Ustav i rezolucija

Lektorka RSS / 06.03.2008. u 00:55

Ovo nije post o politici. ;) Nego o izveštavanju, odnosno o jeziku.

Videli ste vest o "ratu saopštenjima" koji su poveli kabineti predsednika i premijera, a povodom predložene rezolucije SRS.

Što se mene tiče, jasno je: u predsednikovom kabinetu rečeno je da u Ustavu piše da je Kosovo (a i Metohija) sastavni deo Srbije, i da otud nema nikakve potrebe da se na tu temu pišu - a na adresu EU upućuju - nekakve rezolucije.

Informacija koja ne zahteva više od 2-3 reda, međutim, na sajtu B92 prezentovana je na sledeći način:

Povodom predloga rezolucije SRS-a o odnosima Srbije sa EU, iz kabineta predsednika Srbije podsećaju da u Ustavu jasno piše da je Kosovo sastavni deo Srbije, i da nema potrebe da se takav stav potvrđuje rezolucijama. "Cilj predlagača skupštinske rezolucije je blokiranje evropske perspektive Srbije", stoji u saopštenju Tadićevog kabineta.

Svako onaj ko pročita Ustav Srbije, uveriće se da su bilo kakve naknadne potvrde državnog integriteta suvišne i nepotrebne, i da je jedini cilj predlagača skupštinske rezolucije blokiranje evropske perspektive Srbije, rečeno je danas Fonetu u kabinetu predsednika Srbije.

Kako podsećaju isti izvori, u Ustavu Srbije, najvišem pravnom aktu, koji je obavezujući za sve, jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije.

"Zato nije jasno čemu služe bilo kakve rezolucije kojima se ponovo potvrđuje integritet i suverenitet naše zemlje ", napominju u kabinetu Borisa Tadića i poručuju da je "Ustav stariji od svih rezolucija".

Na četiri mesta je reč o Ustavu u kojem jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije, odnosno Ustavu koji upućuje na državni integritet Srbije. Tri mesta govore o suvišnosti i nesvrsishodnosti rezolucije. Četiri puta se u ovoj vesti podseća na to da je rezolucija (nepotrebna) naknadna potvrda onoga što u Ustavu već stoji. A ponovljeno je i uverenje da je cilj rezolucije blokiranje evropske perspektive Srbije. I sad sam i ja sve to još jednom ponovila, pa ako sad niste shvatili, zaista nikad nećete.

Ovakav način izražavanja, ovakvo ničim branjivo doslovno ponavljanje i "malo drugačijim rečima" opisivanje jednog te istog mene istinski iritira. U čemu je saznajna razlika između prvog i drugog pasusa ove vesti? Ni u čemu. Čemu služi treći pasus? Tome da podseti (?!) na ono što piše u prvom pasusu - razumela bih da su pasusi Andrićevi, ili da čitam Albaharijev roman koji se po pravilu sastoji od jednog jedinog pasusa. Ovde, međutim, ne razumem. Četvrti pasus još jednom varira i ponavlja već rečeno, i završava smešnom poentom - "Ustav je stariji od svih rezolucija" (zaista???) - no, to bar ne ide na račun novinske agencije i medijske kuće, nego na račun kabineta Borisa Tadića.

Ako je možda medij (ovde B92) i obavezan da manje-više doslovno prenosi ono što mu servira, tj. prodaje novinska agencija (ovde FoNet), zašto neko nekoga u tom lancu obavezanosti ne obavesti o tome da nećemo biti bolje informisani ako vesti čitamo kao da su dosadne pesmice koje treba dovoljno puta ponoviti da bismo ih naučili napamet. Niti smo toliko glupi da nam treba četiri puta reći jedno te isto da bismo to i shvatili - bar ne u ovom slučaju, priznaćete. Niti nam je jadničak jezik toliko bezizražajan, bled, ružan, zakržljao da mu treba još samo konačno zavrnuti šiju i dokrajčiti ga već jednom za sva vremena.

Nemar prema jeziku, očigledan u stilskoj nakaradnosti ove, a i mnogih, mnogih drugih vesti kod nas, upućuje na dve stvari. Prvo, niti je važno kako je opremljena informacija, niti je važno kako će biti čitana. Drugo, besomučno ponavljanje krajnje jednostavnih, shvatljivih sadržaja - na šta vas to podseća? Mene na socijalizam. Na "platforme socijalističkog samoupravljanja", recimo. I u krajnjoj instanci, dakle, na ispiranje mozga. Čitajte, ponavljajte - ne da biste bolje shvatili, nego da biste se dovoljno smorili da pokleknete i poverujete da ništa, pa ni jezik, ne ume da bude bolje od onog što vam se nudi.



Komentari (72)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tribal tribal 01:02 06.03.2008

Prvi!!!

2 poen za mene!!!! pozz i laku noc!!
JJ Beba JJ Beba 01:07 06.03.2008

Re: Prvi!!!

leks, ja ne vidim boje
Lektorka Lektorka 01:21 06.03.2008

Re: Prvi!!!

ma ne vidim ni ja :)
i nerviram se, nisu se kopirale, sad cu nesto da smislim...
Hemičarka Hemičarka 01:25 06.03.2008

Ne vidim boje...

ni ja, ali se i bez njih vidi poenta. :)

Btw, nekoliko puta sam pisala komentare na razlicite vesti (mahom sportske) na sajtu b92 u kojima kritikujem stil i jezik izvestavanja, ali nijedan od tih komentara nikada nije objavljen. Drago mi je da je neko od blogera odlucio da pise o tome.
Hemičarka Hemičarka 01:26 06.03.2008

Re: Prvi!!!

Lektorka
ma ne vidim ni ja :)
i nerviram se, nisu se kopirale, sad cu nesto da smislim...


Ako ne rade boje, probaj razne kombinacije bold, italic i underline, mada bi boje svakako bile lepse...
JJ Beba JJ Beba 01:28 06.03.2008

Re: Prvi!!!

Lektorka
ma ne vidim ni ja :)i nerviram se, nisu se kopirale, sad cu nesto da smislim...

)
ne nerviraj se jasno je. ja pomislila kod mene nešto ne valja
Lektorka Lektorka 01:29 06.03.2008

Re: Prvi!!!

ma da...
ali evo, sad sam boldovala i bar izbacila pricu o bojama, da ne zbunjuje :)
preumorna da probam da pakujem u neki foto-format, bolje i ovako nego nikako.
ceda_urosevic ceda_urosevic 03:33 06.03.2008

Re: Prvi!!!

Lex, od svih ljudi na svetu, ti bi prva trebalo da znaš da
Repetitio mater studiorum est.
Dakle, ako neko, na celom svetu, u to treba da bude uveren si ti. Na stranu drugi, koji mogu i da ne znaju, ali ti - od svih ljudi - to prosto moraš znati. Ne zato što drugi ne znaju, ne mora niko znati, ali ti! :))))
dragan7557 dragan7557 12:03 06.03.2008

Re: Prvi!!!

Čitajte, ponavljajte - ne da biste bolje shvatili, nego da biste se dovoljno smorili da pokleknete i poverujete da ništa, pa ni jezik, ne ume da bude bolje od onog što vam se nudi.


Lektorka,

izgleda da ni ti a ni ostatak čitalaca ovog beskonačnog mantranja tema nije posledica jezičkog neznanja (nepismenosti)
već neznanja mnogo gore vrste od ove koju spominješ.

Ovo je izrazita posledica neznanja i nesposobnosti administriranja države i
Nesigurnost koja potiče od nesposobnosti političara Srbije da vrše funkciju za koju ih narod bira pa je stoga i logično da se za svaku sitnicu mora da traži ovo ili ona podrška elektorara koji je nosilac krajnje odgovornosti za upravljanje
(vladanje= administriranje) samim sobom, i pored toga što je isključivo svoja prava delegirao na svoje institucije i / ili na političare.

Katastrofalno stanje u birokratiji (državna,regionalna i lokalna administracija) koje bi trebalo da budu stubovi državnog administriranja su svedeni na ulične partijske stražare koje ćuvaju sve prilaze partijskoj vlasti koja nema ama baš nikakve odgovornosti osim lojalnosti parijskom vrhu.

Stabilnost ovakve oligo partokratije garantuje potpuno rasulo državne administracije koja je svedena na nivo dečijeg samoupravnog vrtića dok je prava vlast u rukama vaspitača koji moraju da slušaju gazdu vrtića ako hoće platu.
Znači razlozi za ovakvo ponašanje ne leže u pokušaju da se primalac "informacija" zaludi već da se prikrije NEZNANJE, NEDORASLOST I NESPOSOBNOST "LIDERA" i njihovo bekstvo od odgovornosti a prevaljivanju iste na leđa onih koji su ih birali misleći da su bašt ti političari dorasli svom zadatku.Kolektivna odgovornost isključuje individualnu a samim ti i mogučnost kažnjavanja krivca

Dakle u osnovi je strah od vladanja zbog gore navedenog a ne pokušaj da se auditorijum ponizi.
Potpuni idiotizam koji iz ovakvog ponašanja proizilazi u krajnjoj liniji je kroz istoriju vodio pravac u diktaturu.
dragan7557
6 mart 2008
Lektorka Lektorka 12:44 06.03.2008

Re: Prvi!!!

ceda_urosevic
Lex, od svih ljudi na svetu, ti bi prva trebalo da znaš da
Repetitio mater studiorum est.
Dakle, ako neko, na celom svetu, u to treba da bude uveren si ti. Na stranu drugi, koji mogu i da ne znaju, ali ti - od svih ljudi - to prosto moraš znati. Ne zato što drugi ne znaju, ne mora niko znati, ali ti! :))))

čedo, rekao si nešto? ne čuje baba, sine... :))
Lektorka Lektorka 12:51 06.03.2008

Re: Prvi!!!

dragan 7557
Znači razlozi za ovakvo ponašanje ne leže u pokušaju da se primalac "informacija" zaludi već da se prikrije NEZNANJE, NEDORASLOST I NESPOSOBNOST "LIDERA" i njihovo bekstvo od odgovornosti a prevaljivanju iste na leđa onih koji su ih birali misleći da su bašt ti političari dorasli svom zadatku.Kolektivna odgovornost isključuje individualnu a samim ti i mogučnost kažnjavanja krivca

Dakle u osnovi je strah od vladanja zbog gore navedenog a ne pokušaj da se auditorijum ponizi.
Potpuni idiotizam koji iz ovakvog ponašanja proizilazi u krajnjoj liniji je kroz istoriju vodio pravac u diktaturu.

Ovo je jedno od mogućih tumačenja, naravno. Odnosno, to je i po mom mišljenju deo objašnjenja. No, ja i nisam govorila o nekakvoj očiglednoj nameri medja da se auditorijum ponizi - što opet ne znači da se moj zdrav razum ne oseća krajnje poniženim kad je prinuđen da gubi vreme na ovako koncipirane vesti :).
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:25 06.03.2008

Re: Prvi!!!

Lektorka
ma da...
ali evo, sad sam boldovala i bar izbacila pricu o bojama, da ne zbunjuje :)
preumorna da probam da pakujem u neki foto-format, bolje i ovako nego nikako.

boldovala si?
nemoj da te čuju neki:)))
cccc, lex:)))
Lektorka Lektorka 21:52 06.03.2008

Re: Prvi!!!

Exitus Letalis
Lektorka
ma da...
ali evo, sad sam boldovala i bar izbacila pricu o bojama, da ne zbunjuje :)
preumorna da probam da pakujem u neki foto-format, bolje i ovako nego nikako.

boldovala si?
nemoj da te čuju neki:)))
cccc, lex:)))

boldirala.
umastila, namastila, omastila slova.
ocrnila ih. nagaravila.
šta je najlepše? :)
sve mi vesele, šarene boje nestale iz ovog posta, a ti se buniš zbog boldovanja, e blago meni...
miraf miraf 01:11 06.03.2008

izjave nasih politicara

Kosovo je Srbija
Srbija je Kosovo
Kosovo Srbija je
Srbija Kosovo je
je Srbija Kosovo
je Kosovo Srbija

pa zar jos nismo naucili?nasi politicari,vecina njih,nauce dve tri recenice napamet(poneki cak ni to,pa moraju da ih citaju),i obrcu samo redosled reci.Valjda misle da duzi govori,ili izjave,dobijaju na znacajnosti.
Preporuka,isto sam primetila.
Lektorka Lektorka 12:59 06.03.2008

Re: izjave nasih politicara

ma, obrati pažnju - mi stičemo utisak da je u gornjoj IZJAVI bilo mnogo ponavljanja, a u suštini je ponavljačku ovde mantru odradio b92. to je ono što mi preliva čašu; kao da nije dovoljno to što imamo hor fino upevanih i raspevanih političara!
no možda su mediji vrednost stilske figure ponavljanja i naučili od njih, jer je ponavljanje kod nas, nažalost, dobitna kombinacija.
miraf miraf 13:33 06.03.2008

Re: izjave nasih politicara

papagaj sindrom
hajde i mi da ponavljamo,pa mozda dobijemo nesto :)
vucko vucko 01:17 06.03.2008

Ne bih mogao da budem siguran...

...ali ovo mi izgleda kao kvarna sprdnja DS ekipe sa preambulom, a sve vrlo "ozbiljno".
Lektorka Lektorka 13:01 06.03.2008

Re: Ne bih mogao da budem siguran...

moguće je, samo ja govorim o novinarskoj opremi izjave iz predsednikovog kabineta, a ne o bilo kakvom kvalitetu same te izjave.
Boro Boro 02:22 06.03.2008

Jezik, stil i politika

Ako ni po cemu drugom, a ono barem po smajliju na kraju prve recenice, pretpostavljam da je i vama jasno vas post ipak ima pomalo veze sa politikom. Uostalom, rekao bih da to i gotovo eksplicitno kazete u poslednje cetiri recenice.

Ukratko, jezik kojim se neko koristi (ne samo u politici) odaje stil onoga koji govori, a kroz stil (i ne samo kroz stil, naravno) u velikoj meri i nacin misljenja i, u krajnjoj liniji, stav. No naravno, slazem se sa vama da u politici, kao i uopste u izrazavanju, treba teziti jasnoci i boriti se protiv "zamagljivanja price". Ako ni zbog cega drugog, a ono da nas, kako bi rekao Goran Miletic u svom skorasnjem postu, ne bi "pravili ludim". Najzad, teziti jasnoci predstavlja najbolji lek protiv neiskrenosti.

Nevezano za konkretni slucaj koji ste naveli, mislim da se ipak ne bih u potpunosti slozio sa vasom kritikom ponavljanja "jednog te istog" u okviru nekog teksta. Iako je u nasem, pa i u mnogim drugim jezicima (Romanskim, recimo), takvo ponavljanje zaista izraz loseg stila (jos u osnovnoj skoli su nas ucili da u okviru jednog dela teksta ne ponavljamo isti pojam, vec da koristimo sinonime), mislim da to nije slucaj sa Engleskim jezikom, na primer. Zapravo, cini mi se da je osobena karakteristika Engleskog jezika i ta da se u okviru cak i kraceg teksta jedno te isto ponovi vise puta, bez ikakvog izbegavanja ponavljanja istih reci/pojmova (pa cak i u okviru jedne recenice), pre nego da se sustina nasiroko "razvodnjava" raznoraznim drugacijim "opisima" istog ("opisima" u smislu koriscenja sinonima da bi se reklo sustinski isto). Pri tom, moram se ograditi da se ovo pre svega odnosi na strucne tekstove, i komunikaciju generalno, pre nego na literaturu, za koju nisam nista vise kompetentan nego bilo koji drugi prosecan citalac.
doktorka doktorka 07:42 06.03.2008

pa dobro ,

mozda tadic zeli da nas podseti da je ucestvovao u donosenji sramnog ustava. znamo, znamo.
Dr M Dr M 08:55 06.03.2008

Re: pa dobro ,

mozda tadic zeli da nas podseti da je ucestvovao u donosenji sramnog ustava. znamo, znamo.



E, TO treba ponavljti vise puta, da se utuvi!

Sto se tice Saopstenja, bilo je potrebno, i dovoljno, da se napise samo jedna rec:

"MARS"!
antioksidant antioksidant 09:04 06.03.2008

Re: pa dobro ,

doktorka
mozda tadic zeli da nas podseti da je ucestvovao u donosenji sramnog ustava. znamo, znamo.

Tadic bi radije da se to zaboravi.
antioksidant antioksidant 09:11 06.03.2008

Voda na Marsu

"MARS"!

adam weisphaut adam weisphaut 09:20 06.03.2008

Re: pa dobro ,


Tadic bi radije da se to zaboravi.

Tadić verovatno misli da je to papir koji je eto samo tako podržao jer je to baš bilo državnički.
banefly banefly 11:13 06.03.2008

Re: Jezik, stil i politika

Boro
... No naravno, slazem se sa vama da u politici, kao i uopste u izrazavanju, treba teziti jasnoci i boriti se protiv "zamagljivanja price". Ako ni zbog cega drugog, a ono da nas, kako bi rekao Goran Miletic u svom skorasnjem postu, ne bi "pravili ludim". Najzad, teziti jasnoci predstavlja najbolji lek protiv neiskrenosti.....



Načelno, tako je. Ali!!! Tako mogu da misle samo NEPOLITIČARI iliti, onaj ko tako misli nikada ne bi mogao da bude politicar. Osnovno oružje pravih (dobrih) političara je upravo ono što ste vi nazvali "zamagljivanjem priče". Ne bih da dužim, ali ako ste gledali prenos sednice Saveta bezbednosti na kome je govorio predsednik Tadić, imali ste priliku da vidite kako to rade "naj-haj" politicari. Dakle, seče vam glavu tupim nožem i istovremeno vas uverava da je to za vaše dobro i da je dekapitacija preduzeta iz najiskrenije ljubavi prema vama. Oni tamo u OUN su stvarno masteri mada i kod nas ima prilično talentovanih, zar ne?
Lektorka Lektorka 13:19 06.03.2008

Re: Jezik, stil i politika

Boro
Ako ni po cemu drugom, a ono barem po smajliju na kraju prve recenice, pretpostavljam da je i vama jasno vas post ipak ima pomalo veze sa politikom. Uostalom, rekao bih da to i gotovo eksplicitno kazete u poslednje cetiri recenice.

Ukratko, jezik kojim se neko koristi (ne samo u politici) odaje stil onoga koji govori, a kroz stil (i ne samo kroz stil, naravno) u velikoj meri i nacin misljenja i, u krajnjoj liniji, stav. No naravno, slazem se sa vama da u politici, kao i uopste u izrazavanju, treba teziti jasnoci i boriti se protiv "zamagljivanja price". Ako ni zbog cega drugog, a ono da nas, kako bi rekao Goran Miletic u svom skorasnjem postu, ne bi "pravili ludim". Najzad, teziti jasnoci predstavlja najbolji lek protiv neiskrenosti.

Nevezano za konkretni slucaj koji ste naveli, mislim da se ipak ne bih u potpunosti slozio sa vasom kritikom ponavljanja "jednog te istog" u okviru nekog teksta. Iako je u nasem, pa i u mnogim drugim jezicima (Romanskim, recimo), takvo ponavljanje zaista izraz loseg stila (jos u osnovnoj skoli su nas ucili da u okviru jednog dela teksta ne ponavljamo isti pojam, vec da koristimo sinonime), mislim da to nije slucaj sa Engleskim jezikom, na primer. Zapravo, cini mi se da je osobena karakteristika Engleskog jezika i ta da se u okviru cak i kraceg teksta jedno te isto ponovi vise puta, bez ikakvog izbegavanja ponavljanja istih reci/pojmova (pa cak i u okviru jedne recenice), pre nego da se sustina nasiroko "razvodnjava" raznoraznim drugacijim "opisima" istog ("opisima" u smislu koriscenja sinonima da bi se reklo sustinski isto). Pri tom, moram se ograditi da se ovo pre svega odnosi na strucne tekstove, i komunikaciju generalno, pre nego na literaturu, za koju nisam nista vise kompetentan nego bilo koji drugi prosecan citalac.

Naravno da ovaj post ima veze s politikom :) - eto još jedan smajli - samo je ne stavlja eksplicitno u prvi plan. Okidač za ovaj post je upravo jedna politička vest, iako je moj izbor bio ipak u dobroj meri slučajan. Pročitala sam vest o nečemu što me, naravno, veoma zanima, ali me je na pisanje posta u prvom redu pokrenuo način na koji nam je informacija prenesena, a ne činjenica da je u vesti reč o državnoj politici. A ako su ovako formulisane vesti posledica uređivačke politike, a ne javašluka, nepromišljenosti isl. --- e, onda teško nama!
Što se ponavljanja jednog te istog u okviru nekog teksta tiče, nisam ja na taj problem uopšte gledala tako široko kako vi o njemu pišete. Nije bitno ponavljanje kao takvo, niti ponavljanje u raznim vrstama tekstova i u raznim jezicima, nego je bitno što nam je u jednoj novinarskoj vesti jedna informacija koja staje u jednu-dve prostoproširene rečenice servirana u četiri pasusa od kojih su bar dva potpuno suvišni.
goricki goricki 13:32 06.03.2008

Re: Jezik, stil i politika

Zašto nam onda i standard nije ko u EU kada su nam političari "stilizovani" po EU modelu?
Ispada da je Đinđić bio budala što je bez okolišanja govorio lenjom narodu da je lenj i da je bezobrazno krao godinama od samog sebe pa je stigao gde jeste?!
Svaka reč koja izađe iz ovih kabineta odiše teškom glupošću i bezobrazlukom. Osim toga o ovako važnim temama se ne govori preko kabineta nego lično u udarnom terminu.

A što se Ustava tiče, u kome piše da je crno belo, i on je napisan u stilu ovog saopštenja. Ako je Ustav u pravu gospodine BoTa, onda ste dužni da i vojno branite teriudiinjdherhdj,a-tet zemlje ili to ipak između redova piše de i ne mora?!
Možda uskoro sledi rezolucija koja će jasno reći da se Kosovo mora braniti i oružjem.
Vidite ko s đavolom krade na referendumu na kraju mora u rat.

ja znam da neću!!!
JJ Beba JJ Beba 16:47 06.03.2008

Re: pa dobro ,

Kako podsećaju isti izvori, u Ustavu Srbije, najvišem pravnom aktu, koji je obavezujući za sve, jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije.

kako ćemo sada?
ako je kosovo u sastavu srbije, kako kaže ustav i sve preambule i dekelaracije, i ako nećemo da sarađujemo sa zemljama koje su priznale kosovo, kako će to onda ministar Jočić da nastavi lečenje u mrskoj Švajcarskoj koja je isti priznala, pitam se ja? što se ministar ne leči u Rusiji gde su najbolji lekari + već poznaju slučaj pošto su u konzilijumu, a što je najvažnije rusija nije, neće niti će ikada da prizna kosovo.
čoveče kolko pitanja, a nijedan odgovor
Exitus Letalis Exitus Letalis 17:35 06.03.2008

Re: pa dobro ,

JJ Beba
Kako podsećaju isti izvori, u Ustavu Srbije, najvišem pravnom aktu, koji je obavezujući za sve, jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije.

kako ćemo sada?
ako je kosovo u sastavu srbije, kako kaže ustav i sve preambule i dekelaracije, i ako nećemo da sarađujemo sa zemljama koje su priznale kosovo, kako će to onda ministar Jočić da nastavi lečenje u mrskoj Švajcarskoj koja je isti priznala, pitam se ja? što se ministar ne leči u Rusiji gde su najbolji lekari + već poznaju slučaj pošto su u konzilijumu, a što je najvažnije rusija nije, neće niti će ikada da prizna kosovo.
čoveče kolko pitanja, a nijedan odgovor


da se bolje vidi:

Švajcarska priznala Kosovo
Sreda, 27. februar 2008. 17:02

Švajcarska vlada priznala je u sredu nezavisnost Kosova, čime je postala 20. zemlja koja je to učinila.

Federalna vlada saopštila je da će uspostaviti diplomatske odnose s Kosovom, koje je 17. februara proglasila nezavisnost.

Agencija Asošiejted pres podseća da je kosovsko pitanje podelilo Evropsku uniju, a da je Srbija najavila da nikada neće priznati nezavisnost Kosova.


i ovo:

Jočić na oporavku u Švajcarskoj 6. mart 2008. | 12:34 | Izvor: Beta, Tanjug Beograd -- Lečenje ministra unutrašnjih poslova Dragana Jočića nastaviće se u centru za rehabilitaciju u Švajcarskoj.
Kako je saopštilo danas Ministarstvo zdravlja, lečenje u Švajcarskoj nastavlja se na preporuku stručnog konzilijuma lekara koji je obrazovala Vlada Srbije. Jočić se, nakon teške povrede u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila 26. januara, oporavljao u Specijalnoj ortopedsko-hirurškoj bolnici Banjica.

Rehabilitacioni centar u Švajcarskoj omogućava najbolje uslove za nastavak lečenja ministra Jočića, navedeno je u saopštenju koje je potpisao ministar zdravlja Tomica Milosavljević.

"Lekari stručnog konzilijuma koji je obrazovala Vlada Srbije biće u stalnom kontaktu sa kolegama u švajcarskom centru i zajednički će pratiti dalji oporavak ministra Jočića", stoji u saopštenju.


naglasak na vlada i kolege iz švajcarske

dakle devet dana od tog mrskog nam priznanja mrske nam švajcarske ministar će tamo da se leči.
i stvarno, što ne u rusiji
il u slovačkoj
il u brazilu
il u belorusiji
il u grčkoj
il u rumuniji?
što baš u švajcarskoj?
pa zar ih ne mrzimo?


pidola pidola 17:46 06.03.2008

Re: pa dobro ,

a ne,ne,oni hoce...
da se lece,
da svoju decu skoluju,
njihove automobile da voze,
njihovu tehniku da imaju,
njihov standard,
sve oni to hoce,
samo nece da i mi to imamo.

a bas bi lepo bilo,sluzbeno vozilo jugo,kec.
em jeftinije,em manji trosak za drzavu,sve.
doktorka doktorka 18:01 06.03.2008

Re: pa dobro ,

adam weisphaut
Tadic bi radije da se to zaboravi.Tadić verovatno misli da je to papir koji je eto samo tako podržao jer je to baš bilo državnički.



ali to je neverovatno , ds je sve podrzala u skupstini sto i srs i dss , i sada nas pokusavaju da ubede kako je tadic demokrata i evropejac. setimo se podrske kastrovoj kubi.
doktorka doktorka 18:50 06.03.2008

Re: pa dobro ,

JJ Beba
Kako podsećaju isti izvori, u Ustavu Srbije, najvišem pravnom aktu, koji je obavezujući za sve, jasno piše da je Kosovo i Metohija sastavni deo Srbije. kako ćemo sada?ako je kosovo u sastavu srbije, kako kaže ustav i sve preambule i dekelaracije, i ako nećemo da sarađujemo sa zemljama koje su priznale kosovo, kako će to onda ministar Jočić da nastavi lečenje u mrskoj Švajcarskoj koja je isti priznala, pitam se ja? što se ministar ne leči u Rusiji gde su najbolji lekari + već poznaju slučaj pošto su u konzilijumu, a što je najvažnije rusija nije, neće niti će ikada da prizna kosovo. čoveče kolko pitanja, a nijedan odgovor

znaci nije pomogla abrakadabra , posto rusi tako lece.
G r o f G r o f 20:28 06.03.2008

Re: pa dobro ,

setimo se podrske kastrovoj kubi


Ovde se sve zaboravlja kao u Makondu. Sto godina samoće počinje.
Boro Boro 01:37 07.03.2008

Re: Jezik, stil i politika

banefly

Načelno, tako je. Ali!!! Tako mogu da misle samo NEPOLITIČARI...


Slazem se sa vama da izmedju govora politicara i "nepoliticke komunikacije" postoji znacajna razlika. Ipak, duboko verujem da ta razlika nije tolika kakvom nam se cesto cini. Govoriti "istinu, celu istinu i samo istinu" je gotovo potpuno neodrzivo u bilo kakvom govoru i medjuljudskoj komunikaciji. Zamislite samo na sta bi licio vas/moj/bilo ciji zivot da uvek i samo govorimo celu istinu. Pakao! Rodjena majka bi nas pre ili kasnije ubila...

S druge strane, "govor politicara" ne bi trebalo bezrezervno interpretirati na nacin na koji interpretiramo govor drugara iz kraja, ili bilo koje osobe sa kojom komuniciramo svakodnevno. Prosto, znacenja njihovih reci, izraza, konstrukcija, su drugacija. I namenjena neizmerno siroj, i stoga raznovrsnijoj, publici nego svakodnevni govor. Da ne pominjem imperativ delotvornosti takvog govora, koji je znacajnije veci nego "imperativ delotvornosti svakodnevnog govora".

Recimo, govori koje ste pomenuli u Savetu bezbednosti se mogu protumaciti na sledeci nacin (zapravo, nisam ih slusao/citao, ali verujem da su bili slicni kao i mnoge politicke vesti koje nam stizu iz sveta ovih dana, pa se mogu osmeliti da ekstrapoliram): "Odabrali ste nasilni konflikt sa neprijateljem (Albancima i MZ ), vodio se rat, izgubili ste, i za vase dobro je da shavtite da ce rezultat takvog pristupa, sa takvim_i_takvim ishodom (gubitak rata) neminovno rezultirati onim cime je i uvek kroz istoriju u slicnim situacijama rezulturao". I ovde nam ne pomazu price o legalizmu, medjunarodnom pravu i slicno. Prosto, pravo moze postojati samo u okviru odredjene zajednice, koja to pravo utvrdjuje i sprovodi. A mi smo se svojevoljno, na referendumu, iskljucili iz te zajednice (glasali smo protiv mesanja MZ u unutrasnje stvari Srbije - ko je to posle II svetskog rata uradio u Evropi? Odgovor na ovo pitanje je i odgovor na pitanje zasto se ovo sto se nama sada desava nikome nije desilo u Evropi, POSLE II SVETSKOG RATA).

Ovo je "istina" koju nam MZ, putem politike i politicara, govori. I to je dobrim delom istina. I iako u svim tim pricama ima i dosta lazi, mnogo vise NAGINJE istini nego govor vecine lokalnih politicara.

I to je ono sto pravi bitnu razliku u odredjenom govoru, pa bio to i govor politicara: teznja jasnoci (ako se ume pravilno "procitati", i s time, istini (do neke mere, naravno .
Boro Boro 01:46 07.03.2008

Re: Jezik, stil i politika

Lektorka

Naravno da ovaj post ima veze s politikom :)


Naravno! I to, naravno, ne u dnevnopolitickom smislu. Ali, osetio sam potrebu da upravo to "naravno" ovde i podvucem. Jako mi se dopalo vase zapazanje koje ste izneli, pogotovu stoga sto izlazi iz "standardnih" okvira Tadic-Kostunjavi-Ceda-Selja-Nikolic... sveprisutne (samo)"zadovoljstine" koja nam ne da ni u toalet da odemo u miru ovih dana...

Što se ponavljanja jednog te istog u okviru nekog teksta tiče, nisam ja na taj problem uopšte gledala tako široko kako vi o njemu pišete.


To je bila samo mala uzgredna primedba, koju smatram relativno relevantnom, a nije da bas nema dodirnih tacaka sa vasim tekstom. Pa cak ni, pomalo, sa vasim zakljuccima ...

P.S. Dobri su mi ovi "zakljucci", a?
adam weisphaut adam weisphaut 08:57 06.03.2008

Spin doctors

Izgleda da predsednikovi savetnici imaju baš loše mišljenje o svojim konzumentima pa ponavljaju u nedogled jedno te isto sve uplašeni da konzumenti neće shvatiti
P.S. bolje da je predsednik uzeo onog glodura što je, kažu, sastavljao ono otvoreno pismo Miškovića, on baš potresno piše.
Lektorka Lektorka 13:21 06.03.2008

Re: Spin doctors

ahm...
ko su u ovom slučaju predsednikovi savetnici, dear adam?
adam weisphaut adam weisphaut 16:27 06.03.2008

Re: Spin doctors

Lektorka
ahm...
ko su u ovom slučaju predsednikovi savetnici, dear adam?

Duet KIŠ I assume
Dilan Dog Dilan Dog 09:06 06.03.2008

Referendum o EU

Juče sam slušao Miloša Aligrudića kako kaže da je i DSS za raspisivanje referenduma o EU.
Zna se da na referendumu postavljeno pitanje o kom se građani izjašnjavaju formuliše nedvosmisleno,
precizno i jasno.

A kada je Aligrudić rekao sadržaj tog pitanja, to je sve bilo samo nije nilo jednoznačno. Liči li vam to na DSS? :))
Otpirilike je rekao ovako, parafraziram: Niko ne spori da smo mi (DSS), kao i velika većina građana Srbije za ulazak u EU. Ali mi hoćemo da uđemo u EU integralni, dakle, zajedno sa Kosovom. Znači pitanje će se sastojati u tome da li hoćemo da uđemo u EU bez Kosova ili ne. :))

Znači kad se prevede njegova formulacija iz virtuelne u realnu realnost, pitanje je sledeće: Da li ste za ulazak zemlje u EU?
i gotovo
Kosovo ne treba da se spominje
goricki goricki 13:42 06.03.2008

Re: Referendum o EU

Otpirilike je rekao ovako, parafraziram: Niko ne spori da smo mi (DSS), kao i velika većina građana Srbije za ulazak u EU. Ali mi hoćemo da uđemo u EU integralni, dakle, zajedno sa Kosovom.

Znači pitanje glasi:
Ko sme srce i kolevku Krbije, gde padoše i ostaše svi naši preci, da proda za šaku buđavog evropskog boba?
Ko je taj koji će svoje ime da upiše u istoriju prodajom onoga što cenu nema?

Odgovor glasi:
Mnogi jer je glasanje tajno i ti nas Vojo ne vidiš, utatautata!
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 10:12 06.03.2008

Leks...

Dobro si ga istranžirala....
I šta imamo. Pa to da DS tvrdi kako između njih i DSS-a nema razlike, osim što bi DSS da tvrdnju češće ponavlja...o))
Eto, oni jedino ne bi donosili još jednu rezoluciju i nosili bedž. Zbog "opšteg utiska" a ne suštinske razlike.
A priznaju jednu stvar, ponosni su na nju i to više puta u samo dve rečenice. Da su ustavotvorci....Pa kao ustavotvorci, mogu slobodno i bedž da nakače. Ionako su ga platili iz budžeta...
Preporuka, šta drugo...

Lektorka Lektorka 13:28 06.03.2008

Re: Leks...

misliš, pola ove vesti je od DS, a pola od DSS?
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 14:53 06.03.2008

Re: Leks...

Lektorka
misliš, pola ove vesti je od DS, a pola od DSS?

Ma to...
A moglo je i trećina DS, trećina DSS a trećina SRS...
Trijumvirat je to....i ustavotvorci, premda se po nekad ponašaju kao trbuhozborci...o))
banefly banefly 11:00 06.03.2008

Lektorisanje

Zaista nemam nista protiv lektorisanja, naprotiv!!! Ipak mislim da je Lektorka izabrala pogresan materijal za pokazivanje kako su informacije u nasim medijima jezicki, najblaze receno, rogobatne.
Cime branim ovakvu tvrdnju o "pogresnom materijalu"? Prvo, kamo srece da smo dosli dotle da nam je samo u oblasti stila i smislenosti javno iskazane reci stanje lose. Od politike i (naših) politicara, ovakvih kakvi su, i ne mogu da se ocekuju jezički korektne formulacije ,a kad bi lektori u agencijama to sredili, garantujem da bi svaki od politicara naglas kukao kako mu je "istrgnuto iz konteksta" ili nesto jos gore u tom stilu.
Slazem se da je "analiza" koja je data u blogu sasvim na svom mestu ali zamislimo kako bi ona izgledala da su analizirane izjave recimo naseg vrlog premijera i njegove jurisne svite koji kao pokvarene gramofonske ploce, vec nedeljama emituju idiotske poruke.
Sto se tice publike kojoj su izjave agencija i medijskih kuća upućene, bojim se da je na takvom nivou (posmatrajući prosek) da, ne da im neku stvar treba ponoviti nekoliko puta, nego bar nekoliko desetina puta, pre nego sto utuve o cemu se radi (ako i tada utuve).
Dakle, kakvi smo (osim minornog broja naprednih) i nije nam stanje na tom planu tako loše.
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 12:06 06.03.2008

Re: Lektorisanje

Niti smo toliko glupi da nam treba četiri puta reći jedno te isto da bismo to i shvatili - bar ne u ovom slučaju, priznaćete. Niti nam je jadničak jezik toliko bezizražajan, bled, ružan, zakržljao da mu treba još samo konačno zavrnuti šiju i dokrajčiti ga već jednom za sva vremena.


Loše pakovanje se više puta umotava da bi kolko tolko delovalo normalno!

JEDNA LAŽ TRIPUT IZGOVORENA, POSTAJE ISTINA ZA GOVORNIKA!

Oni nam je rekoše četiri puta...
goricki goricki 13:48 06.03.2008

Re: Lektorisanje

Vojo imaš 5%
Vojo imaš 5%
Vojo imaš 5%
Vojo imaš 5%

sad da vidim kako ponavljanje istine daluje na centremoći u ovoj zemlji!?

A ima i druga varijanta

2.500.000 x vojo imaš 5%
Lektorka Lektorka 13:54 06.03.2008

Re: Lektorisanje

banefly
Prvo, kamo srece da smo dosli dotle da nam je samo u oblasti stila i smislenosti javno iskazane reci stanje lose. Od politike i (naših) politicara, ovakvih kakvi su, i ne mogu da se ocekuju jezički korektne formulacije ,a kad bi lektori u agencijama to sredili, garantujem da bi svaki od politicara naglas kukao kako mu je "istrgnuto iz konteksta" ili nesto jos gore u tom stilu.

mislim da ovde nije stvar samo u tome. izjava potekla iz predsednikovog kabineta je delimično smešna (ona rečenica o ustavu starijem od svih rezolucija), no ovde je na delu upravo obrnut proces od ovog koji vi predočavate: kakva god da je poruka političke izjave, novinarska ruka ju je učinila dosadnom, jer ju je i citirala, i prepričala, i parafrazirala, i ponovila.
Slazem se da je "analiza" koja je data u blogu sasvim na svom mestu ali zamislimo kako bi ona izgledala da su analizirane izjave recimo naseg vrlog premijera i njegove jurisne svite koji kao pokvarene gramofonske ploce, vec nedeljama emituju idiotske poruke.

:) Izbor vesti je bio skoro sasvim slučajan. Uostalom, u njoj se malo dalje u tekstu pominje i naš vrli premijer, ali je moje strpljenje isparilo i pre nego što se on "pojavio"
Sto se tice publike kojoj su izjave agencija i medijskih kuća upućene, bojim se da je na takvom nivou (posmatrajući prosek) da, ne da im neku stvar treba ponoviti nekoliko puta, nego bar nekoliko desetina puta, pre nego sto utuve o cemu se radi (ako i tada utuve).
Dakle, kakvi smo (osim minornog broja naprednih) i nije nam stanje na tom planu tako loše.

Pa dobro, može ta ista publika valjda jednu normalnu i, u ovom slučaju, kraću vest sama da pročita "bar nekoliko desetina puta", zar ne? :) Samo, znate, ovaj rezon je klizav teren. I vladajuća garnitura polazi od nevelikog broja ljudi sposobnih da prepozna laž, glupost i prevaru. Ako se složite s njima, idete im hteli-ne hteli naruku. Mislim da je daleko bolji pristup ohrabriti ljude da koriste sopstvenu glavu, dozvoliti im to.
Lektorka Lektorka 13:56 06.03.2008

Re: Lektorisanje

JEDNA LAŽ TRIPUT IZGOVORENA, POSTAJE ISTINA ZA GOVORNIKA!

a za slušaoca? verovatno samo onda kad ima iste motive i ciljeve kao i lažljivi govornik, zar ne?
dragan7557 dragan7557 14:05 06.03.2008

Re: Lektorisanje

JEDNA LAŽ TRIPUT IZGOVORENA, POSTAJE ISTINA ZA GOVORNIKA!


A i za slušaoca.

Herr Joseph Goebbels
Reihsminister für Volksaufklärung und Propaganda

und Reihskanzler

ab 30 April 1945 bis zu seinem eigenen suizid.
Otac svih Portparola i Lažova
Lektorka Lektorka 14:29 06.03.2008

Re: Lektorisanje

goricki
Vojo imaš 5%
Vojo imaš 5%
Vojo imaš 5%
Vojo imaš 5%

sad da vidim kako ponavljanje istine daluje na centremoći u ovoj zemlji!?

A ima i druga varijanta

2.500.000 x vojo imaš 5%

Ima i treća, najlakša:
Vojo imaš 5% + Vojo imaš 5% + Vojo imaš 5% + Vojo imaš 5% + itd.
pidola pidola 17:53 06.03.2008

Re: Lektorisanje

a voja odgovara:
imam ds koji me podrzava+imam ds koji me podrzava...
Out of Beirut Out of Beirut 12:47 06.03.2008

Na sta me ovo podseca

Nemar prema jeziku, očigledan u stilskoj nakaradnosti ove, a i mnogih, mnogih drugih vesti kod nas, upućuje na dve stvari. Prvo, niti je važno kako je opremljena informacija, niti je važno kako će biti čitana. Drugo, besomučno ponavljanje krajnje jednostavnih, shvatljivih sadržaja - na šta vas to podseća?


'Prvo' - onaj ko izgovara informaciju ne posvecuje paznju kako ce ona biti primljena. Posto ovo dolazi iz kabineta predsednika, iskljuceno je da se radi o neinteligenciji ili bolesti telesnoj ili umnoj. Ono sto ostaje kao mogucnost jeste potpuna zaokupiranost nekim velikim problemima, i nemogucnost da se ovi problemi javno i slobodno diskutuju.
Da zakljucim, ovo indicira da sam cin izgovaranja ima "internu" svrhu, da je namenjen samom govorniku.

'Drugo', besomucno ponavljanje sugerise prirodu te svrhe: samouveravanje u istinitost izgovaranog.
(Naucno je potvrdjeno da monotono ponavljanje neke verbalne fraze (kao npr u molitvi) ima terapeutski efekat, bez obzira na sadrzaj fraze.)

Informacija se ponavlja zato sto je sa njenim sadrzajem vezan problem: raskorak sa realnostima.

-------

na šta vas to podseća? Mene na socijalizam. Na "platforme socijalističkog samoupravljanja", recimo.


Evropa nema alternativu!
Evropa nema alternativu!
Evropa nema alternativu!
Evropa nema alternativu!
goricki goricki 13:52 06.03.2008

Sad još davidimo...

ko će da nam saopšti da ćemo ipak imati i parlamentarne izbore u maju.

:))
Vračarac Vračarac 14:32 06.03.2008

Re: Sad još davidimo...

Bojkotujem sve izbore još od septembra 2000. godine pošto sam razočaran ponašanjem SVIH aktera naše političke scene. Najiskrenije se nadam da nećemo skoro imati izbore iz jednostavnog razloga što se zgražavam nad đubretom i kršom koji stranački aktivisti ostavljaju iza sebe. Još nismo očistili grad od Borisovih i Tominih nasmejanih lica koja nas gledaju sa fasada a već dolazi vreme za novi krug lepljenja likova nasmejanih lidera koji nam obećavaju kule i gradove sa fasada, bandera i žardinjera. Neverovatno je to što su mladim kerberima, oops, aktivistima, sveže renovirane fasade omiljena mesta za lepljenje njihovog stranačkog đubreta. I na kraju kada se cirkus završi nikome od njih ne padne na pamet da počisti đubre iza sebe, to se prepušta gradjanima, ne mogu valjda mladi kerberi, oops, aktivisti da se bave tako prozaičnim stvarima, sada moraju da se izbore za svoju mrvicu u deobi vlasti, da naplate svoju slepu vernost njegovom božanstvu - stranačkom lideru. Po tom pitanju su SVE stranka iste i levi, i desni. Gradjani i narodnjaci. Velemajstori su da urnišu i zagade i ceo grad, velikodušni su na obećanjima ali sa metlom nikako ne vole da se druže. Ili možda žele da u Beograd dovedu horde stranih, platežno sposobnih turista i da im prikažu jedinstvenu turističku atrakciju Srbija - Plakat Turizam. Uostalom već decenijama se govori da posedujemo veliki turistički potencijal a to definitivno nisu planine, manastiri i banje već fasade koje iako sveže obnovljene izgledaju kao da su ih Huni uništili.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:58 06.03.2008

Potpuno se slazem

sa Vama....naprosto njihov "utuk na utuk" ima samo jedan cilj da digne sto vecu prasinu, a da se ne kaze nista! Sto se tice (zlo)upotrebe jezika i gresaka ( i sam sam bio predmet Vase paznje- uglavnom s pravom!), mislim da se na Blogu, koliko toliko moze tolerisati ponesto, jer jedan dobar broj blogera pise brzo (ja na primer!) pa se neretko dogodi tako sto, jer sopstvene tekstove ne mozete sami (bar ne ja) lektorisati...Kada sam bio clan Ustavne komisije, ja sam tada predlozio da Skupstina Srbije i Vlada, OBAVEZNO moraju imati lektora, kako bi sve ono sto predlazemo, usvajamo, ono sto ostaje kao pisani trag, bilo "umivenije", pismenije....a da se pri tom naravno ne menja sustina....Vecina me je gledala, kao da sam rekao da smo svi bez osnovne skole....ali, ja bar priznajem sopstvene greske...
poz
bkc
dragan7557 dragan7557 14:09 06.03.2008

Re: Potpuno se slazem

sa Vama....naprosto njihov "utuk na utuk" ima samo jedan cilj da digne sto vecu prasinu, a da se ne kaze nista! Sto se tice (zlo)upotrebe jezika i gresaka ( i sam sam bio predmet Vase paznje-


digne i održi što veću prašinu
Lektorka Lektorka 14:15 06.03.2008

Re: Potpuno se slazem

Cole, izuzev što se kao i obično slažem sa svime, ovo je ne-mo-gu-će:
Sto se tice (zlo)upotrebe jezika i gresaka ( i sam sam bio predmet Vase paznje- uglavnom s pravom!)

To je kleveta! :) Možda je bila neka dobronamerna primedba nekad, ne znam, ne sećam se, ali sigurno nije bila nikakva ispravka zarad ispravke. Niiiiiiiisam lektorski namćor, majke mi!!! :)
mislim da se na Blogu, koliko toliko moze tolerisati ponesto, jer jedan dobar broj blogera pise brzo (ja na primer!) pa se neretko dogodi tako sto, jer sopstvene tekstove ne mozete sami (bar ne ja) lektorisati...

Apsolutno se slažem, i na blogu mi pravopis kao takav nije bitan (izuzev kad neko nepismen uhvati da soli pamet po blogu, to ume da me isprovocira), bitna je jasnoća misli.
Poz,
J.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:34 06.03.2008

Re: Potpuno se slazem

Lektorka

To je kleveta! :) Možda je bila neka dobronamerna primedba nekad, ne znam, ne sećam se, ali sigurno nije bila nikakva ispravka zarad ispravke. Niiiiiiiisam lektorski namćor, majke mi!!! :)

Poz,
J.



Preziveh upad na Blog LEKTORKE, eh da me vidi moja mila sestra, moj najveci fun i kriticar!!!!
poz
bkc
pidola pidola 15:03 06.03.2008

...

slabost i jednih i drugih i trecih...
posto ne znaju sta drugo mogu da urade,najlakse (najgluplje) je donositi nove i nove rezolucije.
iste,prazne,samo drugacije upakovane,iz razlicitih usta izgovorene,a zadah isti.
nadmetanje ko ce prvi,iznova i iznova smisljati istu stvar.

nego,
zasto lektorka,zasto njene teme nisu na naslovnoj strani?
dosta citano,dosta puta preporuceno,odlicne teme,zanimljivi komentatori :),kada se sve to skupi,veoma kvalitetan blog.
zar to nije dovoljno?
ja mislim da jeste.
Drago Kovacevic Drago Kovacevic 17:35 06.03.2008

Re: ...

pidola
slabost i jednih i drugih i trecih...
posto ne znaju sta drugo mogu da urade,najlakse (najgluplje) je donositi nove i nove rezolucije.
iste,prazne,samo drugacije upakovane,iz razlicitih usta izgovorene,a zadah isti.
nadmetanje ko ce prvi,iznova i iznova smisljati istu stvar.

nego,
zasto lektorka,zasto njene teme nisu na naslovnoj strani?
dosta citano,dosta puta preporuceno,odlicne teme,zanimljivi komentatori :),kada se sve to skupi,veoma kvalitetan blog.
zar to nije dovoljno?
ja mislim da jeste.

I ja mislim...
mariopan mariopan 18:27 06.03.2008

Re: ...

Da li se neko seca one latino serije "Kasandra" ?

Pa sve ove izjave me podesecaju na nju. To je pravljeno, izgleda, za nepismen narod , pa da bi povezali radnju iz svih delova serije, neprekidno su ponavljali dijaloge, do besvesti, sve dok svi sve ne nauce napamet. Bilo je dovoljno da se vidi jedna epizoda i sledecih mesec dana na treba da se gleda , sve je isto..isto...isto.

Ali zasto ste samo ovo izdvojili, ima tu jos bisera pa imam i ja nedoumica sta znace neke izjave koje se neprekidno ponavljaju da bi bile naucene napamet.

Na primer izjava B. Tadica da ce on da nas odvede u Evropu sa Kosovom tj "I Kosovo i Evropa" Odande iz Evrope kazu nam sto puta da samo skracena verzija Srbije moze, jednoga dana u dalekoj buducnosti, da udje u EU. On opet svaki dan ponavlja svoju verziju serije, oni opet svoju verziju serije itd..sve to se vrti kao perpetum mobile. Kako ce on da udje gde god to bilo, makar u pekaru, ako mu gazda te pekare ne da da udje?

Onda izjave da na nasoj teritoriji bespravno borave neke osobe sa sifrovanim nazivom EULEKS, a da ce se on (B.Tadic) svim sredstvima ali mirnim putem , boriti da se te osobe izbace iz nase zemlje. Ponovljeno neverovatan broj puta. Ako se neke osobe nalaze na teritoriji neke zemlje bespravno , onda njih hapsi policija, nista MIRNO nema, onda ih posalju na sud i ekspeduju iz zemlje. Kako B. adic misli da mirnim putem izbacuje te osobe, meni nije jasno a ni to sta on prica kada sve ovo govori.

Dobro, mozda ja nisam normalna kada sve to ne razumem, ali ko je ovde normalan, taj nije normalan.
Lektorka Lektorka 22:02 06.03.2008

Re: ...

Drago Kovacevic
pidola
...zanimljivi komentatori :)

I ja mislim...

i ja se slažem s vama
mislim da i učestalost pisanja postova igra neku ulogu, ne sećam se više tačno. ali nije važno, bar meni. glavno da se mi ovako ili onako ispričamo kad nam je to potrebno. ali naravno, hvala!
Lektorka Lektorka 22:21 06.03.2008

Re: ...

mariopan,

e, o kasandri sam zaista neko vreme slušala kad sam odlazila u srbiju. serija više ne ide? pa i zašto bi, imamo vladu, parlament, predsednika, premijera...

nisam ovu vest izdvojila ni iz kojeg posebnog razloga. samo se u jednom trenutku čitanja vesti stvorila potreba da o tome nešto i napišem. naravno da je ova vest samo primer u, nažalost, moru sličnih.

no, ne mogu dovoljno da se naponavljam: nije problem samo u tome šta nam serivraju političari, kakve su njihove izjave. problem je i u tome što nam mediji i onda kada to nije nužno novosti iz zemlje (pre svega) i sveta (ređe) prezentuju u obliku kakav je imala, recimo, ta jučerašnja vest.

tadićev kabinet je dao izjavu, ali nije valjda tadićev kabinet oblikovao (umnožio!) i vest u fonetu i b92?
ili... kako si ono rekla o normalnima i nenormalnima?
mariopan mariopan 15:25 07.03.2008

Re: ...

Lektorka
mariopan,

e, o kasandri sam zaista neko vreme slušala kad sam odlazila u srbiju. serija više ne ide? pa i zašto bi, imamo vladu, parlament, predsednika, premijera...

nisam ovu vest izdvojila ni iz kojeg posebnog razloga. samo se u jednom trenutku čitanja vesti stvorila potreba da o tome nešto i napišem. naravno da je ova vest samo primer u, nažalost, moru sličnih.

no, ne mogu dovoljno da se naponavljam: nije problem samo u tome šta nam serivraju političari, kakve su njihove izjave. problem je i u tome što nam mediji i onda kada to nije nužno novosti iz zemlje (pre svega) i sveta (ređe) prezentuju u obliku kakav je imala, recimo, ta jučerašnja vest.

tadićev kabinet je dao izjavu, ali nije valjda tadićev kabinet oblikovao (umnožio!) i vest u fonetu i b92?
ili... kako si ono rekla o normalnima i nenormalnima?

Tema je odlicna jer su nam vec na nos i na usi izasle te izjave, umnozene sto puta ponovljene i zato sam primetila i druge,po meni nesuvisle..a ko da ostane normalan posle svega?
Pedja Rafailovic Pedja Rafailovic 18:40 06.03.2008

Trendovi

Pitanje:
Kako se u novogovornosrpskom trendu kaže "Kosovo je srce Srbije"?

Odgovor:
"Ono što je srce Srbije je Kosovo."

PS: Pozdrav i preporuka za tekst.

Lektorka Lektorka 22:02 06.03.2008

Re: Trendovi

takođe poz i thnx
goricki goricki 20:12 06.03.2008

А sada nam se i lično obratilo...

"Samo kao članica EU mi možemo sprečiti lažnu državnu tvorevinu Kosovo da postane članica EU"

Narode srpski koji još uvek živiš na Kosovu, dobro pročitaj gore citiranu rečenicu i razmisli da li ćeš i dalje nasedati na patriotizam iz Beograda!

U lažnoj državnoj tvorevini, poštovani predsedniče, takođe žive ljudi koji sanjaju evropski standard i evropska ljudska prava i među tim građanima ima i onih koji su naši sunarodnici, KOJI SU VAM U SRCU!

Zar biste odistinski sprečili te ljude da dobiju priliku za bolji život, samo zato što bi bolji život došao i Albancima na Kosovu?
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 21:54 06.03.2008

Re: А sada nam se i lično obratilo...

Mnogo toga ima, što se ne može reći... ,
baš šteta...
goricki goricki 22:02 06.03.2008

Re: А sada nam se i lično obratilo...

Mnogo toga se ne mora ni reći jer je vidljivo golim okom i shvatljivo prostim razumom!
:)
vidomir pavlovic vidomir pavlovic 00:10 07.03.2008

Re: А sada nam se i lično obratilo...

goricki
Mnogo toga se ne mora ni reći jer je vidljivo golim okom i shvatljivo prostim razumom!:)


Da je shvatljivo bilo bi popravljivo, zar ne?
Ili neće da shvate, a niko ih ne može naterati!
blackbox blackbox 22:17 06.03.2008

Nije ispiranje već struganje

Drugo, besomučno ponavljanje krajnje jednostavnih, shvatljivih sadržaja - na šta vas to podseća? Mene na socijalizam. Na "platforme socijalističkog samoupravljanja", recimo. I u krajnjoj instanci, dakle, na ispiranje mozga. Čitajte, ponavljajte - ne da biste bolje shvatili, nego da biste se dovoljno smorili da pokleknete i poverujete da ništa, pa ni jezik, ne ume da bude bolje od onog što vam se nudi.

Nije da nije bilo ispiranja, a nije baš i da je sve bilo samo ispiranje, ali ovo što se radi je struganje do kosti.
johanna29 johanna29 14:31 07.03.2008

Ama

IZLUDJUJE me "kabinet" BT kao da ne postoji covek vise no samo KABINET, tako je bilo i kad se divljalo po BG ulicama, on je ispred 1000€/cm kv vredne draperije u svom "kabinetu" popovao ekipi koja nema MEHANIZAM u glavi da preradi njegovu visokoumnu interpretaciju desavanja, pozivajuci ih na "smirivanje strasti" i "razumne reakcije"...

Mislim, daaaaaaaj MAMEti...

I sad nema vise sta da kaze, ne zna ni kako, vec mu "priopcenja" verovatno formulise neki sekretar, pomocnik, Neko Tamo, ko je placen da se preznojava, grubeljajuci nad retorikom koja bi sto efikasnije mogla da zamaze usi narodu i da taj iskaz po mogucstvu bude sto vestije sadrzajno i informativno ISPRAZNJEN .

Drugim recima - da u Njegovo Ime nacifra sto kitnjastiju BESMISLICU. A ti Srbijo slusaj. I udaraj ritam, terciraj, puckaj prsticima, ono kao moze i "tus" u pauzama.

Ma, farsa.

daj ISTINU, covece usudi se pa im reci da NE-MA vise Kosova i da ako hoce da DISU moraju to da prihvate a ako ne PRIHVATE nece moci da DISU i sve drugo je glupost, propast, idiJoti probudite se i ne izigravajte careve jer kako god da se okrenete, sad ste dvorske budale. SMESNI ste.





Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana