Društvo| In memoriam| Na današnji dan| Politika| Život

Прича о грађанској Србији

Nebojša Milenković RSS / 05.10.2014. u 12:53

 Била једном...

SRBIJAUBIJA.17689.jpg



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

darkool darkool 12:58 05.10.2014

bajka

a sto su oni drugi koje ne ubacujes u gradjansku srbiju ( a tek sta je gradjanska srbija osim jedne floskule da mi je znati), a mit o tzv. gradjanskoj srbiji je bajka
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:03 05.10.2014

Re: bajka

mit ... je bajka

darkool darkool 13:20 05.10.2014

Re: bajka

slicno ali nije isto, bajka je potpuno izmisljena, a mit obicno ima svoj izvor u istoriji (kod nas npr. kosovski mit), a vremenom se gubi svaki dodir sa realnoscu

p.s.
kod nas mit (mozda je bolje upotrebiti ovde termin bajka, ali ovako lepse zvuci) gradjanske srbije je poprilicno problematican jer se shvata kao a(nti)nacionalno (tzv. gradjansko) vs. nacionalno. stvar je u tome da se gradjansko i nacionalno predstavljaju kao suprostavljeni pojmovi, a to oni nisu i kao takvi se ne mogu posmatrati.

p.p.s.
ovo tvoje me podseti kako danas mnogi termini koji nemaju isto znacenje postaju sinonimi npr. nacionalizam i sovinizam, fasizam i nacizam (ne nisu isti), anarhija i haos... semantika je cudo, ali modernom svetu ne treba jer sve mora da bude crno-belo i jednostavno
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 14:04 05.10.2014

DOS - Ugovor sa narodom:

PRVO: Usvojićemo deklaraciju o hitnim pripremama za donošenje novog ustava, radi otklanjanja postojećeg ustavnog haosa.

DRUGO: Donećemo rezoluciju kojom se ukida sadašnja ekonomska i politička blokada Crne Gore, a najviši državni organi obavezuju se da odmah otpočnu razgovore s legitimnim izabranim rukovodstvom Crne Gore o karakteru i funkcijama buduće državne zajednice Srbije i Crne Gore.

TREĆE: Obavezujemo buduću vladu da odmah podnese program konkretnih mera Savetu bezbednosti UN, kojim bi se omogućila dosledna primena Rezolucije 1244 o Kosovu, očuvao teritorijalni integritet i suverenitet Srbije, garantovalo pravo na miran i siguran život, i podstakla njegova integracija u institucije zemlje.

ČETVRTO: Donećemo zakon kojim ćemo smanjiti broj ministarstava barem za trećinu, ukinuti sva ministarska mesta bez portfelja i ograničiti broj potpredsednika na najviše tri.

PETO: Donećemo zakon kojim se svim poslanicima i članovima vlade zabranjuje gomilanje funkcija tokom mandata. Članovima vlade tokom mandata biće izričito zabranjeno da tokom mandata upravljaju privrednim organizacijama.

ŠESTO: Nova vlada će se obavezati da u roku od sto dana stavi na uvid nadležnim skupštinskim odborima sva tajna policijska dosijea.

SEDMO: Svi članovi vlade i narodni poslanici biće obavezani da objave detaljan pregled svog imovinskog stanja i stanja članova svoje prodice, na dan stupanja na dužnost.

OSMO: Od Narodne skupštine Republike Srbije zahtevamo da odmah obustavi primenu onih zakona koji proizvode ogromnu društvenu štetu Srbiji i njenim građanima.

DEVETO: Odabraćemo jednu renomiranu, nezavisnu revizorsku kuću da izvrši reviziju budžeta i obavi temeljan pregled finansijskog poslovanja skupštine i vlade tokom prethodnih mandata.

DESETO: Skupština će formirati nezavisnu komisiju eksperata koja će preispitati i obnarodovati sve relevantne dokumente, audio i video zapise koje je sadašnja vlast držala u tajnosti, a odnose se na vođenje unutrašnje i spoljne politike Srbije i Jugoslavije u periodu 1987-2000.

http://blog.b92.net/text/18685/Demokratska-Opozicija-Srbije%3A-UGOVOR-SA-NARODOM-2000/
darkool darkool 14:07 05.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:

kakve veze ovo ima sa prethodnim komentarima na koje repliciras?
mariopan mariopan 14:28 05.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:

DOS - Ugovor sa narodom:

Treba da ih tužimo za prevaru, ipak je ovo ugovor koji je neko potpisao?
gedza.73 gedza.73 14:29 05.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:


ČETVRTO: Donećemo zakon kojim ćemo smanjiti broj ministarstava barem za trećinu, ukinuti sva ministarska mesta bez portfelja i ograničiti broj potpredsednika na najviše tri.

PETO: Donećemo zakon kojim se svim poslanicima i članovima vlade zabranjuje gomilanje funkcija tokom mandata. Članovima vlade tokom mandata biće izričito zabranjeno da tokom mandata upravljaju privrednim organizacijama.

ŠESTO: Nova vlada će se obavezati da u roku od sto dana stavi na uvid nadležnim skupštinskim odborima sva tajna policijska dosijea.

SEDMO: Svi članovi vlade i narodni poslanici biće obavezani da objave detaljan pregled svog imovinskog stanja i stanja članova svoje prodice, na dan stupanja na dužnost.


Ala su opravili, svaka im čast.


OSMO: Od Narodne skupštine Republike Srbije zahtevamo da odmah obustavi primenu onih zakona koji proizvode ogromnu društvenu štetu Srbiji i njenim građanima.


e, ovde su ga ubili. Združene snage svih arhineprijatelja Srbije ne bi uspele da u ovako kratkom roku ovoliko razbucaju zemlju.

