Šta kažu komšije?

Srđan Fuchs RSS / 05.03.2008. u 23:52

pošto je čini mi se neukusno pisati bilo šta drugo u ovom vremenu kada je, kako kaže č. jovanović, situacija u zemlji katastrofalna, preneću jedan tekst koji sam dobio od penfrenda a učinio mi se interesantnim, i vezan je za ovu našu teskobnu zbilju. ne vredi podsećati da je demokratija u srbiji na korak od kolapsa. ne vredi ni razmišljati šta će zemlji doneti nikolićeva, dačićeva, koštuničina i ilićeva vladavina. bez ikakvog motiva sem da se provede koji trenutak još u očekivanju najgoreg (dugoočekivanom i, dosad, slalomima demokrata izbegavanom stupanju radikalne stranke na vlast), tekst iz katoličkog komšiluka...

20070418klplylliu_212.Ies.SCO.jpg&usg=AFQjCNGEOcau1AubIbbdQ43Su-cxrEJy7g

Zločin i kazna?

?name=2e92a4756173a9d8.jpg&attid=0.1&disp=vahi&view=att&th=1184aaaa10cd9003?name=929a1e7668cbe8d7.jpg&attid=0.1&disp=vahi&view=att&th=1184aaaa10cd9003Pozornost svjetske, osobito političke javnosti u nedjelju i ponedjeljak 17. i 18. veljače bila je usredotočena na »rađanje« nove europske, kakve-takve države - neovisnog Kosova. Premda je to »rađanje« popraćeno brojnim tjeskobama koje će po svoj prilici još vrlo dugo trajati, kakvo-takvo osamostaljenje nekadašnje autonomne pokrajine u SFRJ vjerojatno je posljednji čavao u lijes umjetne državne tvorevine - Jugoslavije u kojoj je i većina u hrvatskom narodu, kao i u drugim narodima, desetljećima uzdisala i sanjala svoju slobodu izvan te tvorevine.

Premda je dio međunarodne zajednice dopustio ograničenu neovisnost Kosovu, nije jasno je li riječ o kazni za zločine velikosrpske politike ili tek o zadovoljenju globalnih interesa određenih međunarodnih faktora?

Takav kraj te umjetne državne tvorevine, kako je razlog radosti i sreće u većem dijelu naroda koji su se osjećali zarobljeni u njoj, tako je istodobno i razlog tuge i nesreće onih političkih snaga, osobito u srpskom narodu ali i u drugim narodima te bivše tvorevine, koje su u njoj imale povlastice. Jugoslavija, kako ona prva karađorđevićevska tako i druga partijska, bila je ne samo totalitaristička nego i osobiti instrument velikosrpske politike i hegemonije. Premda su njezini kreatori - poznato je da ta državna tvorevina nije nastala slobodnim i legitimnim međunarodnim multilateralnim ugovorom već suptilnim nasiljem - jako dobro znali i razumjeli koje je naravi totalitarizam u njoj vladao, ništa nisu poduzimali. Čak ni onda kad su se pojedini narodi plebiscitarno izjasnili na referendumima za svoje samostalne države. Ti faktori međunarodne politike čak nisu bili spremni prihvatiti ni razumi prijedlog o pravnom, ustavnom pretvaranju bivše države u labavu konfederaciju - da bi se spriječilo nepotrebno krvoproliće i strahote rata. Štoviše, baš ti faktori međunarodne politike nametnuli su tromjesečni moratorij na samostalnost Hrvatskoj i Sloveniji da bi dali tri mjeseca tzv. JNA da uvede red i obrani tu tvorevinu bez obzira po kojoj krvavoj cijeni.

Ti faktori međunarodne politike - dok su demokratska načela koristili kao prašinu u oči naivnima ne priznajući ni jednako pravo ni dostojanstvo svakom čovjeku ni svakom narodu - ohrabrivali su velikosrpsku politiku koja je zaigrala krvavi pir u Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini te na Kosovu, pokrajini s većinskim albanskim narodom. Premda je velikosrpska politika, bez obzira na to kojim se imenom nazivala i skrivala, bila u trajnom sukobu s kosovskim Albancima - te je na Kosovu još 70-ih godina 20. stoljeća bio u upotrebi drveni plug (!) - otvoreno sukobljavanje počelo je 1981. kad je poginulo 300 do 400 građana, a da javnost o tome nikada nije bila obaviještena. Nakon Memoranduma SANU-a (1986) i Miloševićeva zveckanja oružanim prijetnjama baš na Kosovu (Gazimestan, 1987) pokrenuta je »jogurt-revolucija« koja je 1989. na kosovske ulice dovela tzv. JNA i koja je dovela do formalnih ukidanja autonomnih pokrajina. Premda su stalno bili na udaru, vrhunac nevolje kosovski Albanci doživjeli su krajem 1998. kad su srpske vojne snage pobile oko 10 tisuća Albanaca a više od 800 tisuća protjerale u Makedoniju, Albaniju i Crnu Goru.

Takvo je ponašanje srpske politike prevršilo mjeru te je izazvalo krajem 1998. i početkom 1999. akciju NATO-a »Saveznička snaga« (koja je trajala 78 dana, dok srpski političari nisu popustili) i potom otvaranje NATO-ove baze na Kosovu - što je - kako se moglo čuti u najnovije vrijeme za uzaludnih brojnih pregovora - urodilo za srpsku politiku definitivnim gubitkom Kosova, a što je i formalno realizirano proglašenjem nezavisnosti Kosova. Međunarodnim faktorima trebalo je od Gazimestana do NATO-baza na Kosovu 12 godina da zaustave zločinačku velikosrpsku politiku, a daljnjih 9 godina do proglašenja deklaracije o neovisnosti - što može biti početak i novih sukobljavanja. To što je dio međunarodne zajednice, unatoč protivljenju Srbije i Rusije, dopustio ograničenu neovisnost Kosovu, ne može se još procijeniti je li riječ o kazni za zločine velikosrpske politike ili tek o zadovoljenju globalnih interesa određenih međunarodnih faktora. Nema nikakve sumnje da je zločinačka velikosrpska politika zaslužila oštru kaznu, ali se to ne bi smjelo prelomiti preko leđa malih ljudi već bi trebalo pozvati na odgovornost i eliminirati ideologe, propagatore i sve one koji takvom politikom sebi jamče brojne povlastice.

Neovisnost Kosova s pravom teško i bolno pogađa srpski narod koji to područje smatra svojom nacionalnom i crkvenom kolijevkom, no nužno je razlikovati srpski narod - koji je poput svih drugih naroda sastavljen od svetaca do kriminalaca - i velikosrpske politike koja, kad god je u prilici, trajno sije smrt, prolijeva krv i stvara nemir. Nikada se ne smije poistovjećivati bilo koji narod s bilo kojom, a osobito ne s nakaznom, zločinačkom politikom, jer ona zavodi ljude, manipulira njima i zlorabi ih za svoje hegemonističke ciljeve te uvijek stradaju tzv. mali ljudi. Zabrinjavajuće je i velika je šteta za dobro čitavoga srpskog naroda što - premda je već prošlo više od 20 godina - dio srpskoga naroda još uvijek nije prozreo zločinačku velikosrpsku politiku koje je u najnovije doba bio eksponent najprije Milošević a potom tzv. srbijanski radikali koji su i danas vrlo moćni. Proglašenje neovisnosti Kosova, nakon što su neovisnost proglasile i zaživjele sve druge bivše republike tzv. SFRJ, te su Srbi konačno ostali (uz Mađare u Vojvodini) uglavnom sami, trebalo bi postati nov snažan izazov i poticaj za katarzu, triježnjenje i za raskrinkavanje jedinstvene ideologije utemeljene na mitomaniji, osobitoj izabranosti i srpskoj nacionalnosti kao vrhunskoj etičkoj normi. To je jedan od najvećih interesa za objektivno dobro srpskoga naroda, ali i za sve susjedne narode, osobito albanski i hrvatski. 

Ivan Miklenić, Glas Koncila, broj 8 (1757), 24.2.2008.

zasenčenja na tekstu su moja (srx)



Komentari (134)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gorran gorran 02:07 06.03.2008

Re: smuti & prospi

imaš pravo - trebalo je da napišem "juče sam bio..." )
Dolybell Dolybell 02:14 06.03.2008

Nije mu vreme

Proglašenje neovisnosti Kosova, nakon što su neovisnost proglasile i zaživjele sve druge bivše republike tzv. SFRJ, te su Srbi konačno ostali (uz Mađare u Vojvodini) uglavnom sami, trebalo bi postati nov snažan izazov i poticaj za katarzu, triježnjenje i za raskrinkavanje jedinstvene ideologije utemeljene na mitomaniji, osobitoj izabranosti i srpskoj nacionalnosti kao vrhunskoj etičkoj normi. To je jedan od najvećih interesa za objektivno dobro srpskoga naroda, ali i za sve susjedne narode, osobito albanski i hrvatski.


Ovaj tekst koji ste naveli, meni je već bio poznat.
Mislim da je prerano za njega, jer sam već pročitala neke komentare.
Sve da ga je napisao sam ruski patrijarh - ne bi imao značaja, još gore.

Srbi se nikada nisu suočili sa samima sobom ni kad su pobeđivali
(zašto bi tada) ni kada su gubili. Niti će ikada, po svemu sudeći.
Oni to jednostavno nisu u stanju. Mentalitet naroda je takav.
Te stoga ne treba očekivati da oni tako nešto urade jer to
jednostavno ne mogu. Taj čip im nije ugrađen.
Jača je zavist od hvale. Jači je inat od razuma.
Toliko pametnih ili toliko budala na ovako malom prostoru
(shvatite kako vam odgovara) je po zakonu verovatnoće - nemoguće.
Još jedan od problema je taj, što oni sami (bez spoljnjeg neprijatelja)
nisu u stanju da organizovano žive. Onda nalaze unutrašnje neprijatelje.
Kako ono kažu: dva Srbina - tri partije
Oni su sami sebi neprijatelji, drugi im nisu potrebni ( mada
su za njihov opstanak - poželjni).

Nisu ni svesni da su sami oni destabilizirajući elemenat
u ovom delu Evrope. Oni su jedini pravoverni, ne lažu,
ne kradu, poštuju svih 10 božjih zapovesti, posebno
sedmu. Iskreni i pošteni u svakom smislu, skoro idealni.
Tuđe neće (ako nemaju priliku) - svoje ne daju (ako ne moraju)
Jedino - KAKO TO NIKO NE VIDI ?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:28 06.03.2008

Re: Nije mu vreme

Dolybell
Sve da ga je napisao sam ruski patrijarh - ne bi imao značaja, još gore.


komentar bi tada bio da je patrijarh aleksej - zastranio u ekumenizam i da je podlegao kvazimodernističkim zapadnjačkim idejama.
Dolybell Dolybell 02:44 06.03.2008

Uvodni deo

Takav kraj te umjetne državne tvorevine, kako je razlog radosti i sreće u većem dijelu naroda koji su se osjećali zarobljeni u njoj, tako je istodobno i razlog tuge i nesreće onih političkih snaga, osobito u srpskom narodu ali i u drugim narodima te bivše tvorevine, koje su u njoj imale povlastice. Jugoslavija, kako ona prva karađorđevićevska tako i druga partijska, bila je ne samo totalitaristička nego i osobiti instrument velikosrpske politike i hegemonije. Premda su njezini kreatori - poznato je da ta državna tvorevina nije nastala slobodnim i legitimnim međunarodnim multilateralnim ugovorom već suptilnim nasiljem - jako dobro znali i razumjeli koje je naravi totalitarizam u njoj vladao, ništa nisu poduzimali.


Ovaj deo teksta jednostavno - ne stoji.
Totalitarizam Stare Jugoslavije kao Kraljevine ne bih sada komentarisala
a ni kako je formirana, to je poznato .
Postoje fotografije koje dosta svedoče o tom totalitarizmu. Taj totalitarizam
je osećao svako ko je živeo u to doba, niko nije bio pošteđen.
Čak su Hrvati, na kraju bili povlašćeni (osobito u vojsci, što se ispostavilo
kao elementarna greška)
Totalitarizam Nove Jugoslavije (samo jedan osvrt) su više osetili čini mi se,
Srbi i Crnogorci, samo ću da pomenem Goli Otok. Dovoljno.
Separatizam Hrvata 70-i godina (Savka i Mika) nije ugušila Srbija
nego ličnost "mekog" diktatora Hrvatskog podrijetla.

Tito je inače, bio jako poznat kao Velikosrpski hegemon!
Pitam se šta bi bilo da je Josip Broz bio Srbin ?
Toliko o uvodnom delu.

Drugi deo teksta sam već prokomentarisala i ne bih ga
mešala sa ovim delom.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:17 06.03.2008

Re: Uvodni deo

Dolybell
Takav kraj te umjetne državne tvorevine, kako je razlog radosti i sreće u većem dijelu naroda koji su se osjećali zarobljeni u njoj, tako je istodobno i razlog tuge i nesreće onih političkih snaga, osobito u srpskom narodu ali i u drugim narodima te bivše tvorevine, koje su u njoj imale povlastice. Jugoslavija, kako ona prva karađorđevićevska tako i druga partijska, bila je ne samo totalitaristička nego i osobiti instrument velikosrpske politike i hegemonije. Premda su njezini kreatori - poznato je da ta državna tvorevina nije nastala slobodnim i legitimnim međunarodnim multilateralnim ugovorom već suptilnim nasiljem - jako dobro znali i razumjeli koje je naravi totalitarizam u njoj vladao, ništa nisu poduzimali.

Ovaj deo teksta jednostavno - ne stoji.Totalitarizam Stare Jugoslavije kao Kraljevine ne bih sada komentarisalaa ni kako je formirana, to je poznato .Postoje fotografije koje dosta svedoče o tom totalitarizmu. Taj totalitarizamje osećao svako ko je živeo u to doba, niko nije bio pošteđen.Čak su Hrvati, na kraju bili povlašćeni (osobito u vojsci, što se ispostavilokao elementarna greška)Totalitarizam Nove Jugoslavije (samo jedan osvrt) su više osetili čini mi se,Srbi i Crnogorci, samo ću da pomenem Goli Otok. Dovoljno. Separatizam Hrvata 70-i godina (Savka i Mika) nije ugušila Srbijanego ličnost "mekog" diktatora Hrvatskog podrijetla.Tito je inače, bio jako poznat kao Velikosrpski hegemon!Pitam se šta bi bilo da je Josip Broz bio Srbin ? Toliko o uvodnom delu. Drugi deo teksta sam već prokomentarisala i ne bih gamešala sa ovim delom.


meni prvi deo teksta ostavlja dojam kao da autor pokušava prvo da da neki stejtment, da se locira sa svojim stanovištem na pravovernoj poziciji (u datom slučaju u poziciji lojalnoj Hrvatstvu) - nešto kao u doba Tite kada prvo date neki uvod u kojem afirmativno govorite o marksističkom titoizmu, a onda tu-i-tamo u tekstu pokušate da provučete kakvo humano-disidentsko opažanje. :)
Dolybell Dolybell 10:40 06.03.2008

Re: Uvodni deo

(u datom slučaju u poziciji lojalnoj Hrvatstvu)


Verovatno da ste u pravu, jer ipak je to pisano u
njihovim novinama a ne našim.
Spiridon Spiridon 09:02 06.03.2008

Žestoko se sukobili crkveni vrh i HDZ

Mirko S. Zlikovski Mirko S. Zlikovski 09:51 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Baš ste smiješni, ljudi. Uzmete članak iz Glasa Koncila i onda se zgražate nad Hrvatskom. Nitko ne očekuje balanced i fair gledište u tim novinama. Nije da se i inače nema zašto zgražati, ali ovoj cheap shot.
vucko vucko 10:12 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Baš ste smiješni, ljudi. Uzmete članak iz Glasa Koncila i onda se zgražate nad Hrvatskom. Nitko ne očekuje balanced i fair gledište u tim novinama. Nije da se i inače nema zašto zgražati, ali ovoj cheap shot.

Ma rekoh ja već da je Srksu bolje bilo da raspali po Čedi - ovako samo pravi međunarodni incident :)
Mirko S. Zlikovski Mirko S. Zlikovski 10:33 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Ma rekoh ja već da je Srksu bolje bilo da raspali po Čedi - ovako samo pravi međunarodni incident :)

Ma ne dirajte Čedu. Ili ga, još bolje, izvezite nama. Dajemo Sanadera u zamjenu. On na ovom blogu uživa neobično veliki ugled. :)
Dolybell Dolybell 11:01 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Uzmete članak iz Glasa Koncila i onda se zgražate nad Hrvatskom.


Uzmete Pravoslavlje i nemate nad kime da se zgražate ?
(All balanced and fair aspects.)
Sve ti je to isto , samo drugo pakovanje.
Mirko S. Zlikovski Mirko S. Zlikovski 11:18 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Dolybell
Uzmete članak iz Glasa Koncila i onda se zgražate nad Hrvatskom.


Uzmete Pravoslavlje i nemate nad kime da se zgražate ?
(All balanced and fair aspects.)
Sve ti je to isto , samo drugo pakovanje.


Tako je. Ali meni nikad ne bi palo na pamet da čitam Pravoslavlje. A još manje da ga koristim kao materijal za kvazi ozbiljnu diskusiju. Isto tako i ovo. Samo to pokušavam reći. :)
dobronamjeran dobronamjeran 14:37 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Inace nije sve medju katolickim klerom tako:
http://feral.mediaturtle.com/look/weekly1/article.tpl?IdLanguage=7&IdPublication=1&NrArticle=17582&NrIssue=1169&NrSection=15
Mirko S. Zlikovski Mirko S. Zlikovski 16:32 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

dobronamjeran
Inace nije sve medju katolickim klerom tako:
http://feral.mediaturtle.com/look/weekly1/article.tpl?IdLanguage=7&IdPublication=1&NrArticle=17582&NrIssue=1169&NrSection=15

Jesi iskopao Grubišića. Bilo je samo pitanje vremena. :) Svaka čast Grubišiću, treba ga nositi kao malo vode na dlanu, ali on je takva strašna iznimka koja potvrđuje pravilo.
dobronamjeran dobronamjeran 17:27 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Jesi iskopao Grubišića. Bilo je samo pitanje vremena. :) Svaka čast Grubišiću, treba ga nositi kao malo vode na dlanu, ali on je takva strašna iznimka koja potvrđuje pravilo.

Pa evo jos jedan primjer:
http://www.skdprosvjeta.com/news.php?id=446
Ima jos nekolicina svecenika koji su slicni po razmisljanju. I ja ih kao takve vrlo uvazavam i jos bih spomenuo:
http://www.ceeol.com/aspx/getdocument.aspx?logid=5&id=ddd77510-b975-4367-9ed0-5bf7a4afa9df
Znaci medju svecenstvom ima i stvarno duhovnih ljudi koji su luconose bozije rijeci i bozije ljubavi. No na zalost oni su u manjini i neki su dosta potisnuti u crkvenoj hijerarhiji no moze se i njihov glas cuti.
Zanimljiva je inicijativa don Grubisica no nema nekakvih sansi za uspjeh.
Dolybell Dolybell 17:50 06.03.2008

Re: kroz iglene usi

Ali meni nikad ne bi palo na pamet da čitam Pravoslavlje.


Bolje što vam ne pada napamet, i nemojte, Glas Koncila bi vam onda
izgledao kao lepa literatura, što bi "bojim se" utjecalo na vaš stav prema njima.
(ovo se samo šalim, naravno)
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 10:05 06.03.2008

MITo bekrijo

jedinstvene ideologije utemeljene na mitomaniji, osobitoj izabranosti i srpskoj nacionalnosti kao vrhunskoj etičkoj normi.


Bez obzira ko je pisao, ovo je skroz u pravu. S tim što je ta "jedinstvena ideologija" prilagođena više za "volim piće, volim škembiće, volim i sa roštilja"- ambijent. Kao što je i poimanje hrišćanstva, u većine Srba, neumereno prežderavanje i lokanje na slavama.
Srbi mnogo vole da kenjaju o svom mitu nad mitovima- Kosovskom boju- a kad je trebalo da se snimi film- cvrc- ručni sat na ruci kneza Lazara i jedan te isti Turčin gine deset puta u toku bitke. O albanskoj Golgoti i solunskom frontu tek da ne pričamo, o tome film uopšte nije ni snimljen. Ako ne računamo onu improvizaciju Zdravka Šotre.
Narod i država koji se tako odnose prema svojim mitovima, koji ih izvlače iz prašine samo kad treba nekome da ih bace u lice, logično je da uvek dobiju po nosu drugim krajem batine. Da je neko na vreme snimio kvalitetan i dobar film o usponu i propasti srpskog carstva, o boju na Kosovu, o stradanju Srbije u WWI, možda bi nas Svet bolje razumeo i možda ni bismo večito imali utisak da nas svi mrze. Jedno verovatno glupo razmišljanje s moje strane ali možda nešto ima tu...
Dolybell Dolybell 11:13 06.03.2008

Re: MITo bekrijo

neumereno prežderavanje i lokanje na slavama.

Sve uz muziku i slavsko žito, (koje se ne pravi za "žive svece"!)

Ako ne računamo onu improvizaciju Zdravka Šotre.

sa sve traktorom na početku filma.

Kad taj svet što nas mrzi i želi nam samo da propadnemo,
daje lovu, otpisuje dugove i dodeljuje nagrade što za film što za drugo, to je
samo da nam zamaže oči - da ne ukapiramo količinu njihove mržnje.

Što nam Rusi iz čiste ljubavi, ne platiše pošteno NIS, kad nas
toliko vole i žele da nam pomognu ?

Sve mi se čini da je po onoj : Vidi trn u tuđem oku a u svome ne vidi balvan.

Dolybell Dolybell 11:17 06.03.2008

Re: MITo bekrijo

Ako ne računamo onu improvizaciju Zdravka Šotre.


sa sve traktorom na početku filma.

Greška to se odnosi na "Boj na Kosovu"
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 13:00 06.03.2008

Re: MITo bekrijo

a na kraju filma, dok slepi monasi Pepi Laković i Irfan Mensur odlaze u zalazak sunca, na nebu se jasno vidi trag mlaznog aviona (koji nije bio tako učestala pojava krajem 14.veka)
Dolybell Dolybell 17:52 06.03.2008

Re: MITo bekrijo

(koji nije bio tako učestala pojava krajem 14.veka)


Ma nemoj, a zvezda repatica na lepom plavom nebu ?
ajd ne preteruj, daj si malo mašti na volju.
Možda se tu umešao i Daniken, ko zna ?
Filip2412 Filip2412 21:36 06.03.2008

Re: MITo bekrijo

Narod i država koji se tako odnose prema svojim mitovima, koji ih izvlače iz prašine samo kad treba nekome da ih bace u lice, logično je da uvek dobiju po nosu drugim krajem batine.


Tacno tako, sada je recimo najvazniji nacionalni interes pozabaviti se industrijskim razvojem juznih delova Srbije oko Bujanovca i Preseva, zatim Vranja, Kursumlije. Dole treba stvoriti takve uslove za zivot da covek iz BG pozeli da se preseli tamo. E kad bi se radilo pametno... kad bi... medjutim lakse je kukati, obracunavati se sa unutrasnjim neprijateljem itd.
noboole noboole 13:29 06.03.2008

danasnji fortune

Patriotism is the last refuge of a scoundrel.
-- S. Johnson, "The Life of Samuel Johnson" by J. Boswell

In Dr. Johnson's famous dictionary patriotism is defined as the last
resort of the scoundrel. With all due respect to an enlightened but
inferior lexicographer I beg to submit that it is the first.
-- Ambrose Bierce

When Dr. Johnson defined patriotism as the last refuge of a scoundrel,
he ignored the enormous possibilities of the word reform.
-- Sen. Roscoe Conkling

Public office is the last refuge of a scoundrel.
-- Boies Penrose
bitanga bitanga 16:26 06.03.2008

Dok je Srbalja, biće molebana

Velika je stvar što je neko iz komšiluka spreman da razlikuje ljude koji čine narod od somnambulnih nazovi-vođa tog naroda, jedina briga kojih je da li će ući u istorijske čitanke. Najveći incident je bio sam moleban kao takav, a ne sve ono posle. Sama činjenica da se opet zahteva neko kolektivno blejanje je užasno zabrinjavajuća. Međutim, to što toliki broj pojedinaca ponovo pristaje na kolektivno blejanje za ovnovima predvodnicima je, u najmanju ruku, skandalozno. Hvala ljudima koji ne identifikuju intelektualnu sumanutost moralnih nakaza na vlasti sa mišljenjem svih stanovnika ove nesretne države. Da je bar više takvih u samoj državi.
Dolybell Dolybell 18:22 06.03.2008

Re: Dok je Srbalja, biće molebana




Međutim, to što toliki broj pojedinaca ponovo pristaje na kolektivno blejanje za ovnovima predvodnicima je, u najmanju ruku, skandalozno. Hvala ljudima koji ne identifikuju intelektualnu sumanutost moralnih nakaza na vlasti sa mišljenjem svih stanovnika ove nesretne države. Da je bar više takvih u samoj državi.


Ima ih, ali nažalost, ne više. Skoro da bih mogla da ih nabrojim.
Pojma nemam šta je to u mozgovima tih ljudi, koji su dozvolili da
im SPC bude mentor? A vode se kao politička elita intelektualaca!?
Niko nije bio član SK, svi su bili vernici oduvek od kako znaju za sebe,
a ne znaju ni kad treba da se prekrste a kad ne! O ostalom i da ne govorim.

Ta vrsta licemernih i verski neobrazovanih ljudi na tako visokim položajima,
sa SPC na čelu ove države, nema kud da je odvede nego pravo na nebo!
Da su verski obrazovani, mogla bih da razumem molitvu kao lični čin
svakog pojedinca. Ali kolektivna hipnoza na takav način, nazvanom molebanom,
(rečju koja ne postoji u srpskom jeziku - sazanala od Basare) je za mene
predstavljala pravi šok. Pored već viđenih litija po Beogradu u istom sastavu.
Ovo je već prevršilo svaku meru i smisao.

Nemam pojma, takođe kakvu to rezoluciju predlažu Radikali u sadejstvu
DSS-a, posle onakvog molebana? Valjda bi bilo normalno sa njihove strane
da sad sede i čekaju dejstvo molebana. Kog vraga su ga pravili, a
evidentno ga ne poštuju?

Šta će SPC da im kaže? Možda se naljuti pa ih sve izopšti?
Filip2412 Filip2412 21:18 06.03.2008

Re: Dok je Srbalja, biće molebana

Valjda bi bilo normalno sa njihove strane
da sad sede i čekaju dejstvo molebana. Kog vraga su ga pravili, a
evidentno ga ne poštuju?


eh Moleban...

ima kratko vreme delovanja a zavisnost se brzo razvija, neki stetni efekti su poznati mnogi tek treba da budu istrazeni, medjutim osecaj je neponovljiv... bolje od seksa

Solomon Solomon 16:46 06.03.2008

Irelevantno

Dok ima tacnih stvari, u celosti je ovaj tekst idiotizam.
Pojma nemam ko je doticni Mr. Miklenic, ali je toliko istorijskih netacnosti u ovom tekstu da je smesno.
Mislim da pisac ovim tekstom zagovara odredjenu struju misljenja koja je u Hrvatskoj opovrgnuta isto onoliko koliko je u Srbiji opovrgnuto misljenje Radikala.
Posebno mi se svidja deo "Nikada se ne smije poistovjećivati bilo koji narod s bilo kojom, a osobito ne s nakaznom, zločinačkom politikom, jer ona zavodi ljude, manipulira njima i zlorabi ih za svoje hegemonističke ciljeve te uvijek stradaju tzv. mali ljudi." - Ma nemoj, pronasao covek toplu vodu.
Uostalom, ne vidim smisao ni stavljati ovu glupost u Blogu. Irelevantno je.
Takodje, kad se vec zalim, ne svidja mi se komentar "tekst iz Katolickog Komsiluka" - malo neumesno.
Ali ako je u sali, onda cool .
Mirko S. Zlikovski Mirko S. Zlikovski 17:08 06.03.2008

Re: Irelevantno

Mislim da pisac ovim tekstom zagovara odredjenu struju misljenja koja je u Hrvatskoj opovrgnuta isto onoliko koliko je u Srbiji opovrgnuto misljenje Radikala.

Potpisujem sve što ste napisali. Ali problem je u tome što je ta "struja mišljenja", iako opovrgnuta u ozbiljnom političkom novinarstvu, pa čak i u mainstream tumačenju novije povijesti, još uvijek ima dobru prođu u velikom segmentu društa, kao uostalom i "opovrgnuto mišljenje Radikala" u Srbiji.
Ali definitivno nema smisla stavljati ovaj tekst na ovaj blog.
Solomon Solomon 17:23 06.03.2008

Re: Irelevantno

još uvijek ima dobru prođu u velikom segmentu društa



Potpuno se slazem... i nadam da kako vreme odmice, ta misljenja ce postati sve manje i manje prisutna.
Nadajmo se.
Dolybell Dolybell 18:25 06.03.2008

Re: Irelevantno

Nadajmo se.


Od nade 'leba nema. Dok vam je SPC na čelu države, nadu zaboravite.
ogar ogar 19:08 06.03.2008

puh

Glas Koncila je zakon

Dolybell Dolybell 20:57 06.03.2008

Re: puh

Glas Koncila je zakon

Pravoslavlje je Alfa i Omega
Miguel Dosljo Miguel Dosljo 21:10 06.03.2008

Re: puh

pomolimo se u miru, prizivajuci i cekajuci dolazak Mesije-dejvida koresa!
Trinidad Tobagović Trinidad Tobagović 21:08 06.03.2008

jedino što je bitno od svega

Nema nikakve sumnje da je zločinačka velikosrpska politika zaslužila oštru kaznu, ali se to ne bi smjelo prelomiti preko leđa malih ljudi već bi trebalo pozvati na odgovornost i eliminirati ideologe, propagatore i sve one koji takvom politikom sebi jamče brojne povlastice.
...
Proglašenje neovisnosti Kosova, nakon što su neovisnost proglasile i zaživjele sve druge bivše republike tzv. SFRJ, te su Srbi konačno ostali (uz Mađare u Vojvodini) uglavnom sami, trebalo bi postati nov snažan izazov i poticaj za katarzu, triježnjenje i za raskrinkavanje jedinstvene ideologije utemeljene na mitomaniji, osobitoj izabranosti i srpskoj nacionalnosti kao vrhunskoj etičkoj normi. To je jedan od najvećih interesa za objektivno dobro srpskoga naroda


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana