitnih razlika:
1. Hrvatska je opet pobedila. (Ne znam treba li uopšte spominjati da smo mi izgubili)
2. Hrvatska lepo napreduje u pravcu ozdravljenja društva od nacionalizma, (Opet za razliku od nas)
3. Kod nas antifašizam nije ozbiljno zastupao niko ni onda, niti ga danas zastupa.
Dakle, možda nije bez doze licemerja, ali se pokazalo korisnim za svoju zajednicu, i na kraju konvergiralo civilizacijskim trendovima.
A kod nas, i opet (he, he) sve suprotno. Nešto kao u bajci Veliki i Mali Nikola. Naš Nikola uvek sve uradi na pogrešan način i u pogrešno vreme
   
Molimo vas da se ulogujete ili registrujete novi nalog da biste mogli da šaljete komentare.