Zato hvala svim srpskim političarima i slava nama ostalima.

cikaron cikaron 15:22 05.10.2014

Re: bajka

Грађанску Србију је продао ДОС својим таловима са СПС после 5. октобра.
НВО су само закуцале последњи ексер на сандуку грађанске Србије.
djordj.e djordj.e 15:54 05.10.2014

Re: bajka

( a tek sta je gradjanska srbija osim jedne floskule da mi je znati)


Gradjanska Srbija su gradjani Srbije koji u praksi priznaju pravo drugome, ma kako on različit bio, na život dostojan čoveka.
darkool darkool 16:40 05.10.2014

Re: bajka

razlicit

ajd iskreno sad osgovori. da li ti mislis da neonacisti koji ima razlicito misljenje od tebe zelis zivot dostojan coveka(u slucaju da nije pocinio nasilno krivicno delo) posto mu je zakonom ta ideologija zabranjena?
ja ne vidim da se "druga srbija" nesto bori za te razlicite od sebe i zalaze za njihova prava tako da to sto ti pricas je najobicnija samoobmana a istina je da "druga srbija" nije nista drugacija od "prve srbije", a jedino u cemu se razlikujete je svetonazor (a i jedni i drugi misle da su u pravu i da su sva sredstva u borbi protiv neistomisljenika dopustena)

p.s.
nemoj da mislis da sam nacista ili neonacista posto imam dijametralno suprotne stavove od njih (da ne bude zabune)
djordj.e djordj.e 19:16 05.10.2014

Re: bajka

ajd iskreno sad osgovori. da li ti mislis da neonacisti koji ima razlicito misljenje od tebe zelis zivot dostojan coveka(u slucaju da nije pocinio nasilno krivicno delo) posto mu je zakonom ta ideologija zabranjena?


Da, iskreno mu želim život dostojan čoveka. Problem koji on ima u glavi ga definitivno onemogućava da živi normalno.

to sto ti pricas je najobicnija samoobmana a istina je da "druga srbija" nije nista drugacija od "prve srbije"


Pa, verovatno si u pravu, ali, iako pesimista, nadam se da se bar TRUDI da bude drugačija.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:55 05.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:

Treba da ih tužimo za prevaru, ipak je ovo ugovor koji je neko potpisao?
Da tužimo. Nema druge
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:57 05.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:

kakve veze ovo ima sa prethodnim komentarima na koje repliciras?


Strela koja promaši cilj - pogodila je sve ostalo!
darkool darkool 02:46 06.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:

a ti si neki aforisticar, kao.
alselone alselone 07:13 06.10.2014

Re: DOS - Ugovor sa narodom:

kolika je to strela kad pogodi "sve". A mozda je pogodila metu koja stoji iza najblize mete. Time je uspeh veci. Strelac je pogodio dalju metu.
oskar-z-wild oskar-z-wild 13:17 05.10.2014

Mindset

Da li možemo govoriti o dostignućima?
oskar-z-wild oskar-z-wild 14:35 05.10.2014

Re: Mindset

1. Razbijena taksi banda sa aerodroma!

To je jedna dobro organizovana banda, koja je proletos imala 50 članova, a sada na aerodromu ordinira još njih desetak, kaže Srđan Ilić, šef područne jedinice Komunalne policije.
expolicajac expolicajac 13:38 05.10.2014

Ja ću samo da odpevam

blogov_kolac blogov_kolac 13:39 05.10.2014

o pokojniku sve najbolje

A i kako kritikovati nekoga ko je umro još na porođaju, a dete koje je preuzelo njegov identitet nije stiglo ni do puberteta, a već su mu njegove dečje bolesti došle glave?

Što se tiče 5.oktobarske Srbije, Bog da joj dušu prosti, nadajmo se samo da neće u istoriji biti upamćena kao srpska varijanta Vajmarske Nemačke, ili Rusije iz 1917 između februarske i oktobarske revolucije - tj. kao kratak predah između nečeg mnogo lošeg i nečeg mnogo goreg, kada su se u tim društvima desile sveobuhvatne i krupne promene, i to baš one koje su na papiru i teoriji trebale da dovedu do njegovog procvata i oporavka, usklađivanja sa najnaprednijim društvima svoga vremena - ali istorijske okolnosti, a naročito unutrašnji raspored snaga i preovlađujućeg ubeđenja i raspoloženja, izrazito većinski vukao je na neku sasvim drugu, mračniju stranu.
mariopan mariopan 13:53 05.10.2014

priča o građanskoj Srbiji

Pokoj joj duši.
tasadebeli tasadebeli 15:58 05.10.2014

Звуци родног краја из 2002.

Ово се слушало још 2002.





Момци и девојке који су 5. октобра 2000. имали 18 година сада имају 32 године... И не могу се више називати баш момцима и девојкама... То би сада требало да буду у потпуности зрели мушкарци и жене у пуној снази... Да у овој земљи има макар мало наде у боље сутра, већина њих би сада већ имала и своју децу...

Прича о петооктобарској грађанској Србији је прича о малограђанској Србији... Треба то већ једном рећи гласно и јасно, бесмислено је да се после толиких година и даље самозаваравамо...
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 16:10 05.10.2014

Tužno, ali ja još uvek čuvam

angie01 angie01 16:50 05.10.2014

Re: Tužno, ali ja još uvek čuvam

pobednici petog oktobra su dacic i acika, isti oni, koji su ga i izazvali!
stefan.hauzer stefan.hauzer 17:17 05.10.2014

Re: Tužno, ali ja još uvek čuvam

dobrosavljevic_m


uuu,dobrosavljevićeva, sto ti je od iverice ...
loader loader 18:33 05.10.2014

Re: Tužno, ali ja još uvek čuvam

Jok,
ovo su štiva poređana po podu...
dakle - nije iverica, nego laminat
...
NNN NNN 19:07 05.10.2014

Re: Tužno, ali ja još uvek čuvam

dobrosavljevic_m

dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:24 05.10.2014

Re: Tužno, ali ja još uvek čuvam

sto ti je od iverice

nije iverica, nego laminat

Fešn polis
dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:25 05.10.2014

Re: Tužno, ali ja još uvek čuvam

NNN

:)
freehand freehand 20:06 05.10.2014

Nedostajući segment

G.Cross G.Cross 20:42 05.10.2014

Re: Nedostajući segment

freehand





nicknaylor nicknaylor 02:53 06.10.2014

da da gradjanska...

o kojoj gradjanskoj Srbiji je tacno rec… u Srbiji i dan danas sve kontrolise BIA/DB/you name it… a narod moze da udara u talambase koliko hoce...
frank_rizzo frank_rizzo 07:07 06.10.2014

JEDANAESTO: za 10godina plate ce biti €300

a penzije €200. Ovo nije deo ugovora zbog za sada nepoznatih tehnickih detalja oko rsd/dem/euro
blue rider blue rider 07:49 06.10.2014

bez pametnog naslova

Bljak koliko se namnozilo trolova, raznih dark kulova i slicnih koji lamentiraju kako su sve znali, kako je sve sranje, kako su oni to oduvek govorili. ZABOLE ME!

Jeste bila gradjanska akcija, doduse najmanje tog 5 oktobra (kada se vec prikljucila sva sila iskusnih preletaca) a mnogo vise u godinama koje su mu prethodile. Koja se muzika slusala? Koji filmovi su se prepricavali? Koji su nam se ljudi obracali? Ja bih to nazvao sa dve reci, normalna Srbija. Moze biti i gradjanska. Sigurno ne ova koja sada prevladava.

slobodan54 slobodan54 09:25 08.10.2014

Re: bez pametnog naslova

Nisam hteo da se uključujem ali da te podržim.
Uprkos svemu i dalje verujem u "građansku Srbiju" pri čemu mislim na pristojnu Srbiju, to je ono što nedostaje ovom narodu i na čemu se mora raditi.
Pristojnost.
blogovatelj blogovatelj 07:11 09.10.2014

Re: bez pametnog naslova

Uprkos svemu i dalje verujem u "građansku Srbiju" pri čemu mislim na pristojnu Srbiju


Građanska Srbija ni blizu nije isto što i pristojna Srbija.
Vrlo često pripadnici te građanske Srbije iimaju ogroman stepen netolerancije prema političkim neistomišljenicima. Tada iz svake njihove reči izbija nipodaštavajući odnos prema bilo ko me ko ne misli stoprocentno kao oni.
Pri tome ispoljavaju ekstremnu količinu nepristojnosti.
Zato nikada nisu uspeli da dobiju značajniji procenat biračkog tela.
Recimo, i sam komentar na koji se nadovezujem je jedan takav tipičan primer naduvenosti. Zašto neko ko nije pripadnik te druge Srbije ne bi mogao biti pristojna osoba? Samo pripadnici građanske Srbije menjaju redovno donji veš i peru zube nekoliko puta dnevno? Ili to i drugi rade?
Mislim, kako se ispoljava ta pristojnost? Čitanjem Hegela? Zdravom ishranom, jedenjem barene cvekle i konzumiranjem čaja od kaktusa?
dexter92 dexter92 11:20 06.10.2014

Gradjanska Srbija vs kulovska Srbija

je neverending battle.
Trenutna situacija je takva da je gradjanska Srbija, usled nezadovoljstva postignutim rezultatima 'svoje strane' prepustila primat kulovskoj Srbiji.
Da li ce i kulovska Srbija u nekom momentu postati nezadovoljna 'svojima' ili ce po starom dobrom receptu posegnuti za 'spoljnim neprijateljem', videcemo.
Predvidjam u medijima diferencijaciju kao 90tih na rezimske i antirezimske, mozda je to i jedini koncept demokratije koji u Srbiji do daljnjeg moze da postoji.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 13:26 06.10.2014

Re: Gradjanska Srbija vs kulovska Srbija

Ja bih to nazvao sa dve reci, normalna Srbija. Moze biti i gradjanska. Sigurno ne ova koja sada prevladava.


Trenutna situacija je takva da je gradjanska Srbija, usled nezadovoljstva postignutim rezultatima 'svoje strane' prepustila primat kulovskoj Srbiji.


Vaistinu!
grol grol 17:12 06.10.2014

Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

MILAN GROL i ostali pripadnici gradjanske Srbije uklonjeni su 1945. godine. Neverovatno je da mnogi koji su danas deklarativno za gradjansku opciju ujedno su postovaoci lika i dela Josipa Broza...

rade.radumilo rade.radumilo 19:35 06.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

MILAN GROL i ostali pripadnici gradjanske Srbije uklonjeni su 1945


Ako to što je postojalo u Jugoslaviji u periodu od 1929 - 1941 (pa se posle javilo iz Londona) ti nazivaš građanskom Srbijom, onda slobodno možeš da se učlaniš u neku od vladajućih stranaka. Sigurno nećeš biti razočaran njihovom "građanskom" inicijativom.
grol grol 21:31 06.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
MILAN GROL i ostali pripadnici gradjanske Srbije uklonjeni su 1945


Ako to što je postojalo u Jugoslaviji u periodu od 1929 - 1941 (pa se posle javilo iz Londona) ti nazivaš građanskom Srbijom, onda slobodno možeš da se učlaniš u neku od vladajućih stranaka. Sigurno nećeš biti razočaran njihovom "građanskom" inicijativom.


Ako za tebe Grol nije pripadnik gradjanske Srbije, onda ti ne znas znacenje reci "gradjansko".
freehand freehand 21:40 06.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

grol
rade.radumilo
MILAN GROL i ostali pripadnici gradjanske Srbije uklonjeni su 1945


Ako to što je postojalo u Jugoslaviji u periodu od 1929 - 1941 (pa se posle javilo iz Londona) ti nazivaš građanskom Srbijom, onda slobodno možeš da se učlaniš u neku od vladajućih stranaka. Sigurno nećeš biti razočaran njihovom "građanskom" inicijativom.


Ako za tebe Grol nije pripadnik gradjanske Srbije, onda ti ne znas znacenje reci "gradjansko".


Rade ne zna?
Čoveče, ne šali se!
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:44 07.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Šta se ne sme prećutati?
Milan Grol je bio predsednik Demokratske stranke od 1940. Bio je ministar u svim izbegličkim vladama (zaključno sa vladom Miloša Trifunovića, do 10.8.1943.) u kojima je ministar bio i Draža Mihailović. Kasnije, u toku mandata Ivana Šubašića (1.6.1944.-7.3.1945.), Milan Grol kao predstavnik Demokratske stranke i Slobodan Jovanovć kao predstavnik svih ostalih srpskih stranaka (osim KPJ i ZBOR-a) prave dogovor o tome da se pokret Draže Mihailovića treba i dalje podržavati kao jedan od dva antifašistička pokreta u kraljevini Jugoslaviji.

Kakav je bio stav glavnog odbora Demokratske stranke (čiji su se članovi nalazili u okupiranoj kraljevini Jugoslaviji) po pitanju pokreta Mihailovića? Na tajnoj sednici (razume se) od 120 članova glavnog odbora glasalo je njih 102. 71 član je bio za to da se pruži podrška pokretu Draže Mihailovića. 29 članova (takozvani bankarci) su bili za to "da se ne čine nevolje Nediću".

Na primer, Mihajlo Kujundžić, predratni predsednik skupštine Jugoslavije, lider DS-a za Vardarsku banovinu, član glavnog odbora DS-a, bio je predsednik Centralnog nacionalnog komiteta. Centralni nacionalni komitet je političko telo pokreta Draže Mihailovića koje je bilo sačinjeno od svih građanskih stranaka. Inače Mihajlo Kujundžić je preminuo na sednici CNK-a, u trenutku kada je kurir doneo vest da Crvena armija prelazi Jugoslovensku granicu.

Ili, Milija Janićijević, lider omladine Demokratske stranke na Beogradskom univerzitetu, bio je komandant Gročanskog sreza JVuO. Ubili su ga komunisti 1945. negde na periferiji Grocke.

Dragić Joksimović, visoki funkcioner Demokratske stranke, bio je poslanik u privremenoj skupštini koja je trebalo da pripremi izbore za ustavotvornu skupštinu 1945. godine. Oštro se i neumorno suprotstavljao na zasedanjima te skupštine pokušajima KPJ da proturaju anticivilizacijske zakone. Bio je advokat Draži Mihailoviću na montiranom procesu 1946. Kasnije i on biva uhapšen i osuđen na robiju. Umire u Sremskomitrovačkom kazamatu. Uprava nije dozvolila rodbini da iznese telo pokojnika. Morao je da odrobija celu kaznu, pa makar i mrtav.

Ista situacija je bila i u svim drugim strankama na teritoriji današnje Srbije. Sve su podržavale pokret Draže Mihailovića, sve osim dve totalitarne stranke - KPJ i ZBOR.

Gađanska Srbija je tada stala uz đenerala Dražu. Danas se istorija zamagljuje. Građanski rat se svodi na priču "sukob partizana i četnika". Ili na priču "sukob komunista i ravnogoraca". Komunistima je glavni protivnik bila građanska klasa - buržoazija. Naravno, kao neprijatelje posmatrali su i "konzervativno seljaštvo", ali bilo im je jasno da "vodeća uloga u državi", koju su namenili sebi, pripada građanskoj klasi.

Da skratim. Građanska klasa u Srbiji je stvarana polako ali sigurno od doba Karađorđa, da bi zapravo bila uništena porazom pokreta Draže Mihailovića i dolaskom komunista na vlast.
rade.radumilo rade.radumilo 19:07 07.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Ako za tebe Grol nije pripadnik gradjanske Srbije, onda ti ne znas znacenje reci "gradjansko".


Svako ko je davao legitimitet ondašnjem pljačkaškom režimu NjKV, za mene nije ništa više pripadnik "građanske" Srbije, od današnje "opozicije" koja se nada da će dobiti koje ministarsko mesto u vladi NjPV.
grol grol 20:02 07.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Ako za tebe Grol nije pripadnik gradjanske Srbije, onda ti ne znas znacenje reci "gradjansko".


Svako ko je davao legitimitet ondašnjem pljačkaškom režimu NjKV, za mene nije ništa više pripadnik "građanske" Srbije, od današnje "opozicije" koja se nada da će dobiti koje ministarsko mesto u vladi NjPV.


Grol nije ucestvovao u vlasti od 6. januara 1929. do 27. marta 1941.

Ko je za tebe pripadnik gradjanske Srbije? Da li neko ko ima pozitivan odnos prema komunistickom diktatoru moze biti deo gradjanske opcije?
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:02 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Ako za tebe Grol nije pripadnik gradjanske Srbije, onda ti ne znas znacenje reci "gradjansko".


Svako ko je davao legitimitet ondašnjem pljačkaškom režimu NjKV, za mene nije ništa više pripadnik "građanske" Srbije, od današnje "opozicije" koja se nada da će dobiti koje ministarsko mesto u vladi NjPV.


Da li ste prijavili pljačku nadležnim organima?
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:08 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

grol


Grol nije ucestvovao u vlasti od 6. januara 1929. do 27. marta 1941.



Šta mislite o odluci Grola da bude potpredsednik u prelaznoj vladi od 7.3.1945? U vladi u kojoj je Tito bio predsednik vlade? Da li je tim postupkom Grol zapravo dao početni legitimitet komunističkim banditima?
rade.radumilo rade.radumilo 09:10 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Ko je za tebe pripadnik gradjanske Srbije? Da li neko ko ima pozitivan odnos prema komunistickom diktatoru moze biti deo gradjanske opcije?


Bilo ko, ko pristane da aktivno učestvuje u funkcionisanju autoritarnog/totalitarnog sistema, bilo kao "opozicija u skupštini" bilo kao deo vlasti zapravo "igra" po njihovim pravilima i daje legitimitet takvom sistemu.
Sistem u Jugoslaviji je u periodu 1929 - 1941-e, zapravo bio prilično nalik ovome što imamo sada, od kada se NjPV za sve pita.
rade.radumilo rade.radumilo 09:13 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Da li ste prijavili pljačku nadležnim organima?


Prilično bi bio interesantan ekonomski saldo sistema u kome se NjKV za sve pitalo (kao i NjPV sada). Igrom slučaja (II sv. rat) nije došlo do toga, pa su potonji događaju gurnuli pod tepih devastiranu ekonomiju, razularenu korupciju i birokratsku diktaturu.
rade.radumilo rade.radumilo 09:17 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Šta mislite o odluci Grola da bude potpredsednik u prelaznoj vladi od 7.3.1945? U vladi u kojoj je Tito bio predsednik vlade? Da li je tim postupkom Grol zapravo dao početni legitimitet komunističkim banditima?


Da nije možda mislio da će da ubedi JBT-a, da u stvari pravi ozbiljnu grešku i da treba da se pokaje, razoruža svoje vojne formacije prepusti vlast i politiku nekim ozbiljnim čikama. Podrazumeva se, naravno, da bi Crvena Armija sve to aminovala i napustila Jugoslaviju, uz pesmu i svirku, da sama uređuje svoju demokratsku budućnost.
vlad_aleksh vlad_aleksh 13:01 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Da li ste prijavili pljačku nadležnim organima?


Prilično bi bio interesantan ekonomski saldo sistema u kome se NjKV za sve pitalo (kao i NjPV sada). Igrom slučaja (II sv. rat) nije došlo do toga, pa su potonji događaju gurnuli pod tepih devastiranu ekonomiju, razularenu korupciju i birokratsku diktaturu.


Jugoslovenska ekonomija, pa samim tim i srpska, nikada nije bila tako snažna i razvijena kao u vreme dok je Milan Stojadinović bio predsednik ministarskog saveta. 1935-1939.
rade.radumilo rade.radumilo 13:32 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Jugoslovenska ekonomija, pa samim tim i srpska, nikada nije bila tako snažna i razvijena kao u vreme dok je Milan Stojadinović bio predsednik ministarskog saveta. 1935-1939.


grol grol 15:49 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

vlad_aleksh
Šta mislite o odluci Grola da bude potpredsednik u prelaznoj vladi od 7.3.1945? U vladi u kojoj je Tito bio predsednik vlade? Da li je tim postupkom Grol zapravo dao početni legitimitet komunističkim banditima?


Prelazna vlada formirana je nakon sto je Broz dao garancije da ce Jugoslavija biti izgradjena na demokratskom principu. Kada je Grol video da se dogovor ne postuje dao je ostavku 18. avgusta 1945.
grol grol 16:06 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Bilo ko, ko pristane da aktivno učestvuje u funkcionisanju autoritarnog/totalitarnog sistema, bilo kao "opozicija u skupštini" bilo kao deo vlasti zapravo "igra" po njihovim pravilima i daje legitimitet takvom sistemu.


Grol se povukao iz politike kada je uvedena sestojanuarska diktatura.

Nisi odgovorio na moje pitanje koje glasi: da li neko ko je postovaoc lika i dela Josipa Broza moze biti deo gradjanske opcije?
milisav68 milisav68 16:37 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Prilično bi bio interesantan ekonomski saldo sistema u kome se NjKV za sve pitalo (kao i NjPV sada). Igrom slučaja (II sv. rat) nije došlo do toga, pa su potonji događaju gurnuli pod tepih devastiranu ekonomiju, razularenu korupciju i birokratsku diktaturu.

Ma da, on je bar imao novčanik, za razliku od ovog, čiji su ljudi upadali u kuće, i isterivali ljude napolje (neke i ubijali ili slali u zatvor), samo zato što im se svidela kuća ili žena.

Posle su ove preživele vraćali iz zatvora, da bi neko školovan i stručan upravljao privredom i poljoprivredom.

Cela ekonomska istorija SFRJ se zasniva na stranoj pomoći, kreditima, deviznim doznakama i istorijskog trenutka podele sveta na dva bloka.

Kompletna današnja politička "elita" se školovala na takvom sistemu razbojništva i malverzacija, pa se sad kao čudimo šta nas snašlo, i prebacujemo krivicu na tamo neke četnike i kralja koji je ubijen 1934. ili onog drugog maloletnog....
rade.radumilo rade.radumilo 18:47 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Ma da, on je bar imao novčanik, za razliku od ovog, čiji su ljudi upadali u kuće, i isterivali ljude napolje (neke i ubijali ili slali u zatvor), samo zato što im se svidela kuća ili žena.
quote]

Vidi, od svih zemalja Evrope, jedino se u Jugi zapatila ideja komunizma. Razlog za to je jednostavan. U periodu od 1929-1941, ekonomija je toliko devastirana, da se situacija svela na (deluje li poznato?) 10% onih koji su bili bogati i 90% onih koji nisu mogli obezbediti pristojnu ili u još gorem slučaju elementarnu egzistenciju.
rade.radumilo rade.radumilo 19:10 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Grol se povukao iz politike kada je uvedena sestojanuarska diktatura.


A otkuda onda u vladi, 1941-e pa 1945?

Nisi odgovorio na moje pitanje koje glasi: da li neko ko je postovaoc lika i dela Josipa Broza moze biti deo gradjanske opcije?


Definiši poštovalac lika i dela? Jedna je stvar tvrditi da je sistem u kom je on bio vođa divan i krasan i da ga treba ponovo vaspostaviti, a druga stvar je reći: Ej ljudi, ovo što sada imamo je teško njesra i još gore od onoga što smo imali za njegovog vakta. Zahebali smo stvar žestoko i umesto da od toga što smo imali izgradimo nešto kako valja, mi se i dalje bavimo razhebavanjem i rasparčavanjem toga što nam je ostalo od njega.
milisav68 milisav68 19:17 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Vidi, od svih zemalja Evrope, jedino se u Jugi zapatila ideja komunizma. Razlog za to je jednostavan. U periodu od 1929-1941, ekonomija je toliko devastirana, da se situacija svela na (deluje li poznato?) 10% onih koji su bili bogati i 90% onih koji nisu mogli obezbediti pristojnu ili u još gorem slučaju elementarnu egzistenciju.

Vidi ti - knjigu iz istorije u šake, pa pročitaj recimo zbog čega se i ko borio/ratovao u Španiji, i u koje vreme.....

Ili zbog čega su Engleske i Francuske novine hvalile Hitlera kada je dolazio na vlast....

Ili kako se živelo u USA tridesetih godina prošlog veka, i koliko je bilo samoubistava dnevno....



Ljudi čekaju u redu za posao - USA tridesetih.
rade.radumilo rade.radumilo 19:36 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Mani se velike depresije u razvijenim zemljama, one su prošle kroz to na svoj način. Međutim, da li se komunizam ozbiljnije zapatio u bilo kojoj zemlji Evrope, za početak na Balkanu? Osim Jugoslavije i Grčke, ni u jednoj drugoj zemlji komunistički pokret nije predstavljao ikakvu relevantnu snagu ni pre ni tokom drugog svetskog rata. U svim ostalim zemljama istočne Evrope, nametnut je spolja.
Ili je Tito bio neverovatno sposoban generalni sekretar KPJ ili je ipak u Jugi bilo toliko njesra pred početak rata da je narod digao kuku i motiku.
milisav68 milisav68 19:57 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Međutim, da li se komunizam ozbiljnije zapatio u bilo kojoj zemlji Evrope,

Stvarno si neverovatan, pa šta je bilo u Španiji?
freehand freehand 20:39 08.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Mani se velike depresije u razvijenim zemljama, one su prošle kroz to na svoj način. Međutim, da li se komunizam ozbiljnije zapatio u bilo kojoj zemlji Evrope, za početak na Balkanu? Osim Jugoslavije i Grčke, ni u jednoj drugoj zemlji komunistički pokret nije predstavljao ikakvu relevantnu snagu ni pre ni tokom drugog svetskog rata. U svim ostalim zemljama istočne Evrope, nametnut je spolja.
Ili je Tito bio neverovatno sposoban generalni sekretar KPJ ili je ipak u Jugi bilo toliko njesra pred početak rata da je narod digao kuku i motiku.

Jesi li čuo nekad za KP Francuske ili Italije, i to posle drugog rata? I da li si pročitao ovaj (moj omiljeni) Budimčev blog:
Anatomija jedne zavere
Ima ponešto i o političkim kretanjima i na koji su način usmeravana i korigovana.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:56 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

grol
vlad_aleksh
Šta mislite o odluci Grola da bude potpredsednik u prelaznoj vladi od 7.3.1945? U vladi u kojoj je Tito bio predsednik vlade? Da li je tim postupkom Grol zapravo dao početni legitimitet komunističkim banditima?


Prelazna vlada formirana je nakon sto je Broz dao garancije da ce Jugoslavija biti izgradjena na demokratskom principu. Kada je Grol video da se dogovor ne postuje dao je ostavku 18. avgusta 1945.



Isidora Sekulić je nakon II svetskog rata govorila kako je Milan Grol jedini čovek u Jugoslaviji sa kim može da razgovara na ravnoj nozi. Da li zaista verujete da je jedan tako pametan i obrazovan čovek mogao da poveruje u "garancije koje je dao Broz da će Jugoslavija biti izgrađena na demokratskom principu".
Tito je bio Staljinov plaćenik. Tito je radio sve što je radio i Staljin. Svako ko je hteo da shvati, shvatio je - uslediće ukidanje stranačkog pluralizma, otimanje privatne imovine, likvidacije bez presuda, montirani procesi, koncentracioni logori. Totalitarizam. Grol nije bio u stanju da predvidi takvu budućnost 7.3.1945?
vlad_aleksh vlad_aleksh 08:04 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

milisav68
rade.radumilo
Međutim, da li se komunizam ozbiljnije zapatio u bilo kojoj zemlji Evrope,

Stvarno si neverovatan, pa šta je bilo u Španiji?


Španska sela?
rade.radumilo rade.radumilo 08:22 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Stvarno si neverovatan, pa šta je bilo u Španiji?


Šta je bilo? Uz svesrdnu pomoć kominterne, ideja se ipak nije zapatila u dovoljnoj meri da odnesu pobedu.
rade.radumilo rade.radumilo 08:27 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Jesi li čuo nekad za KP Francuske ili Italije, i to posle drugog rata?


I jesu li uspeli u nečemu? Nešto nisam video da su Amerika i Engleska postale zemlja proleterska.

Možeš ti da praviš planove i zavere, ali da bi uspeo u nečemu moraš da imaš kritičnu masu ljudi iza sebe. Kraj priče, dotle sve ostane na planovima i zaverama.
Uostalom u svakoj od zemalja su postojale i postoje i danas ekstremne desničarske organizacije, ali u društvima u kojima je srednja klasa najmasovnija i društvo uređeno, radikalne ideje (i leve i desne) ostaju na marginama društva.
Problem Jugoslavije je bio u tome što je do 1941-e postojala kritična masa sirotinje iz koje je KPJ mogla da regrutuje.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:16 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Stvarno si neverovatan, pa šta je bilo u Španiji?


Šta je bilo? Uz svesrdnu pomoć kominterne, ideja se ipak nije zapatila u dovoljnoj meri da odnesu pobedu.


Vi ste profesor istorije?
milisav68 milisav68 09:36 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Šta je bilo? Uz svesrdnu pomoć kominterne, ideja se ipak nije zapatila u dovoljnoj meri da odnesu pobedu.

Pre će biti da je Nemačka bliža od Rusije, pa je mogla više da pomogne.

U Srbiji je ta kritična masa naglo "skočila" kada je Crvena Armija sigla na njenu granicu.

To što se u Jugoslaviji "zapatio" komunizam, nije uopšte bila stvar narodne, već političke volje velikih sila dogovorene prvo u Teheranu, a kasnije na Jalti, jer je CA podnela najviše žrtava, a Britaniju i Francusku su više zanimale kolonije.
freehand freehand 09:43 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Možeš ti da praviš planove i zavere, ali da bi uspeo u nečemu moraš da imaš kritičnu masu ljudi iza sebe. Kraj priče, dotle sve ostane na planovima i zaverama.

Kakvu ti blokadu u glavi imaš?
Prvo, levičarske partije su pobeđivale, i u Čileu i u evropskim zemljama ali su izbori poiništavani ili lažima i prevarama ili brutalnom silom.
Drugo, neverovatno je da čovek poput tebe u isto vreme zastupa različite stavove od kojih se ni jedan ne temelji ni na istorijskim ni na političkim ni na ekonomskim činjenicama!
Kako ti to uspeva da sve čega se dohvatiš izvrgneš i učiniš glupim i smešnim?
grol grol 09:49 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
A otkuda onda u vladi, 1941-e pa 1945?


27. marta 1941 Knez Pavle skinut je sa vlasti. Sto se tice 1945. to sam vec odgovorio.

Definiši poštovalac lika i dela?


Da li imas pozitivno misljenje o Brozu?
grol grol 10:22 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

vlad_aleksh
Isidora Sekulić je nakon II svetskog rata govorila kako je Milan Grol jedini čovek u Jugoslaviji sa kim može da razgovara na ravnoj nozi. Da li zaista verujete da je jedan tako pametan i obrazovan čovek mogao da poveruje u "garancije koje je dao Broz da će Jugoslavija biti izgrađena na demokratskom principu".Tito je bio Staljinov plaćenik. Tito je radio sve što je radio i Staljin. Svako ko je hteo da shvati, shvatio je - uslediće ukidanje stranačkog pluralizma, otimanje privatne imovine, likvidacije bez presuda, montirani procesi, koncentracioni logori. Totalitarizam. Grol nije bio u stanju da predvidi takvu budućnost 7.3.1945?


Grol je mogao da predvidi takvu budućnost, ali hteo je da pokaze javnosti da je spreman na saradnju ako se postuje dogovor.
rade.radumilo rade.radumilo 10:59 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Vi ste profesor istorije?


Ne, samo se nešto ne sećam da je Španija imala petokraku na svojoj zastavi posle građanskog rata.
freehand freehand 11:00 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Vi ste profesor istorije?


Ne, samo se nešto ne sećam da je Španija imala petokraku na svojoj zastavi posle građanskog rata.

A jel znaš koliko petokraka imaju SAD na svojoj zastavi?
rade.radumilo rade.radumilo 11:03 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

To što se u Jugoslaviji "zapatio" komunizam


Da se komunizam nije "zapatio" u Jugi, bio bi nametnut dolaskom Crvene Armije, ali bi tada Crvena Armija i ostala, a ne bi napustila istu, kao što je ostala u ostalim zemljama istočne Evrope.
rade.radumilo rade.radumilo 11:03 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

A jel znaš koliko petokraka imaju SAD na svojoj zastavi?


Crvenih?
rade.radumilo rade.radumilo 11:06 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Prvo, levičarske partije su pobeđivale, i u Čileu i u evropskim zemljama ali su izbori poiništavani ili lažima i prevarama ili brutalnom silom.


Tamo gde je KP imala kritičnu masu, nikakva brutalna sila ni internacionalna pomoć protivničkim snagama nisu mogli promeniti ishod (Rusija, Kina, Vijetnam...)

Drugo, neverovatno je da čovek poput tebe u isto vreme zastupa različite stavove od kojih se ni jedan ne temelji ni na istorijskim ni na političkim ni na ekonomskim činjenicama!


A koje to oprečne stavove? Baš da vidim da li si pratio na času.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:22 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
To što se u Jugoslaviji "zapatio" komunizam


Da se komunizam nije "zapatio" u Jugi, bio bi nametnut dolaskom Crvene Armije, ali bi tada Crvena Armija i ostala, a ne bi napustila istu, kao što je ostala u ostalim zemljama istočne Evrope.


Šta je dogovoreno u Teheranu? A na Jalti?

Kada je poslednji agent NKVD napustio Jugoslaviju?
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:29 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo

Problem Jugoslavije je bio u tome što je do 1941-e postojala kritična masa sirotinje iz koje je KPJ mogla da regrutuje.


Ne, problem Jugoslavije je bio u tome što je bila razapeta između dve totalitarne države. Nemačke i SSSR-a. A obećano iskrcavanje Anglosaksonaca je bilo "obećanje ludom radovanje". Potpuno isti problem kao i u ostatku istočne Evrope.
rade.radumilo rade.radumilo 11:38 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Šta je dogovoreno u Teheranu? A na Jalti?


To i ptice na grani već znaju, ali ostaje činjenica: U Istočnoj Nemačkoj, Poljskoj, Čehoslovačkoj, Mađarskoj, Rumuniji i Bugarskoj KP je na vlast dovela Crvena Armija, (dok su u Albaniji komunisti imali svesrdnu pomoć KPJ) i potom ostala kako bi obezbedila kontinuitet iste.
U Jugoslaviji, KP je raspolagala dovoljnom vojnom silom da obezbedi sebi vlast, usled čega je Crvena Armija napustila teritoriju Jugoslavije po završetku rata, što se Staljinu posle olupalo o glavu 1948-e, ali je tada već bilo kasno.
Inače, jedine zemlje koje je Crvena Armija napustila posle II svetskog rata bile su: Jugoslavija, Mongolija i Severna Koreja. U pitanju su bile zemlje za koje je Moskva procenila da mogu samostalno da očuvaju komunističko uređenje.

Kada je poslednji agent NKVD napustio Jugoslaviju?


Kada je NKVD promenio ime, a on otišao na odsustvo...
rade.radumilo rade.radumilo 11:41 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Ne, problem Jugoslavije je bio u tome što je bila razapeta između dve totalitarne države. Nemačke i SSSR-a. A obećano iskrcavanje Anglosaksonaca je bilo "obećanje ludom radovanje". Potpuno isti problem kao i u ostatku istočne Evrope.


Zašto se ideja komunizma nije zapatila u tim zemljama Istočne Evrope, već je SSSR morao silom da održava poredak u potonjim decenijama (Mađarska, Čehoslovačka, u Poljskoj je Jaruzelski izveo vojni udar pod pretnjom vojne intervencije SSSR)?
freehand freehand 11:53 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
To što se u Jugoslaviji "zapatio" komunizam


Da se komunizam nije "zapatio" u Jugi, bio bi nametnut dolaskom Crvene Armije, ali bi tada Crvena Armija i ostala, a ne bi napustila istu, kao što je ostala u ostalim zemljama istočne Evrope.

a kako se zapatio u Čileu i na Kubi?
rade.radumilo rade.radumilo 11:58 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

a kako se zapatio u Čileu i na Kubi?


Kritičnom masom sirotinje, s tom razlikom što u Čileu kritična masa nije bila dovoljno velika da do kraja iznese revoluciju usled čega je vojska uspela preuzeti kontrolu.
freehand freehand 12:02 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
a kako se zapatio u Čileu i na Kubi?


Kritičnom masom sirotinje, s tom razlikom što u Čileu kritična masa nije bila dovoljno velika da do kraja iznese revoluciju usled čega je vojska uspela preuzeti kontrolu.



S kim ja pričam...
milisav68 milisav68 12:15 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
Da se komunizam nije "zapatio" u Jugi, bio bi nametnut dolaskom Crvene Armije,

Ne bi bio - nego je komunizam nametnut dolaskom CA.
ali bi tada Crvena Armija i ostala, a ne bi napustila istu, kao što je ostala u ostalim zemljama istočne Evrope

Da li je bila ili ne, metodi su bili isti, i živelo se isto kao i u drugim istočnim zemljama.Razlika je nastala kada više nije bilo šta da se pljačka, pa se zatražila pomoć od zapada, i kada su otvorene granice da se oslobodi višak radne snage - koji je posle slao devizne doznake.

A eno ti dole članak iz novosti kako su se ponašali onda, i kako se danas ponaša politička elita - upadom u tuđe.

Da nije možda i Ružica Đinđić četnički vojvoda?

vlad_aleksh vlad_aleksh 12:18 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

freehand

I da li si pročitao ovaj (moj omiljeni) Budimčev blog:
Anatomija jedne zavere
Ima ponešto i o političkim kretanjima i na koji su način usmeravana i korigovana.


Sjajan blog. Da li ste čitali ovu knjigu koju se napisali Đinđićev telohranitelj i novinar NIN-a, Veruović i Vrzić?
freehand freehand 12:23 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

vlad_aleksh
freehand

I da li si pročitao ovaj (moj omiljeni) Budimčev blog:
Anatomija jedne zavere
Ima ponešto i o političkim kretanjima i na koji su način usmeravana i korigovana.


Sjajan blog. Da li ste čitali ovu knjigu koju se napisali Đinđićev telohranitelj i novinar NIN-a, Veruović i Vrzić?


Jel isto sjajna? Vrzića sam čitao kad je bilo aktuelno. Sad mi je dopalo nekoliko segmenata i nemam baš želju da se time bavim.

vlad_aleksh vlad_aleksh 12:42 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

freehand


Jel isto sjajna? Vrzića sam čitao kad je bilo aktuelno. Sad mi je dopalo nekoliko segmenata i nemam baš želju da se time bavim.



Nisam čitao, čekam da mi je neko preporuči.
freehand freehand 12:45 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

vlad_aleksh
freehand


Jel isto sjajna? Vrzića sam čitao kad je bilo aktuelno. Sad mi je dopalo nekoliko segmenata i nemam baš želju da se time bavim.



Nisam čitao, čekam da mi je neko preporuči.

Eto, ja na to ne bih gubio vreme, ako nisi baš ljubitelj tih kontroverznih autora
grol grol 15:42 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo nisi odgovorio:

Da li imas pozitivno misljenje o Brozu?
grol grol 15:55 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
U Jugoslaviji, KP je raspolagala dovoljnom vojnom silom da obezbedi sebi vlast, usled čega je Crvena Armija napustila teritoriju Jugoslavije po završetku rata


Crvena armija napustila je teritoriju Jugoslavije zato sto su se 9. oktobra 1944. Cercil i Staljin dogovorili da Jugoslavija ne bude deo Istocnog bloka. Evo ti link https://www.randomhouse.com/boldtype/0797/radzinsky/excerpt.html
freehand freehand 16:11 09.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
A jel znaš koliko petokraka imaju SAD na svojoj zastavi?


Crvenih?

Pa ni Kina nema crvenu. Jel to bitno?
jkt2010 jkt2010 05:22 10.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

rade.radumilo
A jel znaš koliko petokraka imaju SAD na svojoj zastavi?

Crvenih?

Belih; kao kubanske.
jkt2010 jkt2010 05:26 10.10.2014

Re: Tito je unistio gradjansku Srbiju 1945.

Inače, jedine zemlje koje je Crvena Armija napustila posle II svetskog rata bile su: Jugoslavija, Mongolija i Severna Koreja.

Sta, jos su u Austriji?!?
milisav68 milisav68 08:18 09.10.2014

građanska srbija

POKUŠAJI Darinke Tatalović da dođe do rodne kuće na Dedinju ni posle skoro četvrt veka borbe neće uroditi plodom. Kako saznajemo, njen zahtev za povraćaj očevine u Tolstojevoj 35 biće odbijen. Zahtev za vraćanje drugog, većeg dela istog placa, koji je pripadao predratnom bankaru Bohuslavu Boukalu, i koji se vodi na Užičku 40, još se razmatra.

Ovaj ceo plac uknjižen je, inače, na Ružicu Đinđić, udovicu nekadašnjeg srpskog premijera, a dobila ga je zamenom za dva stana na Studentskom trgu.

Inače, otac Darinke Tatalović Sava Đekić, koji je kod Boukala radio kao baštovan, kupio je ovu kuću od stotinak kvadrata i pripadajući plac od 12 ari pred rat za oko 40.000 ondašnjih maraka.

Kuću od 750 kvadrata, u kojoj su živeli Boukalovi, nove vlasti nacionalizovale su 1948, ali nigde nije zapisano da je i manji objekat u Tolstojevoj 35 takođe nacionalizovan. U veliku vilu uselio se general Udbe Pavle Pekić, koji je naprasno poželeo manju kuću za svog vozača. Đekići su iseljeni.

- Tata je išao u Udbu da vidi šta se dešava. Priveli su ga i pretukli u podrumu nekadašnje kuće Arčibalda Rajsa, a od unutrašnjeg krvarenja je umro, a naš kupoprodajni ugovor je netragom nestao - priča Darinka Tatalović.

Kada je i majka umrla, na ostavinskoj raspravi, sin je u strahu izjavio da nema ništa od imovine. Darinka je onda pomenula kuću u Tolstojevoj, i sudija ju je uputila da pokrene i spor, što je učinila 1992. Sud je šest godina kasnije presudio u korist nje i brata, i to potvrdio Okružni sud 1999. Čak su uspeli da se uknjiže kao vlasnici i neko vreme plaćali porez.

- Trebalo je da se uselimo na našu slavu Svetog Jovana 2002. Poneli smo piće, prase, kolače. Međutim, glava momka iz obezbeđenja je provirila i rekla: „Ništa od useljenja. Država je sve stopirala.“ Posle mesec dana tu je useljen tadašnji premijer Đinđić, a zid između Tolstojeve i Užičke je srušen i sve je pretvoreno u jedan plac.

Na zahtev republičkog pravobranioca Vrhovni sud je vratio predmet na ponovno suđenje i u ponovljenom postupku Darinka Tatalović je izgubila. U međuvremenu su je, kaže, četiri puta hapsili u blizini rodne kuće, a sudija koja je odbila da potpiše presudu na njenu štetu je suspendovana.

Boukalovi naslednici, Nina i Ivan overili su izjavu da je njihov otac prodao deo placa i kuću Savi Đekiću, i svi zajedno su podneli prvi zahtev za restituciju. Novi zahtevi po novom zakonu, podneti su u februaru ove godine.

DO raspada SFRJ u vili u Užičkoj 40 je živeo poslednji predsednik države Stipe Mesić, a posle njega tu se useljava tadašnji predsednik Vlade Srbije Radoman Božović, pa Nikola Šainović. Zdanje postaje zvanična rezidencija srpskog premijera 1994, kada na dužnost stupa Mirko Marjanović.


Novosti

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana