Umetnost| Život

Izbrisano (Self-Destruction)

vladimir petrovic RSS / 08.10.2014. u 17:31

                     edit

Atačmenti



Komentari (380)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 18:00 08.10.2014

1.

vladimir petrovic vladimir petrovic 21:23 08.10.2014

Re: 1.

blogovatelj

Za prvog, evo još jednog viđenja Hrama, sa Karađorđem, sa razglednice

oskar-z-wild oskar-z-wild 14:06 11.10.2014

Re: 1.

Ovaj iracionalni jugoslovenski film je ovekovečio kako je izlgedao hram Sv. Save u komunističkom dobu kad su mladi pioniri vozili bicikle po Vračaru a kontrarevolucionari duvali vutru među zidinama.

Sekvenca počinje 18min:46s


vladimir petrovic vladimir petrovic 15:01 11.10.2014

Re: 1.

oskar-z-wild


Hvala za klip.

Kako građenje novog (komunističkog) društva, sa ove distance, izgleda tužno i jadno.

Pa se pitamo zašto je toliko kasnila izgradnja Hrama sv. Save na Vračaru...
oskar-z-wild oskar-z-wild 15:11 11.10.2014

Re: 1.

Potpuno sulud film. Meni je nerazumljiv taj nedemokratski period u kojem postoji umetnička sloboda. Nadam se da su tebi stvari jasnije.

Nisam čitao Boru Ćosića koj je 1969. dobio NIN-ovu nagradu za roman Uloga moje porodice u svjetskoj revoluciji.
nsarski nsarski 15:30 11.10.2014

Re: 1.

Nisam čitao Boru Ćosića koj je 1969. dobio NIN-ovu nagradu za roman Uloga moje porodice u svjetskoj revoluciji.


To je očigledno.


oskar-z-wild oskar-z-wild 15:42 11.10.2014

Re: 1.

Nsarski,

Pa reci nam nešto više, da li film prati sadržaj knjige?

Da li postoji scena sa slonovima i životinjama?

Da li je Bora Ćosić hteo da napiše nastavak Maestru i Margariti ili šta već?



Stvarno su nas ti Rusi zadužili puno. Dali su nam Olju Ivanjicki, Dušana Makavejeva...



Sledeća PARADA dolazi sa Vučićem, Nikolićem i Putinom. RADUJ SE $rbijoooooooo!!!!!!
nsarski nsarski 16:25 11.10.2014

Re: 1.

Pa reci nam nešto više, da li film prati sadržaj knjige?

Da li postoji scena sa slonovima i životinjama?

Da li je Bora Ćosić hteo da napiše nastavak Maestru i Margariti ili šta već?

Film nisam gledao (u njegovom naslovu je "svjetskoj", cini mi se; cak postoje verzije o ulozi "obitelji" u "svjetskoj" revoluciji)
Gledao sam predstavu u Ateljeu ("svetskoj" ).
Knjigu sam citao (na nju si se pozvao i njen naslov je kao na slici koju sam prilozio gore) i nema veze sa Maestrom i Margaritom.
oskar-z-wild oskar-z-wild 17:11 11.10.2014

Re: 1.

Film je bio u bunkeru, nije čudo što ga nisi video. Gledao sam ga na "festivalu" BOSANSKOG filma u Londonu negde posle Dejtona. Ko kaže da se čuda ne dešavaju?

uros_vozdovac uros_vozdovac 18:08 08.10.2014

zašto bi to bio

istorijski čin? Pa nismo društvo siromašno važnih i bitnih događaja u istoriji pa da je banalizujemo.
jkt2010 jkt2010 22:53 08.10.2014

Re: zašto bi to bio

uros_vozdovac
istorijski čin? Pa nismo društvo siromašno važnih i bitnih događaja u istoriji pa da je banalizujemo.

Ma jok, istorijski čin je kad ti kupis auto.
To je zato sto si ti najvaznija stvar na svetu.
uros_vozdovac uros_vozdovac 10:12 09.10.2014

Re: zašto bi to bio

jkt2010
uros_vozdovac
istorijski čin? Pa nismo društvo siromašno važnih i bitnih događaja u istoriji pa da je banalizujemo.

Ma jok, istorijski čin je kad ti kupis auto.
To je zato sto si ti najvaznija stvar na svetu.


Lepo ja pitam zašto banalizujemo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:08 09.10.2014

Re: zašto bi to bio

jkt2010

Ma jok, istorijski čin je kad ti kupis auto.
To je zato sto si ti najvaznija stvar na svetu.


kako je, gos'n jkt? delujete malo vedrije. hteo sam da vas pitam ako imate malo vremena da objasnite, čisto ovako istorijski-osvrtno, za nas koji sarađujemo s inostranim ministarstvima: kako je došlo do toga da ste vi momci iz sdb imali toliko uspeha u potpunom potčinjenju svojim ciljevima i jednoj tako svetovnoj instituciji ogromni deo ove, pretpostavno, duhovne institucije srpskog naroda? ako imate volje, eto, iz udobne anonimnosti da preduhitrite čin otvaranja sdb-inih arhiva.
jkt2010 jkt2010 00:12 10.10.2014

Re: zašto bi to bio

Srđan Fuchs
jkt2010

Ma jok, istorijski čin je kad ti kupis auto.
To je zato sto si ti najvaznija stvar na svetu.


kako je, gos'n jkt? delujete malo vedrije. hteo sam da vas pitam ako imate malo vremena da objasnite, čisto ovako istorijski-osvrtno, za nas koji sarađujemo s inostranim ministarstvima: kako je došlo do toga da ste vi momci iz sdb imali toliko uspeha u potpunom potčinjenju svojim ciljevima i jednoj tako svetovnoj instituciji ogromni deo ove, pretpostavno, duhovne institucije srpskog naroda? ako imate volje, eto, iz udobne anonimnosti da preduhitrite čin otvaranja sdb-inih arhiva.

Objasnicu ti, al da i ti meni kazes kako kuckas ove postove tako zakopcan na ledjima. Nosom?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:58 10.10.2014

Re: zašto bi to bio

duhovito, dragi brate po kruciformi, duhovito.

rekoh, vidim po vašem stavu, osorni ste, uvek nipodaštavalački nastrojeni, nešto izdajete naređenja, stav pun besa i mizantropije, a kao zainteresovani za hrišćanske teme, pa zaključujem da pretpostavljeni može biti samo jedan. mene najiskrenije zanima kako je taj mehanizam funkcionisao istorijski, ako znate, Srbije je demokratska zemlja danas i može se otvoreno razgovarati o svemu , ako ne, nikom ništa. cinizam možete ostaviti za kancelariju kasnije, pa sa društvom natenane.
jkt2010 jkt2010 16:18 10.10.2014

Re: zašto bi to bio

Srđan Fuchs
duhovito, dragi brate po kruciformi, duhovito.

rekoh, vidim po vašem stavu, osorni ste, uvek nipodaštavalački nastrojeni, nešto izdajete naređenja, stav pun besa i mizantropije, a kao zainteresovani za hrišćanske teme, pa zaključujem da pretpostavljeni može biti samo jedan. mene najiskrenije zanima kako je taj mehanizam funkcionisao istorijski, ako znate, Srbije je demokratska zemlja danas i može se otvoreno razgovarati o svemu , ako ne, nikom ništa. cinizam možete ostaviti za kancelariju kasnije, pa sa društvom natenane.

Ma OK sve to, nego stavrno: kako kucas? Kolki ti nos? Mislim, demokratija je, reci mi.

I sta smo rekli prosli put o duvanju?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:33 10.10.2014

Re: zašto bi to bio

jkt2010

Ma OK sve to, nego stavrno: kako kucas? Kolki ti nos? Mislim, demokratija je, reci mi.

I sta smo rekli prosli put o duvanju?


просечно-"православни" начин комуникације, тјах. нема наде за вас, другови, заиста.
AlexDunja AlexDunja 18:09 08.10.2014

nema razloga za radost

a hram nek se dovršava i uređuje
po svom rasporedu, kao i u barseloni.

ps. jednom si mi pohvalio naslov,
malo mi je žao što je meni ovaj tvoj zasmetao.
predatortz predatortz 18:10 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

ps. jednom si mi pohvalio naslov,
malo mi je žao što je meni ovaj tvoj zasmetao.


Zašto bi nekom zasmetao naslov koji poziva na radost? Da nije, pupupu dalekobilo, neka žalost u toku?
AlexDunja AlexDunja 18:11 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Da nije, pupupu dalekobilo, neka žalost u toku?

zapravo jeste.
predatortz predatortz 18:12 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

AlexDunja
Da nije, pupupu dalekobilo, neka žalost u toku?

zapravo jeste.


Kad je proglašena? Propustio sam objavu.
AlexDunja AlexDunja 18:14 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Kad je proglašena? Propustio sam objavu.

lična je, nije srpska:)
samo se ti raduj
predatortz predatortz 18:16 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

AlexDunja
Kad je proglašena? Propustio sam objavu.

lična je, nije srpska:)
samo se ti raduj


Ako je lična, žao mi je. Iskreno.
Ja se nešto i ne radujem ovih dana. Ne stižem.
No, bilo mi zanimljivo da te pitam što čoveku kritikuješ naslov koji odiše optimizmom.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:24 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

AlexDunja
samo se ti raduj

Ево песме за радовање:



Један квадратни метар осликавања, по изнсеним подацима, кошта скоро 1.800,00 €. Како год било, Храм је леп знамен Београда и генератор туристичких посета и задржавања.
AlexDunja AlexDunja 18:28 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

No, bilo mi zanimljivo da te pitam što čoveku kritikuješ naslov koji odiše optimizmom.

samo zato što mislim da je dovrešenje hrama
nebitna stvar za radost srbije.

više bih volela da se sistemski reši
pitanje teško bolesne dece u srbiji, da se malo bolje
reši palijativna nega za stare u srbiji, a veruj mi tim novcem koji rusi najavljuju za hram....

ja bih volela da hram bude na drugom mestu.
iza ljudi u srbiji, dece, starih, pa svih ostalih
predatortz predatortz 18:35 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost


samo zato što mislim da je dovrešenje hrama
nebitna stvar za radost srbije.


Nekima, vidiš, nije. Ja mislim da je lepo što će hram da bude završen. Nisam usamljen.

više bih volela da se sistemski reši
pitanje teško bolesne dece u srbiji, da se malo bolje
reši palijativna nega za stare u srbiji, a veruj mi tim novcem koji rusi najavljuju za hram....


Rusi doniraju, Rusi biraju za šta će da daju. Tema lečenja teško bolesne dece je uvek bolna. Mnogo toga bih ja stavio u drugi plan, kad su njihove potrebe u pitanju. Ali, zapitaj se samo kako bi zvučalo ovo:

Organizacija Parade je preskupa. Preče je da se ti novci daju za lečenje dece.



ja bih volela da hram bude na drugom mestu.
iza ljudi u srbiji, dece, starih, pa svih ostalih


Ja se ne bih mešao u to kome je hram na kom mestu.
princi princi 18:37 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Rusi doniraju, Rusi biraju za šta će da daju. Tema lečenja teško bolesne dece je uvek bolna.

Stvarno SPC nema para za ove ikone? Pa jel nisu mogli da prodaju neki od onih SUV-jeva koji su parkirani ispred Patrijarsije tokom Sabora? Ili samo da prodaju Kacavendin escajg?
ivana23 ivana23 18:38 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

AlexDunja
No, bilo mi zanimljivo da te pitam što čoveku kritikuješ naslov koji odiše optimizmom.

samo zato što mislim da je dovrešenje hramanebitna stvar za radost srbije.
više bih volela da se sistemski rešipitanje teško bolesne dece u srbiji, da se malo boljereši palijativna nega za stare u srbiji, a veruj mi tim novcem koji rusi najavljuju za hram....
ja bih volela da hram bude na drugom mestu. iza ljudi u srbiji, dece, starih, pa svih ostalih


To sam i ja pomislila nakon procitanog prvog pasusa!
predatortz predatortz 18:43 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

princi
Rusi doniraju, Rusi biraju za šta će da daju. Tema lečenja teško bolesne dece je uvek bolna.

Stvarno SPC nema para za ove ikone? Pa jel nisu mogli da prodaju neki od onih SUV-jeva koji su parkirani ispred Patrijarsije tokom Sabora? Ili samo da prodaju Kacavendin escajg?


Ne znam. Pouzdano znam jedino sa koliko ja novaca raspolažem. No, ako Rusi daju za taj mozaik, čime smo oštećeni ti, ja, bolesna deca...?
milisav68 milisav68 18:44 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

predatortz
Organizacija Parade je preskupa. Preče je da se ti novci daju za lečenje dece.

Eeee, nije to isto.....kad se to pomene, odmah kreće podsmevanje sa "Hilandarom koji gori".
princi princi 18:47 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Pouzdano znam jedino sa koliko ja novaca raspolažem. No, ako Rusi daju za taj mozaik, čime smo oštećeni ti, ja, bolesna deca...?

Ma, OK, ali mi stvarno nije jasno, Amfilohije prica kako od SPC maltene hoce da napravi akcionarsko drustvo, korporaciju jos uvek mi nije jasno da li privatnu ili PLC. Ispada da je tebi, korisniku usluga, potrosacu, konzumentu hram vazniji nego CEO-ovima korporacije.
predatortz predatortz 18:50 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

princi
Pouzdano znam jedino sa koliko ja novaca raspolažem. No, ako Rusi daju za taj mozaik, čime smo oštećeni ti, ja, bolesna deca...?

Ma, OK, ali mi stvarno nije jasno, Amfilohije prica kako od SPC maltene hoce da napravi akcionarsko drustvo, korporaciju jos uvek mi nije jasno da li privatnu ili PLC. Ispada da je tebi, korisniku usluga, potrosacu, konzumentu hram vazniji nego CEO-ovima korporacije.


Ne. Ja samo nemam problem a tim što će hram da bude dovršen. A, kako razumeh, to neće ništa ni da nas košta.
Gde je onda problem?
Što reče Brajović, kanuće gradu i neka kinta od tog verskog turizma.
AlexDunja AlexDunja 18:57 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost



Ja se ne bih mešao u to kome je hram na kom mestu.

saglasna, meni je samo naslov zasmetao.

sigurna sam da niko ni obratiti pažnju na to neće.
i da će se hram urediti i oslikati i
mozaici če biti na svom mestu.

zasmetao mi je naslov koji poziva na radost što će
se ogromni novci dati ruskim i ukrajinskim slikarima
i majstorima mozaika dok nama fali suštinska
nega najslabijih.

samo to.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:58 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

predatortz
Što reče Brajović, kanuće gradu i neka kinta od tog verskog turizma.

Да.
Уосталом, наша православна браћа ће да долазе да га обиђу а -- богами -- ништа мање приљежни нису ни Немеци и остали неправославни странци, које ту стално срећем. Занимљиво и лепо: тај се простор око Храма претворио у микроцентар Београда, с лепим парком, инфраструктуром и садржајима. Једино што ружни патријаршијски дом поред њега, ковчег-зграда, квари лепе пропорције Трга, Храма и Библиотеке. (Узгред, зар вам се не чини да је онај нови мост превелик, некако не лежи тамо, штрчи...)

Како беше оно: Левичари јако добро знају шта би радили са туђим парама.

predatortz predatortz 18:59 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

zasmetao mi je naslov koji poziva na radost što će
se ogromni novci dati ruskim i ukrajinskim slikarima
i majstorima mozaika dok nama fali suštinska
nega najslabijih.

samo to.


Rusi dali novce, ne mi. U tome je poenta. Ti, ja, bilo ko od nas, može od naše vlade da traži polaganje računa. Od ruske da tražimo, to pravo nemamo. A ima i ona narodna:

Poklonu se u zube ne gleda.

Nije lepo prema poklonodavcu.
AlexDunja AlexDunja 19:02 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Rusi dali novce, ne mi. U tome je poenta. Ti, ja, bilo ko od nas, može od naše vlade da traži polaganje računa. Od ruske da tražimo, to pravo nemamo. A ima i ona narodna:

Poklonu se u zube ne gleda.

Nije lepo prema poklonodavcu.

ok.
ali naslov je i dalje bljak.
st.jepan st.jepan 19:04 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

što čoveku kritikuješ naslov koji odiše optimizmom.

A meni zazvučao blago ironično.
Posle čitam - vidim, nije to.
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:11 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

što će
se ogromni novci dati ruskim i ukrajinskim slikarima
i majstorima mozaika dok nama fali suštinska
nega najslabijih.


Ajd, ne mlati se.

Pominju se Rusi i crkva pa daj odmah da budem protiv to je valjda kul.

Drugi daje pare, sve dogovoreno pre dve godine, sad se samo realizuje, pa hajd da kukamo za bolesnima i decom.
što će biti obezbeđeno donacijom ruske vlade po nalogu predsednika Putina, kako je pre nekoliko godina i dogovoreno.

Da li je neko dete moglo da bude izlečeno parama potrošenim na paradu?
Jesi li tad kukala?
Al to kukanje nije kul jbg.

Mučno je čitati kako se i bolesna deca zloupotreblajvaju kako bi se svoja pripadnost nečemu, jebem li ga čemu, pokazala.
JJ Beba JJ Beba 19:25 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Rusi doniraju, Rusi biraju za šta će da daju.

ovako rusi daju

sa twittera
Sava Vlajkovic ‏@SavaVlajkovic 8h8 hours ago
Cena norveškog gasa za Ukrainu $340 za 1000m3. Ruska Cena $385. A bratska ruska Cena Srbiji $468!
AlexDunja AlexDunja 19:28 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost


Mučno je čitati kako se i bolesna deca zloupotreblajvaju kako bi se svoja pripadnost nečemu, jebem li ga čemu, pokazala.

čemu?
ja sam imala samo primedbu na naslov.
ne razumem tvoj animozitet.

edit: više puta sam ti objašnjavala ovde, da mene ne zanimaju
tzv, zapadne vrednosti, eu i te munje.
mene samo zanimaju, tzv. bušmanske vrednosti,
nenasilje tolerancija i empatija.
tome se ne treba učiti od engleza, mnogo su gori od nas,
to nikada nisam poricala, već od bušmana
koji ne tuku decu i brinu o starima.

ako me svrstavaš u bušmane, tnx:)
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:45 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

na radost što će
se ogromni novci dati ruskim i ukrajinskim slikarima
i majstorima mozaika

Greška. Rekao sam: ruski i beloruski mozaičari.
Kažu da postoji razlika između Ukrajinaca i Belorusa, kao otprilike između Srba i Hrvata.

ali naslov je i dalje bljak

Žao mi je što ti je naslov toliko zasmetao.
Verovatno si lično nešto deprimirana, zbog čega opet žalim.

Naravno, namerno sam stavio baš takav naslov, jer ne mora čovek biti mnogo razborit da vidi da u Srbiji retko ima poziva na radovanje...

Ponavljam da sam pokušao da gledam malo šire i globalnije na stvar tog hrama na Vračaru (sa manjom dozom preterivanja kada sam ga uporedio sa barselonskom Sagrada familia), ostavljajući našu svakodnevnicu takvu kakva jeste.
AlexDunja AlexDunja 19:51 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Greška. Rekao sam: ruski i beloruski mozaičari.
Kažu da postoji razlika između Ukrajinaca i Belorusa, kao otprilike između Srba i Hrvata.

išlo mi dete na službeni put u minsk, znam:)

znam da si namerno stavio naslov,
zato i zvocam:)
milojep milojep 19:55 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

ivana23
AlexDunja
No, bilo mi zanimljivo da te pitam što čoveku kritikuješ naslov koji odiše optimizmom.

samo zato što mislim da je dovrešenje hramanebitna stvar za radost srbije.
više bih volela da se sistemski rešipitanje teško bolesne dece u srbiji, da se malo boljereši palijativna nega za stare u srbiji, a veruj mi tim novcem koji rusi najavljuju za hram....
ja bih volela da hram bude na drugom mestu. iza ljudi u srbiji, dece, starih, pa svih ostalih


To sam i ja pomislila nakon procitanog prvog pasusa!


Moralno pravo za takve izjave imaju samo oni koji su se svih materijalnih zadovoljstava odrekli! Svako od nas bi mogao nosiiti jedan par cipela i jedno odelo dok ga ne pocepa u potpunosti a sve dok ima gladnih,bolesnih itd.
I što rekoše mnogi, ako ti ne uzimaju iz džepa onda ni po tom osnovu nema mesta diskusiji.
Filip2412 Filip2412 19:58 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Organizacija Parade je preskupa
Preskupa je jer SPC pravi stetu. Bila bi jeftina da isti malo pozovu na mir & tolerancioju umesto sto huskaju na nasilje - a sve to sa budzetskim parama.

A dok SPC i ekipa oko parade u Srbiji prave stetu budzetu, u Torontu je parada recimo profitabilna, donosi dobre pare.

Dakle nije parada per se ta koja pravi trosak vec ljudi koji od toga prave ili korist ili stetu.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:27 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Predrag Brajović
... Храм је леп знамен Београда и генератор туристичких посета и задржавања.

To sam imao u vidu dok sam pisao.

Naravno, malo je preterano moje upoređenje sa značajem koji imaju Notre Dame u Parizu i Crkva svetog Petra u Rimu... ali sam se malo bio zaneo, i bilo mi je lepo...

Te su crkve, kao i druge u velikim evropskim gradovima (divne su katedrale u Milanu, Sijeni, Kelnu, Rensu, Šartru i drugde) pravljene u nekim starim vremenima, kada je,pored ostalog, prilaz religioznosti bio drukčiji.

Mi kasnimo. I kada bude završen, Hram sv. Save na Vračaru biće relativno skroman u poređenju sa pomenutim hramovima, ali je dobro da ga imamo bar sada ako nismo mogli ranije.

P. S. Neki kažu da ovih dana na svakodnevne liturgije u Hramu sv. Save ne bude više od dvadesetak osoba... To nešto govori o situaciji u višemilionskom Beogradu. Ali, kao što ranije rekoh, Hram nije (samo) znamenje vernika, već svih nas.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:36 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

AlexDunja
... više bih volela da se sistemski reši
pitanje teško bolesne dece u srbiji, da se malo bolje
reši palijativna nega za stare u srbiji


Ovo su različite stvari.

Ne smatram da su u pravu oni koji čim čuju za izgradnju nekog spomenika ili slično, odmah potežu pitanje izgradnje škola, vrtića, lečenje dece u inostranstvu i slično.

Da se čekalo da se svi socijalni problemi u Srbiji reše (meni lično smetaju tzv. narodne kuhinje, u Srbiji gde bi hrane moralo biti u izobilju imajući u vidu hektare i hektare neobrađene dobre zemlje), nikada ovakav hram ne bi ni bio napravljen.

A Hram će da traje, dok će srpsko siromaštvo proći, valjda...



vladimir petrovic vladimir petrovic 20:39 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

AlexDunja
... znam da si namerno stavio naslov,
zato i zvocam:)

Hvala ti što priznaješ da - zvocaš.
Ja to nikad ne radim. Valjda zato što sam muško...
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:45 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost


Filip2412
... Preskupa je jer SPC pravi stetu. Bila bi jeftina da isti malo pozovu na mir & tolerancioju umesto sto huskaju na nasilje - a sve to sa budzetskim parama.

A dok SPC i ekipa oko parade u Srbiji prave stetu budzetu, u Torontu je parada recimo profitabilna, donosi dobre pare.

Dakle nije parada per se ta koja pravi trosak vec ljudi koji od toga prave ili korist ili stetu.


Ma, ja bih hteo da SPC u ovom razgovoru ostavim po strani.

Nema toga među onima koje ja znam koji se nisu debelo namrštili na stav SPC (i patrijarha lično) oko Parade ponosa... ali izgradnju Hrama sv. Save na Vračaru treba sagledati sa malo šireg aspekta. (Zato sam u tekstu pomenuo Đinđića).
AlexDunja AlexDunja 20:54 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Ovo su različite stvari.

naravno da jesu.
i opet moram da objašnjavam da sam samo imala primedbu na naslov.
nemam primedbu da bilo ko donira za šta mu se hoće,

ne mislim da srbija treba da se raduje
što se oslikava hram
dok su joj deca bolesna i stari ostavljeni,
ma kako to tebi i hcmu izgledalo patetično i
prozapadno.

mogao si da smisliš manje pompezan naslov.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:21 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

vladimir petrovic
Mi kasnimo. I kada bude završen, Hram sv. Save na Vračaru biće relativno skroman u poređenju sa pomenutim hramovima, ali je dobro da ga imamo bar sada ako nismo mogli ranije.

Ја морам призанти да је он мени и лепо уклопљен и леп и моћан и трг пред њим је сјајан... просто, један квалитет. А изграђен је парама, најпре, верника, и нек буде у раскоши и лепоти какву они прихватају, њихове су паре -- њихово и задовољство. Колико је Београд за Балкан Барселона толико ће и Храм да буде његова Sagrada Familia.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:26 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Princi
... Stvarno SPC nema para za ove ikone? Pa jel nisu mogli da prodaju neki od onih SUV-jeva koji su parkirani ispred Patrijarsije tokom Sabora? Ili samo da prodaju Kacavendin escajg?

Ne banalizuj stvar.
Izgradnja Hrama je, ipak, nešto drugo, od pominjanja vladičanskih automobila i rezidencija.
alselone alselone 21:26 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Ја морам призанти да је он мени и лепо уклопљен и леп и моћан и трг пред њим је сјајан... просто, један квалитет. А изграђен је парама, најпре, верника, и нек буде у раскоши и лепоти какву они прихватају, њихове су паре -- њихово и задовољство. Колико је Београд за Балкан Барселона толико ће и Храм да буде његова Sagrada Familia.


Mene ovaj blog odusevljava. Takve suprotnosti i takva razlicita misljenja po mnogim temama se retko srecu na jednom mestu. U jednom komentaru ili o jednoj temi sam potpuno saglasan sa tobom, na primer o ovoj i o Crnjanskom :) dok sam u sledecoj potpuno na drugoj strani, kao na primer vidjenje raspada Jugoslavije. Ovde sam tebe samo spomenuo jer je "naletelo". Zapravo je tako sa skoro svima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:33 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

alselone
U jednom komentaru ili o jednoj temi sam potpuno saglasan sa tobom, na primer o ovoj i o Crnjanskom :) dok sam u sledecoj potpuno na drugoj strani, kao na primer vidjenje raspada Jugoslavije.

Добро си ми ово рекао, да знам, да те банујем кад се о распаду Југославије поведе реч!
alselone alselone 21:40 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Добро си ми ово рекао, да знам, да те банујем кад се о распаду Југославије поведе реч!


Samo udri, ali kad budes pisao eseje tu me pustaj obavezno.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:58 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Alselone
...Samo udri, ali kad budes pisao eseje tu me pustaj obavezno.

I ja od PB očekujem eseje.
Please!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:01 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

vladimir petrovic
Alselone
...Samo udri, ali kad budes pisao eseje tu me pustaj obavezno.

I ja od PB očekujem eseje.
Please!

Јесте ли нормални?!
Растргнуће ме!!!
highshalfbooze highshalfbooze 22:15 08.10.2014

Re: nema razloga ta radost

А изграђен је парама, најпре, верника, и нек буде у раскоши и лепоти какву они прихватају, њихове су паре -- њихово и задовољство.

Hram se ne gradi parama, već duhom naroda. Radujem se kada po hramovima vidim radove Uroša Predića ili Paje Jovanovića, pa i Konstantina Danila koji je srpski slikar. Drago mi je da je Andrej Bicenko oslikao živopis hrama u mom mestu jer je dobar deo života proveo u Srbiji. Drago mi je da vidim nemušte radove lokalnih seljaka u crkvama brvnarama. Ali ne vidim zašto bih bio srećan kada nemamo nikoga ko bi se latio posla da oslika najveći hram u Srbiji. Mada to dosta govori o duhovnom siromaštvu epohe u kojoj živimo. Pa neka bude i na sećanje.
blogovatelj blogovatelj 02:37 09.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Јесте ли нормални?!
Растргнуће ме!!!


Ko?
Obožavateljke eseja?
grmfrm grmfrm 07:32 09.10.2014

Re: nema razloga ta radost


sa twittera
Sava Vlajkovic ‏@SavaVlajkovic 8h8 hours ago
Cena norveškog gasa za Ukrainu $340 za 1000m3. Ruska Cena $385. A bratska ruska Cena Srbiji $468!


Ekonomiju ne mesati sa bratskim.
tetris tetris 22:25 09.10.2014

Re: nema razloga ta radost

grmfrm

sa twittera
Sava Vlajkovic ‏@SavaVlajkovic 8h8 hours ago
Cena norveškog gasa za Ukrainu $340 za 1000m3. Ruska Cena $385. A bratska ruska Cena Srbiji $468!


Ekonomiju ne mesati sa bratskim.



Ima naš narod lepu poslovicu: Ako smo mi braća, kese nam nisu sestre. :)

No, da ostavimo ovo na stranu. Neorveški gas za Ukrajinu je prilično apstraktna kategorija, imajući u vidu da će prolaziti kroz gasovod u Slovačkoj. Sa druge strane na cenu gasa utiče i količina. Naša potreba za gasom ne može da se uporedi sa ukrajinskom. Na to treba dodati da je u cenu gasa za Srbiju uključen i deo koji ostaje Ukrajini i Mađarskoj na osnovu tranzita (zbog toga naši politikanti gledaju u izgradnju Južnog toka kao u "ozeblo sunce"
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:32 10.10.2014

Re: nema razloga ta radost

tetris
grmfrm

sa twittera
Sava Vlajkovic ‏@SavaVlajkovic 8h8 hours ago
Cena norveškog gasa za Ukrainu $340 za 1000m3. Ruska Cena $385. A bratska ruska Cena Srbiji $468!


Ekonomiju ne mesati sa bratskim.



Ima naš narod lepu poslovicu: Ako smo mi braća, kese nam nisu sestre. :)

No, da ostavimo ovo na stranu. Neorveški gas za Ukrajinu je prilično apstraktna kategorija, imajući u vidu da će prolaziti kroz gasovod u Slovačkoj. Sa druge strane na cenu gasa utiče i količina. Naša potreba za gasom ne može da se uporedi sa ukrajinskom. Na to treba dodati da je u cenu gasa za Srbiju uključen i deo koji ostaje Ukrajini i Mađarskoj na osnovu tranzita (zbog toga naši politikanti gledaju u izgradnju Južnog toka kao u "ozeblo sunce"


Mm daj bre, bilo na twiteru, covek licno ugovarao cene gasa po Evropi a i sire, pa da podeli s'rajom (do u cent) koja ce da siri dalje ko je tu lopov a ko fer plej trgovac, ko dobija skoro za dzabe a ko bratski al dusmanski.

Samo nije objasnio jednu sitnicu - zasto 40% od ukupnih potreba gasa drzave z. Evrope kupuju od Rusije a ne od Norveske (ili nekog drugog) kad ima tako zgodne cene?

Evo ja kupujem (placam) gas po drugacijoj ceni od mog komsije.
Kako, zasto, pa cene zavise od mnogo cega ne samo od potrosnje (da uzmemo istu potrosnju npr.), sto od dobavljaca (a dobavljac od kolicine koju kupuje za potrosace), sto od sluzbe koja odrzava gasovod. Ja potencijalno placam vise od mog komsije ako mi se gas doprema sa razdaljine od 20 km od gasovoda nego njemu dopremanje sa 10km. itd.

Mislim, ima 200 faktora koji formiraju cenu od prodavca preko drzave pa dobavljaca pa finalno do potrosaca.

Al aj ti to objasni skupljacima instant istina po twiterima.


predatortz predatortz 08:12 10.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Cena norveškog gasa za Ukrainu $340 za 1000m3. Ruska Cena $385. A bratska ruska Cena Srbiji $468!


Zaboravljaš da na cenu svake robe, pa i gasa, utiče količina kupljene robe, kao i transport iste do krajnjeg odredišta.

Poređenjem količine koje od Rusa kupuje Ukrajina, sa količinom koju kupuje Srbija, pojasnilo bi i razliku u ceni.

Što reče neko od blogokolega:

Ekonomija, draga moja, ekonomija...
alselone alselone 09:01 10.10.2014

Re: nema razloga ta radost

Zaboravljaš da na cenu svake robe, pa i gasa, utiče količina kupljene robe, kao i transport iste do krajnjeg odredišta.



Ne samo to. Cena gasa se ne izrazava samo u kubnim metrima nego veoma, veoma zavisi od kvaliteta. Na primer, u Holandiji su potrosaci bazdareni na njihov gas, takvi su promeri gorionika. Tako da oni razblazuju azotom visokoenergetski ruski gas koji dolazi Severnim tokom da bi ga spustili na njihove standarde.

Ne treba banalizovati stvari koje se ne poznaju i jos pogotovo izvoditi zakljucke.

Druga stvar, ko jos ovde kuka oko cena americke nafte ili milka cokolade. Ako im se ne svidja neka kupe norveski gas.
rebel_palamuder rebel_palamuder 01:04 14.10.2014

Re: nema razloga ta radost

P. S. Neki kažu da ovih dana na svakodnevne liturgije u Hramu sv. Save ne bude više od dvadesetak osoba...


Pa onda i nije bilo potrebe za toliku građevinu i trošak.
vladimir petrovic vladimir petrovic 22:40 14.10.2014

Re: nema razloga ta radost

rebel_palamuder



P. S. Neki kažu da ovih dana na svakodnevne liturgije u Hramu sv. Save ne bude više od dvadesetak osoba...

Pa onda i nije bilo potrebe za toliku građevinu i trošak


Bilo je potrebe!

Hram sv. Save prevazilazi "običnu" crkvu, te nije samo stvar Srpske pravoslavne crkve, o tome je bilo reči u komentarima.

Naime, bilo je dosta zanimljivih komentara, od kojih bih ja ponovio ove komentare dvojice blogokolega, za slučaj da ih nisi video:

...Како год било, Храм је леп знамен Београда и генератор туристичких посета и задржавања.
... Ја морам призанти да је он мени и лепо уклопљен и леп и моћан и трг пред њим је сјајан... просто, један квалитет. .. Колико је Београд за Балкан Барселона толико ће и Храм да буде његова Sagrada Familia
------------------------
...Poetika prostora
... Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, dzamije, tvrdjave, Macu Picchu...

(Podvlačenje je moje).

Pada mi na pamet, mada tu ideju nisam čuo, da bi jednog dana Hram sv. Save mogao biti pretvoren u - svojevrstan muzej, što znači da se u njemu ne bi vršile liturgije regularno, baš zato što njegov značaj, kao što sam isticao u tekstu bloga (i više puta ponavljano od nekih komentatora) - prevazilazi mesto za crkvenu službu i molitve, već je mesto od nacionalnog značaja.



vladimir petrovic vladimir petrovic 08:19 15.10.2014

Re: nema razloga ta radost

hoochie coochie man

Upravo smo pred zatvaranjem ovog bloga, pa mi pade u oči da je najviše preporuka (čak 30) dobio tvoj sledeći komentar:


...što će
se ogromni novci dati ruskim i ukrajinskim slikarima
i majstorima mozaika dok nama fali suštinska
nega najslabijih.



Ajd, ne mlati se.

Pominju se Rusi i crkva pa daj odmah da budem protiv to je valjda kul.

Drugi daje pare, sve dogovoreno pre dve godine, sad se samo realizuje, pa hajd da kukamo za bolesnima i decom.

što će biti obezbeđeno donacijom ruske vlade po nalogu predsednika Putina, kako je pre nekoliko godina i dogovoreno.

Da li je neko dete moglo da bude izlečeno parama potrošenim na paradu?
Jesi li tad kukala?
Al to kukanje nije kul jbg.

Mučno je čitati kako se i bolesna deca zloupotreblajvaju kako bi se svoja pripadnost nečemu, jebem li ga čemu, pokazala.


Hvala ti što si se javio.
princi princi 18:22 08.10.2014

Pizone, imas mustuluk!

Naime, u okviru sveukupne saradnje Srbije sa Rusijom, u mnoštvu informacija vezanih za predstojeću posetu ruskog predsednika Vladimira Putina Beogradu, saznajemo da je postignut dogovor da ruski (i beloruski) majstori urade mozaike u hramu Sv. Save na Vračaru.

Bas me obradova ova vest!
Oslikavanje unutrašnjosti hrama Sv. Save predstavlja poslednji i najsloženiji čin njegove izgradnje, koja već dugo traje.

Eh, sad, dugo... Sto je brzo, to je i kuso. Secam se 1989. godine, kad je Trudbenik podigao kupolu, boze me pomozi, za 40 dana. Slobce se spremao za Gazimestan, kupola na mestu, Srbi u svemiru. To je bilo pre samo cetvrt veka. Toliko se, otprilike, gradila i St. Paul's Cathedral. Samo u 17. veku.
nsarski nsarski 18:29 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Bas me obradova ova vest!

I mene! Posebno zato sto taj Hram vidim iz svoje kuce. Tu sam se, medju nedovrsenim i zapustenim zidinama, igrao kao klinac, tu se svasta desavalo nama decama. Poetika prostora.
Zato sam i preporucio.
princi princi 18:32 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Dace bog pa ce ruski (i beloruski) ikonopisacki genije naci nacina da i Vladu ovekoveci na ikonama.
AlexDunja AlexDunja 18:36 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

kad je Trudbenik podigao kupolu,

prva petoletka je podigla kupolu, sine, opasno grešiš:)

edit:
strahinja golubović je ime inžinjera koji je osmislio
stvar. znam ljude.
princi princi 18:41 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

prva petoletka je podigla kupolu, sine, opasno grešiš:)

Nemas pojma, Trudbenik. Misa Marjanovic i Misa Arbajter. Petoletka napravila hidrauliku i prese (jbg, mora neko). Na isti nacin su digli i glavne nosace na hangaru (mislim da je tu raspon bio jos veci), i posle, na Areni, a na slicnu foru su za 9 meseci izgradili Genexove apartmane (preko puta one Radove zgrade kod Hajata, koja se jos uvek gradi, od 1987.).

Naravno, treba li reci, Trudbenik danas vise ne postoji. Ali zato je hram, pardon Hram, tu.
AlexDunja AlexDunja 18:47 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


Nemas pojma,

ok, nemam pojma:)
pa ni petoletka više ne postoji.
princi princi 18:48 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

...Ali zato je hram, pardon Hram, tu.
predatortz predatortz 18:57 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Naravno, treba li reci, Trudbenik danas vise ne postoji. Ali zato je hram, pardon Hram, tu.


Ne razumem. Crkva je upropastila Trudbenik? Ili loš menadžment?
princi princi 18:58 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ne razumem. Crkva je upropastila Trudbenik? Ili loš menadžment?

Ne. Drzava i losa investiciona politika su upropastile Trudbenik. Obe uz izdasnu pomoc SPC.
predatortz predatortz 19:09 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi
Ne razumem. Crkva je upropastila Trudbenik? Ili loš menadžment?

Ne. Drzava i losa investiciona politika su upropastile Trudbenik. Obe uz izdasnu pomoc SPC.


A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?
Dajte ljudi... Jeste da pod mantijom ima svakakvog nakota ( a gde ga nema?), ali da je SPC uništavala državna preduzeća...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:11 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi

Obe uz izdasnu pomoc SPC.

misliš - države?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:14 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

predatortz
A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?

Ја резервишем Амфилохија!!!
princi princi 19:18 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?
Dajte ljudi... Jeste da pod mantijom ima svakakvog nakota ( a gde ga nema?), ali da je SPC uništavala državna preduzeća...

Naravno, nikakav Hipodrom, ja sam miroljubiv covek. Jebes te slippery slope argumente (kao i ove o nacinima na koji se upropastava ekonomija i buducnost jedne zemlje). Ali zaista i iskreno mi se cini da je SPC, u principu, jedno dosta veliko zlo. I pazi, to kazem kao covek koji duboko u sebi nije nacisto da li je vernik ili ne.
predatortz predatortz 19:22 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ali zaista i iskreno mi se cini da je SPC, u principu, jedno dosta veliko zlo. I pazi, to kazem kao covek koji duboko u sebi nije nacisto da li je vernik ili ne.


Složićemo se oko toga da SPC nije bila dorasla istorijskom trenutku. Da je često, umesto prosvetiteljski, delovala bahato. No, ne smetni s uma da je tu istu SPC, ne tako davno, devastirala država. U svakom pogledu devastirala, pa i podmećući u njene redove Kačavendu i ostala udbaška govna koja su uprljala sve ono čega su se dotakla. Treba Crkvi vremena da se očisti...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:22 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

predatortz
ali da je SPC uništavala državna preduzeća...


ma, imati uređen Hram u centru grada je nešto užasno neliberalno... a u suštini mislim da te najnaj liberale iskreno zabole dupe i za Hram i za Bgd. inače, Prota hrama je vrlo fin čovek, iskreni hrišćanin, rođeni Vojvođanin, pitomo stvorenje, obični i skromni sveštenik, postavljen je na to mesto nakon što je dva puta sklanjan ispred UČK streljačkog voda, prvi put su mu sami Albanci rekli da izađe, drugi put su ga Natoovci izvukli, pošto ih je častio često kafom, ratlukom, vodom izvorskom i - prosto, bio čovek s njima, u moru mržnje. ostali su streljani bili.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:24 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi
Ali zaista i iskreno mi se cini da je SPC, u principu, jedno dosta veliko zlo. I pazi, to kazem kao covek koji duboko u sebi nije nacisto da li je vernik ili ne.


spc, u principu, je okej. zlo je napakovano kroz decenije intenzivne državne kontrole nad tom institucijom.
JJ Beba JJ Beba 19:29 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?

mmmm dobra ideja :)
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:35 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Poetika prostora.


Lepo rečeno. Čuči pesnik u tebi, očigledno je.
(Skoro u stilu TSE, koga pomenuh na početku).
nsarski nsarski 19:39 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

vladimir petrovic
Poetika prostora.


Lepo rečeno. Čuči pesnik u tebi, očigledno je.
(Skoro u stilu TSE, koga pomenuh na početku).

Ah, sa TSE me uvek raznežiš. Od njega nemam odbrane.

A "Poetika prostora" je pozajmljena od Gastona Bašlara, matematičara i filozofa. Treba da ti je blizak:

predatortz predatortz 19:42 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

JJ Beba

A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?

mmmm dobra ideja :)


A ti probaj. Samo, razmisli pre toga. Nije Staljin prešao preko Dunava.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 19:44 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

dajte nam JJ ovde u Bačku da je pacifikujemo, kod nas sve gej-lobi.
mirelarado mirelarado 19:46 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ali zato je hram, pardon Hram, tu.


Да, ту је, предимензиониран и штрчи у простору. Али, нема везе, ако могу Парижани да трпе Ајфелову кулу и Римљани Кампидољо, поднећемо и ми ову балканску грдосију.
vladimir petrovic vladimir petrovic 19:51 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Princi
... pa ce ruski (i beloruski) ikonopisacki genije naci nacina da i Vladu ovekoveci na ikonama.

Mislim da neće. Pomenuo sam, usputno, da će likovi na mozaicima biti izuzeti od modernizma, pa neće biti svetaca koji voze bicikle ili svetiteljki sa likom naših (sadašnjih glasovitih) pevaljki.
JJ Beba JJ Beba 19:53 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Srđan Fuchs
dajte nam JJ ovde u Bačku da je pacifikujemo, kod nas sve gej-lobi.

princi princi 19:56 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

mirelarado
Ali zato je hram, pardon Hram, tu.


Да, ту је, предимензиониран и штрчи у простору. Али, нема везе, ако могу Парижани да трпе Ајфелову кулу и Римљани Кампидољо, поднећемо и ми ову балканску грдосију.

Ma, OK, meni ni iz dzepa ni u dzep. Mene najvise nervira sporost i neefikasnost u gradnji, i to sto taj hram Sv. Save (kao i na desetine poluzapocetih crkava po Srbiji) sluzi za ispumpavanje love od osiromasenog stanovnistva. Nekako, od te 1988. u Srbiji sve ide na dole, jedino raskos i sveopsti kiceraj (krajnje svetovni, ako smem da primetim) koji prati SPC vrhusku cveta.

Ali, ako je narod OK s tim, ako to voli, ako neko misli da ce ga to preporoditi ili duhovno ili ekonomski ispuniti, ko sam ja da tome prigovaram.
mirelarado mirelarado 20:01 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ma, OK, meni ni iz dzepa ni u dzep. Mene najvise nervira sporost i neefikasnost u gradnji, i to sto taj hram Sv. Save (kao i na desetine poluzapocetih crkava po Srbiji) sluzi za ispumpavanje love od osiromasenog stanovnistva. Nekako, od te 1988. u Srbiji sve ide na dole, jedino raskos i sveopsti kiceraj (krajnje svetovni, ako smem da primetim) koji prati SPC vrhusku cveta.

Ali, ako je narod OK s tim, ako to voli, ako neko misli da ce ga to preporoditi ili duhovno ili ekonomski ispuniti, ko sam ja da tome prigovaram.


Тако се и мени чини. Чињеница је тужна, и типична за сиромашна друштва, да се диве раскоши и кичерају, али, и с тим се ваља помирити. Бар да грађевина напокон буде довршена.
G.Cross G.Cross 20:22 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

princi

sluzi za ispumpavanje love od osiromasenog stanovnistva.


Pare su kao voda. Ne mogu da nestanu. Samo menjaju agregatno stanje.
Ako ne znas gde su pogledaj u neko elitno beogradsko naselje (na zalost ne znam ove moderne), e tvoje pare su tamo.

Kako? Lako.
Ako treba objasnicu odvojeno, da ne trolujem.
vladimir petrovic vladimir petrovic 20:47 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Princi
... Ali zato je hram, pardon Hram, tu.

Ovo primećujem i - cenim.
nsarski nsarski 20:48 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ја резервишем Амфилохија!!!

Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, dzamije, tvrdjave, Macu Picchu...
predatortz predatortz 20:50 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

nsarski
Ја резервишем Амфилохија!!!

Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, tvrdjave.


nsarski nsarski 21:01 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


@predatorz
Izvini, uhvatio si me u raskoraku.
Ja sam mnogo vremena i godina proveo u Chichen Itzi (Meksiko) koju su gradile Maje. Nemos' se nadiviti celoj konstrukciji.
A znam da su na vrhu piramide (El Castillo) zrtvovali mlade momke (unutar hrama na vrhu, zemljani pod je crn od krvi), cupali im srce i prikazivali okolostojecima.
Umetnost se na magican nacin uzdize iznad uzasne stvarnosti u kojoj je nastala (N.F)
El Castillo:
alselone alselone 21:04 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, dzamije, tvrdjave, Macu Picchu...


Bas tako. Nije problem sto ima za hram, problem je sto nema za ostalo.
princi princi 21:30 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!

nsarski

Ma, popovi su nebitni - hramovi ostaju. Kao i piramide, katedrale, sinagoge, dzamije, tvrdjave, Macu Picchu...

Nisam siguran da se s ovim slazem. Sta fali Singapuru, Australiji, Kenjadi sto nemaju hramove, mauzoleje? Tj, OK je sa jedne tacke, one turisticko-pesnicke, ali nisam siguran da je OK za ljude koji zive u tim Peruima, Meksicima, Belizeima, gde vec.
vladimir petrovic vladimir petrovic 21:31 08.10.2014

Re: Pizone, imas mustuluk!


predatortz
... A da mi te popove opet izvedemo na Hipodrom?

Pa šta da im tamo radimo?

Zar nije prošlo vreme jahanja popova (često se pominje jedan naš neuništivi političar kao svojevremeni jahač popova, he, he, he... ).

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana